Programming Contest Nieuwe Stijl: Contest 3 *uitslagen!* Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 6.417 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m277755
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-01-2022

m277755

leest meer dan hij typt

Ik dacht even scherp te zijn over die e-mail met mijn duffe hoofd :p

over de code delen, in de regels staat:

1. Zet de bestanden niet ergens publiek neer voordat de sluitingsdatum is bereikt, om het zo voor iedereen leuk te houden.

Dit vertelt me dat de mods liever niet willen dat je het zomaar aan iedereen geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 23-06 13:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Samenwerken in goed overleg is prima, maar je code verdelen onder meerdere mensen die zo dezelfde basis hebben maar apart verdergaan is niet de bedoeling. Als de mensen die je de code geeft samen gaan werken of als je je code maar aan één persoon geeft die daar alleen aan verder gaat, dan is dat volgens de regels prima. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-02 23:18

D2k

Gaan er nog veel mensen inzenden? Ik ben er bijna klaar mee (en zal ook wel laatste worden )

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 15:30
Ik heb net twee minuten geleden mijn programma gemaild. Ik kan dus niet meer terug en doe mee.

Mijn inzending is een genetisch algoritme geworden. Ik verwacht dat mijn programma een schappelijke oplossing zal vinden, maar lang niet goed genoeg is om mee te doen voor de prijzen. En de snelheid is ook niet al te best. :) Maar ik deed vooral mee om meer C# te leren en dat is zeker wel gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:14

Onbekend

...

Ik heb besloten om dit voor m'n neus voorbij te laten gaan.
Ik heb namelijk er bijna een maand niks aan gedaan. Dit vanwege drukte en het feit dat ik voor m'n werk ook flink moest programmeren, en dan had ik 's avonds geen zin meer om hieraan nog te programmeren.

Ik had paar structuren van algoritmes opgezet, maar nog niks daarvan geprogrammeerd.
Het inlezen en schrijven van files werkt zeer goed. Zelfs bij corrupte files.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

nog wat laatste testjes gedaan, beter dan dit wordt het niet

dit weekend t/m maandag in engeland, dus mijn inzending in de digitale brievenbus laten ploffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m277755

m277755

leest meer dan hij typt

Ik heb de afgelopen tijd wat minder tijd gehad, maar nu vakantie, dus de komende dagen ga ik nog aan de gang. Ik heb een aardig programma, maar nog het is nog niet inleverrijp :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-06 08:57
hmmm 296 punten, 1 niet geplaatst... (algoritme gaat wel snel...) nieuwe poging dan maar...
fout gevonden, nog steeds 296... grrr (test nog even verder)

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
Ik ga maar voor de snelste code... 0.078 voor 343 punten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bomberboy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:18

bomberboy

BOEM!

Ik heb mijn oplossing ondertussen ook ingediend. De laatste twee weken is er eigenlijk nog nauwelijks iets aan gewijzigd, maar ik was het ondertussen eigenlijk gewoon beu :p

Bijgevolg is de commentaar in de code ook niet helemaal perfect in alle source-files. Maar de belangrijkste (algoritme enzo) zijn normaal wel voldoende uitgelegd. Voor de mooiste code ging ik toch al niet meedoen :) Er zijn net iets te veel vuile truukjes toegepast om de snelheid te optimaliseren. Bijgevolg, het is wel snel, maar totaal ononderhoudbaar.

Anyway, aiming for gold >:)
Ik ben wel eens benieuwd om te weten waar ik eindig. Je weet natuurlijk niet of iedereen zijn beste scores submit op de validator van _wm_

Krijgen we trouwens een bevestiging via e-mail als de code goed ontvangen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
bomberboy schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 22:00:
Krijgen we trouwens een bevestiging via e-mail als de code goed ontvangen is?
Nope, maar bij deze: hij's aangekomen :Y)
BTW: *psssst* inside_info: Het kon deze contest wel eens wat langer gaan duren voor er uitslagen bekend zijn i.v.m. persoonlijke drukte bij het gros van de "jury"

[ Voor 27% gewijzigd door RobIII op 12-07-2007 22:26 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bomberboy

bomberboy

BOEM!

RobIII schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 22:25:
[...]
Nope, maar bij deze: hij's aangekomen :Y)
Ok, bedankt voor de bevestiging :)
BTW: *psssst* inside_info: Het kon deze contest wel eens wat langer gaan duren voor er uitslagen bekend zijn i.v.m. persoonlijke drukte bij het gros van de "jury"
Oops, en dan zorg ik er nog eens voor dat mijn code gedurende 29 minuten en 59seconde loopt... O-)
(die optimalisatie-algortimes toch he...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
Ik heb zojuist ook mijn inzending ingestuurd. Het programma is gemaakt in Java, mbv Netbeans.

Ik ben wel op vakantie tijdens de uitslag, dus ik zal achteraf wel horen hoe ik gescoord heb... (of de uitslag moet bekend zijn voor of op 19 juli, maar dat zal wel niet)

alle anderen ook succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m277755

m277755

leest meer dan hij typt

Niet om op de zaken vooruit te lopen, maar zijn er al plannen voor de volgende contest? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
m277755 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 17:15:
Niet om op de zaken vooruit te lopen, maar zijn er al plannen voor de volgende contest? :)
Niets concreets in elk geval. Een leuke opdracht verzinnen wordt steeds moeilijker, maar we komen er wel. :P Eerst deze maar eens afhandelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
wel een leuk idee voor een nieuwe contest: de pizzakoerier. Een pizzakoerier moet pizza' s op 12 verschillende adressen in een stad bezorgen. Bereken een zo kort mogelijke route.

Omdat je 12 * 11 * 10 ... * 1 verschillende mogelijkheden hebt ( =479001600) is het ondoenlijk alle mogelijkheden te berekenen (en te lang rekenen kan niet, dan worden de pizza's koud) dus zul je iets slims moeten verzinnen...

anyway, ik vraag me af hoeveel inzendingen er nu zijn. Lijkt me lastig om onnoemelijk veel inzendingen door te spitten, en dan ook nog de code door te grutten... succ6 in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

elhopo schreef op zondag 15 juli 2007 @ 10:59:
wel een leuk idee voor een nieuwe contest: de pizzakoerier. Een pizzakoerier moet pizza' s op 12 verschillende adressen in een stad bezorgen. Bereken een zo kort mogelijke route.

Omdat je 12 * 11 * 10 ... * 1 verschillende mogelijkheden hebt ( =479001600) is het ondoenlijk alle mogelijkheden te berekenen (en te lang rekenen kan niet, dan worden de pizza's koud) dus zul je iets slims moeten verzinnen...

anyway, ik vraag me af hoeveel inzendingen er nu zijn. Lijkt me lastig om onnoemelijk veel inzendingen door te spitten, en dan ook nog de code door te grutten... succ6 in ieder geval!
Dit is vrij makkelijk op te lossen.
Voor m'n werk heb ik zo'n soort algoritme gemaakt: Ik had 100.000 (floating point) XY-locaties waar twee motors naar toe moesten bewegen. Omdat de motor relatief langzaam is moest een stukje code de kortste route berekenen.
Na zo'n 20 uur programmeerwerk (inclusief testen) had ik een rekenmethode die binnen 25 seconden de snelste route uitrekende. :) (De pc was is een eenvoudige P4 1,8 GHz.)
Tot nu toe heeft nog niemand een snellere route kunnen bedenken. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Onbekend op 15-07-2007 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bomberboy

bomberboy

BOEM!

elhopo schreef op zondag 15 juli 2007 @ 10:59:
Dat is het traveling salesman probleem. Google maar eens en je zal versteld staan van hoeveel voorbeeldimplementaties je zal vinden voor dit soort problemen. Bovendien zijn veel van de algoritmes die voor de huidige opdracht gebruikt zijn ook (zonder noemenswaardige) aanpassingen bruikbaar zijn voor dit probleem. En dat is waarschijnlijk ook niet echt de bedoeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-06 20:35
Ik weet niet of het nog gaat lukken een inzending te doen. Inlezen gaat prima, ook met corrupte bestanden. Maar voor het plaatsen heb ik nog weinig code. (Werkt in ieder geval nog niet). Mocht ik iets inleveren, dan wordt het dus een erg eenvoudige manier van plaatsen.
Erg jammer, want ik vind het een erg leuke opdracht.

Bezoek eens een willekeurige pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapsac
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02:27
De mijne zit in de mail :)

Xeon e5-2695 V3, RX Vega 64, Rift | PS3 | PS4 Pro,PSVR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lecramv10
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-12-2021
als het goed is, is mijn versie ook in de mail ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 09:38
Die van mij is net op de bus, hier verstuurd om 23:59.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Gvd.

En ik maar denken dat het 17 juli was :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-06 22:55
Ik ga het ook niet redden, helaas. Ik heb amper code af om netjes files te parsen en een configuratie te beoordelen, maar ik denk niet dat ik er in één dag een zinnig algoritme omheen gebouwd krijg.

edit:
Oh, de inzendtijd is al verstreken. 8)7 Ik had 'maandag 16 juni' geïnterpreteerd als inclusief morgen. Dan gaat het duidelijk niet meer lukken. (Dan maar overschakelen naar Awalé.)

[ Voor 40% gewijzigd door Soultaker op 16-07-2007 03:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:36
Ik had hetzelfde interpretatieprobleem, ik kwam er alleen gisteravond achter. Geen tijd meer om het klusje te klaren, helaas. Had wel een idee, geen uitwerking :) Succes voor alle inzendingen, nogmaals dank voor de organisatie en - in mijn geval - op naar #3!

edit:

(+ 1 = 4) :O :+

[ Voor 7% gewijzigd door DaCoTa op 16-07-2007 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel inzendingen er zijn... (ofwel hoeveel concurrentie ik heb :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Ik tel 13 inzendingen, en een paar mensen die meerdere mailtjes hebben gestuurd en waarvan uiteraard alleen de eerste mail telt. Enigszins een teleurstellende opkomst gezien het hoge aantal inzendingen van de vorige keer, maar gezien de vakantie natuurlijk ook wel begrijpelijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m277755

m277755

leest meer dan hij typt

Zijn het een beetje dezelfde mensen als bij de vorige contests, of zijn het voornamelijk nieuwe mensen? Ik heb zelf bij de vorigen niet meegedaan, dus 1/13 is al nieuw :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Het zijn voornamelijk nieuwe mensen, dus de uitslag voorspellen zal wat lastig worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:01
Ow, is deze contest alweer afgelopen? Ik heb zelf eigenlijk geen tijd gehad, omdat ik met mijn afstuderen druk bezig ben... helaas, misschien doe ik met de volgende wel weer mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoW
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

* KoW heeft er deze keer voor gekozen niet mee te doen.
De afgelopen maanden ben ik elke avond druk geweest. (prive)
Maar wie weet, de volgende contest misschien weer.

Dat het nieuwe mensen zijn lijkt mij ok. Steeds hetzelfde clubje deelnemers is ook niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

* zwippie doet ook niet mee deze keer
Te weinig tijd helaas. Volgende keer misschien weer. :)

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
* RedPixel had er ook te weinig tijd voor :(

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143331

Helaas idem dito hier. Maar: een nieuwe ronde, nieuwe kansen. Hopelijk kan ik dan wel de benodige tijd vrijmaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldsla
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-06 15:59
Na mijn 1 avond speelactie heb ik er ook niks meer aangedaan. Het probleem sprak me ook iets minder aan. Maar ik hou het forum in de gaten, misschien is de volgende wel weer wat voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _wm_
  • Laatst online: 29-04 21:51
heb wel een script gemaakt (meerdere zelfs) en ook een validator, maar uiteindelijk niet ingestuurd... Heb er laatste tijd niet meer naar gekeken en er niet meer aan gedacht. Beetje jammer, maar niets aan te doen...
Als de finaleset publiek gemaakt wordt, wil ik voor mezelf wel kijken hoeveel ik scoor...
Gaan trouwens alle inzendingen publiek gemaakt worden? Dat lijkt me namelijk erg interessant... Die van mij zal ik binnenkort ook wel ergens ter download neerzetten...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bomberboy

bomberboy

BOEM!

_wm_ schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 12:27:
heb wel een script gemaakt (meerdere zelfs) en ook een validator, maar uiteindelijk niet ingestuurd... Heb er laatste tijd niet meer naar gekeken en er niet meer aan gedacht. Beetje jammer, maar niets aan te doen...
Je online validator was in ieder geval erg handig en vooral motiverend om verder te blijven optimaliseren wanneer iemand anders je resultaat verbeterd had :)
Als de finaleset publiek gemaakt wordt, wil ik voor mezelf wel kijken hoeveel ik scoor...
Gaan trouwens alle inzendingen publiek gemaakt worden? Dat lijkt me namelijk erg interessant... Die van mij zal ik binnenkort ook wel ergens ter download neerzetten...!
Volgens de regels wel:
7. De ingestuurde zipfiles worden na de contest publiek gemaakt, inclusief je sourcecode. Als je hiertegen bezwaar hebt, dan kun je beter niet meedoen. :) Uiteraard staat het je vrij om elke willekeurige opensource licentie aan je code te verbinden en de credits liggen uiteraard gewoon bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpie
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-07-2023
Tja, niet zo heel veel tijd, en deze sprak me niet zo aan. Denk dat ik de vorige leuker vond omdat het wat meer op een spelletje leek (tetris/kruiswoord puzzle). Volgende keer doe ik hopenlijk wel weer mee , ik zie het als een goede oefening/leerschool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Het is best nog lastig om een contest te verzinnen en we wilden juist deze keer niet wéér een spelletje doen. Misschien volgende keer weer, al moet ik bekennen dat we daar nog niet over aan het brainstormen zijn. Sowieso gaat er deze keer wat meer tijd tussen de contests zitten omdat de gezamelijke modforce verminderd online is in verband met de vakantie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Hoewel een spelletje wal zo leuk is, is het misschien interessant om van een allerdaags probleem een zo goed mogelijke oplossing te vinden. Hiermee heb je ook deels een eigen kijk hierop wat voor iedereen anders kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-06 11:49

MicroWhale

The problem is choice

-NMe- schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 22:40:
Het is best nog lastig om een contest te verzinnen en we wilden juist deze keer niet wéér een spelletje doen. Misschien volgende keer weer, al moet ik bekennen dat we daar nog niet over aan het brainstormen zijn. Sowieso gaat er deze keer wat meer tijd tussen de contests zitten omdat de gezamelijke modforce verminderd online is in verband met de vakantie. :)
Ik weet er nog wel een (naar aanleiding van een bestaande puzzel):

Pak een kubus bestaande uit 3x3x3 blokjes (of een anderssoortige: 5x5x5, 3x3x5, etc...).
Elk blokje is verbonden met een ander blokje via één zijde, in het centrum van die zijde.
De verbinding is 360 graden draaibaar. (dus ook 90, 180 en 270)

Met deze regels kun je een kubus uitrollen tot een "platte slang" van één blokje hoog.

De kunst voor de programmeurs is, gegeven een "platte slang", om in zo weinig mogelijk zetten de gegeven eindvorm te verkrijgen. Dit natuurlijk zonder dat blokken na een zet overlappen.

De insteek zou dan zijn om een solver te schrijven die elk soort slang aankan. De persoon die de meeste slangen in zo weinig mogelijk tijd oplost heeft gewonnen.

slang (3x3x3):
Afbeeldingslocatie: http://www.gealine.nl/images/snk1-g.jpg

eindvorm (3x3x3):
Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/arch/soma/cube.gif

[ Voor 18% gewijzigd door MicroWhale op 18-07-2007 10:16 ]

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 15:30
_wm_ schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 12:27:
Jammer dat je niet mee hebt gedaan, want die validator van jou heb ik vaak gebruikt (en die liet me altijd zien hoeveel beter de andere oplossingen waren ten opzichte van mijn eigen oplossing).

Aan de andere kant, als jij ook nog mee had gedaan, was de kans dat ik bij de eerste dertien zou eindigen weer een stukje kleiner geworden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mnielsm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:29
MrWilliams schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 10:09:
[...]
De insteek zou dan zijn om een solver te schrijven die elk soort slang aankan. De persoon die de meeste slangen in zo weinig mogelijk tijd oplost heeft gewonnen.
Als het zou gaan om snelheid dan is de keuze van de programmeertaal ineens zeer belangrijk geworden.
De ene taal is nou eenmaal niet zo snel als de andere. Bij de contests tot nu toe was snelheid wel een voordeel maar niet van 'levensbelang', een slim algoritme was veel belangrijker.

Maar met deze contest heb ik helaas niet mee kunnen doen, ik was al een redelijk eind gevorderd alleen had geen flauw idee meer hoe ik de laatste eindjes aan elkaar kon knopen zodat er in totaal een valide score uitkwam. Maar ik had het ook erg druk met werk/school/afstuderen dus de beschikbare tijd was ook gedaald.

Maar wie weet voor de komende contest...

Voor het eenvoudigste zoeken naar alle chinese webshops: www.chinapricefinder.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eomer
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-06 17:21
nog een aantal leuke ideetjes voor de volgende contest kan je hier opdoen.
we zouden bijvoorbeeld een ingewikkelde vorm van 24en kunnen spelen.
je krijgt 4 getallen aangeleverd en er moet een 5de getal uitkomen, je mag alle getallen maar 1 keer gebruiken en de operators + - * /

of je geeft 4 getallen, en je wil op deze manier alle (zo veel mogelijk) getallen tussen x en y vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcks
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:13
Ook ik heb helaas niet meegedaan. Ik heb er de afgelopen tijd niets meer aan gedaan en hoewel het algoritme vrij redelijk werkte, zou er nog flink wat tijd in hebben gezeten om het programma inzend-geschikt te maken. Als de uitslag bekend is ga ik misschien wel even kijken of ik nog over de topscore heen kan komen. =]

Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-06 13:52
Enthausiast begonnen, maar door het verhuizen naar mijn eerste eigen kamer had ik geen tijd om er wat werkbaars van te maken :(

Volgende keer zeker weer!

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

en en en?

Is er al wat bekend over een jurytermijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Ergens tussen nu en kerst. Veel preciezer wordt het nog niet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

-NMe- schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 23:51:
Ah, das iig iets ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:20
hij zei niets over kerst van welk jaar he

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpie
-NMe- schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 23:51:
Aah, Nog een leuk idee voor de nieuwe contest. Het kan dan gekoppeld worden aan de kerst.
Bepaal de meest optimale bezorg route voor de kerstman. rekening houdend met tijdzone's ed. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bomberboy

bomberboy

BOEM!

Of bouw een framework dat automatisch de oplossingen van de contests test, een score geeft en online zet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-06 20:35
bomberboy schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 12:58:
Of bouw een framework dat automatisch de oplossingen van de contests test, een score geeft en online zet :p
En hoe ga je het framework dan van punten voorzien?
Ieder framework elk ander framework laten nakijken? :+

Ik zie meer iets in een programma dat 1persoons kaarspelen (patiance, solitaire) kan oplossen. (eventueel met grotere kaartspelen.)
Of bijvoorbeeld zeeslag of waardezeeslag. (zoals je die vind in puzzelboekjes)

Bezoek eens een willekeurige pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bomberboy

bomberboy

BOEM!

EdwinG schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 13:18:
Ik zie meer iets in een programma dat 1persoons kaarspelen (patiance, solitaire) kan oplossen. (eventueel met grotere kaartspelen.)
Of bijvoorbeeld zeeslag of waardezeeslag. (zoals je die vind in puzzelboekjes)
Ik heb het zelf wel voor competities waar de software van de deelnemers het rechtstreeks tegen elkaar opneemt, iets in de aard van volgende dingen:
http://www.codeguru.com/forum/showthread.php?s=940bc9e4527548285d9ed417fd93ea14&t=226663
http://www.gotdotnet.com/Community/UserSamples/Details.aspx?SampleGuid=8503dfec-5211-42e1-981d-5d1fb1240f89
http://sourceforge.net/projects/codewars

Er bestaat ook een variant waar je in een soort assembler-achtige taal een battle-progje schrijft (bestaande uit een maximaal aantal instructies) en je je tegenstander in een virtuele wereld moet om zeep helpen. Je hebt dan verschillende tactieken, bv jezelf zo veel mogelijk kopiëren zodat de tegenstander niet meer kan bewegen, proberen de tegenstander illegale sprongen te laten maken (eigenlijk bommen leggen) enz. Maar hier kan ik niet direct een link naar vinden. Het is nochtans redelijk bekend, maar google laat me momenteel in de steek. :(

Edit: ik heb het project dat ik bedoelde ondertussen teruggevonden: Core Wars, te vinden op: http://www.koth.org/

[ Voor 4% gewijzigd door bomberboy op 28-07-2007 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _wm_
  • Laatst online: 29-04 21:51
bomberboy schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 15:42:
[...]

Ik heb het zelf wel voor competities waar de software van de deelnemers het rechtstreeks tegen elkaar opneemt, iets in de aard van volgende dingen:
http://www.codeguru.com/forum/showthread.php?s=940bc9e4527548285d9ed417fd93ea14&t=226663
http://www.gotdotnet.com/Community/UserSamples/Details.aspx?SampleGuid=8503dfec-5211-42e1-981d-5d1fb1240f89
http://sourceforge.net/projects/codewars

Er bestaat ook een variant waar je in een soort assembler-achtige taal een battle-progje schrijft (bestaande uit een maximaal aantal instructies) en je je tegenstander in een virtuele wereld moet om zeep helpen. Je hebt dan verschillende tactieken, bv jezelf zo veel mogelijk kopiëren zodat de tegenstander niet meer kan bewegen, proberen de tegenstander illegale sprongen te laten maken (eigenlijk bommen leggen) enz. Maar hier kan ik niet direct een link naar vinden. Het is nochtans redelijk bekend, maar google laat me momenteel in de steek. :(

Edit: ik heb het project dat ik bedoelde ondertussen teruggevonden: Core Wars, te vinden op: http://www.koth.org/
ja dat is leuk!!

en zo'n progje heb ik zelf ook geschreven ooit ;)
De bots moeten in VBscript worden geschreven... Heb het hier even online gezet voor als iemand geïnteresseerd is ;):
http://willem-mulder.nl/got/TuelAks.zip (een .exe, een handleiding voor het schrijven van de botjes (ik was toen blijkbaar zeer actief :+ ) en wat voorbeeldbotjes, met ook verschillende tactieken :))
Je kan max 4 scriptjes tegelijk tegen elkaar laten vechten...

Ik ben ook nog aan zoiets begonnen als browservariant (dat je met javascript je bots kon maken, kon uploaden en tegen elkaar kon laten vechten) maar die heb ik nooit helemaal afgemaakt... helaas, want het werkte al vrij aardig...

maar zoiets lijkt me in ieder geval wel erg tof! Omdat je helemaal vrij bent in je tactiek en alles helemaal zelf kan bepalen... nadeel is dat je veel code over kan nemen... Je zou dus met een unieke set beschikbare commando's moeten werken, maar dan zou je ook weer je eigen interpreter moeten schrijven, en daar zal de jury wel geen zin in hebben :P

edit: bomberboy, je links zien er allemaal wat 'outdated' uit... is het allemaal nog wel actief? Ik kan niet echt iets duidelijks vinden...

edit2: er heeft een keer een artikel in de Computer Idee gestaan (geloof ik) waarbij toen Ant Arena (van Douwe Osinga) werd uitgelegd. Aan de hand daarvan heb ik toen Tuel Aks geschreven, die een groter veld had, meer mogelijkheden had, enz. De links naar Douwe Osinga's site zijn helaas dood... maar goed, voor diegenen die Ant Arena kennen, daar lijkt mijn proggie dus op ;)

[ Voor 9% gewijzigd door _wm_ op 01-08-2007 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:09

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Er is zelfs een GoT bot contest op poten gezet. Helaas nooit helemaal afgerond.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Toch kerst 2020 voor het bekend wordt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Y_
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-06 21:27
Ik dacht dat dit topic al dood was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bomberboy

bomberboy

BOEM!

En ik maar hopen dat de uitslag bekend zou zijn nadat ik terug kwam van vakantie ... :O
_wm_ schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 11:11:
[...]
edit: bomberboy, je links zien er allemaal wat 'outdated' uit... is het allemaal nog wel actief? Ik kan niet echt iets duidelijks vinden...
Ik heb er eigenlijk geen flauw idee van. Het is bij mij eigenlijk ook al een paar jaar geleden dat ik er nog eens naar gekeken had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m277755

m277755

leest meer dan hij typt

Ik kijk nog steeds om de paar dagen of er misschien al wat actie is :) Ik gok dat er wel weer melding gemaakt wordt op de frontpage, maar toch. Ik begin eigelijk steeds meer benieuwd te raken of mijn programma een geldige uitvoer gaat maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webschaapje
  • Laatst online: 10-06-2024
idem dito hier. Ik check dit draadje zo'n beetje elke dag wel.

het is immers al weer 'bijna' een hele maand geleden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricvdp
  • Laatst online: 23-06 16:06
Creepy schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 13:14:
Was een leuk project. Eigenlijk zouden we dat weer nieuw leven in moeten blazen. Mijn botje met kleine AI ligt te verstoffen op m'n SVN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Als ik wist dat ik nog een maand de tijd had, had ik wel m'n programma in kunnen leveren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
m277755 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 01:27:
Ik gok dat er wel weer melding gemaakt wordt op de frontpage, maar toch.
Fout gegokt, die frontpage-coverage was eenmalig en dat zal voorlopig in elk geval niet meer gaan gebeuren.

Verder zijn we ermee bezig maar wegens een chronisch gebrek aan vrije tijd duurt het nog wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-06 10:22
Creepy schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 13:14:
Dat had ook voornamelijk te maken met het gebrek van leiding van het project en niet zo zeer met het onderwerp.

Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees | jabber: twbms.ate.jabber.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Mja... ik ben intussen al een tijdje niet meer wezen kijken ivm drukte op het werk. Maar ik zal deze contests zeker nog niet vergeten.
Als de studie het toelaat zal ik de volgende contest weer mee gaan doen :P

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
TWBMS schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 01:42:
[...]

Dat had ook voornamelijk te maken met het gebrek van leiding van het project en niet zo zeer met het onderwerp.
Vandaar dan ook dat wij als crew de leiding in handen hebben genomen bij deze opzet van contests. Dat heeft alleen als nadeel dat de jurering in dit geval nogal op zich laat wachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-06 10:22
-NMe- schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 20:16:
[...]

Vandaar dan ook dat wij als crew de leiding in handen hebben genomen bij deze opzet van contests. Dat heeft alleen als nadeel dat de jurering in dit geval nogal op zich laat wachten. :)
Beter laat dan nooit zeg ik dan maar :)

Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees | jabber: twbms.ate.jabber.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Y_
Tumbleweeds are passing this topic ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Het heeft geen zin dit topic omhoog te schoppen. Als er nieuws is dan hoor je het vanzelf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bomberboy

bomberboy

BOEM!

TWBMS schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 22:34:
[...]
Beter laat dan nooit zeg ik dan maar :)
Ach, ik ga er ondertussen gewoon van uit dat ik gewonnen heb *O* Dat gaat sneller dan wachten op de officiële uitslag :p

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Misschien is het ook een idee om daarna even te wachten met het starten van een nieuwe contest. Tijdens de contest zelf zit er ook nogal wat tijd in in het bijhouden van het topic en evt het ietwat bijschaven.

Het moet natuurlijk niet zo worden dat het dusdanig veel tijd in beslag gaat nemen dat je er geen prive tijd meer aan overhoud ;)

• Serpie
Tja, wellicht is er een constructie te verzinnen waarbij de deelnemers zelf een groot deel van de jurering op zich nemen. Dat gebeurt ook bij de 3D contests in het graphics forum.

Scheelt de modjes ook weer wat tijd, het moet idd voor de modjes ook behapbaar en leuk blijven

[ Voor 12% gewijzigd door Serpie op 23-08-2007 22:18 ]

• rapsac
KoW schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 22:06:
..
Het moet natuurlijk niet zo worden dat het dusdanig veel tijd in beslag gaat nemen dat je er geen prive tijd meer aan overhoud ;)
+ je footnote = die baan gaat op zich laten wachten ;)

Er is voor zover wij weten de laatste maand (terecht) niet aan de contest gewerkt, als je nu al over te weinig vrije tijd begint... :P]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Serpie schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 22:18:
Tja, wellicht is er een constructie te verzinnen waarbij de deelnemers zelf een groot deel van de jurering op zich nemen. Dat gebeurt ook bij de 3D contests in het graphics forum.

Scheelt de modjes ook weer wat tijd, het moet idd voor de modjes ook behapbaar en leuk blijven
Dat is inderdaad waar we vanaf het begin al naartoe willen, maar we wilden eerst een aantal contests zelf regelen, zodat jullie als gebruikers zien wat wel en niet werkt. Omdat de bot-contest uiteindelijk zo slecht afliep hebben we de touwtjes in handen genomen, en met enige trots durf ik wel te zeggen: met succes. :)

Ik denk dat we hierna nog één of twee contests zelf gaan organiseren, en dan de organisatie overdragen aan de users. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

zit er nog wel enige beweging in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:53

Gerco

Professional Newbie

-NMe- schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 10:29:
Ik denk dat we hierna nog één of twee contests zelf gaan organiseren, en dan de organisatie overdragen aan de users. :)
Daarover gesproken... misschien een idee voor de volgende contest: Bejeweled. Lijkt wel wat op de Tetris contest in de zin dat het een game is, maar de manier van spelen is heel anders en daarom toch wel interessant. Het heeft in ieder geval minstens net zoveel mogelijkheden.

[ Voor 4% gewijzigd door Gerco op 27-08-2007 22:12 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37864

Of, wat ook wel een leuke uitdaging is om te programmeren is bookworm (even googlen, is ook een spelletje). Nodig is dan een bestand met toegestane woorden en een letterbestand. De hoogste score wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Anoniem: 37864 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 02:05:
Of, wat ook wel een leuke uitdaging is om te programmeren is bookworm (even googlen, is ook een spelletje). Nodig is dan een bestand met toegestane woorden en een letterbestand. De hoogste score wint.
Volgens mij is die bookworm eenvoudig omdat je dan alle mogelijkheden kan proberen. (bruteforce)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
D2k schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 20:42:
zit er nog wel enige beweging in?
Ja, zij het traag. Na dit weekend liggen er concrete afspraken om het wat aandachtiger op te pakken en af te ronden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37864

Onbekend schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 08:00:
[...]

Volgens mij is die bookworm eenvoudig omdat je dan alle mogelijkheden kan proberen. (bruteforce)
Natuurlijk is het te brute-forcen. Echter zal dat dusdanig traag zijn dat daarmee geen goed resutaat behaald zal worden. Voor een goede score is een wat slimmere oplossing nodig (die mogelijk bijv ook rekening houdt met een spelstrategie, zoals bewust kiezen voor veel korte woorden met een lage score of langere woorden met een grotere zoektijd maar wel een hogere score)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

-NMe- schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 09:31:
[...]

Ja, zij het traag. Na dit weekend liggen er concrete afspraken om het wat aandachtiger op te pakken en af te ronden. :)
en hoe staan we er anderhalve week later voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Y_
Damned, dit duurt nu toch echt lang...

Tijd voor een volgende contest please...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Alles is gerund, in/na het weekend komt er een score.

Het spijt me echt dat jullie zo lang moeten wachten; met de scores krijgen jullie van me ook een uitleg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Y_
Toppie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

-NMe- schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 09:32:
Alles is gerund, in/na het weekend komt er een score.

Het spijt me echt dat jullie zo lang moeten wachten; met de scores krijgen jullie van me ook een uitleg. :)
*O* *O* *O*
-NMe-

.....en laatste is geworden: D2k
*snif* ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Ze zijn er zelfs nog vóór het weekend. :P

-NMe- in "Programming Contest Nieuwe Stijl: Contes..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dat was een hele bevalling :X
Op naar een nieuwe contest (en een snellere/betere afhandeling daarvan ;) ) d:)b

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

(Y)

Jammer dat ik het toch erg verleerd ben..... Maar goed, toch nog een 7 voor opmaak, en dan heb ik nog wel zo'n mooie faq gemaakt over coding standards vroeger :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Och, verleerd... Goed excuus om het weer eens op te pakken. :P

Overigens heb je die 7 te danken aan wat slordigheidjes, zoals onder andere het vergeten van quotes rondom strings. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

-NMe- schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 15:56:
Och, verleerd... Goed excuus om het weer eens op te pakken. :P

Overigens heb je die 7 te danken aan wat slordigheidjes, zoals onder andere het vergeten van quotes rondom strings. :)
ik zou wel willen, maar mijn werk is zo ver bij coden vandaan, dat ik er niet meer aan toe kom ;)

Oei, beginners foutjes :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:37

Dricus

ils sont fous, ces tweakers

Euhh, die testset die jullie bij de resultaten gepost hebben is niet goed. Hij bevat meer deelnemers dan er in de huisjes passen (in meeting.ini staat dat er 21 huisjes zijn; 6 personen per huisje --> max 126 deelnemers; deelnemers.ini bevat 140 deelnemers). Het lijkt me dat dat niet de set is waarmee getest is...

Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
MrHuge schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 16:08:
Euhh, die testset die jullie bij de resultaten gepost hebben is niet goed. Hij bevat meer deelnemers dan er in de huisjes passen (in meeting.ini staat dat er 21 huisjes zijn; 6 personen per huisje --> max 126 deelnemers; deelnemers.ini bevat 140 deelnemers). Het lijkt me dat dat niet de set is waarmee getest is...
Jawel. :P

Ik heb die set verder niet aangemaakt of nageteld, maar zelfs als het 140 mensen zijn, moet de ingezonden code nog overweg kunnen met een dergelijke setup. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:37

Dricus

ils sont fous, ces tweakers

-NMe- schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 16:15:

Ik heb die set verder niet aangemaakt of nageteld, maar zelfs als het 140 mensen zijn, moet de ingezonden code nog overweg kunnen met een dergelijke setup. :)
Owh, jah, zo had ik hem nog niet bekeken :). Najah, dan ben ik blij dat ik niks heb ingestuurd. Mijn proggie had met deze situatie helemaal geen rekening gehouden. Als ik mijn proggie draai met deze testset dan gaat hij staan blocken :).

Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:09

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

-NMe- schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 16:15:
[...]

Precies. Die -10 voor het niet plaatsen van deelnemers moet zelfs in de beste gevallen nog wel worden gebruikt natuurlijk :P

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

* KoW had verwacht dat deze contest er uit zou springen qua aantal deelnemers, maar dat is toch geen waar.
En het valt me op dat niemand uit contest II meegedaan heeft met contest III. Mijn gevoel zegt me dat de contests daarvoor ook iets te kort achter elkaar kwamen. Aan de andere kant zit tussen contest I en contest II ook een vergelijkbare pauze van een kleine maand.

* KoW is wel intussen wel erg benieuwd naar de volgende contest. Al ben ik er de komende weken wel te druk voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
KoW schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 17:41:
* KoW had verwacht dat deze contest er uit zou springen qua aantal deelnemers, maar dat is toch geen waar.
Dat viel me op zich ook wel een beetje tegen. Aan de andere kant hadden we wel erg veel regels verzonnen. :P
En het valt me op dat niemand uit contest II meegedaan heeft met contest III. Mijn gevoel zegt me dat de contests daarvoor ook iets te kort achter elkaar kwamen. Aan de andere kant zit tussen contest I en contest II ook een vergelijkbare pauze van een kleine maand.
Er is inderdaad voor allebei wel iets te zeggen. :)
* KoW is wel intussen wel erg benieuwd naar de volgende contest. Al ben ik er de komende weken wel te druk voor.
We hebben ook nog geen concreet idee, laat staan een opdracht. Je hebt nog even om je andere werk af te maken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapsac
Bomberboy gefeliciteerd!
Mijn progsel deed het niet omdat ik zo stom was de uitspraak te geloven dat er voor de testset (catagorie hoogste score, waarvoor ik ging) er geen onmogelijke/niet passende combinaties gebruikt zouden worden, dus niet. lekker dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Welke uitspraak bedoel je precies?

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.