[KPN] Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 101 Laatste
Acties:
  • 906.047 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:26
ehtweak schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 08:41:

Ik zie allerlei manieren om wel rechtstreekse internet verbindingen op te zetten. Maar kom tegen dat b.v. SIP telefonie niet zal lukken bij KPN (wel weer bij Xs4all) omdat b.v. het password MD5 gehashed is.
Daar heb ik vd week nog een post op gedaan, met wireshark en een bridge verbinding op me pc heb ik mijn experiabox opgestart en ondertussen mijn sip gegeven gesniffed.
Daar kwam ik ook achter dat de boel niet via MD5 beveiligd is maar gewoon open en bloot over vlan7 verstuurd word.
Dus als je de experiabox aanzet en wireshark ook kan je heel gemakkelijk jouw sip account en wachtwoord achterhalen.
Kwestie daarna is vlan7 gebruiken en je sip account in je eigen router/pc software gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abort_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-08 09:25
Iemand die de ZTE H220 ook voor VOIP alleen probeert te gebruiken? Ik heb namelijk vlan 7 voip getagged op mijn router en de desbetreffende ethernet poort op de wan poort aangesloten van de ZTE. Broadband brandt dan groen en internet brandt rood. Voice doet echter niks. Ik weet vrijwel zeker dat de tagging goed is, omdat IPTV wel werkt op dezelfde manier (maar dan rechtstreeks op de ontvangers op basis van vlan tagging) :(.

[ Voor 8% gewijzigd door abort_ op 01-04-2012 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 16:50

Pogostokje

* twiet *

abort_ schreef op zondag 01 april 2012 @ 13:56:
Iemand die de ZTE H220 ook voor VOIP alleen probeert te gebruiken?
Werkt het wel als je al het verkeer door zet naar je ZTE?
Wat gebeurt er als je op een aangesloten telefoon de hoor opneemt, hoor je wel een kiestoon?

[ Voor 5% gewijzigd door Pogostokje op 01-04-2012 17:51 ]

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalkran
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:52
ZTE geeft altijd kiestoon, ook als er geen SIP-accounts zijn ingeladen.
Volgens mij gaat de SIP-sync met buitenaf over internet, ik vermoed dat je het beste eerst de ZTE moet laten opstarten terwijl hij direct op de NT gekoppeld is, tot hij zijn SIP-gegevens heeft ingeladen (Voice lampje moet dan branden). Dan de kabel eruit trekken en in je switch duwen en aansluiten zoals je het zelf wil doen zonder de ZTE uit te zetten.
Daarna pas weer VLAN 7 tagged aanbieden aan de ZTE.
Edit: excuses bedoelde uiteraard tagged

[ Voor 4% gewijzigd door Kalkran op 02-04-2012 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Kalkran schreef op zondag 01 april 2012 @ 18:54:
ZTE geeft altijd kiestoon, ook als er geen SIP-accounts zijn ingeladen.
Daarom mijn vraag, dan weet je of het probleem niet buiten de ZTE zit. ;)
Dan de kabel eruit trekken en in je switch duwen en aansluiten zoals je het zelf wil doen zonder de ZTE uit te zetten.
Eenmaal de provisioning van de nummers achter de rug dan kun je de ZTE prima uit zetten/stroomloos maken, dat maakt niet uit. Die gegevens worden in de ZTE opgeslagen totdat hij met het knopje gereset wordt of tot de gegevens van buitenaf weer gewijzigd worden.
Daarna pas weer VLAN 7 untagged aanbieden aan de ZTE.
Dat zou mij verbazen, maar laat het resultaat vooral weten! Normaal krijgt de ZTE al het verkeer getagged binnen van KPN.

[ Voor 3% gewijzigd door Pogostokje op 01-04-2012 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
Verwijderd schreef op zondag 01 april 2012 @ 00:27:
Hoi,

Ik heb net KPN Glasvezel aangevraagd hier in Heerhugowaard in de stad van de Zon. Nu net het pakket binnengekomen en aankomende vrijdag komt de monteur, so far so good dus!

Alleen heb ik ook in mijn pakket een aparte switch zitten (van HP) om verschillende Televisies op aan te sluiten. Nu lees ik in dit topic vooral veel manieren om een switch achter die experia box (of nog liever achter je eigen router) te hangen.

Vanwaar deze wens? Met de switch van KPN kan je minimaal 4 televisie toestellen bekabeld aansluiten. Dan houd ik nog 3 poorten over in de Experia box (Versie 8 btw) die ik naar verschillende plekken in mijn huis kan laten leiden.
Omdat de Experiabox van KPN vrijwel geen instelmogelijkheden heeft, terwijl sommigen (velen?) die wel willen hebben.
Ook lees ik in dit topic dat er geen verschil zit welke kabel je in je pc of tv-receiver stopt hij herkent zelf het signaal?

Of moet ik nog een keer goed dit topic doorlezen :)
Eigenlijk wel, de laatste pagina's dan vooral. ;)
Als je Experiabox een ZTE220 of Arcadya is, zijn de UTP-poorten flexibele poorten en herkent inderdaad de STB zelf het signaal. :)

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaintNick
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-01 14:50
Voor mensen die de Netgear GS105E proberen en problemen met IPTV blijven houden, ik heb een support case bij Netgear lopen, en die hebben nu dit gesuggereerd:

Dear Mr ....,

Please switch off the option "full control"
Change the mtu size of the router to1460
See what the "network framework" shows
You can also download the programme "Wireshark" to see where exactly the problem is and where exactly the connection drops: http://www.wireshark.org/

Looking forward to hearing from you.

Kind regards,
........... ........
Netgear Technical Expert

Ik heb dit zelf nog niet kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaintNick
Nog een reply van Netgear:

Dear Mr. ....,

I just received other resolution from our level 2 technial support. Please try the following firmwares and see with which it will work:

http://support.netgear.com/app/answers/detail/a_id/19023

http://support.netgear.com/app/answers/detail/a_id/18583

Please, let me know about the result.

Kind regards,
........... ........
Netgear Technical Expert

Hij linkt hier naar twee oudere firmwares de .14 en de .15 (.19 is de laatste). Wellicht het proberen waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaintNick
En nog een update van Netgear support (vet is van mij):

Dear Mr. ....,
Sorry, the option is "flow control" (not "full control").
There is a bug in the latest software. Please try to downgrade it and let us know of the result.
Thank you in advance.

Kind regards,
........... ........
Netgear Technical Expert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Valt me nog mee dat je zoveel respons krijgt! Ik ben zelf even te druk om het te testen, wellicht met Pasen een paar suggesties proberen!

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvjw
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-08 15:54
Hallo,

Al een tijdje aan het meelezen omdat het glasvezel netwerk bij ons (Vught) pas op dit moment wordt uitgerold. De aansluiting in de meterkast zit er nu en 20 april komt KPN het modem plaatsen.

Nu wil ik de volgende apparatuur op mijn thuisnetwerk aansluiten:
2x PC (bedraad)
PlayStation 3 (bedraad)
QNAP NAS (bedraad)
Laptop (WiFi)
Mobiele Telefoon (WiFi)

Zou dit kunnen via de Experia Box of adviseren jullie om voor een 'Switch-oplossing' te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

psvjw schreef op woensdag 04 april 2012 @ 16:19:
Zou dit kunnen via de Experia Box of adviseren jullie om voor een 'Switch-oplossing' te gaan?
Ik denk dat jouw vraag los staat van de 'switch' oplossing.
Wat je wil kan via de experia box, maar hou er rekening mee dat als je het huidige model experiabox (de ZTE) krijgt deze maar 100Mbit poorten heeft voor de LAN aansluiting. Afhankelijk van wat je met je NAS wilt gaan doen ga je hier mogelijk wel beperkingen ondervinden. Het lezen en schrijven naar shares gaat bijvoorbeeld dan logischerwijze niet sneller dan 100Mbit. Als je dat te weinig vindt, zou je dan meer hebben aan een simpele kleine switch ACHTER de experiabox waar je je snelle apparatuur op aansluit (PC, NAS) en de poorten van de experiabox kun je dan gebruiken voor wired aansluiten van bv je PS3 waarbij het niet zo uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvjw
Pogostokje schreef op woensdag 04 april 2012 @ 16:33:
[...]

Ik denk dat jouw vraag los staat van de 'switch' oplossing.
Wat je wil kan via de experia box, maar hou er rekening mee dat als je het huidige model experiabox (de ZTE) krijgt deze maar 100Mbit poorten heeft voor de LAN aansluiting. Afhankelijk van wat je met je NAS wilt gaan doen ga je hier mogelijk wel beperkingen ondervinden. Het lezen en schrijven naar shares gaat bijvoorbeeld dan logischerwijze niet sneller dan 100Mbit. Als je dat te weinig vindt, zou je dan meer hebben aan een simpele kleine switch ACHTER de experiabox waar je je snelle apparatuur op aansluit (PC, NAS) en de poorten van de experiabox kun je dan gebruiken voor wired aansluiten van bv je PS3 waarbij het niet zo uitmaakt.
Dat gaat dan toch een switch worden :)

In mijn NAS zit o.a. ook mijn Spotweb configuratie, die ik zo min mogelijk in snelheid wil beperken. Mijn PS3 gebruik ik ook nog wel eens als mediastreamer (dus ik kijk dan een film die op mijn NAS staat, via de PS3 op de TV) Daarin wil ik niet beperkt worden.

Ik heb nog een pricewatch: Netgear WNR3500 RangeMax Wireless-N Gigabit Router met OpenWRT in gebruik en die voldoet.

In jouw plaatje (Pogostokje in "[KPN] Glasvezel") heb je vanuit je router nog een kabel teruglopen naar de switch voor de management interface. Betekent dit dat er 3 LAN-poorten vrij zijn voor andere apparatuur? Dan zou ik er nl één tekort komen. En is het mogelijk om het internetsignaal naar zowel de Experiabox als de router te laten lopen? Eén van de PC's wordt niet zo geavanceerd gebruikt, dus die zou ik dan evt ook op Experiabox aan kunnen sluiten...

Veel vragen, maar als ik het thuis werkend heb en weet hoe het zit, kom ik hier ook vragen beantwoorden in plaats van stellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remsy
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-01-2021
psvjw schreef op woensdag 04 april 2012 @ 16:19:
Hallo,

Al een tijdje aan het meelezen omdat het glasvezel netwerk bij ons (Vught) pas op dit moment wordt uitgerold. De aansluiting in de meterkast zit er nu en 20 april komt KPN het modem plaatsen.

Nu wil ik de volgende apparatuur op mijn thuisnetwerk aansluiten:
2x PC (bedraad)
PlayStation 3 (bedraad)
QNAP NAS (bedraad)
Laptop (WiFi)
Mobiele Telefoon (WiFi)

Ik woon ook in Vught en heb ook voor het KPN pakket gekozen, dit is al volledig werkend. Bij het pakket wat KPN geleverd heeft zat al een 4 poorts switch van hp. Als je kiest om 1 decoder te gebruiken kan je deze switch ook gebruiken voor je andere pc's e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

remsy schreef op woensdag 04 april 2012 @ 22:28:
[...]

Ik woon ook in Vught en heb ook voor het KPN pakket gekozen, dit is al volledig werkend. Bij het pakket wat KPN geleverd heeft zat al een 4 poorts switch van hp. Als je kiest om 1 decoder te gebruiken kan je deze switch ook gebruiken voor je andere pc's e.d.
Ja

Als je een ZTE of Arcadyan hebt gekregen dan werkt de ITV ontvanger op alle poorten. (bij oudere modems alleen op poort 3 en dan heb je een switch nodig als je meer dan 1 ontvanger wilt gebruiken)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2012 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

psvjw schreef op woensdag 04 april 2012 @ 17:39:
[...]
In jouw plaatje (Pogostokje in "[KPN] Glasvezel") heb je vanuit je router nog een kabel teruglopen naar de switch voor de management interface. Betekent dit dat er 3 LAN-poorten vrij zijn voor andere apparatuur?
Ja, maar die kabel heb je natuurlijk niet elke dag nodig. Sterker nog, als je het eenmaal goed hebt ingesteld en bent uitgespeeld met je switch dan kun je hem eigenlijk net zo goed loshalen als je iets beters kunt doen met die poort. Indien nodig is het ook zo weer teruggeprikt tijdelijk tenslotte.
En is het mogelijk om het internetsignaal naar zowel de Experiabox als de router te laten lopen?
Nee. Je kunt maar 1 sessie voor internet opstarten (je krijgt ook maar 1 IP adres). Dat is dus je eigen router of de experiabox. Niet beide. Als je een eigen router gebruikt moet je echt voorkomen dat het internet vlan bij de experiabox komt, daar krijg je alleen maar gedoe mee als 2 systemen elke keer opnieuw proberen hun internet verbinding op te zetten en dan weer verliezen als de ander begint. Lijkt me niet goed en misschien komt het zelfs wel naar voren in de systemen van KPN, ik weet niet of daar naar gekeken wordt.
Veel vragen, maar als ik het thuis werkend heb en weet hoe het zit, kom ik hier ook vragen beantwoorden in plaats van stellen :P
Laat vooral ook weten hoe het verlopen is en waar je tegenaan gelopen bent! Daar hebben anderen hier weer wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:09
Heb een ZTE HN220 modem/router voor draadloos internet en bellen. Zou graag een krachtigere en snellere router gebruiken voor mijn draadloos thuisnetwerk, waarbij ik bij voorbeeld denk aan de voordelige en goed beoordeelde TP-LINK Ultimate Wireless N Gigabit Router (andere suggesties voor een apparaat met hoog bereik en snelle overdracht zijn meer dan welkom). De wireless functie van de ZTE zou dan moeten komen te vervallen. Ik ben vrijwel digibeet, dus als iemand mij in simpele Jip en Janneke taal stap voor stap kan uitleggen hoe ik dat kan realiseren zou ik daar erg blij mee zijn. Heb dit forum al behoorlijk doorgespit, maar de discussies zijn voor mij wel erg technisch. Of moet ik professionele hulp inroepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvjw
@Remsy en Pogostokje: Thanks...

Ik ga in een document bijhouden welke stappen ik zet in welke volgorde en welke instellingen ik heb gebruikt. Deze ervaringen kom ik hier wel delen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 19:33
SaintNick schreef op maandag 02 april 2012 @ 10:59:
Voor mensen die de Netgear GS105E proberen en problemen met IPTV blijven houden,
Ik heb vrij snel opgegeven, wilde hem inzetten om vanuit een Cisco SLM2008 internet en IPTV over 1 utp kabel te laten lopen en die vervolgens met de GS105E weer uit te splitsen naar STB en LAN. Het een en ander geprobeerd met VLAN en PVID maar het was of internet of IPTV dat werkte en het andere dan weer niet. Even een SLM2005 als "ontvanger" eraan gehangen en dat werkte binnen 2 minuten. Dus de VLAN ondersteuning is ook maar magertjes. Ga de GS105E nu maar inzetten als gewone switch, en de Linksys/Cisco SLM2008/2005 gebruiken voor het vervoeren van internet en IPTV over 1 kabel en om de data vanuit de glasvezel op te splitsen....

[ Voor 4% gewijzigd door troftnom op 05-04-2012 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Ik zoek net hier op het woord radio en ik krijg de indruk dat het een beetje een vergeten aspect is van glasvezel.

Als ik het goed heb moet je geluid uit van de motorola met een paar tulpjes in je versterker krijgen? En dan zappen via de motorola?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruud2007 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 09:29:
Heb een ZTE HN220 modem/router voor draadloos internet en bellen. Zou graag een krachtigere en snellere router gebruiken voor mijn draadloos thuisnetwerk, waarbij ik bij voorbeeld denk aan de voordelige en goed beoordeelde TP-LINK Ultimate Wireless N Gigabit Router (andere suggesties voor een apparaat met hoog bereik en snelle overdracht zijn meer dan welkom). De wireless functie van de ZTE zou dan moeten komen te vervallen. Ik ben vrijwel digibeet, dus als iemand mij in simpele Jip en Janneke taal stap voor stap kan uitleggen hoe ik dat kan realiseren zou ik daar erg blij mee zijn. Heb dit forum al behoorlijk doorgespit, maar de discussies zijn voor mij wel erg technisch. Of moet ik professionele hulp inroepen?
TP-LINK modem achter het ZTE modem aansluiten en dan de DMZ optie van het ZTE modem inschakelen zodat alle poorten worden doorgestuurd naar je TP-LINK modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op donderdag 05 april 2012 @ 20:03:
Ik zoek net hier op het woord radio en ik krijg de indruk dat het een beetje een vergeten aspect is van glasvezel.

Als ik het goed heb moet je geluid uit van de motorola met een paar tulpjes in je versterker krijgen? En dan zappen via de motorola?
Ja of een aparte internet radio gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Zit even te puzzelen voor m'n vader, die heeft nog geen 2 jaar geleden een nieuwe onkyo set gekocht.Om daar nou weer een squeezebox oid aan te hangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Wijnands schreef op donderdag 05 april 2012 @ 20:03:
Of via de optical out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Ik vind de radio implementatie niet zo geweldig. Elke hedendaagse radio laat de zendernaam ergens op een schermpje zien. Bij KPN heb je zo belachelijk leuk veel radiozenders dat dat juist extra handig is, want zonder spiekbriefje hou ik zelfs de reguliere radiozenders niet meer uit elkaar. Helaas zit er op die decoder die grote leds die geen lettertjes kunnen laten zien. Gemiste kans. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Da's ook nog een idee, 's kijken of dat erop zit. Dealextreme kan me vast wel aan een kabeltje helpen voor weinig geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 20:16:
[...]

TP-LINK modem achter het ZTE modem aansluiten en dan de DMZ optie van het ZTE modem inschakelen zodat alle poorten worden doorgestuurd naar je TP-LINK modem
Krijg in het tabblad DMZ host de volgende tekst te zien:
Attempts to enable remote access (via for instance port mapping or DMZ) for TCP port 8085 are invalid actions. This is due to the fact that this port is reserved for internal service on the RG with a higher priority than when it is used for port mapping.

Daarbij heb ik de mogelijkheid om 'Enable' aan te vinken. Vervolgens moet ik het 'DMZ Host IPv4 Address' invullen. Hoe kom ik daaraan en is dat het enige wat ik moet doen om de nieuwe router ipv de ZTE als router voor mijn thuisnetwerk te gebruiken? Heb wel eens iets gelezen over het inschakelen van de Bridge functie oid. Vraag me ook af in welke uitgang op de ZTE de netwerkkabel moet worden aangesloten en naar welke ingang van de TP-link die moet. Kortom, nog veel vragen. Had al gezgd dat ik een digibeet ben en eigenlijk op zoek ben naar een stap-voor-stap overzicht ;-)

Hoor ook wel eens dat een draadloss access point een simpelere oplossing zou zijn om bereik en snelheid te verhogen, of is dat onzin?

[ Voor 5% gewijzigd door Ruud2007 op 06-04-2012 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fafi
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:26
Net glas vezel aangevraagd en hoop op een snelle levering.

Vraagje over de volgende opstelling:

- Glasvezel komt binnen in de meterkast begane grond.
- Van daaruit lopen 3 UTP kabels naar 3 verschillende verdiepingen.
Nu wil ik op 1e verdieping en TV en een wireless router (airport extreme) aansluiten zodat mijn wireless niet uit de meterkast het signaal over 2 verdiepingen hoeft te zenden.

Is het te doen om over 1 UTP te sturen en op de 1e verdieping een switch te hangen voor de Airport en Tv decoder?

Of beperk ik mijzelf dan in snelheid naar de airport en hebben de wireless clients daar vervolgens "last" van?

De oplossingen van pogostokje en radiodurans zijn mooi maar vergen wellicht wat meer investering dan nodig vwb mijn situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Dat moet wel kunnen zo, ligt er nog een beetje aan of je nog iets met de andere UTP kabels en glasvezel gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:31
fafi schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 14:41:
Nu wil ik op 1e verdieping en TV en een wireless router (airport extreme) aansluiten zodat mijn wireless niet uit de meterkast het signaal over 2 verdiepingen hoeft te zenden.

Is het te doen om over 1 UTP te sturen en op de 1e verdieping een switch te hangen voor de Airport en Tv decoder?

Of beperk ik mijzelf dan in snelheid naar de airport en hebben de wireless clients daar vervolgens "last" van?
Beetje afhankelijk van je switch, als je een simpele switch gebruikt, wordt Multicast verkeer Broadcast verkeer (IPTV) Broadcast verkeer wordt dan ook aangeboden op de Airport. Gevolg dichtslippen van je wireless. Een oplossing zou kunnen zijn om de UTP kabel te splitsen (2x 2paren) om zo je TV en internet gescheiden te houden. Spaart tevens een switch en energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fafi
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:26
Thanks voor de reacties.
Het gaat me er voornamelijk om dat alles stabiel blijft draaien. Als ik daarbij ook nog eens geen nieuwe kabel hoef te trekken dan is dat helemaal mooi en is dat de investering meer dan waard.

Nu ben ik helemaal niet thuis is switch land aangezien ik dat nooit eerder nodig heb gehad.
Kom ik automatisch op een managed switch uit zoals de al eerder genoemde types?
Die lijken me wat overkill als ik naar het aantal poorten kijk etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
KPN levert een switch mee, geen managed switch, maar misschien dat hij voor jouw doeleinde wel zal volstaan.
Dat van het mogelijk dichtslippen van je Airport router had ik niet aan gedacht. Waarom ze je die dan niet elders in het huis in waar je toch al UTP heb liggen? Wellicht dat hij op een van die 2 plekken voldoende bereik geeft voor je draadloos netwerk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Allen,

De glasvezel is aangesloten en doet het. Althans ik heb wat opmerkelijk heden. Als ik een werk laptop aansluit met kabel is mijn down rond de 80-85 en up rond de 50 mbit. Nu verschilt dat al tov de beloofde 100/100

Maar nu komt het meest vreemde. Wanneer ik mijn pc bekabeld aansluit (of wifi for that matter) dan haal ik alleen maar tergend lage snelheden. In de orde van 10mbit down en 0,5 up. Wanneer ik overschakel op mijn wifi in de pc wordt het nog erger. Dit terwijl er 2 gigabit poorten van Nvidia inzitten. De wifi controller is van Linksys.

Heeft iemand een idee waar het probleem kan zitten? Het lijkt wel alsof mijn pc de connectie nerfed maar waar heb ik geen idee!

Ps. Het ligt niet aan de kabel o.i.d die heb ik onafhankelijk getest. Als ik test met mijn Ipad haalt die al veel hogere snelheden..

Daarnaast vind ik het wel apart dat ik niet echt in de buurt komt van de 100/100.

Ps2. Ik heb een Experia Box v8 die Arcadyan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 15:27:
Hoi Allen,

De glasvezel is aangesloten en doet het. Althans ik heb wat opmerkelijk heden. Als ik een werk laptop aansluit met kabel is mijn down rond de 80-85 en up rond de 50 mbit. Nu verschilt dat al tov de beloofde 100/100

Maar nu komt het meest vreemde. Wanneer ik mijn pc bekabeld aansluit (of wifi for that matter) dan haal ik alleen maar tergend lage snelheden. In de orde van 10mbit down en 0,5 up. Wanneer ik overschakel op mijn wifi in de pc wordt het nog erger. Dit terwijl er 2 gigabit poorten van Nvidia inzitten. De wifi controller is van Linksys.

Heeft iemand een idee waar het probleem kan zitten? Het lijkt wel alsof mijn pc de connectie nerfed maar waar heb ik geen idee!

Ps. Het ligt niet aan de kabel o.i.d die heb ik onafhankelijk getest. Als ik test met mijn Ipad haalt die al veel hogere snelheden..

Daarnaast vind ik het wel apart dat ik niet echt in de buurt komt van de 100/100.

Ps2. Ik heb een Experia Box v8 die Arcadyan.
http://speedtest.reggefiber.nl/beta/

Voor een speedtest kun je het beste deze gebruiken

Heb je al eens geprobeerd je pc te starten via een Linux live cd zoals KNOPPIX

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2012 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruud2007 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 10:36:
[...]

Krijg in het tabblad DMZ host de volgende tekst te zien:
Attempts to enable remote access (via for instance port mapping or DMZ) for TCP port 8085 are invalid actions. This is due to the fact that this port is reserved for internal service on the RG with a higher priority than when it is used for port mapping.

Daarbij heb ik de mogelijkheid om 'Enable' aan te vinken. Vervolgens moet ik het 'DMZ Host IPv4 Address' invullen. Hoe kom ik daaraan en is dat het enige wat ik moet doen om de nieuwe router ipv de ZTE als router voor mijn thuisnetwerk te gebruiken? Heb wel eens iets gelezen over het inschakelen van de Bridge functie oid. Vraag me ook af in welke uitgang op de ZTE de netwerkkabel moet worden aangesloten en naar welke ingang van de TP-link die moet. Kortom, nog veel vragen. Had al gezgd dat ik een digibeet ben en eigenlijk op zoek ben naar een stap-voor-stap overzicht ;-)

Hoor ook wel eens dat een draadloss access point een simpelere oplossing zou zijn om bereik en snelheid te verhogen, of is dat onzin?
PC aansluiten op het TP-link modem.

Wan poort van het TP-link router verbinden met bijv poort 1 of 2 van het ZTE modem.

Configureren van de TP-link router meestal met een browser via het ip adres van het router (net zo als 192.168.2.254 bij ZTE)

DHCP of een vast ip adres (voorkeur) gebruiken aan de wan zijde van de router bijv. 192.168.2.250

Indien nodig.

Subnet Mask 255.255.255.0
Gateway 192.168.2.254

DNS 195.121.1.66 (KPN)
DNS 195.121.1.34 (KPN)
DNS 208.67.222.222 Als je 3 DNS servers kunt invullen kun je bijv ook nog een Opendns server gebruiken

Normaal zou je pc achter de TP-link router na een reboot nu internet moeten hebben.

Als je poorten moet openen voor bijv een spelsompeter of een programma op je pc kun DMZ inschakelen in het ZTE modem ( alle poorten worden nu opengezet naar je TP-link router) voor het ip adres moet je dan het ip adres gebruiken van de TP-link router gebruiken en niet het adres van je pc.

Daarna moet je ook nog de gewenste poorten forwarden in je TP-link router naar pc of spelcomputer of je kunt UPnP gebruiken als dit mogelijk is.

Ik heb zelf geen ZTE modem van KPN maar nog een oude Thomson.

Gebruik je deze router

http://nl.tp-link.com/products/details/?model=TL-WR1043ND

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
Veel dank voor je gedetailleerde uitleg! Ik ga het proberen. Nog 1 vraag: Heb hier gelezen dat ik de ZTE via KPN in de bridgemodus zou moeten laten zetten, is dat nodig of voldoet jouw uiteenzetting?

[ Voor 53% gewijzigd door Ruud2007 op 08-04-2012 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudje1983
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-08-2024
Ruud2007 schreef op zondag 08 april 2012 @ 07:54:
Veel dank voor je gedetailleerde uitleg! Ik ga het proberen. Nog 1 vraag: Heb hier gelezen dat ik de ZTE via KPN in de bridgemodus zou moeten laten zetten, is dat nodig of voldoet jouw uiteenzetting?
Mijn zte modem kan na de laatste update gewoon portforwarding aan, dus wellicht niet eens nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:59
Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 18:01:
[...]

Die doet niet veel meer dan roepen 'Test Timed Out' en geeft vervolgens één optie namelijk het openen van een pagina met documentatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ninjazx9r98 schreef op zondag 08 april 2012 @ 09:41:
[...]

Die doet niet veel meer dan roepen 'Test Timed Out' en geeft vervolgens één optie namelijk het openen van een pagina met documentatie.
Krijg op dit moment ook een Timed Out. Vorige week geen problemen.

Bij deze test is alleen de upload niet maximaal bij mij.

http://speedtest.onsneteindhoven.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 15:27:
Als ik een werk laptop aansluit met kabel is mijn down rond de 80-85 en up rond de 50 mbit. Nu verschilt dat al tov de beloofde 100/100

Ik zie ongeveer hetzelfde, max 75-80 down en 45-50 up. Dit op verschillende PCs, varierend van een jaar oud tot een jaar of 6 oud (maar wel met gigabit). Wifi heeft een lagere max, maar kloppend met mijn wifi accespoint specs.

Ik heb verder wel het totaalpakket, het signaal dat van het modem komt is 100Mb, dus TV maakt daar ook onderdeel vanuit. Dus 80-85 zou wel eens kunnen kloppen naast het TV gebruik, up is lager maar nog altijd meer dan 10x hoger dan ik via de kabel had dus vind het (nog) geen groot probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 11:00

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Verwijderd schreef op zondag 08 april 2012 @ 11:33:
[...]

Krijg op dit moment ook een Timed Out. Vorige week geen problemen.

Bij deze test is alleen de upload niet maximaal bij mij.

http://speedtest.onsneteindhoven.nl/
Krijg hier met 100/100 toch een redelijke snelheid. Heb het eerder ook wel eens getest met mijn virus scanner uit, down bleef hij het zelfde maar de upload snelheid ging toch een stuk omhoog en kwam zelfs boven mijn download snelheid uit (allebei > 90).
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mI14ikg2AzJbDpbMJP9Z0yxw/full.jpg

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixi0n
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Fixi0n

[DPC]Jaac

Heren,

Ik ben sinds afgelopen woensdag ook aangesloten op KPN glasvezel, alles-in-een standaard (100/100). In principe is alles volledig werkend, maar zoals velen zou ik graag mijn eigen router willen gebruiken voor het internet.

Nu heb ik al veel gelezen in dit topic, en ben een leek wat betreft vlans/tagging enz. Toch zou ik graag aan de slag gaan met een managed switch om het signaal op te splitsen. Onder andere doordat de Experia box weinig instelmogelijkheden heeft, maar ook omdat het bittorrent verkeer wordt gezien als aanvallen en door de interne firewall dus nogal veel verbindingen geblocked worden.

Ik heb zojuist even geprobeerd om mijn TP-Link router 1043ND rechtstreeks op de FTU aan te sluiten, waarbij ik de inlog gegevens van de Experia box v8 (Arcadyan) heb gebruikt. Helaas kreeg ik geen verbinding. Komt dit doordat ik echt een managed switch met de juiste instellingen ertussen moet hangen, of kan het zijn dat de router (ook als ik straks een managed switch ertussen heb hangen) gewoon niet werkt voor glasvezel?

Tevens zou ik graag willen weten welke managed switch aangeraden wordt door jullie, ik heb er namelijk geen liggen en zal er een moeten bestellen. Ik zie namelijk veel verschillende merken en types, en sommige hebben duidelijk veel moeite om het werkend te krijgen, vandaar dat ik jullie om advies vraag. Uiteraard wil ik mijn volledige alles-in-een pakket kunnen benutten (internet/iptv/telefonie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al eens geprobeerd je pc te starten via een Linux live cd zoals KNOPPIX
Ik hoopte de linux oplossing nog voor te zijn eigenlijk met die gouden Tweakers knowledge.

Mijn snelheid op de pc is bekabeld zelfs nog trager dan de wifi controller. Toch leuk dat mijn ipad daarnaast er 10 keer hogere snelheden uit perst.

Volgens mij staat er ook op de KPN site dat de televisie geen invloed heeft op de snelheid tenzij je iets van 2 keer opneemt en terugkijkt op de televisie.

Dus ik vind als je zegt 100/100 dan moet het ook in die buurt liggen en niet op 50 voor die upload.

Zo niet dan voldoen je niet aan de belofte en de verwachting.

Wat ook mooi is, bij die speedtest van onsneteindhoven is de upload zelfs hoger dan de download...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2012 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalkran
Speedtesten blijven gewoon bagger voor upload.
Reggefiber speedtest geeft vaak een redelijke indicatie. Maar ook hier (100/100) geeft hij waardes van ~70-80, terwijl als ik upload naar een collega die dezelfde 100/100 KPN verbinding heeft gewoon snelheden haal van ~11.5-12 MB/s (zo rond de 92-96 mbit/s).
KPN bied wel 100/100 aan, maar er staat op de site ook ergens dat KPN de upload niet garandeert.

Als je heel zeker wil zijn wat je snelheid is zou je eens een PC die VLAN tagging ondersteunt rechtstreeks op de NT aan te sluiten, VLAN 6 instellen en een PPPOE verbinding opzetten (gegevens staan @experiabox, of gewoon {MACvanNIC@direct-adsl} als username / kpn als wachtwoord). Dan heb je verder geen andere apparatuur eraan hangen en kan je dus direct testen of het binnenkomende signaal in orde is (en dat is het).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Verwijderd schreef op zondag 08 april 2012 @ 23:23:
[...]
Volgens mij staat er ook op de KPN site dat de televisie geen invloed heeft op de snelheid tenzij je iets van 2 keer opneemt en terugkijkt op de televisie.
Dat lijkt me sterk, het lijntje dat uit het modem komt is 100, elke TV verkeer zal dus effect hebben op de maximale snelheid van je internet verbinding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

troftnom schreef op maandag 09 april 2012 @ 14:08:
[...]

Dat lijkt me sterk, het lijntje dat uit het modem komt is 100, elke TV verkeer zal dus effect hebben op de maximale snelheid van je internet verbinding...
Volgens deze post geen 100 maar 130 Mbit

SmoothTweaker in "[KPN] Glasvezel"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
Heeft met duplex te maken, je kan met deze genexis versies (v3 nieuwe update) 170Mbit routeren dus je kan nooit 100/100 tegelijk routeren. De Gbit varianten komen denk ik vrij snel ik begreep dat solcon in hun gebieden de 100Mbit varianten allemaal al vervangen had voor Gbit varianten (Leusden)

snelheid hier is 94/94Mbit
zit gemiddeld up/down rond de 11MB/s

Gedownload in 24 minutes 11 seconden met een gemiddelde van 11.0 MB/sec

[ Voor 14% gewijzigd door SmoothTweaker op 09-04-2012 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixi0n

Fixi0n

[DPC]Jaac

Na het hele topic 8)7 nog eens doorgelezen te hebben, en nog eens goed over mijn situatie nagedacht te hebben, heb ik een paar kleine vragen.

Ik las dat Pogostokje ook door middel van een 8p TP-Link TL-SG3210 managed switch het zaakje aan het draaien had. Deze switch is zeker betaalbaar en biedt een hoop functies en er zijn ook versies met meer poorten.

Momenteel heb ik al een 24p unmanaged Gbit switch achter de Experia Box, om mijn aansluitingen van internet te voorzien. Tevens heb ik van KPN de HP switch voor het aansluiten van mijn 2 IPTV decoders. Deze switch zit nu op de Experia Box op poort 3 aangesloten. Tot slot heb ik een TP-Link 1043ND router voor wlan, qos e.d. welke voorheen aan mijn ziggo modem hing en deze wil ik nu gaan gebruiken als PPPoE modem.

Nu lees ik berichten dat QoS niet zo soepel verloopt op de TP-link wanneer er 100Mbit aan data door gaat, misschien zijn deze beweringen niet helemaal kloppend, maar ik maak er me wel een beetje zorgen over. Tevens wordt het met alle apparatuur nogal een warboel in de meterkast, en zeker als daar nog een managed switch bij komt.

Ik overweeg nu om een 24p TP-Link TL-SG3424 (of voor 4 tientjes meer een 24p HP Procurve V1810-24G Switch) aan te schaffen. Om vervolgens VLAN 4 (tagged) op 2 (en in de toekomst 3) poorten van de switch te zetten en hier mijn IPTV decoders aan te hangen. Als ik het goed begrijp, hoef ik dat alleen VLAN 7 (tagged) naar de Experia box te sturen, voor de telefonie, welke dan geen IPTV afhandeld, dat doet de managed switch dan. Klopt dit??

Dan dan hoef ik namelijk mijn 24p unmanaged switch en de HP switch niet meer te gebruiken, en kan dit in zijn geheel vervangen voor de nieuwe. Tevens kan ik dan QoS instellen op de managed switch, zodat de TP-link router dit niet hoeft te doen. Mijn 2e vraag is daarom ook, is het voldoende dat de managed switch QoS doet en de TP-link router helemaal niet, of kan het daar dan nog misgaan?

Mocht dit allemaal goed uitgedacht zijn dan ga ik eens een schema uitwerken. :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Fixi0n op 10-04-2012 02:56 . Reden: pricewatch links toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Fixi0n

Ik gebruik zelf een slm2008 switch
1 poort voor telefoon (Thomson)
1 poort voor mijn DD-WRT router (Asus WL-500g Premium)
3 poorten voor ITV

Op de mijn "oude" Asus gebruik ik geen QoS. Wel getest maar werkte ook niet goed.

De ITV vlan kan in theorie ook via de Thomson maar aangezien dit modem helaas geen flex poorten heeft moet dan nog een extra switch gebruiken op poort 3.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2012 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Fixi0n schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 02:37:
Nu lees ik berichten dat QoS niet zo soepel verloopt op de TP-link wanneer er 100Mbit aan data door gaat,
Check eerst even je glasverbinding. Je upstream (glas) is waarschijnlijk 1Gbit. Ik zou mij dan, eerlijk gezegd, niet heel druk maken om die QoS. Als je om wat voor reden dan ook een 100Mbit upstream hebt dan is QoS wel fijn natuurlijk. Ik ken de problemen niet. TP-Link is een merk met veel apparaten, zijn er specifiek over dit model klachten?
Om vervolgens VLAN 4 (tagged) op 2 (en in de toekomst 3) poorten van de switch te zetten en hier mijn IPTV decoders aan te hangen. Als ik het goed begrijp, hoef ik dat alleen VLAN 7 (tagged) naar de Experia box te sturen, voor de telefonie, welke dan geen IPTV afhandeld, dat doet de managed switch dan. Klopt dit??
Je schema klopt, maar de uitgang van je vlan 4 moet untagged zijn (naar de decoders). Naar je Experia box moet het wel getagged zijn, dat ding verwacht rechtstreeks aan je glas te zitten tenslotte en daar komt alles met een tag mee binnen. Je hebt inderdaad gelijk dat de IPTV niet via de experiabox hoeft te lopen.
Tevens kan ik dan QoS instellen op de managed switch, zodat de TP-link router dit niet hoeft te doen. Mijn 2e vraag is daarom ook, is het voldoende dat de managed switch QoS doet en de TP-link router helemaal niet, of kan het daar dan nog misgaan?
Je zult de QoS eigenlijk wel op de switch moeten doen, want het probleem wat je MISSCHIEN hebt is dat je internet gaat vechten om je TV en je telefonie (als je glasverbinding dus maar 100Mbit is, anders niet). Die laatste twee lopen niet via je internet router, dus elke vorm van QoS daar is niet relevant voor je andere diensten.
Als je je internet zelf wilt "fine tunen" met QoS kun je dat wel op de routertje laten gebeuren, die is waarschijnlijk slimmer op dat gebied ook maar echt zinvolle QoS is zeldzaam daar hoor... Maar misschien heb jij iets heel specifieks. In de huis-tuin-keuken prijsklasse trekt QoS vaak wel de performance omlaag, hou daar wel rekening mee. De QoS die zo'n ding uitvoert gebeurt vaak intern in het apparaat, zonder echte tagging van de ethernet pakketjes zoals je dat bij de echte QoS zien. M.a.w. daar hebben andere apparaten geen last van en werkt prima samen met verdere QoS op de switch om je telefonie veilig te stellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Pogostokje op 10-04-2012 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixi0n

Fixi0n

[DPC]Jaac

Pogostokje schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 09:24:
Check eerst even je glasverbinding. Je upstream (glas) is waarschijnlijk 1Gbit. Ik zou mij dan, eerlijk gezegd, niet heel druk maken om die QoS. Als je om wat voor reden dan ook een 100Mbit upstream hebt dan is QoS wel fijn natuurlijk. Ik ken de problemen niet. TP-Link is een merk met veel apparaten, zijn er specifiek over dit model klachten?
Op dit moment, is het glas ledje groen, en het ethernet ledje oranje (hier hangt nu de Experia box aan), dus glas zal 1Gbit hebben maar de doorvoer aan de Experia box maar 100Mbit, omdat de Experia Box's v8 (Arcadyan VGV7519) wan poort maar 100Mbit is. Mijn NT is dezelfde als die van jou Pogostokje, dus als daar straks een managed Gbit switch aan hangt, zal deze ook op groen gaan.

De problemen die ik lees over de QoS van de TP-LINK 1043ND gaan over het feit dat de CPU daarin nogal zwak is om zoveel data te managen op QoS gebied.
Je schema klopt, maar de uitgang van je vlan 4 moet untagged zijn (naar de decoders). Naar je Experia box moet het wel getagged zijn, dat ding verwacht rechtstreeks aan je glas te zitten tenslotte en daar komt alles met een tag mee binnen. Je hebt inderdaad gelijk dat de IPTV niet via de experiabox hoeft te lopen.
Ahh, daar ging ik dus fout. Op de managed switch komt dus vlan 4 tagged, 6 tagged en 7 tagged binnen, van de NT en omdat ik IPTV decoders dan direct op mijn switch wil hangen, hoef ik die poorten dan alleen maar aan vlan 4 Untagged te hangen? Klinkt ook logisch zoals je het verteld (je handige vlan / tagging cursus van een paar pagina's terug komt nu al van pas) _/-\o_
Je zult de QoS eigenlijk wel op de switch moeten doen, want het probleem wat je MISSCHIEN hebt is dat je internet gaat vechten om je TV en je telefonie (als je glasverbinding dus maar 100Mbit is, anders niet). Die laatste twee lopen niet via je internet router, dus elke vorm van QoS daar is niet relevant voor je andere diensten.
Als je je internet zelf wilt "fine tunen" met QoS kun je dat wel op de routertje laten gebeuren, die is waarschijnlijk slimmer op dat gebied ook maar echt zinvolle QoS is zeldzaam daar hoor... Maar misschien heb jij iets heel specifieks. In de huis-tuin-keuken prijsklasse trekt QoS vaak wel de performance omlaag, hou daar wel rekening mee. De QoS die zo'n ding uitvoert gebeurt vaak intern in het apparaat, zonder echte tagging van de ethernet pakketjes zoals je dat bij de echte QoS zien. M.a.w. daar hebben andere apparaten geen last van en werkt prima samen met verdere QoS op de switch om je telefonie veilig te stellen.
Mijn doelstelling van QoS is vooral om mijn bittorrent verkeer, een lage prioriteit te geven, en andere zaken flink voorrang te geven. Vooral ook IRC verbindingen, die nu om de haverklap disconnecten wanneer ik BT aan heb staan. Maar het zal in de toekomst wel gaan blijken dat ook andere connecties last hebben van het hevige BT verkeer. Maar aangezien ik pas sinds woensdag op glas zit zijn nog niet alle problemen naar voren gekomen. Ik kan iig ook via Win7 QoS instellen en volgens mij krijgen pakketjes dan wel een tag mee (zie gpedit.msc -> Computerconfiguratie -> Windows-instellingen -> Op beleid gebaseerde QoS)

Op dit moment heb ik gewoon veel last van BT verkeer via mijn Experia Box, dit kan meerdere redenen hebben natuurlijk. (EB blocked veel verbindingen doordat het aanvallen lijken / erg veel connecties die via de EB lopen welke die hij misschien niet aan kan / connecties die lang open blijven staan) Daarbij is de performance van BT ook nog eens belabberd. Alles wat zal verbeteren en ook goed te managen zal zijn als de EB het internet niet meer afhandelt.

Maar goed, ik begrijp dat ik in de nieuwe situatie ook mijn TV en Telefonie signalen met QoS kan regelen, dat is nog een extra toevoeging waar ik niet aan gedacht had. Ook handig, en zeker wanneer er problemen optreden. Zoals je zegt, mijn glas is wel Gbit, dus waarschijnlijk vallen die problemen mee. De situatie zoals ik die voor ogen heb, dus alleen QoS op de switch doen en niet meer op de router/modem kan dus wel goed gaan werken. Volgens mij moet ik gaan bestellen :P

...

Tot slot wilde ik nog iets kwijt. Ik las een paar pagina's terug dat er mensen op KPN glasvezel werden aangesloten, maar niet konden inloggen op mijn.kpnglasvezel.nl om het zaakje te activeren. Ik ben zelf afgelopen woensdag aangesloten (reggefiber + doe-het-zelf) en heb ook een wachtwoord ingesteld, maar kon ook niet inloggen. Hun hadden dus net zoals ik maar 30/30 en geen TV e.d. Ik heb toen van de klantenservice begrepen dat dit waarschijnlijk kwam omdat mijn telefonie nog niet was overgezet (nummerbehoud), wanneer dat gebeurt was zou ik dus pas kunnen activeren. Gelukkig gold "de aanhouder wint" want tijdens een 2e telefoontje naar de klantenservice kreeg van die medewerker een oude site url, waar het wel op zou lukken amles.kpnglasvezel.nl, en voilá het lukte inderdaad.

Ondertussen kan ik nog steeds niet op de normale site inloggen en is mijn nummer nog niet overgezet, maar ik heb verder wel alles werkend (inclusief het 2e telefoonnummer wat ik bij het alles-in-een pakket heb besteld) en kan alles dus ook bekijken/beheren via die 2e site. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Die WAN poort is wel Gigabit, dat is dus niet de limiterende factor. Dat zie ik ook bij mijn connectie waar nu een managed switch aan hangt die gigabit aan kan, maar de verbinding uit het glasvezelkastje is slecht 100Mb volgens zowel mijn switch als het ethernet lampje van dat kastje (blijft oranje)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixi0n

Fixi0n

[DPC]Jaac

troftnom schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 14:15:
Die WAN poort is wel Gigabit, dat is dus niet de limiterende factor. Dat zie ik ook bij mijn connectie waar nu een managed switch aan hangt die gigabit aan kan, maar de verbinding uit het glasvezelkastje is slecht 100Mb volgens zowel mijn switch als het ethernet lampje van dat kastje (blijft oranje)...
Hmm, ok. Bedankt voor de heads-up. Iets waar ik dus wel rekening mee moet houden. Dus mocht hier ooit 500Mbit beschikbaar komen, moeten ze die NT nog vervangen? Heb je wel dezelfde als Pogostokje en ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Yep, alles is net geinstalleerd, glasvezelkastje in februari, modem vorige week.
Volgens dit bericht zou er aan de KPN kant ook nog wat moeten gebeuren: SmoothTweaker in "[KPN] Glasvezel"
Geloof niet dat er dus aan de NT nog wat zou moeten gebeuren verder.

[ Voor 13% gewijzigd door troftnom op 10-04-2012 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Die van mij blijft ook op oranje hangen, 100Mbit dus. :?
Ik heb alles geprobeerd, andere kabels, andere apparatuur, zelfs een duur meet ding erop gezet... maar de NT wil gewoon alleen maar 100Mbit praten aan de interne kant. Nu heb ik nog een 'oud' abonnement van 50/50 en dus heb ik er geen vast van. Ik laat het maar even zo.

Wat ik van KPN begreep is dat 100/100 klanten inderdaad hun TV en telefoon van die 100 zien afgaan. Reken voor een HD uitzending 7Mbit (SD is 3Mbit), dus voor elke HD zender die je bekijkt gaat dat er af.

Rekenvoorbeeld. :)

1x HD zender + 1x SD zender kijken => 100-7-3=90 Mbit maximaal beschikbaar voor downloaden.

Wellicht nuttig te vertellen voor de 100Mbit'ers is dat hier in ieder geval de datastreams NIET stoppen als ik de decoders "uit" zet terwijl deze achter de experiabox zit aangesloten. Ze blijven dan toch min of meer aan staan en blijven "verbruiken" gelijk aan de laatste zender die op stond. Dit is tenminste bij mijn VIP1963 zo. Met IGMP snooping de decoders rechtstreeks op de switch gaat het wel goed, dan stopt het verkeer. Euhm, is het nog duidelijk? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalkran
@Pogostokje
Omdat de apparatuur aan de andere kant van je glaslijn (in de POP dus) 100mbit/s is laat hij de NT ook niet voorbij de 100 gaan ;-). Tenminste, dat is mijn theorie, ik kom nl. vaak hetzelfde tegen. Zowel de ZTE als v8 zou gewoon gbit moeten koppelen.
Mijn ervaring is dan weer wel dat in gebieden waar ze 500/500 (Nunspeet) leveren vaak wel gbit koppelen aan het modem en in Lelystad (geen 500/500, wel uFTU) weer niet.
Gebieden met een oude Genexis FTU en een KPN NT erop, kunnen de gigabit koppeling wel vergeten. Die zouden echt vervangen moeten worden voor een gbit variant

En na een minuutje of 10 zonder iTV box zou je glaslijn beetje tot rust moeten zijn gekomen, meestal helpt even de stekker uit de NT ook wel om de streams af te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixi0n

Fixi0n

[DPC]Jaac

Whoop whoop, TP-Link TL-SG3424 is in de pocket. Let the configging commence!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 18:32
Ik heb een beetje gezocht, maar volgens mij heeft KPN nog steeds niets gedaan aan de bitrate van SD en HD signalen ?
Is daar nog wat nieuws over ?

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
jacovn schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 12:53:
Ik heb een beetje gezocht, maar volgens mij heeft KPN nog steeds niets gedaan aan de bitrate van SD en HD signalen ?
Is daar nog wat nieuws over ?
Weet ook van niets nog, zou ook wel leuk vinden als op de HD kanalen een dolby digital stream kan meegestuurd worden ipv analoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 19:58
Heeft er hier iemand ervaring met het vervangen van zijn oude thompson router naar een arcadyan? KPN levert niet zomaar de nieuwe routers uit als de oude nog werken, maar ik kan echt niet meer leven met die Thompson router. Ik betaal nu constant teveel geld doordat ik een vpn moet kopen om mijn servers draaiende te kunnen houden. Enkel en alleen omdat je met die thompson router gewoon niet kunt port forwarden. Nu heb ik overwogen om enkele van de bovenstaande oplossingen te gebruiken, maar ik merk vaak dat dit ten koste gaat van de stabiliteit. Als die Arcadyan router echt goed kan port forwarden zoals enkele melden moet mijn oude router maar eens plotseling stuk gaan. :p

[ Voor 3% gewijzigd door zynex op 15-04-2012 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:19

AvK

Ready Set Go

Gewoon de nieuwe router aansluiten, wordt automatisch geconfiged op jouw account.
Je kan KPN bellen en hun bovenstaand verhaal voorhouden. Ze zijn echt niet altijd de beroerdste. Mocht je het niet treffen bij degene die je aan de telefoon hebt dan probeer je het later nog eens. Later kan je altijd nog klagen over lage wireless snelheid of lichte schroeilucht en dat je het niet vertrouwt.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalkran
Dat de Thomson routers niet port forwarden is onzin. Als je niet weet hoe het werkt, wil het niet zeggen dat ze niet doen wat ze moeten doen.

Heb hier tijden met een TG789vn een server gedraaid met http/ftp/vpn/ssh zonder enige problemen.

[ Voor 26% gewijzigd door Kalkran op 15-04-2012 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
zynex schreef op zondag 15 april 2012 @ 14:51:
Enkel en alleen omdat je met die thompson router gewoon niet kunt port forwarden.
?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:04
Ik twijfel ook nog KPN Glasvezel Internet te bestellen, wat ik mij afvroeg zijn alle (WAN en LAN poorten) 1 Gigabit poorten? Ik lees vaak alleen de WAN poort.

Is Wireless IEEE 802.11N goed werkend op de Experiabox voor glasvezel? Dus naast het modem 150 Mbit/s te halen met juiste hardware in de computer?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09 21:46
Jumpman schreef op maandag 16 april 2012 @ 21:51:
Ik twijfel ook nog KPN Glasvezel Internet te bestellen, wat ik mij afvroeg zijn alle (WAN en LAN poorten) 1 Gigabit poorten? Ik lees vaak alleen de WAN poort.

Is Wireless IEEE 802.11N goed werkend op de Experiabox voor glasvezel? Dus naast het modem 150 Mbit/s te halen met juiste hardware in de computer?
de nieuwe router van kpn de V8 heeft zowel wan als lan 1 gbit poorten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Inmiddels is KPN hier aangesloten (vanochtend kwam de monteur). Wat een verademing zeg qua snelheid! Ook omdat de latency veel en veel beter is dan ADSL. Telefoonnummerportering was zo gepiept, en binnen enkele minuten kon ik via KPN bellen.
Tot nu toe dus top, hopen dat het zo blijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charops
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 11:59
EDIT schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 11:16:
Inmiddels is KPN hier aangesloten (vanochtend kwam de monteur). Wat een verademing zeg qua snelheid! Ook omdat de latency veel en veel beter is dan ADSL. Telefoonnummerportering was zo gepiept, en binnen enkele minuten kon ik via KPN bellen.
Tot nu toe dus top, hopen dat het zo blijft :)
Meestal is het aansluiten bij KPN de grootste horde :Y) Welcome to the club

life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firewall
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-09-2022
In onze nieuwbouwwoning (opgeleverd december 2011) zit op dit moment de "oude" genexis FTU aangesloten. Nu heb ik een Draytek Vigor 1000Vn gehaald om eens te kijken of dit misschien een leuk alternatief is.

Helaas kan ik deze niet op de huidge baseplate aansluiten (had ik al aan zien komen). Weet iemand toevallig hoe ik een nieuwe uFTU (NT) baseplate in huis kan krijgen? ben namelijk erg benieuwd hoe deze Draytek functioneerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalkran
@Firewall:
Je kan ernaar fluiten dat ze een uFTU gaan plaatsen bij je ipv een Genexis. Tenzij de rest van je woonplaats wel uFTU is en ze 'per ongeluk' bij jou een Genexis hebben aangesloten.

Je kan waarschijnlijk het beste een SC-SC koppelstukje kopen en een kort patchkoord. Even snel gegoogled en hier heb je een koppelstukje en kabeltje
http://www.fibersale.nl/s...lex-singlemode-blauw.html
http://www.fibersale.nl/b...de-simplex-patchcord.html
Zo ben je voor onder de 15€ klaar. Moet je wel even een mooie manier verzinnen om die DrayTek op te hangen, maar dit lijkt me de makkelijkste manier.

@Jumpman:
Als je nu bestelt krijg je de Experiabox 'v8' opgestuurd, deze heeft Gbit WAN en 4x Gbit LAN. Echter gaat WiFi tot 130N over 2.4GHz band 5GHz wordt niet gebruikt. Vergeet niet dat dit theoretisch het maximum is en ook over link snelheid gaat. De overhead is ongeveer de helft dus je komt waarschijnlijk niet boven de 60 Mbit/s via WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
SaintNick schreef op maandag 02 april 2012 @ 14:49:
Nog een reply van Netgear:

Dear Mr. ....,

I just received other resolution from our level 2 technial support. Please try the following firmwares and see with which it will work:

http://support.netgear.com/app/answers/detail/a_id/19023

http://support.netgear.com/app/answers/detail/a_id/18583

Please, let me know about the result.

Kind regards,
........... ........
Netgear Technical Expert

Hij linkt hier naar twee oudere firmwares de .14 en de .15 (.19 is de laatste). Wellicht het proberen waard?
Ik heb een .21 versie van Netgear gekregen, als je het Snoopen disabled lijkt het nu goed te gaan. Bij dezelfde instellingen als de GS108Ev2 (Snooping enabled) dan stoppen de multicast streams nog steeds na enkele minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schijnbaar is er deze week wel een ITV update voor de 1960/1963 geweest maar zonder de nieuwe interface
wegens problemen met o.a teletekst

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2012 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-05 14:04
Hans_18T schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 18:27:
[...]

Ik heb een .21 versie van Netgear gekregen, als je het Snoopen disabled lijkt het nu goed te gaan. Bij dezelfde instellingen als de GS108Ev2 (Snooping enabled) dan stoppen de multicast streams nog steeds na enkele minuten.
Zou je die firmware met me willed delen?

Heb al van Netgear support gekregen.

[ Voor 7% gewijzigd door Dinh op 19-04-2012 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2012 @ 21:12:
Schijnbaar is er deze week wel een ITV update voor de 1960/1963 geweest maar zonder de nieuwe interface
wegens problemen met o.a teletekst
Ah! Dus toch. Nu maar wachten op poging 2 met die interface. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalkran
't Is volgens mij niet alleen de interface. Heb thuis ook zo'n 1853 neergezet ipv mijn oude 1903, maar regelmatig als ik een dagje niet kijk dan moet ik hem opnieuw laten laden, omdat hij niet meer uit standby wil komen. Niet met de afstandsbediening en niet met de fysieke knop.
Voordeel is wel dat het laden een stukje sneller gaat en hij in één keer opstart, zonder eerst half uur op 'Zenderinformatie wordt opgehaald' te hangen.

Heb nu voor de grap de software eens verwijderd (Druk tijdens het eerste balkje bij het opstarten van de STB op de standby-knop boven op het apparaat - Hardware selftest werkt nog niet). Kijken of dat mijn probleem verhelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Kalkran schreef op donderdag 19 april 2012 @ 22:23:
't Is volgens mij niet alleen de interface. Heb thuis ook zo'n 1853 neergezet ipv mijn oude 1903, maar regelmatig als ik een dagje niet kijk dan moet ik hem opnieuw laten laden, omdat hij niet meer uit standby wil komen. Niet met de afstandsbediening en niet met de fysieke knop.
Voordeel is wel dat het laden een stukje sneller gaat en hij in één keer opstart, zonder eerst half uur op 'Zenderinformatie wordt opgehaald' te hangen.

Heb nu voor de grap de software eens verwijderd (Druk tijdens het eerste balkje bij het opstarten van de STB op de standby-knop boven op het apparaat - Hardware selftest werkt nog niet). Kijken of dat mijn probleem verhelpt.
Dat probleem heb ik ook gemerkt bij een kennis. Lijkt dus op een bug in de software van de 1853.

[ Voor 6% gewijzigd door Dj-sannieboy op 19-04-2012 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-09 16:47

Dennisb1

VCDS 058

Haalt iemand de volle 100mbit? ik haal namelijk maar 80 en na lang met de heldesk gebeld te hebben ben ik nog nergens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Dennisb1 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 10:06:
Haalt iemand de volle 100mbit? ik haal namelijk maar 80 en na lang met de heldesk gebeld te hebben ben ik nog nergens..
Je hebt enige overhead vanwege de gebruikte PPPoE verbinding, dus de volledige 100Mbit haal je niet. Tenminte dat is zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

Dj-sannieboy schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 11:17:
[...]

Je hebt enige overhead vanwege de gebruikte PPPoE verbinding, dus de volledige 100Mbit haal je niet. Tenminte dat is zover ik weet.
Slecht. Ze adverteren met 100mbit. Vind het eigenlijk ook raar om met PPPoE verbindingen te werken voor glasvezel maar dat terzei

Bij 50mbit haalde ik maar 42mbit daadwerkelijk...
Met ziggo had ik dit ook nooit.. :(

Helpdesk snapte er ook niks van en vond het ook vreemd maar ze konden er helaas niks mee.. :F

Net als dat ik graag het GPE protocol open wil hebben voor vpn.. eerst wou die me naar tweakers sturen maar heb gelijk gezegt daar staat het niet en toen na lang in de wacht zei die dat het niet mogelijk was door hun beveiliging :(

[ Voor 38% gewijzigd door Dennisb1 op 20-04-2012 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vroeger was 30/30 in werkelijk rond de 27Mbit (10% verlies). Dit is vorig jaar gewijzigd door waar dat mogelijk was de snelheid 10% te verhogen zodat er in de praktijk 30 Mbit overblijft. Alleen bij 100 Mbit zit je al tegen de grens van de 100Mbit poort.

Ik heb nu 50/50 de download is rond de 49 maar de upload komt ook niet hoger dan 42.

Bij de omzetting van 30/30 naar 50/50 zij de helpdeskmedewerker dat de snelheid altijd hoger dan 85% zou moeten zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2012 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:40
Dennisb1 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 10:06:
Volgens kpn.speedtest.net en www.ookla.com/speedtest haal ik nu ongeveer 94Mbps, maar alleen als ik de iTV ontvangers ontkoppel (of even op radio zet, dat gebruikt ook bijna niets). Het is een tijd <85Mbps geweest. Toen ook contact gehad met de helpdesk, en er is ook nog een monteur langsgestuurd, maar die kon ook niets vinden. Maar zomaar ineens dus naar 94Mbps, geen idee wat ze gedaan hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door sverzijl op 20-04-2012 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

uiteraard eerst even gehele forum doorgelezen maar kan helaas niet echt een duidelijk antwoord vinden voor mijn vraag:

graag zou ik advies willen voor mijn situatie.
Ik woon in een appartementencomplex waarbij de meterkast, buiten mijn woning, op de gang is.
Hier zou dus de Experiabox geplaatst moeten worden. Het probleem is dan echter dat ik geen, of bijna geen, draadloos signaal binnen de woning ontvang.

Het liefst zou ik de Experiabox in mijn woning plaatsen en deze dan via een utp kabel van ongeveer 15-20m aansluiten op het glasvezelkastje. Kan dit? Anders moet ik volgens mij 2 utp kabels naar mijn tv trekken, eentje voor de motorola box en eentje voor een draadloze router. Uiteraard doe ik dit liever niet.

Wat zou een alternatief zijn? Draadoze router erachter in mijn woning? En zo ja? Welke zouden jullie dan aanraden?
Heb nog een experiaboxTG789vn van mijn vorige ADSL-internet, kan ik deze hiervoor gebruiken?

Ben benieuwd naar het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 16:22:
Hallo,

uiteraard eerst even gehele forum doorgelezen maar kan helaas niet echt een duidelijk antwoord vinden voor mijn vraag:

graag zou ik advies willen voor mijn situatie.
Ik woon in een appartementencomplex waarbij de meterkast, buiten mijn woning, op de gang is.
Hier zou dus de Experiabox geplaatst moeten worden. Het probleem is dan echter dat ik geen, of bijna geen, draadloos signaal binnen de woning ontvang.

Het liefst zou ik de Experiabox in mijn woning plaatsen en deze dan via een utp kabel van ongeveer 15-20m aansluiten op het glasvezelkastje. Kan dit? Anders moet ik volgens mij 2 utp kabels naar mijn tv trekken, eentje voor de motorola box en eentje voor een draadloze router. Uiteraard doe ik dit liever niet.

Wat zou een alternatief zijn? Draadoze router erachter in mijn woning? En zo ja? Welke zouden jullie dan aanraden?
Heb nog een experiaboxTG789vn van mijn vorige ADSL-internet, kan ik deze hiervoor gebruiken?

Ben benieuwd naar het antwoord.
Ja, dit is mogelijk. Dit hoeft geen problemen te geven maar garantie vanuit KPN krijg je hier niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 19:58
Wat is nu eigenlijk het nieuwste modem? De Zte of de Arcadyan? En welke is het beste als ik gewoon makkelijk wil kunnen portforwarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
zynex schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 17:16:
Wat is nu eigenlijk het nieuwste modem? De Zte of de Arcadyan? En welke is het beste als ik gewoon makkelijk wil kunnen portforwarden?
Arcadyan V8 die heeft zowel lan/wan kant gbit aansluiting staat ook allemaal op de kpn site bij de modems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Dennisb1 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 11:37:
[...]

Slecht. Ze adverteren met 100mbit. Vind het eigenlijk ook raar om met PPPoE verbindingen te werken voor glasvezel maar dat terzei

Bij 50mbit haalde ik maar 42mbit daadwerkelijk...
Met ziggo had ik dit ook nooit.. :(

Helpdesk snapte er ook niks van en vond het ook vreemd maar ze konden er helaas niks mee.. :F

Net als dat ik graag het GPE protocol open wil hebben voor vpn.. eerst wou die me naar tweakers sturen maar heb gelijk gezegt daar staat het niet en toen na lang in de wacht zei die dat het niet mogelijk was door hun beveiliging :(
Ik haal hier 5,83MB/s met het 50/50 abo.

http://speedtest.reggefiber.nl/beta/ geeft dit resultaat:
Speedtest

Bij het 100/100 abo zit je tegen de limiet aan doordat de Genexis 100Mbit (of 130Mbit dacht ik) is en apparatuur in de pop 100Mbit is. Voor hogere snelheden zal de Genexis moeten worden vervangen en zal er gagabit apparatuur in de pop geplaatste moeten worden. Vandaar dat het 500/500 abo vrijwel nergens beschikbaar is.

[ Voor 11% gewijzigd door Dj-sannieboy op 21-04-2012 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 16:22:
Het liefst zou ik de Experiabox in mijn woning plaatsen en deze dan via een utp kabel van ongeveer 15-20m aansluiten op het glasvezelkastje. Kan dit?
Zou geen enkel probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
Dj-sannieboy schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 08:41:
[...]

Ik haal hier 5,83MB/s met het 50/50 abo.

http://speedtest.reggefiber.nl/beta/ geeft dit resultaat:
[afbeelding]

Bij het 100/100 abo zit je tegen de limiet aan doordat de Genexis 100Mbit (of 130Mbit dacht ik) is en apparatuur in de pop 100Mbit is. Voor hogere snelheden zal de Genexis moeten worden vervangen en zal er gagabit apparatuur in de pop geplaatste moeten worden. Vandaar dat het 500/500 abo vrijwel nergens beschikbaar is.
100/100 Abbo hier met itv tuners op standby

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/20gbpqs.jpg
download speed is ongeveer 11.2MB/s met uitschieters soms naar boven

File X Gedownload in 10 minutes 36 seconden met een gemiddelde van 11.6 MB/sec

Heb ik beide stb's aan op een HD kanaal zit ik rond de 86Mbit

[ Voor 9% gewijzigd door SmoothTweaker op 21-04-2012 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn hier nog meer mensen die kpn email op een mobiele telefoon hebben gezet?
Het vreemde is namelijk dat het afzendadres gewijzigd wordt 8)7
Ik verstuur van naam@kpnmail.nl en de ontvanger ziet naam@kpnmail.com
Een directe reply op zo'n bericht gaat dus niet werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

SmoothTweaker schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 11:33:
[...]

Heb ik beide stb's aan op een HD kanaal zit ik rond de 86Mbit
hier gaat het al fout.

Mij is beloofd dat deze snelheden gegarandeerd zijn en het tv signaal een aparte bandbreedte tot zijn beschikking had.
Komt er dus op neer dat dit dus wel degelijk van je download snelheid afgaat...

zeer jammer.

Ik lees iemand net over een Arcadyan? wat is dat precies voor modem. kan deze wel VPN forwarden?
Hoe kan ik deze het beste via de helpdesk voor mekaar toveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Dennisb1 schreef op maandag 23 april 2012 @ 10:01:
[...]

hier gaat het al fout.

Mij is beloofd dat deze snelheden gegarandeerd zijn en het tv signaal een aparte bandbreedte tot zijn beschikking had.
Komt er dus op neer dat dit dus wel degelijk van je download snelheid afgaat...

zeer jammer.

Ik lees iemand net over een Arcadyan? wat is dat precies voor modem. kan deze wel VPN forwarden?
Hoe kan ik deze het beste via de helpdesk voor mekaar toveren
dat eerste heeft te maken met de hardware die geplaatst is als de hadware in de pop tot max 100mbit gaat tv idd van je internet lijn als bij de 100mbit abbo dan hou je 85 ongeveer over. heb je 50mbit abbo is je tv wel appart.
heb je 100mbit verbinding op hardware in de pop die tot 1gbit kan heb je er geen last van.

Arcadyan modem die nu uitgeleverd worden zijn deze:
http://www.kpnadsl.nl/han...ing-arc-vgv-7519-ftth.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

jopoh schreef op maandag 23 april 2012 @ 11:13:
[...]

dat eerste heeft te maken met de hardware die geplaatst is als de hadware in de pop tot max 100mbit gaat tv idd van je internet lijn als bij de 100mbit abbo dan hou je 85 ongeveer over. heb je 50mbit abbo is je tv wel appart.
heb je 100mbit verbinding op hardware in de pop die tot 1gbit kan heb je er geen last van.

Arcadyan modem die nu uitgeleverd worden zijn deze:
http://www.kpnadsl.nl/han...ing-arc-vgv-7519-ftth.pdf
Hmmm

dankje!

Heeft iemand hier ervaringen mee? Beter dan ZTE enz? Ik wil met name graag VPN naar buiten toe open hebben GRE protocol kan niet in de ZTE

[ Voor 0% gewijzigd door Dennisb1 op 23-04-2012 14:41 . Reden: Typ fout met GTE moet GRE zijn ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Dennisb1 schreef op maandag 23 april 2012 @ 13:38:
[...]
Heeft iemand hier ervaringen mee? Beter dan ZTE enz? Ik wil met name graag VPN naar buiten toe open hebben GTE protocol kan niet in de ZTE
Nou heb ik niet bijster veel kennis/ervaring met VPN, maar een simpel VPN opzetten vanaf thuis naar mn werk gaat prima, en andersom naar huis toe ook (PPTP VPN servertje op Synology NAS) via de ZTE.
Wat doet dit GTE protocol ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:58
sverzijl schreef op maandag 23 april 2012 @ 14:31:
[...]

Nou heb ik niet bijster veel kennis/ervaring met VPN, maar een simpel VPN opzetten vanaf thuis naar mn werk gaat prima, en andersom naar huis toe ook (PPTP VPN servertje op Synology NAS) via de ZTE.
Ik denk dat hij GRE bedoeld. En dat is een oud vies protocol dat gebruikt wordt met PPTP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

sverzijl schreef op maandag 23 april 2012 @ 14:31:
[...]

huh hoe is je dit gelukt met pptp want GRE is hier voor benodigd echter dit kan niet open worden gezet heb al met KPN gebeld is hun beveiliging en kunnen ze niet aanpassen

GRE is een protocol voor beveiliging

Apr 19 11:18:59 iconnect pptpd[13687]: CTRL: Client MIJNCLIENTNAARHUISIP control connection started
Apr 19 11:18:59 iconnect pptpd[13687]: CTRL: Starting call (launching pppd, opening GRE)
Apr 19 11:18:59 iconnect pptpd[13687]: GRE: read(fd=6,buffer=1bce8,len=8196) from PTY failed: status = -1 error = Input/output error, usually caused by unexpected termination of pppd, check option syntax and pppd logs
Apr 19 11:18:59 iconnect pptpd[13687]: CTRL: PTY read or GRE write failed (pty,gre)=(6,7)
Apr 19 11:18:59 iconnect pptpd[13687]: CTRL: Reaping child PPP[13689]
Apr 19 11:18:59 iconnect pptpd[13687]: CTRL: Client MIJNCLIENTNAARHUISIP control connection finished
Adlermann schreef op maandag 23 april 2012 @ 14:38:
[...]

Ik denk dat hij GRE bedoeld. En dat is een oud vies protocol dat gebruikt wordt met PPTP.
Excuses! Dit bedoelde ik inderdaad

[ Voor 25% gewijzigd door Dennisb1 op 23-04-2012 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Dennisb1 schreef op maandag 23 april 2012 @ 14:39:
[...]
huh hoe is je dit gelukt met pptp want GRE is hier voor benodigd echter dit kan niet open worden gezet heb al met KPN gebeld is hun beveiliging en kunnen ze niet aanpassen
Ik heb alleen maar port 1723 geforward in de ZTE en verder niets bijzonders gedaan. Ik connect eigenlijk alleen maar naar mn VPN thuis via iPhone, maar dat gaat gewoon met PPTP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

sverzijl schreef op maandag 23 april 2012 @ 14:56:
[...]

Ik heb alleen maar port 1723 geforward in de ZTE en verder niets bijzonders gedaan. Ik connect eigenlijk alleen maar naar mn VPN thuis via iPhone, maar dat gaat gewoon met PPTP.
Ja ik heb die poort ook geforwared en die staat ook gewoon open

Als ik dus vanaf mijn iPad of iPhone connect krijg ik bovenstaande entry in logboek

Kan je misschien je config file van PPTP sharen?

/etc/pptpd.conf
en
/etc/ppp/chap-secrets
en
/etc/ppp/pptpd-options

zo uit mijn hoofd al is de 2e meende ik alleen maar je wachtwoord database dus die is niet relevant

[ Voor 14% gewijzigd door Dennisb1 op 23-04-2012 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Dennisb1 schreef op maandag 23 april 2012 @ 14:57:
[...]

Ja ik heb die poort ook geforwared en die staat ook gewoon open

Als ik dus vanaf mijn iPad of iPhone connect krijg ik bovenstaande entry in logboek

Kan je misschien je config file van PPTP sharen?

/etc/pptpd.conf
en
/etc/ppp/chap-secrets
en
/etc/ppp/pptpd-options

zo uit mijn hoofd al is de 2e meende ik alleen maar je wachtwoord database dus die is niet relevant
pptpd.conf
code:
1
2
3
4
5
ppp /usr/sbin/pppd
option options.pptpd
bcrelay eth0
localip 10.0.0.0
remoteip 10.0.0.1-10

options.pptpd
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
require-mppe
require-mschap-v2
refuse-mschap
refuse-chap
refuse-pap
name pptpd
ms-dns 192.168.2.254
mtu 1400
mru 1400
nomppe-lower-mtu
proxyarp
lock
nopcomp
noaccomp
nobsdcomp
novj
novjccomp
nologfd
plugin /var/packages/VPNCenter/target/lib/pppd/2.4.5/radius.so
plugin /var/packages/VPNCenter/target/lib/pppd/2.4.5/radattr.so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robocom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 13:32
Fixi0n schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 02:37:
Na het hele topic 8)7 nog eens doorgelezen te hebben, en nog eens goed over mijn situatie nagedacht te hebben, heb ik een paar kleine vragen.
Ik overweeg nu om een 24p TP-Link TL-SG3424 (of voor 4 tientjes meer een 24p HP Procurve V1810-24G Switch) aan te schaffen.
Ook ik heb dit topic aandachtig doorgelezen omdat ik verwacht voor het eind van dit jaar eindelijk glasvezel (van KPN) te krijgen. Momenteel nog IPB via VDSL ..

De extra poorten van bijv. de 24p TP-Link TL-SG3424 kan ik goed gebruiken om de 4 aansluitingen van mijn Linksys E4200 uit te breiden maar als ik het goed begrepen heb, moet ik dan een aansluiting van mijn Linksys weer terug naar de TP-Link switch laten lopen om (via een ander VLAN?) internet op de andere (extra) poorten te krijgen? Is dat mogelijk of maak ik hier een denkfout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamikazi
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb iets raars met 1 van de 2 Motorola VIP1963 boxen in mijn huis sinds een aantal dagen: de klok ervan loopt 2 uur achter. Hij geeft nu 19:36 uur aan ipv 21:36. De programmagids loopt qua weergegeven tijd ook 2 uur achter, maar de programma's kloppen wel bij het tijdstip. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

Heel erg bedankt!
Ik had een paar dingen niet aanstaan heb deze aangezet maar helaas geen effect en vpn poort staat ook in de ZTE geforward.

Heb jij wellicht nog iets anders gedaan? DMZ?
Enigste wat ik trouwens niet kon doen was de plugin met radius want die heb ik niet maar dit moet geen verschil moeten zijn..
Pagina: 1 ... 22 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.