PC gaming uiteindelijk toch dood?

Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste
Acties:
  • 39.031 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 19:25
http://www.9lives.be/game...-paradise-komt-naar-de-pc :9
Met veel community features.
Hmmm, zou dat het succes van de consoles verklaren, één centraal punt voor online spelen.

PC gaming dies hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:27

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Zou kunnen maar op de pc is dit ook al geprobeerd kijk naar bijv. steam.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
Steam draait toch heel aardig is mijn indruk (maken geen cijfers bekend?).
Begrijp niet dat gameontwikkelaars zich niet verenigen voor een beveiligd centraal distibutiesysteem.
Beveiligingskosten worden gedeeld en ze kunnen bijna de gehele opbrengst zelf opstrijken.
Edit: En/of games goedkoper uitbrengen. :)

[ Voor 7% gewijzigd door FrankNLD op 09-05-2008 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cassius schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 17:52:
Ik merk aan mezelf ook wel een beetje dat ik de 'toppers' mis op de pc. Had het er in het nVidia topic nog over ... ik mis de games die me echt weer meenemen op de pc. Laatste games waren Fahrenheit (omg wat vond ik die gaaf, zo enorm underrated), BioShock en HL2/ep1/ep2. Nu vind ik CoD4 en CoH ook echt supergames - maar meer voor de lol.

Ik ben zo'n gamer die een experience zoekt - mooie graphics, goeie voice acting, prachtig verhaal, lange single player (30 uur+), sterke characters + development en lasting appeal; zowel in de vorm van herspeelbaarheid als herinnering "wat was dat gaaf zeg". Dat mis ik in PC games echt heel erg terwijl ik het makkelijk overal vind, Golden Sun / Chrono Trigger & Cross / Final Fantasy 7-8-9-10-12 . En ik kan juist weer NIET overweg met games als Oblivion of GTA4 :( ... ik weet niet waarom - maar ik verlang altijd naar een stukje lineairiteit met een duidelijk doel of select aantal doelen. In GTA4 / Oblivion voel ik me altijd zo doelloos rond huppelen juist OMDAT ik overal naartoe kan, dingen kan doen.

Ik hoop echt dat Alan Wake geweldig wordt en me weer meeneemt naar de PC. Ik wacht ook met enorme smart op Heavy Rain (opvolger Fahrenheit) en FF13.
Hier ben ik het wel helemaal mee eens. Je mist echt die goede singleplayer ervaringen, die zijn echt schaars aan het worden. Ook bedrijven als Valve zeggen te willen gaan focussen op MMO's ed. Daar hebben we al echt genoeg van.

Fahrenheit heb ik trouwens net uitgespeeld, geweldige game. Heavy Rain kijk ik ook naar uit, op verschillende sites wordt wel gezegd dat ie op PC uit komt, maar het zal wel eerst PS3 exclusive zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:58

Stewie!

Keen must die!

Gisteren was Brein op bezoek en hebben we kort over games en piracy gepraat. Hun standpunt: de uitgevers zitten er inderdaad erg mee en het gaat ten koste van de ontwikkeling en creativiteit in games. Ons standpunt ook nogmaals uiteengezet, icm online verificatie en controle van de online omgeving kan piracy worden uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
DaMorpheus schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 12:02:
Gisteren was Brein op bezoek en hebben we kort over games en piracy gepraat. Hun standpunt: de uitgevers zitten er inderdaad erg mee en het gaat ten koste van de ontwikkeling en creativiteit in games. Ons standpunt ook nogmaals uiteengezet, icm online verificatie en controle van de online omgeving kan piracy worden uitgeschakeld.
Waarom het niet bij de wortels aanpakken door een systeem als Steam te gebruiken?

Off-topic: Slechte aktie van THQ om gratis spellen te leveren aan het leger. 1. het is een politiek statement. 2. Echte oorlog staat ver af van computergames (ik zou me zwaar gekrenkt voelen als militair).

[ Voor 20% gewijzigd door FrankNLD op 09-05-2008 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Gekrenkt? Het is een gift, niet een of andere trainings sim. Gewoon een leuk gebaar van THQ.

Krijgsmachten overal ter wereld maken gebruik van sims om te oefenen. Zolang je je de beperkingen van het systeem realiseert en je leerdoelen erop aanpast, is dat prima te doen (wij doen het ook regelmatig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

In de VS is men juist trots als ze wat voor het leger kunnen doen. Dat ben ik ook.
We hebben enkele veteranen op ons forum zitten die het ontzettend leuk vinden dat ze 's avonds dadelijk lekker casual kunnen gamen. Afleiding is erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Weet niet van die aktie van THQ, echter gratis geven.......

Denk, dat het eerder is als reclame gebaar, veel ontwikkelaars dromen ervan om hun engine te verkopen voor een militaire simulatie, daar is namelijk geld in te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Het gaat hier om de U3 engine (in FFoW). De reden dat ze het geven is simpel: ze steunen het leger en ze steunen ons initiatief. Wij gaan zelf naar Afghanistan voor de installatie van de apparatuur en wat is leuker als je dan nog wat goodies bij je hebt voor de mensen daar maanden lang hard en ondankbaar werk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:53
Boeboe schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 18:32:
[...]

De beste racegames zijn toch juist op console? Of mis ik iets?
Ja, je mist iets.
Racegames misschien wel, maar racesims niet.
Games zijn NFS, Gran Turismo, Forza etc.

Dit zijn geen simulaties.

Op de pc kan je wel enkele simulaties krijgen.
LFS, GTR2, GTL, race07, rFactor zijn allemaal niet op de console te krijgen.

GPL is al 10jaar oud, en wordt nog steeds gespeeld.
heuveltje schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 18:24:
[...]
En waar baseer je die voorspelling op :?
Modding communities. Daar draait alles om in de simulatie hoek. Aangezien je op consoles minder goed kan modden, zullen de games minder populair zijn.
Daarnaast kan je de instellingen van je racestuur minder goed instellen op een console dan op de pc.

[ Voor 42% gewijzigd door GAIAjohan op 09-05-2008 13:28 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donotwant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-08 21:48
Wat een onzin allemaal die consoles, iedereen probeert het zo hard door de strot van de consument te douwen. Want ja, als er minder gekopieerd wordt, en er via iets als Xbox Live totale controle kan worden uitgeoefend, dan wordt er exponentieel meer geld verdiend. Dus doe allemaal gezellig mee aan de Microsoft dictatuur :)

De tijd dat ik consoles leuker vond hield op bij de SNES, omdat je met game controllers eigenlijk alleen leuk 2D games kan spelen. De rede waarom je in een spel als UT3 niet PS3 tegenover PC gamers zet is omdat ze dan jammerlijk worden afgemaakt.
De overgang van een toetsenbord en muis naar een willekeurige console controller is te vergelijken met de overgang van rennen op je eigen benen naar verplicht gebruik van een rolstoel, en zeg nou zelf, waarom zou je in een rolstoel gaan zitten als je 2 gezonde benen hebt?

En kan iedereen misschien eens ophouden met al het gezeik over dat consoles zo goedkoop zijn ivm computers?

Als je een huistuinkeukencomputer (en dan ga ik uit van een AMD 4600+) van 400 euro met 1gb ram upgrade met

1GB ram: 20 pleuro
8800GT: 180 pleuro
= 200 pleuro = prijs xbox

Dan kan je een spel zoals CoD4 prima spelen met betere graphics dan op de xbox en 20k servers tot je beschikking. Ik heb dit zelf getest en zelfs Crysis wil dan op een reso van 1280x1024 nog best soepel draaien, om het maar niet over Assassins Creed te hebben dit doet het hier zelfs op een hogere framerate met betere graphics. Ja, Assassins Creed heeft in de PC versie betere graphics: http://www.gamekings.tv/i...eed-beter-dan-de-console/ omdat de console het anders gewoon niet aan kan.

Heerlijk zon console voor 200 euro, met spellen van rond de 70 euro. Ik koop mijn spellen voor de PC in Thailand, daar heb je een originele game (legaal!) voor 800 baht, wat ongeveer 17 euro is.

Veel plezier met de oversized hitboxes op jullie consoles, ik blijf wel lekker op een platform spelen waar skills er nog echt toe doen.

Daar komt dan ook nog eens bij dat de xbox geeneens een browser heeft?! (zelfs de wii met de helft van de hardware heeft er een).

Wat is afreageren op iets toch heerlijk als je net met je verkeerde been uit bed bent gestapt :)

[ Voor 4% gewijzigd door TheZeroorez op 09-05-2008 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

donotwant, ik denk dat jij de enige in heel dit topic bent die niet beseft dat het om het gameaanbod draait.
Als jij wat saaie shooters wil spelen in een resolutie van 3621355*6562311 doe dat dan. Voor anderen is 1920*1080 echt wel genoeg hoor :)

(en je manier om prijzen te berekenen om de pc er goedkoper te doen uitkomen is al helemaal hilarisch :p. Waar zijn de aankoopkosten van je huistuinkeukenpc plots naartoe?)

[ Voor 26% gewijzigd door boe2 op 09-05-2008 14:20 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeboe schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 14:19:
donotwant, ik denk dat jij de enige in heel dit topic bent die niet beseft dat het om het gameaanbod draait.
Als jij wat saaie shooters wil spelen in een resolutie van 3621355*6562311 doe dat dan. Voor anderen is 1920*1080 echt wel genoeg hoor :)

(en je manier om prijzen te berekenen om de pc er goedkoper te doen uitkomen is al helemaal hilarisch :p. Waar zijn de aankoopkosten van je huistuinkeukenpc plots naartoe?)
L E Z E N

Hij heeft het over upgraden van een huistuinkeuken pc naar een gamepc, die de meeste mensen toch wel hebben.

Moeilijk he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
Ik hoor donotwant over de controls, dat het er beter uitziet op een modale game pc is mooi meegenomen, maar lijkt niet zijn/haar hoofdpunt.

En nee, de kosten van de aanschaf van de huis tuin-en-keuken-pc zijn niet meegenomen, omdat men deze meestal al heeft (net als een tv). En als we er vanuit gaan dat men al een HD-tv heeft, dan hoeven we die kosten ook niet mee te rekenen bij de consoles. 8)7

Edit: @BacoNL, niet dat ik ook niet kan L E Z E N, je was me voor :)

[ Voor 7% gewijzigd door FrankNLD op 09-05-2008 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank76NL schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 11:42:
Steam draait toch heel aardig is mijn indruk (maken geen cijfers bekend?).
Begrijp niet dat gameontwikkelaars zich niet verenigen voor een beveiligd centraal distibutiesysteem.
Beveiligingskosten worden gedeeld en ze kunnen bijna de gehele opbrengst zelf opstrijken.
Edit: En/of games goedkoper uitbrengen. :)
In principe doet Valve daar een poging toe door Steam open te stellen voor andere bedrijven. Puur voor mezelf sprekend: ik wil het hele marketing/distributie gedoe niet zelf doen. Ik wil games ontwikkelen...de rest zoekt de uitgever maar uit. Ik weet dat heel veel ontwikkelaars ook zo denken, de echte studios bestaan toch voor 99% creatieve mensen die zich niet druk willen lopen maken om dat soort dingen. Nu we met WiiWare bezig zijn (dat is wel self-published) merk ik al hoeveel tijd er gaat zitten in voorbereiden van reclame, documentatie voor Nintendo, prijsbeleid vergaderingen enzovoort. Aan de ene kant is het wel spannend, maar het haalt ook veel tijd weg van hetgeen je het liefst doet.
donotwant schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 13:25:
Wat een onzin allemaal die consoles, iedereen probeert het zo hard door de strot van de consument te douwen. Want ja, als er minder gekopieerd wordt, en er via iets als Xbox Live totale controle kan worden uitgeoefend, dan wordt er exponentieel meer geld verdiend. Dus doe allemaal gezellig mee aan de Microschoft dictatuur :)
"Microschoft" geeft al aan op wat voor niveau je hier aan het praten bent :X Niettemin heb je wel een punt dat consolemarkten dictaturen zijn van de platformhouders. Dat geld niet alleen voor Microsoft maar ook voor Sony en Nintendo. Waarbij Nintendo nog het makkelijkst is om mee te werken in mijn ervaring. Dat is ook meteen de reden dat je (zoals iemand eerder opmerkte) niet snel consolegames voor 5-10 euro in de grabbelbak zult vinden, een uitgever betaalt al 7 euro aan Sony voor het maken van een PS3 disc, en dan moet de ontwikkelaar, de uitgever, de distributeur en de retailer er ook nog geld op verdienen, en komt er 19% belasting bij.
De overgang van een toetsenbord en muis naar een willekeurige console controller is te vergelijken met de overgang van rennen op je eigen benen naar verplicht gebruik van een rolstoel, en zeg nou zelf, waarom zou je in een rolstoel gaan zitten als je 2 gezonde benen hebt?
Dat is nogal een feit dat je op je eigen voorkeur baseert (dus geen feit). *IK* vind voor 90% van de games die ik speel een controller veel fijner. Eigenlijk alleen voor FPS en RTS games niet. Dus wat mij betreft gaat je opmerking maar op voor 1.7% van de totale markt. De rest is dus allemaal invalide volgens jou? :+
Veel plezier met de oversized hitboxes op jullie consoles, ik blijf wel lekker op een platform spelen waar skills er nog echt toe doen.
Oooh! _/-\o_

Mag...mag ik je aanraken?!
Daar komt dan ook nog eens bij dat de xbox geeneens een browser heeft?! (zelfs de wii met de helft van de hardware heeft er een).
Wat heeft een browser met gaming te maken? En wat heeft een browser er mee te maken dat de Wii (met de helft van de hardware) er wel een heeft? Heb je zoveel l33t hardware voor een browser nodig dan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:54
controllers zijn gewoon suckie, en hoe leuk een console kan zijn Arcade games maar een echte shooter doe je toch op je pc

En zoals nu GTA op de consoles is allemaal leuk en aardig , maar als die op de pc komt kunnen we ten 1e veel meer , het ziet er 30x beter uit en we kunnen het spel zelf helemaal aan passen zoals we willen

maar denk voorall het budget voor iets en je interesses het belangerijkste is voor wat je leuk vind console of pc, belangerijkste speeld ook een rol GELD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

(spelling gaat hier ook ongelofelijk hard achteruit zeg :X)

Wederom ga je ervan uit dat mensen enkel shooters spelen, terwijl dat het minst innovatieve genre van allemaal is. Dat even los van het feit dat bv Halo 3 massaal online gespeeld wordt op dit moment, dus er moet toch wel IETS goed zijn aan de controls.

Ik weet niet goed wat je nog aan GTA4 zou willen veranderd zien wat het een beter spel zou maken :?. Het ziet er zowiso al goed uit en het lijkt me HEEL sterk dat men nog gameplay elementen zou toevoegen ALS er een pc versie uitkomt (want tot nu toe is dat puur speculatie en wishful thinking van PC gamers. Vergeet niet dat Rockstar al lange tijd zijn games niet meer naar PC geport heeft).

Budget heb je gelijk, het is ook juist daarom dat mensen een console willen kopen: geef eenmalig 200/300 euro uit en je zit goed voor minstens 5 jaar. Gegarandeerd.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Boeboe schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 15:27:

Wederom ga je ervan uit dat mensen enkel shooters spelen, terwijl dat het minst innovatieve genre van allemaal is. Dat even los van het feit dat bv Halo 3 massaal online gespeeld wordt op dit moment, dus er moet toch wel IETS goed zijn aan de controls.

Ik weet niet goed wat je nog aan GTA4 zou willen veranderd zien wat het een beter spel zou maken :?. Het ziet er zowiso al goed uit en het lijkt me HEEL sterk dat men nog gameplay elementen zou toevoegen ALS er een pc versie uitkomt (want tot nu toe is dat puur speculatie en wishful thinking van PC gamers. Vergeet niet dat Rockstar al lange tijd zijn games niet meer naar PC geport heeft).

Budget heb je gelijk, het is ook juist daarom dat mensen een console willen kopen: geef eenmalig 200/300 euro uit en je zit goed voor minstens 5 jaar. Gegarandeerd.
Vergeet niet dat alle GTA games op de pc zijn uitgekomen ;).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

net als alle call of duty games.....oeps
net als alle final fantasy games...oeps (nou ja...deel 7 en 8 :p)
net als alle oddworld games....oeps

Developers leren al doende dat er op het PC platform geen geld meer te verdienen valt. Weet je dat nu nog niet?

[ Voor 86% gewijzigd door boe2 op 09-05-2008 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

PC heeft MMO's... 'nuf said :+

En nee, ik zie niet zulke successen in MMO wereld ook gehaald worden op consoles.

[ Voor 58% gewijzigd door SinergyX op 09-05-2008 15:36 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Boeboe schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 15:27:

CBA :)

Volgens mij heb je nog nooit een spel gemodificeerd zodat je dus een BMW m6 hebt met echte graphics zoals de echte bmw eruit ziet ?
Of ooit Rome total War Gespeeld zodat je dus de Romans Latijns laat praten inplaats van engels

Hier komen een paar shotjes voor je :)

Shotje Van Bmw in San Andreas
Afbeeldingslocatie: http://www.sanandreas-fr.net/images/telechargements/bmwmotzi.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gtainside.com/downloads/download2/yamaha660.jpg

En kwa verbetering gameplay, komt dat der uiteraard vanuit mijn oogpunt waarom Keyvoard + Muis ownen Console Controller
En kwa graphics vind ik een pc resolutie met 1920x1200 met 16x AA een stuk mooier dan een console

Verder heb ik het over shooters omdat je zoiezo geen MMORPG's op een Console speeld of Strategie zoals Starcraft dat doe je op je Pc ( teminste ik )
Verder is een Console voor Mortal Combat, Formula 1 , Tennis etc of Prince of Persia zulke games
Assasins Creed speel ik dus liever op me ps3 dan op de pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Ja, want alle mmo's zijn een gegarandeerd succes.....niet dus, op WoW na.
MMO's op consoles hebben ook het potentieel om succesvol te zijn. Kijk maar bijvoorbeeld naar de phantasy star online reeks die debuteerde op de dreamcast en de verschillende vervolgen zijn daarna nog uitgekomen (deel 3: C.A.R.D. revolution blijft men favoriet).

Zowiso heeft een spel op PC enkel kansen wanneer de multiplayer populair is, want anders verkoopt het al helemaal niet, waarna men verontwaardig is wanneer het volgende deel plots console-only is.

Maar ja...ik herhaal gewoon wat er al eerder gezegd is, maar wat sommige mensen weigeren te snappen.
Volgens mij heb je nog nooit een spel gemodificeerd zodat je dus een BMW m6 hebt met echte graphics zoals de echte bmw eruit ziet ?
Dat heb ik inderdaad nooit gedaan. Waarom heeft dat enig belang :?
(en je meent toch ECHT niet dat je wasd en muis prefereert voor GTA games? 8)7 )

[ Voor 18% gewijzigd door boe2 op 09-05-2008 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Boeboe schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 15:39:
Alleen deze zin laat mij maar al te duidelijk zien dat je totaal geen weet heb van waar je over praat.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Boeboe schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 15:39:
MMO's op consoles hebben ook het potentieel om succesvol te zijn. Kijk maar bijvoorbeeld naar de phantasy star online reeks die debuteerde op de dreamcast en de verschillende vervolgen zijn daarna nog uitgekomen (deel 3: C.A.R.D. revolution blijft men favoriet).

Zowiso heeft een spel op PC enkel kansen wanneer de multiplayer populair is, want anders verkoopt het al helemaal niet, waarna men verontwaardig is wanneer het volgende deel plots console-only is.

Maar ja...ik herhaal gewoon wat er al eerder gezegd is, maar wat sommige mensen weigeren te snappen.

[...]

Dat heb ik inderdaad nooit gedaan. Waarom heeft dat enig belang :?
(en je meent toch ECHT niet dat je wasd en muis prefereert voor GTA games? 8)7 )
Dat ben ik wel met je eens ja , ze zien er meer te halen valt bij een console dan bij een pc

Ik weet al wanneer de dag komt de Console de pc gaat verslaan ,
Zodra Games normaal prijzen hebben want 69,00 euro voor een ps3 game is echt belachelijk, zoals call of duty 3 toen die uit kwam die je in paar uurtjes uit heb

Edit : Ja dat meen ik wel alleen vanwege gameplay en looks kies ik het al boven de console uit

Ik heb GTA 4 op me Ps3 + Full Hd Tv en moet echt zeggen het ziet er gewoon nogniet uit... Cartels niet mooi afgewerkt, auto's beginnen wel steeds beter te worden maar nog kan ik niet wachten tot ik in me eigen mods kan rond rijden die er 10000000x beter uit zien
Zoals die nep burger kings, ja heel leuk maar zet liever een Echte erin :)

[ Voor 18% gewijzigd door Mektheb op 09-05-2008 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

SinergyX schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 15:41:
[...]

Alleen deze zin laat mij maar al te duidelijk zien dat je totaal geen weet heb van waar je over praat.
mooie argumentatie, je vaardigheid om een zinnige discussie te voeren is zo goed als nihil blijkbaar.

Maar goed...ik zal het je gunnen en ik zal reageren. Een MMO uitbrengen is momenteel een enorm riskante operatie. Kijk maar gewoon naar de hoeveelheid mmo's die uitgebracht worden en hoeveel er tevens de stekker moeten uittrekken. Echt winstgevend zijn er maar een paar. Die enkele gelukkigen zijn ook zwaar verminderd sinds de komst van WoW.
Momenteel kan ik maar op 2 mmo's komen die een groot succes zijn op dit moment: WoW en EVE online.
Mektheb schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 15:41:
[...]
Ik heb GTA 4 op me Ps3 + Full Hd Tv en moet echt zeggen het ziet er gewoon nogniet uit... Cartels niet mooi afgewerkt, auto's beginnen wel steeds beter te worden maar nog kan ik niet wachten tot ik in me eigen mods kan rond rijden die er 10000000x beter uit zien
Zoals die nep burger kings, ja heel leuk maar zet liever een Echte erin :)
Vreemd, want de 360 versie ziet er WEL scherp uit. Je weet dat je je resolutie kan aanpassen op je console? (zie het GTA4 topic, want blijkbaar moet je idd iets speciaal doen op de ps3 om in "echte" 1080p resolutie te spelen)

[ Voor 30% gewijzigd door boe2 op 09-05-2008 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Boeboe schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 15:43:
[...]

mooie argumentatie, je vaardigheid om een zinnige discussie te voeren is zo goed als nihil blijkbaar.

Maar goed...ik zal het je gunnen en ik zal reageren. Een MMO uitbrengen is momenteel een enorm riskante operatie. Kijk maar gewoon naar de hoeveelheid mmo's die uitgebracht worden en hoeveel er tevens de stekker moeten uittrekken. Echt winstgevend zijn er maar een paar. Die enkele gelukkigen zijn ook zwaar verminderd sinds de komst van WoW.
Momenteel kan ik maar op 2 mmo's komen die een groot succes zijn op dit moment: WoW en EVE online.
Precies, en andere komen niet eens in de buurt ik moet wel gewoon toegeven de console sterk aant winnen is kwa prijzen kwa games, tengen over de pc

Maar zoals we allemaal weten hebben we straks internet op onze tv met gewoon een ethernet aansluiting erin etc...

En uit eindelijk is een console een halve pc ik denk in de toekomst we allemaal wel een desktopje hebben voor het 1 of ander zoals het echte tekstverwerken en bepaalde dingen zoals retro games , mmo's noem maar op

Maar denk vanaf ong 2010 dat er wel 40% meer aanbod op een console is dan een pc
al is het al vanwege dat de markt er voor kiest..\

EDIT : ja staat op 1080P kweet wel hoe het moet.

verschil tussen Xbox360 en PS3 = Ps3 heeft geen AA dus die rond het niet af zegma ;)

Maar wat versta je onderscherp ? ik vind bevoorbeeld gekartelde randjes van ramen of een hoekig gezicht dus al iets wat niet moet..

Kijk bv dit plaatje

http://media.gtanet.com/images/4378gtaiv-screenshot.jpg

Die randen rondom het raam, gekartelde velgen, en de mensen in de verte zijn half blur..

[ Voor 14% gewijzigd door Mektheb op 09-05-2008 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 14:52:

In principe doet Valve daar een poging toe door Steam open te stellen voor andere bedrijven. Puur voor mezelf sprekend: ik wil het hele marketing/distributie gedoe niet zelf doen. Ik wil games ontwikkelen...de rest zoekt de uitgever maar uit. Ik weet dat heel veel ontwikkelaars ook zo denken, de echte studios bestaan toch voor 99% creatieve mensen die zich niet druk willen lopen maken om dat soort dingen. Nu we met WiiWare bezig zijn (dat is wel self-published) merk ik al hoeveel tijd er gaat zitten in voorbereiden van reclame, documentatie voor Nintendo, prijsbeleid vergaderingen enzovoort. Aan de ene kant is het wel spannend, maar het haalt ook veel tijd weg van hetgeen je het liefst doet.
Als je het product eenmaal hebt kun je toch ook aankloppen bij Valve?
Mektheb schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 15:49:
[...]

Precies, en andere komen niet eens in de buurt ik moet wel gewoon toegeven de console sterk aant winnen is kwa prijzen kwa games, tengen over de pc

Maar zoals we allemaal weten hebben we straks internet op onze tv met gewoon een ethernet aansluiting erin etc...

En uit eindelijk is een console een halve pc ik denk in de toekomst we allemaal wel een desktopje hebben voor het 1 of ander zoals het echte tekstverwerken en bepaalde dingen zoals retro games , mmo's noem maar op

Maar denk vanaf ong 2010 dat er wel 40% meer aanbod op een console is dan een pc
al is het al vanwege dat de markt er voor kiest..\

EDIT : ja staat op 1080P kweet wel hoe het moet.

verschil tussen Xbox360 en PS3 = Ps3 heeft geen AA dus die rond het niet af zegma ;)

Maar wat versta je onderscherp ? ik vind bevoorbeeld gekartelde randjes van ramen of een hoekig gezicht dus al iets wat niet moet..

Kijk bv dit plaatje

http://media.gtanet.com/images/4378gtaiv-screenshot.jpg

Die randen rondom het raam, gekartelde velgen, en de mensen in de verte zijn half blur..
In 2010 zal er naar mijn idee een versmelting zijn van home entertainment en computing. Dat zal dus een pc met extra's zijn en niet een console.

Ben weinig thuis in consoles en hoor voor het eerst dat de PS3 geen AA heeft? Vind het op het plaatje anders wel meevallen. Op de PC ben ik er allergisch voor.

[ Voor 46% gewijzigd door FrankNLD op 09-05-2008 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 14:25:
[...]

L E Z E N

Hij heeft het over upgraden van een huistuinkeuken pc naar een gamepc, die de meeste mensen toch wel hebben.

Moeilijk he
is dat zo. Ik heb nog een P4 met AGP videokaart (6800GT). Wat kost het mij dan om deze te upgraden naar het gewilde resultaat om Crysis te spelen?

Ik denk ook dat jullie er behoorlijk naast zitten wat betreft de huis tuin en keuken pc ;)
Ik game dus liever op mijn console omdat ik:
1) een hele boel geld nodig heb om mijn PC uberhaupt geschikt te maken voor fatsoenlijke games
2) het op de bank liggen toch lekkerder vind dan achter mijn bureau opgepropt te zitten (overigens lig ik bij sommige spellen niet, maar zit ik in een heel relaxte stoel op 1,5 meter van mn 40" scherm)
3) ik fan ben van JRPG (ik weet dat dit niet echt een goede reden is, maar toch...)

4) mijn PC monitor niet zo groot is als mijn TV :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Coolsnarf schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:00:
[...]

is dat zo. Ik heb nog een P4 met AGP videokaart (6800GT). Wat kost het mij dan om deze te upgraden naar het gewilde resultaat om Crysis te spelen?

Ik denk ook dat jullie er behoorlijk naast zitten wat betreft de huis tuin en keuken pc ;)
Ik game dus liever op mijn console omdat ik:
1) een hele boel geld nodig heb om mijn PC uberhaupt geschikt te maken voor fatsoenlijke games
2) het op de bank liggen toch lekkerder vind dan achter mijn bureau opgepropt te zitten (overigens lig ik bij sommige spellen niet, maar zit ik in een heel relaxte stoel op 1,5 meter van mn 40" scherm)
3) ik fan ben van JRPG (ik weet dat dit niet echt een goede reden is, maar toch...)

4) mijn PC monitor niet zo groot is als mijn TV :P
Precies vanwege deze argumenten denk ik dus dat dit de rede is waarom de consoles het zo goed doen :)

wel oftopic : als je opgepropt zit buy a bigger desk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
Oftopic: Of zelf minder volgepropt zijn.

Meer comfort tijdens het gamen is inderdaad wel een argument voor mij om eventueel te gamen met een console. Mijn pols is verpest door muizen (Ja, wel correcte werkhouding, muis, enz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
Mektheb schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:02:
[...]

wel oftopic : als je opgepropt zit buy a bigger desk :P
haha....maar dan kost het nog meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Coolsnarf schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:07:
[...]

haha....maar dan kost het nog meer :P
True True :P , maar om nou te zeggen een Fullhd 107 cm + Ps3 + GTA goedkoop is ?

Koop je ook een leuke 24" en een redelijke pc voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

donotwant schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 13:25:
Wat een onzin allemaal die consoles, iedereen probeert het zo hard door de strot van de consument te douwen. Want ja, als er minder gekopieerd wordt, en er via iets als Xbox Live totale controle kan worden uitgeoefend, dan wordt er exponentieel meer geld verdiend. Dus doe allemaal gezellig mee aan de Microschoft dictatuur :)

De tijd dat ik consoles leuker vond hield op bij de SNES, omdat je met game controllers eigenlijk alleen leuk 2D games kan spelen. De rede waarom je in een spel als UT3 niet PS3 tegenover PC gamers zet is omdat ze dan jammerlijk worden afgemaakt.

En kan iedereen misschien eens ophouden met al het gezeik over dat consoles zo goedkoop zijn ivm computers?

Als je een huistuinkeukencomputer (en dan ga ik uit van een AMD 4600+) van 400 euro met 1gb ram upgrade met

1GB ram: 20 pleuro
8800GT: 180 pleuro
= 200 pleuro = prijs xbox

Dan kan je een spel zoals CoD4 prima spelen met betere graphics dan op de xbox en 20k servers tot je beschikking. Ik heb dit zelf getest en zelfs Crysis wil dan op een reso van 1280x1024 nog best soepel draaien, om het maar niet over Assassins Creed te hebben dit doet het hier zelfs op een hogere framerate met betere graphics. Ja, Assassins Creed heeft in de PC versie betere graphics: http://www.gamekings.tv/i...eed-beter-dan-de-console/ omdat de console het anders gewoon niet aan kan.

Heerlijk zon console voor 200 euro, met spellen van rond de 70 euro. Ik koop mijn spellen voor de PC in Thailand, daar heb je een originele game (legaal!) voor 800 baht, wat ongeveer 17 euro is.

Wat is afreageren op iets toch heerlijk als je net met je verkeerde been uit bed bent gestapt :)
Zozo, jij trekt ff van leer! lol :)

PC gamen is enorm leuk: kutten met patches, kutten met drivers, kutten met direct x, kutten met crashes naar je desktop, kutten met windows. KUT dus :)

Enige voordeel van een PC is muis/keyboard in een FPS. Het verwdijnt toch tzt vanwege piraterij. Dat is op een 360 bijna minimaal en op de PS3 al helemaal niet aan de orde.

Zo, ff verder met Burnout Paradise nu :p (die overigens naar de PC komt LOL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
Mektheb schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:09:
[...]

True True :P , maar om nou te zeggen een Fullhd 107 cm + Ps3 + GTA goedkoop is ?

Koop je ook een leuke 24" en een redelijke pc voor ;)
101cm, maar dat terzijde. Ik moest toch een nieuwe tv hebben (mijn beeldbuis doorgebrand) dus heb ik ook maar meteen een goede gekocht. Dit icm de ps3 actie.
Dus al met al was dit noodzakelijk (althans de tv) terwijl mijn PC nog wel voldoet.

Ik heb trouwens nog een genre dat mij beter lijkt op de PC: Point&Click adventures. Er zijn er dan wel niet veel meer, maar dat vind ik ook altijd wel super games. Je hebt daar meestal ook geen monsterbak voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:12:
[...]

PC gamen is enorm leuk: kutten met patches, kutten met drivers, kutten met direct x, kutten met crashes naar je desktop, kutten met windows. KUT dus :)

Enige voordeel van een PC is muis/keyboard in een FPS. Het verwdijnt toch tzt vanwege piraterij. Dat is op een 360 bijna minimaal en op de PS3 al helemaal niet aan de orde.

:X vraag anders je oudere broer om die dingen te doen. Of wat minder spyware op je pc, dat helpt ook wel.

Je kan de PC om vele redenen dissen, maar niet om die redenen.

//edit. Of zoontje...

Neem WoW, die heeft elke week updates/patches etc, gaat allemaal automatisch. Heerlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door MrVegeta op 09-05-2008 16:16 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
[...]

Patches krijg je ook op je Ps3 of Xbox360...
Directx 10 installeren doe je in 2 min zit vaak bij de game..
Crashen naar de Desktop moet je gewoon een goeie pc kopen heb je ook geen last van rare dingen tenzij de game gewoon een Bug heeft, maar goed laten we maar niet zeggen de console games dat niet hebben ;)

Kortom veel dingen gezegt maar weinig onderbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oeps, 1 reply en gelijk 2 pc-gamerts op mn dak :o - ik ben weer naar t volgende topic. succes met defragmenteren en het sparen voor een nieuwe videokaart :P ciao!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Coolsnarf schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:13:
[...]
Ik heb trouwens nog een genre dat mij beter lijkt op de PC: Point&Click adventures. Er zijn er dan wel niet veel meer, maar dat vind ik ook altijd wel super games. Je hebt daar meestal ook geen monsterbak voor nodig.
De nieuwe point & click adventures zijn op de DS terug te vinden ;)
Buiten de nieuwe Sam & Max games dan, die zijn geniaal, maar daar moet ik weer klooien met de episodic content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mektheb schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:14:
[...]

Patches krijg je ook op je Ps3 of Xbox360...
Directx 10 installeren doe je in 2 min zit vaak bij de game..
Crashen naar de Desktop moet je gewoon een goeie pc kopen heb je ook geen last van rare dingen tenzij de game gewoon een Bug heeft, maar goed laten we maar niet zeggen de console games dat niet hebben ;)

Kortom veel dingen gezegt maar weinig onderbouwing
gozer, ik heb jaren games gespeeld op de pc, al vanaf de voodoo kaartjes, het is gewoon altijd wel IETS om een game out of the box goed draaiende krijgen. hele topics worden gewijd aan settings die je in een ini file kunt fixen etc etc. voor mij nooit meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:18:
oeps, 1 reply en gelijk 2 pc-gamerts op mn dak :o - ik ben weer naar t volgende topic. succes met defragmenteren en het sparen voor een nieuwe videokaart :P ciao!
3x een PC game kopen i.p.v. een console game en ik kan een nieuwe videokaart kopen. Zo spaar ik. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:53
[...]

Burnout paradise :') :')

Even serieus, als we dan even naar racesims gaan kijken. Er is werkelijk geen één racesim op een console. GTR voor de XBOX360 is afgeblazen. Ik denk omdat er geen goede stuurtjes voor de xdoos beschikbaar zijn. Of dat er tewinig in te stellen is. Zo'n .plr file is toch wel handig dat je geheel je eigen force feedback kan samenstellen. Er zijn natuurlijk ook presets voor G25 en andere belangrijke stuurtjes. Alleen om het gevoel zoals JIJ dat wil te benaderen zal je toch in de .plr moeten spelen.

Op een xdoos of ps3 kan je niet alles naar jouw wens instellen. :X

[ Voor 11% gewijzigd door GAIAjohan op 09-05-2008 16:33 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

:w .
Boeboe schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:20:
[...]

Buiten de nieuwe Sam & Max games dan, die zijn geniaal, maar daar moet ik weer klooien met de episodic content.
Er komt een hele lading (goede) adventure games naar de PC! En je hoeft niet te klooen met episodes, Sam en Max Season 1 kan je gewoon boxed kopen.

En episode games zijn juist ideaal, je hoort van vrienden dan S&M heel leuk is, je download episode 1 en speelt het, als het tegenvalt /care zo duur is het niet. En als je het tof vindt kan je lekker door spelen!
Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:21:
[...]

gozer, ik heb jaren games gespeeld op de pc, al vanaf de voodoo kaartjes, het is gewoon altijd wel IETS om een game out of the box goed draaiende krijgen. hele topics worden gewijd aan settings die je in een ini file kunt fixen etc etc. voor mij nooit meer :)
Ik mag jou wel, you make me feel smart!

[ Voor 32% gewijzigd door MrVegeta op 09-05-2008 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
Boeboe schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:20:
[...]

ik heb dan ook een DS (eigenlijk om mn vriendin zoet te houden zodat ik kan gamen op de TV :X), maar ik denk niet dat je dat mee kan nemen in deze discussie want de ds en een pc zullen wel nooit te vergelijken zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Rofl sparen ? 600 euro voor kaarten geef ik 2x per jaar uit dus Ltr :)
[...]

