Normaal zou ik Gx camera nemen, want qua prijs zitten S5 en G7 bijna echt gelijk.
Echter G7 is nu erg rechthoekige camera geworden en geen vario-angle scherm.
Daarmee is G7 geen leuke camera meer voor mij.
S5 komt dan op de markt en die heeft zoals anders Sx nog wel aan vario-hoek scherm gehouden.
Deze keer zit er een hotshoe bij, wat uniek is in Sx serie. Hotshoe tref je namelijk alleen aan bij Gx serie en dSLRs.
Daarmee is S5 mijn volgende keuze om oude G3 over te nemen.
Ook andere voordelen zoals AA batterijen ben ik erg over te spreken. De li-ion accu is goed, maar het is vele malen duurder en niet overal te krijgen. Dat is ook mijn besluit om eens andere camera te nemen.
G7 lijkt SDHC niet echt te ondersteunen, en S5 wel.
Verder heeft S5 IS systeem, grote zoom, super macro, movie mode, en dus genoeg veel dingen die je wel graag wil uitproberen.
Gelukkig heeft S5 ook remote capture functie, welke ik ook moet hebben.
Ik weet dat mpixels toename naar 8 misschien zorgen kan maken bij aantal mensen, maar je vergeet ook dat als ruis toeneemt, je nog altijd foto kan verkleinen en zo veel ruis kan elimineren.
S3 was al een leuke camera, en S5 wordt zeker nog leuker. Met moderne digic III chip en usb 2.0 zal het weinig teleurstellen. Met hotshoe heb je ineens nieuwe fotomogelijkheden.
Op dit moment is 25 juni inderdaad bevestigd bij veel shops. De vraag is nu welke shop het sneller is.