• dominion99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-08 00:37
justice strike schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 01:26:
• weinig snelfunctieknoppen. Ze zijn verdomt handig als je ze gewend bent en je mist ze meteen als ze er niet zijn. Zo zou er best nog wel een knop mogen komen voor het opnemen en voor het ophangen, dat gaat nu via het scherm. Aparte knop voor de mediaspeler zou ook welkom zijn nu heb ik de webknop maar aangepast als mediaknop
Je kunt opnemen met het scrollwiel aan de rechterkant of met de OK knop op het toetsenbord, beter dan via het scherm al zeg ik het zelf.

Scrollwiel of OK knop kun je ook gebruiken voor veel andere functies.

• WybWyb
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 18:14
Zou het mogelijk zijn om de software van de w960i ook op de p1i te zetten? Dan bedoel met name de afspeelfunctie

MBPr 13" - iPhone Xr - iPad Pro 12.9 - Apple Watch 42mm - A7 III

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
WybWyb schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 12:31:
Zou het mogelijk zijn om de software van de w960i ook op de p1i te zetten? Dan bedoel met name de afspeelfunctie
de mediaplayer zoals hij nu op de p1i zit laat nogal wat te wensen over. Zo weet die geen raad met urls en opent dan gewoon een webbrowser terwijl het gewoon een stream is die afgespeeld moet worden. Wat dat betreft wacht ik met smart op de walkmanplayer van de w960 hopelijk wordt hij geport naar de p1i

en ook de videoplayer is toch niet zo goed als ik verwacht had. je verwacht dat meeste standaard formaten gewoon ondersteund worden (wmv avi met name dan) maar met wmv's weet hij absoluut geen raad.

p.s. iemand die een programma kent die streaming content kan laten afspelen (mp3 bijvoorbeeld)

[ Voor 29% gewijzigd door justice strike op 23-08-2007 15:17 ]

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:59

robertwebbe

Robert Webbe

Ik heb hier een P1i en kan geen WiFi verbinding krijgen met een KPN Experiabox. Nadat ik gescanned heb zie ik het netwerk en connect er mee. Vervolgens typ ik het wachtwoord in maar krijgt hij toch geen verbinding.

Ik heb nog eens goed gekeken naar de instellingen maar daar zie ik niets geks aan, anders werkt het ook.

Beveiliging: WAP Personal
Modus; Infrastructuur
Gegevenscodering: TKIP en AES geprobeerd

Heeft iemand dit al werkend of enig idee wat ik hier verkeerd doe?

(Haarlem 079)

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:09

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

justice strike schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 14:56:
[...]

en ook de videoplayer is toch niet zo goed als ik verwacht had. je verwacht dat meeste standaard formaten gewoon ondersteund worden (wmv avi met name dan) maar met wmv's weet hij absoluut geen raad.
Dan zal je wel iets verkeerd doen, ik kan diverse wmv's afspelen ;)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

• justice strike
Speedy-Andre schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 15:40:
[...]

Dan zal je wel iets verkeerd doen, ik kan diverse wmv's afspelen ;)
krijg steeds "there's a problem opening the file.try again?" dat is bij elk wmv bestand wat ik tot nu te gebruikt heb

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

robertwebbe schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 15:38:
Ik heb hier een P1i en kan geen WiFi verbinding krijgen met een KPN Experiabox. Nadat ik gescanned heb zie ik het netwerk en connect er mee. Vervolgens typ ik het wachtwoord in maar krijgt hij toch geen verbinding.

(Haarlem 079)
Het lukt mij wel met Tele2, incl. wep en mac filtering, wpa2 werkt na hacken van het modem (wpa2 staat normaal uitgeschakeld bij Telenee).
Wpa1 gaat uit van een draaiende radius server (is niet standaard), misschien komt het daardoor :?

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 08:59
Telefoon ligt naast me en heeft zichzelf zojuist opnieuw gestart. Er stond geen enkele applicatie open, en de telefoon heeft nog geen enkele software geinstalleerd (die niet standaard was). Het enige wat ik ermee doe is agenda syncen met outlook en daarnaast heb ik een imap-email-account ingesteld.
Dit lijkt mij niet teveel programma's tegelijkertijd :S

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik check elk half uur 3 pop3 accounts en dat gaat prima. Ook maak ik regelmatig foto's en businesscards (ocr bewerking).
Wel zet ik hem 's avonds uit zodat hij het geheugen kan legen.
Een herstart heb ik een keer gehad met het loshalen uit de deskstand (usb verbinding werd verbroken).
Verder nog geen gekke dingen gehad, ik vind het een prima toestel :)

Verwijderd

Speedy-Andre schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 15:46:
[...]

Het lukt mij wel met Tele2, incl. wep en mac filtering, wpa2 werkt na hacken van het modem (wpa2 staat normaal uitgeschakeld bij Telenee).
Wpa1 gaat uit van een draaiende radius server (is niet standaard), misschien komt het daardoor :?
het zit hem inderdaad wel in de wpa2/wpsk ofzoiets. Moet je ff mee stoeien. Heb thuis ook experia en merkte dat het met het ene protocol wel lukt en met het andere niet...

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 02:37
justice strike schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 01:26:
even een korte review met mijn bevindingen van de p1i tot nu toe (2 dagen gebruik)
  • pluspunten:
  • de build is uitstekend
  • Batterijduur is uitstekend
  • vormgeving is mooi. Ondanks dat hij marginaal kleiner is dan mijn mda oogt hij gewoon een stuk kleiner
  • a2dp werkt perfect. (niet altijd even vlot maar alles werkt, incluis titledisplay op mijn headset)
  • wlan features zijn perfect (wpa2 nu werkend gekregen)
  • minpunten:
  • hij is ontzettend traag. even het quick menu openen duurt enkele seconden en hij reageerd vaak erg laat op commando's. Dit is op een lege telefoon zonder software geinstalleerd.
  • geheugen is niet altijd toereikend. heb al 2 keer gehad dat hij spontaan uitviel en restartte
  • weinig snelfunctieknoppen. Ze zijn verdomt handig als je ze gewend bent en je mist ze meteen als ze er niet zijn. Zo zou er best nog wel een knop mogen komen voor het opnemen en voor het ophangen, dat gaat nu via het scherm. Aparte knop voor de mediaspeler zou ook welkom zijn nu heb ik de webknop maar aangepast als mediaknop
ik vind het erg jammer dat ze een langzame processor hebben gebruikt... het is een beetje de trent met mobiele telefoons. ook bij htc zijn ze steeds meer aan het overstappen naar omap 200 mhz foontjes met 128mb ram. terwijl imate 2 jaar geleden al een intel xscale 400 had met 256mb ram (opvolger van de s100) Wat dat betreft is daar weinig anders aan met dit foontje, maar het zet je toch wel aan het denken
hmmm 2dagen gebruikt en batterij duur is uitstekend, en er zijn blijkbaar wel snel knoppen om op te nemen.
Wat betreft die media player vragen, het is een symbian os daar moet je een aantal alternatieven voor kunnen vinden. Ik overweeg om deze te kopen, ik wordt alleen niet blij van al die restricties op onbeperkt internet abo's op het moment.
Hij is bij smartphonestuns op voorraad hoe is de leverbaarheid op het moment?

• mad_dog
EnderQ schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 17:25:
[...]
ik wordt alleen niet blij van al die restricties op onbeperkt internet abo's op het moment.
wat voor restricties heb je het dan over?

