LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
VRZone zeker niet. Shamino is al jaren de huisoverclocker van NVIDIA.RappieRappie schreef op maandag 07 mei 2007 @ 14:36:
[...]
Tja, ze zouden toch moeten weten dat jij alles vindt?Ze kunnen beter niks on-line zetten. Want wat er staat, wordt gevonden...
Edit; of was het nou Beyond 3D die pro ATi was? 1 van de 2 is het. Dat weet ik zeker.
B3D is officieel neutraal maar er hangen meer pro ATI mensen rond.
Rage3D is de site die je zoekt.
Ah. Precies.
Die review maar niet lezen dus.
Ik wil ze zo objectief en waarheidsgetrouw mogelijk zien. Misschien probeer ik dan ook nog wel zo'n HD2800XT kaartje als ze snel zijn, maar vooral super IQ geven.
[ Voor 29% gewijzigd door Format-C op 07-05-2007 14:56 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Holy shit wat een bouwwerkCubefanatic schreef op maandag 07 mei 2007 @ 14:41:
[...]
Afgelopen Cebit kwam ik alleen dit plaatje tegen op madshrimps:
[afbeelding]
net wat ik dacht dus
http://forum.beyond3d.com...p?p=982600&postcount=4620
VR-Zone was altijd pro-NV. Ze hebben vaak veel verkeerde info geplaatst over ATI kaarten, te denken valt vooral aan bv de R520 serie. Er is al een aantal keren door meerdere mensen geopperd dat NV ze gewoon verkeerde informatie heeft gevoerd en als misinformatiekanaal heeft gebruikt. Maar de laatste tijd zijn ze iets onpartijdiger geworden.RappieRappie schreef op maandag 07 mei 2007 @ 14:36:
[...]
Tja, ze zouden toch moeten weten dat jij alles vindt?Ze kunnen beter niks on-line zetten. Want wat er staat, wordt gevonden...
Edit; of was het nou Beyond 3D die pro ATi was? 1 van de 2 is het. Dat weet ik zeker.
B3D stond vroeger onder leiding van Dave Baumann die nu bij ATI/AMD werkt. Hij had altijd wel een voorkeur voor ATI, maar zijn reviews waren altijd zeer onpartijdig (zeker ook omdat er geen cross-IHV-vergelijkingen werden gedaan, maar alles op zijn eigen waarde werd geschat). Nu B3D onderdeel is van Hexus, worden er er wel cross IHV vergelijkingen gedaan, maar blijft de onpartijdigheid gewaarborgd.
Is al gepost.Mr. Detonator schreef op maandag 07 mei 2007 @ 14:58:
The screenshot of the AMD clock tool is just a demonstation that there is no limits in the tool for how high it can set the clocks, like there is with current versions of powerstrip. On the stock cooler (without any extra fan) at default voltages the range of 830-860MHz is realistic. With voltage modifaction (done by software) and watercooling there should be alot of potential, maybe 1GHz for 24/7 usage.
net wat ik dacht dus![]()
[ Voor 26% gewijzigd door CJ op 07-05-2007 15:01 ]
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Ja hier was ik ook al bang voor. Ben benieuwd wat de previews straks zeggen want 830 vore en 860 mem lijkt me ook wat laag. Ik denk dat 2 GHz voor het geheugen makkelijk te halen is. De Core weet ik dan niet maar als dit de A15 ref core is die 1 GHz zou kunnen lijkt 830 me wat laag maar we zullen zien.Mr. Detonator schreef op maandag 07 mei 2007 @ 14:58:
The screenshot of the AMD clock tool is just a demonstation that there is no limits in the tool for how high it can set the clocks, like there is with current versions of powerstrip. On the stock cooler (without any extra fan) at default voltages the range of 830-860MHz is realistic. With voltage modifaction (done by software) and watercooling there should be alot of potential, maybe 1GHz for 24/7 usage.
net wat ik dacht dus![]()
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Ondanks het feit dat Rage3D een grote ATI fan site is, zijn de reviews door Ratchet wel van zeer goede kwaliteit.Ook de reviews van NVIDIA produkten.RappieRappie schreef op maandag 07 mei 2007 @ 14:55:
[...]
Ah. Precies.
Die review maar niet lezen dus.
Ik wil ze zo objectief en waarheidsgetrouw mogelijk zien. Misschien probeer ik dan ook nog wel zo'n HD2800XT kaartje als ze snel zijn, maar vooral super IQ geven.
Je leest het verkeerd. Het is niet 830 core en 860 mem. Het is de core die met gemak tussen de 830 en 860Mhz te klokken is op stock voltages met stock cooler. Over het geheugen wordt met geen woord gerept, maar naar wat ik inmiddels vernomen heb is 1Ghz wel te doen.Astennu schreef op maandag 07 mei 2007 @ 15:04:
[...]
Ja hier was ik ook al bang voor. Ben benieuwd wat de previews straks zeggen want 830 vore en 860 mem lijkt me ook wat laag.
1 Ghz core is ook te doen, maar dan met andere voltages en een andere cooling.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Specs PS3 PSN ID: Vigilante888 (Azie)- VigilanteUSA (USA) - JusticeFreedom (Euro)
Verwijderd
Dit heb ik daarnet gevonden; Ik kan alleen geen chineesVerwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 13:58:
Ik heb dit al eerder gevraagd (2x); Maar het sneeuwt telkens weer onder de de-hoogste-fps-hype
(imho onzin).
Ik zou graag van te voren wat info hebben over de video-decoderingsmogelijkheden (UVD). Ik kan daar bar weinig concreets over vinden. Iemand anders die meer info heeft weten te vinen ?

Nog iemand anders functionele info over UVD ?
(in plaats van info dat sommige shops een video-kaart zullen gaan verkopen )
ik vind 370 euro eigenlijk een koopje, ik ga hier zeker even wat voor sparen en er dan ook 1 halenvigilante888 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 15:28:
Salland heeft ook de His HD 2900XT op hun website staan: http://www.sallandautomat...productinfo.php?pid=34368
Inderdaad; dat weten we nu wel.Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 15:36:
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Is een preorder trouwens over het algemeen duurder of goedkoper dan wanneer je hem een week(of 2/3) na de release besteld?
Verwijderd
Waarschuwing:
[...]
- het 1001 keer herhalen van zelfde 'nieuws' (R600 vertraagd...) is geen nieuws, dus offtopic.
[...]
Wat dan wel? Goed onderbouwde nieuwtjes over ATi videoproducten en hun drivers. Daar gaat het om in een nieuwsdiscussie
Dan zouden de shops niet voorbij komen
Uhmm misschien moet ik die dan nemen ipv de sapphire. Dan heb ik zeker de goede cooler. Maar eens informeren bij Icomputers.vigilante888 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 15:28:
Salland heeft ook de His HD 2900XT op hun website staan: http://www.sallandautomat...productinfo.php?pid=34368
En @ CJ dan heb ik te snel gelezen. Die OC is dan wel aardig ben benieuwd of er straks toevallig nog meer uit te halen is.
http://en.wikipedia.org/wiki/Universal_Video_DecoderVerwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 15:36:
[...]
Dit heb ik daarnet gevonden; Ik kan alleen geen chinees
[afbeelding]
Nog iemand anders functionele info over UVD ?

