[KPN] Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 101 Laatste
Acties:
  • 906.030 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
ninjazx9r98 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 18:32:
Los van het opnamen pakket wordt de harde schijf voor zover mij bekend gebruikt voor het pauzeren van live TV (en terugspoelen) en dat is standaard onderdeel van alledrie de alles-in-een pakketten.
Dus zelfs met een opnemen pakket kun je dan niet zonder harde schijf (of SSD die in de nieuwe STB's schijnt te zitten voor dit doel)
Nee, de STB's die zonder HDD geleverd worden (die dus gratis in bruikleen zijn) hebben idd een kleine SSD erin zitten puur bedoeld voor pauzeren/timeshiften. STB's met HDD (die dus niet meer geleverd worden) hebben een ruimte normaal van 160Gb (ongeveer) echt bedoeld om programma's op te nemen.

Oftewel je hebt of de gratis STB (waar een kleine opslaggeheugen in zit voor pauzeren/timeshiften) of je hebt die van 8 per maand (waar 160Gb in zit en niet meer geleverd wordt) waarmee je zenders kan opnemen. Echter met de komst van het Opneem Pakket is dat dus niet meer nodig ;)

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:07

AvK

Ready Set Go

Interessant!
Maar toch een vraag: worden programma's die opgenomen worden op de 'oude' STB's (dus met harde schijf van 160Gb) nog steeds opgenomen op die harde schijf? Of wordt dat ook in de Cloud geregeld? Oftewel: hoe maakt KPN het onderscheid tussen oude en nieuwe STB's? Ik vermoed dat de oude STB's tegenwoordig ook in de Cloud opnemen en dat pauzeren op de daarvoor veel te grote harde schijf gaat.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:05
Oude STB's die gebruikt worden in de nieuwe contractvormen nemen geen programma's meer op op de harde schijf en gebruiken die inderdaad alleen voor pauzeren en timeshift.
Programma's die er al op stonden voor het abonnement werd omgezet blijven overigens gewoon beschikbaar via de harde schijf, alleen nieuwe opnames gaan via de cloud.
Opnemen in de cloud lijkt mij overigens niet de juiste term, ik denk eerder dat het reserveringen zijn in de cloud en dat alles als het ware opgenomen/opgeslagen wordt een jaar lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20-09 11:10

Daniel

Kapitein NCC-1701
Domme vraag maar voor de zekerheid toch even stellen, om te voorkomen dat ik gaten ga boren die ik niet nodig heb: is er een bepaalde maximale afstand tussen het modem en de Experia-box? Mijn modem komt in de kelder maar het scheelt mij een behoorlijke berg gaten en tijd doorbrengen in de kruipkelder als ik die box in m'n thuisbioscoop-kamer kan zetten. Daar loopt nu al een UTP-kabel van ~10 meter, ik neem aan dat dat geen probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:20
Daniel schreef op maandag 05 maart 2012 @ 09:19:
Domme vraag maar voor de zekerheid toch even stellen, om te voorkomen dat ik gaten ga boren die ik niet nodig heb: is er een bepaalde maximale afstand tussen het modem en de Experia-box? Mijn modem komt in de kelder maar het scheelt mij een behoorlijke berg gaten en tijd doorbrengen in de kruipkelder als ik die box in m'n thuisbioscoop-kamer kan zetten. Daar loopt nu al een UTP-kabel van ~10 meter, ik neem aan dat dat geen probleem is?
Ja hoor, UTP kan tot een meter of 150.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-02-2022
"De lengte van een verbinding mag maximaal 100 meter bedragen"

10 meter is dus geen probleem :)

[ Voor 0% gewijzigd door har0 op 05-03-2012 11:54 . Reden: 10 Mtr :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 16:07

Releases

Ja maar!

Hoe zit het met de TV kwaliteit, heb nu Ziggo alles in een 120Mbit bundel. De TV streams, voornamelijk de HD streams zijn echt super. Doen de KPN streams onder vergeleken met die van Ziggo?
Heb begrepen dat KPN een veel lagere bitrate hanteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:08
De HD streams van KPN zijn tegenwoordig optisch gelijk aan die van Ziggo (kan ik denk ik wel met een gerust hart beweren :P ).

De SD streams zijn nog steeds wel duidelijk minder. En nog een verschil (dwz, ik ga er van uit dat Ziggo dit wel voor elkaar heeft) is dat je geen 5.1 geluid hebt, ook niet als de omroep dit wel beschikbaar stelt.

In jouw situatie zou ik, als je echt die hogere upload wil, wrs. overwegen om alleen internet via glasvezel te nemen en TV bij Ziggo te houden. Zeker gezien de prijsstelling van Ziggo moet dat best kunnen. Het zal wel iets duurder zijn dan alles bij 1 provider maar dan heb je iig wel "best of both worlds" :)

edit: Oeps, stom van mij, vergeten: Waarschijnlijk zijn de HD-streams bij KPN zelf nog steeds de 'slechte' (van rond de 7-8 mbit). Alleen op het Wholesale MultiPlay Plus pakket (Lijbrandt, Vodafone) zijn de streams verbeterd....

[ Voor 14% gewijzigd door eymey op 05-03-2012 11:13 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-08 20:26
Sinds vandaag hebben wij het KPN Opnemen pakket binnen met nieuwe STB's. 1 1963 en 2 1853's, het viel mij op dat de layout van alle menu's op de 1853's totaal verschilt van die van de 1963. Waarom leveren ze niet 3 1853's? Nu zit er dus 1 STB bij met een totaal andere layout dan de andere 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:16
Omaatjehenk schreef op maandag 05 maart 2012 @ 16:48:
Sinds vandaag hebben wij het KPN Opnemen pakket binnen met nieuwe STB's. 1 1963 en 2 1853's, het viel mij op dat de layout van alle menu's op de 1853's totaal verschilt van die van de 1963. Waarom leveren ze niet 3 1853's? Nu zit er dus 1 STB bij met een totaal andere layout dan de andere 2.
Dat is apart, je zou in dit geval alleen maar nieuwe layouts mogen krijgen, aangezien er geen mix tussen oude en nieuwe mag bestaan bij een klant voor zover ik gehoord had. De oude STB's gaan trouwens ook op korte termijn over naar het nieuwe uiterlijk.
ps wat vind je ervan heb zelf het nieuwe uiterlijk nog niet gezien namelijk

[ Voor 3% gewijzigd door SmoothTweaker op 05-03-2012 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
SmoothTweaker schreef op maandag 05 maart 2012 @ 17:19:
[...]

Dat is apart, je zou in dit geval alleen maar nieuwe layouts mogen krijgen, aangezien er geen mix tussen oude en nieuwe mag bestaan bij een klant voor zover ik gehoord had. De oude STB's gaan trouwens ook op korte termijn over naar het nieuwe uiterlijk.
ps wat vind je ervan heb zelf het nieuwe uiterlijk nog niet gezien namelijk
Het is inderdaad een beetje apart, misschien ga ik er binnenkort ook wel even over bellen met KPN. De 1853 is èrg klein en heeft daarom ook minder aansluitingen dan de 1963 (tulpaansluitingen etc. missen). Het lijkt sprekend op de 1963 maar dan half zo hoog en 3/4 van de lengte en diepte. En op de bovenkant staat het Motorola logo. Door het kleine formaat valt hij niet echt op en is dus makkelijk ergens weg te stoppen. De layout is een stuk mooier dan de oude die ik gewend ben en zelf ook op de nieuwe 1963 heb. Een nadeel van de 1853: Haperingen! Vooral bij programma's terugkijken, ik heb het gevoel dat de firmware niet echt is geoptimaliseerd voor dit kastje en dat er nog het nodige moet gebeuren!

[ Voor 5% gewijzigd door Omaatjehenk op 05-03-2012 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 19:58
Omaatjehenk schreef op maandag 05 maart 2012 @ 16:48:
Is dat menu ook daadwerkelijk verbeterd? Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de nieuwe interface eruit ziet ,maar in principe ben ik tevreden met de 1963, want die is al een heel stuk sneller dan die oude dingen waar je echt van moest huilen... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik heb thuis trouwens nog steeds een oude 1960 liggen..... >:)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:57
Heeft KPN zelf echt nog een lagere bitrate voor de HD streams!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudje1983
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-08-2024
Ik heb vorige week het doe het zelf pakket gekregen met hierin 2 1963 ontvangers. Zou het niet logisch zijn als ik meteen de nieuwe 1853 toestellen zou krijgen, of is de 1963 tot op heden beter/stabieler?
Kan sowieso niet echt op internet verschillen vinden tussen de beie apparaten, wellicht dat iemand er meer over kan zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Na de zoveelste |:( met ziggo toch even een paar TV vraagjes...
1. Voor opnemen heb je dus echt een aparte dienst nodig?
2. Zit je vast aan de door kpn geleverde hardware?
3. Iemand wel 's een Common Interface ontvanger gezien voor IPTV?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Wijnands schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 20:53:
Na de zoveelste |:( met ziggo toch even een paar TV vraagjes...
1. Voor opnemen heb je dus echt een aparte dienst nodig?
2. Zit je vast aan de door kpn geleverde hardware?
3. Iemand wel 's een Common Interface ontvanger gezien voor IPTV?
1.tuner met hdd of opnemen in cloud
2.ja
3.nee, aparte codering is geen smartcard voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
zynex schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 15:43:
[...]

Is dat menu ook daadwerkelijk verbeterd? Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de nieuwe interface eruit ziet ,maar in principe ben ik tevreden met de 1963, want die is al een heel stuk sneller dan die oude dingen waar je echt van moest huilen... :'(
Nouja, het ziet er allemaal een stuk frisser uit! Mooie blauwe menu's met veel meer opties in het hoofdmenu beschikbaar. Je kunt bij het zappen onderin beeld zien hoe lang het programma nog bezig is etc. Gewoon allemaal wat uitgebreider/gebruiksvriendelijker. Maar die 1963 is inderdaad een heel stuk sneller dan die andere prutdingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je nu ook in de programmagids met een dag vooruit? Als je iets over twee dagen wil opnemen moet je nu de hele tijd doordrukken, best irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-02-2022
Of je leest de handleiding eens echt?

In de programmagids op verder spoelen drukken = 1 dag verder, dus 2x drukken is .. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.m.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-09 16:13
eymey schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 16:05:
Ik heb thuis trouwens nog steeds een oude 1960 liggen..... >:)
Ruilen? Ik heb nog zo'n witte op zolder liggen...

Voorinschrijving voor glasvezel in Eelde-Paterswolde is ruim een maand geleden gestart, ik heb me aangemeld voor 100/100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Handleiding? ;) Bedankt iig heb er wel om gezocht maar nooit gevonden hoe dat moet (was ook makkelijker geweest als die optie in beeld kwam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevy walter
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-08 12:43
vanavond voor het eerst een storing van 18.30 tot ongeveer 21.50 alles lag eruit internet tv en telefoon wie had er ook last van ik woon zelf in Leeuwarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 14:37
Nog even een nieuwtje die we vandaag te horen kregen van KPN retail Local Sales Glasvezel:

KPN gaat het zenderpakket met ingang van 8 maart gaat uitbreiden met extra optionele pakketten.

Afbeeldingslocatie: http://www.winterswijkopglasvezel.eu/images/stories/KPN3nieuwezenderpakketenglasvezel8mrt2011/zenderpakket.png

Afbeeldingslocatie: http://www.winterswijkopglasvezel.eu/images/stories/KPN3nieuwezenderpakketenglasvezel8mrt2011/zenderpakket-uitgebreid.png

Link naar de bron

[ Voor 12% gewijzigd door NDSFREAK op 07-03-2012 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
p.m. schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 09:52:
[...]

Ruilen? Ik heb nog zo'n witte op zolder liggen...

Voorinschrijving voor glasvezel in Eelde-Paterswolde is ruim een maand geleden gestart, ik heb me aangemeld voor 100/100.
Haha, als ik iemand er nog mee blij zou kunnen maken mag die 'm hebben, voor gratiez. Ik zit op dit moment bij Lijbrandt (en hoop in de rest van m'n glasvezel 'carriere' alleen nog maar zaken te doen met isp's die TV van Glashart Media leveren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 16:50

Pogostokje

* twiet *

NDSFREAK schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:44:
Nog even een nieuwtje die we vandaag te horen kregen van KPN retail Local Sales Glasvezel:
KPN gaat het zenderpakket met ingang van 8 maart gaat uitbreiden met extra optionele pakketten.
Zo op het eerste gezicht is niet *alles* uitbreiding. Gaan de zenders die al bestaan dan opeens in een nieuw te kopen zenderpakket opgenomen worden? M.a.w. uit het huidige pluspakket?

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat zou ik me als ik KPN klant was idd ook afvragen.

Is dit, door die kleinere pluspakketjes slim samen te stellen, een manier om klanten heel snel te dwingen meer pluspakketjes af te sluiten dan wat het huidige pluspakket zou kosten?

Als ik dat overzicht zo zie, dan zitten er in al deze pakketjes zenders die ik wel eens kijk maar ook zenders die ik zou kunnen missen als kiespijn. Reeds als ik meer dan 2 zenders interessant vind loop ik dus het risico meer te moeten betalen dan 'vroeger' met dat ene pluspakket van 10 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

eymey schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 23:46:
(...) dan zitten er in al deze pakketjes zenders die ik wel eens kijk maar ook zenders die ik zou kunnen missen als kiespijn.
Daar hebben ze mensen voor die dat zodanig indelen dat je wel alle extra losse pakketjes moet nemen om die paar leuke zenders te mogen kijken. :)
Dit was 15 jaar terug al zo toen de eerste decoders kwamen. We zijn nu zo ver met de techniek dat een 100% a-la-carte systeem toch niet moeilijk moet zijn. Gewoon voor elke zender een (verschillend) bedrag en het totaal krijg je per maand in rekening gebracht. Of nog beter, je betaalt voor de uren dat je een bepaalde zender kijkt. Als je 3 uur per dag TV kijkt dan kijk je maar 12,5% van de dag TV maar ik betaal voor 24x7. Achterhaald allemaal hoor. Ik betaal toch ook geen stroom voor de tijd dat mijn lamp niet aan staat?

[ Voor 4% gewijzigd door Pogostokje op 08-03-2012 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chevy walter schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:16:
vanavond voor het eerst een storing van 18.30 tot ongeveer 21.50 alles lag eruit internet tv en telefoon wie had er ook last van ik woon zelf in Leeuwarden
Nee, alles deed het bij ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben bezig VLAN te configuren op een Netgear GS108T switch, maar kom er niet helemaal uit.
Bij VLAN Configuration heb ik 4 VLAN ID's aangemaakt (1,4,6 en 7).

Bij VLAN Membership wordt het al waziger, ik neem aan dat je hier moet aangeven welke VLAN ID gebruikt wordt op welke poort?
Je kan hier per poort U, T of niks aangeven, voor ID 1 heb ik hier alles op U staan.

Bij Port PVID Configuration zou je denk ik moeten aangeven welke PVID's gebruikt worden op de bijbehorende poort?

Als voorbeeld, op Poort 8 van de switch komt glasvezel binnen, dus dan zou ik daar VLAN ID's 4,6 en 7 Tagged op willen hebben, maar hoe stel ik dat in?.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/j46F93Fbp58AUTSLapW0K6H7/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QU8T269GxGbiFBOB8HQ9wJYk/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cWkspMdB3579RnH0ajf2HhIH/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvjw
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-08 15:54
Heb je iets aan deze post? Pogostokje in "[KPN] Glasvezel"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Pogostokje schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:53:
[...]

Zo op het eerste gezicht is niet *alles* uitbreiding. Gaan de zenders die al bestaan dan opeens in een nieuw te kopen zenderpakket opgenomen worden? M.a.w. uit het huidige pluspakket?
Hoe makkelijk is het eigenlijk om tijdelijk ';s een maandje zo'n pakket erbij te nemen? Gaat dat via de website of moet je dan bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Wijnands schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 12:21:
[...]
Hoe makkelijk is het eigenlijk om tijdelijk ';s een maandje zo'n pakket erbij te nemen? Gaat dat via de website of moet je dan bellen?
Aanmelden kan via het menu in de decoder. Je hebt dan wel de pincode nodig die je hebt gekregen ooit.
Later weer afmelden gaat via een gratis telefoonnummer. Eventueel kun je ook via dat telefoonnummer een pakket erbij nemen begreep ik, maar je kunt dat ook prima zelf regelen dus.

Als je het via de decoder doet heb je na een paar minuten de extra zenders op al je boxjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 11:30:
Ben bezig VLAN te configuren op een Netgear GS108T switch, maar kom er niet helemaal uit.
Bij VLAN Configuration heb ik 4 VLAN ID's aangemaakt (1,4,6 en 7).
Bij VLAN Membership wordt het al waziger, ik neem aan dat je hier moet aangeven welke VLAN ID gebruikt wordt op welke poort? Je kan hier per poort U, T of niks aangeven, voor ID 1 heb ik hier alles op U staan.
Die letters stan voor Untagged, Tagged of .. naar ik aanneem 'geen lid van dit vlan' als je niks in vult.
Even een korte VLAN cursus:
Tagged wil zeggen dat het VLAN van een ethernetpakketje wordt meegegeven als extra informatie in het pakketje. Dit kun je alleen gebruiken tussen apparaten die met VLANs overweg kunnen.
Untagged wil zegget dat er geen VLAN aan het pakketje wordt toegevoegd. Het is dus niet mogelijk om te zien voor welk VLAN iets bedoeld is. Je kunt dan vaak zoiets als "port based vlan" gebruiken zodat je de switch kunt zeggen dat alles wat binnenkomt of naar buiten gaat op een bepaalde poort hoort bij VLAN x, ook al komt dat niet als informatie in het pakketje. Zo sluit je bijvoorbeeld een normale router aan, die niks van VLANs afweet.
Bij Port PVID Configuration zou je denk ik moeten aangeven welke PVID's gebruikt worden op de bijbehorende poort?
PVID kan er maar 1 per poort zijn. De PVID is het standaard VLAN als er verkeer op de poort komt dat untagged is terwijl je gebruik maakt van VLANs op een bepaalde poort. Het is zeg maar de 'default' waarde van een poort. Dit heb je in deze setup niet nodig, maar je moet het wel invullen.
Als voorbeeld, op Poort 8 van de switch komt glasvezel binnen, dus dan zou ik daar VLAN ID's 4,6 en 7 Tagged op willen hebben, maar hoe stel ik dat in?.
Een poort kan lid zijn van meerdere tagged VLANs. Ik ken je switch niet, maar in je VLAN membership pagina kun je bovenin kennelijk een VLAN selecteren en daar dan poorten op Tagged of Untagged bij zetten. Na toewijzen kun je neem ik aan een ander VLAN selecteren en dan zo verder gaan met dezelfde 8 poorten. Als je dezelfde poort 8 tagged plaatst bij alle 3 de VLANs heb je het doel bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Pogostokje schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 12:36:
[...]

Aanmelden kan via het menu in de decoder. Je hebt dan wel de pincode nodig die je hebt gekregen ooit.
Later weer afmelden gaat via een gratis telefoonnummer. Eventueel kun je ook via dat telefoonnummer een pakket erbij nemen begreep ik, maar je kunt dat ook prima zelf regelen dus.

Als je het via de decoder doet heb je na een paar minuten de extra zenders op al je boxjes.
Oh, ok. Hm, dat klinkt wel aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pogostokje schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 12:51:
...
Een poort kan lid zijn van meerdere tagged VLANs. Ik ken je switch niet, maar in je VLAN membership pagina kun je bovenin kennelijk een VLAN selecteren en daar dan poorten op Tagged of Untagged bij zetten. Na toewijzen kun je neem ik aan een ander VLAN selecteren en dan zo verder gaan met dezelfde 8 poorten. Als je dezelfde poort 8 tagged plaatst bij alle 3 de VLANs heb je het doel bereikt.
Thanx het begint wat duidelijker te worden...
Als voorbeeld: bij VLAN 6 zet ik poort 8 op T en 7 op U (voor de Router) , moet ik de overige poorten dan op U zetten of leeg laten?
En Port PVID Configuration kan ik allemaal op 1 laten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 13:19:
[...]
Als voorbeeld: bij VLAN 6 zet ik poort 8 op T en 7 op U (voor de Router) , moet ik de overige poorten dan op U zetten of leeg laten?
Leeg laten! Je wilt dat VLAN 6 helemaal nergens anders heen gaat dan naar de WAN poort van je router.
En Port PVID Configuration kan ik allemaal op 1 laten staan?
Normaal is de PVID het VLAN wat toegekend wordt aan untagged inkomend verkeer op een poort. Ik weet niet of jouw switch met port based vlans ook meteen inkomend verkeer op die vlan zet, ook al zou je dat verwachten.
Je zou voor de zekerheid dus het beste maar de PVID gelijk kunnen maken aan 1 van de VLANs die toch al bij die poort hoort. Dus jouw poort 7 die op VLAN6 staat ook PVID 6 geven, dan is het zeker goed. De PVID van de glasvezelpoort zet je dan gelijk aan een van de 3 VLANs, maakt niet uit welke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalkran
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-09 16:59
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 10:14:
Handleiding? ;) Bedankt iig heb er wel om gezocht maar nooit gevonden hoe dat moet (was ook makkelijker geweest als die optie in beeld kwam).
http://www.bright.nl/upload/06/05/060503-epg.jpg

Kijk eens naast de datum (linksboven), daar staat keurig het icoontje van doorspoelen bij als hint dat je daarmee naar de volgende dag kan. =)
Weliswaar een oud plaatje wat ik op internet heb gevonden, maar het idee is nog steeds hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pogostokje schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 14:08:
[...]
Leeg laten! Je wilt dat VLAN 6 helemaal nergens anders heen gaat dan naar de WAN poort van je router.
[...]
...
Bedankt voor de hulp :)

Heb het doe het zelf pakket inmiddels binnen gekregen en plaats gemaakt in de meterkast voor de Experiabox, had hem liever helemaal weggelaten maar ik wil toch gebruik maken van de telefoon.
Volgende week komt de monteur langs om het glasvezelkastje te installeren.

Er zit een installatie cd bij van KPN en die zou ik moeten gebruiken in combinatie met de Experiabox om mijn wachtwoord aan te vragen.

Kan ik direct gebruik maken van de VLAN oplossing of moet ik eerst de Experiabox aansluiten op het glasvezelkastje om zo een wachtwoord te verkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 21:43:
[...]
Kan ik direct gebruik maken van de VLAN oplossing of moet ik eerst de Experiabox aansluiten op het glasvezelkastje om zo een wachtwoord te verkrijgen?
Die CD heb ik niet eens uitgepakt. Het monteurtje (hij was erg klein) die de glasvezel kwam aansluiten hier heeft uiteraard de Experiabox rechtstreeks aangesloten op de glasvezelverbinding en ging toen de diensten via internet aktiveren op de site van KPN. Daarbij is ergens ook een keer de Experiabox voorzien van nieuwe instellingen (telefoon gegevens in ieder geval) en mogelijk ook software want hij herstartte een keer. Dat lijkt mij ook wel een goeie methode, dan weet je in ieder geval zeker dat het allemaal goed werkt. Test dus even internet, telefonie en iptv als je dat hebt, tenminste dat zou ik doen en laat de boel gewoon een uur zo staan draaien zodat alles wat op afstand met je experiabox gedaan moet worden ook gedaan is. Alles wat daarna dan fout gaat met gebruik van je eigen apparatuur ligt dan dus niet aan KPN. Wel zo nuttig om te weten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Pogostokje schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 22:54:
[...]

Die CD heb ik niet eens uitgepakt. Het monteurtje (hij was erg klein) die de glasvezel kwam aansluiten hier heeft uiteraard de Experiabox rechtstreeks aangesloten op de glasvezelverbinding en ging toen de diensten via internet aktiveren op de site van KPN. Daarbij is ergens ook een keer de Experiabox voorzien van nieuwe instellingen (telefoon gegevens in ieder geval) en mogelijk ook software want hij herstartte een keer. Dat lijkt mij ook wel een goeie methode, dan weet je in ieder geval zeker dat het allemaal goed werkt. Test dus even internet, telefonie en iptv als je dat hebt, tenminste dat zou ik doen en laat de boel gewoon een uur zo staan draaien zodat alles wat op afstand met je experiabox gedaan moet worden ook gedaan is. Alles wat daarna dan fout gaat met gebruik van je eigen apparatuur ligt dan dus niet aan KPN. Wel zo nuttig om te weten. ;)
Wat hierboven staat.
Het kan ook geen kwaad om na dat uur de Experiabox even stoomloos te maken (stekker er uit) en na een minuut weer aansluiten. Soms pakt die dan nog een update. Komt er op neer dat je even geduld moet hebben en niet direct na het aansluiten alles tegelijk willen testen.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudje1983
Misschien een stomme vraag maar de monteur van glasvezel is vanmorgen geweest om het glasvezel kastje te vervangen. Vervolgens heb ik die experiabox aangesloten. Ging ie eerst een update doen en erna had ik gewoon internet. Dit internet is echter niet de beloofde 100/100 (28/26 down/up speedtest.net en down ook nieuwsgroepen getest). Nu komt de monteur pas op 4 april :-( maar betekend dit dat nog niet alles is geactiveerd en ik daardoor zo'n langzame verbinding heb of is er mogelijk iets mis? Tv kon ik helaas nog niet testen...

[ Voor 4% gewijzigd door ruudje1983 op 09-03-2012 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pogostokje schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 22:54:
[...]

...Het monteurtje (hij was erg klein) die de glasvezel kwam aansluiten hier heeft uiteraard de Experiabox rechtstreeks aangesloten op de glasvezelverbinding en ging toen de diensten via internet aktiveren op de site van KPN. ...
Ok ik snap het, had jij ook een doe het zelf pakket? Want ik had begrepen dat de monteur alleen het glasvezelkastje aansluit en test of het werkt, de rest zou ik allemaal zelf moeten doen.
Ik heb overigens WiFi al uitgezet op de Experiabox, (alleen even aangesloten op mijn pc niet op het netwerk), is dat een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ruudje1983 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 11:29:
Misschien een stomme vraag maar de monteur van glasvezel is vanmorgen geweest om het glasvezel kastje te vervangen. Vervolgens heb ik die experiabox aangesloten. Ging ie eerst een update doen en erna had ik gewoon internet. Dit internet is echter niet de beloofde 100/100 (28/26 down/up speedtest.net en down ook nieuwsgroepen getest). Nu komt de monteur pas op 4 april :-( maar betekend dit dat nog niet alles is geactiveerd en ik daardoor zo'n langzame verbinding heb of is er mogelijk iets mis? Tv kon ik helaas nog niet testen...
ISP bellen en vragen of ze even willen checken of de snelheid niet te laag gecapped staat in de experiabox/modem. Bij mij was het per ongeluk in de modem (heb geen experiabox) gecapped op 10/10Mb terwijl ik voor 35/35Mb betaal. Paar uur en een modemreset verder was het goed :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 11:37:
[...]
Ok ik snap het, had jij ook een doe het zelf pakket? Want ik had begrepen dat de monteur alleen het glasvezelkastje aansluit en test of het werkt, de rest zou ik allemaal zelf moeten doen.
Ja, dat had ik ook. Dat is ook alles wat de monteur doet en voor een beetje handige jongen is het meer dan genoeg. PC op een netwerkkabel aansluiten en de telefoonstekker erin steken lukt mij zelf wel en is geen 35 euro waard (ofzoiets was het).
Ik heb overigens WiFi al uitgezet op de Experiabox, (alleen even aangesloten op mijn pc niet op het netwerk), is dat een probleem?
Neuh kan geen kwaad, maar bij mij werd dat ding totaal gereset bij een update en stond wifi weer aan. ;) Snel weer uitgezet natuurlijk, je hebt er niks aan als je geen internet via de experiabox hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:21
Goed, ik heb nu ook glasvezel alles-in-één van KPN :)

Ik heb een Netgear WNDR3700 maar als ik het goed begrijp kan ik deze niet m.b.v dd-wrt de functie van de ZTE laten overnemen als ik ook gebruik wil maken van bellen via glasvezel? De WNDR3700 heeft geen phone plug nl. of kan hier een verloopstekkertje o.i.d. tussen?

Zo niet dan zou ik Pogostokje's switch methode willen gebruiken, ik had daarvoor deze Netgear GS105E in gedachten. Mooi goedkoop en zuinig. Heeft iemand ervaring met deze switch?

[ Voor 7% gewijzigd door Radiodurans op 09-03-2012 20:43 ]

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Radiodurans schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 20:36:
Goed, ik heb nu ook glasvezel alles-in-één van KPN :)

Ik heb een Netgear WNDR3700 maar als ik het goed begrijp kan ik deze niet m.b.v dd-wrt de functie van de ZTE laten overnemen als ik ook gebruik wil maken van bellen via glasvezel? De WNDR3700 heeft geen phone plug nl. of kan hier een verloopstekkertje o.i.d. tussen?

Zo niet dan zou ik Pogostokje's switch methode willen gebruiken, ik had daarvoor deze Netgear GS105E in gedachten. Mooi goedkoop en zuinig. Heeft iemand ervaring met deze switch?
Net even de manual opgezocht en het moet kunnen.
Je moet deze switch configureren met een extern (windows only) progje.
Manual kan je hier vinden;
ftp://downloads.netgear.c...ty_3_0%20_UM_23Sept10.pdf
Je houdt alleen weinig extra poorten over.
Zoals ik (als voorbeeld) ga configureren, heb ik al 4 poorten nodig, 1 voor glasvezel, 1 voor de experiabox, 1 voor de router en 1 voor de LAN poort van de router.

Wil je de Telefoon gebruiken moet je volgens mij de Experiabox aansluiten, zie het schema van Pogostokje (zo ga ik het in ieder geval proberen).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2012 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
Heel mooi! De switch heeft inderdaad 5 poorten maar naast die 4 hoef je toch niets aan te sluiten aan de switch? Ik wil juist de thuisnetwerk apparaten hangen aan de Netgear WNDR3700 router :) Ik denk dat ik het op deze manier ga oplossen.

Nu eens kijken of ik TV en bellen kan activeren, lukte niet vandaag vanwege storing o.i.d., begint goed 8)7 En ik haal ook bij lange na geen 100/100Mbit, zit ongeveer op 30/30 :X, ook maar eens over bellen morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij komen in de meterkast 9 kabels binnen, vandaar ;)
Maar heb je die snelheid rechtstreeks uit de experiabox, of zit er nog iets tussen de box en je apparatuur wat de snelheid kan beinvloeden?
Ik neem aan dat de monteur de snelheid getest heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
Rechtstreeks uit m'n Experia Box: 30Mbit down/10Mbit up nu :F. Monteur heeft niet gechecked, activatie van het hele pakket kon vandaag niet vanwege storing. Ik kan dus de TV ook niet testen.

Wel heb ik alvast de Motorola TV doos aangesloten op mijn monitor m.b.v. een HDMI naar DVI stekker, dit lijkt prima te gaan :) Ten minste, totdat je je activatiecode moet invoeren die ik dus nog niet heb ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalkran
Radiodurans schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 21:44:
Rechtstreeks uit m'n Experia Box: 30Mbit down/10Mbit up nu :F. Monteur heeft niet gechecked, activatie van het hele pakket kon vandaag niet vanwege storing. Ik kan dus de TV ook niet testen. Wel heb ik alvast de Motorola TV doos aangesloten op mijn monitor m.b.v. een HDMI naar DVI stekker, dit lijkt prima te gaan :) Ten minste, totdat je je activatiecode moet invoeren die ik dus nog niet heb ontvangen.
Internetsnelheid schiet pas omhoog zodra je bent geactiveerd. Iedereen die word aangesloten krijgt standaard een 30/30 internetverbinding.

[ Voor 4% gewijzigd door Kalkran op 09-03-2012 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
Haha, good for you ;) Nou ja, 30/30 is al hoger dan de 20/20 die ik hiervoor had via InterNLnet :) Oversluiten verliep overigens soepel; vanochtend keurig afgesloten door InterNLnet en dus dezelfde dag internet via KPN, heel soepeltjes!

[ Voor 3% gewijzigd door Radiodurans op 09-03-2012 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Enige posts hiervoor zei ik toch:
"Komt er op neer dat je even geduld moet hebben en niet direct na het aansluiten alles tegelijk willen testen."

:P

[ Voor 3% gewijzigd door AvK op 09-03-2012 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
Radiodurans schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 21:44:
Rechtstreeks uit m'n Experia Box: 30Mbit down/10Mbit up nu :F. Monteur heeft niet gechecked, activatie van het hele pakket kon vandaag niet vanwege storing. Ik kan dus de TV ook niet testen.

Wel heb ik alvast de Motorola TV doos aangesloten op mijn monitor m.b.v. een HDMI naar DVI stekker, dit lijkt prima te gaan :) Ten minste, totdat je je activatiecode moet invoeren die ik dus nog niet heb ontvangen.
Reset je modem even en probeer daarna met je gevens op mijn.kpnglasvezel.nl in te loggen, krijg je dan wel een activatie knop? storing is als het goed is over maar je moet nog wel zelf even de boel activeren dan

[ Voor 4% gewijzigd door SmoothTweaker op 10-03-2012 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudje1983
Kalkran schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 21:48:
[...]

Internetsnelheid schiet pas omhoog zodra je bent geactiveerd. Iedereen die word aangesloten krijgt standaard een 30/30 internetverbinding.
Blijkbaar ook als er nog geen monteur is geweest zoals bij mij :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
Reset je modem even en probeer daarna met je gevens op mijn.kpnglasvezel.nl in te loggen, krijg je dan wel een activatie knop? storing is als het goed is over maar je moet nog wel zelf even de boel activeren dan
Net Experia Box gereset en modem uit/aan gezet (heeft dat ding wel een reset knop?). Inloggen op mijn.kpnglasvezel.nl laat nog geen activatieknop zien helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalkran
Volgens laatste bericht is de storing net verholpen, probeer je modem nog een keertje te resetten (zit een klein gaatje achterin waar je met de punt van een pen in kan), ga dan even een kwartiertje half uurtje wat anders doen en probeer daarna nogmaals te activeren via de mijn.kpnglasvezel.nl website!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-02-2024
Kalkran schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 12:40:
Volgens laatste bericht is de storing net verholpen, probeer je modem nog een keertje te resetten (zit een klein gaatje achterin waar je met de punt van een pen in kan), ga dan even een kwartiertje half uurtje wat anders doen en probeer daarna nogmaals te activeren via de mijn.kpnglasvezel.nl website!
Activatie via mijnkpn.nl en dan naar tab pakketten lukt dit niet kan dit op afstand door de servicedesk.
Bye the way na een reset op het modem heb je geen kwartier nodig hoor.
Binnen enkele minuten ben je weer online.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
Goed, een kleine veertig minuten in totaal aan de lijn met de klantenservice verder weten ze het niet op te lossen |:( Ze gaan me bellen zodra het wel opgelost is maar ze hebben geen idee wanneer. Vandaag i.i.g. niet, maar goed, het is dan ook zondag.

Gelukkig krijg ik de kosten van het bellen vergoed maar ik vind het geen fijn begin van een contractsperiode. Om over het uitschakelen van port-forwarding in het modem (danwel IPv6 ondersteuning) nog maar niet te spreken :X .

[ Voor 3% gewijzigd door Radiodurans op 11-03-2012 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalkran
Port forwarding staat gewoon aan, waar jij tegenaan loopt is waarschijnlijk NAT Loopback.

Kort gezegd worden de poorten gewoon doorgewezen, maar zodra je vanaf het interne netwerk je externe adres probeert te benaderen krijg je inlogpagina van het modem te zien. Als je vanaf een andere internet aansluiting probeert zal je zien dat het wel werkt.
IPv6 durf ik nog niks over te zeggen, maar je zou er van uitgaan dat dat er wel aan zit te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
Waar ik tegenaanloop is 1) portforward regels die ik opstel en opsla verdwijnen vervolgens uit het overzicht van portforwarding regels. Vervolgens kan ik echter geen nieuwe regel opslaan onder dezelfde naam (naam bestaat al) dus ergens staat de regel wel opgeslagen? 2) Experia Box ziet de machines achter de Netgear router niet, maar dat is waarschijnlijk mijn schuld omdat ik die router beter moet configureren >:) .

Ik ga voor de 'switch first' optie van Pogostokje, ben ik van al het gedoe af :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalkran
Als je een eigen router achter de Experiabox hangt moet je in de EB alles doorsturen naar je Netgear router, en vanuit de netgear router doorsturen naar de juiste PC.
Zo heb je NAT achter NAT en gaan dingen als UPnP niet lekker werken (of helemaal niet.)
Ik vermoed dat je een ZTE HN220 hebt gekregen? Daar kan je DMZ instellen richting je netgear en vanuit daar al het internet afhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
M'n Netgear router als DMZ host instellen werkt idd :) Nooit zo goed gesnapt eigenlijk waarom ze dat DMZ durven te noemen ;) UPnP is toch niet nodig als je gewoon keurig alle portforwards goed instelt op zowel je router als je poortgebruikende progjes }:O, bovendien onnodig onveilig. Ik kan in ieder geval weer muziek luisteren onderweg vanaf mijn eigen server!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalkran
DMZ voor demilitarized zone. Oftewel onbeschermde zone, al het verkeer word zonder controle doorgelaten naar jouw eigen router.
Om dit voor een thuis-PC in te stellen zonder dat je weet waar je mee bezig bent is ook niet slim. Dit ivm evt.openstaande poorten die door een proces worden gebruikt waar aanvallers misbruik van zouden kunnen maken..

En UPnP is vooral een gemak kwestie, elke keer als je een nieuw programma installeert om even te kijken of wat ook je je nieuwe port forwards moet instellen is ook niet voor iedereen weggelegd.
Zelf heb ik ook NAT achter NAT, maar nog via een TG789vn router, deze zal ik tzt upgraden naar het nieuwe modem, die wel weer NAT Loopback ondersteunt / gigabit lan, dus dan heb ik mijn eigen apparatuur niet meer nodig ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Kalkran schreef op zondag 11 maart 2012 @ 15:58:
IPv6 durf ik nog niks over te zeggen, maar je zou er van uitgaan dat dat er wel aan zit te komen...
Ik heb dat onlangs KPN glasvezel helpdesk eens per mail gevraagd.
Het antwoord wat ik terug kreeg was:

"In antwoord op uw e-mail kan ik u mededelen dat het voor KPN op dit moment nog niet noodzakelijk is om over te stappen naar IPv6."

Op dat moment heb ik het maar direkt opgegeven. Ik hoop dat mensen binnen KPN die wat meer kennis hebben bezig zijn met het voorbereiden van ipv6, zodat als de klanten het straks noodzakelijk vinden ze in ieder geval iets klaar hebben liggen. De ZTE ondersteunt ipv6 wel wanneer het wordt aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
Nou ja, volgens mij zijn er op dit moment nog niet heel veel providers die je zo een zwik IPv6 adressen toegooien. Ik kreeg bij InterNLnet ook alleen een enkel IPv6 adres via een 4to6 tunnel. Ik kan niet wachten tot het wel mogelijk is, eindelijk voor altijd af van dat gedoe met port-forwarding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Radiodurans schreef op maandag 12 maart 2012 @ 00:29:
Ik kan niet wachten tot het wel mogelijk is, eindelijk voor altijd af van dat gedoe met port-forwarding!
Exact. Je beschrijft precies wat zo suf is aan die reactie van de glasvezel helpdesk. Die deed voorkomen alsof ipv6 alleen maar een noodmaatregel is voor de provider, terwijl ipv6 natuurlijk juist voor klanten extra functionaliteiten biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
De gemiddelde klant, sterker nog, 99% van de klanten heeft geen flauw benul van wat een IP adres is. Denk dat zelfs bij de helpdesk het besef van IPv6 nog niet is doorgedrongen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het met je eigen (thuis netwerk) router als die geen ipv6 ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
Zo, vandaag keurig gebeld dat het gefixt is, en zowaar stond de magische 'activeren' knop op mijnkpn! Alles draait nu :)

Als je router geen IPv6 ondersteunt zul je geen gebruik kunnen maken van het IPv6 internet simpel gezegd. Je kunt dan alleen bij het 'oude' IPv4 internet zoals we dat nu kennen. Als straks de IPv4 adressen op zijn dan zullen er websites/PCs/etc. komen die alleen te bereiken zijn via IPv6, daar kun je dan niet bij. Of bedoelde je wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds januari aangesloten op KPN glasvezel. Hierbij gekozen voor het zilver pakket; NLse zenders in HD, Spotify Premium en snel internet.

Aansluiting was binnen 2 weken geregeld. Interactieve TV werkte goed. Maar waar bleef de spotify inlog? Gebeld met helpdesk. Beloofd dat die inlog binnen 10 dagen via de mail verstuurd zou worden. Niets ontvangen.

Afijn, we zijn nu 3 maanden en vele, vele telefoontjes met de helpdesk verder. Nog steeds geen Spotify. De helpdesk blijkt een lachertje. Elke keer weer van alles beloven, maar niets waarmaken. Geen telefoontje terug, geen beloofde restitutie, geen Spotify et cetera et cetera. Niets!

De interactieve TV, die is aangesloten middels een zogenaamde 'draadloze verbindingsset', werkt inmiddels ook niet meer. Hadden we in het begin af en toe te maken met een foutmelding (die eenvoudig op te lossen was door eea te herstarten, nu werkt de TV helemaal niet meer. We hebben zo'n beetje alle foutmeldingen wel gehad. De hele zwik opnieuw opstarten of resetten of synchroniseren helpt niets. Uiteindelijk de helpdesk maar weer eens gebeld. Instructies gevolgd. Resultaat: niks. We zitten inmiddels al een week zonder TV.

We zijn voor wat betreft de hulp die we van KPN krijgen, of beter gezegd niet krijgen, redelijk wanhopig geworden. Er zit niets anders op dan de boel met kabels aan te sluiten. Die draadloze verbindingsset, die ook redelijk wat geld kostte, hebben we dus voor niets aangeschaft.

Tot nu toe dus zwaar teleurgesteld over KPN en zijn glasvezelbende. Waarom deze topic? Om onze ervaringen te delen zodat jullie zelf een conclusie kunnen trekken mocht je op het punt staan om met KPN in zee te gaan.

KPN: :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Hoe zit het trouwens met de bitrate van de HD streams? Is deze inmiddels bij KPN zelf al verhoogd of geld dit enkel nog voor KPN Wholesale klanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KPN kwam vandaag netjes op tijd om het glasvezel te installeren 50/50 pakket :)
Experiabox moest alleen even updaten, daarna heeft de monteur direct alles geactiveerd.
Werkt direct out of the box, perfect!
Snelheid momenteel: Down ~50 en Up ~36 Mbps.

Enige vreemde is dat mijn wachtwoord op mijnKPN niet werkte... De helpdesk gebeld en 2x wachtwoord vernieuwd, hij wijzigt hem succesvol, maar pakt hem niet als ik wil inloggen 8)7

Nog dank voor de adviezen van o.a. Pogostokje en anderen 8)

Netwerk configuratie ziet er nu zo uit (klik voor hoge resolutie);
Netwerk

Helaas kom ik 2 aansluitingen tekort op mijn switch, dus ben nog op zoek naar een vergelijkbare switch met meer poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-ter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 23:05

P-ter

...

Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 15:39:
KPN kwam vandaag netjes op tijd om het glasvezel te installeren 50/50 pakket :)
Experiabox moest alleen even updaten, daarna heeft de monteur direct alles geactiveerd.
Werkt direct out of the box, perfect!
Snelheid momenteel: Down ~50 en Up ~36 Mbps.
Hier het tegenovergestelde (Werkt niet out of the box dus)

- Afspraak met de monteur, maar geen pakket ontvangen van KPN (afspraak met de monteur laten verzetten, want KPN was vergeten het pakket te versturen)
- Pakket is er en monteur komt langs: geen signaal op de glasvezel unit.
- Monteur (onverwachts bezoek) van Schuuring/Reggefiber constateert dat de kabel niet gepatched is (gaan we niet doen (want mogen we niet) moet KPN doen).
- KPN is al twee weken bezig uit te zoeken hoe ze mij wel kunnen aansluiten.

Gelukkig werkt het proces bij KPN wel zo, dat je oude diensten pas worden afgesloten als het nieuwe actief is.

Vrijdag komt de monteur van KPN opnieuw, ik ben benieuwd wat hij gaat doen aangezien bij mij thuis alles door de vorige monteur al is voorbereid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
Zijn er mensen met een Spotify-code en zo ja, hoe hebben zij deze ontvangen? :?

Ik heb een upgrade genomen van internet + bellen Brons naar alles-in-een standaard. STB's en correspondentie ontvangen, producten geactiveerd, maar geen Spotify-code te bekennen. :N

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudje1983
Louise525 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 16:02:
Zijn er mensen met een Spotify-code en zo ja, hoe hebben zij deze ontvangen? :?

Ik heb een upgrade genomen van internet + bellen Brons naar alles-in-een standaard. STB's en correspondentie ontvangen, producten geactiveerd, maar geen Spotify-code te bekennen. :N
Ik heb de code toevallig vandaag binnen gekregen via de post. Wordt op 4 april pas aangesloten enz, maar blijkbaar mag ik er al eerder gebruik van maken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drmbs
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 10:49
Spotify code en tv kijken op tablet en laptop wordt pas na 10 werkdagen na activatie verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonnve
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-09 06:44
drmbs schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 16:35:
Spotify code en tv kijken op tablet en laptop wordt pas na 10 werkdagen na activatie verstuurd.
Binnen 10 werkdagen. Anders even bellen 0900-0747, dan heb je je code in 3 dagen thuis. (Bron: mijn gemaakte module voor KPN college ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:11
Bij ons zijn ze vandaag langs geweest, alles is aangesloten maar nu blijkt dat de Experiabox een ipv6 ip adres geeft en daarnaast een ipv4 dns adres op het bedraad netwerk. Resultaat is dat ik wel internet verbinding heb, maar niets kan opzoeken. Draadloos daartegen geeft wel de juiste dhcp instellingen, beiden ipv4.

Aangezien hij nog niet bij de centrale van hun kon om de boel te activeren, moest hij nog een andere dag langskomen. Tot die tijd kan ik gelukkig nog via onze oude provider op het net. Morgen sowieso nogmaals proberen om het bedraad netwerk aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Ik kon na online activeren van tv in MijnKpn vanmiddag meteen al tv kijken op mijn tablet. Mijn iPad logde na het openen van de tv App meteen volautomatisch in, tot mijn verbazing. :P

Tv kijken op laptop heb ik nog niet uitgeprobeerd. Ik vrees dat ik daarvoor gedwongen word om Windows te gebruiken (ben Ubuntu-fan). :|

Edit:
Net uitgeprobeerd. Ik werd automatisch ingelogd :) maar daarna kwam ik inderdaad dat vervelende Silverlight tegen, dus kijken moet via Windows. :/

[ Voor 13% gewijzigd door Louise525 op 14-03-2012 21:29 ]

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvinke
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-09 07:34
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 15:39:

Enige vreemde is dat mijn wachtwoord op mijnKPN niet werkte... De helpdesk gebeld en 2x wachtwoord vernieuwd, hij wijzigt hem succesvol, maar pakt hem niet als ik wil inloggen 8)7
Same here... netwerk werkt als een zonnetje, maar inloggen op mijn kpn glasvezel doet het niet. Inloggen met dezelfde gegevens bij e-mail werkt wel. Ik krijg het wachtwoord nog een keer opgestuurd, dus kijken of er misschien een foutje zit in de gegevens die ik nu heb. Anders wordt het een reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rvinke schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 21:48:
[...]

Same here... netwerk werkt als een zonnetje, maar inloggen op mijn kpn glasvezel doet het niet. Inloggen met dezelfde gegevens bij e-mail werkt wel. Ik krijg het wachtwoord nog een keer opgestuurd, dus kijken of er misschien een foutje zit in de gegevens die ik nu heb. Anders wordt het een reset.
De gebruikersnaam moet je ook inclusief hoofdletters (net zoals het in de bevestigingsbrief staat) intypen anders werkt het niet, ik had hetzelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalkran
Er schijnt een probleem te zijn met bepaalde gebruikersnamen die te lang zijn en daardoor worden afgeknipt tot ...@kpnmail.n e.d.
Hoofdletters maken geen verschil (is mijn ervaring en ik log aardig wat in op mijn kpn). Tevens werkt de site niet altijd naar behoren, er zijn momenten dat het wel werkt en momenten dat er gewoon niks gebeurt en plots na drie keer inloggen wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rvinke schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 21:48:
[...]

Exact wat ik hier ook heb, kpnmail kan ik gewoon inloggen met naam (uit de brief) en wachtwoord...
Leuke is dat ik met de monteur het wachtwoord heb gewijzigd en hij gewoon kon inloggen op mijnglasvezel en alle diensten kon activeren, dus toen werkte het wel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:34
ik heb precies het zelfde probleem!!

sinds januari aangesloten op glasvezel.. ook zilver pakket (inmiddels om laten zitten in Standaard)

-spotify: precies zelfde hier, zit op moment voor de 5e keer te verwachten tot de 10 dagen verstreken zijn om maar weer verder te gaan klagen.

Tv hadden we tot gister geen problemen mee, werkte allemaal goed.
Gister werkten plots de draadloze verbindingsset niet meer. ontvangende gaven geen lampje bij het huisje, verzendende geeft een rood huisje en later gaat ook dat huisje uit.

Overal op het internet staat als je huisje rood is heb je waarschijnlijk een stoorzender in de buurt. maar er is in de afgelopen tijd niets nieuws in de buurt van het kastje erbij gekomen. het komt totaal uit de lucht vallen, tot gister was er niets aan de hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:44:
[...]

Exact wat ik hier ook heb, kpnmail kan ik gewoon inloggen met naam (uit de brief) en wachtwoord...
Leuke is dat ik met de monteur het wachtwoord heb gewijzigd en hij gewoon kon inloggen op mijnglasvezel en alle diensten kon activeren, dus toen werkte het wel 8)7
bij mij gaat het zo:

kpn mail kleine letters of hoofdletters, maakt niet uit

mijnkpn moet ik mijn eerste letter van mijn voor en achternaam in mijn emailadres met een hoofdletter doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webcamjan
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-06 21:38
Maar wat is er nu zo "waardeloos"aan die KPN glasvezel aansluiting.?

Hetgeen ik lees heeft niets maar dan ook niets met de glasaansluiting te maken maar met het interne netwerk via devolo setjes, hetgeen buiten het berijk van KPN ligt omdat het een lokaal probleem is door verstoring. (De foutmeldingen van TS komen door verstoring van de setjes niet door de vezel.) Als je zelf al tot de conclusie komt dat die setjes niet werken en een kabel wel sluit dan ook alles aan met een kabel. Het argument "dat kan hier niet" is onzin het kan altijd als je maar wil. (maar ja, werk, moe, geen zin ect)
Trouwens dat die setjes niet goed en altijd werken is al veel en veel langer bekend, al voor dat KPN glasvezel pakketen aanbood, kortom je had het kunnen weten. (zelfonderzoek)
Overal op het internet staat als je huisje rood is heb je waarschijnlijk een stoorzender in de buurt. maar er is in de afgelopen tijd niets nieuws in de buurt van het kastje erbij gekomen. het komt totaal uit de lucht vallen, tot gister was er niets aan de hand
Wellicht dat de stoorzender aan de andere kant van de muur staat, je weet wel buren en zo. het hoeft niet altijd in je eigen kamer te zijn. Sterker nog het kan maar zo aan het einde van de straat zijn en weet jij veel wat daar allemaal gebeurd. Huisje rood is geen verbinding, waardoor is niet van belang maar kan storing zijn van iets, hoe moeilijk is dat te bedenken.?

Een gratis abbo krijgen op een dienst als spotify wat nog steeds niet werkt is niet alleen aan KPN toe te schrijven omdat ze daarbij zelf van derden (spotify) afhankelijk zijn. Het is niet prettig dat staat vast, ik zou ook niet blij zijn.

Maar wat heeft het nu te maken met het feit dat het glasvezel pakket van KPN niet zou deugen.?

Topictitel zou moeten zijin.:
KPN is traag met spotify afgeven, en ik was zo dom om te geloven dat die setjes wel werkten.

Ik heb niets met KPN wel met glasvezel, en heb geen klachten erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
verder heb ik ook zeker niets te klagen erover, beeld is verder super (bedraad) internet en telefonie ook geen problemen mee, zeer tevreden vergeleken met ons oude abo.

mij ging het eigenlijk om het plots niet meer werken van de draadloze verbindingsset terwijl het 2 maanden perfect heeft gewerkt; hier wou ik meer over vinden. toen kwam ik op dit topic wat toevallig veel overeernkomsten heeft, lees ook het spotify probleem, wat ik de afgelopen maanden verder ook voor lief heb genomen.

maar dat ik nu geen 2e en 3e tv ontvangst heb en het maar niet verholpen krijg, vind ik wat kort door de bocht om nou te zeggen had je maar kabels moeten gaan leggen. dat vind ik geen oplossing aangezien ik die draadloze kastjes niet voor niet gekocht heb (80 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blo0odyHell schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 17:31:
[...]
bij mij gaat het zo:
kpn mail kleine letters of hoofdletters, maakt niet uit
mijnkpn moet ik mijn eerste letter van mijn voor en achternaam in mijn emailadres met een hoofdletter doen :?
Maar dat is in beide gevallen dezelfde gebruikersnaam?
Heb alle varianten al geprobeerd maar geen succes 8)7 helpdesk kom ik ook niet verder mee, nog meer ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudje1983
Hoe kan het dan zo zijn dat ik nu al de code heb, terwijl ik pas over een aantal weken aangesloten/geactiveerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvinke
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-09 07:34
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 19:14:
[...]

Maar dat is in beide gevallen dezelfde gebruikersnaam?
Heb alle varianten al geprobeerd maar geen succes 8)7 helpdesk kom ik ook niet verder mee, nog meer ideeën?
Ik heb vandaag de brief gehad, en ik gebruikte gewoon het goede wachtwoord met de juiste gebruikersnaam. Raar hoor, morgen maar even een wachtwoordreset aanvragen (slecht dat dat niet gewoon online kan...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
rvinke schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 19:57:
[...]

Ik heb vandaag de brief gehad, en ik gebruikte gewoon het goede wachtwoord met de juiste gebruikersnaam. Raar hoor, morgen maar even een wachtwoordreset aanvragen (slecht dat dat niet gewoon online kan...)
www.kpn.com/helpwachtwoord
kan je hem gewoon resetten zolang je maar thuis op je eigen verbinding zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmoothTweaker schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 20:35:
[...]

www.kpn.com/helpwachtwoord
kan je hem gewoon resetten zolang je maar thuis op je eigen verbinding zit
Resetten help niet bij mij, heb ik al diverse keren gedaan...
Mijn vermoeden is dat mijn gebruikersnaam ergens in het systeem niet meer geaccepteerd wordt voor mijnKPN glasvezel, dit terwijl de monteur hem gewoon kon gebruiken 8)7
Webmail blijft gewoon bereikbaar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
ruudje1983 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 19:26:
[...]
Hoe kan het dan zo zijn dat ik nu al de code heb, terwijl ik pas over een aantal weken aangesloten/geactiveerd wordt.
Hierop moet ik het antwoord schuldig blijven. Ik zit namelijk met het omgekeerde: alles is aangesloten en geactiveerd, maar ik heb geen code. :?

Hoe heb je die Spotify-code ontvangen? In een brief? Of email?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudje1983
Louise525 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 23:07:
[...]

Hierop moet ik het antwoord schuldig blijven. Ik zit namelijk met het omgekeerde: alles is aangesloten en geactiveerd, maar ik heb geen code. :?

Hoe heb je die Spotify-code ontvangen? In een brief? Of email?
ik heb de code per post ontvangen, vreemd verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Ik heb 2x de spotify code moeten aanvragen (paar weken er tussen) voor ik hem uiteindelijk een keer per post kreeg. Keurige brief en een goed werkende code, maar het lijkt een handmatig proces te zijn van medewerkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
ik zit al in de 4e periode (10 dagen, dus al bijna 40 dagen) dat de brief met de spotify code ontvangen kan worden, maar wederom de 5e x weer niets :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Hoe kan je een usbdisk via de usb-poort van de experia?

EDIT:
Laat maar gevonden.
Ik heb het al werkend

[ Voor 50% gewijzigd door Thombias op 17-03-2012 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Blo0odyHell schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 11:56:
ik zit al in de 4e periode (10 dagen, dus al bijna 40 dagen) dat de brief met de spotify code ontvangen kan worden, maar wederom de 5e x weer niets :(
Bedoelt KPN echt binnen 10 dagen of binnen 10 werkdagen?

Heb je al geprobeerd of @KPNwebcare je hiermee kan helpen? Zo niet, ze zijn alleen op werkdagen binnen kantooruren beschikbaar, maar zelf tweeten kun je altijd. :)

Ik zit zelf ook te wachten op mijn code (met angst en beven of het wel goed zal gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Louise525 schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 12:54:
Heb je al geprobeerd of @KPNwebcare je hiermee kan helpen? Zo niet, ze zijn alleen op werkdagen binnen kantooruren beschikbaar, maar zelf tweeten kun je altijd. :)
Als je belt of mailt en de medewerker geeft aan dat het geregeld is, dan ga je er van uit dat het geregeld is toch? :)

Pagina: 1 ... 20 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.