[KPN] Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 101 Laatste
Acties:
  • 906.163 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Raven schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 09:58:
edit: Glasvezel was wel op de wijkcentrale aangesloten, maar er moest nog een "breakoutkabel" (?) geplaatst worden die er al had moeten zitten. Zijn er meer die dit hebben.
De wijkcentrale is dus blijkbaar toch nog niet helemaal klaar.
Daar gaat het eigenlijk al fout.
De breakout kabels zouden al lang en breedaanwezig moeten zijn voor ze uberhaupt gaan opleveren.
Als ik dit combineer met de rest van je verhaal lijkt eht meer alsof er wat kabels verkeerd aangesloten zijn in de wijkcentrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat zei de monteur dus ook al, als het nog vaker voorkwam zou hij het melden.

Wat betreft het verkeerd aangesloten zijn, de ISP kon in mijn modem kijken, dus de verbinding is er. Maar dat de modem aangeeft dat er aan míjn kant niks (UTP naar laptop) aangesloten zou zijn terwijl wel het LEDje brand van de LAN poort.... Of hebben ze in iemand anders zijn/haar modem zitten kijken door een verkeerd geplaatste verbinding in de wijkcentrale?*
(*Dat schoot mij ineens te binnen tijdens het typen van deze post.)

Edit: Net gebeld naar de ISP, terwijl de voeding van de modem niet aangesloten was, hij kreeg gewoon een statuspagina te zien. Maw, hij zat idd in iemand anders zijn/haar modem te kijken |:(

[ Voor 23% gewijzigd door Raven op 13-05-2011 13:51 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Kan zo maar zijn dat ze kabels anders hebben zitten dan de bedoeling was.
Dan heb jij nu de verbindig van een ander huis die nog niet actief is bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zoiets vermoedde ik al.
En dan heeft dus een ander waarschijnlijk wel een actieve verbinding maar heeft er niks op aangesloten wat de reactie van de helpdeskmedewerker zou kunnen verklaren.

[ Voor 19% gewijzigd door Raven op 13-05-2011 17:38 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noMSforme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-03-2022
Yogoi schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 13:55:
Kan zo maar zijn dat ze kabels anders hebben zitten dan de bedoeling was.
Dan heb jij nu de verbindig van een ander huis die nog niet actief is bijvoorbeeld.
Dat is toch vreemd. Bij oplevering komt het adres van de aansluiting in beeld op de laptop.
Lijkt er op dat de monteur niet goed opgelet heeft.

@Raven, heb je nu het modem aan of uit staan ?

[ Voor 5% gewijzigd door noMSforme op 13-05-2011 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Nu staat ie weer aan, hoezo?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noMSforme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-03-2022
Raven schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 21:50:
Nu staat ie weer aan, hoezo?
Je zou het nog eens kunnen proberen of het nu wel werkt.
Blijkbaar was er iets fout gegaan met de provisioning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Net weer geprobeerd, exact hetzelfde als gisteren. XP kan geen IP adres krijgen, beide NIC's (onboard + Gb ExpressCard) van laptop geprobeerd en 2 verschillende kabels. En net als gisteren zit XP wel netwerkpakketjes te versturen maar ontvangt helemaal niks nada noppes, aldus het statusvenster van de netwerkverbinding.

Uhm, provisioning? "Provisioning is het proces van het verstrekken van faciliteiten en permissies aan een persoon."..... Dus niet een verkeerd aangesloten dan wel verwisselde kabel in de wijkcentrale?

Is het trouwens mogelijk om zelf de statuspagina van de Genexis modem te openen? Dan weet ik iig of er tussen de modem en mijn laptop verbinding mogelijk is, ookal krijg ik geen (extern) IP toegewezen.
noMSforme schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 20:45:
[...]

Dat is toch vreemd. Bij oplevering komt het adres van de aansluiting in beeld op de laptop.
Lijkt er op dat de monteur niet goed opgelet heeft.
Gebeurt dat maar 1*? Kan ik dit anders zelf nog checken op de een of andere manier?

edit: Concepts ICT belde 20min geleden op, internet werkt. Ik testen.... nope, werkt niet.
Dat doorgebeld en nu maar weer wachten op terugkoppeling.

[ Voor 25% gewijzigd door Raven op 14-05-2011 16:24 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Update:

Vanmorgen viel het mij op dat er een 4e LEDje is gaan branden op de modem. Net belde Concepts ICT met de vraag of ik de verbinding al weer geprobeerd had, dat dus maar even gedaan.

Mijn laptop krijgt nu een IP-adres, maar de internetverbinding werkt niet, volgensmij komt dat omdat ik een (what looks like) intern IP-adres toegewezen heb gekregen:
Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT2/glasvezelinternet.jpg

En het probleem van dat Concepts ICT een statuspagina van iemand anders zijn/haar modem te zien lijkt te krijgen is er ook nog steeds, die geeft namelijk nog steeds aan dat er niks aangesloten is |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 16-05-2011 13:56 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grootstyr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-08 19:40
Met een subnetmasker van 255.255.255.0 kun je toch niet buiten de 10.1.239.x range komen?
DNS server is 10.0.254.1 dus die zou dan al onbereikbaar zijn

Correct me if i'm wrong...

edit: wel korte lease-time trouwens.

[ Voor 9% gewijzigd door Grootstyr op 16-05-2011 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Uhm, dat weet ik zo niet.
Kon iig niet naar buiten pingen op IP en hostnaam ...
IP gaf timeout en de ander iets met hostnaam niet gevonden/onbekend, weet de exacte melding niet meer. Het was iig de melding die je krijgt als er geen DNS server beschikbaar is.

edit: Werd net opgebeld, morgenochtend komt er een monteur.

edit2: Monteur is net geweest (nu onderweg naar de wijkcentrale) en heeft bevestigd dat er inderdaad mogelijk een kabel verwisseld is, collega van 'm zat op verzoek de modemstatuspagina (van god knows who) te bekijken terwijl de modem hier uit stond...

edit3: Monteur heeft de aansluiting op gezocht waar ik op aangesloten had moeten zijn ..... ik zat een aansluiting verder :P Verbinding werkt nu :D , al klopt de snelheid niet. ~10Mb down en 20-30 up terwijl ik 35Mb abo heb. O well, ben allang blij dat het nu werkt.

[ Voor 109% gewijzigd door Raven op 17-05-2011 12:37 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:17
Vanaf 20-6 mag ik mij ook een KPN glasvezel gebruiker noemen. Ben maar gegaan voor een Zilver abbo, met de eerste 6 maanden geen kosten.... :)

Itho Daalderop Amber 95 WP (all-electric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-10 23:48

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Als ik even in mag breken heel stout, we gaan kabels trekken hier in huis vanwege wat verbouwingen en nou wil ik graag weten ivm. tv via glasvezel boven met de hd ontvanger van KPN hoe je die aan kan sluiten.

Kan ik twee cat5e gbit kabels naar boven trekken, één vanaf de hdtv ontvanger poort op het modem en één in de LAN poort op het modem en daarna beide aansluiten op één switch boven om verder af te takken naar de andere kamers. Als dat kan dan zou ik dus in principe mijn hdtv ontvanger boven in de switch op mijn kamer kunnen prikken samen met mijn pc.

Zou dit kunnen? Mijn pa had het over dat de hdtv poorten op het modem in een vlan zitten en dat zou dus betekenen dat je een managed switch nodig hebt boven of kan dit ook prima met een unmanaged simpele switch?
Plexxodus schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 13:38:
Vanaf 20-6 mag ik mij ook een KPN glasvezel gebruiker noemen. Ben maar gegaan voor een Zilver abbo, met de eerste 6 maanden geen kosten.... :)
26e komen ze hier voor 100/100 gold met de eerste 3 maanden geen kosten afaik. Mooi mazzel dat je de eerste 6 maanden geen kosten hebt dan! :o

[ Voor 21% gewijzigd door Ventieldopje op 18-05-2011 14:41 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Raven schreef op maandag 16 mei 2011 @ 17:37:
edit3: Monteur heeft de aansluiting op gezocht waar ik op aangesloten had moeten zijn ..... ik zat een aansluiting verder :P Verbinding werkt nu :D , al klopt de snelheid niet. ~10Mb down en 20-30 up terwijl ik 35Mb abo heb. O well, ben allang blij dat het nu werkt.
Concepts ICT vroeg mij te testen door een file naar hun FTP te uploaden en te downloaden.
Bij beide schommelde de snelheid rond de 10Mb, komt op zich overeen met speedtest.net al gaf de uploadtest daar veel hoger aan.

Virusscanner uit maakte geen verschil, nu maar hopen dat ze het kunnen oplossen, anders zit ik voor niks voor een 35Mb abo te betalen. :/

edit: Ze hebben wat dingen gechecked en aangepast, met een paar uur zou de snelheid goed moeten zijn :)

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 18-05-2011 17:26 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:17
6 maanden gratis was inderdaad een leuke aanbieding. Heeft ook de doorslag gegeven om voor KPN te kiezen. De jaarprijs in het 1e jaar was 200 lager dan bij de eerstvolgende.

Heb gisteren het installatiepakket al ontvangen. Zijn ze lekker snel mee. Beetje jammer dat het nog een maand staat te niksen, omdat de monteur pas 20 juni komt....beetje jammer. En nou moet ik zeggen dat ik volgens mij die Genexis er zelf ook wel opgeramd krijg :D

Itho Daalderop Amber 95 WP (all-electric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:13
Ventieldopje schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 14:39:
Zou dit kunnen? Mijn pa had het over dat de hdtv poorten op het modem in een vlan zitten en dat zou dus betekenen dat je een managed switch nodig hebt boven of kan dit ook prima met een unmanaged simpele switch?
Kan prima, komt als VLANs binnen op de experiabox, maar wordt daar ontdaan van de VLAN tags, waarbij de TV/internet VLANs naar vaste uitgangspoorten gestuurd worden. Achter de experiabox kunnen dus gewoon goedkope unmanaged switches gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:41
sverzijl schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 11:48:
[...]

Kan prima, komt als VLANs binnen op de experiabox, maar wordt daar ontdaan van de VLAN tags, waarbij de TV/internet VLANs naar vaste uitgangspoorten gestuurd worden. Achter de experiabox kunnen dus gewoon goedkope unmanaged switches gebruikt worden.
Ik heb pas nog ergens op GoT gelezen dat het niet kan, omdat het problemen op kan leveren met internet. Wanneer je de TV weer uitschakelde sprong het internet weer aan (wireless). (Dan heb ik dus het dus over beiden over 1 ethernetkabel dmv unman. switch.)

[ Voor 6% gewijzigd door Jim423 op 20-05-2011 13:33 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Jim423 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 13:31:
[...]

Ik heb pas nog ergens op GoT gelezen dat het niet kan, omdat het problemen op kan leveren met internet. Wanneer je de TV weer uitschakelde sprong het internet weer aan (wireless). (Dan heb ik dus het dus over beiden over 1 ethernetkabel dmv unman. switch.)
Je hebt een UTP kabel nodig voor het TV signaal (poort 3 op EB) en een UTP kabel voor het internet signaal. (overige ethernetpoorten op EB) Je kan gewoon een unmanaged switch gebruiken om meerdere STB's aan te sluiten.

[ Voor 11% gewijzigd door Dj-sannieboy op 20-05-2011 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:13
Jim423 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 13:31:
[...]
(Dan heb ik dus het dus over beiden over 1 ethernetkabel dmv unman. switch.)
oh dan las ik de vraag verkeerd, dat is niet echt aan te raden nee. Dacht dat ie gewoon beide appart wilde switchen.

[ Voor 9% gewijzigd door sverzijl op 20-05-2011 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hehe, het begint hier nu eindelijk ergens op de lijken.

De verbinding werkt, de downloadsnelheid klopt nu ook zo goed als (zit op 32Mb bij 35Mb abo) maar de upload blijft nog steeds rond de 10Mb steken. Later maar eens de router op de glasvezelmodem aansluiten, zit nu nog achter Ziggo modem.

[ Voor 18% gewijzigd door Raven op 20-05-2011 16:21 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Vandaag zijn ze ook hier binnen gevallen twee man sterk om te worstelen met de gigantische glasvezel kabel, en jawel hij doet het! Nu nog maar wachten tot het abbo wordt geactiveert, volgens die mannen zou het nog wel langer dan een maand kunnen duren :/

En thanks mensen, uiteindelijk gewoon een extra kabel getrokken naar boven voor tv ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Ventieldopje op 25-05-2011 01:40 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 13:52:
[...]

Je hebt een UTP kabel nodig voor het TV signaal (poort 3 op EB) en een UTP kabel voor het internet signaal. (overige ethernetpoorten op EB) Je kan gewoon een unmanaged switch gebruiken om meerdere STB's aan te sluiten.
Correct, maar ik las dit:
Ventieldopje schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 14:39:
Als dat kan dan zou ik dus in principe mijn hdtv ontvanger boven in de switch op mijn kamer kunnen prikken samen met mijn pc.
Zolang je de 2 netwerken gescheiden houdt (kan ook dmv managed switch geloof ik) is er natuurlijk niks aan de hand. Je kunt ze alleen niet samenvoegen. Als dat ook niet de bedoeling was nvm me :z

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Pfff, en nog altijd krijgen ze de uploadsnelheid niet boven de 10Mbit. Ze hebben nu al een paar keer de (instellingen van de) modem aangepast, zonder succes. Al is de download nu nog steeds goed, 32-33Mb, maar ik betaal voor 35/35, niet 35/10....

edit: En weer een email dat het goed zou moeten zijn terwijl dat niet het geval is. Moest dit keer bewijs (screenshots) terugsturen. Kan nu net zo goed bij Ziggo blijven, daar krijg je tenminste waarvoor je betaald.

[ Voor 41% gewijzigd door Raven op 25-05-2011 11:35 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

What the... Ik heb ineens een zogeheten bogon adres, hoe hebben ze dat voor elkaar gekregen :?
Worden er vanwege de beperkte IPv4 voorraad soms bogon adressen gebruikt?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:57

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Raven schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 09:59:
What the... Ik heb ineens een zogeheten bogon adres, hoe hebben ze dat voor elkaar gekregen :?
Worden er vanwege de beperkte IPv4 voorraad soms bogon adressen gebruikt?
"bogon adres" :?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-02-2022
A bogon is a bogus IP address, and an informal name for an IP packet on the public Internet that claims to be from an area of the IP address space reserved, but not yet allocated or delegated by the Internet Assigned Numbers Authority (IANA) or a delegated Regional Internet Registry (RIR). The areas of unallocated address space are called the bogon space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

With ^, maar uhm, /etc/bogons bleek ietwat out of date.
Net pfSense die file laten bijwerken, niet meer geblocked :)

Viel me namelijk op door met laptop via glasvezelinternet mijn ftp achter de Ziggo verbinding met een pfSense router te openen.

[ Voor 35% gewijzigd door Raven op 26-05-2011 15:43 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Vandaag brief binnen gekregen dat er binnen twee de spullen op de deurmat komen te liggen en dat er zo snel mogelijk een monteur langs komt, kan niet wachten :D

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik zit nog altijd te wachten tot ze de snelheid goed krijgen....
Nog even en ik zet de boel stop wegens contractbreuk.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-10 18:04
Raven schreef op zondag 05 juni 2011 @ 08:57:
Ik zit nog altijd te wachten tot ze de snelheid goed krijgen....
Nog even en ik zet de boel stop wegens contractbreuk.
Zeer vervelend voor je raven. Hebben ze al wel dingen als NT en Gbic vervangen of weet je daar toevallig niets vanaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Geen idee, 't enigste van wat ik weet dat ze hebben gedaan is settings wijzigen in het profiel van de modem.
Voor de download werkte dat, de upload blijft nog steeds gecapped op 10Mb.

Netwerkbeheerder is met onderzoek bezig, maar niks van weer gehoord nog.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hebben hier de boel aangesloten vandaag, maar nou blijkt het toegewezen Ip adres dubbel uitgegeven (?). Kost 10 werkdagen om dit recht te breien, oftewel nieuwe afspraak over twee weken. Gaat lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeViN
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-03-2023

LeViN

Ga janken.

Ik houd dit topic in de gaten. Naar verwachting komt KPN vandaag glasvezel internet in ons huis aansluiten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMOD
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-08 14:48
Ik heb sinds een paar dagen ook glasvezel, en bij mij werkt het grotendeels prima. Mijn snelheid is gelijk bij down/upload, maar capped op 46Mbps (van de beloofde 50). Verder heb ik ook zo'n 'bogus' ip, en geen idee hoe ik bij de instellingen van het modem kom. Over een paar dagen komen de netwerkkabels binnen, dan kan ik hem aan de router koppelen, kijken of dat wat oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

TheMOD schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 13:28:
Ik heb sinds een paar dagen ook glasvezel, en bij mij werkt het grotendeels prima. Mijn snelheid is gelijk bij down/upload, maar capped op 46Mbps (van de beloofde 50). Verder heb ik ook zo'n 'bogus' ip, en geen idee hoe ik bij de instellingen van het modem kom. Over een paar dagen komen de netwerkkabels binnen, dan kan ik hem aan de router koppelen, kijken of dat wat oplevert.
Je vergeet even voor het gemak de overhead (headers) van je frames (packets) mee te tellen. Immers jouw bestand van bijvoorbeeld 1MB wordt opgeknipt in stukken van meestal 1492 bytes. Alleen de TCP headers vormen al minimaal 20 bytes. Maar omdat glasvezel over een PPP verbinding loopt, krijg je ook nog de overhead van de PPP headers erbij. Zelf heb ik mijn MTU op 1280 gezet zodat mijn computer de data al efficient opknipt. Windows gebruikt standaard vaak een MTU van 1500 bytes. Als jouw modem een max MTU van 1492 heeft moet elk packet worden opgesplitst wat voor een extra vertraging zorgt (de processor van de meeste modems zijn niet zo krachtig).

Om de effectieve overdracht te 'berekenen' ga ik altijd uit van 10 bits per byte. Ofwel als jij met de 50mbit verbinding een overdacht van 5 MB per seconden weet te realiseren behaal je gewoon de beloofde snelheid.

Ik heb zelf de 100mbit variant en haal met gemak 10 MB per seconden (usenet).

If it isn't broken, fix it until it is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Kreeg jij ook melding daarvan van de router? Bij mij bleek de lijst met bogus adressen niet automagisch maandelijks geupdate, het IP uit de reeks dat ik hier krijg is nu uit die lijst gehaald maar zou dus kunnen dat die bij veel anderen nog wel als bogus herkend wordt.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
Zowel ZTE als de Thomson met http://192.168.2.254
password van zte is niets of laatste 6 cijfers van het serienummer.
Mocht je er dan nog niet in kunnen komen kan je hem gewoon veilig een rest geven dan is deze weer leeg maar laad hij wel je internet/tv/voice (kan paar minuten duren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 10:28
Goed nieuws! Voor zover nog niet bekend krijg je vanaf 7 juli GRATIS de 10 NL HD zenders bij KPN Glasvezel. De overige HD zenders worden een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
Damocles.NL schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 17:43:
Goed nieuws! Voor zover nog niet bekend krijg je vanaf 7 juli GRATIS de 10 NL HD zenders bij KPN Glasvezel. De overige HD zenders worden een optie.
Mag ik vragen naar de bron? Kan er niets over vinden/horen ;)
wel mooi dat we die erbij krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KPN en iets gratis maken voor zijn klanten gaan niet samen ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 17:59:
KPN en iets gratis maken voor zijn klanten gaan niet samen ;w
Nieuw: HD in het basispakket
Vanaf 8 juli zijn de 10 Nederlandse zenders inbegrepen in het basispakket van Glasvezel. Deze zenders zijn te vinden op
kanaal 701 t/m 710.
Daarnaast bieden wij dan ook het HD Extra pakket aan voor € 7,50 per maand met de volgende zenders: Discovery Channel HD, Animal Planet HD,BBC HD, één HD, Ketnet/Canvas HD en Nat Geo Wild HD.