Bron: http://www.xtremesystems....hp?p=2174180&postcount=21Raising the PCIE freq from 100 to 116MHz on a 975X with a unknown graphics card scaled very good. 118MHz didnt do much on stock clocks, no increase. With oc I tested 120MHz (the limit using SATA) and got a healty increase again, much bigger hen you usually get. On the same clocks.
Dit lijkt er op te wijzen dat de hele R600 serie dus voor PCI Express 2.0 is gemaakt en pas op moederborden die dit ondersteunen echt z'n spierballen kan laten zien.
Uhm interessant ik kan me PCIe bus makkelijk op 20 of hoger clocken. Dus ik zal het wel eens gaan testen of ik dan hogere scores krijg. Maar je moet em dan dus niet op een oud CF moederbord prikken met een 2e R600 zodat je maar 8 lanes per kaart hebt.CJ schreef op maandag 07 mei 2007 @ 16:50:
Het schijnt trouwens dat de R600 beter mee schaalt met het overklokken van de PCIe bus dan je normaal gesproken zou verwachten van een VGA kaart:
[...]
Bron: http://www.xtremesystems....hp?p=2174180&postcount=21
Dit lijkt er op te wijzen dat de hele R600 serie dus voor PCI Express 2.0 is gemaakt en pas op moederborden die dit ondersteunen echt z'n spierballen kan laten zien.
Destination Films D3 komt iets later en is gebakken op het 65nm proces. De D3 zou de performance nog verder omhoog moeten krikken. Deze krijgt een corespeed van 1200Mhz. Voor deze prijs ligt de performance dus rond die van de RV630/G84 wat zeker niet slecht is. Alleen jammer dat het zo laat komt... zou eigenlijk nu gelanceerd moeten worden. Dan zouden de prijzen van AMD en NV nog verder omlaag moeten, wat weer goed is voor onze portemonnee.GPU: Destination Films D2
GPU Speed: 1000Mhz
Process: 90nm @ Fujitsu
Memory interface: 128-bit
3DM06: 5.800
Release: Q4
Price: $155-199
DX Version: 10
Das niet echt handig dan.CJ schreef op maandag 07 mei 2007 @ 16:50:
Wat denk je van toekomst voorbereid??? Of vind je het handiger dat je geen winst hebt als Pci-e V2 gaat gebruiken..... Dus wel handig.
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
ja..maar laten we eerlijk zijn...hoeveel verschil merkte we tussen agp4x en agp8x....of agp 8x en pci-e ?...dat is hooguit enkele procenten wat daarmee gewonnen kan worden....CJ schreef op maandag 07 mei 2007 @ 16:50:
Het schijnt trouwens dat de R600 beter mee schaalt met het overklokken van de PCIe bus dan je normaal gesproken zou verwachten van een VGA kaart:
[...]
misschien dat Kinc het over 50-100 punten heeft in 3dmark
[ Voor 4% gewijzigd door Mr. Detonator op 07-05-2007 17:32 ]
Maar als zo'n 2900XL goed betaalbaar is lijkt dat me wel een mooi kaartje, maar ik vrees dat die ook wel buiten m'n budget zal vallen, dus misschien is het toch niet zo'n verkeerd idee te wachten tot Q3 als de HD2900Pro uitkomt. Dat klinkt toch wel als de ideale kaart voor mij
Het lijkt wel of NU tegenwoordig niet meer belangrijk is. Je koopt toch iets om er NU iets aan te hebben en niet volgend jaar?winwiz schreef op maandag 07 mei 2007 @ 17:27:
[...]
Wat denk je van toekomst voorbereid??? Of vind je het handiger dat je geen winst hebt als Pci-e V2 gaat gebruiken..... Dus wel handig.

Zou wat wezen zeg dat ik een auto koop op waterstof. Zegt de dealer; "U kunt er over 10 jaar in rijden meneer, maar U bent op de toekomst voorbereid".

CJ schreef op maandag 07 mei 2007 @ 16:50:
[...]
Dan kan ik mijn Asus P5W64WS Professional al gelijk afschrijven als ik Crossfire wil draaien? Damn, ik heb nog nooit het volle potentieel uit dat moederbord kunnen halen.

Hopen dat de 8x performance niet meer dan 5% lager is dan de 16x performance, want PCI-E klokfrequentie opschroeven vind ik niet zo verstandig eerlijk gezegd.. Beetje hetzelfde verhaal als de PCI bus overklokken. Kan ook schadelijk zijn voor andere hardware en insteekkaarten. Stimulerende drugs voor videokaarten die PCI-E clock.
Goud is geen geld
Stimulerende drugs voor moederbordfabrikanten (en chipsetfabrikanten) bedoel je zeker?frankknopers schreef op maandag 07 mei 2007 @ 17:33:
Stimulerende drugs voor videokaarten die PCI-E clock.
Verwijderd
En daarom schreef hij natuurlijk "much bigger then you usually get. On the same clocks."Mr. Detonator schreef op maandag 07 mei 2007 @ 17:30:
[...]
ja..maar laten we eerlijk zijn...hoeveel verschil merkte we tussen agp4x en agp8x....of agp 8x en pci-e ?...dat is hooguit enkele procenten wat daarmee gewonnen kan worden....
misschien dat Kinc het over 50-100 punten heeft in 3dmark
Ik heb mijn 1900XT iets van 15 maanden gehad.....(ik dacht dat ik hem veel korter had) Mijn moederboard/processor heb ik tussentijds wel vervangen... Als een videokaart naar behoren presteert en een nieuwe generatie niet echt nieuw bruikbare features heeft, ga ik echt niet bij elke speedupgrade een andere halen hoor. Dus IK vind die toekomst wel degelijk belangrijk...RappieRappie schreef op maandag 07 mei 2007 @ 17:32:
[...]
Het lijkt wel of NU tegenwoordig niet meer belangrijk is. Je koopt toch iets om er NU iets aan te hebben en niet volgend jaar?Tenminste ik wel. En ik denk de meeste mensen die zo'n R600 kopen. Aangezien dat toch al wel tegen het enthousiast segment aanzit.
Zou wat wezen zeg dat ik een auto koop op waterstof. Zegt de dealer; "U kunt er over 10 jaar in rijden meneer, maar U bent op de toekomst voorbereid".
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
ja...en normaal scheelt het bijna niks....en nou scheelt het ietsje meer dan bijna niksCJ schreef op maandag 07 mei 2007 @ 17:41:
[...]
En daarom schreef hij natuurlijk "much bigger then you usually get. On the same clocks."
ik verwacht geen wonderen met de komst van pci-e 2.0
[ Voor 8% gewijzigd door Mr. Detonator op 07-05-2007 17:45 ]
Verwijderd
Tsja, dat krijg je als een merk de performance crown niet meer heeft, dan moeten er andereRappieRappie schreef op maandag 07 mei 2007 @ 17:32:
[...]
Het lijkt wel of NU tegenwoordig niet meer belangrijk is. Je koopt toch iets om er NU iets aan te hebben en niet volgend jaar?Tenminste ik wel. En ik denk de meeste mensen die zo'n R600 kopen. Aangezien dat toch al wel tegen het enthousiast segment aanzit.
argumenten boven water komen om in de picture te komen.
