Hoogste KM-stand ooit meegemaakt?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 37.238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:51
Toen ik taxi reed was er een verlengde sprinter die 620.000km op de teller had. Atmosferische diesel op zo'n lel van een bus, was echt een pretje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-06 21:59
Nissan First Note 1.5 DCI 2006
262k op de klok.. December 2011 gekocht met 150k op de teller.

Plan is om hem op te rijden voor zover de kosten leuk blijven... Je weet het nooit met die 1.5 DCI..

Tot nu toe naast std onderhoud:
Beide draagarmen voor vervangen (zat speling in dus begon te bonken)
Condensor Airco vervangen (Stuk)
Rechtervoorveer vervangen (Was gebroken)
Ruitenwissermechanisme gerepareerd (1 ruitenwissen viel tijdens enorme regenval naar beneden en vond het wel welletjes.. )

[ Voor 14% gewijzigd door Daannn1987 op 07-01-2016 15:05 ]

21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-06 21:47

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Smurf schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 13:28:
[...]

Benieuwd of er nog mensen zijn die nu nog steeds in de auto rijden waar ze toen de tellerstand van postten :)
Niet mijn auto, maar mijn pa.
Maasluip schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 07:45:
[...]

Gisteren nog 300 km in de Volvo van mijn pa gemaakt. Ruim 250k op de teller, cruise control op 180 (ja, in Duitsland), en je hebt nog niet eens door dat je zo hard rijdt.
Die zal recent de 400.000 km gehaald hebben (eind vorig jaar 399.xxx gezien) en rijdt dus nog steeds. Auto is 17 jaar oud. Okee, hij verslijt (interieurdelen, raamrubbers) maar hij rijdt nog geweldig.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mijn eigen ex Alfa 147 JTD16v, weggedaan met 435.000 km op de klok zonder een druppel olie te verbruiken. Heerlijke auto was dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319464

Mijn Volvo 740 uit 1986 heeft deze week de 30 jaar gehaald en nu hoef ik nog maar 1x in de 2 jaar na de APK. En rijdt met zijn bijna 550.000 nog als nieuw. Wel vorig jaar de complete ophanging en remmerij moeten aanpakken.

Maar motorisch een zonnetje, op naar de volgende 30 jaar en naar de miljoen kilometers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-06 14:11
Paar weken terug een kop gelicht van (ook) een 745, 88er geloof ik, B230. Had er 885.000 op staan, op LPG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:27
Suzuki swift 3drs GTi '92'er aangekocht in 2002 met 163K op de teller, 2007 verkocht met 269K op de teller, nieuwe eigenaar heeft er nog 2 jaar meer gestuurd (gok op een 40-60K)

Toch nice voor een GTI'tje.

Huidige auto '15 model Vitara, net de 2500KM aangetikt ,alleen jammer dat afgelopen zondag een of andere onverlaat de linkerdeuren aanzag voor zijn slot van een deur :(

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:58

Bommes

Capo del formaggio

Hhmm als ik dit zo lees is de 220.000km van mijn werk Caddy niet echt heel erg veel.
Ding uit 2010 met een 1.9tdi met DSG automaat.
Heb hem 2 jaar terug met 100.000km in gebruik genomen.
Afgezien van rond om nieuwe remmen en nu pas net geleden iets met een gescheurde egr koeler (wist niet eens dat een egr en koeler nodig had) is er niet veel mis met het ding.
Oude 1.9 blijft denk ik wil ff door draaien.
En mijn werkgever kennende zal er denk ik pas na de 3 ton over een opvolger nagedacht gaan worden.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:21
Bijna 2 miljoen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 654400

Hillie schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 15:18:
Kerel die ik ken heeft een enorm oude Mercedes 300D waarvan de teller bij 1.4 miljoen km is gestopt. Hij heeft na het kapotgaan van de teller nog zo'n 200.000 a 250.000 km gereden. Het is geen moderne en comfortabele wagen, maar het ding rijdt nog altijd. :)
Benz 190 en E-klasse uit die tijd hebben het eeuwige leven, mits fatsoenlijk onderhouden. In Noord-Afrika, Albanie etc. rijden er nog zooien E-klasse taxi's uit de jaren 80 ofzo, onder zware omstandigheden.

Degelijker wordt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:32

-tom-562

Oliesjeik

Mijn vorige Volvo (een 940 turbo) had 337k op de teller toen ik 'm weg deed. Mijn huidige S80 (2.5T) heeft 318k op de teller, en die gaat voorlopig nog niet weg.
Veel mensen zijn bang voor een hoge KM-stand. Ik niet. Uiteraard dan wel bij specifieke modellen auto's. Als je weet welke je moet hebben kan je andere mensen lekker de afschrijving laten betalen (in mijn geval tegen de 60k euro afgeschreven door de vorige 2 eigenaren :+)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

MadMarky schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 22:50:
De Volvo 240 2.3i station van m'n ouders komt uit '92 en heeft nu iets van 450K op de teller. Met het originele blok vziw.

aanvulling:
447K op het originele blok, verbruikt nog geen druppel olie.
Maar even een update dan na 9 jaar :+
Ze hebben nog steeds dezelfde auto, kilometerstand was nu iets van 560K dacht ik.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-06 16:42

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Vorige week in een Corsa uit '95 van een vriend gereden, 250K op de teller, en een draak om mee te rijden. Raden in welke versnelling je zit, koppeling die geen aangrijpingspunt kent en denken dat je 120 rijd terwijl je 60 rijd door het idiote lawaai. Prachtig...
De Volvo van de overbuurman, een S60 diesel uit ~2002(?) heeft 5 ton op de teller en het lijkt iedere keer alsof er een oude trekker langs rijd, echt niet normaal...

Mijn eigen auto, een Kever uit 1974, heeft zijn originele motor nog, maar het is onduidelijk hoeveel die gelopen heeft omdat de teller maar tot 100K gaat. Kan dus 34500 of 334500 zijn :+ Loopt ook nog goed.
Onze "tourauto", een bescheiden Golf 3 Cabrio 1.8 90pk uit 1994 met bijna 180.000 is de auto met de meeste kilometers in ons arsenaal. Loopt meer dan perfect. Golf 5 GTI uit 2008 met 120.000 komt daarna, van eerste eigenaar, dealer onderhouden en in 2 jaar nog geen enkel defect gehad. Verder nog Kia's van mijn vader zijn werk die hij als demo rijd, na 20K kilometer worden die verplicht stop gezet.

Ach ja, als je een fatsoenlijk onderhouden auto koopt en niet voor het koopje gaat, en hem dan verder goed onderhoud en alles lekker schoon houd kunnen veel auto's tot ver boven de 2 ton geraken, alleen jammer dat de meeste mensen nog te beroerd zijn om hun auto 1x per jaar te poetsen.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Heb hier eerder gereageerd met een oude 1990 Golf II, hierna nog ** auto's gehad/bereden. Hoogtepunten een Volvo S40 uit 2005 welke ik heb weggedaan met een KM stand rond de 260.000 (gekocht met KM stand rond de 200.000), reed alsof hij nieuw pas in mijn optiek). Hierna een BMW E91 320d uit 2005, gekocht met over de 2 ton en gereden tot..weet ik het. Niet lang in ieder geval, kreeg wat problemen welke zouden terugkeren om de x aantal KM's. Ingeruild voor een nieuwe auto. Kan helaas niet meer meepraten, onze 2014 Ibiza ST diesel staat op bijna 50.000 en volgende week vrijdag krijg ik m'n Clio Estate TCe en gaat de 208 met 60k weg.

Toch, wat oudere diesels vind ik nog steeds het beste om te kopen. De kop er flink af, betrouwbaar. Ik geloof niet zo in KM standen, zeker niet bij diesels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:12
Mijn vorige auto was een Megane 1.6 16V op LPG uit 2002, die heb ik gereden tot 398.000 km. Daarna toevallig tegen een erg goed aangelopen, en heb ik hem kunnen inruilen voor een Saab 9-3 2.2 TiD uit '99. Auto was nog prima, reed nog ontzettend lekker. Enige was dat ik het gas tanken een beetje zat werd, stond eens per 2-3 dagen aan de pomp.
De Saab had bij aanschaf 320k gelopen, inmiddels zit ik bijna op de 370k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:32

dr.lowtune

Deugt niet

Meegereden als passagier in meerdere Kia Optima's, 999.999km, op gas(!) (de teller gaat niet verder). Het gaat hier wel om taxi's van minimaal 10 jaar oud en alle controlelampjes branden zo ongeveer.

Ook meermaals in een Skoda Octavia gezeten van een taxichauffeur die me vaak vervoerde, die heeft 'm uiteindelijk weggedaan met 625k op de teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bommes schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 16:56:
Hhmm als ik dit zo lees is de 220.000km van mijn werk Caddy niet echt heel erg veel.
Ding uit 2010 met een 1.9tdi met DSG automaat.
Heb hem 2 jaar terug met 100.000km in gebruik genomen.
Afgezien van rond om nieuwe remmen en nu pas net geleden iets met een gescheurde egr koeler (wist niet eens dat een egr en koeler nodig had) is er niet veel mis met het ding.
Oude 1.9 blijft denk ik wil ff door draaien.
En mijn werkgever kennende zal er denk ik pas na de 3 ton over een opvolger nagedacht gaan worden.
Nou ze kwamen er achter dat eigenlijk die uitlaatgassen die ze zo graag terug de motor in willen sturen toch best wel heet kunnen zijn en dat niet heel bevorderlijk is voor een motor, hete lucht een hete motor insturen is dubbel heet :D . Toen hebben ze die koelers uitgevonden, vooral bij modernere motoren omdat bij die temperatuur nog veel belangrijker is, motoronderdelen zitten tegenwoordig veel strakker op elkaar.

Ik zou die dingen ook lekker afdoppen, maarja tegenwoordig hebben ze die computers zo dom gemaakt dat ze beginnen te zeiken als dat ding niet meer aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

http://www.motor1.com/new...-in-46-million-kilometers

4.6 miljoen ga ik niet halen maar in mn detachereringstijd deed ik zo'n 4 jaar lang 110K per jaar in een brakke Caddy maar toch nooit boven de 4 ton gekomen omdat ik af en toe een andere auto kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bierkameel schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 07:33:
http://www.motor1.com/new...-in-46-million-kilometers

4.6 miljoen ga ik niet halen maar in mn detachereringstijd deed ik zo'n 4 jaar lang 110K per jaar in een brakke Caddy maar toch nooit boven de 4 ton gekomen omdat ik af en toe een andere auto kreeg.
Relax, ik heb een W115, maar daarvan is de teller pas 1x rond gegaan en ik sta nu op ongeveer 160.000.

Wel vraag ik me af hoe ze dit hebben bijgehouden, deze teller is 46x rond gegaan. En het is ook wel een auto waar regelmatig motoren worden uitgewisseld al dan niet door een veel nieuwer type. Afrika zit nog veel met deze auto's. Er wordt weleens gezegd dat de armoede van een land bepaald kan worden door de aantal Mercedessen die er rond rijden, denk wel dat ze er oude mercedessen mee bedoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Die griek heeft die stand gehaald met 2 dezelfde motoren, terwijl hij telkens met de ene rondkarde was hij de andere aan het reviseren, dus die stand is niet met 1 blok gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-06 20:16

wij

Ik heb een tijdje Regiotaxi gereden als bijbaan. Daar heb ik gereden in Mercedes met 580.000km. Ook reden er verschillende VW Touran's en Opel Vectra / Zavira met 400.000km+. Geen centje pijn overigens. Je soms merk je wel wat, bijvoorbeeld totaal versleten schokdempers..., maar na onderhoud rijdt de auto dan weer als nieuw. Deze auto's werden overigens totaal misbruikt in voornamelijk stadsritjes. Ook stonden ze 's nachts gewoon stil, dus zeker niet altijd 'warm' gebleven. Volgens mij is een goede monteur en een wil om te investeren verreweg het belangrijkste om een hoge kilometerstanden te komen.

De eigenaar van het taxibedrijf was tevens eigenaar van een autogarage en had alle taxi's in eigen bezit / onderhoud. Op deze manier kun je haast oneindig doorrijden, een nieuw voertuig is namelijk erg duur (taximeter, stickering, boorcomputers..). Hierdoor is repareren bijna altijd de voordeligste oplossing.

Het enige probleem is dat de aanbestedingen vaak eisen stellen aan het bouwjaar, uitstoot, hierdoor wordt je uiteindelijk toch verplicht om te vernieuwen om contracten te mogen rijden.

Ook heb ik privé gereden in een Peugeot 206cc 1.6 benzine met kilometerstand van 230.000. Ook hier hetzelfde verhaal, reparatiekosten lopen op (met name de 'normale' slijtageonderdelen), betrouwbaarheid loopt daarmee ook terug. Dit wordt wel gecompenseerd door een lage afschrijving, maar toch doet het pijn als je kort achter elkaar de distributieriem, remschijven, koppeling, accu, banden moet vervangen. Op een bepaald moment vind je de auto de investering niet meer waard, of zijn er goedkopere alternatieven. Of mis je bepaalde luxe, zoals abs, airco of cruise control. Motorisch was er weinig aan de hand, olieverbruik practisch nul. Zeker de 'simpele' non-turbo motoren zullen niet snel voor problemen zorgen.

[ Voor 23% gewijzigd door wij op 08-01-2016 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-06 10:28

PromWarMachine

Forsaken Archer

Mijn SEAT Toledo uit 2004 met een 1.9 TDi motor wordt door iedere garage waar ik kom, geprezen om zijn robuustheid. Een half miljoen kilometers zou prima haalbaar moeten zijn, als je de rest van de auto gewoon netjes onderhoud.

Ik heb hem in 2008 gekocht op 192.000km en staat nu op 410.000km.
Voor mijn werk reed ik tot afgelopen jaar zo'n 45.000km/jaar, maar m'n werkgever weigert een leaseauto ter beschikking te stellen. Daarom heb ik zoveel kilometers gereden en was ik blij dat ik een auto gekocht heb, die daar tegen bestand is gebleken.

De auto verkeerd momenteel in een staat waarbij ik vind dat hij weg moet als er een hoge rekening (>(€1500) komt voor onderhoud, maar aan de andere kant zou ik het leuk vinden om hem door te rijden tot de 500k.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 17:36

Mx. Alba

hen/die/zij

De Volvo S40 1.8 met LPG G3-installatie van mijn vriendin heeft ruim 385.000km op de teller staan... En momenteel staat hij bij de garage met problemen met de remmen :/ maar qua motor is hij pico bello in orde, loopt als een zonnetje. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-06 16:21

psy

MadMarky schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 22:41:
[...]

Maar even een update dan na 9 jaar :+
Ze hebben nog steeds dezelfde auto, kilometerstand was nu iets van 560K dacht ik.
Fantastisch zoiets, je lacht iedereen uit qua afschrijving. Je gaat ook van zo'n auto houden op de een of andere manier. Zoiets doe je niet meer snel weg.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalMarty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:38
Ik heb zelf een 98'er Volvo S70 waar ik vorige week de 400.000 aangetipt heb :)
Dit is met het originele 2.5L 5-cyl 10-valve blok op LPG.
Ding rijd nog als nieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Laatst online: 14:05

Lightah

Strikes Again

Toyota Landcruiser uit 94 met 4.2L diesel met ongeveer 760k op de teller en nog in goede staat.

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Een Citroen xSara Picasso 1.6 uit 2006 op LPG. Motorisch was hij helemaal perfect en reed gewoon goed, zowel in de stad als op de snelweg. Gekocht in 2011 met een KM-stand van 180.000 +/-.

Helaas weg moeten doen, omdat iemand doorgereden is nadat hij tegen mijn auto aan knalde. Ik mis hem wel, heerlijk om op LPG te krijgen en volle tank was nog niet eens 20 euro en daarmee deed ik maximaal 350 KM wat op zich niet slecht is. Uiteindelijk had deze een KM-stand van 360.000KM.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:59

_Apache_

For life.

Onze eerste auto, in 2010 gekocht met 151k op de teller. Nu 222k, en loopt heerlijk soepel.
Volvo S40 1.8 benzine.
Eerste motor, gekocht met 12k op de teller in 2008, naar de 110k gereden in 7 jaar.
Yamaha Fazer FZS600,
Tweede motor gekocht met 74k op de teller (augustus 2015), nu staat ie op 89k.
Yamaha FJR1300a

Alledrie de machines maakte de kilometers alsof het niets is, maar helaas nog erg bescheiden kilometerstand als het gaat om leeftijden. Alleen is het wel droevig dat er zoveel waarde gehecht word aan lage kilometerstanden, want de S40 kan ik nu waarschijnlijk nog maar met moeite laten verkopen voor 1500eu.
Terwijl hij keurig onderhouden is. (distributieriem van de zomer vervangen, maandje terug nieuwe accu en banden rondom zijn fris)

[ Voor 41% gewijzigd door _Apache_ op 08-01-2016 11:15 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-06 21:02
Golfje 4 SDI 300.000 km en allemaal zelf gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-06 21:52

Griffin

Is mythical

In Australië een oude landcruiser gehuurt (highly modified) voor Fraser Island. Stond ongeveer 3.5 ton op de teller. Vraag is natuurlijk of dat van dezelfde motor was, maar ding reed nog prima :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb ooit met een Golf 3 1.9 TDI 110 pk met ruim 420k km gereden van een vriend en ik ben niet verder gekomen dan 173k km met een Golf 6 TDI 2.0. De beste diesel die ik ooit heb gereden en ook de fijnste motor. Andere motoren van tegenwoordig onder de 2 liter zijn in vergelijk met deze 2.0 TDI een grasmaaiermotor erbij.

De 2.0 TDI kon je zo mooi doortrekken tot 5.200 toeren voor diesel. Haalde zonder problemen in zijn vierde versnelling ruim 195 km/h, Heb een keer 6,5 uur lang ruim 160 km/h met een top naar de 235 km/h gereden en geen krimp met deze motor. Durf dit echt niet met mijn 1.2 TSI nu te doen.
Helaas moest de auto weg vanwege de distrubutiesnaar, roetfilter, lekke koppakking, banden, grote beurt en er kwamen nog wat andere dingen aan, anders had ik de auto gewoon doorgereden. Het kostenplaatje zou ruim € 3.000 gaan worden.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-06 13:00
Golf 4 1.9 TDI met 450.000KM op de teller. Was nog motorisch een prima auto maar allerlei kleinigheidjes en daarom toch ingeruild voor een nieuwe. Wel altijd goed onderhouden maar nooit heel zuinig mee gedaan. Koud vol gas wegrijden (warmt het lekker snel op in de winter :+ ) en vaak ook gewoon 180km/u over de snelweg.

[ Voor 37% gewijzigd door FreeShooter op 08-01-2016 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:32
Lightah schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 10:41:
Toyota Landcruiser uit 94 met 4.2L diesel met ongeveer 760k op de teller en nog in goede staat.
Die oude Toyota's zie je dan ook niet voor niets nog veel rondrijden in 3e wereldlanden (en ook door IS helaas :-( ). Oerdegelijk spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

ThinkPadd schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 11:40:
[...]

Die oude Toyota's zie je dan ook niet voor niets nog veel rondrijden in 3e wereldlanden (en ook door IS helaas :-( ). Oerdegelijk spul.
Haha, yup, nooit zoveel Toyota's op de weg gezien als in Afrika. En liefst van die oude modellen met nog heel weinig elektronica zodat je ze met echt sleutelen aan de gang kan houden.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubahnub
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-02 14:43
Mijn Jaguar X-Type staat momenteel op 256k op de teller, gekocht op 151k op de teller. Momenteel weinig problemen mee. Hij rookt wel een beetje, maar dat is het zowat.

Jammer genoeg ga ik zelf niet meer de 300k er mee halen, hij gaat binnenkort weg voor een firma wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-06 09:52
itsalex schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 11:22:

De 2.0 TDI kon je zo mooi doortrekken tot 5.200 toeren voor diesel. Haalde zonder problemen in zijn vierde versnelling ruim 195 km/h, Heb een keer 6,5 uur lang ruim 160 km/h met een top naar de 235 km/h gereden en geen krimp met deze motor. Durf dit echt niet met mijn 1.2 TSI nu te doen.
Helaas moest de auto weg vanwege de distrubutiesnaar, roetfilter, lekke koppakking, banden, grote beurt en er kwamen nog wat andere dingen aan, anders had ik de auto gewoon doorgereden. Het kostenplaatje zou ruim € 3.000 gaan worden.
:? 8)7 Ik zie een verband tussen de twee vetgedrukte quotes... ;)

Twee Saabs hier. 1 9-3 cabrio met 320.000 op de teller, En afgelopen zomer een Saab 9-3 op LPG gekocht met nu 280.000 km.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Saab schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 13:24:
[...]

:? 8)7 Ik zie een verband tussen de twee vetgedrukte quotes... ;)

Twee Saabs hier. 1 9-3 cabrio met 320.000 op de teller, En afgelopen zomer een Saab 9-3 op LPG gekocht met nu 280.000 km.
Nou er was ook een turbo, schoepen, tweemassavliegwiel, versnellingsbak, 3xkoppeling vervangen, ruitenwisserarmen, diverse wiellagers, boordnetcomputer (had op een gegeven volgens de pc 20 defecte lampen) etc allemaal onder garantie vervangen en o ja de accu. De lekke koppakking kon ook de gescheurde cilinderkop zijn want daar stond de 2.0 TDI VAG motor om bekend.

Ik reed een keer bij Badhoevedorp en mijn vader erachter. Na 30x de garage te hebben bezocht in 3 jaar maar dat terzijde. Ik gooide zwarte, witte en blauwe wolken eruit toen ik gas gaf om van 90 km/h naar de 130 km/h op te trekken. De motor was zo naar gort toe en niets kunnen vinden 8)7 . Ik haalde van van 0-100 binnen 8 seconden ipv 10,5 seconden. Voorbanden waren door de kracht al binnen 20k km helemaal kaal. Maar voor de rest topauto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Laatst online: 14:05

Lightah

Strikes Again

ThinkPadd schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 11:40:
[...]

Inderdaad, geweldige kwaliteit! Helaas zijn ze wel wat roest gevoelig in een wat minder droog klimaat.

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:00
doortrekken tot 5.200 toeren voor diesel
in zijn vierde versnelling ruim 195 km/h
6,5 uur lang ruim 160 km/h
distrubutiesnaar, roetfilter, lekke koppakking
itsalex schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 13:42:
ook een turbo, schoepen, tweemassavliegwiel, versnellingsbak, 3xkoppeling vervangen
ruitenwisserarmen
diverse wiellagers
boordnetcomputer
lekke koppakking
gescheurde cilinderkop
gooide zwarte, witte en blauwe wolken eruit toen ik gas gaf
haalde van 0-100 binnen 8 seconden ipv 10,5 seconden
Voorbanden waren door de kracht al binnen 20k km helemaal kaal

Maar voor de rest topauto.
Ja echt een top auto :') :F Duitse degelijkheid is ook maar afhankelijk van hoe de bestuurder ermee om gaat.

Als je dat rijtje nu zo eens ziet, gaat er dan niet ineens een lampje branden? Misschien eens normaal leren rijden zodat de boel langer mee gaat? 8)7

Ik ken jou type wel hoor, collega hier werd ook 2x per maand afgesleept met zijn Peugeot 508SW (van de zaak uiteraard), hele fijne auto vond ie, maar wel in 160.000km 4x een nieuwe turbo gehad, ik weet niet hoeveel koppelingen en koppakkingen er door. Uiteindelijk ingeruild op een Ford Focus, net als met die Peugeot gewoon plankgas bij koude motor en zich gedragen als het stereotype leaserijder. Dat ging 40.000km goed en toen een gescheurd onderblok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
FastFred schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 13:55:
[...]

[...]

Ja echt een top auto :') :F Duitse degelijkheid is ook maar afhankelijk van hoe de bestuurder ermee om gaat.

Als je dat rijtje nu zo eens ziet, gaat er dan niet ineens een lampje branden? Misschien eens normaal leren rijden zodat de boel langer mee gaat? 8)7

Ik ken jou type wel hoor, collega hier werd ook 2x per maand afgesleept met zijn Peugeot 508SW (van de zaak uiteraard), hele fijne auto vond ie, maar wel in 160.000km 4x een nieuwe turbo gehad, ik weet niet hoeveel koppelingen en koppakkingen er door. Uiteindelijk ingeruild op een Ford Focus, net als met die Peugeot gewoon plankgas bij koude motor en zich gedragen als het stereotype leaserijder. Dat ging 40.000km goed en toen een gescheurd onderblok :)
toon volledige bericht
De auto heb ik echt netjes behandeld want je leest alleen wat de auto kan en momentopname maar voor de rest, de auto zag er na 173k km nog zo mooi uit dat je zelfs de auto zo in de showroom kon zetten (iedere week de wasstraat in en tanken). Ik heb nooit met een koude motor meer dan 2750 toeren gereden en altijd netjes warm gereden. Dit was over de linea van 50k km tot 173k km dat ik de auto heb gehad. Deutsche deugelijkheid was hier ver te zoeken. De 2.0 TDI motor is echt een hele goede motor, maar ik heb nog nooit een lichtje gezien op het dashboard (ik kwam een keer om 17 uur bij de dealer om te melden dat de auto stuk ging en ze stuurde mij naar huis omdat er wederom weer niets te vinden was en om 20 uur stond er een sleepauto om de auto naar de dealer te krijgen). Dit waren allemaal storingen dat ik vooraf voelde want bij ieder geluidje ging ik meteen naar de dealer omdat ik wist dat de auto echt een maandagochtendmodel was. Rijden deed die altijd maar alles ging stuk erom heen. Was het maar mijn schuld dan wist ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:13
Golf 3 Variant 1.9D 64pk. 0 tot 360k km. Gekocht in 1994, verkocht in 2001
Golf 4 3d 1.9SDI 68pk. 0 tot 350k km. Gekocht in 2001, verkocht in 2010
Golf 6 5d 1.6TDI Bluemotion. 0 tot 190k km. Gekocht in 2010 en nog niet verkocht.

Aan dit tempo zal de volgende hoogst waarschijnlijk een EV zijn. En ik weet niet die het 350k km gaan doen op 1 batterijpack, dus de (economische) levensduur zal waarschijnlijk wat korter zijn.

Nooit echt grote problemen gehad met de Golfjes. Ongeveer iets meer als 90% snelweg mee gereden.
De mk4 had tegen het einde last van een ietwat stroeve 2e versnelling, zeker als het koud was. De 6 heeft vorige winter last gehad van een uitvallen navi/multimedia bij het terug starten na de start/stop. Batterij waarschijnlijk tegen het einde, maar sinds de lente geen last meer van.
Ik heb ooit met een Golf 3 1.9 TDI 110 pk met ruim 420k km gereden van een vriend en ik ben niet verder gekomen dan 173k km met een Golf 6 TDI 2.0. De beste diesel die ik ooit heb gereden en ook de fijnste motor. Andere motoren van tegenwoordig onder de 2 liter zijn in vergelijk met deze 2.0 TDI een grasmaaiermotor erbij.

De 2.0 CR TDI (uit de Golf 6) maakt zowat het grootste deel van zijn vermogen tussen 3000 en 4500rpm. Als je dan doortrekt tot 5200rpm maak je alleen maar meer lawaai, warmte en slijtage. En je bent nog eens trager ook. En dan verschiet je een lekke koppakking en een kapotte DPF krijgt.
Je realiseert je wel dat veel toeren in een lagere versnelling meer omwentelingen voor de motor zijn bij een zelfde aantal gereden km. Nefast voor alles, distributiesnaar doet in totaal meer toeren, DPF krijgt veel meer uitlaatgassen er langs die hoogstwaarschijnlijk niet in de spec liggen waarvoor die gedesigned is op levensduur. Etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-06 15:34

Meneer iCy

swarma

Hoogste stand was een Opel Corsa 1.5D (ja de variant zonder turbo waarbij je met 12% helling maar 40-50 km/h kan halen)

473.XXX en toen verkocht aan een pool. Auto startte nog gewoon elke dag direct of het nou vriest of niet, maarja zonde als je een lease auto heb gekregen.

Momenteel verkeer ik in een 205 1.4 benzine met 318.XXX. Oja, lease avontuurtje was maar 2 jaar.

Van de andere auto's weet ik de stand niet meer.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-06 16:21

psy

AndRo555 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 14:21:
De 2.0 CR TDI (uit de Golf 6) maakt zowat het grootste deel van zijn vermogen tussen 3000 en 4500rpm. Als je dan doortrekt tot 5200rpm maak je alleen maar meer lawaai, warmte en slijtage. En je bent nog eens trager ook. En dan verschiet je een lekke koppakking en een kapotte DPF krijgt.
Je realiseert je wel dat veel toeren in een lagere versnelling meer omwentelingen voor de motor zijn bij een zelfde aantal gereden km. Nefast voor alles, distributiesnaar doet in totaal meer toeren, DPF krijgt veel meer uitlaatgassen er langs die hoogstwaarschijnlijk niet in de spec liggen waarvoor die gedesigned is op levensduur. Etc.
Geloof ik niks van dat dat veel uitmaakt. Zoals eerder gezegd heb ik mijn Primera een paar maanden geleden weggedaan met een dikke 550.000 op klok, ik heb dat ding in 14 jaar echt niet ontzien. In Duitsland heb ik vaak genoeg zeer lang op vrijwel topsnelheid gereden waarbij de motor doodleuk bijna 6000 toeren draaide (op LPG ook nog eens). Alles krijgt dan op zijn donder. Onnodig om te vermelden dat de auto motorisch nu nog steeds in topstaat is, laatst bij Autoweek Klokjerond hebben we ook de compressie gemeten en die was nog in uitstekende staat, bij alle cylinders.

Of het moet slecht zijn bij een VW diesel ja. En bij een japanner niet natuurlijk _/-\o_
Maar aan zulke borrelpraatjes doe ik liever niet.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Laatst online: 14-06 21:02
psy schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 15:07:
[...]

Geloof ik niks van dat dat veel uitmaakt. Zoals eerder gezegd heb ik mijn Primera een paar maanden geleden weggedaan met een dikke 550.000 op klok, ik heb dat ding in 14 jaar echt niet ontzien. In Duitsland heb ik vaak genoeg zeer lang op vrijwel topsnelheid gereden waarbij de motor doodleuk bijna 6000 toeren draaide (op LPG ook nog eens). Alles krijgt dan op zijn donder. Onnodig om te vermelden dat de auto motorisch nu nog steeds in topstaat is, laatst bij Autoweek Klokjerond hebben we ook de compressie gemeten en die was nog in uitstekende staat, bij alle cylinders.

Of het moet slecht zijn bij een VW diesel ja. En bij een japanner niet natuurlijk _/-\o_
Maar aan zulke borrelpraatjes doe ik liever niet.
Er zit een groot verschil tussen een diesel en benzine voor compressie, koppel etc. Dus ja een diesel is veel makkelijker te slopen dan een benzine motor, bij mishandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Nou, zo te zien gaat de S40 van mijn vriendin door voor de 4 ton. Het probleem met de remmen ligt aan een lekkende remklauw links achter. Maandag kunnen we er weer veilig de weg mee op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabes
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-06 13:46
De auto waar ik met de hoogste stand in heb gereden was een Skoda Superb. Dit was een taxi en had toen zo'n 470.000 op de teller staan. Het zat deze auto aan het eind van zijn carriere bij het taxibedirjf niet mee.
Eerst rijdt er iemand linksvoor erin(o.a. het wiel compleet afgebroken) Nadat deze ongeveer een maand later bij het schadebedrijf weg kwam reed mijn collega terwijl die mij naar huis bracht een hertje aan met als gevolg schade aan de bumper.

Mijn zwager heeft een Golf 3 variant TDI gehad waar we het heel bijzonder vonden dat de digitale teller bij 300.000 weer op nul sprong. Hij heeft hier nog ongeveer 100.000 bijgereden toen deze auto helaas is uitgebrand. Was ook de meest fijne VW die hij heeft gehad.

Intussen heb ik een Peugeot 306 met bijna 350.000 op de teller. Deze heeft eigenlijk wat onderhoud nodig om nog even door te kunnen gaan, maar heeft ook enkele andere ouderdoms kwaaltjes en zit dus te denken aan een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 14:58

Bommes

Capo del formaggio

Anoniem: 319464 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 06:01:
[...]

Nou ze kwamen er achter dat eigenlijk die uitlaatgassen die ze zo graag terug de motor in willen sturen toch best wel heet kunnen zijn en dat niet heel bevorderlijk is voor een motor, hete lucht een hete motor insturen is dubbel heet :D . Toen hebben ze die koelers uitgevonden, vooral bij modernere motoren omdat bij die temperatuur nog veel belangrijker is, motoronderdelen zitten tegenwoordig veel strakker op elkaar.

Ik zou die dingen ook lekker afdoppen, maarja tegenwoordig hebben ze die computers zo dom gemaakt dat ze beginnen te zeiken als dat ding niet meer aanwezig is.
Het is een auto van mijn werkgever, ik ga niks afdoppen.
Ik rijd er mee alsof het mij eigen auto is maar daar houd het "meedenken" ongeveer wel op.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:22

Tomatoman

Fulltime prutser

Even onderstaand bericht over een Saab herschrijven:
[quote]itsalex schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 13:42:

Nou er was ook vervangen:
• turbo
• schoepen
• tweemassavliegwiel
• versnellingsbak
• koppeling (1e keer)
• koppeling (2e keer)
• koppeling (3e keer)
• ruitenwisserarmen
• diverse wiellagers
• boordnetcomputer
• accu

De lekke koppakking kon ook de gescheurde cilinderkop zijn

Na 30x de garage te hebben bezocht in 3 jaar maar dat terzijde.

De motor was zo naar gort toe en niets kunnen vinden 8)7

Voorbanden waren door de kracht al binnen 20k km helemaal kaal.
En dan de uitsmijter:
Maar voor de rest topauto.
Klinkt inderdaad als een topauto :D 7(8)7

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-06 19:40
Nissan Almera met 287000 op de teller weggedaan omdat de brandstofpomp het had begeven. Reparatie bij dealer en dieselspecialist was 2400 euro. Uiteindelijk print vervangen voor 1100 euro en auto weggedaan. Erg fijne motor; 2.2 liter diesel maar je gaat toch bepaalde luxes missen zoals Cruise Control en automatische airco.
De Ford Focus erna tot 204000 gereden. Ivm distributie riem vv en andere onkosten weggedaan.
Nu rij ik benzine en staat er nog geen ton op de teller...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-06 09:52
Tomatoman schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 17:57:
Even onderstaand bericht over een Saab herschrijven:

[...]

En dan de uitsmijter:

[...]
Klinkt inderdaad als een topauto :D 7(8)7
het was een Golf... :P

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:32
Smurf schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 13:28:
[...]

Benieuwd of er nog mensen zijn die nu nog steeds in de auto rijden waar ze toen de tellerstand van postten :)

Bij mij is het mijn huidige Mondeo uit 2008. Kleine 2 jaar geleden gekocht met 224000km. Net lekker ingereden dus.
Inmiddels staat de teller op 285000km maar daar zullen nog zat kilometers bij gaan komen.
Ben al twee auto's verder. De golf is uiteindelijk met 414K weggedaan, was dat ding zat en had gewoon zin in wat nieuws. Verder was de dorpel rechts zo krokant als een koekje en zou de volgende APK niet gehaald worden.
Vervangen door een 206 1.4hdi die ik van 116.000 naar 348.000 heb gereden in 7 jaar tijd. Week voor de geboorte van onze kleine impulsief een 207SW op LPG gekocht. Had de 206 net door de APK en zag een mooie LPG auto staan. Die zie je niet veel, dus nu een 207SW uit 2008 met 186.000 op de teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
350K toen verkocht.. geen idee of ze nu nog rond rijd :P

huidige zit op 287 ofzo.

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Laatst online: 09:54
VW Passat bj 2000 met 312K weggedaan in 2012.
Nissan Almera N16 2.2dci bj 2001 weggedaan met 417K kilometers zonder probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Was jij nou die persoon die de prestaties van zijn Golf TDI tot in het volkomen absurde overdreef? De bewuste Tweaker had het al eens over een 110 pk Golf diesel met een topsnelheid van 215 km/u oid.

Je hebt het hier over een Golf 2.0 TDI met een topsnelheid van 235 km/u en een acceleratie 0-100 binnen de 8 sec.

Welnu, de sterkste Golf VI diesel is de GTD, die haalt volgens de metingen (bron: het zeer betrouwbare Zeperfs) een topsnelheid van 219 km/u en accelereert van 0-100 in 8.1 sec. De sterkste gewone TDI, daar heb je het immers over, heeft 30 (!) pk minder. Die gaa in 9.5 sec naar de 100 en heeft een top van 206 km/u.

Bij lange na niet zo snel als je beweert.

Ofwel je auto is zwaar getuned, dit zou de hele reeks aan technische problemen kunnen verklaren, ofwel je probeert je auto veel sneller voor te doen dan ie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-06 15:00

BrZ

itsalex schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 14:07:
Dit waren allemaal storingen dat ik vooraf voelde want bij ieder geluidje ging ik meteen naar de dealer omdat ik wist dat de auto echt een maandagochtendmodel was. Rijden deed die altijd maar alles ging stuk erom heen. Was het maar mijn schuld dan wist ik het.
Sorry hoor, maar als je in 120k 3x je koppeling moet vervangen kan je gewoon niet rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Laatst online: 18:07
Nee joh dat komt door die enorme kracht van die 2.0TDI, daarom zijn ze voorbanden ook binnen 20k km kaal :*)

Caddy 1.6TDI 102pk heeft nu 239.000 maar het is binnenkort afgelopen ivm leasecontract tot 240k. :( Super auto alleen volgende keer wel zonder bluemotion ivm smart charge. Accu wordt echt slecht geladen. Geen enkele storing aan gehad totnogtoe.
Anoniem: 654400 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 12:56:
[...]

Was jij nou die persoon die de prestaties van zijn Golf TDI tot in het volkomen absurde overdreef? De bewuste Tweaker had het al eens over een 110 pk Golf diesel met een topsnelheid van 215 km/u oid.
Volgens mij had ie het in het VW topic over 110pk GD met een top van 235 km/u. En natuurlijk 195 km/u met 5000 rpm in de 4de gang.

[ Voor 39% gewijzigd door Jim423 op 09-01-2016 13:22 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255129

Qua afgelegde kilometers behoor ik niet bij de top, maar mijn Toyota Landcruiser (HZJ73) uit 1995 heeft nu 310.000 op de teller staan. Die wijkt echter ongeveer 4% af (geeft te weinig aan) dus de werkelijke afgelegde afstand is wel wat meer. Ik doe alle onderhoud vanaf dag 1 zelf (ik kocht de Cruiser toen hij nog net geen jaar oud was) en heb er al heel wat mee uit gehaald. Zo ben ik een paar keer naar de Sahara geweest, heb een off-road trip gemaakt in het noordwesten van Rusland (Kola peninsula) en een reis naar Kasakhstan. (16000 km in 5 weken) . Verder trek ik er tijdens mijn vakanties een stevige caravan mee (1600kg AUW) en dan gaat de reis vaak naar Noorwegen of Portugal, maar ook bijvoorbeeld Schotland en dan moet er ook af en toe wel eens een hellinkje worden genomen. Geen probleem.
De motor is een 4.2 liter 6-cylinder diesel en loopt nog steeds als een zonnetje. Geen olieverbruik.
Gemiddeld verbruik...(ik hou het bij in een spreadsheet!) 1 op 8. Dat is over all.
In de woestijn heb ik een verbruik gemeten van 1 op 3 (dat was vol in de duinen) en met de caravan zit ik zo rond de 1 op 7. Solo haal ik vaak meer dan 1 op 9, maar ik ben een vrij rustige rijder en ook op de autoweg zit ik dan meestal rond de 90-95 km/u. Zelden boven de 100, maar daar is het de auto ook niet naar.
Bekend is dat deze motor vaak makkelijk de 500.000 haalt, dus ik heb nog wat te goed.
NOOT:
recentelijk nog de injectiepomp laten checken (dat kan ik niet zelf). Het bedrijf waar ik dat liet doen belde me al gauw op dat ik de auto weer op kon halen. Ze hadden de pomp gedemonteerd en op de testbank gezet en getest. Daarna hadden ze hem maar weer op de motor gemonteerd, want er mankeerde niets aan...

Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk33
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06-2024
kijk, oude toyotas, dat rijd tenminste door!

Zelf heb ik wel eens in een Saab 900 met ruim 4 ton op de klok gereden, was niet zo veel mis mee motorisch. Die autos koop je ook haast niet met een lage tellerstand.

Ook ooit in een A6 met een dikke v6 gereden met 4,5 ton en ook dat ging nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jim423 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 13:15:
Volgens mij had ie het in het VW topic over 110pk GD met een top van 235 km/u. En natuurlijk 195 km/u met 5000 rpm in de 4de gang.
Was dat itsalex?

* even gecheckt

Idd, dat was itsalex. Hij had met zijn 110 pk Golf diesel 240 gereden, vanwege de begrenzer van VW halen niet alle Golfjes met die motorisering dat. Eigenlijk zou ie zelfs 260 halen.

Nu beweert ie dat diezelfde Golf binnen de 8 sec naar de 100 gaat, een echte GTi dus!

Ongelofelijk dat ie die onzin volhoudt. Geen idee waarom ie iedereen ervan wil overtuigen dat zijn modale110 pk Golf diesel een racemonster van het zuiverste water zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Ik zie dit topic nu pas een keer. Mag ik ook meedoen? :$
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dmQ3WXta2GN7rfHgtEgJMY8v/thumb.jpg
Over de 1 miljoen, en wordt nog steeds niet aan een sleepkabel voortbewogen. Bouwjaar 2007. Onderhoud wordt om de paar weken gedaan en om de dag vindt er een kleine controle plaats op de meest essentiële dingen.
Sorry, kon het niet laten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Laatst online: 18:55

Bestla

M/M -> V/F

Dik 700.000 van de DAF XF waar ik op rondcross op eigen terrein. Eigenlijk het laatste wat deze vrachtwagen doet. Containers lossen, verplaatsen, of klaarzetten voor transport. Deze kilometervreter is op zijn laatste station beland.

Storingen:
Achteras omhoog doen gaat wel, alleen laat hij hem weer zakken na 3 minuten.
Oorzaak: Het stabiliteitssysteem is niet helemaal 100% meer lijkt het wel.
Want je moet de vering eerst helemaal laten zakken, daarna op de knop automatiche rijhoogte drukken, en dan de knop achteras omhoog indrukken. Dan houd hij hem wel omhoog. Tot je de auto uit zet en weer start. dan kan je weer opnieuw beginnen.

Ik wordt toch ontslagen dus ik maak me helemaal niet meer druk om slijtage van achterbanden ;)

[ Voor 52% gewijzigd door Bestla op 10-01-2016 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:47
Mijn eigen auto's zijn nooit boven de 180k uit gekomen. Altijd lease :+
Eén keer een jaar of 6 geleden tijdens een van de wat koudere winters een vrachtwagen tegen de zijkant van mijn auto gehad waardoor hij een hoekje miste. De schade firma had alle leenauto's weg, maar ze hadden ook een garage bedrijf. Daar hadden ze snel een donkerblauwe Rover 75 diesel op de verzekering gezet zodat ik in ieder geval mobiel was, 480k stond er op de diesel en dat was er eigenlijk niet aan te merken. Alleen de leren bekleding verraden zijn verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/t0a4tqi2kmy.jpg

De kilometerstand op zich is niet heel bijzonder. Wat maakt het wel bijzonder:
• Eerste koppeling zit er nog in
• Benzinemotor
• Remschijven en schokbrekers zijn vorig jaar voor het eerst vervangen
• Auto rijdt 80/20 stad/snelweg
• Auto is uit 1992

De truuk is om de koppeling gewoon snel op te laten komen. Koppel onderin is hiervoor wel vereist. Ik doe ook veel met tussengas, als je even iets sneller vaart moet minderen. Dat spaart ook koppeling en remschijven (ten koste van een beetje brandstof).

Er zijn overigens zat autorijders die al meer dan een miljoen kilometers op de eerste koppeling doen, maar die hebben een 1/99 stad-/snelwegverhouding. Vaak zijn dat ook diesels.

Ik heb wel gereden in auto's die meer dan 500.000 km op de kilometerteller hadden. Sommige auto's waren zelfs nog in zeer goede conditie. Ik geloof ook niet dat een auto na 200.000 km op is, alleen dat je rond 200.000 km eventjes veel onderhoud krijgt waar je gewoon even doorheen moet bijten.

En ik heb een keer gereden in een auto die slechts op 200.000 km was en al vier koppelingen had versleten. De regelmatig bestuurder liet de linkervoet altijd op de koppeling rusten :S

[ Voor 35% gewijzigd door Trommelrem op 10-01-2016 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-06 15:34

Meneer iCy

swarma

Trommelrem schreef op zondag 10 januari 2016 @ 13:58:
[afbeelding]

De kilometerstand op zich is niet heel bijzonder. Wat maakt het wel bijzonder:
• Eerste koppeling zit er nog in
• Benzinemotor
• Remschijven en schokbrekers zijn vorig jaar voor het eerst vervangen
• Auto rijdt 80/20 stad/snelweg
• Auto is uit 1992
Peugeot 205? De mijne heeft ook de eerste koppeling en zit op 316, dacht 318. Wel begonnen 5 jaar verschil.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:43

Nox

Noxiuz

Ziet er uit als een passat. Heb zon teller in een van de eerste passats gezien. Stevige wagens, nog een tik van achteren mee gehad. Maar zat ook al 350k op de klok en weinig problemen.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-06 16:34
Mijn focus tddi ('99) staat inmiddels op 497000 en gaat hopelijk door tot 550.000 waarna die er wellicht uit moet ivm aankomende kosten. maar zolang die het nog doet blijf ik lekker (goedkoop) rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:35
250.000 is ook niet onaardig voor een toyota starlet uit '94, toch? Helemaal als je bedankt dat onderhoud geen drol kost. Ik hoop er nog lang mee te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
icy schreef op zondag 10 januari 2016 @ 14:50:
[...]

Peugeot 205? De mijne heeft ook de eerste koppeling en zit op 316, dacht 318. Wel begonnen 5 jaar verschil.
NoxiuZ schreef op zondag 10 januari 2016 @ 15:55:
Ziet er uit als een passat. Heb zon teller in een van de eerste passats gezien. Stevige wagens, nog een tik van achteren mee gehad. Maar zat ook al 350k op de klok en weinig problemen.
Passat inderdaad, model '92. Nieuw gekocht, dus alle onderhoud is bij mij bekend :)

Ik heb voor de grap de factuur er eens bij gepakt:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Let vooral op de "volle tank benzine" (70 liter) en het BTW bedrag.

Wat mij destijds vooral opviel, was dat de dagteller op 400 meter stond. Dat is eigenlijk ongelooflijk weinig, want de auto moet toch ook de route uit de fabriek naar de vrachtauto afleggen en van de vrachtauto de dealer in? Ik had verwacht dat de kilometerteller al daadwerkelijk iets zou aangeven, maar die stond gewoon op 0.

[ Voor 36% gewijzigd door Trommelrem op 11-01-2016 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvdst
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-06 00:36
ik heb in de bietcampange gereden dit jaar. De huur vrachtauto is nieuw gekomen en na 3 maand toen de campagne afgelopen was is met de vrachtauto waar ik mee reed met 100000km weer weg gegaan. Alleen op zondagoverdag werd de motor koud want dan werd er 12 uur niet gereden. Van die 100000km heb ik er ongeveer 40000km gereden

ik ben ook eens met een RMO Tankauto mee geweest en die vrachtautos rijden bij dat bedrijf allemaal rond de 350000km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-05 21:02

TeGek

Engineer in hart en nieren.

EDIT schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 23:29:
Ik zie dit topic nu pas een keer. Mag ik ook meedoen? :$
[afbeelding]
Over de 1 miljoen, en wordt nog steeds niet aan een sleepkabel voortbewogen. Bouwjaar 2007. Onderhoud wordt om de paar weken gedaan en om de dag vindt er een kleine controle plaats op de meest essentiële dingen.
Sorry, kon het niet laten :+
ik snap niet hoe dit kan :+ Vrachtwagen?

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

jwvdst schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 23:48:
ik heb in de bietcampange gereden dit jaar. De huur vrachtauto is nieuw gekomen en na 3 maand toen de campagne afgelopen was is met de vrachtauto waar ik mee reed met 100000km weer weg gegaan. Alleen op zondagoverdag werd de motor koud want dan werd er 12 uur niet gereden. Van die 100000km heb ik er ongeveer 400000km gereden

ik ben ook eens met een RMO Tankauto mee geweest en die vrachtautos rijden bij dat bedrijf allemaal rond de 350000km per jaar
Hoe krijg je dat voorelkaar? 400.000 van de 100.000 km? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvdst
Mx. Alba schreef op zondag 17 januari 2016 @ 00:27:
[...]

Hoe krijg je dat voorelkaar? 400.000 van de 100.000 km? :+
Oeps nulletje te veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-06 21:47

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

100.000km in 3 maanden tijd? Dat is 1.111 km per dag. Over 24 uur is dat gemiddeld 46 km/h rijden en dan moet je ook nog laden en lossen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

YellowCube

Wait...what?

V70 XC 2.5T (2001) van m'n ouders.
Wordt over 2 maanden ingeruild voor iets nieuws en heeft 485.000 km op de teller staan.
Eigenlijk geen noemenswaardige problemen gehad. Twee jaar geleden een brakke lambda sonde, maar meer eigenlijk niet.

[ Voor 32% gewijzigd door YellowCube op 17-01-2016 10:00 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Mijn Alfa Romeo 146 1.6 boxer uit 05-1995 heeft 222.000 km op de teller. Heb m in bezit sinds 03-2003. Gekocht met 132.000 op de teller. Laatste jaren rijden weer een stuk minder dan in het begin. Onderhoud Is de key. Zit over die 13 jaar op gemiddeld 50,- per maand. Incl. Banden en olie.

Maar dat is niks vergeleken bij de landrover van mijn oom. Een 109 V8 series 3 uit 1984 met iets meer dan 1 miljoen op de teller. 1e eigenaar alles origineel. Doet zelf het onderhoud. Hij woont in Zwitserland en rijdt om het jaar naar Zuid-Afrika met mijn tante. Daarnaast toerden ze er ook europa mee rond. Ze hebben onlangs een nieuwe gekocht. Dus het oude beestje is met pensioen. Daarnaast is hij een 1e seie landrover aan het restaureren.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/rfYUXrWplBB2Z1B0GwtH4TTT/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/2Nau072H6dwD19sXuOfXl9R5/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/tXr0b3SSsyCvXRYYimgSbuMR/medium.png

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Nu online
TeGek schreef op zondag 17 januari 2016 @ 00:06:
[...]

ik snap niet hoe dit kan :+ Vrachtwagen?
Nee, trein :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:46
Daihatsu Feroza met kilometerstand 99999. Hoger gaat ie niet, want dan verspringt ie weer vrolijk naar 00000. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Zeker niet de Falende Fyra? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvdst
Maasluip schreef op zondag 17 januari 2016 @ 09:56:
100.000km in 3 maanden tijd? Dat is 1.111 km per dag. Over 24 uur is dat gemiddeld 46 km/h rijden en dan moet je ook nog laden en lossen.
De vrachtautos in het bietentransport rijden dag en nacht en elke vrachtauto heeft 3 chauffeurs die elkaar steeds af lossen.
Laden is een kwartier werk plus vaak 3 kwartier wachten en lossen is rond de 20 min werk. Je mag als chauffeur maximaal 10 uur per dag effectief rijden en had er dagen tussen dat ik rond 730 km reed. Op die dagen had ik dan wel 2x bieten en 2x bietenpulp retourvracht. Soms had ik ook dagen van nog geen 500 km dan moest ik ik met de bietenpulp te ver rijden of het lag te ver uit de route dat ik dan niet een 2e rondje kon doen

[ Voor 16% gewijzigd door jwvdst op 17-01-2016 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Nu online
Mx. Alba schreef op zondag 17 januari 2016 @ 12:50:
[...]

Zeker niet de Falende Fyra? :)
Inderdaad niet de Fyra :P
Wel een Sprinter Light Train (SLT).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

EDIT schreef op zondag 17 januari 2016 @ 14:08:
[...]

Is dat dashboard een soort e-ink scherm met selectieve led backlight of zo? Ziet er wel cool uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:45
Mijn vorige auto, Seat Arosa 1.7SDI uit '99, had net geen 400.000 op de klok, zelf 170k ermee gereden.Qua onderhoud 1x een wiellager vervangen en remschijven/blokken. Motorisch nooit iets mee aan de hand geweest.

Dacht dat die wel gelijk richting het oostblok zou gaan de teller 200k omlaag gedraait zou worden, maar hij is gewoon weer verkocht in NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Nu online
Mx. Alba schreef op zondag 17 januari 2016 @ 14:53:
[...]

Is dat dashboard een soort e-ink scherm met selectieve led backlight of zo? Ziet er wel cool uit.
Nee hoor, gewoon een lcd scherm. Alleen was het avond dus een crappy telefoonpic.
Het is een diagnosedisplay, aangestuurd door de centrale boordcomputer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

625164

Ik dacht zelf dat ik in mijn laatste prive auto veel had gereden (320K). Stap ik gisteren bij een vriend (een ondernemer) in de auto, een Gen 1 Audi Q7 diesel. > 453K op de teller. Hij heeft de auto nieuw gekocht.

Ik wil niet eens denken hoeveel geld dat monster de Nederlandse regering heeft opgeleverd in accijnzen, wegenbelasting, en BPM. En hoeveel hem in onderhoud e.d.

Hij had nog geen plannen om de auto te vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Laatst online: 16:24
Onze V70 uit 1998 staat op 517.500 km :)

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Glenfiddich schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:39:
Onze V70 uit 1998 staat op 517.500 km :)
Pics!
Niet alleen van de kilometerstand natuurlijk, ook van de staat van de auto :)

Zo heb ik nog de originele voetenmatten uit 1992. Ik ben benieuwd hoe die van jou eruit zien, als het nog de originele zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Ik rij behoorlijk wat km's, met auto's waar ik het eigenlijk niet mee doen moet :P

M'n eerste auto (Een golf 3 CL) brak aan alle kanten roest uit, dorpels verrot, spatborden en dergelijk kwamen compleet los ook. Daar heb ik in een jaar tijd iets meer dan 60.000km mee gereden. Die was ook vrij snel op, want alles qua onderhoud kwam ook in 1 keer tegelijk. De auto afgedaan, want het zelf solderen van een andere chip in de ECU ging niet helemaal zoals geplanned :P

Een Golf 3 GTI met wel 115PK... Zelfde verhaal als bovenstaand. Uiteindelijk van de hand gedaan omdat ik er teveel mee zat te kloten en zelf aan het sleutelen was. Zelf sleutelen geeft niet het daverende succes op waar je stiekem op hoopt en denkt te kunnen besparen :P Ook hier een km of 80.000 mee gereden in relatief korte tijd. Het was opzich een snelle auto (lang blok, 2 liter) met koppel onderin, maar bij de 180 tot 200 hield het ook op.

Een Golf 3 VR6 met 176PK :9 De auto die langer gebleven was dan de rest van bovenstaande. Ook noemenswaardig het meeste aan gedaan. Koppeling, remmen, schokbrekers, laswerk vooral (Er zaten roestplekken van hier tot gunter in heel chassis in). Denk iets langer dan een jaar gebleven, ook veel km's mee gemaakt. Uiteindelijk weggedaan omdat ik 'gecharmeerd' werd door een avondje te rijden in een A3. Dat was een veel luxere auto, veel rustiger en stond ook wat netter. Die Golf hoorde je me van een kilometer afstand nog mee aankomen ... :P Ik had deze verkocht aan een jonge gozer en binnen 3 weken lag die hele golf in de prak (total loss). :P Zo zonde... want ik had de hele auto linksom rechtsom aangepakt qua laswerk en versteviging. Ding kon nog een tijdje mee

Gelijk de dag erna een in goede staat verkerende A3 2.0 TDI gekocht met DSG. heerlijk! In een jaar tijd 60 tot 80k mee gereden, eigenlijk op het juiste moment weggedaan. Geen explosieve kosten verder gehad dan onderhoud en een rubbertje af en toe. Op moment van wegdoen kwamen de problemen namelijk. De BKD's (motoren) hebben verschillende euveltjes waaronder scheurende cilinderkoppen of injectoren die gaan 'loszitten'. Dat laatste was dus aan de hand, best prijzige reparatie dus geweest.

De A3 begon te 'vervelen' > het was wel leuk, comfort maar ik wou wat snellers. Op dat moment trof ik een RS4 aan met een km-stand van 280k. Risicovolle auto's, want ze 'vergen' nogal het nodige onderhoud. Daar kwam ik vrij snel achter, want binnen een jaar ging het een na het ander naar de klote. ANWB was ook blij met me voor het tot 3x toe laten afslepen. :+ Ik denk dat ik 13k aan onderhoud heb uitgegeven om de auto weer terug te krijgen in originele staat. Dat is ook gelukt, maar ik zou momenteel geen andere auto meer willen rijden.

De reden hiertoe is dat de wegligging A+ is, qua comfort ik echt ook op m'n plek zit ermee ( ik kan gerust 5 uur rijden in de auto zonder dat ik last krijg van wat dan ook ) en natuurlijk het vermogen met 440PK en Quattro. Qua onderhoud.. tja, je rijdt nu eenmaal iets wat niet het meest duurzame is maar het plezier dat je terugkrijgt is dubbelop :o :> In anderhalf jaar tijd iets van 50k ermee gereden en de auto is nog steeds strong. Er zit nog steeds hetzelfde vermogen onder en ik denk dat ik de 450k ook nog wel haal.

Auto's worden met een veiligheidsmarge ook gebouwd tegenwoordig. Als je het niet grof gaat staan tunen dan is de mileage gewoon erg lang. En het komt allemaal ook op hetzelfde neer; onderhoud. Zonder dit haal je hoge standen niet. Het is en wordt een aaneenschakeling van clusterfucks aan problemen als je een auto niet gaat onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jism, spuitelf, een Golf III VR6 had 174 pk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Die van mij had een open air filter, goed voor 2 pk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Volvo V50 uit 2005 met 390k km op de teller. Vandaag maar eens de accu vervangen. Was nog de originele accu van Volvo :) Volgende week gaat hij weer voor de grote beurt en APK.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Ik kom ook even pronken.
De rechter verkocht, de linker gekocht. De rechter heeft het bijna 7 ton volgehouden.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/bKPnxi3GN067e3Zm5bpUa10h/full.jpg

Bewijs:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/M0b6pPnr7EEKIUN6G65APdN8/full.jpg

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:46
Waarom blur je wel de kenteken van je nieuwe auto, maar niet van je oude auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:21

Typhone

Who Dares Wins

GioStyle schreef op zondag 24 januari 2016 @ 17:09:
Waarom blur je wel de kenteken van je nieuwe auto, maar niet van je oude auto?
Die is natuurlijk verkocht hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Laatst online: 14-06 22:35

Aapje

Opel-beun
Typhone schreef op maandag 25 januari 2016 @ 13:22:
[...]

Die is natuurlijk verkocht hè.
Je weet dat je alsnog als eigenaar in de database zit onder dat kenteken?

Mijn hoogste km-stand is 480k op een afgetrapte astra benzine :P Afgeschreven op een klep die er geen zin meer in had :) Huidige Omega A zit op 270k met een leeftijd van 29 jaar. Al zijn de laatste 30k sinds feb erop gezet :P Vermoed dat ik komende jaren ook nog wel 25~35k p/jaar erbij zet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:21

Typhone

Who Dares Wins

Aapje schreef op maandag 25 januari 2016 @ 13:27:
[...]

Je weet dat je alsnog als eigenaar in de database zit onder dat kenteken?

Mijn hoogste km-stand is 480k op een afgetrapte astra benzine :P Afgeschreven op een klep die er geen zin meer in had :) Huidige Omega A zit op 270k met een leeftijd van 29 jaar. Al zijn de laatste 30k sinds feb erop gezet :P Vermoed dat ik komende jaren ook nog wel 25~35k p/jaar erbij zet :P
Mja met die KM-stand is een kloon niet zo erg ;).

Hoogste KM-stand eigen auto:

278.560km (huidige 5 serie)
247.389km (huidige 3 serie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visblegamer
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-06 12:33
Corsa b gsi uit 1999 inmiddels 248.000

Gekocht met 236.000 eind october 2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-06 07:14

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Mijn eigen hoogste is nu mijn huidige Nissan 100nx (1.6 GA16DE injectie).

Is redelijk getuned zowel motorisch als onderstel als optisch.

Motor zou 102pk moeten hebben maar nu na bijna 228.000 op het blokje te hebben loopt hij op de vermogensbank dankzij mijn tuning (inlaat, uitlaat, ECU, EGR eruit, geen kat) braaf 121pk @ 5850rpm ;)

Onderstel heeft z'n werk en geld wel gehad aan vervangen spul...

Toch na alle km's in een sport targa die niet bedoeld is als km vreter voelt hij perfect aan en ik ben ook echt niet bang of verlegen om die 228k oude GA16 soms even flink op z'n donder te geven.

Neemt ook geen drup olie of wat dan ook.

Enige echte probleem is een gaar druklager in de koppeling. Je hoort hem een beetje in de vrij / lage versnellingen. Kosten: €28 en een middagje werk op de brug. Meh geen kachel in de werkplaats. Maar ff op wat beter weer wachten.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Laatst online: 14-06 22:35

Aapje

Opel-beun
Imprezzion schreef op zondag 07 februari 2016 @ 18:27:
Enige echte probleem is een gaar druklager in de koppeling. Je hoort hem een beetje in de vrij / lage versnellingen. Kosten: €28 en een middagje werk op de brug. Meh geen kachel in de werkplaats. Maar ff op wat beter weer wachten.
Klinkt meer als een gare hoofdlager in de v-bak, want als je de koppeling ingetrapt hebt hoort de druklager niks te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-06 07:14

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Aapje schreef op zondag 07 februari 2016 @ 20:30:
[...]

Klinkt meer als een gare hoofdlager in de v-bak, want als je de koppeling ingetrapt hebt hoort de druklager niks te doen.
Correct, maar als je de koppeling los laat in de vrij en als je langzaam in de 1 en 2 rijd hoor je hem. Als je de koppeling intrapt niet meer.

Komt omdat er andere (stage 2) platen in zitten met het oude orig. lager. (vorige eigenaar gedaan).

En dan nog, met 228k op die bak is ook niet een wonder dat hij eventueel slechter wordt alleen meestal is het de 3 bij de GAxxxx bakken die ermee kapt.

Wil toch nog een andere bak eronder hebben (GA14 of CG13 bak) vanwege de betere ratio's met deze tune. Deze bak is eigenlijk te lang voor de tune van de motor. Vooral de 3.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:47
EDIT schreef op zondag 17 januari 2016 @ 14:08:
[...]

Heb je geen foto van een Plan V stelletje :p Aangezien die niet echt meer planmatig wordt ingezet, is de kans niet zo groot dat je er vaak mee rijdt, maar ja.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste