Dnet: Intel of AMD

Pagina: 1
Acties:
  • 87 views sinds 30-01-2008

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:26

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Wie o wie kan me helpen, ben van plan om tegen september mijn pc een klein grote upgrade tegeven nl nieuwe cpu, geheugen, mobo, graka. Vermits ik nu nog op mijn Sempronneke zit en het wat traag begint teworden :)

Nu ik speel vooral de NFS reeks en Half-life2 reeks (ook mods ervan), maar vooral zit ik te crunchen voor DNET af en toe een videoke maar daar hebde niet zoveel power voor nodig :).

Als moeder bord wil ik wel eens een MSI ofzo proberen vermits ik nu Asus heb en niet echt content van ben (soms raar errors bij het opstarten), ABit heb ik ook al gehad en was zo onstabiel.

Als graka liefst nvidia ben ik content van :) (zit nu op 7600GS AGP) had daarvoor Ati 9800.

Geheugen iets van een gig of 2, heb nu 1gig en krijg het niet vol op server 2003 :(

Maar nu de grote vraag wat cruncht het beste AMD of Intel (de huidige proc's gezien) iemadn een idee van vermits de speed db van dnet niet zo overzichtelijk is :(

Dank bij voorbaat Damic

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Verwijderd

AMD = goedkoper voor zijn geld
Intel = energiezuiniger en kan geloof ik meer uit worden gehaald betreffende overclocken?

kijk ook eens naar
Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 14

Poll: Wat heb je, een AMD of Intel?
Intel of AMD??
Verschil tussen AMD en INTEL
etcccccccc

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-01 15:24
Damic schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 07:03:
Wie o wie kan me helpen, ben van plan om tegen september mijn pc een klein grote upgrade tegeven nl nieuwe cpu, geheugen, mobo, graka. Vermits ik nu nog op mijn Sempronneke zit en het wat traag begint teworden :)
...
Dank bij voorbaat Damic
Ik zou zeggen vrag het in augstus nog eens, over 2 maanden ziet het er weer allemaal anders uit, dan heb je benchmarks van de nieuwe intel cpus etc etc. is nu beetje koffiedik kijken om je nu een systeem te adviseren lijkt me :+

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 13:27
Sorry, maar het is hier echt de bedoeling dat er wat meer inzet getoond wordt. Niet iedereen weet even veel van systemen en ik kan me best voorstellen dat je soms even twijfelt en hier een topic neer wilt zetten maar we verwachten op zijn minst toch wel enig eigen onderzoek.
Zodra je zelf wat uitgezocht hebt kun je al heel aardig je eigen systeem samenstellen. Dit is allemaal zo globaal. Zoek wat reviews op, bekijk je budget, lees wat ervaringen hier op got door wat topics door te nemen en je komt er wel uit.

Overigens, met dit soort vragen krijg je bijna nooit objectieve antwoorden. De ene persoon vind AMD beter (en zal dat ook zo hard mogelijk verdedigen), de andere vind Intel geschikter en roept dat zomogelijk nog harder. Nutteloos dus.

Dit topic is gesloten.