[Fotoapparatuur] Raad eens wat ik nieuw (gekocht) heb. Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 15.412 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-10 17:05

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
voor als ik niet met een paar kilo spul op weg wil:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a2a036c81b84d6658d170c837910dca2/full.jpg

Nikon S6
3X Optische Zoom
6 MP
bla bla etc etc

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:51

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

YellowCube schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 20:51:
[afbeelding]

Nikon S6
3X Optische Zoom
6 MP
bla bla etc etc
kun je kort uitleggen waarom je deze kocht, ik wil namelijk nog steeds een keer een compact en ik zie door de bomen het bos af en toe niet meer zo goed ;)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:42

Sharky

Skamn Dippy!

YellowCube schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 20:51:
[afbeelding]

Nikon S6
3X Optische Zoom
6 MP
bla bla etc etc
das een mooi dingetje!

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
Nomad schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 21:03:
[...]

kun je kort uitleggen waarom je deze kocht, ik wil namelijk nog steeds een keer een compact en ik zie door de bomen het bos af en toe niet meer zo goed ;)
dat bos is inderdaad irritant.
allereerst wilde ik niet al teveel megapixels i.v.m opslagruimte e.d.
ten tweede moest ie compact zijn.
ten derde moest ie er een beetje peppy uitzien.
en als laatste: hij moest niet te duur zijn (hij heeft mij 230 euro gekost)

en dat was dus deze. Hij wordt ook wel goed beoordeeld en is qua bediening (scrollwheel) en functionaliteit en uitrusting (o.a. WiFi en docking station) compleet genoeg.

De andere camera die ik overwogen heb was de Olympus Mju 770 SW. Die is volledig waterdicht (tot 10 meter) maar wel 100 euro duurder en dat vond ik voor die waterdicht feature (wat ik uiteindelijk in zo'n 1 op de 1000 foto's zou gebruiken) toch wat veel.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

YellowCube schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 21:17:
[...]

dat bos is inderdaad irritant.
allereerst wilde ik niet al teveel megapixels i.v.m opslagruimte e.d.
ten tweede moest ie compact zijn.
ten derde moest ie er een beetje peppy uitzien.
en als laatste: hij moest niet te duur zijn (hij heeft mij 230 euro gekost)

en dat was dus deze. Hij wordt ook wel goed beoordeeld en is qua bediening (scrollwheel) en functionaliteit en uitrusting (o.a. WiFi en docking station) compleet genoeg.

De andere camera die ik overwogen heb was de Olympus Mju 770 SW. Die is volledig waterdicht (tot 10 meter) maar wel 100 euro duurder en dat vond ik voor die waterdicht feature (wat ik uiteindelijk in zo'n 1 op de 1000 foto's zou gebruiken) toch wat veel.
ok, thanks....iig trendy idd, ziet er goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
Afbeeldingslocatie: http://aq4u.biedmeer.nl/website/ShowFile.php?ID=1988Rv9206Y437v5cod858Rt073V8v3q&Size=Large

gisteren bij AQ4U.nl mijn 'Matin' hand strap besteld, en vandaag lag die al in de brievenbus :)

je moet deze op je statief schroef gat draaien maar het voordeel is dat hier ook weer een zelfde schroefgat zit dus je kan hem nog gewoon op je statief zetten
verder zit er ook nog een gat aan de zijkant zodat je eventueel erbij ook nog je nek strap kan gebruiken.
en zit er zo'n clip op zodat je hem snel op je hand vast kan zetten.

het ding zit echt als gegoten, ik moet zeggen dat het die 25euro dubbel en dwars waard is

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Barracuda schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 22:30:
[afbeelding]

gisteren bij AQ4U.nl mijn 'Matin' hand strap besteld, en vandaag lag die al in de brievenbus :)

je moet deze op je statief schroef gat draaien maar het voordeel is dat hier ook weer een zelfde schroefgat zit dus je kan hem nog gewoon op je statief zetten
verder zit er ook nog een gat aan de zijkant zodat je eventueel erbij ook nog je nek strap kan gebruiken.
en zit er zo'n clip op zodat je hem snel op je hand vast kan zetten.

het ding zit echt als gegoten, ik moet zeggen dat het die 25euro dubbel en dwars waard is
past hij ook als je een grip gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op welke cam? Met of zonder grip er bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

barracuda heeft een 400d met tamron 18-250 als ik me niet vergis, of hij een grip heeft weet ik niet

edit: ja, goed onthouden :)...zie hier klik

[ Voor 41% gewijzigd door Nomad op 26-06-2007 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol handig zo'n gotbackupje

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2007 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10 00:03

Toff

FP ProMod
kapa schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 17:00:
[...]
zoals je kunt zien kun je het wel verstellen, dus klem zitten zal niet zo snel gebeuren denk ik. maar goed, ik heb het nog niet in mijn handen kunnen krijgen dus we zien wel...als het niets is dan is het nog niet zo'n ramp. dan ben ik 5 biertjes armer :+
Ik bedoel dat de hoogte van de 400D zonder grip minder is dan de breedte van een gemiddelde volwassen west-europese hand. Aangezien die strap aan de onder- en bovenkant van de cam wordt bevestigd, heb je imo gewoon niet genoeg ruimte. Maar idd, het is geen dure gok. Ben benieuwd hoe het je gaat bevallen uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda
Nomad schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 23:01:
barracuda heeft een 400d met tamron 18-250 als ik me niet vergis, of hij een grip heeft weet ik niet

klopt helemaal, alleen een accu grip heb ik nog niet, zit nog te dubben om een originele canon of een ansmann te kopen

maar volgens de site past hij ook als je een accu grip hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:00
Toch maar even een sigma 70-300 APO gekocht... Heerlijk dingetje voor een simpele beginner als ik. En een samsonite tasje... Ik ben er klaar voor, Nederland, here I come!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-10 18:55

Floor-is

5.2

Barracuda schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 23:18:
[...]

klopt helemaal, alleen een accu grip heb ik nog niet, zit nog te dubben om een originele canon of een ansmann te kopen

maar volgens de site past hij ook als je een accu grip hebt
Laat die annsman links liggen, ik heb er te veel horrorverhalen over gelezen.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda
Floris schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 23:38:
[...]

Laat die annsman links liggen, ik heb er te veel horrorverhalen over gelezen.
ok goed om te weten, weet je nog waar je die had gelezen?
Nomad schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 23:01:

oh en ik was nog vergeten, ik heb niet helemaal een 400D, ik heb hem namelijk in azie gekocht en daar heet hij 'Canon eos kiss digital x' ;) (voor de rest is die helemaal hetzelvde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:15
De verhalen over de Delta grip (€ 80,-) zijn wel goed. Misschien kun je daar nog naar kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nomad schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 21:03:
[...]

Je hebt maar een paar camera's die boven de grauwe middelmaat uitstijgen dus zo moeilijk is die keuze m.i. ook weer niet. Gewoon in het topic kijken wat daarvoor bedoelt is!

Qua goede design camera's zit je prima bij bijv. een Canon Ixus 800IS (is beter dan de 850IS) waarbij de ruis in donkere partijen mij wel teleurstelt (zelfs op iso80) maar goed, als de belichting prima is dan heb je daar geen last van. De foto's komen er prima scherp uit maar een unsharp mask doet nog meer wonderen.

Zelf neig ik weer meer (heb 2 800IS-en gehad, heb er nog 1 over, daarvoor kort een A620 maar die voelde te goedkoop aan al was dat het enige nadeel) naar de G6 want geloof mij dat je een grip gaat missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 10:30:
[...]

Je hebt maar een paar camera's die boven de grauwe middelmaat uitstijgen dus zo moeilijk is die keuze m.i. ook weer niet. Gewoon in het topic kijken wat daarvoor bedoelt is!

Qua goede design camera's zit je prima bij bijv. een Canon Ixus 800IS (is beter dan de 850IS) waarbij de ruis in donkere partijen mij wel teleurstelt (zelfs op iso80) maar goed, als de belichting prima is dan heb je daar geen last van. De foto's komen er prima scherp uit maar een unsharp mask doet nog meer wonderen.

Zelf neig ik weer meer (heb 2 800IS-en gehad, heb er nog 1 over, daarvoor kort een A620 maar die voelde te goedkoop aan al was dat het enige nadeel) naar de G6 want geloof mij dat je een grip gaat missen.
ik weet ook wel een beetje wat goed spul is, maar die nikon die hij noemde kende ik eigenlijk gewoon helemaal niet, vandaar dat ik hem even vroeg naar motivatie ervoor.
Zelf kijk ik nog altijd naar de Leica D-LUX 3, gewoon omdat hij stoer is. Maar als ik zoiets koop, dan waarschijnlijk zijn identieke panasonic broertje. Wel jammer dan iso100 het hoogste is wat ik zou willen gebruiken, daarna neemt Venus het over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nomad schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 10:49:
[...]

ik weet ook wel een beetje wat goed spul is, maar die nikon die hij noemde kende ik eigenlijk gewoon helemaal niet, vandaar dat ik hem even vroeg naar motivatie ervoor.
Zelf kijk ik nog altijd naar de Leica D-LUX 3, gewoon omdat hij stoer is. Maar als ik zoiets koop, dan waarschijnlijk zijn identieke panasonic broertje. Wel jammer dan iso100 het hoogste is wat ik zou willen gebruiken, daarna neemt Venus het over :P
Ik moest inderdaad ook ff kijken naar die S6 want die zei mij ook niks :)

Hoger dan iso100 zit ik eigenlijk nooit (S30, A620 en 800IS gehad) want je gaat hoe dan ook ietsjes meer ruis zien en dan merk je pas hoe verwend je met je dslr bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

true en ik zou hem toch voornameljk buiten gebruiken e.d.....en die breedbeeld sensor vind ik dan wel weer stoer eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelST
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-01-2022
Eigenlijk een beetje offtopic, maar bij de aanschaf van mijn 400D kreeg ik er een cursus bij voor slechts 25 euro. Zijn er meer mensen die die cursus hebben gevolgd?

MBP 2.4 C2D / MB 2.0 C2D - iPhone 3G 16 GB - EOS 400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 10:30:
[...]

"Is beter" is zeer relatief. Dpreview zegt dat inderdaad maar ik ben het er niet mee eens. Die laten de beeldkwaliteit veel zwaarder meetellen dan ik belangrijk vind op zo'n camera. De 800IS heeft namelijk een 35mm 'groothoek' en de 850IS een 28mm groothoek. Dat daarmee de beeldkwaliteit iets is afgenomen vind ik dan niet meer boeiend genoeg.

Overigens moet je de voorbeeld foto's en tests op dpreview maar eens vergelijken, dat verschil is niet zo groot als in de conclusie wordt gesuggereerd.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oxi schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 12:08:
[...]

"Is beter" is zeer relatief. Dpreview zegt dat inderdaad maar ik ben het er niet mee eens. Die laten de beeldkwaliteit veel zwaarder meetellen dan ik belangrijk vind op zo'n camera. De 800IS heeft namelijk een 35mm 'groothoek' en de 850IS een 28mm groothoek. Dat daarmee de beeldkwaliteit iets is afgenomen vind ik dan niet meer boeiend genoeg.

Overigens moet je de voorbeeld foto's en tests op dpreview maar eens vergelijken, dat verschil is niet zo groot als in de conclusie wordt gesuggereerd.
Het zijn ook geen grote verschillen maar wel groot genoeg om voor dat prijsverschil voor de 800IS te kiezen (heb de 800 nieuw voor 200,- gekocht) aangezien de 850IS te weinig voordelen t.o.v. zijn voorganger heeft. 7 of 6MP boeit niet en die 28mm mis ik niet. Maar goed, dit is niet het topic om daarover te discussiëren.

Het is alleen een pokkeding om vast te houden dus wil ik maar eens kijken naar de G6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdrawing
  • Laatst online: 20-08 21:10
RoelST schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 11:44:
Eigenlijk een beetje offtopic, maar bij de aanschaf van mijn 400D kreeg ik er een cursus bij voor slechts 25 euro. Zijn er meer mensen die die cursus hebben gevolgd?
Ik heb deze cursus gedaan, ik kreeg hem bij m'n 350d. Ik vond er niks aan. het is een niet echt een cursus. meer een uitleg hoe je 400d werk. Je kan net zo goed je handleiding lezen. Schilt weer 25 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globkul
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10 17:49
Heb zojuist de bestelling geplaatst voor het volgende:

Canon 400D
Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM
Geheugenkaartje

Als het meezit, komt het vrijdag aan :9~ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• programist
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-12-2018

programist

Got Milk?

De mediamarkt in utrecht heeft momenteel de Canon EOS 400D EF-S 18-55 KIT voor 595 euries. Wie interesse heeft moet snel wezen, er zijn niet veel meer over. :D

PS. sinds gisteren een minder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:50

Spotter

Lichtnicht

Na een maandje terug de Canon 70-200 2.8 L IS USM gekocht te hebben is daar een paar dagen terug nog meer wit L glas bijgekomen in de vorm van een 300 4 L IS USM. Na vele jaren plezier van de 50-500 is het binnenkort toch echt over en uit daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@programist: Nog steeds een nette prijs, maar wel NA AFTREK van de cashback, voor iedereen hier "gek" wordt..

@Spotter: Ook feli natuurlijk ;), maar ik ben heel benieuwd waar je die lens voor gaat gebruiken.
edit: 8)7 je nick zegt vliegtuigjes... Het is ongetwijfeld een juweel, maar je zit wel vast aan die lengte, die voor beestjes imo net aan de korte kant is. Zelf schiet ik veel aan de lange kant van mijn 70-300, maar ik vind het ook wel heel fijn om zonder lenswissel snel naar de korte kant te kunnen. Heb je overwogen om een teleextender op je 70-200 te zetten, of lever je dan teveel kwaliteit in?

[ Voor 4% gewijzigd door Toff op 27-06-2007 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

Toff schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 21:25:
@Spotter: Ook feli natuurlijk ;), maar ik ben heel benieuwd waar je die lens voor gaat gebruiken. Het is ongetwijfeld een juweel, maar je zit wel vast aan die lengte, die voor beestjes imo net aan de korte kant is. Zelf schiet ik veel aan de lange kant van mijn 70-300, maar ik vind het ook wel heel fijn om zonder lenswissel snel naar de korte kant te kunnen. Heb je overwogen om een teleextender op je 70-200 te zetten, of lever je dan teveel kwaliteit in?
Ik schiet vliegtuigen (pun intended). De 300 is precies een lekkere afstand, die ik relatief veel gebruik (vast daarop). Daarom gekozen om een prime erbij te nemen ipv de extender. Die zal er ook nog wel gaan komen, maar dan meer incidenteel voor 420mm en als ik echt wat meer zoom nodig heb dan m'n 70-200. Met de extender verlies je toch wat aan kwaliteit, en met een financieel meevallertje was dit voor mij een betere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spotter schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 21:04:
Na een maandje terug de Canon 70-200 2.8 L IS USM gekocht te hebben is daar een paar dagen terug nog meer wit L glas bijgekomen in de vorm van een 300 4 L IS USM. Na vele jaren plezier van de 50-500 is het binnenkort toch echt over en uit daarvoor.
Strakke keus! Neem die eens mee naar een meeting, wil ik wel weer eens mee spelen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:55

Angeloonie

Cheeseburger Addict

/crosspost

Afbeeldingslocatie: http://xs116.xs.to/xs116/07263/IMG_3365.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xs116.xs.to/xs116/07263/IMG_3366.jpg

Maandag besteld, dinsdag opgehaald door mijn zwager en vandaag opgehaald door mij in Amersfoort :D

Canon EF-S 17-85mm IS USM €515 (-€150 CashBack!)

Damn wat zijn die foto's scherp! In vergelijking met de kitlens echt 10000x beter! :D

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Angeloonie schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 23:39:
/crosspost

[afbeelding]
[afbeelding]

Maandag besteld, dinsdag opgehaald door mijn zwager en vandaag opgehaald door mij in Amersfoort :D

Canon EF-S 17-85mm IS USM €515 (-€150 CashBack!)

Damn wat zijn die foto's scherp! In vergelijking met de kitlens echt 10000x beter! :D
Tsja, die onderste foto is AFAIK echt nergens scherp, maar die zal je wel met de kitlens genomen hebben :) . Als ik de EF-S 17-55 al niet had (damn, net voor de cashback), zou ik ook voor deze gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Toff schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 00:03:
[...]
Tsja, die onderste foto is AFAIK echt nergens scherp, maar die zal je wel met de kitlens genomen hebben :) . Als ik de EF-S 17-55 al niet had (damn, net voor de cashback), zou ik ook voor deze gaan.
Klopt :P Had geen zin om de foto opnieuw te doen, en het is met de kitlens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Net alsnof je niet goed scherpe foto's met de kitlens kan maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 21:33:
[...]

Strakke keus! Neem die eens mee naar een meeting, wil ik wel weer eens mee spelen O-)
Organiseer een voor mij interessante meet op een datum dat ik kan and I'll be there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Aikon schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 10:28:
Net alsnof je niet goed scherpe foto's met de kitlens kan maken ;)
Als ik vergelijk, nee inderdaad niet.

De foto's van deze lens zijn echt veel scherper, dat zie je gewoon meteen als je er naar kijkt, met de kitlens zijn ze ook wel scherp, maar niet zo scherp als nu *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Laatst online: 06:10

Nik

Angeloonie schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 12:23:
[...]

Als ik vergelijk, nee inderdaad niet.

De foto's van deze lens zijn echt veel scherper, dat zie je gewoon meteen als je er naar kijkt, met de kitlens zijn ze ook wel scherp, maar niet zo scherp als nu *O*
Schiet eens op f/5.x ofzo, dan issie echt scherp! Tussen de 5 en de 8 gaat 'ie heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:09

Rudedadude

Maybe we were born to run

Onder het motto kleine koopjes:

1 stuks pola filter (Hoya Pro digital) met DM, BAF, BRG, LPF, KEF en UVC B)

en

1 stuks verloopring van 77 naar 72 mm

Ploft vanzelf een keer bij mij op de mat.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een D70s gekocht met een extra sigma lens, 3 accu's en geheuge kaartje.
Ik ben geen fotograaf, dus geen flauw idee hoe dat ding werkt. Hebben ze wel proberen uit teleggen in de winkel, maar werd al gek van al die informatie, dus schiet alle foto's maar op automatische stand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 17:22:
Ik heb een D70s gekocht met een extra sigma lens, 3 accu's en geheuge kaartje.
Ik ben geen fotograaf, dus geen flauw idee hoe dat ding werkt. Hebben ze wel proberen uit teleggen in de winkel, maar werd al gek van al die informatie, dus schiet alle foto's maar op automatische stand
hoop wel dat je je nog gaat verdiepen en binnenkort niet meer die autostand gebruikt? We hebben 2 curustopic staan hier op got waar je misschien wat aan hebt, moet je even opzoeken.
verder zijn er veel boeken te koop die je een heel stuk helpen, op internet staan trouwens ook wel artikelen met dit doeleinde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nomad schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 18:22:
[...]