Een beetje hetzelfde als toen met de X850 vs 6800U. Ati had over het algemeen de performancecrown maar de 6800 was zogenaamd beter op de toekomst voorbereid dankzij sm3.0. Dat je daar geen ruk aan hebt omdat de betreffende kaart hoogstwaarschijnlijk te traag is om in de toekomst de dan nieuwe spellen op hi-res te spelen wordt gemakshalve vergeten.
Beter op de toekomst voorbereid gaat tegenwoordig bijna niet meer in de pc business. De ontwikkelingen gaan er gewoon té hard voor.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2007 18:04 ]
Nu beweer je dat een R600 niet werkt met DirectX9 spellen. Het is iets minder qua prestaties dan een 8800 (ter vergelijking) bij DirectX9, maar nog steeds zo snel als een reet in vergelijking met een kaart van de vorige generatie. (X1xx) En waarschijnlijk sneller in DirectX10 dan de 8xxx serie.RappieRappie schreef op maandag 07 mei 2007 @ 17:32:
[...]
Maarja, sommige mensen houden er nou eenmaal van om elk half jaar een nieuwe videokaart te kopen.
[ Voor 6% gewijzigd door MensionXL op 07-05-2007 18:14 ]
en dat baseer je op die ene (niet final) crysis benchmark/grafiek ?MensionXL schreef op maandag 07 mei 2007 @ 18:11:
[...]
En waarschijnlijk sneller in DirectX10 dan de 8xxx serie.
Nee, maar ik schrijf ook 'waarschijnlijk' dus zeker weet niemand het nog.Mr. Detonator schreef op maandag 07 mei 2007 @ 18:12:
[...]
en dat baseer je op die ene (niet final) crysis benchmark/grafiek ?
Als je zeker zou weten dat je met een bepaalde kaart in de toekomst goede prestaties haalt, zou dit inderdaad een argument zijn, maar de prestaties in de toekomst zijn lastig te voorspellen. Voor hetzelfde geld blijkt over een jaar de G80 het beter te doen in de spellen van die tijd. Benchmarks in huidige spellen zijn de enige zekerheid en zijn de beste manier om een aanschaf te verantwoorden.BlackWolf666 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 19:41:
Iedereen heeft het steeds over kopen om er NU plezier van te hebben.. Maar ik neem aan dat je het "nu" zo lang mogelijk wilt laten duren. Als je nu een kaart koopt wil je over 2 weken niet weer naar de winkel. Als het futureproof is duurt je "nu" misschien anderhalf jaar in plaats van een half jaar.. Dus zo'n sterk argument vind ik dat persoonlijk niet.
Helaas maken de benchmarks in huidige spellen nu gebruik van een andere API (DX9) dan die van de toekomst (DX10).Andamanen schreef op maandag 07 mei 2007 @ 19:44:
[...]
Benchmarks in huidige spellen zijn de enige zekerheid en zijn de beste manier om een aanschaf te verantwoorden.
Zoals het er nu naar uit ziet kan je je de huidige generatie games prima spelen op de R600. Hoe de prestaties in de toekomst zijn is natuurlijk nog afwachten. Maar dat geldt voor zowel de G80 als de R600. Wat wel een klein aanknopingspunt kan zijn zijn bijvoorbeeld de verklaring van bepaalde developers over de performance van de R600 en G80 in hun DX10 patches/games alsook het feit dat veel games al geoptimaliseerd zijn voor de Xbox360 architectuur die veel lijkt op de R600. Of dit zich ook daadwerkelijk vertaald in een voordeel voor AMD is natuurlijk ook nog een grote vraag, maar het kan wel meespelen in de beslissing die je maakt over een kaart die je nu wilt kopen.
En vergeet niet dat de hoogte van de fps niet het enige is dat telt voor veel mensen.
Nee, daar doel ik niet op; ik doel op het feit dat er veel wordt gesproken "over de toekomst" en "toekomstgerichtheid". Zoals Apple terecht aangeeft IS er geen toekomst voor computerhardware, en is iets niet toekomstgericht: vandaag is iets nieuw, morgen is er iets nieuwers, en overmorgen is het "oude" geen stuiver meer waard.MensionXL schreef op maandag 07 mei 2007 @ 18:11:
[...]
Nu beweer je dat een R600 niet werkt met DirectX9 spellen. Het is iets minder qua prestaties dan een 8800 (ter vergelijking) bij DirectX9, maar nog steeds zo snel als een reet in vergelijking met een kaart van de vorige generatie. (X1xx) En waarschijnlijk sneller in DirectX10 dan de 8xxx serie.
Nee, met toekomstgerichtheid hoef je bij mij niet aan te komen. Over een jaar heeft niemand het nog over de R600 of G80. Die zijn dan allang weer vergeten, en leven we met de hardware die er dan is. En met games die waarschijnlijk alweer te zwaar zijn om alles @ full te draaien op een R600 of G80.
En dat gediscussieer over dat de R600 sneller in DX10 is mag van mij ook wel ophouden. Er is nog geen benchmark, game of demo beschikbaar... Dus het is gewoon totaal uit de lucht gegrepen en gebaseerd op niks.
Misschien schudt nVidia nog wel iets uit de mouw de komende week of over 2 weken.Een zeer snelle driver ofzo. Ik denk het wel. Al is het niet gebaseerd op een feit.
[ Voor 11% gewijzigd door Format-C op 07-05-2007 20:02 ]
Het is niet helemaal uit de lucht gegrepen. Er zijn verklaringen van devs die aangeven dat een R600 bijvoorbeeld veel sneller is op het gebied van geometryshading, toch een van de grote vernieuwingen van DX10. Zo heeft MS zelfs aangegeven dat ze de DX10 patch van FSX wilden herzien omdat bleek dat de R600 veel meer performance wist te geven met veel geometryshaders in actie.RappieRappie schreef op maandag 07 mei 2007 @ 19:59:
[...]
En dat gediscussieer over dat de R600 sneller in DX10 is mag van mij ook wel ophouden. Er is nog geen benchmark, game of demo beschikbaar... Dus het is gewoon totaal uit de lucht gegrepen en gebaseerd op niks.
Zal wel; maar eerst zien, dan geloven.CJ schreef op maandag 07 mei 2007 @ 20:03:
[...]
Het is niet helemaal uit de lucht gegrepen. Er zijn verklaringen van devs die aangeven dat een R600 bijvoorbeeld veel sneller is op het gebied van geometryshading, toch een van de grote vernieuwingen van DX10. Zo heeft MS zelfs aangegeven dat ze de DX10 patch van FSX wilden herzien omdat bleek dat de R600 veel meer performance wist te geven met veel geometryshaders in actie.
Totdat er iets aantoonbaar is, is het gewoon niet zo.
[ Voor 4% gewijzigd door Format-C op 07-05-2007 20:08 ]
Waarschijnlijk eerder dan je denkt.
Want mocht het zo zijn dat de HD28900 (oeps!
[ Voor 96% gewijzigd door Format-C op 07-05-2007 20:18 ]
Ik maak me geen zorgen over de DX9 performance, zolang die voldoende is om de tijd naar DX10 games als Alan Wake, Crysis ed. te overbruggen houd je er nog een mooie DX10 kaart aan over.
