[KPN] Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 101 Laatste
Acties:
  • 906.026 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Die nieuwe STB heeft als het goed is een SSD om op te kunnen nemen te kunnen pauzeren. Verder is het gewoon een budget model. Zelfde performance als de VIP1903/1963.

[ Voor 10% gewijzigd door Dj-sannieboy op 15-02-2012 21:53 . Reden: Bedoelde uiteraard pauzeren ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 20:49:
Volgens mij moet KPN altijd nog HDD's ( GEEN HD, dat lijkt te veel op HD-televisie dus alsof je de resolutie bedoelt ;) ) inbouwen als ze ook pauzeren mogelijk willen maken..... Het lijkt me namelijk wel erg snel problematisch als voor iedere kant de live TV stream alsnog gebufferd moet worden in de cloud bij KPN.....
KPN heeft vanaf zomer 2011 ontvangers geleverd zonder HDD. Of het live pauzeren dan wel of niet werkt weet ik niet, maar ik kan me ook niet voorstellen dat de unicast streams uit de ckoud komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 21:33
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 21:46:
[...]

KPN heeft vanaf zomer 2011 ontvangers geleverd zonder HDD. Of het live pauzeren dan wel of niet werkt weet ik niet, maar ik kan me ook niet voorstellen dat de unicast streams uit de ckoud komen.
dat is de 1903 en daarmee kan je wel in de cloud opnemen maar niet pauzeren
de 1963 kan beide en zonder opnemen pakket ook opnemen op hdd.

Dus je hebt voor de buffer van live tv pauzeren tot nu toe altijd een hdd nodig hetzelfde geld voor herhaald en geplande opname, deze functies zijn nog niet actief in de cloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dj-sannieboy schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 21:27:
Die nieuwe STB heeft als het goed is een SSD om op te kunnen nemen. Verder is het gewoon een budget model. Zelfde mogelijkheden performance als de VIP1903/1963.
Opnemen ?? dan moet de SSD een capaciteit hebben tussen de 160-320 GB lijkt mij dan geen budget ontvanger te worden. Voor Live pauzeren werkt een SSD ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 19:15:
Sinds december afgelopen jaar op glasvezel van KPN met 2 decoders. Standaard abbo, we krijgen een dikke 100mbit die ik zowel met torrents als ftp of een goeie speedtest makkelijk haal, het online gamen (ping 5ms) is werkelijk een verademing tov concepts glas en al in het bijzonder ziggo
Ook is het geen probleem om fanatiek te downloaden tijdens het gamen. De verbinding is erg stabiel en alles werkt goed.
:)
_/-\o_
Wat vind je van de kwaliteit van tv?

Verwijderd

SmoothTweaker schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 21:49:
[...]

dat is de 1903 en daarmee kan je wel in de cloud opnemen maar niet pauzeren
Dit klopt
de 1963 kan beide en zonder opnemen pakket ook opnemen op hdd.
Dit klopt slechts gedeeltelijk.

De 1963 bevat standaard wel een HDD, maar deze zal enkel functioneel zijn indien je vóór 3 juli 2011 al beschikte over een 1960 dan wel 1963 met een HDD inclusief opname-functionaliteit. Inien je na 3 juli 2011 I-TV hebt genomen en een 1963 tuner in bezit hebt, zal deze (ondanks de aanwezigheid van de HDD) niet kunnen opnemen. Dit is softwarematig uitgeschakeld. Je kunt dan enkel het Opnemen Pakket nemen om op te kunnen nemen. Live Pauzeren is wel standaard mogelijk met de 1963/1960.

• SmoothTweaker
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 00:57:
[...]

Dit klopt

[...]

Dit klopt slechts gedeeltelijk.

De 1963 bevat standaard wel een HDD, maar deze zal enkel functioneel zijn indien je vóór 3 juli 2011 al beschikte over een 1960 dan wel 1963 met een HDD inclusief opname-functionaliteit. Inien je na 3 juli 2011 I-TV hebt genomen en een 1963 tuner in bezit hebt, zal deze (ondanks de aanwezigheid van de HDD) niet kunnen opnemen. Dit is softwarematig uitgeschakeld. Je kunt dan enkel het Opnemen Pakket nemen om op te kunnen nemen. Live Pauzeren is wel standaard mogelijk met de 1963/1960.
Hier wou ik toch even op terugkomen, ik bezit zelf 2x de 1963. (pas na 3 juli 2011)
Ben van internet en tv goud naar standaard gegaan en daardoor werd mijn opnemen pakket uitgeschakeld. Hierdoor komt het opnemen in de cloud bij mij te vervallen en is mijn HDD in de 1963 weer actief gesteld.
Heb het zojuist het nog even uitgetest maar ik kan dus gewoon "lokaal" opnemen momenteel

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:42
SmoothTweaker schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 08:22:
[...]

Hier wou ik toch even op terugkomen, ik bezit zelf 2x de 1963. (pas na 3 juli 2011)
Ben van internet en tv goud naar standaard gegaan en daardoor werd mijn opnemen pakket uitgeschakeld. Hierdoor komt het opnemen in de cloud bij mij te vervallen en is mijn HDD in de 1963 weer actief gesteld.
Heb het zojuist het nog even uitgetest maar ik kan dus gewoon "lokaal" opnemen momenteel
Vreemd verhaal aangezien het "Opnemen Pakket" een onderdeel is van het "Alles-in-één-Standaard" pakket.
Hoe zie jij overigens dat je lokaal aan het opnemen bent?

• SmoothTweaker
ninjazx9r98 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 10:05:
[...]

Vreemd verhaal aangezien het "Opnemen Pakket" een onderdeel is van het "Alles-in-één-Standaard" pakket.
Hoe zie jij overigens dat je lokaal aan het opnemen bent?
Let op in zei internet en tv (2 in 1) ik heb dus geen telefonie, waardoor het opnemen pakket komt te vervallen.
Dat zie ik omdat mijn ene 1963 iets opneemt en ik het wel kan afspelen, maar mijn 2e 1963 ziet de opname niet en kan ook individueel opnemen.

• Thijs1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-02-2024
[...]

Wat zeg je nou! dat de opneem mogelijkheid dus de HDD van de 1963 weer software matig aangezet kan worden?
als je hier over belt zegt men standaard dat die niet kan (leek mij al sterk want volgens mj is dit gewoon een scriptje wat de HDD op disabled zet dus andersom weer op enabled zetten zou ook mogelijk moeten zijn)
Echter het standaard antwoord is nee dit kunnen we niet terug draaien.
Ik heb hier meerdere malen om gevraagd want ik vind dat opneem pakket een waardeloze functionaliteit.
dus wat mij betreft mogen die HDD's weer aan.

mvg

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 16:50

Pogostokje

* twiet *

Thijs1 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 10:26:
[...]
Wat zeg je nou! dat de opneem mogelijkheid dus de HDD van de 1963 weer software matig aangezet kan worden?
'tuurlijk, dit is allemaal marketing. De mensen op het callcenter/helpdesk zullen het waarschijnlijk echt niet kunnen met hun tools, maar het is niet zo dat het technisch onmogelijk is.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Thijs1
Had daar eigenlijk al een beetje het idee van,echter iedereen willen ze dat opneem pakket verplichten.
wat mij betreft mag dat opneem pakket vandaag nog van mijn STB's af.

mvg

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
Thijs1 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 10:26:
[...]

Ik heb hier meerdere malen om gevraagd want ik vind dat opneem pakket een waardeloze functionaliteit.
dus wat mij betreft mogen die HDD's weer aan.

mvg
Maar waarom is het een waardeloze functionaliteit dan. Het lijkt mij juist handig, gezien je tevens op meerdere kastjes je opgenomen stukken terug kan kijken?

• Fitz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-08 23:03

Fitz

Vincent! We happy?

joffrey19 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 11:57:
[...]

Maar waarom is het een waardeloze functionaliteit dan. Het lijkt mij juist handig, gezien je tevens op meerdere kastjes je opgenomen stukken terug kan kijken?
Mijn bevindingen:
++ via mobiel/computer op afstand opnemen
++ Op beide tv's programma's terugkijken
+ bespaart mij energie aangezien het kastje niet hoeft aan te staan tijdens het opnemen
- Nog geen herhaald opnemen
- ong. 2% gaat verkeerd (er wordt dan niet opgenomen)

Samengevat vindt ik het een grote vooruitgang

• Thijs1
waarom ik dat vind ok:

-opnemen timeropname maken-niet mogelijk
-wekelijks opname-niet mogelijk
-dagelijks opname-niet mogelijk
-vooruit spoelen buffer probleem
-bewaren na een jaar alles kwijt
-opnames achter elkaar niet mogelijk-conflict
-extra tijd inplannen-niet mogelijk

Deze mogelijkheden hadden de videorecorders 10 jaar geleden zelfs nog -:)

voordelen zijn er natuurlijk ook:

-opnemen 6 programma's te gelijk
-overal in huis te bekijken
-op afstand programmeren (geen ervaring mee)

sorry maar wat mij betreft een waardeloze functionaliteit

Als de bovenstaande problemen er niet zouden zijn ,zou het wel een aantrekklijk alternatief zijn voor de STB met HDD echter dit zie ik nog niet gebeuren gezien de vele problemen die er zijn met deze functie.

vriendelijke groeten

[ Voor 3% gewijzigd door Thijs1 op 16-02-2012 17:34 ]

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Eerlijk gezegd lijken de meeste problemen me relatief simpel te verhelpen.
Lastiger is een buffer probleem, maar extra tijd inplannen lijkt me niet zo moeilijk.
Het zou ze zelfs makkelijk moeten lukken om ieder opgenomen programma "bij te knippen" tot de juiste begin en eindtijd, en zo een opname maar 1x te hoeven bewaren, en door 10.000 mensen te laten kijken.

• Thijs1
jopie schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 13:25:
Eerlijk gezegd lijken de meeste problemen me relatief simpel te verhelpen.
Lastiger is een buffer probleem, maar extra tijd inplannen lijkt me niet zo moeilijk.
Het zou ze zelfs makkelijk moeten lukken om ieder opgenomen programma "bij te knippen" tot de juiste begin en eindtijd, en zo een opname maar 1x te hoeven bewaren, en door 10.000 mensen te laten kijken.
Als het simpel op te lossen zou zijn lijkt het mij dat dit al opgelost zou zijn!
Gezien de vele klachten lijkt mij dit de eerste prioriteit om deze problemen op te lossen.
Het was beter geweest om eerst een gelijkwaardig product te ontwikkelen of beter dan iets wat maar gedeeltelijk werkt.

Maar dat is mijn mening -:)

mvg

• ninjazx9r98
@Thijs1
Twee zaken uit het lijstje werken hier in ieder geval probleemloos namelijk vooruitspoelen en programma's achter elkaar opnemen.
De overige geen negatieve ervaringen mee tot nu toe danwel geen behoefte aan de functionaliteit.
SmoothTweaker schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 10:15:
[...]

Let op in zei internet en tv (2 in 1) ik heb dus geen telefonie, waardoor het opnemen pakket komt te vervallen.
My bad, volledig overheen gelezen dat het niet ging over het alles in één pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Het kan zijn dat dit middels een tweedelijns ticket softwarematig weer ingeschakeld is. Al valt dat niet op te maken uit uw reactie. Wellicht dat dit bij Glasvezel standaard praktijk is. Bij koper werkt het als volgt:

Scenario: U heeft I-TV al voor 3 juli 2011. U heeft er destijds voor gekozen tuners te nemen met opnamefunctionaliteit, dus inclusief HDD. Na 3 juli kiest u er op een gegeven moment voor om het Opnemen Pakket te nemen. De reeds gemaakte opnames op uw HDD blijven wel staan, maar voortaan worden opnames in de cloud gemaakt. Later besluit u wellicht om het Opnemen Pakket weer te beëindigen.

Wanneer je het weer beëindigd, ongeacht of de HDD gefunctioneerd heeft vóór 3 juli 2011, kun je vervolgens niet weer opnemen met de HDD. Je kunt nog wel Live Pauzeren. De softwarematige uitschakeling blijft van kracht. Daarmee is niet gezegd dat het niet eventueel middels escalatie weer aangezet kan worden. Maar het is geen standaard praktijk. Misschien heeft u geluk met een 'one off'. Zo niet, dan verschillen Glasvezel en koper hierin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalkran
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-09 16:59
Wat SmoothTweaker zegt klopt wel, op het moment dat ik het Opnemen pakket laat verwijderen van mijn ontvanger / pakket, schakelt hij gewoon over op het opnemen op de tuner zelf.
Dit is niet een 'one off' gevalletje, dit is voor zover ik heb gezien bij elke glas klant zo gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
Kalkran schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 21:14:
Wat SmoothTweaker zegt klopt wel, op het moment dat ik het Opnemen pakket laat verwijderen van mijn ontvanger / pakket, schakelt hij gewoon over op het opnemen op de tuner zelf.
Dit is niet een 'one off' gevalletje, dit is voor zover ik heb gezien bij elke glas klant zo gegaan.
Zou leuk zijn maar volgens de desk kan het opneem pakket niet verwijderd worden!
bovendien zeggen ze bij de desk dat iedereen overgaat op het opneem pakket !
Wat mij betreft een vreselijk scenario.
Ik denk ook dat als dat daadwerkelijk zou kunnen (het verwijderen van het opneem pakket) de meesten klanten met een ontvanger met HDD zeggen
haal er maar weer af -:)

vriendelijke groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
Thijs1 schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 13:46:
[...]

Zou leuk zijn maar volgens de desk kan het opneem pakket niet verwijderd worden!
bovendien zeggen ze bij de desk dat iedereen overgaat op het opneem pakket !
Wat mij betreft een vreselijk scenario.
Ik denk ook dat als dat daadwerkelijk zou kunnen (het verwijderen van het opneem pakket) de meesten klanten met een ontvanger met HDD zeggen
haal er maar weer af -:)

vriendelijke groeten
Dit heeft puur met abonnement vorm te maken, uit het alles in een waar het erbij inzit kan het niet uitgehaald worden. neem je een pakket zonder het opnemen pakket en heb je een 1960/1963 kan je gewoon opnemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
SmoothTweaker schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 13:48:
[...]

Dit heeft puur met abonnement vorm te maken, uit het alles in een waar het erbij inzit kan het niet uitgehaald worden. neem je een pakket zonder het opnemen pakket en heb je een 1960/1963 kan je gewoon opnemen
Dat klopt dat wil dus zeggen dat ik gelijk heb!
want bij glas zijn er alleen pakketten incl dus instap,standaard en premium.
voor al deze pakketten is het opneem pakket van toepassing echter voor instap is het een verplichte optie die 5 euro kost voor de overige pakketten is het gratis.

Misschien bij wholesale pakketten van KPN dat het gescheiden kan maar niet bij Glas.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hoe groot is die HDD eigenlijk in de oude decoders? IDE of sata?
Kan je die schijf dan niet gewoon eruit halen en gebruiken voor andere doelen als deze toch softwarematig uit gezet wordt?

[ Voor 3% gewijzigd door Thombias op 18-02-2012 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.m.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-09 16:13
Thombias schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 19:57:
Kan je die schijf dan niet gewoon eruit halen en gebruiken voor andere doelen als deze toch softwarematig uit gezet wordt?
Kan, maar de STB is meestal een gehuurde. Bovendien kun je dan ook niet meer pauzeren. Weet niet hoe het bij jou is, maar dat laatste is een functionaliteit die ik erg veel gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-04-2024
Zijn er al mensen die ervaring hebben met het 500MB glasvezelpakket?

9200WP, ERST20D-VM2D + SUZ-SWM40 VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:13
Heeft iemand een idee wanneer glasvezel naar middelburg komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
roy77 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 08:43:
Ik denk niet zoveel aangezien het pas op 2 plaatsen beschikbaar is wetende "ijburg en nunspeet"
Heb iig nog niemand hier voorbij zien komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy77
  • Laatst online: 06-04-2024
SmoothTweaker schreef op zondag 19 februari 2012 @ 12:20:
[...]

Ik denk niet zoveel aangezien het pas op 2 plaatsen beschikbaar is wetende "ijburg en nunspeet"
Heb iig nog niemand hier voorbij zien komen
Zag een keer een filmpje op youtube, daar werd 500++ gehaald :9~

9200WP, ERST20D-VM2D + SUZ-SWM40 VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Lord Anubis schreef op zondag 19 februari 2012 @ 12:19:
Heeft iemand een idee wanneer glasvezel naar middelburg komt?
Wat zegt de postcodecheck en evt klantenservice van http://www.eindelijkglasvezel.nl/ ? ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
roy77 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 13:15:
[...]

Zag een keer een filmpje op youtube, daar werd 500++ gehaald :9~
Ik kon het niet nalaten en heb even gezocht:

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Murcielago schreef op zondag 19 februari 2012 @ 23:25:
[...]

Ik kon het niet nalaten en heb even gezocht:
[video]
That looked pretty cool! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pogostokje schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 15:17:
Zo, het is gelukt. Het werkte vrijwel meteen eigenlijk, er zat inderdaad op de PPPoE geen timeout of een andere bescherming.

Wat ik bereikt heb is dat ik van mijn glasvezel alles-in-1 pakket van KPN het internet via een aparte router laat lopen. Deze router is van mijzelf (D-link DIR-855, had ik ooit al gekocht voor mijn adsl aansluiting) en heeft geen restricties op het gebied van portforwarding, firewall, NAT, dhcp, gebruikte IP adres, etc. Dat vind ik veel beter.

De door KPN geleverde ZTE router doet nog dienst voor de telefoon en ik laat er ook de IPTV decoders nog overheen lopen. Ik heb wifi op dat ding uitgezet, dat spaart weer wat stroom en ik zou het toch niet kunnen gebruiken. Wifi loopt via mijn internet routertje.

Belangrijk is te weten hoe de VLAN indeling binnenkomt, dat staat gewoon op internet:

vlan 4 = televisie (iptv)
vlan 6 = internet
vlan 7 = telefonie

De switch demuxt dat voor mij en splitst het internet richting mijn eigen router en stuurt de rest naar de ZTE H220N.

Schematisch ziet er het als volgt uit:

[afbeelding]

De bijbehorende relevante instellingen op de switch zijn:

[afbeelding]

De PPPoE instellingen voor username/password zijn simpel. De username staat zichtbaar in de ZTE (xxx@direct-adsl) en het password is "kpn".

