vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Verwijderd

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2007 22:05 ]
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Graag hoor ik je ervaringen met deze flitser, sinds ik op de hoogte ben van het bestaan van deze flitser overweeg ik de aanschaf hiervan (of een van de varianten). Over het algemeen fotografeer ik weinig met flitser maar voor dit bedrag wordt het interessant!Frank|A schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 18:37:
Ik heb eindelijk een flitser gekocht voor mijn Samsung GX-1L (Pentax Ist*Dl2) het is de Soligor DG420 Z geworden. De pentaxen vond ik te duur en de goedkope Sigma 500st niet alle functies.
Deze flitser heeft echt alles: swifel, tilt, P-TTL, Hulp Licht, Slave functie etc. Gekocht voor 149,- in groningen. Moest hem wel bestellen. Levertijd 1 dag...![]()
Ik heb nog nooit eerder een flitser gebruikt, maar naar mijn id doet ie het erg goed. Alles automatisch..heerlijk!
Mensen die wel vaker een flitser hebben gebruikt en hem willen testen op de k100d en k10d? Mogen best eens langskomen, woon wel in groningen..
[afbeelding]
Verwijderd
|>
Verwijderd
Verwijderd
Een kenko extension tube setje, eclipse reinigingssetje, een rocket blaasbalg (staat heel stoer zo
Een Nikon SB-600 met omnibounce

als vervanging van mijn 350D
en een weekje geleden

en nu heb ik geen geld meer
Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.
Maar je gaat er wél heel veel plezier van hebben.Backpacker schreef op maandag 16 juli 2007 @ 21:19:
Vandaag:
[afbeelding]
als vervanging van mijn 350D
en een weekje geleden
[afbeelding]
en nu heb ik geen geld meer
En nu rustig doorsparen voor de 5D (of misschien tegen die tijd wel zn opvolger)
Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.
Ik denk dat het interressanter is om eerst fatsoenlijk glaswerk te hebben, dat maakt meer verschil dan een 5D tov een 30D.Backpacker schreef op maandag 16 juli 2007 @ 22:06:
Dat weet ik wel zeker
En nu rustig doorsparen voor de 5D (of misschien tegen die tijd wel zn opvolger)
Was dat toevallig voor het diploma tekenen van HAN ICA?neographikal schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 08:50:
[...]
Dussssssss, wat doe je daar nou mee? Nou, je gaat zitten printen tot 04:00:
[afbeelding]
En ja, ik had een kloteklus aan het uitzetten van die lamp middenboven in het frame. Dit is +- een metertje of tien
Aan het eind van de week deze binnen (Sigma 18-50mm F3.5-5.6 DC):

En tegen die tijd ook m'n 10D terug van reparatie. Wie verzint het ook dat de aan/uit schakelaar kapot gaat
Maakt soms wel eens een foto ...
tsja.. ik denk dat het met dat fatsoenlijke glaswerk wel goed zit, met een 70-200 2.8 IS, en die 85mm 1.2 van 'm..Muse schreef op maandag 16 juli 2007 @ 22:45:
[...]
Ik denk dat het interressanter is om eerst fatsoenlijk glaswerk te hebben, dat maakt meer verschil dan een 5D tov een 30D.
7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8
dit zal vast een kleine schok teweeg brengen bij sommigen, maar...ik heb een vergelijkend testje gedaan met een Hama HTMC UV en een Hoya HMC pro UV filter (op een 70-200 F4 IS) en kon geen enkel verschil ontdekken in de shotsKeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 21:20:
witte toeter:
[afbeelding]
verkoper nog vrolijk aan me vragen of ik er geen uv filter op moest, want anders beschadigt je lens zo snel...
terwijl zn collega ernaast een hama filter op een nikon af-s 17-55 f2.8 aan et schroeven was .. :x
Denk niet dat de 85L bij de 30D is inbegrepenKorras schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 10:17:
[...]
tsja.. ik denk dat het met dat fatsoenlijke glaswerk wel goed zit, met een 70-200 2.8 IS, en die 85mm 1.2 van 'm..
En de test bestond uit? Het gaat vooral om flares etc waarbij je verschil ziet. De lastige situaties, niet het standaard schietwerk.gratis_vodka schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 10:40:
[...]
dit zal vast een kleine schok teweeg brengen bij sommigen, maar...ik heb een vergelijkend testje gedaan met een Hama HTMC UV en een Hoya HMC pro UV filter (op een 70-200 F4 IS) en kon geen enkel verschil ontdekken in de shots
This footer is intentionally left blank
Tamron SP AF17-50mm F/2.8 XR Di II LD Aspherical [IF]