Sja wel mee eens maja voor wat hoort wat he :), het is maar wat je er mee doet bedoel ik ben absoluut en PC fanboy zoals we wel zien, maar ik heb niks tegen een console behalve dat een FPS met een Analoog stick sucks...( maar ook dat is persoonlijk )

Ik ben juist mega blij met de voorruit gang van bv de Xdoos en Ps3 waarom ?
Goed voor de markt keeps it going ( heb voor de pc niet meer nodig dan WoW en Af en toe heftige shooter )
Verder mooie media player ( ps3 bluray etc )

Dus :)

[ Voor 56% gewijzigd door Mektheb op 09-05-2008 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank76NL schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 15:55:
[...]
Als je het product eenmaal hebt kun je toch ook aankloppen bij Valve?
Ik denk niet dat Valve alle rating documentatie, marketing e.d. voor je regelt hoor, alleen de distributie over Steam als je zelf alles goed aanlevert. En terecht natuurlijk. Ik weet niet precies hoe het werkt met Valve, ik maak geen PC games...PC games zijn bah (om te maken) :+

Ik bedoelde eerder dat als ik 'laat de ontwikkelaars het zelf doen' doortrek naar alle ontwikkelaars, dan zou ik dus een publisher license moeten aanvragen en zelf de produktie en distributie moeten doen. Dan kan ik in veel gevallen de consumentenprijs heel aardig verlagen (met 10-20 euro) maar er komen dan zoveel dingen bij kijken die ik als ontwikkelaar totaal niet interessant vind, en daarom doen dus weinig ontwikkelaars iets in die richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldred
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-04-2023
[...]

Dat komt gewoon omdat een pc heel veel verschillende setups heeft. Iedereen heeft zijn pc wel weer iets anders. Is moeilijker om voor alles goed te laten draaien. Consoles hebben daar minder last van, vrijwel altijd dezelfde setup, alhoewel daar ook steeds meer variatie in gaat zitten (harde schijf of niet, dat soort digen).

Ini files hoef je niet aan te passen, ik heb het nog nooit gedaan en speel nochtans al een paar jaartjes op de pc :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
Mektheb schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:24:
[...]

Rofl sparen ? 600 euro voor kaarten geef ik 2x per jaar uit dus Ltr :)
1200 euro voor een 7200GS? Ik heb nog wel een 3870 voor 500 euro voor je dan. :)

Edit: OW @ Mektheb _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door FrankNLD op 09-05-2008 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrVegeta schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:24:
[...]

:w .

Ik mag jou wel, you make me feel smart!
Voor jou, altijd!

:w

gg!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2008 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Frank76NL schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:27:
[...]

1200 euro voor een 7200GS? Ik heb nog wel een 3870 voor 500 euro voor je dan. :)
blijkbaar lees je dan niet er 2x een 8800gt in zit en jammer dat me sig zo klein is anders kon ik me crosfire 3850 er ook bij zetten, zo beter ?( van me 2e pc )

EDIT : dus.. :O

Ontopic :

Iedereen ziet gewoon het met de Console's goed gaat of dit nu zoals hier nu de laatste paar pagina's een oorlog tussen Pc Faboys of Console Spelers is denk ik niet maar goed
Iedereen heeft zo ze voorkeur maar of de pc gaming nou echt dood is ( waar het topic overgaat ) NEE nog niet ... maar denk over 5 jaar het anders is :)

[ Voor 34% gewijzigd door Mektheb op 09-05-2008 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldred
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-04-2023
Mektheb schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:29:
[...]

blijkbaar lees je dan niet er 2x een 8800gt in zit en jammer dat me sig zo klein is anders kon ik me crosfire 3850 er ook bij zetten, zo beter ?( van me 2e pc )

Ontopic :

Iedereen ziet gewoon het met de Console's goed gaat of dit nu zoals hier nu de laatste paar pagina's een oorlog tussen Pc Faboys of Console Spelers

Iedereen heeft zo ze voorkeur maar of de pc gaming nou echt dood is ( waar het topic overgaat ) NEE nog niet ... maar denk over 5 jaar het anders is :)
Dure pc's :)

Anyhow, het hangt idd af waarvoor je nu fanboy bent. Ik vind persoon dat de meeste games beter op de pc gaan, en bij andere is een console wel weer handig.

Over 5 jaar kan van alles gebeuren. Kan zijn dat je dan alles online moet laten checken en dan gaan al die warez toestanden niet meer. Kan ook zijn dat de pc dan idd dood is voor games :). Kan ook dat kopieren op de consoles over 5 jaar even erg is als bij de pc.

Gewoon rustig afwachten en ondertss verder gamen op je favoriete pc/console :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Maldred schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:36:
[...]

Dure pc's :)

Anyhow, het hangt idd af waarvoor je nu fanboy bent. Ik vind persoon dat de meeste games beter op de pc gaan, en bij andere is een console wel weer handig.

Over 5 jaar kan van alles gebeuren. Kan zijn dat je dan alles online moet laten checken en dan gaan al die warez toestanden niet meer. Kan ook zijn dat de pc dan idd dood is voor games :). Kan ook dat kopieren op de consoles over 5 jaar even erg is als bij de pc.

Gewoon rustig afwachten en ondertss verder gamen op je favoriete pc/console :)
Precies, we weten allemaal niet wat er gaat gebeuren de technologie vliegt ons om de oren iedereen is nu blij met onze Full hd Hd ready spull terwijl ultra hd allang er is in japan etc

de mooie hele platte o-led schermpjes komen tevoorschijn , nieuwe consolo's staan allang op de planning, games worden mooier en beter zelfs films gaan meer op games liken

Kortom er is teveel ingang om te zeggen 1 nu echt dood gaat maar het kan allemaal maar nu nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
Nou, dan kan dit topic dicht en weer open over 5 jaar. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Boeboe schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 15:43:

Als je beetje de laatste pagina's van dit topic had doorgelezen, het niveau van discussiëren heeft inmiddels een dusdanig laag punt bereikt dat ik me niet eens aan waag.

Groot mischien in jou 'straatje', gelukkig is de wereld iets groter dan jou achtertuin. We nemen een Maple story, City of Heroes, Cabal, Guildwars, niet te vergeten LineAge, opkomende Ages of Conan. Zoek voor de gein eens op hoeveel spelers Maple wereldwijd heeft.. en dan dacht je dat WoW er veel had?

Koppelend aan je straatje, Azie heeft enorm veel cybercafe's. Voor paar centjes kan je er de hele dag op een aardige state-of-the-art PC spelen met een lekkere internetlijn. Dat is er, en dat zal de komende jaren er zeker nog blijven. Daarom is PC gaming, met name online, nog steeds big business in azie.

Simpel de vraag beantwoorden of PC gaming dood gaat ja of nee is het hier allang niet meer, Console vs PC fanboys bashing ten top.

en nee.. ik ben geen PC fanboy. Ik speel beide, RTS/MMO op PC, Race/Fight op Console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
SinergyX schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:53:
[...]

Simpel de vraag beantwoorden of PC gaming dood gaat ja of nee is het hier allang niet meer, Console vs PC fanboys bashing ten top.

en nee.. ik ben geen PC fanboy. Ik speel beide, RTS/MMO op PC, Race/Fight op Console.
Helemaal mee eens....maar was ook wel te verwachten. Uiteindelijk komen alle vragen die betrekking hebben op wat beter is uit op fanboy reacties.
Het is imo dus ook beter om deze discussie te laten voor wat het is en inderdaad te concluderen dat voor sommige games de PC geschikter is en voor andere de console (om het even welke). Oftewel PC gamen is niet dood en zal voorlopig nog wel niet sterven ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:17
Coolsnarf schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 17:00:
[...]

Helemaal mee eens....maar was ook wel te verwachten. Uiteindelijk komen alle vragen die betrekking hebben op wat beter is uit op fanboy reacties.
Het is imo dus ook beter om deze discussie te laten voor wat het is en inderdaad te concluderen dat voor sommige games de PC geschikter is en voor andere de console (om het even welke). Oftewel PC gamen is niet dood en zal voorlopig nog wel niet sterven ook!
+ 1 is nu mooi genoeg geweest met bashen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
Fanboy van:

Teamplay
Goede community ondersteuning
VOIP
Precieze besturing
Relaxe lichaamshouding bij gamen
Mooie grafics
Plug and play
Betaalbare hard- en software

PC 7(8)7 Console

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donotwant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-08 21:48
[...]

Het hele punt van een PC is dat je er naast games ook nog iets anders mee kunt, en als je daar niet goed mee om kan gaan (spyware, virii en andere troep) dan kan het kloppen dat je games het niet goed doen.
Daar verdient Apple ook groots mee, je creert een "eenheidsworst" aan hardware icm software en daar hebben mensen zelden problemen mee.
Als je het punt achter mijn vorige post begrijpt dan snap je dat het gedeelte van een pc dat echt dedicated aan games moet zijn even duur is als een console en echt niet slechter presteert.
Als je nu een nieuwe huistuinkeuken pc koopt en daar een kleine upgrade in zet dat speelt het prima games.

Als je de piraterij op de computer uit wilt roeien zal je toch echt iets moeten toepassen als usbsticks met zware encryptie om het spel te kunnen spelen/installen, want dvd's zijn daarvoor echt achterhaald. Professionele applicaties (zoals ProTools audio) passen dit soort technologie al toe, zit je stick er niet in, dan werkt het programma niet, en er is geen crack voor te verzinnen.

Heerlijk dat je de PC zo "kut" vind, jouw mening. Mijn mening is echter dat met constante crashes (zoals bij GTA) en slechte (gekoelde 360) hardware consoles altijd nog net een stapje kutter zijn.
Ik kan als ik een FPS koop tenminste online spelen zonder iets als xbox live te betalen, en heb ik verder geen last van een "red circle of death". Ik kan mijn games en mijn PC heerlijk modden (/Tweaken :P)

Trouwens, als iedere WoW addict (ja dat ben ik ook geweest) van WoW af stapt en iedere 1 a 2 maanden een nieuwe game koopt, dan is PC gaming in zijn totaliteit gered.

Natuurlijk moeten games het wel waard zijn om te kopen, niet zulke zielige dingen als een PS2 port van Iron Man naar de pc, dat is echt belachelijk.

PC gaming en console gaming hebben altijd naast elkaar bestaan, en dat zal ook altijd zo blijven.

[ Voor 14% gewijzigd door donotwant op 09-05-2008 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maldred schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:27:
[...]

Dat komt gewoon omdat een pc heel veel verschillende setups heeft. Iedereen heeft zijn pc wel weer iets anders. Is moeilijker om voor alles goed te laten draaien. Consoles hebben daar minder last van, vrijwel altijd dezelfde setup, alhoewel daar ook steeds meer variatie in gaat zitten (harde schijf of niet, dat soort digen).
Ja blabla, altijd hetzelde. Dat is misschien de REDEN. Heb ik daar als consument boodschap aan? Nee dus. Ik wil gamen, that's it.

Dit gezegd zijnde, als je een beetje voorzichtig omspringt met een windows installatie kom je echt geen problemen tegen. (heb heel wat pc games, maar nog bijna nooit een probleem ondervonden)

Echter is niet iedereen zo skillfull om een windows pc 'proper' te houden.

Enige wat soms gebeurt is dat oudere pc games (en vooral dan EA games) geen ondersteuning hebben voor breedbeeld (soms zelfs tot 2007)... Waar ben je dan mee bezig, vraag ik mij af, en dat is vaak een bron van frustratie. En het moeten gamen met de cd in de lade vind ik ook maar niets. Ik heb redelijk wat games geinstalleerd staan, en moet dus altijd de doosjes bij de hand houden. Je straft er alleen maar de gamers mee die hun games kopen, want zij die ze rippen hebben de cd toch niet nodig, en gekopieerd wordt het meestal toch. Daarom vond ik het een gigantische verademing om hitman 4 te spelen. Af en toe eens een opdrachtje proberen zonder de dvd te moeten zoeken. Een developer die het begrepen heeft.

Over het gebrek aan singleplayers ben ik het ook eens. MMO suckt, en de echte goede meeslepende singelplayer verdwijnt gewoon. Ik wil na een drukke dag m'n eigen ding doen, en niet met 1000'en andere pubers ergens op een server rondhangen. Gelukkig komt mafia 2 er aan, mass effect, en zijn er nog wel wat opties, maar helaas veel te weinig.

Alan Wake kijk ik ook erg naar uit. Een soort Stephen King verhaal... Hopelijk enorm sfeervol!! (en waarschijnlijk moet ik daarvoor wel een andere pc kopen, maar 10 keer liever voor zoiets dan voor crysis wat mij betreft).

De laatste weken heb ik terug wat plezier gevonden in pc gamen. Erg veel goede games a 10 - 20 euro, die er op m'n 7600GT nog prima uit zien. Dus echt duur is het in elk geval niet, en het staat garat voor uren gameplezier. (zelfs CoD4 ziet er op die gpu nog erg goed uit ad 1440*900, veel beter dan crysis op dezelfde setup)

Helaas help ik de game-industrie niet echt door m'n budget-shopping gedrag, maar dat is dan jammer. That's the way i game, en heel zelfden geef ik >30 euro uit voor een game. Bevalt me prima zo!

Nadat ik begin te werken (ben nog student) zal m'n ideale setup er echter zeker zo uitzien:
-mid-end pc
-ps3

Veel ps3 games komen namelijk nooit naar de pc, en ik ben een echte playstation gamer (en racegames speel ik ook liever op console). GT5, killzone, little big planet, heavy rain, noem maar op.

Prima betaalbaar en zo cover ik het volledige spectrum voor aanvaardbare bedragen. Alle 'exclusive' xbox games komen ook op de pc, dus dat is de moeite niet. (en voor die paar die exclusief blijven zal ik echt geen xbox aanschaffen, en voor halo3 al helemaal niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet om weer oude flames op te halen, maar ik vond dit een hele goede interview met Doug Lombardi van Valve over PC gaming, moest ik gewoon even posten.

Hij heeft het vooral over de verkeerde perceptie op PC gaming:

http://www.shacknews.com/featuredarticle.x?id=873

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Natuurlijk, zij slagen er in om lucht te verkopen via het PC platform. Dan zou ik er ook wel meer dan tevreden mee zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Ik game al jaaaren op de pc, op niks anders. En je zal mij ook echt niet op een console zien spelen. Puur persoonlijk dit uiteraard. Ik heb gewoon veel meer met mijn pc dan met een console. Mede doordat ik gelijk na het gamen effe kan internetten, filmpje kijken, ontwerpen of wat dan ook. Ik kan dit ding gewoon voor veel meer dingen gebruiken. En veel problemen heb ik met het spelen van spellen eigenlijk ook totaal niet. Ik zorg gewoon voor een up-to-date driver verhaal, beetje goede hardware erin en daarna heb ik vrijwel nooit problemen met mijn spellen. En zoveel tijd gaat er niet inzitten met hiervoor te zorgen. Mits je een beetje weet wat je moet doen en waar te zoeken.

Meestal als een game aan het installen is, kijk ik gelijk voor de laatste goede patche(s), evt nocd crackie erbij. En zodra ie installed is patchen en crackie eroverheen.

Dat er mensen zijn die wel veel problemen hebben, komt toch vaak denk ik door niet weten wat precies te doen, of niet goed updaten van drivers etc, of niet goed gekeken of hun videokaart wel ge-support wordt ect. Ik hoop in ieder geval dat het de komende jaren nog lekker gamen blijft in PC wereld (in mijn geval dan uitsluitend FPS of third persons) want ik wil echt niet aan de console :X . Maar ik heb het vermoeden dat het zo'n vaart niet zal lopen in. Voorlopig zit het in ieder geval goed met vette games die nog moeten komen: Far Cry 2, Aliens: Colonial Marines, HL2 Episode 3, Dead Island, enzovoort ....

En er staan op dit moment nog iets van 12 games installed :+ .... Dus komt hier wel goed ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:07

Lordy79

Vastberaden

^^ helemaal eensch.

Toch is het leuk om met een nintendo wii te spelen. Heb me er toch eens aan gewaagd ondanks dat ik een consolofoob ben en het is erg leuk. PC gamen met mijn dochter van 5 is teveel gevraagd en sowieso is multiplay op één PC iets dat voorbij is. Vroegâh speelde ik nog wel eens racespelletjes waarbij P1 met AWDX toetsen stuurde en P2 met de pijltjes. Maar da's echt >10 jaar geleden.

Verder is de besturing van de wii iets dat (nog) niet op een PC kan of iig niet mainstream is.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:35

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Ik snap niet waarom men altijd het idee heeft dat men moet kiezen tussen gamen op de console of op een PC. Ik vind het allebei prima, en uiteindelijk bepaald het spel of ik het zal spelen of niet: niet het platform waarop dit gebeurd.

Als je kijkt naar games die op beide platforms uitgebracht zijn, dan durf ik niet te zeggen of er overduidelijk één platform is waarop de games altijd beter zijn. Halo vind ik bijvoorbeeld net iets lekkerder spelen op de PC, omdat ik het gebruiken van een muis in een FPS gewend ben en ik er daardoor preciezer mee ben. Maar bijvoorbeeld Metal Gear Solid (2 en 3), die zou ik nooit op de PC kunnen spelen zonder controller.

Of de PC als gameplatform zal sterven? Nou, dat denk ik eigenlijk niet. Maar dat hangt uiteindelijk grotendeels van de fabrikanten af. Als die beslissen dat de PC niet winstgevend genoeg is i.v.m. piraterij, dan kan het zomaar zijn dat er nog maar weinig games op de PC worden uitgebracht. Ik verwacht niet dat het gebeurd, maar ik zou het onmogelijk uit kunnen sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 13:17:
Niet om weer oude flames op te halen, maar ik vond dit een hele goede interview met Doug Lombardi van Valve over PC gaming, moest ik gewoon even posten.

Hij heeft het vooral over de verkeerde perceptie op PC gaming:

http://www.shacknews.com/featuredarticle.x?id=873
Gabe Newell beweert(geen wonder) min of meer hetzelfde.
"There have been a bunch of stories written recently, both in the gaming press and the mainstream business press, that PC gaming is dead,"said Gabe Newell during a small press event held yesterday at Valve's offices in Bellevue, Washington.

"Is there a crisis in [PC] gaming?" was the question Newell intended to answer. "You know, 'Piracy killed my game,' 'Console numbers are huge,' 'People don't want to play their PCs in the living room' - all these stories get written over and over again, and our view is that it's exactly the opposite. PC is where all the action is, and there's a perception problem."

Newel then pointed out that, according to Gartner Group data, there are over 260 million online PC gamers and that Steam alone has 15 million connected gamers, with 1.25 million peak connected gamers, and 191% year-over-year growth.

"This is a market that dwarfs the size of any of the proprietary closed platforms", Newell said. But where do all those 'PC is dying' reports come from? Newel explained that while worldwide retail PC game sales have been relatively flat since about 2001, PC online sales have continually grown. Problem is, online sales data is not tracked by major analysis firms such as the NPD Group. Same goes for online subscriptions, ad-supported free online games' revenue and microtransactions.

Valve expects their online sales to surpass their retail sales within the next three months.

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• In Search of Sunrise
  • Laatst online: 30-10-2020
[...]

Als je de zaken een beetje goed aanpakt in plaats van zitten te prutsen, dan heb je dat zogenoemde kutten niet. Zo te horen klooi je maar wat aan en dan heeft de computer het plotseling gedaan. Ja, zo lust ik er ook nog wel eentje.
Kutten met patches: waarom? is installeren nu zo moeilijk?
Kutten met drivers: waarom? bij nieuwe even cleanen met drivercleaner en je kunt ze erop gooien. daarbij, als de drivers nog steeds werken hoef je ze eens niet te vervangen
Kutten met directX: waarom? als het goed is heb je de recentste versie al en daarnaast kun je via een simpele update de boel bijwerken. kind kan de was doen.
Kutten met crashes naar je desktop: mja, kan voorkomen, maar dat kan aan een aantal zaken liggen, zoals een proces op de achtergrond. trouwens, bij consoles komt dit ook voor.
Kutten met windows: waarom zou je. sommigen passen het wat aan, maar voor games hoef je er niks bijzonders mee te doen. windows draait wel.
Kortom, je betoog raakt kant noch wal.
Gamen op de pc is helemaal niet kut. Met een beetje onderhoud, zoals defragmenteren, schijfcontrole, etc, los je bijna elk probleem wel op en kun je zorgeloos gamen.
De pc heeft wel meer voordelen dan alleen tobo en muis.
Nogal een kortzichtige kijk heb je er op.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Zijn betoog raakt kant noch wal? Grappig, want nu zeg je toch echt wel zelf dat je al die handelingen moet uitvoeren op een PC alvorens je kan beginnen gamen, itt een console waar je gewoon je schijfje insteekt en kan beginnen spelen. In die ene keer dat men console ooit gecrashed is (nou ja, behalve toen men xbox de geest gaf) was ik binnen 10 seconden weer aan het spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• In Search of Sunrise
  • Laatst online: 30-10-2020
Ik zeg nergens dat het moet. Moeten is wel een erg groot woord.
Maar het is allemaal niet zo waardeloos als dat marko1974 wilt doen geloven en dus slaat zijn betoog kant noch wal ;)
Overigens, het enige wat wel verstandig is om te doen is defragmenteren voordat je gaat spelen. De rest, zoals drivers, etc is optioneel. Ligt eraan wat het spel eist en of je de boel nog moet bijwerken.
Ja, dat een console kwestie van schijf (en eerder waren het van die cartridges) erin proppen en gaan is nogal wiedes. Een console is puur een gamesmachine, terwijl de pc meer een manusje van alles is. Ik heb eerder met de SNES en PSX gespeeld en dat was inderdaad schijf of cartridge erin, knopje aanzetten, even wachten en spelen maar.

[ Voor 10% gewijzigd door In Search of Sunrise op 02-06-2008 23:09 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:27

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Zelf heb ik een xbox360 en een goede pc (zie sig). Ik moet zeggen dat er voor beiden wat te zeggen valt. Als ik een shooter als UT3 of counter strike wil spelen doe ik dat op de pc, maar halo3 doe ik op de xbox. Beiden vind ik erg leuk en ik kan dan ook niet zeggen dat ik een van beiden achterwege laat. Hoewel.. Ik betrap mezelf erop dat ik meer achter de xbox zit dan achter de pc.

Waarom vraag je je dan af? De reden is simpel maar wel persoonlijk. Ik vind het spelen op de console "relaxter". Ik zit lekker ontspannen in een luie stoel voor een grote tv met een glaasje cola erbij lekker te schieten. Daar gaat het er niet om of ik win of verlies maar om de lol die ik heb. Ik raak er dan ook om zo te zeggen minder gefrustreerd van.

Achter de pc aan de andere kant zijn meer dingen te doen dan alleen gamen en als je een game speelt is de besturing vaak ook makkelijker. Denk maar aan het feit dat je voor de pc best een controller aan je usb poort kan hangen als je dat prettiger vind voor een bepaald spel. Maar in de praktijk speel je daar alleen maar de spellen die je achter de xbox niet goed kan spelen. Bovendien speel je achter de pc gespannener dan achter een console;

Even uitleggen: Stel je gaat een potje counter strike spelen op een online server. Allemaal leuk en aardig en het begint gezellig. Vroeg of laat naarmate het spel vordert zijn er altijd wel mensen die het spel verpesten door boos op elkaar te worden omdat de een niet uit kan staan dat hij verliest. Het resultaat is dat je er in meegesleept wordt en op een omgeven moment vind je het helemaal niet leuk meer. Bij de xbox heb je minder de neiginn om online te gaan omdat de spellen meer gefocused zijn op het spelen met meerdere mensen achter 1 tv, wat vaak heel gezellig is.

Echt een voorkeur heb ik dus niet, voor beiden is wat te zeggen. Ik denk ook niet dat pc-gaming doodgaat maar dat men ons dat laat denken zodat we allemaal overstappen. Binnenkort komt er (denk ik) een fusie tussen pc en console die de verschillen teniet doet. In bepaalde spellen levert een muis of controller namelijk geen voordeel boven het ander. Behalve bij shooters, maar zoals gezegd vertegenwoordigt dat maar een klein deel van de markt. Ik denk dus niet dat we ons druk hoeven te maken. Nou heb ik het alleen nog niet over piraterij gehad. Simpel: piraterij is op de pc sterker aanwezig, maar tegen welke kosten? Een pc up to date houden om een spel te kunnen spelen kost ook al geld en op de lange duur is dat meer dan dat je aan een console hoeft uit te geven. Het rekensommetje is simpel, ga maar rekenen. Het is dus maar wat je liever hebt, een dure pc met gratis spellen of een nog lang meegaande console met spellen waar een prijskaartje aan hangt.

