Nee dit klopt, aparte vlan maken 10 ofzo en die op elke poort zetten waar jij internet vanaf wil. Je maakt dan zeg maar een gescheiden switch aan voor je internet verkeerRobocom schreef op maandag 23 april 2012 @ 21:11:
[...]
Ook ik heb dit topic aandachtig doorgelezen omdat ik verwacht voor het eind van dit jaar eindelijk glasvezel (van KPN) te krijgen. Momenteel nog IPB via VDSL ..
De extra poorten van bijv. de 24p TP-Link TL-SG3424 kan ik goed gebruiken om de 4 aansluitingen van mijn Linksys E4200 uit te breiden maar als ik het goed begrepen heb, moet ik dan een aansluiting van mijn Linksys weer terug naar de TP-Link switch laten lopen om (via een ander VLAN?) internet op de andere (extra) poorten te krijgen? Is dat mogelijk of maak ik hier een denkfout?
Nee, verder niets, ook geen DMZ hoeven te gebruiken, port forward was voldoende. Enige wat ik verder non-default heb staan in de ZTE is uPNP op aan, maar dat mag hiervoor ook niets uitmaken. Neem aan dat je ook op dezelfde ZTE software versie zit als ik (V1.0.02T08.1) ?Dennisb1 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 08:34:
[...]
Heb jij wellicht nog iets anders gedaan? DMZ?
OK, Dank je wel!Dennisb1 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 08:35:
[...]
Nee dit klopt, aparte vlan maken 10 ofzo en die op elke poort zetten waar jij internet vanaf wil. Je maakt dan zeg maar een gescheiden switch aan voor je internet verkeer
uPNP heb ik uit, net aangedaan maakt geen verschil helaas.sverzijl schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 09:01:
[...]
Nee, verder niets, ook geen DMZ hoeven te gebruiken, port forward was voldoende. Enige wat ik verder non-default heb staan in de ZTE is uPNP op aan, maar dat mag hiervoor ook niets uitmaken. Neem aan dat je ook op dezelfde ZTE software versie zit als ik (V1.0.02T08.1) ?
Ik heb versie V1.0.02T08.3 maar lijkt me stug dat het hierdoor verkeerd gaat? Denk ik..
Beetje offtopic misschien maar ik vond het volgende vandaag na lang stoeien
root@iconnect:/var/log# pptpd -f -d
/usr/sbin/pppd: Please load the ppp_generic kernel module.
Ik kan echter nergens die oplossing daar voor vinden.
Iemand?
[ Voor 18% gewijzigd door Dennisb1 op 24-04-2012 15:02 ]
Weet iemand of het apparatuur dat KPN verstuurd voor glasvezel/itv in bruikleen wordt verstuurd? Of is dit je eigendom? Het gaat hier om de 2 decoders, de ZTE H220N, switch en alle kabeltjes etc..
Bedankt voor de info.
Ik zit hier met een dubbel pakket door een fout van KPN en wilde deze in de container dumpen. Ik heb hier KPN een mail over verstuurd (dat ze deze kunnen ophalen) maar niks erover vernomen.
Het staat al tijden in de weg.
Ik zit hier met een dubbel pakket door een fout van KPN en wilde deze in de container dumpen. Ik heb hier KPN een mail over verstuurd (dat ze deze kunnen ophalen) maar niks erover vernomen.
Je zou hem gratis kunnen afgeven bij het postkantoor, bel daarvoor even met de servicedesk (0900-0747) voor het adres. Winkel wil 'm waarschijnlijk niet hebben.
[ Voor 15% gewijzigd door Kalkran op 24-04-2012 21:53 ]
Toch wel handig dat je een reserve decoder en router hebt liggen lijkt me? Anders gewoon afgeven bij de KPN winkel of misschien wil iemand hier het wel over nemen.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Verwijderd
Ik zou graag mijn internet&TV beiden via 1 UTP kabel naar boven (slaapkamer) willen laten gaan.
Is dit mogelijk? Wat heb ik hier voor nodig?
Hierbij zou ik ook graag willen dat ik de mediaspeler Xtreamer prodigy in het netwerk kan opnemen voor streamen.
Groet,
Stanley
Hierbij zou ik ook graag willen dat ik de mediaspeler Xtreamer prodigy in het netwerk kan opnemen voor streamen.
Groet,
Stanley
dan zou je 1 kabel na boven moeten trekken, en daar weer switch aan hangen zodat je meerdere aansluitingen boven hebt. dat je vanaf de switch weer met kabel na je tv en dan kabel voor je internet en voor je streamer.Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 22:12:
Ik zou graag mijn internet&TV beiden via 1 UTP kabel naar boven (slaapkamer) willen laten gaan.
Groet,
Stanley
en anders zou je allemaal apparte kabels moeten trekken
Bellen doe ik niet meer, niet nadat ik eeuwen in die wachtrij sta tegen de kosten die ik daarvoor moet maken.Kalkran schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 21:52:
Je zou hem gratis kunnen afgeven bij het postkantoor, bel daarvoor even met de servicedesk (0900-0747) voor het adres. Winkel wil 'm waarschijnlijk niet hebben.
Ik kan het als reserve gebruiken, maar het staat gewoon in de weg en wil er vanaf. Ik zal wel weer een mail sturen.
Dit hangt er een beetje van af wat voor Experiabox je hebt. Als je de ZTE hebt: deze ondersteunt "flex poorten". Je kan dan zowel je LAN als je TV apparatuur op dezelfde poort (via een goedkope switch) aansluiten. Als je nog een Experiabox hebt waarbij LAN en TV strikt gescheiden zijn, dan heb je 2 opties:Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 22:12:
Groet,
Stanley
* 2 managed switches kopen, waarmee je TV en LAN via VLAN's tagged op 1 UTP kan zetten (en aan de andere kant weer untaggen en weer op verschillende poorten de switch uit gooien).
* Indien je gigabit niet belangrijk vindt kan je de UTP-kabel ook 'splitsen'. Voor 100 mbit heb je maar 2 aderparen (4 aders) nodig. Een UTP kabel voert 4 aderparen (8 aders).
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Verwijderd
Verwijderd in "[KPN] Glasvezel"dialmformark schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 21:45:
Bedankt voor de info.
Vrijdag komt bij ons de monteur langs om de boel aan te sluiten
Nu wil ik het volgende voor elkaar krijgen :

Helemaal links is de begane grond helemaal rechts is de zolder, in het midden natuurlijk de eerste verdieping.
(de crt is een TV en het wireless symbool een ddwrt router [wrt54GL])
Kan dit met vlan zoals pogostokje heeft beschreven?
Nu wil ik het volgende voor elkaar krijgen :

Helemaal links is de begane grond helemaal rechts is de zolder, in het midden natuurlijk de eerste verdieping.
(de crt is een TV en het wireless symbool een ddwrt router [wrt54GL])
Kan dit met vlan zoals pogostokje heeft beschreven?
Die draadloze verbinding naar de TV rechts wordt wel heel spannend met VLAN's + WiFi.
[ Voor 72% gewijzigd door bjck op 25-04-2012 14:42 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Het is meer dat TV+internet over een kabel en een wireless bridge moet
Krijg morgen avond me nieuwe modem van kpn ben zeer benieuwd of deze beter is dan de ZTE.
Wat een hell de helpdesk heeft me uur gekost ruim.. en maar moeilijk doen over de snelheden pff
Ik zeg voet bij stuk houden.
Wat een hell de helpdesk heeft me uur gekost ruim.. en maar moeilijk doen over de snelheden pff
Ik zeg voet bij stuk houden.
Ik sluit mij aan bij BJCK dat je hier maar niet te veel hoop voor moet krijgen.General_Snuss schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:42:
Het is meer dat TV+internet over een kabel en een wireless bridge moet
Niet alleen omdat je wireless setup en je LAN meerdere vlan's moeten ondersteunen, daarnaast wil je een multicast stream via wifi gaan laten lopen.
Dit laatste heb ik ooit al geprobeerd. Twee dlinks access points heb ik TV geprobeerd te laten streamen (in bridge mode). Ondanks dat de netwerksnelheid goed was, kwam er nauwelijks beeld over. Zeker niet geschikt voor het volgen van een uitzending. Dat is in lijn met de ervaringen die ik verder op internet tegenkwam: wifi en multicast is niet voor elkaar gemaakt.
Hier heb je een link met uitleg hoe het met ddwrt in theorie geconfigureerd moet worden (in hoofdlijnen, de genoemde vlans moet je natuurlijk wel aanpassen!).
... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.
Dank je, ga het van het weekend proberen.
Ik was al bang dat het niet veel potentie had, maar wil het toch een keer proberen.
Ik was al bang dat het niet veel potentie had, maar wil het toch een keer proberen.
[ Voor 8% gewijzigd door General_Snuss op 26-04-2012 12:38 ]
Sinds december heb ik glasvezel van KPN. Helemaal prima. Nu ga ik over een maand verhuizen naar een plek waar ze geen glasvezel hebben 
Opzich ben ik wel tevreden over KPN. De TV kwaliteit valt me ook niet tegen.
Ik kan overstappen naar een standaard abo (40/4mbit) met TV. Deze TV gaat ook via dezelfde lijn. Is deze TV kwaliteit hetzelfde als die van glasvezel? Zelfde bandbreedte? Krijg je ook dezelfde kastjes bij dit abo?
Ben zwaar aan het twijvelen. Opzich wil ik niet een stap achteruit qua TV-kwaliteit.
Ik kan overstappen naar een standaard abo (40/4mbit) met TV. Deze TV gaat ook via dezelfde lijn. Is deze TV kwaliteit hetzelfde als die van glasvezel? Zelfde bandbreedte? Krijg je ook dezelfde kastjes bij dit abo?
Ben zwaar aan het twijvelen. Opzich wil ik niet een stap achteruit qua TV-kwaliteit.
Verwijderd
De iTV is bij xDSL hetzelfde als glas bij KPN (Glasvezel).DJH schreef op donderdag 26 april 2012 @ 16:03:
Sinds december heb ik glasvezel van KPN. Helemaal prima. Nu ga ik over een maand verhuizen naar een plek waar ze geen glasvezel hebben
Ik hoor niemand meer over de snelheidsupgrade (500mbit)? Ik heb meerdere mensen horen zeggen dat in april de snelheidsupgrade doorgevoerd zou worden, maar dat lijkt er niet meer op =P? Iemand die hier meer van weet?
Die upgrade kan bij veel mensen niet omdat de POP geen gbit ondersteunt.abort_ schreef op donderdag 26 april 2012 @ 23:24:
Ik hoor niemand meer over de snelheidsupgrade (500mbit)? Ik heb meerdere mensen horen zeggen dat in april de snelheidsupgrade doorgevoerd zou worden, maar dat lijkt er niet meer op =P? Iemand die hier meer van weet?
Nee dat begrijp ik, alleen dat wordt dan dit jaar dus wel verder gereed gemaakt? Vind het overigens wel apart, omdat op veel plekken ze glasvezel hebben opgeleverd na het bekend maken van de snelheidsupgrade. Nu kunnen ze straks weer hardware vervangen op die plekken voor gigabit ondersteuning.db I Delirium schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 09:12:
[...]
Die upgrade kan bij veel mensen niet omdat de POP geen gbit ondersteunt.
Ja ik heb nu een archyan maar me POP is 100mbit... verdorie.. weer bellen
Volgens deze pagina kan ik bij PLINQ wel 500mb in Leeuwarden bestellen voor € 57,50
(let op: eerst postcodecheck doen)
(let op: eerst postcodecheck doen)
...less is more
Denk je dat ze je op een Gbit poort gaan zetten als je belt? Ze moeten eerst de Gigabit apparatuur in de pop plaatsen, als die er nog niet is. Je verbinding moet op de Gigabit glaslade gepatched worden en je NT (Genexis) moet Gigabit zijn. Dat gebeurt nu ook bij de WGDO gebieden als je 200Mbit besteld. Vandaar dat vrijwel overal slechts 100Mbit te verkrijgen is en 500Mbit zeer beperkt.Dennisb1 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 15:00:
Ja ik heb nu een archyan maar me POP is 100mbit... verdorie.. weer bellen
Ik begrijp niet waarom ze bij het bouwen van de pop's niet gelijk Gigabit apparatuur hebben geplaatst en bij het plaatsen van NT's (Genexis) ze direct een Gigabit versie hebben genomen. Nu kunnen ze in de toekomst alles weer gaan upgraden van 100Mbit naar Gigabit. Zal wel vanwege de kosten zijn denk ik.
[ Voor 21% gewijzigd door Dj-sannieboy op 27-04-2012 16:49 ]
yep hier ook pas (Genexis) new pop tot 100mb, kan volgens pling 500mb krijgenDj-sannieboy schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 16:47:
[...]
Denk je dat ze je op een Gbit poort gaan zetten als je belt? Ze moeten eerst de Gigabit apparatuur in de pop plaatsen, als die er nog niet is. Je verbinding moet op de Gigabit glaslade gepatched worden en je NT (Genexis) moet Gigabit zijn. Dat gebeurt nu ook bij de WGDO gebieden als je 200Mbit besteld. Vandaar dat vrijwel overal slechts 100Mbit te verkrijgen is en 500Mbit zeer beperkt.
Ik begrijp niet waarom ze bij het bouwen van de pop's niet gelijk Gigabit apparatuur hebben geplaatst en bij het plaatsen van NT's (Genexis) ze direct een Gigabit versie hebben genomen. Nu kunnen ze in de toekomst alles weer gaan upgraden van 100Mbit naar Gigabit. Zal wel vanwege de kosten zijn denk ik.
Snap ook niet waarom gelijk sneller modem , waarschijnlijk draai het om geld.......
Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi
Voor de mensen met interesse net zoals bij de setup box van telenet zit op die van kpn ook een serial port, het gaat om het vakje j11, rechts onderin op het moederbord.
Wat kun je daarmee?justahuman schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 12:28:
Voor de mensen met interesse net zoals bij de setup box van telenet zit op die van kpn ook een serial port, het gaat om het vakje j11, rechts onderin op het moederbord.
Ik snap dit dus ook niet.Dj-sannieboy schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 16:47:
[...]
Denk je dat ze je op een Gbit poort gaan zetten als je belt? Ze moeten eerst de Gigabit apparatuur in de pop plaatsen, als die er nog niet is. Je verbinding moet op de Gigabit glaslade gepatched worden en je NT (Genexis) moet Gigabit zijn. Dat gebeurt nu ook bij de WGDO gebieden als je 200Mbit besteld. Vandaar dat vrijwel overal slechts 100Mbit te verkrijgen is en 500Mbit zeer beperkt.
Heb gebeld ze wisten niet eens hoe ze 1 moesten bestellen.. ruim uur voor gebeld..
Heb dus nu een nieuw modem echter die NT kast niet..
Vind het zeer raar dat ze eerst 100mbit apparatuur aanschaffen en hierna pas ooit overgaan op gbit..
Ook raar gezien er 100mbit internet is en 16 mbit tv en dan nog de voip.. dat lukt nooit..
Zelf software installeren en zo. Ben er nog niet helemaal uit, Beide modellen hebben er een als het goed is.Dennisb1 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 09:26:
[...]
Hier ben ik ook zeer benieuwd naar.. Ook welk type hij dan heeft..
Ik ga vanavond mijn motorola open schroeven zonder HDD om te kijken of dat nog ingebouwd kan worden achteraf
Ze gaan ook echt niet speciaal voor jou een Gigabit Genexis en Gigabit apparatuur in de pop plaatsen als je een 100Mbit abonnement hebt.Dennisb1 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 09:25:
[...]
Ik snap dit dus ook niet.
Heb gebeld ze wisten niet eens hoe ze 1 moesten bestellen.. ruim uur voor gebeld..
Vind het zeer raar dat ze eerst 100mbit apparatuur aanschaffen en hierna pas ooit overgaan op gbit..
Ook raar gezien er 100mbit internet is en 16 mbit tv en dan nog de voip.. dat lukt nooit..
Ik wil ook wel weten over welke ontvanger hij het heeft. De aller oudste ontvanger voor de 1963 dus heeft deze poort in ieder geval niet. Daar heb ik al naar gekeken. (Of ik keek heel erg scheefDennisb1 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 09:26:
[...]
Hier ben ik ook zeer benieuwd naar.. Ook welk type hij dan heeft..
Ik ga vanavond mijn motorola open schroeven zonder HDD om te kijken of dat nog ingebouwd kan worden achteraf
De nieuwe 1853 met cloud opnamedienst daarentegen laat dit niet toe. Volgens de motorola handleiding kun je er op de hardeschijf mee opnemen als je een grotere hardeschijf plaatst. (Dus niet de 8gb time shift module) Helaas is KPN zo slim geweest om opnemen firmware matig te blokkeren. (Ze willen natuurlijk enkel 1853 kastjes invoeren zodat mensen extra gaan betalen voor het opname pakket)
Praktijk test van mij:
-8gb timeshift module verwijdert
-2.5 inch 120gb hardeschijf geplaatst
-1853 opgestart om wat dingen uit te sluiten. Pauzeren, timeshiften, opnemen werkt inderdaad niet. Er zit dus echt geen ander opslag medium in het kastje.
-afgesloten, factory reset gedaan.

-Opgestart. Timeshiften/pauzeren werkt op de 120gb hardeschijf.
-Opnemen werkt nog steeds niet.
Conclusie: Net als bij de oude kastjes kun je nog steeds je eigen hardeschijf plaatsen echter zit hier bij de 1853 geen praktisch nut meer aan. Opnemen is volledig softwarematig uitgezet en kan dus NIET zoals in de Motorola handleiding staat worden ingeschakeld door een grotere hardeschijf te plaatsen.
Maarja, niet geschoten is altijd mis.

Edit: Iemand wees me net ergens op.
Motorola DVR Module
(optional): DVR Module of 160/320/500GB
Optional, user installed, DVR Module of 160/320/500 GB, including timeshifting with trick play and scheduled recordings
Optional, user installed, TS Module of 4 or 8 GB for timeshifting
Het lijkt erop dat het kastje wel zelf kan detecteren wat voor hardeschijf er geplaatst is.
De minimale geleverde grootte is 160gb. Het lijkt me erg onwaarschijnlijk, maar misschien werkt het wel als je een 160gb hardeschijf plaatst. Deze heb ik hier helaas op dit moment niet liggen aangezien ze allemaal in laptops zitten en ik geen zin heb om deze hardeschijven te formatteren. De 120gb hardeschijf die ik heb gebruikt om te testen komt uit een xbox...
[ Voor 14% gewijzigd door zynex op 03-05-2012 01:41 ]
Zo werkt het ook niet, ze gebruiken NELT-A (Alcatel) kaarten en deze hebben 100Mbit poorten, waar dan (afhangelijk van je pakket) 2 tot 3 VLAN's op geconfigureerd zijn.Dennisb1 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 09:25:
[...]
Ik snap dit dus ook niet.
Deze diensten delen dus de 100Mbit.
Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε
Dubbel
[ Voor 96% gewijzigd door Dennisb1 op 03-05-2012 16:28 ]
Helaas geen SATA aansluitingenjustahuman schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 18:10:
[...]
Zelf software installeren en zo. Ben er nog niet helemaal uit, Beide modellen hebben er een als het goed is.
Wil iemand fotos?
Heb de 1903
Dan hebben ze toch een heel nieuw pcb gemaakt en niet enkel een gestripte versie. Zijn de pinnen voor de sata connector ook echt weg? Misschien kun je anders zelf gewoon een sata connector solderen.Dennisb1 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:28:
[...]
Helaas geen SATA aansluitingen
Wil iemand fotos?
Heb de 1903
http://www.minhembio.com/defiant/265348/
Die foto is intersant alle connectors zitten er wel op alleen de printing die aangeeft wat wat is is weg.zynex schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:48:
[...]
Dan hebben ze toch een heel nieuw pcb gemaakt en niet enkel een gestripte versie. Zijn de pinnen voor de sata connector ook echt weg? Misschien kun je anders zelf gewoon een sata connector solderen.
http://www.minhembio.com/defiant/265348/
Bij die foto heb je links onderin 4 pinnen zitten die zijn voor de serial connector als ze dat niet veranderd hebben met de 17xx serie.
Interessant. Zelf heb ik niet genoeg verstand van programmeren om er iets mee te doen, maar het zou bijvoorbeeld wel mooi zijn als iemand het opnemen weet te activeren op de nieuwe 1853 kastjes.
Ik heb zelf geen 1853 kast tot mijn beschikking allen 1 met de witte case en 2 met zwarte. die allemaal opnemen op de hdd. Ik heb alleen een nog even een fdti chip nodig.
Om terug te komen op mijn kleine 'onderzoekje' hierboven. Ik heb een 250gb hardeschijf gevonden en aangesloten op de 1853. Dit werkte in eerste instantie niet en de schijf wilde op geen enkele manier formatteren. Vervolgens heb ik een oude 1960 uit elkaar gehaald en daar de 250gb hardeschijf ingezet en zo laten formatteren. Dit werkte gewoon zoals meerdere mensen al weten. (Dus wil je je 1963/60 uitbreiden dan kan dit gewoon)
Hierna heb ik de 250gb hardeschijf in de 1853 geplaatst en timeshiften werkte gewoon. (Dus alle motorola kastjes maken nog steeds gebruik van dezelfde bestandsindeling) Helaas neemt hij nog steeds niet op en is het dus 100% zeker dat het softwarematig moet worden ingeschakeld. Een hardeschijf plaatsen in je 1853 heeft dus geen zin. Ik kan nu enkel timeshiften op een 250gb hardeschijf, maar hier zit geen praktisch nut aan.
Hierna heb ik de 250gb hardeschijf in de 1853 geplaatst en timeshiften werkte gewoon. (Dus alle motorola kastjes maken nog steeds gebruik van dezelfde bestandsindeling) Helaas neemt hij nog steeds niet op en is het dus 100% zeker dat het softwarematig moet worden ingeschakeld. Een hardeschijf plaatsen in je 1853 heeft dus geen zin. Ik kan nu enkel timeshiften op een 250gb hardeschijf, maar hier zit geen praktisch nut aan.
En je zit nog steeds aan je max. één uur timeshiften of niet? ;-)
Opnemen activeren op die kastjes is in principe wel te doen, maar dat gaat je niet lukken via de "serial connector", deze apparatuur is nl. ingesteld om via zijn ethernetpoort verbinding te zoeken met een server en vanuit daar de software binnen te halen. Ik heb hier wel ergens de SDK liggen, maar opzetten van zo'n server was me gewoon teveel werk. Server word weer niet bijgeleverd, en 't is weer iets wat je alleen kan downloaden met een licentie etc..
Ik zal zelf eens een een 1853 aanmelden, heb geen opnemen pakket dus ben benieuwd. Daarna eens een hdd van een 1963 erin en kijken of het dan ook wil.
Opnemen activeren op die kastjes is in principe wel te doen, maar dat gaat je niet lukken via de "serial connector", deze apparatuur is nl. ingesteld om via zijn ethernetpoort verbinding te zoeken met een server en vanuit daar de software binnen te halen. Ik heb hier wel ergens de SDK liggen, maar opzetten van zo'n server was me gewoon teveel werk. Server word weer niet bijgeleverd, en 't is weer iets wat je alleen kan downloaden met een licentie etc..
Ik zal zelf eens een een 1853 aanmelden, heb geen opnemen pakket dus ben benieuwd. Daarna eens een hdd van een 1963 erin en kijken of het dan ook wil.
Ik neem aan van wel, maar ik zal het wel eens proberen. Ze zullen me vast geen 10 dagen laten timeshiften. 
Een 1963 hardeschijf zou gewoon moeten werken. Zoals ik hierboven al aangaf moeten ze dezelfde bestandsindeling hebben. Je moet alleen even een verloopje gebruiken voor de 3.5inch hardeschijf. Dat gaat anders natuurlijk nooit passen.
Over het opneem pakket. Dat is eigenlijk best wel ironisch. Ik heb geen flauw idee waarom ik hiermee aan het experimenteren ben. Wij hebben namelijk het standaard pakket en het opneem pakket zit dus inbegrepen. We zijn echter pas twee weken geleden overgestapt en ze hebben het opneem pakket nooit geactiveerd. Dit wordt waarschijnlijk wel gedaan als ik even met kpn bel, maar ik had gewoon even zin om wat te experimenteren...:p
Een 1963 hardeschijf zou gewoon moeten werken. Zoals ik hierboven al aangaf moeten ze dezelfde bestandsindeling hebben. Je moet alleen even een verloopje gebruiken voor de 3.5inch hardeschijf. Dat gaat anders natuurlijk nooit passen.
Over het opneem pakket. Dat is eigenlijk best wel ironisch. Ik heb geen flauw idee waarom ik hiermee aan het experimenteren ben. Wij hebben namelijk het standaard pakket en het opneem pakket zit dus inbegrepen. We zijn echter pas twee weken geleden overgestapt en ze hebben het opneem pakket nooit geactiveerd. Dit wordt waarschijnlijk wel gedaan als ik even met kpn bel, maar ik had gewoon even zin om wat te experimenteren...:p
Voor wat betreft glasvezel van KPN gaat het lekker hier. Al weken aan het bellen met KPN en Reggefiber om eindelijk eens een keer een werkende verbinding te krijgen, maar je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Monteur is al twee keer langs geweest om een stopcontact in de meterkast te maken en het hele circus aan te sluiten, maar tevergeefs.
Er is steeds geen licht, en: ''Een stopcontact maken? Maar, daar heb ik de certificaten niet voor, meneer'' is me al twee keer verteld terwijl de klantenservice me twee keer verzekerde dat de monteur het wel kon.
Als beginnende klant van KPN dus nog zeker niet tevreden over alles. Vanmorgen werd ik ein-de-lijk gebeld om een afspraak te maken voor een monteur om te kijken naar de glasvezelverbinding zelf. Hopelijk wordt dat volgende week opgelost, want ik ben er helemaal klaar mee!
Er is steeds geen licht, en: ''Een stopcontact maken? Maar, daar heb ik de certificaten niet voor, meneer'' is me al twee keer verteld terwijl de klantenservice me twee keer verzekerde dat de monteur het wel kon.
Als beginnende klant van KPN dus nog zeker niet tevreden over alles. Vanmorgen werd ik ein-de-lijk gebeld om een afspraak te maken voor een monteur om te kijken naar de glasvezelverbinding zelf. Hopelijk wordt dat volgende week opgelost, want ik ben er helemaal klaar mee!
Verwijderd
KPN IPTV storing en vergoeding
Hallo,
sinds drie dagen heb ik glasvezel abonnement en sindsdien kan ik geen IPTV activeren ten gevolge van een grote storing.
Gebeld met de klantenservice en heel veel mensen hebben hier last van.
Aangezien deze storing nu drie opeenvolgende dagen duurt hebben gebruikers recht op een tegemoetkoming/vergoeding.
Telefonisch heeft KPN reeds laten weten dat ik dan moet denken aan 1maand gratis het HD pakket.
Persoonlijk vind ik dit niet in verhouding staan tot de ergernis dat mensen al drie dagen geen televisie hebben.
Wat vinden jullie?
Hallo,
sinds drie dagen heb ik glasvezel abonnement en sindsdien kan ik geen IPTV activeren ten gevolge van een grote storing.
Aangezien deze storing nu drie opeenvolgende dagen duurt hebben gebruikers recht op een tegemoetkoming/vergoeding.
Telefonisch heeft KPN reeds laten weten dat ik dan moet denken aan 1maand gratis het HD pakket.
Persoonlijk vind ik dit niet in verhouding staan tot de ergernis dat mensen al drie dagen geen televisie hebben.
Wat vinden jullie?
Waarom verwachten mensen gelijk een vergoeding/compensatie? Als het dan wel word gegeven is het nooit goed genoeg.Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 09:50:
KPN IPTV storing en vergoeding
Hallo,
Wat vinden jullie?

Uitgelopen werkzaamheden Interactieve TV
Begintijd: 2012-05-02 01:00Als gevolg van uitgelopen werkzaamheden kunt u een verminderde dienstverlening ervaren met de interactieve onderdelen van de dienst Interactieve TV.
Mogelijk dient u de TV-ontvanger uit en aan te zetten om de dienst weer te kunnen gebruiken. Onze excuses voor dit ongemak.
Wij stellen alles in het werk om het onderhoud zo spoedig mogelijk af te ronden.
Starttijd: 2012-05-02 01:00 Eindtijd: onbekend
[ Voor 22% gewijzigd door Dj-sannieboy op 04-05-2012 11:42 ]
Inderdaad. Zelf heb ik gelukkig nog nooit een lange itv storing gehad en ik begrijp dat het vervelend is, maar je moet niet meteen aan vergoedingen gaan denken. Wees blij dat ze je al een maand gratis HD aanbieden. Nu ga je waarschijnlijk zeggen dat je ervoor betaald en er dus recht op hebt (wat klopt), maar als je zo gaat beredeneren is een maand hd al een ruime vergoeding. Het goedkoopste pakket alles in één kost 55 euro per maand. 3 dagen van dit pakket kosten dus effectief €5,32 terwijl het hd pakket een 'waarde' van 7,50 heeft.
Je kunt trouwens ook beter gewoon bellen in plaats van mailen. Je hebt dan een stuk sneller antwoord en je schiet er vaak ook nog meer mee op. Wij hebben laatst door een fout van KPN (en ons) ook een paar maanden voor één kastje teveel betaald. Wij merkten dit pas laat op en wilde het enkel veranderen, maar KPN bood zelf aan om het voor een jaar terug te storten.
Je kunt trouwens ook beter gewoon bellen in plaats van mailen. Je hebt dan een stuk sneller antwoord en je schiet er vaak ook nog meer mee op. Wij hebben laatst door een fout van KPN (en ons) ook een paar maanden voor één kastje teveel betaald. Wij merkten dit pas laat op en wilde het enkel veranderen, maar KPN bood zelf aan om het voor een jaar terug te storten.
Verwijderd
Ik vroeg ook om jullie mening, niet om kpn een poot uit te draaien. KPN zegt zelf dat zij en vergoeding bieden na drie opeenvolgende dagen van storing.
Ben echter zelf van mening dat een HD pakket van gestelde 'waarde' 7,50 KPN niets kost. Televisie kost mij overigens geen €5,32 maar €0,50 per dag (verschil internet+bellen en totaalpakket).
KPN zou dus gewoon alle getroffenen geld retour moeten geven.
KPN zit in de technische dienstverlening en moeten daarom dus ook zorgen dat zij deze goed voor elkaar hebben. Storingen komen uiteraard voor maar drie dagen, en wie weet hoe nog langer, vind ik onacceptabel.
Ben echter zelf van mening dat een HD pakket van gestelde 'waarde' 7,50 KPN niets kost. Televisie kost mij overigens geen €5,32 maar €0,50 per dag (verschil internet+bellen en totaalpakket).
KPN zou dus gewoon alle getroffenen geld retour moeten geven.
KPN zit in de technische dienstverlening en moeten daarom dus ook zorgen dat zij deze goed voor elkaar hebben. Storingen komen uiteraard voor maar drie dagen, en wie weet hoe nog langer, vind ik onacceptabel.
Je wilt dus €1,50 vergoeding? Ik weet zeker dat je dit na wat gedoe wel krijgt als je contact opneemt via de telefoon, maar is het echt al deze moeite waard? Het is inderdaad vervelend, maar KPN probeert het op te lossen en geeft al een kleine vergoeding in de vorm van het HD pakket. Ik zou er zelf niet moeilijk over gaan doen. Veel bedrijven doen er zelfs helemaal niks aan. Ik heb vroeger wanadoo gehad en daar zat ik soms meer dan een week zonder internet en ik krijg ook geen vergoeding van ING als internetbankieren er weer een tijd uit ligt.
En het terugbetalen van alle getroffene is ook weer een lastig karwei dat meer geld kost aan uurloon dan dat ze uitbetalen aan de klanten. Hoe ga je namelijk na wie getroffen is? Bij een grote storing valt dit waarschijnlijk niet na te gaan. Je kunt verder ook nogal moeilijk alle klanten €1,50 terug gaan betalen. Je zou dan iedereen op zijn woord moeten geloven die zegt dat ze een storing hebben gehad, maar zo werkt deze maatschappij niet. Als er 'gratis' geld valt te halen ten koste van een groot bedrijf dan doet iedereen dat gewoon. Hetzelfde geval van die Dell laptop voor 700 euro met meer dan 1000 euro aan ssd's erin. Dell leverde dit zelfs (terwijl ze dit niet hoefde), maar mensen waren nog steeds ontevreden, omdat ze twee weken moesten wachten. Daar kan ik persoonlijk behoorlijk slecht tegen.
Het hd pakket aan iedereen aanbieden daarentegen is een stuk makkelijker. Je laat je toch van de goede kant zien en er komen haast geen kosten bij. (totdat klanten met het HD pakket weer gaan zeuren dat ze 1 maand geld terug willen, omdat andere mensen het voor een maand gratis kregen.
)
En het terugbetalen van alle getroffene is ook weer een lastig karwei dat meer geld kost aan uurloon dan dat ze uitbetalen aan de klanten. Hoe ga je namelijk na wie getroffen is? Bij een grote storing valt dit waarschijnlijk niet na te gaan. Je kunt verder ook nogal moeilijk alle klanten €1,50 terug gaan betalen. Je zou dan iedereen op zijn woord moeten geloven die zegt dat ze een storing hebben gehad, maar zo werkt deze maatschappij niet. Als er 'gratis' geld valt te halen ten koste van een groot bedrijf dan doet iedereen dat gewoon. Hetzelfde geval van die Dell laptop voor 700 euro met meer dan 1000 euro aan ssd's erin. Dell leverde dit zelfs (terwijl ze dit niet hoefde), maar mensen waren nog steeds ontevreden, omdat ze twee weken moesten wachten. Daar kan ik persoonlijk behoorlijk slecht tegen.
Het hd pakket aan iedereen aanbieden daarentegen is een stuk makkelijker. Je laat je toch van de goede kant zien en er komen haast geen kosten bij. (totdat klanten met het HD pakket weer gaan zeuren dat ze 1 maand geld terug willen, omdat andere mensen het voor een maand gratis kregen.

[ Voor 50% gewijzigd door zynex op 04-05-2012 12:48 ]
Het is natuurlijk vervelend dat je TV een paar dagen niet (goed) werkt, maar het lijkt me geen ramp of ben je er zo afhankelijk van?
Dan zijn ze zo coulant om je een maand gratis het HD pakket te geven en dan vind je dat niet goed genoeg. Als TV zo belangrijk voor je is, dan had je voor backup moeten zorgen.
Net zoiets als mensen die hun consumenten lijn zakenlijk inzetten en vervolgens gaan zeuren om vergoedingen wanneer het niet werkt. Dan moet je maar een zakelijke lijn nemen.
Dan zijn ze zo coulant om je een maand gratis het HD pakket te geven en dan vind je dat niet goed genoeg. Als TV zo belangrijk voor je is, dan had je voor backup moeten zorgen.
Net zoiets als mensen die hun consumenten lijn zakenlijk inzetten en vervolgens gaan zeuren om vergoedingen wanneer het niet werkt. Dan moet je maar een zakelijke lijn nemen.
Verwijderd
KPN Coorperate glas ligt eruit in Rotterdam. De businessdesk kon meer nog niet zeggen. (Vanuit Capelle aan den IJssel)
IK heb nu 2 keer gehad dat mijn modem opnieuw geflashed was bij het thuiskomen, hierdoor ben ik al me portforwards kwijt + me wifi werkt niet meer e.d.
Ben ik de enige die dit heeft? Vind het wel heel apart om eerlijk te zeggen.
Welk modem heb je? Ik denk dat je gewoon een nieuwe moet vragen. Als je het modem update, uitzet of reset horen alle opties gewoon te blijven staan. Eerst had ik een Thompson en nu heb ik een Arcadyan sinds twee weken en ik heb dit probleem nog niet gehad.ZeroCode schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 20:43:
IK heb nu 2 keer gehad dat mijn modem opnieuw geflashed was bij het thuiskomen, hierdoor ben ik al me portforwards kwijt + me wifi werkt niet meer e.d.
H220N ZTE ding, prima ding hoor, maar ik merkte dat ik ineens niet bij me webserver kon vandaag op werk. Ik vroeg me af of anderen dit probleem ook hadden.zynex schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 20:49:
[...]
Welk modem heb je? Ik denk dat je gewoon een nieuwe moet vragen. Als je het modem update, uitzet of reset horen alle opties gewoon te blijven staan. Eerst had ik een Thompson en nu heb ik een Arcadyan sinds twee weken en ik heb dit probleem nog niet gehad.
Heeft KPN misschien een firmware upgrade oid voor de ZTE laten uitgaan? Had gisteren ineens geen internetverbinding meer, maar kon dat oplossen door een factory reset. Later ontdekte ik dat ik niet meer kon bellen (gebeld worden ging wel). Een tweede reset loste ook dat probleem op.ZeroCode schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 20:54:
[...]
H220N ZTE ding, prima ding hoor, maar ik merkte dat ik ineens niet bij me webserver kon vandaag op werk. Ik vroeg me af of anderen dit probleem ook hadden.
Heb de Arcadyan V8 en van de week waren ook ineens m'n instellingen terug gezet naar factory default.
raar hier geen problemenDj-sannieboy schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 11:21:
Heb de Arcadyan V8 en van de week waren ook ineens m'n instellingen terug gezet naar factory default.
Ik heb verder ook geen problemen, maar vond het wel apart. Volgens mij is er ook geen firmware update geweest.
Bij jou zijn de instellingen weg maar bij mij staan ze er nog allemaal inDj-sannieboy schreef op maandag 07 mei 2012 @ 08:28:
[...]
Ik heb verder ook geen problemen, maar vond het wel apart. Volgens mij is er ook geen firmware update geweest.
Het moet verder ook geen probleem zijn. Als je een backup van je instellingen hebt gemaakt staan al je ports en andere configuraties zoals wachtwoorden/mac adressen er binnen 10sec weer op.Dj-sannieboy schreef op maandag 07 mei 2012 @ 08:28:
[...]
Klopt, maar het hoort natuurlijk niet. Daarnaast had ik nog geen backup gemaakt van de instellingen.zynex schreef op maandag 07 mei 2012 @ 17:51:
[...]
Het moet verder ook geen probleem zijn. Als je een backup van je instellingen hebt gemaakt staan al je ports en andere configuraties zoals wachtwoorden/mac adressen er binnen 10sec weer op.
Ik heb gisteren glasvezel van kpn besteld maar ik was nog wat aan het lezen en ik werd daar niet zo vrolijk van.. Ik hoop dat jullie gerust kunnen stellen.
Is het zo dat vanaf de ftu (in de meterkast) er een ethernet kabel via het stroomnet naar de woonkamer kan om daar dan vervolgens de experia box te plaatsen?
Of moet de experia box naast de ftu in de meterkast en vanuit daar alles aansluiten via het stroomnet?
Is het zo dat vanaf de ftu (in de meterkast) er een ethernet kabel via het stroomnet naar de woonkamer kan om daar dan vervolgens de experia box te plaatsen?
Of moet de experia box naast de ftu in de meterkast en vanuit daar alles aansluiten via het stroomnet?
Moeten nee, een meer ideale situatie ja. je kan je modem gewoon in de woonkamer aansluiten als er een UTP tussen de FTU & RG zit.Nism0 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 22:37:
Ik heb gisteren glasvezel van kpn besteld maar ik was nog wat aan het lezen en ik werd daar niet zo vrolijk van.. Ik hoop dat jullie gerust kunnen stellen.
"Reality is just an illusion, caused by lack of alcohol"
En dat kan via het stroomnet met zo'n devolo dlan ding?Binno schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 22:40:
[...]
Moeten nee, een meer ideale situatie ja. je kan je modem gewoon in de woonkamer aansluiten als er een UTP tussen de FTU & RG zit.
Enig idee wat er niet goed zou werken? (snelheid, beeldkwaliteit)
Gisteren heeft Reggefiber de glasvezelkabel naar mijn meterkast doorgetrokken en gelast. Ik heb daar nu twee dummy kastjes hangen. Van KPN heb ik twee weken geleden een brief ontvangen, waarin stond dat ik binnen twee weken het installatiepaket zou ontvangen. Dat is nog niet gebeurd, dus ik ga maar eens bellen.
Mijn vraag: moet ik van KPN zowel de NT als de FTU ontvangen? Ik begrijp dat dit prima zelf te plaatsen is? (Dummy kastjes heb ik al eens verwijderd.) Bij mijn aanmelding heb ik met opzet niet om een monteur gevraagd om daar niet op te hoeven wachten.
Andere vraag: maakt het nog iets uit welke UTP kabels ik ga gebruiken? Cat5e/6/7?
Is alles voldoende snel of kan ik met het oog op de toekomst beter nu alvast investeren. Ik wil niet over een paar jaar alle kabels weer moeten vervangen
Mijn vraag: moet ik van KPN zowel de NT als de FTU ontvangen? Ik begrijp dat dit prima zelf te plaatsen is? (Dummy kastjes heb ik al eens verwijderd.) Bij mijn aanmelding heb ik met opzet niet om een monteur gevraagd om daar niet op te hoeven wachten.
Andere vraag: maakt het nog iets uit welke UTP kabels ik ga gebruiken? Cat5e/6/7?
Is alles voldoende snel of kan ik met het oog op de toekomst beter nu alvast investeren. Ik wil niet over een paar jaar alle kabels weer moeten vervangen
[ Voor 6% gewijzigd door Holgersson op 08-05-2012 23:09 ]
Kpn plaatst zelf een NT.Holgersson schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 23:08:
Gisteren heeft Reggefiber de glasvezelkabel naar mijn meterkast doorgetrokken en gelast. Ik heb daar nu twee dummy kastjes hangen. Van KPN heb ik twee weken geleden een brief ontvangen, waarin stond dat ik binnen twee weken het installatiepaket zou ontvangen. Dat is nog niet gebeurd, dus ik ga maar eens bellen.
cat5 is voldoende (100m)
* Cat5e is gigabit netwerk
Nee, dat laatste wil je niet. De kabel tussen de ftu en de experiabox is de belangrijkste kabel van je hele opstelling, daar gaat alles door heen: internet, tv en telefonie. Dat moet een betrouwbare verbinding zijn en die power adapters zijn verre van betrouwbaar.Nism0 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 22:37:
Experiabox naast FTU is inderdaad zoals het bedoeld is. Het liefste doe je niks met het stroomnet en gebruik je gewoon normale kabels. Als het ECHT niet anders kan dan gebruik je die poweradapters. Die dingen raken soms om niks hun verbinding even kwijt, wat erg storend is voor je TV beeld. Ik heb na een week uit pure narigheid een kabel getrokken (de niet meer gebruikte CATV coax eruit gehaald en door dat gat een UTP kabel), terwijl ik toch echt in nieuwbouw woon met een stroomnet volgens de laatste standaarden etc.Of moet de experia box naast de ftu in de meterkast en vanuit daar alles aansluiten via het stroomnet?
Ik denk dat eigenlijk iedereen die nu nieuw koopt wel een gbit netwerk in huis neemt. Er is geen reden om het niet te doen, vrijwel alles wat je de laatste jaren aan hardware koopt is gigabit tenslotte.Nism0 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 23:12:
[...]
cat5 is voldoende (100m)
* Cat5e is gigabit netwerk
Ik zou echt Cat 5e aanraden, soms heb je een mooie CAT6 aanbieding en dan kun je ook die nemen. Als je maar oplet dat je niet die goedkope rommel koopt waarbij de halve kabel van inferieur materiaal is.
Hallo iedereen,
Weet iemand of de snelheidsverhogingen bij KPN Glasvezel van begin dit jaar alleen voor nieuwe klanten waren? Ik zit nog steeds op 30/30, voor mij snel genoeg maar hoe hoger hoe beter natuurlijk!
Ik zit ook met een erg vervelend probleem, namelijk het welbekende port forwarding gedoe met de experiabox. Ik heb al alles geprobeerd maar bepaalde (vooraal oudere) applicaties krijg ik gewoon niet werkend via dat apparaat. Heb hier verschillende oplossingen gezien maar ik zou eigenlijk niet weten waar ik moet beginnen.
Zo ziet het er nu uit bij mij thuis:
................................................................> Devolo > TV ontvanger
glaskabel > Genexis > Experiabox TG789vn > 8 port simpele 100mbit switch > PC's wired
................................................................> PC's wireless
................................................................> telefoon
Wat ik wil is gewoon een goede ongelimiteerde internetverbinding voor tenminste 1 PC (server) die dus eigenlijk via een DMZ gaat, zodat alles gewoon 100% werkt, net als vroeger. Mijn vraag is, is dat mogelijk, en wat is de makkelijkste manier om dat te bereiken? Ik heb nog wel wat losse routers liggen enzo, ik zat te denken mischien kan ik er 1 los aansluiten op een van de vrije poorten van de Genexis? Ik heb echt te weinig verstand van het moderne netwerkgedoe, plz someone help me out
Weet iemand of de snelheidsverhogingen bij KPN Glasvezel van begin dit jaar alleen voor nieuwe klanten waren? Ik zit nog steeds op 30/30, voor mij snel genoeg maar hoe hoger hoe beter natuurlijk!
Ik zit ook met een erg vervelend probleem, namelijk het welbekende port forwarding gedoe met de experiabox. Ik heb al alles geprobeerd maar bepaalde (vooraal oudere) applicaties krijg ik gewoon niet werkend via dat apparaat. Heb hier verschillende oplossingen gezien maar ik zou eigenlijk niet weten waar ik moet beginnen.
Zo ziet het er nu uit bij mij thuis:
................................................................> Devolo > TV ontvanger
glaskabel > Genexis > Experiabox TG789vn > 8 port simpele 100mbit switch > PC's wired
................................................................> PC's wireless
................................................................> telefoon
Wat ik wil is gewoon een goede ongelimiteerde internetverbinding voor tenminste 1 PC (server) die dus eigenlijk via een DMZ gaat, zodat alles gewoon 100% werkt, net als vroeger. Mijn vraag is, is dat mogelijk, en wat is de makkelijkste manier om dat te bereiken? Ik heb nog wel wat losse routers liggen enzo, ik zat te denken mischien kan ik er 1 los aansluiten op een van de vrije poorten van de Genexis? Ik heb echt te weinig verstand van het moderne netwerkgedoe, plz someone help me out
[ Voor 16% gewijzigd door Panzy op 09-05-2012 14:12 ]
@Panzy Bij mijn weten werkt er maar 1 poort op de Genexis, te weten de poort die de Genexis met de Experiabox verbindt.
Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White
Geef eens een voorbeeldPanzy schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 14:08:
Ik zit ook met een erg vervelend probleem, namelijk het welbekende port forwarding gedoe met de experiabox. Ik heb al alles geprobeerd maar bepaalde (vooraal oudere) applicaties krijg ik gewoon niet werkend via dat apparaat.
yepLouise525 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 14:49:
@Panzy Bij mijn weten werkt er maar 1 poort op de Genexis, te weten de poort die de Genexis met de Experiabox verbindt.