Canon EF 50mm F/1.8 II

Canon EOS 40D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 USM | Tamron 17-50mm F/2.8 | Canon EF 50mm F/1.8 II | Canon EF 70-200mm F/4L IS USM | Speedlite 430EX
hmm.. ik had het onderschrift bij 't plaatje niet gelezen, en ging uit van de 85mm, niet de 30D.. my bad.
Canon 400d met kitlens 18-55mm (ter vervanging van mijn Sony DSC W17)

En een rugtas (zonder de camera

+ nog een zonnekap

Nu nog mooi weer volgende 2 weken en ik zit gebakken
Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl
Heerlijke lens voor dat geld, ik heb em al anderhalf jaar in mijn fototas zitten, maar vorige maand heb ik hem "herontdekt", superscherpe foto's prachtige bokeh en de bijbehorende benenzoom levert interesante standpunten op
en voor de prijs hoef je hem niet te laten liggen
[ Voor 5% gewijzigd door Magic op 17-07-2007 13:34 ]
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Wat ik nog altijd niet begrijp is waarom die zonnekap zo achterlijk gevormd is, en zo klein. De zonnekap van m'n 17-85 is 3x zo groot en en diep. Terwijl die 17mm is en de kitlens 18mm, kitlens zonnekap zou dus nog veel dieper kunnen zijn.Marientjuh schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 13:28:
Vandaag en gisteren wat inkopen gedaan
[afbeelding]
Lijkt zoals ie nu is vrij waardeloos en weinig toevoegend.

Daarna maar ook aangeschaft de Tamron 70-300.

Tas Tamrac Velocity 7 is in bestelling. En ook is de jacht op een flitser geopend. Ben al 2 weken beetje aan het (her)ontdekken. Maar krijg nu al watertanden bij de MarkIII en die scherpe lenzen. Maar ja, voorlopig maar even mijn best doen met mijn zeer beperkte budget, spullen en talent.
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Precies! Tijdje lopen twijfelen erover, maar ik wil wat oefenen met portretfotografie, dus dit leek me een prima lens om mee te beginnen. Erg goede reviews over gelezen en voor dat geld kan zelfs een probeersel geen kwaadMagic schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 13:34:
[...]
Heerlijke lens voor dat geld, ik heb em al anderhalf jaar in mijn fototas zitten, maar vorige maand heb ik hem "herontdekt", superscherpe foto's prachtige bokeh en de bijbehorende benenzoom levert interesante standpunten op
en voor de prijs hoef je hem niet te laten liggen
Gister wat testjes mee gedaan, maar wat een heerlijk lichtsterk objectief. Binnen met niet zo heel veel licht gewoon op ISO 400 nog prima uit de hand kunnen schieten
Canon EOS 40D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 USM | Tamron 17-50mm F/2.8 | Canon EF 50mm F/1.8 II | Canon EF 70-200mm F/4L IS USM | Speedlite 430EX
Verwijderd
en
En wat adapterringen om alles passend te maken met m'n lenzen.
Hmm het is wel interessant spul, ik denk dat ik ook nog maar een (gradual) ND8 filter ga halen, voor een wat sterker effect, kan goed van pas komen! Maar dit is ook lekker voor een subtiel effect. De filters in het midden (tussen subtiel licht effect en sterk effect, ND6?!) zijn wat lastiger te krijgen op eBay, misschien toch maar weer eens bij John de Reuver bestellen.
Wel blij mee, dit mag lekker mee op vakantie over twee weken
@ gas0line
zou je bij je icoontje dan niet ook Pentax K110D zetten ipv K100d
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2007 17:13 ]
Roterend front element (bij focus) dus een pental of flower shaped hood is onbruikbaar.baquelappe schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 14:50:
[...]
Wat ik nog altijd niet begrijp is waarom die zonnekap zo achterlijk gevormd is, en zo klein. De zonnekap van m'n 17-85 is 3x zo groot en en diep. Terwijl die 17mm is en de kitlens 18mm, kitlens zonnekap zou dus nog veel dieper kunnen zijn.
Lijkt zoals ie nu is vrij waardeloos en weinig toevoegend.
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
De tussenliggende is een ND4, dat zoekt wat makkelijker.Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 17:13:
[afbeelding]
en
[afbeelding]
En wat adapterringen om alles passend te maken met m'n lenzen.
Hmm het is wel interessant spul, ik denk dat ik ook nog maar een (gradual) ND8 filter ga halen, voor een wat sterker effect, kan goed van pas komen! Maar dit is ook lekker voor een subtiel effect. De filters in het midden (tussen subtiel licht effect en sterk effect, ND6?!) zijn wat lastiger te krijgen op eBay, misschien toch maar weer eens bij John de Reuver bestellen.
Wel blij mee, dit mag lekker mee op vakantie over twee weken
@ gas0line
Maar Cokin gradueel filters zijn echt fijn, alleen heb je mijns inziens aan een ND2 niets. Dat effect is makkelijk te behalen in Photoshop, terwijl ND8 en (in mindere mate) ND4 ervoor zorgen dat de lucht niet overbelicht raakt bij het maken van de foto.
De lens is afgelopen vrijdag gearriveerd (vanuit HongKong), perfect afgeleverd (en snel, met FedEx)wizzzzzz schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 08:39:
Ik heb nu al 2 jaar een Canon 350D. Erg fijne camera, maar de laatste tijd begin ik me steeds meer te storen aan de kitlens. Krijg steeds vaker de indruk dat de foto's net niet scherp genoeg zijn. Net niet dat hebben wat ik ervan verwacht.
Heb na lang zoeken gisteren de knoop maar eens doorgehakt, en het volgende besteld;
[afbeelding]
Canon EF 24-70mm f/2.8L USM.![]()
Ik hoop alleen dat die er is voordat ik op vakantie ga. Kan ik dan alvast eens uitproberen of er verschil is.
Heb gisteren een Sandisk CF Extreme III - 2 GB gehaald, en vandaag nog een B&W circulair polarisatiefilter MRC 77E erbij gekocht.
Zo, morgen vertrekt het vliegtuig richting Italië en ik ben er klaar voor.
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 17:13:
@ gas0line

Dank, aangepast.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Ondanks je smiley is dit toch geen behoorlijke post? Je smiley maakt de onderliggende toon niet beter en geeft hem alleen maar het gevoel dat zijn gear niet voldoet.
met Gerard is dat normaal. mijn gear voldoet ook niet volgens hem. heck, toen ik bij Konijn zat, zat 'ie me nog te SMS'en dat ik betere dingen moest halen.Nomad schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 19:32:
[...]
Ondanks je smiley is dit toch geen behoorlijke post? Je smiley maakt de onderliggende toon niet beter en geeft hem alleen maar het gevoel dat zijn gear niet voldoet.
ik zeg toch "IK zou me...", ik zeg niet dat "HIJ zou zich moeten"....
@Korras :
Tja, pff, prut EF-S glas
[ Voor 3% gewijzigd door GerardHenninger op 17-07-2007 19:48 ]
Denk er zelf ook over om over te stappen naar canon, dus ik snap GH wel wat dat betreft
Verwijderd
Ook goed, afijn ik had ook niet gezocht op ND6, maar shops (of iig aanbieders op eBay) die wel ND2 en ND8 hebben, hebben vaak geen tussenliggende was mijn ervaring bij het browsen.Oxi schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 17:28:
De tussenliggende is een ND4, dat zoekt wat makkelijker.
Maar ok dit maakt het zoeken wel iets makkelijker
Reuver heeft ze trouwens wel, alleen ff kijken of ie ze ook op voorraad heeft..
JawohlMr.B schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 09:40:
[...]
Was dat toevallig voor het diploma tekenen van HAN ICA?
Aan het eind van de week deze binnen (Sigma 18-50mm F3.5-5.6 DC):
[afbeelding]
En tegen die tijd ook m'n 10D terug van reparatie. Wie verzint het ook dat de aan/uit schakelaar kapot gaat

De Sigma 70-300mm F4-5,6 APO DG MACRO
Ga hem van het weekend eens gebruiken bij de F1 race in Duitsland dus ben heel benieuwd
(komt op een EOS 300D)
I don't drive fast, I only fly low!
Nice, ben zeer benieuwd naar de resultaten.yonexfreak schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 09:11:
gisteren gekocht
[afbeelding]
De Sigma 70-300mm F4-5,6 APO DG MACRO
Ga hem van het weekend eens gebruiken bij de F1 race in Duitsland dus ben heel benieuwd
(komt op een EOS 300D)
Ook wat nieuws:
Kunnen we weer even

en zo is het voorspeld!
je bent niet de enigeFonzie27 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 09:39:
[...]
Nice, ben zeer benieuwd naar de resultaten.
Ben dan nog wel aardig nieuw in deze wereld, afgelopen weekend voor eerst echt lopen schieten met een 55-200mm sigma lens op de oude nurnbergring
Als ik wat knaps heb voor mijn idee zal ik het wel euhm *ergens* hier posten....
Ik zou me schamen als ik duizenden euro's aan objectieven zou uitgeven terwijl je er leukere dingen mee kunt doen.
Hij heeft een mooie set voor het geld, én houd nog geld over om naar plekken te gaan die de moeite waard zijn om te fotograferen.
Gaat dat om deze http://www.komplett.nl/k/...E6-410C-9075-06518B1B62A5yonexfreak schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 09:47:
[...]
je bent niet de enige![]()
Ben dan nog wel aardig nieuw in deze wereld, afgelopen weekend voor eerst echt lopen schieten met een 55-200mm sigma lens op de oude nurnbergring
Als ik wat knaps heb voor mijn idee zal ik het wel euhm *ergens* hier posten....
Zoek nl. een leuke telelens voor erbij, hoe bevalt deze?
tsja. andere mensen fotograferen graag, en geven daar hun geld aan uit. weer anderen stoppen het in een auto (wat ik weer vrij nutteloos vindt), weer anderen in hun PC. en dan heb je er ook nog bij die het in een home-cinema set stoppen. en voor al dat alles geld hetzelfde: waarom zou je 1000'en euro's in een auto pompen, als je ook in een oude golf naar je werk op en neer kan? waarom zou je 1000'en euro's in je home cinema set pompen, als je ook met een simpel setje van de aldi (bij wijze van spreken) naar je films kan kijken? waarom een dSLR met L glas, als je ook met een simpel compactje foto's kan maken? omdat de gebruiker dat prettiger, leuker, en beter vindt.Bartjuh schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 09:52:
[...]
Ik zou me schamen als ik duizenden euro's aan objectieven zou uitgeven terwijl je er leukere dingen mee kunt doen.
Hij heeft een mooie set voor het geld, én houd nog geld over om naar plekken te gaan die de moeite waard zijn om te fotograferen.
en Gerard is niet erg tactvol, maar jij net zo hard niet.
Pentax K3
Zou ik vanmiddag even moeten nakijken voor je (deze lens zat erbij toen ik hem shopte naast de kitlens van marktplaats)Fonzie27 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 10:01:
[...]
Gaat dat om deze http://www.komplett.nl/k/...E6-410C-9075-06518B1B62A5
ik post vanmiddag wel lens ik nu exact heb!
foto's die ik van weekend ermee gemaakt heb op nurnbergring kan je hier bekijken ->
(1e x dat ik de eos300d v/d autostand heb gehaald hehe)
http://www.mijnalbum.nl/Album=KR8AKKUR
(fotos zijn onbewerkt en verkleind naar 1024*768)
[ Voor 20% gewijzigd door yonexfreak op 19-07-2007 10:15 ]
thx!yonexfreak schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 10:13:
[...]
Zou ik vanmiddag even moeten nakijken voor je (deze lens zat erbij toen ik hem shopte naast de kitlens van marktplaats)
ik post vanmiddag wel lens ik nu exact heb!
foto's die ik van weekend ermee gemaakt heb op nurnbergring kan je hier bekijken -> http://www.mijnalbum.nl/Album=KR8AKKUR
(fotos zijn onbewerkt en verkleind naar 1024*768)
Nah, ben het gewoon met je eens. Grote verschil met een dure auto, HIFI-set, TV of computer is dat mijn camera en lenzen zichzelf al terugverdiend hebbenKorras schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 10:04:
[...]
tsja. andere mensen fotograferen graag, en geven daar hun geld aan uit. weer anderen stoppen het in een auto (wat ik weer vrij nutteloos vindt), weer anderen in hun PC. en dan heb je er ook nog bij die het in een home-cinema set stoppen. en voor al dat alles geld hetzelfde: waarom zou je 1000'en euro's in een auto pompen, als je ook in een oude golf naar je werk op en neer kan? waarom zou je 1000'en euro's in je home cinema set pompen, als je ook met een simpel setje van de aldi (bij wijze van spreken) naar je films kan kijken? waarom een dSLR met L glas, als je ook met een simpel compactje foto's kan maken? omdat de gebruiker dat prettiger, leuker, en beter vindt.
en Gerard is niet erg tactvol, maar jij net zo hard niet.
En ik ben nooit tactvol.
Zullen we het weer over nieuwe apparatuur hebben i.p.v. sigs en tactvol zijn.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Zo bij thuiskomst even gekeken en de lens die ik heb is de:Fonzie27 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 10:01:
[...]
Gaat dat om deze http://www.komplett.nl/k/...E6-410C-9075-06518B1B62A5
Sigma 55-200mm 1.4-5.6 DC (Dit staat op de lens)
Alles een stuk goedkoper dan in nederland.. net een 77 mm circulair pola van kenko (de multicoated) aangeschaft voor omgerekend slechts 45 euro...
Ook een vrij aparte diffusor voor m'n flitser. ik kan hem op google niet vinden maar het is een soort badmuts.. nog niet heel goed kunnen testen want de batterijen van m'n flits zijn leeg maar het resultaat is heel aardig.
Ik zit er ook behoorlijk aan te denken om gelijk maar een 50mm F1.4 aan te schaffen nu ik hier toch ben
Edit: omrekenfoutje.. 45 euro ipv 59
[ Voor 16% gewijzigd door Matthijs B op 20-07-2007 07:45 ]
Ik ga in September naar Singapore, misschien ook eens kijken of ik daar nog wat op de kop zou kunnen tikken
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

niet deze maar ik heb mijn lenskap weer terug van mijn 17-70, was hem kwijtgeraakt in de club waar ik soms fotografeer maar ze hadden hem gevonden de volgende dag, scheelt me weer ~€30,-
This too shall pass
Het grote Canonmount-objectieven-topic v8.0
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Mijn nieuwste aanwinst, een NON-TTL vivitar 285HV
ach, als die maar flitst...
En kan je dat in no time heel snel ook?
Bericht hierboven
- 2x Canon CLI-8Y
- 2x Canon CLI-8M
- 2x Canon CLI-8C
- 2x Canon CLI-8BK
- 2x Canon PGI-5BK
- 4x Canon PP-101 Photo Paper Plus 10x15 20vel
- 1x Canon MP-101 Matte Photo Paper A4 100vel

Dat was ook mijn eerste gedachte, maar ik denk laat ik het even vragen, voor hetzelfde geld wil hij er studiomeuk mee doenFloor-is schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 18:44:
Nog dommere vraag: weet je wel hoe hij werkt?(Hoe je een flitser in moet stellen om lekker te belichten in jouw situatie)
En kan je dat in no time heel snel ook?
[ Voor 58% gewijzigd door neographikal op 19-07-2007 19:44 ]
En waar ik hem voor ga gebruiken, off-camera flash
Leuk bijkomend feit, je kunt ook op Manual dat draaiwieltje gebruiken, dan kun je daar je exposure aflezen
En ja Neo, op locatie/thuis wil ik inderdaad die flitser kunnen gebruiken als studioflitser
Lateef, lelijk issie inderdaad
[ Voor 103% gewijzigd door Timo op 19-07-2007 21:23 ]
Verwijderd
fooker heeft zo te zien al een 430EX, dus die Vivitar zal wel voor erbij zijn. Slave unitje eronder, en je hebt een leuke krachtige flitser voor portretwerk. Krachtig genoeg om te gebruiken met een flitsparaplu of een leuke softbox, door z'n zoom-mogelijkheid ook in te zetten voor highlights, en hardstikke betaalbaar.neographikal schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 19:44:
Dat was ook mijn eerste gedachte, maar ik denk laat ik het even vragen, voor hetzelfde geld wil hij er studiomeuk mee doen
En uit ervaring (heb die flitser nooit zelf gehad, maar wel een paar keer gebruikt) weet ik dat z'n sensor prima z'n werk doet, dus ook zonder de 430EX is 'ie prima inzetbaar. Je heb lang niet altijd TTL meting nodig om goed met een flitser te kunnen werken. Maar dan heb je idd wel iets meer verstand van / ervaring met non-TTL flitsers nodig.
En ja, 't ding is gewoon lelijk.
PS: de 285HV is veilig voor de meeste DSLR's, de non-HV 285's zijn dat niet! Dus opletten als je een 2e hands 285 aanschaft.
Edit: niet eerst gaan eten en dan replyen zonder eerst te refreshen. fooker legde 't zelf al prima uit...
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2007 21:36 ]
Verwijderd
Natuurlijk je kan heel veel leuke dingen met zo een knipperlicht, maar ik vind het juist de sport om goede foto's zonder knipperlicht te schieten, met natuurlijk licht en zo. (Gelukkig zit er wel een knipperlichtje op mij camera, zodat ik soms een beetje kan smokkelen.)
Als ik wel van de knipperlicht bende was, zou ik trouwens heel jaloers zijn, want ergens is hij juist in al zijn lelijkheid toch echt wel mooi.

50 f/1.7 (om licht te zuigen, werkt heel leuk met AS... je hoort em sleurpen
+ gare hama dop (wordt nog vervangen)
55mm dop (eentje die er met een zonnekap nog wel fatsoenlijk vanaf te halen is voor gebruik om de 70-210)
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
De crumpler pretty boy L was toch te klein voor als ik op vakantie ga en nog niet weet wat ik precies nodig heb.
[ Voor 6% gewijzigd door Vassie18 op 20-07-2007 18:27 ]
Wel ff wat foto's maken voor in het tassentopicVassie18 schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 18:26:
Mijn aankoop van vandaag: Crumpler Match Maker M ...erg fijn ding![]()
De crumpler pretty boy L was toch te klein voor als ik op vakantie ga en nog niet weet wat ik precies nodig heb.
I served in a company of heroes.
Ik had voorheen een fuji S5500, maar wilde toch eens overstappen naar dslr.
Nog geen maand geleden de 400D met kitlens gehaald, en dit is wat er in die maand is bijgekomen:

Wat u ziet:
- 400D + kitlens en grip
- Canon 50mm/1.8
- Tamron 70-300mm
- Canon Ixus 70 voor als de camera in een broekzak mee moet
Zal morgen wel even foto's maken.Maciek schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 18:59:
[...]
Wel ff wat foto's maken voor in het tassentopicLijkt me ook een goeie tas.
[ Voor 96% gewijzigd door Floor-is op 20-07-2007 22:49 ]
Verwijderd
Volgende aanschaf: een tas waar die spullen ook in kunnen?RonnieB82 schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 20:10:
Ik geloof dat ik ook het foto-virus te pakken heb...
haha, de tas is inderdaad niet berekend op mijn snelle aankoopgedrag...Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 22:58:
[...]
Volgende aanschaf: een tas waar die spullen ook in kunnen?
maar ik kan de 400D+grip en de losse lenzen er precies inkrijgen, de ixus heeft zijn eigen tasje, die past mooi in de broekzak!
volgende aanschaf word waarschijnlijk een flitser... (en dan misschien nog een fatsoenlijke vervanger voor de kitlens, en dan, en dan.... pfff dure hobby
[ Voor 3% gewijzigd door GeleFles op 21-07-2007 00:37 ]
Hahaha, heel herkenbaar, heel herkenbaar.....RonnieB82 schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 00:36:
[...]
volgende aanschaf word waarschijnlijk een flitser... (en dan misschien nog een fatsoenlijke vervanger voor de kitlens, en dan, en dan.... pfff dure hobby)

w00t, d50 met grip (zonder kitlens trouwens)
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Ik ben zo blij als een kind
Een canon eos 30D:

Canon EF-S 10-22/3.5-4.5USM (met zonnekap

Canon EF 70-200/2.8 USM:

En de nodige meuk zoals 4GB 133x CF enzo...
Meer volgt over 2 - 4 weken....
En ik wens bonzzz natuurlijk veel plezier met mijn zijn D50
Verwijderd
Van deze set ga je geen spijt krijgen, en uit ervaring van die 10-22 al helemaal nietHenk schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 16:40:
\o/ \o/ \o/ \o/ \o/
Zo'n 70-200 2.8 lijkt mij ook geweldig, alleen gaat dat houden op een 350D ?

Bwah, ik heb maandenlang met een AF-S 80-200/2.8 geschoten op een D50, en dat ding was nog zwaarder dan een 70-200/2.8 IS, dus dat zal wel loslopen, zorgen dat je eventueel een grip hebt....Verwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 16:56:
[...]
Van deze set ga je geen spijt krijgen, en uit ervaring van die 10-22 al helemaal niet![]()
Zo'n 70-200 2.8 lijkt mij ook geweldig, alleen gaat dat houden op een 350D ?
\o/
Mooie nieuwe set trouwens
[ Voor 11% gewijzigd door Psychotic_01 op 21-07-2007 17:04 ]
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
Rekensom, ik had voor de verkoop van mijn gear samen met het geld voor de aanschaf van een 17-55AF-S, ook de 30D met bovenstaand spul en 17-55/2.8 en 580EX II (ongeveer, uiteraard val je altijd wat duurder uit dan verwacht. 17-55 en flash komen later nogPsychotic_01 schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 17:03:
@Henk: ik heb niet alles gevolgd. Waarom ben je overgestapt?
Nope, Gsjosh heeft mijn 12-24 en 80-200 gekocht, bonzz mijn D50 met grip, mijn 17-70 gaat naar iemand anders en de SB dus richting marktplaats(En heb je nog Nikon spul over behalve de flitser?)
ThxMooie nieuwe set trouwens
Gefeliciteerd met de aankoop, ik zie het morgen wel denk ik zoHenk schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 17:31:
[...]
Rekensom, ik had voor de verkoop van mijn gear samen met het geld voor de aanschaf van een 17-55AF-S, ook de 30D met bovenstaand spul en 17-55/2.8 en 580EX II (ongeveer, uiteraard val je altijd wat duurder uit dan verwacht. 17-55 en flash komen later nog) En toen ben ik eens gaan kijken of er een beetje animo was voor mijn spul, en dat was zo... dus heck, daar gaan we
[...]
Nope, Gsjosh heeft mijn 12-24 en 80-200 gekocht, bonzz mijn D50 met grip, mijn 17-70 gaat naar iemand anders en de SB dus richting marktplaats
[...]
Thx
Wel een beetje hopen op mooi weer trouwens, tis niet geweldig wat ze voorspellen....hopen dat het een beetje los loopt
Sweet, die 2 objectieven staan ook op mijn verlanglijstje, helaas blijven ze daar waarschijnlijk staan tot ik de lotto win ofzoHenk schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 16:40:
\o/ \o/ \o/ \o/ \o/
Ik ben zo blij als een kindNet gehaald:
Een canon eos 30D:
[afbeelding]
Canon EF-S 10-22/3.5-4.5USM (met zonnekap![]()
)
[afbeelding]
Canon EF 70-200/2.8 USM:
[afbeelding]
En de nodige meuk zoals 4GB 133x CF enzo...
Meer volgt over 2 - 4 weken....
En ik wens bonzzz natuurlijk veel plezier met mijn zijn D50
heb je ook nog een objectief die de 22-70 mm overlapt? edit: ik zie dat je die later nog erbij gaat halen, niet goed gelezen
Wat zit die grip bij die d50 raar trouwens, het is net of hij er eigenlijk niet bij hoort. Maar hij zal het er vast niet minder om doen, veel fotoplezier
[ Voor 3% gewijzigd door Magic op 21-07-2007 18:29 ]
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Bericht hierboven
O en vandaag mijn pakketje uit Hong Kong opgehaald bij het postkantoor

[ Voor 59% gewijzigd door Barrycade op 21-07-2007 20:38 . Reden: Nog even mijn aankoop ook gemeld ]
Heb je die via Ebay gekocht? Ik zie ze vaak van een bepaalde aanbieder voorbij komen, maar ik heb altijd het idee dat ze nep zijn of zo.littlejoannes schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 20:27:
@ Henk mooie set, we zien je Showcases wel komen
O en vandaag mijn pakketje uit Hong Kong opgehaald bij het postkantoor
[afbeelding]
Velen halen het Hoya spul via hvstar.net. Definetly real deal en het zijn betrouwbare jongens daar.Jeroenz18 schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 20:54:
[...]
Heb je die via Ebay gekocht? Ik zie ze vaak van een bepaalde aanbieder voorbij komen, maar ik heb altijd het idee dat ze nep zijn of zo.
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Overloper!!!Henk schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 17:31:
[...]
Rekensom, ik had voor de verkoop van mijn gear samen met ...
Wel, ik heb ook eens kortstondig met dat idee gespeeld, namelijk toen Nikon NL de prijzen enorm verhoogde (dat vond ik een rotstreek). Maar ik zou er qua spul/kwaliteit toch niet op vooruit gaan, integendeel.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Abba: het zit het hem voornamelijk in de prijskwaliteit, hij legt er amper op toe en gaat er op vooruit. Zeldzaam

Dit is me 1e "echte" camera. Zal hiervoor ook vaker op deze forums te voorschijn komen!
Henk bedankt nog voor alle tips en info he!
Na een paar uur schieten ben ik al superblij met deze aankoop. Het is al zo veel fijner dan een Canon Powershot A95
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
En over 3 maanden haalt Henk je over en loop je met een 30DR-B schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 23:15:
Zo, vandaag met henk een dagje wezen shoppen. Hij heeft ze 30D gehaald + Lenzen en ik een Nikon D40 + 18-55 1:3.5-5.6G en een 55-200 VR 1:4-5.6 GDat samen met een Nikon tas extra accu en 2 x 2 gb SD kaartje
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit is me 1e "echte" camera. Zal hiervoor ook vaker op deze forums te voorschijn komen!
Henk bedankt nog voor alle tips en info he!
Na een paar uur schieten ben ik al superblij met deze aankoop. Het is al zo veel fijner dan een Canon Powershot A95
Maar feli met je aankoop!
Idd, als je Canon, you can ontdekt.GerardHenninger schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 23:29:
En over 3 maanden haalt Henk je over en loop je met een 30D
Maar feli met je aankoop!
Zoals hierboven ook al genoemd: via bovenstaande shop gekocht zeker nu met de lage Dollar koers erg interessant. Duurt wel een dag of 8 voordat je ze hebt. En ze accepteren alleen Paypal.Jeroenz18 schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 20:54:
Heb je die via Ebay gekocht? Ik zie ze vaak van een bepaalde aanbieder voorbij komen, maar ik heb altijd het idee dat ze nep zijn of zo.
Paypal kan alleen maar gunstig zijn voor de koper ivm de kopersbescherming.littlejoannes schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 23:57:
[...]
Zoals hierboven ook al genoemd: via bovenstaande shop gekocht zeker nu met de lage Dollar koers erg interessant. Duurt wel een dag of 8 voordat je ze hebt. En ze accepteren alleen Paypal.
Van de week mijn grip binnen gekregen voor mijn 400D, ook uit Hong Kong voor maar 58 euro inclusief verzenden! Alleen daar werd ik al blij van
Verwijderd
welke shop kan het niet vinden op ebay voor die prijsFonzie27 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 11:18:
[...]
Paypal kan alleen maar gunstig zijn voor de koper ivm de kopersbescherming.
Van de week mijn grip binnen gekregen voor mijn 400D, ook uit Hong Kong voor maar 58 euro inclusief verzenden! Alleen daar werd ik al blij van
Dit topic is gesloten.