[KPN] Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 101 Laatste
Acties:
  • 906.003 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:34
@EDIT: Zat hier (paar maanden geleden) een paar weken tussen (halve dorp is toen overgegaan op glasvezel). Maar ik wist toen niet dat ik het FTU kastje ook zelf kon/mocht aansluiten, dus heb gewacht op de afspraak met de KPN monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:53

KatirZan

Wandelende orgaanzak

sverzijl schreef op woensdag 21 december 2011 @ 13:33:
@EDIT: Zat hier (paar maanden geleden) een paar weken tussen (halve dorp is toen overgegaan op glasvezel). Maar ik wist toen niet dat ik het FTU kastje ook zelf kon/mocht aansluiten, dus heb gewacht op de afspraak met de KPN monteur.
bij ons werd nadrukkelijk gezegd dat dit door de kpn monteur gedaan moest worden...

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:05
Het hangt er ook nog deels van af waar je zit.

In nieuwe gebieden komt de (brede) uFTU te hangen. Daarvan moet het de bedoeling zijn dat, zodra hier enige ervaring mee is, uiteindelijk de klant zelf de NT kan plaatsen (scheelt tenslotte monteurs langs sturen). Het kan alleen zijn dat men het vanwege de nieuwigheid nu nog voor je wil doen. Of omdat het in sommige gebieden gemengd oud en nieuw is ofzo.

In 'oude' gebieden moet het sowieso door een monteur gedaan worden.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Hmm, er is dus een kans dat KPN simpelweg een doe-het-zelf-pakket opstuurt en dat ik deze zelf kan aansluiten? Dat zou een stuk makkelijker zijn dan dat er weer iemand aanwezig moet zijn om dat in orde te maken (sterker nog, sluit het veel liever zelf aan als dat mogelijk is :P) :)

Het gaat inderdaad om de verglazing van het hele dorp hier (alle dorpskernen in de gemeente hier). Is er dan een goede kans dat ik inderdaad onder die nieuwe mogelijkheid val?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 15:00

ZeroCode

Woopie

Nou ik heb het pakket ook binnengekregen. Aansluiten gaf geen resultaat, het lampje glas brand niet op het NT kastje. De klantenservice had ook geen idee en gaf aan dat ik beter even kon wachten totdat de monteur was langs geweest.
Ben benieuwd of de monteur ineens wel licht op de kabel kan zetten ;) We zullen het zien morgen vroeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Het kan best zijn dat de verbinding nu nog niet (technisch) is opgeleverd. Ook kan het best zijn dat er iets met de fibers of in de pop's nog niet goed is. Komt helaas ook nog vaak voor.

Vandaar, denk ik, dat men nu nog wel standaard een monteur wil sturen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
mijn defecte 787 is vervangen door een 789, maar sindsdien knalt de verbinding er iedere 2 dagen uit en moet ik het modem aan en uit zetten,

er komt een time-out melding in de webinterface over de sessie, en dat was het, erg vervelend als je niet thuis bent en je ineens geen email meer van je server kan ophalen

is die 789 een baggerding of heb ik gewoon pech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Reloader schreef op woensdag 21 december 2011 @ 15:06:
mijn defecte 787 is vervangen door een 789, maar sindsdien knalt de verbinding er iedere 2 dagen uit en moet ik het modem aan en uit zetten,

er komt een time-out melding in de webinterface over de sessie, en dat was het, erg vervelend als je niet thuis bent en je ineens geen email meer van je server kan ophalen

Jij hebt gewoon pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:19
Reloader schreef op woensdag 21 december 2011 @ 15:06:

Heb ook net een een nieuwe 789vn. Mijn 787 disconnectedte juist. Maar nu schijnt die 789vn wireless-n te moeten ondersteunen. (zegt de sticker achterop, zegt de datascheet van het apparaat,zegt de handleiding van KPN) maar hij doet dat niet bij mij.
Heeft die van jou wel n-functionaliteit?
Als je wilt checken? Home > Thuisnetwerk > Interfaces > WLAN: SSID -> overzicht.

Mijne zegt dit:
Interfacetype: 802.11b/g
Huidige snelheid [Mbps]: 54

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
mijne heeft ook geen 802.11n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Master FX schreef op woensdag 21 december 2011 @ 12:20:
[...]

Nou daar denkt de KS toch anders over :)
Hier hadden we een TG789 die vaak spontaan ging rebooten. Gebeld, volgende dag werd ie vervangen (korier) door een nieuwe TG789, die blijkbaar geen Wifi N deed. Weer gebeld, gelijk vervangen (koerier) door een ZTE en sindsdien nergens last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:49
Dj-sannieboy schreef op woensdag 21 december 2011 @ 11:33:
[...]

Lijkt erop dat de andere routers in de buurt elkaar storen. Probeer eens alle kanalen uit (1 t/m 13) en update de drivers van de netwerk kaart in de laptop.
Krijg je wel verbinding als je WEP of geen beveiliging instelt?
Nee, niet meer geprobeerd want het was al laat en het zijn oude mensen maar die twee dingen wilde ik idd nog proberen maar dan zou het te lang duren en we waren al een paar uur bezig en je weet hoe oude mensen zijn.

Dus uiteindelijk modem gerest naar fabrieksinstellingen en toen deed het alles het weer maar het signaal is gewoon superinstabiel. Ik denk dat ie daarom steeds die verbinding (en sleutel?) verliest. Want hij blijft dan op "Beperkte of geen toegang.." staan.

Rare is ook dat zowel het modem als de wifi kaart beide N ondersteunen maar hij verbindt maar op G en fluctureert tussen de 24 en 36mbps. Dus dat zegt ook genoeg over de stabiliteit van de verbinding.

Het zendvermogen terugschroeven naar 60% was al helemaal geen succes. Toen verbond ie nog maar op 19mbps.

[ Voor 15% gewijzigd door chim0 op 21-12-2011 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Nu online
Welke router wordt er eigenlijk bij nieuwe glasvezelverbindingen geleverd?

[ Voor 6% gewijzigd door EDIT op 21-12-2011 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:38

AvK

Ready Set Go

ZTE

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Nu online
Duidelijk, dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode

ZeroCode

Woopie

Hier net weer de modem aangesloten ( morgen komt de monteur ) maar ik verlies gewoon de verbinding in het NT kastje. Het lampje glas valt elke keer weg en krijg dan de melding dat de WAN plat ligt.

Ben benieuwd wat de monteur gaat doen ;)
Naar welke pagina moet ik btw surfen stel ik wil hem activeren en me glaslampje valt niet weg?

[ Voor 16% gewijzigd door ZeroCode op 21-12-2011 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:17
ZeroCode schreef op woensdag 21 december 2011 @ 19:40:
Hier net weer de modem aangesloten ( morgen komt de monteur ) maar ik verlies gewoon de verbinding in het NT kastje. Het lampje glas valt elke keer weg en krijg dan de melding dat de WAN plat ligt.

Ben benieuwd wat de monteur gaat doen ;)
Naar welke pagina moet ik btw surfen stel ik wil hem activeren en me glaslampje valt niet weg?
oei dat klinkt niet echt goed, dit kan duiden op een te hoge db waarde op de lijn waardoor WAN niet stabiel word. in het ergste geval is je lijn niet goed gelast of is er iets anders niet helemaal in orde.
welke gebied woon je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode

ZeroCode

Woopie

Ik mag het hopen van niet.... Duurt het nog langer zeker ;)

Plaats: Eerbeek GLD

Edit: Monteur geweest, probleem: geen licht op het glas. Andere monteur moet naar de dslam en kijken of alles goed gepatched is... Dit kan pas aan het einde van de dag waarschijnlijk en anders morgen. En we gaan weer wachten ;)

Metinggegevens voor die tijd:
iPvz 1.11 en CATVvz 1.33

Iemand een idee of dit goed of slecht is?

[ Voor 91% gewijzigd door ZeroCode op 22-12-2011 16:27 ]

Verwijderd

Om nog maar is even terug te komen op de HD comments in dit topic. Wat mij opvalt is het enorme verschil tussen de RTL zenders en bijvoorbeeld ESPN America, ESPN heeft echt heel mooi beeld, terwijl RTL soms echt belachelijk is.

• Rhodez
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 21:37
Dus eigenlijk nog steeds niet veranderd?

Ik heb overigens van een medewerker van de Glashart-winkel in Bleiswijk begrepen dat Reggefiber een pand in Nootdorp gaat huren voor een winkel. Dat zou erop kunnen wijzen dat Reggefiber de gemeente Pijnacker-Nootdorp geheel gaat verglazen, wat op haar beurt weer tot een groter aanbod van providers kan leiden...

[ Voor 79% gewijzigd door Rhodez op 22-12-2011 11:11 ]

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:49
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 09:29:
Om nog maar is even terug te komen op de HD comments in dit topic. Wat mij opvalt is het enorme verschil tussen de RTL zenders en bijvoorbeeld ESPN America, ESPN heeft echt heel mooi beeld, terwijl RTL soms echt belachelijk is.
Dat is bij UPC ook. Komt omdat Eurosport, bijvoorbeeld, native HD is en RTL geupscaled.

Maar als ik dan weer CL wedstrijden zie op Ned3, lijkt dat ook native HD. Is net zo mooi als Eurosport. Misschien switchen ze dan af en toe ofzo?

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
Pfff, zo langzamerhand spijt dat ik naar kpn ben gegaan.

- 18 november, welkomstbrief en installatiedatum op 6 december
- 6 december, monteur op de stoep. Toch gratis waarom niet..., helaas geen signaal ( monteur bellen met kpn, wat blijkt op 1 december reeds geconstateerd dat de lijn geblokeerd word door een provider)
Ik zou terug worden gebeld door de planning, zou 10 dgn overheen gaan ( lijn vrij maken) dus waarschijnlijk pas op 12 december.
- 7 december, zelf maar eens bellen met de helpdesk. Wat blijkt sinds 2009 houdt Kpn zelf de lijn bezet..., het zou doorgezet worden naar de technische dienst.

- 12 december, weer contact met de helpdesk. Ineens was het niet meer kpn die op de lijn zat, men was er druk mee bezig
- 14 december, voor de verandering kpn belt mij op, probleem gevonden, vandaag/ cq de 15e zou alles goed moeten zijn
- 15 december, 1400 uur zelf maar weer eens bellen, oeps probleem bestond nog steeds, nu was het weer een andere provider die de lijn blokkeert.
Bellen met reggefiber, nee hoor sinds 2009 Kpn

Heel erg verdrietig geworden, verbindt maar door met afdeling opzeggen. Zeer pittig gesprek mee gehad, binnen 11 dagen zou het opgelost worden.
Moet je ook nog uitleggen wanneer de uiterste aansluitdatum is conform de AV.

; Indien datgene wat benodigd is voor het in dienst stellen van een Dienst aanwezig en beschikbaar
is, wordt de Dienst zo spoedig mogelijk, doch in elk geval binnen één maand na de datum van totstandkoming
van de Overeenkomst in dienst gesteld, tenzij anders wordt overeengekomen.

Eerst beweren we hebben de tijd tot 6 januari, om de oren slaan met de AV -> overeenkomst 18 november gesloten, dus aansluiten op/ voor 18 december.
Tijdelijk gratis digitenne en een internet dongel met een behoorlijk prepaid tegoed.
Meteen ook maar een vorderingsbrief naar kpn glasvezel gestuurd...

Tevens contact via de mail met kpn. Inderdaad had alles niet zo mogen lopen, heel erg jammer en zonde voor mij dat ik hier de dupe van ben geworden. Maar goed waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt en men kon hier van leren. Van de week keurig gebeld door hun, vrijdag werd niet gehaald of ik accoord ging met de 27e. Prima, maar dan ben ik ook aangesloten. Afspraak staat.

Vandaag gebeld door de planning,...... we komen u op 2 januari aansluiten..... Dacht het niet zie de afspraak..., zou worden teruggebeld voor 1200 uur.....
Dus om 1400 uur zelf maar gebeld, verhaal kort uitgelegd en geeist voor 1500 uur wordt ik terug gebelt.
Ben benieuwd.......

Het blijft wel lastig om netjes te blijven aan de telefoon, maar je wordt er wel chagerijnig van. :'( ( heel erg eigenlijk..).

Edit: uiteraard niet gebeld, zelf gebeld.
Contract per direct mogen opzeggen. Afdeling opzeggen/ annuleren gaat ook intern een klacht versturen, want nu konden ze zelfs geen datum meer noemen....

Helaas voorlopig geen glasverbinding totdat Kpn zelf de lijn vrij gaat geven..... :F ;w

[ Voor 5% gewijzigd door baasandre op 22-12-2011 16:10 . Reden: leesbaarheid ]

Verwijderd

Oh leuk, KPN verwijdert even zonder bevestiging danwel verzoek, alle oude email adressen, onder het mum van, je hebt nu glasvezel en gaat maar met een @kpnmail.nl account aan de gang 8)7 |:(

• AvK
  • Laatst online: 16:38

AvK

Ready Set Go

Oude mail adressen kan je gewoon blijven gebruiken. Je kunt ze re-directen naar kpnmail.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• SmoothTweaker
ZeroCode schreef op woensdag 21 december 2011 @ 23:16:

Edit: Monteur geweest, probleem: geen licht op het glas. Andere monteur moet naar de dslam en kijken of alles goed gepatched is... Dit kan pas aan het einde van de dag waarschijnlijk en anders morgen. En we gaan weer wachten ;)

iPvz 1.11 en CATVvz 1.33

Ziet er niet goed uit. weet niet of eerbeek een spoedlasgebied is, geen licht kan patchkabel in pop zijn of iets op de lijn. mocht de monteur in aPOP constanteren dat patch er niet inzit kan deze patchen in het geval dat ze er al inzit zal reggefiber ingeschakelt worden om je lijn na te meten en te kijken wat er is.
reken dan maar op +5 werkdagen

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:17
ZeroCode schreef op woensdag 21 december 2011 @ 23:16:

Edit: Monteur geweest, probleem: geen licht op het glas. Andere monteur moet naar de dslam pop en kijken of alles goed gepatched is... Dit kan pas aan het einde van de dag waarschijnlijk en anders morgen. En we gaan weer wachten ;)

iPvz 1.11 en CATVvz 1.33

Daarnaast heb je als eindgebruiker niks aan de meet gegevens. Zolang ze onder de 2 db zitten is het prima.

[ Voor 10% gewijzigd door White_Collar op 22-12-2011 18:53 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• SmoothTweaker
idd en CATV (groene vezel) gebruikt kpn ook niet

Verwijderd

AvK schreef op donderdag 22 december 2011 @ 18:32:
Oude mail adressen kan je gewoon blijven gebruiken. Je kunt ze re-directen naar kpnmail.
Nou, in mijn geval niet, anders had ik het wel gemerkt met inloggen, en er ook geen post over gemaakt :X

• SmoothTweaker
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 19:08:
[...]

Nou, in mijn geval niet, anders had ik het wel gemerkt met inloggen, en er ook geen post over gemaakt :X
had je even moeten overzetten naar je kpn glasvezel abbo, kan je nog bij de oude adressen komen?
http://kpn-glasklanten.cu...swers/detail/a_id/10006#C

• Master FX
Dj-sannieboy schreef op woensdag 21 december 2011 @ 17:01:
[...]

Hier hadden we een TG789 die vaak spontaan ging rebooten. Gebeld, volgende dag werd ie vervangen (korier) door een nieuwe TG789, die blijkbaar geen Wifi N deed. Weer gebeld, gelijk vervangen (koerier) door een ZTE en sindsdien nergens last meer van.
Bevalt die ZTE verder een beetje? Stabiliteit? Snelheid? Instelmogelijkheden? Is het trouwens de ZTE H220N? Is toch made in China dingetje? Ken ZTE alleen van de Blade smartphone. Daar zijn ons Tweakers geloof ik wel over te spreken. Veel bang voor weinig buck.

[ Voor 3% gewijzigd door Master FX op 22-12-2011 19:50 . Reden: editje ]

Stay safe

• ZeroCode

ZeroCode

Woopie

SmoothTweaker schreef op donderdag 22 december 2011 @ 18:45:
[...]

Ziet er niet goed uit. weet niet of eerbeek een spoedlasgebied is, geen licht kan patchkabel in pop zijn of iets op de lijn. mocht de monteur in aPOP constanteren dat patch er niet inzit kan deze patchen in het geval dat ze er al inzit zal reggefiber ingeschakelt worden om je lijn na te meten en te kijken wat er is.
reken dan maar op +5 werkdagen
Monteur van KPN belde na werktijd nog terug, kan niks anders zeggen dan topper! Hij zou een ticket aanmaken bij reggefiber aangezien in de pop alles was gepatched. Let the horror begin, waarschijnlijk ergens een breuk... ;( Gelukkig zit kerst + nieuwjaar er nog tussendoor, dus ik reken allang niet meer op 5 dagen... Jammer maar het is niet anders...

• SmoothTweaker
ZeroCode schreef op donderdag 22 december 2011 @ 20:30:
[...]

Monteur van KPN belde na werktijd nog terug, kan niks anders zeggen dan topper! Hij zou een ticket aanmaken bij reggefiber aangezien in de pop alles was gepatched. Let the horror begin, waarschijnlijk ergens een breuk... ;( Gelukkig zit kerst + nieuwjaar er nog tussendoor, dus ik reken allang niet meer op 5 dagen... Jammer maar het is niet anders...
dat is erg netjes, ligt er compleet aan welk gebied je zit bijv dronten is ook 5 werkdagen maar als ik nu ticket inschiet zijn ze er de volgende dag al.
heb je een oranje vezel kabel of trilinq (glas door buisje geblazen)
Als je licht hebt modem online laten komen inclusief update, kleine 20-30minuten wachten en dan op mijn.kpnglasvezel.nl inloggen met je gebruikersnaam en wachtwoord en dan op activeren drukken ;)

[ Voor 13% gewijzigd door SmoothTweaker op 22-12-2011 22:10 ]

• Master FX
Master FX schreef op donderdag 22 december 2011 @ 19:47:
[...]

Bevalt die ZTE verder een beetje? Stabiliteit? Snelheid? Instelmogelijkheden? Is het trouwens de ZTE H220N? Is toch made in China dingetje? Ken ZTE alleen van de Blade smartphone. Daar zijn ons Tweakers geloof ik wel over te spreken. Veel bang voor weinig buck.
Net toch maar even met de klantenservice van KPN gebeld. Situatie even voorgelegd en nieuw ZTE modem is in bestelling. Toch goede service...

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:41
Ik hoorde trouwens van de monteur vorige week dat poort 3 niet perse meer voor je TV is, want KPN zou zijn overgegaan op flexpoorten. Ik weet niet of dat hier al bekend was, maar dacht ik zeg het ff. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Op zich is dit niet nieuw. Bij de Siemens Experiabox (allereerste Experiadoos) was het ook al flexibel. En in de Thomson 780 volgens mij ook nog (thomson had er iig wel de mogelijkheid voor).

Het apparaat kijkt gewoon naar mac adres/vendor ID van het apparaat dat een DHCP request doet en trekt die betreffende poort dan uit de LAN-bridge en voegt 'm aan de IPTV-bridge toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

Ok maar is het dan NU op dit moment reeds flexibel of niet?

En in mijn ogen zijn dan dus ook meerdere poorten direct toe te wijzen aan TV. Dan kan je lijkt mij die hele switchbox (heet dat zo?) er tussenuit halen die nu van de 1 TV poort 4 TV poorten maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Barca schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 10:11:
Ok maar is het dan NU op dit moment reeds flexibel of niet?

En in mijn ogen zijn dan dus ook meerdere poorten direct toe te wijzen aan TV. Dan kan je lijkt mij die hele switchbox (heet dat zo?) er tussenuit halen die nu van de 1 TV poort 4 TV poorten maakt?
Ik hoorde dit ook laatst, maar weet zelf niet beter dan dat poort 3 is gereserveerd voor TV.
Master FX schreef op donderdag 22 december 2011 @ 22:19:
[...]

Net toch maar even met de klantenservice van KPN gebeld. Situatie even voorgelegd en nieuw ZTE modem is in bestelling. Toch goede service...
Dat zei ik toch. Ik ben trouwens erg tevreden met de ZTE, doet z'n werk gewoon prima.

[ Voor 39% gewijzigd door Dj-sannieboy op 23-12-2011 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
mijn verbinding, houd er dus ongeveer elke 2 dagen mee op :(,

net 2 keer kpn gebeld, netjes geholpen

en t vreemde is : internnet_over_eth probeert de verbinding op te zetten, dat lukt niet..

zet ik mijn tv ontvanger aan, is internet ineens weer levend....wtf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
marcel87 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 02:58:
Ik hoorde trouwens van de monteur vorige week dat poort 3 niet perse meer voor je TV is, want KPN zou zijn overgegaan op flexpoorten. Ik weet niet of dat hier al bekend was, maar dacht ik zeg het ff. :)
Betekend dit dat je de switch er tussen uit kan halen en dus twee poorten kan gebruiken op de ZTE voor twee verschillende tv's?

Of is het een willekeurige poort die je kan gebruiken om je switch aan te knopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode

ZeroCode

Woopie

SmoothTweaker schreef op donderdag 22 december 2011 @ 22:09:
[...]

dat is erg netjes, ligt er compleet aan welk gebied je zit bijv dronten is ook 5 werkdagen maar als ik nu ticket inschiet zijn ze er de volgende dag al.
heb je een oranje vezel kabel of trilinq (glas door buisje geblazen)
Als je licht hebt modem online laten komen inclusief update, kleine 20-30minuten wachten en dan op mijn.kpnglasvezel.nl inloggen met je gebruikersnaam en wachtwoord en dan op activeren drukken ;)
Ik weet niet precies in welk gebied ik zit, het is iig in regio Eerbeek/Brummen. Maar wij hebben hier oranje vezel kabels. Nu kerst eraan komt samen met het nieuwe jaar hoop ik dat het nog dit jaar gebeurt maar ik ga er eigenlijk al niet meer vanuit. Wat ik hoorde werkt reggefiber op vrijdag niet dus vandaag zal er weinig gebeuren. Misschien volgende week nog eens een keer bellen.

Ik heb trouwens me modem + NT kastje de heel tijd al aan. Moet ik de modem eruit halen of kan ik hem zo laten staan? Op de expediabox staat nu alleen het rode lampje bij internet, op het NT kastje staat soms een lampje glas maar vaak ook niet. Dat glaslampje is niet echt betrouwbaar moet ik zeggen....

[ Voor 14% gewijzigd door ZeroCode op 23-12-2011 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 10:45:
[...]
Dat zei ik toch. Ik ben trouwens erg tevreden met de ZTE, doet z'n werk gewoon prima.
En mijn dank is ook groot!

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
@ Barca en Thombias: Geen idee of je de switch helemaal achterwege kunt laten en je alle poorten voor meerdere TV's kunt gebruiken, zelf heb ik maar 1 TV, dus ik kan dat ook moeilijk proberen. ;)

Overigens zit ie bij mij nog steeds op poort 3, omdat bij het activeren van het glasvezelabbo eerst de TV weinig zin had om maar beeld te geven. De monteur begon zelf ook te twijfelen of het daadwerkelijk wel flexpoorten waren. Achteraf was het een storing, maar dat wisten we toen niet.. naderhand kwamen we erachter toen de monteur belde om te vragen of KPN toevallig een storing had.

Als ik eraan denk, kan ik als ik dit weekend weer thuis ben het eens proberen vanaf een andere poort. Dan laat ik het nog even weten (mits ik het onthou natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Nu online
Pff, nou voor ons de komende tijd nog geen glasvezel lijkt het (sorry als ik termen gebruik die niet correct zijn, ben niet zo heel erg thuis in de glasvezelwereld :P).
Vandaag kwam de monteur voor het in huis brengen van de glasvezellijn. Glasvezel door de muur geboord, kast geïnstalleerd (is nog een behoorlijk groot ding zeg!), allemaal netjes.
Toen vroegen we om een signaalmeting: vrijwel geen signaal. De monteur bellen, en werd geïnstrueerd om de las opnieuw te maken. Aldus gedaan, nog steeds vrijwel geen signaal. Blijkt er een kabelbreuk te zitten op tussen de 3 en 10 meter van het huis, dus waarschijnlijk in de bocht van de voortuin naar de kabels van de straat, of ergens verder in de straat. Fijn...
Met de feestdagen zal het ook nog wel langer duren. Iemand een idee wat de gemiddelde tijd is die er overheen gaat om zoiets te maken? De monteur kon daar verder niets over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Laatst online: 17-09 21:12
Bij mij is de vezel ook net binnen gebracht. Ik vraag me af of er nu en GE of FE NT unit geplaatst gaat worden als je een KPN abbonement neemt.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
EDIT schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 18:57:
Pff, nou voor ons de komende tijd nog geen glasvezel lijkt het (sorry als ik termen gebruik die niet correct zijn, ben niet zo heel erg thuis in de glasvezelwereld :P).
Vandaag kwam de monteur voor het in huis brengen van de glasvezellijn. Glasvezel door de muur geboord, kast geïnstalleerd (is nog een behoorlijk groot ding zeg!), allemaal netjes.
Toen vroegen we om een signaalmeting: vrijwel geen signaal. De monteur bellen, en werd geïnstrueerd om de las opnieuw te maken. Aldus gedaan, nog steeds vrijwel geen signaal. Blijkt er een kabelbreuk te zitten op tussen de 3 en 10 meter van het huis, dus waarschijnlijk in de bocht van de voortuin naar de kabels van de straat, of ergens verder in de straat. Fijn...
Met de feestdagen zal het ook nog wel langer duren. Iemand een idee wat de gemiddelde tijd is die er overheen gaat om zoiets te maken? De monteur kon daar verder niets over zeggen.
Mijn ervaring is zwarter dan zwart...., voor mij nooit meer kpn !!!!!!!!!!!!!!

Mijn beste advies is, om via de site van kpn glasvezel een mail te sturen en te vragen om contact binnen 48 uur. Dit werkt 100%, komt in je contacthistorie te staan. En daar zeer duidelijk je klacht kenbaar maken !
Daarnaast een termijn koppelen aan de oplossing, anders kom je mischien van een koude kermis thuis...

glascrm3@kpn.com =overigens het mailadres van de glasvezelbalie

succes >:)

Daarnaast vraag om bevestiging per email van het afgesprokene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Nu online
Dank voor je reactie, baasandre :)
Echter vraag ik me af wat KPN op dit moment er precies al mee te maken heeft, en in hoeverre ik hier KPN op kan aanspreken. Op dit moment is het volgens mij nog Reggefiber die het aangelegd in het dorp waar ik woon (even buiten beschouwing gelaten dat KPN zo ongeveer eigenaar is van Reggefiber).
Dat ik, nadat Reggefiber een goed werkende glasvezellijn heeft opgeleverd, een KPN abonnement neem doet volgens mij dan weinig ter zake, of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-08 23:03

Fitz

Vincent! We happy?

EDIT schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 10:09:
Dank voor je reactie, baasandre :)
Echter vraag ik me af wat KPN op dit moment er precies al mee te maken heeft, en in hoeverre ik hier KPN op kan aanspreken. Op dit moment is het volgens mij nog Reggefiber die het aangelegd in het dorp waar ik woon (even buiten beschouwing gelaten dat KPN zo ongeveer eigenaar is van Reggefiber).
Dat ik, nadat Reggefiber een goed werkende glasvezellijn heeft opgeleverd, een KPN abonnement neem doet volgens mij dan weinig ter zake, of zie ik dat verkeerd?
Kpn geeft storingen en breuken e.d. door aan Reggefiber zodat zij er wat aan kunnen doen. Het nadeel is dan natuurlijk dat KPN niet in de planning van Reggeviber kan kijken en jou als klant niet goed op de hoogte kan houden. Je kan altijd proberen direct contact op te nemen met reggeviber. Zij zullen ongetwijfeld inhoudelijker naar het probleem kunnen kijken dan KPN dat kan.

http://www.eindelijkglasvezel.nl/contact-87.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Nu online
Mja, echter heeft de monteur als het goed is al Reggefiber ingelicht. Dus ik ben bang dat als ik nu KPN ga contacteren met dit issue, er dan enkel maar meer administratieve rompslomp naar boven komt omdat er dan van hetzelfde issue meerdere "tickets" worden aangemaakt bij Reggefiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz

Fitz

Vincent! We happy?

Daarom ook contact opnemen met Reggeviber en vragen naar de status van de ticket. Dan weet je meteen of die ticket wel bestaat en wanneer ze je daar aan gaan helpen. KPN heeft die info niet (is mijn ervaring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Nu online
Thx, heb inmiddels een mail naar Reggefiber gestuurd. Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het nog maar de vraag of de verbeterde IPTV kwaliteit op de glasvezel ook komt voor KPN glasvezel klanten:

http://www.glasvezelbreed...liteit-verbeterd-ook.html

Het heeft een "tijdje geduurd" en waarschijnlijk heel wat hoofdbrekens gekost. Nu is het echter zover. Diverse HD zenders hebben streams gekregen met een hogere bitrate, een update van circa 7 naar 12 of meer Mbps (HD+). Duidelijk is dat de verbeteringen gelden voor providers als o.a Lijbrandt, KickXL en Concepts ICT. Hoe zit het dan met de KPN-klanten hebben al een aantal lezers gevraagd?

Nu, medio december 2011, is na een behoorlijke strijd over wat nu precies beloofd was, de beeldkwaliteit van de HD-zenders in het pluspakket alsmede van de HD-zenders in het basispakket sterk verbeterd. De bitrate van de HD+ tv-streams is bijna verdubbeld.

Voor alle klanten -ook KPN- beschikbaar?
Technisch/ organisatorisch gezien blijkt het allemaal nog best een ingewikkeld verhaal. Eens kijken hoe dat verduidelijkt kan worden.

De providers krijgen de netwerk-diensten die ze aan hun klanten administratief doorleveren aangeboden vanuit de groothandelsfunctie met namen als WMP, WMP+ en WGDO. WMP en WMP+ zijn in eigendom bij KPN en de WGDO is nog in eigendom bij Reggeborgh maar staat op de nominatie om naar KPN te gaan mits de NMa daar mee instemt.

Samengevat:

Er is netwerkbeheerder KPN die provider KPN en een aantal providers als bijvoorbeeld Tweak vanuit WMP, glasvezeldiensten levert (IPTV, Internet en telefonie). KPN levert via WMP geen analoge tv/radio en dvb-c;
Er is KPN die providers als Lijbrandt, KickXL, Concepts ICT e.d., in bepaalde gebieden, via WMP+ alle diensten levert, inclusief analoge tv/dvb-c/radio;
Er is (praktisch gezien) KPN die providers als Lijbrandt, KickXL, Concepts ICT e.d., in bepaalde gebieden, via WGDO alle diensten levert inclusief analoge tv/dvb-c/radio.

De vraag is: Komt de hogere kwaliteit HD-streams ook beschikbaar voor KPN klanten? Om die vraag te kunnen beantwoorden moeten we eerst kijken hoe KPN het aanpakt.

KPN maakt voor de -in huis- distributie van internet en tv-beelden gebruik van een router. Voor de netwerkverbinding tussen de router en één of meer settop-boxen promoot KPN zogenaamde draadloze "Homeplug" verbindingen via de 230Volt leidingen/stopcontacten. De homeplugs hebben in nogal wat gevallen moeite om de voor het ongestoord tv-kijken benodigde bandbreedte te verwerken. Zeker als je naast kijken ook nog eens tegelijk wilt opnemen. Een bijna verdubbeling van de bitrate die voor HD+ nodig is zal er waarschijnlijk in de meeste gevallen niet inzitten.

HD+ ter beschikking stellen zou dus voor behoorlijk wat klachten kunnen zorgen. Ook de capaciteit van de router is voor mij een vraagpunt. De router moet alle verkeer afhandelen. Zowel internet, telefonie als het tv-kijken. Zeker als meerdere functies tegelijk worden gebruikt, lijkt me dit een hele klus. Of er dan nog ruimte overblijft voor zoiets als HD+? Wie het weet mag het zeggen.

KPN heeft dus volgens mij duidelijk een probleem. Ook KPN klanten zullen dolgraag van de HD+ willen gaan genieten dan wel dit eisen, te meer daar zij flink voor de abonnementen betalen. Wat opnemen betreft heeft KPN, inmiddels,al dan niet tegen extra betaling, een oplossing gevonden door het opnemen van uitzendingen in een cloud mogelijk te maken. Hierdoor is er voor het opnemen thuis geen extra bandbreedte nodig.

Verbeteringen, lees vergroting van de doorvoercapaciteit en een meer stabiele doorgave van de bitstream door de Homeplugs zie ik zo maar niet komen. Echt betrouwbaarheid is alleen door vaste netwerkkabels te bereiken. Het zal de nodige creativiteit vergen om een mooie oplossing te verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:20
Wat ik daar zie is een soort van column met een conclusie gebaseerd op wat aannames links en rechts.
Ik neem die lap tekst in ieder geval met een korrel of liever gezegd een pak zout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexrider
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-11-2023
Dit is gewoon een mening van iemand waarvan je je kunt afvragen of de genoemde argumenten wel steekhoudend zijn. De "homeplug" verbindingen zijn nu ook al storingsgevoelig, in principe zouden ze ook voldoende capaciteit moeten bieden voor een bitrate van 13Mb/s.Bovendien kun je naar je klanten ook communiceren dat het verstandiger is om de setopbox bedraad aan te sluiten.

Dat de router het niet aan zou kunnen lijkt me ook erg sterk.

Elders in dit topic schrijft iemand deel te nemen aan ene test met HD+ kanalen via KPN glasvezel. Ik ben er van overtuigd dat KPN in 2012 ook met de verbeterde HD kanalen gaat komen. Het is aan de gebruiker om te bepalen welke kwaliteit het meest geschikt is afhankelijk van de situatie (ADSL, glas, homeplug, bedraad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apexrider schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 19:52:
Dit is gewoon een mening van iemand waarvan je je kunt afvragen of de genoemde argumenten wel steekhoudend zijn. De "homeplug" verbindingen zijn nu ook al storingsgevoelig, in principe zouden ze ook voldoende capaciteit moeten bieden voor een bitrate van 13Mb/s.Bovendien kun je naar je klanten ook communiceren dat het verstandiger is om de setopbox bedraad aan te sluiten.

Dat de router het niet aan zou kunnen lijkt me ook erg sterk.

Elders in dit topic schrijft iemand deel te nemen aan ene test met HD+ kanalen via KPN glasvezel. Ik ben er van overtuigd dat KPN in 2012 ook met de verbeterde HD kanalen gaat komen. Het is aan de gebruiker om te bepalen welke kwaliteit het meest geschikt is afhankelijk van de situatie (ADSL, glas, homeplug, bedraad).
Ik ben op dit moment klant bij een ISP die ipTV over WGDO levert. Ik heb 1x de Amino M540 & 1x de Amino 140 beide HD.

Ik heb ze samen gebruikt met homeplugs en dat ging prima tot 3x streams (2 op PVR, 1 op HD). Dus technisch gezien kan het prima.. Het argument over de homeplugs kan hier dus geen stand houden.

Storingsgevoeligheid is een heel ander punt wat zonder HD+ streams ook al speelt. (Tevens de reden waarom ik overal UTP heb gelegt)

De routers die KPN levert moeten overigens ook de HD+ streams prima aan kunnen. Ik zie op dit moment geen reden waarom de routers de streams niet zouden kunnen doorvoeren, ook de routers die XS4ALL levert zouden hier prima mee overweg moeten kunnen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2011 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
marcel87 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 16:59:
*KNIP*
Als ik eraan denk, kan ik als ik dit weekend weer thuis ben het eens proberen vanaf een andere poort. Dan laat ik het nog even weten (mits ik het onthou natuurlijk).
Toevallig dacht ik er net aan en heb ff geprobeerd op poort 1, gewoon als voorbeeld, en de TV werkt prima. De poorten zijn dus echt flexpoorten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
marcel87 schreef op zondag 25 december 2011 @ 03:07:
[...]

Toevallig dacht ik er net aan en heb ff geprobeerd op poort 1, gewoon als voorbeeld, en de TV werkt prima. De poorten zijn dus echt flexpoorten. ;)
Helemaal correct met firmware 8.1 zijn de zte poorten flexpoorten, mocht je geen 8.1 hebben even het modem aan en uit zetten ;)
op deze manier kan je bijvoorbeeld 1 utp naar de 2e verdieping trekken en daar een switch plaatsen en daar alles weer opdoen.
Het kan wel even minuutje duren voordat je pc de 1e keer een ip adres krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmm.... weet je zeker dat dat kan? Een switch op de 2e verdieping zetten met daarheen zowel ja LAN als IPTV (tenminste, neem aan dat je dat bedoelt)?

Bij de eerdere Experia-modellen met flexpoorten was het namelijk zo dat, als een IPTV box gezien werd, de betreffende poort helemaal uit de LAN Bridge getrokken werd en dan dus alleen nog maar voor IPTV werd gebruikt.

Kan zijn dat ze daar nu een trucje voor hebben bedacht hoor, maar dat zou betekenen dat de Experiabox echt op basis van mac adres de datastroom naar de goede bridge/VLAN routeert en dat voor meerdere datastromen tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
eymey schreef op zondag 25 december 2011 @ 11:50:
Hmm.... weet je zeker dat dat kan? Een switch op de 2e verdieping zetten met daarheen zowel ja LAN als IPTV (tenminste, neem aan dat je dat bedoelt)?

Bij de eerdere Experia-modellen met flexpoorten was het namelijk zo dat, als een IPTV box gezien werd, de betreffende poort helemaal uit de LAN Bridge getrokken werd en dan dus alleen nog maar voor IPTV werd gebruikt.

Kan zijn dat ze daar nu een trucje voor hebben bedacht hoor, maar dat zou betekenen dat de Experiabox echt op basis van mac adres de datastroom naar de goede bridge/VLAN routeert en dat voor meerdere datastromen tegelijk.
Yes bevestigd hier.
Heb vanaf me modem 1 utp kabel onder vloer doorgetrokken naar me tv, daar zit het weer in een switch met de volgende apparatuur,
1x xbox360
2x pc
1x pioneer vsx
1x motorola 1963 kpn itv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Oh, dat is wel mooi. Dat scheelt weer kabeltjes trekken in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Dat is zeker mooi! Volgens de planning gaat in mijn buurt namelijk medio januari de schep in de grond voor de glasvezelaansluiting, dus dat scheelt mij een hoop gedoe met extra kabels naar de eerste en tweede etage :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
Let wel op dit betreft het zte modem, de 789 heeft die upgrade niet! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
IN ieder geval wel een zeer mooie verbetering! Fijn dat de ZTE eindelijk een beetje begint te lijken op wat de vorige EB'en hadden moeten zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalkran
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 16:46
Nu nog NAT Loopback op die ZTE en we gaan helemaal de goede kant op ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk-Gemeente
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-06 21:11
SmoothTweaker schreef op zondag 25 december 2011 @ 13:37:
[...]

Yes bevestigd hier.
Heb vanaf me modem 1 utp kabel onder vloer doorgetrokken naar me tv, daar zit het weer in een switch
Klinkt als interessante oplossing, mag ik vragen welke switch je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
Dirk-Gemeente schreef op woensdag 28 december 2011 @ 14:21:
[...]

Klinkt als interessante oplossing, mag ik vragen welke switch je gebruikt?
Gewoon de 3com die geleverd werd erbij, moet nog steeds een gbit switch halen ;)
kortom het maakt dus niet uit welke switch je gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk-Gemeente
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-06 21:11
SmoothTweaker schreef op woensdag 28 december 2011 @ 22:12:
[...]
Gewoon de 3com die geleverd werd erbij
Ha, die had ik nog liggen. Aangesloten en werkt idd als een tierelier. Bedankt!

Verwijderd

Allen,

Erg leuk dat je met glasvezel van KPN kan opnemen via een netwerk maar wel heeeel erg jammer dat je een opname niet 5, 10, 15 of 20 minuten langer kan laten opnemen aangezien elke avond, elk programma flink uitloopt op de (elektronische) TV gids.

Ik zeg: Programmeurs maak snel deze aanpassing in de software zodat het wel mogelijk is!

Volgens de helpdesk komt deze klacht zelden voor dus allemaal bellen met de helpdesk en klacht hierover achterlaten aub!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:20
Ik maak zelf geen gebruik van opnemen 'in de cloud' maar hoor van een collega die dat wel heeft dat een en ander ruim opgenomen wordt met een aantal minuten extra voor aanvangstijd maar dat aan het einde van het programma een minuut of 10 a 15 extra opgenomen wordt.
Jij hebt dat dus niet en alles wordt exact van begin tot eindtijd opgenomen conform de gids?

Verwijderd

ninjazx9r98 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 16:36:
Ik maak zelf geen gebruik van opnemen 'in de cloud' maar hoor van een collega die dat wel heeft dat een en ander ruim opgenomen wordt met een aantal minuten extra voor aanvangstijd maar dat aan het einde van het programma een minuut of 10 a 15 extra opgenomen wordt.
Jij hebt dat dus niet en alles wordt exact van begin tot eindtijd opgenomen conform de gids?
Ja, klopt! Nu een week aan het opnemen via de "cloud" en ik mis (savonds vooral op de commerciele zenders) mist telkens het einde. Toen het nog niet via de cloud ging kon je dit zelf langer instellen per opname, zo kan dat bv ook bij Tele2 dat ik hiervoor had. Erg jammer dus en de enige oplossing nu is het eerstvolgende programma er na ook opnemen en daarvan het begin kijken voor het einde van het vorige programma....

Groeten!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2011 16:51 ]

• Fitz

Fitz

Vincent! We happy?

Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 16:49:
[...]

Ja, klopt! Nu een week aan het opnemen via de "cloud" en ik mis (savonds vooral op de commerciele zenders) mist telkens het einde. Toen het nog niet via de cloud ging kon je dit zelf langer instellen per opname, zo kan dat bv ook bij Tele2 dat ik hiervoor had. Erg jammer dus en de enige oplossing nu is het eerstvolgende programma er na ook opnemen en daarvan het begin kijken voor het einde van het vorige programma....

Groeten!
Dan moet je misschien even bellen met KPN en vragen hoe dat precies zit bij jou. De programma's die ik via de cloud opneem beginnen allemaal 5 minuten eerder en gaat 15 minuten langer door dan dat de gids aangeeft.

• Holgersson
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Is het niet mogelijk zelf een begin- en eindtijd in te stellen? Zeker bij een programma als The Voice Of Holland - dat standaard minimaal een kwartier uitloopt - is dat een must.

• sverzijl
nee, het enige wat je evt kan doen is het programma erna ook opnemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sverzijl schreef op donderdag 29 december 2011 @ 20:40:
nee, het enige wat je evt kan doen is het programma erna ook opnemen
Precies! En dat kan toch niet de bedoeling zijn?? Allen bellen en ticket(klacht) aan laten maken heeft mij zelfs € 5,- opgelevrd omdat ik me hardop af vroeg waarom ik dan dat opnemen pakket extra heb genomen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Laatst online: 11:43

Pogostokje

* twiet *

Deze week is bij ons de boel aangesloten en heb ik alles draaiend. Het heeft uiteindelijk 4 weken geduurd tussen aanvraag en totaal werkend opgeleverd. Dat proces ging eigenlijk best soepel en alle communicatie kun je daarnaast keurig volgen op je persoonlijke inlog pagina bij KPN.

Mijn ervaringen:

ZTE modem: wat een ruk ding. Helemaal dichtgetimmerd. Je kunt niet eens de DHCP server uitzetten of het IP adres van het modem aanpassen. Dit is duidelijk geen tweakers ding. Er kan zo ongeveer niets fout gaan, want je kunt er simpelweg niks in verknallen. Provisioning van bijvoorbeeld telefoonnummers gaat zelfs van buitenaf door KPN. De poorten zijn inderdaad flex, je kunt zonder problemen op 1 poort zowel TV als internet gebruiken, gelijktijdig. Dit schijnt nieuw te zijn en is wel prettig. Wat jammer is, is dat de 4 switchpoorten op de ZTE maar 100Mbit zijn. Heb je dus een eigen NAS of wil je gewoon meer snelheid, dan zul je toch weer met een losse gb-switch moeten gaan werken achter de ZTE. Jammer.

IPTV: 2x Motorola VIP1963 ontvangen. Hele stille kastjes, veel stiller dan onze Cisco HD recorder van Ziggo. Ook stukken kleiner en helemaal zwart, dus de vrouw was ook blij. :) Eerste installatie waarbij er van alles wordt gedownload duurt echt wel even, zo ongeveer 20 minuten per kastje. Daarna start hij elke keer heel snel op. Afstandsbediening werkt ook op de TV. Zappen langs zenders gaat redelijk snel, iets sneller dan wat we gewend waren met die genoemde Ziggo decoder zelfs. De EPG doet het prima en scrollen gaat lekker snel. De standaard HD varianten van nederlandse zenders zitten helaas niet op 1,2,3, etc maar in de 700-reeks. Beetje raar. Bij opnames hebben we wel een groot gemis: je kunt geen opnames laten herhalen. Dus elke week een bepaalde serie opnemen: vergeet het maar. Die moet je elke keer opnieuw instellen. Onbegrijpelijk gemis en dit is een echte teleurstelling.

Internet: beloofde 50/50 snelheid wordt makkelijk gehaald volgens speedtest.net en de ping snelheden naar wat NL sites zijn allemaal <10ms dus ik vind het prima.

Telefonie: werkt gewoon, niks speciaals mee. Wel stond standaard de nummerweergave onderdrukt, maar dit kun je via de kpn site zelf aanzetten. Gelijk heb ik daar ook maar een 0909 blokkade geplaatst, kun je ook zelf klik-klik instellen.

Wat nog te doen: die ZTE is zo waardeloos voor internet gebruik dat ik ga proberen mijn eigen router aan te sluiten voor het internet. Ik heb begrepen dat er een mux vlan stream binnen komt uit het glas en dat de ZTE dat uit elkaar trekt voor internet, iptv en telefonie. Als ik een switch ertussen zet die vlans snapt kan ik volgens mij dat internet verkeer eruit demuxen/slopen en richting een goede router sturen. De ZTE mag dan TV en telefonie blijven doen. Daar ga ik binnenkort eens mee aan de gang, er zijn mensen bij wie dit gelukt is las ik op forums dus wie weet. Als ik dat voor elkaar heb ben ik helemaal tevreden. Als KPN nou die herhalende opnames regelt op de iptv decoders is het een perfecte alles-in-1 oplossing.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Pogostokje schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 11:41:
Wat nog te doen: die ZTE is zo waardeloos voor internet gebruik dat ik ga proberen mijn eigen router aan te sluiten voor het internet. Ik heb begrepen dat er een mux vlan stream binnen komt uit het glas en dat de ZTE dat uit elkaar trekt voor internet, iptv en telefonie. Als ik een switch ertussen zet die vlans snapt kan ik volgens mij dat internet verkeer eruit demuxen/slopen en richting een goede router sturen. De ZTE mag dan TV en telefonie blijven doen. Daar ga ik binnenkort eens mee aan de gang, er zijn mensen bij wie dit gelukt is las ik op forums dus wie weet. Als ik dat voor elkaar heb ben ik helemaal tevreden. Als KPN nou die herhalende opnames regelt op de iptv decoders is het een perfecte alles-in-1 oplossing.
Dit is interessant als dat lukt.
Misschien handig daar een aparte thread van te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Thombias schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 14:48:
Dit is interessant als dat lukt.
Misschien handig daar een aparte thread van te maken?
Kan, maar eerst maar eens zelf mee spelen. :)
Ik ben niet de eerste die hier naar kijkt, de vlan nummers zijn al gesnift, zie bijvoorbeeld deze forumthread.

Het ziet er niet zo moeilijk uit en de voordelen spreken voor zich. Enige nadeel is dus wel minimaal 2 extra apparaten in de meterkast: de switch en een router. De router moet natuurlijk wel de (veel) hogere snelheid aankunnen van glasvezel, maar dat is per model op internet wel te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ook op dit forum is zeer waardevolle info te vinden hoor (dat ipbforum is erg vooringenomen met / bestuurd door KPN, bij enige kritiek krijg je een ban) :)

KPN Glasvezel router vervangen voor eigen met Gb + OpenWrt

Ook in de topics over TweakDSL en TweakFiber zijn genoeg voorbeelden te vinden van werkende configs met bv. de Zeroshell distributie.

Als je een router kan vinden die snel genoeg is voor glasvezel en middels OpenWRT ook met port-based en tag-based VLAN's overweg kan, dan kan je een goede alles in 1 oplossing bouwen.

Overigens lijkt het erop (ik heb vaker contact met de starter van dat topic) dat de TP-link de 100 mbps abbo's niet helemaal goed aan kan :)

En waar je dus rekening mee moet houden, als je Telefonie van KPN gebruikt, is dat je de router/l2-switch zo moet configureren dat VLAN 7 tagged naar 1 poort toe gaat waar je de Experiabox aan hangt (die verandert dan dus eigenlijk in een uit de kluiten gewassen VOIP ata ).

[ Voor 25% gewijzigd door eymey op 30-12-2011 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Kijk ... geweldig! Dit is goeie informatie. Ik hoef het wiel niet eens meer uit te vinden.
Het enige wat ik mij nu voor ik begin nog afvraag is hoelang KPN de internet dhcp lease blokkeert als ik een andere router een IP laat opvragen. Ik lees periodes van 30 minuten tot "een nacht". Iemand recent hier ervaring mee toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Pogostokje schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 11:41:

IPTV: 2x Motorola VIP1963 ontvangen. Hele stille kastjes, veel stiller dan onze Cisco HD recorder van Ziggo. Ook stukken kleiner en helemaal zwart, dus de vrouw was ook blij. :) Eerste installatie waarbij er van alles wordt gedownload duurt echt wel even, zo ongeveer 20 minuten per kastje. Daarna start hij elke keer heel snel op. Afstandsbediening werkt ook op de TV. Zappen langs zenders gaat redelijk snel, iets sneller dan wat we gewend waren met die genoemde Ziggo decoder zelfs. De EPG doet het prima en scrollen gaat lekker snel. De standaard HD varianten van nederlandse zenders zitten helaas niet op 1,2,3, etc maar in de 700-reeks. Beetje raar. Bij opnames hebben we wel een groot gemis: je kunt geen opnames laten herhalen. Dus elke week een bepaalde serie opnemen: vergeet het maar. Die moet je elke keer opnieuw instellen. Onbegrijpelijk gemis en dit is een echte teleurstelling.
Hier geen problemen met herhaald opnemen. Heb eerder elke week zonder problemen Expeditie Robinson laten opnemen.

[ Voor 58% gewijzigd door Dj-sannieboy op 31-12-2011 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Dj-sannieboy schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 00:17:
Hier geen problemen met herhaald opnemen. Heb eerder elke week zonder problemen Expeditie Robinson laten opnemen.
Dan heb je waarschijnlijk een decoder met harde schijf opnames nog aktief (geleverd voor augustus 2011 meen ik). De meer recente decoders nemen niet zelf op, maar doen dat "in de cloud" en de optie in het menu voor herhaald opnemen is niet eens aanwezig. Slechte zaak ... ik heb inmiddels gevonden dat ik niet de enige ben die er over klaagt. ;(
Er zijn ook wel voordelen aan dat cloud opneem-verhaal, zo kun je bijvoorbeeld 6 programma's tegelijk "opnemen" en op elke andere decoder binnen je abonnement weer afspelen. Je decoder hoeft tijdens opnemen niet eens aan te staan. Het is echt wel een interessante stap vooruit, maar het mist dingen. Je kunt bijvoorbeeld ook niet iets opnemen van een bepaalde tijd tot een andere tijd, je kunt alleen via de EPG dingen programmeren. Extra lange uitloop aan het einde of zoiets kun je dus niet aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Pogostokje schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 00:25:
[...]

Dan heb je waarschijnlijk een decoder met harde schijf opnames nog aktief (geleverd voor augustus 2011 meen ik). De meer recente decoders nemen niet zelf op, maar doen dat "in de cloud" en de optie in het menu voor herhaald opnemen is niet eens aanwezig. Slechte zaak ... ik heb inmiddels gevonden dat ik niet de enige ben die er over klaagt. ;(
Er zijn ook wel voordelen aan dat cloud opneem-verhaal, zo kun je bijvoorbeeld 6 programma's tegelijk "opnemen" en op elke andere decoder binnen je abonnement weer afspelen. Je decoder hoeft tijdens opnemen niet eens aan te staan. Het is echt wel een interessante stap vooruit, maar het mist dingen. Je kunt bijvoorbeeld ook niet iets opnemen van een bepaalde tijd tot een andere tijd, je kunt alleen via de EPG dingen programmeren. Extra lange uitloop aan het einde of zoiets kun je dus niet aangeven.
Ik neem inderdaad lokaal op. Nadeel is dat je niet meerdere programma's tegelijk kunt opnemen, hoewel dat technisch geen probleem hoeft te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Pogostokje schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 22:39:
Kijk ... geweldig! Dit is goeie informatie. Ik hoef het wiel niet eens meer uit te vinden.
Het enige wat ik mij nu voor ik begin nog afvraag is hoelang KPN de internet dhcp lease blokkeert als ik een andere router een IP laat opvragen. Ik lees periodes van 30 minuten tot "een nacht". Iemand recent hier ervaring mee toevallig?
Naar ik me kan herinneren van m'n Tweak-tijd is er niet echt een restrictie ofzo. Ik heb iig nooit last gehad met het door verschillende apparaten in korte tijd laten openen van PPPoE connecties over VLAN6 en 7.

De periodes van 30 minuten of meer die je in bv. het Lijbrandt topic leest gaan over een hele andere setup.... (Wholesale MultiPlay - plus). Daar worden de VLAN's al in de NT ontrafeld en hoef je ook geen PPPoE tunnel op te zetten. Alleen DHCP... en daar zit dan een lease van een half uur op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Zo, het is gelukt. Het werkte vrijwel meteen eigenlijk, er zat inderdaad op de PPPoE geen timeout of een andere bescherming.

Wat ik bereikt heb is dat ik van mijn glasvezel alles-in-1 pakket van KPN het internet via een aparte router laat lopen. Deze router is van mijzelf (D-link DIR-855, had ik ooit al gekocht voor mijn adsl aansluiting) en heeft geen restricties op het gebied van portforwarding, firewall, NAT, dhcp, gebruikte IP adres, etc. Dat vind ik veel beter.

De door KPN geleverde ZTE router doet nog dienst voor de telefoon en ik laat er ook de IPTV decoders nog overheen lopen. Ik heb wifi op dat ding uitgezet, dat spaart weer wat stroom en ik zou het toch niet kunnen gebruiken. Wifi loopt via mijn internet routertje.

Belangrijk is te weten hoe de VLAN indeling binnenkomt, dat staat gewoon op internet:

vlan 4 = televisie (iptv)
vlan 6 = internet
vlan 7 = telefonie

De switch demuxt dat voor mij en splitst het internet richting mijn eigen router en stuurt de rest naar de ZTE H220N.

Schematisch ziet er het als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: http://pix.kwertie.nl/glas.gif

De bijbehorende relevante instellingen op de switch zijn:

Afbeeldingslocatie: http://pix.kwertie.nl/glas2.gif

De PPPoE instellingen voor username/password zijn simpel. De username staat zichtbaar in de ZTE (xxx@direct-adsl) en het password is "kpn".

Na het instellen doet internet het vrijwel meteen, iptv en telefonie duurde een paar minuten langer maar ook die kwamen gewoon netjes online. Op de ZTE branden alle lampjes groen behalve die van internet, die is rood. Als goedmakertje kwam daar wel een fel blauw ECO lampje bij door het uitschakelen van de wifi.

edit:
Aangezien deze post veel op andere forums wordt gelinkt even een update.
Ik heb alle informatie zoals bovenstaande en nog veel meer verzameld, verbeterd en begin 2013 online gezet op een aparte site. Voordat je begint, kijk daarom vooral even op:

http://netwerkje.com/eigen-router

[ Voor 8% gewijzigd door Pogostokje op 11-02-2013 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Als eerste: Iedereen de beste wensen!!!!! :)

En mooi werk @pogostokje: Freedom FTW :).

Hoewel ik toch verder ook wel positieve verhalen hoor over de ZTE (dat het ding iig DMZ kan.. hoewel ik niet weet of dit alleen geldt voor enkele TCP en UDP poort of bv. ook orotocol 41.. voor sommige tunneling services).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
Is de aangekondigde prijsverhoging een valide reden om je contract (binnen vaste termijn) te beeindigen? Het wordt voor mij duurder, aangezien ik niet naar mobiel bel met de vaste lijn.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 21:37
Heren, ik lees dat het KPN-signaal voor HD-zenders inmiddels ook is verbeterd. Is dit voor KPN zelf ook het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Via diverse wegen (ook in dit topic) valt te lezen dat dit voor KPN zelf nog -niet- het geval is.... Een beperkte set testgebruikers schijnt wel, naast de gewone HD zenders, ook HD+ zenders te hebben.

[ Voor 33% gewijzigd door eymey op 02-01-2012 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Net nog even voor je gekeken, de huidige HD streams zijn 7.3Mbps en de normale (SD) streams zijn 3.2Mbps. Dit zijn dus inderdaad nog niet de verbeterde streams die boven de 12Mbps zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Master FX schreef op maandag 02 januari 2012 @ 17:44:
Is de aangekondigde prijsverhoging een valide reden om je contract (binnen vaste termijn) te beeindigen? Het wordt voor mij duurder, aangezien ik niet naar mobiel bel met de vaste lijn.
Geen idee. Alleen de prijs van de belbundel word aangepast, dus ik denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dj-sannieboy schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:51:
[...]

Geen idee. Alleen de prijs van de belbundel word aangepast, dus ik denk het niet.
Ik denk dat dit een geldige reden is voor contract ontbinding. De voorwaarden worden tevens in het nadeel van de consument aangepast en dan heeft de consument het recht om het contract te ontbinden.

Waarschijnlijk zal KPN daar nog een brief over uit sturen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:57:
[...]

Ik denk dat dit een geldige reden is voor contract ontbinding. De voorwaarden worden tevens in het nadeel van de consument aangepast en dan heeft de consument het recht om het contract te ontbinden.

Nedeel, voor veel mensen ook in het voordeel. Voor 5 euro meer ook onbeperkt kunnen bellen naar mobiele nummers. Meer dan 15 euro ben je per maand dus niet meer kwijt voor telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz

Fitz

Vincent! We happy?

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:57:
[...]

De belbundel is een extra optie welke je elke maand dag op kan zeggen, die optie ontbinden heeft dus weinig zin.

Het staat dus ook volledig los van het 1-jarig contract dat je aan gegaan bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Had een vraag mbt mijn cisco router.
Momenteel zit ik bij upc en heb ik onlangs kpn glasvezel gevraagd.
Nu is mijn vraag heb ik een extra uitbreiding nodig voor een Hwic isdn bri?

Zoals ik het zie lees ik op de forums dat ik een dialer interface nodig heb.
Graag hoor ik wat hierin de mogelijkheden zijn.

Anders zit ik nog eventueel te denken om mijn cisco router achter de KPN modem/router de plaatsen.
Hierbij zou ik de interface als dmz defineren op de KPN box en allle traffic doorsturen naar mijn Cisco interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fitz schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 23:50:
[...]

De belbundel is een extra optie welke je elke maand dag op kan zeggen, die optie ontbinden heeft dus weinig zin.

Het staat dus ook volledig los van het 1-jarig contract dat je aan gegaan bent
Oneens, toen ik nog KPN Glasvezel had stond BelOnbeperkt Altijd duidelijk in mijn contractomdat ik voor de optie had gekozen. En tevens vorig jaar veranderde de BelOnbeperkt Altijd tarieven ook en toen was het ook een geldige reden voor ontbinding, maar we zullen zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:48:
Hoi Had een vraag mbt mijn cisco router.
Momenteel zit ik bij upc en heb ik onlangs kpn glasvezel gevraagd.
Nu is mijn vraag heb ik een extra uitbreiding nodig voor een Hwic isdn bri?

Zoals ik het zie lees ik op de forums dat ik een dialer interface nodig heb.
Graag hoor ik wat hierin de mogelijkheden zijn.

Anders zit ik nog eventueel te denken om mijn cisco router achter de KPN modem/router de plaatsen.
Hierbij zou ik de interface als dmz defineren op de KPN box en allle traffic doorsturen naar mijn Cisco interface.
Uhm..... glasvezel heeft 0,0 van doen met ISDN :?

Of bedoel je dat je nu voor je internet gebruik maakt van UPC en voor je telefonie van een ISDN BRI aansluiting?

In dat geval zal je wel moeten hopen dat je van KPN een ZTE router geleverd krijgt. Voor zover is dat de enige Experiabox die een "dmz" optie heeft (alleen weet ik niet of dat alleen voor bepaalde TCP of UDP poorten is, of bv. ook IP protocol 41 wat je vaak nodig hebt voor VPN's ).

Qua je telefonie: Als je nu apparaten hebt die op een ISDN aansluiting werken, dan zullen die -niet- meer werken. Bij KPN glasvezel (en bij de meeste andere glasvezel aanbieders) krijg je telefonie gewoon via een PSTN poort aangeboden. Heb je toch ISDN apparatuur, dan is het beste wat je kan doen een Fritz!box 7270 of 7390 kopen en de fixed line aansluiting daarvan aansluiten op de Experiabox. De Fritz!box heeft een interne ISDN s0 bus waar ISDN toestellen op werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 12:08:
[...]

Uhm..... glasvezel heeft 0,0 van doen met ISDN :?

Of bedoel je dat je nu voor je internet gebruik maakt van UPC en voor je telefonie van een ISDN BRI aansluiting?

In dat geval zal je wel moeten hopen dat je van KPN een ZTE router geleverd krijgt. Voor zover is dat de enige Experiabox die een "dmz" optie heeft (alleen weet ik niet of dat alleen voor bepaalde TCP of UDP poorten is, of bv. ook IP protocol 41 wat je vaak nodig hebt voor VPN's ).

Qua je telefonie: Als je nu apparaten hebt die op een ISDN aansluiting werken, dan zullen die -niet- meer werken. Bij KPN glasvezel (en bij de meeste andere glasvezel aanbieders) krijg je telefonie gewoon via een PSTN poort aangeboden. Heb je toch ISDN apparatuur, dan is het beste wat je kan doen een Fritz!box 7270 of 7390 kopen en de fixed line aansluiting daarvan aansluiten op de Experiabox. De Fritz!box heeft een interne ISDN s0 bus waar ISDN toestellen op werken.
Ik denk dat unixian een dialer interface bedoelt die een ppoe verbinding met KPN over de fiber kan opzetten.
Hier is geen aparte Hwic module voor nodig, de vraag is of jouw cisco wel de nodige capaciteit heeft om 30/50/100 Mbit te kunnen routeren. Check pdf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, is het mogelijk om de experiabox te vervangen voor een FRITZ!Box Fon WLAN 7390.
Dit omdat ik graag eigen beheer wil hebben over de toegankelijkheid van mijn netwerk, ik heb een eigen webwinkel met ftp en proxy en wil daarom alle poorten naar behoefte kunnen configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 19:47:
Hallo, is het mogelijk om de experiabox te vervangen voor een FRITZ!Box Fon WLAN 7390.
Dit omdat ik graag eigen beheer wil hebben over de toegankelijkheid van mijn netwerk, ik heb een eigen webwinkel met ftp en proxy en wil daarom alle poorten naar behoefte kunnen configureren.
Een paar posts trug staat hoe je dit kan doen >klik<

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi bedankt, deze had ik gezien. Is het niet mogelijk om de experiabox helemaal in de doos te laten zitten?
Anders is deze oplossing zeker voldoende, maar het meterkastje is al zo vol ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
ik weet niet of het al door iemand gepost is, maar:

Vanaf 9 januari aanstaande, worden de Glasvezelpakketten van KPN aangepast..

Ze heten geen Brons, Silver en Gold meer, maar Instap, Standaard en Premium. Prijzen blijven gelijk, echter gaan de snelheden flink omhoog...

Brons -> Instap = 30/30 -> 50/50
Silver -> Standaard = 50/50 -> 100/100
Gold -> Premium = 100/100 -> 500/500

Prijzen blijven respectievelijk 55, 65 en 85.

Premium is niet overal leverbaar, bij een paar steden is het vanaf 09 januari aan te vragen met een snelheid dus van 500 Mb, met dezelfde prijs als normaal 100!!

Bestaande klanten kunnen zelf bellen om het te laten verhogen naar de nieuwe snelheden, of kunnen afwachten om actief benaderd te worden.

-bron: ik! (KPN)

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Pagina: 1 ... 15 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.