PC gaming uiteindelijk toch dood?

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste
Acties:
  • 39.029 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:42
Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 20:49:
[...]

Momenteel vind ik de grootste voordelen van de XBox tegen over de PC:
- Geen upgrades meer, wat ik nu voor Age of Conan waarschijn wel weer wou, heb besloten dit niet te doen.
- Graphics in FullHD zijn i.m.o. onovertrefbaar.
En nog heel wat meer, maar ik moet nu even afsluiten :P!
FULL HD :)

Dat is al heel oud op het PC gebied hoor een 19 inc monitor kan al gemiddel een 1920 x 1080 res aan met een beetje goede videokaart.

ik kijk al bijna 8 jaar alleen maar films op mijn PC.
En vind ik de hele HD rage zwaar over dreven omdat een gemiddelde PC gebruiker al heel lang op zijn beeld HD of HD R heeft.
Dus voor een gemiddelde PC gebruiker is het niet iets nieuws.
Dat de nieuwe TV het nu pas gaan onder steunen ... oke beter laat dan nooit zal ik maar zeggen.

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 15:02
ik vind het zo gek dat de console fanboy's altijd als argument hebben dat je met een PC moet tweaken... ik tweak helemaal niks, en het werkt prima, 4 keer op next en 1 keer op i agree klikken en je spelletje is geinstalleerd

wat de console fanboy's als "tweaken" aangeven zou ook bij een console gewoon kunnen, alleen bij een console is de optie om er handmatig iets aan te veranderen weggelaten, gooi je administrator rechten weg en je zit hetzelfde als een console

ook zijn de fanboy's van console altijd helemaal tevreden met 30 fps op een console, maar moeten ze zeiken als een pc game de 60 fps niet haalt en vinden ze dat ze teveel moeten tweaken om "speelbare" fps te krijgen, heel gek

ff een foute vergelijking: dat je bij een auto (pc in deze context) de banden kunt verwisselen betekent nog niet dat je dat ook daadwerkelijk hoeft te doen, het enige verschil tussen pc en console is dat ze bij de console alleen maar een fiat punto verkopen waarvan ze de bouten hebben vastgelast, terwijl je bij de pc ook een volvo, mercedes, audi, etc kan kopen waar je ook nog de banden van kunt verwisselen

ik hoop dat mijn vergelijking een beetje overkomt zoals ik hem bedoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 20:49:
[...]

XBox games kosten ook maar €49,99 bij de MediaMarkt hoor (Halo3, GTA IV, Assassin's Creed heb ik er onderandere op de releasedatum voor die prijs gehaald). Nou heeft dit verder niet echt een toegevoegde waarde.

Momenteel vind ik de grootste voordelen van de XBox tegen over de PC:
- Geen upgrades meer, wat ik nu voor Age of Conan waarschijn wel weer wou, heb besloten dit niet te doen.
- Graphics in FullHD zijn i.m.o. onovertrefbaar.
En nog heel wat meer, maar ik moet nu even afsluiten :P!
FullHD? Kom op man, de xbox 360 is alweer 3 jaar oud, dat ding is antiek en achterhaald. FullHD is zó 2005. Stap in de wereld van pc-gaming en krijg games (wat later, okay :P) met meer content en betere graphics. d:)b

En nu serieus, waarom maakt het mensen uit op welk platform andere mensen hun games spelen? Daar ben ik wel benieuwd naar eigenlijk. PC, Xbox, Playstation, Wii, van binnen zijn het allemaal computers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:39

icecreamfarmer

en het is

Dood is het niet, wat wel irritant is dat je om het jaar een nieuwe videokaart moet kopen om die reden ben ik dan ook maar over gegaan naar een xbox360 2 jaar terug ondanks dat ik vooral fps en rts en speel

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:49

heuveltje

KoelkastFilosoof

icecreamfarmer schreef op maandag 16 juni 2008 @ 20:25:
Dood is het niet, wat wel irritant is dat je om het jaar een nieuwe videokaart moet kopen om die reden ben ik dan ook maar over gegaan naar een xbox360 2 jaar terug ondanks dat ik vooral fps en rts en speel
Och mijn 2 jaar oude 7800GT draait alles nog prima. zelfs crysis ben ik nu aan het spelen, en mits je niet alles perse op high moet hebben draait het prima.
Dalyxia schreef op maandag 16 juni 2008 @ 18:03:
ik vind het zo gek dat de console fanboy's altijd als argument hebben dat je met een PC moet tweaken... ik tweak helemaal niks, en het werkt prima, 4 keer op next en 1 keer op i agree klikken en je spelletje is geinstalleerd
ik hoop dat mijn vergelijking een beetje overkomt zoals ik hem bedoel
IDD snap al dat gezeik op getweak ook niet.
dvdtje erin, Instaleren, resolutie op 1650 zetten, toetsen instellen. en klaar is /me  

Wel ben ik idd af en toe weer de lul om virusen spyware en weet ik wat eraf te moeten gooien,
Maar die crap komt erop omdat me pa weer eens niet weet wat te klicken, en zou er dus ook zonder gamen weer erop komen (en eraf moeten)

Maar het einde van pc-games hangt niet af van wat mensen leuk vinden, maar wat mensen kopen (dus niet kopiëren)
En dus is deze discussie vrij kansloos :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhWolf
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-09 11:44
icecreamfarmer schreef op maandag 16 juni 2008 @ 20:25:
Je 'moet' natuurlijk helemaal niks. Ook als je niet om het jaar een upgrade doet kun je nog prima uit de voeten op een pc en hoef je je echt niet te beperken tot het spelen van pac-man in VGA ofzo. Je kunt Crysis b.v. nog prima spelen op een 7900GT van dik 2 jaar oud, alleen kun je dan natuurlijk alle toeters en bellen niet aanzetten en speel je op 1280x800 ofzo. Maar goed, dat is nog steeds een prima resultaat als je bedenkt dat Crysis op een Xbox 360 helemaal huilen met de pet op zou zijn, als ze dat uberhaupt al draaiend zouden krijgen.
Verder komen er natuurlijk ook nog zat games uit voor de PC die mèt alle visuele effecten te spelen zijn op een wat ouder systeem, maar daar kijkt nooit iemand naar om. Het is vooral het feit dat de PC gamer nu eenmaal altijd het nieuwste van het nieuwste wil hebben dat zorgt voor dat hele "je moet om de 9 maanden een nieuwe GPU kopen anders kan ik [nieuwe game X] niet op de hoogste resolutie spelen" gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

PhWolf schreef op maandag 16 juni 2008 @ 21:07:
[...] Je kunt Crysis b.v. nog prima spelen op een 7900GT van dik 2 jaar oud, alleen kun je dan natuurlijk alle toeters en bellen niet aanzetten en speel je op 1280x800 ofzo. Maar goed, dat is nog steeds een prima resultaat als je bedenkt dat Crysis op een Xbox 360 helemaal huilen met de pet op zou zijn, als ze dat uberhaupt al draaiend zouden krijgen.
*lol*

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat het allemaal de goede kant op gaat met pc gaming hoor.

Er komen heel wat high tech projecten aan met meer dan fatsoenlijke games, ook al worden de meeste dan geboren op consoles (hey, daar zouden we toch geen probleem van mogen maken he! Goede games zijn goede games)

Je merkt gewoon dat er in console games meer moeite wordt gestoken, pc games zijn vaak toch meer de skill games. Twee legertjes tegen elkaar, een mannetje met een gun die targets moet schieten. Er is weinig overtuiging en sfeer en overweldiging enz enz...

Maar goed, pc games, kijk eens hierboven bij de google ads? Mass Effect is coming to pc (het is er al) Game of the year, enz... Die game is super goed onthaald, en nu ook voor pc beschikbaar. Idem met assassins crees, en burnout paradise, grid, de volgende prince of persia game serie, Havx, end war, far cry 2. Allemaal toppers lijkt me.

En ja, zoals ik zei, deze games ontstaan meestal op consoles, maar ze slagen er daar meer in om een 'experience' te bieden. Ga eens in de gemiddelde game winkel staan? Massa's goede franchises uit het verleden aan bodemprijzen, massa's bestsellers aan mediumprijzen (ETQW) en veel echt goede games aan normale prijzen (CoD4, die wat ik hierboven opnoem)

Ook bij de MMO markt is er eindelijk wat nieuw bloed dat goed onthaald wordt (eindelijk!) namelijk 'conan hyborian adventures'. Het aanbod is er zeker. Dat consumenten er blijkbaar minder kopen, weet ik ook niet wat daar specifiek de oorzaak van is.

Ik game voorlopig uitsluitend op pc en ik kom helemaal niets te kort. Vergis je niet, de grote meerderheid van games is crossplatform. Enige jammere vind ik is dat de pc geen games kent als MGS4. Ik heb het nog niet gespeeld maar die game schijnt van ongelooflijk hoog niveau te zijn. Spanning, emoties, kippenvel, medeleven, sfeer, alles zit er in. Dát zijn die games die ik zoek. Meeslepende singleplayers. Hopelijk wordt het signaal begrepen want ik wil ontroerd worden/spanning zien/menselijke emoties zien en voelen net zoals bij een film. Het medium is er klaar voor volgens mij, nu alleen nog de content.

Indiana Jones, Star Wars unleashed, spore, allemaal potentiële toppers voor de pc!

het prijsargument is vrij zwak: een goede gpu kost zeker minder dan <200 euro, de rest van de pc heb je sowieso nodig. Games kosten gemiddeld 40 euro, soms zelfs minder. Let wel, ik ben een absolute playstation fan, maar het pc platform biedt zeker voordelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2008 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is daar aan te lollen? het lijkt wel of mensen het verschil niet zien tussen de resoluties van een pc en een xbox... 1900x1600 ( of zoiets ^.^) zal nie tlukken met een 7900gt ... maar de bovengenoemde resolutie met shaders op medium gaat gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

....uw punt?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is jouw punt met je '*lol*' precies? De bijdrage aan de discussie daarvan is me niet geheel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Mijn punt is dat de "spelconsole graphics zijn om te huilen vergeleken met die van een 2 jaar oude pc" statement aan zoveel kanten rammelt dat het lachwekkend zou zijn om dit op een serieuze manier te bediscussiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:28

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Idd. De Xenos in de 360 verslaat een 7900GT met twee vingers in z'n kont :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 17-06-2008 01:46 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 19:25
Het zou mooi zijn als er één platform komt voor de pc (die ook echt wat bereikt, want ik weet dat hier initiatieven voor zijn).

- Dus games downloaden en upgraden via één poort (a la Steam, ja, bash along). Voor gemak (toegankelijkheid) en tegen piraterij.
- Één poort voor online spelen (a la Live), zodat je sneller een community opbouwt. Met eventueel de optie via een controller te spelen (input check), voor de mensen die al 8 uur per dag "muizen" en hun arm/pols niet willen verkloten.
- Één standaard wat betreft hardware-compatibiliteit.
- Een standaard voor kwaliteitseisen aan de hardware/kwaliteits keurmerk (dus niet een Peak-kaart waar ik eigen pasta op moet smeren en terug moet clocken om stabiel te lopen, en dat na een vorige kaart die vastliep in 2D (A-merk) |:( )

Dat is de reden dat mijn huidige 3870 de laatste videokaart is die ik voorlopig aanschaf.

Tot pc gaming zich organiseerd.

Het is de commercie die pc gaming tot op het huidige hoogwaardige niveau gebracht heeft qua grafics en bv. AI. Maar het is nu ook de commercie die ervoor zorgt dat men altijd eerst aan het eigen belang op korte termijn denkt. Voor velen dus de overstap naar consoles.
Verenigen vergt een investering, maar wel één die niet in verhouding staat tot de investeringen die binnen deze miljardenindustrie gedaan worden in ontwikkeling en marketing.
Als een leek zou ik zeggen dat de kosten die gemaakt worden voor één marketingaktie van een high-profile game, ruim voldoende zouden zijn om een platform te stichten.

De strijd gaat bij het huidige niveau van grafics van alle platvormen (m.u.v. de Wii) niet meer zozeer om de beeldkwaliteit. Voor de gemiddelde consument (grootste markt) gaat het om het gemak (en de fun, daar is de Wii weer).
Voor de industrie gaat het om de pegel$. Standaardisatie binnen de PC-gaming-markt zou dus voor beide partijen een aanwinst zijn. De partijen die hier onder zouden lijden zouden Microsoft en Sony zijn. Wat via de gemeenschappelijke PC-gaming-poort zou lopen, lopen zij dus mis. De inkomsten gaan dan naar de ontwikkelaars/uitgevers.
Microsoft heeft hierbij dus ook een aparte positie omdat zij tevens leverancier zijn van het meest gebruikte besturingssysteem. Het vervelende is dus dat deze grote speler zichzelf daarmee mischien in de vingers snijdt en tegelijkertijd de positie zou kunnen hebben om zo'n platvorm te dwarsbomen.
Grote belanghebbende voor zo'n platvorm zouden dus de gameontwikkelaars zijn: geen uitgever meer nodig, geen console-ontwikkelaar die een fé moet krijgen.

De pc heeft nog steeds enorm veel potentie als game-platform en het zou zonde zijn als deze verloren gaat vanwege commerciële korte termijn doelen.

[ Voor 22% gewijzigd door FrankNLD op 18-06-2008 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hierboven:

En dan de prijs van de pc-games weer omhoog om de investeringen die je moet maken om jouw platform van de grond te krijgen weer terug te verdienen? Nee dank je.

Een dergelijk platform wordt altijd gecontroleerd door een paar partijen, en die gaan zeker royalties vragen om games daarvoor uit te brengen. Daarnaast ga je ook nog altijd ontwikkelaars hebben die niet willen ontwikkelen in dat keurslijf, en gaat pc gamen nog meer gefragmenteerd zijn. De 'platform' pc games en de games daarnaast.

Of ontwikkelaars die niet aan de vereisten voldoen voor dat platform stopper er mee. (de kleine ontwikkelaar dus, waar toch menig pc gamer een warm hart voor heeft)

En hoe wil je dat organiseren met partijen die nu al niet meer samen door één deur kunnen. De ene wil steam niet gebruiken, de andere dit niet, enz...

Dat 'plaftorm' waar je het over hebt bestaat al, en het heet xbox of playstation. Het pc 'platform' bestaat in principe ook al, en het heet windows met directX. En verder dan dat hoeft het op de pc niet te gaan imo.

Ok, dan zal het moeilijker blijven voor de gebruiker, dan is het maar zo. Wie gebruiksgemak zoekt weet al lang dat ze beter bij consoles terecht kunnen. En die mensen doen dat ook en die krijg je toch niet meer terug.

Ik zie meer in goede crossplatform engines. Zo krijgen wij ook alle games die voor consoles zijn ontwikkeld, dus dan hoeft niemand nog te klagen. Developers niet omdat ze niet speciaal een team op de pc versie moeten zetten (met beperkte winst en beperkte verkoop) en wij niet omdat we dan ook de meeste games kunnen spelen. Zo zal het voor de dev maar een kleine moeite zijn om ook het pc publiek te bedienen.

En je ziet nu toch al dat veel console bestsellers crossplatform zijn? Nogmaals (en zie hierboven) ik heb echt niets te klagen qua gaming om het pc platform. Legio goedkope games, gigantische backlog en veel mooie projecten op stapel. Het droogt voorlopig nog niet op. Sommige dingen moet je idd missen (zoals MGS4) maar dan koop je maar gewoon een ps3 voor er bij.

Nog iets wat tot jouw platform idee behoort: de controller. Windows games worden tegenwoordig standaard gemaakt om met de xbox controller te kunnen omgaan. Dus daar is ook al een 'platform-API' voor. De tools zijn er hoor! Als je in de game-instellingen gaat kijken zie je vaak een preconfigured xbox controller layout. Dus ook een 'standaard' als je wil.

Ik zie trouwens niet in hoe jouw platform het 'probleem' van hardware upgrades uit de wereld zal helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:22
Frank76NL schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 13:29:
Het zou mooi zijn als er één platform komt voor de pc (die ook echt wat bereikt, want ik weet dat hier initiatieven voor zijn).

- Dus games downloaden en upgraden via één poort (a la Steam, ja, bash along). Voor gemak (toegankelijkheid) en tegen piraterij.
- Één poort voor online spelen (a la Live), zodat je sneller een community opbouwt. Met eventueel de optie via een controller te spelen (input check), voor de mensen die al 8 uur per dag "muizen" en hun arm/pols niet willen verkloten.
- Een standaard voor kwaliteitseisen aan de hardware/kwaliteits keurmerk (dus niet een Peak-kaart waar ik eigen pasta op moet smeren en terug moet clocken om stabiel te lopen, en dat na een vorige kaart die vastliep in 2D (A-merk) |:( )
1 port voor online spelen lijkt met helemaal niks. het is juist schitterend dat er zoveel verschillende leagues en community sites zijn, alles lekker open voor iedereen. PC hoeft kwa MP echt niet te leren van consoles.

@alvi. ook de meeste andere controllers werken standaard gelijk. mijn logitech wordt ook in alle spellen gelijk gepakt en ingesteld. (toevallig vanwege een bug werkt dit niet in GRiD, maar verder wel)

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ph4ge schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 18:09:
[...]

1 port voor online spelen lijkt met helemaal niks. het is juist schitterend dat er zoveel verschillende leagues en community sites zijn, alles lekker open voor iedereen. PC hoeft kwa MP echt niet te leren van consoles.

@alvi. ook de meeste andere controllers werken standaard gelijk. mijn logitech wordt ook in alle spellen gelijk gepakt en ingesteld. (toevallig vanwege een bug werkt dit niet in GRiD, maar verder wel)
Idd, zo kan het ook. Een voordeel is dat je eigen 3rd party controllers kan aansluiten en vaak ook ondersteund worden.

Maar voor wie het 'platform' idee aanhangt en de pc wat meer gestandariseerd wil zien wat betreft hardware en peripherals kan het OOK. Je kan gebruik maken van de standaard xbox (microsoft) controller instellingen (die vaak bij het 'games for windows' programma horen) zonder extra fuss en werkt altijd 100% ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:35

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Ik snap niet dat er zoveel mensen zijn hier die zoveel moeite in deze discussie willen steken. Niemand luistert naar elkaar, en als iemand eens naar een ander luistert word dat wat er gezegd is zo verdraait of zo letterlijk opgevat dat het totaal uit zijn verband is gerukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 18:12:
[...]

Idd, zo kan het ook. Een voordeel is dat je eigen 3rd party controllers kan aansluiten en vaak ook ondersteund worden.

Maar voor wie het 'platform' idee aanhangt en de pc wat meer gestandariseerd wil zien wat betreft hardware en peripherals kan het OOK. Je kan gebruik maken van de standaard xbox (microsoft) controller instellingen (die vaak bij het 'games for windows' programma horen) zonder extra fuss en werkt altijd 100% ondersteund.
Zijn er dan ook servers waar iedereen met een controllers speelt?
Edit: Echt een vraag, niet cynisch bedoeld.

[ Voor 3% gewijzigd door FrankNLD op 18-06-2008 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeboe schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 01:11:
Mijn punt is dat de "spelconsole graphics zijn om te huilen vergeleken met die van een 2 jaar oude pc" statement aan zoveel kanten rammelt dat het lachwekkend zou zijn om dit op een serieuze manier te bediscussiëren.
En jij denkt serieus dat een Xbox 360 de PC-versie van een willekeurige game op 1920x1200 met AA/AF full en alles Very High kan draaien?

Maw, fullHD op een console is totaaaal anders dan fullHD op een PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank76NL schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 18:50:
[...]

Zijn er dan ook servers waar iedereen met een controllers speelt?
Edit: Echt een vraag, niet cynisch bedoeld.
huh? Jij bent er over begonnen...
Frank76NL schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 13:29:

Tot pc gaming zich organiseerd. (wat natuurlijk organiseerT moet zijn)

Voor de industrie gaat het om de pegel$. Standaardisatie binnen de PC-gaming-markt zou dus voor beide partijen een aanwinst zijn. De partijen die hier onder zouden lijden zouden Microsoft en Sony zijn. Wat via de gemeenschappelijke PC-gaming-poort zou lopen, lopen zij dus mis. De inkomsten gaan dan naar de ontwikkelaars/uitgevers.
Enfin, ik dacht dat je bedoelde dat er meer standaard hardware en peripherals moesten komen. (onder andere). Om op de pc hetzelfde gebruikersgemak als op een console te evenaren. Dus controller inpluggen en gaan.

Niet alleen hardware compatibel, maar ook dat de game dus weet welke knoppen waar staan zodat de game-developer kan nadenken over een optimale sturing van z'n game. (zoals console games ook gewoon een vooraf bedachte controller layout hebben, en dus niet zoals met pc's: button 0 is...<click> button 1 is ... <click> ...)

Microsoft heeft hiervoor een standaard api in het leven geroepen, gebaseerd op z'n eigen controller.

Dus die standarisatie waar je naar verlangt is al voor een groot deel gaande op het pc platform, voor ieder die er zich aan wil conformeren. (maar met die leuke bijkomstigheid dat als je er verstand van hebt ook een eigen, eventueel goedkopere, controller kan aansluiten)

Ik spreek me dus helemaal niet uit over het algemene gebruik van controllers in pc games.

Verder zie ik bvb niet in waarom elke game volgens dezelfde online portal zou moeten gaan voor multiplayer functionaliteit. Elke game kan z'n eigen ingame browser ontwerpen, ik zie daar nu niet echt noemenswaardige problemen eigenlijk. Is het slecht geïmplementeerd, dan is de game slecht en hoef je die niet te kopen. Probleem van de ontwikkelaars in dat geval.

