Het grote BMW topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 18 Laatste
Acties:
  • 14.583 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:56

Daniel

Kapitein NCC-1701
Spiller schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 21:48:
545? Wat weet jij wat wij niet weten?
Er is een 545 geweest hoor, die maken ze alleen nu niet meer. Hence, gebruikt voordeliger :) Enige verschil met de 550i is 34 pk en 40 Nm minder.
Pavla schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 09:09:
Welk model is dat, het lijkt een Z4 achterkant met een 3/5 serie voorkant. Nou ben ik nog niet echt into de modellen van BMW dus als ik iets heel doms zeg... |:(
Ja :P Het het zijn drie verschillende auto's: Z4 M Coupe, M6 en een 335i Coupe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Magic666

No one's neighbour!

Bedankt want ik ben ook niet into the BMW modellen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Waarom niet gewoon een nette 535d met M-pakket? Als dagelijkse auto. Sleurt ook als een beest.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 4629 op 12-05-2007 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 19:23

-Sander-

///M Powerrrrrr

[Nog een filmpje van gisteren trouwens: link (±400 Mb)
Leuk filmpje en goed commentaar :) (je kan zo bij TopGear ;))
Valt me trouwens tegen hoe die bak is, had niet verwacht dat hij zo langzaam zou zijn.
Je ziet en hoort hem traag reageren terwijl jou 6-serie dat niet heeft. (zelfde systeem ?)

Verder wel ziek om te zien wat voor sprongen hij maakt, echt niet normaal.
Geschikt als daily driver, mjah ik weet het niet ik denk toch dat jou 6 veel comfortabeler en fijner rijd dan deze M5.

Ik zou als ik jou was dan ook niet zomaar overstappen naar een 5-serie het verschil tussen de 5 & 6 is imho erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Anoniem: 4629 schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 09:51:
Waarom niet gewoon een nette 535d met M-pakket? Als dagelijkse auto. Sleurt ook als een beest.
Erg 'gewoon' inderdaad 8)7

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja gewoon. Zo exclusief is dat niet hoor. Er rijden er wat minder van rond dan een 520 of een 525, sure, maar vergeleken met een 645 zijn ze 'gewoon'.

Kan er mee te maken hebben dat ik al jaren heel wat kilometers maak in 5-series maar toch. Je ziet ze genoeg rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-06 20:23
Daniel schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 19:19:
Nog een filmpje van gisteren trouwens: link (±400 Mb)
Leuk filmpje. :) Had je alleen niet even kunnen melden dat je met een M5 aan het rondblazen was in mijn hometown ;). Ik dacht toch zelfs even dat ik in de lesauto zat, ik was daar ook nog die dag. :X

En zit het Tweakers HQ daar? Nooit geweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Anoniem: 4629 schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 09:51:
mwah, dr zit toch echt een groot verschil tussen hoor.

tuurlijk is een 535d ook fantastisch, hij is echt niet slecht maar het is gewoon dat een M5 zoveel beter is.

of het zoveel extra geld waard is valt te betwisten maar als je zoekt naar de ultieme rijervaring telt geld natuurlijk even niet meer ;)

ik zou zeggen, zolang je hem kan betalen moet je het doen, je leeft maar 1 keer. En geloof me, veel mensen van jouw leeftijd zouden willen dat ze zon auto konden betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

bolleh schreef op zondag 13 mei 2007 @ 00:25:
[...]

het is gewoon dat een M5 zoveel beter is.
Eh... Beter....?

Anders, zeker, maar beter; zeker niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
De 535d is toch meer een alternatief voor een 545/550, en veel minder voor een M5. Al is het maar vanwege de prijs :P Als je een M5 koopt kies je bewust voor een sportieve instelling waar de rest ondergeschikt aan is, de 535d is veel meer een compromis tussen snelheid, comfort en verbruik. De M5 is gewoon een veel extremere auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 21:40

Naboo

#WINNING!! DUH!

bolleh schreef op zondag 13 mei 2007 @ 00:25:
[...]

mwah, dr zit toch echt een groot verschil tussen hoor.

tuurlijk is een 535d ook fantastisch, hij is echt niet slecht maar het is gewoon dat een M5 zoveel beter is.

of het zoveel extra geld waard is valt te betwisten maar als je zoekt naar de ultieme rijervaring telt geld natuurlijk even niet meer ;)

ik zou zeggen, zolang je hem kan betalen moet je het doen, je leeft maar 1 keer. En geloof me, veel mensen van jouw leeftijd zouden willen dat ze zon auto konden betalen :)
sorry, maar als geld geen issue geweest zou zijn, zou ik geen M5 kopen voor dagelijks gebruik, want dat is waar het hier om gaat. Daniel gaf zelf al aan, het verbruik en onderhoud zijn ook niet misselijk van een M5.

Natuurlijk is de M5 een prachtbak en ik zou m ook zeker kopen als ik het geld had, maar dan wel als 2e auto.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

7th-Phoenix schreef op zondag 13 mei 2007 @ 11:40:
[...]

Natuurlijk is de M5 een prachtbak en ik zou m ook zeker kopen als ik het geld had, maar dan wel als 2e auto.
Snap ik het nog niet...

Dan zou ik een M6 of Z4m kopen... Als het dan persé een BMW moest zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Iemand hier ervaring met GABRIEL schokdempers??

Zoals reeds eerder gemeld moeten mijn schokdempers vervangen worden van mijn E36, nu kan ik voor 89,- 2 achterschokdempers en voor 184,- 2 voor schokdempers kopen van het merk GABRIEL, incl. 3 jaar garantie.

Klinkt dit te mooi om waar te zijn? Ik heb totaal geen idee wat een normale prijs is voor die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Nu online
MikeyMan schreef op zondag 13 mei 2007 @ 02:27:
[...]

Eh... Beter....?

Anders, zeker, maar beter; zeker niet...
als je een dure bmw koopt is dat vrijwel altijd vanwege hoe goed een bmw rijdt, de M modellen zijn daarin natuurlijk de logische top. Dus een M5 met betere remmen, betere handling, sterkere motor, betere beleving alszijnde sportsedan. Natuurlijk is een M5 dan beter dan een 535d ;)
7th-Phoenix schreef op zondag 13 mei 2007 @ 11:40:
[...]

sorry, maar als geld geen issue geweest zou zijn, zou ik geen M5 kopen voor dagelijks gebruik, want dat is waar het hier om gaat. Daniel gaf zelf al aan, het verbruik en onderhoud zijn ook niet misselijk van een M5.

ik bedoelde natuurlijk, als je een M5 kunt betalen, dus niet alleen de aanschaf, maar ook het onderhoud kunt betalen...waarom zou je het dan niet doen?

waarom niet als dagelijkse auto gebruiken? ok een andere auto voor erbij is handig maargoed in amerika is het niet ongebruikelijk om een M5 als dagelijkse bak te gebruiken. je zult ze niet bij bosjes zien maar ik heb er in me vakantie toch redelijk wat gespot, en de wegen daar zijn veel slechter voor een auto dan hier

de hoeveelheid geklapte banden die je daar langs de snelweg ziet liggen is absurd

[ Voor 52% gewijzigd door bolleh op 13-05-2007 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

nou, ik denk bij dagelijks gebruik toch ook de ritjes naar de supermarkt enzo en met de manier waarop de M5 is afgesteld lijkt me dat niet echt comfortabel, weinig rubber, stijve vering, leuk over klinkerweggetjes en drempels. :X

en daarnaast wat Daniel in z'n filmpje aangeeft, vind de M5 het niet echt fijn om langzaam te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
bolleh schreef op zondag 13 mei 2007 @ 22:13:
[...]

