Maldred schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:27:
[...]
Dat komt gewoon omdat een pc heel veel verschillende setups heeft. Iedereen heeft zijn pc wel weer iets anders. Is moeilijker om voor alles goed te laten draaien. Consoles hebben daar minder last van, vrijwel altijd dezelfde setup, alhoewel daar ook steeds meer variatie in gaat zitten (harde schijf of niet, dat soort digen).
Ja blabla, altijd hetzelde. Dat is misschien de REDEN. Heb ik daar als consument boodschap aan? Nee dus. Ik wil gamen, that's it.
Dit gezegd zijnde, als je een beetje voorzichtig omspringt met een windows installatie kom je echt geen problemen tegen. (heb heel wat pc games, maar nog bijna nooit een probleem ondervonden)
Echter is niet iedereen zo skillfull om een windows pc 'proper' te houden.
Enige wat soms gebeurt is dat oudere pc games (en vooral dan EA games) geen ondersteuning hebben voor breedbeeld (soms zelfs tot 2007)... Waar ben je dan mee bezig, vraag ik mij af, en dat is vaak een bron van frustratie. En het moeten gamen met de cd in de lade vind ik ook maar niets. Ik heb redelijk wat games geinstalleerd staan, en moet dus altijd de doosjes bij de hand houden. Je straft er alleen maar de gamers mee die hun games kopen, want zij die ze rippen hebben de cd toch niet nodig, en gekopieerd wordt het meestal toch. Daarom vond ik het een gigantische verademing om hitman 4 te spelen. Af en toe eens een opdrachtje proberen zonder de dvd te moeten zoeken. Een developer die het begrepen heeft.
Over het gebrek aan singleplayers ben ik het ook eens. MMO suckt, en de echte goede meeslepende singelplayer verdwijnt gewoon. Ik wil na een drukke dag m'n eigen ding doen, en niet met 1000'en andere pubers ergens op een server rondhangen. Gelukkig komt mafia 2 er aan, mass effect, en zijn er nog wel wat opties, maar helaas veel te weinig.
Alan Wake kijk ik ook erg naar uit. Een soort Stephen King verhaal... Hopelijk enorm sfeervol!! (en waarschijnlijk moet ik daarvoor wel een andere pc kopen, maar 10 keer liever voor zoiets dan voor crysis wat mij betreft).
De laatste weken heb ik terug wat plezier gevonden in pc gamen. Erg veel goede games a 10 - 20 euro, die er op m'n 7600GT nog prima uit zien. Dus echt duur is het in elk geval niet, en het staat garat voor uren gameplezier. (zelfs CoD4 ziet er op die gpu nog erg goed uit ad 1440*900, veel beter dan crysis op dezelfde setup)
Helaas help ik de game-industrie niet echt door m'n budget-shopping gedrag, maar dat is dan jammer. That's the way i game, en heel zelfden geef ik >30 euro uit voor een game. Bevalt me prima zo!
Nadat ik begin te werken (ben nog student) zal m'n ideale setup er echter zeker zo uitzien:
-mid-end pc
-ps3
Veel ps3 games komen namelijk nooit naar de pc, en ik ben een echte playstation gamer (en racegames speel ik ook liever op console). GT5, killzone, little big planet, heavy rain, noem maar op.
Prima betaalbaar en zo cover ik het volledige spectrum voor aanvaardbare bedragen. Alle 'exclusive' xbox games komen ook op de pc, dus dat is de moeite niet. (en voor die paar die exclusief blijven zal ik echt geen xbox aanschaffen, en voor halo3 al helemaal niet)