AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Je info kan wel kloppen. We wisten al wel dat deze snelheid verhogingen in november 2011 er aan zaten te komen, alleen mochten we het niet openbaar maken.ASNNetworks schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 21:25:
ik weet niet of het al door iemand gepost is, maar:
Vanaf 9 januari aanstaande, worden de Glasvezelpakketten van KPN aangepast..
Ze heten geen Brons, Silver en Gold meer, maar Instap, Standaard en Premium. Prijzen blijven gelijk, echter gaan de snelheden flink omhoog...
Brons -> Instap = 30/30 -> 50/50
Silver -> Standaard = 50/50 -> 100/100
Gold -> Premium = 100/100 -> 500/500
Prijzen blijven respectievelijk 55, 65 en 85.
Premium is niet overal leverbaar, bij een paar steden is het vanaf 09 januari aan te vragen met een snelheid dus van 500 Mb, met dezelfde prijs als normaal 100!!
Bestaande klanten kunnen zelf bellen om het te laten verhogen naar de nieuwe snelheden, of kunnen afwachten om actief benaderd te worden.
-bron: ik! (KPN)
Ons was verteld dat dit de nieuwe snelheden worden:
30/30 --> 50/50 wordt
50/50 --> 100/100 wordt
100/100 --> 150/150 wordt
KPN heeft laatst al aangekondigd dat in 2 plaatsen de 500/500mb geleverd gaat worden.
Dus ik verwacht dat de rest van het land waar de nieuwe gigabit FTU's gebruikt worden 100/100 naar 150/150 gaat.
Denk dat de volgende grote snelheids verhogingen in de zomer/herfst 2012 plaast gaan vinden waar de nieuwe gigabit ftu's gebruikt worden.
Maandag zal er wel meer bekend gaan worden.
Verwijderd
Het is al bekend....NDSFREAK schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 22:32:
[...]
Je info kan wel kloppen. We wisten al wel dat deze snelheid verhogingen in november 2011 er aan zaten te komen, alleen mochten we het niet openbaar maken.
Ons was verteld dat dit de nieuwe snelheden worden:
30/30 --> 50/50 wordt
50/50 --> 100/100 wordt
KPN heeft laatst al aangekondigd dat in 2 plaatsen de 500/500mb geleverd gaat worden.
Dus ik verwacht dat de rest van het land waar de nieuwe gigabit FTU's gebruikt worden 100/100 naar 150/150 gaat.
Denk dat de volgende grote snelheids verhogingen in de zomer/herfst 2012 plaast gaan vinden waar de nieuwe gigabit ftu's gebruikt worden.
Maandag zal er wel meer bekend gaan worden.
Wilbert heeft er al een artikel over gemaakt.
nieuws: KPN verhoogt snelheden glasvezelpakketten
reggefiber is kpnkmichael schreef op zondag 08 januari 2012 @ 03:29:
85 Euro voor 500 Mbit vind ik een nette prijs, ik ben benieuwd hoelang het duurt voordat deze snelheden overal beschikbaar is. Ben ook benieuwd wat andere netwerk operators gaan doen bv Reggefiber.
Gaan andere glasvezelinternetproviders dat ook doen? Of is dat nog niet bekend?HoppyF schreef op zondag 08 januari 2012 @ 11:51:
[...]
Het is al bekend....
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Dat kan, behalve als je ook telefonie wilt gebruiken. Internet en IPTV lopen prima buiten de experiabox om, die kan dan in de doos blijven. Voor telefonie geeft KPN de inloggegevens niet vrij. Je kunt het waarschijnlijk wel sniffen, maar er blijft nog de kwestie over dat KPN dat ding op afstand voor telefonie instelt en wijzigt wat niet gaat als het je eigen appraatuur is.Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 20:19:
Hoi bedankt, deze had ik gezien. Is het niet mogelijk om de experiabox helemaal in de doos te laten zitten?
Anders is deze oplossing zeker voldoende, maar het meterkastje is al zo vol
... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.
Wat ik niet snap ... Mijn glasvezel aansluiting is echt gloedje gloedje nieuw. De wijk is net een maand terug opgeleverd en de FTU kwam nieuw uit de doos. Toch connect deze maar op 100mbit, dus daar gaat geen 150mbit overheen. Is dit niet een gemiste kans voor KPN? Ze wisten vast in december ook al van deze verhoging.NDSFREAK schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 22:32:
[...]
[ Voor 8% gewijzigd door Pogostokje op 08-01-2012 12:37 ]
Waarschijnlijk heb je al een uFTU ipv een genexis deze kan standaard toch 1Gbit, je modem is alleen maar 100Mbit vandaar dat je er ook uit meer uithaalt. Het enige wat bij jou vervangen moet worden is het modem + aansluiting op andere dlamPogostokje schreef op zondag 08 januari 2012 @ 12:36:
[...]
Wat ik niet snap ... Mijn glasvezel aansluiting is echt gloedje gloedje nieuw. De wijk is net een maand terug opgeleverd en de FTU kwam nieuw uit de doos. Toch connect deze maar op 100mbit, dus daar gaat geen 150mbit overheen. Is dit niet een gemiste kans voor KPN? Ze wisten vast in december ook al van deze verhoging.
Geen idee maar wel interessant om te weten.Raven schreef op zondag 08 januari 2012 @ 12:15:
[...]
Gaan andere glasvezelinternetproviders dat ook doen? Of is dat nog niet bekend?
De vele KPN dochters/merken die glasaanbieders zijn zullen toch iets moeten gaan doen.
Het zou vreemd zijn als alleen de merknaam KPN hogere snelheden gaan bieden en de dochters achterblijven.
Dan zou KPN met haar eigen dochters gaan concurreren.
Nu zijn er behalve de internetsnelheid meer verschillen in de aangeboden pakketten maar veel mensen kijken vreemd genoeg toch vaak naar de internetsnelheid.
De aanbieder doet dat zelf ook vandaar dat ze pakketten zoals 30/30, 50/50, 100/100 leveren met ieder hun eigen prijs.
Ik ben nog niet zo thuis in de hardware. Ik heb een foto gemaakt. Dit ding ... is dit de "nieuwe" en deze kan de hogere snelheden dus gewoon aan?SmoothTweaker schreef op zondag 08 januari 2012 @ 13:04:
[...]
Waarschijnlijk heb je al een uFTU ipv een genexis deze kan standaard toch 1Gbit, je modem is alleen maar 100Mbit vandaar dat je er ook uit meer uithaalt. Het enige wat bij jou vervangen moet worden is het modem + aansluiting op andere dlam

Binnenkort maar eens bellen met de helpdesk dan.ASNNetworks schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 21:25:
ik weet niet of het al door iemand gepost is, maar:
Vanaf 9 januari aanstaande, worden de Glasvezelpakketten van KPN aangepast..
Ze heten geen Brons, Silver en Gold meer, maar Instap, Standaard en Premium. Prijzen blijven gelijk, echter gaan de snelheden flink omhoog...
Brons -> Instap = 30/30 -> 50/50
Silver -> Standaard = 50/50 -> 100/100
Gold -> Premium = 100/100 -> 500/500
Prijzen blijven respectievelijk 55, 65 en 85.
Premium is niet overal leverbaar, bij een paar steden is het vanaf 09 januari aan te vragen met een snelheid dus van 500 Mb, met dezelfde prijs als normaal 100!!
Bestaande klanten kunnen zelf bellen om het te laten verhogen naar de nieuwe snelheden, of kunnen afwachten om actief benaderd te worden.
-bron: ik! (KPN)
Ik zit ook aan deze oplossing te denken. Als ik het goed begrijp is het dus mogelijk om de TV ontvangers ook zonder experiabox rechtstreeks op de switch aan te sluiten. Van wie krijgt de TV ontvanger dan een IP-adres?Pogostokje schreef op zondag 08 januari 2012 @ 12:33:
[...]
Dat kan, behalve als je ook telefonie wilt gebruiken. Internet en IPTV lopen prima buiten de experiabox om, die kan dan in de doos blijven. Voor telefonie geeft KPN de inloggegevens niet vrij. Je kunt het waarschijnlijk wel sniffen, maar er blijft nog de kwestie over dat KPN dat ding op afstand voor telefonie instelt en wijzigt wat niet gaat als het je eigen appraatuur is.
Correct tot 1Gbit, het lampje gaat dan ipv oranje ook groen branden wanneer er een gbit router op aangesloten zit. En in centrale moet je even overgepatched worden.Pogostokje schreef op zondag 08 januari 2012 @ 13:13:
[...]
Ik ben nog niet zo thuis in de hardware. Ik heb een foto gemaakt. Dit ding ... is dit de "nieuwe" en deze kan de hogere snelheden dus gewoon aan?
[afbeelding]
Maar juich nog maar niet te vroeg ik denk eerlijk gezegd dat het nog wel even gaat duren voordat de abbo's omhoog schieten. Aangezien meeste aPOP's nog geen upgraden hebben gehad met kaarten etc
Dit is inderdaad het Packetfront MC901 NT waar in het persbericht over wordt gesproken en is dus geschikt voor de >100Mb/s snelheden. Heb deze zelf ook in de meterkast hangen.Pogostokje schreef op zondag 08 januari 2012 @ 13:13:
[...]
Ik ben nog niet zo thuis in de hardware. Ik heb een foto gemaakt. Dit ding ... is dit de "nieuwe" en deze kan de hogere snelheden dus gewoon aan?
[afbeelding]
edit:
SmoothTweaker ws me voor.
[ Voor 3% gewijzigd door apexrider op 08-01-2012 13:31 ]
Concepts ICT (die ik heb) is geen KPN dochter voor zover ik weet...HoppyF schreef op zondag 08 januari 2012 @ 13:12:
[...]
Geen idee maar wel interessant om te weten.
De vele KPN dochters/merken die glasaanbieders zijn zullen toch iets moeten gaan doen.
Het zou vreemd zijn als alleen de merknaam KPN hogere snelheden gaan bieden en de dochters achterblijven.
Dan zou KPN met haar eigen dochters gaan concurreren.
Nu zijn er behalve de internetsnelheid meer verschillen in de aangeboden pakketten maar veel mensen kijken vreemd genoeg toch vaak naar de internetsnelheid.
De aanbieder doet dat zelf ook vandaar dat ze pakketten zoals 30/30, 50/50, 100/100 leveren met ieder hun eigen prijs.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Desalniettemin zullen alle providers gewoon volgen, alleen is de ene sneller dan de andere.
(denk terug aan het xDSL tijdperk waar ik begon met 364/128 kbit en wat jaar op jaar werd door verhoogd alleen duurde het even voordat elke provider dat deed).
[ Voor 3% gewijzigd door Axelfoley007 op 08-01-2012 14:03 ]
Oscar Wilde
Als je alles goed configureert zodat je TV-ontvanger weer op het IPTV VLAN (VLAN 4) uit komt, krijgt de TV-ontvanger gewoon z'n IP adres van de DHCP-server in het netwerk bij KPN. Zoals ook gebeurt als je de Experiabox gebruikt.apexrider schreef op zondag 08 januari 2012 @ 13:27:
[...]
Ik zit ook aan deze oplossing te denken. Als ik het goed begrijp is het dus mogelijk om de TV ontvangers ook zonder experiabox rechtstreeks op de switch aan te sluiten. Van wie krijgt de TV ontvanger dan een IP-adres?
Alleen voor je LAN worden de IP-adressen lokaal door de router bij jou thuis uitgedeeld. Het enige wat de Experiabox (of je eigen oplossing) doet, is de IPTV-ontvangers naar het IPTV-netwerk van KPN bridgen.
@Rhodez: Tsja, blijkbaar boeit het KPN niet zo wat de TV kwaliteit doet. Zolang ze het niet in het klantenbestand terugmerken en niet te veel mensen ontevreden zijn, zal de prikkel om de bitrates te verhogen erg klein zijn. Vooral omdat dit ook behoorlijk wat plan- en testwerk met zich mee brengt. Bijvoorbeeld: Kunnen de motorola boxen (Ook de oudere 1960 en 1900) het wel aan, kunnen de Devolo powerline oplossingen het, ook in worst case omstandigheden, wel aan, etc.
Dat het nu voor de WMP+ partijen (Vodafone, Lijbrandt, Concepts) wel is verhoogd, is vooral ook op aandringen van die partijen, omdat daar blijkbaar toch vooral de wat meer kritische/zeurende doelgroepo klant van is
[ Voor 38% gewijzigd door eymey op 08-01-2012 14:29 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2012 18:42 ]
Verwijderd
Dit kan je beter vragen in het Vodafone Glasvezel topic, maar zij leveren Glashart Media.Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2012 @ 18:41:
Is de Tv dienst die Vodafone levert van KPN of van Glashart Media?
Mocht je je bundel op de bevestigingsbrief hebben staan (bij het afsluiten van het contract gekozen hebben) dan kan je zonder opgaaf van reden het contract laten opheffen). Mocht je de bundel later hebben toegevoegd dan niet, natuurlijk kan je wel de bundel (zoals altijd) kosteloos uit of inschakelen.Fitz schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 23:50:
[...]
De belbundel is een extra optie welke je elke maand dag op kan zeggen, die optie ontbinden heeft dus weinig zin.
Het staat dus ook volledig los van het 1-jarig contract dat je aan gegaan bent
Voor vrijwel iedereen is de verandering overigens voordelig - de meeste kosten op de facturen komen vanuit belkosten naar mobiele telefoons.
Met de snelheidswijziging is het "bang voor bucks" gehalte bij glas ontzettend hoog, zeker voor KPN, een provider die bekend staat als relatief duur. Met het "Standaard" (momenteel zilver) pakket heb je 100Mbit internet, Spotify Premium, het opnemen pakket en de basis iTV zenders.
Een andere wijziging die ik nog niet gezien heb is dat goud standaard ook PC veilig gaat krijgen en het HD-extra pakket.
[ Voor 28% gewijzigd door Sky Walker op 08-01-2012 19:31 ]
Het is wel bekend nu, maar nog niet bevestigd door KPN. Dat is wel een kleine nuancering die ik wil maken. Ik heb uiteraard vragen gesteld aan KPN vandaag, maar nog geen antwoord gehad. Belangrijkste onduidelijkheid is of 500Mbps inderdaad in meer plaatsen dan de twee testgemeenten gaat werken en wat er met de huidige 100Mbps-abo's gaat gebeuren (waarom zou je het topabonnement nemen als je ook een goedkoper abonnement met dezelfde snelheid kunt krijgen. verhoging naar 150Mbps ligt dus voor de hand).HoppyF schreef op zondag 08 januari 2012 @ 11:51:
[...]
Het is al bekend....
Gebieden die nog aangesloten moeten worden krijgen meteen 500Mbit beschikbaar. Bestaande klanten met de juiste apparatuur worden medio april omgezet waar mogelijk - op termijn zal verouderde apparatuur moeten veranderen bij klanten die al een tijd glas hebben, wat hiermee gaat gebeuren, ik heb geen idee.
100Mbps naar 150Mbps - ík heb hier in ieder geval niets over gehoord. Voorzover ik weet worden klanten die nu goud hebben op verzoek teruggezet naar "standaard".
Verwijderd
Ok thanks, daar was ik al een beetje bang voor. Ik zie in de tekening gemaakt door jou dat er nog een extra verbinding loopt van de switch (poort 7-vlan 1 ) naar jou eigen router, is deze noodzakelijk en wat heeft deze als functie.Pogostokje schreef op zondag 08 januari 2012 @ 12:33:
[...]
Dat kan, behalve als je ook telefonie wilt gebruiken. Internet en IPTV lopen prima buiten de experiabox om, die kan dan in de doos blijven. Voor telefonie geeft KPN de inloggegevens niet vrij. Je kunt het waarschijnlijk wel sniffen, maar er blijft nog de kwestie over dat KPN dat ding op afstand voor telefonie instelt en wijzigt wat niet gaat als het je eigen appraatuur is.
Groet Emiel
Die verbinding is er alleen maar zodat ik nog bij de configuratie webpagina van de switch kan komen vanaf mijn PC. De switch staat VOOR de internet router tenslotte, dus gezien vanaf mijn eigen PC is het een apparaat ergens op het internet. In werkelijkheid is dat niet zo. Om er dan toch bij te kunnen heb ik deze kabel gelegd en de juiste configuratie gemaakt (dmv vlan). Belangrijkste in die configuratie is dat ik die kabel, die dus aan je interne netwerk hangt, goed gescheiden hou van de poorten die het verkeer van KPN afhandelen (poort 1-3).Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2012 @ 19:46:
[...]
Ik zie in de tekening gemaakt door jou dat er nog een extra verbinding loopt van de switch (poort 7-vlan 1 ) naar jou eigen router, is deze noodzakelijk en wat heeft deze als functie.
De kabel is geen must-have als je de boel eenmaal geconfigureerd hebt. Het dient geen doel voor de dagelijkse gang van zaken op het gebied van internet, tv of telefonie.
[ Voor 9% gewijzigd door Pogostokje op 08-01-2012 22:31 ]
Ben benieuwd wanneer de bestaande klanten iets gaan merken. Van 50 -> 100Mbps is toch een leuke verhoging.Gaitman schreef op maandag 09 januari 2012 @ 10:24:
De nieuwe pakketten met de snelheden staan inmiddels ook op de site! http://www.kpn.com/glasvezel/glasvezel-pakketten.htm
Van de helpdesk kreeg ik (op zondag maarliefst) alleen het volgende terug :
En op de vraag of hij niet alleen de verhoging naar 500Mbps bedoelde :Geachte heer Verzijl,
Op 7 januari heeft u een e-mail gestuurd met hierin een melding over uw snelheid.
In antwoord op uw e-mail kan ik u vertellen dat er begonnen wordt met een pilot met betrekking tot de snelheden. dit gebeurd in enkele geselecteerde gebieden. Indien deze pilot een succes blijkt te zijn zullen er in meer gebieden de snelheden worden verhoogd. Of dit in alle begieden zo zal zijn is bij ons nog niet bekend. Mocht dit wel zo zijn dan zult u niets hoeven te doen en wordt u vanzelf bericht hierover.
Ik vertrouw er op u voldoende geinformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
<..>
Klantenservice KPN Glasvezel en VDSL
Hoezo pilot ? De 50 en 100Mbps snelheden werken toch al gewoon overal ?Geachte heer Verzijl,
In antwoord op uw e-mail kan ik u vertellen dat alle snelheidsverhogingen in pilot gaan. Dus zowel de 30>50, 50>100 en 100>500.