Heb je nu al een HD pakket t.w.v. € 10,-? Dan zullen de maandelijkse kosten vanaf 7 juli verlaagd worden naar € 7,50

http://www.kpn.com/glasve...-glasvezel-klant/hdtv.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo zo.. De Nederlandse HD zenders in het basispakket en een prijsverlaging van het HD pakket. Hoe is het mogelijk... De vlag kan uit. Die dikke winstmarges waren toch veel belangrijker dan klanttevredenheid en prijs/prestatie? Komt dit nou omdat die Scheepbouwer eindelijk weg is? Onder zijn leiding is KPN namelijk een stuk graaieriger en arroganter geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Concurrent van de glasvezel providers die glashart media (KPN) streams aanbieden en natuurlijk Ziggo? Bij koper staat nog gewoon de vaste 10 euro prijs voor het HD pakket. Een groot nadeel zijn de 700 nummers bij KPN.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2011 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 18:51:
Concurrent van de glasvezel providers die glashart media (KPN) streams aanbieden en natuurlijk Ziggo? Bij koper staat nog gewoon de vaste 10 euro prijs voor het HD pakket. Een groot nadeel zijn de 700 nummers bij KPN.
Ach, bij UPC zijn het nrs in de 60, zijn nu tijdelijk gratis maar omdat ze op een onlogische plaats zitten vergeet je er naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonyfreakje
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Damocles.NL schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 17:43:
is idd ook aan mij bevestigd. Neem geen HD abbonement want vanaf 7 juli worden deze gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

sonyfreakje schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 11:32:
[...]

is idd ook aan mij bevestigd. Neem geen HD abbonement want vanaf 7 juli worden deze gratis.
Dat zou echt top zijn! :D Ik denk dat dit dé manier van KPN is om glasvezel klanten betere kwaliteit te leveren, zonder dat ze aanpassingen moeten doen aan de streams.

[ Voor 22% gewijzigd door Dj-sannieboy op 09-06-2011 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Nederlandse HD zenders bij KPN zijn niet beter dan de Technicolor SD versies. Die laatste hebben meer detail. Dus het is nog steeds totaal niet interessant om KPN te nemen. Met DVB-C van Glashart Media ben je beter af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 11:57:
De Nederlandse HD zenders bij KPN zijn niet beter dan de Technicolor SD versies. Die laatste hebben meer detail. Dus het is nog steeds totaal niet interessant om KPN te nemen. Met DVB-C van Glashart Media ben je beter af :)
Totaal niet interessant? Wij hebben al enige tijd KPN glasvezel en het bevalt prima, dat zal nu alleen nog maar beter worden met de HD zenders in het basispakket!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 11:57:
Ik vind de kwaliteit van het basispakket digitale kwaliteit ook al erg mooi bij KPN. Ik zie dus niet in waarom KPN totaal niet interessant zou zijn.En inderdaad, met de HD zenders (10) in het standaard pakket straks gaat het alleen nog maar mooier worden bij KPN. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heb je toch echt niet gelezen dat KPN baggerbeeld biedt voor HDTV. Ze gebruiken namelijk dezelfde streams over de glasvezel als voor het koperlijntje ADSL. Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op met alle ellendige gevolgen van dien. Als jij het beeld van KPN IPTV mooi vind, ben je niet echt kritisch.

http://www.heraut-online.....php?itemid=15836&catid=3

Lansingerland – De klagers over de tegenvallende kwaliteit van het door KPN over de glasvezelkabel geleverde signaal hebben ‘technisch gezien’ gelijk. Maar, aldus een woordvoerder van Reggefiber, Glashart Media en KPN hebben de afgelopen maanden al een aantal stappen gezet om de kwaliteit van hun diensten te verbeteren.

Gerrit Kool

Enkele weken maakten wij melding van het feit dat abonnees die IPTV (Internet Protocol TV) van KPN via de glasvezelkabel krijgen ontevreden zijn over de kwaliteit van het geleverde signaal. De Internet Protocol TV (IPTV) kanalen van Glashart Media hebben HDTV (High Definition TV) kwaliteit, maar KPN zou, als enige operator (aanbieder van diensten aan service providers op het glasvezelnetwerk) in Lansingerland, een mindere kwaliteit signaal aanbieden. Die kwaliteit is minder omdat KPN zijn IPTV ook levert via het traditionele, ‘koperen’ kabelnet. Dat vraagt om een andere techniek, en een lagere bitrate (het aantal bits dat per tijdseenheid over een lijn wordt verzonden) dan Glashart Media zou kunnen leveren.
Reggefiber, het bedrijf dat in samenwerking met KPN onder de naam Glashart het glasvezelnetwerk aanlegt, verklaarde in antwoord op vragen van De Heraut daarover dat de toegezegde kwaliteit absoluut wordt waargemaakt.
Onderzoek van de Consumentenbond zou dat hebben uitgewezen. Bij de streams (de techniek waarmee het TV signaal wordt gedistribueerd) van KPN, liet Reggefiber in een toelichting weten, wordt gebruik gemaakt van een compressietechniek, MPEG-4, die bij een lagere bitrate een hoge beeldkwaliteit mogelijk maakt. En daarmee voldoet de kwaliteit van de KPN streams aan de eisen van Glashart Media.

Kwaliteit blijft toch achter
Teleurgestelde abonnees bestrijden het standpunt van Reggefiber dat de beloofde kwaliteit wordt waargemaakt. Zij constateren aan de hand van voorbeelden dat de beeldkwaliteit van IPTV van KPN via de glasvezelkabel in de praktijk wel degelijk achterblijft. In hun opinie hadden inwoners van Lansingerland voor HDTV kwaliteit in feite beter bij de aanbieders via de traditionele kabel kunnen blijven. Zij stellen dat UPC, Caiway en Ziggo HD programma’s leveren in H264 (MPEG-4), met een hogere bitrate, en dus van hogere kwaliteit. De conclusie: men gaat er met IPTV van KPN over glas in feite op achteruit. En andere operators zouden op het glasvezelnet als gevolg van de beperkingen van de door KPN gebruikte techniek feitelijk geen andere, betere diensten kunnen aanbieden.

‘Technisch gezien’ juist
Geconfronteerd met die voorbeelden geeft Reggefiber nu toe dat er kwaliteitsverschil is. ‘Technisch gezien heeft men gelijk. Specialisten zullen verschillen zien en kunnen meten in de kwaliteit’, aldus de reactie van een woordvoerder van Reggefiber. Maar: ‘dit neemt niet weg dat testen met onderzoekpanels hebben uitgewezen dat de beeldkwaliteit absoluut acceptabel is voor de gemiddelde consument’.
Glashart en KPN zijn niettemin, aldus stelt Reggefiber, voortdurend bezig de technische kwaliteit van hun diensten te verbeteren. Zo zouden in april door KPN vernieuwde encoders in het netwerk gaan worden toegepast. Die moeten een kwaliteitsverbetering opleveren. In juli verwacht men daarmee klaar te zijn. En in de periode tot november 2011 wordt de bitstreamsnelheid verhoogd. Ook dat heeft een kwaliteitsverbetering tot gevolg.
‘Klanten krijgen de kwaliteit welke ze van diensten over de glasvezelinfrastructuur mogen verwachten’ aldus de woordvoerder van Reggefiber.

Andere aanbieders?
Of de genomen, en nog te nemen, maatregelen ertoe leiden dat uiteindelijk ook andere operators en providers zonder technische beperkingen, en dus zonder kwaliteitsverlies, hun diensten op het glasvezelnet in Lansingerland zullen kunnen aanbieden, blijft voorshands onduidelijk. Reggefiber wijst er op dat het elke aanbieder vrij staat om ‘zelf netwerkdiensten te ontwikkelen in Lansingerland of [.....] delen van het aanbod te gebruiken van anderen, waaronder KPN’.
Het is aan de andere markpartijen, aldus de woordvoerder, om te bepalen hoe ze met elkaar de concurrentie willen aangaan. Volgens Reggefiber is het te vroeg om nu al te concluderen dat er niet nog meer aanbieders zullen komen.
De infrastructuur in Lansingerland, betoogt men, is immers nog in aanleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 17:36:
Dan heb je toch echt niet gelezen dat KPN baggerbeeld biedt voor HDTV. Ze gebruiken namelijk dezelfde streams over de glasvezel als voor het koperlijntje ADSL. Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op met alle ellendige gevolgen van dien. Als jij het beeld van KPN IPTV mooi vind, ben je niet echt kritisch.
Ik heb hier een huishouden met Ziggo HD en met KPN HD. Ik zie daar zelf weinig verschil in. Ik zal wel bij het groepje klanten horen wat er gewoon prima tevreden mee is.

Maar het kan altijd beter. Dat verhaal ken ik overigens al wat jij hier quote. Schijnbaar wordt er al gewerkt aan een hogere bitstream en dus nog betere kwaliteit HD. Ze zijn er dus mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Gaan we weer de discussie krijgen dat KPN IPTV zo slecht is? Voor de meeste mensen is het beeld dik in orde. (Ik zeg niet dat het niet beter kan en ik zou graag nog beter beeld hebben, maar het beeld is echt niet slecht.) Momenteel is KPN bezig om de beeldkwaliteit voor glasvezel klanten op te krikken, de eerste stap is de NL HD zenders in het basispakket.

[ Voor 76% gewijzigd door Dj-sannieboy op 10-06-2011 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:14

http://www.heraut-online.....php?itemid=15836&catid=3
Iemand die het beeld van KPN IPTV mooi vind is niet kritisch omdat een of andere website met een heel verhaal beargumenteerd waarom het niet mooi is? 8)7
Lijkt mij dat de TV kijker zelf de persoon is die bepaald of het beeld wel of niet mooi is door er naar te kijken en niet door een heel verhaal te lezen op een website.
Ik ben tevreden met het beeld bij de KPN en voor mijn part zijn er honderdduizend sites die aangeven waarom en hoe het mooier zou kunnen maar dat verandert niets aan het beeld wat ik daadwerkelijk zie en waarvan ik van mening ben dat het mooi (genoeg) is.
Maar goed, ik ben liever niet echt kritisch dan dat ik mijn mening moet baseren op iets wat een ander geschreven heeft in plaats van op mijn eigen waarneming O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie zijn een van de weinige die er tevreden mee zijn denk ik. Er zijn hier al tientallen pagina's over volgeschreven van mensen die zich ergeren aan het ongedetailleerde KPN beeld. Het is dieptriest dat de streams van de Nederlandse HD zenders bij KPN nog niet eens het detail kunnen halen in vergelijking met de SD-streams van Technicolor.

