Ik heb zojuist de Netgear GS105E Switch geconfigureerd naar Pogostokje's voorbeeld
. Ik heb van alle configuratiestappen netjes screenshots gemaakt die ik in een mooie handleiding voor hier wil gaan samenstellen. Voordat ik dit doe moet ik echter wel de IPTV werkend krijgen
De situatie is zo:
Het inkomend glasvezel signaal gaat netjes eerst naar de switch, vervolgens gaat er een draadje van de switch naar de Experia Box voor TV en IPTV en er gaat er een draadje naar m'n eigen Netgear WNDR3700 router voor internet.
Resultaat is dat na het instellen van de PPPoE instellingen in de router het internet het doet. Op de Experia box branden de lampjes voor Voice, Broadband en TV groen; de telefoon doet het dan ook prima maar TV doet het helaas niet
De programmainformatie wordt keurig binnengehaald, ik zie dus alle kanalen en ook de TVgids e.d., alleen geen beeld! Er verschijnt de mededeling: 'deze zender is tijdelijk niet beschikbaar, probeer van kanaal te wisselen of start de tv-ontvanger opnieuw'. De situatie herstellen naar de oude (dus alles via de Experia box laten lopen) zorgt wel voor TV beeld. Iemand enig idee wat er hier loos kan zijn?
Dit zijn de instellingen van mijn switch:
Poort 1 : VLAN 4T,6T,7T (Tagged) / PVID 1 <--- FTU kastje
Poort 2 : VLAN 6U (Untagged) / PVID 6 ---> Netgear Router
Poort 3 : VLAN 4T,7T (Tagged) / PVID 4 ---> Experia Box
Poort 4 : VLAN 1
Poort 5 : VLAN 1

De situatie is zo:
Het inkomend glasvezel signaal gaat netjes eerst naar de switch, vervolgens gaat er een draadje van de switch naar de Experia Box voor TV en IPTV en er gaat er een draadje naar m'n eigen Netgear WNDR3700 router voor internet.
Resultaat is dat na het instellen van de PPPoE instellingen in de router het internet het doet. Op de Experia box branden de lampjes voor Voice, Broadband en TV groen; de telefoon doet het dan ook prima maar TV doet het helaas niet
Dit zijn de instellingen van mijn switch:
Poort 1 : VLAN 4T,6T,7T (Tagged) / PVID 1 <--- FTU kastje
Poort 2 : VLAN 6U (Untagged) / PVID 6 ---> Netgear Router
Poort 3 : VLAN 4T,7T (Tagged) / PVID 4 ---> Experia Box
Poort 4 : VLAN 1
Poort 5 : VLAN 1
[ Voor 9% gewijzigd door Radiodurans op 17-03-2012 19:27 ]
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C