nieuws: Hd-dvd-spelers standaard voor Toshiba-laptopsHP, dat met de verkoop van 11 miljoen computers tussen januari en maart de grootste pc-bouwer ter wereld is, heeft plannen om hybride spelers te gaan leveren, die zowel hd-dvd als concurrent blu-ray aankunnen. De op een na grootste leverancier is blu-ray-aanhanger Dell, en de verkoopcijfers van HP zullen het afleggen tegen die van deze twee grootmachten. Bovendien zal HP de prijzen vermoedelijk iets hoger moeten maken - omdat een hd-dvd-drive nog altijd meer kost dan de nu geleverde dvd-spelers - en dat zou het marktaandeel wat kunnen verkleinen. Tel daarbij op dat Sony's PlayStation 3 ook al verkoopcijfers laat noteren die HP's laptopverkopen in de schaduw stellen, en het is duidelijk dat de nieuwe notebookdrives van Toshiba geen beslissende klap aan concurrent blu-ray zullen toebrengen.
Nu weet ik niet zeker of ik het artikel fout begrijp of niet, maar volgens mij gaan de vetgemaakte HP's over Toshiba: de 'twee grootmachten' zijn HP en Dell, lijkt mij althans, en de hd-dvd's maken de prijzen van Toshiba duurder.
[
Voor 2% gewijzigd door
Hertog op 08-06-2007 13:45
. Reden: Foute url ]
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary