[Fotoapparatuur] Raad eens wat ik nieuw (gekocht) heb. Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 15.383 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jigs schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 13:20:
[...]

Waar heb je deze gekocht?
Past hij ook op de Nikon D80?
Ik heb deze ook besteld..
Maar dan op E-bay :) scheelt weer een paar centen, maar je moet er wel weer 3 week op wachten.
Ik heb em nog niet binnen, maar als ik hem heb zal ik m'n ervaringen wel posten.

KLIKKERDEKLIK

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2007 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl4pp13
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

cyberrobin schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 18:09:
[...]

Denk je dat die type 2 wel past op een D80 met grip? :)
Guess so... Op die site wordt er over die type twee niet gezegd wat wel en niet past. Denk dat het wel zal passen, maar voor mij is het het geld niet waard, voor mn D50 gaat geen grip komen(dank jullie wel, dames/heren van nikon, voor het niet uitbrengen van iets van een MB-D50 :X en het niet mogelijk zijn van externe shutterbuttons), dus heb er niet op gelet. Als je het zeker wil weten zou ik die mensen even een mailtje sturen, misschien weten zij dr meer van.

[ Voor 4% gewijzigd door Fl4pp13 op 06-07-2007 21:44 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siparti
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-12-2022
En je 400D dan?
Of heb ik iets ongeloofelijk gemist ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:55

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

250gb erbij gezet om als buck-up te dienen voor foto's. Daarnaast een gedeelte gebruiken om daar mijn raw files kwijt te kunnen voor Lightroom, neo gaf mij de tip dat dat de snelheid zou helpen :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fl4pp13 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 21:43:
(dank jullie wel, dames/heren van nikon, voor het niet uitbrengen van iets van een MB-D50 :X en het niet mogelijk zijn van externe shutterbuttons)
Linksogig leren fotograferen, dan heb je bij staande opnames geen extra ontspanknop nodig. Die zit dan nl. rechtsonder en is erg goed te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Kwam voor een tokina 12-24 bij Kameraexpress. Maar ging met deze weg, zal aan allebei geen slechte lens hebben, maar deze had net wat meer groothoek en een HSM focus.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eb215deb80210bae7deeea34add9639f/full.jpg

Ook nog een hoya polarisatiefiltertje ervoor, moet alleen nog een step up ring hebben zodat die ook op mijn 17-70 past, maar die hadden ze niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:12

Tarin

Just plain weird.

Nice, over die lens heb ik ook zitten twijfelen.. maar heb dankzij Neo (grmbl :P) toch maar besloten even te wachten op een volgende cashbackaktie van Canon en dan opnieuw naar de 10-22 te kijken.

Ga eerst een flitsertje en een omnibounce halen.

[ Voor 11% gewijzigd door Tarin op 07-07-2007 15:04 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:25

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

net gebeld door mn dealer dat mijn Sony W85 weer is gerepareerd!!

ik ben herenigd! :D :D (zie ook dat topic over goede camera's tussen 250 - 500 euro, net nog een vraag gepost over sony technical service ivm 5 weken wachten :P toevallig)

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:31
Wederom een setje imitatie Canon BP-511 batterijen, waarvan er wederom één niet volledig oplaad....Ik ga toch maar voor 'the real deal' denk ik......

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl4pp13
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 14:38:
[...]
Linksogig leren fotograferen, dan heb je bij staande opnames geen extra ontspanknop nodig. Die zit dan nl. rechtsonder en is erg goed te bedienen.
Ik fotografeer ook linksogig, maar dan op de vreemde manier :9 Ben wel rechtshandig, maar heb een dominant linkeroog en het is ook brak voor mij om plaatjes te schieten met rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fl4pp13 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 16:54:
[...]

Ik fotografeer ook linksogig, maar dan op de vreemde manier :9 Ben wel rechtshandig, maar heb een dominant linkeroog en het is ook brak voor mij om plaatjes te schieten met rechts.
Same here, ik kijk lekker met links door de zoeker 8) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:53

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Afbeeldingslocatie: http://ariekanarie.nl/got/lens.jpg

Een UWA ontbrak nog :)

[ Voor 33% gewijzigd door Kanarie op 07-07-2007 19:11 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Hee, nou niet allemaal die lens gaan zitten kopen want dan ben ik minder uniek :P

Superfijn lensje verder hoor ;)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 14:38:
[...]
Maar waarom zou je dan niet met je rechteroog door de zoeker kunnen kijken, bij portretstand :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-07 11:03
bouwfraude schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 19:51:
[...]

Maar waarom zou je dan niet met je rechteroog door de zoeker kunnen kijken, bij portretstand :?
Neem maar van mij aan dat het niet werkt, ik kijk ook met links terwijl ik rechts ben. Werkt gewoon prettiger.

Overingens net een B+W UV en polirisatie gehaald voor mijn 77mm lens. Etevsn ook de speedlite 430 ex besteld, wilde er nog mee wachten maar heb sneller nodig dan ik dacht :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:48
Afbeeldingslocatie: http://pics.waxo.nl/canon_50mm_f1.8.jpg

M'n tweede lens, voor mij de meest logische uitbreiding na een gewone walkaround zoomlens. Foto gemaakt met de lens in kwestie, volgens mij doet ie 't ;). Wat een heerlijk klein, licht en lichtsterk dingetje, nooit eerder met zoiets gewerkt :). Leuk voor spontane portretten op straat denk ik.

Verder: bijbehorende UV- en pola-filter, en een Crumpler schoudertas (gooi ik misschien nog in het fototassentopic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_ferry_ schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 14:50:
moet alleen nog een step up ring hebben zodat die ook op mijn 17-70 past, maar die hadden ze niet op voorraad.
Pas dan wel op dat je er niet een euro of 12 voor betaald, gewoon zoeken op eBay en in de UK scoren voor een paar euro incl. verzendkosten, zo'n klein metalen ringetje..werkt net zo goed :)

Iig, laat ik het zo zeggen, het is mij opgevallen dat veel shops die die dingen al in het assortiment hebben er vaak ook best wat voor vragen. Zelfde voor lens-(achter-)doppen.

Mooi ding ferry, heb er ook een, alleen wel zonder HSM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:52

ThunderNet

Flits!

Daar is ie dan:
Afbeeldingslocatie: http://kleurtjes.net/filespace/dsc_9561.jpg

Ik denk de komende week een 17-35 vs 17-55 review/vergeleiken te gaan schrijven :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:15
Ben benieuwd naar je vergelijkende ervaring :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 22:42:
[...]

Pas dan wel op dat je er niet een euro of 12 voor betaald, gewoon zoeken op eBay en in de UK scoren voor een paar euro incl. verzendkosten, zo'n klein metalen ringetje..werkt net zo goed :)

Iig, laat ik het zo zeggen, het is mij opgevallen dat veel shops die die dingen al in het assortiment hebben er vaak ook best wat voor vragen. Zelfde voor lens-(achter-)doppen.

Mooi ding ferry, heb er ook een, alleen wel zonder HSM.
Thanks, dan zal ik daar eens kijken, al ben ik niet zo'n e-bay koper.
Ik was ook even langs de fotowinkel bij ons op het dorp geweest, die kon hem ook wel bestellen. Heb hem maar vriendelijk bedankt, daar zou ie al snel 30€ kosten denk (zelfde lens was daar 45€ duurder) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ThunderNet schreef op zondag 08 juli 2007 @ 15:52:
Daar is ie dan:
[afbeelding]

Ik denk de komende week een 17-35 vs 17-55 review/vergeleiken te gaan schrijven :)
daarnaast zeker even groningen aandoen voor wat gezellig fotograferen met mij :) en neem sponge ook mee :), misschien kan hij een canon-nikon converter kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:25

eisbaer

Zie signature

ThunderNet schreef op zondag 08 juli 2007 @ 15:52:
Daar is ie dan:
[afbeelding]

Ben benieuwd naar je bevindingen. De kleuren van de 17-35 vind ik toch wel erg mooi. Jammer dat die lenzen hier zo achterlijk veel moeten kosten. Voor het bedrag kan je naar states heen en weer vliegen en daar aanschaffen.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Fonzie27 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 20:10:
[...]
Neem maar van mij aan dat het niet werkt, ik kijk ook met links terwijl ik rechts ben. Werkt gewoon prettiger.
Tja, mij lukt het namelijk wel, ik heb er nooit zo over nagedacht om dat ineens
met het linkeroog te gaan doen. Vandaar de verbazing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
bouwfraude schreef op zondag 08 juli 2007 @ 19:21:
[...]

Tja, mij lukt het namelijk wel, ik heb er nooit zo over nagedacht om dat ineens
met het linkeroog te gaan doen. Vandaar de verbazing...
Kan mischien wel werken maar ja, iets wat je gewend bent is moeilijk af te leren, heb het wel geprobeerd maar is heel onwennig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik niet helemaal tevreden ben met m'n D200 ga ik het na m'n vakantie proberen met de 30D.

De Nikon hou ik nog even aan met mijn 28-70/2.8 maar 3 van de lenzen zijn inmiddels verkocht, niet slecht in maar 2 dagen tijd :P

Om toch alvast wat in de stemming te komen heb ik nog net voor we weg gaan een leuk stukje glas kunnen bemachtigen:

Afbeeldingslocatie: http://www.the-digital-picture.com/Images/Pic/Canon-EF-S-10-22mm-f-3.5-4.5-USM-Lens.jpg

Nu het twijfelstuk voor wat betreft een zoom. De keus komt eigenlijk neer op een 17-55 of een 2e hands 28-70/2.8 (verschilt niet veel van de 24-70, tenminste, volgens de berichten :)) . Uiteraard toch wel behoorlijk anders qua range maar met name de 28-70 is mij op de D200 prima bevallen.

Offtopic: Iemand ervaring met beiden?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2007 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het goed gevolgd heb, klopt het dan dat je van Pentax naar Nikon naar Canon gaat ? : O
Thanks, dan zal ik daar eens kijken, al ben ik niet zo'n e-bay koper.
Ok dat kan, voor die paar euro die het je daar maar kost zou ik het toch even proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:45
Het is nu officieel. Ik heb een Sony dSLR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 10:10:
Als ik het goed gevolgd heb, klopt het dan dat je van Pentax naar Nikon naar Canon gaat ? : O
Yep al is dat laatste niet zeker, gaat meer om een maandje intensief testen. Het schiet niet op om een dag met iemand mee te draaien want je moet wel een beetje groeien in nieuw spul. Mocht het bevallen dan gaat m'n D200 in de verkoop.

Pentax was vanwege het lensaanbod icm een erg goede deal met de D200 en de D200 irriteert met name vanwege de welbekende ruis, verder is het een geweldige camera. Het duurdere glas interesseert mij niet zo aangezien ik geen lenzen van 1000+ ga (en wil) aanschaffen. Canon heeft daar een gevarieerder aanbod in dus wel zullen zien.

Ik vind het jammer als mensen perse bij een bepaald merk willen blijven zonder dat ze een camera van een 'concurrent' hebben gebruikt, je weet daardoor niet wat je evt. mist :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-07 01:10
wacko schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 20:59:
[afbeelding]
Leuk voor spontane portretten op straat denk ik.
Leuk dat eeuwige "voor op straat" gezwets, maar wie loopt er nu daadwerkelijk met z'n camera over straat. Na dat 1x gedaan te hebben doe ik dat ook niet meer, kon de mensen continu vertellen dat ik niet van de krant was, en dat ik geen bekende fotograaf ben.

Je trekt enkel de aandacht maar met de multi-thousand-dollar apparatuur die om je nek hangt. :+

[ Voor 4% gewijzigd door baquelappe op 09-07-2007 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Laatst online: 26-09-2024
na lang twijfelen ga ik toch maar een 70-200 2.8 met IS aanschaffen

dusss, geen V/A op GoT!

[ Voor 177% gewijzigd door Remy op 09-07-2007 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:10

Dido

heforshe

baquelappe schreef op maandag 09 juli 2007 @ 11:09:
Leuk dat eeuwige "voor op straat" gezwets, maar wie loopt er nu daadwerkelijk met z'n camera over straat. Na dat 1x gedaan te hebben doe ik dat ook niet meer, kon de mensen continu vertellen dat ik niet van de krant was, en dat ik geen bekende fotograaf ben.
Moet je een skijken wat voor reacties je krijgt met alleen een bodycap op je camera (di pinhole ziet niemand) :+

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

[...]

Je trekt enkel de aandacht maar met de multi-thousand-dollar apparatuur die om je nek hangt. :+
Ik koop mijn spullen voor gebruik, niet om wat een ander ervan vindt. Dus liep ik gisteren ook vrolijk door Artis: 30D + grip + 70-200 f/2.8 IS + 1.4x extender aan de ene schouder, 20D + 10-22 voor mijn hoofd..... ja, dan hoor je de mensen om je heen steunen en kreunen. Lekker negeren, doen alsof je geen Nederlands spreekt. Petje uit de USA op, helpt ook. En als mensen me aanspreken: nee, het is mijn werk niet, maar een volledig uit de hand gelopen hobby :)

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 10:08
[...]

Ik. Regelmatig.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Nice! Die staat ook al een tijdje op mijn verlanglijst. ;) Is een erg leuk ding om mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

[...]

Klopt, ik leg mijn camera-apparatuur thuis in een vitrine. Wat moet je buiten met een camera?

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

ajhaverkamp schreef op maandag 09 juli 2007 @ 11:45:
[...]

Ik koop mijn spullen voor gebruik, niet om wat een ander ervan vindt. Dus liep ik gisteren ook vrolijk door Artis: 30D + grip + 70-200 f/2.8 IS + 1.4x extender aan de ene schouder, 20D + 10-22 voor mijn hoofd..... ja, dan hoor je de mensen om je heen steunen en kreunen. Lekker negeren, doen alsof je geen Nederlands spreekt. Petje uit de USA op, helpt ook. En als mensen me aanspreken: nee, het is mijn werk niet, maar een volledig uit de hand gelopen hobby :)
* jules loopt ook wel eens rond met 2 body's tijdens opdrachten, gewoon omdat het sneller werkt. Al snap ik in jouw geval niet goed de reden om met die kleine verschillen naast de 20D ook een 30D te hebben.

Overigens, met een continu ongeïnteresseerde nonchalante blik rondlopen wil ook wel helpen. Tevens beetje nonchallant met je spullen omgaan. Een camera om m'n nek trek ik niet, omdat het ding nooit hangt zoals hij zou moeten hangen. Daarnaast val je veel meer op met de gemiddelde opvallende nekstrap. Naar mijn gevoel ben je een potentiële prooi omdat je eruit ziet als noob toerist... Ik loop gerust een gehele dag met m'n cam in m'n klauwen rond en eventueel bijbehorende spullen in een rugzak op m'n rug.

En omdat het een aankoop topic is hier het rijtje wat ik de afgelopen 2 maanden gekocht heb;
2 x 2 GB Sandisk Extreme III CF kaartjes
Nikkor 24 mm 2.8
Nikkor 28 mm 2.8
SB800

verkocht heb ik mijn SB600

Op korte termijn wil ik of een basiszoom; Nikkor af-s 17-35 2.8 ED (volgens neo moet ik ook kijken naar de Tamron 17-50 2.8) of een telezoom Nikkor 70-200 af-s 2.8 ED met VR. En daarnaast nog een Lowepro computrekker plus, omdat mijn huidige Lowepro minitrekker niet meer volstaat in bepaalde gevallen. Wel wil ik die laatste er nog bijhouden als ik een minder grote tas nodig heb :P.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

jules schreef op maandag 09 juli 2007 @ 12:36:
[...]
* jules loopt ook wel eens rond met 2 body's tijdens opdrachten, gewoon omdat het sneller werkt. Al snap ik in jouw geval niet goed de reden om met die kleine verschillen naast de 20D ook een 30D te hebben.
Reden is simpel: spiegel van de 20D ging stuk, terwijl die weg was voor reparatie wilde ik niet zonder camera zitten en dus heb ik meteen een 30D gehaald. 20D is weer heel na 4 weken, dus nu heb 2 bodies.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:43
ajhaverkamp schreef op maandag 09 juli 2007 @ 12:56:
[...]

Reden is simpel: spiegel van de 20D ging stuk, terwijl die weg was voor reparatie wilde ik niet zonder camera zitten en dus heb ik meteen een 30D gehaald. 20D is weer heel na 4 weken, dus nu heb 2 bodies.
@jules : daarnaast, wat moet je als fotograaf met twee bodies die heel verschillend zijn? Twee bodies die nauwelijks verschillen is fijn want dan is je output ook wat meer constant. Bijvoorbeeld een Canon 5D en 30D.... dan heb je dus een FF-output en een crop-output wat verschil levert qua kleur, dof en mpix.

Nee, twee dezelfde bodies die bijna niet verschillen (qua output) is juist fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

GerardHenninger schreef op maandag 09 juli 2007 @ 13:30:
[...]

@jules : daarnaast, wat moet je als fotograaf met twee bodies die heel verschillend zijn? Twee bodies die nauwelijks verschillen is fijn want dan is je output ook wat meer constant. Bijvoorbeeld een Canon 5D en 30D.... dan heb je dus een FF-output en een crop-output wat verschil levert qua kleur, dof en mpix.

Nee, twee dezelfde bodies die bijna niet verschillen (qua output) is juist fijn.
Daarin geef ik je idd gelijk, als je pro zijnde die resultaat moet neerzetten. Maar voor een hobbyist is het naar mijn idee niets meer dan pure luxe... (of puur pech hebben als je op vakantie wilt gaan en je body is kaduk...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

twijfelposts in een nieuw gekocht topic = no go, dat weet je ook proller :)

[ Voor 88% gewijzigd door Remy op 09-07-2007 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:05

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Gister naar Blijdorp geweest en na een paar uur ruim 3 kilo (30D inclusief 70-200 L f/2.8 IS USM) proberen stil te houden, begon ik toch wat last te krijgen van mijn nek (sowieso een chronische klacht). Later zag ik een paar mannen bezig met een monopod, dus ik heb de stoute schoenen aangetrokken en heb ff een praatje met ze gemaakt.

Ik heb dus vandaag gekocht: Vanguard MP-15 Monopod

Afbeeldingslocatie: http://sonny.tweakdsl.nl/diversen/Vanguard%20MP-15.jpg

Voelt heel erg degelijk aan en weegt 950 gram. Het enige wat afwijkt van de afbeelding hierboven is de grip. Bij mij is het van schuimrubber, welke overigens erg comfortabel is! €69,- bij Saturn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:16

Rudedadude

Maybe we were born to run

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v346/rbkaptein/flitsert.jpg

SB-600 met omnibounce, dus.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 09:29

djkooij

voorheen Facemodder

Zow... mezelf even gekieteld en sinds vandaag een Wacom Intuos 3 A5 tabletje :9
en nu snel weer genieten van het ding....

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poplitius
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:27
Al mooie foto's mee gemaakt?

zoals hieronder ook al opgemerkt...'t is geen slowchat :)

[ Voor 55% gewijzigd door YellowCube op 10-07-2007 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

hey eh, geen slowchat hierzo he :), ga lekker dm-en.

[ Voor 14% gewijzigd door Nomad op 09-07-2007 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 07:26

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

vandaag @ Konijnenberg een 400D gekocht, aardig ding... Ik ging voor een fototent en kwam terug met fototent en camera ;)

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
jopiek schreef op maandag 09 juli 2007 @ 23:02:
vandaag @ Konijnenberg een 400D gekocht, aardig ding... Ik ging voor een fototent en kwam terug met fototent en camera ;)
Gefeliciteerd met je aankoop!

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Dusssss, je bestelt met drie man voor 450 euro aan printmeuk. Je krijgt:

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1113/768092179_acb5704f28_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1319/768092269_7460bcc602_o.jpg

Oxi: 2 inktsets, MP101
Ronald: 1 inktset
Neo: 2 inktsets, 14 pakken PP101 13x18, 1xPP101 A4

Owja, en nog iets van 200 vel PP101 10x15 voor ons drieen als actiepakket. oeps :X

[ Voor 9% gewijzigd door neographikal op 10-07-2007 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:43
neographikal schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 15:29:

[afbeelding]

[afbeelding]

Oxi: 2 inktsets, MP101
Ronald: 1 inktset
Neo: 2 inktsets, 14 pakken PP101 13x18, 1xPP101 A4

oeps :X
Echt een goede aankoop! Mensen vergeten tegenwoordig heel snel dat fotografie meer is dan je foto's bewaren op je harddisk. Printen die hap! Ophangen! Bewonderen! Trots zijn op je eigen werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Nu moet ik het zeker op komen halen, en ik heb nog een Cokin ND4 Gradueeltje voor je. :>

Helemaal mee eens Gerard!

[ Voor 14% gewijzigd door Oxi op 10-07-2007 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:31

qless

...vraag maar...

jopiek schreef op maandag 09 juli 2007 @ 23:02:
Da's het risico van Konijnenberg bezoeken met pinpas ;)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:50
qless schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 17:04:
[...]

Da's het risico van Konijnenberg bezoeken met pinpas ;)
Ach, zolang je geen groene blokjes meeneemt met die pinpas ;)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Afbeeldingslocatie: http://www.digital-cameras.com/pic/300x300/15/06/canon_speedlite_430ex_1929.jpg

Flitsertje, met bijbehorend stuiterkapje. Ik ga me eens verdiepen in de wondere wereld van de flitsfotografie :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royjn
  • Laatst online: 09-09 08:53
Mijn nieuwe aankoop vandaag binnen:

- canon eaos 400d
- canon ef(s) 17-85 mm f/4-5.6 is usm
- canon ef 70-300 mm f/4-5.6 is usm
- canon bg-e3
- nb-2lh

Nu maar een beetje spelen ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Ziet er veelbelovend uit allemaal!

Tarin: we willen wel weer resultaatjes zien in het testcase topic dan he? ;)
royjn: Lekker begin zo, gelijk 2 lenzen en een puike cam, gefeliciteerd met je aankoop (en ook van jou worden dus foto's in het testcasetopic verwacht :P)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Ik ga me eerst verder inlezen, en hoop donderdag nog wat te kunnen oefenen. Vrijdag ga ik op vakantie... wat ook mooie gelegenheid tot experimenteren met camera-instellingen is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag binnen gehad :

2x Pentax lensachterdop, 1 prime die ik heb gekocht via eBay had dat ding niet mee geleverd en een andere was zo'n plastic fragiel buigbaar dopje..dat ik daar ook een ander voor wilde :P

4x 77mm lenscap, heb er maar 2 nodig, maar kostte weinig en beter dan weer 1 moeten bestellen (uit Hong Kong, 5 dagen levering was best netjes!) als er eentje zoek is (niet dat dat me al gebeurd is)

En dan vandaag nog Cokin P houder + adapters + ND grad gekocht via eBay, hoop dat ik het snel binnen heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

[idd veel printmeuk]
Hoe verhouden de kosten van zelf printen zich uiteindelijk ten opzichte tot de Hema of de echte fotograaf? Mijn Pixma'tje print ook best leuk foto's, met bijbehorend voordeel dat het a. sneller en b. betere kleurbeheersing is/biedt, maar ik heb (nog van vroeger met de ouwe HP) het idee dat het schreeuwend duur is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
Gister binnen gekregen, mijn nieuwe speedlite 430 ex, komt mooi van pas van het weekend.

Afbeeldingslocatie: http://www.kamera-express.nl/cache/data_product_545_-1

Collectie wordt sneller uitgebreidt dan gedacht tot groot genoegen van mij vrouw... :Y)

[ Voor 21% gewijzigd door Fonzie27 op 11-07-2007 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Tarin schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 08:34:
[...]

Hoe verhouden de kosten van zelf printen zich uiteindelijk ten opzichte tot de Hema of de echte fotograaf? Mijn Pixma'tje print ook best leuk foto's, met bijbehorend voordeel dat het a. sneller en b. betere kleurbeheersing is/biedt, maar ik heb (nog van vroeger met de ouwe HP) het idee dat het schreeuwend duur is..
Ik hou het er voorlopig maar op dat het +- hetzelfde kost (op de 10x15cm PR101 prints na, die zijn een flink eind duurder). Al is het iets duurder, ik kan de inconsistentie en levertijden die de Hema me biedt niet verkopen aan mijn klanten. Alles gaat dus in eigen beheer, 100% consistent en snel :) Het papier is gewoon veel beter, het kan meer hebben en de kleuren zijn ook een stuk beter imo :)

Ik zit zelfs richting een IX5000 of Pro9000 te denken aangezien ik steeds meer en steeds groter begin te printen...

[ Voor 16% gewijzigd door neographikal op 11-07-2007 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 07:26

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

royjn schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 18:48:
Mijn nieuwe aankoop vandaag binnen:

- canon eaos 400d
- canon ef(s) 17-85 mm f/4-5.6 is usm
- canon ef 70-300 mm f/4-5.6 is usm
- canon bg-e3
- nb-2lh

Nu maar een beetje spelen ermee.
bij mij gaat het spelen iig goed af ;) weer eens wat anders dan LEGO (hoewel, de helft van mijn foto's tot nu toe... zijn van LEGO objecten). Wat trouwens ook goed om kleuren in te stellen hoorde ik pas...

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om de kleuren in te stellen?

*Explaination needed for this guy*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Laatst online: 26-09-2024
zoals neo en zen groepsbestelling had ik zelf ook een printspulbestelling:P

vandaag binnengekregen:

4 printsetjes (6 per set)
Ilford Pearl Paper a 250 vel
en laatst een nieuw snijding gekocht, ditmaal een "hak" ding, want snijden verging mij niet zo goed
kan er weer even tegen aan:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Afbeeldingslocatie: http://www.comeacross.info/wp-content/uploads/2006/09/wdfPassport_Portable_1.jpg
Western Digital Passport II 120GB
Nu heb ik eindelijk een externe HD zonder voeding voor mijn Lightroom library.

Afbeeldingslocatie: http://www.digitarvike.fi/ultrapro/cat/images/sandisk/sandisk-extreme-reader.jpg
Sandisk Extreme Reader, eindelijk wat snels voor mijn Extreme III kaartjes.

Geen directe cameraspullen, maar wel alleen maar in gebruik voor mijn fotografie.

[ Voor 9% gewijzigd door Oxi op 11-07-2007 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 18:00

allstarted1

WTRFTS

Oxi schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 13:57:
[afbeelding]

[afbeelding]

Geen directe cameraspullen, maar wel alleen maar in gebruik voor mijn fotografie.
Die WD is sexy! :D

Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

neographikal schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 08:49:
[...]

Ik hou het er voorlopig maar op dat het +- hetzelfde kost (op de 10x15cm PR101 prints na, die zijn een flink eind duurder). Al is het iets duurder, ik kan de inconsistentie en levertijden die de Hema me biedt niet verkopen aan mijn klanten. Alles gaat dus in eigen beheer, 100% consistent en snel :) Het papier is gewoon veel beter, het kan meer hebben en de kleuren zijn ook een stuk beter imo :)

Ik zit zelfs richting een IX5000 of Pro9000 te denken aangezien ik steeds meer en steeds groter begin te printen...
Die A3(+)-printers zien er erg gaaf uit inderdaad... maar ik wil niet weten hoeveel zo'n grote print aan inkt kost.. Maar ik moet m'n inkt ook af en toe op maken (je schijnt er maar een jaar mee te mogen doen), dus ik ga ook maar eens wat fotopapier in huis halen denk ik.
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 11:43:
Om de kleuren in te stellen?

*Explaination needed for this guy*
LEGO is lekker kleurig, maar als je instellingen scheef zijn worden ze te schreeuwerig, en de modellen zijn goed hanteerbaar (lees: klein). Bovendien kan je de kleuren vergelijken met enkele van de miljoenen foto's die op het net rondzwerven - je mag aannemen dat de foto's op lego.com wel redelijk kloppen bijvoorbeeld.
[afbeelding]

[...]
Ik zit ook een beetje met m'n Lightroom-library: het schijnt een qua snelheid nogal uit te maken als de library op een beetje vlotte schijf staat. Werkt dat met een USB-schijf nog een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

[afbeelding]
Pff, paupere USB reader. Mijn Sandisk CF reader heeft een FireWire 800 aansluiting :P

[ Voor 187% gewijzigd door een moderator op 11-07-2007 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Aansluiting zegt niks over performance, wel de chips/binnenwerk. Moet wel erbij vermelden dat men bij externe harde schijven een 20MB/s-chip gebruikt voor USB-exemplaar en een 30MB/s-chip voor een FireWire/USB-exemplaar.

[ Voor 191% gewijzigd door een moderator op 11-07-2007 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Wil ook wel een enigszins fatsoenlijk ogende kaartlezer met firewire en had er nog geen gevonden, dus CyBeR, waar komt die van jou vandaan!??

[ Voor 37% gewijzigd door een moderator op 11-07-2007 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

lateef schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 15:04:
[...]

niet helemaal loze topic. wil ook wel een enigszins fatsoenlijk ogende kaartlezer met firewire en had er nog geen gevonden, dus CyBeR, waar komt die van jou vandaan!??
Mediamarkt Amsterdam, geloof 't of niet. Je krijgt er ook nog cd's bij met CS2 trials (ja mooi op tijd idd ;)), datarecovery software en twee kabels (FW400->FW800 en een gewone FW800.)

Oh en ja hij is nieuw en nee ik had 'm nog niet geshowed dus bij deze voordat ik weer een overijverige mod op m'n dak krijg:

Afbeeldingslocatie: http://sandisk.com/Assets/Products/130/Firewire-Reader_130.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door CyBeR op 11-07-2007 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Tarin schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 14:47:
Ik zit ook een beetje met m'n Lightroom-library: het schijnt een qua snelheid nogal uit te maken als de library op een beetje vlotte schijf staat. Werkt dat met een USB-schijf nog een beetje?
Ik werk al meer dan een jaar met Lightroom op een externe schijf, en ja dat is sneller dan de schijf in mijn macbook. Of dat met deze schijf ook het geval is weet ik niet omdat het een 5400rpm schijf is (net als in macbook). Maar ik heb immers niet zoveel ruimte intern en deze kan ik zonder voeding meenemen. Het is echt snel zat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.elektromedia.cz/img/detail/24346.jpg

Eindelijk gewoon 3fps continue schieten op mijn K10D. Voorheen had ik een El-Cheapo 4GB kaart maar die gaat nu mooi als back-up dienen. Die snelheid merk ik dus wel, voorheen haperde mijn continue shooting doordat de kaart te traag was. Met deze kaart heb ik zowel met RAW als JPEG geen vertragingen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
MasterMaceMichu schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 16:25:
Wederom een setje imitatie Canon BP-511 batterijen, waarvan er wederom één niet volledig oplaad....Ik ga toch maar voor 'the real deal' denk ik......
Na drie verschillende online-shops, met telkens weer een probleem met laden, nu maar eens Hähnel BP-511 replacements gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://www.hahnel.ie/images/products/Hl-511.jpg

Bij Redcoon voor 19,95 (terwijl op dezelfde site ze ook voor 29,95 staan... 8)7 )

Laden als een zonnetje op mijn Hähnel lader:

Afbeeldingslocatie: http://www.hahnel.ie//images/products/Twin%20with%20Plate%20Behind%2007.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Als ik zo 's naar de kop van die duif kijkt stelt deze sigma 70-300 toch niet teleur. Onscherpte is iets minder dan m'n Nikon maar er zit wel meer detail in.

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1093/777931932_9491410a5b.jpg

Deze is klikbaar

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De cashback is vandaag op mijn bankrekening gestort :) . Het papierwerk heb ik op 8 juni 2007 verzonden. 2x geld kunnen uitgeven :9 .

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2007 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 20:26:
De cashback is vandaag op mijn bankrekening gestort :) . Het papierwerk heb ik op 8 juni 2007 verzonden. 2x geld kunnen uitgeven :9 .
Heb je van te voren nog enige blijk van ontvangst/verwerking gekregen van Canon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MasterMaceMichu schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 20:52:
[...]

Heb je van te voren nog enige blijk van ontvangst/verwerking gekregen van Canon?
Ja ik heb een email van hen ontvangen (26 juni). Wel met een hele wazige inhoud maar de titel was duidelijk ;) .

Stukje inhoud:
code:
1
2
R2VhY2h0ZSBQSUVURVIgVkVSRE9VVyAsDQoNCkJlZGFua3Qgdm9vciB1dyBkZWVsbmFtZSBh
YW4gZGUgRU9TIDIwZSB2ZXJqYWFyZGFnIGNhc2ggYmFj

Etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

CyBeR schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 14:50:
[...]

Pff, paupere USB reader. Mijn Sandisk CF reader heeft een FireWire 800 aansluiting :P
Mijne ook, maar die is een stuk trager dan de USB-reader die Oxi laat zien (en ik ook heb)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Die is ook wel een heel stuk duurder... En ik heb maar 1 firewire (400) aansluiting.

Ja, ik weet dat ik ze kan chainen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Floris schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 00:01:
[...]

Mijne ook, maar die is een stuk trager dan de USB-reader die Oxi laat zien (en ik ook heb)
Welke is dat? Ik heb met deze over snelheid nog niet te klagen gehad iig. Hij's sneller dan de USB2 reader van Hama die ik eerst had. (En flink steviger trouwens).
Oxi schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 00:14:
Die is ook wel een heel stuk duurder... En ik heb maar 1 firewire (400) aansluiting.

Ja, ik weet dat ik ze kan chainen...
Mja hij's wat duurder idd maar 't voegt voor mij vooral wat gebruiksgemak toe. Ik heb namelijk al een stel firewire disks die ook altijd aan m'n laptop hangen, dus kan ik 'm gewoon permanent daaraan hangen ipv steeds usb kabeltjes wisselen.

[ Voor 39% gewijzigd door CyBeR op 12-07-2007 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

"Wat duurder" is bij konijn het verschil tussen €22 en €71? Sorry, maar dat ga ik niet voor firewire betalen. Die USB harddisk is ook half zo duur als een versie met firewire..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Oxi schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 00:46:
"Wat duurder" is bij konijn het verschil tussen €22 en €71? Sorry, maar dat ga ik niet voor firewire betalen. Die USB harddisk is ook half zo duur als een versie met firewire..
Bij mm was 'ie 55 ofzo. Dat vond ik op zich wel meevallen. En zoals ik al zei: hij 's ook wat steviger dan die Hama die ik had. Daar had ik steeds 't idee mee dat als ik iets te hard drukte dat 'ie kapot zou gaan. Da's met die sandisk niet. Zul jij ook geen last van hebben gezien dat de behuizing soortgelijk is, maar ze hadden geen USB versie liggen dus dat was sowieso geen optie ;)

[ Voor 36% gewijzigd door CyBeR op 12-07-2007 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
* BasieP heeft een crumpler pretty boy 7500 gekocht :)
past al me zooi mooi in, en nog ruimte voor een flitser over. :)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online

[afbeelding]
Dussssssss, wat doe je daar nou mee? Nou, je gaat zitten printen tot 04:00:

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1281/796523576_a62872aca0_o.jpg

En ja, ik had een kloteklus aan het uitzetten van die lamp middenboven in het frame. Dit is +- een metertje of tien :X

[ Voor 14% gewijzigd door neographikal op 13-07-2007 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

neographikal schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 08:50:
[...]

Dussssssss, wat doe je daar nou mee? Nou, je gaat zitten printen tot 04:00:

[afbeelding]

En ja, ik had een kloteklus aan het uitzetten van die lamp middenboven in het frame. Dit is +- een metertje of tien :X
Damn, wat voor klus was dat? Anyway, da's echt geen metertje of 10, want da's nl van je deur tot aan die kast die we daar bovenin in beeld zien ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:45
Zo. Nieuwe geheugenkaart besteld.

Afbeeldingslocatie: http://www.digitalstreet.nl/images/Sandisk_CFUltra4Gb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heiyu
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 16:01
O+ Eindelijk heb ik er een, na lang wikken en wegen. Zo nu de verzekering bellen. Objectief volgt.

Afbeeldingslocatie: http://stud.cmd.hro.nl/0544277/pic/img1000.jpg

Leica M6 '93

[ Voor 54% gewijzigd door heiyu op 13-07-2007 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pCOW
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-09 21:54
Eindelijk m'n nieuwe telelens besteld en ontvangen:

De Nikon 70-300 VRII :*)

Afbeeldingslocatie: http://www.fotokonijnenberg.nl/images/content/vergroting/22641.jpg

Nu nog even mee spelen en straks mee op vakantie!!
Toch wel een klein verschil in gewicht met m'n "standaard" 18-135 mm

mijn signature is bewust leeg :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
jules schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 10:26:
[...]

Damn, wat voor klus was dat? Anyway, da's echt geen metertje of 10, want da's nl van je deur tot aan die kast die we daar bovenin in beeld zien ;).
Dit soort dingen reken in je m²'s schat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
heiyu schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 12:39:
O+ Eindelijk heb ik er een, na lang wikken en wegen. Zo nu de verzekering bellen. Objectief volgt.

[afbeelding]

Leica M6 '93
rrr!
welke lens wil je erbij?
35 1.4 summilux? :9

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 21:03
Nieuwe lens besteld, lichtsterke lens nodig voor vakantie, tegen een fijne prijs:
Afbeeldingslocatie: http://www.fotokonijnenberg.nl/images/content/middel/15363.jpg
(50mm, F/1.8)

[ Voor 4% gewijzigd door Arjan90 op 13-07-2007 13:05 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 12:58:

Dit soort dingen reken in je m²'s schat ;)
Zet dat dan er dan bij man :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heiyu
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 16:01
abrakadaver schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 13:01:
[...]

rrr!
welke lens wil je erbij?
35 1.4 summilux? :9
hij is al in bestelling en ik heb hem als het goed is begin volgende week. Een 50 1.4 summilux '97

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.fotoshopaalten.nl/images/strapalternatief1.jpg

En hij bevalt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
Ik heb eindelijk een flitser gekocht voor mijn Samsung GX-1L (Pentax Ist*Dl2) het is de Soligor DG420 Z geworden. De pentaxen vond ik te duur en de goedkope Sigma 500st niet alle functies.
Deze flitser heeft echt alles: swifel, tilt, P-TTL, Hulp Licht, Slave functie etc. Gekocht voor 149,- in groningen. Moest hem wel bestellen. Levertijd 1 dag... :)
Ik heb nog nooit eerder een flitser gebruikt, maar naar mijn id doet ie het erg goed. Alles automatisch..heerlijk!
Mensen die wel vaker een flitser hebben gebruikt en hem willen testen op de k100d en k10d? Mogen best eens langskomen, woon wel in groningen.. :D

Afbeeldingslocatie: https://secure.soligor.com/typo3temp/06f283692c.jpg

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*kuch* Alchemist, bij FotoKoch.de had 'ie je 89 euro gekost (+verzendkosten), maar dan met een Exakta plakkertje erop...
Maar 't is een leuke flitser met een hoop mogelijkheden. Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:48
witte toeter:

Afbeeldingslocatie: http://www.photofacts.nl/fotografie/foto/canon_70-200mm_4_is_usm.jpg

verkoper nog vrolijk aan me vragen of ik er geen uv filter op moest, want anders beschadigt je lens zo snel...
terwijl zn collega ernaast een hama filter op een nikon af-s 17-55 f2.8 aan et schroeven was .. :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
En die heb je niet meteen gebitch-slapt? Ik had dat filter gepakt en meteen een vreugdedans op het ding gedaan... :X Ik zou op je eigen lens fijn een christelijk UV-filter gooien... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRJ008
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-07-2023
Al een tijdje geregistreerd en heb de fotografie fora veelvuldig gevolgd (en veel aan reviews en meningen gehad; mijn dank daarvoor!)... en vandaag na lang wikken wegen de knoop doorgehakt en vandaag aangeschaft:

- nikon D80
- nikkor 18-200 VR
- MB D80 grip
- 4 GB SDHC
- lowepro slingshot 300

Deze lens gekozen omdat ik op vakantie een goede allround lens wil hebben... daarna zien we wel verder :) Tot nu toe (slechts 1 dag :)) vind ik de combi fantastisch!
Bovenaan mn verlanglijstje staan nog een externe flitser (sb600 of sb800) en meer SD opslagruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 18:55:
*kuch* Alchemist, bij FotoKoch.de had 'ie je 89 euro gekost (+verzendkosten), maar dan met een Exakta plakkertje erop...
Maar 't is een leuke flitser met een hoop mogelijkheden. Veel plezier ermee!
Tja, ik hoorde dat er toch wel eens problemen zijn met de exacta en ik wou het risico niet lopen om meerdere malen verzendkosten te moeten betalen om hem te laten repareren ofzo.

[ Voor 47% gewijzigd door Frank|A op 14-07-2007 21:48 ]

Pentax k10d - Blog - Flickr

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.