UPC Digital TV - Deel 4

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 55.617 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webby_143
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-11-2023

Webby_143

1 Omhoog

dion_b schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 11:39:
Nee, dat kun je pas constateren als je een andere kabel gebruikt hebt. Makkelijkste is om even de coax die nu tussen TV en mediabox hangt tussen mediabox en splitter aan de muur te hangen en omgekeerd. Merk je verschil? Dan ligt het vrijwel zeker aan de kabel. Geen verschil? Dan zit het er dik in dat het aan het signaal ligt.
Ik heb nog 2 andere korte stukjes, zal het daar inderdaad eens mee proberen.
Waarom zou het aan de mediabox liggen? Sneeuw in beeld bij analoge TV ligt toch ook niet aan het toestel? :z
Dit staat in de OP bij FAQ:

Ik zie allemaal blokjes/strepen in het beeld, en het geluid hapert! Wat nu?

Uiteraard is het ook mogelijk dat je UPC Mediabox defect is, of dat het signaal dat de woning binnenkomt (via de wandcontactdoos in de woonkamer, of het abonnee overnamepunt in de meterkast) niet goed is. In de laatste twee gevallen dient het probleem kosteloos door UPC te worden opgelost.

:: Game Over ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 17:42
Sir_Killalot schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 10:57:
[...]

Um, zoveel verschilt het aanbod van Casema en UPC niet hoor, alleen heeft Casema nog geen VOD :)

Maar Casema kan al wel een HDTV PVR decoder leveren wat bij UPC misschien pas eind van het jaar mogelijk is :/

Denk dat je vriendin net in een ander gebied woont want UPC zit niet in Veenendaal.
Ja das wel hee leuk en aardig maar waarom ik upc wou = SCFI :)

en casema is ong zelfde aanbod , maar moet je de decoder dokken die Card dokken + je abbo dokken

Upc krijg je alles in " bruikleen" ;) das wel een verschil want om hd te nemen van casema kost niks extra's maar je dokt wel bij hun 399 voor de decoder , ( niet je die perse moet maar toch )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catjam
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-08 11:04
Op het gevaar af dat het toch al ergens aan bod gekomen is (kon het iig niet vinden)...

:? Is er ergens een lijst van het UPC zenderaanbod met daarbij vermeld in welke resolutie deze zender aangeboden wordt?? (dus buiten de EPG, want die heb ik nu niet)

:? En is het zo dat je alleen HDTV-decoder bij het "Familie met HDTV" (en "Totaal")?

(catjam is nieuw in de digitale tv arena ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:15
catjam schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 12:43:
:? Is er ergens een lijst van het UPC zenderaanbod met daarbij vermeld in welke resolutie deze zender aangeboden wordt?? (dus buiten de EPG, want die heb ik nu niet)
Nee.

[qote]:? En is het zo dat je alleen HDTV-decoder bij het "Familie met HDTV" (en "Totaal")?
[/quote]
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:55

SeatRider

Hips don't lie

Mektheb schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 19:32:
[...]

Ja das wel hee leuk en aardig maar waarom ik upc wou = SCFI :)

en casema is ong zelfde aanbod , maar moet je de decoder dokken die Card dokken + je abbo dokken

Upc krijg je alles in " bruikleen" ;) das wel een verschil want om hd te nemen van casema kost niks extra's maar je dokt wel bij hun 399 voor de decoder , ( niet je die perse moet maar toch )
Dan moet je dus verhuizen naar een UPC gebied :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:58
catjam schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 12:43:
Op het gevaar af dat het toch al ergens aan bod gekomen is (kon het iig niet vinden)...

:? En is het zo dat je alleen HDTV-decoder bij het "Familie met HDTV" (en "Totaal")?

(catjam is nieuw in de digitale tv arena ;))
Alles is PAL behalve Discovery HD, NatGeo HD en de Film1/Sport1 HD kanalen :)

Op deze pagina staan onderaan wat reso's, HD-1 is niet bij UPC verkrijgbaar: http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/bitrates.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catjam
Sir_Killalot schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 13:44:
[...]

Alles is PAL behalve Discovery HD, NatGeo HD en de Film1/Sport1 HD kanalen :)

Op deze pagina staan onderaan wat reso's, HD-1 is niet bij UPC verkrijgbaar: http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/bitrates.shtml
thanks, mooie site. In feite is dus alles digitaal PAL (in wisselende bitrates), op de enkele HD zenders na. Ik gok dat deze HD kanalen 720p zullen zijn.

edit: tja, klinkt opzich erg logisch, maar ja, je moet t net ff weten he

[ Voor 7% gewijzigd door catjam op 26-07-2007 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Ik dacht dat ze bij UPC allemaal 720p zijn ja :)

[ Voor 7% gewijzigd door Sir_Killalot op 26-07-2007 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sir_Killalot schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 15:30:
Ik dacht dat ze bij UPC allemaal 720p zijn ja :)
Nope. DiscoveryHD is 1080i. (NGC-HD + Film1/Sport1 zijn inderdaad 720p)

Sinds de update afgelopen week kan de HDTV decoder nu alle resolutie's aan, en wordt niet
alles meer in 720p weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catjam
Thanks voor de aanvulling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catjam
Welke aansluitingen zitten er precies op die 'standaard' MediaBox?
"De HDTV-versie heeft 2 scartuitgangen, 1 HDMI uitgang, 1 antenne-ingang, 1 antenne-uitgang, 1 stereo (2x tulp) audiouitgang en 1 Electrical audio out uitgang. Het is dus mogelijk de UPC MediaBox - HDTV aan te sluiten op: DVD/VCR, audioapparatuur en TV (HDMI)."
Met de "Electrical audio out uitgang" bedoelen ze waarschijnlijk een coaxial of optical digital out. Maar uiteraard vermeldt de UPC dan weer niks over het standaard model.. zucht.. 8)7

Zou iemand dit misschien even willen posten? (ideetje voor de startpost?)

(de quote is van de UPC site)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

2x SCART, RF-in, RF-out, 2x RCA (tulp) stereo), 1x RCA (tulp) SPDIF, en vervolgens nog niet gebruikte USB en RJ45 aansluitingen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel klote dat er problemen zijn met de uitrol van VOD op dit moment. Ik woon dus in regio R'dam, dat wel klaar is voor VOD, maar dat geldt dan weer niet voor de mensen met een DVR zoals ik. Tot overmaat van ramp is ook NVOD uitgeschakeld, zodat ik ook geen films meer kan huren. Ik hoop dat men de problemen daar bij UPC snel onder controle krijgen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 09:21

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

ik ben even de weg kwijt;

Ik heb gewoon digitale tv besteld voor die 2,99 per maand extra; Als ik NG-HD/Discovery-HD wil; kan dat ook voor dat geld? of moet ik dan een ander abo afsluiten.

Want ik heb de zwarte mediabox zonder display en daar zit dus alles scart/coax op.

Enig idee iemand?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 14:20

rg-mohwa

Phoe Hé

beschuitfluiter schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 19:26:
ik ben even de weg kwijt;

Ik heb gewoon digitale tv besteld voor die 2,99 per maand extra; Als ik NG-HD/Discovery-HD wil; kan dat ook voor dat geld? of moet ik dan een ander abo afsluiten.

Want ik heb de zwarte mediabox zonder display en daar zit dus alles scart/coax op.

Enig idee iemand?
volgens mij kan dat niet omdat je daar de hd setupbox voor nodig hebt.Dus denk dat je dan weer een nieuwe box moet aanvragen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E®nst
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09-2011
Ik ben van plan om ook digitale van de UPC aan te vragen. Ik zit alleen nog met een probleem betreft de bekabeling. Ik heb de informatie in de topic start doorgelezen maar wil toch graag van jullie advies gebruik maken.

In 1e instantie was het plan om de mediabox 'direct' aan te sluiten op de WCD (d.m.v. 1 verbindingstuk) en de overige tv's (7, studentenhuis) aan te sluiten op de rf-out van de mediabox via versterker en verschillende splitters. Probleem hierbij is dat de kabel naar de mediabox 11 meter is. En de retour naar de 1e versterker ongeveer 12 meter is. Dus:
code:
1
Inkomend signaal -> (11meter) Mediabox ->(12 meter) Versterker -> splitters -> overige tv's

Vanmiddag ben ik bij een elektrozaak geweest en die adviseerde mij om i.p.v. een verbindingsstuk een splitter te gebruiken en daarvan 1 kabel naar de mediabox en 1 kabel naar de versterker naar de overige kabels. De overige tv's krijgen dus signaal direct uit de versterker en niet uit de rf-out van de mediabox. Dus:
code:
1
Inkomend signaal -> splitter -> mediabox

Of is een 3e optie nog beter? Namelijk het aansluiten van de mediabox op 11 meter afstand d.m.v. van een versterker waar het signaal nog goed is.
code:
1
Inkomend signaal -> versterker -> splitter -> (11 meter) mediabox)

Wat adviseren jullie mij? Ik heb met de UPC gebeld en de medewerker die ik aan de lijn kreeg adviseerde mij om het signaal naar de mediabox om de versterker heen te leiden. Heeft dit te maken met het retoursignaal waar sommige versterker niet mee overweg kunnen of omdat het slechter voor het signaal zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

rg-mohwa schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 20:14:
[...]

volgens mij kan dat niet omdat je daar de hd setupbox voor nodig hebt.Dus denk dat je dan weer een nieuwe box moet aanvragen....
Ok, maar in principe zit het dus wél bij het starter abo van 2,99 per maand?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
beschuitfluiter schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 21:17:
[...]

Ok, maar in principe zit het dus wél bij het starter abo van 2,99 per maand?
Nee, de UPC Mediabox - HDTV is enkel verkrijgbaar in combinatie met UPC Digitale TV - Familie met HDTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

sjezus, dat wordt me wat te gortig :/
Ben ik dadelijk €100 per maand kwijt richting upc voor mijn tv/internet...

helaasch...

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Tot nu toe is er nog weinig (goede) concurrentei rond de HD kanalen.. Ik verwacht in 2008 hopelijk een prijsdaling en ook aktieaanbiedingen met gratis HD decoder etcetra....

Maar das puur op niks gebaseerd :P

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

He? Dus ik heb alleen voordeel aan m'n HD-Ready TV icm UPC als ik dat Familie met HDTV-pack heb? Of lul ik nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

En dan nog heb je alleen HD op 5 of 6 kanalen.. en niet op alle kanalen! .. Maar goed zoek maar eens een andere aanbieder die dit wel op alle kanalen levert :)

[ Voor 5% gewijzigd door Falcon op 02-08-2007 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Je krijgt maar 4 HD kanalen bij UPC, namelijk van: Discovery, Nat Geo, Film1 en Sport1

Sport 1 zend niet altijd uit trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sir_Killalot schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 12:18:
Je krijgt maar 4 HD kanalen bij UPC, namelijk van: Discovery, Nat Geo, Film1 en Sport1

Sport 1 zend niet altijd uit trouwens :)
Idd. deze zomer is er zowat niets op geweest behalve wimbledon. Maar gelukkig start het voetbalseizoen volgende week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:24
Heb hier nu nog geen On-Demand op me DVR
UPC had gezegt dat vanaf 1 Aug... On-Demand beschikbaar
zou zijn in Amsterdam, mooi niet dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
sylvesterrr schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 22:12:
[...]
Nee, de UPC Mediabox - HDTV is enkel verkrijgbaar in combinatie met UPC Digitale TV - Familie met HDTV.
Kunnen jullie niet eens ophouden met die gedwongen koppeling tussen abonnement en decoder? :(

Ik heb -alleen- een mediabox met HDMI uitgang en goede upscaler nodig. Al die extra kanalen en weet ik wat dat family pack allemaal biedt heb ik helemaal niet nodig. 29,95 per maand is toch wel erg overdreven als je alleen die andere decoder wilt gebruiken.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:12

sanook

_/-\o_

flowerp schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 20:47:
[...]

Kunnen jullie niet eens ophouden met die gedwongen koppeling tussen abonnement en decoder? :(

Ik heb -alleen- een mediabox met HDMI uitgang en goede upscaler nodig. Al die extra kanalen en weet ik wat dat family pack allemaal biedt heb ik helemaal niet nodig. 29,95 per maand is toch wel erg overdreven als je alleen die andere decoder wilt gebruiken.
Uh, dit is een UPC topic, dus koppeling tussen abonnement en decoder is onontkoombaar :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Denk dat ie het over UPC zelf heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
sanook schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 11:48:
[...]

Uh, dit is een UPC topic, dus koppeling tussen abonnement en decoder is onontkoombaar :X
De sch*ften! :X

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Sinds een paar dagen gaat het zappen weer aanzienlijk langzamer op mijn DVR-mediabox... :/

En er is door een aantal mensen hier gezegd dat de dvr redelijk geruisloos is, en/of dat je er met je oor op moet gaan liggen om heel zacht iets te horen... nou, als ik aan de andere kant van de kamer sta dan hoor ik de hardeschijf nog steeds draaien. Vooral bij het aan en uitzetten maakt dat ding een pokke herrie... Ik heb hem dan ook voornamelijk uit staan en het stroom gaat er alleen maar op als er gekeken of opgenomen moet worden...

Ik zit dan ook nog steeds te twijfelen of deze dvr terug gestuurd gaat worden of dat ik mijn oude zwarte thomson box en de retourdoos prop... :X

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ejorne schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 10:17:
Sinds een paar dagen gaat het zappen weer aanzienlijk langzamer op mijn DVR-mediabox... :/

En er is door een aantal mensen hier gezegd dat de dvr redelijk geruisloos is, en/of dat je er met je oor op moet gaan liggen om heel zacht iets te horen... nou, als ik aan de andere kant van de kamer sta dan hoor ik de hardeschijf nog steeds draaien. Vooral bij het aan en uitzetten maakt dat ding een pokke herrie... Ik heb hem dan ook voornamelijk uit staan en het stroom gaat er alleen maar op als er gekeken of opgenomen moet worden...

Ik zit dan ook nog steeds te twijfelen of deze dvr terug gestuurd gaat worden of dat ik mijn oude zwarte thomson box en de retourdoos prop... :X
Had ik ook.. maar dit kwam voornamelijk om dat door de trillingen en de dressoir waar hij stond als klankkast daarvoor ging dienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Falcon schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 10:25:
[...]

Had ik ook.. maar dit kwam voornamelijk om dat door de trillingen en de dressoir waar hij stond als klankkast daarvoor ging dienen.
Helaas is dat bij mij niet het geval. De mediabox staat op een glazen plaat welke met ontkoppeling/demping voetjes in een aldenkamp meubel rust.

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
de nieuwe NVOD werkt best aardig. Net terug van vakantie en inmiddels dus ook actief in Dordrecht/Rotterdam e.d. Jammer dat nog niet alles wat je op Uitzending Gemist.nl vind ook op Programma Gemist van UPC verschijnt. Overigens heeft dit deels met rechten te maken (sport programma's van NOS bijv.) Maar las op chelloo forum ook dat er nog wat problemen zijn waardoor vele programma's in bepaalde regios nog ontbreken in de lijst. Heb zelf het oude UPC Digital Extra Channel Pack dus alleen van gister en vandaag programma's (al hoewel nu lijkt dat als proef tot 1 september je 10 dagen te zien krijgt). Leuk ook om met een gewone grijze Thomson box die programma's vooruit en achteruit te kunnen spoelen of op pauze te zetten. Merk wel dat iets langzamere response is dan bijv. mn Pioneer HD recorder.

Nu eindelijk alleen eens die favorieten sorteer functie regelen. Dat die er nog steeds niet is is zooo irri. BBC 3 en 4 bijv. moeten weer lekker voorin staan in mn favo lijst 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door funrider op 08-08-2007 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
funrider schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 14:03:
de nieuwe NVOD werkt best aardig.
Nieuwe NVoD? :o NVoD (=Near Video on Demand) verdwijnt juist, en VoD (=Video on Demand) wordt op dit moment uitgerold. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
sylvesterrr schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 15:24:
[...]
Nieuwe NVoD? :o NVoD (=Near Video on Demand) verdwijnt juist, en VoD (=Video on Demand) wordt op dit moment uitgerold. ;)
Sylvesterrr, jij weet nogal veel van UPC. Weet jij niet wanneer UPC met een decoder met HDMI uitgang komt voor een 'gewoon' abonnement of wanneer we van UPC onze eigen decoder mogen kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Kan iedereen massaal even zijn irritatie uitspreken en op het webformulier danwel telefonisch zijn ongenoegen uiten over het ontbreken van sortering van de favorietenlijst :X . Sinds begin juni is het mega irritant dat een zender als BBC 3,4 helemaal in de 800 nogwat zit. Zie ook het topic bij chelloo forum.

dit moet nr. 1 aanpassing worden! De feature is klein maar wel errrrrug fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
flowerp schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 21:51:
[...]

Sylvesterrr, jij weet nogal veel van UPC. Weet jij niet wanneer UPC met een decoder met HDMI uitgang komt voor een 'gewoon' abonnement of wanneer we van UPC onze eigen decoder mogen kiezen?
Denk dat UPC de komende jaren alleen hun eigen decoder blijft leveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2022
flowerp schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 21:51:
[...]

Ik zou ook dolgraag zelf willen kunnen kiezen voor een decoder, maar ik vrees dat dit niet snel zal gebeuren. Dat zou namelijk dwars in gaan tegen het business model van UPC digital. Een groot deel van de omzet zal namelijk moeten komen uit de extra diensten zoals video on demand en spelletjes en dat is alleen mogelijk als UPC zelf de decoder levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
synthdood schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 15:02:
[...]
Een groot deel van de omzet zal namelijk moeten komen uit de extra diensten zoals video on demand en spelletjes en dat is alleen mogelijk als UPC zelf de decoder levert.
Inderdaad, maar dat is toch dubbele koppelverkoop?

Ik wil helemaal geen VOD of spelletjes afnemen. Het enige wat ik wil is een TV abonnement.

Als UPC een eerlijk bedrijf was, zouden ze gewoon op normale manier concurreren. Als ze willen dat mensen VOD en spelletjes afnemen, dan moeten ze gewoon zorgen dat ze tegen aantrekkelijke prijzen hoge kwaliteit content leveren. Als dat zo is dan komen de mensen vanzelf wel die diensten afnemen en nemen dan uit eigen wil de UPC decoder.

Desnoods maken ze een systeem waarbij je een losse UPC decoder aansluit voor die aanvullende diensten en je eigen decoder voor de gewone TV.

Het is toch van de gekke dat UPC bepaalt welke decoder je moet nemen? Er zijn zoveel mensen en zoveel verschillende wensen. 1, 2 of zelfs 3 decoders voor iedereen voldoet toch nooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet jij niet wanneer UPC met een decoder met HDMI uitgang komt voor een 'gewoon' abonnement
Een "normale" decoder met HDMI hoef je niet te verwachten, daar HDMI speciaal ontwikkelt
is met het oog op HDTV. ;)
Blijft over de UPC HDTV mediabox á 29,99 per maand (wat overigens meevalt als je Film1/Sport1 liefhebber bent want dat is namelijk inbegrepen in die prijs).
Het is toch van de gekke dat UPC bepaalt welke decoder je moet nemen?
Stuur een klacht naar de Opta, je zal de eerste niet zijn. ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2007 03:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dantar
  • Laatst online: 14-12-2023
flowerp schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 21:16:
[...]
Het is toch van de gekke dat UPC bepaalt welke decoder je moet nemen? Er zijn zoveel mensen en zoveel verschillende wensen. 1, 2 of zelfs 3 decoders voor iedereen voldoet toch nooit?
Vind ik juist slim. Ze houden alle techniek binnenshuis, hebben zelf in de hand welke features ze toevoegen aan alle decoders, maken Digitale Televisie aantrekkelijk voor de gemiddelde huishoudens omdat er een gratis decoder wordt geleverd, en kunnen zelf hun product goed ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Dantar schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 21:36:
maken Digitale Televisie aantrekkelijk voor de gemiddelde huishoudens omdat er een gratis decoder wordt geleverd, en kunnen zelf hun product goed ondersteunen.
En wat is de volgende stap? Ook een gratis TV van UPC en niet meer de mogelijkheid om je eigen TV op de media box aan te sluiten. Dan kunnen ze zelf 'hun' product helemaal goed ondersteunen! |:(

Kom op zeg. Als ik een abonnement voor een TV signaal af neem dan moet ik toch gewoon zelf bepalen via welke apparatuur ik dat afspeel?

Vergelijk de situatie met dat BP-benzine alleen in BP auto's mag, dat Sony CD's alleen in Sony CD spelers mogen, en dat het Vodafone netwerk alleen met Vodafone mobieltjes werkt? Als ik me niet vergis is dat laatste wel daadwerkelijk geprobeerd, maar uiteindelijk opgegeven omdat het onhoudbaar werd en er ook wat uitspraken over kwamen die het verboden.

Het is een over protectionistisch manier van werken, die gebaseerd is op gedwongen koppel-verkoop en de gedachten gang ongestoord als monopolist te werk te kunnen gaan. Elk zich zelf respecterend bedrijf zou niet op deze manier z'n geld moeten proberen te verdienen. Dat UPC dat wel doet is eigenlijk diep triest.

Ik weet dat de UPC medewerkers in dit topic natuurlijk niet dit beleid bepalen, maar ik zou zelf nooit willen werken voor een baas die er zulke bedenkelijke praktijken op na houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

flowerp schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 21:59:
[...]

En wat is de volgende stap? Ook een gratis TV van UPC en niet meer de mogelijkheid om je eigen TV op de media box aan te sluiten. Dan kunnen ze zelf 'hun' product helemaal goed ondersteunen! |:(
Zucht... je snapt toch hopelijk zelf ook wel dat dat bullshit is he?
Ik weet dat de UPC medewerkers in dit topic natuurlijk niet dit beleid bepalen, maar ik zou zelf nooit willen werken voor een baas die er zulke bedenkelijke praktijken op na houdt.
Je kunt 't ook overdrijven. "Bedenkelijke praktijken"? Dat is maar net hoe je 't ziet. Wij zien 't als vanzelfsprekend dat je de UPC Mediabox wilt gebruiken. Waarom zou je een andere box willen gebruiken? Bovendien krijg je (in tegenstelling tot bijvoorbeeld bij @Home) de mediabox gratis in bruikleen, dus waar hebben we 't over?

Natuurlijk zou UPC het zo kunnen maken dat je ook andere decoders aan het netwerk kunt hangen, maar ten eerste moet je dan eerst zelf een dure box aanschaffen en ten tweede zou je er hoogstwaarschijnlijk geen support op krijgen. Ook zou UPC door het openstellen van het netwerk misschien het risico kunnen lopen dat mensen de streams gaan kraken... en daar zit UPC niet op te wachten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dantar
Ik heb niet het gevoel dat ik je kan overtuigen, maar zou wel graag meer inzage hebben in je mening.. waarom zou je je eigen box willen? Je gaf aan dat On Demand iets is waar je geen gebruik van wil maken.

Is het uit principe? Of vanuit de gedachtegang dat de prijs omlaag zou gaan met een eigen decoder?
Wat nou als de prijs hetzelfde zou blijven, maar je mag een eigen decoder aanschaffen die werkt met de smartcard van UPC. Zou je dit dan ook daadwerkelijk doen?

Zelf werk ik bij UPC, maar zal ik het bedrijf niet verdedigen als heilig, ben ook eindgebruiker en er zijn dingen waarover ik ook niet te spreken ben, maar het gebruiken van 1 decoder door alle gebruikers vind ik zelf een van de beste punten aan UPC. Het is gewoon veel makkelijker om de functionaliteit overal uit te breiden, om alleen de dingen te ondersteunen die je zelf hebt ontworpen, en ik blijf erop staan - het is gewoon goedkoper voor de eindgebruiker.

Zelf heb ik naast de mediabox een decoder van CanalDigitaal. Het feit dat ik zelf mijn apparatuur moest kiezen was ik niet over te spreken. Het kost een hoop geld, je weet niet wat je moet kiezen, en het werkt gewoon niet lekker. Alleen mijn smartcard + activatie was al 90 euro. En dan heb ik nog nix. Als ik de mediabox aanzet weet ik dat (storingen wegdenkend) hij gewoon soepel werkt, om dat alle functies zijn afgesteld op de televisie van mijn provider. Mocht ik een storing hebben kan UPC mij helpen zonder mij te verwijzen naar de fabrikant van de leverancier.

Voor de die hard tweaker (en we zitten hier uiteraard op tweakers) is het leuk om alles te kunnen instellen. Je eigen voorkeuze, je eigen decoder met een decoratie die bij het interieur past, je eigen apparaat om mee te knoeien, maar zo is het nou eenmaal niet.

Voor UPC is het goedkoper om mensen eigen decoders te laten nemen. Ze hoeven geen fabrikanten in te schakelen en defecte boxen hoeven niet vervangen te worden. Die $2,16 per maand voor het basispakket wat eerst gevraagd werd is niet echt winstgevend als de box kapot gaat en UPC hem moet vervangen. Voor gebruikers is het goedkoper, omdat ze niets hoeven aan te schaffen en niets hoeven te vervangen bij een defect. Voor UPC is het handiger omdat alle problemen daar bekend worden en ook daar worden opgelost. Voor klanten is het handiger omdat je bij 1 bedrijf terecht kan voor alle problemen en vragen.

Het nadeel? Ontbreken van bepaalde functionaliteit, zoals het sorteren van zenders. Een hogere rekening maandelijks? Vind persoonlijk de prijzen nog wel meevallen, met uitzondering van de HD box.

Het is gewoon een keuze. Persoonlijk vind ik hem goed, kan het me voorstellen dat je het minder vind, maar om het diep triest te noemen is toch wat overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Dantar schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 23:18:
Het nadeel? Ontbreken van bepaalde functionaliteit, zoals het sorteren van zenders.
En dat wordt vast ook wel een keer toegevoegd aan de software. Ik ben ook dik tevreden met m'n DVR. Er zijn altijd verbeterpunten te bedenken, maar die zijn er bij 3rd party decoders ook vast wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Is het met de DVR trouwens mogelijk een programma te pauzeren, vervolgens te zappen, en dan weer verder te kijken naar het gepauzeerde programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Bergen schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 23:05:
[...]
Zucht... je snapt toch hopelijk zelf ook wel dat dat bullshit is he?
Het sarcasme droop er natuurlijk vanaf, ik neem aan dat je dat wel in de gaten had? :|
Waarom zou je een andere box willen gebruiken?
Met alle respect, ik wil hier geen ordinaire flamewar van maken, maar een dergelijke vraag zou een bedrijf eigenlijk niet moeten stellen in een vrije markt economie. Lang geleden vroegen ze in de voormalige Sovjet unie ook dergelijke vragen. Waarom zouden mensen zwarte schoenen willen als ze ook in bruine kunnen kopen? Vervolgens gaf het regime de opdracht om 24 miljoen paar bruine schoenen te maken en kon de bevolking die jaren alleen bruine schuinen kopen.

Terug naar de decoder; misschien wil ik wel die ene mooie witte kopen met dat hel blauwe display. Deze past zeer mooi bij mijn inrichting.

Of misschien wil ik wel een decoder hebben met een sub-d VGA uitgang, zodat ik mijn kwalitatief zeer hoogwaardige 24" Sony CRT widescreen kan aansluiten.

Nog een andere optie (al genoemd) is dat ik een decoder wil met een DVI uitgang en een goede upscaler, om mijn nieuwe Full HD LCD mee aan te sturen. Zoals bekend is het analoge SD RGB signaal daar nou niet echt het meest geschikt voor.

Daarnaast kan ik ook gewoon TV willen kijken op mijn HTPC, die is voorzien van een DVB-C kaart. Het gemak van het beheren (doorzoeken, categoriseren) van opnames is met deze optie zeer groot.

Weer een andere mogelijkheid (ook al genoemd) is het feit dat ik een TV heb (bv een Loewe) met een ingebouwde DVB-C decoder.

Deze lijst is zeer zeker niet uitputtend, maar een greep uit de mogelijke redenen die mensen zouden kunnen hebben om zelf hun decoder uit te kiezen. Maar nogmaals, dit is echt niet een vraag die een bedrijf zou moeten willen stellen in onze westerse economie.
Bovendien krijg je (in tegenstelling tot bijvoorbeeld bij @Home) de mediabox gratis in bruikleen, dus waar hebben we 't over?
Over het feit dat ik die mediabox helemaal niet nodig heb op mijn Loewe TV? Of over het feit dat het ding waardeloos is voor mijn HTPC die al voorzien is van een DVB decoder? Gratis zegt niets. Ook al zou ik er geld op toe krijgen; met mijn Loewe TV heb ik dat ding niet nodig, maar toch 'dwing' jij me deze te gebruiken.
Natuurlijk zou UPC het zo kunnen maken dat je ook andere decoders aan het netwerk kunt hangen, maar ten eerste moet je dan eerst zelf een dure box aanschaffen
Ten eerste, ik hoef helemaal niet perse zelf een dure box aan te schaffen. Zowel mijn Loewe TV als HTPC kunnen al gewoon een DVB-C decoder hebben.

Ten tweede, het een hoeft het ander helemaal niet uit te sluiten. Hoe kom je daar nu op? Je kunt nog steeds mensen een decoder in bruikleen geven en tegelijk de mogelijkheid geven om optioneel hun eigen decoder te gebruiken. Werkt dat niet het zelfde met een ADSL abonnement tegenwoordig? Bij verreweg de meeste providers krijg je gratis een modem of krijg je een modem in bruikleen. Je kunt echter ook als jij dat wilt zelf een modem (b.v. een hoogwaardige cisco met uitgebreide management functies) kopen en die gebruiken.
Ook zou UPC door het openstellen van het netwerk misschien het risico kunnen lopen dat mensen de streams gaan kraken... en daar zit UPC niet op te wachten. ;)
No offence, maar als mensen echt de streams willen kraken dan is die decoder <-> abonnement koppeling ook wel te kraken. Dit is werkelijk een zeer bedenkelijke manier van redeneren. Om een paar hackers het leven moeilijk te maken, zadelen jullie 100.000'en legitieme gebruikers op met de ellende van die koppeling?

Andere industrieën doen dit ook wel. Op legale DVD's moet je eerst verplicht 10 minuten naar filmpjes kijken die mij proberen een schuldgevoel aan te praten. Die filmpjes moet ik -elke- keer bekijken, dus even snel een film aanzetten is er niet bij. Wat doe ik dus, ik download gewoon een image van internet die ik -wel- gewoon zonder problemen kan bekijken.

Met andere woorden, er wordt een situatie gecreëerd waarin de legitieme gebruiker moet zuchten onder onzinnige beperkingen terwijl de illegale gebruiker meer mogelijkheden heeft. Een absurde situatie natuurlijk. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
..zou wel graag meer inzage hebben in je mening.. waarom zou je je eigen box willen?
Ik ben niet die er over begon, maar ik wil graag (ook) mijn belangrijkste geven: om een decoder te kunnen nemen die een HDMI aansluiting met goede scaler heeft, die ik kan instellen op 720p, 1080i of 1080p. Het grootste gebrek aan de huidige SD decoder(s) die UPC levert.

Ik wil dat kunnen zonder de HD-abonnement te hoeven nemen. Sowieso heb ik nog niet kunnen uitvinden hoe goed bij de HD-decoder de kwaliteiten van de SD kanalen over de HDMI aansluiting is en of de scaling instelbaar is.

Andere redenen:
- meer high-end MPEG-decoding (het kan beter dan de geleverde decoders nu doen)
- sorteren kanalen

Ik snap best dat UPC decoders meelevert, maar ik vind het bijzonder spijtig dat je niet een eigen decoder kan gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door arsimo op 10-08-2007 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben het grotendeels met flowerp eens: het UPC-signaal zou gewoon met iedere ontvanger bekeken moeten kunnen worden. Voor enige beveiliging is de chipcard uitgevonden.
Deze ontvangers zitten steeds vaker in tv's, dus daar hoef en wil ik niet extra voor betalen.

Overigens is UPC een commercieel bedrijf naar ik aanneem, dus gratis bestaat daar niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

flowerp schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 23:51:
[...]

Het sarcasme droop er natuurlijk vanaf, ik neem aan dat je dat wel in de gaten had? :|
Gezien de rest van je post was dat er niet uit op te maken. Er zijn namelijk genoeg mensen die er wél zulke ideeën op na houden. Net als het verhaal met internetproviders die websites met kinderporno blokkeren, dan zijn er meteen mensen die roepen: "Ojee, het begint met kinderporno en het eindigt met Noord-Koreaanse taferelen waarbij de staat het hele internetverkeer controleert." Nou, daar zucht ik hard om. Ik ken jou niet persoonlijk, dus wat mij betreft zou het best kunnen dat jij er serieus zo over dacht. :)
Om een paar hackers het leven moeilijk te maken, zadelen jullie 100.000'en legitieme gebruikers op met de ellende van die koppeling?
Het was maar een idee van mezelf hoor. Hoewel ik voor UPC werk, weet ik niet wat de werkelijke redenen zijn van die keuze. De meeste mensen zijn dik tevreden met hun decoder. Jij mag dan specifieke wensen hebben, de meeste gebruikers ervaren het niet alsof ze opgezadeld zijn met ellende, dus "100.000en mensen met ellende opzadelen" vind ik lichtelijk opgeblazen. ;)

Maar verder vind ik wel da je gelijk hebt hoor. Voor iedereen met specifieke wensen zoals jij die opnoemt zou het beter zijn om 3rd party decoders toe te staan.
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 00:02:
Overigens is UPC een commercieel bedrijf naar ik aanneem, dus gratis bestaat daar niet....
Uiteraard is dat waar, maar het is niet zo dat UPC simpelweg zoveel mogelijk geld probeert binnen te harken. Klanttevredenheid staat hoog in het vaandel. Als ik bijvoorbeeld iemand aan de lijn krijg met een UPC Internet Classic-verbinding (8/1 mbit) en het wordt duidelijk dat diegene de verbinding alleen gebruikt om wat te emailen en soms een beetje te internetten (wat duidelijk overkill is), dan adviseer ik die persoon om een goedkoper abonnement te nemen.

[ Voor 19% gewijzigd door Bergen op 10-08-2007 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 23:49:
Is het met de DVR trouwens mogelijk een programma te pauzeren, vervolgens te zappen, en dan weer verder te kijken naar het gepauzeerde programma?
Lees het DVR topic eens :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:11

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ach, zo slecht is het UPC apparaat niet. Alleen jammer dat ze voor zilvergrijs hebben gekozen (de meeste audio apparatuur is nog steeds zwart) en een afwijkende breedte :( Maar dat is puur cosmetisch, verder werkt het prima. Ik begrijp vanuit UPC oogpunt dat ze het zo doen. De gemiddelde klant is er ook blij mee, die hoeft geen apparaat van 300 euro te kopen in de winkel, waar UPC zelf toch geen support op kan geven.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor de mensen die nog twijfelen om over te stappen naar digitale tv. Er zijn duizenden mensen die last hebben van storingen (golvende bewegingen op je tv) sinds de laatste firmware update. UPC weet ervan maar doet er geen flikker aan. Ze zijn er drukker bezig met verkopen dan met servicen. Ik kijk dus voorlopig weer analoog omdat het analoge beeld beter(!) is dan het digitale beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 09:43:
voor de mensen die nog twijfelen om over te stappen naar digitale tv. Er zijn duizenden mensen die last hebben van storingen (golvende bewegingen op je tv) sinds de laatste firmware update. UPC weet ervan maar doet er geen flikker aan. Ze zijn er drukker bezig met verkopen dan met servicen. Ik kijk dus voorlopig weer analoog omdat het analoge beeld beter(!) is dan het digitale beeld.
Leuk dat je je mening deelt, maar het overgrote deel van de klanten (en die hoor je meestal niet) is zeer tevreden, waaronder ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 09:48:
[...]

Leuk dat je je mening deelt, maar het overgrote deel van de klanten (en die hoor je meestal niet) is zeer tevreden, waaronder ik!
ik was ook tevreden tot die laatste update. Ik gun je zo een update ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een DVR, die lopen wat achter met updates :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:11

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Als je wilt dat UPC er wat aan doet, kun je het beter bij UPC melden in plaats van hier ;) overigens heb ik er geen last van, maar het klinkt alsof je er zeeziek van kunt worden?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of op chelloo underground, daar zitten ook UPC medewerkers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom zou je je eigen box willen?
Ik heb de HDTV box. Over het algemeen heel tevreden mee, maar ik mis dus wel heel erg
een component aansluiting, zodat ik een PC kan aansluiten en daar bijv. HDTV materiaal kan opslaan/bekijken/bewerken (al is het analoog).
Iedere HDTV box op deze planeet heeft een component aansluiting, behalve .., je raadt het al.

De vrijheid om voor andere apparatuur te kiezen dan die van UPC stoort me dus behoorlijk.

Btw, wat betreft het prijsaspect, dat UPC's methode goedkoper zou zijn voor de klant: ik lees verhalen dat straks een 2e mediabox mogelijk wordt (eindelijk), deze gaat iets van 4 euro per maand kosten.
Besef je dan wel wat ik in 7 jaar tijd (=imo verwachte levensduur decoder) voor die 2e decoder betaal? Bijna 350 euro. 350 euro voor een decoder die in de winkel hooguit 90 euro zou kosten. Een decoder die voor UPC qua inkoop hooguit 3 tientjes kost...

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2007 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2007 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Philflow schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 23:49:
Nee helaas niet, dat vind ik ook jammer. Soms kijk ik naar iets wat ik met timeshifting afspeel en druk ik perongeluk op een verkeerd knopje waardoor ik wegzap. Als ik dan terugzap mis ik dus een stuk(je). Als je iets kijkt wat je absoluut helemaal wilt zien kun je 't beter meteen opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Er zijn duizenden mensen die last hebben van storingen (golvende bewegingen op je tv)
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

UPC weet ervan maar doet er geen flikker aan.
Hoe kom je daar bij? :? Jij werkt toch niet bij UPC? Dan weet je toch helemaal niet of UPC er 'geen flikker aan doet'? Als je niet weet waar je 't over hebt, zeg dan niets. Het probleem is wel degelijk in onderzoek.

[ Voor 34% gewijzigd door Bergen op 10-08-2007 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom ben ik misschien achteraf maar blij dat ik de niewe update nog niet heb voor m'n DVR :) .

VOD mis ik op dit moment toch nog niet echt aangezien driekwart van mijn harde schijf nog volstaat met films van Film 1 die ik nog moet bekijken :9

Nu hoop ik alleen wel dat wanneer ze de update vrij gaan geven, dat het dan wel vlekkeloos zal werken :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Dan download je toch even een oudere firmware versie van de website van de fabrikant en zet je die er overheen totdat UPC een keer van plan is om de niet goed geteste firmware versie te gaan fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dantar
ArChie schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 15:13:
[...]

Dan download je toch even een oudere firmware versie van de website van de fabrikant en zet je die er overheen totdat UPC een keer van plan is om de niet goed geteste firmware versie te gaan fixen?
Dat kan niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Wat raar, maar dan vraag je toch even aan UPC of zij de vorige firmware versie willen terugzetten tot ze de boel opgelost hebben in een nieuwe firmware versie? Als een bedrijf dat het beste voor heeft met haar klanten moet dat toch niet al te veel moeite zijn. Jullie betalen immers abonnementsgeld en mogen van UPC geen gebruik maken van andere apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dantar
Ook dat is niet mogelijk.. zo werkt het nou eenmaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 21:10
Sinds een tijdje moet ik opeens voor het bekijken van een aantal (niet alle dus) programma's op de Nederlandse zenders een pincode invoeren. Zeer irritant, geen idee hoe het uit te schakelen. Het heeft niet te maken met een kinderslot of zo. Ik lees er hier niets over. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Dantar schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 20:44:
Ook dat is niet mogelijk.. zo werkt het nou eenmaal niet.
Vreemd. Hoe werkt het dan wel? Moet ik daaruit concluderen dat UPC toch niet het beste voor heeft met haar klanten? Fouten kunnen toch terug gedraaid te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem speelt al twee maanden. Na 6 weken ontkenning/onderzoeksfase was dit de conclusie van UPC:
Inmiddels hebben we vast kunnen stellen wat de oorzaak van het probleem is.

De lichtopbrengst van het display veroorzaakt een brom en bij een aantal TV's is dit zichtbaar als lichte golfbeweging over het gehele beeld. Sommige CRT TV's laten dit euvel zien. Bij LCD TV hebben wij het nog niet kunnen waarnemen omdat deze een digitale correctie toepast.

Het terugzetten van een voorgaande softwareversie is geen optie omdat daarmee een groot aantal technische oplossingen van de 2.1 teniet wordt gedaan. Het probleem wordt dan ook opgelost in een volgende software-update.
6 weken onderzoek en UPC meldt dat het alleen bij CRT's voorkomt terwijl het ook bij plasmas en LCD's voorkomt. En geen enkele datum wanneer een update volgt. Ik meld het maar even voor de potentiele overstappers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Lezen is ook een vak. Er staat dat degene die die statement opstelde het niet gezien heeft op een TFT, niet dat het er niet op voor kan komen :Z

En als je echt een Tweaker zou zijn zou je ipv continu te zeuren en azijn te pissen gewoon de display loskoppelen - probleem opgelost. Niet dat UPC daar zo blij mee zou zijn ofzo, maar goed, dat is dan je eigen keuze...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

4tune schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 20:49:
Sinds een tijdje moet ik opeens voor het bekijken van een aantal (niet alle dus) programma's op de Nederlandse zenders een pincode invoeren. Zeer irritant, geen idee hoe het uit te schakelen. Het heeft niet te maken met een kinderslot of zo. Ik lees er hier niets over. Iemand enig idee?
Probeer eens wat andere resets... stroom eraf en erop, box terugzetten naar fabrieksinstellingen... als dat niet wil staat er aan UPC's kan misschien iets niet goed qua abonnementen, dus dan zou je ff moeten bellen.
ArChie schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 20:55:
[...]

Vreemd. Hoe werkt het dan wel?
We hebben op de helpdesk niet de mogelijk om per box aan te geven welke softwareversie erin moet komen. We kunnen hooguit een box dwingen om de software opnieuw te downloaden, maar dat is dan automatisch wel de laatste versie.
Moet ik daaruit concluderen dat UPC toch niet het beste voor heeft met haar klanten? Fouten kunnen toch terug gedraaid te worden?
Uiteraard heeft UPC het beste voor met haar klanten. Het probleem is sinds een softwareupdate verschenen, dus het wordt middels de volgende update vast wel weer verholpen. Zit er maar niet over in.

[ Voor 8% gewijzigd door Bergen op 10-08-2007 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 23:25:
En als je echt een Tweaker zou zijn zou je ipv continu te zeuren en azijn te pissen
Gilmour loopt al een jaar(en) te azijnpissen over alles wat UPC betreft. :) Zelfs al zou
UPC hem iedere avond een leuk meisje sturen, die in lingerie gekleed de tv voor hem aandoet en op zijn verzoek heel de avond zapt (en nog verder wil gaan dan zappen ;) ), dan nog zou
DavidGilmour wat te zeiken hebben. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 23:25:
Lezen is ook een vak. Er staat dat degene die die statement opstelde het niet gezien heeft op een TFT, niet dat het er niet op voor kan komen :Z
Hier volgt een sketch van de UPC storingsdienst.

Act 1: werkoverleg coordinatoren.
Klantenservice coordinatrice: Er komen klachten binnen over storingen sinds de laatste update. Golvende bewegingen schijnen mensen te constateren.
Testcoordinator: We gaan ermee aan de slag!

Act 2: werkoverleg testafdeling
Testcoordinator: Er komen klachten binnen over storingen sinds de laatste update. Golvende bewegingen schijnen mensen te constateren. Ga jij dat onderzoeken.
Tester: Ik ga ermee aan de slag!

Act 3: Testruimte
Tester doet slechts een test en sluit digitale tv kastje alleen aan op een CRT TV. Constateert golvende bewegingen. Maakt verslag.

Act 4: werkoverleg testafdeling
Tester: Hier mijn verslag: ik heb het inderdaad geconstateerd.
Testcoordinator: heb je het ook op LCD Tv's geconstateerd?
Tester: Nee

Act 5: werkoverleg coordinatoren.
Testcoordinator: We hebben het op CRT TV's geconstateerd.
Klantenservice coordinator: En op LCD TV's?
Testcoordinator: neen.
Klantenservice: Dank je wel, ik zal aan de klanten vertellen dat het alleen op CRT TVs voorkomt en dat we het gaan oplossen.
En als je echt een Tweaker zou zijn zou je ipv continu te zeuren en azijn te pissen gewoon de display loskoppelen - probleem opgelost. Niet dat UPC daar zo blij mee zou zijn ofzo, maar goed, dat is dan je eigen keuze...
tweaken mag niet van upc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Djeez dude... onvoorstelbaar dat je serieus je tijd besteed aan het schrijven van zulke troep. Get a life...

Kun je niet gewoon begrijpen dat UPC hun best doet om problemen te verzamelen en er hard aan werkt om alles uit te zoeken en op te lossen? Je zou eens een tijdje moeten meedraaien op de storingsdesk, dan zou je wel anders piepen.
Act 5: werkoverleg coordinatoren.
Testcoordinator: We hebben het op CRT TV's geconstateerd.
Klantenservice coordinator: En op LCD TV's?
Testcoordinator: neen.
Klantenservice: Dank je wel, ik zal aan de klanten vertellen dat het voor zover bekend alleen op CRT TVs voorkomt en dat we het gaan oplossen.
Testcoordinator: Op diverse fora melden klanten dat het ook op LCD TV's voorkomt!
Klantenservice: Oh, dan gaan we dat ook uittesten.
Dat weerspiegelt de werkelijkheid iets meer.

(Overigens heeft de klantenservice helemaal niets met het oplossen van storingen te maken. De klantenservice is een 1e lijns dienst en is er om mensen te woord te staan over rekeningvragen, verhuizingen, opzeggingen, bestellingen, wijzigingen, informatie en andere algemene vragen. Maargoed, de benoeming 'klantenservice' heb ik maar even laten staan in je act.)

[ Voor 17% gewijzigd door Bergen op 11-08-2007 04:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bergen schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 03:50:
Djeez dude... onvoorstelbaar dat je serieus je tijd besteed aan het schrijven van zulke troep. Get a life...

Kun je niet gewoon begrijpen dat UPC hun best doet om problemen te verzamelen en er hard aan werkt om alles uit te zoeken en op te lossen? Je zou eens een tijdje moeten meedraaien op de storingsdesk, dan zou je wel anders piepen.

[...]

Ik had last van Insomnia vannacht :)
Anyway, ik snap dat zij er "mee bezig" zijn, maar bij ons op het werk zou na zo een release het binnen een week opgelost zijn. Maar wij gijzelen onze klanten niet met een opzegtermijn oplopend tot een jaar en onze klanten kunnen per direct naar de concurrent toe. Het is al twee maanden zo en dat is gewoon te lang voor zo een lullig dingetje als ineterference van het display. Hier heb ik de oplossing alvoor UPC geprogrammeerd.

10 SET DISPLAY OFF
20 RUN

--------------------------
Geachte heer David Gilmour:
De update kan niet als gevolg hebben dat er continue golven op de achtergrond zichtbaar zijn. Het zou kunnen zijn dat de scart kabel die de Mediabox met het televisietoestel verbindt iets los is gaan zitten er niet goed verbinding meer maakt.
Wij verzoeken u dan ook om uw kabels goed te controleren.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
UPC Nederland
------------------------

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2007 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dantar
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 09:51:
[...]

Anyway, ik snap dat zij er "mee bezig" zijn, maar bij ons op het werk zou na zo een release het binnen een week opgelost zijn.
Kom solliciteren zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
Bergen schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 03:50:

[...]

(Overigens heeft de klantenservice helemaal niets met het oplossen van storingen te maken. De klantenservice is een 1e lijns dienst en is er om mensen te woord te staan over rekeningvragen, verhuizingen, opzeggingen, bestellingen, wijzigingen, informatie en andere algemene vragen. Maargoed, de benoeming 'klantenservice' heb ik maar even laten staan in je act.)
Wil me er eigenlijk niet in mengen maar goed.

@Bergen,

Ik mag aannemen dat je werkzaam bent binnen UPC?
Zo ja dan is deze reactie enigzins geloofwaardig.
Zo nee dan is je reactie naar mijn mening niet onderbouwend met de realiteit.

Natuurlijk doet UPC zijn best alleen wat ik vreemd vind is waarom UPC er allemaal zo lang over moet doen.
Wel even een misvatting uit de wereld helpen van mensen die toch de neiging hebben de normale box te vergelijken met de HDTV en de DVR box.
Want, de normale box loopt zeer stabiel de andere 2 boxen hebben nog heel wat punten die aan verbetering toe zijn.

Daarnaast bezit ik al sinds begin februari van dit jaar de HDTV ontvanger (Beta tester)
Daarbij kwamen zeer veel bugs naar voren die ook op het chelloo forum zijn besproken daarbij hadden we een lijst gemaakt met de belangrijkste punten.
In de beta fase periode kwam er ook zeer regelmatig een monteur hier langs om notities te maken en bijvoorbeeld te kijken wat de verschillen waren met meerdere types HDMI kabels.

Helaas blijkbaar door druk die op UPC stond om de ontvanger op de markt te zetten is deze toch voortijdig op de markt gezet maar dan wel stap voor stap (Slimme zet om zo in een keer een massa aan problemen te voorkomen)

Alleen waren de bug problemen nog niet opgelost en wisten de nieuwe afnemers dat niet.
Dat is naar mijn mening dan ook de grootste reden waarom alleen bij de HDTV ontvanger een monteur langs komt om de box aan te sluiten.

Tijd tussen uitbrengen van de ontvanger en de eerste firmware release was te lang.
Februari > 01-08-2008 dat is ongeveer 6 maanden later.
Punten die opgelost zijn.

- Traag zappen > Dat is inderdaad verbeterd,
- Niet kunnen opnemen tussen de HDTV box en de HDD recorder > Dit is opgelost,
- Trillend beeld op bijvoorbeeld kanaal 999 etc,
- Beeld kwaliteit verbeterd.

Nog niet opgelost en bekend vanaf februari
- Slecht reageren van de AB,
- Regelmatig vastlopers van de HDTV box.

Extra toevoegingen:
- Keuze kunnen maken via HDMI instellingen 720P / 1080 / auto (Hele goeie keuze geweest van UPC)
- HDTV box beschikbaar maken voor VOD

Al met al heeft UPC niet stil gezeten alleen zijn er best wat punten die hopenlijk sneller verholpen zullen gaan worden en dat de mensen niet weer 6 maanden moeten wachten voordat er weer een nieuwe firmware uit zal komen.

Voor de rest ben ik zeer tevreden met deze Box :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Goh. Dat verbaast me weinig.

Wat me wel verbaast is dat je oeverloze aantallen posts doet waarin je aangeeft totale schijt te hebben aan alles wat UPC commuiceert, maar bij dit ene puntje opeens wel de mening van UPC als heilige schrift aanvaardt 8)7

Vergeet niet, dit is GoT. Het is de bedoeling dat je zelf op zoek gaat naar oplossingen en die ook uitprobeert voordat je post.
In dit geval moge zeer duidelijk zijn dat jouw probleem veroorzaakt wordt door een display dat te sterk aangestuurd wordt en daardoor interferentie veroorzaakt op de uitgangen van de decoder (dat meldt UPC nota bene zelf, in een text die jij meermaals geciteerd hebt). Als ik achterop mijn Mediabox kijk zie ik drie kruiskop schroeven van hetzelfde type als in PCs gebruikt worden. En tenzij UPC wel heel rare sprongen gedaan heeft, zal er achter die display een simpel flatcabletje lopen richting het system board van dat ding, met een connector waar je het gewoon uit kunt trekken (zoals bij iedere andere LED-display met flatcable die je zowat kunt vinden).

Als jij je ergert aan de trillingen die je ziet en geen behoefte hebt aan het display (iets wat je meermaals geroepen hebt), neem gewoon verantwoordelijkheid in eigen handen en koppel dat ding los. Als je niet durft iets te doen waarvan je denkt dat UPC het niet leuk vindt, kap dan ook even met het continu zeiken en zeuren - dat vindt UPC vast ook niet leuk :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Mabili schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 12:13:
[...]

@Bergen,

Ik mag aannemen dat je werkzaam bent binnen UPC?
Ja. (Staat ook in m'n profiel.)

[ Voor 7% gewijzigd door Bergen op 11-08-2007 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mabili schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 12:13:
Nog niet opgelost en bekend vanaf februari
- Slecht reageren van de AB,
- Regelmatig vastlopers van de HDTV box.
Ik heb de HDTV box nu bijna 4 maanden en éénmaal een vastloper gehad, volgens mij geen slechte score.
Mensen die (nog steeds) regelmatig een vastloper krijgen hebben een brakke box die
omgeruild zou moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 13:33:
[...]

Vergeet niet, dit is GoT. Het is de bedoeling dat je zelf op zoek gaat naar oplossingen en die ook uitprobeert voordat je post.
In dit geval moge zeer duidelijk zijn dat jouw probleem veroorzaakt wordt door een display dat te sterk aangestuurd wordt en daardoor interferentie veroorzaakt op de uitgangen van de decoder (dat meldt UPC nota bene zelf, in een text die jij meermaals geciteerd hebt). Als ik achterop mijn Mediabox kijk zie ik drie kruiskop schroeven van hetzelfde type als in PCs gebruikt worden. En tenzij UPC wel heel rare sprongen gedaan heeft, zal er achter die display een simpel flatcabletje lopen richting het system board van dat ding, met een connector waar je het gewoon uit kunt trekken (zoals bij iedere andere LED-display met flatcable die je zowat kunt vinden).

Als jij je ergert aan de trillingen die je ziet en geen behoefte hebt aan het display (iets wat je meermaals geroepen hebt), neem gewoon verantwoordelijkheid in eigen handen en koppel dat ding los. Als je niet durft iets te doen waarvan je denkt dat UPC het niet leuk vindt, kap dan ook even met het continu zeiken en zeuren - dat vindt UPC vast ook niet leuk :z
Ok, net even het kastje geopend en het kabeltje eruit getrokken en daarna doet de UPC box nada niks niente. Pas als ik het kabeltje er weer in plug doet ie het weer. Nog meer suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 19:21:
[...]

Ok, net even het kastje geopend en het kabeltje eruit getrokken en daarna doet de UPC box nada niks niente. Pas als ik het kabeltje er weer in plug doet ie het weer. Nog meer suggesties?
Probeer zelf eens wat. Je bent toch Tweaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 19:21:
Een andere optie is natuurlijk om gewoon een decoder box van een ander merk te kopen.

Of nee... wacht.

Dat mag niet van UPC! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
Bergen schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 15:16:
[...]
Ja. (Staat ook in m'n profiel.)
Dat is mooi alleen zie ik niet staan dat je onder de webcare-team valt. Of heb ik daar overheen gelezen, doe je dit in je vrije tijd?

Toch vind ik het wel zeer netjes van je dat je dit wel doet en bereidwillig bent om mensen te helpen waar het kan. :)

Maar goed weer even ontopic:

@Apple, ook wel onder Apple740 of zit ik er dan naast?
Bedankt voor de tip ik ga toch nog maar eens van de week bellen naar de HD om eens te kijken voor een vervangende HDTV box. Misschien dat het inderdaad een brakke box kan zijn omdat deze ook zo heet word daar wil je niet je arm op liggen want dat voel je.
Wellicht dat een andere box de problemen kan oplossen.

@davidgilmour,

Als je zoveel hinder ondervind en over zoveel zaken niet eens bent waarom stuur je de ontvanger dan niet terug?

De box is eigendom van UPC en nogmaals bevalt het product je niet en kan UPC dit in jou ogen niet binnen een redelijke termijn oplossen stop dan met de overeenkomst. Maar met alleen negatief posten bereik je ook niets mee.

Kijk ik ben er ook niet altijd mee eens met wat UPC doet maar als ik zie hoeveel vooruitgang ze al hebben bereikt met de HDTV box dan zou ik niet meer terug willen naar de normale box.
Natuurlijk zijn er nog wel wat punten die verbeterd kunnen worden maar het gaat de goede kant op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

flowerp schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 22:37:
[...]

Een andere optie is natuurlijk om gewoon een decoder box van een ander merk te kopen.

Of nee... wacht.

Dat mag niet van UPC! |:(
Dat mag prima, het doet alleen vrij weinig :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Volgens het DVR topic kan het niet. Hier wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mabili schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 22:52:
[...]

Dat is mooi alleen zie ik niet staan dat je onder de webcare-team valt. Of heb ik daar overheen gelezen, doe je dit in je vrije tijd?

Toch vind ik het wel zeer netjes van je dat je dit wel doet en bereidwillig bent om mensen te helpen waar het kan. :)

Maar goed weer even ontopic:

@Apple, ook wel onder Apple740 of zit ik er dan naast?
Bedankt voor de tip ik ga toch nog maar eens van de week bellen naar de HD om eens te kijken voor een vervangende HDTV box. Misschien dat het inderdaad een brakke box kan zijn omdat deze ook zo heet word daar wil je niet je arm op liggen want dat voel je.
Wellicht dat een andere box de problemen kan oplossen.

@davidgilmour,

Als je zoveel hinder ondervind en over zoveel zaken niet eens bent waarom stuur je de ontvanger dan niet terug?

De box is eigendom van UPC en nogmaals bevalt het product je niet en kan UPC dit in jou ogen niet binnen een redelijke termijn oplossen stop dan met de overeenkomst. Maar met alleen negatief posten bereik je ook niets mee.

Kijk ik ben er ook niet altijd mee eens met wat UPC doet maar als ik zie hoeveel vooruitgang ze al hebben bereikt met de HDTV box dan zou ik niet meer terug willen naar de normale box.
Natuurlijk zijn er nog wel wat punten die verbeterd kunnen worden maar het gaat de goede kant op :)
Ik ben negatief over UPC omdat ze het elke keer weer waar maken. Eerst het HD debacle van ze. Niemand geloofde dat ze voor het WK 2006 HD klaar zouden hebben en een week ervoor was het klaar. Voor een selectief groepje. Ha ha ha. Gewoon leugens dus. En daarna gaven ze Philips de schuld terwijl het UPC zelf is die een eigen kastje ontwikkelt zodat ze hun klanten kunnen afknijpen. Het is toch te gek voor woorden dat hun HDTV kastje het enige kastje ter wereld is dat geen component aansluiting heeft maar alleen HDMI? En gelukkig was dat de oorzaak van alle ellende, die HDMI standaard zit vol met aparte dingen waardoor het geen standaard is (denk aan HTPC). Dus ze hebben de ellende daarmee over zichzelf afgeroepen.

Over hun digitale TV was ik altijd tevreden, perfecte kwaliteit voor een redelijke prijs. Maar ik hou niet van halve waarheden. Kijk naar dat mailtje dat ik van ze kreeg, daar wordt het gewoon ontkend dat het aan de update ligt maar dat ik een SCART kabel er niet goed in doe.

Ze zijn al maanden er mee bezig voor zo een lullig dingetjes als een UNDO procedure. En wat is het alternatef? Digitenne? Nee dus. Nee, gooi die kabel in Amsterdam open voor Casema en andere partijen, dan is zo een probleem binnen 48 uur opgelost. In mijn ogen is UPC meer bezig met het verkopen van hun producten (bel dan gratis 0800 nummer eens, ze nemen binnnen een seconde op en bel dan later dat 0900 nummer van de servicedesk eens ter vergelijking....) en het zeggen dat ze aan klachtafhandeling doen terwijl ze beter weten.

Maar ik hou er nu over op, want kritiek mag blijkbaar niet en helemaal niet meer sinds UPC meeleest en meeschrijft op GoT en Chelloo.com :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dantar
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 23:59:
[...]

Ik ben negatief over UPC omdat ze het elke keer weer waar maken. Eerst het HD debacle van ze. Niemand geloofde dat ze voor het WK 2006 HD klaar zouden hebben en een week ervoor was het klaar. Voor een selectief groepje. Ha ha ha. Gewoon leugens dus. En daarna gaven ze Philips de schuld terwijl het UPC zelf is die een eigen kastje ontwikkelt zodat ze hun klanten kunnen afknijpen.
De 'WK2006 boxen' waren een ramp. Heeft wel tot leuke Youtube filmjes geleid, maar was inderdaad niet goed. Fout ligt hier niet volledig bij Philips, het is UPC die besluit om iets uit te brengen. Er worden geen HD boxen op de markt gebracht omdat Philips dat een leuk idee lijkt.
[...]
Over hun digitale TV was ik altijd tevreden, perfecte kwaliteit voor een redelijke prijs. Maar ik hou niet van halve waarheden. Kijk naar dat mailtje dat ik van ze kreeg, daar wordt het gewoon ontkend dat het aan de update ligt maar dat ik een SCART kabel er niet goed in doe.
Je moet er rekening mee houden dat golvend beeld iets is wat niet iedereen ziet, het is geen grootschalig en algemeen bekend probleem. Jouw e-mail wordt beantwoord door 1 persoon. Als die persoon toevallig onbekend is met dit probleem en jij meld dat jouw beeld niet functioneert zoals het hoort, wordt scartkabel gesuggereerd. Er zitten daar mensen, niet iedereen kan alles weten.
[...]
In mijn ogen is UPC meer bezig met het verkopen van hun producten (bel dan gratis 0800 nummer eens, ze nemen binnnen een seconde op en bel dan later dat 0900 nummer van de servicedesk eens ter vergelijking....) en het zeggen dat ze aan klachtafhandeling doen terwijl ze beter weten.
Klopt, UPC is een commercieel bedrijf , nieuwe klanten zijn nou eenmaal belangrijker dan ondersteuning. Dit zul je echter bij alle bedrijven zien. Een verkooplijn moet nou eenmaal snel bij opgenomen worden. Als jij van plan bent internet te bestellen en je staat 5 minuten in de wacht, dan haak je af. Dat verandert natuurlijk niet het feit dat ook de helpdesk zelf korte wachttijden zou moeten hebben, wat helaas niet altijd het geval is.
[...]
Maar ik hou er nu over op, want kritiek mag blijkbaar niet en helemaal niet meer sinds UPC meeleest en meeschrijft op GoT en Chelloo.co
Als er geen kritiek zou mogen zouden we nooit op deel 4 van dit topic terecht zijn gekomen :) maar sta in ieder geval open voor ideeen van anderen. Er zijn genoeg gegronde kritieken, maar ook gezeur om kleine dingetjes wat gewoon onnodig is. Zo zie ik nog steeds mensen klagen dat ze geen eigen box kunnen kopen en dat UPC daar winst op maakt. Dit gaat niet veranderen, dit is geen probleem wat opgelost gaat worden, dus het heeft weinig zin om daarover door te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Mabili schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 22:52:
[...]

Ik zat al op GoT toen ik nog niet eens bij de storingsdienst werkte, ik loop al 6,5 jaar rond rond op GoT. Bovendien ben ik midden in de nacht niet aan 't werk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
dion_b schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 23:29:
[...]

Dat mag prima, het doet alleen vrij weinig :z
:P Ik bedoelde natuurlijk; kopen, aansluiten, en er digitale TV van UPC mee kijken ;)
Met alleen flamen bereik je natuurlijk niets (alla, Microsoft sucks, Sony rulezzz), maar duidelijke argumenten (ook al zijn die keer op keer identiek) zet misschien toch ooit wel eens wat zoden aan de dijk. Got postings worden geïndexeerd door Google, veel mensen lezen mee, en ook UPC medewerkers lezen openlijk (als het ook tweakers zijn) of 'heimelijk' mee.

Je zou het niet zeggen met zo'n top developer als me zelf (kuch kuch), maar ook bij het bedrijf waar ik werk gaat wel eens wat fout, en posten mensen daarover in fora. Reken maar dat wij dan dikwijls ook meelezen en het probleem proberen op te lossen. Aan de andere kant kunnen er best nog wel wat meer obscure bugs in onze producten zitten, waar toevallig niemand over post. Het zelfde geldt natuurlijk voor bedrijfsstrategieën waar mensen ook echt last van kunnen hebben.

Wat betreft UPC en de door mij gehekelde koppeling tussen abonnement en decoder heb ik natuurlijk niet de illusie dat alleen mijn posts hier direct een verandering teweeg brengen. Het is echter wel een druppeltje, wat zich misschien toch weer uitbreid naar een X aantal andere mensen die het lezen en denken, hey dit hoef ik inderdaad niet te pikken van UPC en hun mening ventileren bij een verkoop punt, helpdesk, monteur, etc. Hopelijk zal langzaam maar zeker het besef bij de UPC directie binnen dringen dat ze toch echt verkeerd bezig zijn. (nja, waarschijnlijk begrijpt men dat zelf ook wel, maar zolang er te weinig mensen niet hard genoeg klagen is het de moeite waard om er mee door te gaan).
Nee dus. Nee, gooi die kabel in Amsterdam open voor Casema en andere partijen, dan is zo een probleem binnen 48 uur opgelost
Inderdaad, als dat zou gebeuren is het probleem inderdaad waarschijnlijk snel opgelost. We hebben dat al zo vaak gezien in de markt; 1 partij die een monopolie heeft en hoge prijzen en/of absurde beperkingen instelt. Zodra er andere aanbieders komen zie je hoge prijzen of absurde beperkingen smelten als sneeuw voor de zon.

UPC stelt zelf overigens helemaal geen monopolie te hebben op kabel TV. Ik ben het daar niet mee eens. KPN stelde ook vroeger dat ze geen monopolie hadden op het vaste net; je hoefde niet te bellen, je kon ook een brief sturen of bij iemand langs gaan. Op de zelfde manier had de NS ook geen monopolie; je kon immers ook met de bus, auto, fietsen en eventueel gaan lopen.

In zekere zin is het ook wel waar; de auto -is- een concurrent van de trein, en een brief (tegenwoordig email) -is- een concurrent van telefoneren. Toch is er in economische zin wel degelijk sprake van een monopolie situatie. KPN heeft andere aanbieders moeten toelaten, en de NS (nu prorail) gedeeltelijk ook. Bij de energie bedrijven is het al niet anders.

Kabel TV is 1 van de laatste monopolistische bastions. Wat de huidige stand van zaken is om concurrentie te gaan introduceren weet ik eigenlijk niet. Ik hoop dat er toch wel ontwikkelingen in die richting gaande zijn.

[ Voor 86% gewijzigd door flowerp op 12-08-2007 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:55

SeatRider

Hips don't lie

Ik had altijd het probleem dat ondanks het feit dat ik een (scart naar) s-video kabel gebruikte, ik toch overspraak bleef zien tussen het kleur- en helderheidssignaal, te zien aan random kleurtjes om ondertitels heen. Irritant.

Nu heb ik gisteren mijn industrial look gamma magazijnstelling vervangen door een Ikea meubel en toen ook alle apparatuur losgehad en opnieuw aangesloten.

Sindsdien doet dat verschijnsel zich niet meer voor. Wat bleek? Ik gebruikte per ongeluk de VCR in plaats van de TV scart aansluiting. De VCR aansluiting heeft geen RGB of S-video maar alleen composiet. Daarom zag ik ook geen verschil als ik normaal of RGB koos in het menu. |:(

Doe er je voordeel mee :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
flowerp schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 09:04:
Kabel TV is 1 van de laatste monopolistische bastions. Wat de huidige stand van zaken is om concurrentie te gaan introduceren weet ik eigenlijk niet. Ik hoop dat er toch wel ontwikkelingen in die richting gaande zijn.
De ontwikkelingen zijn er wel degelijk; nog maar kort gelezen stond dit bericht op de FP:

nieuws: Opta-besluit openstelling kabel vernietigd

Voorlopig zijn de 'slechten' dus nog aan de winnende hand, maar de strijd zal ongetwijfeld door gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Dantar schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 01:21:
[...]
Zo zie ik nog steeds mensen klagen dat ze geen eigen box kunnen kopen en dat UPC daar winst op maakt. Dit gaat niet veranderen, dit is geen probleem wat opgelost gaat worden, dus het heeft weinig zin om daarover door te gaan.
Als het goed is blijven ze daar over klagen en zal het gezeur alleen maar groter worden.

Het is niet meer van deze tijd om als bedrijf te zeggen 'het kan alleen met onze box'.

Of het geklaag zin heeft kun je pas over enkele jaren zeggen, misschien dat UPC ooit gaat luisteren.

Flowerp legt het mooi uit:
[...]
maar duidelijke argumenten (ook al zijn die keer op keer identiek) zet misschien toch ooit wel eens wat zoden aan de dijk. Got postings worden geïndexeerd door Google, veel mensen lezen mee, en ook UPC medewerkers lezen openlijk (als het ook tweakers zijn) of 'heimelijk' mee.

[ Voor 25% gewijzigd door Philflow op 12-08-2007 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dantar schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 01:21:
Je moet er rekening mee houden dat golvend beeld iets is wat niet iedereen ziet, het is geen grootschalig en algemeen bekend probleem. Jouw e-mail wordt beantwoord door 1 persoon. Als die persoon toevallig onbekend is met dit probleem en jij meld dat jouw beeld niet functioneert zoals het hoort, wordt scartkabel gesuggereerd. Er zitten daar mensen, niet iedereen kan alles weten.
Via een forumlid/medewerker UPC van Chelloo.com:
"Beste forumgebruiker,

Inmiddels hebben we vast kunnen stellen wat de oorzaak van het probleem is.

De lichtopbrengst van het display veroorzaakt een brom en bij een aantal TV's is dit zichtbaar als lichte golfbeweging over het gehele beeld. Sommige CRT TV's laten dit euvel zien. Bij LCD TV hebben wij het nog niet kunnen waarnemen omdat deze een digitale correctie toepast.

Het terugzetten van een voorgaande softwareversie is geen optie omdat daarmee een groot aantal technische oplossingen van de 2.1 teniet wordt gedaan. Het probleem wordt dan ook opgelost in een volgende software-update.

Ik zal bovenstaande ook in het topic melden.

We willen je danken voor het beschikbaar stellen van je gegevens. Dit heeft bijgedragen aan het snel achterhalen van de oorzaak van dit probleem."
M.a.w., het probleem is gewoon bekend en er is gewoon de keuze gemaakt dit niet op te lossen. Of dit nu zo handig is een tweede, het is namelijk iets dat heel eenvoudig voorkomen had kunnen worden, bijvoorbeeld door een betere testprocedure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UPC stelt zelf overigens helemaal geen monopolie te hebben op kabel TV.
Nee, UPC is een partij die open staat voor marktconcurrentie:

http://www.planet.nl/plan...ontentid=716948/sc=d5977c

http://www.webwereld.nl/a...n-gemeente-amsterdam.html

Gewoon open gooien die hele kabelrotzooi in de grote steden en je kunt voor 25 euro per maand onbeperkt bellen, internetten en HDTV kijken zonder opzegtermijn en zonder golvende bewegingen met je eigen HDTV kastje met component aansluiting. :)
Het is nog maar drie jaar geleden dat ik wel eens aan het eind van de maand door UPC met mijn internetaansluiting op 5kB/s werd gezet vanwege het overschrijden van de datalimiet :). Door de concurrentie is die bezopen maatregel verdwenen.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2007 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een regionale monopolie op kabelTV heeft UPC wel degelijk, maar wat maakt dat uit?

Het zal de gemiddelde persoon geen worst schelen of z'n TV via kabel, antenne, satelliet, DSL of glasvezel binnenkomt. En op TV heeft gelukkig niemand meer een monopolie.

Precies welke mogelijkheden je hebt verschillen natuurlijk afhankelijk van waar je woont. Ik woon in een achterstandswijk in Nijmegen en kan kiezen uit:

- UPC kabeltelevisie
- UPC 'digitale' televisie (SCART=analoog, dus niks volledig digitaal, maar dat terzijde...)
- Digitenne
- satelliet (waarbinnen ook nog eens tig pakketten, zenders etc)
- KPN IPTV
- Tele2 all-in-one
- XMS TV-over-glasvezel.

Dus het feit dat UPC de enige is die me iets over coaxkabel kan leveren boeit volstrekt niet.
Ironie is dat ik nauwelijks TV kijk, als ik videomateriaal wil haal ik dat gewoon over internet binnen. Geen reclame, geen programmering om rekening mee te houden, gewoon wat ik wil, wanneer ik wil. Geen VOD die daar tegenop kan :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
dion_b schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 12:57:
Een regionale monopolie op kabelTV heeft UPC wel degelijk, maar wat maakt dat uit?

Het zal de gemiddelde persoon geen worst schelen of z'n TV via kabel, antenne, satelliet, DSL of glasvezel binnenkomt. En op TV heeft gelukkig niemand meer een monopolie.
Een beetje kortzichtig valt dit toch wel te noemen. Er zitten immers behoorlijke verschillen in de kwaliteit en de inhoud van kanalen pakketten tussen de verschillende mogelijkheden. Op dit moment zijn de digitale kanalen via kabel en satelliet kwalitatief gezien beter dan de overige aanbieders. Niet iedereen heeft echter de mogelijkheid om een schotelantenne te plaatsen vanwege de locatie en in veel gevallen wordt het tegengewerkt door verhuurders en plaatselijke regelgeving.

Digitenne is op nog lang niet alle plaatsen in Nederland te ontvangen en betekent in ieder geval een behoorlijke teruggang in kwaliteit en uitgebreidheid van het pakket. TV via DSL is in opkomst, maar nog lang niet vrij van kinderziekten en de kwaliteit laat ook te wensen over. De geruchten gaan alweer dat KPN van plan is om de bitrate van Interactieve TV (voorheen Mine) terug te schroeven van 4 Mbps naar 2 Mbps wat gewoon te laag is. En glasvezel is maar voor zeer weinig Nederlanders beschikbaar zodat ik dat maar even buiten beschouwing laat.

Van concurrentie via andere infrastructuren is dus nauwelijks sprake voor de kabelbedrijven. Dat weten de kabelbedrijven donders goed en daar maken ze ook vrolijk misbruik van. Daarnaast gebruiken ze hun branchvereniging VECAI om zoveel mogelijke andere alternatieven het leven zuur te maken en de consumenten voor te houden dat ze het beste met hun klanten voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
dion_b schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 12:57:

Het zal de gemiddelde persoon geen worst schelen of z'n TV via kabel, antenne, satelliet, DSL of glasvezel binnenkomt.
Ik snap wel wat je bedoel, maar voorlopig valt je uitspraak nog onder de categorie dat 'de auto een concurrent is voor de trein'. Je kunt jouw bovenstaande zin ongeveer omschrijven als je wilt stellen dat de NS geen monopolie zou hebben gehad:

"Het zal de gemiddelde persoon geen worst schelen of ie op z'n bestemming komt via auto, bus, trein of helikopter. En op transport heeft gelukkig niemand meer een monopolie."

Feitelijk is dat waar, het gaat mensen erom dat ze op hun bestemming aankomen. Toch zijn er wel wat verschillen:

1) Een auto moet je moet maar (willen) hebben. Er zitten negatieve milieu en kosten aspecten aan vast. Daar komt nog bij dat je een parkeer vergunning moet hebben wat jaren kan duren.
2) Een bus kan onhandig zijn voor de lange afstand. Je gaat niet met de (lijn) bus van Nijmegen naar Amsterdam.
3) Een helikopter is natuurlijk heel luxe, maar deze is maar voor weinigen weggelegd. Daarnaast zit je nu helemaal met de 'parkeer' vergunning.

Dit natuurlijk als analogie. Terug naar de kabel; digitenne en IPTV zijn geen alternatief. Dat is zoals de bus van Nijmegen naar Adam pakken. Je kunt TV kijken, maar mooi is het niet (en daar gaat het nu juist om hier). UPC kabeltelevisie/digitale televisie is als onderscheid maken tussen NS 2de of 1ste klasse. Blijft het zelfde bedrijf. Glasvezel zou een hele mooie oplossing zijn, maar bij mij in de straat ligt deze niet. En ironisch genoeg is UPC ook keihard bezig om te zorgen dat dit niet zal gaan gebeuren. Satelliet komt er nog het dichtste bij in de buurt, maar ook hier zijn er maren. Lang niet elk stadsdeel staat een Satelliet schotel toe, het staat lelijk op je gevel, en je bent mogelijk een stuk van je toch al minuscule balkon kwijt.
als ik videomateriaal wil haal ik dat gewoon over internet binnen. Geen reclame, geen programmering om rekening mee te houden, gewoon wat ik wil, wanneer ik wil.
Heb je gelijk in. Ik doe dat nu ook steeds meer, om de simpele reden dat mijn computer -wel- een HDMI uitgang heeft die mijn LCD mooi aanstuurt en ik hier dus mijn apparatuur wel zelf kan uitkiezen. Toch voel ik me er niet 100% lekker bij. Ik ben niet te beroerd om te betalen voor content (lees; het kijken naar reclame).

Hoewel ik het wel steeds meer mensen zie doen, blijft het toch wel een 'tweakers' ding. De grote massa blijft voorlopig nog wel even de TV prefereren. Toch hoor ik hier ook steeds meer mensen klagen. Een groot gedeelte lijkt het niet te zien, maar een kleiner gedeelte (en dat zijn op een massa nog steeds veel mensen) klaagt toch steeds vaker over de honds-beroerde kwaliteit die een analoge verbinding voor een moderne LCD oplevert.

Een decoder met HDMI uitgang zou hier duidelijk punten kunnen scoren. UPC biedt die echter niet aan voor het gewone abonnement. Ze halen zich nu onnodige veel werk op de hals door alles in eigen hand te willen houden, terwijl ze gewoon de markt voor zich kunnen laten werken. Er zijn zat DVB-C decoders op de markt met een HDMI uitgang. Door de halsstarrigheid van UPC moeten ze er nu perse zelf eentje ontwikkelen/laten ontwikkelen.

En als UPC eenmaal een decoder heeft met HDMI uit, zul je zien dat mensen een scherm kopen met een display port erop. Dan regent het weer klachten dat daar geen geschikte decoder voor is. Op deze manier blijft UPC achter de feiten aan hollen, terwijl dat helemaal niet zou hoeven.

Een standaard decoder aanbieden voor mensen is een hele mooie service van een kabelmaatschappij, maar laat de mensen die dat willen dan ook aub zelf een decoder gebruiken met de features die zij graag willen zien!

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.