Verder snap ik inmiddels wel hoe het kan dat KPN die zenders nu in het basispakket stopt en de prijs van het HD-pakket verlaagt. Die graaiende Scheepbouwer kostte KPN namelijk klauwen vol met geld. Hij verdiende 131 keer meer dan een doorsnee telecommonteur.

http://www.volkskrant.nl/...topman-Scheepbouwer.dhtml

Scheepbouwer verdiende in 2010 in totaal 7,9 miljoen euro. De afgelopen tien jaar heeft Scheepbouwer als bestuursvoorzitter ruim 45 miljoen euro aan inkomen vergaard. Over zijn optiebonus van 5 miljoen euro ontstond in 2001 al flinke ophef. De laatste jaren zijn de bedragen verder opgelopen.

Scheepbouwer stapte vorige week op als voorzitter van de raad van commissarissen bij het Havenbedrijf Rotterdam. De KPN-baas was het niet eens met de beslissing van de aandeelhouder om het salaris van de nieuwe baas te verlagen .

Wat een ongelooflijke arrogante graaiert was dat zeg. Ik ben blij dat er van mij nooit geen cent naar dat bedrijf is gegaan. Waarschijnlijk is hij ook degene bij KPN geweest die met de strategie is gekomen om dichtgetimmerde inferieure producten voor veel te hoge prijzen in de markt te zetten (Nauwelijks configureerbare Experiabox / Niet makkelijk een eigen router kunnen gebruiken / Gebruik PPPoE dat een hoop snelheidsverlies geeft / Übertrage Motorola 1960 met ventilator / Dezelfde ADSL-streams voor alle netwerken gebruiken / Op eigen houtje Verimatrix toepassen zonder dat de zender hier überhaupt om vraagt / Slechte prijs-prestatie etc. etc.).

Overigens is het jammer dat sommige mensen zich nog steeds laten bestelen door KPN. Oud en vertrouwd KPN bestaat al lang niet meer, dat gevoel dateert nog uit de tijd van de vaste telefonie maar is al lang achterhaald.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2011 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 20:51:
Jullie zijn een van de weinige die er tevreden mee zijn denk ik. Er zijn hier al tientallen pagina's over volgeschreven van mensen die zich ergeren aan het ongedetailleerde KPN beeld.
Wij zijn een van de weinigen omdat er hier tientallen pagina's met mensen ontevreden zijn?
Lekkere betrouwbare onderbouwing is dat.
Hoeveel abonnees hebben ze in Nederland?
Hoeveel unieke mensen daarvan hebben tientallen pagina's volgeschreven?
Je zult mij niet horen zeggen dat het beeld niet beter kan/mag maar je baseren op een 'handjevol' klagende mensen (die je zoals altijd eerder zult horen dan tevreden mensen) en dan concluderen dat wij een van de weinigen zijn omdat we toevallig wel tevreden zijn is nogal kort door de bocht.
Daarnaast, waarom zeggen die vele mensen die zich ergeren de boel niet op en gaan massaal naar een kabelaar oid?
Leegloop is er voor zover mij bekend ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zodra een aanbieder die zijn signaal over IPTV aanbiedt het signaal verslechtert ten op zichte van het origineel, is het gewoon een slechte aanbieder. Waarom biedt KPN geen originele technicolor streams aan zoals de rest van de aanbieders wel doen over glasvezel? Kan die Experiabox dat niet aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De reden is dat de multicast routers die KPN inzet in slechts uit één statische route een multicastbron kunnen ophalen, en dat is voor KPN in eerste instantie hun eigen multicast pakket. Het is dus niet mogelijk om de Technicolor streams (die een andere IP-range gebruiken) er naast te routeren. Daarvoor is een firmware aanpassing nodig in de routers. Echter, in plaats dat KPN nou eens serieus werk gaat maken om zo'n firmware aanpassing te regelen gaan ze nu weer hun hele encoderpark vervangen. Dat is dom, want dat kost ze waarschijnlijk meer geld dan zo'n firmware update lospeuteren van de router fabrikant(en). Bovendien blijven klanten dan nog steeds opgezadeld zitten met verminkte KPN streams. Het gaat namelijk niet alleen maar om lage bitrates. KPN sloopt bij zijn streams namelijk ook het Dolby Digital geluid + optionele ondertitels eruit en past tevens op eigen houtje toepassen encryptie toe bij zenders waarbij dit geen harde eis is. Een goede provider geeft het bronsignaal (Technicolor/Mediagateway feeds voor Nederlandse zenders en originele SAT feeds voor buitenlandse zenders) gewoon 1-op-1 door en blijft er verder met zijn tengels vanaf.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2011 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMOD
Nou, ik heb vandaag de kabels gekregen. Ik heb alles aangelegd en alles werkt prima. Op één ding na: De IP adressen! Ik snap er echt weinig hout meer van... Alle pc's zitten nu aangesloten op een router, en die router was tot nu toe ingesteld als accesspoint/switch. Nu wil ik er weer een router van maken, zodat de DHCP op de router komt. Het probleem is: Ik kan met geen mogelijkheid de router resetten! Het knopje werkt niet, en ik kan ook niet bij de software, omdat ik in een andere ip range zit. :S

Dat is het eerste probleem, het tweede is dat ik nog steeds niet bij de instellingen van het modem kan komen. Geen enkel ip werkt. De ip adressen zijn ook heel vreemd. Ik heb een 106.*.*.* als IPv4, een 46.*.*.* las gateway en een 213.*.*.* als DNS. Ik dacht dus dat dat zichzelf op zou lossen met de router, maar dat gaat dus niet werken...

Ik moet trouwens ook de positieve kant belichten: Het internet is razendsnel, en alles werkte ook in een keer. En een saillant detail: mijn downloadsnelheid is 47Mbps maar mijn upload is 57mbps! (volgens speedtest met een 50/50 abbo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Heb je het knopje al een tijdje ingedrukt gehouden? Of spanning erop terwijl je hen imgedrukt houdt?
Raadpleeg anders even de handleiding voor de factory reset :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMOD
Nou, de router doet het. :P Ik het reset knopje 5 minuten lang kapot zitten spammen, en toen resette hij ineens. Internet werkt nu vlekkeloos bij mij. :) Nu alleen nog even de telefoon fixen. (Nummer is nog niet overgezet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innerchild
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-01-2023
Damocles.NL schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 20:38:
[...]

Ik heb hier een huishouden met Ziggo HD en met KPN HD. Ik zie daar zelf weinig verschil in. Ik zal wel bij het groepje klanten horen wat er gewoon prima tevreden mee is.

Maar het kan altijd beter. Dat verhaal ken ik overigens al wat jij hier quote. Schijnbaar wordt er al gewerkt aan een hogere bitstream en dus nog betere kwaliteit HD. Ze zijn er dus mee bezig.
zal denk ik dan een combinatie zijn van :

- niet weten
- geen onderscheid kunnen maken
- kleine tv.

ik weet uit betrouwbare bron dat bv het signaal van kpn glasvezel is getuned op 42 inch.
ik kan het ook goed vergelijken. mijn buren links hebben upc met hdtv 50 inch plasma samsung, ik zit op kpn glasvezel 50/50 met ook een samsung 50 inch plasma. boven heb ik een panasonic oudje staan van 80 centimer en mijn buren rechts zitten ook op kpn 50/50 echter hun tv is 42 inch ook een samsung.

als ik beeld vergelijk van de 42 inch en die van mijn opzelfde bron dan is het bij mij veel meer een blokkkendoos. als bv gebouwen in de achtergrond zitten of gezichten kleiner worden dan zie je duidelijk dat het beeld gaat smeren. het is gewoon niet helder meer. rondom de logo's zitten van die kartel randjes en wat nog opmerkelijk is is dat het beeld nog slechter word tussen 18:00 en 21:00.

op die 42 inch zie je dat veel 'minder'. het beeld wordt natuurlijk in elkaar geduwd waardoor je die problemen met compressie niet goed zit. dat merk ik ook als ik zelf boven kijk op de oude tv. zelfde effect wat wij ook zagen toen we nog via digitenne tv aan het kijken waren. op de kleine tv was het goed te doen, beter dan direct op de coax, maar zodra deze op de 50 inch werd aangesloten daar was de blokkendoos van mijn dochter niets bij verleken.

bij de andere buren die op upc zitten is het beeld echt spat zuiver. even ter verduidelijking, hun sd signaal is beter dan mijn hd signaal. bv bij voetbal wedstrijden dan zie je bij upc de spelers nog contour hebben en helderheid. bij mij zie je gewoon wazige spelers met uitgesmeerde pixels. alleen als het beeld groter wordt dan heb je wat meer detail..

ik heb nu puur uit nood een hd pakket want sd via kpn op een 50 inch is gewoon een drama...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 20:51:
Jullie zijn een van de weinige die er tevreden mee zijn denk ik. Er zijn hier al tientallen pagina's over volgeschreven van mensen die zich ergeren aan het ongedetailleerde KPN beeld. Het is dieptriest dat de streams van de Nederlandse HD zenders bij KPN nog niet eens het detail kunnen halen in vergelijking met de SD-streams van Technicolor.

Verder snap ik inmiddels wel hoe het kan dat KPN die zenders nu in het basispakket stopt en de prijs van het HD-pakket verlaagt. Die graaiende Scheepbouwer kostte KPN namelijk klauwen vol met geld. Hij verdiende 131 keer meer dan een doorsnee telecommonteur.

http://www.volkskrant.nl/...topman-Scheepbouwer.dhtml

Scheepbouwer verdiende in 2010 in totaal 7,9 miljoen euro. De afgelopen tien jaar heeft Scheepbouwer als bestuursvoorzitter ruim 45 miljoen euro aan inkomen vergaard. Over zijn optiebonus van 5 miljoen euro ontstond in 2001 al flinke ophef. De laatste jaren zijn de bedragen verder opgelopen.

Scheepbouwer stapte vorige week op als voorzitter van de raad van commissarissen bij het Havenbedrijf Rotterdam. De KPN-baas was het niet eens met de beslissing van de aandeelhouder om het salaris van de nieuwe baas te verlagen .

Wat een ongelooflijke arrogante graaiert was dat zeg. Ik ben blij dat er van mij nooit geen cent naar dat bedrijf is gegaan. Waarschijnlijk is hij ook degene bij KPN geweest die met de strategie is gekomen om dichtgetimmerde inferieure producten voor veel te hoge prijzen in de markt te zetten (Nauwelijks configureerbare Experiabox / Niet makkelijk een eigen router kunnen gebruiken / Gebruik PPPoE dat een hoop snelheidsverlies geeft / Übertrage Motorola 1960 met ventilator / Dezelfde ADSL-streams voor alle netwerken gebruiken / Op eigen houtje Verimatrix toepassen zonder dat de zender hier überhaupt om vraagt / Slechte prijs-prestatie etc. etc.).

