UPC Digital TV - Deel 4

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 55.616 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inflatie in Nederland is 2%. Basis digitale TV was 17,99 euro is nu 19 euro en 4 cent. 1904/1799 = 1,06.

6% prijsverhoging. Ik wou dat mijn salaris met 6% steeg dit jaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Arunia schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 09:58:
Ik denk dat bij ons de kabels te lang zijn door het huis heen.
De kabel gaat van de woonkamer (splitter met huiskamer televisie) via de meterkast naar de computer kamer waarvan dmv splitter richting de slaapkamer. Denk dat ik eens een goede versterker moet gaan zoeken (niet te duur).
Denk eerder dat je eens die kabelschema moet veranderen. Misschien je dan ook een betere multisplitter of versterker nodig hebt, maar het onderliggend probleem hier is dat je een coaxnetwerk willekeurig zit te splitten en rijgen. Dat gaat dus nooit goed werken...

Je moet rekening houden met het feit dat er meerdere frequenties zitten op de coax en dat zowel laag als hoog uitendelijk goed (niet te hoog, niet te laag) aan moet komen. Als je op je huidige setup, met veel teveel demping en vooral sterk verschillende demping tussen de verschillende aansluitpunten een versterker gaat aansluiten, krijg je misschien de hoge frequenties in de slaapkamer onder controle, maar dan gaan de lage frequenties (die minder last hebben van de demping) overstuurd worden (=strepen in beeld op analoog, waarschijnlijk ook blokjes bij DTV), om nog maar te zwijgen met wat het zal doen met je aansluiting beneden.

Simpelste manier (conceptueel) om alles op orde te krijgen is om één splitter aan te sluiten waar het signaal het huis binnenkomt, met genoeg uitgangen voor alle apparaten (TVs, evt modems). Daar dan exact even lange kabels voor iedere uitgang aan bevestigen en één kabel naar iedere TV leiden. Dan hoef je verder niet te rekenen, maar zit je wel met misschien twee of drie kabels die naar boven moeten.

Is bovenstaande onhaalbaar, dan moet je wel gaan rekenen. Je moet dan de demping van kabels en splitters optellen over de langste afstand en als je dat weet, zorgen dat alle andere uitgangen een even hoge demping krijgen (evt door regelbare uitgangen op een -dure- versterker, maar makkelijker is om gewoon met een paar goede dempstukjes te werken, Tratec en Hirschmann hebben een uitgebreide assortiment). Vuistregel is per goede 2-weg splitter 3.6dB rekenen en per meter kabel 1dB (bij goede kabels zou het minder moeten zijn, maar stekkers dempen ook). 3-weg splitters 5.6dB, 4-weg splitters 7.2dB.

Als ik het goed hoor wil je drie aansluitingen in huis hebben, twee boven, eentje beneden, en wil je de Mediabox op de slaapkamer hebben. Dat laatste is lastig maar niet onmogelijk. Om te beginnen snap ik niet zo wat de meterkast ermee te maken heeft. Als je signaal in de woonkamer binnenkomt, is het ideaal om het daar gewoon in drieen te splitsen, twee kabels naar boven naar elk van de twee TVs en een demper van een paar dB op de derde uitgang voor de TV beneden. Is dat onwenselijk, dan daar een versterker monteren met een tweewegsplitter erop, een forse demper (>5dB) op de uitgang voor beneden, dan goede, stijve C12 kabel naar boven, daar tweewegsplitter met goede, stijve C12 naar beide TVs. Als je er nog extra wandcontactdozen tussen hebt zitten mag je daar ook 1 a 2 dB voor rekenen (en dus een zwaardere versterker beneden en een zwaardere demper beneden gebruiken).

Het blijft een beetje puzzelwerk, maar hopelijk is de achterliggende principe duidelijk zo. Een regelbare versterker (met name met aparte regeling voor hoge frequenties en lage frequenties) is trouwens wel een pre.
Maar dan nog het dilemma (nog steeds). In het begin hadden we perfect beeld en geluid. Geen storingen whatsoever. De kabels e.d. zijn niet veranderd in de tussentijd, dus vraag ik me af of dit het probleem wel kan zijn. Overigens wel erbij zeggen dat beneden het probleem dan weer niet was.
Tja, de rest is ook niet bewust veranderd, dus waarom zou het minder waarschijnlijk zijn dat het aan de kabels ligt dan iets anders :?
Hij "update" ook regelmatig.
Dat is -zoals hier vaker gezegd is- geen update maar een reset. Dat probleem is met de nieuwste (2.1) software verholpen. Controleer (Menu - Instellingen - Diagnostiek) of je 2.1 hebt, zo niet een handmatige update uitvoeren.
Als bij mij de kwaliteit verbeterd ga ik er zeker over nadenken om het extra pakket (royaal?) aan te schaffen, maar op het moment zit ik er hard over te denken om het er maar gewoon uit te gooien. Televisie zelf boeit mij niet zo heel erg. Televisie series download ik wel aangezien ik toch haast geen tijd heb om verplicht op bepaalde momenten te gaan kijken.
Televisie is sowieso erg 20th century idd, ook al ga je het digitaal verzenden, het blijft kijken wat een ander wil op een tijdstip dat een ander dat wil :P

De nieuwe on-demand meuk van UPC is wat dat betreft wel een lichte verbetering overigens, kijk daar eens naar ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:00
Bedankt voor de uitgebreide uitleg.
Het wordt waarschijnlijk rekenen.
We hebben de bekabeling in één keer gelegd toen het plafond in ons nieuwe huis eruit lag.
We hebben het toen op deze manier gedaan omdat dit het beste (makkelijkste) leek (voor analoog niet zo'n groot probleem, maar voor digitaal zoals je beschrijft blijkbaar dus wel).
Er is een reden dat alles richting de meterkast gaat. Dit omdat we hiermee een stuk makkelijker richting het plafond konden. (loze ruimtes e.d.)
de kabel gaat daar vandaan richting de computerkamer waarna deze van de TV uitgang op de einddoos in die kamer door gelust wordt (geen televisie daar op het moment (later met kinderen misschien wel)) naar de radio ingang (Is aangepast waardoor de weerstanden er niet meer zitten) welke door gaat naar de slaapkamer. Wat nog niet gedaan is, is het splitsen op de slaapkamer waarmee we op de kleine kamer televisie zouden hebben.

Waarom ik zei dat het niet aan de kabels zou liggen... (tja, ik hoop van niet).
Wat ik me afvraag, is waarom het voorheen dan wel normaal gewerkt heeft? Dat is me echt een ontzettend raadsel. Er is niets veranderd, dat is het rare eraan. Nahja het moet wel tussen het aansluit punt een de slaapkamer zitten, want beneden is het probleem weg.
De kabels en de stekkers zouden van hoge kwaliteit moeten zijn. Het is stijve kabel en metalen stekkers.

Ik denk dat ik dus gewoon heel erg moet gaan zitten berekenen.
Er is namelijk geen mogelijkheid meer om 3 kabels daar een leiding te duwen.
In die buis zit namelijk al 2x UTP (hoge kwaliteit) en 1x Coax (hoge kwaliteit).
Ik ga dus nog even je post nogmaals lezen om te kijken of het voor mij mogelijk kan zijn om dit voor elkaar te krijgen.

Die update zal ik eens naar kijken. Hij heeft eigenlijk alweer een poos niet aangestaan.

Ikzelf vind televisie eigenlijk ook nutteloos. Er is maar weinig wat ik kijk. Journaal e.d. boeien me niet. Hetgeen wat ik kijk zijn films en televisieseries. Deze (televisieseries) download ik en kijk ik wanneer ik dat wil. In principe zou je gewoon alles via een brede internet verbinding binnen moeten kunnen halen (met een hogere upload dan die 1Mbit van nu). Betaal geld om op een server de programma's te kijken die je wilt (legaal). Eigenlijk zo'n beetje alles on-demand.

Zal m'n schoonvader wel blij zijn om te horen dat alles in huis wat betreft coax zal moeten veranderen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:58
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 10:31:
[...]

inflatie in Nederland is 2%. Basis digitale TV was 17,99 euro is nu 19 euro en 4 cent. 1904/1799 = 1,06.

6% prijsverhoging. Ik wou dat mijn salaris met 6% steeg dit jaar....
Tis wel jammer dat het stijgt (voor nieuwe klanten) maar er is de afgelopen maanden ook wel wat bijgekomen natuurlijk, vooral VOD is behoorlijk aangepast (nog niet in alle regio's) en ik zou er nog wel 5 euro voor overhebben ook :)

hier nog wat meer info over de nieuwe abo's: http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=19600.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rblommers
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 11:29
arunia bedankt voor het op duidelijke wijze omschrijven van mijn probleem :P Ik zit dus met exact hetzelfde probleem. (Alleen is 'computerkamer' hier slaapkamer 1 en die split door naar slaapkamer 2 (waar de mediabox staat) en nog verder naar boven vanaf slaapkamer 1 naar slaapkamer 3)

En ook hier heeft het ding ruim een jaar zonder storingen e.d. gewerkt en is er niets aan de bekabeling veranderd maar sinds ongeveer maart dus wel de resets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
rblommers schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 12:35:
arunia bedankt voor het op duidelijke wijze omschrijven van mijn probleem :P Ik zit dus met exact hetzelfde probleem. (Alleen is 'computerkamer' hier slaapkamer 1 en die split door naar slaapkamer 2 (waar de mediabox staat) en nog verder naar boven vanaf slaapkamer 1 naar slaapkamer 3)

En ook hier heeft het ding ruim een jaar zonder storingen e.d. gewerkt en is er niets aan de bekabeling veranderd maar sinds ongeveer maart dus wel de resets.
Ben blij dat ik dus niet de enige ben.
Heb/had jij ook last van blokjes en kraken in het geluid?
Dan is het wel apart dat wij dezelfde problemen hebben alhoewel onze indeling van het huis hetzelfde is ongeveer.

Als jij nou eens die versterker aanschaft? >_> Grapje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rblommers
Kraken/blokjes heb ik alleen helemaal in het begin (dus februari 2006) gehad. Over die versterker: UPC is hier (op eigen initiatief omdat ze hadden gemeten dat het signaal slecht was) een keer langs geweest en heeft toen een versterker afgegeven, die is (op aanraden van de monteur n.a.v. metingen) geplaatst in slaapkamer 1. Dat heeft alleen geen resultaat gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een monteur die een versterker in een slaapkamer plaatst verdient het om aan z'n coaxkabel geregen te worden :X

Een versterker moet je *ALTIJD* aansluiten waar het signaal het huis binnenkomt, anders zit je niet alleen het signaal te versterken maar ook de ruis die tussen aansluitpunt en waar die prutser het geplaatst heeft te mee te versterken. Daarmee blijft signaal/ruisafstand exact gelijk, dus blokken raak je niet kwijt zo.

Hang die versterker eens bij het aansluitpunt (evt met een 5dB/7dB dempers op de uitgang naar de TV beneden), dan heb je exact even sterk signaal in de slaapkamer, maar met minder ruis en dus kans op goed beeld.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rblommers
Geloof dat hij hem daar liet plaatsen omdat er anders een te hoog signaal binnen zou komen kan dat? (al een erg sterk signaal daar zonder versterker ofzo geloof ik)

edit: ik had trouwens het idee dat het voor de analoge tv's die na de versterker staan wel verschil maakte?

[ Voor 27% gewijzigd door rblommers op 03-07-2007 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

rblommers schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 13:53:
Geloof dat hij hem daar liet plaatsen omdat er anders een te hoog signaal binnen zou komen kan dat? (al een erg sterk signaal daar zonder versterker ofzo geloof ik)
Daarom dus een 5-7dB demper plaatsen voor de uitgang van TV beneden....
edit: ik had trouwens het idee dat het voor de analoge tv's die na de versterker staan wel verschil maakte?
Op UHF frequenties, waar relatief minder ruis maar meer demping is, is dat te verwachten, maar VHF, waar er meer ruis en minder demping is, zal het ranzig zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rblommers
oke, ik zal het er hier thuis eens proberen doorheen te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:11

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Sir_Killalot schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 11:58:
[...]

