ImdaMned schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 11:28:
[...]
Dodged / parried een warrior niet meer dan een pallie?
Ik heb pasgeleden een warrior voor de volledige 8 seconden gebandaged. dodge dodge parry parry miss. Als je niet geraakt word dan verlies je toch ook geen charge ?
Nee hoor, zolang de race en gear hetzelfde is hebben warrior en paladins precies dezelfde avoidance. Een paladin zal juist meer avoidance hebben en minder HP omdat een paladin maar 30% block krijg tegen de 75% van de warrior. (als je talents mee rekent heeft een warrior 5% shieldblock wat de pala mist).
Om dus uncrushable te halen moet een paladin veel meer avoidance stacken, hij moet ongeveer op de 75% uitkomen buffed om samen met holy shield uncrushable uit te komen. Een warrior is al naakt bijna uncrushable met shield block. Uiteindelijk komt het bijna ophetzelfde neer met het verschil dat een paladin vaak langer holy shield up heeft dan een warrior shieldblock.
Natuurlijk is dit allemaal theoretisch, voor hetzelfde geld parried/dogded een warrior alle attacks niet onder de shieldblock zitten, maar de kans dat hij wel door komt is gewoon groter

Hmzaniac schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 11:50:
[...]
Battlemaster heals zijn verwaarloosbaar. Je krijgt geen aggro voor overhealing, en de aggro die je krijgt op een proc is minimaal. Mongoose is met een devastate build ongeveer 75% van de tijd op, geeft meer dan 4% dodge (wat echt vrij huge is, de 120 agi stackt ook nog eens met kings) en 4% crit. Die crit die je krijgt op je shield slam, plus nog eens de extra rage die je krijgt van white crits is meer aggro dan battlemaster ooit zou kunnen doen.
I agree, Mongoose is gewoon een van de beste tanking buffs die je kan hebben, de extra agi is gewoon erg lekker en wat ik hoor (ik heb uiteraard +spelldamage enchant) procced hij erg vaak.
Tja, als je gear eenmaal op het punt is dat je samen met je avoidance alles kan dodgen/parryen dan is het feest, helemaal met die trinkets aan. Het is ook allemaal theoretisch maar waarheid blijft wel dat paladins 100% uncrushable blijven terwijl jij altijd de kans houdt dat je een crush op je neus krijgt. Ik kan ook alle dogden en met 8 charges me holy shield refreshen.
Er worden altijd veel van die tanking simulators getoond met verschillende input data, na 10.000 hits zie je een warrior 83 crushes nemen, een druid echt iets van 290 ofzo en een paladin 0.
Vergis je niet, ik zeg niet dat warriors slechter zijn ofzo, alleen dat paladins net zo goed, en dus eigelijk net iets beter, een crush kunnen pushen.
Crushing blows werken helaas iets anders. Ze komen aan het einde van de combat table, dus ze nemen de plek in van normale hits. miss/dodge/parry/block komen aan het begin van de combat table, dus nemen ook de plek in van normale hits. Dat betekent dus dat hoe meer m/d/p/b je hebt, hoe minder normale hits je zal nemen.
Pas vanaf 85% migitation begin je crushing blows van de combat table af te drukken (wat je dus doet met shield block). Wat natuurlijk wel zo is is dat alles wat niet een block is (en dus alleen een miss/parry/dodge kan zijn als je shield block aan hebt, omdat je hits en crushes van de combat table duwt) geen charge gebruikt en je dus met een beetje migitation de kans op crushing blows echt verwaarloosbaar is op bosses die sneller slaan dan 2x per 6 seconden.
Het valt nog best tegen hoor, zeker als je die twee trinkets niet zou gebruiken dan denk ik dat je er nog best wel wat zult eten in phase 2. (maar ja, weer theoretisch, want het hangt dan ook weer af hoe hard je DPS nuked ed..)
Er is nu ook een leuke thread gaande in op de Elitist-jerks forums over warriors die zonder shieldblock al 85% avoidance trekken en dus al zo goed als uncrushable zijn ^^. (wellis waar in tier 6 range epics maar toch)
[
Voor 55% gewijzigd door
Wiebbe op 31-05-2007 12:01
]
Oh noes.. No more TreinTijden :(