Want zeg nou zelf: Zien jullie het verschil tussen 70 en 80 FPS? Ik wissel die extra frames boven de 70 liever in voor een betere image quality, en laat de R600 daar nou juist allerlei mogelijkheden bieden met 24x CFAA en weet ik veel wat voor features.
Goud is geen geld
Ik hoop dat er inderdaad snel Dx10 games komen, want ik ben er klaar voor... En of ik ze nu draai op een G80 of R600. Het gaat mij erom dat die games gewoon snel komen. We zitten al TIJDEN te wachten op fatsoenlijke games.frankknopers schreef op maandag 07 mei 2007 @ 20:09:
Binnen mum van tijd zijn de zwaarste PC games gemaakt voor DX10, daar waar de R600 architectuur op zijn best is.
En een videokaart die met V-Sync aan goed presteert zou ook wel eens leuk zijn. Want dat is O, zo zwaar. Maar ook zo, zo mooi...
[ Voor 84% gewijzigd door Format-C op 07-05-2007 20:17 ]
Verwijderd
Zo vloeiend draait de 8800GTX Stalker nou ook weer niet hoor, tenminste niet met full HDR aan op 1600x1200frankknopers schreef op maandag 07 mei 2007 @ 20:09:
spellen als Stalker vloeiend kunnen draaien,
Ben beniewd wat de x1900xt ervan bakt.
HD2900.RappieRappie schreef op maandag 07 mei 2007 @ 20:08:
Mooi.
Want mocht het zo zijn dat de HD2800 de GTX er finaal uit blaast in DX10, dan dump ik mijn G80 @ V&A.
En "er uit blazen" is een groot woord. Het verschil zal niet zo groot zijn als ten tijde van de R300 vs NV30. En ook zal het verschil in de ene game groter zijn dan de ander (denk aan bv games met veel geometryshader gebruik). NV heeft veel geleerd van dat debacle en de G80 is gewoon een hele snelle GPU geworden. Maar dat wil niet zeggen dat je de R600 moet onderschatten zeker niet gezien de band die ATI al met MS heeft sinds DX9 en de Xbox360.
En zoals ik al zei, performance is niet het enige dat telt voor veel kopers. Zeker niet in de prijscategorie waar deze kaart in gelanceerd wordt. De HD2900XT brengt goede performance naar een veel grotere groep mensen door de lage prijs.
Verwijderd
Fatsoenlijke games zijn er toch genoeg?Oblivion,NWN2 en binnenkort Two Worlds(bekijk die screenshots!!!)...Allemaal games die tot mijn favorieten worden gerekend,en geloof me:Met de komst van de 2900Xt ga ik ZEKER een verschil zien in vergelijking met mijn 9800-tje...RappieRappie schreef op maandag 07 mei 2007 @ 20:13:
[...]
Ik hoop dat er inderdaad snel Dx10 games komen, want ik ben er klaar voor... En of ik ze nu draai op een G80 of R600. Het gaat mij erom dat die games gewoon snel komen. We zitten al TIJDEN te wachten op fatsoenlijke games.
Dat doe ik ook niet.CJ schreef op maandag 07 mei 2007 @ 20:16:
Maar dat wil niet zeggen dat je de R600 moet onderschatten
Ik probeer alleen aan te geven dat zolang iets niet is aangetoond, er niet zoveel over moet worden gehamerd alsof het WEL aangetoond is.
Niet mijn favorieten, maar smaken verschillen gelukkig.Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 20:18:
Allemaal games die tot mijn favorieten worden gerekend,en geloof me:Met de komst van de 2900Xt ga ik ZEKER een verschil zien in vergelijking met mijn 9800-tje...
Ik game nu al tijden op het snelste van het snelste, dus ik ga niet veel verschil zien.
[ Voor 48% gewijzigd door Format-C op 07-05-2007 20:24 ]
Hier heb je natuurlijk geen gelijk mee. Enige verschil is het BTW percentage 19% vs 21%. Voor de rest zijn de verkoop prijzen van alle fabrikanten die ik ken in Nederland en Belgie gelijk. Daarbij is in Belgie ook nog een heftige prijs oorlog aan de gang bij distributeurs zodat er op bepaalde merken veel minder marge wordt gepakt ivm Nederland. In Nederland heb je weer webshops die erg weinig marge pakken, maar die zitten er in Belgie ook, ik ken er zo 5.Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 03:21:
[...]
ik hou rekening met 400 eurootjes,aangezien ik in Belgie woon,dus...pff,soms ben ik jaloers op de mensen die in Nederland,Duitsland,etc wonen lol...
Verwijderd
Ja,ik weet natuurlijk niet hoe het allemaal in zijn werk gaat,toch lijkt het me dat Belgie bij de meeste hardware-onderdelen een stuk duurder is dan nederland/duitsland,en dat is niet enkel te wijten aan de 21% btw...The Source schreef op maandag 07 mei 2007 @ 20:21:
[...]
Hier heb je natuurlijk geen gelijk mee. Enige verschil is het BTW percentage 19% vs 21%. Voor de rest zijn de verkoop prijzen van alle fabrikanten die ik ken in Nederland en Belgie gelijk. Daarbij is in Belgie ook nog een heftige prijs oorlog aan de gang bij distributeurs zodat er op bepaalde merken veel minder marge wordt gepakt ivm Nederland. In Nederland heb je weer webshops die erg weinig marge pakken, maar die zitten er in Belgie ook, ik ken er zo 5.
Trouwens,welke webshops zijn dat dan?Weet ik waar ik mijn bestelling kan plaatsen lol
Met Vsync aan lopen games toch niet minder snel? Je max fps is alleen gelimiteerd tot je versnellingsfrequentie, bv 60fps/hz. Tenminste, dat dacht ik altijd en zo heb ik het ook altijd ervaren.RappieRappie schreef op maandag 07 mei 2007 @ 20:13:
[...]
En een videokaart die met V-Sync aan goed presteert zou ook wel eens leuk zijn. Want dat is O, zo zwaar. Maar ook zo, zo mooi...
Geen een kaart die een Min FPS van 60 aan kan in de huidige DX 9 games op een hogere resolutie met AA en AF. Jammer genoeg. Dat vind ik ook het mooiste. Maar min fps van 40 moet al aardig lukken.RappieRappie schreef op maandag 07 mei 2007 @ 20:13:
[...]
Ik hoop dat er inderdaad snel Dx10 games komen, want ik ben er klaar voor... En of ik ze nu draai op een G80 of R600. Het gaat mij erom dat die games gewoon snel komen. We zitten al TIJDEN te wachten op fatsoenlijke games.
Met V-sync aan is echt VEEL en VEEL zwaarder. Maar ook veel en veel mooier. Het is niet zomaar een FPS cap, er moet gewoon harder gewerkt worden door de kaart.kutkip schreef op maandag 07 mei 2007 @ 20:32:
[...]
Met Vsync aan lopen games toch niet minder snel? Je max fps is alleen gelimiteerd tot je versnellingsfrequentie, bv 60fps/hz. Tenminste, dat dacht ik altijd en zo heb ik het ook altijd ervaren.
(CJ, weet jij misschien hoe dit zit met V-Sync? Ik spreek alleen uit ervaring, en weet dat het veel zwaarder is, het technische verhaal weet ik echter niet)
@ Astennu; ik ben V-sync verslaafd; het is imho de beste beeldverbeteraar die er is voor TFT gaming. Zou hier niet iets voor te bedenken zijn door videokaartenbakkers?
[ Voor 13% gewijzigd door Format-C op 07-05-2007 20:39 ]
Met v-sync wil je vooral triplebuffering hebben, anders kakt je framerate in zodra deze de frequentie van je monitor refreshrate niet haalt. Stel je draait 84 frames op 85 hz. Met double buffering zakt je framerate dan in naar 42 fps. Met triple heb je zo goed als 84 fps!RappieRappie schreef op maandag 07 mei 2007 @ 20:35:
[...]
Met V-sync aan is echt VEEL en VEEL zwaarder. Maar ook veel en veel mooier. Het is niet zomaar een FPS cap, er moet gewoon harder gewerkt worden door de kaart.
(CJ, weet jij misschien hoe dit zit met V-Sync? Ik spreek alleen uit ervaring, en weet dat het veel zwaarder is, het technische verhaal weet ik echter niet)
@ Astennu; ik ben V-sync verslaafd; het is imho de beste beeldverbeteraar die er is voor TFT gaming. Zou hier niet iets voor te bedenken zijn door videokaartenbakkers?
Rivatuner en dxtweaker hebben beide de mogelijkheid TP te forceren, de eerste werkt ook Vista.
Niet op voorraad.
http://www.hardforum.com/showthread.php?t=928593
@ Edward: tnx
[ Voor 9% gewijzigd door Format-C op 07-05-2007 20:58 ]
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Iemand?Brasher schreef op maandag 07 mei 2007 @ 19:40:
Er zit trouwens echt een heel groot verschil tussen de prijzen van verschillende X1950Pro kaarten. Sommige duurdere zullen dan misschien wat hoger geklokt zijn of hebben 512MB geheugen, maar ik zie er ook een Powercolor van 125,10 tussen staan. De eerstvolgende in het lijstje is dan de Sapphire, van 141 euro. Zitten er (grote) verschillen tussen deze kaarten? En is de kwaliteit van Powercolor ook betrouwbaar genoeg?

Die jongens doen elke DX generatie mee maar daar blijft het ook bij. Zelf al haalt ie de performance dan nog haalt iedereen een RV630 of G84 of een ander model in dezelfde prijsklasse. S3 is niet zo bekend en de beloofde performance is in de praktijk altijd minder.CJ schreef op maandag 07 mei 2007 @ 17:09:
Er is op dit moment geen [Algemeen] S3 Nieuwsdiscussie Topic, maar toch even wat nieuws over hun.... Ze komen in Q4 met hun D2, een DX10 mainstream GPU.
[...]
Destination Films D3 komt iets later en is gebakken op het 65nm proces. De D3 zou de performance nog verder omhoog moeten krikken. Deze krijgt een corespeed van 1200Mhz. Voor deze prijs ligt de performance dus rond die van de RV630/G84 wat zeker niet slecht is. Alleen jammer dat het zo laat komt... zou eigenlijk nu gelanceerd moeten worden. Dan zouden de prijzen van AMD en NV nog verder omlaag moeten, wat weer goed is voor onze portemonnee.
Toekomst voorbereid zijn is altijd leuk maar tegen dat je het echt nodig hebt heeft de concurrentie ook een product klaar staan met die technologie.winwiz schreef op maandag 07 mei 2007 @ 17:27:
[...]
S3 heeft afaik geen dx8 product gehad, eigenlijk was de deltachrome/gamachrome het eerste product van de nieuwe S3, het bedrijf was door VIA nieuw leven ingeblazen er zijn veel deltachrome igp's verkocht, de retail was echter een flop.Hacku schreef op maandag 07 mei 2007 @ 21:22:
Die jongens doen elke DX generatie mee maar daar blijft het ook bij. Zelf al haalt ie de performance dan nog haalt iedereen een RV630 of G84 of een ander model in dezelfde prijsklasse. S3 is niet zo bekend en de beloofde performance is in de praktijk altijd minder.
Destination Films is het eerste product waar S3 voldoende tijd voor had en ze zijn er al mee bezig sinds de introductie van de Deltachrome (ergens in 2003), ik hoop dat dit een deftig product wordt.
VIA zal de geldkraan naar S3 niet snel toedraaien zeker als ze in de toekomst ook gpu's op hun processors willen integreren.
En gaan geometryshaders werkelijk de bottleneck vormen in (de eerste) dx10 games?
Ik bedoel, heeft de R600 ook een praktisch voordeel?
Niet op voorraad.
GS gaat niet de bottleneck vormen maar er zijn verschillende developers die praten over verschillen van 50% tot 5x sneller tov een GTX. daar komen ook de Juarez DX10 benchmarks vandaanedward2 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 22:24:
Vwb de DX10 performance van de R600. Ik heb op het forum van b3d nog niet veel hints ed in die richting gezien.
En gaan geometryshaders werkelijk de bottleneck vormen in (de eerste) dx10 games?
Ik bedoel, heeft de R600 ook een praktisch voordeel?
Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen
Verwijderd
Haha ? Da geloof je nu tog zelf nieneliz schreef op maandag 07 mei 2007 @ 22:37:
[...]
GS gaat niet de bottleneck vormen maar er zijn verschillende developers die praten over verschillen van 50% tot 5x sneller tov een GTX. daar komen ook de Juarez DX10 benchmarks vandaan
Maakt het uit wat hij gelooft of wat een ander gelooft? Het gaat er om wat de mensen ervaren die de games aan het maken zijn die jij straks gaat spelen.
En jij weet natuurlijk haarfijn hoe geometry shaders in elkaar zitten, waardoor je kan verklaren waarom verschillende devs al hebben aangegeven dat de R600 geometryshaders sneller zijn dan die van de G80.

Zo'n verklaring van MS als hieronder komt natuurlijk zo maar niet uit de lucht vallen om maar even een voorbeeldje te geven:
http://blogs.msdn.com/ptaylor/default.aspxEarly tests on ATI hw show their geometry shader unit is much more performant than the GS unit on the NV hw. That could influence our feature plan.
^^ En dat was met beta-drivers voor ATI vs final drivers voor NV.
[ Voor 3% gewijzigd door CJ op 07-05-2007 23:34 ]
Perfecte uitleg. Heb meteen Tripple buffering aan gezet in wow in inderdaad van 30 FPS naar 45RappieRappie schreef op maandag 07 mei 2007 @ 20:57:
Hier een stuk over V-Sync:
http://www.hardforum.com/showthread.php?t=928593
@ Edward: tnx
Astennu schreef op maandag 07 mei 2007 @ 23:33:
[...]
Perfecte uitleg. Heb meteen Tripple buffering aan gezet in wow in inderdaad van 30 FPS naar 45. Dus in sommige gevallen scheelt het heel veel
.
In WoW heb ik Vsync en Triple buffering al een tijd lang uit staan... Mijn fps schoot naar 80-100 ipv rond de 45 te zitten op mijn X1950XT. Natuurlijk zit ik nog altijd met mijn refreshrate van 75Mhz, maar ik heb echt het gevoel dat het nu een stuk soepeler speelt.
Dat is een goede zal het eens proberen of het helpt. krijg je alleen wel tearing.CJ schreef op maandag 07 mei 2007 @ 23:36:
[...]
offtopic:
In WoW heb ik Vsync en Triple buffering al een tijd lang uit staan... Mijn fps schoot naar 80-100 ipv rond de 45 te zitten op mijn X1950XT. Natuurlijk zit ik nog altijd met mijn refreshrate van 75Mhz, maar ik heb echt het gevoel dat het nu een stuk soepeler speelt.
Edit:
Heb het even getest. Maar hielp niets. Ik denk dat me kaart aan de max zit op 1920-1200 met alles maxed en dus AF full in game en 6xAA. Kaart loopt op 575-800 low volt. Op 650-800 krijg ik misschien 5-7 FPS er bij. Dus dan heb ik geen 41 maar 47. Maar v-sync uit hielp niet bleef 47.
[ Voor 23% gewijzigd door Astennu op 08-05-2007 00:06 ]
afaik zit het zo:
Je beeldscherm haalt op de ingestelde Hz een beeldje uit de beeldbuffer van je grafische kaart. 60Hz is vrij standaard bij een TFT en betekend een 60x per seconde ofwel 60 beeldjes(of frames)/seconde.
Dat wil dus zeggen dat wanneer je boven de 60FPS zit het voor een TFT toch geen *piep* uit maakt omdat ie het toch niet zo snel op kan halen. Maar het wordt erger!!
Met v-sync uit is de FPS dus niet gelimiteerd en kun je dus rustig 120FPS halen bij 60Hz.... Maaarr, op het moment dat je beeldscherm bezig is met het beeldje uit de beeldbuffer op te halen voor display wordt ie al weer overschreven door het volgende beeld, dit kan volledig of gedeeltelijk zijn, afhankelijk van het verschil in FPS en hz. Hierdoor kun je texture-tearing zien (google it) dit zijn in feite delen van textures van het ene beeldje gemixt met delen van het andere beeldje. Het valt ook niet altijd op.
Met V-sync aan wordt je max fps dus gelimiteerd op het aantal hz van je beeldscherm. Hierdoor heb je geen/veel minder kans op texture-tearing en dus vaker een strakker beeld (qua textures).
Dat is V-sync zoals ik het ken, een handje vol centen
There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan
Ik heb zelf dus ook nooit gemerkt dat vsync de prestaties naar beneden haalt. Natuurlijk lijkt het wel zo als je bv 3D Markt draait dan komt er een lagere score uit. Verder staat er bij de drivers van nvidia ook dat triple buffering aan te raden is bij het inschakelen van vsync. Eigenlijk zou het vanzelf aan moeten gaan natuurlijk, dat zou het beste zijn.Astennu schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 00:02:
[...]
Dat is een goede zal het eens proberen of het helpt. krijg je alleen wel tearing.
Edit:
Heb het even getest. Maar hielp niets. Ik denk dat me kaart aan de max zit op 1920-1200 met alles maxed en dus AF full in game en 6xAA. Kaart loopt op 575-800 low volt. Op 650-800 krijg ik misschien 5-7 FPS er bij. Dus dan heb ik geen 41 maar 47. Maar v-sync uit hielp niet bleef 47.
Verwijderd
Da's een probleem van mijn host die in de US zit. Op de een of andere manier vliegt de verbinding er rond middernacht uit en doen de plaatjes het dan even niet. Maar dit probleem is meestal snel weer verholpen.Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 00:24:
Aargh de plaatjes uit de TS van de 2400's en de 2600's zijn weg. Iemand ze toevallig opgeslagen?
Verwijderd
Ik vind dit nog wel de mooiste quote (van Tim Sweeney, Epic)Astennu schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 00:02:
[...]
Dat is een goede zal het eens proberen of het helpt. krijg je alleen wel tearing.
Edit:
There is no visual benefit to having a game render more frames per second than your monitor is displaying.
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
Verwijderd
Uit het vorige deel geplukt.... Gewoon effe zoeken op HD2400 of HD2600:Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 00:41:
Ah ok, heb je ze nog staan zo? Kun je ze me mss ff mailen? Ergens gepost en kan ze nergens anders vinden...
HD2400XT

HD2400Pro

HD2600XT: http://www.hardspell.com/...326-9fb4-9b91cd7530b9.jpg
HD2600Pro: http://www.hardspell.com/...774-aee6-0f7c4aecbcdd.jpg
[ Voor 6% gewijzigd door CJ op 08-05-2007 00:58 ]
Dat is niet helemaal wat v-sync doet, zie de link naar hardforum waarin het haarfijn wordt uitgelegd. Zoals jij het uitlegt wordt er niet gesynct, alleen gecapped. Met v-sync heb je niet alleen minder last van tearing, het komt helemaal niet meer voor.Oet schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 00:16:
V-Sync is eigenlijk alleen maar van belang bij een TFT afaik..
afaik zit het zo:
Klopt alleen ik heb een kleine toevoeging:Oet schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 00:16:
V-Sync is eigenlijk alleen maar van belang bij een TFT afaik..
afaik zit het zo:
Je beeldscherm haalt op de ingestelde Hz een beeldje uit de beeldbuffer van je grafische kaart. 60Hz is vrij standaard bij een TFT en betekend een 60x per seconde ofwel 60 beeldjes(of frames)/seconde.
Dat wil dus zeggen dat wanneer je boven de 60FPS zit het voor een TFT toch geen *piep* uit maakt omdat ie het toch niet zo snel op kan halen. Maar het wordt erger!!
Met v-sync uit is de FPS dus niet gelimiteerd en kun je dus rustig 120FPS halen bij 60Hz.... Maaarr, op het moment dat je beeldscherm bezig is met het beeldje uit de beeldbuffer op te halen voor display wordt ie al weer overschreven door het volgende beeld, dit kan volledig of gedeeltelijk zijn, afhankelijk van het verschil in FPS en hz. Hierdoor kun je texture-tearing zien (google it) dit zijn in feite delen van textures van het ene beeldje gemixt met delen van het andere beeldje. Het valt ook niet altijd op.
Met V-sync aan wordt je max fps dus gelimiteerd op het aantal hz van je beeldscherm. Hierdoor heb je geen/veel minder kans op texture-tearing en dus vaker een strakker beeld (qua textures).
Dat is V-sync zoals ik het ken, een handje vol centen
Wat v-sync doet is een regel maken die zegt dat de backbuffer geen data naar de framebuffer kan kopieren tot dat de monitor een refresh heeft gedaan. Met een FPS hoger dan de refresh rate is dit geen probleem. Er wordt een frame gerenderd en het systeem wacht tot deze opgehaald is en renderd de volgende. In het geval van Double-Buffering: heb je dus een probleem als je monitor 75 keer per seconde ververst en je kaart maar 50 FPS doet:
De monitor heeft net een refresh gedaan en frame 1 wordt doorgestuurd naar de framebuffer. De Kaart rendert nu 2/3e van de 2e frame wordt gerendert in de back-buffer. De Monitor kopieert nu frame 1 uit de frramebuffer. Vervolgens maakt de kaart Frame 2 af maar hij moet wachten tot de volgende refresh. Dus de Monitor pakt opnieuw frame 1. Nu kan frame 2 vanuit de back-buffer naar de framebuffer gekopieerd worden. En de VGA kaart begint aan frame 3 rendert weer 2/3e als de monitor frame 2 uit kopieert. De VGA Kaart maakt frame 3 af maar moet wachten tot een refresh van de monitor en de monitor pakt dus weer frame 2. nu mag frame 3 wel naar de frame buffer gekopieerd worden. Vervolgens krijg jij dus 37,5 FPS op je scherm en niet 50.
Als je 60 hz hebt kun je dus alleen 60-30-20-15-12-10 enz fps krijgen.
Bij Tripple buffering heb je een Dubble Back-buffer en krijg je het volgende: ( Weer 75 Hz 50 FPS )
Frame 1 Zit in de framebuffer. De Kaart rendert nu 2/3e van het 2e frame in de back-buffer. De Monitor haalt nu frame 1 uit de frame buffer. Vervolgens gaat de VGA verder met frame 2 en als hij klaar is met frame 2 gaat hij alvast 1/3e van frame 3 in de 2e backbuffer renderen. De monitor pakt dan frame 2 uit de eerste Er komt nu een refresh en de monitor pakt weer frame 1 uit de buffer. Nu mag de 2e frame uit de eerst back-buffer naar de frame buffer gekopieerd worden en het eerst deel van frame 3 uit 2e back-buffer naar de eerste back-buffer. Nu wordt de frame 3 in de eerste back-buffer af gemaakt. De Monitor doet weer een refresh en pakt frame 2 voor de eerste keer uit de frame buffer. En frame 3 wordt uit de back-buffer naar de frame buffer gekopieerd. En dan begint dit stukje weer opnieuw.
Tripple buffering zorgt er voor dat de VGA kaart niet hoeft te wachten tot hij weer mag renderen. In het voorbeeld hier boven kreeg je dus gewoon 50 FPS die de kaart kon halen.
Dit is wel een lang verhaal geworden. Ik moet ook toegeven dat ik het stukje van HardForum er nog eens bij heb gepakt om alles goed uit te leggen/over te nemen. Maar het maakt denk ik wel veel duidelijk.
Sorry voor het offtopic gepraat. We gaan weer op naar de R600 en R650
R650 is Radeon HD2950XTX
Ati didn't launch the R600 chip and it is already planning a new shrinked launch. It won't be launching the 1024 MB graphic card until Q3. It plans to launch R650 chip and brand it as Radeon HD2950XTX, 1024 MB GDDR4.
The chip is called R650 and it is a 65 nanometre core, how convenient. With this new chip ATI might have a fighting chance against Geforce 8800 Ultra but the real question is what will Nvidia have at that time.
The cards are scheduled for late Q3 so you should expect them in August or September time, in case they don't get postponed.
[ Voor 9% gewijzigd door Astennu op 08-05-2007 09:54 ]
Voor de compleetheid op het forum, je vermijd tearing -en- framedrops als je daarbij ook triple buffering aanzetm277755 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 01:07:
[...]
Dat is niet helemaal wat v-sync doet, zie de link naar hardforum waarin het haarfijn wordt uitgelegd. Zoals jij het uitlegt wordt er niet gesynct, alleen gecapped. Met v-sync heb je niet alleen minder last van tearing, het komt helemaal niet meer voor.
De meeste mensen deugen!
CJ schreef op maandag 07 mei 2007 @ 23:36:
[...]
offtopic:
Bedoel je dat hij naar 80-100 schoot toen je Vsync en TB aanzette? Want dan schoot hij waarschijnlijk naar precies het dubbele 90 dus, zoals uitgelegd op HardForum. Als je het uitzette (zo zou je jouw zin ook kunnen lezen) is het raar dat hij ineens zo omhoog springt volgens de theorie.
De meeste mensen deugen!
Mss zou het wel een geweldige uitvinding zijn om een monitor te maken die zich aan past aan het aantal fps
Dus heb je 42fps, draait je monitor op 42hz
/Ontopic;
Is de pre order prijs vaak hoger of lager dan wanneer je hem koopt als hij net uit is?
[ Voor 26% gewijzigd door Vinze op 08-05-2007 10:42 ]
Cassius schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 10:23:
[...]
offtopic:
Bedoel je dat hij naar 80-100 schoot toen je Vsync en TB aanzette? Want dan schoot hij waarschijnlijk naar precies het dubbele 90 dus, zoals uitgelegd op HardForum. Als je het uitzette (zo zou je jouw zin ook kunnen lezen) is het raar dat hij ineens zo omhoog springt volgens de theorie.
Nee, precies zoals ik het zei. Met Vsync en TB had ik een veel lagere fps. Zonder schoot hij met het dubbele omhoog. Dit kan ook aan WoW zelf liggen, want er zaten nogal wat bugs in. Eerst de fps cap van 64fps op dualcore CPUs en ook TB wat niet goed werkte en de fps dus gehalveerd bleef. Ik heb verder eigenlijk altijd Vsync + TB uit gehad in WoW en zit continue op een hoge framerate van rond de 80-100fps behalve in Shattrath of in 25man raids). Zal straks effe kijken of er wat veranderd is.
Dan iets ontopics:

Meer hier, maar dan moet je wel geregistreerd staan als je alles wilt zien: http://my.ocworkbench.com...d.php?p=412421#post412421
Ik zal binnenkort ook even de Mobility Radeon HD2000 serie toevoegen aan de first post. Er zit weer een addertje onder het gras bij een kaart en dat is de Mobility Radeon HD2300. Dit schijnt een DX9 kaart te zijn met UVD (dus gebaseerd op de RV550). Beetje jammer als dat echt zo is. Hadden ze net een mooie verklaring voor de scheiding tussen de DX9 en DX10 kaarten en dan spreken ze zichzelf mooi direct weer tegen.

Dan nog wat pics van Ruby: http://i14.tinypic.com/677o8xf.jpg en http://i14.tinypic.com/628znt0.jpg
[ Voor 4% gewijzigd door CJ op 08-05-2007 11:02 ]
1.Viasco schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 10:41:
/Offtopic;
Mss zou het wel een geweldige uitvinding zijn om een monitor te maken die zich aan past aan het aantal fps
Dus heb je 42fps, draait je monitor op 42hz
/Ontopic;
Is de pre order prijs vaak hoger of lager dan wanneer je hem koopt als hij net uit is?
Dat wil je niet.. wat denk je dat er met je hoofd gebeurt als je naar 19hz zit te kijken op een CRT?
2. Pre-Order prijs is meestal hoger.
zoals het er nu uitziet kost de XT hier in nederland eerder €349 dan €399, de prijs waar de meeste pre-orders nu zitten..
Verwijderd
Toch wel weer jammer van die hoekige kaaklijn.... Ik dacht dat TruForm dat netjes glad zou maken?CJ schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 10:49:
Dan nog wat pics van Ruby: http://i14.tinypic.com/677o8xf.jpg en http://i14.tinypic.com/628znt0_th
<edit>werkende link
[ Voor 38% gewijzigd door rapsac op 08-05-2007 11:07 ]
Xeon e5-2695 V3, RX Vega 64, Rift | PS3 | PS4 Pro,PSVR
Wat was de laatste ATi GPU met hardware TruForm?Ik dacht dat TruForm dat netjes glad zou maken?
De Radeon 8500neliz schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 11:02:
[...]
Wat was de laatste ATi GPU met hardware TruForm?
Zou een schande zijn en ik vind dat de pers AMD daar super hard op moet afrekenen ook al ben ik fan van AMD en ATi. Dit kan gewoon niet. Ik vond die X2300 grap al niet kunnen en de X1050 ook niet. Ze moeten niet dingen anders laten lijken dan ze zijn. En als ze dan ook nog een HD2300 gaan uitbrengen met DX9 wordt het helemaal te gek. 2050 is ook al niet netjes maar met HD2300 en X2300 zeg je dat het de opvolger van de X1300 is en het is eigenlijk gewoon hetzelfde.....CJ schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 10:49:
[...]
offtopic:
Nee, precies zoals ik het zei. Met Vsync en TB had ik een veel lagere fps. Zonder schoot hij met het dubbele omhoog. Dit kan ook aan WoW zelf liggen, want er zaten nogal wat bugs in. Eerst de fps cap van 64fps op dualcore CPUs en ook TB wat niet goed werkte en de fps dus gehalveerd bleef. Ik heb verder eigenlijk altijd Vsync + TB uit gehad in WoW en zit continue op een hoge framerate van rond de 80-100fps behalve in Shattrath of in 25man raids). Zal straks effe kijken of er wat veranderd is.
Dan iets ontopics:
[afbeelding]
Meer hier, maar dan moet je wel geregistreerd staan als je alles wilt zien: http://my.ocworkbench.com...d.php?p=412421#post412421
Ik zal binnenkort ook even de Mobility Radeon HD2000 serie toevoegen aan de first post. Er zit weer een addertje onder het gras bij een kaart en dat is de Mobility Radeon HD2300. Dit schijnt een DX9 kaart te zijn met UVD (dus gebaseerd op de RV550). Beetje jammer als dat echt zo is. Hadden ze net een mooie verklaring voor de scheiding tussen de DX9 en DX10 kaarten en dan spreken ze zichzelf mooi direct weer tegen.De rest 2400 en 2600 varianten zijn wel gewoon DX10 kaarten.
Dan nog wat pics van Ruby: http://i14.tinypic.com/677o8xf.jpg en http://i14.tinypic.com/628znt0.jpg
Maar ik ben wel benieuwd naar de HD2600 Mobility. En of een HD2900 Mobility als die überhaupt komt....
[ Voor 78% gewijzigd door Astennu op 08-05-2007 11:25 ]
Waarom zou hardware tesselation per definite beter zijn dan software tesselation?Astennu schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 11:08:
De Radeon 8500De nieuwe R600 heeft een Tesselation Unit net als de Xbox 360 GPU. En die kan soortgelijke dingen doen alleen dan beter
.
TruForm was een goed idee alleen niet compatible. vandaar dat dit soort dingen allemaal in een VS gedaan worden.
Er bestaat niet zoiets als een programmable Tesselation unit in een R600. Volgens mij komt die onzin van it-review.net. Sterker nog.. uit hetzelfde stukje dat claimede dat de 2400 ook 320 Stream Processors zou hebben, gelijk aan de 2900.
[ Voor 13% gewijzigd door neliz op 08-05-2007 11:53 ]
Ziet er naar uit dat er geen blackbox coupon in zit in de versie van Jetway. Maarja, de Blackbox coupon was ook alleen voor AIB partners.
Specs PS3 PSN ID: Vigilante888 (Azie)- VigilanteUSA (USA) - JusticeFreedom (Euro)
Xeon e5-2695 V3, RX Vega 64, Rift | PS3 | PS4 Pro,PSVR
De meeste distri's hebben de kaart al op voorraad. Dollarshop is onderdeel van MOKA distribution. En MOKA is weer de distributeur van Sparkle en Jetway. Dus als dollarshop zeggen dat ze voorraad hebben, dan betekend het gewoon dat MOKA hem op voorraad heeft.rapsac schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 11:37:
Ik post de link omdat ie hier op voorraad is, en er staat niks van een levertijd..
Die 'onzin' komt van een AMD slide waar duidelijk zichtbaar een "Programmable Tesselator" te zien is die de vertex assembler ondersteunt.neliz schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 11:29:
[...]
Waarom zou hardware tesselation per definite beter zijn dan software tesselation?
TruForm was een goed idee alleen niet compatible. vandaar dat dit soort dingen allemaal in een VS gedaan worden.
Er bestaat niet zoiets als een programmable Tesselation unit in een R600. Volgens mij komt die onzin van it-review.net

Elke HD kaart heeft deze programmable tesselator en dit zou kunnen verklaren waarom de R600 beter is met geometry dan een G80.
Sapphire is toch ook een AIB van ATi ? Dus daar zal er dan ook wel een bij zittenvigilante888 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 11:35:
[...]
Ziet er naar uit dat er geen blackbox coupon in zit in de versie van Jetway. Maarja, de Blackbox coupon was ook alleen voor AIB partners.
Dat ding heet de GTU (Geo. Tes. Unit) volgens MS zou het een onderdeel of ondersteuning moeten zijn voor de Topology processor.
Dus, is het bijna dezelfde unit als uit Xenos, dan is'tie fixed-function.
[ Voor 36% gewijzigd door neliz op 08-05-2007 12:21 ]
Klopt. Dat staat hier verder ook niet ter discussie. Maar maakt het je dan niet nieuwsgierig naar dat gele hokje in de R600 slide waarin duidelijk de woorden "Programmable" en "Tesselator" staan?neliz schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 12:06:
De Xenos had al helemaal geen programmable Tesselator. dat ding is zo fixed function als het maar zijn kan.
Dat ding heet de GTU (Geo. Tes. Unit)
Maar daar praat hij alleen via de Vertex Assembler en is er geen link met de Geometry processor..waarom?CJ schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 12:20:
[...]
Klopt. Dat staat hier verder ook niet ter discussie. Maar maakt het je dan niet nieuwsgierig naar dat gele hokje in de R600 slide waarin duidelijk de woorden "Programmable" en "Tesselator" staan?
Dit topic is gesloten.
Klinkt kinderachtig, maar blijkt iedere keer weer nodig:
- geen Ati vs nVidia geflame (of onnodige vergelijkingen)
- niet op de man spelen - een ander voor fanboy uitmaken = OW wegens flamen
- geen slowchat
- het 1001 keer herhalen van zelfde 'nieuws' (R600 vertraagd...) is geen nieuws, dus offtopic.
- als je iets beweert, onderbouw het. Als het van een roddelsite (Inquirer) komt, geef dat aan en verkondig het niet als heilige waarheid
Wat dan wel? Goed onderbouwde nieuwtjes over ATi videoproducten en hun drivers. Daar gaat het om in een nieuwsdiscussie :)