Tis wel jammer dat het stijgt (voor nieuwe klanten) maar er is de afgelopen maanden ook wel wat bijgekomen natuurlijk, vooral VOD is behoorlijk aangepast (nog niet in alle regio's) en ik zou er nog wel 5 euro voor overhebben ook :)
Tja, ik zie weinig nieuws eigenlijk. Video on demand is hier (Arnhem) nog hetzelfde als in het begin, en dat programma gemist zit er ook nog niet op. Bovendien schijnt het gelimiteerd te zijn tot de publieke omroepen, en tja, daar kijk ik toch echt zelden naar. Wel is het hele product ten opzichte van de beginfase flink verbeterd. In het begin met die zwarte decoders was het echt helemaal crap, later kwamen die zilveren en ook sindsdien is de beeldkwaliteit en zapsnelheid flink verbeterd. Alleen het zelf indelen van mijn kanalen zou ik graag nog als toevoeging zien, de favorieten vind ik echt zo'n lapmiddel...
dion_b schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 13:23:
Een versterker moet je *ALTIJD* aansluiten waar het signaal het huis binnenkomt, anders zit je niet alleen het signaal te versterken maar ook de ruis die tussen aansluitpunt en waar die prutser het geplaatst heeft te mee te versterken. Daarmee blijft signaal/ruisafstand exact gelijk, dus blokken raak je niet kwijt zo.
Als je naar de UPC shop gaat dan krijg je een versterker die je in je muur contact moet steken, dus vlak bij je TV. Ik begrijp je redenering, maar het heeft bij mijn ouders alle problemen verholpen. Dus logisch of niet, het werkt wel :)

[ Voor 25% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 04-07-2007 10:54 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

BeQuietAndDrive schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 10:52:
[...]

Als je naar de UPC shop gaat dan krijg je een versterker die je in je muur contact moet steken, dus vlak bij je TV. Ik begrijp je redenering, maar het heeft bij mijn ouders alle problemen verholpen. Dus logisch of niet, het werkt wel :)
Die versterker is dus bedoeld voor de +-75% van huizen waar het eerste aansluitpunt juist de wandcontactdoos in de woonkamer is. Daar (en nergens anders) hoort dat ding. In nagenoeg alle nieuwbouw van de laatste 20 jaar zit daarentegen de eerste aansluitpunt in de meterkast. Daarvoor verkoopt UPC een wallmountversterker :z

Het gaat per slot van rekening niet om de fysieke locatie, maar puur om te versterken waar het signaal het huis binnenkomt. Als dat in de kelder is of op zolder of in een schuur (niet lachen, komt in meer rurale delen van Gelderland nogal eens voor :+ ) boeit weinig, daar moet die versterker komen.

[ Voor 17% gewijzigd door dion_b op 04-07-2007 11:33 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sir_Killalot schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 11:58:
[...]
Tis wel jammer dat het stijgt (voor nieuwe klanten) maar er is de afgelopen maanden ook wel wat bijgekomen natuurlijk
Het enige dat ik er de laatste maand bij heb gekregen is een rollende golvende achtergrond op mijn scherm....

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2007 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

dion_b schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 11:31:
[...]

Die versterker is dus bedoeld voor de +-75% van huizen waar het eerste aansluitpunt juist de wandcontactdoos in de woonkamer is. Daar (en nergens anders) hoort dat ding. In nagenoeg alle nieuwbouw van de laatste 20 jaar zit daarentegen de eerste aansluitpunt in de meterkast. Daarvoor verkoopt UPC een wallmountversterker :z

Het gaat per slot van rekening niet om de fysieke locatie, maar puur om te versterken waar het signaal het huis binnenkomt. Als dat in de kelder is of op zolder of in een schuur (niet lachen, komt in meer rurale delen van Gelderland nogal eens voor :+ ) boeit weinig, daar moet die versterker komen.
Ah, dan hebben ze dat mooi verkeerd begrepen in de UPC shop. Mijn ouders hebben welliswaar een oud huis, maar tussen punt waar het het huis binnenkomt en de plek waar de TV aansluiting in de muur zit, ligt toch al gauw 15 meter kabel. Hmm... toch werkt het, ouders blij, ik blij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rblommers
Back with the test results: de upc monteur lijkt het toch bij het juiste eind te hebben.

de upc verdeelversterker bij de ingang van het signaal (in de woonkamer) => slechter beeld dan voorheen
de upc verdeelversterker vlak voor mijn tv => zelfde negatieve resultaat

dus dat ding hangt nu toch maar weer in slaapkamer 1, waarmee het nog steeds de problemen dus helaas niet opgelost zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dan ligt het probleem waarschijnlijk aan de kabel van beneden naar boven...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rblommers
Jup, dat gevoel had ik inderdaad al, hoewel dat volgens mij dan nog niet klopt met het idee van de verhouding ruis/signaal die mee versterkt wordt door de versterker?

Hoe dan ook is de kabel naar boven inderdaad het volgende slachtoffer dat vervangen gaat worden.

eerst even in dit topic nazoeken wat de beste kabels zijn enzo :P

[ Voor 11% gewijzigd door rblommers op 04-07-2007 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Goede, stevige C12 (=12dB demping op 230MHz per 100m :P ), met volledig afgesloten metalen connectoren (Tratec, Hirschmann etc)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
[...]

Tja, ik zie weinig nieuws eigenlijk. Video on demand is hier (Arnhem) nog hetzelfde als in het begin, en dat programma gemist zit er ook nog niet op. Bovendien schijnt het gelimiteerd te zijn tot de publieke omroepen, en tja, daar kijk ik toch echt zelden naar. Wel is het hele product ten opzichte van de beginfase flink verbeterd. In het begin met die zwarte decoders was het echt helemaal crap, later kwamen die zilveren en ook sindsdien is de beeldkwaliteit en zapsnelheid flink verbeterd. Alleen het zelf indelen van mijn kanalen zou ik graag nog als toevoeging zien, de favorieten vind ik echt zo'n lapmiddel...
Ik heb geluk dat ik in A'dam zit want daar werkt het al een tijdje, Arnhem komt helaas pas in september: http://www.chelloo.com/up...19425.msg216369#msg216369

PG (onderdeel van VOD) heeft nu alleen nog uitzendingen van de publieken maar ze zijn ook in gesprek met andere partijen ;)
Maar ook zonder PG is het best aardig met veel concerten, kinderprogramma's en verschillende series in alle genres :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-08 11:14

Barryke

blauw

Ik wou maar even melden dat ik de UPC DVR box heb (Thompson) en dat alles perfect werkt.
En da's vreemd, aangezien ons coax netwerk nogal omslachtig is!

Recht achter de coax uplink in de meterkast zit een kastje** dat een svideo signaal op een coax kanaal zet. Daarachter zitten de mediabox en tv's. In huis hebben we vrij veel coax met zo'n 5 tv's, en die zijn allemaal parrallel middels versterkers aangesloten t.o.v. de UPC mediabox. Alleen de huiskamer tv is daadwerkelijk aangesloten op de TV-uit van de UPC mediabox.
En met vreemd bedoel ik dat zo'n UPC mediabox een upload signaal nodig heeft. Daarom hebben we er geen versterker voorzitten.
**(een huisTV zender middels een HTPC)

Het enige nadeel is dat die DVR box firmware geen favoriete zenders optie heeft. Dat betekent dat je ook altijd steeds alle "lege" zenders zult moeten wegzappen, en ze niet automatisch kan overslaan.
Dat moeten ze ècht eens rechtzetten want het maakt de TV zo omslachtig dat zelfs ik (als techneut) het liever anders heb.

Toch ben ik héél benieuwd wat ik allemaal met dat ethernet gaatje op de achterkant kan.. en die USB aansluiting. Dat wordt dus flink proben.

En heeft iemand al eens gepoogt 2 UPC mediaboxen tegelijk aan de praat te krijgen in 1 huis?

[ Voor 20% gewijzigd door Barryke op 08-07-2007 00:23 ]

Error 304: Please hit any user to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
UPC levert nog geen 2 mediaboxen op 1 adres, ze houden er nu wel een test mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Technisch kan het prima, althans zolang je bekabeling (en met name de benodigde splitter) in orde is. Alleen is de vraag of het te supporten valt (een mediabox online krijgen bij mensen met geen benul hoe coaxnetwerken werken is al lastig zat, getuige genoeg posts in dit topic, twee online krijgen en houden met goed retoursignaal ondanks tig meter kabel... tja...)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:54
Sir_Killalot schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 14:17:
[...]

Ik heb geluk dat ik in A'dam zit want daar werkt het al een tijdje, Arnhem komt helaas pas in september: http://www.chelloo.com/up...19425.msg216369#msg216369

PG (onderdeel van VOD) heeft nu alleen nog uitzendingen van de publieken maar ze zijn ook in gesprek met andere partijen ;)
Maar ook zonder PG is het best aardig met veel concerten, kinderprogramma's en verschillende series in alle genres :)
Alleen voor UPC On Demand voor de DVR moeten we hier in Amsterdam
nog even wachten tot 1 Augustus :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UPC On Demand doet het ook nog niet via de HDTV box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje: Is er iemand die een idee heeft wat je kunt doen met het schuifbalkje RGB-Uitlijning, bij menu/instellingen/tvinstellingen , zilveren Thomson ?????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een vraag waar ik nergens eenduidig antwoord op vind: kan je de sd upc box via een scart->component kabel op de component ingang van een av-receiver aansluiten (voor het beeld dus) als je de uitvoer op rgb zet? Zo nee, is er dan een andere mogelijkheid om met goede kwaliteit het beeld via een receiver te laten lopen (scart-composite lijkt me niks voor digitale tv).

Ik wil namelijk een receiver aanschaffen zodat ik nog maar een kabel (naast de antenne) naar de tv heb lopen en alle beeldleveranciers aan de receiver hang (en eventueel kan upscalen).

En nog iets raars met scart: ik ben net verhuisd en had na aansluiting van digtv opeens blokken op rtl zenders, terwijl de andere zenders goed waren. Ik upc gebeld. Moest ik de scart kabel andersom aansluiten (dus de stekker die eerst in de tv zat in de mediabox en vv). Dat moet toch geen bal uitmaken? Maar het werkte dus wel :?, de blokken en storingen waren weg Volgens upc was dat een probleem in het scartblok van de mediabox (want ik heb een qed-kabel waar het niet aan kan liggen). Zijn de scart aansluitingen van die boxen zo brak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:30
Heb je de coax kabel toevallig aangeraakt tijdens het "omdraaien" van de scartkabel. ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 21:07:
Even een vraagje: Is er iemand die een idee heeft wat je kunt doen met het schuifbalkje RGB-Uitlijning, bij menu/instellingen/tvinstellingen , zilveren Thomson ?????????
Het beeld van links naar rechts verplaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Dat met dat scart zal ik ook maar eens uitproberen. Zou kunnen dat mijn problemen daar ook vandaan komen. Zou wel apart zijn trouwens.

Ik heb de SCART in een andere poort gezet (onderste) van de Thomson en ik moet zeggen dat de kwaliteit wel beter is dan met de andere poort.
Toch nog even een tijd test om te zien of het probleem weg blijft.

[ Voor 44% gewijzigd door Arunia op 11-07-2007 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: sinds gisteren digital, alle zenders doen 't verrassend goed zonder storingen e.d. terwijl ik dacht dat ik daar problemen mee zou krijgen (op analoge tv is 't vaak erg matig). Alleen bij film1 heb ik linksboven witte streepjes staan (stuk of 4/5). Ligt dit aan signaal of kabels of is er een andere oorzaak voor? Kon dit nergens terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 15:43:
Vraagje: sinds gisteren digital, alle zenders doen 't verrassend goed zonder storingen e.d. terwijl ik dacht dat ik daar problemen mee zou krijgen (op analoge tv is 't vaak erg matig). Alleen bij film1 heb ik linksboven witte streepjes staan (stuk of 4/5). Ligt dit aan signaal of kabels of is er een andere oorzaak voor? Kon dit nergens terugvinden.
Dat heb ik bij Sport1 en SBS6 ook, best wel irritant :(

Tis alleen bij 16:9 uitzendingen op mijn 4:3 TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:57
Arunia schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 09:42:
Dat met dat scart zal ik ook maar eens uitproberen. Zou kunnen dat mijn problemen daar ook vandaan komen. Zou wel apart zijn trouwens.

Ik heb de SCART in een andere poort gezet (onderste) van de Thomson en ik moet zeggen dat de kwaliteit wel beter is dan met de andere poort.
Toch nog even een tijd test om te zien of het probleem weg blijft.
ik weet wel (hier ergens gelezen) dat maar 1 van de 2 scart poorten RGB uitstuurt.
En dat ziet er merkbaar beter uit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
grootste punt van ergenis op dit moment wat mij betreft! Helemaal nu ze BBC3,4 helemaal naar achteren hebben gezet vind ik nog steeds helemaal ZOT! Prijsverhoging overigens ook flink. Voorlopig oude abo houden maar weet niet wanneer ze automatisch gaan omzetten?

Heb Thomson (grijze) zonder DVR en met Extra Channel pack (sinds december '05) in regio Rotterdam. Krijg ik nu vanaf 1 augustus 2 op 10 dagen uitzending gemist? Of moet ik daarvoor nieuw abo nemen?

Alleen het zelf indelen van mijn kanalen zou ik graag nog als toevoeging zien, de favorieten vind ik echt zo'n lapmiddel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 15:43:
Het WSS-signaal... Zie http://en.wikipedia.org/wiki/Widescreen_signaling voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Maar hoe krijgen we het weg? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Sir_Killalot schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 21:35:
[...]

Maar hoe krijgen we het weg? ;)
1) breedbeeld tv aanschaffen
2) mediabox zodanig instellen dat het beeld wordt opgerekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 23:01

Smarron

The bend

Ik krijg bij het zappen weleens een mute-icoon in beeld. Die is niet van mijn TV, maar vanuit de box zelf. Ik krijg het geluid dan voor geen mogelijkheid weer aan, of ik moet de box even op standby zetten en weer aan.

Hoe krijg ik dat voor elkaar dat dat icoon in beeld komt? De mute-knop zelf mute mijn TV-geluid en niet die van de box zelf. Het is ook echt een geel/paars getekend icoontje in dezelfde trend als het menu enzo.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
Smarron schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 14:41:
Ik krijg bij het zappen weleens een mute-icoon in beeld. Die is niet van mijn TV, maar vanuit de box zelf. Ik krijg het geluid dan voor geen mogelijkheid weer aan, of ik moet de box even op standby zetten en weer aan.

Hoe krijg ik dat voor elkaar dat dat icoon in beeld komt? De mute-knop zelf mute mijn TV-geluid en niet die van de box zelf. Het is ook echt een geel/paars getekend icoontje in dezelfde trend als het menu enzo.
Yohan in "UPC digital TV uitlevering"

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Thnx!

Enig idee welk nut dat nog heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
sylvesterrr schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 22:26:
[...]

1) breedbeeld tv aanschaffen
2) mediabox zodanig instellen dat het beeld wordt opgerekt
1ste optie komt pas als 1080P LCD's een beetje betaalbaar worden ;)

2de optie is een mooie tussenoplossing, als ik een film ga kijken op Film1 zet ik mn mediabox en tv op 16:9, heb ik natuurlijk wel zwarte balken op mn 4:3 TV maar geen witte streepjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sir_Killalot schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 17:04:
[...]

1ste optie komt pas als 1080P LCD's een beetje betaalbaar worden ;)

2de optie is een mooie tussenoplossing, als ik een film ga kijken op Film1 zet ik mn mediabox en tv op 16:9, heb ik natuurlijk wel zwarte balken op mn 4:3 TV maar geen witte streepjes :)
goede tip. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Op mijn PVR blijven de letters INIT staan. Stroom eraf halen heeft geen zin.

Weet iemand wat dit is?

PS. heb de zoekfunctie gebruikt, maar krijg alle hits met defINITie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05-2024

LWaS

Dus.

Mijn ouders willen ook Digitale TV van UPC.

NU vraag ik me alleen af:
Ze willen het goedkope pakket hebben, maar er is momenteel een actie met het duurdere pakket. Kan ik het duurdere pakket voor ze aanvragen en daarna over laten stappen naar het goedkope?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer van UPC dat ze wel tijd hebben om de prijzen te verhogen maar nog geen tijd hebben gevonden om de irritante storingen die veroorzaakt worden door het display (golvende bewegingen op met name een zwarte achtergrond, goed te zien bij het zappen) te repareren. Het gaat weer de goede oude kwaliteitskant op. Analoog geeft een beter beeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

LWaS schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 22:38:

Ze willen het goedkope pakket hebben, maar er is momenteel een actie met het duurdere pakket. Kan ik het duurdere pakket voor ze aanvragen en daarna over laten stappen naar het goedkope?
Los van dat ik het nut er niet van inzie, kun je deze vraag beter even aan UPC stellen denk ik. Sneller antwoord dan hier in dit forum en waarschijnlijk betrouwbaarder (hoewel dat laatste door sommigen betwist zal worden :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
LWaS schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 22:38:

De actie DVR + Extra Channel Pack, 6 mnd gratis en daarna 9,95 loopt nog t/m 16 juli!

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 18:27
ik heb nu ook een irritant iets, de TvGids (knopje guide) doet dus helemaal niets meer... Hebben meer mensen hier last van? of nog beter, een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS

LWaS

Dus.

BeQuietAndDrive schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 14:01:
[...]

Los van dat ik het nut er niet van inzie
Geen aansluitkosten bij het duurdere pakket en drie maanden gratis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yohan schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 15:48:
[...]

De actie DVR + Extra Channel Pack, 6 mnd gratis en daarna 9,95 loopt nog t/m 16 juli!
Die gaan ze je echt niet meer geven als per 1 juli de nieuwe actie ingevoerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 15:22:
[...]

Die gaan ze je echt niet meer geven als per 1 juli de nieuwe actie ingevoerd is.
Volgens mij toch wel hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS

LWaS

Dus.

sylvesterrr schreef op maandag 16 juli 2007 @ 16:35:
[...]

Volgens mij toch wel hoor...
Zal ze straks eens bellen dan _/-\o_

kan ik daarna wel simpel overstappen denk je?

-edit-

Net gebeld, was idd de oude actie maar die was vandaag nog geldig :)
Binnen nu en 2 weken komt de DVR hier thuis aan ;)

[ Voor 21% gewijzigd door LWaS op 16-07-2007 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag al 3 maal plots zwart beeld, daarna de mededeling software upgrade in progress, waarna mediabox op stand by gaat. Hebben meer mensen hier last van? Overigens blijft mijn softwareversie 2.1.0.3 ! Ook vaak de laatste tijd veel last van hangende mediabox op het 6 landen keuze beeld. Overigens geen last van golvende beelden door het display!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
LWaS schreef op maandag 16 juli 2007 @ 19:21:
[...]

Je kunt overstappen wanneer je maar wil, zolang je in je achterhoofd maar houdt dat dat maximaal 1x per 3 maanden mag. :)
I told you so. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS

LWaS

Dus.

Uit ervaringen in het verleden met UPC :X weet ik wel dat tussen het feit dat iets echt waar is en dat ze het uitvoeren, nog wel eens een verschil kan zitten ;)

Maar goed, die jongen aan de telefoon was aardig en volgens hem is het binnen 2 weken geregeld.

