[KPN] Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 101 Laatste
Acties:
  • 906.015 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElArmaSecreta
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-09 11:59
Iemand in Enschede-Zuid, Helmerhoek ervaringen met glasvezel van KPN?
Vrijdag wordt glasvezel geïnstalleerd/aangelegd in de meterkast door Reggefiber, en mijn vraag is nou wanneer ik feitelijk gebruik zou kunnen maken van glasvezel(beloofde snelheid) als ik mij zo snel mogelijk aan liet sluiten door KPN(Instap Internet + TV 50/50).
Op de site van Reggefiber vind ik namelijk dit over het betreffende abonnement van KPN: ingangsdatum zelf kiezen binnen een jaar na aansluiting glasvezel in huis.
Nou liep ik vandaag het glasvezelcentrum in Enschede binnen en daar had de medewerkster het over de oplevering van de wijkcentrale, kan iemand me hier wat meer over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

eymey schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 14:21:
Helaas blijven de settopboxen inderdaad gewoon onverminderd activiteit genereren. Ik maak me zelfs sterk dat ze gewoon de laatst ontvangen IGMP multicast stream binnen blijven krijgen en dat ze alleen op een soort 'screensaver' gaan.

Dit is trouwens helaas met de boxen van glashart media niet heel veel anders.
De HDD blijft ook nog een lange tijd aan wanneer je de settopbox op standby zet. Soms spint de HDD ook ineens wanneer de settopbox in standby staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Klopt. Dat laatste is bij de settopboxen van Glashart Media trouwens nog veel erger. Daar blijft de HDD -altijd- spinnen. Gelukkig zijn het wel 2,5 inch harddisks maar je hoort ze wel degelijk.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 09:28
eymey schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 14:21:
Helaas blijven de settopboxen inderdaad gewoon onverminderd activiteit genereren. Ik maak me zelfs sterk dat ze gewoon de laatst ontvangen IGMP multicast stream binnen blijven krijgen en dat ze alleen op een soort 'screensaver' gaan. .
Dat lijkt me sterk, bij de DSL variant ITV is dat in iedergeval niet zo. Aangezien ze het platform 1:1 gekopieerd lijken te hebben zal dit voor de glasvariant waarschijnlijk ook niet zo zijn. Voor de stream that is.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-ter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 23:05

P-ter

...

ElArmaSecreta schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 14:53:
Nou liep ik vandaag het glasvezelcentrum in Enschede binnen en daar had de medewerkster het over de oplevering van de wijkcentrale, kan iemand me hier wat meer over vertellen?
Geen ervaring in Enschede maar uit Leeuwarden:
  • November 2010 t/m Januari 2011 regelmatig graafwerkzaamheden in en om het gebouw (mensen met reggefiber hesjes)
  • Maart 2011 kabels in ons gebouw (hoogbouw).
  • November 2011 FTU geinstalleerd
  • December 2011 FTU doorgemeten richting pop
Ik heb nu de FTU in huis, maar heb nog geen verbinding (wel gepreorderd bij KPN). Mijn aansluiting kan volgens reggefiber niet gepatched worden in de pop/wijkcentrale van mijn wijk wegens te weinig apparatuur. Verwachte oplevering is nu eind januari.

Het hangt er dus feitelijk vanaf of je pop/wijkcentrale al is aangesloten op de netwerken van de providers en of er ruimte is om jouw kabel te patchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElArmaSecreta
P-ter schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:22:
[...]

Geen ervaring in Enschede maar uit Leeuwarden:
  • November 2010 t/m Januari 2011 regelmatig graafwerkzaamheden in en om het gebouw (mensen met reggefiber hesjes)
  • Maart 2011 kabels in ons gebouw (hoogbouw).
  • November 2011 FTU geinstalleerd
  • December 2011 FTU doorgemeten richting pop
Ik heb nu de FTU in huis, maar heb nog geen verbinding (wel gepreorderd bij KPN). Mijn aansluiting kan volgens reggefiber niet gepatched worden in de pop/wijkcentrale van mijn wijk wegens te weinig apparatuur. Verwachte oplevering is nu eind januari.

Het hangt er dus feitelijk vanaf of je pop/wijkcentrale al is aangesloten op de netwerken van de providers en of er ruimte is om jouw kabel te patchen.
Bedankt voor je reactie, nu snap ik er wat meer van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ElArmaSecreta schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 14:53:
Iemand in Enschede-Zuid, Helmerhoek ervaringen met glasvezel van KPN?
Vrijdag wordt glasvezel geïnstalleerd/aangelegd in de meterkast door Reggefiber, en mijn vraag is nou wanneer ik feitelijk gebruik zou kunnen maken van glasvezel(beloofde snelheid) als ik mij zo snel mogelijk aan liet sluiten door KPN(Instap Internet + TV 50/50).
Op de site van Reggefiber vind ik namelijk dit over het betreffende abonnement van KPN: ingangsdatum zelf kiezen binnen een jaar na aansluiting glasvezel in huis.
De wijkcentrale moet klaar gemaakt worden voor de glasvezel verbindingen, er moet daar o.a. het een en ander aan kabels e.d. geplaatst worden. Dan pas kan de ISP aan de gang.

Zo ging het bij mij trouwens:
Binnensingelgebied Enschede, vlakbij ijssalon de Singel: tussen het aanleggen van glasvezel (februari), plaatsen modem (maart) en het daadwerkelijk werken(d krijgen) van de verbinding (mei) zaten een paar maanden. De wijkcentrale moest nog klaargemaakt worden voor al die glasvezelaansluitingen, helaas betekend "wijkcentrale klaar" niks. Nadat de ISP de verbinding probeerde te activeren bleek uiteindelijk de wijkcentrale toch niet af (ontbrak een kabel) en daarna bleek er een andere kabel verkeerd aangesloten waardoor de ISP in iemand anders zijn modem zat te kijken zonder dat door te hebben |:( en mijn verbinding niet werkte.
Maar door mijn (more or less) out of the box denken de monteur maar even verteld wat ik dacht dat het was, de helpdesk kwam er namelijk niet uit, en toen kon ik in mei eindelijk internetten :)
(De monteur gaf aan dat ik niet de enige was waarbij het niet werkend te krijgen was, dus mogelijk heb ik hem op het juiste spoor gezet voor de andere probleemgevallen.)

[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 11-01-2012 16:30 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:22

MCP cloud

Op het web sinds 1998

ElArmaSecreta schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:40:
[...]

Bedankt voor je reactie, nu snap ik er wat meer van :)
mijn log zover.........

28-04-2010 Glashart glasvezel aankondigingsbrief
10-11-2010 Glashart brief aanmelden

07-08-2011 Reggefiber brief graafwerkzaamheden
17-08-2011 Reggefiber brief eindelijk glasvezel bij u in de straat
22-09-2011 Reggefiber graafwerkzaamheden
16-11-2011 Lijbrandt online aangemeld
17-11-2011 Reggefiber graafwerkzaamheden
18-11-2011 Reggefiber glasvezel modem dummy
22-11-2011 Lijbrandt bevestigingsbrief
22-11-2011 Reggefiber folder Informatiebijeenkomst
29-11-2011 Lijbrandt activatie brief
10-12-2011 Reggefiber folder klantbeoordeling
27-12-2011 Reggefiber folder Kom naar het Glasvezelevenement

??-??-2012 Modem geactiveerd

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElArmaSecreta
Bedankt voor de reacties! Heb ondertussen reactie op een mail van Reggefiber en zal morgen kijken of ik KPN kan bereiken :)
De medewerkster zei trouwens dat je pas begon met betalen wanneer je modem geactiveerd werd en feitelijk gebruik kan maken van het glasvezelnetwerk, weet iemand hier meer van? Voordat ik dubbel aan het betalen kom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:38
fiberdordrecht schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:40:
[...]

mijn log zover.........

28-04-2010 Glashart glasvezel aankondigingsbrief
10-11-2010 Glashart brief aanmelden

07-08-2011 Reggefiber brief graafwerkzaamheden
17-08-2011 Reggefiber brief eindelijk glasvezel bij u in de straat
22-09-2011 Reggefiber graafwerkzaamheden
16-11-2011 Lijbrandt online aangemeld
17-11-2011 Reggefiber graafwerkzaamheden
18-11-2011 Reggefiber glasvezel modem dummy
22-11-2011 Lijbrandt bevestigingsbrief
22-11-2011 Reggefiber folder Informatiebijeenkomst
29-11-2011 Lijbrandt activatie brief
10-12-2011 Reggefiber folder klantbeoordeling
27-12-2011 Reggefiber folder Kom naar het Glasvezelevenement

??-??-2012 Modem geactiveerd
Ga je nou serieus bij elke folder of brief een update posten?
No office maar het voegt inhoudelijk totaal niks toe aan dit topic :+
En het begint ergens ook wel een beetje irritant te worden om het overal in elk topic te plaatsen.

