[Fotoapparatuur] Raad eens wat ik nieuw (gekocht) heb. Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 15.384 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Nomad schreef op zondag 01 juli 2007 @ 00:32:
[...]
en dus nog foto's kunnen maken op de vakantie
Ja, hij was op vakantie in Almere :X. Ik blijf toch van mening dat een zonnekap goedkoper is, geen (kans op) optische problemen heeft (in tegendeel) en de lens beter beschermt bij botsingen etc. Mocht je zonnekap een keer sneuvelen (nog niet meegemaakt eigenlijk), dan kan je altijd nog zonder fotograferen. Met een ster in je UVfilter is dat een stuk lastiger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:25
Whoehoe, vanochtend een Pentax K100D gekocht en in één dag al veel plezier van gehad.
Gekocht samen met de kitlens en met de Pentax 360FGZ flitser. Morgen maar met de handleiding erbij alle functies/knoppen uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:55

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Toff schreef op zondag 01 juli 2007 @ 00:50:
[...]
Ja, hij was op vakantie in Almere :X. Ik blijf toch van mening dat een zonnekap goedkoper is, geen (kans op) optische problemen heeft (in tegendeel) en de lens beter beschermt bij botsingen etc. Mocht je zonnekap een keer sneuvelen (nog niet meegemaakt eigenlijk), dan kan je altijd nog zonder fotograferen. Met een ster in je UVfilter is dat een stuk lastiger...
En al die krasjes die je vaak op frontelementen zitten worden niet voorkomen door een zonnekap, zeker niet bij een groothoek lens waar de zonnekap niet bepaald lang is. Een uv-filter is naar mijn mening prima te doen qua optiek en wel zo fijn. We verschillen gewoon van mening en dat mag gelukkig :)

oh en trouwens, hij zei: "Het UV filter op mijn 17-40/4L heeft m'n objectief waarschijnlijk gered vorig jaar." , dat hij het heeft laten fixen in Almere zegt niks over waar hij toen was. Beter gezegd, grote kans dat je zodra iets valt niet meteen diezelfde dag iets laat fixen (je dag is waarschijnlijk al met andere dingen vol gepland).

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:53
Al weer een tijdje terug:
Voor 625 een 20D+originele grip in goede staat weten te bemachtigen
Nu gaat m'n 300D+extra's eruit voor 315 :)
mocht ik de grip nog kwijt willen, dan heeft deze upgrade me niet veel gekost :)
Heb vorige week ook bij hvstar besteld (polarisatie-filters etc.)en ga over 1 week weg (ardennen), en 1,5 week later naar Amerika. Hopelijk is het er iig in 3 weken

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

inquestos schreef op zondag 01 juli 2007 @ 16:21:
Al weer een tijdje terug:
Voor 625 een 20D+originele grip in goede staat weten te bemachtigen
Nu gaat m'n 300D+extra's eruit voor 315 :)
mocht ik de grip nog kwijt willen, dan heeft deze upgrade me niet veel gekost :)

[...]

Heb vorige week ook bij hvstar besteld (polarisatie-filters etc.)en ga over 1 week weg (ardennen), en 1,5 week later naar Amerika. Hopelijk is het er iig in 3 weken
Trust me, die grip wil je niet kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
onwijs brute aankoop!!!!

kapje voor me 580EX O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

wilmocs schreef op zondag 01 juli 2007 @ 18:18:
onwijs brute aankoop!!!!

kapje voor me 580EX O-)
krengen kosten 30 euro ofzo...slaat echt werkelijk nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 07:31
Op ebay had ik hem voor 11, met verzenden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Voor 3,90 dollar, +9,90 dollar verzendkosten
Fairy schreef op zondag 01 juli 2007 @ 16:32:
Trust me, die grip wil je niet kwijt.
Ach ik zie wel (vind 't toch wat gewicht toevoegen), mocht ik hem kwijt willen, zijn er iig genoeg kandidaten

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
Toff schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 01:59:
[...]
De context is dat je met maar 1 lens op vakantie gaat, naar een land waar niets te koop is?
Nee, de context is dat op vakantie ben in, zegge, een spanje. Dan heb ik dus geen zin om me te laten naaien door de lokale fotoshop. En sowieso, iets met garantie?
Dan doet een verzekering er IMHO ook niets meer toe, achteraf. Verder lees ik meer griezelverhalen over kapotte UVfilters die niet meer te verwijderen zijn, dan van beschadigde frontlenzen van "onbeschermde" objectieven met zonnekap.
Wat jij leest zijn harde cijfers? Man! zoek een baan bij het ministerie, ze staan te springen om mensen als jij. Ik volg de strategie: goed filter + zonnekap. Scheelt behalve eventuele schade ook in de bergen nog een klap UV-straling die je lichtmeting verziekt.
Hoe kan een UVfilter een "eerste klap" opvangen dan, met je zonnekap erop? Ik heb (o.a.) een EF-S17-55/2.8 en een EF70-300DO, maar geen haar op mijn hoofd om die te verzekeren of om er een UVfilter op te doen (en ik heb zelfs een net filter bij die laatste cadeau gekregen).
Dan heb je óf weinig haren op je hoofd, of iig, weinig nadenkende... Of je komt nooit buiten, waardoor de kans op schade nihil is. Iig, bij mij: waar gehakt worden, vallen spaanders, en ik zal blij zijn als iets/iemand anders mijn gear jat/beschadigd, ik van de verzekering een mooi bedrag terug krijg indien dit niet te verhalen is op die iets of iemand anders. enne, denk jij dat een verzekering ongelimiteerd blijft uitkeren? Als jij drie keer met een verrot filter bent aangekomen of 3 x met een gesloopt frontelement van een 17-55, is nog wel een verschil. Zeker omdat je van die drie keer een kaputt filter wel zelf kan slikken, om die verzekering wat te ontzien (premie enzo).
IMHO alleen leuk als je naar de Sahara gaat ofzo.[/quote]

Raad eens waar ik volgend jaar heen ga? De Gobi, maar kwa omstandigheden en vooral hoeveelheid aanwezige photoshops niet zo heel verschillend imho.

Maar ditzelfde geldt ook voor ieder ander buitenland waar je geen zin hebt om op zoek te gaan naar een photoshop bij het minste tikje op je frontelement. Doe wat je wil, maar bij mij gaan de filters er níet af.

Ow, en wat dacht je van party-fotografie? Of denk je dat je daar ongeschonden door elk feest heen komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Henk schreef op zondag 01 juli 2007 @ 22:35:
Ow, en wat dacht je van party-fotografie? Of denk je dat je daar ongeschonden door elk feest heen komt?
Ik ga de deur toch niet uit zonder zowel Hoya SMC als originele zonnekap op m'n 17-55 hoor...
En soms breekt het angstzweet me uit als ik met m'n 15mm fish op pad ben, wegens helemaal niets ervoor...

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
imo heeft een discussie over wel of niet een filter op je lens draaien weinig te maken met nieuwe spullen die gekocht zijn

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 17:32

Spotter

Lichtnicht

YellowCube schreef op maandag 02 juli 2007 @ 09:29:
[mbr]imo heeft een discussie over wel of niet een filter op je lens draaien weinig te maken met nieuwe spullen die gekocht zijn[/]
In dat geval, ook m'n UV filter voor de 300mm is binnen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coorz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-12-2017

coorz

Back to crop!

Nieuw spul eindelijk gearriveerd:
16-35L mkII. Lenskap is huge :>
Afbeeldingslocatie: http://www.displayfreak.com/5d/IMG_0018.jpg

30D+17-55IS kit, m'n eerste IS lens is wel even wennen.
Afbeeldingslocatie: http://www.displayfreak.com/5d/IMG_5391.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Waa 16-35II \o/

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl4pp13
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

coorz schreef op maandag 02 juli 2007 @ 17:02:
[afbeelding]

[afbeelding]
Leuke gear :9~ Hoop dat als ik weer wat geld heb weer wat leuke gear kan kopen, maar leuke gear zoals jij zit er nog niet in voor 16-jarigen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuestionMarc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:06
Ongeveer een maand geleden deze aangeschaft:

Afbeeldingslocatie: http://www.surf2me.demon.nl/50-150.jpg

Mooi lensje voor weinig geld! :9

Op de fiets vervuil je niets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

QuestionMarc schreef op maandag 02 juli 2007 @ 20:48:
Ongeveer een maand geleden deze aangeschaft:

Mooi lensje voor weinig geld! :9
Gefeliciteerd!...maar nog belangrijker: hoe bevalt ie en waar heb je 'em gekocht? Ik heb er ook even aan zitten denken maar zal de 80-150mm incidenteel gebruiken dus ben (met toeval) voor de 28-70 gegaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2007 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Afbeeldingslocatie: http://www.fotoversand-afa.de/images/tamron7030di.jpg
Voor pentax K-mount.

Vanmiddag opgehaald bij de fotograaf :)

Toen ik hem voor het eerst op me camera zette dacht ik echt van Wow, wat een joekel van een ding. Maar dat komt denk omdat ik de kleine pentax 18-55 gewend ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
coorz schreef op maandag 02 juli 2007 @ 17:02:
[afbeelding]

[afbeelding]
:9 Maar zo'n 16-35 past natuurlijk het lekkerst op FF :Y ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coorz

coorz

Back to crop!

inquestos schreef op maandag 02 juli 2007 @ 21:06:
[...]

:9 Maar zo'n 16-35 past natuurlijk het lekkerst op FF :Y ;)
Yep, i know O-) De 30D is de backupbody (evt. voor het vrouwtje).
coorz vindt zonnekap voor die 17-55 ietsiepietsie aan de dure kant :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 07:58

RBH

coorz schreef op maandag 02 juli 2007 @ 22:04:
[...]

Yep, i know O-) De 30D is de backupbody (evt. voor het vrouwtje).
8)7

Voor sommige mensen is een 30D al een soort droom, maar nee hoor, meneer heeft hem als back-up. Haha. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Mwah, met de huidige prijzen is een 30D toch niet zo onbereikbaar meer? De combinatie met de lens is wat anders natuurlijk, maar de body op zich is goed te doen als je er echt van droomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Muse schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 00:19:
Mwah, met de huidige prijzen is een 30D toch niet zo onbereikbaar meer? De combinatie met de lens is wat anders natuurlijk, maar de body op zich is goed te doen als je er echt van droomt.
Voor mij is het wel een haalbare droom hoor, maar ik ken mijn 350D nog geen eens, dus mocht ik mijn 350D gaan verlaten zal dat eerder voor een tweedehands 30D zijn (tegen die tijd) of een nieuwe 40D (/50D??).

Anyway, back on-topic maar weer. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

2de hands maar gloedje nieuw :P :)

* Nikon D50 (aanschaf datum eind nov. 2006, minder dan 1600 foto's )
* Nikon 18-70mm ED glas :P
* SB 600 flitser
* flits defuse kap
* extra accu (totaal 2)
* rugtas
* 1GB SD Kingston
* UV filter
* Polarosatie filter
* knijpding voor stof weg te halen
* alle bonnen en ned. import

Afbeeldingslocatie: http://img101.imageshack.us/img101/4300/copyofdscf0080hv5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img224.imageshack.us/img224/6900/copyofdscf0082nl8.jpg
D50 helemaal in zijn sas :P

owja rugtas vergeten :X

totaal prijs: € 650,= euro :Y)
moest er wel voor naar doetinchem vanuit haarlem.. :D maar dat had ik er wel voor over

[ Voor 10% gewijzigd door ReseTTim op 03-07-2007 01:04 ]

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:47
ReseTTim schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 00:41:

* SB 600 flitser
* flits defuse kap
* extra accu (totaal 2)
* rugtas
* 1GB SD Kingston
* UV filter
* Polarosatie filter

[afbeelding]

[afbeelding]
D50 helemaal in zijn sas :P

Nice, heb dezelfde cam + lens. Mag ik vragen wat het je gekost heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReseTTim schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 00:41:

* SB 600 flitser
* flits defuse kap
* extra accu (totaal 2)
* rugtas
* 1GB SD Kingston
* UV filter
* Polarosatie filter

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Mag ik vragen wat het gekost heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik schat een euro of 650.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 16:36
Ik heb nu al 2 jaar een Canon 350D. Erg fijne camera, maar de laatste tijd begin ik me steeds meer te storen aan de kitlens. Krijg steeds vaker de indruk dat de foto's net niet scherp genoeg zijn. Net niet dat hebben wat ik ervan verwacht.
Heb na lang zoeken gisteren de knoop maar eens doorgehakt, en het volgende besteld;

Afbeeldingslocatie: http://i17.tinypic.com/6g0op42.jpg

Canon EF 24-70mm f/2.8L USM. :P

Ik hoop alleen dat die er is voordat ik op vakantie ga. Kan ik dan alvast eens uitproberen of er verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coorz

coorz

Back to crop!

wizzzzzz schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 08:39:
Ik heb nu al 2 jaar een Canon 350D. Erg fijne camera, maar de laatste tijd begin ik me steeds meer te storen aan de kitlens. Krijg steeds vaker de indruk dat de foto's net niet scherp genoeg zijn. Net niet dat hebben wat ik ervan verwacht.
Heb na lang zoeken gisteren de knoop maar eens doorgehakt, en het volgende besteld;

[afbeelding]

Ik hoop alleen dat die er is voordat ik op vakantie ga. Kan ik dan alvast eens uitproberen of er verschil is.
Gefeli met de lens. Of er verschil is met de kitlens? Zeeeeker weten!
Alleen niet schrikken van het gewicht en afmetingen van de lens, zonnekap er op en _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 00:07

Chiron

Moderator Discord
Afbeeldingslocatie: http://i15.ebayimg.com/06/i/000/a7/01/7e93_1_b.JPG

Nikon N2020 + Nikkor 50mm 1.4 AF voor 180 euro incl. shipping op e-bay :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je gaat alleen wel een stukje groothoek missen als je de kitlens niet meeneemt.
24mm op een Canon cropbody is namelijk niet echt groothoekig meer. Maar daarvoor kan je natuurlijk altijd nog de kitlens meenemen, voor dat stukje 18-24.
Of een Canon 17-40L halen, of een Tamron 17-50, of een Canon 17-35 of 16-35 etc enz. :)

Wat ga je er mee doen Chiron? Was de aankoop voornamelijk voor die 50mm F1.4 ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:04
@wizzzzzz: ik hoop dat je een grip onder je 350D hebt. Anders is de gewicht verdeling helemaal vernaggelt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 00:07

Chiron

Moderator Discord
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 10:25:
Wat ga je er mee doen Chiron? Was de aankoop voornamelijk voor die 50mm F1.4 ? :)
Het was me inderdaad om de lens te doen :p Heb nog een goeie lichtsterke lens nodig voor mn concertshoots, voor als er echt superweinig licht is.

Aangezien een nieuwe 50mm F1.4 voor 320 over de toonbank gaat (288 bij konijn zie ik nu), en 2e hands op ebay los voorbij komt voor +/- 220 A 250 euro, vond ik dit geen slechte deal.

Die camera interesseert me niet zo heel veel, is volgens mij ook niet zo heel veel meer waard, maar mn dinnetje riep al dat ze die N2020 wou hebben om mee te prutsen, dus als het kwalitatief nog enigzins ok is gaan we er veel lol aan beleven :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 10:25:
Je gaat alleen wel een stukje groothoek missen als je de kitlens niet meeneemt.
24mm op een Canon cropbody is namelijk niet echt groothoekig meer. Maar daarvoor kan je natuurlijk altijd nog de kitlens meenemen, voor dat stukje 18-24.
Of een Canon 17-40L halen, of een Tamron 17-50, of een Canon 17-35 of 16-35 etc enz. :)
Ik denk de lens die hier het beste op aan sluit, wanneer we over een EF-S cropcam praten, de 10-22 van Canon is. Dan dek je echt (bijna) alles compleet af. Ik heb de 10-22 en de 24-70 zal mijn volgende aankoop zijn wanneer ik er het geld voor (over) heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whaa, dit is eigenlijk echt een evil topic... zit de hele tijd van 'oef, das leuk, dat zou ik ook wel willen... ' en heb mn 400D pas net 4 weken... :$ Ding kost eigenlijk echt te veel geld :P

Ik hoop dat zus nog heel lang doet over de aanschaf van een eigen DSLR body.... anders moet ik haar lenzen en filters inleveren, en moet ik het zelf gaan kopen.... Vind de 25-105 mm Sigma met f2.8 toch wel wat fijner dan mijn kitlens, 18-55 mm f3.5, maar daarentegen mis ik dan wel weer de wat grotere hoek van mn kitlens...

Tot die tijd staat op mijn verlanglijstje (ben over 1.5 maand jarig):
Flitser!!!
Opzich is de interne flitser wel leuk, maar vind t mooier als ik kan bouncen... lelijke schaduwen altijd :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ik ken geen 25-105 van sigma? of welk merk dan ook....welke lens heb je het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-09 15:52

ThunderNet

Flits!

Chiron schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 10:39:
[...]

Het was me inderdaad om de lens te doen :p Heb nog een goeie lichtsterke lens nodig voor mn concertshoots, voor als er echt superweinig licht is.

Aangezien een nieuwe 50mm F1.4 voor 320 over de toonbank gaat (288 bij konijn zie ik nu), en 2e hands op ebay los voorbij komt voor +/- 220 A 250 euro, vond ik dit geen slechte deal.

Die camera interesseert me niet zo heel veel, is volgens mij ook niet zo heel veel meer waard, maar mn dinnetje riep al dat ze die N2020 wou hebben om mee te prutsen, dus als het kwalitatief nog enigzins ok is gaan we er veel lol aan beleven :)
Is opzich wel leuke camera hoor zo'n F501 :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzzzzz
  • Laatst online: 14-08 16:36
relonky schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 10:28:
@wizzzzzz: ik hoop dat je een grip onder je 350D hebt. Anders is de gewicht verdeling helemaal vernaggelt. ;)
Ik zag inderdaad later pas dat die ongeveer een kilo weegt. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk ga ik er toch aan geloven... flitsfotografie.

Afbeeldingslocatie: http://www.dpreview.com/news/0401/PMA/Nikon/sb600-001.jpg

Sb-600, zit alleen nog te kijken naar een goede diffuser maar vind het resultaat met de stofen niet echt spectaculair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 10:51:

Ik denk de lens die hier het beste op aan sluit, wanneer we over een EF-S cropcam praten, de 10-22 van Canon is. Dan dek je echt (bijna) alles compleet af. Ik heb de 10-22 en de 24-70 zal mijn volgende aankoop zijn wanneer ik er het geld voor (over) heb.
Hmm heb je heel erg gelijk in ja, die was ik even vergeten! :o Met die lens erbij heb je dan inderdaad ook nog een heerlijk groothoek(!) bereik erbij. 22-24 gat is niet noemenswaardig :)
Maar qua vervanging van het 18-24 bereik (wat je mist als je de kitlens weg doet en alleen de 24-70 hebt..) waren de opties die ik noemde wel goed, de 10-22 is meer een uitbreiding van het bereik ;) (tov de kitlens al 10mm ipv 18 en dat scheelt behoorlijk!)

Maar inderdaad wel het handigste (als je zoveel groothoek tenminste nodig hebt) en het mooiste :)

Daarmee heb je ook geen behoorlijk stuk overlap met de 24-70, wat met een 17-40,16-35 en vooral met een 17-50 natuurlijk wel het geval is. Een 10-22 lijkt mij idd ook de mooiste oplossing voor erbij.
Maar dan moet wizzzzz dat natuurlijk wel nodig hebben voor zijn fotografie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Laatst online: 07:22

rapture

Zelfs daar netwerken?

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/rapture/stockage/got/graspop_ammo.jpg
Voor Graspop had ik 2 extra geheugenkaartjes van 4GB en 4 Lenmar batterijen (totaal 6 batterijen). 3 batterijen waren genoeg om 3 dagen Graspop te doen en ik had eerder opslagruimte tekort (18GB is niet genoeg ;) ). Van de Lenmar batterijen is er nu al eentje zoek. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nomad schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 11:11:
ik ken geen 25-105 van sigma? of welk merk dan ook....welke lens heb je het over?
sorry, moest 28-105 mm zijn...
Afbeeldingslocatie: http://photoblog.ru/images/uploads/Sigma_28-105mmF28-4_DG.jpg
lijkt op deze, maar volgens mij geen DG, hij is iig niet zo nieuw, denk minstens zo'n 4 jaar oud?

Maar om ontopic te blijven:
2 weekjes geleden toch nog maar naast mn 1 Gb kaartje een 2 Gb kaartje gekocht en een extra accu...
Was ik heeeeeeeeeeel blij mee dat weekend (bruiloft in Delft / romantisch kasteeltje), aangezien ik zo'n 1600 foto's in 3 daagjes heb geschoten en accu's ook leeg aangezien ik toch wat wilde flitsen...
Selectie van foto's hopelijk zsm ergens in FGS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rapture schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 12:03:
[afbeelding]
Voor Graspop had ik 2 extra geheugenkaartjes van 4GB en 4 Lenmar batterijen (totaal 6 batterijen). 3 batterijen waren genoeg om 3 dagen Graspop te doen en ik had eerder opslagruimte tekort (18GB is niet genoeg ;) ). Van de Lenmar batterijen is er nu al eentje zoek. :D
Alles in RAW geschoten ofzo :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rapture schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 12:03:
Van de Lenmar batterijen is er nu al eentje zoek. :D
Heb je al in je camera gekeken? (of ben je echt zo slordig met je spullen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 18:26
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 13:38:
[...]

Alles in RAW geschoten ofzo :X
Waarom niet? Doe ik ook...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Laatst online: 15-09 14:04
Simon schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 14:40:
[...]

Waarom niet? Doe ik ook...
Een festival fotograferen, en dan met 18 GB niet genoeg hebben.. pfoe dan zou ik ook jpeg schieten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Met 18GB aan foto's op één dag (P45's uitgezonderd) denk ik eerder aan zoiets als Ah, 6GB per dag is pittig, maar nog wel te doen :P Toch is zo'n ding als dit wel enorm leuk :9

Afbeeldingslocatie: http://www.ajelectronics.co.uk/images/products/small/xl2.jpg

* neographikal wil overigens ook wel eens wat met video gaan prutsen :) Maar die prijzen... :X

[ Voor 113% gewijzigd door neographikal op 03-07-2007 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:20
Cyclonist schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 14:46:
[...]

Een festival fotograferen, en dan met 18 GB niet genoeg hebben.. pfoe dan zou ik ook jpeg schieten ;)
Volgens mij had hij het over 3 dagen fotograferen en dan is 6GB gemiddeld per dag niet eens zo heel slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Nog net in de cashback een 70-200 f4is en, na lang twijfelen, toch een 17-85 is.
Spotter schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 21:04:
Na een maandje terug de Canon 70-200 2.8 L IS USM gekocht te hebben is daar een paar dagen terug nog meer wit L glas bijgekomen in de vorm van een 300 4 L IS USM. Na vele jaren plezier van de 50-500 is het binnenkort toch echt over en uit daarvoor.
Waarom heb je niet gekozen om een 1.4 of een 2.0 converter bij je 70-200 te doen?

[ Voor 8% gewijzigd door bombadil op 03-07-2007 15:06 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
wizzzzzz schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 08:39:

Ja, dat ga je wel merken :)

EF-S 18-55mm: 190 gram, max diameter x lengte (in mm): 69,0 x 66,2
EF 24-70mm L: 950 gram, max diameter x lengte (in mm): 83,2 x 123,5

Heeft dat ding niet de bijnaam "The Brick"?
Je zal jezelf een heel andere vasthoudtechniek moeten aanleren, dat is zeker, met of zonder grip. Meer de lens vasthouden en (bij)sturen met de body, tenminste dat doe ik bij zwaardere objectieven.
Kwalitatief is het wel een mooie sprong voorwaarts natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Afbeeldingslocatie: http://www.robgalbraith.com/data/1/rec_imgs/115_nikon_17-55.jpg

Zaterdag ophalen \o/
Een Nikon AF-S 17-55 f/2.8 G IF ED DX

En vandaag zat er voor mij een Nikon MH-18a in een pakketje :D

[ Voor 11% gewijzigd door ThunderNet op 03-07-2007 20:13 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das geen vervelend stukje glas.. Wat ga je er zoal mee schieten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 20:59:
Das geen vervelend stukje glas.. Wat ga je er zoal mee schieten ?
Denk dat ik eerst een weekje kijk of ik het wat vind. En anders gaat ie weer in de verkoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 12:01
ThunderNet schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 20:11:
[afbeelding]

Zaterdag ophalen \o/

En vandaag zat er voor mij een Nikon MH-18a in een pakketje :D
* CptMorgan is best jaloers.. :P Ook op de rest van je lenzen eigenlijk.. :P

[ Voor 7% gewijzigd door CptMorgan op 03-07-2007 22:25 ]

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Laatst online: 07:22

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 14:39:
Heb je al in je camera gekeken? (of ben je echt zo slordig met je spullen?)
Uit de camera had ik de 5de batterij gehaald en de 6de ontbreekt nog.

Met computerschroeven ben ik idd slordig, zo heb ik honderden van die dingen in een bakje en kan elke keer naar verse schroeven grijpen. Als het bakje leeg is, dan schraap ik wat schroeven van de vloer op en ik heb weer honderden van die dingen. Met 6 batterijen zit ik safe, als ik maximaal 3 batterijen kan gebruiken.
Indeed, pure raw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

Zaterdag ophalen \o/
Waarom een 17-55 als je al een 17-35 hebt? Da's wel heel veel overlap voor deze niet al te goedkope lenzen (tenzij de 17-35 in de verkoop gaat als de 17-55 je bevalt)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 10:51
^^
Gisteren mijn eerste spiegelreflex camera gekocht.
Een Nikon F80 met Nikkor AF - G 28-80mm lensje, een brut aan filters, (waaronder uv en polaroid) een nek riempje, en nog wat andere zooi.
Op marktplaats voor 95 euro gevonden.

Natuurlijk bewust voor analoog gekozen, omdat ik niet het geld heb meteen een dure digitale aan te schaffen. Wil eerst gewoon wat leren te fotograferen zo. (wie weet bevalt het mij wel niet, en heb ik duizenden euro's voor niks uitgegeven.)
Ben nu aan het kijken naar:
batterygrip mb-16
extra lensjes (liefst ook nog wat leuks voor macro, dat lukt hier niet echt geweldig mee nog)
cameratas. (all weather behuizingetje erbij is wel handig)

En misschien binnenkort ook maar wat doka apparatuur aanschaffen, om de prijs hoef je het tegenwoordig absoluut niet meer te laten.

Ik spring wel meteen in het diepe met al deze brut, maar ik steek er dan ook wel veel tijd in.

Edit: als mensen nog tips hebben met aan te schaffen lensjes oid, dan ben ik een en al oor. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door warcow op 03-07-2007 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 23:13:
[...]

Waarom een 17-55 als je al een 17-35 hebt? Da's wel heel veel overlap voor deze niet al te goedkope lenzen (tenzij de 17-35 in de verkoop gaat als de 17-55 je bevalt)!
Hij heeft die 17-35 dubbel en gaat er een inruilen voor een 17-55, puur voor de centen van de verkoop.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Oxi schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 23:40:
[...]

Hij heeft die 17-35 dubbel en gaat er een inruilen voor een 17-55, puur voor de centen van de verkoop.
En weekje mee testen :) Als hij wel veel beter bevalt dan de 17-35.. gaat die weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 17:32

Spotter

Lichtnicht

bombadil schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 15:05:

Waarom heb je niet gekozen om een 1.4 of een 2.0 converter bij je 70-200 te doen?
Ik heb het al eerder in dit topic uitgelegd, maar we gaan in de herkansing ;).

Naast die 70-200 schiet ik veel op/rond de 300mm. Daarnaast is er de mogelijkheid om met een 1.4 extender op 420mm te komen, en met een 70-200 gaat dat niet werken (ik voel helemaal niets voor een 2.0x converter). Een losse 400mm is echter weer teveel om continue mee rond te lopen, en mist IS. Daarnaast kon ik het financieel behappen, en was de keuze snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThunderNet schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 23:44:
[...]

En weekje mee testen :) Als hij wel veel beter bevalt dan de 17-35.. gaat die weg :)
Ah, ruilen met je 2e 17-35, vandaar :)

Ik ben benieuwd naar je bevindingen dus post die maar lekker in het Nikonmount topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 02:59

ppFreddy

gewoon Frederik

[afbeelding]

Zaterdag ophalen \o/
mesa wanna :9~

mooie aankoop, spijtig voor mij dat die zoveel kost...

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 11:23:
Eindelijk ga ik er toch aan geloven... flitsfotografie.

[afbeelding]

Sb-600, zit alleen nog te kijken naar een goede diffuser maar vind het resultaat met de stofen niet echt spectaculair.
tja, bij mij zat erbij in het kitje. ik weet dat het nog is 28,= euro erbij is. maar nu ik hem heb ben ik er wel blij mee :) :P
ik zou zeggen probeer anders eerst is zonder.. en fabriseer er anders zelf één ;)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Eigenlijk vind ik dat er teveel in dit topic geouwehoerd wordt over andere dingen. Waarom niet gewoon neerzetten wat je gekocht hebt (en al thuis hebt liggen, dus niet wat je hebt besteld of wat je gaat bestellen) met daarbij het liefst een foto die je zelf gemaakt hebt.

Just my 2 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nose
  • Laatst online: 04-04-2018

nose

size matters

@ Gerard: een beetje gezelligheid mag toch wel? 8)
neographikal schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 14:48:
* neographikal wil overigens ook wel eens wat met video gaan prutsen :) Maar die prijzen... :X
Same here! :+

P R N D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
nose schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 03:18:
@ Gerard: een beetje gezelligheid mag toch wel? 8)
Daar hebben wie IRC voor :)

Hoe een ander fotografie-aanschaf-topic loopt op een bepaald dutch fotografie forum vind ik beter, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 23:31

Vuvuzela

My spire is forming

O+ :$

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/kasella/got/5DLOGO.jpg

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.multimediapc.nl/images/seagate_hd.jpg

Seagate Barracuda 400GB Sata 16 MB. Waarom deze? Ik wilde een 320 HDD maar voor 7 euro meer had ik deze 400GB variant. Ik weet niet eens hoe ie presteert :X

Afbeeldingslocatie: http://www.dvwarehouse.com/images/ddr667so1gbkx2_cc.jpg
2x 1GB Kingston PC5300. Een paar weken geleden kocht je deze nog voor 62 euro. Helaas geen tijd, dus niet gekocht. Vandaag 85 euro voor betaald, maar durfde niet langer uit te stellen. Heeft iemand voor mij een verloopje van DDR1 naar DDR2? :+

Modbreak:Even een algemene opmerking naar aanleiding van bovenstaande post:
HD's, geheugen, laptops en andere zaken vallen m.i. niet direct onder fotoapparatuur. Die aankopen mogen in dit topic dan ook achterwege blijven.Dank.

[ Voor 174% gewijzigd door YellowCube op 04-07-2007 21:36 . Reden: wat overleg. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Mig, ik neem aan dat je dat soort schijven sowieso voor opslag hebt: boeit weinig. Maar die seagates presteren best okay :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Damn, gefeliciteerd. :P

Heb er vandaag nog een 1GB CF kaartje bijgekocht. (Ultra II)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 20:07:

non gerelateerde fotoapparatuur post
Modbreak:er nog verder over uitwijden is ook niet gewenst

Maar goed fotoapparatuur dus..soon nog een postje van mij ;)
hoop morgen :)

[ Voor 67% gewijzigd door YellowCube op 04-07-2007 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet ik NB nog mijn legale artikel te posten:

Afbeeldingslocatie: http://www.avi.com.tw/menory_card/menory_card_image/SanDiskExtremeIII.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Laatst online: 14-12-2021
Ben er superblij mee :D
Afbeeldingslocatie: http://www.techshout.com/images/transcend-8gb-266x-card.jpg

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eqidna
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-09 12:57

eqidna

Improvement in Progress

Gisteren de 400D + 18-55 + 55-200 + grip ontvangen.
De verkoper had nog een Canon RS-60E3 liggen die ik er gratis heb bijgekregen.
Aangezien mijn 2x 2GB Transcend 120x nog niet binnen waren ben ik maar snel even langs een fotozaak gereden voor een 1GB Ultra II te kopen en een Lowepro tasje (weet niet meer uit m'n hoofd welk type exact).

Eerste indrukken:
- Batterij laadt verbazend snel op! (ivm andere toestellen of oplaadbare batterijen)
- Nog even 2 accu's bestellen op aq4u denk ik voor in de grip. Het vasthouden van de 400D zonder grip gaat wel goed in feite, zeker als je je tweede hand gebruikt om de lens te ondersteunen.
- Mijn handleiding ligt nog bij m'n vriendin, waardoor ik niet veel heb kunnen prullen met instellingen en ik voorlopig nog mooi op de verschillende auto-standen fotografeer.
- LCD achteraan is erg duidelijk. Grijs op wit is mooi leesbaar.
- Door je zoeker kijken is veel beter dan op zo'n compact schermpje.

Zeer tevreden tot nu toe, maar nog niet genoeg foto's kunnen nemen die op iets zouden kunnen trekken. Ben wel al verliefd op het geluid dat hij maakt. Een dezer dagen eens wat deftige foto's gaan maken en dan wat feedback vragen. Blij dat ik er zelf geen cent aan heb moeten uitgeven, buiten het tasje en de 1GB CF kaart. Rest is bonus van bedrijf. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.accushop.at/images/2GB-Ultra-II-SD.jpg

Bij de MM...30 euro
Ik weet niet of het duur is, maar had hem snel nodig, omdat ik zaterdag naar china ga :)
Nu heb ik totaal 4gb...meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Laatst online: 26-09-2024
nieuw statief :)

Velbon Sherpa 750R
Heerlijk stevig, en met een quick release systeem wat echt super werkt!!!

Afbeeldingslocatie: http://www.digitcam.hu/kozepso/tartozek/allvany/vshe750e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 10:02
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 13:03:
[afbeelding]

Bij de MM...30 euro
Ik weet niet of het duur is, maar had hem snel nodig, omdat ik zaterdag naar china ga :)
Ik heb ze laatst gezien voor 22,50 .... maar alsnog nette prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 23:31

Vuvuzela

My spire is forming

Afbeeldingslocatie: http://www.valueland.jp/images/TS4GCF120.gif

Transcend 4gb CF 266x voor tripje richting Polen.
Morgen verwacht ik nog een extra accu voor de 5D :)

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje
  • Laatst online: 14-09 09:04

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

Joepieee een Sigma 18-55 f2.8 EX. Superlensje echt een goede aanvulling op mijn sigma 18-200 3.5-6.3 "buitenlens", Ik kan nu ook binnen goede scherpe foto's maken.

Er schijnt van deze ook een macroversie te zijn, maar het enige verschil wat ik er van kan vinden is dat deze 20cm focus distance heeft (deze 28) en filtermaat voor deze is 67 mm en van die macro 72mm.

Voor de rest geen wezelijke verschillen en op internet geen enkele vergelijking te vinden, de macro is wel nieuwer.

Een mail naar sigma heeft niet zoveel zin want daar krijg ik geen antwoord op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Zoeken naar de Sigma 18-50mm f/2.8 EX DC (Macro) geeft meer resultaten. ;)

Sigma 18-50mm f/2.8 EX DC
Sigma 18-50mm f/2.8 EX DC Macro

[ Voor 14% gewijzigd door Oxi op 05-07-2007 20:05 ]

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje

Peentje

Oxi schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 20:04:
Zoeken naar de Sigma 18-50mm f/2.8 EX DC (Macro) geeft meer resultaten. ;)

Sigma 18-50mm f/2.8 EX DC
Sigma 18-50mm f/2.8 EX DC Macro
Ja deze had ik ook gevonden, maar ik bedoel geen vergelijking, de niet macro versie kostte 600 euro, (heb hem gekocht voor 430 nadat ik een medewerker van de media markt had gewezen op de fotokonijnenberg en de sigma site) ik was er van overtuigd dat het dezelfde was op de filtermaat na.

maar uit deze en andere reviews kan je niet echt zien welke dat er "beter" is.

edit:

via slrgear.com zie ik nu net dat de macro versie een nieuwere versie is, hoop dat de kwaliteit tussen de twee niet echt veel uitmaakt, anders ben ik toch genaaid. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Peentje op 05-07-2007 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan was de standaardprijs bij de Mediamarkt niet echt scherp te noemen...
Bij SLRGear wordt de Macro versie betere scores toegedicht, hoewel er bij beide lenzen nog maar weinig reviews geplaatst zijn (en de ene gebruiker kritischer zal zijn dan een ander). Photozone heeft ze beide getest, alleen met verschillende mount:
Note: The results are NOT cross-system comparable due to the differences between the image systems (low-pass filter + sensor + A/D + in-camera post-processing + RAW converter profile).

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2007 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje

Peentje

Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 20:18:
Dan was de standaardprijs bij de Mediamarkt niet echt scherp te noemen...
Bij SLRGear wordt de Macro versie betere scores toegedicht, hoewel er bij beide lenzen nog maar weinig reviews geplaatst zijn (en de ene gebruiker kritischer zal zijn dan een ander). Photozone heeft ze beide getest, alleen met verschillende mount:

[...]
nope, had em ook nooit gekocht voor dat geld, maar een paar tientjes vindt ik nog wel gaan, trouwens die prijzen van de wel en niet macroversie liggen niet echt gek veel uit elkaar, dus het verschil zal ook wel niet zo groot zijn.

Is het zo dat een lens een "macro" tag krijgt als deze op korter of gelijk aan een afstand van 20 cm kan scherpstellen?
Want dan hebben ze alleen het eerste stuk glas vergroot, (de bolling) om zo die 8 cm, eraf te snoepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 15-09 10:08
Net een Sigma 70-300 APO binnen gekregen. Even snel een paar test shots gedaan en volgens mij heb ik wel een goede, wat denken jullie:

240mm f8 en dan een crop van ongeveer 1 kwart.

Afbeeldingslocatie: http://i45.photobucket.com/albums/f81/wijnands/test2_crop.jpg

(origineel: http://i45.photobucket.co...1/wijnands/test1_crop.jpg)

Afbeeldingslocatie: http://i45.photobucket.com/albums/f81/wijnands/test3.jpg

(origineel: http://i45.photobucket.com/albums/f81/wijnands/test3.jpg)

[ Voor 36% gewijzigd door Wijnands op 05-07-2007 22:10 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
Wijnands schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 22:04:
Net een Sigma 70-300 APO binnen gekregen. Even snel een paar test shots gedaan en volgens mij heb ik wel een goede, wat denken jullie:

240mm f8 en dan een crop van ongeveer 1 kwart.

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat kan je denk ik beter zien met de focus test chart? :)
http://www.focustestchart.com/focus21.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 15-09 10:08
Dat zou ik wel kunnen alleen heb ik hier geen printer. ;)
Morgen dus ff doen

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een BG-E3 en een Ultra II 4GB kaartje.
Bedoeling was ook een tamrac adventure 7 en een 50mm1.8 met bijbehorend uvfilter e.d., maar beiden waren niet op voorraad dus dat moet later! Maar die BG-E3 is ideaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Ivm wat tegenslag:

- Canon 10D (2e hands)
- Tamron 17-50 (nieuw)
- Sigma 70-300 apo (nieuw)
- 2 accus
- 2x 1GB Cf transcend
- b+w pola slim

Niet helemaal wat ik van plan was, maar een mooi begin waar ik denk ik wel veel plezier aan ga beleven :)

Nu alleen nog een leuke tas en een goed boek (dacht aan eentje van freeman)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

In verband met te weinig opslag en behoefte:

Afbeeldingslocatie: http://blog.focus.de/techtoys/wp-content/images/techtoys/wacom_bamboo.jpg
(Wacom Bamboo)

En (weer) een:
Afbeeldingslocatie: http://www.techfresh.net/wp-content/uploads/2006/09/lacie-porsche-hdd-usb.jpg
(500GB LaCie USB)

Laat ik er dan gelijk wat uitleg bij geven:
De Wacom is deels omdat ik het uitzoeken en bewerken met een muis vrij naar vind, maar ook omdat ik afgelopen weekeinde een klein ongelukje heb gehad waarbij ik een bot, pees (en slagader) in mijn arm heb beschadigd. Muizen doet daarom nogal zeer.
De wacom is dan wel klein, maar hij bevalt echt ontzettend goed :)

De disk is omdat ik weer eens vol zat, mijn storage@ouders vol zit en ik dus wel moest uitbreiden. Ben echter tegelijkertijd bezig met een ontzettende uitzoekslag, waardoor ik van ±1,2TB aan foto's terug moet kunnen naar minder dan 200GB (alle dubbelen/overbodigen/JPG-bij-CR2 wegpleuren) ... En dan heb ik ineens een hele berg storage over :D

[ Voor 56% gewijzigd door Floor-is op 06-07-2007 02:30 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Floris schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 02:04:
In verband met te weinig opslag en behoefte:

En (weer) een:
[afbeelding]
(500GB LaCie USB)
Waarom USB? Deze doosjes zijn ook met FiWi te krijgen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gister bij kamera-express: BG-E3, ultra II 2Gb, 430EX+omnibounce. Heerlijk spul...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Nou, niet zo'n heel bijzondere aankoop, en ik heb hem ook nog niet. Maar hij komt vanmiddag binnen omdat ik hem gisteren besteld heb. :P

Een B+W 67mm UV filter voor de 70-200. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.fotemia.de/fotemia_web_shop/Media/Shop/uv-filter_b+w.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl4pp13
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

Ook weer eens wat besteld en binnengekregen:
- Handstrapje van een no-name merk... eens kijken hoe lekker dat zit :)
Afbeeldingslocatie: http://aq4u.biedmeer.nl/website/ShowFile.php?ID=7875B16E2248194P2017f3E8NI7l95A5&Size=Large
En een IR remote, samen met mn pa, aangezien die ook een D50 heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huisfotograaf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-09-2024
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 13:03:
[afbeelding]

Bij de MM...30 euro
Betaalde ik bij MM in Utrecht een paar weken geleden 22 euro voor. Meteen maar twee gekocht. Dus nu 6GB (ik had al 2x1GB). :*)

Pentax K3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jigs
  • Laatst online: 17-01-2024
Fl4pp13 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 12:31:
Ook weer eens wat besteld en binnengekregen:
- Handstrapje van een no-name merk... eens kijken hoe lekker dat zit :)
[afbeelding]
En een IR remote, samen met mn pa, aangezien die ook een D50 heeft :P
Waar heb je deze gekocht?
Past hij ook op de Nikon D80?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl4pp13
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

Denk het wel, D50 is qua grote ongeveer gelijk aan de D80, en hij lijkt goed verstelbaar. Je moet alleen geen grip onder je D80 hebben, want daarvoor is ie minder geschikt.
Ik heb hem gekocht bij aq4u. Het is type 1, deze kostte me 15 euro, je kan ook een duurdere kopen van 25, die staat dichterbij de originele strap van nikon. Ik heb nog geen tijd om m aan mn toestel vast te maken, dus qua ervaringen kan ik er nog niets over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Nog iets gekocht trouwens, was het bijna vergeten.

Vosonic VP6230i (80GB)
Afbeeldingslocatie: http://www.fotobooms.nl/webshop/images/geheugen/accessoires/media.jpg

Vanavond uitproberen als hij hier is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit kwam vandaag binnen:
Afbeeldingslocatie: http://img264.imageshack.us/img264/811/fototas02ml0.jpg
Slingshot 300 ipv 100 die ik al had :9

Afbeeldingslocatie: http://img264.imageshack.us/img264/9281/fototas03ka9.jpg
Toch weer een Sandiskje, dat readertje erbij voor +-10€ extra t.o.v. de concurrentie die dat niet heeft..
is wel handig voor op vakantie :) Geen kabeltje en camera mee naar internetcafe, alleen kaartjes en dat kleine dingetje. En iig het alom vertrouwde en geprezen Sandisk ;)
Ik sluit alleen niet uit dat er nog meer kaartjes bijkomen, maar dat zal dan denk ik weer Transcend worden, 1 readertje is wel genoeg :) En m'n ervaringen met laatst genoemde zijn ook prima.

Afbeeldingslocatie: http://img515.imageshack.us/img515/1360/fototas09oq7.jpg

Wat een crime dat imageshack :P je bent me er toch een tijdje mee zoet zeg..retetraag 8)7
Ben niet zo op de hoogte van de alternatieven, dus moet maar zo.

En de laatste :
Afbeeldingslocatie: http://img151.imageshack.us/img151/9711/fototas13ay7.jpg
Nog eens goed kijken wat handig is, maar dit gaat er makkelijk in iig :)

En het openen van zo'n verpakking geheugenkaartje zonder tools :X , gelukkig zijn wij mensen 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2007 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
Fl4pp13 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 15:09:
Denk het wel, D50 is qua grote ongeveer gelijk aan de D80, en hij lijkt goed verstelbaar. Je moet alleen geen grip onder je D80 hebben, want daarvoor is ie minder geschikt.
Ik heb hem gekocht bij aq4u. Het is type 1, deze kostte me 15 euro, je kan ook een duurdere kopen van 25, die staat dichterbij de originele strap van nikon. Ik heb nog geen tijd om m aan mn toestel vast te maken, dus qua ervaringen kan ik er nog niets over zeggen.
Denk je dat die type 2 wel past op een D80 met grip? :)

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.