Ben benieuwd, mijn ouders zullen vast er meer tevreden over zijn dan over digitenne ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Ik lijk het nergens te kunnen vinden, kost dat 'Programma Gemist' nou geld? Zo ja, hoeveel per request?

[ Voor 9% gewijzigd door apNia op 17-07-2007 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 00:37:
Ik lijk het nergens te kunnen vinden, kost dat 'Programma Gemist' nou geld? Zo ja, hoeveel per request?
Gewoon lekker veel requesten. Als je rekening volgende maand ineens schrikbarend hoog is weet je genoeg. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 09:21

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Zo, ook maar even besteld; vond SD toch niet super op mijn scherm en voor die €3 per maand wat extra zenders is nooit weg :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
beschuitfluiter schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 08:50:
Zo, ook maar even besteld; vond SD toch niet super op mijn scherm en voor die €3 per maand wat extra zenders is nooit weg :)
tssss... Meeloper >_>

Sinds gisteren maar even de coax naar de televisie beneden eruit getrokken.
Nu maar eens testen of de box zich beter houdt dan voorheen. Zo ja, dan ga ik eens kijken naar een versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LWaS schreef op maandag 16 juli 2007 @ 19:21:
[...]

-edit-

Binnen nu en 2 weken komt de DVR hier thuis aan ;)
Balen voor mij dan. ben ook pas rond 3 juli lid geworden en toen was er dus die nieuwe actie. Maar die is 12,95 per maand (Eerste 3 maanden gratis) dvr +extra channels en sport1/film1 3 maanden 15 euro.

Klinkt stukken minder dan de oude actie dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi dat uitzendinggemist en on demand. hele series van bassie en adriaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:55

SeatRider

Hips don't lie

Ik heb sinds een week of twee geen digitale TV meer. Op alle zenders (behalve 11) geeft ie "niet toegankelijk". In eerste instantie was ik bang dat het kwam doordat ik de box tegenwoordig samen met de receiver van het lichtnet haal 's avonds, maar mijn derde telefoongesprek met de helpdesk van UPC vanavond leerde me dat het hier blijkbaar om een grotere storing gaat. Ik woon zelf in 010-Z, nog meer mensen hetzelfde probleem?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SeatRider schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 20:25:
Ik heb sinds een week of twee geen digitale TV meer. Op alle zenders (behalve 11) geeft ie "niet toegankelijk". In eerste instantie was ik bang dat het kwam doordat ik de box tegenwoordig samen met de receiver van het lichtnet haal 's avonds, maar mijn derde telefoongesprek met de helpdesk van UPC vanavond leerde me dat het hier blijkbaar om een grotere storing gaat. Ik woon zelf in 010-Z, nog meer mensen hetzelfde probleem?
010-Z geen storing, nooit gehad ook eigenlijk.

Je hebt al 2 weken geen beeld? Dan is er echt wat anders aan de hand dan een "grote storing". Heb je al eens geprobeerd om je box terug te zetten naar fabrieksinstellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 20:37:
[...]

010-Z geen storing, nooit gehad ook eigenlijk.

Je hebt al 2 weken geen beeld? Dan is er echt wat anders aan de hand dan een "grote storing". Heb je al eens geprobeerd om je box terug te zetten naar fabrieksinstellingen?
Al 3x. Ik heb ook het idee dat ik door de helpdesk een beetje wordt afgewimpeld. De jongen maandag zei dat het het 48 uur opgelost was (lees: hang nu maar op, dan ben ik er vanaf), en de jongen zojuist zei dat het een bekende storing was en dat ik ook niet meer hoefde te bellen want dat zou de boel toch niet versnellen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Probeer eens (terwijl de box aanstaat!) de smartcard eruit te trekken en erin te steken. Dat zou soms kunnen helpen. "Niet toegankelijk" is iets anders dan geen beeld. Geen beeld = geen signaal. Niet toegankelijk = geen rechten om signaal te kijken. En waar worden die rechten beheerd? Juist ja, op de smartcard :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

dion_b schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 21:01:
Probeer eens (terwijl de box aanstaat!) de smartcard eruit te trekken en erin te steken. Dat zou soms kunnen helpen. "Niet toegankelijk" is iets anders dan geen beeld. Geen beeld = geen signaal. Niet toegankelijk = geen rechten om signaal te kijken. En waar worden die rechten beheerd? Juist ja, op de smartcard :z
4x geprobeerd reeds :). Overigens bevat de smartcard slechts een geencrypt ID, wat ik daarmee mag bekijken wordt echt bij UPC bijgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
SeatRider schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 20:25:
Ik heb hetzelfde probleem gehad.
Bij mij was de oplossing:
- mediabox aanzetten (dus niet op standby :))
- stekker eruit en 30 seconden eruit houden
- pijltje naar links op de voorkant van de dvr indrukken en ingedrukt houden
- stekker er weer in, terwijl je de knop nog ingedrukt houdt
- vervolgens na 15 seconden de knop loslaten

Na bovenstaande handelingen had ik alle zenders weer gewoon toegankelijk.
Misschien helpt het bij jou ook, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar stond ook alweer het digitale online klachtenformulier van UPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ok, ik heb dit geprobeerd en het is gelukt. Nu heb ik weer een andere vraag. Hoe deactiveer ik dit weer. Als ik de volume nu gebruik gebeurt dat via de mediabox en niet meer via de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geenstijl schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 23:47:
[...]

Dat nooemen we geforceerde update ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Laatst online: 10:55
Nou ik ga ze zo maar weer eens bellen :(

Gisteren weer eens een filmpje besteld (the sentinel), maar die hebben we niet af kunnen kijken.
Rond 21:00 vloog de box eruit vanwege een update. Dat was natuurlijk al minder, maar goed, kan gebeuren. Netjes gewacht en vervolgens de box weer aan gedrukt en gekozen om de film weer verder te gaan kijken. Staat er doodleuk: Uw film begint over 3290:nogwattes minuten, waarna de hele boel vastliep. Herhaalde pogingen (stroom eraf en weer terug) resulteerden ook in het na enkele seconden vastlopen van de box. Na een geforceerde update kreeg ik alleen nog maar een UPC on demand scherm.

Uiteraard was het net tijdens het laatste halfuur van de film ongeveer :(.

Ik weet wel dat ik de volgende keer maar weer naar de videotheek ga. Dit is echt zonde van je geld.

[ Voor 6% gewijzigd door InZane op 20-07-2007 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

geenstijl schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 23:47:
[...]

Hij heeft hierna een minuutje staan knipperen, daarna kwam de klok terug in beeld, maar heb ik nog steeds geen televisie (op kanaal 11 na) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS

LWaS

Dus.

MIjn UPC pakketje is gisteren binnengekomen, meteen aangesloten natuurlijk. Werkt perfect *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 13:42
DVR in Eindhoven hier, en sinds gisteren nieuwe software!! :D

- Teletekst werkt
- Minder storingen
- On demand werkt
- Favorieten werkt
- Zappen gaat iets langzamer

Al met al dus erg positief :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 11:23:
DVR in Eindhoven hier, en sinds gisteren nieuwe software!! :D

- Teletekst werkt
- Minder storingen
- On demand werkt
- Favorieten werkt
- Zappen gaat iets langzamer

Al met al dus erg positief :D
Vreemde is wel dat ze bij de updates bij deze update melden dat zappen juist sneller zou moeten gaan. Bij mij (ook ehv) is 't ook langzamer geworden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 09:21

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Dat zappen heb ik bij een kameraad van me gechecked; das echt povertjes zeg :(

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:16

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik had altijd extreem slecht beeld bij UPC altijd blokjes en klippend geluid op bijna alle zenders, liberty channel was extreem slecht en echt onbruikbaar.

En ik kreeg steeds meer het vermoeden dat het aan mijn coax kabel lag, van forummer Bergen kreeg ik te horen dat dit wel vaker problemen opleverde met goedkope coax kabel.... het feit dat ik 2 verschillende stukken met een connector er tussen gebruikte scheen helemaal slecht te zijn.

Dus heb ik zaterdag een Coax kabel van het merk Hirschmann gekocht, was volgens de verkoper profi spul:

Afbeeldingslocatie: http://www.onderdelen-online.nl/images/RH-FEKAB.jpg

kabel zelf is erg dik (minstens 2x zo dik dan het gamma spul) en stug en de connectors zijn ook afgeschermd:

Afbeeldingslocatie: http://www.onderdelen-online.nl/images/RH-KOKWI3.jpg

na het aansluiten van de kabel (moest wel die fucking plinten weer lsohalen :P) is het beled echt stukken beter! totaal geen storingen meer! zelfs liberty channel is 100% perfect! ook het analoge signaal is met sprongen vooruit gegaan.

top spul dus _/-\o_

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Is algemeen bekend dat Hirschmann duizend maal beter is dan el-cheapo Gamma spul e.d. ;)

Heb hier alles van Hirschmann :). Versterker, bekabeling, connectors, etc

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Zijn deze kabels dan ook aan te raden als je nooit storingen hebt? Ik heb dat goedkope spul van de Praxis, maar ik heb geen last van storingen (nieuwbouw appartement). Het beelt wordt er toch niet scherper op ofzo ?
Smarron schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 07:19:
[...]
Ok, ik heb dit geprobeerd en het is gelukt. Nu heb ik weer een andere vraag. Hoe deactiveer ik dit weer. Als ik de volume nu gebruik gebeurt dat via de mediabox en niet meer via de TV.
Iemand hier nog een tipje voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Chaoss schreef op maandag 23 juli 2007 @ 13:31:
Ik had altijd extreem slecht beeld bij UPC altijd blokjes en klippend geluid op bijna alle zenders, liberty channel was extreem slecht en echt onbruikbaar.

En ik kreeg steeds meer het vermeoden dat het aan mijn coax kabel lag, van forummer Bergen kreeg ik te horen dat dit wel vaker problemen elverde met geodkope coax kabel.... het feit dat ik 2 verschillende stukken met een connector ertusseng ebruikte scheen helemaal slecht te zijn.

Dus heb ik zaterdag een Coax kabel van het merk Hirschmann gekocht, was volgens de verkoper profi spul:

[afbeelding]

kabel zelf is erg dik (minstens 2x zo dik dan het gamma spul) en stug en de connectors zijn ook afgeschermd:

[afbeelding]

na het aansluiten van de kabel (moest wel die fucking plinten weer lsohalen :P) is het beled echt stukken beter! totaal geen storingen meer! zelfs liberty channel is 100% perfect! ook het analoge signaal is met sprongen vooruit gegaan.

top spul dus _/-\o_
Wa kost da?

Daarnaast lees ik hier over een update van de DVR? Wanneer is dit gebeurd?

[ Voor 3% gewijzigd door Falcon op 23-07-2007 15:37 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Smarron schreef op maandag 23 juli 2007 @ 15:28:
Zijn deze kabels dan ook aan te raden als je nooit storingen hebt? Ik heb dat goedkope spul van de Praxis, maar ik heb geen last van storingen (nieuwbouw appartement). Het beelt wordt er toch niet scherper op ofzo ?
denk wel dat je analoge signaal er op vooruit kan gaan, maar dat is dan alleen weer nutiig als je het analoge signaal bv gebruikt om op te nemen (op nemen van UPC box isniet handig als je intussen wat anders wilt kijken :P)

ons analoog singaal leek altijd wle redelijk, totdat we een 40" LCD tv kochten opnames van voorheen hadden ineens behoorlijk wat storingen.
kheb 19,95 betaald voor 10 meter,

bij de mediamarkt durfden ze 30-40 euro te vragen voor een "kwaliteits" coax kabel... en dat was vele malen dunner dan dit spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Analoog vind ik er niet zo mooi uitzien, maar ik kijk dat echt nooit. Ik laat het daarom ook maar lekker liggen zo. Mijn vriendin soms wel, maar die geeft niks om beeldkwaliteit. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

beschuitfluiter schreef op maandag 23 juli 2007 @ 11:50:
Dat zappen heb ik bij een kameraad van me gechecked; das echt povertjes zeg :(
'Zappen' doe je dan ook met de minibrowser (ok knop inrammen en naar links / rechts navigeren tot je wat interessants tegenkomt. Beat thát, analoog ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Nouhja wij nemen dus op van analoog (zal wel moeten) door de coax kabel te vervangen is het analoge beeld echt stukken beter geworden... maar als je het op een 40" LCD ziet is nog slecht beeld (vergeleken met digitaal). Op onze oude 28" viel het niet echt op... nus dus wel! :(

denk dat ik het stukje coax tussen de upc mediabox en de DVD/HD recorder ook maar ga vervangen voor zo'n 0,75m kabel van Hirschmann.... zit nu ook een stuk goedkoop spul tussen.... betwijfel of het helpt magoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Falcon schreef op maandag 23 juli 2007 @ 15:37:
[...]

Wa kost da?

Daarnaast lees ik hier over een update van de DVR? Wanneer is dit gebeurd?
Brabant en amsterdam alleen nog. VOD/UG en series e.d. en verder wat kleine verbeteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik kreeg steeds meer het vermoeden dat het aan mijn coax kabel lag, van forummer Bergen kreeg ik te horen dat dit wel vaker problemen opleverde met goedkope coax kabel.... het feit dat ik 2 verschillende stukken met een connector er tussen gebruikte scheen helemaal slecht te zijn.

[....]
Als je goedkope kabel had gekocht, met degelijke afgeschermde connectoren, dan had je waarschijnlijk hetzelfde effect gehad. ;)
Je vorige kabels waren gewoon brak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 17:42
Geachte Mede Tweakers

ik heb op het moment thuis een hele leuke lcd tv 102 cm :) voor op me slaapkamer , nu heb ik zwaar belaberd beeld , ( komt door de coax heb ik al gelezen ) nu wil ik dus de Digitale Stuff van UPC aangaan vragen de royal + DVR voor 12,99 per maand..

Zender aanbod is perfect , ik heb digitenne zien werken wat belabberd ( mijn 1e indruk )
Casema kabel digitaal vind ik het zender aanbod niet geweldig

Maar nu is de vraag als ik dat aan vraag , wat krijg ik nou precies ?
en moet je dan nog iets erbij kopen ? zoals een kaart ofzo ?
Ik heb er totaal geen verstand van en ben maar een simpele in dit gebied ( lang leve pc's ;) )
vandaar dat ik me tot u keer om hulp

A: wat krijg je ?
B: heb ik nog extra kabel of smartcard nodig ?
C: hartelijk dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Je krijgt een UPC Mediabox - DVR inclusief smartcard, scartkabel, coaxkabel (+/- 1,5 meter), voedingskabel en een afstandsbediening.

Wat jij moet doen zodra jij de mediabox hebt ontvangen:
- Uitpakken
- Mediabox een leuk plekje toekennen
- Coaxkabel op je mediabox aansluiten
- Scartkabel (vanuit je tv) aansluiten op je mediabox
- Voedingskabel aansluiten

Gaan met de banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Is that it :D ? dan gaan we dat mooi morguh maar is even bestellen :D

EDIT : even een klein vraagje nog , het hoeft niet perse aangesloten te woorden waar je TV signal binnen komt toch ? want mijn tv is niet beneden ;) , omdat je maar 1 tv kan dacht ik misschien kan het alleen bij je tv beneden of praat ik onzin :$?

2e EDIT : kijk net op upc om te bestellen met je postcode staat er niet mogelijk is op mijn adres .. heb ik wel vaker gehad met dit soort dingen , kan het zijn als ik bel het wel gewoon kan ?
Want een zus van een vriend van mij uit veenendaal heeft ook upc

BV casema zegt het niet kan op mijn adres casema internet ( maar heb al 8 jaar internet van ze )

[ Voor 102% gewijzigd door Mektheb op 24-07-2007 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Mektheb schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 23:06:
kijk net op upc om te bestellen met je postcode staat er niet mogelijk is op mijn adres ..
Als je al Casema digitale kabel hebt geprobeerd zit je dus in hun gebied, en lijkt het me voor de hand liggen dat je daar niet ook UPC kunt aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
http://www.kabelbedrijf.nl/

Veenendaal is inderdaad Casema-gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

top spul dus _/-\o_
Mooi om te horen dat 't is opgelost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
SeatRider schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 09:02:
[...]

Als je al Casema digitale kabel hebt geprobeerd zit je dus in hun gebied, en lijkt het me voor de hand liggen dat je daar niet ook UPC kunt aanvragen.
heb nog nooit casema digitale kabel geprobeerd.....rede slechte zenders
ik heb casema internet

maar veenendaal ligt in casema gebied hoe kan een vriendin van me dan UPC hebben de 4 straten verder woont ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Want een zus van een vriend van mij uit veenendaal heeft ook upc
Uuuhuh...
Dark Helmet: I am your father's brother's nephew's cousin's former room-mate.
Lone Starr: What's that make us?
Dark Helmet: Absolutely nothing.
Spaceballs O+

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
dion_b schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 10:17:
[...]

Uuuhuh...

[...]

Spaceballs O+
CBA

zoals ik al zei vriendin van een vriend van mij , ook een vriendin van mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Mektheb schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 10:16:
[...]

heb nog nooit casema digitale kabel geprobeerd.....rede slechte zenders
ik heb casema internet

maar veenendaal ligt in casema gebied hoe kan een vriendin van me dan UPC hebben de 4 straten verder woont ?
Um, zoveel verschilt het aanbod van Casema en UPC niet hoor, alleen heeft Casema nog geen VOD :)

Maar Casema kan al wel een HDTV PVR decoder leveren wat bij UPC misschien pas eind van het jaar mogelijk is :/

Denk dat je vriendin net in een ander gebied woont want UPC zit niet in Veenendaal.

[ Voor 5% gewijzigd door Sir_Killalot op 25-07-2007 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webby_143
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-11-2023

Webby_143

1 Omhoog

Ik heb op bijna alle kanalen last van het in de OP genoemde blokjes/strepen probleem. Ik heb Internet met telefonie naast digitale tv. Omdat ik al internet had toen ik telefonie aanvroeg moest ik verplicht een monteur laten komen en kreeg ik geen gratis telefoon. Maar alles aan de muur is door een monteur aangelegd, dus in ieder geval uit te sluiten als dat heb ik niet goed gedaan. Vanaf daar heb ik de mediabox met de bijgeleverde kabel aangesloten. Die kabel is 1,5 of 3 meter geloof ik. Is die kabel representatief genoeg om te constateren dat het probleem dan het signaal of de mediabox is?

:: Game Over ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nee, dat kun je pas constateren als je een andere kabel gebruikt hebt. Makkelijkste is om even de coax die nu tussen TV en mediabox hangt tussen mediabox en splitter aan de muur te hangen en omgekeerd. Merk je verschil? Dan ligt het vrijwel zeker aan de kabel. Geen verschil? Dan zit het er dik in dat het aan het signaal ligt.

Waarom zou het aan de mediabox liggen? Sneeuw in beeld bij analoge TV ligt toch ook niet aan het toestel? :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan

[ Voor 97% gewijzigd door yohan op 25-07-2007 11:51 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.