• justice strike
EnderQ schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 17:25:
[...]

hmmm 2dagen gebruikt en batterij duur is uitstekend, en er zijn blijkbaar wel snel knoppen om op te nemen.
Wat betreft die media player vragen, het is een symbian os daar moet je een aantal alternatieven voor kunnen vinden. Ik overweeg om deze te kopen, ik wordt alleen niet blij van al die restricties op onbeperkt internet abo's op het moment.
Hij is bij smartphonestuns op voorraad hoe is de leverbaarheid op het moment?
ja ik zal dat even uitleggen. ik heb 2 dagen lang de wlan en bluetooth connecties aangehad. die zuipen vaak enorm veel stroom. verder heb je gelijk dat er symbian os op zit. maar het is ook gelijk uiq3 en ik heb ondervonden dat het behoorlijk lastig is om daar software voor te vinden. Oggplay is bijvoorbeeld nog niet eens te verkrijgen voor uiq3.

• justice strike
mad_dog schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 17:52:
[...]

wat voor restricties heb je het dan over?
ik denk dat hij bedoelt:

geen voip, geen internet radio, geen pushmail etc..

• arjan bregman2
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-06 13:04
Wat zijn de werkende instellingen om WIFI werkend te krijgen met een KPN Experia box? Ik heb namelijk van alles geprobeert maar het lukt nog niet.

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik zit nog ff te klooien met bluetooth PAN en gprs :z
Als bluetooth uit staat en hij gprs mag gebruiken voor internet dan vraagt ie toch steeds of bluetooth ingeschakeld mag worden en maakt ie geen verbinding via gprs |:(
Ik vraag me af waar de volgorde van connecten is vastgelegd, ik heb ergens een keer een lijstje gezien met prioriteiten waar je bluetooth, gprs, wlan enz. als eerste kan instellen, maar waar .... :/
[edit] Gevonden, connections manager\more\settings\Internet accounts\Groups\Internet\ O-)

[ Voor 9% gewijzigd door Speedy-Andre op 23-08-2007 22:23 ]

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 02:37
ja inderddaad voip etc zijn de restricties we hebben er een mooi topic over:

Ik wist eigenlijk al dat de opmerking over batterij gedurende 2 dagen gebruik in samenhang met wifi etc was ik wilde alleen dat even duidelijk krijgen...

Ben vandaag even de mm in geweest even met het toestel spelen, ik ben denk ik nu al i-phone gebrainwashed ben of zo maar ik was niet echt blij:
Het wieltje aan de linker kant :s hmm ik wil mijn duim gebruiken....
en ik vond hem niet responsive zoals eerder opgemerkt en sommige gebruikers beweren dat nokia nog erger is... Help.
Hmm dat uiq nog zo niet standaard symbian apps kan draaien is dat ook een min voor mij.
Al met al ben ik niet zo enthousiast meer.
Ik moet toegeven dat de prada met touch interface lekker navigeerde en erg responsive was.
Geen open os hmmpf misschien de prada opvolger dan maar, maar ik wil een goed non windows os met groot scherm liefst touch.. anyone een ander idee en niet een standaard pda die toch bijna altijd windows zijn.
veel plezier met jullie P1I maar het is toch niet iets voor mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
EnderQ schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 23:49:
ja inderddaad voip etc zijn de restricties we hebben er een mooi topic over:

Ik wist eigenlijk al dat de opmerking over batterij gedurende 2 dagen gebruik in samenhang met wifi etc was ik wilde alleen dat even duidelijk krijgen...

Ben vandaag even de mm in geweest even met het toestel spelen, ik ben denk ik nu al i-phone gebrainwashed ben of zo maar ik was niet echt blij:
en ik vond hem niet responsive zoals eerder opgemerkt en sommige gebruikers beweren dat nokia nog erger is... Help.
Hmm dat uiq nog zo niet standaard symbian apps kan draaien is dat ook een min voor mij.
Al met al ben ik niet zo enthousiast meer.
Ik moet toegeven dat de prada met touch interface lekker navigeerde en erg responsive was.
Geen open os hmmpf misschien de prada opvolger dan maar, maar ik wil een goed non windows os met groot scherm liefst touch.. anyone een ander idee en niet een standaard pda die toch bijna altijd windows zijn.
veel plezier met jullie P1I maar het is toch niet iets voor mij..
waarschijnlijk stond transition aan op die desbetreffende p1i. Ik heb het net uitgeschakeld en het is opeens allemaal een stuk vlotter.

iphone is in principe niet eens zo'n goede telefoon. bluetooth stack werkt nagenoeg niet en van wat ik hoor neemt de macosx 700 mb van de 4gb op de telefoon in, waarmee je dus met nog minder geheugen overblijft.prada telefoon nooit gezien. Maar elke normale telefoon is responsiever dan een smartphone. Ik denk zelfs dat dat ook voor de iphone opgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:48
Hmmm, wat voor firmware hebben jullie?

Mijn CDA is CDA162024/54 R2A wat blijkbaar geen World1, 2 of 3 firmware is en laat daar nu net een firmware update voor uit zijn... De mijne lijkt United Kingdom/Italie firmware te zijn hoewel ik nog wat meer info aan het zoeken ben over de verschillende regios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. D
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11-2021
EnderQ schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 23:49:
Het idee is juist dat je de telefoon in je linkerhand houdt, met de stylus of je vingers bedient, en dan met je linkerduim het scrollwiel/de backbutton bedient...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 15:38:

Ik heb nog eens goed gekeken naar de instellingen maar daar zie ik niets geks aan, anders werkt het ook.

Beveiliging: WAP Personal
Modus; Infrastructuur
Gegevenscodering: TKIP en AES geprobeerd

(Haarlem 079)
@ Robertwebbe:
Ik heb thuis ook experia en t lukt me ook niet , wat ik ook probeer. Ik kom gelukkig wel het (onbeveiligde) netwerk van de buurman op, maar het zou toch fijn zijn wanneer mijn eigen netwerk ook werkt. Als het je lukt,zou je de "oplossing" willen posten?
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 16:08:
[...]

het zit hem inderdaad wel in de wpa2/wpsk ofzoiets. Moet je ff mee stoeien. Heb thuis ook experia en merkte dat het met het ene protocol wel lukt en met het andere niet...
@ Flora Bora
Als jij ook experia hebt zou ik heeeeel blij zijn wanneer je jouw precieze instellingen zou kunnen posten. Ik ben al heeeel lang aan het stoeien, zelfs met de helpdesk erbij (hoewel die ook niet zoveel anders wist te vertellen dan ik zelf ook al had bedacht, maar goed) , maar zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik heb net ook m'n P1i gekregen en vraag me af of het iemand gelukt is om met push e-mail e-mails te ontvangen en verzenden van Het Net met een Vodafone abonnement. Mij lukt het wel om te ontvangen, maar niet om te verzenden. Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-Andre schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 22:11:
Ik zit nog ff te klooien met bluetooth PAN en gprs :z
Als bluetooth uit staat en hij gprs mag gebruiken voor internet dan vraagt ie toch steeds of bluetooth ingeschakeld mag worden en maakt ie geen verbinding via gprs |:(
Ik vraag me af waar de volgorde van connecten is vastgelegd, ik heb ergens een keer een lijstje gezien met prioriteiten waar je bluetooth, gprs, wlan enz. als eerste kan instellen, maar waar .... :/
[edit] Gevonden, connections manager\more\settings\Internet accounts\Groups\Internet\ O-)
Helemaal gek wordt ik er van.
Al het bovenstaande gedaan, maar wat ik ook doe, bij de status van mijn verbinding blijft er staan:

Vodafone NL
GPRS aangesloten
(logon failed)

Nieuwe accounts toegevoegd, nieuwe groepen, enz enz.
via Wifi prima online, maar GPRS wil niet werken? (ja, wel een abo met GPRS... :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:36:
Hallo ik heb net ook m'n P1i gekregen en vraag me af of het iemand gelukt is om met push e-mail e-mails te ontvangen en verzenden van Het Net met een Vodafone abonnement. Mij lukt het wel om te ontvangen, maar niet om te verzenden. Wie kan mij helpen?
dan zal de fout ongetwijfeld in de uitgaande mailserver zitten. gebruik je de wlan of gprs verbinding? Als je wlan gebruikt, dan moet je de uitgaande mailserver van jouw provider thuis instellen. als je gprs gebruikt, moet je die van je mailprovider gebruiken. Als die beide hetzelfde zijn en je de juiste hebt ingesteld, heb ik niks gezegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:20:
[...]

@ Flora Bora
Als jij ook experia hebt zou ik heeeeel blij zijn wanneer je jouw precieze instellingen zou kunnen posten. Ik ben al heeeel lang aan het stoeien, zelfs met de helpdesk erbij (hoewel die ook niet zoveel anders wist te vertellen dan ik zelf ook al had bedacht, maar goed) , maar zonder resultaat.
Ik ben er gisteren achter gekomen dat er een relatie is tussen het instellen van de experia zodat ik wlan gebruik kan maken en het klagen van mijn vader over dat hij geen gebruik van het draadloze internet kan maken.

ben er nog niet uit. het is in ieder geval een of of. Als ik op mn P1 wil, moet ik de encryptie veranderen naar (moet ff nakijken) maar dan vreet de laptop het niet meer. En als ik hem op (ook ff uitzoeken) zet, vreet de laptop het wel maar de P1 niet!

Ik vul dit bericht vanavond even verder aan met de juiste gegevens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:48:
[...]

Vodafone NL
GPRS aangesloten
(logon failed)
Ik kan een email (Vodafone account) met een Kpn mobiel abo versturen en dan gebruik ik authsmtp.vodafone.nl :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks,

maar deze opmerking gaat nog over mijn GPRS verbinding, kom (zonder WIFI) niet aan mailen toe, hij blijft gewoon die opmerking geven 'logon failed' als ik op het netwerkicoontje linksbovenin click.

suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:54:
[...]

dan zal de fout ongetwijfeld in de uitgaande mailserver zitten. gebruik je de wlan of gprs verbinding? Als je wlan gebruikt, dan moet je de uitgaande mailserver van jouw provider thuis instellen. als je gprs gebruikt, moet je die van je mailprovider gebruiken. Als die beide hetzelfde zijn en je de juiste hebt ingesteld, heb ik niks gezegd...
Bedankt voor je reactie, maar ik heb de smtp van Het Net geprobeerd en die van Vodafone. Beide werken niet. Ergens moet er iets fout zitten want in mijn E61 werkte het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Er staat bij mij verder niets bijzonders in het email account, inkomende poort is 110 en uitgaande 25.
Aan je andere email instellingen kan het ook niet liggen als het met wifi wel werkt.
Kan je wel andere dingen doen zoals browsen via gprs :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het begin van dit topic las ik dat het een nadeel was dat er wifi(b) opzat. Maar wat is dat dan? Aangezien ik hier lees dat iedereen gewoon op internet komt. Is het dan niet mogelijk op sommige spots te connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:59:
[...]

Ik ben er gisteren achter gekomen dat er een relatie is tussen het instellen van de experia zodat ik wlan gebruik kan maken en het klagen van mijn vader over dat hij geen gebruik van het draadloze internet kan maken.

ben er nog niet uit. het is in ieder geval een of of. Als ik op mn P1 wil, moet ik de encryptie veranderen naar (moet ff nakijken) maar dan vreet de laptop het niet meer. En als ik hem op (ook ff uitzoeken) zet, vreet de laptop het wel maar de P1 niet!

Ik vul dit bericht vanavond even verder aan met de juiste gegevens
Ik ben heel benieuwd naar je instellingen. Ik heb ook al zitten neuzen in de experia-box , en er is inderdaad een boel in te stellen. wep, wpa, tkip, aes, wpa+wpa2, ga zo maar door.

Volgens mij moet die laptop vervolgens ook wel in te stellen zijn, in het overzicht van de netwerken zit ook een optie "geavanceerd" en daar kun je deze instellingen ook wijzigen. Ben benieuwd...
[edit] Het is me gelukt!!! Via http://192.168.1.254/ toegang tot je experiabox>thuisnetwerk;wireless>configureren en instellen op WEP 64 bit. Werkt als een trein.... Mooi hoor...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2007 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Laatst online: 20:29
Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:03:
[...]

Ik ben heel benieuwd naar je instellingen. Ik heb ook al zitten neuzen in de experia-box , en er is inderdaad een boel in te stellen. wep, wpa, tkip, aes, wpa+wpa2, ga zo maar door.

Volgens mij moet die laptop vervolgens ook wel in te stellen zijn, in het overzicht van de netwerken zit ook een optie "geavanceerd" en daar kun je deze instellingen ook wijzigen. Ben benieuwd...
[edit] Het is me gelukt!!! Via http://192.168.1.254/ toegang tot je experiabox>thuisnetwerk;wireless>configureren en instellen op WEP 64 bit. Werkt als een trein.... Mooi hoor...
Hij werkt ook op WEP 128bit, WPA is me niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke,
gisteren maar eens toestel reboot gedaan.
daarna werkte het! :) :) :)

Maar, vanmorgen (het lijkt wel nadat ik een keer gebeld heb) doet de GPRS verbinding het weer niet, dezelfde fout:
Vodafone NL
GPRS aangesloten
(logon failed)

dit begint nu echt irritant te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dat lijkt meer op een probleem bij Vodafone dan met de P1, tenzij hij Vodafone branded is want dan sturen ze je liever via hun portal (waar je aangemeld moet zijn) :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vaag. als ik mijn simkaart in een WM5 machine doe, werkt alles wel goed.
en, ik vind deze P1i toch echt prettiger.....als de GPRS het tenmiste doet...

overigens, iemand suggestie hoe je (tool?) profielen kunt maken (normaal, stil, vergadering, buiten e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
ik kom er net hardhandig achter dat het alarm op de p1i niet echt betrouwbaar is. Zo moet je de applicatie aan laten staan, werkt hij niet als er een headset aangesloten is (via bt) wantdan luidhet alarm via de oordopjes. en doet de snooze het niet altijd.

overigens werken de ringtones ook niet altijd als je een headset aangesloten hebt. soms hoor je wel je ringtone (al dan niet de standaard ringtone) maar soms wordt het geroute naar je headset (en hoor je niets als je je oordopjes niet in hebt. Soms veranderd de ringtone in een hele onopvallende piep (in zowel je headset als je telefoon. Ik zal hier toch even naar moeten kijken. Hopelijk kan ik dit oplossen met een instelling, maar dit is behoorlijk onbetrouwbaar gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mochten er mensen interesse hebben in een hoesje van Pdair.com, ik heb er één extra. Het gaat om het 'book type'-hoesje voor de P1i. Als nieuw, en in de verpakking.

http://www.pdair.com/cata...11000134&products_id=6340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:03:
[...]
Daar was ik al bang voor... :( Bepaalde Windows Mobile toestellen hadden ook al moeite met de Experiabox omdat deze een gecombineerde WPA en WPA2 mode heeft. Op de een of andere manier heeft het toestel hier nogal moeite mee. Als je een router hebt die alleen WPA heeft (dus niet in een combinatie met WPA2) dan zal wel zeer vermoedelijk probleemloos gaan.

In de laatste AKU's van Windows Mobile is dit probleem nu inmiddels opgelost. Ik hoop dat Sony Ericsson het probleem ook gaat oplossen in een toekomstige update want terug naar WEB64 of WEB128 vind ik toch een minder goede oplossing. Buiten het feit dat het eenvoudig en snel gekraakt kan worden vind ik de sleutelingave altijd zo'n drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 17:51:
[...]

Daar was ik al bang voor... :( Bepaalde Windows Mobile toestellen hadden ook al moeite met de Experiabox omdat deze een gecombineerde WPA en WPA2 mode heeft. Op de een of andere manier heeft het toestel hier nogal moeite mee. Als je een router hebt die alleen WPA heeft (dus niet in een combinatie met WPA2) dan zal wel zeer vermoedelijk probleemloos gaan.

In de laatste AKU's van Windows Mobile is dit probleem nu inmiddels opgelost. Ik hoop dat Sony Ericsson het probleem ook gaat oplossen in een toekomstige update want terug naar WEB64 of WEB128 vind ik toch een minder goede oplossing. Buiten het feit dat het eenvoudig en snel gekraakt kan worden vind ik de sleutelingave altijd zo'n drama.
Ja precies!!! Als ik mn experia box op WPA2-PSK/WPA-PSK heb staan, doen alle computers het wel en de P1 niet en als ik hem op WPA2-PSK zet, doet de P1 het wel.

Vreemd eigenlijk nu ik dit zo lees. De een biedt beide protocollen aan, waarom vreet die P1 dat niet dan?
ZOu dit echt in een software versie moeten worden verhelpen? Ben in ieder geval neit van plan om de beveiliging naar WEP terug te schroeven...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 20:27:
[...]

Ja precies!!! Als ik mn experia box op WPA2-PSK/WPA-PSK heb staan, doen alle computers het wel en de P1 niet en als ik hem op WPA2-PSK zet, doet de P1 het wel.

Vreemd eigenlijk nu ik dit zo lees. De een biedt beide protocollen aan, waarom vreet die P1 dat niet dan?
ZOu dit echt in een software versie moeten worden verhelpen? Ben in ieder geval neit van plan om de beveiliging naar WEP terug te schroeven...!
AH, hij doet het ook met WPA2. Ik wist niet dat wep minder veilig was. Het lichtje van de WLAN op de experia box werd wel oranje met wep, nu met wpa2 weer groen. Maar het is inderdaad een beetje typisch.

Wat denken jullie van het beveiligen van het netwerk dmv de MAC adressen? versleuteling eraf, maar alleen bepaalde MAC adressen toestaan? Of is dat een slecht idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
je hebt nog meer veiligheid met wep.

macadres gaat de lucht in. het is dus alleen een kwestie van macadres sniffen, macadress spoofen en internetten maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

slecht idee dus... dan houd ik het maar op wpa2 , werkt prima met p1i en experia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er inmiddels gebruikers van Vodafone GPRS met deze P1i?
ik blijf de melding houden met

GPRS: aangesloten
logon failed

als je dataverkeer probeert te initieren krijg je de logon failed.
heb al meermale een sms met de instellingen laten ontvangen, zelf ook even wat settings geprobeert, reboot telefoon, maar vooralsnog wil niets werken.
het is me wel één a twee keer gelukt, GPRS verbinding, maar niet echt structureel.
Wifi werkt wel allemaal prima.

ik vroeg me af dus of er al mensen zijn (bij Vodafone?) die hetzelfde probleem hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:37
Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 11:13:
zijn er inmiddels gebruikers van Vodafone GPRS met deze P1i?
ik blijf de melding houden met

GPRS: aangesloten
logon failed

als je dataverkeer probeert te initieren krijg je de logon failed.
heb al meermale een sms met de instellingen laten ontvangen, zelf ook even wat settings geprobeert, reboot telefoon, maar vooralsnog wil niets werken.
het is me wel één a twee keer gelukt, GPRS verbinding, maar niet echt structureel.
Wifi werkt wel allemaal prima.

ik vroeg me af dus of er al mensen zijn (bij Vodafone?) die hetzelfde probleem hebben?
Ik heb Vodafone Internet Blox, en heb hier geen enkel probleem ermee! Heel af en toe als ik in slechte ontvangst in het algemeen heb dat GPRS wel weg wil vallen, maar dit gaat dan gepaard ermee dat de hele Vodafone ontvangst wegvalt. Bij mij thuis, bij m'n vriendin thuis, op schiphol, of in de auto waar dan ook heb ik gewoon overal GPRS ontvangst! (Zelfs in het buitenland werkt het zonder problemen...)

Let wel op, ik heb de instelling op alleen GPRS gezet, 3G staat bij mij per definitie uit omdat de normale ontvangst dan ook slechter wordt.

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke, dank je voor je reactie.
vaag dat het wat ik ook probeer niet wil werken.
heb inderdaad met 3G ontvanst hetzelfde, dus ook GSM only aanstaan.
Maar, wat ik ook kies en doe, werkt niet.

live.vodafone.com
PAP authenticatie
enz enz enz...

hij blijft nadat er dataverkeer komt zeggen 'authenticatie failed'. irritant. dezelfde simkaart op dezelfde locaties werkte wel in een WM-toestel, dus daar ligt het echt niet aan.
iemand nog andere suggesties? ik word hier echt gek van. (loop ik een firmware update achter oid, waar kan ik dat zien?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadettilac
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 20:25
Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 12:06:
oke, dank je voor je reactie.
vaag dat het wat ik ook probeer niet wil werken.
heb inderdaad met 3G ontvanst hetzelfde, dus ook GSM only aanstaan.
Maar, wat ik ook kies en doe, werkt niet.

live.vodafone.com
PAP authenticatie
enz enz enz...

hij blijft nadat er dataverkeer komt zeggen 'authenticatie failed'. irritant. dezelfde simkaart op dezelfde locaties werkte wel in een WM-toestel, dus daar ligt het echt niet aan.
iemand nog andere suggesties? ik word hier echt gek van. (loop ik een firmware update achter oid, waar kan ik dat zien?)
Sinds enkele dagen ook over van M600 naar P1, top.
Ik heb ook Vodafone zorgeloos mobiel internet en mn p1i op gsm only. Werkt nu, maar niet direct. Toen ik mn mp1i voor t eerst aanzette, heeft ie automatisch instellingen per sms ontvangen, ik neem aan van Vodafone. Die werkten niet. Toen na een hoop gekloot alle internetverbingen weggegooid en alleen die van SE (mobiel internet & mms) laten sturen vanaf de site. Nu werkt t, ook met de push van mn xs4all IMAP.

Mijn instellingen:
Accountnaam: SEMC GPRS
Adres: live.vodafone.com
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord: vodafone

Meer
TCP/IP -> IP-configuratie -> automatisch
TCP/IP -> IP DNS-adres -> automatisch

Proxy -> Proxyserver gebruiken: vink
Adres proxyserver: 192.168.251.150
Poort proxyserver: 8799
Proxy-uitzonderingen:

Aanmelden:
PPP-extensies inschakelen: vink
Authenticatie: PAP

MAARRR ik heb een ander probleem: Ik wil voipen met mn voipcheap account (360 freedays) naar vaste nummers, via Fring. Maar Fring kan zich niet aanmelden via GPRS of 3G, alleen via wifi doet ie t. Iemand een suggestie? Worden er poorten geblockt door Vodafone? Kan ik die unblocken/omzeilen?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dank Kadettilac, maar helaas bied deze nog geen oplossing....zucht.
ga zo het nogmaals proberen, maar ik vrees....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oef.... office.vodafone.nl lijkt beter te werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-08 12:02
Iemand al de update geïnstalleerd? Ik ben nu bezig te updaten. Ben benieuwd. Verder topding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Kadettilac schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 12:54:
[...]
Toen ik mn mp1i voor t eerst aanzette, heeft ie automatisch instellingen per sms ontvangen, ik neem aan van Vodafone. Die werkten niet.
Ik hoor ook al van andere providers dat de automatische provisioning berichten niet werken.
Toen na een hoop gekloot alle internetverbingen weggegooid en alleen die van SE (mobiel internet & mms) laten sturen vanaf de site. Nu werkt t.
Dit is inderdaad de oplossing. Alle verbindingen en internet profielen weggooien en jezelf nieuwe instellingen toe laten sturen via de Sony Ericsson site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Heeft iemand Afbeeldingslocatie: http://www.iskoot.com/assets/logo_top_bar.gif al geprobeerd :? Staat bij gratis software van SE.
Daar kan je mee skypen met je bestaande Skype id, alleen lukt inloggen me nog ff niet |:(
Het werkt in principe ook via wifi dus geen data kosten als je er ff mee wil spelen ;)
Net trouwens een update gedaan, daar wordt ie wat sneller van en je kan alles weer opnieuw erin zetten :z

[ Voor 3% gewijzigd door Speedy-Andre op 27-08-2007 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Gisteren kreeg ik zomaar deze melding voor het eerst:
Applicatie gesloten: !MsvServer
Oorzaakcode: KERN-EXEC
Oorzaaknummer: 3

Na oke klikken werkt de telefoon nog gewoon, alleen krijg je geen melding meer van nieuwe berichten (mail of sms). Het kan goed dat er meer niet werkt maar dit heb ik nog niet uitgevonden.

Zojuist telefoon opnieuw opgestart, en de eerste melding die ik kreeg was deze foutmelding! :(
Dit icm de willekeurige reset die ik zo ongeveer elke 36uur krijg maakt me niet heel bij :S

(standaard software, alleen mailclient (imap - tudelft) ingesteld en de memorystick met 120mb aan muziek en 80mb aan foto's gevuld )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Is het nou al vermeld, of ben ik de eerste die heeft opgemerkt dat er al een nieuwere firmware uit is?

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ginz schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 13:23:
Is het nou al vermeld, of ben ik de eerste die heeft opgemerkt dat er al een nieuwere firmware uit is?
Nope, ik meldde het gisteren al in het Sony Ericsson M600i topic, deel 2, maar dat telt denk ik niet... :+

Trouwens alleen P990, W950 en P1i. De M600i mag niet meedoen met iSync mogelijkheden :(

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Ik ben nu de update erop aan het zetten, hoop dat dat wat problemen oplost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeeS
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:08
aloha...!
Hopelijk komt hij morgen met de post... ! Dus ben me al flink aan het inlezen wat deze foon allemaal kan.

@ Ginz en anderen: is het misschien handig om in de startpost wat Tips&Trucs neer te zetten ? Las namelijk (weet niet meer van wie) dat je dus bijvoorbeeld ook een gesprek kan opnemen via het indrukken van de scrolltoets. Zo zijn er wellicht nog meer trucjes gemeld (of handige / nuttige links). Misschien dus wel handig dat op een centrale plek dit wordt verzameld.

Verder kan ik nog niks melden maar hopelijk is dat morgen veranderd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ginz schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 13:23:
Hij staat er al op bij mij, volgens Esato zijn er kleine bug-fixes, niets schokkends iig :)
De problemen zoals rebooten e.d. heb ik nog niet meegemaakt ondanks dat ik hem aardig op de proef stel :P
Waar ik nog niet uit ben is dat m'n laptop vaak een 169.x.x.x IP krijgt als ik een PAN verbinding maak met bluetooth, je kan dan niet internetten.
Via de mrouter (usbkabel) internetten is me ook nog niet gelukt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
SeeS schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 16:56:
aloha...!
Hopelijk komt hij morgen met de post... ! Dus ben me al flink aan het inlezen wat deze foon allemaal kan.

@ Ginz en anderen: is het misschien handig om in de startpost wat Tips&Trucs neer te zetten ? Las namelijk (weet niet meer van wie) dat je dus bijvoorbeeld ook een gesprek kan opnemen via het indrukken van de scrolltoets. Zo zijn er wellicht nog meer trucjes gemeld (of handige / nuttige links). Misschien dus wel handig dat op een centrale plek dit wordt verzameld.

Verder kan ik nog niks melden maar hopelijk is dat morgen veranderd :P
Scrollknop indrukken bij mij zorgt ervoor dat de beltoon onderbroken wordt bij mij... dus ook dat werkt niet hetzelfde op iedere P1i

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeeS
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:08
F-Tim schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 19:28:
[...]

Scrollknop indrukken bij mij zorgt ervoor dat de beltoon onderbroken wordt bij mij... dus ook dat werkt niet hetzelfde op iedere P1i
dat bedoel ik dus .... las dit ergens (dacht ik LOL :D ) en kon dit niet meer zo snel terugvinden ... maar morgen hopelijk de praktijktest. Intussen ga ik ff wat linkjes opsporen.

edit:

Gevonden in een ander forum van PDAtotaal.nl . De poster schrijft dat opera niet zo'n prettige browser is, maar de beta versie stuk beter werkt:

http://www.operamini.com/beta/

http://www.operamini.com/beta/features/

[ Voor 21% gewijzigd door SeeS op 28-08-2007 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan bregman2
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-06 13:04
Na lang zoeken op internet ben ik er nog steeds niet achter het mogelijk om Divx af te spelen op de P1i ? Weet iemand dit?
Zo nee, welk programma en welke instellingen kan ik dan het beste gebruiken om video's/films af te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
arjan bregman2 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 20:18:
Na lang zoeken op internet ben ik er nog steeds niet achter het mogelijk om Divx af te spelen op de P1i ? Weet iemand dit?
Zo nee, welk programma en welke instellingen kan ik dan het beste gebruiken om video's/films af te spelen?
ik had laatst een filmpje gedownload vanaf youtube, was mp4 formaat speciaal voor mobiele apparaten zoals een ipod. Ik had deze op de p1i gezet en kreeg maarliefst 1frame per 7 seconde 8)7
(911 octopus)

edit: iedereen krijgt misschien nu het idee dat ik alleen maar negatieve ervaringen heb met de p1i! Niet waar! Een supertelefoon waar ik heel erg blij mee ben, werkt gewoon af en toe niet helemaal zoals ik wil! :P

[ Voor 16% gewijzigd door mad_dog op 28-08-2007 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-05 16:25
Ik was net een paar themas en ringtones op mijn P1i aan het zetten (dagelijkse bezigheid) deed BT moeilijk? pas na 2 x proberen lukte het,ondertussen gaat mijn P1i spontaan uit en start weer op:telefoon is opnieuw gestart voor betere prestaties staat er?

Maar nu word het scherm niet meer zwart,je kan heel vaag nog display zien met iconen eronder.
Normaal wordt ie zwart.....?
Heb niets aan instelingen veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

rooie60 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 01:12:
Ik was net een paar themas en ringtones op mijn P1i aan het zetten (dagelijkse bezigheid) deed BT moeilijk? pas na 2 x proberen lukte het,ondertussen gaat mijn P1i spontaan uit en start weer op:telefoon is opnieuw gestart voor betere prestaties staat er?

Maar nu word het scherm niet meer zwart,je kan heel vaag nog display zien met iconen eronder.
Normaal wordt ie zwart.....?
Heb niets aan instelingen veranderd.
Ik heb ook iets dergelijks gehad met mijn M600i. Bij mij had dat dus ook te maken met een theme. Het gebeurde zomaar van het een op het andere moment en zodra ik de bewuste theme er weer afgesloopt had, was alles weer normaal. Sindsdien gebruik ik maar gewoon de saiie standaard thema's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanky74
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 14:43
En is er wat veranderd na het installeren van de nieuwere firmware? Staat er ook ergens beschreven wat er precies anders is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
ppaddo schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 07:51:
[...]

Ik heb ook iets dergelijks gehad met mijn M600i. Bij mij had dat dus ook te maken met een theme. Het gebeurde zomaar van het een op het andere moment en zodra ik de bewuste theme er weer afgesloopt had, was alles weer normaal. Sindsdien gebruik ik maar gewoon de saiie standaard thema's...
Heeft niks te maken met thema,deze staat er al weken op,niks mee aan de hand.
Het gebeurde ná dat ik via BT, themas en rngtones op de foon had gezet,dat lukte niet in 1 x maar 2 of 3 pas. En toen restartte hij vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

rooie60 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 10:03:
[...]

Heeft niks te maken met thema,deze staat er al weken op,niks mee aan de hand.
Het gebeurde ná dat ik via BT, themas en rngtones op de foon had gezet,dat lukte niet in 1 x maar 2 of 3 pas. En toen restartte hij vanzelf.
en je had toevallig niet heel veel andere programma's open staan op dat moment?
Het thema bij mij stond er ook al weken op voordat het problemen begon te veroorzaken. Echt heel vreemd, maar echt waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
ppaddo schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 11:18:
[...]

en je had toevallig niet heel veel andere programma's open staan op dat moment?
Het thema bij mij stond er ook al weken op voordat het problemen begon te veroorzaken. Echt heel vreemd, maar echt waar!
Nee als ik met BT ga werken sluit ik eerst alle progr. af,dat is een gewoonte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Ik zou graag weten of deze p1i sneller is dan de m600i, welke ik nu in mijn bezit heb.

Het gaat vooral om tomtom (6.02) ik vind de update snelheid als je rijd te langzaam(denk zo'n 2 frames per seconde?)

Ik snap wel dat het ondoenelijk is om 30fps te halen, maar een stuk of 10-15 navigeert veel lekkerder!

Ik heb de flitspalen eral eens afgehaald en poi's uitgeschakeld, dat scheelt nauwelijks (wel merkbaar hoor).

Ik gebruik de Qstarz 818 GPS 32channel met nemerix chipset (beter dan sirf III)reveiver, ik kan nergens in de telefoon of tomtom de baudrate (bluetooth) omhoog zetten. Misschien ligt het daar namelijk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• counter12
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:58
Klopt het dat je met de P1 niet in staat bent je pincode te Wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
counter12 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 20:30:
Klopt het dat je met de P1 niet in staat bent je pincode te Wijzigen?
Natuurlijk klopt dat niet.. 8)7

Menu > Tools > Control Panel > Security > Locks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2be
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:47

2be

Als je op zoek bent naar een goede DivX speler enz. kijk hier dan eens even.

http://www.pocketinfo.nl/...oensdag-verkrijgbaar.html

Ideetje?

Verwijderd

BaSsDruM schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 16:35:
Iemand inmiddels al een download gevonden voor de iPhone icoontjes voor je p1i? Theme heb ik wel, maar je schijnt ook de standaard icoontjes te kunnen veranderen naar de iphone icons.
@baSsDruM En, heb je die iPhone icoontjes al ergens gevonden?? Lijkt me ook wel leuk, maar hij is niet zo makkelijk te vinden.

• dominion99
Trouwens iets vreemds meegemaakt.

Gisteren was ik met TomTom aan het navigeren en ik had de fileinformatie aanstaan (update om de minuut), toen werd ik gebeld (gaat via het bluetooth systeem in mijn auto) ik kon het gesprek aannemen en even kletsen, daarna zag ik via mijn schermpje in de auto dat ik een nummer ging bellen (06 geen idee) mijn huidige gesprek werd in de wacht gezet, dit gebeurde 2x achter elkaar, daarna heb ik de verkeersinformatie uitgezet en het probleem was weg.

Ik heb deze combinatie met mijn vorige telefoon ook gebruikt (P910) maar nooit problemen met verkeersinformatie en bellen tegelijk.

Licht het wellicht aan een instelling in de telefoon? GPRS en GSM kunnen toch tegelijk werken?

• F-Tim
dominion99 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 09:20:
Trouwens iets vreemds meegemaakt.

Gisteren was ik met TomTom aan het navigeren en ik had de fileinformatie aanstaan (update om de minuut), toen werd ik gebeld (gaat via het bluetooth systeem in mijn auto) ik kon het gesprek aannemen en even kletsen, daarna zag ik via mijn schermpje in de auto dat ik een nummer ging bellen (06 geen idee) mijn huidige gesprek werd in de wacht gezet, dit gebeurde 2x achter elkaar, daarna heb ik de verkeersinformatie uitgezet en het probleem was weg.

Ik heb deze combinatie met mijn vorige telefoon ook gebruikt (P910) maar nooit problemen met verkeersinformatie en bellen tegelijk.

Licht het wellicht aan een instelling in de telefoon? GPRS en GSM kunnen toch tegelijk werken?
Hmmm, vreemd, mijn P1i geeft juist de volgende melding als ik wil gaan bellen terwijl ik aant downloaden ben 'Indien u een telefoon gesprek voert zal de huidige GPRS verbinding worden onderbroken, wilt u doorgaan?'.... Ik heb mijn gsm wel overigens op 'alleen GSM' staan zoals al eerder vermeld is, maar toch denk ik niet dat GPRS en bellen samen gaan.

Wanna play?

• HKS-Skyline
  • Laatst online: 09-09 01:56

HKS-Skyline

Vroooom ?

Het zou kunnen dat dit al eerder langs is gekomen, maar ik kon er niets over vinden:

Ik heb nu al 3x mee gemaakt in de paar dagen dat ik mijn P1i heb dat hij uit zichzelf herstartte, een van de keren zag ik een melding dat hij dat deed om de performance te verbeteren...... wtf? ik bepaal toch zeker zelf wel wanneer ik mn telefoon herstart?
want iedere keer dat hij herstart blijft hij hangen bij mijn pin invoer, dus ben ik niet bereikbaar, een ontzettent domme functie dus naar mijn mening.
maar ik kan dit niet uitzetten oid in de normale instellingen, kan iemand mij vertellen waar wel? lijkt me toch wel dat dit uit te schakelen is.

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 14:26
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 00:48:
[...]

@baSsDruM En, heb je die iPhone icoontjes al ergens gevonden?? Lijkt me ook wel leuk, maar hij is niet zo makkelijk te vinden.
Ja, ik had 't via deviantart gevonden...

• Mr. D
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11-2021
HKS-Skyline schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 13:26:
Het zou kunnen dat dit al eerder langs is gekomen, maar ik kon er niets over vinden:

Ik heb nu al 3x mee gemaakt in de paar dagen dat ik mijn P1i heb dat hij uit zichzelf herstartte, een van de keren zag ik een melding dat hij dat deed om de performance te verbeteren...... wtf? ik bepaal toch zeker zelf wel wanneer ik mn telefoon herstart?
want iedere keer dat hij herstart blijft hij hangen bij mijn pin invoer, dus ben ik niet bereikbaar, een ontzettent domme functie dus naar mijn mening.
maar ik kan dit niet uitzetten oid in de normale instellingen, kan iemand mij vertellen waar wel? lijkt me toch wel dat dit uit te schakelen is.
Is al vaak over geschreven, en gebeuert ook bij de m600i. Oplossing volgens mij: zo veel mogelijk je programma's afsluiten, zodat er zoveel mogelijk geheugen beschikbaar is.

Verwijderd

Kan je bij de P1i ook uw software updaten via de telefoon zelf, ipv. via de computer.
Met bijna alle andere SE modellen gaat dit veel sneller, maar vind hier nergens de mogelijkheid...

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 17:26:
Kan je bij de P1i ook uw software updaten via de telefoon zelf, ipv. via de computer.
Met bijna alle andere SE modellen gaat dit veel sneller, maar vind hier nergens de mogelijkheid...
Dat kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:48
Mr. D schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 14:33:
[...]

Is al vaak over geschreven, en gebeuert ook bij de m600i. Oplossing volgens mij: zo veel mogelijk je programma's afsluiten, zodat er zoveel mogelijk geheugen beschikbaar is.
Hmmm, maar zou (grotendeels) verholpen moeten zijn door het extra geheugen. Heb er zelf gelukkig ook nog geen last van gehad. Een keer is een programma gecrashed maar dat kan net zo goed aan dat programmaatje liggen (een of ander java gps ding) dus over stabiliteit niet te klagen hier.

Helemaal als het herstarten meerdere keren gebeurt klinkt dat niet goed. Ook het blijven hangen klopt natuurlijk niet. Al een firmware update kunnen doen? En eens zien of het ook met een 'kale' phone gebeurt misschien. Anders toch kijken of je hem misschien kan ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominion99
F-Tim schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 13:08:
[...]

Hmmm, vreemd, mijn P1i geeft juist de volgende melding als ik wil gaan bellen terwijl ik aant downloaden ben 'Indien u een telefoon gesprek voert zal de huidige GPRS verbinding worden onderbroken, wilt u doorgaan?'.... Ik heb mijn gsm wel overigens op 'alleen GSM' staan zoals al eerder vermeld is, maar toch denk ik niet dat GPRS en bellen samen gaan.
Dat vraag ik me ook af, ik heb trouwens even gekeken in mijn internetaccounts, ik heb 1 groep en als laatste staat daar een inbel verbinding van hetnet, beginnend met 06 ----, ik heb die verwijderd en nu gaat mijn telefoon iig niet meer bellen als ik aan het bellen ben en TomTom wil via GPRS de verkeersinformatie verversen, maar TomTom kon het niet verversen tijdens het bellen.

Heb wat informatie gezocht over GSM & GPRS (link), schijnbaar zijn er verschillende klassen enig idee wat de klasse is van de P1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
m0ridin schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:54:
[...]

Hmmm, maar zou (grotendeels) verholpen moeten zijn door het extra geheugen. Heb er zelf gelukkig ook nog geen last van gehad. Een keer is een programma gecrashed maar dat kan net zo goed aan dat programmaatje liggen (een of ander java gps ding) dus over stabiliteit niet te klagen hier.

Helemaal als het herstarten meerdere keren gebeurt klinkt dat niet goed. Ook het blijven hangen klopt natuurlijk niet. Al een firmware update kunnen doen? En eens zien of het ook met een 'kale' phone gebeurt misschien. Anders toch kijken of je hem misschien kan ruilen.
Dit had ik ook nadat ik mijn p1i 2-3 weken in gebruik had. Eerst 1 keer, en toen in korte tijd steeds vaker tot 4 keer per dag. Toen firmware update gedaan en deze draait nu een week denk ik. Nog geen problemen mee gehad, maar zou kunnen dat die pas over een paar weken zichtbaar worden.

Het rare is dat iedereen zegt dat het met geheugen te maken heeft, terwijl ik het gewoon had zonder dat ik iets extra's op de telefoon had gegooit, en zonder dat ik hem in gebruik had. Enige wat er constant aan staat is de mail verbinding (imap) maar dit kan het probleem niet zijn volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn problemen leken op die mad_dog: weinig programma's draaien, toch vastlopen en vaak herstarten (minimaal 2x per dag).

Op een gegeven moment bleek ook dat ik niet meer kon bellen cq gebeld kon worden. Toen telefoon naar servicepoint gebracht: die hebben update gedaan, maar hielp niets.
Terug naar een servicepoint die hebben de telefoon naar dynafix gestuurd (centraal servicepunt?) die ook problemen constateerde. Vandaag nieuwe P1i gekregen onder garantie. Tussen opsturen naar Dynafix en nieuwe telefoon zat 8 werkdagen, viel mij reuze mee.

Nu nog hopen dat nieuwe P1i wel goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Bij mij gebeurde het alleen als ik met BT bezig was en pc,2 x gebeurd
Toen heb ik SE pc suite eraf gehaald en nu werkt het overzetten van afbeeldingen/themas/MP3's in één x,en de telefoon start ook niet meer uit zichzelf op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline

HKS-Skyline

Vroooom ?

dank voor de reacties, recent geen crashes of automatische herstarts gehad, dus ik denk dat het te maken had met de enorme hoeveelheid instellingen die ik er op heb gedaan en de nieuwe dingen die ik had geinstalleerd.

verder was ik wel benieuwd of ik de wekker ook door kan laten lopen, ik wil nog wel eens wakker worden met muziek, dat wil ik wel uit kunnen luisteren, nu stopt hij er na 10 sec mee, mijn w810 kon gewoon het hele nummer door blijven spelen (ja sorry ik ben lui :p )
of zijn er andere java alarm wekkers die ik er op kan installeren die dit wel kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Ik heb kort door dit topic gebladerd en kennelijk zijn sommigen ontevreden over de performance van de p1i? Terwijl er ook reviews zijn die daar juist positief over zijn.

Kan iemand hier nog een en ander over vertellen? Ik probeer te kiezen tussen de P1 of een Nokia (e90).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
ansich is de p1i een hele goede telefoon, ik was eerst heel kritisch, maar ik ben nubest tevreden. Afijn dat gezegd hebbende, review focussen zich alleen op features en handling. Kan ook niet anders want een reviewer heeft de telefoon vaak ook maar kort en kan dus geen zaken vertellen over de stabiliteit.

gebruikers hebben vaak wel enige problemen, maar dat is niet anders dan bij nokia gebruikers (waar ik ook nog wel eens hoor dat het een en ander mis is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
FMS schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 17:30:
Ik heb kort door dit topic gebladerd en kennelijk zijn sommigen ontevreden over de performance van de p1i? Terwijl er ook reviews zijn die daar juist positief over zijn.

Kan iemand hier nog een en ander over vertellen? Ik probeer te kiezen tussen de P1 of een Nokia (e90).
Persoonlijk werkt m'n P1i hier prima eigenlijk! Kwa performance is hij idd iets 'trager' dan m'n W810 die ik hiervoor had, dit merk je vooral als een applicatie nog niet in het geheugen is geladen en je het de 1ste keer opstart. Als het gewoon 'open' staat, dan kun je gewoon switchen zonder performanceproblemen. Dus wat dat betreft, je zult een paar keer 'traagheid' voelen, en daarna is de gsm heerlijk snel! Alleen merk ik wel dat het openen van je Postvak In met +/- 250 berichten iets langzamer wordt, maargoed, daar hebben wel meer telefoons last van. M'n W810i hiervoor hing zich dan gewoon een dikke minuut op als ik van het einde van de lijst (van +/- 150 smsjes) naar het begin hopte, terwijl de P1i er dan nog gewoon vrolijk doorheen bladert en je nog alles laat zien!

Wat ik wel overigens een paar keer gehad heb, is dat als ik flink wat websites bezocht had, dat de webbrowser zich wilde ophangen, en je hem dan ook met geen mogelijkheid meer uitkreeg. De enige optie daarvoor was dat je de gsm moest uitschakelen, want ook Taakbeheer kreeg er geen grip meer op. Een voorbeeld hiervan wat ik kan reconstrueren is als ik naar m.gmail.com ga, inlog, naar de map alle berichten ga, en dan op de link voor de map Postvak In klik. Ook heeft hij het 2x gedaan op websites die eigenlijk voor een pc geschikt waren, maar dat is best begrijpbaar. (Overigens is dit slechts in +/- 1% van de gevallen voorgekomen, dus het is niet storend in mijn ogen, en uiteindelijk zal een nieuwe Opera of firmware dit wel verhelpen.)

Verder vind ik het toetsenbord nu helemaal geweldig! In het begin was het écht wennen aan de toetsen, maar ik zit nu kwa snelheid hoger dan T9! En das positief mijns inziens. Dus als het je uiteindelijk om snelheid gaat wat betreft invoer en een relatief compact design, zit je bij de P1i prima!

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline

HKS-Skyline

Vroooom ?

mijn p1i is wederom gereboot zonder mijn toestemming, ik ga maandag maar eens klagen in de winkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Heb geupdate,foon lijkt iets sneller en opstartmuziekje is nu goed te oren (ervoor amper)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik vind de P1 best wel krachtig, je kan muziek en video streamen vanaf je pc (bijv. met Orb), alleen video is soms wat te veel als je ook nog via een bluetooth hoofdtelefoon luistert :+
Het is geen probleem om de tvkaart in m'n pc naar de P1 te streamen via wifi :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Dat klinkt goed. Ik wil inderdaad ook graag videos afspelen, zoals tv series ed. Maar de E90 vervalt bij deze. :)

[ Voor 0% gewijzigd door FMS op 02-09-2007 10:58 . Reden: @john-hendriks: Dat is ongetwijfeld waar. Maar de E90 is meteen ook 200,- euro duurder, groter en minder mooi imo. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FMS schreef op zondag 02 september 2007 @ 01:06:
Dat klinkt goed. Ik wil inderdaad ook graag videos afspelen, zoals tv series ed. Maar de E90 vervalt bij deze. :)
Ook de e90 speelt uitstekend video's hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Ik heb het toch wel weer getroffen zeg, poe poe
Microsoft® Windows Vista™
De Sony Ericsson Update Service voor Microsoft® Windows Vista™ is nog niet beschikbaar. Ga naar www.sonyericsson.com/vista voor meer informatie.
Mag ik weer wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadettilac
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 20:25
apNia schreef op zondag 02 september 2007 @ 12:23:
Ik heb het toch wel weer getroffen zeg, poe poe

[...]

Mag ik weer wachten :(
Site zegt:
The Sony Ericsson Update Service for Windows Vista™ will be available for download on www.sonyericsson.com/updateservice in September.

Zo lang wachten is t niet. Ik heb ook vista, dus je bent niet de enige.
2 oplossingen;
1: Ff op een xp pc van familie/vrienden updaten
2: Zoals ik gedaan heb: een virtuele machine met xp draaien onder vista mbv vmware, werkt prima. Updaten zelf duurt alleen wel ff langer, maar da's t enige nadeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FMS schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 17:30:

Hallo FMS,

Ik heb de P1i sinds een week of twee en ben overgestapt van een pocketpc. Ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben. De bediening is er prettig door de keus tussen scrolltoets, touchscreen of pen. Het switchen tussen programmas gaat vrij goed, ik ben soms blij verrast dat er 15 programmas tegelijkertijd open staan zonder enig probleem.

Ik heb tot nu toe 1 keer een spontane herstart gehad, maar dat was naar mijn idee wel terug te voeren tot het op hoog tempo tussen vier of vijf applicaties heen en weer switchen , ondertussen wachtend op een internetpagina die niet goed wilde laden. Browser liep vast, en toen een spontane herstart.

Lijkt me inderdaad zwaar vervelend wanneer dat 4 X daags gebeurt, maar dat is bij mij niet het geval dus ik ben gewoon tevreden. Mooie camera zit er trouwens op, is wel een verademing na mijn 0.9MP camera op mn pocketpc.

Ook het instellen van de snelkoppelingen naar bijv. een specifieke webpagina is handig op je today-scherm. Zaken als agenda, herinneringen, muziekspeler etc. zijn gewoon prima en handig te bedienen.
Kortom, ik ben dik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg me af, heeft iemand een tip voor een notie-programma?
Ik wil graag kunnen kiezen hoeveel pixels bij hoeveel pixels het gebied is dat ik be-teken.
Bovendien lijkt het me handig wanneer ik meerdere pagina's in een notitie kan opslaan.
Of zie ik ergens een instelling over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de specs zou de P1i wma en wmv-bestanden ondersteunen. Zou iemand eens willen uitproberen of je ook wma-audio en/of wmv-video kunt streamen? Er zijn hier al wel eerder vragen over geweest, maar zonder antwoorden.

Je kunt bijv. hier (als preview) bij de online muziekdienst van planet.nl wma-bestanden streamen, gratis en zonder inschrijven ofzo. Dit zijn wel 32kbps bestanden, maar als dat werkt, dan werken de hogere bitrates ook wel. (Bovendien kun je dat ook testen met de lagere GPRS-snelheid, en heb je dus geen UMTS/HSDPA abo nodig.)

Iemand het verlossende woord? Als de P1i geen wma/wmv kan streamen, moet ik een foon met WM kopen, zou jammer zijn want ik hou het liever bij Symbian. Thanks alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline

HKS-Skyline

Vroooom ?

Verwijderd schreef op zondag 02 september 2007 @ 17:28:
Volgens de specs zou de P1i wma en wmv-bestanden ondersteunen. Zou iemand eens willen uitproberen of je ook wma-audio en/of wmv-video kunt streamen? Er zijn hier al wel eerder vragen over geweest, maar zonder antwoorden.

Je kunt bijv. hier (als preview) bij de online muziekdienst van planet.nl wma-bestanden streamen, gratis en zonder inschrijven ofzo. Dit zijn wel 32kbps bestanden, maar als dat werkt, dan werken de hogere bitrates ook wel. (Bovendien kun je dat ook testen met de lagere GPRS-snelheid, en heb je dus geen UMTS/HSDPA abo nodig.)

Iemand het verlossende woord? Als de P1i geen wma/wmv kan streamen, moet ik een foon met WM kopen, zou jammer zijn want ik hou het liever bij Symbian. Thanks alvast!
ik wil best ff kijken of ik via wifi kan streamen, dat zou moeten lukken denk ik, maar de link werkt nie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
trouwens... even een tip voor een ieder die zijn mobiel overal wil kunnen syncen. Mobical.net is een site waar je gratis je contacts kalender etc... kan syncen. Super handig vind ik het aangezien je dan geen troep meer hoeft te installeren op je pc (zoals een sync suite) gewoon connecten met het internet en hoppa syncen. Je kunt dan weer met outlook of een andere client syncen zolan ze maar syncml ondersteunen (volgens mij doet de mozilla mailclient het automatisch met syncml)

anyway kijk er even naar, ik gebruik op dit moment niets anders meer.

Pagina: 1 ... 8 ... 23 Laatste