Overigens is het jammer dat sommige mensen zich nog steeds laten bestelen door KPN. Oud en vertrouwd KPN bestaat al lang niet meer, dat gevoel dateert nog uit de tijd van de vaste telefonie maar is al lang achterhaald.
Sorrie hoor, maar als ik op een 42 inch plasma naar het IPTV beeld van KPN (ingesteld op 1080i) kijk op een afstand van pak 'm beet 3 meter dan ziet het er gewoon scherp uit. Ik ben erg blij dat KPN nu de NL HD zenders in het basispakket zet en verwacht dat ze nog een aantal stappen zullen nemen om de beeldkwaliteit verder op te krikken.

Ik zou ook liever nog beter beeld willen hebben (de orginele technicolor streams), maar zoals ik al heb gezegd, er zijn genoeg klanten tevreden met het beeld. Zeker als je van analoge kabel of digitenne afkomt.

trouwens, de nieuwe STB's zijn wel snel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
innerchild schreef op zondag 12 juni 2011 @ 13:58:
[...]

zal denk ik dan een combinatie zijn van :

- niet weten
- geen onderscheid kunnen maken
- kleine tv.

ik weet uit betrouwbare bron dat bv het signaal van kpn glasvezel is getuned op 42 inch.
ik kan het ook goed vergelijken. mijn buren links hebben upc met hdtv 50 inch plasma samsung, ik zit op kpn glasvezel 50/50 met ook een samsung 50 inch plasma. boven heb ik een panasonic oudje staan van 80 centimer en mijn buren rechts zitten ook op kpn 50/50 echter hun tv is 42 inch ook een samsung.

als ik beeld vergelijk van de 42 inch en die van mijn opzelfde bron dan is het bij mij veel meer een blokkkendoos. als bv gebouwen in de achtergrond zitten of gezichten kleiner worden dan zie je duidelijk dat het beeld gaat smeren. het is gewoon niet helder meer. rondom de logo's zitten van die kartel randjes en wat nog opmerkelijk is is dat het beeld nog slechter word tussen 18:00 en 21:00.

op die 42 inch zie je dat veel 'minder'. het beeld wordt natuurlijk in elkaar geduwd waardoor je die problemen met compressie niet goed zit. dat merk ik ook als ik zelf boven kijk op de oude tv. zelfde effect wat wij ook zagen toen we nog via digitenne tv aan het kijken waren. op de kleine tv was het goed te doen, beter dan direct op de coax, maar zodra deze op de 50 inch werd aangesloten daar was de blokkendoos van mijn dochter niets bij verleken.

bij de andere buren die op upc zitten is het beeld echt spat zuiver. even ter verduidelijking, hun sd signaal is beter dan mijn hd signaal. bv bij voetbal wedstrijden dan zie je bij upc de spelers nog contour hebben en helderheid. bij mij zie je gewoon wazige spelers met uitgesmeerde pixels. alleen als het beeld groter wordt dan heb je wat meer detail..

ik heb nu puur uit nood een hd pakket want sd via kpn op een 50 inch is gewoon een drama...
Zowel in de woonkamer als de slaapkamer kijken wij IPTV van de KPN op een 50 inch plasma van Panasonic.
De verschijnselen die jij noemt herken ik totaal niet, het beeld is scherp en ziet er gewoon goed uit.
Kartelrandjes rond de logo's zijn er niet, er is geen smeer bij gebouwen en ook als ze op de achtergrond staan kun je gewoon de bakstenen tellen.
De kwaliteit van het beeld is hier overigens constant, ongeacht het tijdstip waarop TV gekeken wordt.

Overigens best grappig dat je het UPC beeld beter noemt, familie en vrienden die hier het beeld hebben gezien en zelf UPC hebben doen bij wijze van spreken dagelijks een gebed dat er snel glasvezel komt bij hun omdat ze zo onder de indruk zijn.
Daarnaast hoor ik collega's met grote regelmaat klagen over het beroerde beeld van UPC juist bij voetbal omdat hun beeld met grote regelmaat niet gevuld is met spelers maar met groene en rode blokjes.
Heb zelf alleen ervaring met analoog van UPC en was dolgelukkig toen we daar eindelijk afscheid van konden nemen.

Wat ik overigens niet begrijp, als het zo'n drama is en UPC vele malen beter beeld geeft wat doe je dan nog bij de KPN?
Ik zou het wel weten als het hier zo'n drama was als jij beschrijft en meteen de boel opzeggen om over te stappen naar die ander waar het gras zoveel groener is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
Ik vindt het wel grappig dat men elkaar probeert te overtuigen dat het beeld wel/ niet hoogstaand is. Het is in mijn ogen toch heel duidelijk, diegene die dat bepaald is de kijker zelf. Wil je het echt weten zou je ze beide tegelijkertijd op een dezelfde tv moeten bekijken. En dan nog zal de beleving denk ik per persoon verschillen. De een zal tevreden zijn, de ander niet.

Feit blijft dat de kwaliteit van kpn achter blijft. Dit bevestigen ze zelf door de bitrate omhoog te doen. Of je de kwaliteit nu voldoende vindt, kun je zelf het beste invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innerchild
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-01-2023
ninjazx9r98 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 15:38:
[...]

Zowel in de woonkamer als de slaapkamer kijken wij IPTV van de KPN op een 50 inch plasma van Panasonic.
De verschijnselen die jij noemt herken ik totaal niet, het beeld is scherp en ziet er gewoon goed uit.
Kartelrandjes rond de logo's zijn er niet, er is geen smeer bij gebouwen en ook als ze op de achtergrond staan kun je gewoon de bakstenen tellen.
De kwaliteit van het beeld is hier overigens constant, ongeacht het tijdstip waarop TV gekeken wordt.

Overigens best grappig dat je het UPC beeld beter noemt, familie en vrienden die hier het beeld hebben gezien en zelf UPC hebben doen bij wijze van spreken dagelijks een gebed dat er snel glasvezel komt bij hun omdat ze zo onder de indruk zijn.
Daarnaast hoor ik collega's met grote regelmaat klagen over het beroerde beeld van UPC juist bij voetbal omdat hun beeld met grote regelmaat niet gevuld is met spelers maar met groene en rode blokjes.
Heb zelf alleen ervaring met analoog van UPC en was dolgelukkig toen we daar eindelijk afscheid van konden nemen.

Wat ik overigens niet begrijp, als het zo'n drama is en UPC vele malen beter beeld geeft wat doe je dan nog bij de KPN?
Ik zou het wel weten als het hier zo'n drama was als jij beschrijft en meteen de boel opzeggen om over te stappen naar die ander waar het gras zoveel groener is.
opzegging zit al op de bus echter moet ik nog mijn contract uitdienen maar per 1 januari ben ik weg. ga wel voor glasvezel internet maar mijn tv komt weer lekker bij upc vandaan.

de lage bitrate die ik krijg krijg jij ook en iedereen die bij kpn zit. ik zit trouwens direkt op utp en niet op het stroomnetwerk.

jij bent er mee te vreden. ik als audio tv fiel niet. zelfs mijn vriendin ziet dat slechter is dan upc. maar jij bent er blij en zweert daar bij dat is jouw goed recht. ik weet dat dit signaal niet toereikend genoeg is voor tv's boven de 42 inch. misschien 'verbeterd' jouw panasonic het beeld met optimalisaties maar een feit is een feit :
dat kpn adsl tv aanbied op een glasvezel verbinding met alle negatieve eigenschappen ervan.

kpn bied technisch aan :

SD: 2.5 tot 4 Mbit MPEG4
HD: 8 Mbit MPEG4

Zie ook :

- Lijbrandt levert KPN IPTV streams?
- eymey in "KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 3]"
- http://www.dtvmonitor.nl/...ice_type=25&ms=1285431920
- http://www.ipbforum.nl/ex...4e6a7fa9770c32afbc#p28936

nogmaals jij bent er tevreden mee maar dat wil niet zeggen dat het probleem dan niet bestaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is gewoon schandalig dat KPN de klanten de hoofdprijs laat betalen maar op glasvezel zo 'n baggerbeeld aanbiedt. Ik hoop voor jullie dat KPN de Caiway streams op het glasvezel zet ( nu Caiway van KPN is), want die zijn werkelijk subliem. Je hebt dan ook geen rare experiabox meer tussen de glasvezelmodem en je IPTV box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dj-sannieboy schreef op zondag 12 juni 2011 @ 13:58:
[...]

Sorrie hoor, maar als ik op een 42 inch plasma naar het IPTV beeld van KPN (ingesteld op 1080i) kijk op een afstand van pak 'm beet 3 meter dan ziet het er gewoon scherp uit.
Aan een scherp en strak beeld heb je weinig als het detail wordt weggepoetst. Het detail is waar het om draait. Zoals ook al in het Lijbrandt levert KPN IPTV streams? topic werd gezegd:
eymey schreef op donderdag 14 april 2011 @ 09:25:
Verder 4 mbit mpeg4 net zo'n goed plaatje als mpeg2 8 Mbit: Lijkt me nog steeds heeeel sterk. Ja het kan er wel "best strak" uit zien, maar het gaat niet alleen maar om glad gestreken en gepolijst strak. Het gaat ook om het DETAIL. Rimpels in gezichten of textielen en zelfs de evt. gewone camera-ruis in het geval van sommige opnamen moet gewoon zichtbaar kunnen blijven. Hoe dan ook, wat KPN gebruikt is waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2011 @ 20:44:
[...]

Aan een scherp en strak beeld heb je weinig als het detail wordt weggepoetst. Het detail is waar het om draait. Zoals ook al in het Lijbrandt levert KPN IPTV streams? topic werd gezegd:
Wat daar werd gezegd lijkt toch heel sterk op een mening (en niet een feit) van iemand die zich niet voor kan stellen dat er zo'n verschil zit tussen mpeg-2 en mpeg-4.
Een klein rondje Google levert vrijwel direct een vergelijking tussen die twee op:

http://www.buzzle.com/articles/mpeg2-vs-mpeg4.html
MPEG2 vs MPEG4 - Quality
MPEG-2 is the industry standard and the videos you watch on DVD and digital television are encoded by the MPEG-2 standard. The quality of MPEG-2 is impeccable, but this format is not made for multimedia network applications. It is not made for streaming videos on the phone or for broadcast applications. So the quality of a video compressed in MPEG-2 format, if streamed online, will be compromised.

On the other hand, the MPEG-4 format has been developed for multimedia streaming applications on the Internet. So a video encoded in the MPEG-4 format will give a better quality video or audio when streamed online, as it's designed for such a network or multimedia application. With MPEG-4 format, video conferencing is possible!

MPEG2 vs MPEG4 - File Size
Compared to MPEG-2 files, MPEG-4 files take up less memory size. This is because MPEG-4 compression algorithm is designed to create files, which can be transported over the Internet, and streamed on multiple network platforms.

MPEG2 vs MPEG4 - Compression
Video or audio compression is all about maintaining the same quality of audio or video but using lesser memory size. MPEG-4 compression is an improvement over MPEG-2 format.

If a studio quality audio or data file of a movie is released without compression, it will take at least 20 DVDs! Whereas if it's compressed using MPEG format, the same movie can be carried on a single DVD! How does the MPEG-2 format achieve this? It achieves this by removing certain redundant parts from a frame which are repeated in the later ones. That is, parts of the picture frame that remain static are stored only once! Only the differences between successive frames will be stored later. The bit rate is also controlled accordingly. There are many other tricks involved which reduce the size of the file while encoding. This way the video file is encoded in the MPEG-2 format and the size of the video file is substantially reduced. So when you play such an encoded file, your video player has to have the MPEG-2 decoder to render back the original frames from the compressed form.

The MPEG-4 compression is quite complicated compared to the MPEG-2 compression as it is designed to achieve high quality videos for multimedia applications at a relatively low bit rate. To put it simply, the MPEG-4 compression removes redundant bits by comparing many more frames at a time, compared to MPEG-2, by adjusting the bit rate accordingly. Compared to MPEG-2, MPEG-4 is far more versatile encoding format. Read more about 'video compression formats'.

MPEG2 vs MPEG4 - Bitrate
MPEG-2 format encoded files have a bitrate ranging from 4 to 9 MB per second, while the MPEG-4 files have a bit rate which is substantially lower (some Kilobytes per second) than that. This is because the format is designed for network applications.

MPEG2 vs MPEG4 - Bandwidth
If you make the MPEG-2 vs MPEG-4 bandwidth comparison, you will find a substantial difference as they are formats designed for different platforms. While MPEG-2 has a bandwidth of up to 40 MB per second, MPEG-4 has bandwidth of around 64 kbps.

Both formats are in use today for different applications. MPEG-2 is still used in DVD encoding and TV broadcast while the Internet and videophone platform, belongs to the MPEG-4 format. Hope this MPEG-2 vs MPEG-4 comparison has given you a rough idea about both the formats.
Wat mij een beetje stoort is niet de discussie op zich dat het beeld beter kan (want dat kan het altijd) maar vooral de manier waarop deze gevoerd wordt.
Mensen die tevreden zijn met het beeld worden weggezet alsof ze geen verschil kunnen zien, alsof hun TV aan optimalisatie doet, onwetend zijn, een kleine TV hebben, er wordt nog net niet gezegd dat ze iets aan hun ogen mankeren.
Waarom is het zo moeilijk om te accepteren dat er tevreden mensen zijn en moet er continue 'bewijsmateriaal' bijgesleept worden om een punt te maken?
Zoals baasandre (en ondergetekende ook) eerder schreef, het is de kijker die wel of niet tevreden is en de tevredenheid is niet afhankelijk van de mening van anderen.
Ik bepaal aan de hand van datgene wat ik dagelijks zie of ik wel of niet tevreden ben, ik heb daar geen technische verhandelingen van weet ik veel welke site of forum voor nodig die aantonen dat het beeld wel slecht moet zijn omdat bla bla bla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk-Gemeente
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-06 21:11
Tja, over bitrates is nog veel te zeggen. Naar ik van de NTR-specialisten begrijp zijn bij hun opnamen de bitrates idealiter als volgt: 'normale' SD TV: tenminste 80 Mb/s, HDTV >120 Mb/s en BlueRay minimaal 135 Mb/s. Huidig beeld KPN TV is imho behoorlijk goed, maar als het nog een slag beter kan - graag.

Overigens, het aanpassen van de beeldinstellingen (Samsung LE40C650) hielp ook behoorlijk, na even doorwerken: http://is.gd/K95dZY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ninjazx9r98 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 21:52:
[...]

Wat daar werd gezegd lijkt toch heel sterk op een mening (en niet een feit) van iemand die zich niet voor kan stellen dat er zo'n verschil zit tussen mpeg-2 en mpeg-4.
Een klein rondje Google levert vrijwel direct een vergelijking tussen die twee op:

http://www.buzzle.com/articles/mpeg2-vs-mpeg4.html

[...]

Wat mij een beetje stoort is niet de discussie op zich dat het beeld beter kan (want dat kan het altijd) maar vooral de manier waarop deze gevoerd wordt.
Mensen die tevreden zijn met het beeld worden weggezet alsof ze geen verschil kunnen zien, alsof hun TV aan optimalisatie doet, onwetend zijn, een kleine TV hebben, er wordt nog net niet gezegd dat ze iets aan hun ogen mankeren.
Waarom is het zo moeilijk om te accepteren dat er tevreden mensen zijn en moet er continue 'bewijsmateriaal' bijgesleept worden om een punt te maken?
Zoals baasandre (en ondergetekende ook) eerder schreef, het is de kijker die wel of niet tevreden is en de tevredenheid is niet afhankelijk van de mening van anderen.
Ik bepaal aan de hand van datgene wat ik dagelijks zie of ik wel of niet tevreden ben, ik heb daar geen technische verhandelingen van weet ik veel welke site of forum voor nodig die aantonen dat het beeld wel slecht moet zijn omdat bla bla bla.
Deze fout wordt vaak gemaakt (zowel door KPN, maar is ook door de BBC gemaakt).
MPEG4 is nieuwer en efficiënter en dus denkt men de bitrate met de helft te kunnen verminderen en nog steeds een vergelijkbare beeldkwaliteit te hebben. Dat is NIET zo. Dat is een fabel. Ja, MPEG4 is efficiënter, maar niet zo efficiënt dat je met de helft van de bitrate van een MPEG2-stream toekomt! Dat ga je gewoon zien in het beelddetail.

BBC overstag na veel klachten beeldkwaliteit BBC HD

Gebruik van nieuwe encoders deed BBC meer dan een jaar geleden deden de BBC beslissen om de bandbreedte van het HD-kanaal te met ongeveer 40 procent te reduceren van een vaste bandbreedte van 16 Mbps naar 9,7 Mbps. Nieuwe encodertechnologie waarbij bandbreedte gereduceerd kan worden zonder daarbij de beeldkwaliteit geweld aan te doen rechtvaardigden volgens de BBC deze bandbreedtebeperking. Direct al kwamen bij de BBC vele klachten over een mindere beeldkwaliteit binnen...........

Als je een HD-waardig beeld wil met veel detail kun je gewoon niet om hoge bitrates heen. Ook bij het gebruik van MPEG4. Een HD-zender met een lage bitrate is misschien wel strak, maar heeft veel te weinig detaillering en is dus HD onwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ben het compleet eens met ninjazx9r98. Deze hele discussie gaat nergens over, net zoals audiofielen die ook gewoon nooit tevreden zijn ook al hebben ze kabels van een paar honderd euro per vierkante milimeter liggen, prima maar ga daar ergens anders oneindig over mierenneuken.:X

99% van de mensen zal prima tevreden zijn met de tv kwaliteit van KPN (of welke aanbieder van HD materiaal dan ook). 1% van die mensen zal altijd blijven zeuren en hebben geen idee wat voor kapitaal het wel niet moet kosten om al die bandbreedte te reserveren voor mensen om maar "perfecte" hd kwaliteit binnen te krijgen, het liefste nog in 1080p 120hz 3D HD met 7.1 surround sound. 8)7

Kan deze discussie zich dan misschien nu richten op de kwaliteit van de aanbieder, de snelheden die gehaald worden, glasvezel models en de algemene service van de aanbieder? Dat is tenminste iets waar we allemaal wat aan hebben! :-(

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit gaat niet over minimale verschillen tussen audiokabels. Dit gaat over verschillen die vergelijkbaar zijn met een geripte divx/xvid film en een originele DVD. Daar hoef je geen audio/videofiel voor te zijn.

En weet je wat kapitaal kost... al die encoders weer gaan vervangen ;)
Het routeren van originele Technicolor / SAT streams kan met een software aanpassing aan de routers gerealiseerd worden. Maar het logge KPN is gewoon weinig flexibel en alles moet weer op hun eigen manier.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2011 05:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2011 @ 03:30:
Dit gaat niet over minimale verschillen tussen audiokabels. Dit gaat over verschillen die vergelijkbaar zijn met een geripte divx/xvid film en een originele DVD. Daar hoef je geen audio/videofiel voor te zijn.
Dit is precies wat ik bedoel als ik het heb over de manier waarop de discussie gevoerd komt.
Kennelijk is en blijft het moeilijk om te accepteren dat er mensen zijn die tevreden zijn met het beeld en is het net een langspeelplaat die blijft hangen met dezelfde boodschap, het beeld is slecht want bla bla bla.
Accepteer nu gewoon dat er hele volksstammen tevreden zijn met divx/xvid om bij jouw voorbeeld te blijven en dat die mensen weldegelijk van mening zijn dat je een audio/videofiel moet zijn om je daar druk over te maken.
En om eerlijk te zijn heb ik zat divx/xvid films gezien waarbij de kwaliteit van het beeld wat mij betreft meer dan goed genoeg was om de film volledig te kijken en waar het me geen seconde gestoord heeft dat het geen originele DVD was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
ninjazx9r98 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 08:50:
[...]

Dit is precies wat ik bedoel als ik het heb over de manier waarop de discussie gevoerd komt.
Kennelijk is en blijft het moeilijk om te accepteren dat er mensen zijn die tevreden zijn met het beeld en is het net een langspeelplaat die blijft hangen met dezelfde boodschap, het beeld is slecht want bla bla bla.
Accepteer nu gewoon dat er hele volksstammen tevreden zijn met divx/xvid om bij jouw voorbeeld te blijven en dat die mensen weldegelijk van mening zijn dat je een audio/videofiel moet zijn om je daar druk over te maken.
En om eerlijk te zijn heb ik zat divx/xvid films gezien waarbij de kwaliteit van het beeld wat mij betreft meer dan goed genoeg was om de film volledig te kijken en waar het me geen seconde gestoord heeft dat het geen originele DVD was.
Lol... kijk eens dan naar een blu ray... weet je helemaal niet wat je ziet.
Maar het punt blijft:
1) kwaliteit van kpn is gewoon minder ( heel gemakkelijk en duidelijk aangetoond)
2) of je daar mee tevreden bent, ligt aan jezelf

( ps: ik ben daar ook niet tevreden mee en heb daarom ook nog gewoon hd via de kabelboer).
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
We kijken hier regelmatig naar Blu-Ray en inderdaad is dat wat ons betreft vele malen mooier.
Verschil is echter dat we dan naar films kijken die we zelf uitzoeken en in hoge kwaliteit willen zien en horen.
Televisie zie ik persoonlijk als een ander soort van vermaak en heb dan ook hele andere eisen/verwachtingen.
Maar ook hier geldt dat het iets persoonlijks is, had laatst m'n broer op bezoek en die wilde wel eens zien of het echt de moeite waard was om een Blu-Ray speler te kopen.
We hebben stukjes laten zien van onder andere Avatar (DVD en Blu-Ray zitten samen in één doosje) en Apocalypto maar hij was totaal niet onder de indruk en snapt tot op de dag van vandaag alle ophef niet rondom Blu-Ray.
DVD is volgens hem mooi zat en het kopen van een Blu-Ray speler en films is weggegooid geld.

Denk dat wij het overigens met elkaar eens zijn, het ligt aan de persoon zelf of je wel of niet tevreden bent met het beeld wat aangeboden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik heb in een ander topic ook wel eens gehoord dat iemand zei dat de KPN streams zo gecomprimeerd zijn dat je geen details meer ziet. (Bijvoorbeeld dat mensen geen rimpels meer hebben en bakstenen lijken een vlakke muur.) Echter heb ik toen ook al aangegeven dat ik zeker wel de details kan zien, zoals rimpels en bakstenen. (STB op 1080i)

Het blijft een eindeloze (welles/nietes) discussie. Feit blijft dat het gros van de klanten tevreden is met de beeldkwaliteit. (Dat zegt niet dat ze niet zouden willen dat het beeld nog beter wordt. Ik zou ook graag 'echte' 1080P streams met DTS audio willen hebben.) Degene die niet tevreden zijn wens ik veel plezier bij de andere aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 11:21
ninjazx9r98 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 15:38:
[...]
Bij analoge en digitale kabel televisie (ongeacht de aanbieder) is het van belang dat je hoogwaardige kabels,connectoren en splitters (goedgekeurd door Kabelkeur) gebruikt en dat de wandcontactdoos geschikt is voor digitale tv anno 2011. Voor meer info kun je je collega's eens dit laten lezen. In veel gevallen ligt dit oorzaak van de 'blokjes' bij slechte kabels,connectoren in huis. Dit is de verantwoording van de gebruiker. Daarnaast kan het probleem ook aan UPC liggen (mediabox, wijkkast of landelijk) maar in veel gevallen is het probleem in huis.

Digitale kabel televisie levert een veel hogere kwaliteit van SD en HD t.o.v. IPTV (KPN,Tele2) of KPN Glasvezel. De kwaliteit van Glashart Media (Reggefiber) is echter gelijk omdat die net als UPC ook veel zenders van de MediaGateway uit Hilversum halen zonder te comprimeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Dat kabelkeur storingsschema rammelt ook aan alle kanten. 8)7
Laat ik een voorbeeld geven.
Ze geven b.v. aan het voorbeeld blokkerige beeld bij digitale televisie. ;w Welnu, ik heb analoge televisie en toch af en toe blokkerig beeld, dat ligt gewoon aan UPC! Ergens in de uploadroute gaat er iets fout. Maar dat wordt ten alle tijde ontkend c.q. gewoon gezegd dat het niet kan... en toch is het zo.
Of strepen/storingen bij analoge televisie. Dat gebeurt af en toe bij de publieke zenders en een dag later is het weer verdwenen. Maar door UPC wordt het gewoonweg ontkend "nee hoor, meneer, dat kan niet" en ze proberen je gelijk digitale televisie aan te smeren.
En op de storingspagina van UPC staat vrijwel NOOIT iets. Zelfs al ligt een hele wijk er uit, dan wordt het nog gewoon ontkend. En dat soort gedrag, daar heb ik zo de pest aan... :(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dj-sannieboy schreef op maandag 13 juni 2011 @ 13:20:
Ik heb in een ander topic ook wel eens gehoord dat iemand zei dat de KPN streams zo gecomprimeerd zijn dat je geen details meer ziet. (Bijvoorbeeld dat mensen geen rimpels meer hebben en bakstenen lijken een vlakke muur.) Echter heb ik toen ook al aangegeven dat ik zeker wel de details kan zien, zoals rimpels en bakstenen. (STB op 1080i)
Je kunt wel nog wel iets van detail zien, maar door de lage bitrate is dit stukken minder dan bij een originele Technicolor stream. Daardoor zien gezichten er ook vaak vegerig uit en krijg je tevens van die effecten als banding en smearing. Het ontbreekt gewoon heel duidelijk aan detail en nuances bij de KPN-streams. Het gaat hier niet om een detail meer of minder...

Nederland 1 SD Technicolor:
Afbeeldingslocatie: http://www.hostfile.nl/thumbs/6pbd92c3gp/4104/P1000561.JPG

Nederland 1 HD KPN:
Afbeeldingslocatie: http://www.hostfile.nl/thumbs/vhk9ifecsn/4105/P1000562.JPG

Nederland 1 SD Technicolor:
Afbeeldingslocatie: http://www.hostfile.nl/thumbs/i1a5oqldhe/4106/P1000567.JPG

Nederland 1 HD KPN:
Afbeeldingslocatie: http://www.hostfile.nl/thumbs/j7mi3qd0rx/4107/P1000568.JPG

Meer vergelijkingen zijn te vinden in deze zip.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2011 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
ehtweak schreef op maandag 13 juni 2011 @ 14:02:
Dat kabelkeur storingsschema rammelt ook aan alle kanten. 8)7
Laat ik een voorbeeld geven.
Ze geven b.v. aan het voorbeeld blokkerige beeld bij digitale televisie. ;w Welnu, ik heb analoge televisie en toch af en toe blokkerig beeld, dat ligt gewoon aan UPC! Ergens in de uploadroute gaat er iets fout. Maar dat wordt ten alle tijde ontkend c.q. gewoon gezegd dat het niet kan... en toch is het zo.
Of strepen/storingen bij analoge televisie. Dat gebeurt af en toe bij de publieke zenders en een dag later is het weer verdwenen. Maar door UPC wordt het gewoonweg ontkend "nee hoor, meneer, dat kan niet" en ze proberen je gelijk digitale televisie aan te smeren.
En op de storingspagina van UPC staat vrijwel NOOIT iets. Zelfs al ligt een hele wijk er uit, dan wordt het nog gewoon ontkend. En dat soort gedrag, daar heb ik zo de pest aan... :(
Hoe weet je zo zeker dat het aan UPC ligt? Is het ook bij je buurman/vrouw bij analoge tv? Overigens kun je bij analoge tv geen blokjes zien slechts ruis. Blokjes doen zich enkel voor bij digitale tv. Een storing kan ook in huis liggen zoals ik eerder aangaf. Ik lees in je post niets terug over je materiaal (kabels,connectoren, wandcontactdoos) die je in huis gebruikt. De type/merk van kabels en connectoren. De aansluiting ervan.

Als je geen hoogwaardig materiaal in huis gebruikt dan kun je bijv. storing krijgen van DVB-T (Digitenne) ook wel interferentie genoemd lees/kijk meer hierover hier en hier. Dit is zeker de laatste jaren 1 van de boosdoeners voor storingen op de kabel. Tuurlijk is UPC in sommige gevallen ook wat te verwijten maar het kan ook vele andere oorzaken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

funrider schreef op maandag 13 juni 2011 @ 16:51:
[...]

Hoe weet je zo zeker dat het aan UPC ligt? Is het ook bij je buurman/vrouw bij analoge tv? Overigens kun je bij analoge tv geen blokjes zien slechts ruis. Blokjes doen zich enkel voor bij digitale tv.
En daar gaan we weer... :'(
Dat beweert UPC ook. En nee, wij hebben GEEN digitale tv, slechts het standaard analoge pakket van UPC. En TOCH krijgen we af en toe dat blokjes beeld. Dat blokjes beeld treedt trouwens alleen maar weer op op de commerciele zenders... :?
En ja, als die (ruis of gewoon slecht beeld) storing er op de analoge publieke zenders is (beetje slechte ontvangst zeg maar en verminkte teletekst pagina's) dan hebben de buren daar ook last van. En de volgende dag is het weer over...
Rara hoe ken dat nou? En UPC blijft gewoon ontkennen.

Tuurlijk joh, wij hebben op hetzelfde moment dezelfde slechte kabel die gedurende enkele uren per dag slecht is en op hetzelfde moment bij ons als bij de buren. Tenminste dat is de redenatie van UPC...

[toevoeging]
Het treedt tegenwoordig steeds minder op, nog maar een enkele keer per maand. Maar een jaar geleden was het schering en inslag. En toen heb ik een paar keer geprobeerd die dure helpdesk van UPC te bellen. Maar daar wordt je geen steek wijzer van, want die ontkennen gewoon het probleem. Zelfs toen de hele wijk zonder signaal zat, zeiden ze "nee hoor, er zijn geen storingen". 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door ehtweak op 13-06-2011 17:33 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
Wat een eindeloze discussie. Laten we het er maar gewoon op houden dat de meerderheid dik tevreden is over de beeldkwaliteit van KPN. In mijn omgeving hoor ik alleen maar goede dingen (en zie ik zelf ook) over de beeldkwaliteit. Maar dat zullen dan wel onwetende mensen zijn. ;)

Ik ben trouwens erg blij met de gratis draadloze verbindingsset. Wat een uitkomst is dat _/-\o_ (oh god als er nu hier maar niet ook nog een discussie over komt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Nu maar eens iets anders dan die tv-kwaliteit discussie.
Ik kreeg net (op Pinksteren :o) een telefoontje van Concepts ICT.

De melding van te lage (upload)snelheid bleek afgesloten te zijn terwijl het onderzoek van het waarom/waardoor nog bij de netwerkleverancier in volle gang was. 't viel een medewerker namelijk ineens op dat er daar 1 melding meer open stond dan bij hun, bleek ik te zijn....
Degene die wat kan vertellen over dat onderzoek bleek niet bereikbaar, maar hoor morgen als het goed is meer.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben verbaasd dat je zegt dat de meesten tevreden zijn met de beeldkwaliteit van KPN glasvezel. Temeer daar het klachten regent in onder andere Lansingerland.

Als iedereen zo tevreden is zou het de landelijke pers toch niet halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 02:06:
Ik ben verbaasd dat je zegt dat de meesten tevreden zijn met de beeldkwaliteit van KPN glasvezel. Temeer daar het klachten regent in onder andere Lansingerland.

Als iedereen zo tevreden is zou het de landelijke pers toch niet halen?
Ik hoor en zie anders alleen maar mensen die ontevreden zijn hier op GoT, verder nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk-Gemeente
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-06 21:11
funrider schreef op maandag 13 juni 2011 @ 16:51:
[...]
Overigens kun je bij analoge tv geen blokjes zien slechts ruis. Blokjes doen zich enkel voor bij digitale tv.
Ehh - als een signaal digitaal wordt ontvangen door een provider en dan centraal wordt omgezet naar analoog, dan gaan evt. blokjes toch gewoon mee?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Dj-sannieboy schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 09:33:
[...]

Ik hoor en zie anders alleen maar mensen die ontevreden zijn hier op GoT, verder nergens.
Kan wel een paar dingen vinden op google maar die staan echt niet bovenaan en dan kom je op sites waar ze alleen zeggen dat er 1000en mensen ontevreden zijn zonder met concrete links te komen :+

Ik wacht het gewoon af, monteur moet nog een afpsraak maken. Nu hebben we HD via de schotel (canaal digitaal) maar we willen van onze irritante buggy ontvanger af, het beeld is prima ;) Misschien leuk om dat straks te gaan vergelijken :)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Quote uit een ander topic:
denan schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 09:08:
[...]

De tijdslijn is door een KPN voorlichter al openbaar gemaakt in een interview dus bij deze:
- Juni/Juli kwaliteitsverbetering door vervangen transcoders.
- Aug/September tweaks in SD kwaliteit
- November: netwerkupgrade KPN afgerond waardoor HD een veel hogere bitrate krijgt.

Tevens heeft KPN al lang aangegeven dat de TV kwaliteit stukken beter kan (en: moet), vooral bij het HD beeld. Natuurlijk wel met de kanttekening dat de doorsnee klant het beeld al als 'mooi'' ervaart. (jaja.. ik weet het.. maar die discussie hebben we al vaak zat gehad :))

KPN was btw ook van plan om een keer een test te houden met wat kritische klanten zodra de tweaks afgerond zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Kijk nou zit iedereen wel te zeuren dat KPN lui is en slechte kwaliteit beeld levert maar ze geven dus wel aan er wat aan te gaan doen en al op zeer korte termijn! :)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ventieldopje schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 11:09:
[...]

Kijk nou zit iedereen wel te zeuren dat KPN lui is en slechte kwaliteit beeld levert maar ze geven dus wel aan er wat aan te gaan doen en al op zeer korte termijn! :)
De eerste stap is dus gezet door de NL HD zenders in het basispakket te gaan levereren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Raven schreef op maandag 13 juni 2011 @ 18:23:
Nu maar eens iets anders dan die tv-kwaliteit discussie.
Ik kreeg net (op Pinksteren :o) een telefoontje van Concepts ICT.

De melding van te lage (upload)snelheid bleek afgesloten te zijn terwijl het onderzoek van het waarom/waardoor nog bij de netwerkleverancier in volle gang was. 't viel een medewerker namelijk ineens op dat er daar 1 melding meer open stond dan bij hun, bleek ik te zijn....
Degene die wat kan vertellen over dat onderzoek bleek niet bereikbaar, maar hoor morgen als het goed is meer.
Zoals belooft net teruggebeld. De uploadsnelheid wordt itt de downloadsnelheid niet gecapped door een of andere verkeerde instelling, het probleem lijkt dieper te zitten. Ze zijn er mee bezig en houden mij op de hoogte.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Lijbrandt klanten hebben al in het najaar van 2010 geklaagd dat zij de beloofde "echte" glashart media streams niet kregen in de WBA gebieden maar de KPN streams via glashart media.

Wij hebben zins 2009 KPN glasvezel en vanaf die tijd is de beeldkwaliteit wel wat verbeterd de eerste mpeg4 encoders waren gewoon slecht. De SD zenders zien er op dit moment redelijk uit omdat wij ook nog satelliet hebben en daar zijn de HD zenders van betere kwaliteit nog geen HD pakket van KPN.

Maar de laatste keer dat ik een HD zender bij KPN heb gezien (begin 2011) was de kwaliteit niet goed.

Een mpeg 2 zender zoals NASA TV met een bitrate van 14 Mb geeft een betere beeldkwaliteit en die beeldkwaliteit zou KPN zeker moeten kunnen halen

http://www.gamefront.com/..._arrives_at_ksc_042911_ts

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2011 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
lol, misschien offtopic maar toch ook met ons tv pakket te maken en voor meeste al oud nieuws. Toch ff leuk

YouTube: ‪Engels vrijgezellenfeest krijgt onverwachts einde‬‏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
ehtweak schreef op maandag 13 juni 2011 @ 17:01:
[...]

En daar gaan we weer... :'(
Dat beweert UPC ook. En nee, wij hebben GEEN digitale tv, slechts het standaard analoge pakket van UPC. En TOCH krijgen we af en toe dat blokjes beeld. Dat blokjes beeld treedt trouwens alleen maar weer op op de commerciele zenders... :?
En ja, als die (ruis of gewoon slecht beeld) storing er op de analoge publieke zenders is (beetje slechte ontvangst zeg maar en verminkte teletekst pagina's) dan hebben de buren daar ook last van. En de volgende dag is het weer over...
Rara hoe ken dat nou? En UPC blijft gewoon ontkennen.

Tuurlijk joh, wij hebben op hetzelfde moment dezelfde slechte kabel die gedurende enkele uren per dag slecht is en op hetzelfde moment bij ons als bij de buren. Tenminste dat is de redenatie van UPC...

[toevoeging]
Het treedt tegenwoordig steeds minder op, nog maar een enkele keer per maand. Maar een jaar geleden was het schering en inslag. En toen heb ik een paar keer geprobeerd die dure helpdesk van UPC te bellen. Maar daar wordt je geen steek wijzer van, want die ontkennen gewoon het probleem. Zelfs toen de hele wijk zonder signaal zat, zeiden ze "nee hoor, er zijn geen storingen". 8)7
Hebben alle buren dat of alleen bij jou en je directe buren? Klinkt toch nog steeds als lokaal probleem als UPC aangeeft dat er geen wijk,straat of landelijke storing is. Moet toch te maken hebben met interferentie die soms voor storing kan zorgen op bepaalde zenders. Zie ook de video van Kassa waarin klanten van Ziggo in een bepaalde regio sinds de zendmast van Digitenne was geplaatst voor storing zorgde op bepaalde zenders. Hoogwaardige kabelkeur kabels/connectoren en goed aansluiten moeten het probleem echt oplossen anders UPC monteur langs laten komen om het op te lossen.
Dirk-Gemeente schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 10:04:
[...]

Ehh - als een signaal digitaal wordt ontvangen door een provider en dan centraal wordt omgezet naar analoog, dan gaan evt. blokjes toch gewoon mee?!
Dan wel ja. Ik ga uit van een oorspronkelijk analoog signaal die analoog wordt doorgegeven. Ik weet niet welke zenders UPC wel/niet van analoog signaal doorgeeft op analoog. Mogelijkerwijs is het tegenwoordig meer andersom (digitaal omzetten naar analoog).
[...]

Daar is wel enige tijd aan vooraf gegaan. Maar inderdaad goed dat ze er wat aan gaan doen. Ik mag hopen dat ze later dit jaar de streams niet langer comprimeren maar direct doorgeven van bijv. MediaGateway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Raven schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 12:55:
[...]

Zoals belooft net teruggebeld. De uploadsnelheid wordt itt de downloadsnelheid niet gecapped door een of andere verkeerde instelling, het probleem lijkt dieper te zitten. Ze zijn er mee bezig en houden mij op de hoogte.
Morgen komt er een monteur langs. Eens kijken of die kan achterhalen waarom de snelheid zo laag blijft.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Misschien de vezel niet helemaal goed uitgelijnd?

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dan zou je toch zowel up als down een lagere snelheid moeten hebben? Geld nu alleen voor de upload namelijk.

Edit: de monteur is net weg. Hij kan niks doen omdat verschillende speedtest-sites wel de goede upload-snelheid aangeven, waarom uploaden naar 3 verschillende FTP-servers (2 ervan zijn van Concepts ICT) niet sneller wil dan ~10-12Mb kan hij niet verklaren.

Edit2: Ik heb net even een alternatieve snelheidstest geprobeerd. Zowel bij eMule als uTorrent de uploadlimiet weggehaald, aldus DUMeter komt de snelheid zelfs net iets boven de 5MBps, alleen al van eMule. Bij uTorrent werd er niks gevraagd, zal daar eens wat Ubuntu iso's aan toevoegen.

[ Voor 83% gewijzigd door Raven op 16-06-2011 12:12 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of ze nog wat gaan doen aan die verschrikkelijk trage Motorola settop boxen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 00:16:
Weet iemand of ze nog wat gaan doen aan die verschrikkelijk trage Motorola settop boxen?
over enkele maanden komt de nieuwe tuner (1856 geloof ik) uit, die al vele malen sneller zou moeten zijn. 3 juli komt er nieuwe firmware op de 1963 tuners, waarbij ook de snelheid verbeterd wordt, als het goed is.
Pagina: 1 ... 8 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.