[ Voor 5% gewijzigd door White_Collar op 11-01-2012 18:59 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:29
Vlak voor kerst had de monteur die bij ons de kabel in huis bracht een kabelbreuk geconstateerd (EDIT in "[KPN] Glasvezel"). Nu hadden wij van Reggefiber gehoord dat er in de tweede helft van januari pas iemand langs zou kunnen komen om dat te fixen, dus er stonden er vanmorgen plots twee monteurs op de stoep die naar de kabelbreuk kwamen kijken :)
Na een hoop gefoeter op de eerste monteur van vorige maand (die had schijnbaar zo ongeveer niets volgens de regels opgeleverd) wilden ze al de stoep gaan open graven om te kijken of de kabel wellicht in een te scherpe bocht lag, toen een van die twee opmerkte dat de kabel wel erg strak om de "haspel" in het glasvezelkastje zat. Nadat hij die er ruimer omheen had gelegd kwam er weer een prima signaal door de kabel, de bocht was daar dus gewoon te krap geweest :X
Lekker werk dus weer van die eerste monteur, maar het is in ieder geval verholpen :)

Nu wachten op de aansluiting door KPN...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Ga je nou serieus bij elke folder of brief een update posten?
No office maar het voegt inhoudelijk totaal niks toe aan dit topic :+
En het begint ergens ook wel een beetje irritant te worden om het overal in elk topic te plaatsen.
Ik zal weer posten (foto's) als ik mijn modem hier heb O-)

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Nu online
@edit: Dat is inderdaad wel heel erg slordig. Aan de andere kant zou je eigenlijk ook verwachten dat de FTU zodanig geconstrueerd wordt dat de lus die je legt niet te klein -kan- zijn :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:30
Die haspel is er om een minimale diameter te hebben voor de lus en zie je ook terug in glas patch panels.
Het klinkt heel erg vreemd dat de kabel te strak om die haspel heen kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Laatst online: 12:29
Tja, wat dat betreft ben ik zelf niet technisch genoeg (maar ik zou ook zeggen dat het niet moet kunnen), echter heb ik het met eigen ogen gezien, of de monteurs hebben een verdraaid goed stukje toneel gespeeld, samen met de persoon in de centrale :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Sinds kort probeer ik me ook te verdiepen in het glasvezelaanbod.
Bij ons wordt glasvezel neergelegd door Reggefiber.

Op zich begrijp ik alles wel. Het enige waar ik niet zeker van ben (of ik het begrijp) is het DVB-c verhaal. Klopt het als ik stel dat KPN per definitie het DVB-c en/of een analoog signaal niet aanbiedt? Waardoor je dus TV's niet meer op een standaardsignaal kan aansluiten?
Daarnaast lees ik dat het KPN tv-signaal slechter is dan dat van DVB-c aanbieders. Is dit voor gemiddelde gebruikers ook merkbaar of slechts voor puristen?

Op dit moment maken we tot tevredenheid gebruik van UPC met HD-zenders, zelden problemen mee gehad en altijd snel opgelost gehad. Dat kan ook niet elke UPC-gebruiker zeggen ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Nu online
Ik denk dat ik wel redelijk kan stellen dat niet-puristen best tevreden zullen zijn met het KPN beeld.

KPN levert per definitie inderdaad geen DVB-C, FM en analoog. Dat doen ze alleen maar bij Wholesale contracten volgens het WMP+ model. In dat geval is ook van IPTV het HD-beeld stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Nu online
Maar met andere woorden, als je van UPC digitale TV afkomt, dan ga je er bij KPN Glasvezel op achteruit?

Waar staat WMP+ overigens voor en aan welke aanbieders moet ik dan denken?

[ Voor 8% gewijzigd door bazzemans op 13-01-2012 19:51 . Reden: deel verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexrider
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-11-2023
De kwaliteit van UPC digitale TV is beter dan dat van KPN. Ik heb zelf IPTV van Xs4All (zelfde als KPN) en ben daar tevreden mee. Mijn ouders hebben digitale TV van UPC (HD pakket) maar ik kan geen duidelijk verschil waarnemen. Wellicht zou je daarvoor op beide TV's gelijktijdig een uitzending moeten kunnen zien, Overigens schijnt KPN met een HD+ test bezig te zijn (elders in dit topic geeft iemand aan in een testgroep te zitten), het is waarschijnlijk een kwestie van tijd todat ook KPN met verbeterde streams gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:38

Pogostokje

* twiet *

KPN heeft het zichzelf gewoon hopeloos moeilijk gemaakt.

Ze hebben 3 verschillende types TV klanten, gesplitst op aansluiting:
- ADSL1 -> max 8Mbit
- ADSL2 -> max 20Mbit
- FttH -> max 1Gbit (=snelheid glasvezel van pop naar woning)

De huidige SD streams (3Mbit/s) zijn perfect voor ADSL gebruikers. Dan kunnen ze nog daarnaast internet gebruiken. De huidige HD streams (7Mbit/s) zitten precies tegen de grens aan van wat ADSL nog gegarandeerd aankan. En dan nu, de HD+ streams die vergelijkbaar zijn met wat Ziggo en UPC aanbieden zitten rond de 14Mbit/s ... dat trekt dus lang niet elke ADSL lijn. Zelfs de ADSL2 klanten hebben lang niet altijd een hogere snelheid dan deze 14Mb/s als gevolg van hoe ADSL nou eenmaal technisch werkt.
Tot overmaat van ramp hebben ze er ook voor gekozen om de TV decoders te ondersteunen via die powerline adapters. Leuk idee toen SD nog helemaal toppie was, maar HD+ door die dingen ... Hoe snel deze zijn dat verschilt per huishouden maar het is simpelweg zeer aannemelijk dat er meer problemen ontstaan bij de HD+ streams ... en dat kan dan dus ook best bij een glasvezelklant zijn die denkt het beste van het beste te hebben.

Hoe ga je dit uitleggen aan mensen die technisch er geen verstand van hebben en die gewoon TV willen kijken via de spullen die KPN hun levert en ondersteunt?

Ze ontkomen er bijna niet aan om voor de glasvezelklanten een aparte selectie van TV-zenders op te gaan zetten en daarmee de HD+ streams gewoon niet aan ADSL klanten aan te gaan bieden. Voor hun verandert er dan niks, ze kunnen niet een zender selecteren die elke 3 seconden even hapert. Daarbij dan een briefje sturen aan de glasvezel klanten met dat voor de beste HD ervaring er beter geen gebruik kan worden gemaakt van die devolo powerline dingen, maar dat er een UTP kabeltje getrokken moet worden. Die kabel is het geld niet, maar mensen willen geen kabel in het zicht hebben natuurlijk. Sorry klant, die powerline dingen is slechte investering geweest.
Glasvezelklanten zijn volgens mij nu een beetje de dupe van de ADSL klanten die al langer klant zijn en waar de infrastructuur zo'n beetje op is ingericht de laatste jaren, en KPN weet niet wat ze er mee moeten.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Pogostokje schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 16:04:
KPN heeft het zichzelf gewoon hopeloos moeilijk gemaakt.

Ze hebben 3 verschillende types TV klanten, gesplitst op aansluiting:
- ADSL1 -> max 8Mbit
- ADSL2 -> max 20Mbit
- FttH -> max 1Gbit (=snelheid glasvezel van pop naar woning)

De huidige SD streams (3Mbit/s) zijn perfect voor ADSL gebruikers. Dan kunnen ze nog daarnaast internet gebruiken. De huidige HD streams (7Mbit/s) zitten precies tegen de grens aan van wat ADSL nog gegarandeerd aankan. En dan nu, de HD+ streams die vergelijkbaar zijn met wat Ziggo en UPC aanbieden zitten rond de 14Mbit/s ... dat trekt dus lang niet elke ADSL lijn. Zelfs de ADSL2 klanten hebben lang niet altijd een hogere snelheid dan deze 14Mb/s als gevolg van hoe ADSL nou eenmaal technisch werkt.
Tot overmaat van ramp hebben ze er ook voor gekozen om de TV decoders te ondersteunen via die powerline adapters. Leuk idee toen SD nog helemaal toppie was, maar HD+ door die dingen ... Hoe snel deze zijn dat verschilt per huishouden maar het is simpelweg zeer aannemelijk dat er meer problemen ontstaan bij de HD+ streams ... en dat kan dan dus ook best bij een glasvezelklant zijn die denkt het beste van het beste te hebben.

Hoe ga je dit uitleggen aan mensen die technisch er geen verstand van hebben en die gewoon TV willen kijken via de spullen die KPN hun levert en ondersteunt?

Ze ontkomen er bijna niet aan om voor de glasvezelklanten een aparte selectie van TV-zenders op te gaan zetten en daarmee de HD+ streams gewoon niet aan ADSL klanten aan te gaan bieden. Voor hun verandert er dan niks, ze kunnen niet een zender selecteren die elke 3 seconden even hapert. Daarbij dan een briefje sturen aan de glasvezel klanten met dat voor de beste HD ervaring er beter geen gebruik kan worden gemaakt van die devolo powerline dingen, maar dat er een UTP kabeltje getrokken moet worden. Die kabel is het geld niet, maar mensen willen geen kabel in het zicht hebben natuurlijk. Sorry klant, die powerline dingen is slechte investering geweest.
Glasvezelklanten zijn volgens mij nu een beetje de dupe van de ADSL klanten die al langer klant zijn en waar de infrastructuur zo'n beetje op is ingericht de laatste jaren, en KPN weet niet wat ze er mee moeten.
Vergeet VDSL niet wat nu tot 50Mbit gaat en in de toekomst nog sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Nu online
Yep, maar die VDSL snelheden gaan klanten, die door afstand tot de centrale of kwaliteit van de lijnen nu ook al niet meer dan 12 mbit halen, niet helpen.

Overigens, @Pogostokje: Er zijn nog best wel mogelijkheden om dit ' dilemma' op te lossen hoor (en ik gok dat KPN daar ook hard mee bezig zal zijn) maar die kosten gewoon even tijd.

Uiteindelijk zal het er wel op neer komen dat ' iets' meet hoe snel de lijn is, en afhankelijk daarvan gewoon aan de middleware doorgeeft welk zenderaanbod een bepaalde klant moet krijgen. Nog een optie kan zijn is dat men klanten gewoon in de database gaat onderscheiden op aansluiting die ze hebben, eventueel gekoppeld met de informatie van de Dynamic Line Management apparatuur bij xDSL lijnen?

En ze kunnen natuurlijk ook gewoon HD+ naast HD blijven doorgeven. Per slot van rekening wordt nu ook al SD naast HD aangeboden (je moet voor HD specifiek naar bepaalde nummers ' zappen' , daar waar Glashart Media gewoon de best beschikbare stream op de ' normale' positie van de zender zet).

Het is verder natuurlijk ook een beetje gissen hoeveel powerline oplossingen er nu bij de div. klanten draaien. Maar ik kan me voorstellen dat klanten, die in problemen komen, bv. een ' gratis' upgrade zouden kunnen krijgen naar de 500 mbit standaard voor Powerline. Daar liggen de snelheden, zowel worst case als normaal, een behoorlijk stuk hoger. Wel duur voor KPN, maar als het strategisch weg te strepen is tegen extra marktaandeel.....

Soortgelijk deden ze ook met Digitenne, op plekken waar volgens de postcodecheck binnen-ontvangst mogelijk moest zijn. Als bleek dat dit niet ging, dan kreeg de klant zonder kosten een buitenantenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Nu online
Hoe staat het eigenlijk met het wifi via de Experiabox? Onlangs heb ik voor mijn ouders een nieuwe router gekocht met een beter bereik, zodat ze ook in de tuin kunnen internetten. Ik vrees ervoor dat dit met de experiabox niet meer gaat werken. Is het dan mogelijk om de bestaande router er bedraad achter te hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
bazzemans schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 19:52:
Hoe staat het eigenlijk met het wifi via de Experiabox? Onlangs heb ik voor mijn ouders een nieuwe router gekocht met een beter bereik, zodat ze ook in de tuin kunnen internetten. Ik vrees ervoor dat dit met de experiabox niet meer gaat werken. Is het dan mogelijk om de bestaande router er bedraad achter te hangen?
Tuurlijk, je moet je router dan gewoon instellen als Acces point. Zoek even op GoT want er zijn diverse topics die daar over gaan. Het voordeel hiervan is ook nog eens dat je de router in principe overal bedraad neer kan hangen / naar toe kan nemen omdat hij overal werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:14
Iemand die toevallig al een VPN werkend heeft, zodat je op een andere locatie ook tv kan kijken?

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abort_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-08 09:25
Morpheusk schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 21:49:
Iemand die toevallig al een VPN werkend heeft, zodat je op een andere locatie ook tv kan kijken?
Als je op een andere locatie tv wil kijken kun je ook gewoon naar http://www.itvonline.nl/ surfen en je KPN credentials gebruiken zover ik weet. Ik had ergens gelezen dat je daarvoor niet via je KPN IP hoeft te surfen. Helaas zijn nog lang niet alle zenders in internet stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
abort_ schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 22:32:
[...]

Als je op een andere locatie tv wil kijken kun je ook gewoon naar http://www.itvonline.nl/ surfen en je KPN credentials gebruiken zover ik weet. Ik had ergens gelezen dat je daarvoor niet via je KPN IP hoeft te surfen. Helaas zijn nog lang niet alle zenders in internet stream.
Kende ik niet eens proberen, bedankt.

Maar ik bedoel eigenlijk met een extra gehuurde Setup box, zodat ik dus fysiek op een tv kan kijken.

*Voor itvonline.nl moet je helaas ook met je thuisnetwerk verbonden zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Morpheusk op 13-01-2012 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Nu online
In theorie zal dat best kunnen werken (heb zelf ook wel eens met het idee gespeeld). Alleen nog nooit getest.

Je moet wel een behoorlijke gegarandeerde hoge bandbreedte en lage latency weten te realiseren.

En je moet een VPN oplossing gebruiken die de VPN adapter kan bridgen met een netwerk interface die in het IPTV netwerk zit (Met " openvpn" icm. Linux kan dat heel goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:54

Gaitman

The Real One

eymey schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 22:39:
In theorie zal dat best kunnen werken (heb zelf ook wel eens met het idee gespeeld). Alleen nog nooit getest.

Je moet wel een behoorlijke gegarandeerde hoge bandbreedte en lage latency weten te realiseren.

En je moet een VPN oplossing gebruiken die de VPN adapter kan bridgen met een netwerk interface die in het IPTV netwerk zit (Met " openvpn" icm. Linux kan dat heel goed).
Jep een VPN opzetten naar je thuisnetwerk om itvonline.nl te kijken werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:30
Ondertussen is de upgrade naar het nieuwe abonnement hier compleet afgerond.
Afgelopen donderdag nogmaals gebeld om te vragen waarom de gekozen snelheid volgens de website 50/50 was terwijl deze 100/100 zou moeten zijn.
Blijkt dus dat het abonnement de afgelopen week meerdere keren aangepast is naar de verkeerde vorm.
Aanpassen naar de nieuwe juiste vorm had echter weer financiele gevolgen vanwege de aangepaste telefoontarieven.
We gingen bij de eerste aanpassing van 87,50 naar 82,50 maar verloren het pluspakket wat niet aangegeven was en hadden we 50/50.
Na activeren pluspakket en de belofte dat de snelheid goed gezet zou worden zaten we op 92,50 per maand maar de snelheid bleef 50/50.
Na overzetten naar het goede abonnement zakten we weer naar 82,50 per maand (inclusief pluspakket)
In het nieuwe pakket zit echter geen bel-onbeperkt-altijd meer wat wij hadden, dat is een los produkt geworden van 15 per maand.
We hebben besloten om bel-onbeperkt-altijd achterwege te laten aangezien we helemaal niet zoveel bellen en gewoon tikken te betalen.

Hoe de exacte prijsopbouw nu is op op papier weten we nog niet, in tegenstelling tot de twee foutieve aanpassingen van het abonnement hebben we de laatste keer geen bevestiging gehad.

[ Voor 5% gewijzigd door ninjazx9r98 op 14-01-2012 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Nu online
Gaitman schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 00:22:
[...]

Jep een VPN opzetten naar je thuisnetwerk om itvonline.nl te kijken werkt.
Nou, de originele vraagsteller bedoelde denk ik meer de set top box (of een andere) mee nemen naar iemand anders en daar dan kunnen kijken :D. Dit moet dus ook zeer goed mogelijk zijn, alleen eventjes bewerkelijk om op te zetten.

Dan is itvonline toch wel iets makkelijker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
eymey schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 22:39:

Ik zit eraan te denken om 2x een linksys router aan te schaffen en deze te voorzien van DD-WRT met OpenVPN. Hiermee zou het mogelijk zijn om simpel een Site-to-Site VPN op te zetten. Zodat ik niet op 2 locaties een server moet hebben draaien.

qua bandbreedte is Locatie 1 nu nog 50/50 (wordt dus 100/100) en Locatie 2 VDSL Telfort met een snelheid van ongeveer 18Mb (2MB sec). De TV stream bij KPN is ongeveer 8Mb voor SD en 12Mb voor HD? Dus dit lijkt mij geen probleem. Maar misschien zie ik wat over het hoofd...

Eigenlijk ben ik ook een beetje bang dat een site-to-site VPN niet gaat werken met de experiabox, want met dat ding weet je het maar nooit en dan zit ik met 2 aangeschafte routers :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:31
Morpheusk schreef op zondag 15 januari 2012 @ 02:54:
[...]

Ik zit eraan te denken om 2x een linksys router aan te schaffen en deze te voorzien van DD-WRT met OpenVPN. Hiermee zou het mogelijk zijn om simpel een Site-to-Site VPN op te zetten. Zodat ik niet op 2 locaties een server moet hebben draaien.

qua bandbreedte is Locatie 1 nu nog 50/50 (wordt dus 100/100) en Locatie 2 VDSL Telfort met een snelheid van ongeveer 18Mb (2MB sec). De TV stream bij KPN is ongeveer 8Mb voor SD en 12Mb voor HD? Dus dit lijkt mij geen probleem. Maar misschien zie ik wat over het hoofd...

Eigenlijk ben ik ook een beetje bang dat een site-to-site VPN niet gaat werken met de experiabox, want met dat ding weet je het maar nooit en dan zit ik met 2 aangeschafte routers :X
Ik zelf gebruik L2TP over IPSec, dit werkt prima over de Experiabox edoch de tunnelsnelheid is erg afhankelijk van de gebruikte encryptie. Bij gebruik van 3DES kom ik niet verder dan 15MBit/s (op een Vigor2920), daarnaast ben je vermoedelijk erg afhankelijk van the "single thread" Upload van je provider.
Ik heb geen idee hoe snel de linksys routers zijn bij gebruik van openVPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

De TV stream bij KPN is ongeveer 8Mb voor SD en 12Mb voor HD?
Momenteel: 3Mb en 7Mb, maar in de toekomst wordt dit hopenlijk wel meer in de richting van wat jij zegt.
Hans_18T schreef op zondag 15 januari 2012 @ 10:43:
Dit is wel een hele goeie, bij huis/tuin/keuken routers is de cpu van de router vaak de bottleneck bij encryptie en tunnels. Ik zou dit zeker even nakijken voor je er 2 koopt.

[ Voor 39% gewijzigd door Pogostokje op 15-01-2012 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy001
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 22:05
Afbeeldingslocatie: http://pix.kwertie.nl/glasftu.jpg

Welke lampjes moeten er allemaal standaard op de FTU branden (zonder dat er een modem o.i.d. is aangesloten)?

Bij mij brandt momenteel alleen maar het lampje van de power. (Bovenstaande foto is niet van mij :'( )

FTU hangt er inmiddels al 1 maand en er is al van alles fout gegaan bij Reggefiber maar volgens hen is woensdagochtend nog wat aangepast in de centrale en dit is doorgegeven aan KPN. "Dan zou na het weekend toch echt moeten werken"

Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Stimpy001 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 11:43:
[afbeelding]

Welke lampjes moeten er allemaal standaard op de FTU branden (zonder dat er een modem o.i.d. is aangesloten)?

Bij mij brandt momenteel alleen maar het lampje van de power. (Bovenstaande foto is niet van mij :'( )

FTU hangt er inmiddels al 1 maand en er is al van alles fout gegaan bij Reggefiber maar volgens hen is woensdagochtend nog wat aangepast in de centrale en dit is doorgegeven aan KPN. "Dan zou na het weekend toch echt moeten werken"
Glas moet ook branden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
Hans_18T schreef op zondag 15 januari 2012 @ 10:43:
[...]

Ik zelf gebruik L2TP over IPSec, dit werkt prima over de Experiabox edoch de tunnelsnelheid is erg afhankelijk van de gebruikte encryptie. Bij gebruik van 3DES kom ik niet verder dan 15MBit/s (op een Vigor2920), daarnaast ben je vermoedelijk erg afhankelijk van the "single thread" Upload van je provider.
Pogostokje schreef op zondag 15 januari 2012 @ 11:01:

Dit is wel een hele goeie, bij huis/tuin/keuken routers is de cpu van de router vaak de bottleneck bij encryptie en tunnels. Ik zou dit zeker even nakijken voor je er 2 koopt.
Inderdaad nog niet bij stil gestaan.

De Vigor2920 beschikt over een 32bit infineon CPU 133/266 MHz, met 64 MB SDRAM en 8 MB Flash geheugen.
De Linksys WRT54GL beschikt over een Broadcom BCM5352 CPU @ 200MHz, met SDRAM16 en 4 MB Flash geheugen.

Helaas kan ik nog geen ervaringen m.b.t. de snelheid vinden van de WRT54GL op de DD-WRT forums.

[ Voor 4% gewijzigd door Morpheusk op 15-01-2012 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Nu online
[...]

OpenVPN gebruikt standaard UDP voor de tunnel. Dat gaat echt wel werken icm Experiabox hoor :). Heb bij m'n vorige bedrijf (voor het werd over genomen) ontzettend veel met OpenVPN gedaan. Heb het zelfs eens een keer misbruikt (icm. het Spanning Tree mechanisme) om een failover op te zetten tussen een wirelessverbinding naar een pand aan de overkant van de straat en de backup ADSL van dat pand.

Het zal inderdaad eerder de gekozen encryptie worden die invloed gaat hebben op de performance van de gebruikte routers. Op m'n werk gebruikten we een Celeron 600 server als router bak met een 10/10 fiber verbinding van Unet, 100/100 in Telecity Amsterdam, thuiswerkers, wireless verbinding met ander pand en nog een kantoor in Duitsland. Dat ging altijd goed O-). In totaal ong. 6 OpenVPN daemons.

Ik denk dat zowel de Vigor als een Linksys WRT54G(x) uberhaupt al moeite gaan krijgen met de upload, (de Linksys zeker), laat staan met ook nog een tunnel opzetten. Hoewel, ze krijgen misschien wat slack als ze zelf geen router hoeven te zijn en alleen maar de tunnel hoeven te doen. Zie ook KPN Glasvezel router vervangen voor eigen met Gb + OpenWrt

en http://www.hermanvandrie....15&layout=default&lang=en

Herman is iig bij de komst van glasvezel overgestapt van Linksys naar TP-link

[ Voor 16% gewijzigd door eymey op 15-01-2012 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

Nou, dat schiet lekker op......
Geachte heer,

Op 12 januari heeft u een e-mail gestuurd met betrekking tot de omzetting van uw abonnement.

Momenteel zorgt een technisch probleem er voor dat wij uw pakket niet meteen om kunnen zetten. Hierdoor kunt u nog niet gebruik maken van de verhoogde snelheden. De verwachting is dat dit omstreeks 20 januari opgelost zal zijn, waarna de wijziging zo snel mogelijk doorgevoerd zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode
  • Laatst online: 16-09 15:00

ZeroCode

Woopie

[afbeelding]

Welkom tot mijn persoonlijke KPN/Reggefiber hell... Ik ben nu ook al 2 maand bezig, en elke keer komt er een monteur aan de deur met de volgende openingszin: "Goedemorgen ik kom een modem ophangen en aansluiten voor uw glasvezelverbinding.."

Te erg gewoon....

En maar volhouden dat er licht op de lijn staat in de centrale etc etc... Het is iig zeer vermoeiend om ze ELKE KEER weer hetzelfde uit te leggen. Vooral leuk als een medewerker van de helpdesk met zinnetjes als: "druk de power knop eens in en laat de modem even rusten en start hem opnieuw op. " Dat heeft ook lekker veel zin als er geen licht op het glas staat lol.

[ Voor 17% gewijzigd door ZeroCode op 15-01-2012 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Laatst online: 11:36
Barca schreef op zondag 15 januari 2012 @ 19:52:
Nou, dat schiet lekker op......

[...]
Een dag of 5...ooh wat erg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode

ZeroCode

Woopie

[afbeelding]

Al meer nieuws, het weekend is voorbij...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy001
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 22:05
ZeroCode schreef op maandag 16 januari 2012 @ 11:31:
[...]

Al meer nieuws, het weekend is voorbij...?
Nog steeds geen verschil. :( Had het overigens ook niet verwacht gezien de geschiedenis.

De vraag is nu echter bij wie ik dit moet gaan melden aangezien ik vorige week gebeld ben door Koning & Hartman (=onderaanemer van Reggefiber) terwijl ik mijn probleem had aangegeven bij het lokale servicepunt.

Moedeloos word ik er inmiddels wel van. Zit als sinds begin oktober met alle spullen in huis van KPN....

Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Ik kom over niet al te lange tijd in een glasvezel gebied te wonen waar alleen KPN en XS4ALL gaan leveren. Momenteel woon ik nog in een Ziggo leveringsgebied en bij mijn abonnement heb ik het altijd gratis bellen pakket aanstaan. Bij Ziggo zit daar ook het gratis bellen in naar verschillende landen waar ik nog wel eens gebruik van maak. Is er al iets bekend of KPN dit ook gaat leveren?

telefoontoestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode

ZeroCode

Woopie

Stimpy001 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 11:18:
[...]

Nog steeds geen verschil. :( Had het overigens ook niet verwacht gezien de geschiedenis.

De vraag is nu echter bij wie ik dit moet gaan melden aangezien ik vorige week gebeld ben door Koning & Hartman (=onderaanemer van Reggefiber) terwijl ik mijn probleem had aangegeven bij het lokale servicepunt.

Moedeloos word ik er inmiddels wel van. Zit als sinds begin oktober met alle spullen in huis van KPN....
Ik heb de spullen sinds November in huis, maar precies zoals je aangeeft: moedeloos word je ervan. Heb Reggefiber mensen al over de vloer gehad, Kpn monteurs en allemaal zeggen ze hetzelfde: Ik kom een modem aansluiten en vervolgens eindigd het met: je hebt geen licht op je glas....
Ben allang blij dat ik me dsl nog heb want anders was het helemaal een drama, ik gok op April ergens. Waarschijnlijk zijn ze er dan achter dat er een probleem is met de verbinding, ik krijg namelijk eerst weer een kpn monteur binnenkort op de stoep om mij waarschijnlijk te vertellen dat ik geen licht op me glas heb lol. |:(
OH RLY :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 11:56
telefoontoestel schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 11:29:
Ik kom over niet al te lange tijd in een glasvezel gebied te wonen waar alleen KPN en XS4ALL gaan leveren. Momenteel woon ik nog in een Ziggo leveringsgebied en bij mijn abonnement heb ik het altijd gratis bellen pakket aanstaan. Bij Ziggo zit daar ook het gratis bellen in naar verschillende landen waar ik nog wel eens gebruik van maak. Is er al iets bekend of KPN dit ook gaat leveren?
Misschien is XS4all dan een optie?
Sluit af zonder telefonie, porteer je nummer naar budgetphone voor 10 euro eenmalig en 10 euro per jaar.
Voipbusterpro kost 15 euro per jaar voor een jaar lang gratis bellen naar nummers in NL en een heleboel andere landen in de wereld (kijk even op de website) Dus efectief het eerste jaar voor 35 euro en elk volgend jaar 25 euro per jaar.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Glasvezeloorlog in Overijssel
In Overijssel woedt momenteel een glasvezeloorlog tussen twee aanbieders.

Cogas en Reggefiber strijden om de gunst van de consument. Zo hopen ze in aanmerking te komen voor het aanleggen van een lucratief glasvezelnetwerk in verschillende gemeenten. Cogas concentreert zich vooral op Twente, terwijl Reggefiber in het overige deel van de provincie actief is. Inmiddels heeft een aantal huishoudens twee glasvezelaansluitingen in huis.
Twee aansluitingen, what the f....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Nu online
Dat is wel ultieme concurrentie en keuzevrijheid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvjw
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-08 15:54
Was in Vught ook. Bij ons voor de deur lag al een glasvezelkabel van een klein lokaal initiatief, maar Reggefiber heeft hen compleet weggeconcurreerd. Uiteindelijk hebben ze een deal gesloten dat Reggefiber de particulieren doet en de ander de zakelijke.

Omdat ze een andere techniek gebruiken, hebben ze de stoep hier vorige week maar weer opengegooid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firewall
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-09-2022
Vanmorgen hier ook een monteur over de vloer gehad voor het aansluiten van glas.
Allereerst kon hij de geleverde glas-koper converter niet leveren. Dus uit zijn auto een (oude) genesis gehaald die er meteen oppaste.

Na het aansluiten van de spullen had hij geen licht (Reageerde nog, zit in de hal nog een schakelaar zodat hij het beter kon zien, maar bedoel toch iets anders).

Er gaat vanmiddag nog iemand naar de POP om daar de aansluiting te controleren. Ben benieuwd wat hier uit komt.

Is er aan jullie nog het e.e.a toegezegd door de monteur over wat de vervolgstappen zijn?

Aanvulling 26-1 14:45 uur: diensten zijn geactiveerd, niets op aan te merken dus!

Aanvulling 26-1 15:00 uur: Nog even gebeld m.b.t. de snelheidsverhoging van 30mbit naar 50mbit. Wij hebben destijds ons abonnement afgesloten met € 7,50 korting voor de eerste 12 maanden. Bij het wijzigen van abonnement komt deze korting te vervallen. We blijven dus nog wel even op deze snelheid zitten; voorloping snel zat voor mij.

[ Voor 26% gewijzigd door Firewall op 26-01-2012 15:00 . Reden: Huidige status toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 22:25
welke woonplaats was dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:02
Firewall schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 13:15:
Aanvulling 26-1 15:00 uur: Nog even gebeld m.b.t. de snelheidsverhoging van 30mbit naar 50mbit. Wij hebben destijds ons abonnement afgesloten met € 7,50 korting voor de eerste 12 maanden. Bij het wijzigen van abonnement komt deze korting te vervallen.
Dat is wel raar. Mij is juist verzekerd dat de korting van de eerste 12 maanden (15 euro in mijn geval) gewoon door zou lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firewall
@SmoothTweaker: Berkel en Rodenrijs

@sverzijl: mij werd dit zeer expliciet verteld. Als ik u was zou ik het nog even goed nagaan.
Ik weet verder niet wat voor u zwaarder weegt maar 12 x 15 euro is toch 150 180 euro. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:18
En misschien wel 180 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firewall
Aangepast.... het is vrijdag O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonnve
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-09 06:44
sverzijl schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 18:23:
[...]

Dat is wel raar. Mij is juist verzekerd dat de korting van de eerste 12 maanden (15 euro in mijn geval) gewoon door zou lopen.
Blijf je gewoon een jaar houden, je kan namelijk na 3 maanden kostenloos je abonnement wijzigen. Teminste, zo staat het in de voorwaarden en zo verkochten 'wij' hem ook bij ons in de KPN store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firewall
Je hoeft ook niks te betalen voor het wijzigen van je abonnement, enkel je korting komt te vervallen. Is een hele normale gang van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 09:02
Firewall schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 09:59:
@sverzijl: mij werd dit zeer expliciet verteld. Als ik u was zou ik het nog even goed nagaan.
Ik weet verder niet wat voor u zwaarder weegt maar 12 x 15 euro is toch 150 180 euro. :)
Zeg maar jij hoor ;)

Ik heb de expliciete bevestiging dat de korting gewoon doorgaat in email staan, met zelfs de vermelding dat het af en toe fout gaat in de factuurverwerking bij het migreren naar nieuwe aanbiedingen . Mocht dat het geval zijn moest ik even contact opnemen en zou het meteen hersteld worden.

[ Voor 3% gewijzigd door sverzijl op 27-01-2012 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firewall
Bevestiging in de email is wel een pluspunt. Ik ga het nog wel eens nazoeken. Ben verlopig al blij dat het aansluiten redelijk snel is gegaan. Anders blijf ik nog wel even op de 30mbit zitten, alle beetjes helpen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurriendijkstra
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:18
Zijn er in dit topic ook mensen die op FTTC zitten van KPN Glasvezel?

Ik heb zelf een overstap naar Ziggo overwogen omdat ik het idee had, dat FTTC end-of-life was. Het valt tegenwoordig onder VDSL2, maar intern zijn het gescheiden afdelingen. Bovendien zit ik nog steeds op 16 mbit/s terwijl het koper equivalent van mijn abonnement inmiddels al een snelheidsverhoging gekregen had naar 30 mbit/s.

Na bellen met KPN blijkt er toch weer beweging in FTTC te zitten. In Maart/April zou er een snelheidsverhoging uitgerold moeten worden, waarbij het Zilver abonnement (16 mbit/s momenteel) op 40 of 50 mbit/s komt te liggen. Dat is toch een stuk beter in lijn met de huidige markt.

Wat algemeen KPN nieuws betreft willen ze binnenkort ook beginnen met pair-bonding, om hogere snelheden mogelijk te maken. Het schijnt dat daarvoor een monteur langskomt, die het in huis aanlegt of aansluit.

Ook schijnt de volgende generatie settopbox box al klaar te staan. Die is kleiner en sneller dan de Motorola 1963.

Blijf ik toch nog een jaartje hangen. Nu maar hopen dat dit bewaarheid wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firewall
Pair Bonding is een zeer voor de hand liggende stap om de snelheid over koper nog een extra zetje te geven. Exacte snelheden hiervan durf ik niet te zeggen.

Houd er wel rekening mee dat pair bonding niet in alle woningen mogelijk is. Ik meen dat enkel bij woningen die na 1967 zijn deze bekabeling aanwezig is.
Aangezien nog lang niet overal glasvezel beschikbaar is zal KPN blijven proberen om met hun koper netwerk (i.c.m. FTTC) mee te komen met de kabelaars.

Glasvezel is dan wellicht de toekomst, maar het zal nog zeker 10 jaar duren voordat dit overal beschikbaar is.

Als ik u was zou ik dan ook nog heel even geduld hebben (afhankelijk van hoe tevreden u over KPN bent als dienstverlener) om de kat uit te boom te kijken. Zoals het er nu naar uit ziet zal hier in uiterlijk Q2 meer over bekend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.m.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-09 16:13
jurriendijkstra schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 13:25:

...
Ook schijnt de volgende generatie settopbox box al klaar te staan. Die is kleiner en sneller dan de Motorola 1963.
....
De 1853 wordt dat waarschijnlijk. Zonder HD, maar met SSD voor live pauzeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
p.m. schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 14:09:
[...]

De 1853 wordt dat waarschijnlijk. Zonder HD, maar met SSD voor live pauzeren.
Wat is SSD?

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een solid state disk, sneller en (meestal) kleiner dan een ouderwetse harde schijf. Is stiller omdat hij geen bewegende onderdelen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 15:36:
[...]

Een solid state disk, sneller en (meestal) kleiner dan een ouderwetse harde schijf. Is stiller omdat hij geen bewegende onderdelen heeft.
Ik weet bij nader inzien wel wat een SSD is, maar niet in dit verband, dus op een stb. Maar hoe kom je aan deze kennis en hoe verhoudt zich dit tot het nu gangbare online opnemen?
Als dit een interessante optie is, dan kan ik misschien beter even wachten met mijn voorgenomen upgrade van galsvezelinternet+bellen brons naar alles-in-een zilver.

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.m.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-09 16:13
Louise525 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 15:44:
[...]

Ik weet bij nader inzien wel wat een SSD is, maar niet in dit verband, dus op een stb. Maar hoe kom je aan deze kennis en hoe verhoudt zich dit tot het nu gangbare online opnemen?
Als dit een interessante optie is, dan kan ik misschien beter even wachten met mijn voorgenomen upgrade van galsvezelinternet+bellen brons naar alles-in-een zilver.
Vanaf alles-in-1 zilver krijg je geloof ik het opnemen-pakket erbij. Dat icm een SSD voor een uurtje live TV pauzeren combineert prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 22:25
Hoorde vandaag toevallig van mede collega dat volgende week introductie bij aantal monteurs word gedaan over hoe en wat. ben wel benieuwd wat er te halen valt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
p.m. schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 16:38:
[...]

Vanaf alles-in-1 zilver krijg je geloof ik het opnemen-pakket erbij. Dat icm een SSD voor een uurtje live TV pauzeren combineert prima.
Wat ik nog steeds niet begrijp, aangezien bij KPN het "opnemen" online plaatsvindt: hoe gaat het live pauzeren in z'n werk? Ik ben er vanuit gegaan dat dat ook online was. Of is dat de uitzondering op de regel????

Ik heb nu nog tv van Ziggo en een Humax 5050c; ik denk dat ik mijn Humax erg zal missen als ik overstap naar alles-in-een bij KPN. Allerlei leuke extra's, zoals de iPad Apps met live tv krijg je zowel bij Ziggo als bij KPN alleen bij alles-in-een. Dan weegt op dit moment het betere internet zwaarder voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Louise525 schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 21:16:
[...]

Wat ik nog steeds niet begrijp, aangezien bij KPN het "opnemen" online plaatsvindt: hoe gaat het live pauzeren in z'n werk? Ik ben er vanuit gegaan dat dat ook online was. Of is dat de uitzondering op de regel????

Ik heb nu nog tv van Ziggo en een Humax 5050c; ik denk dat ik mijn Humax erg zal missen als ik overstap naar alles-in-een bij KPN. Allerlei leuke extra's, zoals de iPad Apps met live tv krijg je zowel bij Ziggo als bij KPN alleen bij alles-in-een. Dan weegt op dit moment het betere internet zwaarder voor mij.
Live pauzeren is inderdaad de uitzondering. dat word lokaal (op de interne schijf) gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Nu online
Louise525 schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 21:16:
[...]

Je kan ook nog overwegen om onderzoek te doen naar een glasvezelprovider die met Glashart Media werkt. Die hebben ook een Ipad app. Voorlopig nog geen live TV kijken, maar dat komt ook vast nog wel. Vodafone (die ook met Glashart Media werkt) heeft overigens al wel aangegeven zelf ook live tv kijken op o.a. de ipad te willen ontwikkelen.

Bij een provider met Glashart Media krijg je ook nog een digitaal signaal via een coax kabel, naast interactieve TV. Dan kan je gewoon je Humax blijven gebruiken. Je hebt dan wel alleen maar standaard definitie (maar wel originele hilversum/sat kwaliteit). Maar je kan dus iig met je Humax blijven opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
eymey schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 23:22:
[...]

Je kan ook nog overwegen om onderzoek te doen naar een glasvezelprovider die met Glashart Media werkt. Die hebben ook een Ipad app. Voorlopig nog geen live TV kijken, maar dat komt ook vast nog wel. Vodafone (die ook met Glashart Media werkt) heeft overigens al wel aangegeven zelf ook live tv kijken op o.a. de ipad te willen ontwikkelen.

Bij een provider met Glashart Media krijg je ook nog een digitaal signaal via een coax kabel, naast interactieve TV. Dan kan je gewoon je Humax blijven gebruiken. Je hebt dan wel alleen maar standaard definitie (maar wel originele hilversum/sat kwaliteit). Maar je kan dus iig met je Humax blijven opnemen.
Tot voor kort lag in mijn nieuwbouwwijk overal coax (Ziggo) en is slechts in een paar straten glasvezel van KPN gelegd. Vandaar dat ik nu bij KPN zit voor internet + bellen en bij Ziggo voor tv..

Tot mijn grote verbazing werd afgelopen week zonder enige vooraankondiging de stoep opengegooid en werd een dikke kabel met oranje mantel aangelegd. Toen ben ik eens gaan zoeken wat het zou kunnen zijn en toen kwam ik uit op Glashart. In de hele wijk wordt nu deze bekabeling gelegd, maar het duurt tot maart voordat het overal ligt. Ik heb ook al gekeken op postcode en volgens die check zou ik nu van meerdere providers gebruik kunnen maken. Toch vraag ik me af of dat al wel zo is. Je zou na aanleg namelijk aanbiedingen van diverse providers verwachten. Ik neem aan dat die nog komen, maar pas vanaf maart, als de aanleg overal klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Nu online
In welke plaats woon je?

De 'gewone' gang van zaken is meestal dat er eerst een vraagbundeling komt... dus dat je uit providers en aanbiedingen kan kiezen -voor- men glasvezel gaat aanleggen. Tenzij je in 1 van de steden woont waar men is gaan aanleggen vanuit een wens van de gemeente (o.a. Deventer, Amersfoort, Almere, Leeuwarden). Maar dan zou je op z'n minst een brief gehad moeten hebben, waarin ze toestemming aan je vragen om ook bij jou binnen een glasvezel aansluiting te monteren (zonder de verplichting meteen per se een abonnement af te moeten sluiten) :)

Iig... je kan op www.eindelijkglasvezel.nl een postcodecheck doen om te zien wat je allemaal kan krijgen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk-Gemeente
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-06 21:11
[b]
Live pauzeren is inderdaad de uitzondering. dat word lokaal (op de interne schijf) gedaan.
Volgens mij toch ook in de cloud - pauzeren werkt bij mij prima en heb geen lokale interne schijf (meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
eymey schreef op zondag 29 januari 2012 @ 13:14:
In welke plaats woon je?

De 'gewone' gang van zaken is meestal dat er eerst een vraagbundeling komt... dus dat je uit providers en aanbiedingen kan kiezen -voor- men glasvezel gaat aanleggen. Tenzij je in 1 van de steden woont waar men is gaan aanleggen vanuit een wens van de gemeente (o.a. Deventer, Amersfoort, Almere, Leeuwarden). Maar dan zou je op z'n minst een brief gehad moeten hebben, waarin ze toestemming aan je vragen om ook bij jou binnen een glasvezel aansluiting te monteren (zonder de verplichting meteen per se een abonnement af te moeten sluiten) :)

Iig... je kan op www.eindelijkglasvezel.nl een postcodecheck doen om te zien wat je allemaal kan krijgen :).
Ik woon in de gemeente Utrecht, lokatie Vleuterweide (Vleuten). Op mijn woonadres heb ik nu al 3,5 jaar glasvezel van KPN. Er zat bij oplevering van mijn huis al een lege glasvezeldoos en de KPN heeft daar een Genexismodem opgezet.
Als ik nu op Glashart een postcodecheck doe op mijn woonadres voor alles-in-een paketten kan ik nu op papier kiezen uit de volgende aanbieders: KPN, xs4all, Helden van nu, Tweak en Plinq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Nu online
Ok... het lijkt er dan sterk op dat je geen providers kan krijgen die voor de televisiedienst gebruik maken van Glashart Media. Jammer, want dan kan je dus geen gebruik meer maken van je Humax.

De providers die jij noemt leveren allen via het "Wholesale MultiPlay" model van KPN, wat inhoudt dat je Interactieve TV van KPN krijgt en geen analoog of dvb-c. Globaal krijg je dus bij alle providers dezelfde settopbox voor TV (mocht je naar TV bij 1 van hen willen overstappen) .

Of het loont om over te stappen, als je ook TV wil, dat zal je even voor jezelf moeten bepalen. Tweak is wel heel scherp qua prijs, zeker nu de prijzen verlaagd zijn. Echter, overstappen van provider naar provider is bij glasvezel nog best lastig.

Mijn advies aan je zou zijn (aangezien je Ziggo hebt) om gewoon lekker daar te blijven voor je televisie, tenzij je echt naar alles in 1 wil. Bij Ziggo blijf je het meest flexibel qua apparatuur waar je TV op wil kijken, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
eymey schreef op zondag 29 januari 2012 @ 16:22:
Ok... het lijkt er dan sterk op dat je geen providers kan krijgen die voor de televisiedienst gebruik maken van Glashart Media. Jammer, want dan kan je dus geen gebruik meer maken van je Humax.

De providers die jij noemt leveren allen via het "Wholesale MultiPlay" model van KPN, wat inhoudt dat je Interactieve TV van KPN krijgt en geen analoog of dvb-c. Globaal krijg je dus bij alle providers dezelfde settopbox voor TV (mocht je naar TV bij 1 van hen willen overstappen) .

Of het loont om over te stappen, als je ook TV wil, dat zal je even voor jezelf moeten bepalen. Tweak is wel heel scherp qua prijs, zeker nu de prijzen verlaagd zijn. Echter, overstappen van provider naar provider is bij glasvezel nog best lastig.

Mijn advies aan je zou zijn (aangezien je Ziggo hebt) om gewoon lekker daar te blijven voor je televisie, tenzij je echt naar alles in 1 wil. Bij Ziggo blijf je het meest flexibel qua apparatuur waar je TV op wil kijken, etc.
Ik ben in het verleden niet naar glasvezel-tv overgestapt omdat de KPN toen nog geen licentie voor de BBC had. Sinds enige tijd is die barriere verdwenen. Ook had ik toen net de Humax 5050c gekocht.
Dat ik bij Ziggo beter zit voor de kwaliteit van het tv-signaal weet ik. Ik heb op dit moment 1 tv maar ik wil ook op mijn slaapkamer tv kunnen kijken en liefst ook in mijn werkkamer en keuken. Dan moet ik gaan investeren in een Hirschmann-versterker, kabels gaan trekken, extra decoder aanschaffen e.d.
Daarnaast wil Ik ook graag op mijn iPad live tv kunnen kijken, dus dan moet ik wel naar alles-in-een, ofwel van Ziggo ofwel van KPN..
KPN heeft dan als extra's het gratis gebruik van Hotspots en je hoeft de STB's niet te kopen. Bovendien liggen de netwerkkabels er al, want die heeft de KPN destijds voor mij getrokken.
Wat ik ook zou kunnen doen is tv van Ziggo houden en het goedkoopste alles-in-een pakket van de KPN nemen (€ 16,95 + € 55 = €71,95). Sowieso wil van KPN abonnement veranderen omdat ik nu € 45 betaal voor internet + bellen, terwijl dat voor nieuwe klanten maar € 40 kost.
Internet van Ziggo is voor mij een no-go vanwege de trage upload, of ik zou hun duurste pakket moeten nemen. Dat is dan € 67 + investeringen.

Ik lees ook regelmatig dat KPN de kwaliteit van de tv-streams zal verbeteren, dat het meer de vraag is wanneer dan of.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Nu online
Oh, dat laatste denk ik ook wel ja. Ze kunnen simpelweg niet achter blijven (maar wellicht besluiten ze dat pas als ze er te veel klanten door verliezen).

Iig... tsja, met die overwegingen is TV nemen bij KPN dan misschien niet zo'n gek idee. Moet je alleen eventjes kijken hoe duur het is als je meer dan 2 settopboxen erbij wil hebben (of je gebruikt gewoon de Ipad full time op die plekken buiten je woonkamer en slaapkamer :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

eymey schreef op zondag 29 januari 2012 @ 20:16:
Moet je alleen eventjes kijken hoe duur het is als je meer dan 2 settopboxen erbij wil hebben
Een extra box is 4 euro per maand. Ik weet niet wat de max is trouwens aan het aantal wat je extra kunt bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
Louise525 schreef op zondag 29 januari 2012 @ 18:32:
[...]

Ik ben in het verleden niet naar glasvezel-tv overgestapt omdat de KPN toen nog geen licentie voor de BBC had. Sinds enige tijd is die barriere verdwenen. Ook had ik toen net de Humax 5050c gekocht.
Dat ik bij Ziggo beter zit voor de kwaliteit van het tv-signaal weet ik. Ik heb op dit moment 1 tv maar ik wil ook op mijn slaapkamer tv kunnen kijken en liefst ook in mijn werkkamer en keuken. Dan moet ik gaan investeren in een Hirschmann-versterker, kabels gaan trekken, extra decoder aanschaffen e.d.
Daarnaast wil Ik ook graag op mijn iPad live tv kunnen kijken, dus dan moet ik wel naar alles-in-een, ofwel van Ziggo ofwel van KPN..
KPN heeft dan als extra's het gratis gebruik van Hotspots en je hoeft de STB's niet te kopen. Bovendien liggen de netwerkkabels er al, want die heeft de KPN destijds voor mij getrokken.
Wat ik ook zou kunnen doen is tv van Ziggo houden en het goedkoopste alles-in-een pakket van de KPN nemen (€ 16,95 + € 55 = €71,95). Sowieso wil van KPN abonnement veranderen omdat ik nu € 45 betaal voor internet + bellen, terwijl dat voor nieuwe klanten maar € 40 kost.
Internet van Ziggo is voor mij een no-go vanwege de trage upload, of ik zou hun duurste pakket moeten nemen. Dat is dan € 67 + investeringen.

Ik lees ook regelmatig dat KPN de kwaliteit van de tv-streams zal verbeteren, dat het meer de vraag is wanneer dan of.
Precies hetzelfde dillemma hier..

Alles in 1 Ziggo:
- Kwaliteit tv top
- Ipad app
- € 52.50
- nadeel: upload traag

Alles in 1 KPN
- Kwaliteit tv slecht
- Prijs is hoger
- Snellere download
- Snellere upload

KPN internet + Ziggo TV
- Geen App.
- Iets duurders € 40 + € 17 = € 57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode

ZeroCode

Woopie

ZeroCode schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 16:47:
[...]
Waarschijnlijk zijn ze er dan achter dat er een probleem is met de verbinding, ik krijg namelijk eerst weer een kpn monteur binnenkort op de stoep om mij waarschijnlijk te vertellen dat ik geen licht op me glas heb lol. |:(
OH RLY :|
Zo halve maand verder, en inderdaad enkele monteurs weer verder en veeeeeeeel telefoongesprekken verder het volgende weten te bereiken:
  1. Hogere telefoonkosten
  2. Geen signaal
  3. Geen internet
Al met al schiet het van geen ene meter op en niemand maar dan ook werkelijk niemand voelt zich verantwoordelijk om dit probleem eens echt op te pakken. Ik heb inmiddels al wel een compensatieregeling, ik mag kosteloos een hogere/extra dienst uitkiezen zodra ik verbinding heb. Ja inderdaad, zodra ik verbinding heb.

KPN en Reggefiber bedankt! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalkran
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 22:31
ZeroCode welke regio hang jij uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode

ZeroCode

Woopie

Regio Eerbeek/Brummen

Inmiddels wel teruggebeld door de monteur, het zou moeten werken vanaf 12.30. Hij zou het nakijken en remote inloggen op de modem om het na te kijken en terugbellen. Niks van gehoord dus ik gok dat ik nog geen verbinding heb.

Update: Monteur belde weer om 17 uur, gaf aan dat er licht was. Ik naar huis, kijk in de meterkast: geen licht. Begint echt beschamend te worden, > 2 maanden verder en we hebben nog precies hetzelfde probleem als toen. Ben benieuwd wie/wat ze vandaag gepatched hebben de hele dag.... Kansloos...

Update 2-01-2011: Monteur belde en vroeg of ik licht had. Aangegeven dat het nog niet opgelost wast. Vervolgens belde er iemand van Koning in opdracht van Reggefiber, ze komen me lijn doormeten \o/ Yeah! Morgen om 8 uur staan ze op de stoep! \o/
Vervolgens een telefoontje van KPN om een monteur langs te sturen om alles af te ronden. Nou ik hoop het na 2 maand :) \o/

Update 2-02-2011: Monteurs langs geweest, kabel kruising. Opgelost en draai nu op 50/50 \o/ EINDELIJK. Tijd om me servers om te nummeren...

[ Voor 155% gewijzigd door ZeroCode op 02-02-2012 14:02 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
joffrey19 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 14:56:
[...]

Precies hetzelfde dillemma hier..

Alles in 1 Ziggo:
- Kwaliteit tv top
- Ipad app
- € 52.50
- nadeel: upload traag

Alles in 1 KPN
- Kwaliteit tv slecht
- Prijs is hoger
- Snellere download
- Snellere upload

KPN internet + Ziggo TV
- Geen App.
- Iets duurders € 40 + € 17 = € 57
Of de kwaliteit van KPN Glasvezel-tv slecht is zou ik niet durven zeggen, wel dat de kwaliteit minder is dan bij Ziggo. Dan maakt misschien de grootte van je tv('s) uit. De vraag is, maar dan moet je het eerst kunnen zien, of die kwaliteit van voldoende/acceptabel is. In de praktijk is dat voor de een wel zo en voor de ander niet.

Volgens mij is ook een nadeel van Ziggo-internet dat je verbinding trager wordt als meer mensen in de buurt er gebruik van maken (in ieder geval was dat vroeger zo).

Bij Ziggo moet je op het modem na je eigen apparatuur (signaalsplitters/versterker, decoders, smartcards) kopen. Het prijsverschil met KPN is daarom niet 1 op 1 te vergelijken. Met 2 decoders en live tv op je laptop/pc of iPad kom je een heel eind.

Dat je bij KPN door het online opnemen op elke tv in huis een opname af kan spelen zonder extra handelingen is ook wel handig. En het nieuwe ZTE-modem, waarbij de utp-poorten uitwisselbaar zijn en je achter dezelfde switch zowel een decoder als een laptop oid kunt inpluggen, is ook wel bijzonder handig.

En ondertussen ben ik nog steeds niet teruggebeld door de Klantenservice van KPN Glasvezel. Je zou bijna gaan denken dat ze niet op upgradende klanten zitten te wachten! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
  • Laatst online: 14-09 23:43
Vandaag om 1300 afspraak met monteur. 14.15 nog niemand gezien. bellen naar klantenservice. De afspraak was eruit gehaald. Ben nooit gebeld, email of brief ontvangen. De reden was dat er geen signaal op de lijn was. vreemd, ik heb nu nog glasvezel via lijbrandt. Dat vonden ze ook vreemd. 10 minuten in de wacht. lijn moet eerst vrij zijn zeiden ze. da's raar, want op aanraden van kpn moest ik juist mijn abbo bij lijbrandt met een maand verlengen, want ze konden de lijn overnemen als er nog signaal was. dit is al de derde variant die ik krijg te horen. het zou zes weken duren voordat alles geregeld zou zijn. dit kreeg ik half december te horen. En nu zeggen ze dat de lijn eerst vrij moet komen, dan moet ik de klantenservice weer bellen, dan pas gaan ze een mail sturen naar de afdelingen en met ontzettend veel geluk moet het in minimaal 10 dagen gereed zijn. maar ze konden geen garantie geven.
het enige wat aantrekkelijk was aan kpn glasvezel, was de optie gratis hotspot op schiphol.
Ik heb ze gezegd dat ik dit niet accepteer en zou kijken naar andere mogelijkheden, zoals annuleren.
ik wordt echt boos dat ze kunnen omgaan met klanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 11:56
Volgens mij krijg je bij XS4ALL ook de hotspots van KPN erbij, misschien dat je daar naar toe kunt?

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:59
Voor mensen die geen verbinding hebben (maar bijvoorbeeld op hun telefoon hier kijken):

Ik denk dat KPN's DNS er uit ligt. Stel even als DNS 8.8.8.8 (Google) in en kijk of dat werkt. Ik heb geen idee hoe wijdverspreid het nu is.

Edit: En natuurlijk, terwijl ik dit typ doet het zooitje het weer.

[ Voor 15% gewijzigd door coptician op 03-02-2012 17:31 ]

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
hier nog steeds problemen met dns van kpn. 8.8.8.8 van google werkt prima nu. is het aan te raden na de storing dns weer terug te zetten naar kpn ? of maar gewoon op google laten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 15:30

roelbb

knorretje

dank voor deze melding. Ik heb google nu als secondary dns ingesteld. heb net een kwartier met de glasdesk aan de lijn gehangen, maar die wisten ook niet wat er aan de hand was.

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chrome gaf aan dat er een probleem was met de dns lookup.
Helaas is in de experiabox (TG789) de dns niet aan te passen.
Na instellen van opendns (208.67.222.222 en 208.67.222.220) in de netwerkkaarten werkt alles weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurriendijkstra
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:18
Ik heb ook wisselend last van DNS problemen op dit moment. Kan niks vinden over storingen op de KPN sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze moeten altijd eerst inventariseren, pas bij genoeg telefoontjes wordt de melding geplaatst.
Ik heb het in ieder geval al gemeld bij storingsoverzicht.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Ik zit al uren zonder verbinding. Gelukkig heb ik mobiel internet, kun je toch nog iets! Nu maar eens gaan kijken op de KPN-website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@pogostokje
Pogostokje schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 15:17:
Zo, het is gelukt. Het werkte vrijwel meteen eigenlijk, er zat inderdaad op de PPPoE geen timeout of een andere bescherming.

Wat ik bereikt heb is dat ik van mijn glasvezel alles-in-1 pakket van KPN het internet via een aparte router laat lopen. Deze router is van mijzelf (D-link DIR-855, had ik ooit al gekocht voor mijn adsl aansluiting) en heeft geen restricties op het gebied van portforwarding, firewall, NAT, dhcp, gebruikte IP adres, etc. Dat vind ik veel beter.

De door KPN geleverde ZTE router doet nog dienst voor de telefoon en ik laat er ook de IPTV decoders nog overheen lopen. Ik heb wifi op dat ding uitgezet, dat spaart weer wat stroom en ik zou het toch niet kunnen gebruiken. Wifi loopt via mijn internet routertje.

Belangrijk is te weten hoe de VLAN indeling binnenkomt, dat staat gewoon op internet:

vlan 4 = televisie (iptv)
vlan 6 = internet
vlan 7 = telefonie

De switch demuxt dat voor mij en splitst het internet richting mijn eigen router en stuurt de rest naar de ZTE H220N.
Hallo Pogostokje,

Ik had iemand van KPN aan de lijn die me aangaf dat KPN als marktleider de verantwoordelijkheid heeft om haar klanten te beschermen tegen botnets en andere "evil" zaken vanaf het internet, daarom spijkeren ze de experimentbox helemaal dicht }:O
Werkt e.e.a. nog steeds zo bij jou en weten ze dit ook bij KPN dat dit zo werkt??
Ikzelf heb een enorme voorkeur voor concepts-ict die helaas nog niet kan worden aangevraagd vanwege de nog niet gehaalde 30%, terwijl KPN en XS4All op mijn postcode doodleuk melden: "gefeliciteerd, u kunt glasvezel krijgen"en tegelijkertijd een foldertje in de bus gooien dat de 30% ook dankzij mij gehaald kan worden.....
Reggefiber komt a.s. 13 februari hier de vezels in huis blazen, nice!.
Alleen jammer dat ik nu moet wachten of concepts-ict "er ook op mag"
Zo niet, dan ruikt dit zaakje wel een beetje (doet het nu al) want kpn en xs4all hebben nu een zieltjes-winnen-voorsprong.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Laatst online: 18-09 16:29

Daniel

Kapitein NCC-1701
Nou, ik ga ook aan dit avontuur beginnen :P

So far:

- september/oktober 2011: Reggefiber legt glasvezel in de straat
- begin januari 2012: na de snelheidsverhoging vraag ik KPN pakket aan; melding dat levering technisch nog niet mogelijk is.
- half januari 2012: ik krijg een brief van KPN dat levering nu technisch wel mogelijk is (er is niets veranderd)
- woensdag 1 februari: KPN meldt dat ze me 9 maart gaan aansluiten
- vrijdag 3 februari: Ik krijg een massive doos met de Experiabox en alle andere benodigdheden

Het interessante is nog wel dat ik wel fiber in de straat heb, maar niet in mijn huis :P Ik heb nog niets gehoord over wanneer de fiber naar binnen gebracht gaat worden dus dat wordt nog interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Daniel schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 12:48:
Ik heb nog niets gehoord over wanneer de fiber naar binnen gebracht gaat worden dus dat wordt nog interessant :)
Oh, afspraken kunnen verzet worden of gewoon niet maar dan komt er niemand. Die dingen zijn bij KPN niet heilig. ;)
Heb je wel al een soort 'dummy' in je meterkast hangen waar een holle buis op uitkomt of heb je echt nog helemaal niks in huis en moeten ze met een grondboor aan de gang? Gezien het weer op dit moment kon DAT nog wel eens een extra uitdaging worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Laatst online: 18-09 16:29

Daniel

Kapitein NCC-1701
Pogostokje schreef op zondag 05 februari 2012 @ 22:14:
[...]

Oh, afspraken kunnen verzet worden of gewoon niet maar dan komt er niemand. Die dingen zijn bij KPN niet heilig. ;)
Heb je wel al een soort 'dummy' in je meterkast hangen waar een holle buis op uitkomt of heb je echt nog helemaal niks in huis en moeten ze met een grondboor aan de gang? Gezien het weer op dit moment kon DAT nog wel eens een extra uitdaging worden.
Ik heb nog echt helemaal niks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Daniel schreef op maandag 06 februari 2012 @ 12:19:
[...]

Ik heb nog echt helemaal niks :)
Zolang het vriest kunnen ze toch niks doen