Eén online platform zal er toe leiden dat we ook op de pc maandelijks zullen moeten betalen voor 'live' wat microsoft nu al wil. En nogmaals, live bestaat al voor de pc, voor diegenen die er zich aan willen conformeren.

En worden genoeg standaarden in het leven geroepen om het de pc gebruiker 'makkelijk' te maken, maar het leuke is dat je ook de optie hebt om er geen gebruik van te hoeven maken. (steam, live, xbox controller op pc, ...) Als je wel alles geregeld wil zien, dan koop je toch gewoon een console? Ipv het pc platform te willen veranderen? De casual gamer zijn we toch al lang kwijt aan de consoles, en die komen echt niet meer terug. Dus laten we maar focussen op specifieke eigenschappen die de pc gamer dan wil. Ik ben het er mee eens dat je dan misschien minder verkoopt op het pc platform, maar als je focust op goede engines dan hoeft ontwikkelen voor de pc niet een gigantische meerkost te betekenen. Dan kunnen ze de pc release er 'ook nog wel even bijnemen'.

Het gaat hoe dan ook toch blijkbaar niet zo slecht? Ik zie toch voldoende devs die zich nog inspannen voor het pc platform? Kijk naar mass effect bvb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shammah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-05 02:54
Patriot schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 18:31:
Ik snap niet dat er zoveel mensen zijn hier die zoveel moeite in deze discussie willen steken. Niemand luistert naar elkaar, en als iemand eens naar een ander luistert word dat wat er gezegd is zo verdraait of zo letterlijk opgevat dat het totaal uit zijn verband is gerukt.
QFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 19:05:
[...]
huh? Jij bent er over begonnen...
Daarom vermelde ik voor de zekerheid "Echt een vraag, niet cynisch bedoeld."

Hoe dan ook, mijn vraag staat nog steeds. Ik Google het ondertussen.

Edit: werkt alleen met Vista!?
Edit 2: Ook XP dus, http://www.microsoft.com/...oductDetails.aspx?pid=091

Zou mij nog even bij het PC-platform houden (RSI).

[ Voor 21% gewijzigd door FrankNLD op 18-06-2008 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank76NL schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 19:17:
[...]

Daarom vermelde ik voor de zekerheid "Echt een vraag, niet cynisch bedoeld."

Hoe dan ook, mijn vraag staat nog steeds. Ik Google het ondertussen.

Edit: werkt alleen met Vista!?
Edit 2: Ook XP dus, http://www.microsoft.com/...oductDetails.aspx?pid=091

Zou mij nog even bij het PC-platform houden (RSI).
Ik bedoel het ook niet slecht. Maar dan nog begrijp ik je vraag niet? Je wil weten of er controller exclusive servers draaien voor windows games? Volgens mij niet. De controller moet je zien als een extra functionaliteit. Voor wie console-achtige games als gears of war liever met een controller speelt en om aan de developers één standaard controller layout aan te bieden. Zodat iedereen heel simpel die controller kan aansluiten en meteen alle settings en binds goed heeft. (en dan staat het de devs natuurlijk vrij om voor de veel voorkomende 3rd party controllers ook default binds te maken)

Dus controller gebruik je naar eigen inschatting. Het spreekt vanzelf dat dit waarschijnlijk beperkt zal zijn tot racers en typische console games als gears of war. Ik denk niet dat je in ETQW voor pc iemand zal vinden met een controller ;)

Ik speel bvb graag platformers, dus dan heb ik, ook de pc, nood aan een controller. Een platformer met een toetsenbord is een waar gedrocht om te spelen meestal.

Dat is nog wel één van de issues die ik heb met pc gamen: weinig goede platformers :'( De eerste die een goede platformer voor de pc maakt heeft een instant hit te pakken volgens mij. (en dan niet die vage sonic 3D dingen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:30

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 20:45:
[...]

Dat is nog wel één van de issues die ik heb met pc gamen: weinig goede platformers :'( De eerste die een goede platformer voor de pc maakt heeft een instant hit te pakken volgens mij. (en dan niet die vage sonic 3D dingen ;) )
Rayman en Prince of Persia zijn de enige recente(?) titels die me te binnen schieten. En als je het breed doortrekt zou je Splinter Cell, Tomb Raider en Assassins Creed er ook toe kunnen rekenen.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TroonStaal schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 20:58:
[...]

Rayman en Prince of Persia zijn de enige recente(?) titels die me te binnen schieten. En als je het breed doortrekt zou je Splinter Cell, Tomb Raider en Assassins Creed er ook toe kunnen rekenen.
Je hebt gelijk, excuses. De PoP games heb ik hier ook allemaal staan. Maar die zijn wel een beetje eenzijdig qua setting.

Tomb Raider is zeker ook een platformer, laatste daarvan heb ik ook.

Maar ik doelde meer op de 'leuke' platformers in een leuke fantasievolle setting. Genre crash bandicoot, jak and dexter, ratchet and clank, Ach ja. Daarvoor heb je dan consoles he Sommige dingen veranderen niet, i suppose :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ah, dat soort platformers. Nee, daar zou ik ook niks van weten eigenlijk. Alleen de oude 2d platformers zoals Cosmo, Keen, BioMenace, Secret Agent, Jill, Hocus Pocus etc. Maar die zijn inmiddels al bijna 20 jaar oud.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:04:
Maar ik doelde meer op de 'leuke' platformers in een leuke fantasievolle setting. Genre crash bandicoot, jak and dexter, ratchet and clank, Ach ja. Daarvoor heb je dan consoles he Sommige dingen veranderen niet, i suppose :)
Zijn er idd veel te weinig. Laatste échte goede is Psychonauts voor de PC (en consoles).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 18:58:
[...]

En jij denkt serieus dat een Xbox 360 de PC-versie van een willekeurige game op 1920x1200 met AA/AF full en alles Very High kan draaien?

Maw, fullHD op een console is totaaaal anders dan fullHD op een PC.
8)7

Leest iemand hier uberhaupt wat de ander zegt :/ Wat mij betreft kan er een heel groot hangslot op dit topic, als dit soort reacties geplaatst gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ja maar PWM, de magische videokaart die Gamesua twee jaar geleden had kon dat immers ook 8)7

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Boeboe schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 01:11:
Mijn pc is 2 jaar oud en levert AANZIENLIJK beter gfx dan me 360.
mass effect ziet er eindelijk helder en scherp(er) uit en geen fps drops.

Dus het is gewoon waar.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
evilpin0 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 09:41:
[...]

Dus het is gewoon waar.
Wil je dan vertellen dat er fps drops op een console plaatsvinden? Is dat niet het hele punt om over te stappen op een console: alles loopt gegarandeerd goed op dat deze platvormen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Nou, dat is zeker niet waar. Valt me bij veel nieuwe games op dat zowel op de 360 als de PS3 er framefrops zijn. Kijk alleen al naar GTA IV waar je framedrops krijgt op het moment dat je een mooi panorama van de stad ziet. Het loopt wel goed, maar het argument "geen framedrops" is niet 1 van de dingen waardoor men overstapt op een console.

[ Voor 21% gewijzigd door armageddon_2k1 op 19-06-2008 10:12 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank76NL schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 10:02:
[...]

Wil je dan vertellen dat er fps drops op een console plaatsvinden? Is dat niet het hele punt om over te stappen op een console: alles loopt gegarandeerd goed op dat platvorm?
offtopic:
wat voor vorm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Frank76NL schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 10:02:
[...]

Wil je dan vertellen dat er fps drops op een console plaatsvinden? Is dat niet het hele punt om over te stappen op een console: alles loopt gegarandeerd goed op dat deze platvormen?
Masseffect op de 360 heefts soms huge fps drops, op de pc alleen af en toe wat kleine fps drops gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

evilpin0 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 09:41:
[...]

Dus het is gewoon waar.
Ja, want 1 game zegt immers alles |:(

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 19-06-2008 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

.oisyn schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 11:07:
[...]

Naja, er zijn wel wat voorbeelden die ik nu op kan noemen, waarvan ik zowel de X360 en de PC versie heb gespeeld, waarbij de PC mooier en lekkerder speelt:
• Assasins Creed
• Race Driver Grid
• RS: Vegas2
• CoD 4 (Jeuj een muis :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
.oisyn schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 11:07:
[...]

serieus als je veel op de 360 speelt je merkt nooit framedrops 8)7
Zoveel spellen met frame drops..... Maakt opzich niet zo heel veel uit maar beetje raar dat je het onkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 23:24:
Indiana Jones, Star Wars unleashed, spore, allemaal potentiële toppers voor de pc!
Komt naar alles behalve de PC toch?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alabama_man
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-08 14:37
DeX schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 11:46:
[...]

Naja, er zijn wel wat voorbeelden die ik nu op kan noemen, waarvan ik zowel de X360 en de PC versie heb gespeeld, waarbij de PC mooier en lekkerder speelt:
• Assasins Creed
• Race Driver Grid
Kan maar moeilijk geloven dat de games die je nu opnoemt net zo goed lopen op een 2 jaar oude game pc zonder grafisch flink te tweaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Alabama_man schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 12:01:
[...]

Kan maar moeilijk geloven dat de games die je nu opnoemt net zo goed lopen op een 2 jaar oude game pc zonder grafisch flink te tweaken.
ik verzeker je dat het prima gaat op een PC van ruim anderhalf jaar :) (december 2006). grafisch overklast het de consoles enorm, de genoemde games lopen allemaal met alles helemaal open op een hoge resolutie als een trein :).

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grafisch mooi, muis en tobo, zelf bouwen blabla. Het is allemaal leuk en aardig. Maar na een hele tijd alleen maar op een console gepseeld te hebben heb ik eens een nieuw pc systeem aangeschaft. En weet je wat het leuke daarvan is, dat ik bij eigenlijk ieder spel wat ik geïnstalleerd heb eerst een hele dag het internet aan het afspeuren ben op zoek naar een oplossing voor het crashen van mijn games. Er is echt altijd wat met PC games. Of het geluid werkt niet, of een game crashed weer eens. En heb je eindelijk voor elkaar dat Call of Duty 4 eindelijk eens zonder te crashen te spelen is, dan blijkt weer dat World in Conflict er weer ineens geen zin meer in heeft, en zo blijf je maar bezig. Zolang men er niet voor kan zorgen dat een spel gewoon werkt wanneer ik het geinstalleerd heb, spendeer ik geen euro meer aan PC games. Ik ben het gewoon helemaal zat. Ik houd het wel bij mijn Xbox360, Schijfje erin en spelen maar, zonder gezeur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

DeX schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 11:46:
[...]

• Assasins Creed
• Race Driver Grid
Allemaal op een 2 jaar oude PC (zonder upgrades)?

Dat was namelijk het punt. Ik kan je wel meer games noemen die er beter uit zien op een PC met Quad-SLI 8800GTX-en. Punt ging over een 7900GT van 2 jaar oud.

