Nokia N95 Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste
Acties:
  • 62.625 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat was voor mij ook de reden om het zelf te doen, en het is vrij eenvoudig. Ik weet ook dat het slider probleem niet meer besproken mocht worden, maar vond het toch wel nuttige info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:34
Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 17:44:
Dat was voor mij ook de reden om het zelf te doen, en het is vrij eenvoudig. Ik weet ook dat het slider probleem niet meer besproken mocht worden, maar vond het toch wel nuttige info...
Ik heb het zojuist ook gedaan en het is een geweldige, en eenvoudige, oplossing. Ik was best huiverig om de telefoon open te schroeven enz, maar het is echt te makkelijk _/-\o_

Ps Als je speling slechts aan 1 kant hebt, zoals mijn toestel, dan is het voldoende om die kant aan te pakken.

Nu gaat de slider soepel, én heeft ie 0% speling.... _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door dafmay op 26-05-2007 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Torx 5, is dat niet een standaard schroevendraaier wat je vaak in een gereedschapskist heb zitten. Laat ik zeggen het is geen speciale nokia acc. (omg, volgens mij kom ik nu heel erg achterlijk over)

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 12:41

MichaelK1985

Don't you know?

dafmay schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 19:19:
[...]

Ik heb het zojuist ook gedaan en het is een geweldige, en eenvoudige, oplossing. Ik was best huiverig om de telefoon open te schroeven enz, maar het is echt te makkelijk _/-\o_
Wat voor tape heb je gebruikt?

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
MichaelK1985 schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 19:40:
[...]

Wat voor tape heb je gebruikt?
Ik ben daar niet echt thuis in, dus weet niet hoe het tape heet. Maar het is een soort watervast, dik tape. Loodgieter-tape ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
-nickx- schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 19:39:
Torx 5, is dat niet een standaard schroevendraaier wat je vaak in een gereedschapskist heb zitten. Laat ik zeggen het is geen speciale nokia acc. (omg, volgens mij kom ik nu heel erg achterlijk over)
Niet standaard, maar inderdaad ook niet iets van Nokia. De Torx schroevendraaiers heb ik voor menig ander toestel gebruikt. Zijn bij willekerige ijzerhandel te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Pascall_1 schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 13:28:
ik heb een volgend probleem. Ik heb een 2gb micrsd card aangeschaft.Maar na allees gekopieerd te hebben van af het 1gb kaartje naar de 2gb kan ik de spelletjes die ik gekocht en gedownload hebt niet meer vinden op de nieuwe. TErwijk ik toch alles over heb gekopieerd. Ben eigenlijk niet van plan om weer 2 keer 5 euro t ebetalen voor die spelltjes. iemand een oplssing waar ik die spelltjes kan vinden in welk map.
Gelukkig had je door dat je verborgen bestanden moest weergeven... maar wat voor spelletjes had/heb je? Zijn dat JAVA spelletjes? Welke heb je? Zijn er een paar bij die enorm traag werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 19:42:
[...]

Ik ben daar niet echt thuis in, dus weet niet hoe het tape heet. Maar het is een soort watervast, dik tape. Loodgieter-tape ?
Afbeeldingslocatie: http://img503.imageshack.us/img503/4148/26052007022mz1.jpg

Dit is het tape, het is supersoepel, maar het is alleen lastig te bevestigen, je kunt het beste een smal strookje van ongeveer 7 centimeter lang en 2 mm breed afknippen, die je dan helemaal om de slide draait. Dan draai je het aan de buitenkant in een puntje, zodat het gefixeerd blijft op de plaats waar het moet zitten. Strijk het nog even, aan de binnenkant, met een klein schroevendraaiertje plat, daarna kun je de slider weer vastschroeven. Dan knip je de overtollige tape weg, en voila, probleem opgelost. Ik had trouwens aan 1 kant speling, maar ik moest echt aan 2 kanten tape plaatsen om het helemaal op te lossen. Hij glijd nu lekker smooth zonder geratel bij het sms-en :*)

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2007 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
:) Yep zoiets, alleen dan de zwarte uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ik heb via een zoektocht op google de oplossing gevonden voor de melding "web: no gateway reply", en daarna disconnect....met als gevolg een vastloper wb web en wlan.

Zet "power saving" voor Wlan uit ! Zie onder Settings-Connections-WirelessLAN-Options-Advanced Settings-Power Saving.

Ik kan nu gewoon, zoals het hoort, surfen via Wlan zonder dat steeds de verbinding wordt verbroken _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door dafmay op 26-05-2007 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 16:13
smartphonejunk schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 00:59:
[...]

Zonder het topic te willen vervuilen: dat kan dus niet. Een eenmaal in gang gezette bestelopdracht kan pas worden afgezegd na levering van het toestel. Dat werd mij tenminste op het hart gedrukt toen ik poogde de wachtttijd van NOG eens drie weken te bekorten. En het klinkt wellicht tamelijk ridicuul bij leveringsproblemen als deze, maar ik kan me ook wel voorstellen dat het een administratief zooitje wordt als iedereen een order gaat cancellen nog voor die geleverd is.

(Gelukkig heb ik mijn N95 eergisteren ontvangen, hij heeft een hele lichte speling in de bovenhelft en I don't give a fuck 8) )
Wel offtopic, maar gezien het feit dat veel mensen die nog geen N95 hebben gekocht deze topic lezen wil ik het wel posten.
Let op! Geen N95 bestellen bij GSMPage.nl.Heb ik dus wel gedaan. Na bezoek naar NSP ivm met constante ruis in mijn speaker bleek het dat toestel uit Afrika kwam, het land genaamd Djibouti 8)7 en dat ik dus geen garantie had in Europa, behalve bij het winkel zelf. Dus als de winkel failliet gaat zit ik zonder garantie. Plus dat je geen NL menu hebt behalve als je product code verandert en dan update, wat iig ook funest is voor je garantie.

Dus toekomstige n95 eigenaars - opgepast! :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 21:14:
[...]

[afbeelding]

Dit is het tape, het is supersoepel, maar het is alleen lastig te bevestigen, je kunt het beste een smal strookje van ongeveer 7 centimeter lang en 2 mm breed afknippen, die je dan helemaal om de slide draait. Dan draai je het aan de buitenkant in een puntje, zodat het gefixeerd blijft op de plaats waar het moet zitten. Strijk het nog even, aan de binnenkant, met een klein schroevendraaiertje plat, daarna kun je de slider weer vastschroeven. Dan knip je de overtollige tape weg, en voila, probleem opgelost. Ik had trouwens aan 1 kant speling, maar ik moest echt aan 2 kanten tape plaatsen om het helemaal op te lossen. Hij glijd nu lekker smooth zonder geratel bij het sms-en :*)
en dat allemaal bij een mobiel van 700 euro......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 22:42:
[...]

en dat allemaal bij een mobiel van 700 euro......
Het is te gek voor woorden, ben ik met je eens. Maar ben allang blij dat het probleem is verholpen, zonder de telefoon weken kwijt te zijn...en daarna mischien zelfs zonder oplossing weer retour. Plus ik weet nu hoe het werkt en kan dus in de toekomst, mocht het nodig zijn, de oplossing nogmaals toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sander_
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-11-2024
Misschien een stomme vraag :P maar als je een sms wil sturen met t9 aan, hoe kan je dan een ander woord kiezen als de suggestie die gegeven word niet goed is... ik kom er echt niet uit :S
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartphonejunk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-02-2024
_sander_ schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 23:18:
Misschien een stomme vraag :P maar als je een sms wil sturen met t9 aan, hoe kan je dan een ander woord kiezen als de suggestie die gegeven word niet goed is... ik kom er echt niet uit :S
Alvast bedankt!
Druk op het sterretje (*), linksonder op je keyboard, onder de 7 >:)

Blij dat je dit in dit topic ff aanstipt *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sander_
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-11-2024
smartphonejunk schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 23:26:
[...]

Druk op het sterretje (*), linksonder op je keyboard, onder de 7 >:)

Blij dat je dit in dit topic ff aanstipt *O*
Jij bent mijn held! _/-\o_ *;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 19:26:
Ik probeer desparate om live tv op mijn N95 te krijgen (showing off :*) ) maar ik denk dat ik iets fout doe, het lukt me in ieder geval niet. Weet iemand waar ik wat meer info hierover kan krijgen ?
Wie kan me vertellen hoe ik streaming tv kan krijgen op mijn N95 ? Iedere keer als ik tijdens het surfen een link naar een mediabestand aanklik krijg ik een foutmelding, niet ondersteund ofzo,.... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 10:18:
[...]

Wie kan me vertellen hoe ik streaming tv kan krijgen op mijn N95 ? Iedere keer als ik tijdens het surfen een link naar een mediabestand aanklik krijg ik een foutmelding, niet ondersteund ofzo,.... :'(
Je selecteer waarschijn ASF/WMF streams. Dit zijn Windows Media streams die enkel worden ondersteund door Windows Mobile Smartphones/PDA's.

Je hebt real-streams nodig. Een gratis programmaatje om TV te kijken is Vimio Live TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat je tegen hoge telefoonrekeningen door data verbruik in het buitenland kan doen?? Kun je de N95 zo instellen dat er alleen data in NL mogelijk is?

En ik heb ook nog een tweede vraag. Als ik mijn mail ophaal, gaat allemaal prima, maar bij een volgende keer verbinden ben ik mijn vorige mails uit mijn inbox kwijt. En ik kan de mail ook niet verplaatsen naar een map ofzo.. wat kan ik hier aan doen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ik heb een volledig functionerende Office Suite geinstalleerd, dus QuickOffice kan weg. Weet iemand toevallig hoe de QuickOffice applicatie te verwijderen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op zondag 27 mei 2007 @ 16:15:
Ik heb een volledig functionerende Office Suite geinstalleerd, dus QuickOffice kan weg. Weet iemand toevallig hoe de QuickOffice applicatie te verwijderen ?
Menu -> Kantoor, ga dan op Quickoffice staan en druk je C-toets in. Toestel vraagt nu of je de applicatie wilt verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren ook maar een Nokia N95 :). Gister en vandaag maar even leuk mee gespeeld. Erg leuk apparaatje... alleen heb ik een vraag over de camera.

Ik vind dat hij redelijk goede macro foto's produceert (voorbeeldje in mijn tuin: bloem, roos en nogmaals de roos). Hij legt in iedergeval goed de aandacht op het gefocusde bloemetje. Ik heb deze foto genomen met standaard instellingen, functie closeup. Verder niet gerommelt met lichtintensiteit, witbalans en hardheid.

Echter vind ik de overzichtsfoto's een beetje tegenvallen. Met een overzichtsfoto bedoel ik dus een foto van een groot gebied, waarbij geen aandacht wordt gelegd op een bepaald voorwerp. Je zou vermoeden dat dan de hele foto haarscherp wordt genomen. Hier een voorbeeld (en nog één van een vervallen bankje) van een foto die ik heb genomen met alles op AUTO. Je ziet dat bijna alles 'wazig' is (bij het bankje minder), en vooral in de hoeken zie je hele vage delen van de foto. Het lijkt mij dus dat ik wat moet rommelen met de instellingen om een goede overzichtsfoto te krijgen... (als je kijkt naar deze foto... dan weet je dat het beter kan).
Het lukt me alleen niet om de foto scherper te krijgen als ik bv. hem instel op "bewolkt", hardere scharpness, lagere resolutie (3mpix ofzo). Heeft iemand nog advies? Of ligt het niet aan de instellingen?

Het is in iedergeval niet zo dat ik loop te schudden met het apparaat tijdens het maken van een foto _/-\o_.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2007 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 12:41

MichaelK1985

Don't you know?

Wat echt helpt is het knopje om de foto te maken lichtjes in te drukken totdat het groen word op je scherm en dan pas te drukken om hem daadwerkelijk te maken.

Dit helpt bij mij in iedergeval heel goed. En als je de Stabiliteit in video modus aanvinkt lijkt dit ook effect te hebben op de foto's.

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 16:20:
[...]

Menu -> Kantoor, ga dan op Quickoffice staan en druk je C-toets in. Toestel vraagt nu of je de applicatie wilt verwijderen.
Helaas dat werkt niet, had ik al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op zondag 27 mei 2007 @ 17:02:
[...]

Staat quickoffice niet op je ROM? dan kan je het er niet uit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 17:10:
[...]

Staat quickoffice niet op je ROM? dan kan je het er niet uit halen.
Dat zal het wel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op zondag 27 mei 2007 @ 17:02:
[...]

Vreemd, bij mij werkt dit wel... Maar ik heb dan ook Quickoffice Premier. Waarschijnlijk maakt dit het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand al of ik een externe (Rikaline) gps-receiver
kan gebruiken met de ingebouwde Nokia navigatie-software ?

En als dat niet kan: of de ingebouwde gps-receiver het
ook doet als je hem in je binnenzak (op de motor) draagt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MichaelK1985 schreef op zondag 27 mei 2007 @ 16:54:
Wat echt helpt is het knopje om de foto te maken lichtjes in te drukken totdat het groen word op je scherm en dan pas te drukken om hem daadwerkelijk te maken.

Dit helpt bij mij in iedergeval heel goed. En als je de Stabiliteit in video modus aanvinkt lijkt dit ook effect te hebben op de foto's.
Dat ga ik proberen. Echter als ik een foto maak waarbij hij onscherp wordt dan wordt de focus niet groen, maar rood (opzich logisch dat het resultaat dan gaat tegenvallen)... maar toch wordt hij alleen groen als ik foto's van voorwerpen van dichtbij maak?

-edit-
Nog geen verbeteringen. De richter blijft trouwens rood bij zulk soort foto's.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2007 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMadeLove2MyN95
  • Laatst online: 18-03-2021
Over de GPS: Wat is een relaxte toepassing voor navigatie? Ik heb met Maploader een aantal kaarten gedownload maar twijfel nu om Tomtom te installeren, omdat ik dat al beter ken. Dus mijn vraag: Welke is het beste, Tomtom of die Nokia Navigator? Of is er nog een ander programma dat een aanrader is?

Die van Nokia kun je trouwens pas gebruiken als je hem aanschaft. Doet hij dan exact hetzelfde als wat je nu ziet in de 'Simulatie'?

Nog een andere vraag trouwens (al eerder gesteld maar toen geen reactie): Weet iemand of je de snoozefunctie op de wekker kunt instellen? Hij staat standaard op 5 min, maar ik heb hem liever op 10 oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascall_1
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 10:14
Mau_Maus schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 19:57:
[...]

Gelukkig had je door dat je verborgen bestanden moest weergeven... maar wat voor spelletjes had/heb je? Zijn dat JAVA spelletjes? Welke heb je? Zijn er een paar bij die enorm traag werken?
Heb die spelletjes gedownload via de nokia van ea games. ZIjn fight night en tiiger woods. Heb geen last van dat ze traag spelen. En ze doen het ook na het kopieren goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg binnenkort mijn N95 binnen die ik bij T-Mobile heb besteld, kan iemand mij vertellen of er hier ook een 1 gig memorykaartje bij wordt geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IMadeLove2MyN95 schreef op zondag 27 mei 2007 @ 18:33:
Over de GPS: Wat is een relaxte toepassing voor navigatie? Ik heb met Maploader een aantal kaarten gedownload maar twijfel nu om Tomtom te installeren, omdat ik dat al beter ken. Dus mijn vraag: Welke is het beste, Tomtom of die Nokia Navigator? Of is er nog een ander programma dat een aanrader is?

Die van Nokia kun je trouwens pas gebruiken als je hem aanschaft. Doet hij dan exact hetzelfde als wat je nu ziet in de 'Simulatie'?

Nog een andere vraag trouwens (al eerder gesteld maar toen geen reactie): Weet iemand of je de snoozefunctie op de wekker kunt instellen? Hij staat standaard op 5 min, maar ik heb hem liever op 10 oid.
Nav4all werkt bij mij prima en doet het tevens op de interne GPS. En is ook nog eens gratis i.p.v. die betaalde Nokia crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalrok
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 19:53
Mijn eerste ervaringen zijn helaas niet zo goed met dit toestel.
Besteld bij 2call en vlot binnen. Ik had echter problemen met een gps fix en dat de batterij de hele tijd bleef door piepen bij het opladen.
Dus toen heb ik besloten om de nieuwste update er op te zetten.
Alles ging goed, totdat mijn telefoon opstarte. Alles was opeens in het engels!
In het configuratie-menu staat Nederlands er ook niet meer bij als optie..
Verder doet de batterij nu nog vreemder. Ik krijg onder het opladen de hele tijd de melding.. "charging" gepaart met een irritant piepje. Verder wil de batterij nu opeens niet meer verder dan 3 streepjes en als het toestel helemaal uit staat, en ik doe hem dan aan de lader dan reboot hij steeds!
Erg naar dit allemaal voor zo'n duur toestel :(

[ Voor 6% gewijzigd door Dalrok op 27-05-2007 20:14 ]

Mind over matter: If you don't mind it, it won't matter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dalrok schreef op zondag 27 mei 2007 @ 20:10:
Besteld bij 2call en vlot binnen. Ik had echter problemen met een gps fix en dat de batterij de hele tijd bleef door piepen bij het opladen.
Verder doet de batterij nu nog vreemder. Ik krijg onder het opladen de hele tijd de melding.. "charging" gepaart met een irritant piepje. Verder wil de batterij nu opeens niet meer verder dan 3 streepjes en als het toestel helemaal uit staat, en ik doe hem dan aan de lader dan reboot hij steeds!
Inderdaad vervelend, maar je bent een van de weinigen. Ik zou 'm omruilen voor een zelfde soort die wel goed werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 19:54:
Ik krijg binnenkort mijn N95 binnen die ik bij T-Mobile heb besteld, kan iemand mij vertellen of er hier ook een 1 gig memorykaartje bij wordt geleverd?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Pascall_1 schreef op zondag 27 mei 2007 @ 18:37:
[...]

Heb die spelletjes gedownload via de nokia van ea games. ZIjn fight night en tiiger woods. Heb geen last van dat ze traag spelen. En ze doen het ook na het kopieren goed.
ok... jammer dat je niet 1 van die spelletjes heb die bij mij langzaam zijn zoals sonic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Dalrok schreef op zondag 27 mei 2007 @ 20:10:
Jazeker erg vervelend. Als ik het zo lees dan vermoed ik dat er iets behoorlijk mis is met jouw toestel en ik zou dan ook meteen het toestel laten vervangen. Als laatste oplossing zou je nog een update kunnen doen. De Nokia software updater zou eigenlijk altijd de juiste firmware moeten dl-en en installeren. Merkwaardig dat er nu blijkbaar een engelse versie op is gezet. Zorg dat je de telefoon eerst flink aan de lader hangt (toestel uit) zodat je redelijk zeker bent dat de telefoon gedurende de update niet uitvalt.

Mischien helpt het, je kunt het altijd proberen. Succes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien kun jij mij ook vertellen hoe het onvangen precis gaat, gaat dit via TNT? Op de site van T-Mobile zag ik dat je legitimatie en je bankpas moet laten zien, maar stel dat ik niet thuis ben en mijn moeder wel, kan zij het pakje dan gewoon in ontvangst nemen (ik leg mn ID en bakpas wel klaar)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op zondag 27 mei 2007 @ 21:05:
[...]

Jazeker erg vervelend. Als ik het zo lees dan vermoed ik dat er iets behoorlijk mis is met jouw toestel en ik zou dan ook meteen het toestel laten vervangen. Als laatste oplossing zou je nog een update kunnen doen. De Nokia software updater zou eigenlijk altijd de juiste firmware moeten dl-en en installeren. Merkwaardig dat er nu blijkbaar een engelse versie op is gezet. Zorg dat je de telefoon eerst flink aan de lader hangt (toestel uit) zodat je redelijk zeker bent dat de telefoon gedurende de update niet uitvalt.

Mischien helpt het, je kunt het altijd proberen. Succes !
helemaal niet merkwaardig. Blijkbaar worden er door de retail veel toestellen geimporteerd waar ze dan zelf nederlands opzetten zonder de produktcode te wijzigen (want dan is de garantie weg). Als je dan zelf gaat updaten ziet de updater aan de hand van de produktiecode dat het een UK-toestel is en zet er engels op. De enige manier om dit te voorkomen is de produktcode te wijzigen (denk aan garantie!) of terug naar de leverancier en een nederlands toestel met eu (BNL) produktcode eisen! Je betaalt immers ook de nederlandse prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 21:12:
[...]

Misschien kun jij mij ook vertellen hoe het onvangen precis gaat, gaat dit via TNT? Op de site van T-Mobile zag ik dat je legitimatie en je bankpas moet laten zien, maar stel dat ik niet thuis ben en mijn moeder wel, kan zij het pakje dan gewoon in ontvangst nemen (ik leg mn ID en bakpas wel klaar)?
Dude, het pakje wordt geleverd door AMP Logistics. De dag voor de levering nemen ze contact met je op waar je je pakje kunt ontvangen. Bij mij kwamen ze het zelfs op min werk brengen no problem ! Je moet het wel persoonlijk in ontvangst nemen want je moet tekenen voor je abbo (als je dat erbij hebt tenminste) en je moet je kunnen legitimeren. Vervolgens betalen en dat kan met bijvoorbeeld pin of cash......

Veel plezier met je N95 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 21:17:
[...]

helemaal niet merkwaardig. Blijkbaar worden er door de retail veel toestellen geimporteerd waar ze dan zelf nederlands opzetten zonder de produktcode te wijzigen (want dan is de garantie weg). Als je dan zelf gaat updaten ziet de updater aan de hand van de produktiecode dat het een UK-toestel is en zet er engels op.
Helemaal juist, dat klinkt zeer aannemelijk. Maw als Dalrok een Nederlandse versie wil, en met behoud van garantie, dan zal ie via 2Call de telefoon moeten laten omruilen. In de tussentijd kan hij nog een re-update proberen om een goed-werkende Engelse versie te krijgen. Daarna kan hij dan altijd alsnog besluiten om de telefoon om te ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButcherJF
  • Laatst online: 24-07 09:20
(....)

Daarna kan hij dan altijd alsnog besluiten om de telefoon om te ruilen.
Of: gebruikmaken van de afkoelingsperiode waarop je bij kopen via internet recht hebt. Ook bij 2Call dus. Uit eigen ervaring weet ik dat dat kan. Denk wel om de beperkte periode waarin dit geldt: 7 werkdagen. 't Enige wat je er bij inschiet zijn de verzendkosten.
Vervolgens zou ik hem dan ergens anders kopen, ergens waar je zeker weet dat je een NL-toestel krijgt.

2Call vermeldt ook netjes op hun site dat je gebruik kunt maken van deze optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalrok
dafmay schreef op zondag 27 mei 2007 @ 21:21:
[...]

Helemaal juist, dat klinkt zeer aannemelijk. Maw als Dalrok een Nederlandse versie wil, en met behoud van garantie, dan zal ie via 2Call de telefoon moeten laten omruilen. In de tussentijd kan hij nog een re-update proberen om een goed-werkende Engelse versie te krijgen. Daarna kan hij dan altijd alsnog besluiten om de telefoon om te ruilen.
Bedankt voor jullie antwoord.
Ik heb gekeken naar de productcode en deze heeft inderdaad niet de europese code, maar code 0547686. Daardoor heb ik dus nu een engelse versie.
Echter had ik 2call gemaild voordat ze mijn bestelling op de post hadden gedaan, of ze de Nederlandse versie hadden. Toen kreeg ik dit terug:
Goedemorgen,
De Nokia N95 Plum hebben we in verschillende leveringen.
Het toestel heeft wel altijd de Nederlandse taal en meegeleverd een Nederlandse handleiding.

Ik vond het al wat dubieus, maar ik verwachte dat ze hiermee bedoelde dat dit dan gewoon de europese versie was, omdat deze ook de Nederlandse taal bevatte.

Inmiddels heb ik de update 3x geprobeerd, maar ik blijf de engelse versie houden.
Nu vind ik dat op zich geen eens zo'n ramp!!, maar het feit dat de batterij niet eens fatsoenlijk wil opladen (hij blijft nu max constant op 1 streepje staan), lijkt me toch niet helemaal goed.
Ook blijft de telefoon onder het laden constant piepen en na een half uurtje a 3 kwartier begint de telefoon constant te rebooten in een infinite loop. Als ik dan de telefoon aanzet heeft deze 1 streepje en gelijk battery low. Wat vinden jullie, kan ik hiermee het best naar een nokia service point of moet deze gewoon terug naar 2call?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Dalrok schreef op zondag 27 mei 2007 @ 22:21:
[...]

Bedankt voor jullie antwoord.
Ik heb gekeken naar de productcode en deze heeft inderdaad niet de europese code, maar code 0547686. Daardoor heb ik dus nu een engelse versie.
Echter had ik 2call gemaild voordat ze mijn bestelling op de post hadden gedaan, of ze de Nederlandse versie hadden. Toen kreeg ik dit terug:
Goedemorgen,
De Nokia N95 Plum hebben we in verschillende leveringen.
Het toestel heeft wel altijd de Nederlandse taal en meegeleverd een Nederlandse handleiding.

Ik vond het al wat dubieus, maar ik verwachte dat ze hiermee bedoelde dat dit dan gewoon de europese versie was, omdat deze ook de Nederlandse taal bevatte.

Inmiddels heb ik de update 3x geprobeerd, maar ik blijf de engelse versie houden.
Nu vind ik dat op zich geen eens zo'n ramp!!, maar het feit dat de batterij niet eens fatsoenlijk wil opladen (hij blijft nu max constant op 1 streepje staan), lijkt me toch niet helemaal goed.
Ook blijft de telefoon onder het laden constant piepen en na een half uurtje a 3 kwartier begint de telefoon constant te rebooten in een infinite loop. Als ik dan de telefoon aanzet heeft deze 1 streepje en gelijk battery low. Wat vinden jullie, kan ik hiermee het best naar een nokia service point of moet deze gewoon terug naar 2call?
Binnen 7 dagen na aankoop ? Dan via 2Call een nieuw toestel eisen. Anders wellicht via 2Call de Nokia service in gang zetten of dit zelf doen via een NSP. Goed klote allemaal zeg ! :X

Ps Had je in 1e instantie wel de Nederlandse taal en is dat Engels geworden na upgrade naar laatste firmware ? Zowieso ben ik van mening dat je de telefoon altijd moet kunnen updaten, mét behoud van Nederlandse taal. Dat betekent dat 2Call in gebreke is en jou een goed werkend toestel met Europses (Nederlandse) productcode moet leveren.

[ Voor 9% gewijzigd door dafmay op 27-05-2007 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalrok
dafmay schreef op zondag 27 mei 2007 @ 22:25:
[...]

Binnen 7 dagen na aankoop ? Dan via 2Call een nieuw toestel eisen. Anders wellicht via 2Call de Nokia service in gang zetten of dit zelf doen via een NSP. Goed klote allemaal zeg ! :X

Ps Had je in 1e instantie wel de Nederlandse taal en is dat Engels geworden na upgrade naar laatste firmware ? Zowieso ben ik van mening dat je de telefoon altijd moet kunnen updaten, mét behoud van Nederlandse taal. Dat betekent dat 2Call in gebreke is en jou een goed werkend toestel met Europses (Nederlandse) productcode moet leveren.
In eerste instantie had ik de Nederlandse taal erop, daarom was ik ook zo verbaast dat hij na de update opeens in het engels was :?
Eerst 2call's voorstel maar eens rustig afwachten.
Ik heb het toestel vrijdag binnen gekregen, dus nog geen paniek hier :)
Deze dingen gebeuren nou eenmaal wel eens. Risico van via internet bestellen, maar zolang het weer goed komt heb ik er niet zoveel problemen mee. Wel jammer van de tijd die je er weer in moet steken ja.
Ach, zo leer ik het toestel in ieder geval al goed kennen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMadeLove2MyN95
  • Laatst online: 18-03-2021
Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 20:06:
[...]

Nav4all werkt bij mij prima en doet het tevens op de interne GPS. En is ook nog eens gratis i.p.v. die betaalde Nokia crap.
Dat ga ik er ook maar opzetten dan. Alleen hoe gooi je de Nokia GPS software eraf? Op 'Kaarten' en dan C intoetsen werkt niet. Dubbel al die kaarten erop lijkt me wat overdreven. Of moet ik dan vanuit maploader de kaarten wissen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Dalrok schreef op zondag 27 mei 2007 @ 22:33:
[...]

In eerste instantie had ik de Nederlandse taal erop, daarom was ik ook zo verbaast dat hij na de update opeens in het engels was :?
Eerst 2call's voorstel maar eens rustig afwachten.
Ik heb het toestel vrijdag binnen gekregen, dus nog geen paniek hier :)
Deze dingen gebeuren nou eenmaal wel eens. Risico van via internet bestellen, maar zolang het weer goed komt heb ik er niet zoveel problemen mee. Wel jammer van de tijd die je er weer in moet steken ja.
Ach, zo leer ik het toestel in ieder geval al goed kennen ;)
Ha, fijn te horen dat je het toestel pas hebt. En 2Call is volgens mij een prima internet-winkel, dus het zal allemaal wel goed komen. Succes ermee d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
IMadeLove2MyN95 schreef op zondag 27 mei 2007 @ 22:39:
[...]

Dat ga ik er ook maar opzetten dan. Alleen hoe gooi je de Nokia GPS software eraf? Op 'Kaarten' en dan C intoetsen werkt niet. Dubbel al die kaarten erop lijkt me wat overdreven. Of moet ik dan vanuit maploader de kaarten wissen?
Yep vanuit Maploader kun je kaarten verwijderen. Het duurt wel een eeuwigheid :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruizzie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-07 10:21
Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 18:03:
Weet iemand al of ik een externe (Rikaline) gps-receiver
kan gebruiken met de ingebouwde Nokia navigatie-software ?

En als dat niet kan: of de ingebouwde gps-receiver het
ook doet als je hem in je binnenzak (op de motor) draagt ?
Ik zie in Nokia Maps geen instelling om een andere GPS ontvanger te kiezen. Ik gok dat je dan zal moeten wachten op TomTom of zo.

Wat betreft ontvangst met N95 in je binnenzak: Die van mij werkt ook dan wel aardig heb ik het idee. Pas wezen shoppen in Antwerpen met N95 in de binnenzak van mijn zomerjas. Heel de wandeling gelogged met SportsTracker en wat foto's gegeotagged met Shozu.

Nadien SportsTracker log bekeken. Dat was wel wat grillig, maar in grote lijnen goed. Griligheid komt denk ik meer door te hoge bebouwing in de binnenstad, dan door het feit dat het ding in mijn binnenzak zat.

Overigens zat Shozu er wel een paar keer naast (oa. foto van OLV Kerk), terwijl op het forum van Shozu wordt aangegeven dat er niet geotagged wordt als er geen goed fix is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie Weet wat de levertijden zijn van t-mobile voor de N95, Heb Hem 2 weken geleden besteld maar T-mobile kon mij geen duidelijk antwoord geven
Ik hoop mensen in dit topic wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk binnen 14 dagen.hier in media markt granada spanje kosten ze pffff 725€
batterijtje koste 29€(niet orgineel maar gaat evenlang mee als de orgineele).had ik zeker nodig want filmpjes maken en fotos kost geweldig veel energie

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2007 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 23:42:
Wie Weet wat de levertijden zijn van t-mobile voor de N95, Heb Hem 2 weken geleden besteld maar T-mobile kon mij geen duidelijk antwoord geven
Ik heb 'm de 14 besteld en ik kreeg 'm op 22 mei,.......ook T-Mobile via internet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 07:53
Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 23:42:
Op de website van T-Mobile wordt op dit moment duidelijk vermeld bij de telefoon dat de wachttijd 6 weken bedraagt.
Waarschijnlijk heb jij geluk en heb je nog maar een wachttijd van 3 weken (als ze dit tenminste waar kunnen maken) Ik heb zelf de telefoon ook 2 weken geleden besteld en toen werd mij nadrukkkelijk verteld dat er "maar" 3 weken op zat. Alleen werd er 2 dagen nadat ik hem hem besteld had op de website de wachttijd aangepast dus ik ben nog een klein beetje huiverig zolang ik hem nog niet heb.

Ik las hier dat de telefoon door een firma bezorgt wordt waarbij je meteen moet betalen??? Worden de kosten van de telefoon niet gewoon op je factuur erbij gezet dan?
Ander probleempje is als je je moet gaan legitimeren.... M`n abbo staat namelijk nog altijd op de naam van m`n moeder maar die woont ondertussen 200 kilometer verderop dus dat gaat ook neit echt lekker opschieten dan.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik had hem 12 mei besteld en week later belde ik, zei zo een medewerkster van ja;
over 2 weken moet u hem dan binnen krijgen.
bel afgelopen vrijdag weer, zegt een medewerker dat het wel 6 weken kan duren.,
maar als ik naar reacties kijk in dit forum krijgen anderen hem veel eerder, maar in mijn geval was het ook een contractverlenging, bij jou retali8 zeker een nieuw abbo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 00:18:
Ja ik had hem 12 mei besteld en week later belde ik, zei zo een medewerkster van ja;
over 2 weken moet u hem dan binnen krijgen.
bel afgelopen vrijdag weer, zegt een medewerker dat het wel 6 weken kan duren.,
maar als ik naar reacties kijk in dit forum krijgen anderen hem veel eerder, maar in mijn geval was het ook een contractverlenging, bij jou retali8 zeker een nieuw abbo?
Ja, nieuw abbootje Relax 150 met PIT 1 jaar, €299 bijbetalen,............en het MOET dus ontvangen en getekend worden door de aanvrager van het abbo, expliciet gevraagd aan de medewerker van AMP Logistics..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien dat de levering, aanstaande week komt, want dan komt hij ook bij vodafone aan, dus dat betekent dat hij in nederland dus wel gewoon geleverd kan worden, maar er is zoveel vraag naar dat toestel, was naar de plaatselijke t-mobile shop gegaan, daar hadden ze al hele wachtlijst, in r'dam op de lijnbaan ook al 100 mensen ofzo
maarja ik hoop dat t-mobile maar opschiet, want anders zie ik denk ik meer mensen tog echt wel hun order cancellen(Laten maar veel mensen dat doen dan 8) Hebben wij ze sneller:P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik met een 2 jarig Relax Web 200 Abbo Verlenging €209.95 bijbetalen, veel minder in tegenstelling tot andere providers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de telefoon sinds vrijdag in mijn bezit. Uiteindelijk via een aantal vage kortingen bij BC gekocht voor 219,95 E, bij verlenging van 2 jaar van mijn HI E25. Kreeg 120E korting voor Eindeloos online, 60E vanwege mijn retentiecode (hangt af van belgedrag en tijd dat je abonnee bent).

Ik vond het prijsverschil tussen verschillende winkels erg groot: bij Primafoon kon men mij na wat zeuren 50 E korting geven (op basis van retentiecode) en kon ik de telefoon voor 409,95 (210 E verschil met BC!!) krijgen. Er kon uberhaupt geen korting gegeven worden voor het afsluiten van 2 jaar Eindeloos online. Andere winkels waren ook een stuk duurder en de Laagste Prijs Garantie van The Phone House bleek ineens niet meer zo gegarandeerd toen ik met een papiertje van BC aankwam waarop stond dat ik de telefoon daar voor 219,95 kon krijgen, ;). Toen moest er eerst contact opgenomen worden met Region Manager (o.i.d.) en bleek het toestel niet meer op voorraad te zijn :p.

Anyway, ik heb de telefoon dus en ben er heel blij mee :) Alles werkt naar behoren en van de hier genoemde klachten heb ik nog geen last gehad. De speling in de slider is werkelijk minimaal, als ik er hier niet over had gelezen had ik het uberhaupt niet gemerkt. Twee zaken die mij opvielen: de telefoon had al out-of-the-box de nieuwste firmware (.26) en de eerste GPS fix kreeg ik in de tuin in minder dan 2 minuten, werkelijk (nagenoeg) tot op de meter nauwkeurig. Daarna steeds razendsnelle fix, zelfs binnenshuis in de buurt van een raam. Misschien heb ik een toestel uit een nieuwe batch?

Komende week ga ik een carkit in laten bouwen. Iemand toevallig al een carkit aangeschaft voor deze telefoon? Ik wil in principe de originele Nokia carkit en het geluid van telefoongesprekken (en dus ook muziek, navigatie et cetera) over de speakers in mijn wagen laten gaan. Ik weet dat dit mogelijk is en er ook verschillende mogelijkheden voor zijn, vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 00:12:
[...]

Ik heb 'm de 14 besteld en ik kreeg 'm op 22 mei,.......ook T-Mobile via internet...
Dat is snel! Ik heb hem op dezelfde dag besteld dus hoop hem dan ook wel komende week te krijgen.
Nop bij mij ook gewoon contractverlenging.
Komende week ga ik een carkit in laten bouwen. Iemand toevallig al een carkit aangeschaft voor deze telefoon? Ik wil in principe de originele Nokia carkit en het geluid van telefoongesprekken (en dus ook muziek, navigatie et cetera) over de speakers in mijn wagen laten gaan. Ik weet dat dit mogelijk is en er ook verschillende mogelijkheden voor zijn, vandaar mijn vraag.
Welke carkit wilde jij exact halen? Ik ben zelf ook opzoek naar een houder waarmee je de telefoon meteen kunt opladen. Speaker wil ik laten lopen met m`n bluetooth radio. Heb dit nog nooit gebruikt dus vraag me even af hoe ik het moet doen met het microfoontje is die van de telefoon sterk genoeg of dat er een mogelijkheid bestaat om er een op de radio bijvoorbeeld aan te sluiten maar daar moet ik de specs van de radio eens voor nalezen.

Morgen ochtend maar eens even met T-Mobile gaan beffen want ik zou niet weten hoe ik die telefoon in ontvangst moet nemen als het nog allemaal op naam van m`n moeder staat.... Misschien dat een kopietje van haar paspoort ook voldoet.

[ Voor 35% gewijzigd door digital-IMEI op 28-05-2007 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnyh
  • Laatst online: 29-04-2021
Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 10:00:
[...]

Klopt, dat zat er bij mij ook niet en toch zat de zegel erop. Je mag dus aannemen dat het er niet op zit...
bij ook niet, ook een verzegelde doos. en gefeliciteerd, deze kleur is mooier....... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 00:12:
[...]

Wat een geluk... ik heb op 3 Mei mijn abbo laten verlengen...

eerst zeiden ze je hebt hem volgen de week
dan je hebt hem binnen 10 werkdagen
vervolgens kan 3 weken duren.

Laatste nieuws.. reken maar op eind Juni :(
Schandalig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 09:37:
[...]

Schandalig
Dat is inderdaad best wel schandalig, ook bij T-Mobile? In dat geval zou ik als ik jou was toch eens even een hartig woordje met de klantenservice gaan houden....

Net zelf ook even gebeld, zijn er niet :( k*t feestdagen ook altijd ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjengcity schreef op maandag 28 mei 2007 @ 09:44:
[...]

Dat is inderdaad best wel schandalig, ook bij T-Mobile? In dat geval zou ik als ik jou was toch eens even een hartig woordje met de klantenservice gaan houden....

Net zelf ook even gebeld, zijn er niet :( k*t feestdagen ook altijd ;(
idd bij T-Mobile.
Morgen maar weer bellen.
Aangezien ik toch elke keer een ader verhaal krijg.... wie weet wat ik nu te horen krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 09:37:
[...]

Schandalig
Ik ging op de dag dat ik de N95 kreeg naar een T-Mobile shop (Leiden) om mijn toestel te laten verzekeren en daar waren ze zeer verbaasd dat ik zo snel mijn toestel gekregen had. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wisten jullie trouwens dat je de N95 'wakker' kan schudden als de verlichting uit gaat? Probeer maar eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ybox
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-03 16:30
Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 11:34:
Wisten jullie trouwens dat je de N95 'wakker' kan schudden als de verlichting uit gaat? Probeer maar eens!
Denk dat je perongeluk dan gewoon op een knopje drukt op de zijkant.... hier werkt het iig niet :P
Of is dit gewoon een hoax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 11:34:
Dat lijkt maar zo, ik dacht het eerst ook. Een kleine aanraking van de camera-toets aan de zijkant is voldoende om 'm "wakker te schudden". Dat is wat gebeurd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Gekke vraag mischien, maar ik zoek een houder voor in mijn Peugeot 406 (1996). Ik wil geen gaten boren en zo het dashboard mollen. Ik zoek dus een houder voor bevestiging in luchtrooster, op middenconsole. Iemand hier toevallig eenzelfde setup ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:45
dafmay schreef op maandag 28 mei 2007 @ 12:12:
Gekke vraag mischien, maar ik zoek een houder voor in mijn Peugeot 406 (1996). Ik wil geen gaten boren en zo het dashboard mollen. Ik zoek dus een houder voor bevestiging in luchtrooster, op middenconsole. Iemand hier toevallig eenzelfde setup ?
brodit heeft speciale houders ook voor bevestiging op luchtroosters

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
knny schreef op maandag 28 mei 2007 @ 12:14:
[...]

brodit heeft speciale houders ook voor bevestiging op luchtroosters
Dank. Ziet er inderdaad prima uit. Wel prijzig ! Eur 47,-- voor de swivel-houder en eur 25,-- voor de pro-clip, excl verz kosten. Totaal eur 85,-- oid is niet goedkoop voor een paar stukjes plastic ;)

Ps Wat is nu het verschil tussen passieve en actieve houder ? Ik bedoel de autolader heb ik al, dan is het toch een kwestie van 'm in de telefoon pluggen. Daar hoef je toch niet speciaal een "actieve" houder voor te kopen ?

[ Voor 22% gewijzigd door dafmay op 28-05-2007 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruizzie schreef op zondag 27 mei 2007 @ 23:29:
[...]

Ik gok dat je dan zal moeten wachten op TomTom of zo.
Okee, maar TomTom werkt nu toch al met externe gps ?

By-the-way: welke versie van TomTom moet ik precies
kopen dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

symbian versie van tom tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het toestel eergister aangeschaft in de T-Mobile winkel.
Ik moest slechts 70,- bij betalen voor 1 jaar! Vanwege PIT korting en T-Mobile Extra punten die ik heb ingewisseld voor nog meer korting op het toestel.

Moet verder wel zeggen, werkt echt super! Alleen GPS heb ik maar 1x aan de praat gekregen, helaas door de regen kan ik het niet verder testen :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 12:46:
[...]

Okee, maar TomTom werkt nu toch al met externe gps ?

By-the-way: welke versie van TomTom moet ik precies
kopen dan ?
Of je zoekt even in de nieuwsgroepen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 13:13:
[...]

Of je zoekt even in de nieuwsgroepen :Y
Ben een echte NOOB wat nieuwsgroepen betreft. Wie wil mij
per email ;) helpen daarmee ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ruizzie schreef op zondag 27 mei 2007 @ 23:29:
[...]

Ik zie in Nokia Maps geen instelling om een andere GPS ontvanger te kiezen. Ik gok dat je dan zal moeten wachten op TomTom of zo.
Menu -> Instrumenten -> Instell -> Algemeen -> Positiebepaling. Kan het zo even niet testen omdat ik geen externe GPS muis bij de hand heb.

Zijn er overigens meer mensen waarbij het toestel volledig vastloopt op het opvragen van de verbindingseigenschappen op het moment dat er een koppeling is met WLAN (802.11G / WPA2) ?
Enige manier om daarna verder nog iets te kunnen doen is het toestel een reboot geven.

Ik had voor de zekerheid de laatste firmware er nog maar een keer opnieuw overheen gezet, maar dat bood ook geen soelaas

Ik heb zelf het vermoeden dat ik gewoon nét te veel aan het eisen ben qua encoden/decoderen in combinatie met het beschikbare geheugen.

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 28-05-2007 13:30 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razor109
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 15:24
ik zag dat de nokia 6110 navigator een andere versie navigatie software gebruikt, is dit een nieuwe versie van smart2go? en is deze ook te updaten op de N95?

vind die van de nokia 6110 er iig een stuk uitgebreider en beter uitzien.

Amber 95 Warmtepomp; Solax x3 5040Wp Z, Hoymiles 5520Wp O-W, Hoymiles 5040Wp O-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjengcity schreef op maandag 28 mei 2007 @ 01:56:
[...]

Dat is snel! Ik heb hem op dezelfde dag besteld dus hoop hem dan ook wel komende week te krijgen.

[...]

Nop bij mij ook gewoon contractverlenging.

[...]

Welke carkit wilde jij exact halen? Ik ben zelf ook opzoek naar een houder waarmee je de telefoon meteen kunt opladen. Speaker wil ik laten lopen met m`n bluetooth radio. Heb dit nog nooit gebruikt dus vraag me even af hoe ik het moet doen met het microfoontje is die van de telefoon sterk genoeg of dat er een mogelijkheid bestaat om er een op de radio bijvoorbeeld aan te sluiten maar daar moet ik de specs van de radio eens voor nalezen.

Morgen ochtend maar eens even met T-Mobile gaan beffen want ik zou niet weten hoe ik die telefoon in ontvangst moet nemen als het nog allemaal op naam van m`n moeder staat.... Misschien dat een kopietje van haar paspoort ook voldoet.
Als houder neem ik waarschijnlijk de actieve N95 houder van Brodit. Als carkit zit ik te denken aan een simpele Nokia carkit. Probleem is dat nokia.nl als bijpassende carkit voor de N95 alleen deze laat zien: Nokia Bluetooth Display Car Kit CK-15W. Dat is een carkit met o.a. een klein kleurenschermpje er bij. Hier heb ik in principe geen behoefte aan, dus is er iemand die kan bevestigen dat een andere (oudere) Nokia carkit ook werkt met de N95?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Iemand dit gelukt?

http://darlamack.blogs.com/darlamack/2007/05/changing_fonts_.html

Ik heb echt elke mogelijkheid geprobeerd... en ik ben toch geen domme jongen hierin... Als iemand het lukt, kan die mij dan helpen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Goed vandaag eindelijk uitgebreid de GPS getest, zowel met Nokia Maps als Nav4All. Beide werken uitstekend. Snelle fix, sterke verbinding. Jammer dat voor gebruik van navigatie van Nokia Maps betaald moet worden. Ik had begrepen dat dit gratis zou zijn. Nav4All heeft steeds (gprs) verbinding nodig om kaarten/positie te berekenen :( Weet iemand mischien of het mogelijk is om de Nav4All kaarten, net zoals bij Nokia Maps, op de geheugenkaart te zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik de enige die de compressie van de foto's van de N95 bagger vind? Vijf megapixel, prima, maar de JPG-compressie is verschrikkelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op maandag 28 mei 2007 @ 14:07:
Snelle fix, sterke verbinding.
Lucky you. Mij lukt het niet. In Limburg, gisteren, werkte het voor geen meter. Half uur gewacht, toen maar opgegeven. Omgeving Utrecht ging een stuk beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceesmf
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-09 16:42
Hier nog een leuke applicatie die ook de interne gps ondersteund

account aanmaken op www.gpsgate.com

http://franson.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=5116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ter Info:

De Nokia cakit CK-20W is gemonteerd, deze carkit werd op de finse site wel als competable aangeboden bij de N95 in tegenstelling tot de nederlandse site.

De meegeleverde kabel met laadsnoer en mp3 aansluiting zijn in gebruik.
De stereo uitgang van de carkit is verbonden met de radio.
De mono uitgang loopt naar de meegeleverde speaker.

De N95, telefoongesprekken lopen nu via de mono meegeleverde luidspreker. (BT)

Muziek wordt STEREO!!! gespeeld via Bluetooth (Niet de kabel gebruiken!) Dit geeft problemen als er gebeld wordt.
Zowel met de telefoon, als met de bluetooth knop is de telefoon te bedienen. Leuk is ook dat je nu vanaf je achterbank of buiten je auto, de muziek en de volume kan kan regelen.
Overigens kan op de losse 3.5 mm kabel kan nog een mp3 speler worden aangesloten.

Geluid en bediening is geweldig, supercarkit zeker een aanrader voor N95 bezitters.

De houder is een universele nokia houder. Dit is niet de beste oplossing omdat de toetsen aan de zijkant wel eens ingedukt worden. Hiervoor zoek ik nog naar een oplossing.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2007 16:19 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 23:19
Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 13:53:
[...]

Als houder neem ik waarschijnlijk de actieve N95 houder van Brodit. Als carkit zit ik te denken aan een simpele Nokia carkit. Probleem is dat nokia.nl als bijpassende carkit voor de N95 alleen deze laat zien: Nokia Bluetooth Display Car Kit CK-15W. Dat is een carkit met o.a. een klein kleurenschermpje er bij. Hier heb ik in principe geen behoefte aan, dus is er iemand die kan bevestigen dat een andere (oudere) Nokia carkit ook werkt met de N95?
Ik weet voor 99,9% zeker dat alle bluetooth carkits werken in combinatie met de N95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 15:36:
Ben ik de enige die de compressie van de foto's van de N95 bagger vind? Vijf megapixel, prima, maar de JPG-compressie is verschrikkelijk!
Helemaal mee eens! Pas na downsamplen tot circa 3,2 MP wordt de kwaliteit aanvaardbaar. Echter, deze klachten zijn ook bij de N73 veelgehoord! Volgens mij ligt dit met name aan de te kleine CMOS (of CCD?) die in de N95 ingebouwd is. Kodak heeft onlangs de ontwikkeling van een 'echte' 5 MP sensor voor Motorola telefoons afgerond. Ik ben erg benieuwd wat we daar van kunnen verwachten. Maar ja ... Motorola?! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Poeh schreef op maandag 28 mei 2007 @ 16:27:
[...]

Helemaal mee eens! Pas na downsamplen tot circa 3,2 MP wordt de kwaliteit aanvaardbaar. Echter, deze klachten zijn ook bij de N73 veelgehoord! Volgens mij ligt dit met name aan de te kleine CMOS (of CCD?) die in de N95 ingebouwd is.
Wat betekent dit allemaal ? Is het beter om met 3MP foto's te schieten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
dafmay schreef op maandag 28 mei 2007 @ 16:42:
[...]

Wat betekent dit allemaal ? Is het beter om met 3MP foto's te schieten ?
Geen idee, ik heb namelijk - nog - geen N95! Maar wanneer ik de 5MP foto's (bijv. te vinden op http://www.allaboutsymbia...kia-n95-sample.php?page=1) in Photoshop downsample naar 3,2MP zijn ze, wanneer ze je op 100% bekijkt, een stuk scherper (op zich is dat heel logisch natuurlijk). Maar ik ben erg benieuwd hoe de foto's uit de N95 komen als je die direct op 3MP schiet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe schiet ik dan de beste fotos???????

hoe maak ik dan de beste filmpjes????

welke instellingen ??????

hoe zorg ik er voor dat mijn n95 batterij het eens een dag volhoud????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om flash themes op een of andere manier te gebruiken? _/-\o_

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2007 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 16:50:hoe zorg ik er voor dat mijn n95 batterij het eens een dag volhoud????
Ah, the million-dollar-question ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paqbro
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-09 08:22
Heb de N95 gisteren gehaald, zoner abbo.
Kost wel een duit, maar dan heb je ook wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
Paqbro schreef op maandag 28 mei 2007 @ 19:02:
Heb de N95 gisteren gehaald, zoner abbo.
Kost wel een duit, maar dan heb je ook wat
Waar en voor hoeveel € ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Poeh schreef op maandag 28 mei 2007 @ 16:19:
[...]

Ik weet voor 99,9% zeker dat alle bluetooth carkits werken in combinatie met de N95.
Ik gebruik de CK-7W en die voldoet m.i. ook goed voor de belfunctie. Is uiteraard niet zo uitgebreid als de 20W. Maar goed..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Poeh schreef op maandag 28 mei 2007 @ 16:48:
[...]

Geen idee, ik heb namelijk - nog - geen N95! Maar wanneer ik de 5MP foto's (bijv. te vinden op http://www.allaboutsymbia...kia-n95-sample.php?page=1) in Photoshop downsample naar 3,2MP zijn ze, wanneer ze je op 100% bekijkt, een stuk scherper (op zich is dat heel logisch natuurlijk). Maar ik ben erg benieuwd hoe de foto's uit de N95 komen als je die direct op 3MP schiet!
Even een snel testje (geen nabewerking, gewoon uit de cam die dus de kleurbalans vlak na elkaar met hetzelfde onderwerp verkeerd inschat :+):

5MP uit de N95 - 1.03MB 2592*1944
Afbeeldingslocatie: http://img502.imageshack.us/img502/5439/5mplv7.th.jpg
http://img502.imageshack.us/img502/5439/5mplv7.jpg

3MP resize door photoshop (jpg kwaliteit 8, baseline optimized) - 618 KB 2048*1536
Afbeeldingslocatie: http://img409.imageshack.us/img409/7165/5mpresize3mpeg6.th.jpg
http://img409.imageshack.us/img409/7165/5mpresize3mpeg6.jpg

3MP uit de N95 - 711 KB 2048*1536
Afbeeldingslocatie: http://img516.imageshack.us/img516/4706/3mpgj5.th.jpg
http://img516.imageshack.us/img516/4706/3mpgj5.jpg

Ik zie zelf niet zo heel veel verschil als ik eerlijk ben, komt misschien door het wonderlijke onderwerp (m'n klokje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paqbro
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-09 08:22
Poeh schreef op maandag 28 mei 2007 @ 20:01:
[...]

Waar en voor hoeveel € ?
M*d**m*rkt voor 719 euro.
Ja, Ik weet het hij kan nog enkele tientjes goedkoper, maar ik wilde hem meteen hebben.
geen gezeik met een abbonnement waar je 2 jaar en vast zit en niet gelockt, zonder rommel van t-mobile of voaphone.

Bevalt uitstekend.
Nu nog divx kunnen afspelen op mijn tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 16:16:
Ter Info:

De Nokia cakit CK-20W is gemonteerd, deze carkit werd op de finse site wel als competable aangeboden bij de N95 in tegenstelling tot de nederlandse site.

De meegeleverde kabel met laadsnoer en mp3 aansluiting zijn in gebruik.
De stereo uitgang van de carkit is verbonden met de radio.
De mono uitgang loopt naar de meegeleverde speaker.

De N95, telefoongesprekken lopen nu via de mono meegeleverde luidspreker. (BT)

Muziek wordt STEREO!!! gespeeld via Bluetooth (Niet de kabel gebruiken!) Dit geeft problemen als er gebeld wordt.
Zowel met de telefoon, als met de bluetooth knop is de telefoon te bedienen. Leuk is ook dat je nu vanaf je achterbank of buiten je auto, de muziek en de volume kan kan regelen.
Overigens kan op de losse 3.5 mm kabel kan nog een mp3 speler worden aangesloten.

Geluid en bediening is geweldig, supercarkit zeker een aanrader voor N95 bezitters.

De houder is een universele nokia houder. Dit is niet de beste oplossing omdat de toetsen aan de zijkant wel eens ingedukt worden. Hiervoor zoek ik nog naar een oplossing.
Ik begrijp je verhaal niet helemaal. Geluid van je telefoon dat in stereo is (dus bijvoorbeeld een mp3) wordt afgespeeld via de luidsprekers aan je autoradio, terwijl telefoongesprekken e.d. via de meegeleverde luidspreker gaan? Verder geef je aan alles via BT te doen, dus dat wordt ondersteund door je radio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinci
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-01-2024

Da_Vinci

Leonardo da Vinci

Is er al iemand die SIP aan de praat heeft gekregen over WiFi?

Ik heb deze handleiding van Robert Webbe gevolgd en als toegangspunt mijn WiFi-verbinding thuis geselecteerd. Zowel met mijn Tiscali als met mijn VoIPBuster SIP-account lukt het niet.

Ik geef mijn N95 een vast IP-adres op basis van het MAC-adres. Verder vanalles geprobeerd. Als laastste mijn modem/router zonder firewall en alle poorten naar de N95 geforward via een onbeveiligd Wifi netwerk, maar elke keer krijg ik "registratie mislukt".

Dit alles via mijn Tiscali ADSL verbinding via een Zyxel 2602HW-D1A modem die SIP-ALG ondersteund dus eigenlijk zou portforwarding niet eens nodig hoeven zijn, als ik het goed heb begrepen.

Iemand?

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 21:32:
[...]

Ik begrijp je verhaal niet helemaal. Geluid van je telefoon dat in stereo is (dus bijvoorbeeld een mp3) wordt afgespeeld via de luidsprekers aan je autoradio, terwijl telefoongesprekken e.d. via de meegeleverde luidspreker gaan? Verder geef je aan alles via BT te doen, dus dat wordt ondersteund door je radio?
De radio ondersteund geen BT. De carkit wel.
Er zijn 2 uitgangen op deze carkit.
1 gaat naar de meegeleverde monospeaker
2 stereo uitgang gaat naar de radio

De telefoon is via BT verbonden met de carkit. De N95 heeft BT stereo dit wordt via de carkit stereo uitgang naar de radio geleid.

Zodra een gesprek binnenkomt wordt deze muziek "gemuted" en het gesprek omgeleid naar de mono speaker.

Werkt geweldig.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2007 22:11 . Reden: spelling ]

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.