Waar blijft de postbode nou? Vandaag moet ie binnen komen als het goed is 
Ik ben benieuwd of ie m'n 6230 kan doen vergeten.
Ik ben benieuwd of ie m'n 6230 kan doen vergeten.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Eerste streepje duurt lang maar daarna gaat het vrij vlot!Snoop schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 14:17:
Over de batterij: sinds vanmorgen heb ik hem inmiddels al 2x 24 uur aanstaan en dit is dus de derde dag. Ik heb alleen maar een beetje gesmst en gebeld, dus heb hem niet intensief gebruikt de laatste 2 dagen. Op dit momentis er 1 streepje af. Gaat dus wel de goede kant op zo lijkt het. Als ik zo door ga, dan kan ik de 5 of 6 dagen wel halen denk ik!
Als ik dat zo lees dan gebruik ik hem ongeveer hetzelfde en hoef ik me dus geen zorgen te maken!Snoop schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 14:17:
Over de batterij: sinds vanmorgen heb ik hem inmiddels al 2x 24 uur aanstaan en dit is dus de derde dag. Ik heb alleen maar een beetje gesmst en gebeld, dus heb hem niet intensief gebruikt de laatste 2 dagen. Op dit momentis er 1 streepje af. Gaat dus wel de goede kant op zo lijkt het. Als ik zo door ga, dan kan ik de 5 of 6 dagen wel halen denk ik!
www.casarodriguillo.com
Kan ik hieruit concuderen dat het prima is om hem op de lader te "gooien" ook al is ie nauwelijks gebruikt (zeg 10min. bellen en een uurtje stand-by)A lithium-ion battery provides 300-500 discharge/charge cycles. The battery prefers a partial rather than a full discharge. Frequent full discharges should be avoided when possible. Instead, charge the battery more often or use a larger battery. There is no concern of memory when applying unscheduled charges.
[ Voor 57% gewijzigd door Pinin op 16-05-2007 23:06 ]
www.casarodriguillo.com
Dat zijn echt 2 totaal verschillende telefoons! Als je voor functies wilt gaan dan neem je de M600 en als je dat allemaal niet nodig hebt dan ga je voor de 6300. Of je combineert het net als ikrik schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 00:05:
Aaarch ik twijfel tussen de 6300 en de SE M600.. Is er niet toevallig iemand die beide heeft en me van advies kan voorzien?
[ Voor 79% gewijzigd door Kaspers op 17-05-2007 12:49 ]
Ik ben er na een tijdje ook wel tevreden overBooster schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 17:40:
Ik zit ook alweer aan de 3de dag op 1 acculading met wat korte telefoontjes. Heb nu nog 2 streepjes over. Bij mij duurde het laatste streepje de vorige keer echt een dag ofzo, dus ik heb er wel vertrouwen in dat het goed komt.
[ Voor 11% gewijzigd door bear87 op 18-05-2007 15:20 ]
bij mij voelen ze allemaal hetzelfde, het kraken van het knopje is vanzelf verdwenen!bear87 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 15:14:
Ik heb net mijn nieuwe binnengekregen!
Vorige had een probleem met het knopje, deze lijkt goed. Al moet ik zeggen dat het nu weer lijkt alsof het knopje naar boven heel anders ingedrukt moet worden dan de andere drie richtingen.
Gaan weer weer..zucht.
( Deze knop is wel veel beter, ben ik nu zo'n zeikert of ..? )
[ Voor 13% gewijzigd door Blaasijzer op 18-05-2007 16:00 ]
nieuwe pc samenstellen = leuk
[ Voor 34% gewijzigd door bear87 op 18-05-2007 16:35 ]
www.casarodriguillo.com
Maak een nieuw profiel met settings, en ga dan naar menu, druk op 4 en dan op 10. Nu zit je in het enhancements menu en daar kun je per enhancements de instellingen doen.Pinin schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 16:03:
Dus niet defenitief, maar alleen indien aangemeld op de parrot
The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire
Ligt het niet aan je geheugenkaart ?Mad_Demon schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 09:32:
Ik heb sinds gisteren ook een 6300 en ik heb volgende probleem:
Als het toestel een paar minuten aan heeft gestaan "verdwijnt" de geheugenkaart. Hij is niet meer aan te spreken vanuit het menu, gewoon niet meer zichtbaar. Na een reboot is de kaart weer te zien, maar alleen voor een paar minuten.
De instellingen voor slaapstand en energiebeheer hebben hier geen invloed op.
Een 2e 6300 uit dezelfde zending (werk bij een telco) heeft precies hetzelfde probleem. Hebben meer mensen hier last van? Ik heb al een software update geprobeerd, maar die is nog niet beschikbaar voor dit toestel...
Nee, heb het net uitgeprobeerd. Andere fora hebben geen andere oplossing dan "omruilen". Jammer dat ons andere toestel hetzelfde euvel heeft.
The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire
Verwijderd
Vreemd probleem. Ik had er nog niet van gehoord. Als je de geheugenkaart inleest in een aparte cardreader dan is er dus geen probleem begrijp ik? Contactpuntjes al even schoongemaakt?Mad_Demon schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 09:32:
Als het toestel een paar minuten aan heeft gestaan "verdwijnt" de geheugenkaart. Hij is niet meer aan te spreken vanuit het menu, gewoon niet meer zichtbaar. Na een reboot is de kaart weer te zien, maar alleen voor een paar minuten.
[ Voor 13% gewijzigd door Booster op 19-05-2007 12:50 ]
Verwijderd
Waarschijnlijk wel...Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 13:25:
dus,
kans is groot dat - na het omruilen - het probleem blijft ??
[ Voor 17% gewijzigd door Mad_Demon op 19-05-2007 14:05 ]
Verwijderd
ook al is het al een paar keer gezegd, ik zeg het nog een keer:Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 10:07:
ik ben aan het twijfelen tussen de 6300 en de 6233, heeft iemand van jullie een goede reden die mij de doorslag kan geven om voor de 6300 te gaan?
kreeg jij er een adater bij dan ? ik niet namelijkVerwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 12:54:
geheugenkaart zat reeds in toestel.
in adapter en dan in cardreader >> geen probleem
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
* eerste punt is meer voorkomend (zie reacties hierboven) maar nog geen oplossing voorsuper-muffin schreef op maandag 21 mei 2007 @ 16:14:
Mijn 6300 heeft een paar kuren af en toe
- Gister liet ik wat foto's aan iemand zien op mijn gegeugenkaart. Op eens kon ik niet verder. De geheugenkaart was weg. Na een herstart stond die er wel.
- Ik ben soms niet te horen al ik bel. De andere kant hoor ik ook erg krakend. Dit gebeurt heel af en toe.
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |
6290FongWan schreef op maandag 21 mei 2007 @ 16:44:
Ik wacht het maar even af, anders wordt het toch de 6290 ...
Ik heb er een week of 2 geleden een gemodde (nieuwe) BL-5C ingezet. Kwestie van de randjes eraf vijlen/snijden.Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:56:
Heeft iemand trouwens al ervaring met zo'n batterij met meer capaciteit?
www.casarodriguillo.com
Verwijderd
Zou de BL-6C ook passen? Aangezien ik me toch wel erger aan de BL-4C ga ik proberen een BL-5C passend te maken. En indien passend de BL-6C (mocht dit passen, en invloed hebben).duderuud schreef op maandag 21 mei 2007 @ 17:00:
[...]
Ik heb er een week of 2 geleden een gemodde (nieuwe) BL-5C ingezet. Kwestie van de randjes eraf vijlen/snijden.
Batterij gaat ongeveer 1-1,5 dag langer mee.
Heb niet echt een smartphone nodig maar hij is wel erg slick, dus als de 6300 problemen blijft houden ga ik denk ik toch maar voor de 6290.
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |
* Aha, had ik overheen gelezen.Blacksnak schreef op maandag 21 mei 2007 @ 16:42:
[...]
* eerste punt is meer voorkomend (zie reacties hierboven) maar nog geen oplossing voor
* 2de punt is oplossing voor (moet je een of andere optie voor uitschakelen), werd eerder in topic ook al meermaals aangehaald.
Hmmm.. m'n reactie had niet echt te maken met je keuze hoor. Had eigenlijk nog nooit van 6290 gehoord. Was daarom eens gaan kijken op site van Nokia maar kon deze daar ook nergens terugvinden. Dacht aan typo vanwege jou maar blijkbaar bestaat het beestje toch echt welFongWan schreef op maandag 21 mei 2007 @ 22:55:
[...]
Heb niet echt een smartphone nodig maar hij is wel erg slick, dus als de 6300 problemen blijft houden ga ik denk ik toch maar voor de 6290.
Het Nokia 6290 topic
Verwijderd
Verder erin duwen totdat hij vastklikt. Had ik eerst ook last van, tot ik erachter kwam dat hij gewoon niet diep genoeg zat.Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 12:06:
Heb hem net binnen.
Mooi ding en geheugen kaart (standaard meegeleverd) is nog steeds zichtbaar na 1.5 uur.
Hangt nu aan de lader, plugje is weer een maatje kleiner als bij de 6100.
Plugje gaat er alleen niet helemaal in (mm of 1.5 a 2 blijft over). Hebben jullie dat ook?
Hij valt er nu, als je de telefoon oppakt gewoon uit bij een lichte aanraking van het snoer...
Verwijderd
Er moet dus niets meer zichtbaar zijn van het metalen pennetje tussen de telefoon en het zwarte kunststof deel van de laadplug dat je vaspakt?Ricardo87 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 12:39:
[...]
Verder erin duwen totdat hij vastklikt. Had ik eerst ook last van, tot ik erachter kwam dat hij gewoon niet diep genoeg zat.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2007 14:29 ]
No problem hoor. Ik had al een vermoeden dat je nog niet van het model had gehoord. Vandaar dat ik ook ff het linkje naar het topic vermeld heb. Ik kan me ook heel goed voorstellen dat je dacht dat ik een typo had gemaakt. Vaak genoeg gezien, gelezen en gehoord ....Blacksnak schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 08:24:
[...]
Hmmm.. m'n reactie had niet echt te maken met je keuze hoor. Had eigenlijk nog nooit van 6290 gehoord. Was daarom eens gaan kijken op site van Nokia maar kon deze daar ook nergens terugvinden. Dacht aan typo vanwege jou maar blijkbaar bestaat het beestje toch echt wel
We blijven slimmer worden...
Ik heb mijn batterij zaterdag voor het eerst opgeladen en er is nu pas 1 streepje af, na 10 ontvangen smsjes en 10 verstuurde smsjes en een halfuur bellen in totaal. Verder speel ik dan ook dagelijks snake 3d in de trein en speel ik met de camera.Janusz schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 14:48:
Na me een paar uurtjes verdiept te hebben in de mobiele telefoon markt heden ten dage is mijn oog toch gevallen op de Nokia 6300. Strak, zakelijk en gewoon erg degelijk. Daar hou ik wel van.
Opzich zie ik geen minpunten aan deze telefoon. Wel schrok ik van de vele negatieve berichten over de batterij. Zowel in reviews als in dit topic wordt toch niet best gesproken over de batterij. Hier maak ik me wel zorgen over want ik bel behoorlijk veel en verder gebruik ik mn telefoon ook als agenda en dergelijke. Eigenlijk wil ik zowieso een telefoon 2 dagen intensief kunnen gebruiken zonder bang te hoeven zijn voor een lege batterij. Is dat haalbaar met deze telefoon?
Vooral bluetooth vreet nogal voeding. Gebruik je dit niet dan denk ik dat het geen probleem is. Als je dit wel dag en nacht aan hebt staan zoals ik en je belt een uur of 1,5 á 2 per dag, dan is ie op na 2 dagen.Janusz schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 14:48: Eigenlijk wil ik zowieso een telefoon 2 dagen intensief kunnen gebruiken zonder bang te hoeven zijn voor een lege batterij. Is dat haalbaar met deze telefoon?
www.casarodriguillo.com
[ Voor 11% gewijzigd door Pinin op 22-05-2007 23:43 ]
www.casarodriguillo.com
Verwijderd
Verwijderd
Mijn verpakking zegt ook 'made in Hungary', maar ik heb nergens last van.... Ik heb destijds wel een importtoestel uit Duitsland bij 2call gekocht. Het is wel frappant dat het probleem zich voornamelijk voordoet sinds de 6300 officieel in NL verkocht wordt.Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 09:08:
gisteren contact gehad met nokia service
daar werd gezegd dat het een hardwareprobleem is
(cardreader in de mobile)
eerder reeds krabbelde
vodafone (internet) terug vwb inruilen
en wilde dat ik het toestel terugstuurde ter reparatie
(met vervangend toestel)
mooi niet dus
na heel veel telefoontjes wordt het toestel uiteindelijk
toch omgeruild.
zal mij benieuwen of het nieuwe toestel geen kuren vertoont.
opm: op mijn verpakking staat: "made in hungary"
is dat bij anderen ook het geval ?
Een nep batterij is niet aan te raden overigens. Paar jaar geleden waren nog die telefoons onploft en als zo iets gebeurt, dan heb je geen garantie op je toestel meer.
Verwijderd
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 17:40 ]
Ik neem het risico ook niet. Als de hogere capacitieit makkelijk en veilig te implementeren was dan had Nokia zelf wel krachtigere accu's op de markt gebracht.DaannO schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 12:08:
[...]
Een nep batterij is niet aan te raden overigens. Paar jaar geleden waren nog die telefoons onploft en als zo iets gebeurt, dan heb je geen garantie op je toestel meer.
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Een kennis van mij kocht op een gegeven moment ook een volgens specs veel betere batterij van een andere aanbieder voor in zijn toestel. In de praktijk kwam vervolgens van die lange batterijduur niets terecht.Yohan schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 12:25:
[...]
Ik neem het risico ook niet. Als de hogere capacitieit makkelijk en veilig te implementeren was dan had Nokia zelf wel krachtigere accu's op de markt gebracht.
[ Voor 20% gewijzigd door Jesse op 23-05-2007 13:06 ]
De mijne komt uit Frankrijk, en heeft nergens last van. Voorlopig lijkt vooral de lading bedoeld voor Nederland het probleem te hebben. Zal een lading voor een bepaald land dan echt precies gescheiden gemaakt worden? Want Nl toestellen etc bestaan niet, het scheelt alleen het boekje wat bijgeleverd is..Toch lijkt op dit forum het patroon duidelijk, "import" probleemloos, Nl probleem?Blacksnak schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 11:12:
Wilde deze week een 6300 op de kop te gaan tikken maar met de opduikende problemen met het geheugenkaartje begin ik toch te twijfelen. Geen zin om hem meteen terug te moeten sturen. Zijn er mensen die hem pas gekocht hebben en een wel goed werkend toestel hebben? (België)
offtopic:
klc, waarom doe jij heel je bericht in vetgedrukt?
Ik ben achteraf blij dat ik een import-model heb. Dan maar een Duitse handleidingbear87 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 15:27:
De mijne komt uit Frankrijk, en heeft nergens last van. Voorlopig lijkt vooral de lading bedoeld voor Nederland het probleem te hebben.
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Verwijderd
www.casarodriguillo.com
Verwijderd
hoezo is dat spammen? hoe belachelijk is dat? ik probeer jullie alleen maar te helpen.Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 10:20:
[modbreak]Beetje jammer dat je je registreerd om te spammen. Dat is hier namelijk niet toegestaan![/]
Ik ben net als jij ook blij inderdaad. Je herinnerd je misschien nog wel dat ik wat zat te zeuren over Nl versies, maar ik ben erg tevreden met mijn franse jongenYohan schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 15:45:
[...]
Ik ben achteraf blij dat ik een import-model heb. Dan maar een Duitse handleiding
www.casarodriguillo.com
Doe dan in elk geval niet je hele reactie in boldVerwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 23:11:
[...]
hoezo is dat spammen? hoe belachelijk is dat?
*knip*
Een CE-markering zegt echt helemaal niets. Zie bijvoorbeeld http://nl.wikipedia.org/wiki/CE-markeringdie accu heeft een keurmerk, ze geven niet voor niks een keurmerk uit, en voor de grap doen ze het ook niet.
[ Voor 32% gewijzigd door Jesse op 24-05-2007 13:56 ]
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Snoop op 24-05-2007 15:36 ]
Verwijderd
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 16:52 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq