[KPN] Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 101 Laatste
Acties:
  • 906.055 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 11:26
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2012 @ 19:33:
[...]

we zijn er nog niet helemaal maar goed op weg (bedraad) gigabit verbinding:

resultaten speedtest reggefiber beta:

down 212 mbit/sec
up 585 mbit/sec
ping 9ms
Hij is ook vrij moeilijk te testen, de speedtest beta van reggefiber zou hem down opzich wel moeten halen. wat als je speedtest.net en dan naaldwijk doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-11-2020
Dj-sannieboy schreef op zondag 13 mei 2012 @ 16:29:
[...]

Zowel in de ZTE als in de V8 kun je DMZ instellen. Portforwarding werkt trouwens ook gewoon met de TG789, alleen moet je ff uitvogelen hoe.
Ik weet hoe ik ports moet forwarden, en in sommige gevallen werkt het dan, maar bepaalde applicaties zijn gewoon niet werkend te krijgen ondanks dat de port forwarded is. DMZ werkt het altijd als het goed is dus dan ga ik zeker de V8 proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sideshowbobbie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 16:59
Ruud2007 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 08:26:
[...]

Weet niet welk abbo je hebt, maar ik heb het mijne onlangs laten omzetten. Had Internet+bellen brons 30 up/30 down en heb nu Internet + Bellen Instap 50 up/ 50 down. Zelfde prijs (€ 40,-). Een telefoontje naar KPN en de volgende ochtend was het omgezet.
Om hier even op in te springen. Ik heb zelf ook nog de oude abonnementsvorm (Brons 30/30). Heb jij je opname-mogelijkheid kunnen behouden naar het overgaan op de 50/50? Want op de KPN-site staat aangegeven dat dit abonnement geen standaard opname-mogelijkheid meer heeft. Die wil ik als het even kan natuurlijk wel behouden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2012 @ 19:33:
[...]

we zijn er nog niet helemaal maar goed op weg (bedraad) gigabit verbinding:

resultaten speedtest reggefiber beta:

down 212 mbit/sec
up 585 mbit/sec
ping 9ms
Nice! Welke NT hebben ze bij jou geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Jongens ga nou niet lopen testen met een speedtest site, maar start een http download, ubuntu.com heeft goede servers in Nederland en geeft een veel beter beeld dan welke speedtest site dan ook.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-09 16:47

Dennisb1

VCDS 058

Herby schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 12:44:
Jongens ga nou niet lopen testen met een speedtest site, maar start een http download, ubuntu.com heeft goede servers in Nederland en geeft een veel beter beeld dan welke speedtest site dan ook.
Kan je beter even de nieuwsserver opengooien naar eweka bijvoorbeeld en de kpn nieuwsserver tegelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby

Herby

Stalknecht

Dennisb1 schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 14:10:
[...]

Kan je beter even de nieuwsserver opengooien naar eweka bijvoorbeeld en de kpn nieuwsserver tegelijk!
Nee dat is niet beter, er is meer overhead op nieuwsgroepen en daarnaast dien je ook zaken als portforwards te regelen (die zich niet zo makkelijk laten instellen, soms zelfs helemaal niet!), deze manier haal ik altijd bij iedere het maximale uit zijn vezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:20
Wat is het voordeel van port forwards bij het downloaden uit nieuwsgroepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-09 09:08
Weet iemand trouwens al meer over of en wanneer KPN zelf op glasvezel de verbeterde televisiestreams aan gaat bieden? Ik vind het daarover al een tijdje angstvallig stil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby

Herby

Stalknecht

jopie schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 15:07:
Opzetten van upd verkeer, zonder de forward kun je niet genoeg connecties maken.
Rhodez schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 15:29:
Weet iemand trouwens al meer over of en wanneer KPN zelf op glasvezel de verbeterde televisiestreams aan gaat bieden? Ik vind het daarover al een tijdje angstvallig stil...
Nog steeds Q3 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Laatst online: 15-09 22:31
jopie schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 15:07:
Herby schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 17:05:
[...]
Opzetten van upd verkeer, zonder de forward kun je niet genoeg connecties maken.
Om van nieuwsgroepen te downloaden hoef je geen poorten te forwarden, immers de client doet een request op een vast adres (server) op een vaste poort.
Bij torrent verkeer is dit anders daar ook een andere "peer" contact "moet" kunnen opnemen om van jou te kunnen downloaden (dus ook tevens te kunnen uploaden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
Oh, dus er is wel meer informatie nu? Gaat het in Q3 dezelfde kwaliteit worden als bij Ziggo en de WBA+-gebieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Rhodez schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 21:40:
[...]

Oh, dus er is wel meer informatie nu? Gaat het in Q3 dezelfde kwaliteit worden als bij Ziggo en de WBA+-gebieden?
Ik snap niet dat ze de bitrate bij wholesale klanten wel al omhoog hebben geschroeft en bij KPN zelf niet.
Hans_18T schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 20:29:
[...]

[...]

Om van nieuwsgroepen te downloaden hoef je geen poorten te forwarden, immers de client doet een request op een vast adres (server) op een vaste poort.
Bij torrent verkeer is dit anders daar ook een andere "peer" contact "moet" kunnen opnemen om van jou te kunnen downloaden (dus ook tevens te kunnen uploaden)
Portforward is inderdaad niet nodig bij usenet, maar ik vraag me af welke usenet server 500Mbit levert?
http://speedtest.kpn.net/ftp/ Hier kun je de download snelheid aardig goed meten, al haal ik hier een iets lagere snelheid dan via usenet.

[ Voor 20% gewijzigd door Dj-sannieboy op 15-05-2012 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

Herby schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 14:20:
[...]

Nee dat is niet beter, er is meer overhead op nieuwsgroepen en daarnaast dien je ook zaken als portforwards te regelen (die zich niet zo makkelijk laten instellen, soms zelfs helemaal niet!), deze manier haal ik altijd bij iedere het maximale uit zijn vezel.
Hoe in hemelsnaam kom je hier bij?!

Dit is alleen van toepassing als je zelf een newsserver opzet niet als je gaat downloaden vanaf usenet.

Het is geen torrent of wat dan ook zo werkt dit niet.
Ik haal gewoon mijn maximale snelheid (meer dan http of speedtestjes op flash gebaseerd... (wat een rommel)) met usenet met 4 lijntjes van eweka en 2 van kpn
Herby schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 17:05:
UDP? naar mijn weten is usenet gewoon TCP verkeer en daarbij ik weet niet wat voor router jij dan gebruikt maar heb dit me hele leven nog nooit nodig gehad

On the Internet, Usenet is transported via the Network News Transfer Protocol (NNTP) on TCP Port 119 for standard, unprotected connections and on TCP port 563 for SSL encrypted connections which is offered only by a few sites.
Bron: Wikipedia: Usenet

[ Voor 30% gewijzigd door Dennisb1 op 16-05-2012 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:59

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Dennisb1 schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 09:47:
[...]

Hoe in hemelsnaam kom je hier bij?!

Dit is alleen van toepassing als je zelf een newsserver opzet niet als je gaat downloaden vanaf usenet.

Het is geen torrent of wat dan ook zo werkt dit niet.
Ik haal gewoon mijn maximale snelheid (meer dan http of speedtestjes op flash gebaseerd... (wat een rommel)) met usenet met 4 lijntjes van eweka en 2 van kpn

[...]

UDP? naar mijn weten is usenet gewoon TCP verkeer en daarbij ik weet niet wat voor router jij dan gebruikt maar heb dit me hele leven nog nooit nodig gehad

On the Internet, Usenet is transported via the Network News Transfer Protocol (NNTP) on TCP Port 119 for standard, unprotected connections and on TCP port 563 for SSL encrypted connections which is offered only by a few sites.
Bron: Wikipedia: Usenet
Idd ik haal ook vol speed met usenet (Lijbrandt)

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

fiberdordrecht schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 09:50:
[...]

Idd ik haal ook vol speed met usenet (Lijbrandt)
Nou moet ik wel eerlijk zijn. Met tv tuners aan en aangesloten haal ik maar 84mbit download en met uit en losgekoppeld 94mbit maar goed er zit overhead op de lijn helaas... en gezien me FTU kastje maar 100mbit is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-09 06:09
Sideshowbobbie schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 10:51:
[...]

Om hier even op in te springen. Ik heb zelf ook nog de oude abonnementsvorm (Brons 30/30). Heb jij je opname-mogelijkheid kunnen behouden naar het overgaan op de 50/50? Want op de KPN-site staat aangegeven dat dit abonnement geen standaard opname-mogelijkheid meer heeft. Die wil ik als het even kan natuurlijk wel behouden :+
Wat bedoel je met opname-mogelijkheid? Ik heb nu voor hetzelfde geld hetzelfde bellen + Internet abonnement, alleen de snelheden zijn van 30/30 naar 50/50 gegaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Ruud2007 op 16-05-2012 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

Ruud2007 schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 10:35:
[...]

Wat bedoel je met opname-mogelijkheid? Ik heb nu voor hetzelfde geld hetzelfde bellen + Internet abonnement, alleen de snelheden zijn van 30/30 naar 50/50 gegaan.
Ik snap volgens mij wel wat hij bedoeld. Sinds ik ben overgegaan neem ik ineens op in de cloud terwijl mijn 2 decoders met HDD niet meer gebruikt word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-09 06:09
Dennisb1 schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 11:58:
[...]

Ik snap volgens mij wel wat hij bedoeld. Sinds ik ben overgegaan neem ik ineens op in de cloud terwijl mijn 2 decoders met HDD niet meer gebruikt word
Ah, maar ik had het over een bellen + internet abbo. Dus geen pakket incl. TV. Hoe de mogelijkheden daarvan aan te passen zijn weet ik niet, maar dat is op de KPN site ongetwijfeld terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sideshowbobbie
Ruud2007 schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 12:36:
[...]

Ah, maar ik had het over een bellen + internet abbo. Dus geen pakket incl. TV.
Ah, daar heb ik overheen gelezen.
Dennisb1 schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 11:58:
[...]

Zo ongeveer ja. Ik heb inderdaad nog een decoder met HDD, tegenwoordig gebruiken ze de cloud inderdaad. Probleem is alleen dat in de nieuwe pakketten het opnemen niet meer standaard in het goedkoopste abo zit (kost je 5 euro p/m extra). Maar ik zal wel even bellen met KPN, wilde eigenlijk even weten of er mensen waren die zonder moeite hun opname-mogelijkheid hebben kunnen behouden zonder extra kosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby

Herby

Stalknecht

Jullie kunnen met zijn alle op mij duiken, maar we hadden het hier over usenet met een 100Mbit account, dat is dus Eweka, en Eweka kun je geen volledig gebruik van de snelheid maken (itt een http download) zonder een port forward, ik zou willen dat het kon, want dat zou betekenen dat ik niet elke focking dag die meuk moet instellen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:52
Herby schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 13:03:
Jullie kunnen met zijn alle op mij duiken, maar we hadden het hier over usenet met een 100Mbit account, dat is dus Eweka, en Eweka kun je geen volledig gebruik van de snelheid maken (itt een http download) zonder een port forward, ik zou willen dat het kon, want dat zou betekenen dat ik niet elke focking dag die meuk moet instellen!!
Nu ben ik toch wel benieuwd, wat is er zo speciaal aan Eweka dat het niet zoals iedere andere usenet provider werkt ? (Ik heb werkelijk nog nooit iets hoeven port-forwarden voor usenet en haal gewoon zoals het hoort 100Mbps).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 16:50

Pogostokje

* twiet *

Eweka kun je geen volledig gebruik van de snelheid maken (itt een http download) zonder een port forward
Kun je eens aangeven wat je dan (steeds) moet instellen om het te laten werken?

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

Wat dan? Ik wil graag leren!
En daarom zei ik ook in combi met KPN server dus 4 van eweka en 2 van kpn tegelijk voor de test maar het maakt geen verschil je komt op zelfde totale download snelheid uit.
Ruud2007 schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 12:36:
[...]

Ah, maar ik had het over een bellen + internet abbo. Dus geen pakket incl. TV. Hoe de mogelijkheden daarvan aan te passen zijn weet ik niet, maar dat is op de KPN site ongetwijfeld terug te vinden.
Ja ik heb zilver dus zou het zo niet durven te zeggen dan

[ Voor 9% gewijzigd door Dennisb1 op 16-05-2012 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:38
Sideshowbobbie schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 10:51:
[...]

Volgens mij wel hoor, zie op http://www.kpn.com/glasvezel/glasvezel-pakketten.htm dat het standaard pakket (voorheen zilver) een vinkje bij het opnemen pakket staat. Bij het instap pakket is het optioneel.

Laatst ook over gestapt naar zilver, redenen voor mij waren spotify en het opnemen in de cloud zodat ik zowel in de woonkamer als slaapkamer een programma kan terug kijken. +50mb is natuurlijk ook mooi meegenomen.

edit: Opnemen op harddisk is dan wel vervallen bij een overstap maar (weet dit niet 100% zeker) je opgenomen programma's staan er nog wel op. (zal dit morgen eens testen). Oude recorder is gewoon te gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door Marc3l op 16-05-2012 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-02-2024
Marc3l schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 15:38:
[...]

Volgens mij wel hoor, zie op http://www.kpn.com/glasvezel/glasvezel-pakketten.htm dat het standaard pakket (voorheen zilver) een vinkje bij het opnemen pakket staat. Bij het instap pakket is het optioneel.

Laatst ook over gestapt naar zilver, redenen voor mij waren spotify en het opnemen in de cloud zodat ik zowel in de woonkamer als slaapkamer een programma kan terug kijken. +50mb is natuurlijk ook mooi meegenomen.

edit: Opnemen op harddisk is dan wel vervallen bij een overstap maar (weet dit niet 100% zeker) je opgenomen programma's staan er nog wel op. (zal dit morgen eens testen). Oude recorder is gewoon te gebruiken.
Goedemiddag

Bij het upgraden van een abbo van bv brons naar standaard ga je inderdaad gebruik maken van het opneempakket ,dat wil zeggen dat op dat moment de opneemfunctie van je STB uitgezet wordt,opgenomen programma;s die op de HD staan
blijven behouden en kunnen bekeken worden.

Het enige waar de HD nog voor gebruikt word is pauzeren van eenTV programma het opnemen gaat volledig op de cloud.
Je kunt inderdaad dan op meerdere plekken op meerdere STB's kijken en natuurlijk 6 programma's tegelijk opnemen tot 200 uur.
Na 1 jaar worden de opgenomen programma's verwijderd.

Nadeel is nog steeds het niet kunnen programmeren van een tijdopname en niet wekelijks of dagelijks kunnen programmeren of deze optie wel komt in de toekomst is niet zeker (erg groot nadeel dit)

Vriendelijke groeten

[ Voor 13% gewijzigd door Thijs1 op 16-05-2012 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verbinding was net down vanaf plm. 20:10 uur. Meer mensen hier last van gehad?
Was de 1e keer sinds mijn aansluiting.
In mijn router kon ik zien dat er geen verbinding gemaakt kon worden.
Weet niet 100% zeker of het aan mijn eigen apparatuur lag...
Locatie Zoetermeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sideshowbobbie
Marc3l schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 15:38:
[...]

Maar ik gaf dus aan de nieuwe snelheid van 50/50 behorende bij het nieuwe Instap-abo te willen, ofwel, geen standaard opnamemogelijkheid (Wat voorheen nog wel zat bij 30/30 Brons). Daar ging het me dus om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macrco17mps
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-04 20:54
Goeie avond mensen

ook ik wil de experiabox vervangen door mijn eigen router ik weet nog niet of ik de iptv ook over de switch wil gaan gebruiken ik denk het niet
jammer genoeg had ik de eerste keer de Netgear GS108 en dit werkte dus niet

nu twijfel ik tussen de Cisco Slm 2008 en de Tp Link TL-SG3210

Wat raden jullie me aan en heeft er iemand schema's van 1 van deze 2 switchen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Macrco17mps schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 20:31:
Goeie avond mensen

ook ik wil de experiabox vervangen door mijn eigen router ik weet nog niet of ik de iptv ook over de switch wil gaan gebruiken ik denk het niet
jammer genoeg had ik de eerste keer de Netgear GS108 en dit werkte dus niet
Heb je de GS108 of de GS108E (T) De 108 zal inderdaad niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macrco17mps
Hans_18T schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 08:04:
[...]

Heb je de GS108 of de GS108E (T) De 108 zal inderdaad niet werken.
Wat ook wel belangrijk is om te melden wat ik was vergeten is dat ik een alles in 1 pakket heb
(Telefoon-internet-iptv)

ik heb de GS108E

Maar goed is kijken welke van die 2 switchen aangeraden word

Ik denk dat ik de Tp Link TL-SG3210 Ga halen

[ Voor 18% gewijzigd door Macrco17mps op 17-05-2012 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Macrco17mps schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 13:01:
[...]

Wat ook wel belangrijk is om te melden wat ik was vergeten is dat ik een alles in 1 pakket heb
(Telefoon-internet-iptv)

ik heb de GS108E

Maar goed is kijken welke van die 2 switchen aangeraden word

Ik denk dat ik de Tp Link TL-SG3210 Ga halen
Helaas komt de GS108E in twee smaken, zelf gebruik ik de GS108Ev2 en iets anders dan dat jij wilt maar heb eigenlijk geen problemen met de GS108v2. Hans_18T in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macrco17mps
Hans_18T schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 17:01:
[...]

Helaas komt de GS108E in twee smaken, zelf gebruik ik de GS108Ev2 en iets anders dan dat jij wilt maar heb eigenlijk geen problemen met de GS108v2. Hans_18T in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 1"
heb zelf ook die versie GS108Ev2 en ik heb je Instellingen bekeken echter kom ik hier er achter (denk )
dat jij geen telefoon er in hebt zitten altans zie ik niet staan probleem is dat ik die wel heb :)

Toch bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een aparte vraag voor dit topic,
Mijn ouders hebben nog een @hetnet.nl domein e-mailadres van KPN. Alleen de maximale grootte is maar 30 mb :') (geen nullen vergeten). Nu krijgen zij veel belangrijke mails binnen die bewaard blijven en de mailbox is dus zo vol waardoor je geen berichten ontvangt. Heeft iemand dit probleem ook en hoe kan ik het geheugen uitbreiden? Mijn ouders willen graag niet hun e-mail veranderen omdat ze dan ieder bedrijf moet contacteren hierover.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2012 21:12 . Reden: slash vergeten van [b] code ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
je mail naar je computer halen, en daarna op de server verwijderen?
Dat is iig de bedoeling met zo'n mailaccount.

Wil je geen software, dan kun je Gmail ook je mail laten inlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macrco17mps
Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 21:11:
Mijn ouders hebben nog een @hetnet.nl domein e-mailadres van KPN. Alleen de maximale grootte is maar 30 mb :') (geen nullen vergeten). Nu krijgen zij veel belangrijke mails binnen die bewaard blijven en de mailbox is dus zo vol waardoor je geen berichten ontvangt. Heeft iemand dit probleem ook en hoe kan ik het geheugen uitbreiden? Mijn ouders willen graag niet hun e-mail veranderen omdat ze dan ieder bedrijf moet contacteren hierover.
Okee ik heb voor mezelf even nagedacht en dit zijn de opties waar ik aan dacht:

1 Bij provider Hetnet/kpn Kijken of zij tegen betaling de mail ruimte kunnen vergroten

2 Zelf een mail server opzetten dan zullen ze wel een nieuwe email (Domein) moeten maken maar krijg je het voorbeeld dat het iets Professioneler lijkt (het gaat toch om je bedrijf ) Bijvoorbeeld Naam@bedrijf.nl

3 Al het meel verkeer doorsturen naar een 2e email adres dit lijkt me zeer vervelend omdat je 2 email adressen verwarrend met welke je terug kan sturen en niet

Optie 1 lijkt me voor je ouders het best aangezien zij hun email graag houden

Gr marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Macrco17mps
Ik heb even op hun site gekeken en daar wordt helaas niet gedaan aan geheugenuitbreiding..
Misschien is optie 2 toch wel beter aangezien @hetnet.nl ouderwets staat. Alleen gaat er wat tijd inzitten om het door te voeren.

@jopie
Na ongeveer 50 mailtjes zit de 'kpn server' al weer vol en moet dat telkens worden verwijderd.

In ieder geval bedankt voor het advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel heb ik de ZTE H220N, grote probleem is dat de waardeloze DHCP server in dat ding alleen maar problemen levert.
Iemand ervaring met het anders regelen van je netwerk? Ik krijg de DHCP server niet uit namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Heb je bij KPN TV (wat in het pakket van glasvezel zit) ook de mogelijk om een CI+ kaart aan te schaffen, zodat je het zwarte kastje niet meer nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09 21:46
DJH schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 10:54:
Heb je bij KPN TV (wat in het pakket van glasvezel zit) ook de mogelijk om een CI+ kaart aan te schaffen, zodat je het zwarte kastje niet meer nodig hebt?
nee kpn werkt niet met CI+ modules

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 21:35:
@Macrco17mps
Ik heb even op hun site gekeken en daar wordt helaas niet gedaan aan geheugenuitbreiding..
Misschien is optie 2 toch wel beter aangezien @hetnet.nl ouderwets staat. Alleen gaat er wat tijd inzitten om het door te voeren.

@jopie
Na ongeveer 50 mailtjes zit de 'kpn server' al weer vol en moet dat telkens worden verwijderd.

In ieder geval bedankt voor het advies.
je zou een domeinnaam kunnen nemen, en daar google apps for domain op gebruiken.
Dan laat je daar alle oude mail in binnen komen, en werk je zelf met de nieuwe, dan wijzigt het adres "vanzelf" naar het nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 09:56

Wallie

Herr

Ik kon het in de laatste pagina's van dit topic niet terugvinden, maar ik hoorde laatst het gerucht dat KPN is gestopt met het leveren van de Powerline adapters tbv iptv en dat mensen zelf maar een kabel moeten trekken. Klopt dat?

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Wallie schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 11:23:
Ik kon het in de laatste pagina's van dit topic niet terugvinden, maar ik hoorde laatst het gerucht dat KPN is gestopt met het leveren van de Powerline adapters tbv iptv en dat mensen zelf maar een kabel moeten trekken. Klopt dat?
Dat hoop ik toch van niet, want ik zit te wachten op het KPN installatiepakket waar ik zo'n powerline adapters bij besteld heb. Voor de tv op zolder is dat namelijk de beste oplossing hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 18:32
Die 500 mbit uitrol schiet helaas ook niet erg op, of heb ik nieuws gemist ?

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macrco17mps
Holgersson schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 12:49:
[...]

Dat hoop ik toch van niet, want ik zit te wachten op het KPN installatiepakket waar ik zo'n powerline adapters bij besteld heb. Voor de tv op zolder is dat namelijk de beste oplossing hier.
ik denk dat de beste oplossing toch altijd nog een kabel is haha gewoon netjes onder plintjes weg werken
bij die adapters (is meestal) het geval dat er storing door andere apparaten komt (Bv oven of stofzuiger)

het is misschien even werk om alles door te trekken maar denk niet dat je er spijt van zal krijgen :P

Gr marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-02-2024
Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 21:11:
Beste mbt jou mail probleem er zijn inderdaad hier wat opties voor je bedacht waaronder:

-Gmail account tot 2 GB ruimte
-Hotmail account tot 2 GB ruimte

Tot een mail server aan toe las ik.

Volgens mij moet het gewoon mogelijk zijn op je profiel uit te breiden, en daarvoor moet je bellen met KPN en het even uitleggen aan de KPN medewerker dat de ruimte onvoldoende is en of hier iets aan gedaan kan worden!
Kom je er niet uit zou je dus voor 1 van de bovenstaande opties kunnen kiezen.
Daarnaast is het natuurlijk ook mogelijk om bv je mail op te slaan op pc of laptop,wij doen dit bv als backup iedere maand voor ons bedrijf met de tool Mailkeeper met deze gratis tool is het mogelijk email op te slaan en later terug te halen indien nodig.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby

Herby

Stalknecht

Wallie schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 11:23:
Klopt als een bus, homeplugs geven te veel gelul, je mag ze altijd zelf nog aanschaffen natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Laatst online: 20-09 09:56

Wallie

Herr

Herby schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 14:01:
[...]

Klopt als een bus, homeplugs geven te veel gelul, je mag ze altijd zelf nog aanschaffen natuurlijk ;)
Ohw, da's leuk, aangezien er hier een glasvezel initiatief loopt in de wijk. Inschrijving is al voorbij en wordt vanaf september aangelegd. Wel een hoop mensen die voor KPN hebben gekozen, hebben die powerline dingen erbij besteld...

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Is het al bekend wanneer de snelheidsverhoging ingaat. Een paar maanden geleden las ik het nieuwsbericht maar heb tot nu toe nog niets vernomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:54
Powerline kan perfect werken of juist niet. Dat wisselt echt per huis installatie.

Ik ken hier in Almere div. mensen in woningen vanaf ong. jaren 90 die naar prima tevredenheid 2 of zelfs 3 TV's van signaal hebben voorzien middels powerline.

Maar dan moet het wel redelijk optimaal werken...

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Laatst online: 18:12

AvK

Ready Set Go

Ruffzz schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 22:43:
Is het al bekend wanneer de snelheidsverhoging ingaat. Een paar maanden geleden las ik het nieuwsbericht maar heb tot nu toe nog niets vernomen
Ik heb gewoon gebeld met de glasvezel helpdesk en een nieuw abbo afgesloten. Had al 50/50 en nu dus 100/100 voor dezelfde prijs. Met de TV's aan haal ik zojuist Down 90Mbit/s en Up zelfs 94. Ping zit op 11 ms.
Ik ben dik tevreden!

[ Voor 4% gewijzigd door AvK op 19-05-2012 18:26 ]

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

AvK schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 18:16:
[...]

Ik heb gewoon gebeld met de glasvezel helpdesk en een nieuw abbo afgesloten. Had al 50/50 en nu dus 100/100 voor dezelfde prijs. Met de TV's aan haal ik zojuist Down 90Mbit/s en Up zelfs 94. Ping zit op 11 ms.
Ik ben dik tevreden!
Ik heb destijds ook gelijk gebeld, 5 minuten na het gesprek was de verbinding van 30 naar 50Mbit omgezet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misteriks
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 18:10
jacovn schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 12:54:
Die 500 mbit uitrol schiet helaas ook niet erg op, of heb ik nieuws gemist ?
Volgens dit document vanaf juli 2012 oop meer plaatsen beschikbaar
http://www.kpnwholesale.c...ap_wba_versie_2011-12.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misteriks
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 18:10
Rhodez schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 15:29:
Waar komt de "datum" Q3 2012 vandaan? (bron)

Ik ga verhuizen naar een gebied waar KPN glasvezel aanbied en er komt dan ook een nieuwe 46" tv, maar ik twijfel nog of ik voor tv kies van KPN of van Ziggo

[ Voor 7% gewijzigd door misteriks op 20-05-2012 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
misteriks schreef op zondag 20 mei 2012 @ 10:26:
Waar komt de "datum" Q3 2012 vandaan? (bron)
Ik ben inderdaad ook wel benieuwd. In Nootdorp bij de KPN Glasvezel-stand wisten ze gisteren te vertellen dat het eind dit jaar, uiterlijk begin volgend jaar pas ging gebeuren. Exact datum of periode was niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

misteriks schreef op zondag 20 mei 2012 @ 10:26:

Ik ga verhuizen naar een gebied waar KPN glasvezel aanbied en er komt dan ook een nieuwe 46" tv, maar ik twijfel nog of ik voor tv kies van KPN of van Ziggo
De HD zenders zijn gewoon goed. Als je toegang tot glas hebt zou ik dat sowieso nemen.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:54
KPN mag er wel eens mee opschieten, in ieder geval.

Betere tv-streams vind ik persoonlijk belangrijker dan 500 mbit.

Zeker in Ziggo gebieden, waar je standaard voor een laag bedrag per maand al veel TV voor je geld krijgt (digitaal, HD, onofficieel bruikbaar op HTPC, etc.) zou ik het in de huidige situatie wel weten en niet voor KPN gaan.

Als KPN qua beeldkwaliteit nou minimaal gelijk was aan Ziggo, dan zou het voordeel van alles bij 1 provider houden de balans misschien weer doen doorslaan naar KPN voor de televisie.

Echter, beeldkwaliteit is niet het enige waar KPN wat aan moet doen.

Als Lijbrandt klant (en dus KPN WMP+ wholesaler) mag ik voor HD al 'genieten' van de betere KPN streams en qua beeldkwaliteit is het inderdaad super. Echter, nog steeds geeft KPN alleen de stereo geluidssporen door en niet de 5.1 geluidssporen.......

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
AvK schreef op zondag 20 mei 2012 @ 11:42:
[...]

De HD zenders zijn gewoon goed. Als je toegang tot glas hebt zou ik dat sowieso nemen.
Vergeleken met de HD-zenders via kabeltelevisie dan zijn de HD-zenders bij KPN echt niet goed hoor. daar zit nog een behoorlijk kwaliteitsverschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
Kan ik me volledig bij aansluiten, ik erger me mateloos dat mijn versterker continu bij een HD zender stereo i.p.v. dd aangeeft.
Aangezien je dat ondertussen wel een keer mag verwachten, helaas zit ik niet in de luxe hoek om te kiezen met providers op glasvezel.
het is of Solcon op het glashart media netwerk
of KPN/xs4all/tweak op KPN netwerk.

Ik heb wel gemerkt dat KPN is begonnen met uitleveren van de genexis gigabit variant.
Daar zit ipv 4 poorten op de zijkant zoals bij de oude genexis nu 1 maal 1Gbit poort op.
Zou dit erop getuigen dat er veranderingen aankomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 19:33
Ben niet ontevreden over de KPN tv stream, heb wel (slechts) een HDready scherm, misschien dat dat nog uitmaakt in dit geval. We kijken hier verder ook niet zo veel TV dus heel veel belang hechten we er niet aan.

Voordelen ten opzichte van UPC wegen voor mij in ieder geval op tegen de wat mindere maximale kwaliteit. Nu twee digitale ontvangers, dus de tweede (HD ready) TV heeft zo ie zo een veel beter beeld dan via het analoge ignaal. De ontvangers zijn ook nog eens veel kleiner en stiller dan de UPC HD decoder met harde schijf die hier nog stond. Opnemen in de cloud vind ik veel handiger, daarnaast kunnen de kids door de extra decoder nu opgenomen programma's op "hun" TV kijken ipv. de onze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
misteriks schreef op zondag 20 mei 2012 @ 10:20:
[...]

Thx voor de link, nog even wachten dus.
Met wat gelukt is de bitrate dan ook wat beter geworden, en kan ik overstappen.

[ Voor 11% gewijzigd door jacovn op 21-05-2012 08:08 ]

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Rhodez schreef op zondag 20 mei 2012 @ 11:53:
[...]
Vergeleken met de HD-zenders via kabeltelevisie dan zijn de HD-zenders bij KPN echt niet goed hoor. daar zit nog een behoorlijk kwaliteitsverschil in.
Voornamelijk omdat je het weet. Bij 9 van de 10 uitzendingen zie je het niet, helemaal niet als je niet tegelijkertijd een Ziggo/UPC HD toestel er naast hebt staan. Natuurlijk is het altijd leuker om betere kwaliteit te krijgen bij alles :9~ , maar het is zeker niet zo dat de huidige kwaliteit zo slecht is dat het stoort bij het TV kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macrco17mps
@ Pogostokje

ik las dat jij de Tp link TL-SG3210 had
werkt dit nog steeds en zou je deze aanbevelen boven de Cisco SLM2008
En zou je de instellingen van deze switch online kunne posten

Gr marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvjw
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-08 15:54
Macrco17mps schreef op maandag 21 mei 2012 @ 10:42:
@ Pogostokje

Gr marco
Kijk eens hier: Pogostokje in "[KPN] Glasvezel"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macrco17mps
verder in het form staat nog een bericht daarom was het bericht ook gericht aan pogostokje:)

Dit ging echter om een andere switch die in het plaatje is de cisco Slm 2008
maar verder in het topic werd de Tp link door pogostokje aangeraden ik zou graag van deze persoon weten welke hij/zij aanraad en welke instellingen er horen bij de Tp link

gr marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaintNick
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-01 14:50
Macrco17mps schreef op maandag 21 mei 2012 @ 10:42:
@ Pogostokje

Gr marco
Ik en een aantal anderen hebben met succes de Netgear Prosafe GS105e van €29,90 in gebruik. Let op: je moet wel van Netgear support de versie .21 firmware krijgen, als ze dat nog niet publiekelijk bieden. En IGMP snooping uit! Verder de zelfde vlan instellingen als op de cisco of de tp-link.

Zie ook de posting van radiodurans in deze thread, die er een handleiding voor heeft gemaakt (maar toen werkte tv niet stabiel, nu inmiddels wel met de .21 firmware).

succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 00:38
Ik heb sinds vorig jaar Glasvezel van KPN 50Mbit

Ik had in eerste instantie het alles-in-één-pakket, maar de kwaliteit van TV viel mij erg tegen. Ook vond ik de afstandsbediening erg onprettig, vooral het feit dat ik het volume niet kon instellen vanaf die afstandsbediening. Daarnaast ging ik er op achteruit qua aantal tuners: UPC=3, KPN=2. Ik heb toen de TV-dienst geannuleerd en mijn UPC-aansluiting aangehouden.

Ik las onlangs dat je tegenwoording tot 6 zenders tegelijk kunt opnemen 'in the cloud'.

Is dat iets wat er vorig jaar juli nog niet was? De decoder ziet er ook anders uit dan degene die ik had:
Afbeeldingslocatie: http://www.kpn.com/v2/upload/82ef423d-32a0-4bda-b7a2-fa8a5e095c2a_252x143-ontvanger__v.0.1.jpg

Ik had er een veel kleindere afstandsbediening bij (dezelfde als een digitenne-afstandsbediening).

Met andere woorden: Als ik nu opnieuw een alles-in-één-pakket zou aanvragen, zullen mijn problemen dan opgelost zijn (op de mindere kwaliteit van TV na)?

- volume niet regelbaar met afstandsbediening
- slechts 2 tuners

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volume is/was met elke versie afstandsbediening te regelen.... je moet wel de juiste code van je TV in de afstandsbediening programmeren. Heeft hier altijd gewerkt op een Sony TV (MineTV/ITV vanaf 2006).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2012 @ 14:59:
Volume is/was met elke versie afstandsbediening te regelen.... je moet wel de juiste code van je TV in de afstandsbediening programmeren. Heeft hier altijd gewerkt op een Sony TV (MineTV/ITV vanaf 2006).
Ik heb een 2.1 setje op mijn tv aangesloten via een line-out. De output is volgens mij dus altijd maximaal. Met mijn UPCHD-decoder kan ik de output van de decoder naar de tv regelen. Dit kon niet met de afstandsbediening van mijn decoder van KPN niet

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Macrco17mps schreef op maandag 21 mei 2012 @ 12:31:
[...]
verder in het form staat nog een bericht daarom was het bericht ook gericht aan pogostokje:)
Ik had je DM al beantwoord, ik had nog niet gezien dat je het ook hier had gevraagd. Voor de volledigheid, dit heb ik je net verstuurd:

Ik heb ze beide en ze bevallen beide ook goed. Qua functionaliteiten ontlopen ze elkaar niet zo. De TP-Link is een behoorlijk stuk groter en heeft kabels aan de voorkant. Al met al ziet deze er wat robuuster en professioneler uit, terwijl de Cisco juist meer heeft van een onopvallende switch die je ook nog op je bureau zou kunnen zetten zogezegd.
Ik wil best instellingen sturen maar dan moet je even aangeven wat je wilt zien want het zijn nogal veel menu's. :) In principe staat het qua vlans enzo ingesteld zoals ik op het forum heb laten zien met een schema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
funk-e schreef op maandag 21 mei 2012 @ 16:02:
[...]

Ik heb een 2.1 setje op mijn tv aangesloten via een line-out. De output is volgens mij dus altijd maximaal. Met mijn UPCHD-decoder kan ik de output van de decoder naar de tv regelen. Dit kon niet met de afstandsbediening van mijn decoder van KPN niet
Dan gaat dat nu ook niet werken volume van tv wordt geregeld niet de volume van de tuner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexrider
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-11-2023
harryslinger schreef op maandag 21 mei 2012 @ 16:29:
[...]

Dan gaat dat nu ook niet werken volume van tv wordt geregeld niet de volume van de tuner
Dat is wel weer op te lossen met een programmeerbare remote control als de Logitech Harmony of Philips Prestigo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
misteriks schreef op zondag 20 mei 2012 @ 10:20:
[...]

In het Annex 4 document valt nog te lezen:

Conditions FttH:
1) The 500/500 Mbps applies to a subset of fiber areas. See the list with 500/500 Mbps fiber areas. No decision has been taken yet on further roll-out.
Such decision, if any, will be dependent on the findings in the current 500/500 Mpbs fiber areas.
2) Contrary to the provisions of article 9.6 of the Framework Agreement for WBA, KPN shall be entitled to withdraw the special offer for the 500/500Mbps at any time.
However, existing contracts for 500/500Mbps in this subset of fiber areas will be respected until notice of termination.

In introductie WBA 500-500 staat verder:

Daarnaast zijn deze week negen vraagbundelingstrajecten van start gegaan voor FttH waar straks ook 500/500 Mbps mogelijk is. Wanneer er bij de bewoners van deze gebieden (afzonderlijk) voldoende belangstelling is voor dit aanbod, dan zullen we hier medio 2012 beginnen met de uitrol van glasvezel met het nieuwe 'Gigabit over Ethernet-portfolio'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
apexrider schreef op maandag 21 mei 2012 @ 18:11:
[...]

Dat is wel weer op te lossen met een programmeerbare remote control als de Logitech Harmony of Philips Prestigo.
Klopt maar zonder extra kosten kan het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
apexrider schreef op maandag 21 mei 2012 @ 18:11:
[...]

Maar dan kun je nog steeds niet de output van de decoder regelen toch?

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexrider
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-11-2023
funk-e schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 09:27:
[...]

Maar dan kun je nog steeds niet de output van de decoder regelen toch?
Ik weet niet precies hoe je opstelling er uitziet, maar met een dergelijke remote control kun je zelf bepalen naar welk apparaat een IR code wordt gestuurd. In mijn geval heb ik een audioset op de line-out van de set-top box aangesloten. Als ik TV wil kijken, dan start ik de activiteit "TV kijken" en gaan zowel de TV, audio-set als set-top box aan. Bovendien wordt de audioset op de juiste bron (AUX) gezet. Als ik vervolgens op bv de channel up/down knoppen druk, dan wordt dat door de set-top box afgehandeld, de volumeknoppen daarentegen door de audioset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:49
gister ons kpn glasvezel abbonement zilver laten omzetten in standaard , dus van 50mbit naar 100mbit. Vorige week ook een nieuwe router mogen ontvangen de experiabox V8 , deze is veel meer open dan onze vorige experia box (zwarte voorkant). Ik heb eigenlijk geenminpunten gevonden alleen dat ze de nieuwsgroepen naar 8mbit hebben gebracht en het was 32mbit , dit opgelost door een abbonement bij XLNED Perfect , alleen kost wel weer 90 euro per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
Iemand ervaringen icm V8 + Xbox live en dan bedoel ik vooral richting online MW3

Ik word continu uit het spel gegooid, met me ZTE heb ik daar geen last van.
In het log staat ook dat elke keer de lease verloren gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo even een vraag

Heb vandaag mijn KPN alles in 1 pakket ontvangen met de experiabox V8 en 3 tuners. In de huidige situatie had ik 4 PC's bedraad op mijn wireless router hangen. Met 3 TV tuners die ik moet aansluiten houd ik maar 1 LAN poort over op de experiabox!? Ik ga er niet van uit dat ik nu ineens 3 pc's wireless moet aansluiten (laat staan dat dit überhaupt kan). Snap ik het nu niet of mis ik iets in de levering. Ik zie wel iets staan over een mee te leveren switch maar die heb ik niet in het pakket zitten. Hulp is welkom

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2012 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 22:18:
Hallo even een vraag

Heb vandaag mijn KPN alles in 1 pakket ontvangen met de experiabox V8 en 3 tuners. In de huidige situatie had ik 4 PC's bedraad op mijn wireless router hangen. Met 3 TV tuners die ik moet aansluiten houd ik maar 1 LAN poort over op de experiabox!? Ik ga er niet van uit dat ik nu ineens 3 pc's wireless moet aansluiten (laat staan dat dit überhaupt kan). Snap ik het nu niet of mis ik iets in de levering. Ik zie wel iets staan over een mee te leveren switch maar die heb ik niet in het pakket zitten. Hulp is welkom
yep 3 poorten op je modem inderdaad of er een switch bijkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Switch hoort bij het installatiepakket van KPN te zitten, voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Holgersson schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 00:56:
Dat klopt maar die is primair bedoeld voor het aansluiten van meerdere TV's. Als je maar 1 TV hebt kan je die switch uiteraard ook gebruiken voor PC's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks,

Ik heb even met KPN gebeld. Ze sturen een switch na. Probleem opgelost _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

mistake

[ Voor 97% gewijzigd door Dennisb1 op 24-05-2012 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
Holgersson schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 00:56:
sinds flexipoorten op de zet en de v8 zit die er niet meer standaard bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-ter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:03

P-ter

...

harryslinger schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 12:37:
[...]

sinds flexipoorten op de zet en de v8 zit die er niet meer standaard bij
Ik heb twee installatiepakketten gehad (met ZTE en de V8), beide met HP/3Com switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 19:58
Ze hebben die switches volgens mij genoeg. Ik heb laatst de oude tv kastjes laten omruilen voor nieuwe en toen kregen we er ook wéér een switch bij, terwijl we die al drie hebben. (1x bij de installatie, 1x toen de kastjes werden geleverd en nu weer.) Zelf heb ik er maar één in gebruik in de meterkast aangezien je deze dingen niet in je slaapkamer wilt hebben staan. Die blauwe lichtjes zijn behoorlijk fel en flikkeren constant.

[ Voor 26% gewijzigd door zynex op 23-05-2012 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

zynex schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 12:57:
Ze hebben die switches volgens mij genoeg. Ik heb laatst de oude tv kastjes laten omruilen voor nieuwe en toen kregen we er ook wéér een switch bij, terwijl we die al drie hebben. (1x bij de installatie, 1x toen de kastjes werden geleverd en nu weer.) Zelf heb ik er maar één in gebruik in de meterkast aangezien je deze dingen niet in je slaapkamer wilt hebben staan. Die blauwe lichtjes zijn behoorlijk fel en flikkeren constant.
Wij hebben bij de installatie 1 switch gekregen en verder niet, ook niet bij vervanging van de settopboxen. Zelf hebben we de switch vervangen door een gigabit exemplaar, icm de ExperiaBox V8 is het gehele netwerk Gigabit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Einde mijn Thomson TG789vn ontvangen. de ZTE gaf zoveel verschrikkelijke problemen met het uitbreiden van het draadloze netwerk. Geen internet, geen ip toegewezen krijgen enz.

Nu is het zo dat ik alles bekabeld in het huis heb aangesloten.

Ik heb beneden het modem met 1 kabel naar boven met daarop een Airport Extreme en Mediabox voor TV.

Beneden 1 kabel richting Airport xtreme die verdeeld het internet naar boven (zolder) en naar de tv in de huiskamer (bekabeld).

Nu is die thomson zo dat deze nog een gescheiden port 3 TV heeft.
Is dit op te lossen op 1 of andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r132546e
  • Laatst online: 17-09 19:21
Even een heads up voor mensen die wellicht een keer in dezelfde situatie komen (of al zitten) als ik zat:

Help, het downloaden van verschillende bestanden loopt vast! *OPGELOST*

Wat vooraf ging:

Al een ruim twee jaar zonder problemen een KPN glasvezel verbinding gehad.

Het begon zo'n half jaar terug, wat simpele android apps wilden op mijn telefoon niet bijwerken wanneer ik verbonden was met mijn eigen wifi netwerk. Ok, vreemd, dan maar over mijn dataverbinding van mijn mobiele provider. Wat maanden later kon ik een via bandcamp aangeboden gratis mp3tje niet downloaden. Bleef steeds hangen op een paar KB. Prima, maak ik me niet druk om, download ik wel ergens anders. Weer een tijdje later kreeg ik een zeer verouderde Windows Vista laptop in handen. Of ik hem "even" wilde bijwerken. Om te beginnen met service pack 1 via deze link in Microsofts download center: http://bit.ly/KW8wZ1
"Even" bijwerken viel tegen, want het downloaden van dit bestand van 544.3 MB bleef steken op 56.2 MB. Andere browsers, verschillende besturingssystemen en ook andere computers zowel bedraad als draadloos binnen het netwerk geprobeerd, maar helaas, iedere keer op 56.2 MB gebeurde er niets meer. Geen time-out melding van de server, maar gewoon geen voortgang meer, de download was nog bezig. De snelheid was ook steeds goed naar verwachting, tot dat ene punt, heel raar. Ook het bijwerken van Ubuntu 11 naar 12 mislukte steeds, en onlangs ook een simpele update van Windows 7. Ik had toevallig KPN aan de lijn n.a.v. het verlengen van het abonnement zodat er snellere tv kastjes van Motorola zouden komen, waarop er nog gevraagd werd door degene of hij me nog ergens anders mee kon helpen. Jazeker, dat kon, het bovenstaande uitgelegd. Vervolgens een Experiabox V8 toegestuurd gehad om te kijken of het misschien in de 789VN zat. Tevergeefs. KPN weer aan de lijn, die nogmaals een simpel router testje deed waarna nog steeds alles in orde leek van hun kant. Ik was het er uiteraard niet mee eens, de problemen waren immers nog daar. Het enige wat ze me konden aanbieden was gebruik te maken van hun "expert team". Dat ging mij alleen wel flink geld kosten. Hier had ik geen trek in, en besloot even via een achterdeur hun technische dienst te bellen. Normaal gesproken kan dit officieel niet, maar een kennis had toevallig eerder na wat problemen contact met hun gehad en hun nummer genoteerd. Na alles uitgelegd te hebben vond de medewerker het idd vreemd en besloot mij toch (stiekem) verder te helpen zonder een verzoek vanuit de helpdesk. _/-\o_ Volgende dag een monteur langs geweest die mijn probleem constateerde, hij kon echter niets raars in de centrale vinden dus besloten we dat het Genexis glasvezel modem maar vervangen moest worden. Dit was inderdaad de boosdoener, het downloaden van bv. Vista SP1 lukte meteen.

Dus mocht er hier iemand in een dergelijke situatie terecht komen waarbij het downloaden van bepaalde bestanden van doodnormale servers plotsklaps vast lijken te lopen, of lijken te stoppen, wellicht is het glasvezel modem kapot. Ook al zegt de KPN helpdesk in eerste instantie dat alles goed lijkt te zijn van hun kant, wat natuurlijk logisch is.

Bij dezen!

Heeft er iemand trouwens een idee waarom er steeds dezelfde bestanden van dezelfde servers/websites op exact dezelfde grootte werden afgekapt door het glasvezel modem? Eerste keer dat ik zoiets meemaakte namelijk... Het glasvezelmodem was dus een soort van "selectief kapot"? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
r132546e schreef op zondag 03 juni 2012 @ 03:50:
Even een heads up voor mensen die wellicht een keer in dezelfde situatie komen (of al zitten) als ik zat:

Help, het downloaden van verschillende bestanden loopt vast! *OPGELOST*

Wat vooraf ging:

Al een ruim twee jaar zonder problemen een KPN glasvezel verbinding gehad.

Het begon zo'n half jaar terug, wat simpele android apps wilden op mijn telefoon niet bijwerken wanneer ik verbonden was met mijn eigen wifi netwerk. Ok, vreemd, dan maar over mijn dataverbinding van mijn mobiele provider. Wat maanden later kon ik een via bandcamp aangeboden gratis mp3tje niet downloaden. Bleef steeds hangen op een paar KB. Prima, maak ik me niet druk om, download ik wel ergens anders. Weer een tijdje later kreeg ik een zeer verouderde Windows Vista laptop in handen. Of ik hem "even" wilde bijwerken. Om te beginnen met service pack 1 via deze link in Microsofts download center: http://bit.ly/KW8wZ1
"Even" bijwerken viel tegen, want het downloaden van dit bestand van 544.3 MB bleef steken op 56.2 MB. Andere browsers, verschillende besturingssystemen en ook andere computers zowel bedraad als draadloos binnen het netwerk geprobeerd, maar helaas, iedere keer op 56.2 MB gebeurde er niets meer. Geen time-out melding van de server, maar gewoon geen voortgang meer, de download was nog bezig. De snelheid was ook steeds goed naar verwachting, tot dat ene punt, heel raar. Ook het bijwerken van Ubuntu 11 naar 12 mislukte steeds, en onlangs ook een simpele update van Windows 7. Ik had toevallig KPN aan de lijn n.a.v. het verlengen van het abonnement zodat er snellere tv kastjes van Motorola zouden komen, waarop er nog gevraagd werd door degene of hij me nog ergens anders mee kon helpen. Jazeker, dat kon, het bovenstaande uitgelegd. Vervolgens een Experiabox V8 toegestuurd gehad om te kijken of het misschien in de 789VN zat. Tevergeefs. KPN weer aan de lijn, die nogmaals een simpel router testje deed waarna nog steeds alles in orde leek van hun kant. Ik was het er uiteraard niet mee eens, de problemen waren immers nog daar. Het enige wat ze me konden aanbieden was gebruik te maken van hun "expert team". Dat ging mij alleen wel flink geld kosten. Hier had ik geen trek in, en besloot even via een achterdeur hun technische dienst te bellen. Normaal gesproken kan dit officieel niet, maar een kennis had toevallig eerder na wat problemen contact met hun gehad en hun nummer genoteerd. Na alles uitgelegd te hebben vond de medewerker het idd vreemd en besloot mij toch (stiekem) verder te helpen zonder een verzoek vanuit de helpdesk. _/-\o_ Volgende dag een monteur langs geweest die mijn probleem constateerde, hij kon echter niets raars in de centrale vinden dus besloten we dat het Genexis glasvezel modem maar vervangen moest worden. Dit was inderdaad de boosdoener, het downloaden van bv. Vista SP1 lukte meteen.

Dus mocht er hier iemand in een dergelijke situatie terecht komen waarbij het downloaden van bepaalde bestanden van doodnormale servers plotsklaps vast lijken te lopen, of lijken te stoppen, wellicht is het glasvezel modem kapot. Ook al zegt de KPN helpdesk in eerste instantie dat alles goed lijkt te zijn van hun kant, wat natuurlijk logisch is.

Bij dezen!

Heeft er iemand trouwens een idee waarom er steeds dezelfde bestanden van dezelfde servers/websites op exact dezelfde grootte werden afgekapt door het glasvezel modem? Eerste keer dat ik zoiets meemaakte namelijk... Het glasvezelmodem was dus een soort van "selectief kapot"? :P
Lijkt op het AAAAAAAAAAA probleem, zie Hans_18T in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 1"
en Hans_18T in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
Probleem is algemeen bekend bij de V1 types, daarvoor zijn deze ook vrij snel opgevolgd door V3.
Ervaringen met V1:
TV hapert/gids loopt achter (bekabeld aangesloten)
Voice valt soms weg
Internet is vrij sloom/problemen

Ze zijn niet veel meer in de omloop maar zo af en toe kom je ze nog wel eens tegen icm TG789. meestal zijn het klanten die al 2 jaar glas hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Dj-sannieboy schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:58:
[...]

Wij hebben bij de installatie 1 switch gekregen en verder niet, ook niet bij vervanging van de settopboxen. [...]
Zijn ze vervangen in verband met het kunnen pauzeren van live tv tegenwoordig? Want ik zie dat ze daarmee adverteren, maar ik heb nog de Motorola VIP1903 die niet kan pauzeren. Wil daar nog steeds even achteraan gaan eigenlijk.

Ik zie trouwens dat KPN tegenwoordig nieuwe modems uitlevert (de V8), zijn deze merkbaar beter dan de ZTE modems als het over WiFi gaat? Ik word eind deze week gebeld door de klantenservice om te vragen hoe het nu met de internetsnelheid gaat, indien de V8 beter is dan zou ik die nog even kunnen vragen ter vervanging van m'n ZTE. :P

Heb zelf in ieder geval veel gezeur gehad met de snelheid in het begin. Ze hebben een kastje in de centrale hier vervangen en m'n Genexis modem is ook al gewisseld. De ZTE wou hij ook omwisselen maar de V8 helaas niet meer in de bus liggen. :/

[ Voor 38% gewijzigd door S_Chief op 03-06-2012 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

SChief schreef op zondag 03 juni 2012 @ 12:26:
[...]

Zijn ze vervangen in verband met het kunnen pauzeren van live tv tegenwoordig? Want ik zie dat ze daarmee adverteren, maar ik heb nog de Motorola VIP1903 die niet kan pauzeren. Wil daar nog steeds even achteraan gaan eigenlijk.

Ik zie trouwens dat KPN tegenwoordig nieuwe modems uitlevert (de V8), zijn deze merkbaar beter dan de ZTE modems als het over WiFi gaat? Ik word eind deze week gebeld door de klantenservice om te vragen hoe het nu met de internetsnelheid gaat, indien de V8 beter is dan zou ik die nog even kunnen vragen ter vervanging van m'n ZTE. :P

Heb zelf in ieder geval veel gezeur gehad met de snelheid in het begin. Ze hebben een kastje in de centrale hier vervangen en m'n Genexis modem is ook al gewisseld. De ZTE wou hij ook omwisselen maar de V8 helaas niet meer in de bus liggen. :/
De oude settopboxen (1960) waren enorm traag en liepen nog wel eens vast, die zijn toen dus vervangen door de toen nieuwe types. (1963)

WiFi van de V8 is niet merkbaar beter dan die van de ZTE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ik ben mij aan het oriënteren wat betreft Interactieve TV van KPN via ADSL+2 (zit ik hier dan goed?)

De situatie is als volgt. Ik wil Interactieve TV van KPN in mijn nieuw op te leveren woning. Daarvoor heb ik een aantal loze leidingen laten leggen voor telecommunicatie. Deze komen uit in de meterkast. In de meterkast komt ook de Experia Box.

De eerste TV ontvanger komt bij mijn TV in de woonkamer, waar ik ook een mediaplayer (Popcorn) op het netwerk wil aansluiten. Daar is een loze leiding voor telecommunicatie.

De tweede TV ontvanger komt op de slaapkamer boven. Daar is ook een loze leiding voor telecommunicatie.

Ik wil het zo gaan aansluiten:

Experia Box (meterkast) ----> Switch (woonkamer/slaapkamer) -----> TV ontvanger

Kan dit zo? Het lijkt mij toch wel omdat een switch niet meer is als een doorgeefluik? Dit omdat ik op de switch op de plaats van bestemming ook nog andere apparatuur wil aansluiten.

[ Voor 14% gewijzigd door Slasher op 03-06-2012 20:00 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Moet gewoon kunnen ja. Standaard wordt/werd er ook een HP/3Com switch meegeleverd. Ik heb het zo:
Experia->Switch (op port 3 van Experia)-> 2x TV ontvanger. Heb het kabeltje van de TV ontvanger ook gebruikt om mee te internetten, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

SChief schreef op zondag 03 juni 2012 @ 20:00:
Moet gewoon kunnen ja. Standaard wordt/werd er ook een HP/3Com switch meegeleverd. Ik heb het zo:
Experia->Switch (op port 3 van Experia)-> 2x TV ontvanger. Heb het kabeltje van de TV ontvanger ook gebruikt om mee te internetten, werkt prima.
Kan je dan op de switch die ik op poort 3 van de experia ga aansluiten problemen dus intern netwerk verkeer routeren zoals een NAS/Popcorn etc?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Net even bij mijn buurman geweest. (Almere buiten stripheldenbuurt) ij heeft een KPN verbinding.

Die heeft de bovenste FTU unit uit de volgende link:
http://kpn-glasklanten.cu...t%29-afbeelding,-uitleg#2

Dat zou een packetfront moeten zijn.
Zijn GLAS ledje is groen (dacht zelfs dat ik het zag knipperen), weet iemand wat de snelheid dan is ?

Zou die packetfronm MC901 een special versie van de MC101 zijn ?
http://www.packetfront.co...Front_MC101_datasheet.pdf

[ Voor 20% gewijzigd door jacovn op 04-06-2012 07:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r132546e
  • Laatst online: 17-09 19:21
SmoothTweaker schreef op zondag 03 juni 2012 @ 11:45:
Probleem is algemeen bekend bij de V1 types, daarvoor zijn deze ook vrij snel opgevolgd door V3.
Ervaringen met V1:
TV hapert/gids loopt achter (bekabeld aangesloten)
Voice valt soms weg
Internet is vrij sloom/problemen

Ze zijn niet veel meer in de omloop maar zo af en toe kom je ze nog wel eens tegen icm TG789. meestal zijn het klanten die al 2 jaar glas hebben
Bedankt beiden! Geen idee of ik nu een V3 of weer een V1 heb hangen? Zou ik dat ergens aan kunnen zien zonder hem van de muur te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

r132546e schreef op zondag 03 juni 2012 @ 21:40:
[...]

[...]

Bedankt beiden! Geen idee of ik nu een V3 of weer een V1 heb hangen? Zou ik dat ergens aan kunnen zien zonder hem van de muur te halen?
Nee, staat namelijk aan de binnenkant ;)
Pagina: 1 ... 24 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.