als je een dure bmw koopt is dat vrijwel altijd vanwege hoe goed een bmw rijdt, de M modellen zijn daarin natuurlijk de logische top. Dus een M5 met betere remmen, betere handling, sterkere motor, betere beleving alszijnde sportsedan. Natuurlijk is een M5 dan beter dan een 535d ;)
Dat ligt eraan wat je wil natuurlijk. De M5 is hard geveerd en is duidelijk bedoeld om hard mee te gaan. Dat is niet iets wat je in het dagelijks verkeer doet, zeker niet als je in het westen woont ;) Bovendien is dat "logische top" nog een beetje subjectief. Voor dagelijks gebruik lijkt me zo'n M5 eigenlijk te oncomfortabel. Begrijp me goed: geweldige auto en nog aardig ruim ook, maar daily driver? Hmm... Ik weet het niet hoor. Zo'n 535d die HlpDsK voorstelt is dan veel bruikbaarder.
[...]

ik bedoelde natuurlijk, als je een M5 kunt betalen, dus niet alleen de aanschaf, maar ook het onderhoud kunt betalen...waarom zou je het dan niet doen?

waarom niet als dagelijkse auto gebruiken? ok een andere auto voor erbij is handig maargoed in amerika is het niet ongebruikelijk om een M5 als dagelijkse bak te gebruiken. je zult ze niet bij bosjes zien maar ik heb er in me vakantie toch redelijk wat gespot, en de wegen daar zijn veel slechter voor een auto dan hier

de hoeveelheid geklapte banden die je daar langs de snelweg ziet liggen is absurd
Ik zou eerder een Z4M kopen ofzo, met iets groters/praktischer erbij. Dan heb je niet alleen het beter scheurwerk, maar ook een comfortabele cruiser voor de lange afstand :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:53

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

7th-Phoenix schreef op zondag 13 mei 2007 @ 22:01:

Zoals reeds eerder gemeld moeten mijn schokdempers vervangen worden van mijn E36, nu kan ik voor 89,- 2 achterschokdempers en voor 184,- 2 voor schokdempers kopen van het merk GABRIEL, incl. 3 jaar garantie.

Klinkt dit te mooi om waar te zijn? Ik heb totaal geen idee wat een normale prijs is voor die dingen.
Ik ken het merk niet. Daarnaast zit ik een beetje met die prijs. Volgens mij kosten monroe's achter per stuk al €89, en dat zijn nou niet bepaald de duurste dempers op de markt... Ik weet niet of ik die gok zou durven...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisW
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Foto van vorige week :9
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/575dee492b1ecf27aca6b6fde5ccc42b/full.jpg

En een foto van mijn eigen BMW'tje
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c0f103d5d5437a3a5603b822379e481a/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:13

Reinier

\o/

Daniel schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 16:30:
Dagje een M5 meegekregen van de dealer :)
Er staan op de een of andere manier vaker leuke auto's op dat parkeerterrein ;) Afgelopen vrijdag stond er nog een Ferrafi F360 (of 430, maakt mij niet uit) Spider. Maar doe me dan alsnog maar een M5 :9

Ook leuk: het huis van m'n vriendin kwam in het filmpje langs :)

[ Voor 9% gewijzigd door Reinier op 14-05-2007 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Grrrrrene schreef op zondag 13 mei 2007 @ 22:49:
[...]

Dat ligt eraan wat je wil natuurlijk. De M5 is hard geveerd en is duidelijk bedoeld om hard mee te gaan. Dat is niet iets wat je in het dagelijks verkeer doet, zeker niet als je in het westen woont ;) Bovendien is dat "logische top" nog een beetje subjectief. Voor dagelijks gebruik lijkt me zo'n M5 eigenlijk te oncomfortabel. Begrijp me goed: geweldige auto en nog aardig ruim ook, maar daily driver? Hmm... Ik weet het niet hoor. Zo'n 535d die HlpDsK voorstelt is dan veel bruikbaarder.
Onder 'beter' versta ik iig een stukje kwaliteit/duurzaamheid...

En dat lijkt bij een M5 naar een tweede plan verwezen te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

7th-Phoenix schreef op zondag 13 mei 2007 @ 22:01:

Tsjah... 3 jaar garantie...

Als je elke 3 jaar voor 89 euro schokbrekers moet kopen, of je koopt een paar monroes voor twee keer zoveel die drie keer zo lang meegaan... Ben je met de laatste beter af...

Schokbrekers zijn nogal onderhevig aan R&D, een stukje wat je bij een niet-merk product waarschijnlijk mist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet niet hoeveel km Daniel maakt en of een diesel dus überhaupt wel zinvol is. Maar mijn punt is .. een M .. of dat nou een 3, een 5, of een 6 is, is gewoon een auto met als prioriteit planken. Mooi natuurlijk, maar dat is niet voor elke dag wat je het meest nodig hebt. En een 535d, of i, is dan gewoon een stap terug qua performance maar qua comfort, kosten, enz. is het een stap vooruit. En daar heb je idd op je ritje naar de supermarkt meer aan.

En zo'n twinturbo diesel zet ook 500 nm op de achterwielen. Traag is anders. Hell, zelfs de 525d waar ik regelmatig in rij zit in zeer respectabele tijden op de 200+ Echt daar hoef je je helemaal niet voor te schamen. Zelfs als je iets snellers gewend bent, zoals een 645, een M5, (of een Corvette ja).

Verder cruizen ze lekker. 1 handje aan het stuur, een arm op de middenconsole. Lekker achteroverleunen terwijl je wat met de radio speelt. Teh pwn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

deepbass909 schreef op zondag 13 mei 2007 @ 23:09:
[...]

Ik ken het merk niet. Daarnaast zit ik een beetje met die prijs. Volgens mij kosten monroe's achter per stuk al €89, en dat zijn nou niet bepaald de duurste dempers op de markt... Ik weet niet of ik die gok zou durven...
als ik de naam GABRIEL google, dan wordt ie toch elke keer met Monroe genoemd. daarnaast moet je wel onthouden dat mijn E36 inmiddels 13 jaar oud is en bijna 300000km op de teller heeft staan. het ligt in de verwachting dat deze auto, ook niet veel langer dan 3 jaar nog mee zal gaan. ondanks dat ie altijd keurig dealer onderhouden is en dat er altijd normaal mee is gereden, merk ik gewoon dat het trouwe beestje gewoon z'n einde nadert.

ok, niet met rasseschreden, maar goed, echt veel geld moet ie qua onderdelen niet gaan kosten want hij is het helaas niet meer waard.
de enige rede dat ik er nog in rijd is puur de nostalgische waarde die die voor mij heeft en aan de ene kant wil ik er nog best wat geld in steken, maar ik moet ook reeel blijven dat het gewoon zonde is om er TE VEEL geld aan uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-04 13:46

Acid_Burn

uhuh

Ik mis nog wat BMW's in de TS... namelijk de hele motoren lijn ;)

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En de fietsen dan? En de vliegtuigmotoren? En en en ... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Nu online
waar ik het over heb bij de M5 is niet zozeer de snelheid, die 535d is ook snel, maar de M5 is anders snel. Het is een andere beleving. En daar koop je die auto dan ook voor, dat hij dan eigenlijk te hard geveerd is en moeilijk je zelfbeheersing te behouden...tjah dat weet je als je zon wagen koopt.

Alleen als je echt zo geniet van autorijden en je neemt het op de koop toe...zie ik niet in waarom je hem niet als daily driver zou kunnen gebruiken. Dat het niet de meest wijze keuze is qua financien is iets anders, maar het is dan ook zo'n situatie waarbij het hart beslist ipv je hersenen ;)

maargoed daarom zeg ik ook: enkel als je het kunt betalen. en wie zou dat niet willen kunnen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Dat geld kun je ook aan andere leuke dingen besteden dus zelfs als je het hebt moet het nog wel een bewuste keuze zijn.

Na een weekendje nadenken staat het sein toch wel behoorlijk op rood. De potentie van de M5 is verbijsterend maar je kunt er in Nederland alleen gebruik van maken als je continue schandalige snelheidsovertredingen begaat. Nu heb ik er geen moeite mee om heel af en toe kortstondig te doen, maar in de regel hou ik me toch vrij goed aan de regels. Verschillende proefritten in erg vermogende auto's hebben geleerd dat je in de praktijk toch 95% van de tijd achter tragere verkeersdeelnemers zit, in de file staat of op verkeerslichten moet wachten. Tsja daar sta je dan met je 500 pk. Het zou me mateloos frustreren als ik elke dag dat vermogen onder mijn rechtervoet zou hebben, met vrijwel nooit de kans om het te benutten. Tegelijkertijd heb je wel elke dag de nadelen: een hoog gemiddeld verbruik, hoge onderhoudskosten, een bij lage snelheden bokkerig weggedrag en zo nog een paar. Voor het interieur of de luxe hoef je het ook niet te doen, het enige wat mijn huidige auto niet heeft en de M5 wel is de Head Up Display. De kwaliteitsbeleving van het interieur van de 6-serie is een stuk beter dan in een M5.

Denkend aan de monsterlijke V10 is het wel een beetje met pijn in het hart, maar gezien de beperkte meerwaarde van een M5 voor mij heb ik er de forse bijbetaling echt niet voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Acid_Burn schreef op maandag 14 mei 2007 @ 01:18:
Ik mis nog wat BMW's in de TS... namelijk de hele motoren lijn ;)
Ze horen idd wel bij de auto's thuis met hun technische insteek :P

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

7th-Phoenix schreef op maandag 14 mei 2007 @ 01:00:
[...]

als ik de naam GABRIEL google, dan wordt ie toch elke keer met Monroe genoemd. daarnaast moet je wel onthouden dat mijn E36 inmiddels 13 jaar oud is en bijna 300000km op de teller heeft staan. het ligt in de verwachting dat deze auto, ook niet veel langer dan 3 jaar nog mee zal gaan. ondanks dat ie altijd keurig dealer onderhouden is en dat er altijd normaal mee is gereden, merk ik gewoon dat het trouwe beestje gewoon z'n einde nadert.

ok, niet met rasseschreden, maar goed, echt veel geld moet ie qua onderdelen niet gaan kosten want hij is het helaas niet meer waard.
de enige rede dat ik er nog in rijd is puur de nostalgische waarde die die voor mij heeft en aan de ene kant wil ik er nog best wat geld in steken, maar ik moet ook reeel blijven dat het gewoon zonde is om er TE VEEL geld aan uit te geven.
Ik ken jouw wagen niet, maar leeftijd zou voor mij geen rol spelen. Mijn E36 is ook al bijna 12 jaar oud, maar de kans is groot dat hij volgend jaar toch echt Bilstein B6 Sportdempers krijgt.
Het scheelt wel dat mijn wagen nog niet de helft heeft gereden ten opzichte van die van jou. Maar ik weet dat een E36 heel veel km's kan maken, als hij maar technisch altijd goed onderhouden is.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 15:10

4x2

lộn xộn quá

7th-Phoenix schreef op maandag 14 mei 2007 @ 01:00:
[...]
De kans dat niet lekkende el-cheapo's beter zijn dan dure lekke schokbrekers is nogal groot.
Hoe lang ze meegaan is dan wel de vraag, maar goed.
Zou ze persoonlijk 2e hands gaan zoeken als je geen zin hebt om al teveel geld uit te geven.

Ik rijd ook rond met 2 achterschokbrekers waarvan ik voor 40 euro 4 stuks heb gekocht (2e hands natuurlijk).
Is ook stukken beter dan de originele die nogal lek waren.
En ik ben ook niet van plan om al teveel geld in dit ding te stoppen dus ik vind het prima zo (en sturen/wegligging heb ik niet echt over te klagen, al zou die bij 150+ wat strakker mogen, maar goed).

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Toevalligerwijze (ik begin echt kind aan huis te worden daar 8)7) is onze Mini vandaag naar de dealer voor een nieuwe aircopomp en het vastzetten van een strip bij de wielkast...dat die een beetje los zat wist ik wel, maar vanochtend verloor ik hem bijna :X
Als loaner heb ik het nieuwe type Mini Cooper meegekregen en dus een goede gelegenheid om de verschillen tussen de oude en de nieuwe te bekijken.

En ik moet zeggen, het kwaliteitsgevoel in de nieuwe Mini is een stuk groter dan in de oude. De materialen zijn stevig, het voelt allemaal erg solide aan en het geheel is minder blikkerig. Dit exemplaar heeft ook pas 1000 km gereden dus wat wil je, maar toch. Onze Cooper heeft na 30k al de nodige rammels, zeker op slecht wegdek. Deze zit echt een stuk beter in elkaar.
Het weggedrag is ook wat minder bot geworden, korte oneffenheden voel je een stuk minder. De motor heeft er 5 pk en 10 Nm (jaja) bijgekregen bij een gelijk gewicht. Dat verschil is niet merkbaar. Het geluid is nog wat dikker geworden, hoog in de toeren klinkt het voor een viercilinder eigenlijk best wel stoer. Het rijgedrag is nog steeds scherp en direct, alhoewel voor mijn gevoel wel een tikkeltje minder dan bij het oude type.
Waar ik maar niet aan kan wennen is de gigantische snelheidsmeter in het midden. 't is gewoon een onhandig ding. Bij deze nieuwe uitvoering is dat niet meer te ontlopen door het navigatiesysteem of
een apart sport-pack te bestellen, de meter zit altijd op dezelfde plek. Ook een groot voordeel is de aanwezigheid van een 6e versnelling.
Ik heb in ieder geval het idee dat de vernieuwde nieuwe :P Mini het geld een stukje meer waard is dan de oude. Het ding heeft ongelofelijk veel charme maar de kwaliteitsbeleving is soms wat matig, voor zo'n klein en kostbaar autotje. Met de facelift heeft BMW dat in ieder geval voor een flink deel goedgemaakt, ook omdat hij met een betere basisuitrusting maar enkele honderden euro's duurder is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@7th-Phoenix
Ik zat voor mijn E36 compact even bij SKG te kijken wat Bilsteins kosten, en ik moet zeggen dan de B4 dempers (standaard) van Bilstein niet zo gek geprijst zijn.

Als ik uit ga dat jij een E36 sedan hebt (ik weet niet of dat zo is), dan kost een achterdemper €63,- en een voordemper €139,50. Hier heb je een linkje naar die site. B6 dempers (sport versie, waar ik zelf naar aan het kijken ben) zijn wel aanzienlijk duurder.

Je bent met Bilsteins wel wat duurder uit, maar dan weet je zeker dat je goed spul onder auto hebt zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

deepbass909 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 10:35:
[...]

Ik ken jouw wagen niet, maar leeftijd zou voor mij geen rol spelen. Mijn E36 is ook al bijna 12 jaar oud, maar de kans is groot dat hij volgend jaar toch echt Bilstein B6 Sportdempers krijgt.
Het scheelt wel dat mijn wagen nog niet de helft heeft gereden ten opzichte van die van jou. Maar ik weet dat een E36 heel veel km's kan maken, als hij maar technisch altijd goed onderhouden is.
deepbass909 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 13:23:
@7th-Phoenix
Ik zat voor mijn E36 compact even bij SKG te kijken wat Bilsteins kosten, en ik moet zeggen dan de B4 dempers (standaard) van Bilstein niet zo gek geprijst zijn.

Als ik uit ga dat jij een E36 sedan hebt (ik weet niet of dat zo is), dan kost een achterdemper €63,- en een voordemper €139,50. Hier heb je een linkje naar die site. B6 dempers (sport versie, waar ik zelf naar aan het kijken ben) zijn wel aanzienlijk duurder.

Je bent met Bilsteins wel wat duurder uit, maar dan weet je zeker dat je goed spul onder auto hebt zitten...
Ik heb inderdaad de sedan uitvoering. Thanks voor de link. Kzal ze denk ik daar wel bestellen. 63 p/s is nog wel te doen. Een of ander bedrijfje hier in de buurt had namelijk 1000E voor berekend voor 4 schokdempers, vandaar dat ik dus flink op zoek was naar iets goedkopers. Een vriend van me kan ze monteren, dus daar zullen de kosten niet liggen.

De rede waarom ik niet al te veel aan deze auto uit wil geven is simpelweg omdat ik m nog een jaar of 3 geef. Ik verwacht dat de teller dan rond de 500.000km zal staan.
Aan alles kan je gewoon merken dat deze BMW langzaam helemaal op begint te raken. De dagteller reset zichzelf af en toe spontaan, de km-teller springt opeens naar 140km/h terwijl ik voor het stoplicht sta, interieur lampjes van de verwaring etc gaan defect, achterruit verwarming doet het niet meer, de lak valt bijna letterlijk van de motorkap, (doordat de dealer m niet goed heeft laten spuiten),

en ja, als ie op de brug staat, dan wordt je niet vrolijk van de onderkant. het hoeft niet allemaal vervangen te worden, maar je weet gewoon dat die dag er komt dat je HEEEL VEEEL moet gaan vervangen. Dan spaar ik nu liever me centen en koop ik over 3 jaar weer een knappe 2e hands waar ik weer lang van kan genieten. Net als deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

hij klinkt inderdaad als redelijk op...

Je hebt kans dat het bedrijfje ook veren, rubbers en arbeidsloon mee rekende. Vooral de voordempers kunnen nogal wat werk zijn, omdat je hele ophanging uit elkaar moet en het geheel daarna opnieuw moet worden uitgelijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Nu online
Daniel schreef op maandag 14 mei 2007 @ 08:26:
Dat geld kun je ook aan andere leuke dingen besteden dus zelfs als je het hebt moet het nog wel een bewuste keuze zijn.

Na een weekendje nadenken staat het sein toch wel behoorlijk op rood. De potentie van de M5 is verbijsterend maar je kunt er in Nederland alleen gebruik van maken als je continue schandalige snelheidsovertredingen begaat. Nu heb ik er geen moeite mee om heel af en toe kortstondig te doen, maar in de regel hou ik me toch vrij goed aan de regels. Verschillende proefritten in erg vermogende auto's hebben geleerd dat je in de praktijk toch 95% van de tijd achter tragere verkeersdeelnemers zit, in de file staat of op verkeerslichten moet wachten. Tsja daar sta je dan met je 500 pk. Het zou me mateloos frustreren als ik elke dag dat vermogen onder mijn rechtervoet zou hebben, met vrijwel nooit de kans om het te benutten. Tegelijkertijd heb je wel elke dag de nadelen: een hoog gemiddeld verbruik, hoge onderhoudskosten, een bij lage snelheden bokkerig weggedrag en zo nog een paar. Voor het interieur of de luxe hoef je het ook niet te doen, het enige wat mijn huidige auto niet heeft en de M5 wel is de Head Up Display. De kwaliteitsbeleving van het interieur van de 6-serie is een stuk beter dan in een M5.

Denkend aan de monsterlijke V10 is het wel een beetje met pijn in het hart, maar gezien de beperkte meerwaarde van een M5 voor mij heb ik er de forse bijbetaling echt niet voor over.
nooit gedacht een E39 M5 te nemen?

mischien wat minder extreem dan de huidige maargoed daarom niet minder M5 ofzow ;)
aanschaf is relatief goedkoop en verzekering zal ook wel flink minder zijn

en als je dan een van de laatste productiejaren neemt ziet ie er nog strak uit ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 16:37
deepbass909 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 13:23:
@7th-Phoenix

Mooie link, ik overweeg om deze ook te nemen dan. Toevallig dit weekend een boekje van BMW gekregen (daar stonden ook schokdempers in (600€ voor de touring achteraan & 400€ vooraan!!) En dan zie ik hier staan 63 & 140€ (totaal dus 400€, even een besparing van 600€, zonder monteerkosten natuurlijk, maar goed, lap er nog eens 100€, is de helft!!)

Nu slaat m'n touring soms tot de grond als ik een vluchtheuveltje af ga (en neen, is niet lager ingesteld, m'n veren zakken precies te ver door) :'(

[ Voor 6% gewijzigd door Blackminister op 15-05-2007 22:38 ]

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Laatst online: 17-04 13:46

Acid_Burn

uhuh

Chevy454 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 10:04:
[...]

Ze horen idd wel bij de auto's thuis met hun technische insteek :P
Ik wordt een beetje moe van je BMW motor bashing... :|

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-05 13:53
Yes!

* DexterBelgium is gisteren zijn eerste ECHTE wagen gaan ophalen.

God! dat is toch gé-wel-dig leuk rijden ja. Na het uurtje naar huistoerijden kwam ik écht uit de wagen met de meest idiote gelukzalige grijns op mijn gezicht. Die 180+- PK zijn juist gepast voor zo'n e39.

Is zien of we één van dees is plaatjes kunnen schieten...

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Blackminister schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 22:37:
[...]

Mooie link, ik overweeg om deze ook te nemen dan. Toevallig dit weekend een boekje van BMW gekregen (daar stonden ook schokdempers in (600€ voor de touring achteraan & 400€ vooraan!!) En dan zie ik hier staan 63 & 140€ (totaal dus 400€, even een besparing van 600€, zonder monteerkosten natuurlijk, maar goed, lap er nog eens 100€, is de helft!!)

Nu slaat m'n touring soms tot de grond als ik een vluchtheuveltje af ga (en neen, is niet lager ingesteld, m'n veren zakken precies te ver door) :'(
Daar had ik afgelopen zaterdag ook last van... maar ik vrees dat het eerder aan de belading lag, dan m'n dempers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Laatst online: 24-03 22:18
Wat vinden jullie van deze : http://auto.marktplaats.n...rij-in-ruil-mogelijk.html

Wil deze gaan halen als 2de auto!

[ Voor 12% gewijzigd door henkyyyyyyy op 16-05-2007 09:44 ]

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000

Wimo.

Shake and Bake!

DexterBelgium schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 09:02:
Yes!

God! dat is toch gé-wel-dig leuk rijden ja. Na het uurtje naar huistoerijden kwam ik écht uit de wagen met de meest idiote gelukzalige grijns op mijn gezicht. Die 180+- PK zijn juist gepast voor zo'n e39.

Wat voor uitvoering heb je gekocht ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-05 13:53
Wimo. schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 11:06:
[...]

Wat voor uitvoering heb je gekocht ? :)
Zoals in het vorige deel gemeld: een 1999 530d (de duitse versie).

Foto's in mijn post in het vorige deel

Mijn neiging om uit volle borst "Uit mene gaar!" (Kempisch voor gtfo of my way) te roepen op de autostrade is er echter niet op verbeterd, wel integendeel... ;)

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMW761
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:12
ik ben geen kenner...

maar als je naar de interieur foto kijkt, dan zie je dat er kabeltjes door het interieur lopen, wat ik niet vind passen bij iemand die zegt dat hij de auto net voor 3500 euro heeft laten opknappen.

verder kan ik me niet heugen dat de auto origineel geleverd is met 2 uitlaten in deze opstelling en vind ik het m3 logo verdacht

met andere woorden : 7k euro is wellicht wat veel, als het uberhaubt iets is

edit :

reply op henkyyy

[ Voor 3% gewijzigd door JMW761 op 16-05-2007 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sjah, die hele speciale velgen eraf en tis een nette wagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Prachtige auto. Als hij echt zo goed is als in de advertentie gesuggereerd wordt zou ik hem bijna willen inruilen tegen mijn cabrio.

Scheelt een aanrdige bak geld elke maand. Wegenbelasting vrij, oldtimer verzekering....
Onderdelen zullen ook ngo wel aan te komen zijn, al zal origineel Hartge lastiger worden.
Ook een auto waar vriji makkelijk zelf aan te sleutelen valt.

[ Voor 22% gewijzigd door Bram77 op 16-05-2007 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 16:37
deepbass909 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 09:41:
[...]

Daar had ik afgelopen zaterdag ook last van... maar ik vrees dat het eerder aan de belading lag, dan m'n dempers ;)
Maar ik heb dat voor als ik alleen in de wagen zit :*) (als er meerdere mensen inzitten, zit ik gegarandeerd tegen de grond bij zo'n heuveltje)

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
DexterBelgium schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 09:02:
Yes!

Veel rijplezier :) Hij is inderdaad geweldig !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Eens ff kijken:
Uniek mooie BMW e21 323i Hartge (ca. 180pk) geheel!! gerestaureerd en gereviseerd.
net € 3500 betaald voor de revisie.
Waarom doe je hem dan weg?
Alles!! is nieuw aan de motor..( kleppen, koppakking , distributie, spinnekop, Alles)
Was het kapot dan?
Net geheel overgespoten in het mauritius blauw
Waarom? zal niet de originele kleur zijn. Schade gehad?
Mooi nieuw zwart Monaco int.
Ziet er behalve de draden inderdaad netjes uit.
net opnieuw apk gekeurd
Zal wel
Hele speciale velgen niet in nl te koop
Heel speciaal is ook een manier om 'lelijk' te omschrijven. Er horen gewoon kleine velgen (14/15 inch onder), zoiets als dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.6enligne.net/pics/e21_4.jpg
Mega verlaagd.
Dat is altijd kut
Alpina voorspoiler
Ja joh nog maar een niet passend onderdeel erbij
VDO meters op het dashboord
Boord nog wel. Zal ook wel niet origineel zijn.
Instelbaker schokbrekers
Tsja, nuttig 8)7

In redelijk originele staat is een dergelijke auto nogal zeldzaam en een mooi object, maar wat deze gast ermee gedaan heeft, ik weet het niet. 8000 euro is nogal veel ook, kilometerstand is onbekend.
De nieuwprijs van deze auto was destijds (begin jaren tachtig) nog geen 5000 Duitse Marken. Rekening houdend met inflatie vanaf 1980 komt dat neer op ongeveer 10000 Mark nu oftewel ~5000 euro. Dan laat je je redelijk tillen imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Daniel schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 11:45:

De nieuwprijs van deze auto was destijds (begin jaren tachtig) nog geen 5000 Duitse Marken. Rekening houdend met inflatie vanaf 1980 komt dat neer op ongeveer 10000 Mark nu oftewel ~5000 euro. Dan laat je je redelijk tillen imho.
Tot hier kan ik meegaan in je verhaal...

Als het ding werkelijk beter dan nieuw is, en daarnaast uniek, is het opzich niet vreemd dat ie duurder is dan nieuw...

Vraag is natuurlijk of dat bij deze het geval is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Zou het een origineel exemplaar zijn in zeer goede staat, dan is ie allicht het geld wel waard. Alleen dat is deze dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Laatst online: 24-03 22:18
Daniel schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 11:45:
Eens ff kijken:

[...]

Waarom doe je hem dan weg?
Hij wilt een grotere.
[...]

Was het kapot dan?
de motor liep niet toen hij hem kocht.
[...]

Waarom? zal niet de originele kleur zijn. Schade gehad?
Hij vond het een mooie kleur.
[...]

Ziet er behalve de draden inderdaad netjes uit.
Das idd jammer, had ik nog geeneens gezien.
[...]

Zal wel

[...]

Heel speciaal is ook een manier om 'lelijk' te omschrijven. Er horen gewoon kleine velgen (14/15 inch onder), zoiets als dit:

[afbeelding]
Hmm smaken verschillen hierin, ik heb vroeger ook een e21 323i gehad en had ook 16 inch velgen eronder.
[...]

Dat is altijd kut
Idd, maar hierdoor ziet het er wel strakker uit. (mening)
[...]

Ja joh nog maar een niet passend onderdeel erbij
Jammer idd!
[...]

Boord nog wel. Zal ook wel niet origineel zijn.

[...]

Tsja, nuttig 8)7

In redelijk originele staat is een dergelijke auto nogal zeldzaam en een mooi object, maar wat deze gast ermee gedaan heeft, ik weet het niet. 8000 euro is nogal veel ook, kilometerstand is onbekend.
Ik heb met een prijs afgesproken van 6500 euro.
Hij vertelde me verder dat de auto hard was.

Ik ben nog aan het twijfelen, want het wordt echt een mooi-weer auto en voor de rest ga ik h em niet gebruiken. Ook ben ik zelf niet handig.
Maar omdat ik er dus zelf 1 gehad heb weet ik wat het is en blijft het kriebelen.

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:15

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ziet er leuk uit. De velgen zijn wat over the top maar wel lekker fout :P . Verder is hij zo te zien netjes onder handen genomen en het interieur ziet er ook nog goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

JMW761 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 11:13:
ik ben geen kenner...

maar als je naar de interieur foto kijkt, dan zie je dat er kabeltjes door het interieur lopen, wat ik niet vind passen bij iemand die zegt dat hij de auto net voor 3500 euro heeft laten opknappen.

verder kan ik me niet heugen dat de auto origineel geleverd is met 2 uitlaten in deze opstelling en vind ik het m3 logo verdacht

met andere woorden : 7k euro is wellicht wat veel, als het uberhaubt iets is

edit :

reply op henkyyy
Fooi, ga je schamen, op het kofferdeksel prijkt een M-logo, geen M3, subtiel verschil. Anders zou mijn compact ook een wannabee M3 worden.

Ik heb naar dat interieur zitten kijken, maar ik kan eigenlijk geen kabeltjes ontdekken... Nu weet ik dat ik kippig ben (draag niet voor niets een bril), maar dan nog.

Verder ziet hij er op de foto's wel goed uit, maar ik kan uit deze foto's niet echt een goed oordeel opstellen...

@Daniel
Mijn compact heeft ook VDO klokken, standaard. En waarschijnlijk heeft BMW dat al jaren zo. Dit klokkenspel ziet er ook niet echt spectaculair uit, dus zal wel origineel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Het zit wel mee met m'n E39. Twee maanden geleden de airbagsensor-mat laten vervangen omdat er een airbag error kwam en nu heb ik er weer één ! Dit keer zit de error in de zijairbag :(

En de grootste grap is dat alle airbags nu niet werken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Daniel schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 12:29:
Zou het een origineel exemplaar zijn in zeer goede staat, dan is ie allicht het geld wel waard. Alleen dat is deze dus niet.
Een originele nette 323i zit al rond de 10000 euro, dingen zijn goud waard aan het worden, ze zijn bijna allemaal afgeragd op het circuit (net als nu met de E30 325i gebeurd).

Voor de rest:
Ik zie geen draden in het interieur lopen, als je dat stuk rechtsvoor bedoelt net voorbij de deur, dat is zo te zien van de bekleding zelf.

2 uitlaten is origineel op een 323i

VDO meters zijn volgens mij niet origineel, maar zo te zien wel netjes ingebouwd.

Dat overspuiten zou ik me ook niet zo druk om maken, na 28 jaar kan de lak wel eens een keer wat minder zijn ;)

En als dat blok ook daadwerkelijk iets is wat door Hartge onder handen is genomen is dat ook niet verkeerd (wat haast wel moet als ie 180pk heeft, want een std 323i heeft dr iets van 140).

6500 euro lijkt me voor zo'n ding, zeker als ie hard is, echt niet teveel.
Keer een stel mooie 15inch BBS/Hartge/Alpina velgen zoeken en dat ding ziet dr toch heel leuk uit :)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-06 12:32

reuzekind

Ik geloof in GoT

Vanavond kwam de buurman de straat in rijden met de nieuwe BMW 3 cabrio. Een 325i. Wat een ding zeg! :9~ Geweldig! Heb een stuk met hem meegereden, en het rijdt heerlijk. De stoelen waren met een soort van lende ondersteuning, die je electrisch aan kon passen. In het begin denk je dat het heel slecht zit, maar als je 5 min zit zit het als gegoten. Heerlijk geluid komt er ook uit die 6 cilinder. Mooi ook dat ze gekozen hebben voor een hardtop, vind ik er toch mooier uit zien dan een stoffen kap.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Daniel schreef op maandag 14 mei 2007 @ 12:23:
[stukje over nieuwe Mini]

Waar ik maar niet aan kan wennen is de gigantische snelheidsmeter in het midden. 't is gewoon een onhandig ding. Bij deze nieuwe uitvoering is dat niet meer te ontlopen door het navigatiesysteem of
een apart sport-pack te bestellen, de meter zit altijd op dezelfde plek. Ook een groot voordeel is de aanwezigheid van een 6e versnelling.
Die meter is waardeloos, maar je kan de snelheid ook digitaal in de toerenteller laten weergeven volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickets
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Als het een echte Hartge is, is het een flink verprutste, want er zijn nergens Hartge-onderdelen te zien. (Lijkt me sowieso sterk, het aantal overgebleven Hartges is denk ik op je handen en tenen te tellen, en dan zou dit gedrocht er ook één zijn?) Vraag eerst maar eens om enige documentatie, en als die er is, waarom er zo'n potje van is gemaakt. Als dat is wat je zoekt, moet je deze kopen. Dat is in ieder geval beter dan dat je een originele koopt en daar mee gaat kutten. Maar 8000 euro is echt te gek.

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:26

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Die auto ziet er optisch wel OK uit, op die wanstaltige velgen na. In hoeverre dit Hartge is kan ik niet beoordelen, maar het lijkt me dat je daar onder de motorkap toch wel iets van zou moeten kunnen zien.

Ik zou ook checken hoe goed het spuitwerk is en hoe hard de onderkant, wielkasten enzo. 6500? Kweenie, als hij echt goed is, lijkt het me OK.

[ Voor 26% gewijzigd door GaMeOvEr op 17-05-2007 16:43 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Voor een harde 323i die netjes in de lak zit enzo zou ik dat geen verkeerde prijs vinden hoor.
Lelijke scheitvelgen verkopen voor veel teveel en iets moois halen en die auto ziet dr nog best leuk uit.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Ik heb nog mooie (ik denk 7j, een stuk breder dan normaal dus) originele e30 honingraad velgen in de aanbieding :) 15''. Ze zijn origineel en voor e30, maar ik heb ze nog nooit op een andere E30 gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 80000
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

80000

mrox

reuzekind schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 23:42:
Vanavond kwam de buurman de straat in rijden met de nieuwe BMW 3 cabrio. Een 325i. Wat een ding zeg! :9~ Geweldig! Heb een stuk met hem meegereden, en het rijdt heerlijk. De stoelen waren met een soort van lende ondersteuning, die je electrisch aan kon passen. In het begin denk je dat het heel slecht zit, maar als je 5 min zit zit het als gegoten. Heerlijk geluid komt er ook uit die 6 cilinder. Mooi ook dat ze gekozen hebben voor een hardtop, vind ik er toch mooier uit zien dan een stoffen kap.
:D Ik ben op vakantie in de U.S. en heb afgelopen maandag met de 335i Cabrio proefgereden. Prachtig weer, met het dak naar beneden. Stuur en remmen, zoveel beter dan de huur wagen (dodge) die ik momenteel berij. Onderstel iets comfortabeler dan de coupe die ik in NL heb gereden, maar volgens mij miste deze cabrio de sportonderstel. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Het is ook goed mogelijk dat de exemplaren voor de Amerikaanse markt wat comfortabeler worden afgesteld dan we in Europa gewend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Nadat ik van de week mn Mercedes verkocht heb, ben ik wezen kijken bij een BMW die te koop stond langs weg. Zag er perfect uit, en maar 80k kilometer op de teller! Toen ik stond de kijken kwam de eigenaar naar buiten en daar even een praatje mee gemaakt; hij ging verhuizen naar de binnenstad met geen parkeerplaats/garage en wilde hem daarom verkopen. Hij had hem nieuw gekocht, en echt maar 80k mee gereden. Hij is altijd onderhouden geweest bij Kalfsbeek. Dus ik 's middags geïnformeerd bij Kalfsbeek, en dat klopte evenals de kilomterstand. Gisteren heb ik besloten hem te kopen :) Dus ik ben nu in het bezit van een BMW E34 520i :)

Ik ga hem zo wassen en poetsen, en dan zal ik wat foto's maken en posten. Kan iemand me trouwens vertellen of de binnenkant van de honingraad velgen, zwart hoort te zijn? Of is dit gewoon vuil, wat er af te krijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

reuzekind schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 12:14:

Ik ga hem zo wassen en poetsen, en dan zal ik wat foto's maken en posten. Kan iemand me trouwens vertellen of de binnenkant van de honingraad velgen, zwart hoort te zijn? Of is dit gewoon vuil, wat er af te krijgen is?
FELI! :) d:)b
wat heeft ie moeten kosten?

en die velgen...... dat wordt boenen -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Ik heb er uiteindelijk 2250 voor betaald :)

Ok, dat maakt me dan niet uit. Niet dat ik sta te boenen, en het blijkt dat het erop hoort te zitten. Ook zo zonde van m'n tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:41

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik hoor er vanaf nu ook bij :P

Afbeeldingslocatie: http://xs215.xs.to/xs215/07206/Afb066.jpg.xs.jpg
Beetje crappy Nokia gsm foto, maar het moet maar even.

Mag ik er ook mee in de OP? Pretty please? ;)

1988, 520i, 2 liter 6 Cylinders, 250k op de teller, maar wel heel netjes/goed onderhouden. Binnenkant is ook nog als nieuw. Overgenomen van de eigenaar van een BMW garage, dit was 5 jaar lang zijn privé auto.

Ga zometeen mijn eerste tankbeurt hebben, ik heb de Abn Amro alvast gewaarschuwd :P

- edit -

Heb ook gelijk een vraagje. Voorin zitten de nog originele speakers - 2 onderin vanvoor, en 2 tweeters in het dashboard. Achter zit wel voorbereiding, maar geen eigenlijke speakers. Deze draden heb ik doorgetrokken naar de kattebak en daar 2 normale huis-tuin-en keuken speakers ingelegd. In de vorige auto (een hatchback) werkte dit prima en had ik voldoende volume en een zware bas, maar met de radio die hier inzit (een JVC, 4x45 watt) en de gesloten kofferruimte klinkt het k*t.

Ik zal denk ik een 'echte' sub nodig gaan hebben nu, en wat fatsoenlijke speakers, maar in de ruimtes voor en achterin kan ik volgens mij geen standaard kant en klare speakers inbouwen.

Wat koop ik hiervoor? Ik hoef geen opzichtige troep, gewoon 4 normale speakers, 2 voor, 2 achter waar een goed stevig geluid uitkomt (je hebt dat dakraam immers niet voor niets :9).

[ Voor 48% gewijzigd door HTT-Thalan op 19-05-2007 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

^^^ Hoi, mede nieuwe 5 bezitter :)

Vandaag de auto gewassen, velgen gereinigd en nu is hij echt om door een ringetje te halen! :) Velgen waren met de hogedrukreiniger gelukkig makkelijk schoon te krijgen.

Gelijk maar even wat foto's geschoten:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5f6f257c794e7823b4db7540ac8f78aa/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e3fab8d99bb4182c41311ba0d96db892/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/45e601abd5872d7a9bd78ea5867590ed/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/900f5b4c7616a42cc5f93830cffc4dd6/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fd3cd4c6baf1b093a65ece4cdfecd3d4/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/001f852dd56f4167d6699b43018b280c/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a66b9fcf510862727ad23cd6433bd0eb/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0daf0265764b964b1eaebe06615628e0/full.jpg

Hij rijdt heerlijk en ziet er als nieuw uit :) Ik ben nooit echt fan geweest van dit model, maar in deze kleurstelling vind ik hem toch wel heel mooi.

Het is een BMW 520i uit '89.

/crosspost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Mooie kleurstelling idd, en lekker fris ook!

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

En weer Het gemeentehuis van Leidschendam _o-
Zoek eens een andere plaats joh ;)

Maar heeele stijvolle auto, past bij je vorige :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

GaMeOvEr schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 16:53:
Mooie kleurstelling idd, en lekker fris ook!
Dank je wel, dat vond ik ook.
Atlas schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 16:57:
En weer Het gemeentehuis van Leidschendam _o-
Zoek eens een andere plaats joh ;)

Maar heeele stijvolle auto, past bij je vorige :)
Haha, ja inderdaad. Vind het wel een mooie plaats :+

Dank je wel :) Toch vind ik het wel een andere auto dan de Benz. Dit is iets minder opzichtig vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

80k gereden pas :o , aan de nummerplaat te zien is ie uit 1990?, da's nog geen 5k per jaar 8)7

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Lijkt me geen 1996'er, de E34 modellen hebben volgens mij vanaf 1994 (of was het nu 1995?) allemaal de "V8" neus gekregen. (Met de dikkere nieren) Deze heeft nog de smalle nieren. Kan natuurlijk wel zijn dat hij later pas op kenteken is gezet ofzo, maar het is iig een eerder model.

[edit]
Damn, je typo weghalen he, rotjong!

:+

[ Voor 39% gewijzigd door GaMeOvEr op 19-05-2007 17:23 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Yep, 80k originele, aantoonbare, kilometers :D Hij komt uit '89, en de vorige eigenaar heeft hem nieuw gekocht, en altijd bij de BMW dealer laten onderhouden. Ik denk met de afschrijving die die auto gehad heeft, dat hij beter iedere keer een taxi had kunnen nemen :+

[ Voor 9% gewijzigd door reuzekind op 19-05-2007 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Daar kun je nog heel veel jaartjes plezier van hebben.

Dat is het mooie van oudere grote auto's als je de juiste pakt, alle afschrijving is er al zo'n beetje af, je hebt wel de passieve veiligheid en het comfort van zo'n luxe bak zonder de aanschafprijs. :)

Zeker met deze kilometerstand, kun je nog een tijd vooruit voordat er kritische dingen aan zitten te komen. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

hehe GaMeOvEr :D
Komt omdat ik ff in de war was met wanneer mijn pa nieuwe auto's kocht, hij kocht zijn passat in 96, maar ik bedoelde eigenlijk de volvo ervoor van 1990 :+ (nummerbord begon met YV, vandaar..)

gave bak idd, zie ze hier ook wel te koop staan, maar dan met een stuk meer KM;s op t klokkie. :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iedereen is ineens aan de 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Wij zijn de trendsetters van 2007, koop een auto van 20 jaar terug :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die van mij is van 21 jaar terug :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Och, een jaartje nog, en dan zit ik daar ook aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

HTT-Thalan schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 19:11:
[...]

Wij zijn de trendsetters van 2007, koop een auto van 20 jaar terug :P
De mijne is ' maar ' 10 jaar oud :P Al die lijken hier 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet hier in de buurt ook nog een 2000C te staan. Tenminste dat is wat ik denk dat het is, en waar het volgens google het meeste op lijkt.

Afbeeldingslocatie: http://www.treffseiten.de/bmw/info/Codes/E120_2000C_Silhouette.jpg

Zoiets. Wit, en met maar 1 zijspiegel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Ah, de eerste van "die neue klasse". :P

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

HTT-Thalan schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 14:47:

Wat koop ik hiervoor? Ik hoef geen opzichtige troep, gewoon 4 normale speakers, 2 voor, 2 achter waar een goed stevig geluid uitkomt (je hebt dat dakraam immers niet voor niets :9).
Eerst eens fatsoenlijke speakers (infinity/jbl/dls etc.) kopen; dan die jvc de deur uit en dan eens gaan denken aan een sub...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@reuzekind
Damn, 2250 voor een strakke 5... maar ja, mijn 3tje is wel 5 jaar jonger, dus mocht ook wel iets duurder zijn.
Maar hij ziet er erg strak uit op de foto's.

Ik zit te twijfelen of ik mijn bmw niet een keertje langs een carroseriebedrijf zal brengen om de rechterzijkant weer strak te laten maken... Die kant zit vol ondiepe deukjes (met dan aan de mede parkeermens) en krasjes die ik zelf niet weg krijg. Daarnaast heb ik geoxideerde plekken in de lak van waarschijnlijk vogelpoep...
Die deukjes vind ik nog niet eens zo erg (ze zijn echt amper te zien), maar de krassen erger ik me behoorlijk aan, vooral nu er weer nieuwe bij zijn gekomen :(

@HTT-Thalan
De sedans van BMW hebben een volledig gesloten kofferruimte, met een stalen hoedenplank. Dat dempt geluid als de beste, dus alles wat je aan speaker in de bak legt, wordt voornamelijk gedempt.
Ik zou inderdaad eerst eens goed gaan kijken wat er in je auto past en dan voor de voorkant een goede compo set aanschaffen (pioneer/infinity/etc) (losse tweater en woofer met scheidingsfilter) en achter een goede 3-weg speaker.

Ik heb zelf speakers uit de Pioneer TS-E serie, maar helaas alleen 13cm's, want groter past niet in een compact... Deze gaan door het kleine formaat regelmatig mis met de bass-weergave, maar met een beetje conservatieve bass-instelling klinken ze erg lekker. (bij mij moet er tzt een kleine sub komen voor de bass-weergave, maar dat zal dan ook een nieuwe hoedenplank betekenen)

[ Voor 38% gewijzigd door deepbass909 op 20-05-2007 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

deepbass909 schreef op zondag 20 mei 2007 @ 13:26:
@reuzekind
Damn, 2250 voor een strakke 5... maar ja, mijn 3tje is wel 5 jaar jonger, dus mocht ook wel iets duurder zijn.
Maar hij ziet er erg strak uit op de foto's.
Dank je wel :) Vandaag stond ik met m'n buurman te praten, en die vertelde me dat hij hem mooi opgebouwd vond. Dus ik :? Er zit een stikker op m'n voorruit met daarop een jaartal, 96, en daaronder Veiligheidsinspecties VVN met het BMW logo. En hij zei dat dat betekende dat een auto met zo'n sticker total-loss geweest is en na opbouwen weer opnieuw gekeurd is. Iemand die mij daar iets meer over kan vertellen? Volgens mij klopt daar niks van.

Het gaat om deze sticker:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3d1287d2b173814fefbd46beda6fc0f1/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Volgens mij is dat gewoon een apk sticker... :?

Vroeger hadden alle auto's die...

[ Voor 28% gewijzigd door MikeyMan op 20-05-2007 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Aan zoiets zat ik ook te denken ja. Vond het al zo'n vreemd verhaal van die knakker 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

dat is inderdaad gewoon een APK sticker
onze oudere BMW's 3-serie uit ''86 en later een uit '90 hadden die ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-05 05:19

wouterve

Swinger of States

Nee, een APK-sticker is het niet, volgens mij: de sticker die je bij de APK kreeg werd namelijk op je nummerplaat geplakt, boven het eerste streepje. Die ronde sticker was verdeeld in 12 partjes, voor iedere maand één; de maand waarin hij was goedgekeurd werd naar boven geplakt en het midden stond een jaartal. Ieder jaar kreeg een andere kleur sticker, zodat voor de politie snel met het blote oog te zien was of een auto nog APK had. Aan die APK-sticker is volgens mij pas een einde gekomen toen de nieuwe GAIK-platen voor auto's werden ingevoerd.

De sticker die je hier op de voorruit ziet heb ik ook regelmatig gezien, maar was volgens mij voor iets anders. Het is in ieder geval een sticker van Veilig Verkeer Nederland, en zal wel een veiligheidsinspectie zijn geweest, maar met de APK had dat volgens mij niet per se iets te maken.

[ Voor 7% gewijzigd door wouterve op 20-05-2007 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

In het show je auto topic ook nog even gevraagd, en de sticker betekent dit
Snelle Henkie schreef op zondag 20 mei 2007 @ 19:42:
Das geen apk sticker. APK sticker was een ronde sticker die op de nummerplaat geplakt werd met daarin jaartal en maand tot wanneer de apk geldig was. Dit is een sticker di de dealer er op plakte als er een bepaalde beurt gegeven was waarbij er een verplicht aantal punten volgens een bepaalde lijst werden gecontroleerd en zonodig hersteld. Zoals verlichting en zo. Was volgens mij een Veilig Verkeer Nederland controle ofzo.
Heeft niks met Total Loss te maken. Maak je geen zorgen.
Lekker lul verhaal dus van m'n buurman |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Buurmannen zijn levensgevaarlijk als het op goede adviezen aankomt :P

Ik ben trouwens terug van een lang weekend nurburgring (vrijdag-zondag), 5 rondjes gereden, in mn 4e rondje toch nog 10:28 neergezet en in mn 5e rondje mn 318 herleid tot een 313 3-cilinder :D.
Tuimelaar afgebroken :X
Injectorstekker maar losgehaald en gewoon mee naar huis gereden.
Liep ie op de terugweg nog wel 170 mee op teller trouwens :P

Maar goed, weer een beetje knutselen, ergens een tuimelaar en evt een as uit rukken, voordeel is wel dat ik m nu nog gewoon kan gebruiken, hij is alleen niet echt vlot meer qua acceleratie :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaanBanaan
  • Niet online
Op 3 van de 4 kabouters je auto laten werken zou ik alleen in nootgevallen doen, want dat is echt slecht. Denk alleen al aan de lagers, die alle flink op hun donder krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik denk dat je lagers wel je minste probleem zullen zijn... Wat te denken van je nokkenas... en eventueel metaal gruis/splinters die nu door je blok heen zwerven...
Ik zou er inderdaad niet te lang mee rijden... liever eigenlijk helemaal niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 14:47:
Ik hoor er vanaf nu ook bij :P

[afbeelding]
Beetje crappy Nokia gsm foto, maar het moet maar even.

Mag ik er ook mee in de OP? Pretty please? ;)

1988, 520i, 2 liter 6 Cylinders, 250k op de teller, maar wel heel netjes/goed onderhouden. Binnenkant is ook nog als nieuw. Overgenomen van de eigenaar van een BMW garage, dit was 5 jaar lang zijn privé auto.

Ga zometeen mijn eerste tankbeurt hebben, ik heb de Abn Amro alvast gewaarschuwd :P
Maak ff een foto van 800x600 ofzo, dan zet ik die erin. :) (nu ff tijdelijk de 1600x1200 versie)

[ Voor 38% gewijzigd door GaMeOvEr op 21-05-2007 11:50 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

GaMeOvEr schreef op maandag 21 mei 2007 @ 11:49:
[...]

Maak ff een foto van 800x600 ofzo, dan zet ik die erin. :) (nu ff tijdelijk de 1600x1200 versie)
Mag de mijne ook in de TS O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik kon nog een mooi plaatje schieten van mijn oude auto (nu van mijn zwager) en de nieuwe. Ik ben blij dat ik de kleine kinderen zooi niet in een Golf 2 hoef te passen, zeg... :z

Afbeeldingslocatie: http://img148.imageshack.us/img148/1586/bmwgolfjp8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img518.imageshack.us/img518/5146/bmwgolf2vn6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Wekkel schreef op maandag 21 mei 2007 @ 12:24:
Ik kon nog een mooi plaatje schieten van mijn oude auto (nu van mijn zwager) en de nieuwe. Ik ben blij dat ik de kleine kinderen zooi niet in een Golf 2 hoef te passen, zeg... :z

[afbeelding]
[afbeelding]
O+

Dezelfde uitvoering :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

deepbass909 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 10:56:
Ik denk dat je lagers wel je minste probleem zullen zijn... Wat te denken van je nokkenas... en eventueel metaal gruis/splinters die nu door je blok heen zwerven...
Ik zou er inderdaad niet te lang mee rijden... liever eigenlijk helemaal niet meer...
Nokkenas loopt alleen een loze tuimelaar tegenaan en die was toch al flink ingesleten ;)
En de tuimelaar lag netjes naast de klepveer (en nu dus op mn dashboard).

Krukaslagers zijn wat minder, maar goed, iets minder laagtoerig laten draaien en dan valt het ook nog wel redelijk mee.
Ga dr natuurlijk niet meer mee rijden dan strikt noodzakelijk, staan genoeg auto's hier thuis :P.

edit:

Visualisatie:
Imageshack plaatje

[ Voor 7% gewijzigd door 4x2 op 21-05-2007 19:20 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5+1

tikt wel aan zo

[ Voor 76% gewijzigd door Anoniem: 4629 op 21-05-2007 19:42 ]

Pagina: 1 2 ... 18 Laatste