hoop wel dat je je nog gaat verdiepen en binnenkort niet meer die autostand gebruikt? We hebben 2 curustopic staan hier op got waar je misschien wat aan hebt, moet je even opzoeken.
verder zijn er veel boeken te koop die je een heel stuk helpen, op internet staan trouwens ook wel artikelen met dit doeleinde.
Die topics heb ik bijna alles van gelezen, maar snap er nog niks van. ik zie het verschil ook op de foto niet als ik een keer wat uit probeer, of het word alleen maar slechter, maar beter worden ze nooit bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-10 21:57
Oefening baart kunst, je komt nu wel een beetje erg gemakzuchtig over. Ik hoop niet dat je een D70s hebt gekocht met de gedachte 'ik koop een duur ding, dan komen de mooie plaatjes vanzelf wel'?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 18:27:
[...]

Die topics heb ik bijna alles van gelezen, maar snap er nog niks van. ik zie het verschil ook op de foto niet als ik een keer wat uit probeer, of het word alleen maar slechter, maar beter worden ze nooit bij mij
Nou ja om nou volledig handmatig aan de gang te gaan is ook weer onzin hoor. De meeste mensen die een idee hebben van wat ze doen gebruiken meestal de mode waarin ze aangeven wat 't diafragma moet zijn. Op Canon's is dat Av (Aperture Value) mode, bij Nikons volgens mij 'A' maar daar ben ik niet zeker van. Daar kun je een simpel experiment mee doen: zet je camera neer (of op een statief), zet een object zo dicht bij mogelijk neer (zodat je d'r nog wel scherp op kunt stellen). Neem daar vervolgens een foto van met het grootste en kleinste diafragma (kleinste respectievelijk grootste getal) en zoek de verschillen. (Het helpt om dit met een lens te doen die tot f/2.8 of iets dergelijks gaat.)

Oh en om 't ontopic te houden:

Een mooie nieuwe Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 lens *O*

Afbeeldingslocatie: http://www.kenrockwell.com/canon/images/1022.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 28-06-2007 18:41 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na veel wikken en wegen toch maar gelijk voor goed glas gegaan en omdat er momenteel cashback is, toch een stapje hoger genomen en de 70-200 F4/L IS USM besteld.
Zaterdag kan ik m ophalen.

Nu nog een 1.4 extender en een waterdichte pack en ik ben klaar voor de dominicaanse republiek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 18:37:

[afbeelding]
Zucht... Zou ik ook wel erbij willen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-10 22:48
ik ben sinds vandaag eigenaar van het toonzaal model van de Canon Eos 1D MKiiN (van bij de belgische konijn)

heerlijk toestel
Afbeeldingslocatie: http://www.birdforum.net/reviews/data/13/512005082208.jpg

groetjes,
bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-10 13:33

ajhaverkamp

gewoon Arjan

CyBeR schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 18:37:
[...]

[afbeelding]
Lijkt dat nu zo? Of is deze lens erg in trek de laatste tijd? Ikzelf heb ook keurig gewacht op de cash-back en weet van vele anderen hier dat zij hem ook recent gekocht hebben.

Ik zit dit jaar al op € 395 aan cash back... voelt bijna alsof ik geld verdien ;)

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ajhaverkamp schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 19:38:
[...]

Lijkt dat nu zo? Of is deze lens erg in trek de laatste tijd? Ikzelf heb ook keurig gewacht op de cash-back en weet van vele anderen hier dat zij hem ook recent gekocht hebben.

Ik zit dit jaar al op € 395 aan cash back... voelt bijna alsof ik geld verdien ;)
pas maar op, straks wordt je nog rijk :P....
ja tis een gewilde lens, maar erg prijzig gezien de concurrentie...met de cashback lijkt iedereen over de streep te komen :)
ijske schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 19:35:
ik ben sinds vandaag eigenaar van het toonzaal model van de Canon Eos 1D MKiiN (van bij de belgische konijn)

heerlijk toestel
[afbeelding]

groetjes,
bart
oeh die is wel lekker hoor :)..nog een beetje goede korting kunnen krijgen?

[ Voor 26% gewijzigd door Nomad op 28-06-2007 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

ajhaverkamp schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 19:38:
[...]

Nou ja, geen idee maar ik wil 'm al sinds ik er voor 't eerst mee gespeeld heb (iets meer dan een jaar geleden) ;) En hij is sindsdien iets goedkoper geworden, toen vond ik ook nog 's een goedkopere toko (touchdown, kennen we hier vast allemaal al) en met die cashback erbij die ik trouwens ook pas ontdekte vlak voor ik 'm bestelde en 't feit dat ik eind volgende maand weer richting warmere oorden vertrek (Bali)...

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 28-06-2007 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-10 22:48
Nomad schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 19:43:
[...]

[...]

oeh die is wel lekker hoor :)..nog een beetje goede korting kunnen krijgen?
3049 eurie's (inclusief 2j garantie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Heeft iemand een idee hoelang het duurt voor je wat hoort over je cashback? Mijn aanvraag is nu twee weken weg en nog niks gehoord van Canon.

Om dan ook een on-topic post te hebben:

Sinds twee weken in één keer over op digitaal:
- Canon EOS 30D
- BG-E2
- EF-S 17-55mm F/2.8 iS USM
- EW-83J
- EF 70-200mm F/2.8 L iS USM
- 580EX mark II
- B+W 010 77 E MRC (2x)
- B+W circ. Pol MRC 77 E
- ExpoDisc 77mm Witbalans filter
- Sandisk CF 4.0GB, Extreme III (2x)
- Sandisk CF 2.0GB, Extreme IV
- 2 extra no-name batterijen met lader
- Handstrap

Maar man oh man....wat mis ik de eye control van de analoge EOS 30....

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
doe je netjes.
Ik heb een aantal keer met een Canon met eyecontrol mogen werken, maar ik vond het toch maar weird. Ik neem aan dat het puur een kwestie van wennen is. Aan de andere kant, waarom heeft Canon het eigenlijk laten vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Die cashback duurt zo'n 4 weken dus dat je nog niets gehoord hebt is niet zo vreemd.

YellowCube, ik neem aan dat je voor die aantal keer de EC niet hebt gecalibreerd? Dat is wel een must voor het lekker wil werken.

* Oxi heeft naast zijn 30D ook een 30 met Eye control. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

MasterMaceMichu schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 20:42:
Heeft iemand een idee hoelang het duurt voor je wat hoort over je cashback? Mijn aanvraag is nu twee weken weg en nog niks gehoord van Canon.
De 5de heb ik wederom opgestuurd, gisteren een mailtje gehad, geld zal dus nog wel een week duren. Bij mijn vorige aanvraag duurde het van kop tot staart ook wel een maand. Gewoon afwachten, het komt vanzelf.

Mooie set heb je gekocht! Welkom in de digitale wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

Dat doe je wel in een keer ECHT goed :)

Wat je niet gaat missen aan de EOS 30 (Fijne cam! heb hem er ook naast) is de veel betere autofocus op de digitale broer...

Cashback kan zeker 30 dagen duren...

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Oxi schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 20:51:
Die cashback duurt zo'n 4 weken dus dat je nog niets gehoord hebt is niet zo vreemd.

YellowCube, ik neem aan dat je voor die aantal keer de EC niet hebt gecalibreerd? Dat is wel een must voor het lekker wil werken.

Wat is Eye Control?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Laatst online: 06:10

Nik

Van de Canon site (via google...)
Unique eye control
The camera's 35 evaluative metering zones work in conjunction with the seven focusing points in what Canon calls AIM, or advanced integrated multipoint control. The metering follows the focusing so the subject is always correctly exposed in daylight or with a flash, even if it is not in the centre of the frame. Focusing can be manual, automatic or through Canon's unique eye control system, an amazing feature by which the camera focuses on what you're looking at by following the movements of your eye. Flash metering is linked to the system too, giving optimum exposure indoors and out.
:)

[ Voor 4% gewijzigd door Nik op 28-06-2007 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
Oxi schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 20:51:

ik heb dat systeem toen juist wel gecalibreerd, juist om te zien of het echt effectief is.
Vond het alsnog wennen....neemt niet weg dat het vrij geniaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een Fuji Finepix s6500fd gekocht en ben er erg tevreden mee. Momenteel verdwaal ik nog even in de instellingen, maar stilaan vind ik m'n weg. Op het eerste zicht is het een goed toestel voor z'n prijs.

2 testafbeeldingen op het dak van het gebouw waar ik woon(unzoomed en zoomed op max. kwaliteit, autofocus auto-belichting, gewoon even een snelle test dus):
http://warehouse.lifeisdigital.net/pictures/lj/CamTest1.jpg
http://warehouse.lifeisdigital.net/pictures/lj/CamTest2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.livingroom.org.au/photolog/Fujifilm-Finepix-FP6500fd.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2007 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

't klinkt op zich wel als iets waar ik gestoord van zou worden.. kijk je rond naar je compositie verandert je cam opeens van focus? Nou heb ik meestal manual focus aan staan, daar niet van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Ik gebruik eye control op mijn 30 omdat die niet zo makkelijk focuspunten kan selecteren met een joystick zoals de 30D dat kan. Dus in feite gebruik ik de EC als vervanger daarvoor.

Het is zeker enorm wennen, maar zodra je vergeet dat je het hebt, werkt het goed. :P
CyBeR schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 21:10:
't klinkt op zich wel als iets waar ik gestoord van zou worden.. kijk je rond naar je compositie verandert je cam opeens van focus? Nou heb ik meestal manual focus aan staan, daar niet van..
Valt mee, hij focust alleen als je de focusknop indrukt, maar je oog bepaalt welk focuspunt het wordt. Alleen als je die knop vasthoudt en je AF-Servo hebt ingesteld veranderd het focuspunt zoals jij bedoeld. :)

[ Voor 49% gewijzigd door Oxi op 28-06-2007 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Ronald schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 20:53:
[...]

Dat doe je wel in een keer ECHT goed :)

Wat je niet gaat missen aan de EOS 30 (Fijne cam! heb hem er ook naast) is de veel betere autofocus op de digitale broer...

Cashback kan zeker 30 dagen duren...
@all:
Tja....als je het doet, moet je het goed doen... ;)

Eye control blijft toch echt onvolprezen goed, vooral bij autosport er heel vaak voordeel mee gehad.

Wat ook wennen is is de enorme DOF (of juist niet....) van die 2.8 lenzen... Bij de eerste portretten die ik schoot was één oog scherp en neus en andere oog waren al onscherp.....(ik kom van 'standaard' glas met 3.5-4.5).

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo en ik heb vanavond nog de sigma 18-50 2.8 aangeschaft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

MasterMaceMichu schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 22:00:
[...]

Wat ook wennen is is de enorme DOF (of juist niet....) van die 2.8 lenzen... Bij de eerste portretten die ik schoot was één oog scherp en neus en andere oog waren al onscherp.....(ik kom van 'standaard' glas met 3.5-4.5).
Wacht maar tot je een 1.8 erop schroeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 22:03:
zo en ik heb vanavond nog de sigma 18-50 2.8 aangeschaft :)
Moet je wel je sig aanpassen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:34

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

- Canon EOS 30D
- BG-E2
- EW-83J
- 580EX mark II
- B+W 010 77 E MRC (2x)
- B+W circ. Pol MRC 77 E
- ExpoDisc 77mm Witbalans filter
- Sandisk CF 4.0GB, Extreme III (2x)
- Sandisk CF 2.0GB, Extreme IV
- 2 extra no-name batterijen met lader
- Handstrap

Nou zeg......ik heb bijna dezelfde configuratie 3 weken geleden gekocht. 8)7 En ook ik heb nog niets mogen vernemen van het Cashbackgebeuren.
Vandaag nog getracht om ze te bellen, maar iedere keer krijg ik een 'bandje' in het engels met een veel te zachte stem dat ze onbereikbaar zijn. De post van Oxi en ajklaverkamp stelllen me weer even gerust; ik moet klaarblijkelijk nog even geduld hebben.

Mijn configuratie (mede dank aan Henk -RedXraD- voor alle info):
- Canon EOS 30D
- B+W 010 77 E MRC
- Sandisk CF 4.0GB Ultra II 9.0MB P/S
- BG-E2
- 2 extra no-name batterijen (2500mAh p/st) met lader
- Lowepro Slingshot 300AW
- Monfrotto 390 (al langer in bezit)

Wishlist:
- Macrolens
- Flitser
- Eventueel een 2x converter? <-- nog niet zeker, het word toch afgeraden vanwege verlies van lichtsterkte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:00
Goed, ik heb ook weer iets gekocht; geen lens, geen 1dmk3, nee een laptop om eens goed m'n foto's mee te bekijken :)

Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/forum/2007/jun/mbp.jpg

En nee, het is niet echt een fotografische aankoop, maar met alleen een camera heb je niet zoveel aan je foto's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nose
  • Laatst online: 04-04-2018

nose

size matters

Netjes hoor Gerard! Feli! Ik heb ook vlak voor m'n vakantie nog ff snel een laptop gekocht. Kon ik op vakantie 's avonds even m'n geheugenkaartjes leeg trekken en alles op een wat groter formaat bekijken. En wat ideaal dat Lightroom gelijk al je foto's netjes in de goede mappen kopieëerd :)

P R N D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-10 01:22

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Ik heb m'n verzameling eindelijk (min of meer) compleet:

- Canon EOS 400D Body
- BG-E3 Battery grip
- Extra accu

- EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM Objectief
- B+W UV MRC 67 E UV filter

- EF 50mm f/1.4 USM Objectief
- B+W UV MRC 58 ES UV filter
- B+W circulair Pol MRC 67 E Polarisatie filter

- Speedlite 580EX II Flitser
- Sto-Fen Omni-Bounce
- Oplaadbare batterijen

- RC-1 Afstandbediening

- Manfrotto 725B Digi Comp.BH Statief
- Lowepro CompuTrekker AW Black Rugtas

Graag nog de 10-22, 17-55 2.8, 70-200 2.8 IS USM en de 100-400... :P Maar goed, een begin is er, en een mooie foto heeft meestal weinig te maken met welke spullen je hebt. Er zijn nog zoveel leuke dingen als de fisheye, of tilt- en shiftobjectieven of andere vaste objectieven. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Note to self: voortaan gelijk naar neo luisteren.
Ik had voor m'n 17-50 een Hama filter besteld de vorige keer (stond tussen de 'wat andere kopers van dit product bestelden'). Crapding.
Net deze besteld bij hvstar :)
- Hoya 67mm PRO1 Super HMC Circular Polarizing Filter NEW
- Hoya 67mm UV(0) PRO1 Super HMC Multi-Coated Haze Filter
Hopelijk over vier weken binnen ivm vakantie. Levertijd is zo'n drie weken toch?

[ Voor 10% gewijzigd door Tom op 29-06-2007 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Tom schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 10:03:
Ik had voor m'n 17-50 een Hama filter besteld de vorige keer (stond tussen de 'wat andere kopers van dit product bestelden'). Crapding.
Net deze besteld bij hvstar :)
- Hoya 67mm PRO1 Super HMC Circular Polarizing Filter NEW
- Hoya 67mm UV(0) PRO1 Super HMC Multi-Coated Haze Filter
Hopelijk over vier weken binnen ivm vakantie. Levertijd is zo'n drie weken toch?
Yep, reken op 3 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:35

rapture

Zelfs daar netwerken?

Tom schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 10:03:
Wat had je gefotografeerd om dat te weten te komen? :+

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/rapture/stockage/got/cokin_filter.jpg
rapture in "Canon EOS 400D - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

qless

...vraag maar...

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 19:04:
Na veel wikken en wegen toch maar gelijk voor goed glas gegaan en omdat er momenteel cashback is, toch een stapje hoger genomen en de 70-200 F4/L IS USM besteld.
Zaterdag kan ik m ophalen.

Nu nog een 1.4 extender en een waterdichte pack en ik ben klaar voor de dominicaanse republiek!
Wat voor waterdichte pack?

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Laatst online: 12:02

Garyu

WW

qless schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 12:59:
[...]

Wat voor waterdichte pack?
Zo'n zak misschien?

Afbeeldingslocatie: http://www.ewa-marine.com/pictures/products/u-axp_k_131x200.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ewa-marine.com/pictures/products/u-fx_k.jpg

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spiegelreflex onder water...dat is een niche apart als je het mij vraagt..zijn er niet maar heel weinig mensen die dat doen?

Maar goed als je echt je dSRL onderwater gaat nemen op/in de Dominicaanse republiek, veel succes met het schieten van mooie foto's..hou hem droog, ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda
het zal toch niet deze zijn ?

http://www.ikelite.com/web_pages/2dslr_400d.html

Afbeeldingslocatie: http://www.ikelite.com/digicams/crblxibig.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ding is dus stervensduur, voor een paar foto's niet de moeite waard..maarja als het echt jouw soort van fotografie is en je perse een dSLR wilt, dan wel natuurlijk! Volgens mij had Olympus ook goede spullen in het assortiment voor dit soort fotografie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij hoeft ook maar spatwaterdicht te zijn... Ik doe veel aan kiteboarden en we nemen graag fotos :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Laatst online: 12:02

Garyu

WW

Ach, dan is zo'n regenjas meer dan genoeg..

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda
even eek kort vraagje, ik wil een andere UV filter gaan bestellen, nu hoor ik hier iedereen roepen dat je voor een HOYA moet gaan.

nu zit ik even te kijken bij cameraland en daar hebben ze verschillende soorten, nu ben ik zo van die paar tientjes voor die PRO versie vind ik niet erg...

alleen hebben ze op de website staan

http://www.cameraland.nl/...com_virtuemart/Itemid,26/
De kwaliteit van het filter moet passen bij de kwaliteit van het objectief waarop het filter wordt gebruikt. De Hoya HMC Pro UV filters zijn van een UITSTEKENDE KWALITEIT en worden gebruikt op objectieven van een ZEER GOEDE tot UITSTEKENDE kwaliteit en worden in het bijzonder toegepast op professionele objectieven.
klopt dit of is het onzin? en als het klopt, ik heb nu een 'tamron af 18-250mm f/3.5-6.3 di ii ld asf. macro' welke filter zou ik dan moeten kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Je moet altijd een goed filter kopen, die niet gecoate meuk (zoals Tiffen of Hama) moet je áltijd laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het klopt in zoverre dat het onzin is om voor een objectief van bijv. 100 euro een filter van 50 euro te kopen. Maar aan de andere kant, ook met een goedkoop objectief zijn die gekke flares zoals rapture post erg hinderlijk. En als je een beetje standaard maat koopt, kan je je ze natuurlijk meenemen naar je volgende objectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Barracuda schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 17:24:
even eek kort vraagje, ik wil een andere UV filter gaan bestellen, nu hoor ik hier iedereen roepen dat je voor een HOYA moet gaan.

nu zit ik even te kijken bij cameraland en daar hebben ze verschillende soorten, nu ben ik zo van die paar tientjes voor die PRO versie vind ik niet erg...

alleen hebben ze op de website staan

http://www.cameraland.nl/...com_virtuemart/Itemid,26/

[...]

klopt dit of is het onzin? en als het klopt, ik heb nu een 'tamron af 18-250mm f/3.5-6.3 di ii ld asf. macro' welke filter zou ik dan moeten kiezen
Een UV filter gebruik je ter bescherming, niet om de kwaliteit van je foto te veranderen en al helemala niet in negatieve zin. Een goed filter kenmerkt zich in: voorkomen van flare, contrast behoudend, geen ghosting (weerkaatsing van licht vanuit je camera) en stofafstotende laagjes.
Een goedkoper filter zal sneller 1 van de negatieve eigenschappen hebben die je juist niet wilt.
Overdag merk je vaak weinig verschil met goedkope en dure filters (maak ook dan kun je het in sommige situaties waarschijnlijk zien), 's avonds merk je dat je veel eerder flares krijgt van lichtbronnen, dat het contrast in het donker veel lager wordt door invallend licht etc.
De lens die je hebt is een behoorlijke compromis lens, het filter maakt dan ook niet meer zoveel uit
je wilt zoveel mogelijk kwaliteit behouden, dus kies voor een eenmalig wat duurder filter, om negatieve invloeden dus goed buiten te houden, zeker in het donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda
tnx, ik dacht al zo iets..

ga hem zeker bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aikon schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 17:31:
Het klopt in zoverre dat het onzin is om voor een objectief van bijv. 100 euro een filter van 50 euro te kopen. Maar aan de andere kant, ook met een goedkoop objectief zijn die gekke flares zoals rapture post erg hinderlijk. En als je een beetje standaard maat koopt, kan je je ze natuurlijk meenemen naar je volgende objectief.
Ergo: op goedkope objectieven gewoon geen filter en op de dure gewoon het goede spul. In geen van de gevallen rommel gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-10 14:56
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 23:04:
[...]

Ergo: op goedkope objectieven gewoon geen filter en op de dure gewoon het goede spul. In geen van de gevallen rommel gebruiken :P
Mwah, ik had zelfs op mijn 18-55 kitlens gewoon een B+W (die me 20 euro kostte), en wel om de volgende situatie:

* Henk Henk is op vakantie, met D50 en 18-55. * Henk Henk stoot ongemerkt zijn cam ergens tegen, en sloopt dus kennelijk eerste element dat met het object. Dan kan * Henk Henk de verzekering bellen wat ie wil, maar in the middle of spanje haalt ie geen nieuwe 18-55 meer, en dus moet * Henk Henk het stellen zonder cam. Zit er een UV-filter op, dan is dat hopelijk alleen kapot en kan * Henk Henk gewoon doorschieten :)

Ergo, het is niet altijd even doelloos, hoe goed je gear ook verzekert is.

[ Voor 6% gewijzigd door Henk op 29-06-2007 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garyu schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 15:50:
Ach, dan is zo'n regenjas meer dan genoeg..
Nouja, als ik in het water sta tot aan me middel heb ik liever dat het wel bijna waterdicht is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 23:17:
[...]

Nouja, als ik in het water sta tot aan me middel heb ik liever dat het wel bijna waterdicht is..
Maar dan is een EWA marine zak perfect. Die wil ik ook nog hebben voor kiteboard foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-10 01:22

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Henk schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 23:09:
[...]

Mwah, ik had zelfs op mijn 18-55 kitlens gewoon een B+W (die me 20 euro kostte), en wel om de volgende situatie:

* Martin?81 Henk is op vakantie, met D50 en 18-55. * Martin?81 Henk stoot ongemerkt zijn cam ergens tegen, en sloopt dus kennelijk eerste element dat met het object. Dan kan * Martin?81 Henk de verzekering bellen wat ie wil, maar in the middle of spanje haalt ie geen nieuwe 18-55 meer, en dus moet * Martin?81 Henk het stellen zonder cam. Zit er een UV-filter op, dan is dat hopelijk alleen kapot en kan * Martin?81 Henk gewoon doorschieten :)

Ergo, het is niet altijd even doelloos, hoe goed je gear ook verzekert is.
Over verzekeren gesproken, heeft iemand hier iets voor geregeld afgezien van reisvezekering of kostbaarheden verzekering binnen je inboedel? Ik heb niets aparts kunnen vinden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
martinweb.nl schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 00:19:
[...]

Over verzekeren gesproken, heeft iemand hier iets voor geregeld afgezien van reisvezekering of kostbaarheden verzekering binnen je inboedel? Ik heb niets aparts kunnen vinden namelijk.
Dat zijn eigenlijk hele andere topics (gebruik de search :) ) maar komt er op neer dat een kostbaarhedenverzekering bij de ABN AMRO of de AXA gewoon alles dekt wat een amateur kan verzinnen. En een reisverzekering is voldoende als je onder de 1500e blijft en in het buitenland vertoeft.

Ga je professioneel of semi-prof. aan de gang moet je een iets andere verzekering afsluiten, maar dan moet je echt even wat maatschappijen afbellen, klomp en boors (oid) bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
OMG. 20 euro voor een schijnbeveiliging van een lens die je voor een tientje meer kan vervangen? En dan de (kans op) flares en onscherpte voor lief nemen? Ik snap dat echt niet. Een UV- of hazefilter voegt digitaal niets toe, het is alleen een extra kwaliteitsrisico. Koop alsjeblieft een ZONNEKAP, desnoods een namaak. Daar heb je echt iets aan, want het houdt vals licht buiten en het steekt voldoende uit om je gear te beschermen bij kleine botsingen, terwijl het nooit *) van negatieve invloed kan zijn op je fotoresultaat.

@martinweb.etc: Ik heb ooit geleerd, dat je alleen dat moet verzekeren, wat je niet zelf kan dekken. Zo leef ik al ruim 25 jaar zonder "dubbelglasverzekering" en er is nog nooit een ruit gesneuveld. Gebeurt het morgen, wat ik niet verwacht, dan kan ik van de uitgespaarde premie een nieuwe ruit kopen. Mocht (een deel van) mijn fotogear sneuvelen, dan kan ik dat in principe op eigen kosten vervangen, of desnoods een tijdje niet met de betreffende lens/flitser/body fotograferen. Het is niet mijn beroep, dus ik overleef het wel. Heb je die luxe niet, dan kost je dat flink veel geld. Alleen die, volgens zeggen, "na-3-jaar valt-je-gear-kapot-en-MM-vergoedt-de-nieuwwaarde" verzekering zou interessant kunnen zijn, als je weinig scrupules kent, maar ik koop liever wat leuks van de premie.

*) behalve als je interne flitser er niet overheen komt (maar wie die gebruikt...), of als je marcoronderwerp erdoor op de vlucht slaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Toff schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 00:34:
OMG. 20 euro voor een schijnbeveiliging van een lens die je voor een tientje meer kan vervangen? En dan de (kans op) flares en onscherpte voor lief nemen? Ik snap dat echt niet. Een UV- of hazefilter voegt digitaal niets toe, het is alleen een extra kwaliteitsrisico. Koop alsjeblieft een ZONNEKAP, desnoods een namaak. Daar heb je echt iets aan, want het houdt vals licht buiten en het steekt voldoende uit om je gear te beschermen bij kleine botsingen, terwijl het nooit *) van negatieve invloed kan zijn op je fotoresultaat.
Koop een B+W (al dan niet MRC) of een Hoya SHMC en dr is niets aan de hand kwa flaring, scherpte, etc. En lees de context alsjeblieft, het zou voor mij niet de eerste keer zijn dat een UV-filter een tik opvangt die het frontelement anders geraakt had. En ik héb zonnekappen, en die komen ook op elke toekomstige lens, maar er gaan ook zeker UV-filters op.

Aan je verzekering heb je geen ene fuck als je met één week vakantie achter je en nog twee weken vakantie voor je met een verrotte standaardzoom zit. Of dat nou een 18-55/3.5-5.6 of een 17-55/2.8 is. Lees je de context nog een keer door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Henk schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 00:42:
[...]
Koop een B+W (al dan niet MRC) of een Hoya SHMC en dr is niets aan de hand kwa flaring, scherpte, etc. En lees de context alsjeblieft, het zou voor mij niet de eerste keer zijn dat een UV-filter een tik opvangt die het frontelement anders geraakt had. En ik héb zonnekappen, en die komen ook op elke toekomstige lens, maar er gaan ook zeker UV-filters op.

Aan je verzekering heb je geen ene fuck als je met één week vakantie achter je en nog twee weken vakantie voor je met een verrotte standaardzoom zit. Of dat nou een 18-55/3.5-5.6 of een 17-55/2.8 is. Lees je de context nog een keer door?
De context is dat je met maar 1 lens op vakantie gaat, naar een land waar niets te koop is? Dan doet een verzekering er IMHO ook niets meer toe, achteraf. Verder lees ik meer griezelverhalen over kapotte UVfilters die niet meer te verwijderen zijn, dan van beschadigde frontlenzen van "onbeschermde" objectieven met zonnekap. Hoe kan een UVfilter een "eerste klap" opvangen dan, met je zonnekap erop? Ik heb (o.a.) een EF-S17-55/2.8 en een EF70-300DO, maar geen haar op mijn hoofd om die te verzekeren of om er een UVfilter op te doen (en ik heb zelfs een net filter bij die laatste cadeau gekregen). IMHO alleen leuk als je naar de Sahara gaat ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag binnen gekregen: een Canon EOS 30D en 85mm 1.8!
Moet zeggen dat me Fuji ivm de 30D speelgoed lijkt. De snelheid, kleuren en Bokeh zijn met deze combinatie gewoonweg verbluffend. Ik kan iig niet wachten tot het volgende toernooi zodat ik de indoor sports kwaliteit van me nieuwe aanwinst kan uitproberen.

Afbeeldingslocatie: http://img504.imageshack.us/img504/7122/30dwithhoodfk4.jpg

Hier een mooi voorbeeld van de bokeh op F/1.8 :P
Afbeeldingslocatie: http://img329.imageshack.us/img329/7482/ushisa3.jpg
Onze hond vertrouwt het allemaal nog niet echt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Feli, met zowel die lens als body ga je veel plezier beleven. Maar is dit je enige lens. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog wel, mss dat ik de 18-55mm kit lens nog ergens tweedehands op pik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Toff schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 01:59:
[...]
De context is dat je met maar 1 lens op vakantie gaat, naar een land waar niets te koop is? Dan doet een verzekering er IMHO ook niets meer toe, achteraf. Verder lees ik meer griezelverhalen over kapotte UVfilters die niet meer te verwijderen zijn, dan van beschadigde frontlenzen van "onbeschermde" objectieven met zonnekap. Hoe kan een UVfilter een "eerste klap" opvangen dan, met je zonnekap erop? Ik heb (o.a.) een EF-S17-55/2.8 en een EF70-300DO, maar geen haar op mijn hoofd om die te verzekeren of om er een UVfilter op te doen (en ik heb zelfs een net filter bij die laatste cadeau gekregen). IMHO alleen leuk als je naar de Sahara gaat ofzo.
Het UV filter op mijn 17-40/4L heeft m'n objectief waarschijnlijk gered vorig jaar...is van 1,5 meter hoogte uit de tas van een vriend van me gevallen...alle energie van de val is opgevangen door de filterring, waardoor er totaal niks mis was met het glas...heb het filter op verzekeringskosten laten verwijderen door Corona in Almere en een backfocus van 2mm laten oplossen voor €75....een filter heeft dus wel zin als 't gaat om klappen opvangen (als het objectief 'goed' valt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
MissingDog schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 22:22:
[...]

Het UV filter op mijn 17-40/4L heeft m'n objectief waarschijnlijk gered vorig jaar...is van 1,5 meter hoogte uit de tas van een vriend van me gevallen...alle energie van de val is opgevangen door de filterring, waardoor er totaal niks mis was met het glas...heb het filter op verzekeringskosten laten verwijderen door Corona in Almere en een backfocus van 2mm laten oplossen voor €75....een filter heeft dus wel zin als 't gaat om klappen opvangen (als het objectief 'goed' valt).
Je hebt de verzekering dus geld bespaard? Bravo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Toff schreef op zondag 01 juli 2007 @ 00:23:
[...]
Je hebt de verzekering dus geld bespaard? Bravo!
en dus nog foto's kunnen maken op de vakantie

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.