Verder doen GFX volgens mij niet zo ter zake. De PC heeft na verloop van tijd altijd weer een voorsprong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:13:
Grafisch mooi, muis en tobo, zelf bouwen blabla. Het is allemaal leuk en aardig. Maar na een hele tijd alleen maar op een console gepseeld te hebben heb ik eens een nieuw pc systeem aangeschaft. En weet je wat het leuke daarvan is, dat ik bij eigenlijk ieder spel wat ik geïnstalleerd heb eerst een hele dag het internet aan het afspeuren ben op zoek naar een oplossing voor het crashen van mijn games. Er is echt altijd wat met PC games. Of het geluid werkt niet, of een game crashed weer eens. En heb je eindelijk voor elkaar dat Call of Duty 4 eindelijk eens zonder te crashen te spelen is, dan blijkt weer dat World in Conflict er weer ineens geen zin meer in heeft, en zo blijf je maar bezig. Zolang men er niet voor kan zorgen dat een spel gewoon werkt wanneer ik het geinstalleerd heb, spendeer ik geen euro meer aan PC games. Ik ben het gewoon helemaal zat. Ik houd het wel bij mijn Xbox360, Schijfje erin en spelen maar, zonder gezeur!
Michien moet je dan ook geen troep kopen maar een goede PC in elkaar zetten. Ik heb sinds eind mei een nieuw systeem, is nog NOOIT vastgelopen. De enige keer dat het spel blijft hangen is als de GPU boven de 75 C uitkomt en zelfs dan sluit ie alleen het spel af en draait alles verder goed. Prima te verhelpen door de fanspeed wat omhoog te gooien bij spellen als bijvoorbeeld Crysis. Nee, om de tijd de boel een beetje defragmenteren, en je PC schoon houden en je hardware niet te heet laten worden en het draait altijd als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrVegeta schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 11:59:
[...]

Komt naar alles behalve de PC toch?
Je hebt gelijk, ik liep wat te hard van stapel... Wishful thinking ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:38:
[...]

Michien moet je dan ook geen troep kopen maar een goede PC in elkaar zetten. Ik heb sinds eind mei een nieuw systeem, is nog NOOIT vastgelopen. De enige keer dat het spel blijft hangen is als de GPU boven de 75 C uitkomt en zelfs dan sluit ie alleen het spel af en draait alles verder goed. Prima te verhelpen door de fanspeed wat omhoog te gooien bij spellen als bijvoorbeeld Crysis. Nee, om de tijd de boel een beetje defragmenteren, en je PC schoon houden en je hardware niet te heet laten worden en het draait altijd als een zonnetje.
Zelfde hier. ;) . maar bij consels kunnen we ook nog even door gaan hoor.
ROD
GTA4 en zijn vastlopers
framedrops
Steeds meer spellen moeten gelijk een first-aid patch krijgen na een release. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:13:
Ik weet niet wat voor zooi je in je pc stopt, maar ik bouw al jaren m'n eigen pc's (en die van andere) en dat loopt altijd goed. Ben zelf fervent gamer, speel een hoop spellen, en ik heb zelden last van vastlopers of andere rare dingen die niet zouden mogen.
Zoals jij 't doet voorkomen, is 't net alsof pc gaming barst van de grote hoeveelheden problemen, en da's niet helemaal waar he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dna_fatrabbit
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 16:14
Nou ja ik denk dat de standaard adventure games en dergelijke steeds meer naar consoles zullen vertrekken.
het gross van de pc gamer speel deze games lekker gratis en illigaal.... de verkoper ziet meer markt in de consoles (indien de security en controle op illigale games zo scherp of nog scherper word.)

De strategy games zoals starcraft waarbij je echte "Micro" nodig hebt en de wel bekende MMO's
zullen toch echt op de pc blijven (ben ik van meening)

Ik ben het wel eens met de stelling dat bij PC gamen altijd en eewig gerommel zal blijven met drivers.. en speciale instellingen per game.... vernieuwen van hardware etc
Voor de een is dat juist hobby en de sport voor de anders is het alleen maar overbodig gezeur.

[ Voor 22% gewijzigd door dna_fatrabbit op 19-06-2008 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:41
PC gaming gaat nmooit kapot imo.
Maar er zal altjd een flink versachil in ervaring zijn, ik zie steeds bepaalde games als argument komen.
De pc heeft z'n voordelen, fps, rpg, mmo ed.
Waar ik echter nooit op een pc van heb kunnen genieten is een Zelda, FF, MGS, Vechtspellen SF2, Tekken e.d. een shadow of the collossus, Ico, platformers en adventures. Racegames zijn vergelijkbaar, enkel kaal op de pc (tobo en muis) is weer veel slechter.
Daarbij is de ervaring heel anders op de bank, veel relaxter e.d.

PC gaming is mischien niet zo groots voor een tijdje maar ik denk dat dat wel terugkomt met de tijd, ik kan het niet zien verdwijnen.

Het tweaken van pc is eigenlijk ook m'n hobby, enkel kan dat best storend zijn als iets op het verkeerde moment misgaat en je paar uur gamen mist terwijl je net zo'n zin had. (hoewel me dat ook de de 360 gebeurd enkel kost het dan 2 weken voor je verder kan :P )

[ Voor 17% gewijzigd door Mutatie op 19-06-2008 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

evilpin0 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 11:52:
[...]

serieus als je veel op de 360 speelt je merkt nooit framedrops 8)7
Zoveel spellen met frame drops..... Maakt opzich niet zo heel veel uit maar beetje raar dat je het onkent.
Ik heb het hele woord framedrops niet in mijn mond gehad. En jouw post ging ook over meer dan alleen framedrops. Het enige wat ik zeg is dat een voorbeeld van 1 spel nog geen argument is. Wat niet meteen betekent dat ik het volledig met je oneens ben (<-- en dit betekent op z'n beurt ook weer niet dat ik het volledig met je eens ben). Waarom moet altijd alles zo zwart-wit zijn? Leer nou eens gewoon sec te lezen wat er staat.

[ Voor 36% gewijzigd door .oisyn op 19-06-2008 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

en heel deze discussie over graphics zit ook weeral mijlenver van de originele statement: pc-games verkopen niet meer, tenzij ze afhankelijk zijn van het multiplayer aspect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk juist dat een PC oftewel Personel Computer dadelijk meer Family Computing word, dus een soort van I.A dat je toegang gan verschaffen op het net.
Maar ook gewoon kunt gamen via je consoles of ook via je eigen FC (Family Computing).
Maar de aandacht gaat zich meer op server gericht dus films en mail en spreadsheets, word bestanden.
Ik denk dat het zeer intressante veranderingen krijgen in de pc bussiness,dat je dadelijk dus een soort home computer krijg die dus ook je beveiliging van je huis en je koelkast regelt en andere dingen dan gamen via dat ding.
De consoles zullen denk ik ook in de toekomst nog krachtiger worden dan ze nu zijn misschien wel kwantum consoles!
en dat je dadelijk Virtual Realty games krijg misschien wel World of Warcraft VR ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 18:46:
Ik denk juist dat een PC oftewel Personel Computer dadelijk meer Family Computing word, dus een soort van I.A dat je toegang gan verschaffen op het net.
Maar ook gewoon kunt gamen via je consoles of ook via je eigen FC (Family Computing).
Maar de aandacht gaat zich meer op server gericht dus films en mail en spreadsheets, word bestanden.
Ik denk dat het zeer intressante veranderingen krijgen in de pc bussiness,dat je dadelijk dus een soort home computer krijg die dus ook je beveiliging van je huis en je koelkast regelt en andere dingen dan gamen via dat ding.
De consoles zullen denk ik ook in de toekomst nog krachtiger worden dan ze nu zijn misschien wel kwantum consoles!
en dat je dadelijk Virtual Realty games krijg misschien wel World of Warcraft VR ofzo.
Dus alles wordt geïntegreerd in één centrale computer per woning, behalve het gamegedeelte (consoles)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik geloof nog prima in pc gaming, heb net vandaag nog een nieuwe grafische kaart gekocht.
Dat het aanbod op het moment even een dip heeft, is denk ik alleen doordat de game developpers duidelijk willen maken dat piraterij gewoon niet langer zo door kan gaan. Ik denk niet dat deze dip nog heel lang duurt. Wat ik niet begrijp, is dat games (blijkbaar) zo makkelijk te kraken zijn, als ze daar gewoon meer moeite in steken.

En inderdaad, een losse console voor gamen terwijl verder alles steeds meer vanuit een centrale computer gedaan wordt is natuurlijk raar, en het lijkt me dan ook niet logisch dat dat lang blijft. Alles wordt tegenwoordig steeds meer in 1 apparaat gestopt, waarschijnlijk zal over een niet al te lange tijd de console daar ook aan moeten geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Jazzle schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 17:30:
Wat ik niet begrijp, is dat games (blijkbaar) zo makkelijk te kraken zijn, als ze daar gewoon meer moeite in steken.
Euh :?
Zodat de kopers van het spel er nóg meer last van hebben, terwijl het voor de mensen die het downloaden gewoon supergebruikersvriendelijk is? Nee jij snapt het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
.oisyn schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 17:42:
[...]

Zodat de kopers van het spel er nóg meer last van hebben, terwijl het voor de mensen die het downloaden gewoon supergebruikersvriendelijk is? Nee jij snapt het :)
Van een goede beveiliging zou de gebruiker geen last moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 17:42:
[...]

Daar moet ik je gelijk in geven. Als er één iets is wat ik met pc gamen helemaal het ergste vind, is het wel dat IK wél altijd het schijfje er moet gaan bijzoeken, terwijl de kopieerders gewoon elke game zomaar vanop hun desktop kunnen starten.

Ik snap er ook de logica niet achter. Of je de cd-check nu nodig maakt of niet, gekraakt wordt het toch, dus dan kan je net zo goed de originele game OOK zonder cd-check laten verlopen.

Dat is de enige 'beveiliging' (tussen aanhalingstekens want we hebben na jaren kunnen zien hoe goed die werkt 8)7 ) die me echt stoort. De rest is 'under the bonnet'. Dus of ik merk er niets van, of het stoort me niet.

Dingen als securom zijn dan misschien wel 'ingrijpend'. Ik merk er alleszins niets van. Mijn pc loopt nog even vlekkeloos als altijd, dus het zal wel... (vaak denk ik dat het gewoon een goedkoop excuus is om zichzelf helemaal laveloos te ranten en games kopieren goed te praten). Het stuk gaan van optische drives is ook zeker erg betwistbaar. Behalve wat dodgy forums is daar nooit sluitend bewijs voor geleverd lijkt me.

Nu goed, sommige games hebben het wel begrepen: hitman 4, ETQW: géén schijfje! Die start ik dan ook met het grootste plezier eens op voor een chapter of potje.

Kijk, als je bedenkt dat pc gamen het moeilijk zou hebben, dan zou ik toch verwachten van de ontwikkelaars dat ze ook een stapje in onze richting zetten en eens goed gaan nadenken over kopieerbeveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Leuk om te lezen dat veel mensen hier zinnige reacties neer plaatsen en somme zich meer lijken af te reageren...

Ik ben altijd een fervent pc gamer geweest (8086-p75-p166mmx-celly333-xp1700-xp2800) en moet zeggen dat pc gaming best een voort bestaan kan hebben. Vele soorten spellen, shooters tot strategie en rpg zijn mijn weg bekruisd. En ja PC gaming heeft heeft voordelen (muis + tobo) en nadelen.

Toch heb ik besloten om mn pc niet verder up te graden, er valt nog mee te draaien (xp2800@2500Mhz, 2GB ddr1@ 250-3-2-3-8 op een DFI Ultra B Nforce2 mamaplank en een x1950pro graka. Er moet weer zo'n 600euro tegenaan om een behoorlijke snellere pc te krijgen (niet het duurste, maar relatief goed geprijsd en overclockbaar)

Ik ben voor echt nieuwe games te vinden op de ps3! Graphics vind ik nu mooi genoeg, worden imho nog steeds beter, omdat programmeurs het programmeren op de ps3 doorkrijgen. Iets minder poespas met drivershit/pc shit/blabla (ik weet altijd alles op te lossen, te omzeilen en etc tegenwoordig door veel gepruts en ervaring _/-\o_ )

De games zoek ik zorgvuldig uit. Koop een spel niet als hij nieuw is, maar enkele weken later voor 30-35-40 euro's via marktplaats oid. Ik vind het spelen met een controller ook geweldig voor bepaalde games, voor de shooters kan ik me er iig ook bij neerleggen!

PC gaming is gewoon relatief duurder...daar ben ik een beetje zat van (ja elke 2-3jaar nieuwe onderdelen, ookal heb ik meestal spul met een enorm OC-marge). Dat de spellen 'gratis' zijn is geen argument ik ga er nu even vanuit dat elke game legaal wordt gekocht..(ik heb dan de ps3, nog niet gekraakt, laat ik ook nooit modden, maar de xbox360 wel maar goed)

Een voordeel is dat je weet dat bij Sony de ps3 nog een behoorlijk aantal jaar mee zal gaan (dat ook nieuwe spellen uitkomen) Kijk naar de ps2, helaas had de xbox dit een stuk minder.

Ik kan alleen maar zeggen, de consoles zijn in opkomst, maar verstoten de pc's niet. Alleen de verhoudingen beginnen tegenwoordig inderdaad anders te liggen. Komt misschien ook omdat consoles tegenwoordig wat meer kunnen dan alleen maar spellen spelen (chat/surfen/dvd/bluray/dvix/mp3 en hd afspelen/ divx en hd streamen via lan of wifi)

Oja en een shooter of RTS spel spelen blijft toch het mooiste en lekkerste op de pc, vanweg het tobo en de muis! (snellere smoothere reactie blabla)

[ Voor 3% gewijzigd door ToFast op 21-06-2008 04:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:30

The Zep Man

🏴‍☠️

ToFast schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 04:55:
Dat de spellen 'gratis' zijn is geen argument ik ga er nu even vanuit dat elke game legaal wordt gekocht..(ik heb dan de ps3, nog niet gekraakt, laat ik ook nooit modden, maar de xbox360 wel maar goed)
En net door dat licht weggemoffelde stukje is jouw post al niet meer serieus te nemen. Alsof een Xbox 360 modden anders is dan (in de toekomst) een Playstation 3. Je kan dan net zo goed je PC spellen ook ophalen van het internet waarmee je de (vaak brakke maar toch irritante) beveiliging die je krijgt als je het spel koopt kan omzeilen.

Wilt niet zeggen dat ik het downloaden van commerciële spellen goedkeur.

[ Voor 6% gewijzigd door The Zep Man op 21-06-2008 08:16 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:16:
[...]

Allemaal op een 2 jaar oude PC (zonder upgrades)?

Dat was namelijk het punt. Ik kan je wel meer games noemen die er beter uit zien op een PC met Quad-SLI 8800GTX-en. Punt ging over een 7900GT van 2 jaar oud.

Verder doen GFX volgens mij niet zo ter zake. De PC heeft na verloop van tijd altijd weer een voorsprong.
Ik speel al sinds november CoD4 met alles hoog met een 7900GT.. loopt als een trein :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
De PC markt is ook er veel in beweging. Dan doel ik met name op de steeds uitgebreidere mogelijkheden met grafics en nu ook steeds meer fysics.
Erg leuk voor de tweaker, maar slecht voor de portemonnee. En dat is natuurlijk iets waar de consument wel op let.

Met een console hoef je je daar gelukkig voor een aantal jaren geen zorgen om te maken.

[ Voor 14% gewijzigd door FrankNLD op 21-06-2008 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:09
ravw schreef op maandag 16 juni 2008 @ 17:54:
[...]

FULL HD :)

Dat is al heel oud op het PC gebied hoor een 19 inc monitor kan al gemiddel een 1920 x 1080 res aan met een beetje goede videokaart.

ik kijk al bijna 8 jaar alleen maar films op mijn PC.
En vind ik de hele HD rage zwaar over dreven omdat een gemiddelde PC gebruiker al heel lang op zijn beeld HD of HD R heeft.
Dus voor een gemiddelde PC gebruiker is het niet iets nieuws.
Dat de nieuwe TV het nu pas gaan onder steunen ... oke beter laat dan nooit zal ik maar zeggen.
Een 40 inch tv is toch wel wat anders dan een 20 inch monitor (wat de pc gemiddelde gamer ongeveer heeft). Ok, je zit dichterbij, maar ook minder relaxed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PC gaming. Dat zal denk ik altijd blijven bestaan. Misschien niet zo groot als het eens was, maar altijd zal men blijven spelen op de simpele huis tuin en keuken PC.
Daarnaast lenen sommige speltype zich niet zo heel goed voor consoles, zoals mmorpg's en rts games. Dat zie ik nog niet overwonnen worden de komende tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
Ontdekt dat er één muis is die waarschijnlijk wel goed anti-rsi is (in de winkel geprobeerd met nog pijnlijke spieren/gewrichten/pezen van de vorige dag muisgebruik). En dat terwijl ik de MM inliep om de PS3 te checken, om van die pijn in mijn hand/onderarm af te zijn.

Dus dure muis kopen met risico dat het niet afdoende is of PS3 kopen. Bij dat laatste is er natuurlijk altijd het risico dat het probleem zich verplaatst. (En voor iemand begint over het feit dat de controller van de PS3 te klein is: ik heb kleine handen, dus vind dat OK.)

Daarnaast is een reden om op een console over te stappen BF Bad Company (en misschien ook Grand Theft Auto IV).

Het zou ook een stuk gemakkelijker zijn als bedrijven hun toekomstplannen kenbaar maakten (Battlefield 3?), dat zou de keus vergemakkelijken. Soms hoop ik stiekem op een snelle dood van PC-gamen, weten we tenminste waar we aan toe zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Volgens mij is gewoon de games markt over het algemeen aan het veranderen (excuse me if I'm slow). Ik zie tegenwoordig minder games voor de PC. Maar de Games die er zijn bevatten veel meer kwaliteit. In plaats van 20 verschillende FPS games, komen er 3 uit (gegeneralizeerde schatting). Hierdoor kan het wle gaan lijken dat de PC een minder populaire gameplatform is. Bij de mediazaak zie je dan een brede X360 vak, minder brede PS3 vak en dan een nog veel kleinere PC games vak. Ik vind het prima. De PC games die ik uit die kleine bak haal zijn vaak goeie games. Niet zoals je vroegah had, met heel veel b-kwaliteit spul.

Wat ik nog steeds wel mis is de connectie met indie games (Gish is hier een bijzonder voorbeeld van). Dit zijn vaak kleinere producties die op gebied van innovatieve gameplay proberen door te drukken. Altijd interessant, maar nooit te vinden in de kleinere PC vak.

Even over dat Multiplayer focussed gebeuren, dat de PC markt in leven moet houden. Mee eens dat MMORPG's heerlijk zijn voor ontwikkelaars om cash-flow te genereren, maar ik blijf volhouden dat de markt verzadigd kan gaan raken. Volgens mij zijn er namelijk weinig gamers die een actieve WoW account hebben naast een actieve Conan account. Volgens mij kun je dat maar aan een partij uitgeven. Daarom voorzie ik ook een grote MMORPG oorlog onstaan: "Kom naar LoTR want we hebben alles wat WoW heeft, maar dan meer." als voorbeeld.

Maargoed, net als bij consoles, spelen gamers meestal 3 a 4 games door elkaar. Nu ff een potje dat, dan een potje dit, etc. Daarin valt de PC prima in mee te draaien, met zijn multifunctional aspecten. Sportgames? sluit een controller aan. FPS? pak je muis. Racen? pak je stuur. Flight sim? pak je knuppel :')

Ja: consoles hebben dit vaak ook, maar in hoeverre is dit aantrekkelijk? Consumentkeuze is daarbij de sleutelwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PC Gaming t.o.v. console-gaming vind ik persoonlijk toch een beetje next-gen vs. current-gen op het moment. Vooral als je kijkt naar de PC-exclusives als bijvoorbeeld Crysis zie je dat zo'n titel op technisch gebied mijlenver voorloopt op alles wat je op de consoles kan krijgen. Komt er voor mij nog eens bij dat ik de menu-opbouw, besturing, etc. altijd ontzettend onhandig vindt werken op de console (zoals die profielen-onzin die je op de Xbox steeds moet inschakelen etc.) dat maakt het voor mij nog steeds een makkelijke keuze qua platform. En met alle spellen die nog op de PC gaan uitkomen dit jaar/ begin volgend jaar + het succes van bijv. Steam zie ik de PC bezig zijn met een redelijke inhaalslag op het moment. Het is alleen jammer dat er niet echt betrouwbare cijfers verkrijgbaar zijn om een conclusie mee te onderbouwen die niet alleen op een "gevoel" gebaseerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

wat? steam met al die profielen onzin? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het over de verkoopgetallen van games gedistribueert via Steam, niet over de functionaliteit bij games. Dit topic gaat toch over de levensvatbaarheid van PC gaming?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2008 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 10:58:
[...]

Ik speel al sinds november CoD4 met alles hoog met een 7900GT.. loopt als een trein :+
Tsja, ik heb toch problemen met mijn 7900gt... ik wil het vloeiend spelen met een config (gelijk aan very very low), maar ik heb het gevoel dat bij oudere kaarten de frames verder van elkaar afliggen soms. Zegt fraps dat ik 100 frames heb, maar zijn er er 79 in de eerste 0.5 seconde en dan 21 in de laatse 0.5 sec.

mass effect loopt wel lekker met de 7900gt hoor, 30 frames met hogere settings dan de xbox.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2008 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

Pc gaming is nog lang niet dood als je het mij vraagt, gaming is gewoon een uitgebreider begrip geworden, en de consoles winnen meer aan terrein, omdat het een vrij goed alternatief is. NB. tien jaar geleden was je alleen nog maar een geek/nerd als je gamede. B)

Maar games zoals C&C, WiC en FPS games zijn gewoon k*t op een console. Ja je kan je USB tobo en muis aansluiten op je PS3, maar dan nog speelt het lang niet zo goed als op een bureau met monitor :).

Als GTA 4 op de pc uitkomt trekken wij PC-gamers een lange neus naar de consoles :)

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bdani86 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 16:55:
Pc gaming is nog lang niet dood als je het mij vraagt, gaming is gewoon een uitgebreider begrip geworden, en de consoles winnen meer aan terrein, omdat het een vrij goed alternatief is. NB. tien jaar geleden was je alleen nog maar een geek/nerd als je gamede. B)

Maar games zoals C&C, WiC en FPS games zijn gewoon k*t op een console. Ja je kan je USB tobo en muis aansluiten op je PS3, maar dan nog speelt het lang niet zo goed als op een bureau met monitor :).

Als GTA 4 op de pc uitkomt trekken wij PC-gamers een lange neus naar de consoles :)
het is wel jammer dat alles later geport wordt naar de pc want dan is het gevoel van : YES, de nieuwe GTA al weer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Er staat een mooi artikel in de PcGameplay hierover, conclusie van hun is dat PC-Gaming niet dood is. Wel aan het verschuiven naar een Online Community. Er zijn 3 miljoen meer STEAM gebruikers dan mensen die een PS3 hebben, de Flash scene/Casual Gamer markt is op de PC enorm groot. Binnenkort komen er ook browser games waardoor het allemaal ook makkelijk zou moeten zijn voor huismoeders om te gamen.

Als je alle cijfers bij elkaar zet is de PC gaming markt (nog steeds en altijd geweest) groter dan Xbox360/PS3/Wii bij elkaar en het blijft maar groeien.

PC gaming is dus lang niet dood het is alleen aan het veranderen... of beter evolueren.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Boeboe schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 15:00:
[...]

wat? steam met al die profielen onzin? :z
Yup! Die profielen onzin! En waarom: Media.

Het distributeren van een game vereist dat het op een draagbaar stuk media gezet moet worden, vaak een CD of DVD. Het grote nadeel voor de PC game industrie is dat dit kopieerbaar is, en zo niet kraakbaar. Daarnaast kost het ook een aardig bedrag om zo'n CD/DVD te produceren. Denk maar eens aan het ontwerpen van het hoesje, het drukken van de CD/DVD, transporteren van deze, ontwerpen, bewerken en drukken van een boekje voor in het CD/DVD doosje, etc etc.

Een nadeel is het ook voor de gebruiker. Optische media raakt bekrast, kan stuk of de lezer hiervan werkt niet. Hierdoor heb je niet veel meer aan je gekochte game. Nu thuiskopien wellicht verboden wordt, zul je geen backups van je games meer mogen maken.

Het is al vaker voorgekomen dat ik spellen opnieuw heb gekocht, puur omdat de CD niet meer leesbaar was (BF1942, WarCraft III en Silver bijvoorbeeld).

Hoe kun je als distributeur van games (Valve) er nou voor zorgen dat je dit in 1 klap oplost? Steam dus :P. Met die profielen onzin. Je koopt een game, 1 maal, en je hebt ehm altijd tot je bschikking. Tenzei je natuurlijk in een land zit zonder internetverbinding. Format gedaan? Steam installeert je games zonder dat je op zoek hoeft te gaan naar CD's, weer patches van een site af moet halen, en al dat soort zaken die je tegenkomt bij een herinstallatie.

Hier zie ik die toekomstige PC game markt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

je snapt het niet...ik zeg dit omdat de persoon boven mij eerst zegt dat xbox slecht is vanwege "profielen onzin", waarna hij twee lijnen later vol lof over steam is, tewijl je op beide toch wel games downloadt die aan profielen gelinkt zijn.

sommige mensen moeten echt sarcasme leren herkennen :p

[ Voor 92% gewijzigd door boe2 op 27-06-2008 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Boeboe schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 17:16:
je snapt het niet...ik zeg dit omdat de persoon boven mij eerst zegt dat xbox slecht is vanwege "profielen onzin", waarna hij twee lijnen later vol lof over steam is, tewijl je op beide toch wel games downloadt die aan profielen gelinkt zijn.

sommige mensen moeten echt sarcasme leren herkennen :p
Lol ja nu zie ik het ja :P

Nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

DeX schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 17:09:
[...]

Het distributeren van een game vereist dat het op een draagbaar stuk media gezet moet worden, vaak een CD of DVD. Het grote nadeel voor de PC game industrie is dat dit kopieerbaar is, en zo niet kraakbaar. Daarnaast kost het ook een aardig bedrag om zo'n CD/DVD te produceren. Denk maar eens aan het ontwerpen van het hoesje, het drukken van de CD/DVD, transporteren van deze, ontwerpen, bewerken en drukken van een boekje voor in het CD/DVD doosje, etc etc.
Het blijft vet om naar de winkel te gaan om die nieuwe game te kopen. En je kunt de game niet kwijt raken. ( als je HDD bijv d00d gaat ofzo ). Bij steam zal je hem toch opnieuw moeten downloaden. Ik heb net een demo van 900 nog iets MB gedownload @ 1,75mb/s en toch duurt dit wel ff.
En piraterij zal altijd wel voorkomen. Het wachten is op een ombouw mogelijkheid voor PS3's en minder dure br-branders. Wedden dat je piracy@PS3 krijgt?

Verder is het leuk om in de winkel naar games te kijken.
Een nadeel is het ook voor de gebruiker. Optische media raakt bekrast, kan stuk of de lezer hiervan werkt niet. Hierdoor heb je niet veel meer aan je gekochte game. Nu thuiskopien wellicht verboden wordt, zul je geen backups van je games meer mogen maken.

Het is al vaker voorgekomen dat ik spellen opnieuw heb gekocht, puur omdat de CD niet meer leesbaar was (BF1942, WarCraft III en Silver bijvoorbeeld).
Dat ligt dan echt helemaal aan jezelf. Na het gamen haal ik de DVD eruit en stop deze terug in z'n hoes/box. - edit: geen doordenker :+ - Al mijn gameDVD's zijn vrijwel onbekrast. En *klopt af* ik heb nog nooit een kapotte DVD drive gehad.
Hoe kun je als distributeur van games (Valve) er nou voor zorgen dat je dit in 1 klap oplost? Steam dus :P. Met die profielen onzin. Je koopt een game, 1 maal, en je hebt ehm altijd tot je bschikking. Tenzei je natuurlijk in een land zit zonder internetverbinding. Format gedaan? Steam installeert je games zonder dat je op zoek hoeft te gaan naar CD's, weer patches van een site af moet halen, en al dat soort zaken die je tegenkomt bij een herinstallatie.
Steam is heel leuk, maar het hoeft voor mij niet.
Hier zie ik die toekomstige PC game markt zitten.
Ik niet :)

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

n00bdani86 schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 01:16:
[...]

Het blijft vet om naar de winkel te gaan om die nieuwe game te kopen. En je kunt de game niet kwijt raken. ( als je HDD bijv d00d gaat ofzo ). Bij steam zal je hem toch opnieuw moeten downloaden. Ik heb net een demo van 900 nog iets MB gedownload @ 1,75mb/s en toch duurt dit wel ff.
En piraterij zal altijd wel voorkomen. Het wachten is op een ombouw mogelijkheid voor PS3's en minder dure br-branders. Wedden dat je piracy@PS3 krijgt?

Verder is het leuk om in de winkel naar games te kijken.

Dat ligt dan echt helemaal aan jezelf. Na het gamen haal ik de DVD eruit en stop deze terug in z'n hoes/box. - edit: geen doordenker :+ - Al mijn gameDVD's zijn vrijwel onbekrast. En *klopt af* ik heb nog nooit een kapotte DVD drive gehad.

Steam is heel leuk, maar het hoeft voor mij niet.
Ik vind Steam wel wat hebben. De laatste 10 programma's (ook games) die ik gekocht heb zijn allemaal online aangeschaft (niet allemaal via Steam). Ik heb ook liever geen cd's/dvd's, ik hecht er geen waarde aan en gebruik ze ook voor films en muziek al jaren niet meer. Het is veel handiger als alles op een harde schijf klaar staat en je helemaal geen opslagmedia hoeft te verwisselen.

Je hebt geen no-cd cracks nodig (want je hebt geen cd) er beschadigt niks (ligt inderdaad ook aan jezelf) en het scheelt de uitgever ook kosten waardoor ze het goedkoper kunnen maken (al doen ze dat momenteel nog niet heel erg op steam, in de budgetbakken zijn veel spellen goedkoper. Ook maakt het online gedeelte het makkelijker games te beveiligen, natuurlijk zullen er altijd wel cracks blijven maar bij games die voor een groot gedeelte voor online gebruik zijn gemaakt zul je toch een stuk gameplay missen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
n00bdani86 schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 01:16:
enige dvd's die krassen zijn die van de xbox, en dat deed zn brakke drive zelf :) op de pc nog nooit last van gehad idd, maar het is toch handiger als je helemaal geen schijfjes meer hebt. gewoon opstarten, klikken en gaan. zelfs als ik een spel gewoon koop zet ik er daarom altijd een nocd crack overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

nieuws: Blizzard kondigt Diablo 3 aan toont ons wat er grondig mis is met PC gaming: die eeuwige, bijna perverse obsessie met graphics. Ik stond op het punt te posten hoe het spijtig is dat ze van de sfeervolle 2D sprites naar 3D zijn overgeschakeld, maar dan las ik alle comments over hoe de 3D graphics niet knap genoeg zijn naar hun zin, met verwijzing naar die en die shaders enzovoort. Erger nog: enkel daarom kondigen sommigen al aan dat ze het daarom niet gaan kopen. Sorry, maar dan zit er echt wel meer dan 1 vijs los in je hoofd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 15:53
Boeboe schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 17:22:
nieuws: Blizzard kondigt Diablo 3 aan toont ons wat er grondig mis is met PC gaming: die eeuwige, bijna perverse obsessie met graphics. Ik stond op het punt te posten hoe het spijtig is dat ze van de sfeervolle 2D sprites naar 3D zijn overgeschakeld, maar dan las ik alle comments over hoe de 3D graphics niet knap genoeg zijn naar hun zin, met verwijzing naar die en die shaders enzovoort. Erger nog: enkel daarom kondigen sommigen al aan dat ze het daarom niet gaan kopen. Sorry, maar dan zit er echt wel meer dan 1 vijs los in je hoofd...
Enkele jaren geleden had ik je gelijk gegeven: Mooie 2D getekende graphics konden qua sfeer niet op tegen 3D, wat veel clinischer en technischer overkwam ondanks voordelen als een roteerbare camera. Echter, met de videokaarten en effecten van 2008 vallen de nadelen grotendeels weg, zolang een spel met echt talent en aandacht voor detail wordt gemaakt (en dat doet Blizzard).

Kijk eens naar de screenshots van Diablo 3: de belichting en de piepkleine details in elk tegeltje en steentje evenaart of overtreft naar mijn mening het 2D tijdperk wel degelijk. Maar misschien is dit persoonlijk.

Verder is er over het algemeen in de gaming-industrie wel een te zware nadruk op de graphics, dat ben ik met je eens. Valt ook niet veel tegen te doen, de mens is nu eenmaal in alles visueel ingesteld, ook als we bijvoorbeeld auto's of elkaar beoordelen. Gelukkig zijn er genoeg echte gamers die wel verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

Ik denk dat shooters en RTS spellen op de pc toch echt beter tot hun recht komen dan op een console. Wanneer de console echter een muis en toetsenbord krijgt ben je wel klaar met de pc. (volgens mij is dat allang mogelijk maar nog niet echt populair)

[ Voor 3% gewijzigd door Murk op 28-06-2008 18:48 ]

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
Lange post voor de geïnteresseerden:

In principe is PC gaming een geweldig fenomeen, dat prima kan bestaan naast console gaming. Beide types systemen hebben hun eigen doelgroep, hun eigen besturingsmethodes, en verschillende populaire genres van games. Dat is allemaal prima, en maakt de gaming-industrie alleen maar interressanter.

Het enige wat er echt mis is binnen pc gaming is de piraterij. Je kunt er allerlei meningen over hebben, maar de feiten spreken voor zich: Het leeuwendeel van de pc games is gewoon niet in de winkel gekocht, een percentage dat bij consolegames veel lager ligt. Hierdoor lopen de ontwikkelaars en uitgevers miljoenen mis. Weliswaar is niet elke download een gemiste verkoop (veel mensen downloaden een game die ze anders nooit zouden hebben gekocht) maar toch loopt de financiele schade enorm op.

De één na de andere ontwikkelaar begint zich dan ook steeds meer toe te spitsen op consoles, met gelukkig nog genoeg uitzonderingen (zoals Blizzard) om toch nog elk jaar een paar leuke pc titels te doen verschijnen. Maar voor hoe lang nog?

Ik doe zelf soms ook mee aan de piraterij, het is erg gemakkelijk en verleidelijk. Maar ik praat het niet goed, en ik hoop eigenlijk dat er een oplossing komt in de vorm van nieuwe wetgeving en strikte uitvoering daarvan. Het fenomeen file-sharing (torrents, gnutella-netwerk, nieuwsgroepen, dc++) is in principe natuurlijk niet illegaal, maar als 90% of meer van de bandbreedte in die netwerken toch uit auteursrechtelijk beschermd materiaal bestaat, dan moet je gaan twijfelen aan de wenselijkheid van het geheel.

Daarom zou ik het acceptabel vinden als file-sharing in zijn geheel ophoudt te bestaan, en dat iedereen gewoon een boete op de mat zouden krijgen als ze beschermd materiaal aanbieden of binnenhalen. Het is leuk om alles gratis te kunnen downloaden, maar ethisch gezien is het gewoon niet verantwoord en dat realiseert iedereen zich al jaren. We stelen ook niet zomaar auto's of meubels, maar wel muziek of games, alleen omdat het zo gemakkelijk is, en het toegelaten wordt door wet en maatschappij.

Om zo'n verbod uit te voeren zou gewerkt moeten worden met het controleren van de informatiestromen. Dit is erg privacy-gevoelig en daar zit ook het enige probleem. Om erachter te komen of iemand beschermd materiaal binnenhaald, zou er bijvoorbeeld gebruik gemaakt kunnen worden van zoekspider-achtige scripts die geautomatiseerd alles indexeren wat er gedeeld wordt, op basis van sleutelwoorden en verdachte bestandsnamen enzovoort. Als de zoeksystemen iets verdachts tegenkomen, zou een speciale commissie (brein of iets in die trant) dit moeten controleren en eventueel actie ondernemen. De gegevens zouden niet lang bewaard moeten worden, alleen de overtreders. Zo blijven de eerlijke mensen zo veel mogelijk buiten schot, en blijft het Big Brother gehalte tot een minimum beperkt.

Dit alles zou natuurlijk wel een tijd van tevoren moeten worden aangekondigd, dat het vanaf een bepaalde datum niet meer mag. Zodra file-sharing in de publieke opinie dan echt weer als iets illegaals bekend staat, dan is de hele entertainment-industrie een stuk meer levensvatbaar, en komt er meer geld voor meer games, betere games, maar ook muziek, software, enzovoort.

Ik geloof dat dit haalbaar is, zolang de privacy van de niet-overtreders gewaarborgt blijft, het systeem goed wordt uitgedacht en getest, en de straffen goed aansluiten bij de ernst van de overtreding. Maar ik ben benieuwd wat mijn mede-Tweakers erover denken.

[ Voor 4% gewijzigd door geert1 op 28-06-2008 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De overheid kan niet verantwoordelijk omgaan met ICT projecten laat staan iets dergelijks uitdenken. Het worden prestige projecten waar een paar personen enorm mee gaan verdienen en de belastingbetaler mag er voor opdraaien.

Daarnaast vertrouw ik de overheid niet dat ze gegevens veilig kunnen bewaren. Dat ze bijvoorbeeld 100% controle (en niet 99,99%) hebben over wie de gegevens in mogen zien. Misschien op een korte termijn maar als iedereen langzaam aan het idee gewend is vervallen de restricties beetje bij beetje. Dan spreek ik misschien wel over tientallen jaren maar het is not done imho.

Bovendien werkt een dergelijk systeem alleen als encryptie verboden gaat worden, hoeveel vrijheden wil je gaan opofferen?

De industrie moet oplossingen gaan zoeken in de zin van 'concurreren' met de warez scene. En zeker niet allerlei restricties gaan bedenken voor mensen die wel legaal bezig willen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 20:29:

De industrie moet oplossingen gaan zoeken in de zin van 'concurreren' met de warez scene. En zeker niet allerlei restricties gaan bedenken voor mensen die wel legaal bezig willen zijn.
Gemakkelijk gezegd als je daar geen concrete alternatieven voor geeft. Eén simpele, eigenlijk niets-zeggende, zin uit de mouw schudden en daarmee is voor jou de kous af?

Hoe wil je gaan concurreren met iets dat gratis is? Gaat niet, en daarom kan het alleen via wetten en sensibilisering afgedwongen worden.
Of verwacht je dat elke artiest z'n muziek/game voor niets gaat weggeven omdat je nu toch immers niets meer kan verkopen tegenover een gratis alternatief?

Nederland is een uitzondering wat betreft downloaden, en ik geef het geen vijf jaar meer vooraleer de wetgeving aangepast wordt. Downloaden zou zogezegd legaal zijn (door één of andere ver doorgedreven loop hole in de interpretatie van zwaar verouderde wetgeving) maar iedereen weet dat het hartstikke NIET correct is. Het ergste is wel dat nu een hele generatie jongere pc gebruikers is opgegroeid met het idee dat geld vragen voor bescherm materiaal not done is en ev1l. De wereld zowaar op z'n kop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
Lighteye geeft toch wel goede kritiek, een systeem zoals ik hierboven voorstelde kan inderdaad op allerlei manieren fout gaan en misbruikt worden. Maar toch lijkt een verbod mij de enige optie, aangezien dit probleem zichzelf niet oplost. En een wet moet je ook uitvoeren, dus moet er een bepaalde vorm van controle komen. Ik ben het met je eens dat dit een gevaarlijke, gladde helling is, maar er moet toch iets veranderen. Zoals Alvi hierboven zegt is het delen van beschermd materiaal nu zo ingeburgerd, dat betalen voor muziek en games bijna als iets stoms en absurds wordt gezien. En die kant moeten we toch niet op.

Stel jezelf eens in de positie van een game-ontwikkelaar of muzikant: 75% of meer van de afnemers van je product heeft er niet voor betaald. Wat als 3 op de 4 van de auto's op de Nederlandse weg gejat was? Dan zou de wetgeving en wethandhaving toch ook tekortschieten, een aangepast moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

geert1 schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 21:07:

Stel jezelf eens in de positie van een game-ontwikkelaar of muzikant: 75% of meer van de afnemers van je product heeft er niet voor betaald. Wat als 3 op de 4 van de auto's op de Nederlandse weg gejat was? Dan zou de wetgeving en wethandhaving toch ook tekortschieten, een aangepast moeten worden?
Maar dan komen de kopiëerridders weer om de hoek dat er niets "daadwerkelijk is weggenomen". Maar dat is eigenlijk een hele andere discussie (hoewel het er wel mee te maken heeft natuurlijk) en daar komen we toch nooit uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik niet idd en als ik ze al zou hebben zou ik het niet op een publiekelijk forum posten laten ze dat zelf maar uitzoeken.

Maar nogmaals de, blijkbaar iets te subtiele, hint die ik gaf is dat men de legale gebruikers niet moeten gaan pesten.

En ik zeg helemaal niet dat men perse moet concurreren met alleen "gratis". ik denk aan spellen kunnen spelen zonder cd/dvd, geen drm achtige systeem waar je afhankelijk van een server bent (die elk gewenst moment offline gehaald kan worden en je nulletjes en eentjes waardeloos maakt, was Microsoft daar in het verleden niet een voorbeeld van?).

Steam is een oplossing die bijvoorbeeld het gemak van niet meer naar de winkel hoeven heeft. Recentelijk heeft EA aangekondigd te gaan experimenteren met de gratis game Battlefield Heroes en d.m.v. ads en microtransacties het winstgevend of break-even proberen te maken.

En kwaliteit natuurlijk maar dat kost geld. Wat de industrie het liefst heeft is mensen die op impuls kopen. Kwaliteit maakt niet meer uit want het geld is al binnen. Hoeveel zaken ken jij waar je een game kan terugbrengen nadat je het hebt geïnstalleerd maar achteraf bleek dat het niet aan je verwachtingen voldeed?

En wat van materiaal dat niet in een land te krijgen is. Of buitenlandse TV series volgen op de NL tv. Je mag hopen dat ze in de juiste volgorde worden uitgezonden. Je mag hopen dat men halverwege niet besluit te stoppen met uitzenden. Weken, maanden of soms zelf jaren wachten op een serie. Weer de kwaliteit: je kunt series veelal een paar uurtjes na officiële uitzending downloaden in 720p kwaliteit met surround geluid.

Dit soort dingen is wat ik bedoel met 'concurreren' met de warez scene.

Consoles doen het momenteel alleen goed omdat er een nieuwe markt is voor mensen die nog weinig ervaring hebben met gamen en hebben weinig kwaliteitseisen. Zodra dit voorbij is zullen ze dezelfde dip krijgen als de PC nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
TroonStaal schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 21:25:
Maar dan komen de kopiëerridders weer om de hoek dat er niets "daadwerkelijk is weggenomen". Maar dat is eigenlijk een hele andere discussie (hoewel het er wel mee te maken heeft natuurlijk) en daar komen we toch nooit uit.
Dit is inderdaad een discussie zonder eind, maar naar mijn mening wordt er wel "daadwerkelijk iets weggenomen". Als downloaden namelijk niet bestond zouden veel mensen een bepaalde game wel hebben gekocht, die ze nu gratis hebben. Het is inderdaad iets minder concreet dan het stelen van een iPod uit een winkel, maar daarom niet minder fout.

Ik geloof trouwens niet dat PC gaming helemaal zal verdwijnen vanwege de piraterij. Een echt goed spel verkoopt alsnog genoeg exemplaren om winstgevend te zijn, maar wel veel minder dan wanneer downloaden geen factor was. Het is een feit dat de pc gaming markt er erg onder te leiden heeft en aan het krimpen is ten opzichte van de consoles. En dat is erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
En wat Lighteye zegt over de Amerikaanse tv series die wij eerder kunnen zien en in betere kwaliteit vanwege file-sharing, dat klopt natuurlijk. De warez scene is hier in het voordeel. Ik ben het met je eens dat als de legale diensten (dus de Nederlandse tv-zenders) beter worden (dus series eerder uitzenden, zonder onderbrekingen en in HD-kwaliteit) dan win je inderdaad terrein terug van de warez scene.

Maar bij games gaat dat erg moeilijk. Een dienst als Steam is leuk, maar als een software expert een spel koopt van Steam, deze kraakt en gratis aanbiedt, dan kom je niet verder.

[ Voor 8% gewijzigd door geert1 op 28-06-2008 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:23

Armada

-Wat wil je weten?-

Waarschijnlijk zijn alle argumenten al genoemd in deze discussie, maar om deze thread nog enigszins up to date te houden:

nieuws: Carmack: Consoles zijn belangrijker dan pc

http://www.edge-online.co...ing-pirated-hell-and-back

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

suspects Capcom. loze argument dus , kom met bewijs zoals call of duty, 4 daar heb je tenminste wat aan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zodra MMORPG's ook te spelen zijn vanaf consoles (bijvoorbeeld cross-platform) dan is het afgelopen met de Game PC denk ik :)
Bediening blijft een discussiepunt, maar als je kijkt naar bijvoorbeeld C&C3 op de Xbox360....je kunt behoorlijk wat functies aanspreken vanaf je controller.
Muis en toetsenbord aan een console zal niet snel mainstream worden denk ik, gezien het toch afwijkt van de gem. gebruiker/gamer op de console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramon1984
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-05 02:13
denk het niet, denk dat pc's altijd krachtiger blijven.

En er zullen altijd mensen zijn zoals ikzelf die het fijnste gamen met een muis en toetsenbord!

hail the pc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:42
Imo om echt eerlijk te zijn, vind ik op PC gamen toch veel fijner, tjah dat deed ik laatste 4 jaar. Maar onder andere wel genoeg begon te krijgen om elke keer up-te-graden. Ik speel liefst gewoon op 1680x1050 resolutie en probeer dan nog maar AA aan te zetten zonder op 10fps te komen. ( alle settings op High, je wilt toch wel mooi beeld hebben? ) en helaas kan mijn videokaart van €50 dit niet aan.

Dan kon ik kiezen uit twee dingen, 1. koop videokaart van 300 euries , of koop ps3 voor 400 euries. Mijn keus was snel gemaakt, ps3. Omdat simpel weg over een jaar die videokaart niks meer waard is en er een nieuwer uit komt. ( directx 11?, weet ik veel ik zeg maar wat )

Met BIA:HH op komst, zou ik dit spel toch liever op mijn PC hebben gespeeld. Maar dat gaat niet door :) ( geld ook voor FarCry 2 , in me dromen dat ik op "high" kan spelen op 1680x1050 resolutie ).

PC gaming zal nooit doodgaan, maar het blijft duurder dan console gaming.

[ Voor 7% gewijzigd door FireBladeX op 15-08-2008 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:16

Christiano007

Ich bin der champion

Of je koopt een fatsoenlijke Videokaart van € 200,- en koopt er een degelijke CPU bij voor +- € 100,- waardoor je gewoon fatsoenlijk een 2 jaar verder kunt met een iets lagere resolutie op het eind?

Als je je pc gewoon jaarlijks een beetje bijhoudt hoef je niet eens zwaar te investeren, CPU iets te langzaam? Clock je hem wat over. "Ja maar dat kan niet goed met dit type" , tjah dan had je daar een beetje rekening mee moeten houden toen je de boel ging samenstellen.

Een PC is niet alleen een gameplatform, maar ook een multimedia iets. Daar is het ook voor bedoelt. Het probleem met Consoles is dat ze veel te veel richting de pc gaan. Alleen als ze íedereen over de streep willen trekken moeten ze komen met een toetsenbord en muis en dát maakt de console gewoon een verliezer. Want waarom neem je een console? Om lekker te hangen op de bank met 1 simpele controller, niet om alsnog achter een bureau te gaan zitten omdat je anders niet je ding kan doen. Maar dit zijn natuurlijk dingen die al 10000x getypt zijn hier.

Misschien word het tijd voor de gamemakers om eens te zorgen dat het allemaal niet zo grafisch fantastisch hoeft, dat het met íets minder toch al verdomd mooi is, waardoor je niet elke 2 a 3 jaar een nieuwe pc moet bouwen. Uiteindelijk gaat het toch om de gameplay, ondanks dat er zelfs mensen zijn die dat niet zo vinden, die zullen waarschijnlijk ook meer waarde hechten aan geld dan aan gezondheid zal ik maar even kort door de bocht zeggen.

Het voordeel van een console is dat het vaak wel een jaar of 4/5 meegaat, alleen dan is de pc al zover door ontwikkelt dat die console gewoon ouderwets lijkt qua graphics, maar wie zit daar nou eigenlijk mee? Ja de technologie, maar ik kijk liever naar m'n knip en fun gehalte die ik heb met een bepaalde game. En daarom moeten pc game makers gewoon weer terug naar de basis, spellen uitvinden die nieuw zijn, goed in elkaar steken en online zoveel fun opleveren dat we ze over een paar jaar nog spelen. Vooral dat laatste zorgt ervoor dat je het spel koopt ipv brand.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Christiano007 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 17:17:
Of je koopt een fatsoenlijke Videokaart van € 200,- en koopt er een degelijke CPU bij voor +- € 100,- waardoor je gewoon fatsoenlijk een 2 jaar verder kunt met een iets lagere resolutie op het eind?

Als je je pc gewoon jaarlijks een beetje bijhoudt hoef je niet eens zwaar te investeren, CPU iets te langzaam? Clock je hem wat over. "Ja maar dat kan niet goed met dit type" , tjah dan had je daar een beetje rekening mee moeten houden toen je de boel ging samenstellen.
Dus wat je eigenlijk wilt zeggen is dat als je een pc gamer zou willen zijn je een keiharde nerd moet zijn. Je moet jaarlijks bijhouden wat je nu weer zou moeten upgraden en met een beetje ongeluk moet je heel je systeem tweaken.

ik denk dat er dan maar een minime userbase overblijft die dat zou doen.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
@: Christiano007
Kijk das de probleem...

tuurlijk gaat het om gameplay, maar die gameplay tover je niet zo maar te voorschijn. Ik kan elke moment van de dag Final Fantasy 7 gaan spelen, ookal zijn de graphics van 10 jaar geleden, het heeft een mooie verhaal lijn.

Maar neem een voorbeeld aan Far Cry 2 , denk je echt dat het een leukere gameplay gaat creeren als je op 800x600 resolutie game'd en alles op "low" of lekker op een HD TV (ps3) ? . Of bij BIA;HH vliegt een stuk van de schoorsteen langs je hoofd, dan is het toch veel mooier om het zo gedetailleerd mogelijk te zien?

Ik heb zelf een ATI HD2600pro + Core 2 Quad (Q6600) + X-FI Xtreme Music + 2gb ram. Maar toch lukt het mij niet op een game op 1680x1050 op high te draaien en dan 2x AA (bijv Half life 2). Dat lukt gewoon niet. ( tenzij je kan game met lag ). €200+ voor een videokaart is voor sommige mensen ietsjes te duur, zeker als het maar 2 jaar mee gaat.

Battlefield 1942 was toen der tijd fantastische spel ( grafisch ook ) en daarom spelen mensen het nog, omdat ze de fun hebben ontdekt. Maar als ik een spel op 800x600 moet spelen, dan kap ik direct.

Disjfa heeft helemaal gelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door FireBladeX op 15-08-2008 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 14:00:
Zodra MMORPG's ook te spelen zijn vanaf consoles (bijvoorbeeld cross-platform) dan is het afgelopen met de Game PC denk ik :)
Dit kan al vanaf 2004 :P ...Final Fantasy XI is te spelen op PS2, PC en X360, allemaal bij elkaar op dezelfde servers. Heeft niet zo heel veel invloed eigenlijk, hoewel de meeste Japanse spelers en intussen ook veel Amerikaanse spelers het spel op de PS2 en X360 spelen. Ik heb zelf de PC versie - ook al ben ik meer een consolegamer - omdat ik het fijner vind spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@firebladex

€200+ voor een videokaart is voor sommige mensen ietsjes te duur, zeker als het maar 2 jaar mee gaat.

200+ hoeft toch ook niet? er zijn zat kaarten van zo rond de 140 a 150 euro, en 2e hands zijn er genoeg kaarten die nog goedkoper zijn dan dat, mijn 8800gts heb ik verkocht voor 50 euro , daar kan je nog wel even mee vooruit , en al zeker met half life , die verdomd goed geprogrammeerd zijn, en het ziet er goed uit , dus het hoeft niet duur te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
offtopic:
Zal ik het zo zeggen, vind alles boven de €100.- voor een computer onderdeel duur. Dit is iets persoonlijks. Met mijn budget kan ik niet aan de gang blijven met upgraden. Tweede hands is voor mij no-go. Daar begin ik niet eens aan, als ik iets koop , is het met 100% winkel garantie.

Voor mij is PC-gamen duurder, omdat ik altijd betere pc wil, altijd blijven upgrade, er is geen einde. Het kan altijd wel beter, meer, sneller geheugen, harde schijf, moederbord, koelers, videokaart, geluidskaart. DDR2 is ook al weer oud, en als ik wil overstappen naar DD3, dan mag ik nieuwe moederbord + geheugen kopen en tadaa weer 200 euries uitgegeven (zelfs meer).

Laatst was ik nog op zoek naar een nieuwe processor koeler (werd te warm), wtf 50euries voor een fatsoenlijke koeler, neej dank je koop ik liever wel een nieuwe spel voor mijn ps3 :9

[ Voor 16% gewijzigd door FireBladeX op 15-08-2008 19:15 ]

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste