...je moet het zien als een 200-648mm lens als je de converter gebruikt en geen vignetting wilt hebben...
648mm is een behoorlijk eind, dus dat is dan ook zeker een lens die ik wel wil hebben! Als je dan voluit gaat dan heb je natuurlijk wel een statief of hele korte sluitertijd nodig en als je lichtsterkte minder wordt wordt dat al snel lastig! Vraag me dan af hoe ver je dan nog met je digitale zoom kan komen...
...ik heb een tijdje geleden een soort test van W-converters gezien, al weet ik de link niet meer. Een aantal lenzen werd vergeleken en die van Canon presteerde een beetje middelmatig. Er was ook een lens bij die vrijwel geen last had van barrel distortion, maar ik weet dus niet meer welke het is...
Deze link heb ik gevonden en waarschijnlijk bedoel je die ook; de gene die weinig last heeft van Barrel Distortion is een 52mm en kan dus niet gebruikt worden. Verder zijn er vrijwel geen tests te vinden van W-Converters of T-Converters. De Canon-versie heeft minder last van Vignetting en hogere beeldkwaliteit!
Hangt er dus van af wat je wilt, anyway... twee foto's voor je, eentje met TC, eentje zonder. Geschoten...
Zie wel dat de beeldopbouw iets anders is; bij ver inzoomen zie je een verschil in pixels. Of dit positief of negatief is zullen de meningen misschien over verschillen. Vind het er erg goed uit zien! Je gebruikt ook wel een erg mooie flitser moet ik zeggen; gebruik je die veel? Heeft dat veel toegevoegde waarde m.b.t. de flitser die er op zit?
Al met al heb ik besloten om de camera compleet te maken met alles:
CAN430EX Canon - 430EX E-TTL II SPEEDLITE
CAN58500D Canon - 500D 58MM CLOSE-UP LENS
CANLAHDC20 Canon - LAH-DC20 LENS ADAPTER/HOOD SET
CANTCDC58B Canon - TC-DC58B TELEPHOTO CONVERTER LENS
CANWCDC58B Canon - WC-DC58B 0.75X WIDE ANGLE LENS
Best prijzig, maar gelukkig heb ik familie in het machtige amerika wonen en met de huidige koers... Blijft uiteindelijk toch duur allemaal, maar als ik het zo zie is het het wel waard. En je camera ziet er toch weer wat imposanter uit

Wel wazig dattie nog iets veranderd bij andere lichtinstelling, maar misschien dat de software niet tot het maximale van de lens gaat om nog wat speling te houden, al vraag je je dan af wat het maximale van de lens is...
Heel erg bedankt voor je uitgebreide reactie DataGhost!
[
Voor 6% gewijzigd door
vegterb op 20-04-2008 12:20
]