eendje schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:21:
[...]
goed voorbereid betekend echt niet dat je de encounter uit je hoofd moet kennen, maar je moet wel repaired zijn, pots bij je hebben, eventueel reagents, tactics gelezen hebben en een idee hebben wat er gaat gebeuren. Als dat allemaal niet aanwezig is ben je gewoon dom bezig
Klopt, en dan is enkele tries zodat de nieuwelingen kunnen zien wat er gaat gebeuren helemaal niet zo erg. Die paar gold die je daarmee verliest staat toch niet in verhouding tot de repairs die je hebt voor je een gemiddelde boss onder de knie hebt.
sabriel schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:22:
[...]
Aangezien je een voorstander bent van ACE en GRID heb ik een vraag aan je.
Ik gebruik nu de standaard GRID, maar zie ook dat er een overlay is voor healers.
Maak jij hier gebruik van deze overlay.
En kan je met GRID ook buffs weergeven, ik gebruik nu CTRA alleen maar om te kijken of iedereen zijn PoF, PoSp en shadowprot heeft en wil dit eigenlijk integreren met GRID
Gebruik ik zelf niet nee. Het geeft aan welke targets je het beste kan healen, maar dat bepaal ik toch zelf. Heb geen aanduiding nodig om te zien wie healing nodig heeft.
Voor buffs:
http://www.wowace.com/wiki/GridStatusMissingBuffs is een optie, maar zelf gebruik ik XRS (XRaidStatus). Daarmee kun je ook balkjes laten zien voor aantal mensen afk, health en mana (eventueel van bepaalde classes, zo heb ik een raid mana en healer mana bar), etc. In de tooltip kun je dan zien wie er afk is, hoeveel mana iedereen heeft, etc. Werkt perfect.
XRS:
http://www.wowace.com/wiki/XRSSouLmaN schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:25:
Gisteren trouwens Lady Vashj voor het eerst in fase3 gekregen, zonder al te veel doden. Echt leuk gevecht is het. Helaas had onze horde PVE concurrent al een wipe op 1%, dus het lijkt erop dat we de strijd om de eerste kill van de server om deze boss gaan verliezen.
Kennen meer mensen deze strijd om server firsts tussen guilds/sides? Bij ons word er wel op een leuke manier mee omgegaan. GL van onze horde concurrent komt na de raid bij ons op ventrilo, beetje praten hoe het ging bij ons en hun, zonder natuurlijk tactics door te geven

Wij zijn derde guild op de server (2e alliance) met een redelijke achterstand op de eerste twee. Wij zijn net een week serieus bezig in SSC, Hydross op 22% gekregen. Alliance guild heeft Void Reaver en sinds gisteren Al'ar neer in TK en Hydross, Lurker, Morogrim en Karathress in SSC. Horde guild heeft hetzelfde neer op Al'ar na.
Achter ons zitten wel wat guilds waar we tot Magtheridon behoorlijk mee aan het concurreren waren. Ik ken uit vrijwel iedere topguild wel wat mensen dus was constant vragen hoe het bij hen ging en hoe ver zij waren. Was geinig om te zien tijdens de eerste avonden, wij 98%, zij 97%, wij 96%, etc.

Paar weken geleden kwamen we eindelijk los tegen Maggy en hebben we 'm omgelegd, zelfs na de patch zijn er nog maar twee andere guilds die 'm daarna gekilled hebben. (waaronder niet de concurrent) Wij hopen binnenkort Void Reaver te doen, hordies hadden 'm op de derde try en alliance op de eerste.
Er is op de forums weinig van te lezen, maar de concurrentie speelt wel degelijk. Houdt toch de spanning er in.
junglebeast schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:55:
Ok eerste 10 minuten uitleggen wat te doen. Shackle, Shackle die ook. Pet op de Lady, MT op Moroes etc.. Onze RL legde het allemaal mooi uit. Plots komen de mobs de trap af, heeft onze fijne RL het event ge-ninja agroed... Lol oh lol... We houden het net 30 seconden uit..
Kwam ik toch mooi wat van zeggen op TS.