Jouw keuze en einde discussie. Het is compleet zinloos om elkaar te proberen te overtuigen en dat is ook niet nodig. Het is belangrijk elkaar in elkaars waarde te laten.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:48
Ik denk dat het voor de meeste wel eens best is om het artikel in de pc gameplay van deze maand te lezen. daar staat best wel een goeie samenvatting in over hoe het nu gesteld is met de pc. en ik denk dat het daar ook de vinger op de wond legt. let wel, het is geen bespreking van 1 paginaatje, maar ik dnek 6 of 8. hier is dus wel over nagedacht

edit

waarom ik erin geslaagd ben. ik zat in het OLC op onze school en daar hebben ze het niet zo graag dat ik op sites zoals deze zit (olc = open leercentrum= vergelijkbaar met gevangenis)

en pcgameplay vind je niet op het net. daarvoor moet je de papieren versie kopen. ik vind het zijn geld wel waard.

[ Voor 31% gewijzigd door Tarkin op 03-06-2008 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

(hoe je erin slaagt om "denkt" consequent fout te spellen is me een raadsel)
In ieder geval, het zou handig zijn als je het artikel eens kan linken, want ik vind het niet echt terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Toen de eerste auto op de markt kwam, reed daar alleen nog maar de techneut in, die er ook zelf aan kon sleutelen, en er behoorlijk veel van af wist. Naarmate deze gemotoriseerde 'viervoeter' gemeengoed werd, daalde daarmee ook de kennes van de gemiddelde automobilist. En tegenwoordig rijden mensen het ding eigenlijk nog alleen maar, zonder er ook maar iets vanaf te weten. Ik denk dat het met de PC niet anders is: in den beginne waren het vooral de geeks, die met PEEK en POKE hun systeem manipuleerde, en doorgaans doorgewinterde kenners waren. Maar nu vrijwel iedereen een PC in huis heeft, is ook het niveau van degeen die achter de computer zit -- de enkele tweaker uitgezonderd -- navenant gedaald.

De console markt heeft daar goed op ingesprongen. Net als de makers van mobiele telefoons, overigens. Ik noem zo'n mobieltje vaak "A dumb man's PC." Ik zie ze vaak genoeg zitten in de trein, de tieners: echt verstand van computers hebben ze niet, maar ze kunnen wel allemaal een telefoontje vasthouden (en er allemaal quasi-gewichtige dingen mee doen). Ik zie een console net zo, in weze. Het is vooral bedoeld voor mensen die geen verstand van computers hebben -- of liever gezegd, niet willen hebben. Dat ligt ook een beetje aan onze maatschappij: mensen willen 'instant gratification', en niet eerst moeilijk lopen doen met de laatste ForceWare/Catalyst drivers, OpenGL issues, etc. Tweakers vinden dat juist prachtig: lekker er een paar frame-pjes extra uitpersen, beetje stoeien met je AA-settings e.d. Heerlijk klooien met de perfecte koeling van je kast. Punt is alleen dat het gros dus geen tweaker is.

Maar het gros wil wel kunnen gamen, uiteraard. Vandaar: de console. Schijfje erin, en klikken maar! Als PC gamer in hart en nieren vind ik het een bedroevende ontwikkeling, uiteraard. Maar wel een die ik helaas begrijp. Maar de PC markt dood? Nee. Gaat ook niet snel gebeuren, denk ik. Sommige dingen, zoals First Person Shooters, gaan nou eenmaal beter met een muis en toetsenbord. Ik heb nou dus net een PS3 gekocht, als media center en Bluray speler. En zo'n hand-held consooltje ziet er best geinig uit; maar je zult toch bedreven moeten klikken om net zulke behendige sprongen en bewegingen te maken als met je muis + toetsenbord. Het spel dat ik erbij kreeg heb ik ook maar meteen meegegeven aan een vriend van mij.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 22:57
Boeboe schreef op maandag 02 juni 2008 @ 21:45:
Zijn betoog raakt kant noch wal? Grappig, want nu zeg je toch echt wel zelf dat je al die handelingen moet uitvoeren op een PC alvorens je kan beginnen gamen, itt een console waar je gewoon je schijfje insteekt en kan beginnen spelen. In die ene keer dat men console ooit gecrashed is (nou ja, behalve toen men xbox de geest gaf) was ik binnen 10 seconden weer aan het spelen ;)
Je moet helemaal niets tegenwoordig. De meeste games zijn na installatie gewoon te spelen en kennen zoiets als "default" instellingen, die aan de hand van je hardware bekijken wat het beste voor jouw pc is, hierdoor hoef je niet eens te kutten met je instellingen maar kan je ook gewoon meteen aan de slag. Ja je moet nog wel eerst installeren, maar bij de console komen installaties toch ook steeds meer tevoorschijn.
Boeboe schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 11:06:
(hoe je erin slaagt om "denkt" consequent fout te spellen is me een raadsel)
In ieder geval, het zou handig zijn als je het artikel eens kan linken, want ik vind het niet echt terug.
Misschien wel omdat het in het boek stond en niet op internet ;)

[ Voor 3% gewijzigd door JanW op 03-06-2008 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Frank76NL schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 17:31:
Fanboy van:

Teamplay <--- zowel Console als PC
Goede community ondersteuning <--- Dito
VOIP <-- PC biedt hier voordeel met ventrilo/teamspeak en ben je niet game gebonden.
Precieze besturing <-- precieze besturing bij wat precies?
Relaxe lichaamshouding bij gamen <--- Console kan wat krampachtig zijn met controller, waarbij toetsenbord+muis combi toch meer uitkomst biedt
Mooie grafics <-- COnsoles lopen in het begin voor maar na een jaartje lopen ze zwaar achter en zullen games op 30fps gecapped worden voor pro graphics, en dat wil je niet. Dus PC wint hier.
Plug and play <-- en jij zit op tweakers?
Betaalbare hard- en software <--- PC hardware is ook betaalbaar, maar dat ligt net aan je budget.

PC 7(8)7 Console

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fr!st! schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 10:55:
Ik dnek dat het voor de meeste wel eens best is om het artikel in de pc gameplay van deze maand te lezen. daar staat best wel een goeie samenvatting in over hoe het nu gesteld is met de pc. en ik dnek dat het daar ook de vinger op de wond legt. let wel, het is geen bespreking van 1 paginaatje, maar ik dnek 6 of 8. hier is dus wel over nagedacht
Inderdaad, dit is echt een steengoed artikel, raad het zeker aan om het te lezen. Het is niet alleen maar pro PC, omdat het een PC blad is, maar het geeft gewoon een goed beeld van hoe het ervoor staat. Het rekent vooral af met alle misvattingen die er bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

albatross schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 12:08:
Het is vooral bedoeld voor mensen die geen verstand van computers hebben -- of liever gezegd, niet willen hebben. Dat ligt ook een beetje aan onze maatschappij: mensen willen 'instant gratification',
En dat is niet begrijpelijk? We willen niet allemaal als lamzakken de hele dag op een werkeloosheidsuitkering achter de pc zitten om het ding te begrijpen. Velen vinden er niets aan. En dat is het uiteindelijk ook voor de meeste mensen, een gewoon apparaat. Het is net aan de tweakers van vandaag om ervoor te zorgen dat morgen de interactie met de pc vlekkeloos verloopt zonder het ding te moeten begrijpen. Zoveel mogelijk werk uit handen nemen van de gebruiker en ontwikkelen met de gebruiker op de eerste plaats. En dat loopt nog zo vaak zo hard mis (apple heeft bvb wél door hoe het de gebruiker abstractie kan laten maken van het apparaat en het bijhorende getweak, en mensen gewoon kan laten werken alsof het een gsm was)

Spijtig genoeg vind ik er wel iets aan, aan computers. Maar ik heb steeds het gevoel dat dit ten koste gaat van m'n levenskwaliteit. Ik hoop dan ook dat ik, van zodra ik kan gaan werken (student) de pc volledig naar de achtergrond kan verdringen en echt nog maar louter zal gebruiken, niets meer. Ik zit niet in de ICT branche en wil het ook nooit zijn, dus ik zou verder geen boodschap moeten hebben aan die pc.
en niet eerst moeilijk lopen doen met de laatste ForceWare/Catalyst drivers, OpenGL issues, etc. Tweakers vinden dat juist prachtig: lekker er een paar frame-pjes extra uitpersen, beetje stoeien met je AA-settings e.d. Heerlijk klooien met de perfecte koeling van je kast. Punt is alleen dat het gros dus geen tweaker is.
Prachitg? Spreek voor jezelf. Ik beschouw me ook als tweaker, maar ik haal geen 'plezier' uit het moeten tweaken van wat software hoor. Het is een verplicht nummertje bij het installeren van een game, maar ik heb wel beter dingen te doen dan m'n tijd te verprutsen met op internet optimalisaties uit te zoeken. (ik kan het wel, maar ik vind het maar storend) Ik zou bijna zeggen: 'get a life' ? Als je hier je kicks moet uithalen... Het is maar software he, dode code op een dode pc...

@hierboven, waarom zou een steady 30 FPS niet genoeg zijn? bullshit dus, maar goed, als jij vindt dat de pc hier dan weer 'wint'... (en daar gaat het trouwens niet om, het is geen fanboy battle tussen platformen). De l33t gamer kan uiteraard alleen maar WoW spelen met een framerate van minstens 1254365 FPS, en elke verkeerde afloop van het spel ligt natuurlijk aan een framedrop :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
@ Kaluro2:

Relaxe lichaamshouding bij gamen <--- Console kan wat krampachtig zijn met controller, waarbij toetsenbord+muis combi toch meer uitkomst biedt <--- ik ben er toch van overtuigd dat achter de tv zitten een stuk relaxer is dan achter de computer

Mooie grafics <-- COnsoles lopen in het begin voor maar na een jaartje lopen ze zwaar achter en zullen games op 30fps gecapped worden voor pro graphics, en dat wil je niet. Dus PC wint hier.<--- je moet dan wel weer geld uitgeven aan je PC om de games te kunnen spelen (nieuwe kaart/evt. processor) terwijl de console geen geld kost (want daar doen ze het sowieso)

Betaalbare hard- en software <--- PC hardware is ook betaalbaar, maar dat ligt net aan je budget.<--- zie hierboven (upgraden)

Ik wil hier niet meteen mee zeggen dat de console van de PC 'wint', maar bovenstaande argumenten kloppen gewoon niet helemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:22
Coolsnarf schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:51:
Relaxe lichaamshouding bij gamen <--- Console kan wat krampachtig zijn met controller, waarbij toetsenbord+muis combi toch meer uitkomst biedt <--- ik ben er toch van overtuigd dat achter de tv zitten een stuk relaxer is dan achter de computer
je kan ook gamen op je PC op de bank, zoals ik zovaak doe. net zoals je ook met je console achter een bureau kan zitten. ongeacht wat je lekkerder vind is het gewoon geen argument.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Punt blijft gewoon dat het allemaal heel relatief is wat nou " beter" is dus ... Het is zooo persoonlijk allemaal dat iedereen wel met dingen aan kan komen, maar daar zullen we nooit echt uitkomen. Het is TE persoonlijk !

Voor mij blijft het absoluut gamen op de PC. Waarom ? Omdat IK dat nou eenmaal fijner en vertrouwder vind.Plus dat ik nog veel meer kan met mijn pc dan gamen. En dat tweaken van sommige games is voor mij toch een ding wat ik over het algemeen leuk vind. Sommige games zijn / waren net iets te zwaar voor mijn systeem, maar door wat tweaking kreeg ik ze toch goed lopend. Daar moet je van houden en daar moet je de tijd voor hebben. En ook het geld voor willen uitgeven als je echt alles eruit wil halen. En ik kan me goed voorstellen dat veel mensen daar gewoon simpelweg geen zin in hebben. Die willen gewoon de game kopen, installen en spelen. Just like that. Tja en dan denk ik dat je toch in veel gevallen op de consoles zal uitkomen. Het is maar waar je voor kiest denk ik zo. Ik kies ervoor om te gamen op een pc, met als gevolg dat ik er iets meer tijd en evt geld aan kwijt ben in sommige gevallen om een game te kunnen spelen. Maar over het algemeen valt dat reuze mee. Het gros van de games die ik speel, is simpelweg installen, patch installen en spelen maar. JA, inderdaad ik zal vaak een patch moeten installen (moeten is ook weer relatief in dit geval aangezien een patch niet altijd noodzakelijk is indien de bugs niet extreem zijn). Ja, het is meer werk dan op een console, maar dat is ook weer logisch natuurlijk gezien de tig soorten configuatues die er bestaan. Blijft gewoon de keuze aan jou. Zo simpel is het. Ik zit zeker de komende jaren nog op de pc te gamen, mits het aanbod ook daar naar blijft uiteraard. Maar daar zie ik toch echt niet zo'n probleem in voorlopig. En mij zal je ook nooit horen of een console beter is dan pc of vice versa. Is gewoon puur een keuze die je zelf maakt.

PC gaming dood ???? Nah ik dacht het voorlopig echt niet dus heh ;) ....Of ze moeten allemaal dingen gaan doen en zeggen zoals CRYTEK nu heeft gedaan .... En dat hoop ik echt niet uiteraard ... en met mij (CRYSIS gekocht dus) vele anderen ! We will see ....

[ Voor 7% gewijzigd door JediUberknaft op 03-06-2008 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:28
Waarom zou pc gaming dood zijn:s er komen nog genoeg games uit. Er is nog geen game geweest waarvan ik dacht he wat jammer dat die wel op de xbox/playstation is maar niet op de pc...
Vooral voor de realtime strategies zul je toch echt toetsenbord en muis nodig hebben. Er wordt geprobeerd het op de consoles te doen maar het blijft een beetje beholpen (universe at war).

Wel worden steeds meer games gepoort om zo multi platform uit te brengen. Op de irritante blader met je pijltjes door menutjes heen meestal niet zon big deal.

De nieuwste trend is juist dat de console game op de pc wat extra toegevoegde waarde krijgt. Zoals bij gears of war (nieuw chaptor) en mass effect (alle annoying bugs weggehaald die wel in de console versie zaten).

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

sdk1985 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 19:51:
Er is nog geen game geweest waarvan ik dacht he wat jammer dat die wel op de xbox/playstation is maar niet op de pc...
Nou, dat heb ik nu dus echt wel met in ieder 1 game en dat is Condemned 2. Die zal (hopelijk) uiteindelijk ook wel weer voor pc uitkomen, maar nu dus nog niet ! Ik speel alleen maar shooters op de pc (First en 3rd Person) en eigenlijk vind ik het belachelijk dat deze game nu dus NIET voor de pc is uitgekomen ! Toch (voor mij) een absoluut ondergewaarde game !

[ Voor 8% gewijzigd door JediUberknaft op 03-06-2008 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 15:30
sdk1985 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 19:51:
De nieuwste trend is juist dat de console game op de pc wat extra toegevoegde waarde krijgt. Zoals bij gears of war (nieuw chaptor) en mass effect (alle annoying bugs weggehaald die wel in de console versie zaten).
Hier ben ik het helemaal mee eens. Het wordt een geweldige tijd voor games op de pc. De grote uitgevers brengen alles eerst naar de console, en een paar maanden/een jaar later komt de pc-versie op de markt. Tegen die tijd koop je niet alleen het spel zoals het op de console was, maar zijn de ergste bugs eruit, is de downloadable content, of zelfs een heel nieuw onderdeel aan het spel toegevoegd en zijn andere irritante zaken (zoals een slechte menu-bediening) verbeterd. Bovendien worden alleen de succesvolle games (en hopelijk dus ook de beste games) geport, dus de kwaliteit van de pc games zal alleen maar toenemen. En omdat er games geport worden die al even op een console draaien, zullen de minimum requirements waarschijnlijk ook nog wel meevallen.

Daarnaast zal er wat meer ruimte komen voor de kleine creatieve ontwikkelaars (die geen licentie voor een console kunnen of willen betalen) waardoor er ook een lading leuke, originele (en natuurlijk ook hele slechte) games beschikbaar komt.

Het enige nadeel is dat pc gamers de komende tijd misschien iets langer op FIFA 2009 moeten wachten. :)

En ik ben geen pc fanboy hoor, ik heb ook een Xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:23

Armada

-Wat wil je weten?-

Ik blijf het goed vinden wat Valve uithaalt met Steam. Zie ook Steam Cloud, waarbij savegames zelfs op de server teruggezet zal gaan worden. Met andere woorden, op elke PC op de planeet kan je met jouw spel verder. Laatst wilde ik nog even Half Life 1 laten zien, 30 minuten in totaal downloaden, maar na een minuutje of drie kon je al het spel beginnen te spelen. Geweldig. Tel daar nog bij dat ze ook drivers willen gaan updaten via Steam en bijna alles wordt je al uit handen genomen. Wat mij betreft zou de PC industrie zich beste als 1 team achter Steam kunnen scharen. Maar waarschijnlijk blijven het toch aparte koninkrijkjes.

En ook al heb ik Mass Effect voor de 360, de PC trekt toch wel. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik al een 'demo' geïnstalleerd heb, maar ik denk toch echt dat ik hem zal kopen. Dit is het spel zoals ik het eigenlijk had willen zien. Gelukkig is dit spel het dubbel en dwars waard en krijg je de eerste expansion pack gratis (wat op zich alweer een korting is, als je deze nog niet gekocht hebt voor de 360). Ergerlijk genoeg niet te krijgen voor Steam, maar wel weer voor D2D en via de EA store (2 jaar maximaal mogen downloaden, yugh...)

Ik moet eerlijk zeggen dat mijn perceptie wel verschoven is, omdat titels aangekondigd blijven worden voor de PC, zoals Burnout Paradise en Saints Row 2. Dat geeft toch blijk van vertrouwen (of een goed sponsorship achter de schermen).

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 14:36:
[...]
En dat is niet begrijpelijk?
Goh, ik hoor mezelf nog zo zeggen: "Als PC gamer in hart en nieren vind ik het een bedroevende ontwikkeling, uiteraard. Maar wel een die ik helaas begrijp."
We willen niet allemaal als lamzakken de hele dag op een werkeloosheidsuitkering achter de pc zitten om het ding te begrijpen.
Oef! Wat een felle uithaal. Waarom eigenlijk?
Velen vinden er niets aan. En dat is het uiteindelijk ook voor de meeste mensen, een gewoon apparaat.
En dat was precies mijn betoog: dat naarmate een produkt steeds wijder verbreid raakt, ook steeds meer mensen er minder van af zullen weten.
Apple heeft bvb wél door hoe het de gebruiker abstractie kan laten maken van het apparaat en het bijhorende getweak, en mensen gewoon kan laten werken alsof het een gsm was.
Ik dacht dat die Apple mythe inmiddels wel aan kracht verloren had. Kennelijk niet. Ik heb vaak genoeg achter een Apple gezeten. En daar crashen dingen ook gewoon, hoor. Het is echt geen 'super' Windows.
Prachtig? Spreek voor jezelf. Ik beschouw me ook als tweaker, maar ik haal geen 'plezier' uit het moeten tweaken van wat software hoor. Het is een verplicht nummertje bij het installeren van een game, maar ik heb wel beter dingen te doen dan m'n tijd te verprutsen met op internet optimalisaties uit te zoeken. (ik kan het wel, maar ik vind het maar storend) Ik zou bijna zeggen: 'get a life' ? Als je hier je kicks moet uithalen...
Maak het toch niet zo persoonlijk, joh. Dit forum is, per definitie, bedoeld voor mensen met een "bovenmatige belangstelling voor computers." Het gaat er juist helemaal niet om wat IK per se vind. Ik probeerde alleen even uiteen te zetten dat voor high-end PC-gamers, die dikwijls ook zelf hun hardware samenstellen, vaak het 'tweaken' een soort van uitdaging is. Net als mensen die aan hun auto sleutelen; of hun CPU overklokken.
@hierboven, waarom zou een steady 30 FPS niet genoeg zijn? bullshit dus, maar goed, als jij vindt dat de pc hier dan weer 'wint'... (en daar gaat het trouwens niet om, het is geen fanboy battle tussen platformen). De l33t gamer kan uiteraard alleen maar WoW spelen met een framerate van minstens 1254365 FPS, en elke verkeerde afloop van het spel ligt natuurlijk aan een framedrop :z
Weer zo'n persoonlijke snier. En dat terwijl Frank76NL toch een keurig punt maakte; namelijk, dat de hardware van een console (voor het overgrote gedeelte) 'fixed' is; en dat, wanneer er zwaardere games komen, met higher graphics, dat een console dan weinig andere keuze heeft dan de FPS maar naar beneden bij te stellen. En dat dus een console wellicht bij introductie wat voor kan liggen, maar waarschijnlijk al spoedig door de PC voorbijgestreefd wordt. Vond ik een hele nette gedachtengang.

En het is inderdaad geen fanboy battle. Het gaat (hopelijk) gewoon over het proberen te begrijpen van bepaalde trends.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Laatst online: 20-05-2024
Dat mensen hier nog serieus reageren ;)
Deze discussie herhaalt zich oneindig, niet dat ik altijd post heb van hoog niveau maar dit topic vindt toch niet echt got waardig.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:49

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

evilpin0 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 10:18:
Dat mensen hier nog serieus reageren ;)
Ja idd :P

Ik heb hier 3 consoles staan (PlayStation, Amiga CD32 en CDi) En ik kan nergens een muis op aansluiten om lekker een FPS te spelen. _O-

Ik vind het achter de PC toch beter zitten dan op mijn bankstel. Als je nou met meerderen bent dan is het weer anders om. Dus meer single player games voor de PC graag (en weer wat meer Adventure games zolas "Secret of Monkey Island" en "Loom")

Sorry ben vorige week 30 gewoorden *O*

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
Roman schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 10:29:
[...]

Ik heb hier 3 consoles staan (PlayStation, Amiga CD32 en CDi) En ik kan nergens een muis op aansluiten om lekker een FPS te spelen. _O-

Ik vind het achter de PC toch beter zitten dan op mijn bankstel. Als je nou met meerderen bent dan is het weer anders om. Dus meer single player games voor de PC graag (en weer wat meer Adventure games zolas "Secret of Monkey Island" en "Loom")

Sorry ben vorige week 30 gewoorden *O*
Als er weer meer games zoals Monkey Island en Loom komen, dan ben ik ook weer voor PC gamen.
Wat mis ik die games zeg......(ik zal ook wel te oud worden :+ )

-edit- je hebt overigens runaway en er is er net nog 1 uitgekomen (weet zo snel de naam niet), maar dat is het dan ook wel weer op dit moment -edit-

[ Voor 9% gewijzigd door Coolsnarf op 04-06-2008 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 14:29
Coolsnarf schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 10:40:
[...]

Als er weer meer games zoals Monkey Island en Loom komen, dan ben ik ook weer voor PC gamen.
Wat mis ik die games zeg......(ik zal ook wel te oud worden :+ )

-edit- je hebt overigens runaway en er is er net nog 1 uitgekomen (weet zo snel de naam niet), maar dat is het dan ook wel weer op dit moment -edit-
Misschien is A vampyre story iets voor je. http://www.vampyrestory-game.com/

Het spel is nog in ontwikkeling maar het ziet er allemaal goed uit. Het spel wordt gemaakt door Ex-Lucasarts medewerkers die ook mee hebben gewerkt aan Monkey Island 3. Het lijkt grafisch volgens mij ook op elkaar en ik verwacht eigenlijk ook een beetje dezelfde humor.

Als het goed is dan moet de game ergens in het komende jaar verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 18:29
Roman schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 10:29:
[...]

.....
Moet je toch een beter kijken. Op een Amiga CD32 kan je weldegelijk een muis aansluiten 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.amigau.com/aig/commodore/cd32layout.jpg

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Ja das waar :+

Vergat even dat het eigenlijk een A1200 met CD-Speler is :P (heb dat ding ook maar in een Vitrine staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Malthus schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 20:27:
[...]

Hier ben ik het helemaal mee eens. Het wordt een geweldige tijd voor games op de pc. De grote uitgevers brengen alles eerst naar de console, en een paar maanden/een jaar later komt de pc-versie op de markt. Tegen die tijd koop je niet alleen het spel zoals het op de console was, maar zijn de ergste bugs eruit, is de downloadable content, of zelfs een heel nieuw onderdeel aan het spel toegevoegd en zijn andere irritante zaken (zoals een slechte menu-bediening) verbeterd.]
werkelijk? Noem eens meer dan 1 spel waarbij dat het geval is? Het is duidelijk dat je hier naar Mass Effect refereert, maar jij gaat nu plots doen alsof dat voor alle games zo is? Zo gaat die vlieger niet op kerel :p
Voor zover ik weet worden er haast enkel shooter games (gaaaaaaap) geport aangezien jullie pc gamers anders toch maar klagen dat de besturing te lastig is met jullie "uber" toetsenbord/muis combo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeboe schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 13:05:
[...]

werkelijk? Noem eens meer dan 1 spel waarbij dat het geval is? Het is duidelijk dat je hier naar Mass Effect refereert, maar jij gaat nu plots doen alsof dat voor alle games zo is? Zo gaat die vlieger niet op kerel :p
Voor zover ik weet worden er haast enkel shooter games (gaaaaaaap) geport aangezien jullie pc gamers anders toch maar klagen dat de besturing te lastig is met jullie "uber" toetsenbord/muis combo.
Assassins creed, bioshock, gears of war, de GRAW games (content inclusief dacht ik ook) burnout paradise...

Ik ben het eens met armada, ik ervaar de markt de laatste maanden toch anders eigenlijk. (ik behoorde evenwel niet tot het doomscenario kamp, maar dat het slecht ging was toch wel duidelijk)
Veel games worden van de console naar de pc gebracht, en daar zitten vaak goede games bij. Dus wij krijgen ook de meeste blockbusters, hetzij iets later.

Telkens in de game winkel binnenloop zie ik toch ook redelijk wat mensen bij de pc games staan en veel mensen met pc games buiten komen. En net die games als AC, Mass Effect, enz... (maar ook oorspronkelijke pc games). Ik vind dat er een mooi en kwalitatief goed aanbod is trouwens. Hoewel ik meestal uberbudget koop (5-10 euro) kom ik ook vaak met pareltjes thuis. (hitman 4 bvb voor 5 euro is een geweldige game) PC games zijn ook erg goedkoop vergeleken met console games. ETQW vind je al voor 20 euro bvb, gears of war ook, AC nieuwprijs 45 euro (in een echte winkel he) Nee, ik zie het niet al te zwart in. Er is nog altijd niet genoeg vernieuwing, maar de kwaliteit is wel goed.

En de meeste grote producties worden crossplatform uitgebracht, (grid, ...) dus dat komt wel goed. Exclusives zal je altijd blijven houden, zo wordt een console verkocht. Dus tja, dat je MGS4 niet kan spelen op een pc, jammer dan...

En goed, misschien evolueert het zo dat de pc gamers de grote titels iets later krijgen, omdat de studios vooral in een eerste ronde willen cashen op de consoles, het zij zo. (ze kunnen moeilijk pc release en console release laten samenvallen, anders valt het prijsverschil natuurlijk meteen hard op) Het voordeel is dat onze hardware net iets achter mag lopen, en we later moeten upgraden, zodat we met mid end prijzen de games kunnen blijven spelen. Vind ik niet erg. En Gears of war is nu nog steeds een leuke game. Dus ofwel betaal je de hoofdprijs op de console, ofwel wacht je een beetje en speel je het op de pc. Ik vind wachten niet erg :p

Sowieso zet ik er later een ps3 bij. PC+PS3 en je kan alle games spelen (omdat alle xbox games uiteindelijk ook de pc komen).

Trouwens, COD4 ziet er prima uit op een 7600 GT die anderhalf jaar geleden al midend was en 150 heeft gekost. Gears of war is ook nog te spelen. ETQW ook. Dus echt dramatisch is het nu ook weer niet met gamen op de pc. Ok, AC en bioshock zal waarschijnlijk wel niet lukken, maar je kan ook geen 10 games op hetzelfde moment spelen. Over een paar maand koop ik wel een 8800GT en laat AC en bioshock dan maar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 15:25:
[...]
(hitman 4 bvb voor 5 euro is een geweldige game)
Huh is er al een deel 4 van? Ik heb alleen deel 1 liggen.

* Roman moet wat meer nieuwe spelletjes kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

[...]
Sowieso zet ik er later een ps3 bij. PC+PS3 en je kan alle games spelen (omdat alle xbox games uiteindelijk ook de pc komen).
Dat is vreemd....Ik heb 14 xbox360 games liggen en maar 2 daarvan zijn ook op pc beschikbaar of worden daarvoor aangekondigd.

Nogmaals dezelfde opmerking voor al die PC verdedigers hier: heb je enige BRONNEN? Of zeg je nu ALWEER eender wat in je opkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeboe schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 16:42:
[...]

Dat is vreemd....Ik heb 14 xbox360 games liggen en maar 2 daarvan zijn ook op pc beschikbaar of worden daarvoor aangekondigd.

Nogmaals dezelfde opmerking voor al die PC verdedigers hier: heb je enige BRONNEN? Of zeg je nu ALWEER eender wat in je opkomt?
En wat is dit? Wishfull thinking? Nee ik heb geen bronnen, het is een gevoel, een analyse van wat ik met m'n eigen twee ogen kan zien op internet/gameshop en, maar dat is het minst relevant, bij mezelf.

Alsof je het niet kan verdragen dat niet enkel de console opgehemeld wordt, we weten allemaal wat voor nintendo/xbox fanboy je bent, dus give it a rest.

Ik vind dat er terug aardig wat 'schwung' in de pc markt zit, en daarvoor baseer ik mij op nieuwsberichten en releases. Gewoon wat er leeft in de markt. Men mag op zich toch een beetje optimisme aan de dag leggen, of niet soms? Ik heb in elk geval een pc backlog van hier tot heb ik je daar...

Al dat geschreeuw voor BRONNEN ook, het is ook hoofdzakelijk een perceptieprobleem.

Anyway, je hebt me totaal verkeerd, ik ben zelfs geen pc fanboy, mijn favoriet platform is sony playstation. Maar 'credit where credit is due', er zijn weer heel wat goede pc games verschenen, en er zijn er nog heel wat goeie in aantocht. Daarbij het prijsvoordeel, en het kan interessant zijn. (met de tweak stuff als nadeel dan). Dat er crap tussen zit is onvermijdelijk, dat heb je op elk platform (sla maar eens de gemiddelde OPM open)

En trouwens, die opmerking gaat over mij. Is dus op mezelf betrokken. (namelijk als in: 'Sowieso zet ik er later een ps3) Dus van die 14 games waarvan er maar 2 op de pc zijn, boeit me niet, dus daar zitten massa's games tussen die me niet interesseren. Van de games die IK wil spelen komt elk 360 game ook gewoon op de pc. De rest hoef ik niet. (en sommige zelfs op de ps3, zoals bioshock)
Voor de platformers (lievelingsgenre) zet ik er dan wel een ps3 naast, daar vind je voor de xbox toch niets voor.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2008 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Jij "ziet" dus dat alle xbox games ook op pc beschikbaar zijn? Toch eens hoogdringend je ogen laten nakijken want het zijn er toch echt maar een paar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeboe schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 18:37:
Jij "ziet" dus dat alle xbox games ook op pc beschikbaar zijn? Toch eens hoogdringend je ogen laten nakijken want het zijn er toch echt maar een paar.
Wie kan hier nu niet lezen? :s De games die MIJ interesseren (voor de tweede keer al) zijn xbox-pc crossplatform ja, de rest zal me worst wezen. Bioshock, gears of war, Mass Effect om er maar een paar te noemen. Assassins Creed (indien je geen ps3 hebt bvb) Goedkoper en beter en meer content.

Halo en consoorten interesseren me niet (forza ook niet, en viva pinata is bvb ook op de pc verschenen!) Splinter Cell double agent... Meeste wat me interesseert komt na verloop van tijd crossplatform uit, en laat nu net tijd voor mij geen rol spelen (heb sowieso te weinig tijd om alles te spelen) Het nut van een 360 zou 0,0 zijn. Dus als ik voor één console moet kiezen zal het de ps3 zijn. Maar dit is zwaar offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Assassins creed, bioshock, gears of war, de GRAW games (content inclusief dacht ik ook) burnout paradise...

Ik ben het eens met armada, ik ervaar de markt de laatste maanden toch anders eigenlijk. (ik behoorde evenwel niet tot het doomscenario kamp, maar dat het slecht ging was toch wel duidelijk)
Veel games worden van de console naar de pc gebracht, en daar zitten vaak goede games bij. Dus wij krijgen ook de meeste blockbusters, hetzij iets later.

Telkens in de game winkel binnenloop zie ik toch ook redelijk wat mensen bij de pc games staan en veel mensen met pc games buiten komen. En net die games als AC, Mass Effect, enz... (maar ook oorspronkelijke pc games). Ik vind dat er een mooi en kwalitatief goed aanbod is trouwens. Hoewel ik meestal uberbudget koop (5-10 euro) kom ik ook vaak met pareltjes thuis. (hitman 4 bvb voor 5 euro is een geweldige game) PC games zijn ook erg goedkoop vergeleken met console games. ETQW vind je al voor 20 euro bvb, gears of war ook, AC nieuwprijs 45 euro (in een echte winkel he) Nee, ik zie het niet al te zwart in. Er is nog altijd niet genoeg vernieuwing, maar de kwaliteit is wel goed.

En de meeste grote producties worden crossplatform uitgebracht, (grid, ...) dus dat komt wel goed. Exclusives zal je altijd blijven houden, zo wordt een console verkocht. Dus tja, dat je MGS4 niet kan spelen op een pc, jammer dan...

En goed, misschien evolueert het zo dat de pc gamers de grote titels iets later krijgen, omdat de studios vooral in een eerste ronde willen cashen op de consoles, het zij zo. (ze kunnen moeilijk pc release en console release laten samenvallen, anders valt het prijsverschil natuurlijk meteen hard op) Het voordeel is dat onze hardware net iets achter mag lopen, en we later moeten upgraden, zodat we met mid end prijzen de games kunnen blijven spelen. Vind ik niet erg. En Gears of war is nu nog steeds een leuke game. Dus ofwel betaal je de hoofdprijs op de console, ofwel wacht je een beetje en speel je het op de pc. Ik vind wachten niet erg :p

Trouwens, COD4 ziet er prima uit op een 7600 GT die anderhalf jaar geleden al midend was en 150 heeft gekost. Gears of war is ook nog te spelen. ETQW ook. Dus echt dramatisch is het nu ook weer niet met gamen op de pc. Ok, AC en bioshock zal waarschijnlijk wel niet lukken, maar je kan ook geen 10 games op hetzelfde moment spelen. Over een paar maand koop ik wel een 8800GT en laat AC en bioshock dan maar komen.
XBox games kosten ook maar €49,99 bij de MediaMarkt hoor (Halo3, GTA IV, Assassin's Creed heb ik er onderandere op de releasedatum voor die prijs gehaald). Nou heeft dit verder niet echt een toegevoegde waarde.

Momenteel vind ik de grootste voordelen van de XBox tegen over de PC:
- Geen upgrades meer, wat ik nu voor Age of Conan waarschijn wel weer wou, heb besloten dit niet te doen.
- Graphics in FullHD zijn i.m.o. onovertrefbaar.
En nog heel wat meer, maar ik moet nu even afsluiten :P!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 15:30
Boeboe schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 13:05:
Over Mass Effect kan ik niet veel zeggen, want die heb ik nooit gespeeld. De games waar ik vooral aan dacht (omdat ik die voor zowel de pc als de Xbox heb) zijn Jade Empire (de pc-versie is altijd de special edition, voor de Xbox is er naast de normale versie een aparte special edition) en Fable (voor de pc is er het nodige toegevoegd, vandaar de naam 'The Lost Chapters'). En dit zijn ook meteen twee mooie voorbeelden van geporte games die geen shooters zijn. De besturing van bijvoorbeeld Jade Empire op de pc is aangepast, zodat dit spel zowel op de Xbox als op de pc gewoon lekker speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:23

Armada

-Wat wil je weten?-

Fr!st! schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 10:55:
Ik denk dat het voor de meeste wel eens best is om het artikel in de pc gameplay van deze maand te lezen. daar staat best wel een goeie samenvatting in over hoe het nu gesteld is met de pc. en ik denk dat het daar ook de vinger op de wond legt. let wel, het is geen bespreking van 1 paginaatje, maar ik dnek 6 of 8. hier is dus wel over nagedacht
Mwoah, ik heb het gisteren gelezen en het is niet onaardig. Het probleem met dat stuk is echter dat zij dan weer aannemen dat on-line alles compenseert. Wat dat betreft is daar in deze thread wel weer aandacht aan besteed, omdat een aantal posters hier naar jaarrekeningen van publishers gekeken hebben, die dus wel de on-line verkopen _moeten_ rapporteren als onderdeel van de totaalomzet. Jammer dat ze dat stuk niet meegenomen hebben in de analyse.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste