Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:29
De mate waarin dat "1954" plaatje is vervormt is van dien aard dat ik mij niet voor kan stellen dat deze foto daadwerkelijk loodrecht van voren was genomen. Een vervorming op deze schaal is echt immens. Weet zo goed als zeker dat als de camera op een normale manier wordt getest dit niet in deze mate tevoorschijn zal komen.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:07
De vervorming is links veel sterker als rechts. Dat zou je idee dat ie niet recht van voren is geschoten best wel eens kunnen bevestigen.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Mjah ze schrijf er wel bij dat ze 100% zeker weet dat ie van voren is genomen, maar een distortion als dit lijkt me eerder een maandagochtendlens dan een probleem in de camera zelf.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry maar waar staan de foto's waar jullie het over hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank u, maar ik bedoelde waar staat daar dan de lnik naar die foto's ik zie alleen maar foto's van het apparaat zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Die foto's staan hier.

Het zal wellicht geen 100% afbeelding van de foto zijn, maar een crop van de linkerkant. Zoiets is ook een beetje op te maken uit het grid dat het overheen zit. Als dat het geval is slaat het uiteraard alsnog nergens op. Maar goed, aan deze plaatjes hoef je sowieso niet veel waarde te hechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, beetje dom van me ik zat er met de neus bovenop maar zag het niet;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op maandag 11 juni 2007 @ 15:54:
Kanonne, konden ze de resultaten niet kleiner weergeven, pfffff. Zo ongelooflijk zinloos dit, zeker zonder verdere info over de foto's.
Uit deze foto's kun je inderdaad weinig opmaken. Doe dan gewoon niks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
Brad Pitt schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 14:11:
De mate waarin dat "1954" plaatje is vervormt is van dien aard dat ik mij niet voor kan stellen dat deze foto daadwerkelijk loodrecht van voren was genomen. Een vervorming op deze schaal is echt immens. Weet zo goed als zeker dat als de camera op een normale manier wordt getest dit niet in deze mate tevoorschijn zal komen.
Die foto ziet er inderdaad erg vreemd uit. Ervanuitgaande dat een lens "rond" is zou je aan alle hoeken dezelfde vervorming verwachten. Echter, uitgaande van het commentaar wat bij de betreffende foto staat zou je verwachten dat ze toch hun best hebben gedaan om onder een correcte hoek te fotograferen:
Mild barrel distortion isn't too bad if it's symmetrical; when it's asymmetrical, like this, it can get seriously disorienting. Several photos where I knew I had aimed dead-on had a perspective as if I'd shot from the side. Here, the S5 IS's lens squeezes the left side vertically, though the right side is straight. (Shot at 36mm-equivalent; guidelines overlaid in Photoshop.)
.. wellicht exemplarisch?

In Singapore is ie uit, eerste real-world-samples zullen wel snel komen dus: http://forums.dpreview.co...rum=1010&message=23600028

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
S5is vs. FZ8 @dcresource:

Afbeeldingslocatie: http://i182.photobucket.com/albums/x21/stefanski_mike/comp1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i182.photobucket.com/albums/x21/stefanski_mike/comp2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i182.photobucket.com/albums/x21/stefanski_mike/comp3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i182.photobucket.com/albums/x21/stefanski_mike/comp4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Over het geheel gezien presteert de S5 veel beter dan de FZ8 op de DCResource plaatjes. De Panasonic heeft al op de allerlaagste ISO waardes last van ruis (Canon ook, maar alsnog minder, in de donkere gedeeltes) én ruisonderdrukkingsvlekken in andere gedeeltes van de foto's. Alles boven ISO 100 is gewoon erbarmelijk, check de papegaaien op ISO 125, ongelooflijk gewoon.

Dus vooralsnog lijkt het er nog steeds op dat de S5 the camera to beat gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Nu hebben ze bij CNET hun review klaar: http://reviews.cnet.com/d...1_7-32441341.html?tag=sub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Zo te zien heeft de S5 meer last van CA dan de FZ8, daarnaast is het ruisprobleem ook een kwestie van goed belichten. Ik heb in mijn nieuwe iXus 950 IS als het goed is dezelfde 8Mpix sensor en ik ben niet erg geschrokken van het resultaat op ISO800-1600. Het is natuurlijk niet zo goed als bijv. een F31fd van Fuji of een DSLR maar het kan er behoorlijk mee door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Eigenlijk vind ik de eerste twee foto's de FZ8 lang niet zo slecht. Geen PF en de lichte achtergrond is beter zichtbaar. Bij de laatste foto vind ik de paal van de FZ8 mooier, maar bomen bij de S5 zijn veel mooier.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij niet helamaal duidelijk wordt in deze review is of ze de S5(overall) t.o.v. de S3 nou een verbetering vinden of niet?

Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Op deze site tref je wat vergelijkingsplaatjes aan tussen de S3 en de S5. Trek je eigen conclusies... Ik vind de vooruitgang gering, sterker nog, de S3 heeft over het algemeen betere plaatjes dan de S5. Er is zelden detailwinst, meestal zelfs in tegendeel.

Hoofdpagina

De links met de vergelijkingen zijn wat verstopt, maar staan wel op deze site, hier wat links,
Heineken, beertje, kurketrekker.

En wat fullsize plaatjes op:

Macro printplaat S5, S3
Potloden S5, S3
Fruitkopje S5, S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 20:47
Brad Pitt schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 22:18:
Over het geheel gezien presteert de S5 veel beter dan de FZ8 op de DCResource plaatjes. De Panasonic heeft al op de allerlaagste ISO waardes last van ruis (Canon ook, maar alsnog minder, in de donkere gedeeltes) én ruisonderdrukkingsvlekken in andere gedeeltes van de foto's. Alles boven ISO 100 is gewoon erbarmelijk, check de papegaaien op ISO 125, ongelooflijk gewoon.

Dus vooralsnog lijkt het er nog steeds op dat de S5 the camera to beat gaat zijn.
niet mee eens... De 1e (details boog) 2e (details stenen) en 3e vindt ik de panasonic een stuk beter dan de canon. Zeker bij die boog met die boom erachter. De S5 filtert bijna die hele boom weg.

Wel jammer dat de foto's niet op hetzelfde moment zijn geschoten... over het algeheel spreken de fotos van de panasonic mij meer aan. Een kanttekening is dat ik de blauwe lucht van de canon wel erg mooi vindt. Maar goed dit kan aan de camera liggen maar ook aan het moment van de fotos schieten. En zoals ik al zei zijn ze zo te zien niet achter elkaar genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazorg
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-06 13:43
Brad Pitt schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 11:45:
Op deze site tref je wat vergelijkingsplaatjes aan tussen de S3 en de S5. Trek je eigen conclusies... Ik vind de vooruitgang gering, sterker nog, de S3 heeft over het algemeen betere plaatjes dan de S5. Er is zelden detailwinst, meestal zelfs in tegendeel.

Hoofdpagina

De links met de vergelijkingen zijn wat verstopt, maar staan wel op deze site, hier wat links,

En wat fullsize plaatjes op:

Macro printplaat S5, S3
Potloden S5, S3
Fruitkopje S5, S3
Sjonge ik was min of meer besloten de S5 te kopen maar als deze plaatjes maatgevend zijn voor de fotokwaliteit dan is de S3 wel een veel beter keus! Ik heb nu een S2 en wilde naar de S5 vanwege de flitser, maar misschien is het niet de moeite waard. Ik vraag me af of de ruis, grijzere 'waas' en minder detail nu te wijten zijn aan het feit dat ze 8 megapixel op de chip hebben gepropt.

S3 presteert iig duidelijk beter op deze foto's, misschien komen er nog andere beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
thefox154 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 12:43:
[...]
niet mee eens... De 1e (details boog) 2e (details stenen) en 3e vindt ik de panasonic een stuk beter dan de canon. Zeker bij die boog met die boom erachter. De S5 filtert bijna die hele boom weg.

Wel jammer dat de foto's niet op hetzelfde moment zijn geschoten... over het algeheel spreken de fotos van de panasonic mij meer aan. Een kanttekening is dat ik de blauwe lucht van de canon wel erg mooi vindt. Maar goed dit kan aan de camera liggen maar ook aan het moment van de fotos schieten. En zoals ik al zei zijn ze zo te zien niet achter elkaar genomen.
Over de eerste foto... Als je de rest van de *hele* foto bekijkt is de S5 over het algemeen eens stuk beter. Check de bronzen beelden. Die van de Panasonic zijn gewoon overladen met ruis en ruisonderdrukkingseffecten. Vooral de linker van de beelden. Bijna geen detail meer te zien. Is op de S5 ook in zekere zin zo, alleen stukken minder.

De tweede foto met de stenen zelfde verhaal. Panasonic ruist veel erger, vooral in schaduwgebieden. Ik vind dit voor lage ISO shots (bij beiden...) niet geweldig.

Maar goed, zoals je zegt, zolang het niet op dezelfde dag of onder (precies) dezelfde omstandigheden is gemaakt is eigenlijk elke vergelijking zinloos. Plus het is maar net wáár je naar kijkt en wat je zelf belangrijk vindt. Ik vind een beetje ruis totaal niet erg, is in ieder geval beter dan een te enthousiaste ruisonderdrukking. Echter de Pana heeft in mijn optiek beide, én best veel ruis én ook smudges door de onderdrukking. Helaas heeft echter elke superzoom deze nadelen in meerdere of mindere mate dus het is gewoon uitzoeken welke het meeste biedt voor de individuele gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Macro printplaat S5, S3
Potloden S5, S3
Fruitkopje S5, S3
Mijn persoonlijke mening in deze is dat ik de eerste en laatste foto beter vind met de S5 en de "potloden" vind ik net iets beter met de S3.

Gelukkig maar voor mij dat ik 2 van de 3 beter vind met de S5 want dit is nou net de camera waarvoor ik wil gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 11:45:
Anderzijds komt bij deze vergelijkingen de S3 weer beter uit de bus. Alhoewel ik hier wel twijfel of de foto's op dezelfde plaats en afstand zijn gemaakt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2007 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01
Toegvoegd aan startpost...thx!

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

De eerste reviews tonen inderdaad ruisbeeld, maar verschilt niet heel veel van S3. Het is menselijk gezien vrijwel verwaarloosbaar, omdat je vergeet dat 8mpix groter is. Je kan ruis weer verminderen door afbeelding te laten verkleinen tot 6mpix.

En omdat camera hotshoe heeft, kan ik dus belichtingsproblemen weer verminderen door goede flitser bovenop te plaatsen. Voor elke probleem is er wel een oplossing, dus nog geen paniek.
Wel merk ik dat geheugenkaart slot minder fijn is geplaatst, maar de oorzaak is al gevonden: de grote lcd scherm zorgt ervoor dat SD kaart ergens anders ingestoken moet worden.
De SDHC ondersteuning is een voordeel zodat je langer kan filmen met deze camera (als 8 GB kaart later minder duur wordt)

Ik heb alvast bestelling laten plaatsen bij een winkel met scherpe prijzen en hoop snel in huis te kunnen halen over paar weken... hopelijk :)
Heb al 2GB SD kaart (normale versie) en 512 MB UltraII kaart (voor hogere schrijfsnelheid), zodat ik performance verschillen kan meten. *wrijft in de handen* >:)

[ Voor 18% gewijzigd door MrDummy op 14-06-2007 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

MrDummy schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 00:49:
De eerste reviews tonen inderdaad ruisbeeld, maar verschilt niet heel veel van S3. Het is menselijk gezien vrijwel verwaarloosbaar, omdat je vergeet dat 8mpix groter is. Je kan ruis weer verminderen door afbeelding te laten verkleinen tot 6mpix.
Je koopt toch geen 8MP-camera om je foto's te verkleinen naar 6MP?
En omdat camera hotshoe heeft, kan ik dus belichtingsproblemen weer verminderen door goede flitser bovenop te plaatsen. Voor elke probleem is er wel een oplossing, dus nog geen paniek.
Ik vind flitsen niet echt een oplossing. Persoonlijk probeer ik het flitsen tot een minimum te beperken en ga liever voor een langere sluitertijd. En als je inzoomt, is flitsen vaak ook geen optie.
Ik heb alvast bestelling laten plaatsen bij een winkel met scherpe prijzen en hoop snel in huis te kunnen halen over paar weken... hopelijk :)
Heb al 2GB SD kaart (normale versie) en 512 MB UltraII kaart (voor hogere schrijfsnelheid), zodat ik performance verschillen kan meten. *wrijft in de handen* >:)
Waarom koop je niet direct een snelle grote kaart? Ik zou er direct een ExtremeIII kaart ingooien. Bij bv. Informatique is een 512 MB UltraII kaart net zo duur als 1GB ExtremeIII kaart. Ik had er direct een 2GB ExtremeIII kaart ingezet (heb ik m'n moeder laatst ook geadviseerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Sandisc standaart ~5,5 MB/s
Sandisc ultra II ~ 10-11 MB/s *O*
Sandisc extreme III ~15 MB/s *O*
Sandisc extreme IV ~20 MB/s *O*

Schrijfsnelheid van de camera hooguit 3 tot 4 MB/s -O-

Je hebt al een heel heftige dSLR nodig om echt profijt van een ultra II kaartje te hebben. Een nikon D50 /D70 of canon 400D komen al niet eens boven de schrijfsnelheid van een standaart kaartje uit (met een schrijfsnelheid van 4 tot 5 MB/s).

Voor een compact camera is snel geheugen overkill.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siparti
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-12-2022
MrSleeves schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 07:59:
[knip]
Waarom koop je niet direct een snelle grote kaart? Ik zou er direct een ExtremeIII kaart ingooien.
[knip]
martijn_tje schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 09:15:

Schrijfsnelheid van de camera hooguit 3 tot 4 MB/s -O- [knip]
:*) Lol, ja je hebt gelijk,dan heb je niet zoveel meer aan die snelle kaartjes.
Ik wist dit ook wel, wist alleen niet dat het zo 'erg was'. Dus dat die compactcamera's maar schrijfsnelheden hebben voor de Sandisc standard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Die snelheden alleen zeggen niet zoveel. Ik heb hier een berg Adata-kaartjes liggen waarop staat dat die 12MB/sec halen. Wel gebaseerd op een bestand van minimaal 256MB. Ga je bijvoorbeeld met Sisoft Sandra kijken, dan zie je dat je blij mag zijn als je de 1MB/sec haalt als de bestandsgrootte daalt.

Daarnaast heb je nog het punt van betrouwbaarheid. Ik heb hier ook een ExtremeIII-kaartje liggen. Volgens de specs doet die het tussen de -25 en +85 graden.

En bij filmen wordt toch echt een snel kaartje aanbevolen. Ik merk dat bv ook als ik een kaartje gebruik om op een player (die ik hier ook heb liggen) een filmpje af te spelen. Een filmpje van 90 seconden doet er met een traag kaartje 100 seconden over, terwijl een ExtremeIII kaartje het in 92 seconden kan. Totale filmpje is misschien 50MB, maar aangezien het playertje geen intern geheugen heeft, heb je niks aan 12 MB/sec voor een 256MB-bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Siparti schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 09:53:
:*) Lol, ja je hebt gelijk,dan heb je niet zoveel meer aan die snelle kaartjes.
Ik wist dit ook wel, wist alleen niet dat het zo 'erg was'. Dus dat die compactcamera's maar schrijfsnelheden hebben voor de Sandisc standard.
In-camera heeft 't weinig zin inderdaad. Als je echter een kaartje met 4GB aan foto's met je readertje naar je pc/laptop wilt trekken is een sneller kaartje wel een voordeel.

Maar genoeg over kaartjes lijkt me...

De eerste S5-owner die plaatjes post heeft nu ook z'n espresso-automaat op de foto gezet:
http://s58.photobucket.com/albums/g268/kstoh/S5%20IS/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Schrijfsnelheid van de camera hooguit 3 tot 4 MB/s -O-
Uhm ja even wel theoretische en praktische snelheden niet door elkaar halen he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Dat moet zijn:
Sandisc extreme III ~20 MB/s
Sandisc extreme IV ~40 MB/s
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
Brad Pitt schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 14:58:
[...]
Over de eerste foto... Als je de rest van de *hele* foto bekijkt is de S5 over het algemeen eens stuk beter. Check de bronzen beelden. Die van de Panasonic zijn gewoon overladen met ruis en ruisonderdrukkingseffecten. Vooral de linker van de beelden. Bijna geen detail meer te zien. Is op de S5 ook in zekere zin zo, alleen stukken minder.

De tweede foto met de stenen zelfde verhaal. Panasonic ruist veel erger, vooral in schaduwgebieden. Ik vind dit voor lage ISO shots (bij beiden...) niet geweldig.
Echt veel verschil in ruis zie ik toch niet hoor.

Als je kijkt naar de prijs-kwaliteitverhouding steek de FZ8 er met kop en schouders bovenuit.
Voor het prijsverschil met de S5 heb je bijna een Fuji F30 :X

Een groot voordeel van de FZ8 is de RAW optie. Daarmee kun je de ruisonderdrukking volledig uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Twister336 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 11:15:
Een groot voordeel van de FZ8 is de RAW optie. Daarmee kun je de ruisonderdrukking volledig uitschakelen.
... niet iedereen wil al z'n foto's PP'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Het is alleen jammer dat Canon je die keus geheel ontneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
catchingfire schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 13:11:
[...]
... niet iedereen wil al z'n foto's PP'en.
Als je dit bij alle foto's moet doen zou dit wel een probleem zijn maar dat is toch niet het geval.
Het probleem is vergelijkbaar met de CA van de S5. Bij de meeste foto's valt het niet op maar als je een grote afdruk wilt maken kun je best eerst PP'en.
Maar het blijft natuurlijk jammer dat Panasonic er niet in slaagt om een degelijke ruisonderdrukking in te bouwen. Het verwijderen van CA lukt dan wel heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens opgaaf van Canon start men dinsdag 19 juni a.s. met de levering van de S5.

[ Voor 199% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2007 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
curry684 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 11:04:
[...]

Uhm ja even wel theoretische en praktische snelheden niet door elkaar halen he.
je hebt echt geen 4/5x headroom nodig.

Een sandisc standaart haalt in m'n minolta 5D 5.6MB/s dus dat is een practijk snelheid. Een ultra II kaartje doet bij mij 6,5MB/s. Zie op bijvoorbeeld onderstaande link voor meer praktijk snelheden in sony A100, minolta 5D of 7D

http://www.dyxum.com/reviews/cfcard/index.asp
Twister336 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 11:09:
Dat moet zijn:
Sandisc extreme III ~20 MB/s
Sandisc extreme IV ~40 MB/s
:)
Die Extreme III is gebaseerd op de snelste praktijk snelheid die ik kon vinden. Dat een IV sneller was wist ik, alleen de vraag was even hoeveel ;)

[ Voor 29% gewijzigd door martijn_tje op 14-06-2007 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

martijn_tje schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 21:38:
[...]

je hebt echt geen 4/5x headroom nodig.
Nee maar 2 kan afhankelijk van fragmentatie best van pas komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 20:47
Brad Pitt schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 14:58:
[...]

Over de eerste foto... Helaas heeft echter elke superzoom deze nadelen in meerdere of mindere mate dus het is gewoon uitzoeken welke het meeste biedt voor de individuele gebruiker.
Amen, had het niet beter kunnen omschrijven. Misshcien stomme opmerking maar kwa prijs kun je deze camera toch beter vergelijken met de pana FZ50.. Hier vindt ik alleen nergens op internet een vergelijk tussen (of ik zoek niet goed genoeg :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
thefox154 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 23:36:
Amen, had het niet beter kunnen omschrijven. Misshcien stomme opmerking maar kwa prijs kun je deze camera toch beter vergelijken met de pana FZ50.. Hier vindt ik alleen nergens op internet een vergelijk tussen (of ik zoek niet goed genoeg :+)
De S5is is "amper" uit... geduld is een schone zaak. Ik denk ook niet dat beide direct vergeleken worden, aangezien het totaal verschillende camera's zijn. De FZ50 heeft een grotere sensor en is daarom genoodzaakt om zo'n enorme dSLR-sized body te hebben. De S5is is klein in vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Naast al die commotie moet je ook niet vergeten dat niet elke camera remote control heeft.
Canon S5is is net als andere Sx camera's verzekerd van remote control shooting. Ik maak al gebruik van speciale opstelling om foto's te maken van posters op tafel (mooi vlak gemaakt, lichtjes eromheen) met G3. Zeg maar oversized scanner versie.
Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/mangatranslation/images/tutorial01.jpgAfbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/mangatranslation/images/tutorial03.jpg
Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/mangatranslation/images/tutorial04.jpg

En zo kun je nette "scanfoto" maken. Dat is goedkoper dan A3/A2 scanner die al lomp groot is :)
Afbeeldingslocatie: http://www.dutchanime.net/gallery/albums/kalender_2007/normal_Shirow_Masamune_Works_2007_01.jpg

Welke andere camera's kunnen het ook? *O*

[ Voor 4% gewijzigd door MrDummy op 15-06-2007 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Dat is waar, met mijn S1 heb ik dat ook wel eens geprobeerd. Aan de andere kant, kan je ook gewoon de boel instellen en dan 'm dan op zelfontspanner zetten.

(Ik heb bij m'n S1 ook nog een afstandbediening. Ook wel grappig.)

[ Voor 18% gewijzigd door MrSleeves op 15-06-2007 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
MrDummy schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 11:35:
Naast al die commotie moet je ook niet vergeten dat niet elke camera remote control heeft.
Welke andere camera's kunnen het ook? *O*
Een Sony H9, daar krijg je zelfs de remote control al meteen in de doos erbij :+

Voor de Chinezen onder ons, een Chinese S5is review met wat ISO-samples: http://www.pconline.com.c...pcyyr/0706/1033675_7.html

En hier nog iets Zweeds, met testbilder: http://www.cyberphoto.se/....se/info.php?article=s5is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tis wel een levendige boel hier de laatste dagen zeg 7(8)7

Maargoed ik krijg mijn S5 a.s. woensdag, hopelijk kan ik dan snel wat "real life" foto's plaatsen en de discussie weer een beetje tot leven roepen d:)b

Nog wat plaatjes dan maar.

http://forums.dpreview.co...rum=1010&message=23655536

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2007 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Mijne is al vooruitbetaald en besteld samen met Canon DCC-90 tas, want ik verwacht dat er geen tas in de doos zit. Zo kan ik camera gelijk opbergen.
En ook hier hoop ik snel eigen review te kunnen schrijven :)
Verwachte datum is vrijdag 22 juni 2007.

*draait ongeduldig met zijn duimen*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Samsonite Trekking Premium DFV 70 erbij besteld. Ik wilde ook eerst de DCC-90 bestellen maar ik vind al die extra vakjes en opbergruimtes die de Samsonite heeft erg prettig. De tas beschikt tevens over een regenhoes. :Y

Afbeeldingslocatie: http://www.digicamshop.nl/images/product/image.php?id=34813&dimensionid=1&shopid=4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmdzonnet
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:19
MrDummy schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 00:49:
De SDHC ondersteuning is een voordeel zodat je langer kan filmen met deze camera (als 8 GB kaart later minder duur wordt)
Is het al bekend hoeveel GB in een SD de S5 aankan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 08:55:
Ik heb de Samsonite Trekking Premium DFV 70 erbij besteld. Ik wilde ook eerst de DCC-90 bestellen maar ik vind al die extra vakjes en opbergruimtes die de Samsonite heeft erg prettig. De tas beschikt tevens over een regenhoes. :Y
[afbeelding]
Dat ziet er goed uit. Ik ga eerst nog even beginnen met standaard tas, want ik heb thuis al paar camera tassen. En in mijn woonplaats kan ik nog altijd leuke tas uitzoeken.
pmdzonnet schreef op maandag 18 juni 2007 @ 09:46:
Is het al bekend hoeveel GB in een SD de S5 aankan?
8 GB is bekend, 16 GB is er al in Japan. Maar het moet wel SDHC zijn, want volgens mij is normale SD maximaal 4GB. S5 heeft SDHC support, dus dat kan wel boel gigabytes worden :)
http://www.gadgetzone.nl/nieuws.php?id=3660 heeft 16GB kaart.
32 GB is mogelijk met SDHC, maar nog geen kaart te vinden (die zal wel moordend duur zijn)

Let wel, camera zonder SDHC zit vast aan 4GB limiet met normale SD kaart. Met SDHC ondersteuning doorbreekt camera 4GB barriere en kan dan doorgaan tot 32 GB.
De laatste nieuwe Canon Powershot G7 schijnt geen SDHC te ondersteunen, volgens de lijst van Sandisk. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
MrDummy schreef op maandag 18 juni 2007 @ 13:23:
De laatste nieuwe Canon Powershot G7 schijnt geen SDHC te ondersteunen, volgens de lijst van Sandisk. Jammer.
Volgens Canon zelf wordt SDHC wel ondersteund in de G7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leverbaar! _/-\o_

http://www.redcoon.nl/ind...id/9004/refId/kieskeurig/

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2007 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

catchingfire schreef op maandag 18 juni 2007 @ 14:30:
[...]
Volgens Canon zelf wordt SDHC wel ondersteund in de G7.
Mogelijk mogelijk gemaakt in latere firmware, want DPReview heeft het zeker gedaan met eerste versie G7 en dat zou geen SDHC hebben volgens hen. Jammer met de verouderde of misleidende informatie.
Dat is wel erg vroeg.
Sterker nog, waarom staat de camera zo verstopt in groep Home » Aansluitkabels » Coaxiale Digitale kabels? Dat is geen plek voor de digicam....
http://www.redcoon.nl/ind...02/Canon_Powershot_S5_IS/
is correcte plek met juiste groep.
Even kijken wat andere shops hebben:
http://www.digicamshop.nl...anon-powershot-s5-is.html : binnenkort leverbaar
http://www.fotokonijnenbe...ails.php?id_product=36890 : in bestelling bij leverancier
http://www.obcs.nl/ : 25 juni 2007
http://www.digitalwarehouse.nl/ : verwacht nog steeds in juni
http://www.misco.nl/produ...%20IS%208%20Megapixel.htm : 3-10 dagen
Eigenlijk veel shops doen het eind deze week, zo te zien.
http://www.kieskeurig.nl/...62D06C12572D600376C13.htm heeft hele meuk aan winkels. Redcoon en Progress hebben het in voorraad volgens Kieskeurig? Nou nou.... Het wordt wel gekkenhuis zo.

Ik doe bij Progress, en daar gelijk ook 3 jaar garantie geregeld. _/-\o_ Lange garantie kost wat, maar verkoopt ook veel makkelijker in toekomst als er weer nieuwe camera op markt komt. Het is dus extra zekerheid, want bijna alle shops doet maar max. 1 jaar garantie.
Ik ben benieuwd wat Progress kan doen voor mij.

Oh ja, DirectSale.nl heeft zelfs 5 jaar garantie mogelijkheid. :o

[ Voor 79% gewijzigd door MrDummy op 18-06-2007 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
MrDummy schreef op maandag 18 juni 2007 @ 21:54:
Mogelijk mogelijk gemaakt in latere firmware, want DPReview heeft het zeker gedaan met eerste versie G7 en dat zou geen SDHC hebben volgens hen. Jammer met de verouderde of misleidende informatie.
Zie: http://www.usa.canon.com/...egoryid=144&modelid=14321
Ik doe bij Progress, .... Ik ben benieuwd wat Progress kan doen voor mij.
Als ik ergens NOOIT meer iets ga bestellen is het bij Progress. Als ze je ergens aan het lijntje houden qua "ja meneer, volgende week komt ie echt binnen", dan is het daar wel.

Beetje vreemd dat digitalstreet opeens het complete Canon assortiment van de site heeft gehaald. Wellicht vanwege de verhuizing? Daar heb ik wel erg goede ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

catchingfire schreef op maandag 18 juni 2007 @ 22:16:
Als ik ergens NOOIT meer iets ga bestellen is het bij Progress. Als ze je ergens aan het lijntje houden qua "ja meneer, volgende week komt ie echt binnen", dan is het daar wel.
Dat heb ik gemerkt van aantal ontevreden berichten hier op forum. Daarom heb ik voor zekerheid waarschuwingsemail tegenaan gestuurd dat ze me maar beter niet voor gek moeten houden als ze hun reputatie hoog willen houden >:)
Als ze inderdaad weer wat uitvreten, dan zijn ze me kwijt en een negatief oordeel rijker.
Laat ze maar verstandig houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

MrDummy schreef op maandag 18 juni 2007 @ 13:23:
[...]

Maar het moet wel SDHC zijn, want volgens mij is normale SD maximaal 4GB.
SD is origineel zelfs maar gespecd tot 1GB, waarbij 2GB enkel mogelijk was door een hack in blocksizes die door veel oudere devices en/of drivers niet goed wordt opgepikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazorg
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-06 13:43
catchingfire schreef op maandag 18 juni 2007 @ 22:16:
[...]

Zie: http://www.usa.canon.com/...egoryid=144&modelid=14321

[...]

Beetje vreemd dat digitalstreet opeens het complete Canon assortiment van de site heeft gehaald. Wellicht vanwege de verhuizing? Daar heb ik wel erg goede ervaringen mee.
mee eens, progress leverde mij verkeerde product, duurt nu al tijden
digitalstreet is haar canon assortiment aan het inventariseren, daarna gaan ze wel gewoon weer leveren
redcoon lijkt nu de beste optie
maar goed, beetje off-topic dit

ik heb 'm besteld, met 430ex flitser, eind deze week post ik testpics
ik ben vooral benieuwd naar de auto-iso shift functie en de live histogrammen, zou een hoop gebruikersgemak kunnen opleveren in het omgaan met belichtingsproblemen (in omgevingen met weinig licht)
daarnaast via ebay wat omnibouncers en diffusers voor de flitser besteld, heel goedkoop, ook daar benieuwd naar! iemand ervaringen?

mhg, jos
josvandijk.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo vroeg is het toch niet.

Was gister om 17.00 bij Cameraland in Alkmaar en daar hadden ze al een exemplaar.

Helaas was deze al gereserveerd.

Wel in handen gehad. Mooi, heel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Heb je d'r nog mee kunnen spelen of alleen uit in handen gehad? Ligt ie een beetje lekker met grote handen en lange vingers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrDummy schreef op maandag 18 juni 2007 @ 21:54:

Dat is wel erg vroeg.
Sterker nog, waarom staat de camera zo verstopt in groep Home » Aansluitkabels » Coaxiale Digitale kabels? Dat is geen plek voor de digicam....
Omdat ik de link vanaf "Kieskeurig" heb geplaatst? En vroeg........?? Dat willen we toch, het kan niet vroeg genoeg :)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2007 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de toonbank waren we met een groepje van 3 man aan het kijken, de S3 en de Panasonic FZ8 lager er ook bij.

De S5 ligt goed in de hand, meteen valt het grotere scherm op in vergelijking met de S3.

ik zelf twijfel nog tussen de Canon of Panasonic, met name vanwege het prijsverschil en of ik de opties die de Canon meer bied, wel echt ga benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Een eerste review 7.4 out of 10:

The good: Tons of manual and automatic features; well-laid-out controls; solid body; nice LCD display.

The bad: Lens aberrations and vignetting; some processing artifacts; lacks raw file support; redesigned lens cap still pops off too easily.

The bottom line: Though it remains a good megazoom, thanks to continued image and lens artifacts, the Canon PowerShot S5 IS is slowly losing ground to competitors.

http://reviews.cnet.com/d...441341.html?tag=cnetfd.mt

[ Voor 17% gewijzigd door catchingfire op 21-06-2007 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Heb ik al gezien. Staat al in startpost als het goed is.

Mijn bestelling is beetje vertraagd, maar hoop wel op volgende week camera.
Hoe staat het met de anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
catchingfire schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 22:37:
Een eerste review 7.4 out of 10:

The good: Tons of manual and automatic features; well-laid-out controls; solid body; nice LCD display.

The bad: Lens aberrations and vignetting; some processing artifacts; lacks raw file support; redesigned lens cap still pops off too easily.

The bottom line: Though it remains a good megazoom, thanks to continued image and lens artifacts, the Canon PowerShot S5 IS is slowly losing ground to competitors.

http://reviews.cnet.com/d...441341.html?tag=cnetfd.mt
Dat had je een week eerder toch ook al gemeld?
Ik had het na je vorige melding al in de startpost verwerkt... ;)

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Ehm.... hmm.. het was al laat enzo :| SORRY!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Oke dan, hier een nog niet genoemde "review":
http://www.epinions.com/content_378798313092

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 16:25

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Weet iemand of er winkels in Breda / Tilburg zijn die 'm al hebben?
Voordat ik 'm ergens bestel wil ik 'm toch even vasthouden.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Cnet is minder positief, deze nieuwe review is wel meer positief.
Ieder heeft dus zijn eigen mening.

Ik moet nog ding in handen hebben, dan kan ik mijn oordeel op geven. :)
In mijn review zal ik zeker beelden van menu systeem zichtbaar maken, detail foto's van camera zelf en nog wel meer, bijna a la dpreview manier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrDummy schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 23:41:
[...]

Hoe staat het met de anderen?
Ik had mijn S5 eerst bij "Verkoop.net" besteld omdat zij opperde dat zij hem dinsdag konden leveren. Bij mij thuis wel te verstaan.

Aangezien dit een "loze" belofte bleek te zijn heb ik mijn bestelling daar geannuleerd en ben de S5 bij "Redcoon" gaan bestellen. "Redcoon" heeft de S5 woensdagmorgen verstuurd, zegt men tenminste.

Helaas voor mij werken zij niet met TPG Post maar met Selekt Vracht. Nadeel hiervan is dat je je pakket niet kunt volgen zoals met bv. "Track & Trace" van TPG. En misschien wel vervelender KAN het 4 werkdagen duren voordat het thuis wordt afgeleverd.

Ik ben op moment van typen aan het wachten, in de hoop dat ik hem vandaag nog krijg. Ik heb vandaag nog kans tot 18:00u en eventueel kan het morgen tussen 09:00 en 12:00 afgeleverd worden.

Zodra ik hem heb zal ik z.s.m. een update plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
MrDummy schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 23:41:
Besteld bij Progress zeker? Succes :)
(ach, uiteindelijk komt ie wel een keertje hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I'm gonna have me some fun!!!

Got it _/-\o_

Eerst eens even kijken hoe en wat. Eerste indruk, ligt lekker in de hand en voelt zeer degelijk aan.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2007 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 16:25

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 16:08:

Got it _/-\o_

Eerst eens even kijken hoe en wat. Eerste indruk, ligt lekker in de hand en voelt zeer degelijk aan.
Review!

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 16:08:

Got it _/-\o_

Gefeli! Hopelijk gaat hij je beter bevallen dan de H9. Ik ben zeer benieuwd naar je indrukken!
Veel foto(&film)plezier ermee alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
Als het een mooie uitgebreide is, dan zet ik 'm ook in de startpost!
:*)
Die heb ik in ieder geval ook erbij gezet...

[ Voor 38% gewijzigd door The_Sukkel op 22-06-2007 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal mijn ervaringen zeker gaan melden. Ik denk alleen dat het verstandiger is dat een review wordt gedaan door iemand die verstand van zaken heeft en een heleboel ervaring..
catchingfire schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 18:38:
[...]

Gefeli! Hopelijk gaat hij je beter bevallen dan de H9. Ik ben zeer benieuwd naar je indrukken!
Veel foto(&film)plezier ermee alvast!
Dank je! Eerste indrukken en plaatjes zijn in elk geval erg goed. Ik ben nu de handleiding, op cd, aan het doornemen........a 200 "PDF" pagina's :O

Het is dat het hier in het zuiden regent anders was ik er allang op uit getrokken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De IS werkt anders als bij de H9, ik heb zelfs het idee dat ie helemaal niet werkt. Als je bij de H9 de sluiter half indrukte dan zag je een wezelijk verschil op het display in de bewegingen. Bij mijn S5 zie ik helemaal geen verschil en wordt de foto wazig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Mental note: je hebt afaik 2 IS-modussen, realtime en on-shoot. Realtime zie je het doorlopend in de zoeker, on-shoot wordt het pas bij het afdrukken geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

curry684 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 20:54:
Mental note: je hebt afaik 2 IS-modussen, realtime en on-shoot. Realtime zie je het doorlopend in de zoeker, on-shoot wordt het pas bij het afdrukken geactiveerd.
Dat weet ik, er zijn zelfs 3 IS-modussen, "Pan" is er ook nog. De bewegings onscherpte is dermate groot dat ik aan een defect denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

12x zoom, IS Continu.......................IS defect?

http://www.panoramio.com/photos/original/2886848.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:58

Sick Nick

Drop the top!

De foto is gemaakt op 1/13e en volledig ingezoomed, vind je het gek dat je dan een bewogen foto krijgt? Maak dezelfde foto maar eens zonder IS, dan is het helemaal drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Welke mode gebruik je? Heb je de iso gelocked op 80? Wellicht auto-iso proberen, dan krijg je wat kortere sluitertijden.

PS. Loopt die betonnen rand links op de foto een bochtje om of wat zie ik daar eigenlijk?

[ Voor 11% gewijzigd door catchingfire op 22-06-2007 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

catchingfire schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 22:05:
[...]

Welke mode gebruik je? Heb je de iso gelocked op 80? Wellicht auto-iso proberen, dan krijg je wat kortere sluitertijden.

PS. Loopt die betonnen rand links op de foto een bochtje om of wat zie ik daar eigenlijk?
Stond op auto-ISO, ik zie nu net dat ik zelfs niet eens volledig had ingezoomd, 7x. Maargoed zoals ik al zei in eerdere berichten: "Ik ben een beginner". Wat ik alleen wel weet is dat ik dit met de H9 niet had.

De betonnen rand loopt inderdaad rond, het is de hoek van een kruispunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 22:27:
Stond op auto-ISO, ik zie nu net dat ik zelfs niet eens volledig had ingezoomd, 7x.
5x als ik het goed heb? 30.2/6.0 == 5x == 180mm

Ik snap de exif niet helemaal:

Camera Make: Canon
Camera Model: Canon PowerShot S5 IS
Image Date: 2007:06:22 22:03:04
Flash Used: No
Focal Length: 30.2mm
Digital Zoom: 2.040x
CCD Width: 2.80mm
Exposure Time: 0.077 s (1/13)
Aperture: f/3.5
ISO equiv: 80
White Balance: Auto
Metering Mode: Matrix

Digital zoom???
De betonnen rand loopt inderdaad rond, het is de hoek van een kruispunt.
Gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

catchingfire schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 22:36:
[...]

5x als ik het goed heb? 30.2/6.0 == 5x == 180mm

Ik snap de exif niet helemaal:

Camera Make: Canon
Camera Model: Canon PowerShot S5 IS
Image Date: 2007:06:22 22:03:04
Flash Used: No
Focal Length: 30.2mm
Digital Zoom: 2.040x
CCD Width: 2.80mm
Exposure Time: 0.077 s (1/13)
Aperture: f/3.5
ISO equiv: 80
White Balance: Auto
Metering Mode: Matrix

Digital zoom???
Kijk dat bedoel ik nou, ik zou dus niet weten waar je deze info vandaan haalt. Ik weet wel dat dit soort dingen opgeslagen worden maar vraag me niet waar ik ze terug kan vinden als de foto op mijn pc staat.

Kortom genoeg reden voor mij om me voorlopig maar eens te gaan beperken tot het maken van foto's en daarmee spelenderwijs de camera te leren kennen, bv alleen op "AUTO". Ook niet overstandig lijkt me het gaan volgen van een avondcursus digitale fotgrafie.

Eerlijk is eerlijk ik heb echt wel een goede camera in handen alleen is de persoon die hem vast heeft is niet zo goed :)

Ik zal, zeker als het weer beter wordt, meer foto's plaatsen om te kijken wat jullie ervan vinden en wat er "goed" of "fout" aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 10:04:
Kijk dat bedoel ik nou, ik zou dus niet weten waar je deze info vandaan haalt. Ik weet wel dat dit soort dingen opgeslagen worden maar vraag me niet waar ik ze terug kan vinden als de foto op mijn pc staat.
Elke foto die je maakt krijgt wat metadata mee van de fabrikant, zogenaamde EXIF-info. Daarin kun je veel interessante informatie halen, zoals het type camera, het tijdstip van de foto, de iso waarde, de witbalans instelling, de optical length, het diafragma en sluitertijd, enz.

Met vele (gratis) tools kun je deze info uitlezen. Ik heb in m'n firefox een extention (FxIF) draaien welke deze info laat zien van foto's op 't internet.

Als je een beginner bent in fotografie dan kan ik je van harte Google Picasa2 aanbevelen. Een gratis foto beheer en bewerk programma. Deze kan heel summier de belangrijkste EXIF-informatie weergeven. Ook kun je hiermee op een supersnelle manier veel voorkomende bewerkingen mee uitvoeren zoals een foto rechtzetten, bijsnijden, rode ogen verwijderen, verscherpen, omzetten naar zwartwit, de belichting aanpassen, ... noem maar op.
Kortom genoeg reden voor mij om me voorlopig maar eens te gaan beperken tot het maken van foto's en daarmee spelenderwijs de camera te leren kennen, bv alleen op "AUTO". Ook niet overstandig lijkt me het gaan volgen van een avondcursus digitale fotgrafie.
Daar word je nooit dommer van en het altijd leuk om met andere mensen die een gemeenschappelijke interesse hebben iets te gaan doen.
Eerlijk is eerlijk ik heb echt wel een goede camera in handen alleen is de persoon die hem vast heeft is niet zo goed :)
Kwestie van oefenen oefenen en oefenen. Het grote voordeel van digitale fotografie is dat oefenen niks kost.

Ik ben wel benieuwd naar verschillen tussen de H9 die je kort hebt gehad en de eerste indrukken van de S5is. Kun je daar al iets over vertellen? Autofocus-snelheid bijvoorbeeld? Overall snelheid? Hoe ervaar je het verschil in 31mm vs. 36mm groothoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:58

Sick Nick

Drop the top!

Kijk, dat ziet er al weer een heel stuk beter uit of niet soms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

catchingfire schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 11:21:

Ik ben wel benieuwd naar verschillen tussen de H9 die je kort hebt gehad en de eerste indrukken van de S5is. Kun je daar al iets over vertellen? Autofocus-snelheid bijvoorbeeld? Overall snelheid? Hoe ervaar je het verschil in 31mm vs. 36mm groothoek?
Overall snelheid is beter bij de S5, zowel de autofocus snelheid als de snelheid van het hele apparaat. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik het "groothoek" verschil niet als storend ervaar, sterker nog mijn foto's zijn nu over de hele linie een stuk scherper en hebben aan de zijkanten duidelijk minder last van onscherpte.

Waar ik tot nu toe aan moet wennen is het verschl in display, ik merk dat ik nu meer de zoeker gebruik ipv het lcd scherm. Het is een heel mooi schermpje hoor alleen het kantelen aan de zijkant van de camera is toch minder handig als het kunnen kantelen op de plek waar ook de lens zich ook bevindt. Wat hieraan wel weer handig is, is dat je het scherm "omgeklapt" dicht kan doen en zodoende het scherm niet beschadigd.

Maargoed dat is een kwestie van wennen. Ik weet niet of het volgende een verschil is maar het valt mij op dat veel foto's groter zijn dan 5Mb, daardoor kon ik er nog maar weinig laten zien. Ik weet niet wat de gemiddelde grootte van de H9 was.

De meegeleverde batterijen waren in elk geval een lachertje. Het waren Panasonic alkaline batterijen en ik heb er welgeteld 1,5 uur mee gedaan. Nu heb ik er GP 2700 NiMH in gedaan en hoop ik dat die het langer volhouden :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2007 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sick Nick schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 14:33:
Kijk, dat ziet er al weer een heel stuk beter uit of niet soms?
Precies! Geduld en Oefening zijn twee schone zaken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als laatste nog even een hond die bij de bieb voor de deur lag.

http://www.panoramio.com/photos/original/2896556.jpg

Meer plaatjes zullen volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021

CaptBiele

No Worries!

Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 14:39:
De meegeleverde batterijen waren in elk geval een lachertje. Het waren Panasonic alkaline batterijen en ik heb er welgeteld 1,5 uur mee gedaan. Nu heb ik er GP 2700 NiMH in gedaan en hoop ik dat die het langer volhouden :)
1,5 uur? ik nog veel korter...

ik wil ook goede batterijen kopen, en zit eraan te denken om de CBK4-300 te kopen (aanbevolen charger kit).
maar ik weet niet of er uberhaupt verschillen bestaan met de echte canon batterijen of bv de GP 2700NiMH batterijen....

(verschillen in batterijen kan aanzienlijk schelen in bruikbaarheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
Hoeven echt geen "echte canon batterijen" te zijn, als ze maar goede NiMH batterijen zijn.
Ik heb gewoon vapextech batterijen gekocht:
http://www.vapextech.nl/batterijen.htm

Doen het prima (worden ook in modelbouwvliegtuigjes gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het om batterijen gaat: jullie kunnen ook eens kijken naar de Eneloop batterijen van Sanyo, na het opladen behouden die hun energie extreem lang (bij de huidige stand van zaken).

Hier een onafhankelijke en tamelijk grondige test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

The_Sukkel schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 17:11:
Hoeven echt geen "echte canon batterijen" te zijn, als ze maar goede NiMH batterijen zijn.
Ik heb gewoon vapextech batterijen gekocht:
http://www.vapextech.nl/batterijen.htm

Doen het prima (worden ook in modelbouwvliegtuigjes gebruikt).
Ah dat scheelt dan weer wat centen. Maar wat zijn "goede" NiMH batterijen. Moet ik dan letten op de capaciteit? hoe hoger, hoe langer dat ze meegaan (ook al gebruik ik ze niet)? En kan ik elke capaciteit gebruiken in de S5?

In de handleiding staat AA-size NiMH batteries NB-3AH (4x)
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 17:20:
Als het om batterijen gaat: jullie kunnen ook eens kijken naar de Eneloop batterijen van Sanyo, na het opladen behouden die hun energie extreem lang (bij de huidige stand van zaken).

Hier een onafhankelijke en tamelijk grondige test.
Hey, dat ziet er erg veelbelovend uit! Denk dat ik die ga nemen...

[ Voor 38% gewijzigd door CaptBiele op 23-06-2007 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
Die vapextech batterijen claimen ook zoiets ("80% na 2 jaar").
Wat er van waar is, weet ik niet, maar ik heb in ieder geval nooit last gehad van ontlade batterijen (heb twee sets en de 2e set is nooit ontladen als ik het wil gebruiken...soms na een 2 maanden... verder geen ingewikkelde test oid gedaan...).

edit:
Capaciteit maakt niet uit voor S5... hoe hoger des te langer de batterij meegaat (in principe...).
Belangrijker is dat het een stabiele batterij is die lang minimaal 1.2V spanning kan afgeven.
Probeer verder een charger te kopen met een "per batterij" lader en een delta-v detectie...

Zo... dat was weer even voldoende over batterijen dacht ik zo... (ruim voldoende op google hierover te vinden)

[ Voor 40% gewijzigd door The_Sukkel op 23-06-2007 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin steeds meer schik te krijgen met mijn S5, ik heb absoluut geen spijt mijn H9 hiervoor te hebben verruild :)

Nog even een plaatje van bij ons achter, ik vind met name het detail en de scherpte goed, kijk naar het groen op 100%. Overall ook zeker niet slecht.......wat vinden jullie? Neem hierbij even in ogenschouw dat ik nog veel moet oefenen.

http://www.panoramio.com/photos/original/2905060.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2007 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

The_Sukkel schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 17:55:
Die vapextech batterijen claimen ook zoiets ("80% na 2 jaar").
Wat er van waar is, weet ik niet, maar ik heb in ieder geval nooit last gehad van ontlade batterijen (heb twee sets en de 2e set is nooit ontladen als ik het wil gebruiken...soms na een 2 maanden... verder geen ingewikkelde test oid gedaan...).

Capaciteit maakt niet uit voor S5... hoe hoger des te langer de batterij meegaat (in principe...).
Belangrijker is dat het een stabiele batterij is die lang minimaal 1.2V spanning kan afgeven.
Probeer verder een charger te kopen met een "per batterij" lader en een delta-v detectie...

Zo... dat was weer even voldoende over batterijen dacht ik zo... (ruim voldoende op google hierover te vinden)
ok tnx voor je reply. Helemaal duidelijk!

On topic weer dan: ik krijg de camera niet in Super macro mode. In de handleiding staat dat ik de macro knop langer als 1 sec ingedrukt moet houden.... maar zie niet de "tulp met de S" verschijnen.
Kom wel in "gewone" macro mode.
Doe ik iets fout of is dit een bug of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CaptBiele schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 22:12:

On topic weer dan: ik krijg de camera niet in Super macro mode. In de handleiding staat dat ik de macro knop langer als 1 sec ingedrukt moet houden.... maar zie niet de "tulp met de S" verschijnen.
Kom wel in "gewone" macro mode.
Doe ik iets fout of is dit een bug of zo?
Super Macro Mode kun je niet gebruiken in Auto Mode. Ik zet het wieltje op "P", pas mijn instellingen aan en druk even op de macro knop. Nu verschijnt de Super Macro Mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar ik persoonlijk meer moeite mee heb is dat je het "Batterij-Niveau" nergens kunt aflezen. Op het moment dat je batterijen bijna leeg zijn gaat er pas een indicator knipperen. Aangezien je batterijen na deze waarschuwing zo snel, helemaal, leeg zijn zou het fijn zijn als je hiervoor iets eerder gewaarschuwd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 22:26:
Super Macro Mode kun je niet gebruiken in Auto Mode. Ik zet het wieltje op "P", pas mijn instellingen aan en druk even op de macro knop. Nu verschijnt de Super Macro Mode.
ah ok. ik deed dus iets fout :)

en dat van die batterij indicator vind ik ook erg jammer. Had dit ook al met mijn PowerShot A80. Had gehoopt dat het nu beter zou zijn....
tis toch niet moeilijk om continue een indicator te tonen (of iig iets eerder als die bijna leeg is)? :s
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste