[KPN] Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 101 Laatste
Acties:
  • 906.018 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 16:10
Alweer een half jaar glasvezel in huis van kpn (Silver pakket).
Over het algemeen goede ervaring mee, aansluiten is echt piece of cake en de tv aansluitingen via het stroomnet is ook erg handig. Echter toch wel wat minpuntjes, de tv lijkt de laatste tijd steeds vaker een korte hapering te krijgen (weet niet of dat iets met het dns probleem te maken heeft).

En een ander iets is dat voor mijn gevoel het internetten niet perse sneller is tijdens het browsen. Het lijkt wel alsof het vinden/verbinding maken van een website wat langer duurt dan voorheen met adsl. Maar zodra hij verbinding heeft dat laadt hij de website wel snel... De verdere downloadsnelheden zijn over het algemeen ook goed in itunes/utorrent, maar worden vrij zeker gecapt door kpn op +/- 5,5 mb/s hier (iemand dezelfde ervaring?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:38

Pogostokje

* twiet *

Renzzzer schreef op maandag 06 februari 2012 @ 15:21:
Echter toch wel wat minpuntjes, de tv lijkt de laatste tijd steeds vaker een korte hapering te krijgen (weet niet of dat iets met het dns probleem te maken heeft).
Nee, maar dit heeft alles te maken met de aansluiting via het stroomnet. Als je dat ook maar een beetje kunt voorkomen dan is het aan te raden om een echte kabel te gebruiken. Dat is veel stabieler.
Over het stroomnet ben je echt totaal afhankelijk van hoe 'schoon' je stroom het huis binnenkomt en wat er allemaal in je huis aan stroomverbruikers bestaan.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
Renzzzer schreef op maandag 06 februari 2012 @ 15:21:

En een ander iets is dat voor mijn gevoel het internetten niet perse sneller is tijdens het browsen. Het lijkt wel alsof het vinden/verbinding maken van een website wat langer duurt dan voorheen met adsl. Maar zodra hij verbinding heeft dat laadt hij de website wel snel... De verdere downloadsnelheden zijn over het algemeen ook goed in itunes/utorrent, maar worden vrij zeker gecapt door kpn op +/- 5,5 mb/s hier (iemand dezelfde ervaring?)
Is puntje 1 niet een pc probleem.

Puntje 2 ben ik ook wel benieuwd na. Iemand die KPN glas inc een usenet payserver gebruikt en daar ervaring van kan posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Pogostokje schreef op maandag 06 februari 2012 @ 15:49:
[...]

Nee, maar dit heeft alles te maken met de aansluiting via het stroomnet. Als je dat ook maar een beetje kunt voorkomen dan is het aan te raden om een echte kabel te gebruiken. Dat is veel stabieler.
Over het stroomnet ben je echt totaal afhankelijk van hoe 'schoon' je stroom het huis binnenkomt en wat er allemaal in je huis aan stroomverbruikers bestaan.
Inderdaad, sluit de settopbox eens rechtstreeks met een UTP kabel aan op de experiabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
Ik heb van vrijdagmiddag tot vanmiddag een glasvezelstoring gehad (niet de DNS-storing maar hardwarematig). Vanmiddag is de monteur geweest en hij heeft de NT en het modem vervangen. Nu heb ik ipv de bijna 2 jaar oude Thomson 789 een gereviseerde Thompson 787. Deze heeft als firmware versie 8.2.T.4.

Volgens de monteur komen er allerlei kastjes terug bij KPN die dan worden nagekeken en van nieuwe softwareversies voorzien. Ik zag op dit kastje dat alle 4 de UTP=poorten dezelfde gele uitgang hadden. Bij het ingenomen modem was er nog 1 UTP-poort gereserveerd voor iptv. Ik heb geen handleiding bij het gereviseerde modem gekregen.

Kan iemand bevestigen dat ik nu 4 flexpoorten heb? Ik ben namelijk bezig om over te schakelen naar alles-in-een zilver/basis en heb bij de KS al gevraagd om het nieuwe ZTE-modem, om geen extra bekabeling te hoeven leggen.

Ik zag in het modem dat ik draadloos nu geen 130 Mbit meer heb maar 54. :-( En de draadloze beveiliging zit volgens mij ook een niveau lager.

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Louise525 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 17:33:
Ik heb van vrijdagmiddag tot vanmiddag een glasvezelstoring gehad (niet de DNS-storing maar hardwarematig). Vanmiddag is de monteur geweest en hij heeft de NT en het modem vervangen. Nu heb ik ipv de bijna 2 jaar oude Thomson 789 een gereviseerde Thompson 787. Deze heeft als firmware versie 8.2.T.4.

Volgens de monteur komen er allerlei kastjes terug bij KPN die dan worden nagekeken en van nieuwe softwareversies voorzien. Ik zag op dit kastje dat alle 4 de UTP=poorten dezelfde gele uitgang hadden. Bij het ingenomen modem was er nog 1 UTP-poort gereserveerd voor iptv. Ik heb geen handleiding bij het gereviseerde modem gekregen.

Kan iemand bevestigen dat ik nu 4 flexpoorten heb? Ik ben namelijk bezig om over te schakelen naar alles-in-een zilver/basis en heb bij de KS al gevraagd om het nieuwe ZTE-modem, om geen extra bekabeling te hoeven leggen.

Ik zag in het modem dat ik draadloos nu geen 130 Mbit meer heb maar 54. :-( En de draadloze beveiliging zit volgens mij ook een niveau lager.
Poort 3 is gereserveerd voor TV. (http://kpn-glasklanten.cu...answers/detail/a_id/14969) Ik zou toch de HD maar eens bellen en vragen om een ZTE, aangezien deze 787 slechts wifi B/G heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Dj-sannieboy op 06-02-2012 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:54
joffrey19 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 15:58:
[...]

Puntje 2 ben ik ook wel benieuwd na. Iemand die KPN glas inc een usenet payserver gebruikt en daar ervaring van kan posten?
Voorheen hadden we hier zilver en een paar weken geleden hebben we dat over laten zetten naar alles in één standaard.
We maken gebruik van Eweka als payserver en zowel bij zilver (50Mbit) als bij het nieuwe standaard pakket (100Mbit) wordt de lijn volledig en probleemloos dichtgetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Dat was zo in de Thomson 789. Daar had alleen die 3e poort zo'n gele markering. Nu zien alle poorten er hetzelfde uit, namelijk allemaal geel gemarkeerd. De vraag is of die flexibele poorten een kwestie is van de juiste firmware/software.

Ik had bij de 789 wel al uitgeprobeerd of ik over die gele poort internet kon krijgen (voor laptop) en dat bleek niet te werken. Ik kan nu alle poorten van de gereviseerde 797 uitproberen voor internet, maar heb nu even geen puf na een paar dagen zonder verbinding, bellen en wachten op monteur e.d.
Ik zou toch de HD maar eens bellen en vragen om een ZTE, aangezien deze 787 slechts wifi B/G heeft.
Je bedoelt de KS bellen, neem ik aan, maar het komt op hetzelfde neer (als het maar achter 0900-0747 zit). Ik heb nu 30/30 en bij het nieuwe basis zou ik 100/100 hebben. Voor mijn huidige verbinding maakt het dan toch niet uit dat het draadloos 54 Mbit is? Voor het nieuwe abo wel maar dat heb ik nog niet afgesloten.

Ik heb aan de monteur gevraagd of hij een ZTE bij zich had maar hij zei van niet en ik kan het niet controleren.

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Louise525 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 19:31:
[...]

Dat was zo in de Thomson 789. Daar had alleen die 3e poort zo'n gele markering. Nu zien alle poorten er hetzelfde uit, namelijk allemaal geel gemarkeerd. De vraag is of die flexibele poorten een kwestie is van de juiste firmware/software.

Ik had bij de 789 wel al uitgeprobeerd of ik over die gele poort internet kon krijgen (voor laptop) en dat bleek niet te werken. Ik kan nu alle poorten van de gereviseerde 797 uitproberen voor internet, maar heb nu even geen puf na een paar dagen zonder verbinding, bellen en wachten op monteur e.d.

[...]

Je bedoelt de KS bellen, neem ik aan, maar het komt op hetzelfde neer (als het maar achter 0900-0747 zit). Ik heb nu 30/30 en bij het nieuwe basis zou ik 100/100 hebben. Voor mijn huidige verbinding maakt het dan toch niet uit dat het draadloos 54 Mbit is? Voor het nieuwe abo wel maar dat heb ik nog niet afgesloten.

Ik heb aan de monteur gevraagd of hij een ZTE bij zich had maar hij zei van niet en ik kan het niet controleren.
Service desk of help desk, wat jij wil. Volgens de handleiding is poort 3 gereserveerd voor TV. Nu haal je die 54Mbit niet, maar als je 100Mbit internet hebt dan is 802.11N wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Louise525 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 19:31:
Draadloos 54Mbit is marketing. :)
Je moet de snelheid al bijna halveren omdat 54Mbit slaat op de totale beschikbare snelheid van en naar je modem. Daarnaast komt dan nog dat de 802.11G (wat 54Mbit is) al een oudere standaard is die moeilijk de maximale snelheid haalt als je wat verder van het apparaat verwijderd bent.

Volgens de handleiding kan het ding wel WPA2 aan, dus qua beveiliging zit je nog wel goed.

Het modem is uit 2008, dus best al oud. Gezien de wifi snelheid ben je er op achteruit gegaan, het is geen 1 op 1 omwisseling geweest door de monteur. Ik zou zeker de klantenservice bellen en vertellen dat je voor nu geholpen bent maar dat je wel snel een betere oplossing wilt krijgen, bijvoorbeeld een ZTE. Als je dit vriendelijk uitlegt zijn ze vast wel genegen je te helpen.

[ Voor 5% gewijzigd door Pogostokje op 06-02-2012 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 22:25
Louise525 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 17:33:

Dit is zeker niet het geval de 787 staat nog wel bij oude klanten maar word zeker niet meer te vervanging aangeboden. hieruit volgt ten alle tijden tegenwoordig de zte omdat ook de 789 al EOL is.
Als ik jou was zou ik zeker de klantenservice even een belletje doen want dit is wel een rare gang van zaken aangezien je nu bezit over het 1e model experiabox welke op glasvezel gebruikt werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:25
ninjazx9r98 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 18:40:
[...]

Voorheen hadden we hier zilver en een paar weken geleden hebben we dat over laten zetten naar alles in één standaard.
We maken gebruik van Eweka als payserver en zowel bij zilver (50Mbit) als bij het nieuwe standaard pakket (100Mbit) wordt de lijn volledig en probleemloos dichtgetrokken.
Hier ook al een paan maanden XLned 120mbit met een KPN glas abonnement(zilver) van 50mbit , dit gaat allemaal zonder problemen en haal de beloofde snelheid van 50mbit bijna. Ik haal 6mb/s dus 48mbit.

Een tijdje geleden laas ik op de frontpage dat kpn de snelheid wilde opschroeven op glasvezel abonnementen, hier heb ik helaas nog niks van gehoord. Ik heb wel contact gehad met de KPN webcare dienst via twitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
SmoothTweaker schreef op maandag 06 februari 2012 @ 21:46:
[...]

Dit is zeker niet het geval de 787 staat nog wel bij oude klanten maar word zeker niet meer te vervanging aangeboden. hieruit volgt ten alle tijden tegenwoordig de zte omdat ook de 789 al EOL is.
Als ik jou was zou ik zeker de klantenservice even een belletje doen want dit is wel een rare gang van zaken aangezien je nu bezit over het een van het 1e model experiabox welke op glasvezel gebruikt werd.
Ik ben in augustus 2008 begonnen met deze Thomson 787, met een glasvezelverbinding van 10/1 (ja echt, iets anders konden ze toen niet leveren). Rond April 2010 kwam er een verplichte upgrade naar 30/30 en werd zowel een nieuwer model Genexis als de Thomson 789 geplaatst, terwijl de oude apparatuur het nog prima deed. :)
Ik heb wel al die tijd alleen internet + bellen gehad en geen iptv omdat de KPN toen nog geen licentie voor de BBC had.

Nu zit ik buiten contracttijd met nog steeds datzelfde Brons 30/30 internet + bellen. De monteur komt via de Technische Dienst oid en niet via de afdeling verkoop.

Afgelopen zaterdag had ik de KS Technische Problemen aan de lijn vanwege mijn glasvezelstoring. Die man heeft op mijn verzoek nagevraagd of ik meteen het nieuwe ZTE-modem kon krijgen en dat kon, maar dat modem hadden ze niet op voorraad. Daarom zou ik weer een Thomson krijgen, maar ik wist toen niet dat dit het oude model zou zijn. :/
En nu heb ik in ieder geval weer normaal werkende internet en telefoon, dus als de nood hoog is ben je al gauw blij gemaakt. :X

Het kan ook zijn dat de mensen zonder iptv anders behandeld worden qua modem dat uitgereikt wordt, maar dat is speculatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzzer
Pogostokje schreef op maandag 06 februari 2012 @ 15:49:
[...]

Daar ben ik me inderdaad van bewust, maar het gebeurd zelfs bij de tv waar de settopbox met slechts 2m utp kabel direct aangesloten is met de experiabox in de meterkast (via splittertje waarbij de overige tv's via het lichtnetwerk aangesloten zijn) dus aan de aansluiting kan het eigenlijk niet liggen. Het gaat bijna altijd goed, maar toch jammer omdat haperingen met een digitaal signaal via glasvezel toch echt te voorkomen moeten zijn!
joffrey19 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 15:58:
[...]

Is puntje 1 niet een pc probleem.

In mijn ervaring heb ik via usenet én torrents al-tijd een snelheid van 5,7 mb/s. Mijn pc is via cat5e utp direct aangesloten op de experiabox en via speedtest haal ik een keurige 48 mb/s down / 45 mb/s up.

Als ik bijvoorbeeld een torrent aan heb staan die 5,7 mb/s gaat en een tweede torrent aanzet dan gaat de één met bijvoorbeeld 3,5 mb/s en de andere 2,2 mb/s. Oftewel de totale snelheid van alle torrents bij elkaar blijft altijd op 5,7 mb/s steken dus het kan haast niet anders dat kpn het verkeer knijpt.

Ik denk zelf dat kpn dit doet om ervoor te zorgen dat de bandbreedte niet overtroffen wordt. omdat de tv's (en telefoons) ook een aantal mb/s nodig hebben zullen ze het internetverkeer wel knijpen om ervoor te zorgen dat de tv's en telefoons het blijven doen (hoewel het signaal dus nog steeds last heeft van storing af en toe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:06
Renzzzer schreef op maandag 06 februari 2012 @ 22:22:
[...]

Daar ben ik me inderdaad van bewust, maar het gebeurd zelfs bij de tv waar de settopbox met slechts 2m utp kabel direct aangesloten is met de experiabox in de meterkast (via splittertje waarbij de overige tv's via het lichtnetwerk aangesloten zijn) dus aan de aansluiting kan het eigenlijk niet liggen. Het gaat bijna altijd goed, maar toch jammer omdat haperingen met een digitaal signaal via glasvezel toch echt te voorkomen moeten zijn!

[...]
In dit geval zou ik de helpdesk even bellen. Ze kunnen daar de output van het beeldkwaliteit van de tuner uitlezen en dus zouden ze daar ook de haperingen kunnen zien. Vervolgens kan gekeken worden naar alle aansluiten op de centrale of de hapering op dat tijdstip bij iedereen of alleen bij jou plaatsvindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
[...]

[...]

In mijn ervaring heb ik via usenet én torrents al-tijd een snelheid van 5,7 mb/s. Mijn pc is via cat5e utp direct aangesloten op de experiabox en via speedtest haal ik een keurige 48 mb/s down / 45 mb/s up.
Van die torrents weet ik niet veel, gebruik al eeuwen niet meer, maar is dat niet altijd afhankelijk van de bron. M.b.t. usenet klopt dat je ongeveer 6mb/s haalt.

Op http://www.binaries4all.nl/nieuwsservers/ staat namelijk dat KPN voor usenet enkel maar 6mb/s ondersteund. Het nemen van een payserver lost dit probleem ala minuut op zoals iemand hierboven al beschreven heeft. Dan haal je alles binnen op max snelheid. Let wel op dat bij payserver voor de hoeveel data/s ook verschillende abo's hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:54
[...]

Als ik bijvoorbeeld een torrent aan heb staan die 5,7 mb/s gaat en een tweede torrent aanzet dan gaat de één met bijvoorbeeld 3,5 mb/s en de andere 2,2 mb/s. Oftewel de totale snelheid van alle torrents bij elkaar blijft altijd op 5,7 mb/s steken dus het kan haast niet anders dat kpn het verkeer knijpt.

Ik denk zelf dat kpn dit doet om ervoor te zorgen dat de bandbreedte niet overtroffen wordt. omdat de tv's (en telefoons) ook een aantal mb/s nodig hebben zullen ze het internetverkeer wel knijpen om ervoor te zorgen dat de tv's en telefoons het blijven doen (hoewel het signaal dus nog steeds last heeft van storing af en toe).
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit iets gemerkt van eventueel knijpen van de verbinding.
Ik kan hier zoals gezegd 100Mbit volledig in gebruik nemen met usenet downloads en daarnaast probleemloos tv kijken en bellen.
Voor zover mij bekend is de aangeleverde bandbreedte het gekozen internet abonnement met daar bovenop de benodigde bandbreedte voor tv en telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzzer
joffrey19 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 22:36:
Van die torrents weet ik niet veel, gebruik al eeuwen niet meer, maar is dat niet altijd afhankelijk van de bron. M.b.t. usenet klopt dat je ongeveer 6mb/s haalt.
Klopt, is afhankelijk van de uploaders. Daarom vertelde ik in mijn voorbeeld ook dat wanneer ik een torrent aan heb staan die 5,7 mb/s gaat en dan een tweede torrent erbij doe dat de eerste opeens minder snel gaat. De 5,7 wordt gedeeld door beide torrents. Zelfde geldt wanneer er 3 torrents aanstaan, dan gaan ze per stuk gemiddeld 1,9 mb/s ;)
joffrey19 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 22:36:
Op http://www.binaries4all.nl/nieuwsservers/ staat namelijk dat KPN voor usenet enkel maar 6mb/s ondersteund. Het nemen van een payserver lost dit probleem ala minuut op zoals iemand hierboven al beschreven heeft. Dan haal je alles binnen op max snelheid. Let wel op dat bij payserver voor de hoeveel data/s ook verschillende abo's hebt.
Ik heb het getest met een (proef) payserver welke ongelimiteerde snelheid beloofde, dus ik weet niet precies wat er aan de hand is dan.
ninjazx9r98 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 22:39:
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit iets gemerkt van eventueel knijpen van de verbinding.
Ik kan hier zoals gezegd 100Mbit volledig in gebruik nemen met usenet downloads en daarnaast probleemloos tv kijken en bellen.
Voor zover mij bekend is de aangeleverde bandbreedte het gekozen internet abonnement met daar bovenop de benodigde bandbreedte voor tv en telefoon.
Ik kan me herinneren dat de monteur zei dat de tv een deel van je snelheid in beslag neemt (ookal zijn het maar enkele mb/s). Volgens kan je dit ook meten met speedtest als de tv wel en niet aanstaat. Het zou ook kunnen dat er niet geknepen wordt (of wellicht alleen torrents als dit kan?). Dan zou het wel heel toevallig zijn dat ik altijd 5,7 mb/s haal |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

KPN knijpt in mijn ervaring zeker niet af. Haal via usenet altijd de volledige 50Mbit. (Max 5,7MB/sec) Doe voor de gein eens een speedtest op speedtest.kpn.net en je zult zien dat je dezelfde maximale snelheid haalt.

Overigens gaat er bij de abonnementen tot 50Mb geen bandbreedte verloren aan het TV signaal. Of je nu alle settopboxen tegelijk aan hebt staan of niet, je haalt gewoon de volle 50Mbit. Aangezien de Genexis en apparatuur in de wijkcentrale 100Mbit zijn, is er nog genoeg bandbreedte over voor het TV signaal. Het word een ander verhaal wanneer je een 100Mbit abonnement hebt, dan zul je niet de volle 100Mbit halen doordat er bandbreedte voor TV af gaat en je Genexis en apparatuur in de wijkcentrale ook 100Mbit zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Dj-sannieboy op 06-02-2012 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Dj-sannieboy schreef op maandag 06 februari 2012 @ 23:16:
Genexis en apparatuur in de wijkcentrale ook 100Mbit zijn.
De FTU units die KPN nu (sinds zomer 2011) levert zijn zelfs 1Gbit naar het huis. Deze zijn niet meer van Genexis maar PacketFront, type MC901.

edit: brand daarop het glaslampje groen dan heb je een 1Gbit verbinding en kun je rustig 100Mbit internet hebben en daarboven nog de TV.

[ Voor 31% gewijzigd door Pogostokje op 07-02-2012 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Gisteravond hield de gereviseerde Thomson 787 er na enkele uren in gebruik alweer mee op. Geen internet, geen telefoon, modempagina onbereikbaar, resetten hielp ook niet, hoewel er nog een paar lampjes vrolijk groen bleven branden. :? |:(

Ik zat er helemaal doorheen :r en het kwam al in me op om dan maar over te stappen naar Ziggo.

Vanochtend werd ik uit bed gebeld door een koerier van KPN met een nieuw modem. Dit bleek na uitpakken een ZTE-modem te zijn. Na aansluiten van dit modem...... weer werkend internet en werkende telefoonverbinding. :*)

Maar je moet de dag niet prijzen voordat het avond is, dus nu maar even afwachten...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepiesaus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:05
Zojuist Sport1 geactiveerd met de actie van Sport1. Ik weet in ieder geval zeker dat ik na de actie Sport1 stop zet. Het ziet er echt niet uit, ik heb nu pas door hoe slecht de beeldkwaliteit van KPN glasvezel is. Ik keek hiervoor alleen eredivisie live HD en nederlandse basis zenders in HD dan viel het niet zo op. Dat Sport1 niet in HD is slaat natuurlijk ook nergens op, streamen heeft bijna vergelijkbare kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Laatst online: 16-07 19:12
Ze gaan trouwens in Maarssen ook uitrollen. Ze zouden gisteren komen om een kastje te plaatsen maar toen kon ik niet. Afspraak is verschoven naar Maart. Vraag me af waarom ze niet op hetzelfde kastje kunnen als XMS. Die hangt er al. Voor elke ISP straks een eigen kastje en je meterkast staat vol met die dingen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Pogostokje schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 09:43:
[...]

De FTU units die KPN nu (sinds zomer 2011) levert zijn zelfs 1Gbit naar het huis. Deze zijn niet meer van Genexis maar PacketFront, type MC901.

edit: brand daarop het glaslampje groen dan heb je een 1Gbit verbinding en kun je rustig 100Mbit internet hebben en daarboven nog de TV.
Volgens hebben de meeste mensen nog gewoon een Genexis en slechts een handje vol een Packet Front.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:06
Louise525 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 12:07:
Gisteravond hield de gereviseerde Thomson 787 er na enkele uren in gebruik alweer mee op. Geen internet, geen telefoon, modempagina onbereikbaar, resetten hielp ook niet, hoewel er nog een paar lampjes vrolijk groen bleven branden. :? |:(

Ik zat er helemaal doorheen :r en het kwam al in me op om dan maar over te stappen naar Ziggo.

Vanochtend werd ik uit bed gebeld door een koerier van KPN met een nieuw modem. Dit bleek na uitpakken een ZTE-modem te zijn. Na aansluiten van dit modem...... weer werkend internet en werkende telefoonverbinding. :*)

Maar je moet de dag niet prijzen voordat het avond is, dus nu maar even afwachten...........
TG787 is een kutding. ZTE is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:02
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 12:38:
[...]
Volgens hebben de meeste mensen nog gewoon een Genexis en slechts een handje vol een Packet Front.
Bij ons is het gehele dorp in mei t/m sept 2011 bij initiele uitrol in ieder geval nog voorzien van een Genexis. In Q2 dit jaar worden deze allemaal al weer vervangen door de 1Gb variant is me verteld. Het mag wat kosten blijkbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

sverzijl schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 12:50:
[...]
Bij ons is het gehele dorp in mei t/m sept 2011 bij initiele uitrol in ieder geval nog voorzien van een Genexis.
Ik weet het ook niet hoor. Volgens de info van KPN zijn ze bij wijken vanaf augustus begonnen met het gebruiken van de nieuwe units. In ieder geval is bij ons de hele wijk inderdaad voorzien van de Packet Fronts, die uitrol is gestart eind december.
De bodemplaat is hetzelfde las ik, het is echt een kwestie van een andere unit op de plaat klikken en de glasvezel opnieuw in de connector klikken (en daarbij natuurlijk de glasvezel zelf niet per ongeluk breken). Omwisselen kan dus best een snel klusje zijn (aan de klant kant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-08 23:03

Fitz

Vincent! We happy?

Renzzzer schreef op maandag 06 februari 2012 @ 22:48:
[...]
Ik kan me herinneren dat de monteur zei dat de tv een deel van je snelheid in beslag neemt (ookal zijn het maar enkele mb/s). Volgens kan je dit ook meten met speedtest als de tv wel en niet aanstaat. Het zou ook kunnen dat er niet geknepen wordt (of wellicht alleen torrents als dit kan?). Dan zou het wel heel toevallig zijn dat ik altijd 5,7 mb/s haal |:(
Bij ADSL kan het idd wel van de snelheid afgaan. Het modem geeft de TV dan voorrang, maar bij glasvezel gebeurd dat niet hoor (genoeg bandbreedte aanwezig)

Wat betreft de snelheid: Heb je de instellingen van uTorrent (of ander programma) wel goed staan? Hier upload en download ie tegelijk met 11MB/s via uTorrent (heb de instellingen wel eerst moeten wijzigen)

[ Voor 4% gewijzigd door Fitz op 07-02-2012 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepiesaus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:05
Op dit moment kom ik niet op buitenlandse sites, is dat die DNS storing ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 18:14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijgen de abonnementen die nu op 30/30 zitten ook automatisch een snelheidsverhoging naar 50/50mbit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 17:33:
Krijgen de abonnementen die nu op 30/30 zitten ook automatisch een snelheidsverhoging naar 50/50mbit??
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
Wil ik bestellen, internet en tv voor 50 euro incl goede deal korting 7,5 12mnd

Gaf hij aan dat die korting niet meer geldig is. Ik zeg dat staat toch echt op jullie site.

Ow dat is dan fout, uiteindelijk krijg je hem wel maar dan in 1x gecrediteerd op eerste factuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat vind ik echt oplichterij voor de "bestaande klanten" de mensen die nu dat abonnement hebben.
Bovendien heeft kpn de prijzen voor bellen(onbeperkt ofzo?) verhoogt van 10 naar 15 euro :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:43
Zoals inmiddels al duizend keer besproken in dit en soortgelijke topics:

Hoe de hel kan je dit in alle redelijkheid oplichterij noemen? Bestaande klanten hebben ooit het abonnement afgesloten. Dat betekent dat ze toen, door het abonnement te nemen, akkoord zijn gegaan met de toen geldende prijzen, snelheden en extra's.

Het is hoogstens niet netjes van KPN als ze voor bestaande klanten niets zouden doen, maar om het dan oplichterij te gaan noemen komt wel heel erg "huilie huilie" over.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 17:42
Wat dat betreft, werkt het bij KPN dan niet zoals mijn huidige provider (UPC) waar je nadat je jaarcontract afloopt, kunt verlengen (voor opnieuw een jaar) met de nieuwe voorwaarden van dat moment?
De laatste keer dat ik er naar keek zou ik er alleen op achteruit gaan, zelfde snelheid internet, maar hogere belkosten voor hetzelfde maandbedrag. Kortom, het wordt dan aangeboden als een keuze met het opnieuw aangaan van een jaarcontract onder de vernieuwde voorwaarden.

(Verwacht hier tegen de zomer glasvezel te kunnen afnemen bij KPN, maar ben wel benieuwd hoe dit werkt na afloop van je eerste jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Kan bij KPN ook. Is hier ook al meerdere keren aan bod gekomen dat je, als je door je jaarcontract heen bent, gewoon tegen de nieuwe voorwaarden je abbo kan wijzigen.

Maar goed, er staat ook wel veel in dit topic :o :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 09:16:
[...]

Dat vind ik echt oplichterij voor de "bestaande klanten" de mensen die nu dat abonnement hebben.
Bovendien heeft kpn de prijzen voor bellen(onbeperkt ofzo?) verhoogt van 10 naar 15 euro :X
Je kan ze gewoon bellen en dan kunnen ze je omzetten naar de nieuwe abonnementsvormen. Over het BelOnbeperkt heb je een brief gekregen, als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:44

mwa

Iemand enig idee tot hoever Fair Use reikt met betrekking tot data vekeer per maand? Ik heb nu een 100mbit glasvezel verbinding en het gaat behoorlijk rap..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
dialmformark schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 15:51:
Iemand enig idee tot hoever Fair Use reikt met betrekking tot data vekeer per maand? Ik heb nu een 100mbit glasvezel verbinding en het gaat behoorlijk rap..
breng ze nou niet op ideeën om ook daar geld voor te vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Vandaag ontdekte ik dat de USB-poorten op het ZTE-modem gewoon werken! Dat was een aangename verrassing! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Louise525 schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 20:06:
Vandaag ontdekte ik dat de USB-poorten op het ZTE-modem gewoon werken! Dat was een aangename verrassing! :)
Haha dat had ik je ook wel kunnen vertellen =P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 22:32:
[...]

Haha dat had ik je ook wel kunnen vertellen =P
Nou, die ene USB-poort op mijn vorige modem, de Thomson 789, was door KPN uitgeschakeldt, dus ben ik er vanuit gegaan dat het op een nieuw model modem ook wel niet zou werken. Bovendien schrijft niemand er over.
Maar dan weet jij misschien ook of je op de USB-poorten desgewenst een USB-hub kunt aansluiten. Het bespaart me een hoop werk als ik dat niet op de gok hoef uit te proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
eymey schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 10:30:
Kan bij KPN ook. Is hier ook al meerdere keren aan bod gekomen dat je, als je door je jaarcontract heen bent, gewoon tegen de nieuwe voorwaarden je abbo kan wijzigen.

[...]
Je moet dan wel een nieuw jaarcontract aangaan, dus je moet eerst voor jezelf bepalen of je dat ook wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat klopt, maar dat is logisch. Dat geldt voor nieuwe klanten ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 00:19:
Dat klopt, maar dat is logisch. Dat geldt voor nieuwe klanten ook ;)
Waarom logisch als je eerder van brons naar zilver overstapt krijg je toch ook geen nieuw jaarcontract.

Voor zo ver ik weet is dit bij het overstappen enkele weken geleden mij niet gemeld door de helpdesk dat ik een nieuw jaarcontract heb. Verder heb ook nieuwe 1963 ontvangers of ZTE modem gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu 7.23 en geen update op de website van KPN zins gisteren 22.30 uur.

E-mail werkt nog steeds niet en er is geen mogelijk om je eigen wachtwoord te resetten via mijnkpn glasvezel.

Waarom niet inloggen op mijnkpn vanaf alleen het huisadres om je wachtwoord te resetten??

KPN maakt al gebruik van deze optie bij het ww te resetten
https://www.kpn.com/prive...vanwachtwoordwijzigen.htm

Bij deze optie maakt KPN verder gebruik van de volgende controles
Postcode
Huisnummer
Laatste 3 cijfers rekeningnummer *

Heeft KPN alleen de laatste 3 cijfers in de database staan voor deze controle of het gehele rekeningnummer en welke manier zijn deze opgeslagen in platte tekst of encrypted ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E-mail werkt hier ook niet, vervelend zo'n storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 10:47:
E-mail werkt hier ook niet, vervelend zo'n storing.
Daarom gebruik ik Gmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 07:41:
[...]
Waarom logisch als je eerder van brons naar zilver overstapt krijg je toch ook geen nieuw jaarcontract.

Voor zo ver ik weet is dit bij het overstappen enkele weken geleden mij niet gemeld door de helpdesk dat ik een nieuw jaarcontract heb.
Misschien dachten ze dat je dat al wist??? Zodra je weer kunt inloggen toch maar eens je productgegevens inzien.
Verder heb ook nieuwe 1963 ontvangers of ZTE modem gekregen.
Je bedoelt en een ZTE-modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Louise525 schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 12:48:
[...]
Misschien dachten ze dat je dat al wist??? Zodra je weer kunt inloggen toch maar eens je productgegevens inzien.
Bij de omzetting zelf niet aan een jaarcontract gedacht maar ik zal eens kijken als je weer kunt inloggen

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2012 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzzer
Zijn de snelheden die kpn aanbied nou in mb/s of mbit/s? Het lijkt erop dat ze met 50 mb/s adverteren, maar als ik thuis een speedtest doe kom ik uit op een snelheid van 50/50 mbit/s..

Iemand enige duidelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
megabit per seconde uiteraard, voor 50mb heb je al een 500mbit/s verbinding nodig, en die zijn slechts beperkt beschikbaar

nieuws: KPN verhoogt snelheden glasvezelpakketten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-08 01:10
Renzzzer schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 16:30:
Zijn de snelheden die kpn aanbied nou in mb/s of mbit/s? Het lijkt erop dat ze met 50 mb/s adverteren, maar als ik thuis een speedtest doe kom ik uit op een snelheid van 50/50 mbit/s..

Iemand enige duidelijkheid?
Mb/s = Mbit/s
MB/s = 8 Mb/s = 8 Mbps = 8Mbit/s

m = mili = 10^-3
M = mega = 10^6
b = bit
B = byte = 8 bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzzer
Oh thanks, vandaar. Ik maar denken megabytes.. Die notaties zijn ook lekker duidelijk. Dan vind ik 50/50 mbit/s ineens niet meer zo snel eigenlijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 21:29

AvK

Ready Set Go

Renzzzer schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 16:36:
Oh thanks, vandaar. Ik maar denken megabytes.. Die notaties zijn ook lekker duidelijk. Dan vind ik 50/50 mbit/s ineens niet meer zo snel eigenlijk :p
Ach, wat is snel? Met 50/50 heb je een BR van 9Gig binnen een uur binnen. Lekker hoor. :9~

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:40

ZeroCode

Woopie

Als je het verschil tussen 50Mbit en 50MByte niet weet dan maakt het toch ook niet uit. Het gaat erom hoe je internetten / downloaden ervaart. Ik trek hier op een dag makelijk 100gig naar binnen met 50/50, kan me niet voorstellen dat jij meer nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AvK schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 16:50:
[...]

Ach, wat is snel? Met 50/50 heb je een BR van 9Gig binnen een uur binnen. Lekker hoor. :9~
Ik zal je zeggen, het verschil tussen die 9gb rip en een 23.9GB rip merk je echt wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mail werkt weer maar nu is het onmogelijk om je ww te wijzigingen ook geen mail van KPN op mijn gmx account
(normaal gebruikt voor alle KPN mail)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzzer
ZeroCode schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 16:59:

Als je het verschil tussen 50Mbit en 50MByte niet weet dan maakt het toch ook niet uit. Het gaat erom hoe je internetten / downloaden ervaart. Ik trek hier op een dag makelijk 100gig naar binnen met 50/50, kan me niet voorstellen dat jij meer nodig hebt?
Ik weet het verschil in MegaByte en Megabit wel, ben er alleen altijd vanuit gegaan dat kpn 50/50 MegaByte/s aanbod. Had een logische vooruitgang kunnen zijn met de introductie van glasvezel (welke zich nu ook door begint te voeren).

Verder snap ik niet precies wat mijn kennis van deze begrippen te maken heeft met mijn downloadgedrag.. De 50 Mbit/s verbinding is voldoende voor mijn dagelijkse gebruik, maar omdat ik er vanuit ging dat ik 50 MB/s ontvang wilde ik toch graag weten waarom ik ca. 6 MB/s haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode
  • Laatst online: 14:40

ZeroCode

Woopie

Renzzzer schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 17:32:
[...]

Ik weet het verschil in MegaByte en Megabit wel, ben er alleen altijd vanuit gegaan dat kpn 50/50 MegaByte/s aanbod. Had een logische vooruitgang kunnen zijn met de introductie van glasvezel (welke zich nu ook door begint te voeren).

Verder snap ik niet precies wat mijn kennis van deze begrippen te maken heeft met mijn downloadgedrag.. De 50 Mbit/s verbinding is voldoende voor mijn dagelijkse gebruik, maar omdat ik er vanuit ging dat ik 50 MB/s ontvang wilde ik toch graag weten waarom ik ca. 6 MB/s haal.
Niet teveel happen ;) behalve in de verjaardagstaart dan :) *Verkapte gefeliciteerd* Der zijn weinig mensen die 50 MByte/sec aan kunnen, vooral niet als instap abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wachtwoord wijzigingen

http://www.kpn.com/corporate/Digitale-inbraak.htm

https://cscmail.kpnmail.nl/wachtwoordreset/

Het wachtwoord moet minimaal 8 en maximaal 16 karakters lang zijn en mag alleen letters, cijfer en de karakters .-_ bevatten.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2012 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Internetsnelheden worden door ISP's vrijwel nooit (moet de eerste iig nog tegenkomen) als MegaByte per seconde op de site weergegeven, je kan er in principe gewoon van uit gaan dat als je op de site van een ISP kijkt, het Megabit per seconde is.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomblack
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 11:19
Ik heb overal van die interactieve tv kastjes staan in mijn huis. 1 daarvan is aangesloten via zo'n powerline netwerk adapter. nu wil ik nog een interactieve tv kastje aansluiten via mijn stroom netwerk alleen moet ik dan weer 2 van die powerline kastjes kopen of alleen 1 ontvanger? En als ik er maar 1 hoef te kopen, moet die dan van het zelfde merk zijn?

ik werk nooit met die dingen 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door tomblack op 12-02-2012 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 15:30

roelbb

knorretje

tomblack schreef op zondag 12 februari 2012 @ 13:42:
Ik heb overal van die interactieve tv kastjes staan in mijn huis. 1 daarvan is aangesloten via zo'n powerline netwerk adapter. nu wil ik nog een interactieve tv kastje aansluiten via mijn stroom netwerk alleen moet ik dan weer 2 van die powerline kastjes kopen of alleen 1 ontvanger? En als ik er maar 1 hoef te kopen, moet die dan van het zelfde merk zijn?

als je de huidige powerline adapters van KPN hebt, dan kun je ook devolo's kopen (die maken ze voor KPN) Op de site van devolo kun je ook een programma downloaden om er een netwerk van te maken zodat je maar 3 adapters nodig hebt om twee ITV ontvangers te bedienen.

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

tomblack schreef op zondag 12 februari 2012 @ 13:42:

Dan kun je gewoon een Devolo uitbreiding kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzzer
ZeroCode schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 17:59:

Niet teveel happen ;) behalve in de verjaardagstaart dan :) *Verkapte gefeliciteerd* Der zijn weinig mensen die 50 MByte/sec aan kunnen, vooral niet als instap abbo.
Dankjewel! :) 50 Mbit is prima deluxe O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Louise525 schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 12:48:
[...]

Van sept 2009 tot sept 2010

Geen andere datum zichtbaar bij productgegevens.

Trouwens weet iemand als je het spamfilter en de virusscanner heb ingeschakeld op je mailbox (is volgens mij standaard) of je een melding krijgt als je mail ophaalt via pop3 bij spam of virus?

Namelijk nog nooit zoiets gezien bij KPN. Bij GMX krijg je dat namelijk wel

Nog zo iets je kunt wel mailboxen aanmaken maar niet verwijderen eerste mailbox natuurlijk uitgezonderd.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2012 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2012 @ 20:02:
[...]

Van sept 2009 tot sept 2010

Geen andere datum zichtbaar bij productgegevens.
Gefeliciteerd! Maar nu lijkt het erop dat het er van afhangt welke medewerker je aan de telefoon krijgt. :/

Even uit nieuwsgierigheid: heb je wel een schriftelijke bevestiging ontvangen van de doorgevoerde wijziging? Toen ik mijn onbeperkt bellen heb laten uitzetten, kreeg ik dat namelijk tot mijn verbazing schriftelijk per post bevestigd, waar een email wat mij betreft ook ruimschoots had volstaan.

Het lukt mij namelijk niet om "contact-emails ontvangen" aan te zetten. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maniak schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 09:29:
Wat ik heb gedaan is een eigen router neergezet waaraan alles hangt. Deze router is aangesloten op de experiabox. Vervolgens heb ik mijn eigen router in de DMZ gezet. Alles werkt als een zonnetje, al maanden :)
Is het zo dat je dan toch NAT loopback functionaliteit krijgt, of gaat dat sowieso niet werken als de Experia Box het niet ondersteund?

Ik ben er nu mee bezig en krijg het niet voor elkaar. Heb m'n router als DMZ host ingesteld op de ZTE, uPnP uitgezet op de ZTE, portforward voor port 80 weggehaald in ZTE, en toegevoegd in m'n router. Kan nu van buitenaf prima m'n webserver bereiken die op m'n eigen router zit aangesloten, maar kan nog steeds m'n webserver niet bereiken via het externe ip vanuit het interne netwerk.. Nu weet ik niet of ik iets vergeet, of dat het gewoon uberhaupt niet mogelijk is. (Ik weet dat mijn router _wel_ NAT loopback ondersteund, want het werkte prima met UPC)

Als het niet mogelijk is ga ik nl. de switch optie proberen van Pogostokje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Louise525 schreef op zondag 12 februari 2012 @ 23:21:
[...]

Gefeliciteerd! Maar nu lijkt het erop dat het er van afhangt welke medewerker je aan de telefoon krijgt. :/

Even uit nieuwsgierigheid: heb je wel een schriftelijke bevestiging ontvangen van de doorgevoerde wijziging? Toen ik mijn onbeperkt bellen heb laten uitzetten, kreeg ik dat namelijk tot mijn verbazing schriftelijk per post bevestigd, waar een email wat mij betreft ook ruimschoots had volstaan.

Het lukt mij namelijk niet om "contact-emails ontvangen" aan te zetten. :|
KPN stuurt altijd een schriftelijke bevestiging en een e-mail bij een verandering ook deze keer.

Ik heb ook al 2 keer (zaterdag en zondag) "contact-emails" ingeschakeld daarna keurig een bevestiging in beeld en per e-mail gekregen maar in het overzicht veranderd er niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-ter
  • Laatst online: 16-09 23:05

P-ter

...

Kan iemand mij vertellen welke set-top-boxen KPN op het moment uitlevert?

Een collega van mij kreeg in september nog een exemplaar met harde schijf (ik geloof dat dat de 1963 is?), maar bij andere bekenden is één zonder harde schijf geleverd.

Is het trouwens zo dat als je van Interactieve TV op ADSL overstapt op glasvezel, de oude apparatuur altijd wordt ingenomen? Of blijft je klantnummer (en daarmee dan de apparatuur) gelijk?

Ook ben ik benieuwd of er een wezenlijk verschil tussen de (oudere) tuner zonder harde schijf is en de nieuwere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innerchild
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-01-2023
P-ter schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 08:50:

Een collega van mij kreeg in september nog een exemplaar met harde schijf (ik geloof dat dat de 1963 is?), maar bij andere bekenden is één zonder harde schijf geleverd.

Is het trouwens zo dat als je van Interactieve TV op ADSL overstapt op glasvezel, de oude apparatuur altijd wordt ingenomen? Of blijft je klantnummer (en daarmee dan de apparatuur) gelijk?

Ook ben ik benieuwd of er een wezenlijk verschil tussen de (oudere) tuner zonder harde schijf is en de nieuwere.
Ze worden nu geleverd ZONDER harde schijf aangezien KPN nu het opnemen op afstand aanbied tegen betaling.... Ik heb nog zelf 2 met hardeschijf, gezien het feit dat de adminstratie van KPN 1 grote puinhoop is. Mijn buurman heeft 5 van die decoders in zijn huis liggen, aangezien ze dubbel hadden geleverd en KPN na zelfs 5 keer bellen het vertikte om die dozen op te halen.....

Nu heeft hij te horen gekregen dat hij ze mag houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Laatst online: 12:44

mwa

innerchild schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 10:54:
[...]

Ze worden nu geleverd ZONDER harde schijf aangezien KPN nu het opnemen op afstand aanbied tegen betaling.... Ik heb nog zelf 2 met hardeschijf, gezien het feit dat de adminstratie van KPN 1 grote puinhoop is. Mijn buurman heeft 5 van die decoders in zijn huis liggen, aangezien ze dubbel hadden geleverd en KPN na zelfs 5 keer bellen het vertikte om die dozen op te halen.....

hah! Het zelfde verhaal hier. Ik heb 2x het gehele pakket ontvangen voor het aansluiten van m'n glasvezel.
Dus ik heb nu nog over: 2x Motorola Interactieve TV, 1x switch, 1x ZTE, alle bekabeling.

Heb het doorgegeven aan KPN, maar die doen er niks mee. Ben benieuwd of dit ik nog kan doorverkopen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz

Fitz

Vincent! We happy?

[...]

Ze worden nu geleverd ZONDER harde schijf aangezien KPN nu het opnemen op afstand aanbied tegen betaling.......

.....
Dat is niet geheel waar. Het opnemen mag dan wel op afstand gebeuren, maar het live pauzeren gaat nog altijd via de harde schijf. Als je erom vraagt zullen ze niet moeilijk doen om die mét harde schijf op te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-ter

P-ter

...

Is er verder nog verschil in de kastjes zonder harde schijf (zapsnelheid bijvoorbeeld?). Ik heb nu een examplaar zonder harde schijf (exacte type niet bij de hand, geleverd september 2010), maar die is echt tergend langzaam soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabes
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 15:37
Vanmorgen toevallig een nieuwe verkoopsheet(geldig vanaf 19 februari) van KPN gezien staat natuurlijk mooi kort samengevat op wat de abonnementen zijn maar ook dit:
(ik citeer even letterlijk)

Nieuw bij Interactieve TV:
-Voortaan standaard ook een gratis HDMI kabel per tv-ontvanger in het pakket!
-Nieuwe uitstraling Interactieve TV menu: gemakkelijker zoeken, sneller navigeren door uitschuifbare submenu's en verbeterde presentatie van Videotheek Thuis en Programma Gemist
-Nieuw model tv-ontvanger (kleiner)

Jammer genoeg niet meer info over de nieuwe ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-ter

P-ter

...

Sabes schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 11:35:
Vanmorgen toevallig een nieuwe verkoopsheet(geldig vanaf 19 februari) van KPN gezien staat natuurlijk mooi kort samengevat op wat de abonnementen zijn maar ook dit:

-Nieuwe uitstraling Interactieve TV menu: gemakkelijker zoeken, sneller navigeren door uitschuifbare submenu's en verbeterde presentatie van Videotheek Thuis en Programma Gemist

Hmm, jammer. Ik wordt 23 februari aangesloten op glasvezel. Ik zal dan nog wel geen HDMI kabel en geen nieuw model ontvanger krijgen gok ik zo ( er vanuit gaande dat mijn pakket de komende week wordt verzonden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dialmformark schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 11:06:
[...]

hah! Het zelfde verhaal hier. Ik heb 2x het gehele pakket ontvangen voor het aansluiten van m'n glasvezel.
Dus ik heb nu nog over: 2x Motorola Interactieve TV, 1x switch, 1x ZTE, alle bekabeling.

Heb het doorgegeven aan KPN, maar die doen er niks mee. Ben benieuwd of dit ik nog kan doorverkopen 8)
Alles is normaal huur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Gewoon terugsturen

Serviceretouren KPN
Antwoordnummer 10119
2400 VB Alphen a/d Rijn

http://twitter.com/#!/KPNwebcare/statuses/137480127331307521

Even een klein briefje met naam adres en reden erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 00:47:
[...]
Ik heb ook al 2 keer (zaterdag en zondag) "contact-emails" ingeschakeld daarna keurig een bevestiging in beeld en per e-mail gekregen maar in het overzicht veranderd er niks.
Dat heb ik dus ook. :-( Ik bedacht dat je dan misschien je contact-telefoonnummer moet verwijderen, maar dat bleek onmogelijk te zijn.

Is er iemand bij wie contact-emails daadwerkelijk staat ingeschakeld? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Sabes schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 11:35:

Dat is goed nieuws, met name het nieuwe model tv-ontvanger. Was dat niet met kleine SSD erin?????

Gisteren heb ik mijn tv-abo bij Ziggo opgezegd. Nu wil ik tussen 1 en 15 maart overstappen naar alles-in-een standaard. Omdat ik alleen de tv-ontvangers nog niet heb, zou dat binnen 1 week te regelen moeten zijn, volgens de KS.
Het lijkt me ook nuttig om een kleine overlap te hebben, zodat ik het geleverde tv-beeld van KPN kan vergelijken met dat van Ziggo. Daar ben ik echt nieuwsgierig naar.

En nog even heel wat anders: vanwege defecte modem(s) ruim 3 dagen geen verbinding gehad. Ik heb nu volautomatisch € 0,10 (!) korting gekregen op mijn abonnement. Daar staat aan mijn kant een kleine € 15 aan belkosten tegenover (wil de KS dat je aan de lijn je modem gaat resetten enzo ook al heb je dat zelf al 3x gedaan voor alle zekerheid). -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:39
P-ter schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 08:50:

Wij zijn ook overgestapt vanaf ADSL naar glasvezel. Bij ADSL met interactieve TV kregen we een tuner met HDD, een WD Caviar Black wel te verstaan (volgens mij 640GB). Nu hebben we dus het Brons glasvezelpakket met interactieve TV en dat is een kastje zonder HDD. Daarvoor opgebeld en blijkbaar krijg je nog alleen een kastje met HDD als je voor een Zilverpakket of hoger kiest met Interactieve TV. Erg handig weer allemaal... vooral omdat dit natuurlijk weer nergens staat omschreven. :?

Ik weet niet of het oude kastje werkt in het nieuwe abbo. Ik had het idee van niet, mja, dat weet ik dus niet zeker. Ook hier liggen nog 2 tuners die ze niet hebben opgehaald... wel handig die extra schijfjes in het tijdelijke dure HDD tijdperk. ghehe :9 >:)

Op zich heb ik niet echt het gevoel van snelheidsvermindering of verbetering door een tuner zonder HDD. Volgens mij boeit dat niks... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcel87 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 16:26:
[...]

Ik weet niet of het oude kastje werkt in het nieuwe abbo. Ik had het idee van niet, mja, dat weet ik dus niet zeker. Ook hier liggen nog 2 tuners die ze niet hebben opgehaald... wel handig die extra schijfjes in het tijdelijke dure HDD tijdperk. ghehe :9 >:)

Op zich heb ik niet echt het gevoel van snelheidsvermindering of verbetering door een tuner zonder HDD. Volgens mij boeit dat niks... ;)
Als het goed werkt het als volgt:

Op glas werkt de "koper" ontvanger direct mmar met de zenders/paketten die je had bij ADSL. Na een bepaalde tijd verwijderd KPN de ontvanger uit de database omdat je geen ADSL account meer hebt. Op dat moment moet je dan het nieuwe itv nummer van glasvezel in de ontvanger invoeren . Vanaf dat moment heb je en ontvanger met de zenders volgens het glasvezel pakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-ter

P-ter

...

marcel87 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 16:26:
[...]
De vraag over het snelheidsverschil ging me meer om het verschil onderling tussen de tuners zonder harde schijf. Ik heb hier nu een Motorola VIP1910-9 die de laatste tijd erg traag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Laatst online: 13:53
Ik heb sinds een aantal dagen dat mijn motorola 1963 constant ++++ blijft geven (telt steeds op) en geen beeld op mijn tv. Volgens KPN ligt het er aan dat er maar 1 HDMI-receiver actief mag zijn, en ik heb er twee. Lijkt me dus een beetje vaag. Als ik volledig reset komt ie zonder problemen tot het derde bolletje en vervolgens klapt het beeld er uit. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen en hoe je het op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb

roelbb

knorretje

Paultje3181 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 18:53:
Ik heb sinds een aantal dagen dat mijn motorola 1963 constant ++++ blijft geven (telt steeds op) en geen beeld op mijn tv. Volgens KPN ligt het er aan dat er maar 1 HDMI-receiver actief mag zijn, en ik heb er twee. Lijkt me dus een beetje vaag. Als ik volledig reset komt ie zonder problemen tot het derde bolletje en vervolgens klapt het beeld er uit. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen en hoe je het op kan lossen?
heb je al een reset gedaan via het menu? Ik heb hier op glas ook twee ontvangers vis hdmi en dat is geen probleem.

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:42
Even een kleine crosspost uit het Telfort Ervaringen topic. Ik heb momenteel lopen een Telfort 20MB Internet abonnement (al vanaf 2007) en een Telfort TV abonnement (vanaf oktober 2011), nu ga ik verhuizen naar een locatie waar glasvezel is. Nu wil ik eigenlijk een abonnement op KPN Glasvezel 50MB of 100MB. Is het mogelijk Telefort helemaal op te zeggen en over te stappen op KPN glasvezel (zonder extra opzeggingskosten)?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Dat ligt vooral aan je contract bij Telfort. Als dat op te zeggen is zonder kosten, dan kost het niks.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
LOL dat laatste klinkt bijna als een uitspraak van Johan Cruijff :D

Maar idd..... kijk bij Telfort of je nog in een jaarcontract ofzo zit. Ik zou overigens sowieso niet eerder Telfort opzeggen dan wanneer je op glasvezel bent aangesloten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:39
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 17:17:
[...]
Als het goed werkt het als volgt:

Op glas werkt de "koper" ontvanger direct mmar met de zenders/paketten die je had bij ADSL. Na een bepaalde tijd verwijderd KPN de ontvanger uit de database omdat je geen ADSL account meer hebt. Op dat moment moet je dan het nieuwe itv nummer van glasvezel in de ontvanger invoeren . Vanaf dat moment heb je en ontvanger met de zenders volgens het glasvezel pakket
Maar begrijp ik uit je verhaal dat als je het nieuwe ITV nummer in de oude tuner invoert, je dan gewoon kan blijven kijken met de tuner met HDD? Of zenden die kastjes een uniek nummer mee welke behoort tot een bepaalde tuner en daarmee dan niet kan werken? :?
P-ter schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 18:43:
[...]
De vraag over het snelheidsverschil ging me meer om het verschil onderling tussen de tuners zonder harde schijf. Ik heb hier nu een Motorola VIP1910-9 die de laatste tijd erg traag is.
Hm ok, dan weet ik het niet. Zo'n Motorola hebben wij iig ook staan hier (eerst met HDD en nu zonder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-09 16:29

Daniel

Kapitein NCC-1701
Update, gisteren is men komen 'schouwen' voor het naar binnen brengen van de glasvezel. Planning is op dit moment nog onduidelijk maar men verwacht ergens in de 2e helft van maart. Ben benieuwd wanneer KPN gaat bellen dat het activeren van het modem begin maart niet gaat lukken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz

Fitz

Vincent! We happy?

Jumpman schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 22:05:
Even een kleine crosspost uit het Telfort Ervaringen topic. Ik heb momenteel lopen een Telfort 20MB Internet abonnement (al vanaf 2007) en een Telfort TV abonnement (vanaf oktober 2011), nu ga ik verhuizen naar een locatie waar glasvezel is. Nu wil ik eigenlijk een abonnement op KPN Glasvezel 50MB of 100MB. Is het mogelijk Telefort helemaal op te zeggen en over te stappen op KPN glasvezel (zonder extra opzeggingskosten)?
Ik zou even bellen met Telfort, aangezien Telfort een dochter is van KPN zou het best kunnen zijn dat je je TV-abo (van meestal een jaar) niet hoeft uit te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boschie_73
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-06 13:11
Even een vraagje.

Nu krijgen we binnenkort hier glasvezel nu wil ik bovenop slaapkamer zowel internet als tv via een powerline. Nu is het bij de kpn zo heb ik begrepen dat 1 poort op de router specifiek is voor de tv dit zou dus betekenen dat ik 4 powerline adapters nodig heb.

Ik zag dat er powerline's waren met inwendige switch en bijv.3 netwerk aansluitingen zou dit dan wel kunnen werken of hebben jullie misschien andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

De nieuwe STB is de Motorola VIP1853, veel mag ik niet verklappen ;)

@boschie_73 je kunt gewoon met een switch werken, dus je hoeft geen 4 homeplugs te gebruiken, daarnaast zijn de nieuwste modems instelbaar per interface, je kunt dus 4 itv poorten maken, mocht je dat willen.

[ Voor 60% gewijzigd door Herby op 15-02-2012 17:29 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
  • Laatst online: 10-02-2024
Herby schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 17:27:
De nieuwe STB is de Motorola VIP1853, veel mag ik niet verklappen ;)

@boschie_73 je kunt gewoon met een switch werken, dus je hoeft geen 4 homeplugs te gebruiken, daarnaast zijn de nieuwste modems instelbaar per interface, je kunt dus 4 itv poorten maken, mocht je dat willen.
Hier de specs vreemd trouwens dat het hier modellen betreft met HD.
Ik dacht toch dat het de bedoeling was dat iedereen aan het opneem pakket moest!
dus ontvangers met een HD op disabled of ontvanger zonder HD in dit model zie ik alleen met HD.

http://www.motorola.com/s...c_files/VIP1853-XW-EN.pdf

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb

roelbb

knorretje

Thijs1 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 18:51:
[...]

Hier de specs vreemd trouwens dat het hier modellen betreft met HD.
Ik dacht toch dat het de bedoeling was dat iedereen aan het opneem pakket moest!
dus ontvangers met een HD op disabled of ontvanger zonder HD in dit model zie ik alleen met HD.

http://www.motorola.com/s...c_files/VIP1853-XW-EN.pdf

mvg
de harddisk is optioneel, hij kan in de module in de onderkant, hoeft dus niet.

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
  • Laatst online: 10-02-2024
Dat zag ik ook dus zal KPN deze STB's dan gaan leveren zonder HD!
Of gezien het resultaat met het opneem pakket (niet erg positief)
toch met HD 's?

Ben benieuwd!

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds december afgelopen jaar op glasvezel van KPN met 2 decoders. Standaard abbo, we krijgen een dikke 100mbit die ik zowel met torrents als ftp of een goeie speedtest makkelijk haal, het online gamen (ping 5ms) is werkelijk een verademing tov concepts glas en al in het bijzonder ziggo
Ook is het geen probleem om fanatiek te downloaden tijdens het gamen. De verbinding is erg stabiel en alles werkt goed.
:)
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Volgens mij moet KPN altijd nog HDD's ( GEEN HD, dat lijkt te veel op HD-televisie dus alsof je de resolutie bedoelt ;) ) inbouwen als ze ook pauzeren mogelijk willen maken..... Het lijkt me namelijk wel erg snel problematisch als voor iedere kant de live TV stream alsnog gebufferd moet worden in de cloud bij KPN.....

Pagina: 1 ... 18 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.