Ik vertrouw er op u voldoende geinformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
<...>
Klantenservice KPN Glasvezel en VDSL
Ik krijg het gevoel dat deze medewerker misschien niet precies op de hoogte is van wat er gaat gebeuren...? Ik vind het antwoord inderdaad ook vreemd.sverzijl schreef op maandag 09 januari 2012 @ 10:40:
Hoezo pilot ? De 50 en 100Mbps snelheden werken toch al gewoon overal ?
Nu zou ik een hele tirade kunnen schrijven over wat er allemaal verkeerd is gegaan bij de bestelling. Maar om een lang verhaal kort te maken: Het is compleet afhankelijk van de persoon die je bij de helpdesk te pakken krijgt.
Zoals bij mij planden ze voor vandaag een monteur, dus ik bel er vorige week achteraan omdat ik het pakket nog niet ontvangen had. De lieftallige dame wist te melden dat de monteur waarschijnlijk wel reserve apparatuur in zijn auto zou hebben liggen. Dus ik vraag netjes of ze het dan alvast door kan geven dat die monteur wat extra meeneemt aangezien zij net het pakket had laten versturen. Dat was onmogelijk en het kwam allemaal goed.... Gisteren nog maar een keertje gebeld onder het motto het is vrij zinloos om die monteur hier te laten komen als hij niks kan doen. De man die ik aan de telefoon kreeg wist te melden dat het geen probleem was om de planning even een mailtje te sturen zodat de monteur extra apparatuur mee zou nemen.
Dus in mijn geval blijft het afwachten of de monteur nu daadwerkelijk wat mee heeft. Mocht dit het geval zijn of de verbinding ook daadwerkelijk werkt.
Nu ben ik aant shoppen en lijkt KPN internet + Tv me wel wat. Maar jullie hebben het over dat de HD kwaliteit van KPN niet goed is voor tv. Ik heb nu Ziggo in mijn oude huis, maar schilt dit zoveel dan?
Ik hoop dan ook dat de andere providers ook overgaan op de nieuwe snelheden
Is dat dezelfde helpdesk die mij verteld heeft dat het nu slechts een pilot is en ik verder niets hoef te doen, of een andere helpdesk ?Sky Walker schreef op maandag 09 januari 2012 @ 12:03:
Bestaande klanten kunnen met 1 telefoontje naar de helpdesk het pakket laten omzetten naar de nieuwe snelheden.
Vanavond gelijk even bellen. Ook gedaan toen de upload syncroon werd.Sky Walker schreef op maandag 09 januari 2012 @ 12:03:
Bestaande klanten kunnen met 1 telefoontje naar de helpdesk het pakket laten omzetten naar de nieuwe snelheden.
Verwijderd

Upload nog niet hoger dan 30 Mb getest.
De helpdeskmedewerker heeft 2 maal moeten navragen of het wel mogelijk was om direct over te stappen ( tweede keer nadat hij zelf dit topic had gelezen).
BelOnbeperkt Avond&Weekend moest bij de omzetting uit het pakket dit was ik toch al van plan. Er is wel de mogelijkheid om na de onzetting dit weer in te schakelen alleen dan direct tegen de hogere prijs/ voorwaarden.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2012 14:17 ]
Ook prima, maar wel een beetje raar.
Ik was hier blijkbaar nog iets te positief. Rond een uur of 2 zou maar eens richting KPN gaan bellen. Onder het motto de monteur is een uur te laat? Komt hij nog of waarom zit ik hier thuis te wachten?TheNiker2 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 11:00:
Dus in mijn geval blijft het afwachten of de monteur nu daadwerkelijk wat mee heeft. Mocht dit het geval zijn of de verbinding ook daadwerkelijk werkt.
Vanuit de klantenservice bij de planning aangekomen wisten hun niet van het bestaan van die afspraak af voor vandaag. Na het melden dat er toch echt een brief was verstuurd en dat ik de pdf er van wel naar haar kon mailen was het toch even stil. Uiteindelijk is vrijdag de eerste optie voor een monteur, tja nu maar weer afwachten of er nu wel een pakket onderweg gaat zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door TheNiker2 op 09-01-2012 15:14 ]
De helpdeskmedewerkster moest het even navragen en waar het op neer komt is dat als je een nieuw abonnement afsluit je gewoon gelijk de nieuwe snelheid hebt want dan sta je in het systeem als "Instap" abonnee. Als je nu "brons" hebt blijf je in het systeem staan als "brons" abonnee en dus met de oude snelheid, tot nader order wanneer men in 1x de snelheid bij iedereen in 1x aanpast. Echter als je belt met de helpdesk kunnen ze je abonnement omzetten van "brons" naar "instap" en dan gaat de snelheidsverhoging eerder in. Dit kan 1 minuut tot "een paar dagen" duren aldus de helpdesk... en je krijgt een bevestiging per e-mail en per post wanneer het ingaat. Op het moment dat je de mail dus ontvangt gaat de nieuwe snelheid in want dan ben je "instap" abonnee geworden.
Lijkt er inderdaad op dat het er maar aan ligt wie je aan de telefoon krijgt. En dan nog... degene die mij hielp vroeg het ook na maar kwam uiteindelijk met bovenstaande.
[ Voor 10% gewijzigd door Barca op 09-01-2012 16:03 ]
Verwijderd
Bij deze speedtest
http://speedtest.reggefiber.nl/beta/
- 48,8Mbps download
- 40Mbps upload
Die speedtest werkt erg goed zeg! Heb ook ff een belletje gedaan en haal nu 94 / 96 Mbit met het standaard pakket. Omzetten duurde minder dan 10 minuten.Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:40:
Voor deze aanpassingen staat 24 uur. Bij mij was het 15 minuten. Als je na aanpassing lager dan 85% van de snelheid haalt moet je weer contact opnemen.
Bij deze speedtest
http://speedtest.reggefiber.nl/beta/
- 48,8Mbps download
- 40Mbps upload
Verwijderd
Ter aanvulling bij wijziging vervallen ALLE kortingen die je hebt bedongen op je abonnement.dôh schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:07:
Wellicht overbodig maar de mensen die nog van de 6 maanden introductiekorting genieten, dienen zich er bewust van te zijn dat wanneer zij bellen om hun contract om te zetten, deze logischerwijs komt te vervallen.
Is voorlopig dan niet mogelijk. Zover als ik gelezen had in topic alleen in nunspeet en ijburg momenteelabort_ schreef op maandag 09 januari 2012 @ 18:11:
Ik heb een goud abo maar op de postcode check zegt hij dat het 500mbit premium abo nog niet beschikbaar is op mijn adres (en de overige pakketten wel). Betekent dit dan ook dat het omzetten naar een premium voorlopig onmogelijk is of moet het bericht op de website van de postcode checks nog bijgewerkt worden?
Dit in verband met verschillende samenstellingen van pakketten in het verleden.
Er zijn bijv klanten die zilver gecombineerd hebben met een gratis plus pakket en in de nieuwe vorm genaamd standaard kan dat niet meer.
Als die klanten automatisch omgezet worden gaan ze er wat televisie betreft ongevraagd op achteruit.
Zelf contact opnemen is dus de beste oplossing en je gaat als het ware een nieuw abonnement aan.
Dit zal ook bevestigd/geactiveerd moeten worden na inloggen op de glasvezel website.
Als je de afweging maakt tussen wat je nu betaalt voor je huidige abonnement en dat je eventueel een downgrade naar standaard zou kunnen laten uitvoeren (als KPN dit accepteert) en wat je er dan nog aan extra weer bij in moet nemen, dan kan je of voordeliger, of duurder uit komen

Enfin, in de wijk is men nog druk bezig, in mijn meterkast zijn ze ook nog niet geweest. Volgens de KPN postcode check is het pas vanaf juni - juli 2012 beschikbaar op mijn adres. Ik wacht nog wel even welke aanbieders er uiteindelijk allemaal komen, vind het wel een aantrekkelijk totaal pakket van KPN zo, maar ga me er nu nog niet op vast leggen.
(Haal 5,77MB continu.) (Heb niks hoeven activeren via mijn glasvezel, internet en TV stopte er even mee en een paar minuten later was de snelheid 50Mbit.) Overigens zijn de abonnementen wel dusdanig aangepast dat ze iets duurder zijn geworden. Voorheen was brons 45 euro per maand en instap kost tegenwoordig 55 euro per maand. Je krijgt er echter wel 20Mb up en down meer bij. Voorlopig is bellen onbeperkt nog 10 euro per maand, maar dit zal in februari naar 15 euro per maand gaan, waarbij je ook onbeperkt naar mobiel kunt bellen.

EDIT:
Prijs van brons was 45 euro per maand. Onbeperkt bellen was 10 euro per maand.
(Factuur erbij gepakt) Totaal dus 55 euro per maand.
Nu is instap 55 euro per maand en dat is dus zonder onbeperkt bellen. Onbeperkt bellen is nog 10 euro per maand. (totaal 65 euro per maand)
[ Voor 37% gewijzigd door Dj-sannieboy op 09-01-2012 23:42 ]
@abort_: Je kan jezelf om laten zetten naar het Standaart pakket via de helpdesk, als je dit wilt.
Verwijderd
Thx voor het melden... zat er net aan te denken. Op deze manier kun je dus maanden te veel betalen voor dezelfde snelheid?Sky Walker schreef op maandag 09 januari 2012 @ 21:21:
Alles in één brons is altijd al 55 euro geweest (het afgelopen jaar in elk geval). De prijzen zijn precies hetzelfde gebleven, de enige "maar" is de situatie die ninjazx9r98 beschrijft.
@abort_: Je kan jezelf om laten zetten naar het Standaart pakket via de helpdesk, als je dit wilt.

Goud 100Mbit word toch omgezet naar Premium 150Mbit, als 500Mbit niet beschikbaar is?abort_ schreef op maandag 09 januari 2012 @ 21:31:
[...]
Thx voor het melden... zat er net aan te denken. Op deze manier kun je dus maanden te veel betalen voor dezelfde snelheid?wat voorheen hoogste snelheid was, is nu het middelste pakket. Slechte zaak.
Klanten met goud verliezen niets, ze blijven de 100Mbit houden die ze hebben. Daarnaast doet KPN niet moeilijk om deze klanten om te zetten naar een lager pakket én zullen deze klanten actief vanuit KPN benaderd worden.
Als het kon zouden ze allemaal 500Mbit krijgen, maar er moet nogal wat werk verricht worden in de POPs en er moet aardig wat apparatuur vervangen worden hiervoor.
Ik kan daar geen officiele vermelding van vinden, op de postcode check zegt hij gewoon bij premium 'nog niet beschikbaar op jouw adres'... daarnaast heb ik gesproken met de helpdesk en ze zeiden dat ze nog niet wisten of ze überhaupt in dit gebied (pas een maand of 2 aangelegd, maar goed) een snelheidsverhoging zouden doen, wanneer dat zou zijn en wat die verhoging zou inhouden. Heb overigens wel een 1gbit FTU geplaatst gehad bij het aansluiten.Dj-sannieboy schreef op maandag 09 januari 2012 @ 21:33:
[...]
Goud 100Mbit word toch omgezet naar Premium 150Mbit, als 500Mbit niet beschikbaar is?
Ik had het inderdaad ook alleen gelezen hier op het forum.abort_ schreef op maandag 09 januari 2012 @ 21:38:
[...]
Ik kan daar geen officiele vermelding van vinden, op de postcode check zegt hij gewoon bij premium 'nog niet beschikbaar op jouw adres'... daarnaast heb ik gesproken met de helpdesk en ze zeiden dat ze nog niet wisten of ze überhaupt in dit gebied (pas een maand of 2 aangelegd, maar goed) een snelheidsverhoging zouden doen, wanneer dat zou zijn en wat die verhoging zou inhouden. Heb overigens wel een 1gbit FTU geplaatst gehad bij het aansluiten.
Maar wat ik niet snap is, in Leeuwarden ligt sinds een jaar in het grootste gedeelte/sommige gedeelten zijn ze nog bezig, glasvezel. Hoe kan het nou zo zijn dat het netwerk in Leeuwarden niet voorbereid is op deze snelheden? Het is toch niet zo dat op een vrijdag avond besloten word om snellere verbinding aan te leggen om er vervolgens achter te komen dat de meeste netwerken er niet klaar voor zijn?
Ik denk persoonlijk dat ze het nog maar in bepaalde steden/dorpen als test voordat ze in heel nederland dit pakket gaan aanbieden. Persoonlijk wel jammer, ik denk er wel aan om over te stappen als deze verbinding hier mogelijk is.
Ik vraag me meer af waarom er maar zo beperkte beschikbaarheid is van de 500mbit. En ben ook benieuwd hoe andere providers hier op zullen reageren.
[ Voor 92% gewijzigd door SirMemeAlot op 10-01-2012 00:34 ]
Volgens speedtest.net haal ik nu 85Mbps down en 95Mbps up (ook als ik rechtstreeks aan de experiabox geknoopt zit en Motorola box uit). Is dit 'acceptabel' voor een 100/100 verbinding, of moet dit beter kunnen ? (op zich kan ik hier ook al mee leven hoor:)
Wat wij hadden is zilver, tweemaal recorder, telefonie, televisie met HD en plus pakket.
Kwijt raken van plus pakket bij automatische upgrade heeft hij genoemd maar heb me niet gerealiseerd dat wij pluspakket hadden op dat moment.
Upgrade is in werking gezet en zou per mail en brief bevestigd worden waarbij het ook nog een vijf euro goedkoper zou worden.
Half uurtje later een bevestiging met daarin zilver.
Zilver is vijf euro duurder dan voorheen, decoders zijn van vijf naar vier euro per stuk en vervolgens gratis.
Dit betekent dat we terug zijn van 87,50 naar 82,50 per maand.
Toch nog even gebeld waarom we weer zilver hebben en niet standaard maar dat zou allemaal niet uitmaken.
Uurtje later de nieuwe produkten geactiveerd en we hebben nog steeds 50/50Mbit, we hebben plotseling opnemen in de cloud waar ik niet om gevraagd heb en wat niet gezegd is, het plus pakket is verdwenen (kan er weer bij voor 10 euro per maand)
Straks maar weer even bellen wat hier de bedoeling van is.
[ Voor 0% gewijzigd door ninjazx9r98 op 10-01-2012 08:37 . Reden: Typo ]
Mijn bestaande kortingen zouden volgens een email vanuit de helpdesk gewoon blijven gelden.
Heel vaag want ik zit nu nog steeds te wachten dus. Maximaal 24 uur dus; het zal mij benieuwen!Fitz schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:49:
Die speedtest werkt erg goed zeg! Heb ook ff een belletje gedaan en haal nu 94 / 96 Mbit met het standaard pakket. Omzetten duurde minder dan 10 minuten.
[ Voor 21% gewijzigd door Dj-sannieboy op 10-01-2012 08:35 ]
Ik denk dat er bedoelt wordt dat er met de snelheidsverhoging geen prijswijziging is doorgevoerd. Ik heb in februari vorig jaar gepreorderd voor brons, en de prijs was toen al 55,- (zonder BelOnbeperkt Altijd).Dj-sannieboy schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 08:33:
Wat ik dus niet begrijp is dat iedereen zegt dat de prijzen gelijk zijn gebleven, maar hier betaalde we toch echt 45 pm voor brons en 10 pm voor onbeperkte bellen altijd. Instap is nu 55 pm en dat is zonder onbeperkt bellen altijd. (onbeperkt bellen altijd zat destijds standaard in het pakket voor 55 euro. Later is dit optioneel geworden voor 10 pm.)
Zilver was inclusief pluspakket 60 euro en nu is standaard 65 euro en het pluspakket een extra pakket van 10 euro per maand.
Doe daar telefonie, twee recorders, een HD pakket bij en je zit op 87,50 euro.
Dat werd na wijziging dus 82,50 euro maar dan is het plus pakket van 10 euro per maand weg.
Overigens net gebeld en daarin werd bevestigd dat men heeft verzuimd om aan te geven dat standaard een heel nieuw produkt is tov zilver waarbij het pluspakket een los produkt is geworden.
Als het goed is wordt eea nu recht gezet (ook de snelheid) maar houdt er dus rekening mee dat het geen upgrade is van alleen de snelheid maar dat je overstapt naar een totaal ander produkt.
[ Voor 12% gewijzigd door ninjazx9r98 op 10-01-2012 08:55 ]
Verwijderd
Van dec 2011Sky Walker schreef op maandag 09 januari 2012 @ 21:21:
Alles in één brons is altijd al 55 euro geweest (het afgelopen jaar in elk geval). De prijzen zijn precies hetzelfde gebleven, de enige "maar" is de situatie die ninjazx9r98 beschrijft.
Glasvezelpakket Brons 9 dec 2011 tot 9 jan 2012 45,00
BelOnbeperkt Avond&Weekend 9 dec 2011 tot 9 jan 2012 5,00
Digitale tv-ontvanger met harddiskrecorder 5,00
Gisteren
Glasvezel Instap Alles-in-één €55,00
Digitale tv-ontvanger 2 €8,00
Pakketkorting tv-ontvanger(s) 2 €-8,00
Totaal incl. btw €55,00
Verschil 5 euro omdat het BelOnbeperkt Avond&Weekend uit het pakket moest anders kon het niet omgezet worden. Later kun je dit wel weer als optie toevoegen.
Glasvezel vanaf september 2009 toe was brons altijd 65 met onbeperkt bellen.
Dan ben ik benieuwd of KPN dan ook automatische het pakket / prijs / voorwaarden gaat wijzigingenhkraan schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 06:17:
Ik heb gisteravond gebeld met de helpdesk over mijn Zilverpakket. Ik hoef niets te doen, in de loop van deze week wordt de snelheid omgezet van 50/50 naar 100/100, ben benieuwd!
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2012 09:21 ]
Dan was Brons voor 12 maanden 45 euro ipv 55 euro. Ma dat jaar werd het gewoon weer 55 euro.
Als dat niet vooraf gecommuniceerd is met de klant dan lijkt me dat niet handig van kpn.Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 09:11:
[...]
Dan ben ik benieuwd of KPN dan ook automatische het pakket / prijs / voorwaarden gaat wijzigingen
Die verhoging heb ik niet om gevraagd en zeker niet voorwaarde wijziging in het nadeel van mij (de klant).
Dit zou voor mij een reden zijn het contract per direct te ontbinden en over te stappen.
Verwijderd
Nee, nog steeds "koper"streams met 7,2 Mb/sjoffrey19 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 10:16:
Is er iemand met de nieuwe snelheden die ook een verbetering van de HD televisie streams waarneemt?
Wij hebben alweer een tijdje brons, eerst was het inclusief onbeperkt bellen voor 55 euro. Toen werd onbeperkt bellen optioneel en werd de basisprijs 45 euro. Bij instap is de basis prijs 55 euro en is onbeperkt bellen optioneel.Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 09:11:
[...]
Van dec 2011
Glasvezelpakket Brons 9 dec 2011 tot 9 jan 2012 45,00
BelOnbeperkt Avond&Weekend 9 dec 2011 tot 9 jan 2012 5,00
Digitale tv-ontvanger met harddiskrecorder 5,00
Gisteren
Glasvezel Instap Alles-in-één €55,00
Digitale tv-ontvanger 2 €8,00
Pakketkorting tv-ontvanger(s) 2 €-8,00
Totaal incl. btw €55,00
Verschil 5 euro omdat het BelOnbeperkt Avond&Weekend uit het pakket moest anders kon het niet omgezet worden. Later kun je dit wel weer als optie toevoegen.
Glasvezel vanaf september 2009 toe was brons altijd 65 met onbeperkt bellen.
[...]
Dan ben ik benieuwd of KPN dan ook automatische het pakket / prijs / voorwaarden gaat wijzigingen
Ingelogd op de mijn glasvezel website en tot mijn verbazing kon ik daar ook niet zien dat ik vanmorgen contact had gehad met de KPN.
Maar weer eens gebeld met de helpdesk en ook daar kan men niets terug vinden over het gesprek van vanmorgen.
Toevoegen van het pluspakket kon wel meteen geregeld worden maar dat gaat niet zonder te betalen, wel mag er gebruik gemaakt worden van de drie maanden gratis die nieuwe abonnees krijgen.
Akkoord gegaan met de betaling, paar minuten later een email met de bevestiging en een klein half uur later kon eea geactiveerd worden op de website.
Internet snelheid is nog niet omhoog, dat kan volgens zeggen enkele dagen duren.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Om te voorkomen dat mensen ongevraagd zaken zoals het pluspakket kwijt raken en er dus op achteruit gaan is de keuze gemaakt om niet actief mensen over te zetten.
De nieuwe abonnementsvormen zijn een totaal nieuwe/andere propositie en zul je als klant dus zelf voor moeten kiezen.
Als dat inderdaad het geval is lijkt het me logischer dat bestaande abonnees aangeschreven worden en vervolgens de keuze krijgen om over te stappen.
Heb je overigens nog iets van een bron oid waar terug te vinden valt dat mensen zowieso automatisch overgezet gaan worden naar de nieuwe abonnementen zonder kosten?
Leerde vanochtend van de helpdesk dat je het Plus- en andere TV-pakketten tegenwoordig maandelijks zelf via de TV kan aan- en uitzetten.ninjazx9r98 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:21:
Net thuis gekomen en even gecontroleerd maar het pluspakket was nog niet geactiveerd ondanks de belofte vanmorgen dat het geregeld zou worden.
=> Menu => Mijn Info => Mijn Service Info => Mijn pakketten
Voor aan- en afmelden heb je je pincode nodig, moest die keer of drie a vier intikken voor het 'pakte'.
Tussen 'OK' en actief zat vanochtend een minuut of 10. Ook wel handig tijdens vakantie, qua kostenbesparing.
Kan iemand iets zeggen over de beeldkwaliteit van HDtv bij KPN via de glasvezel?
Ik ben ook aan het kijken op dit moment. Zit nu bij Ziggo, maar in het nieuwe huis heb ik glasvezel mogelijkheden, en de snelheden zijn zeer interessant bij KPN.Leeuwarden schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 08:56:
Ik overweeg om van sat naar glasvezel over te stappen. Ik kom zeer wisselende ervaringen tegen over de kwaliteit van HDtv bij KPN. Maar ik kom er niet helemaal achter of men dan glasvezel of iets anders bedoeld.
Kan iemand iets zeggen over de beeldkwaliteit van HDtv bij KPN via de glasvezel?
Maar goed, de conclusie die ik nu kant trekken is:
- KPN levert nog steeds HD met een bitrate lager als 10mbs (behalve voor wholesale). Ziggo zit rond de 13, waardoor de kwaliteit van KPN blijkbaar een stuk lager is.
- KPN is bezig met testen voor HD+ (dus met hogere bitrate), maar hoe lang dit nog gaat duren is onbekend.
- Er zijn wel providers zoals b.v. tweak die wel een hogere bitrate leveren.
Verwijderd
Dat laatste klopt niet Tweak groen is gewoon gelijk aan KPN en Tweak blauw (WGDO) heeft geen KPN streams maar de echte Glashart media streams.joffrey19 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 09:28:
[...]
- KPN levert nog steeds HD met een bitrate lager als 10mbs (behalve voor wholesale). Ziggo zit rond de 13, waardoor de kwaliteit van KPN blijkbaar een stuk lager is.
- KPN is bezig met testen voor HD+ (dus met hogere bitrate), maar hoe lang dit nog gaat duren is onbekend.
- Er zijn wel providers zoals b.v. tweak die wel een hogere bitrate leveren.
HD+ is beschikbaar bij providers die werken via WPM+ zoals Lijbrandt.
100Mb/s of hoger klinkt mooi maar hoelang kan er op de bestaande manier nog via usenet worden gedonwload? Als het onze regering ligt is dat snel afgelopen.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2012 09:52 ]
Als de regering dat niet meer toelaat maakt toch niet uit... Bedoel er zijn genoeg andere mogelijkheden: ftp, torrent(rommel), http download etc etc etc... Wie weet gaan we terug naar fxp'en...Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 09:46:
[...]
100Mb/s of hoger klinkt mooi maar hoelang kan er op de bestaande manier nog via usenet worden gedonwload? Als het onze regering ligt is dat snel afgelopen.
Ik vind het alleen maar positief dat er heel actief gewerkt word aan glasvezel, hoe hoger de snelheid hoe beter.
Er zijn natuurlijk ook nog andere toepassingen van internet dan downloaden uit nieuwsgroepen.Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 09:46:
Dat gezegd hebbende denk ik dat op DIT moment veruit de meeste mensen absoluut niet in de buurt komen van het volledige gebruik van een dergelijke snelheid. Dat is misschien ook wel de reden dat KPN het zo makkelijk kan aanbieden.
Op de een of andere manier heerst bij mensen (ook Tweakers) de gedachte dat je een lijn constant vol moet slurpen om van zulke snelheden te profiteren.
Echter, ook de kleinere downloadjes profiteren van hogere snelheden (namelijk: ze zijn eerder klaar). Dan kun je zeggen "ja maar of ik ubuntu cd'tje nou in 4 minuten binnen heb of 1 minuut, dat boeit toch niet?". Misschien, maar feit blijft: Iedere download die je doet, even er van uitgaande dat de andere kant die snelheid kan leveren, is bij 500 mbit eerder binnen dan bij 100 mbit of 50 mbit.
En verder is het natuurlijk gewoon marketing-technisch heel interessant als je op cijfers je concurrenten wil aftroeven....
Wat het hele probleem is is dat er niks wordt gecommuniceerd door KPN. Ik heb als abonnee niet eens een mail gehad dat er een wijziging in snelheid aan zit te komen. Ik vind dat erg raar. Als KPN nou gewoon aangeeft ergens op de site of in een mailtje wat ze van plan zijn dan kan ik echt wel even wachten voordat de snelheid wordt verhoogd. Maar je ziet het al in dit topic. De een schrijft dat je moet bellen. De ander schrijft dat het vanzelf zal gaan. De een schrijft dat het binnen een paar uur moet werken, de ander schrijft 24 uur... de ander zegt dat het een paar dagen kan duren. De helpdeskmedewerkers van KPN zeggen ook allemaal wat anders.ninjazx9r98 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 19:41:
Zoals ik al eerder aangaf gaat er volgens de helpdesk helemaal niks vanzelf aangezien de inhoud van de nieuwe pakketten anders is dan pakketten die in het verleden bestonden en bestaan hebben.
Om te voorkomen dat mensen ongevraagd zaken zoals het pluspakket kwijt raken en er dus op achteruit gaan is de keuze gemaakt om niet actief mensen over te zetten.
De nieuwe abonnementsvormen zijn een totaal nieuwe/andere propositie en zul je als klant dus zelf voor moeten kiezen.
Als dat inderdaad het geval is lijkt het me logischer dat bestaande abonnees aangeschreven worden en vervolgens de keuze krijgen om over te stappen.
Heb je overigens nog iets van een bron oid waar terug te vinden valt dat mensen zowieso automatisch overgezet gaan worden naar de nieuwe abonnementen zonder kosten?
Ik wacht overigens nu bijna 48 uur en van een verhoging is nog geen sprake.
Vergeet niet dat toen dit nieuws naar buiten kwam,Barca schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 10:14:
[...]
Wat het hele probleem is is dat er niks wordt gecommuniceerd door KPN. Ik heb als abonnee niet eens een mail gehad dat er een wijziging in snelheid aan zit te komen. Ik vind dat erg raar. Als KPN nou gewoon aangeeft ergens op de site of in een mailtje wat ze van plan zijn dan kan ik echt wel even wachten voordat de snelheid wordt verhoogd. Maar je ziet het al in dit topic. De een schrijft dat je moet bellen. De ander schrijft dat het vanzelf zal gaan. De een schrijft dat het binnen een paar uur moet werken, de ander schrijft 24 uur... de ander zegt dat het een paar dagen kan duren. De helpdeskmedewerkers van KPN zeggen ook allemaal wat anders.
Ik wacht overigens nu bijna 48 uur en van een verhoging is nog geen sprake.
Dit (nog) niet door KPN bevestigd werd. Dit nieuws kwam ook niet vanuit KPN d.m.v. een persbericht.
Met als volgende stap het invoeren van limieten, waardoor je bij een goedkope, snelle verbinding mag bijbetalen als je meer dan XX GB per maand verbruikt hebt.eymey schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 10:08:
@Pogostokje: Dat denk ik dus ook.
Op de een of andere manier heerst bij mensen (ook Tweakers) de gedachte dat je een lijn constant vol moet slurpen om van zulke snelheden te profiteren.
Echter, ook de kleinere downloadjes profiteren van hogere snelheden (namelijk: ze zijn eerder klaar). Dan kun je zeggen "ja maar of ik ubuntu cd'tje nou in 4 minuten binnen heb of 1 minuut, dat boeit toch niet?". Misschien, maar feit blijft: Iedere download die je doet, even er van uitgaande dat de andere kant die snelheid kan leveren, is bij 500 mbit eerder binnen dan bij 100 mbit of 50 mbit.
En verder is het natuurlijk gewoon marketing-technisch heel interessant als je op cijfers je concurrenten wil aftroeven....
500mbit is heel lekker, maar nog nergens voor nodig.
Ja en laat nou net alleen KPN en xs4all bij ons (katwijk) beschikbaar zijn helaas. Misschien toch maar gewoon ziggo houden, alleen dan moet ik weer investeren in een versterker e.d., terwijl ik hier toch meer toekomst muziek zie.Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 09:46:
[...]
Dat laatste klopt niet Tweak groen is gewoon gelijk aan KPN en Tweak blauw (WGDO) heeft geen KPN streams maar de echte Glashart media streams.
HD+ is beschikbaar bij providers die werken via WPM+ zoals Lijbrandt.
Usenet zie ik voorlopig nog niet eindigen hoor, en zoals al vermeldt komen er meteen weer andere oplossing te voorschijn. De download community is te groot om zo maar even te stoppen. Het wordt alleen weer moeilijker om iets te downloaden, maar daar heb ik nooit zoveel problemen mee gehad :-), hoewel de eenvoud van spotnet e.d. wel heel wenselijk is.
KPN levert die powerline dingen en daar staat op dat ze energiebesparend uit gaan als ze niet gebruikt worden, maar omdat die decoders dus bij mij helemaal nooit uit lijken te gaan is dat een beetje een loze kreet. De netwerk activiteits lampjes blijven in ieder geval net zo hard knipperen.
Dat doet niet terzake. De snelheden staan nu gewoon op hun site.Serotonine schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 10:19:
Vergeet niet dat toen dit nieuws naar buiten kwam,
Dit (nog) niet door KPN bevestigd werd. Dit nieuws kwam ook niet vanuit KPN d.m.v. een persbericht.
Nee, ik bedoel deze dingen. Het klopt dus dat de ontvangers onverminderd aktief blijven qua netwerk? Ik wil weten of die van mij wel helemaal ok zijn.apexrider schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 11:37:
Ik vrees dat je de TV ontvanger echt van het stroomnet moet loskoppelen om energiebesparend te zijn.
Dit is trouwens helaas met de boxen van glashart media niet heel veel anders.
Dit topic is gesloten.