Na het instellen doet internet het vrijwel meteen, iptv en telefonie duurde een paar minuten langer maar ook die kwamen gewoon netjes online. Op de ZTE branden alle lampjes groen behalve die van internet, die is rood. Als goedmakertje kwam daar wel een fel blauw ECO lampje bij door het uitschakelen van de wifi.
Ben er al sinds december klaar voor en ben nu aan het wachten op mijn glasvezel aansluiting...
Bovenstaande setup zou ik ik ook graag willen doorvoeren 8)
Ik heb een Netgear managed switch die volgens mij hetzelfde kan, enige verschil is dat ik het bijgeleverde modem er tussenuit wil halen en alleen gebruik maak van internet. Zou deze setup kunnen?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YpqjwTLp7kUON7abmYgVVwTu/full.jpg
Kan ik de vrije poorten in de Switch gebruiken voor internet of moet ik die ook configureren?
En die VLAN 1 snap ik niet helemaal, is dat een zelf gekozen waarde?
Allemaal nieuw voor mij vandaar de vragen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 10:56:
[...]
Allemaal nieuw voor mij vandaar de vragen :D
Nou je bent er anders goed mee bezig ondanks dat het nieuw is. :)
Wat je hebt bedacht gaat prima werken. Wel zou je voor het veilige alle poorten op de switch waar je computers aan wilt hangen ook in VLAN1 (dit was een verzonnen waarde inderdaad, alles is goed behalve 4,6 en 7 die KPN gebruikt) kunnen zetten als untagged poort net als je poort 8. Van belang is verder dat je dat VLAN 1 weghaalt bij de poorten 1 en 2 die met het 'ruwe' verkeer van KPN werken. Je wilt niet je interne netwerk verkeer naar KPN sturen. Dus als er naast VLAN 6 ook nog VLAN 1 staat op poort 1 en 2: even weghalen.

Laat even weten hoe het gaat werken voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:46
Hangt helemaal van je switch af (wat je erop kan instellen). Maar over het algemeen ziet je setup er conceptueel goed uit.

VLAN 6 is verplicht (dat is gewoon de VLAN tag die KPN verwacht).

VLAN ID voor je LAN mag je zelf kiezen, zolang ze in principe maar untagged zijn en in dezelfde poortgroep zitten. Uitgaande van jouw schema zet je poort 3 t/m 8 dus allemaal op VLAN 1 untagged!

edit: Ah, tegelijk met pogostokje :D. Inderdaad goede van hem, zorgen dat de poorten waarop je met KPN werkt op geen enkele manier meer lid zijn van het VLAN ID van je LAN.

Verder nog iets om op te passen: Met mijn Linksys SLM2008's is het standaard zo dat de management interface (IP stack) standaard alleen op poorten met VLAN ID 1 bereikbaar is (die VLAN ID kan je wijzigen). Echter, dit moet je dus op de juiste volgorde doen :D. Ik wist mezelf een keer buiten te sluiten omdat ik vond dat m'n lokale LAN VLAN 10 moest hebben. Hierdoor had ik geen enkele poort meer op VLAN 1 terwijl intern de management interface hier nog wel op ingesteld stond :X

[ Voor 45% gewijzigd door eymey op 21-02-2012 14:01 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de snelle reacties :) zodra mijn setup compleet is meld ik me weer met de resultaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Meer mensen last van een trage verbinding ? Haal op dit moment Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1789152834.png.. Zit op brons

Modem gereset maar geen resultaat.

[ Voor 11% gewijzigd door Ruffzz op 22-02-2012 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er lijkt bij mij thuis niets aan de hand met de snelheid (kpn glas standaard). Probeer http://speedtest.reggefiber.nl/beta/ eens, kies 'Reggefiber'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Hier ook geen problemen, snelheid is prima in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevy walter
  • Laatst online: 23-08 12:43
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1789346766.png[/URL]
dit heb ik en ik heb zilver volgens mij redelijk normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu UPC maar wil ook over naar kpn glas. Woon in Amsterdam Oost (zeeburg). Weet iemand hoe lang het duurt voordat je aangesloten bent? Kan ik alvast UPC opzeggen en glas aanvragen?

Geen zin om zonder internet te zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:08

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 21:53:
Heb nu UPC maar wil ook over naar kpn glas. Woon in Amsterdam Oost (zeeburg). Weet iemand hoe lang het duurt voordat je aangesloten bent? Kan ik alvast UPC opzeggen en glas aanvragen?

Gewoon laten overlappen UPC en glasvezel abbo altijd op save spelen :9
Heb ik hier ook gedaan.........

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Verwijderd

Geloof me, pas Upc opzeggen als glas het daadwerkelijk doet. Heeft bij mij meer dan 4 maanden geduurd na het eerste monteursbezoek voordat glas het deed. Liever een maandje dubbel betalen dan 4 maanden zonder ;)

• Dirk-Gemeente
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-06 21:11
Thombias schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 19:57:
Naar ik hoor een Western Digital Caviar Blue, 160GB Sata, 8MB cache

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 10:20:
Geloof me, pas Upc opzeggen als glas het daadwerkelijk doet. Heeft bij mij meer dan 4 maanden geduurd na het eerste monteursbezoek voordat glas het deed. Liever een maandje dubbel betalen dan 4 maanden zonder ;)
Dat heb ik ook gedaan met Ziggo en Concepts ICT, ik heb Ziggo nog wel even laten doorlopen tot zeker was dat alles goed werkte. Toen Ziggo gemaild met verzoek stopzetten Z3, wat niet via "Mijn Ziggo" bleek te kunnen. Naar een ander abo kan wel, maar stopzetten? Nee...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Raven schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:07:
[...]

Dat heb ik ook gedaan met Ziggo en Concepts ICT, ik heb Ziggo nog wel even laten doorlopen tot zeker was dat alles goed werkte. Toen Ziggo gemaild met verzoek stopzetten Z3, wat niet via "Mijn Ziggo" bleek te kunnen. Naar een ander abo kan wel, maar stopzetten? Nee...
Dat bedoelde ik ook hoor ;)

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Verwijderd

Hehe ok, dan doe ik dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudje1983
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-08-2024
Hoi ik heb een aantal vraagjes waarvan ik het antwoord nergens kan vinden.

Ik heb nu ziggo alles in 1. Achter dit modem hangt een tplink router (WR1043ND).
Hier kan ik netjes mijn portforwarding richting mijn synology nas regelen (poort 1234 word poort 80 bijvoorbeeld).

Is het nu zo dat ik bovenstaande ook voor elkaar kan krijgen met kpn glasvezel (standaard abbo)?
Het liefst zou ik mijn huidige router in de dmz zetten, zodat ik alles zelf kan instellen via die router (wat internet betreft). Dan zou de rest (telefonie en tv) apart staan van het internet ( of levert dit problemen op?)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

De router die je bij nieuwe aansluitingen van KPN krijgt heeft een DMZ mogelijkheid. Wat je zegt kan en levert geen problemen op voor je telefonie en tv. Je internet gaat door de DMZ heen naar je bestaande router, er zit dan wel een extra stukje netwerk tussen en natuurlijk heb je 2x NAT achter elkaar. Dingen als UPNP werken dan niet meer goed.
Een elegantere oplossing staat in dit topic al een aantal keer beschreven, waarbij je internet afbuigt en helemaal niet door het modem van KPN laat gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
Heeft iemand al de nieuwe STB (Motorola VIP1853) geleverd gekregen?

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk-Gemeente
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-06 21:11
roy77 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 08:43:
Heb zelf 100, vriend van me die 500 (eigenlijk 504). Rock stable, hij is zeer tevree en vertelt iets te vaak dat ie weer bij een of andere test nr 1 was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Dirk-Gemeente schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 15:54:
[...]

Heb zelf 100, vriend van me die 500 (eigenlijk 504). Rock stable, hij is zeer tevree en vertelt iets te vaak dat ie weer bij een of andere test nr 1 was...
Wat voor apparatuur leveren ze eigenlijk bij 500Mbit abo's? De ZTE heeft slechts 100Mbit ethernet poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudje1983
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-08-2024
Pogostokje schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 13:57:
De router die je bij nieuwe aansluitingen van KPN krijgt heeft een DMZ mogelijkheid. Wat je zegt kan en levert geen problemen op voor je telefonie en tv. Je internet gaat door de DMZ heen naar je bestaande router, er zit dan wel een extra stukje netwerk tussen en natuurlijk heb je 2x NAT achter elkaar. Dingen als UPNP werken dan niet meer goed.
Een elegantere oplossing staat in dit topic al een aantal keer beschreven, waarbij je internet afbuigt en helemaal niet door het modem van KPN laat gaan.
Oke bedankt voor je reactie, dan heb ik het over het hoofd gezien.
Ik ga er nog eens rustig over denken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 09:43

PCR

Heb KPN gevraagd om mijn Glasvezel Zilver om te zetten in een 100 Mbit pakket. Resultaat: weer 2 nieuwe ontvangers. Heb er al twee weggegooid vorig jaar (ook nog zo'n witte). Heb nog steeds de mogelijkheid om deze stapel te maken:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Y5ckc.png

Het zal allemaal wel uit kunnen maar toch...

Codedivision | Freedom Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:35

AvK

Ready Set Go

En die staan niet op je factuur???

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

Er staan maandelijks 2 op de factuur die ook weer worden gecrediteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

La ma.

[ Voor 93% gewijzigd door AvK op 25-02-2012 16:23 ]

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
PCR schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 13:37:
Heb KPN gevraagd om mijn Glasvezel Zilver om te zetten in een 100 Mbit pakket. Resultaat: weer 2 nieuwe ontvangers. Heb er al twee weggegooid vorig jaar (ook nog zo'n witte). Heb nog steeds de mogelijkheid om deze stapel te maken:
[afbeelding]

Het zal allemaal wel uit kunnen maar toch...
Welke ontvangers heb je gekregen?

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihre
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-02 09:36
VIP 1853 wordt nog niet geleverd bij glas, eerst gaan alle VIP 1963s eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Laatst online: 17:21

mwa

Ik heb er ook in totaal 4 hier liggen, inclusief hub, extra experia box en alles erop en eraan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

Louise525 schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 16:52:
[...]

Welke ontvangers heb je gekregen?
2x VIP1963

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:59

OmeJoyo

This is me

Ook hier opgeleverd met een genexis 100 mbit (in oktober)
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 12:38:
[...]

Volgens hebben de meeste mensen nog gewoon een Genexis en slechts een handje vol een Packet Front.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Wanneer gaat de snelheidsverhoging in ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Ruffzz schreef op zondag 26 februari 2012 @ 19:29:
Die van 50->100 bedoel je ?
Die krijg je niet automatisch, dat zal je expliciet moeten aanvragen bij KPN (helpdesk). Je gaat dan over op een ander abonnement met iets andere prijzen. Evt kortingen die je nu hebt blijven intact en ook de einddatum huidig contract wijzigt hierbij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 19:58
sverzijl schreef op zondag 26 februari 2012 @ 20:09:
[...]

Die van 50->100 bedoel je ?
Die krijg je niet automatisch, dat zal je expliciet moeten aanvragen bij KPN (helpdesk). Je gaat dan over op een ander abonnement met iets andere prijzen. Evt kortingen die je nu hebt blijven intact en ook de einddatum huidig contract wijzigt hierbij niet.
Toen ik laatst de KPN klantenservice sprak kreeg ik de mogelijkheid mijn contract om te zetten zodat ik direct de snelheidsverhoging had, maar hij zei dat ik ook tot midden maart kon wachten aangezien de snelheidsverhoging dan voor alle klanten werd doorgevoerd.

Nu weet je het nooit met die mensen daar achter de telefoon, maar ik neem aan dat hij hier niet over liegt... :+ Als er geen snelheidsverhoging kwam op de oude pakketten had ik namelijk een nieuw contract laten afsluiten waar ze natuurlijk meer winst op maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
zynex schreef op maandag 27 februari 2012 @ 05:32:
[...]
Toen ik laatst de KPN klantenservice sprak kreeg ik de mogelijkheid mijn contract om te zetten zodat ik direct de snelheidsverhoging had, maar hij zei dat ik ook tot midden maart kon wachten aangezien de snelheidsverhoging dan voor alle klanten werd doorgevoerd.
Dat is weer iets anders dan ik heb gehoord, maar in dat geval zou je nog een maandje af kunnen wachten. Ik heb het zelf per 9-1 meteen al om laten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:10

Daniel

Kapitein NCC-1701
Iemand trouwens een idee wie in Hilversum verantwoordelijk is voor het aanleggen van de fysieke fiber? Ze zijn anderhalve week bij mij komen 'schouwen' en hebben vervolgens vrijdag de lege leiding door de tuin gelegd. Helaas hebben ze de tekening ondersteboven gehouden want de aansluiting zit aan de verkeerde kant van het huis |:( Kabel zou in de kelder moeten binnenkomen en die zit ~10 meter verderop.
Ik heb wel zo'n mooi schouwformulier maar daar staat geen telefoonnummer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvjw
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-08 15:54
Daniel schreef op maandag 27 februari 2012 @ 09:19:
Iemand trouwens een idee wie in Hilversum verantwoordelijk is voor het aanleggen van de fysieke fiber? Ze zijn anderhalve week bij mij komen 'schouwen' en hebben vervolgens vrijdag de lege leiding door de tuin gelegd. Helaas hebben ze de tekening ondersteboven gehouden want de aansluiting zit aan de verkeerde kant van het huis |:( Kabel zou in de kelder moeten binnenkomen en die zit ~10 meter verderop.
Ik heb wel zo'n mooi schouwformulier maar daar staat geen telefoonnummer op.
Op http://www.reggefiber.nl/ staat ook Hilversum onder het kopje 'Wij zijn al bezig in:'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartburg
  • Laatst online: 26-08 09:03
even een korte vraag ik betaal nu bij mijn glasvezel abbo zilver
5 euro voor een hdontvanger met recorder per maand
betekend het dat als ik een hdontvanger zonder recorder zou hebben geen 5 euro betaal maar minder of niets?
wie kan dit zien op zijn factuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
Dat is correct .

De huidige abonnementen Brons,Zilver en Goud daar betaald men 5 euro per recorder voor.
In de nieuwe abonnementen Instap,Standaard en Premium zitter 2 gratis ontvangers in het pakket.
wil je er meer moet je wel betalen 4 of 5 euro per ontvanger.

Vriendelijke groeten

[ Voor 43% gewijzigd door Thijs1 op 27-02-2012 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
Ruffzz schreef op zondag 26 februari 2012 @ 19:29:
Dit gaat onder voorbehoud in april plaats vinden overigens kan je het nu ook meteen aan laten passen maar dien je dan wel een ander abonnement af te sluiten.

zie eerder topics en quots's hierover op dit forum.

vriendelijke groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-09 22:53
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 21:53:

Bij mij duurde het 10 weken... terwijl ze in de winkel precies 1 maand 'beloofden' (wat ze helemaal niet kunnen, volgens de diverse monteurs die ik daarna gezien heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-ter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 23:05

P-ter

...

Zo, mijn glasvezel installatie pakket is eindelijk ook binnen (nadat ze het de vorige keer waren vergeten op te sturen en ik zelf maar eens belde wanneer het pakket kwam ivm de monteur die zou komen). Afspraak een week verzet en op het nippertje het pakket binnen.

Voor de geïnteresseerden, ik heb:

- Twee VIP-1963 met langwerpige afstandsbediening.
- Een FiberXport NT (met 10/100 Mbit poorten)
- ZTE H220N
- HP Switch
- En een hele bult bijbehorende kabels (maar geen HDMI, die zal wel bij de nieuwe ontvangers meegeleverd gaan worden)

Ik heb bij aanvraag (begin vorig jaar) gekozen voor het Brons pakket (30/30).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P-ter schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 09:15:
Zo, mijn glasvezel installatie pakket is eindelijk ook binnen (nadat ze het de vorige keer waren vergeten op te sturen en ik zelf maar eens belde wanneer het pakket kwam ivm de monteur die zou komen). Afspraak een week verzet en op het nippertje het pakket binnen.

Voor de geïnteresseerden, ik heb:

- Twee VIP-1963 met langwerpige afstandsbediening.
- Een FiberXport NT (met 10/100 Mbit poorten)
- ZTE H220N
- HP Switch
- En een hele bult bijbehorende kabels (maar geen HDMI, die zal wel bij de nieuwe ontvangers meegeleverd gaan worden)

Ik heb bij aanvraag (begin vorig jaar) gekozen voor het Brons pakket (30/30).
Wil je de afstandsbediening ook omruilen, vindt die langwerpige veel mooier. Heb nog twee van die korte ongebruikt liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-ter

P-ter

...

Verwijderd schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 11:37:
[...]

Wil je de afstandsbediening ook omruilen, vindt die langwerpige veel mooier. Heb nog twee van die korte ongebruikt liggen.
Nee, helaas, die vierkante heb ik nu ook van KPN. De nieuwe ligt mij net iets beter in de hand.
De oude vierkante gaat dan ook retour met de rest van mijn oude adsl apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Verwijderd schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 11:37:
[...]

Ik kan het niet zo snel vinden op de glasvezel site maar volgens mij zijn die langwerpige gewoon te koop bij KPN.
Ik meen dat de prijs rond een euro of tien per stuk ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan valt dat nog mee, had ze duurder verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-ter

P-ter

...

Verwijderd schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 12:40:
Dan valt dat nog mee, had ze duurder verwacht.
http://www.kpn.com/televi...=8h4KAyUag8EAAAEqb3s8ulln

Hier staat hij voor 20 euro, maar het kan best zijn dat hij bij de KPN winkel goedkoper is (scheelde met de Devolo's ook een tientje met de site)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
Is er eigenlijk een mogelijkheid om een nieuwe router aan te vragen bij KPN? Wij hebben nu de oude versie met een zwarte voorkant en een witte achterkant. In principe werkt deze wel en de snelheden die we halen zijn goed, maar blijkbaar heeft een gebruiker in dit topic via de nieuwe router het voor elkaar gekregen internet te gebruiken via een eigen router. We hebben nu namelijk een onnodig acces point op basis van een Linksys WRT610n met DD-WRT software en de mogelijkheden zijn hierbij veel uitgebreider. Ik hoop op deze manier eigenlijk af te komen van het port forwarding probleem. Ook kan je blijkbaar met die nieuwe router gewoon de internetaansluitingen voor tv gebruiken die nu per se op een ander kanaal moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Wie kan mij vertellen wat de maximale bericht grootte is van de berichten die doorgestuurd worden door de mail relay van kpn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihre
zynex schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 16:03:
Is er eigenlijk een mogelijkheid om een nieuwe router aan te vragen bij KPN? Wij hebben nu de oude versie met een zwarte voorkant en een witte achterkant. In principe werkt deze wel en de snelheden die we halen zijn goed, maar blijkbaar heeft een gebruiker in dit topic via de nieuwe router het voor elkaar gekregen internet te gebruiken via een eigen router. We hebben nu namelijk een onnodig acces point op basis van een Linksys WRT610n met DD-WRT software en de mogelijkheden zijn hierbij veel uitgebreider. Ik hoop op deze manier eigenlijk af te komen van het port forwarding probleem. Ook kan je blijkbaar met die nieuwe router gewoon de internetaansluitingen voor tv gebruiken die nu per se op een ander kanaal moeten zitten.
Bij glasvezel van KPN zijn er voor consumentenaansluitingen 2 Experiaboxen mogelijk: de Thomson TG789vn en de ZTE H220N. Deze hebben beide een WAN-Poort, die heb je nodig om een PPPoE verbinding te kunnen maken.

Ik heb een TG789vn thuis staan, en die doet het prima. Voor een 'veeleisende' gebruiker zul je inderdaad tegen enkele punten aanlopen, waaronder UPnP.

Wil je meer, moet je opzoek gaan naar een router die PPPoE ondersteunt.

Met DD-WRT moet dit ook kunnen volgens dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.programecalculator.ro/img/2011/11/firmware_dd_wrt_com_pppoe.png

Als gebruikersnaam dien je je mac-adres van je Experiabox te gebruiken, en dan wel in het volgende formaat
code:
1
00-01-02-03-0F-1F@direct-adsl

Het wachtwoord is KPN.

Als laatste stap 'spoof' je het mac-adres van je Experiabox, je vult hier weer het mac-adres van je Experiabox in:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/1jwzuf.png

Ik zou zeggen, probeer het eens. Persoonlijk gebruik ik OpenWrt icm een Netgear WNDR3700v2 met inmiddels 10+days uptime na een tijd configureren :)

Dit is triple-play, Alternatieve router KPN / Tweak glasvezel

[ Voor 8% gewijzigd door ihre op 29-02-2012 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
Bedankt voor je uitgebreide uitleg. Dit heb ik echt nodig aangezien ik echt ziek wordt van die Thompson router. System linken werkt alleen lokaal door gebrekkige port forwarding en sinds met die Thompson router krijg ik ook mijn Team Fortress server niet meer aan de praat die af en toe draait als er een clan evenement is. :p

Ik zal binnenkort maar even een nieuwe router aanschaffen. De wrt610n bevalt nog steeds zeer goed, maar blijkbaar werkt PPP0E niet vanaf 15506 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 21:16
ihre schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 20:39:
[...]

Het wachtwoord is KPN.
[...]
bij mij is het wachtwoord kpn ipv KPN.

misschien te maken dat ik tweakfiber heb?

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
Killerbert schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 21:21:
[...]

bij mij is het wachtwoord kpn ipv KPN.

misschien te maken dat ik tweakfiber heb?
Het wachtwoord moet blijbkaar wel KPN zijn. Als je kpn als wachtwoord gebruikt kan de tv wegvallen.(Althans dat zegt Herman van Drie. :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 21:16
zynex schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 21:59:
[...]

Het wachtwoord moet blijbkaar wel KPN zijn. Als je kpn als wachtwoord gebruikt kan de tv wegvallen.(Althans dat zegt Herman van Drie. :+ )
raar... als ik KPN gebruik als wachtwoord, dan wordt ik niet herkent als een klant van tweak ;)

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihre
Killerbert schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 22:00:
[...]

raar... als ik KPN gebruik als wachtwoord, dan wordt ik niet herkent als een klant van tweak ;)
Het is ook een topic over KPN, dus Tweak is hier helemaal niet van belang .. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik al meer dan anderhalf jaar mijn eigen router (SLM2008 in combinatie met een Sitecom Linksys E2000 router met DD-WRT firmware) en als wachtwoord heb ik kleine letters 'kpn' gebruikt. Werkt prima hier! En TV doet het ook prima! Overigens gaat de tv buiten de router om (direct in de SLM2008 geprikt) en doet voor zover ik weet helemaal niks met PPPoE, dus lijkt me stug dat je tv het niet doet als je dat wachtwoord fout hebt.

Overigens heb ik nooit mac address clone gedaan, dus wellicht optioneel. Had wel gelezen van iemand in dit topic die er na een tijdje uit gegooid was omdat mac address niet meer bekend was bij kpn en dus daarom mac address moet clonen. Kan ieder geval geen kwaad om het te doen!

Edit: Ik heb KPN Standaard glasvezel pakket (hiervoor zilver). Heb voor zilver -> standaard geen wijzigingen hoeven maken in mijn router.

Edit: Even opgezocht welke firmware ik precies heb van dd-wrt: DD-WRT v24-sp2 (05/08/11) big (SVN revision 16994)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2012 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Heb nu bijna een jaar naar volle tevredenheid glas van KPN. Ik zit net even mijn huidige glas factuur (3 in 1) te vergelijken met de nieuwe prijzen van de glas abbo's. Op dit moment betaal ik 8 Euro! voor een STB met harde schijf. Binnen de nieuwe abbo's zitten de STB's er gratis bij. Betekent dat dat ik straks minder ga betalen? Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 08:34
Heb een half jaar geleden kpn glasvezel gekozen bij een voorinschrijving. Verwachting is dat glasvezel pas over een half jaar beschikbaar komt. Iemand een idee of dan de nieuwe snelheden gaan gelden of nog de oude waar het pakket voor is afgesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

De nieuwe snelheden worden medio april gefaseerd ingevoerd. Dus als je na die tijd een nieuwe glasverbinding krijgt kan je er van uit gaan dat de nieuwe snelheden gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
AvK schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:02:
Heb nu bijna een jaar naar volle tevredenheid glas van KPN. Ik zit net even mijn huidige glas factuur (3 in 1) te vergelijken met de nieuwe prijzen van de glas abbo's. Op dit moment betaal ik 8 Euro! voor een STB met harde schijf. Binnen de nieuwe abbo's zitten de STB's er gratis bij. Betekent dat dat ik straks minder ga betalen? Weet iemand dat?
Afhankelijk van het soort abonnement wat je heb veranderd er het volgende:

3 nieuwe vormen:
instap,standaard en premium

:Brons-gaat instap worden
:Zilver- gaat standaard worden
:Goud- gaat premium worden.

Al deze vormen met nieuwe snelheden 50,100,500
Deze abonnementen zijn duurder, maar voor het gebruik van 2 STB's hoeft niet meer betaald te worden.
Dus het abonnement is duurder maar doordat je geen huur meer betaald voor de STB's blijft de rekening het zelfde.

Vriendelijke groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeogenia
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-03-2024
Heb sinds een week het Brons abonnement 30/30, en het bevat mij aardig goed.

Modem: ZTE H220N
Abonnement Brons (30/30)

Download 29.3Mb/s
Upload 22.7Mb/s
Ping gemiddeld 8ms

Shares op het modem via Wifi:

FTP server
Up 1.6MB/s
Down 3.2MB/s

SAMBA server
Up -
Down 2.6MB/s

Ik haal 29.3Mb/s Down en 22.7Mb/s Up. De uploadsnelheid is helaas niet zo hoog als ik verwachte of is dit gemiddeld?

De FTP en SAMBA server zijn een leuke toevoegingen met een USB stick. Sommige personen spreken over maar ongeveer 1MB/s maar ik haal betere snelheden. Alleen uploaden via SMB heb ik nog niet kunnen testen, kan niet schrijven op de USB stick maar wel via FTP. Hiermee kan ik tenminste 720p video en 1080p video met een gemiddelde bitrate mee streamen over het netwerk. :9

Heeft er iemand met het Brons abbonoment, een hogere uploadsnelheid kunnen bereiken? Of moet ik nog even contract opnemen met KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
Net over gestapt van brons naar silver. Toch wat leuke voordelen, 50mb meer download en upload snelheid, opneem pakket en spotify erbij voor 10 euro extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 12:48
Marc3l schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 14:28:
Net over gestapt van brons naar silver. Toch wat leuke voordelen, 50mb meer download en upload snelheid, opneem pakket en spotify erbij voor 10 euro extra.
Dat opneem pakket is mij niet helemaal duidelijk, je krijgt er toch een ontvanger bij waarmee je kan opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalkran
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-09 16:59
Ze sturen nog de VIP1963 uit ja, omdat je dan een harde schijf hebt en kunt Live Pauzeren..
Dit gaat binnenkort over naar een andere box (VIP1853 uit mn hoofd) met een 8GB SSD voor pauzeren. Dan kan je echt alleen nog gebruik maken van het Opnemen pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
ThinkAboutIt schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 14:46:
[...]

Dat opneem pakket is mij niet helemaal duidelijk, je krijgt er toch een ontvanger bij waarmee je kan opnemen?
Volgens mij niet, volgens mij zit er bij de nieuwe pakketten geen hd in maar gaat het via de cloud.
Heb zelf nog een oude recorder met hd erin maar het voordeel van het 'nieuwe' opnemen is dat je een opname op elke ontvanger kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 12:48
OK, duidelijk. Thnx voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
AvK schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:02:
Die gratis STB's hebben GEEN harde schijf, die worden namelijk niet meer geleverd gezien er nu een Opneem Pakket is (5 euro per maand) echter wordt hiermee alles bij de KPN servers opgeslagen. Bij jou worden ze op de de STB lokaal opgeslagen.

Je hebt normaal gesproken een (huur)overeenkomst van één jaar, hierna kan je er maandelijks van af. Gezien je het bijna een jaar hebt, zou je dus kunnen bellen naar KPN en doorgeven dat je de huur wilt opzeggen van de STB met harde schijf en dat je de STB die je in bruikleen krijgt in plaats wilt. Je betaalt dat 8 euro minder en wisselt je STB om met een zonder harde schijf.

P.S. Als je nu Glasvezel Standaard hebt (100Mb) dan zit daar het Opneem Pakket er gratis in, dus heb je nog minder aan een met ingebouwde HDD.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Los van het opnamen pakket wordt de harde schijf voor zover mij bekend gebruikt voor het pauzeren van live TV (en terugspoelen) en dat is standaard onderdeel van alledrie de alles-in-een pakketten.
Dus zelfs met een opnemen pakket kun je dan niet zonder harde schijf (of SSD die in de nieuwe STB's schijnt te zitten voor dit doel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

ASNNetworks schreef op zondag 04 maart 2012 @ 17:32:

Die gratis STB's hebben GEEN harde schijf, die worden namelijk niet meer geleverd gezien er nu een Opneem Pakket is (5 euro per maand) echter wordt hiermee alles bij de KPN servers opgeslagen. Bij jou worden ze op de de STB lokaal opgeslagen.

Je hebt normaal gesproken een (huur)overeenkomst van één jaar, hierna kan je er maandelijks van af. Gezien je het bijna een jaar hebt, zou je dus kunnen bellen naar KPN en doorgeven dat je de huur wilt opzeggen van de STB met harde schijf en dat je de STB die je in bruikleen krijgt in plaats wilt. Je betaalt dat 8 euro minder en wisselt je STB om met een zonder harde schijf.

P.S. Als je nu Glasvezel Standaard hebt (100Mb) dan zit daar het Opneem Pakket er gratis in, dus heb je nog minder aan een met ingebouwde HDD.
Afgelopen vrijdag heb ik inderdaad gebeld met KPN. Bleek toevallig dat mijn jaarcontract net verlopen was. Ik heb een nieuw jaarcontract afgesloten.Scheelt me sowieso EUR 7,50 per maand. De STB's zitten nu binnen het pakket. Nieuwe snelheid wordt 100/100. Ik moet de nieuwe factuur nog even afwachten maar als het goed is dan ben ik nu een paar euro goedkoper uit en ben ik van 50/50 naar 100/100 gegaan.
Wat is het leven toch mooi! :P

Pagina: 1 ... 19 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.