Het Nokia 6300 topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste
Acties:
  • 143.311 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energizer23
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Waar blijft de postbode nou? Vandaag moet ie binnen komen als het goed is :)
Ik ben benieuwd of ie m'n 6230 kan doen vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 22:50
Jaja, ik krijg hem vandaag ook binnen! Ben toch benieuwd naar de duur van de batterij als ik het zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Over de batterij: sinds vanmorgen heb ik hem inmiddels al 2x 24 uur aanstaan en dit is dus de derde dag. Ik heb alleen maar een beetje gesmst en gebeld, dus heb hem niet intensief gebruikt de laatste 2 dagen. Op dit momentis er 1 streepje af. Gaat dus wel de goede kant op zo lijkt het. Als ik zo door ga, dan kan ik de 5 of 6 dagen wel halen denk ik! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-09 14:53
Snoop schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 14:17:
Over de batterij: sinds vanmorgen heb ik hem inmiddels al 2x 24 uur aanstaan en dit is dus de derde dag. Ik heb alleen maar een beetje gesmst en gebeld, dus heb hem niet intensief gebruikt de laatste 2 dagen. Op dit momentis er 1 streepje af. Gaat dus wel de goede kant op zo lijkt het. Als ik zo door ga, dan kan ik de 5 of 6 dagen wel halen denk ik! :)
Eerste streepje duurt lang maar daarna gaat het vrij vlot! ;)
Maar ben benieuwd, mijne gaat zoiezo 3 dagen mee, maar gebruik elke dag wel bluetooth, en dat is een echte strommvreter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
Snoop schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 14:17:
Als ik dat zo lees dan gebruik ik hem ongeveer hetzelfde en hoef ik me dus geen zorgen te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Ik krijg vrijdag eindelijk mijn nieuwe binnen nadat ik maandag mijn defecte heb teruggegeven.

Wel superservice bij Gsm-Shop moet ik zeggen, hoewel ik met dit soort zaken eigenlijk geen moment geduld heb ;)

@ Energizer23 reken er maar op dat hij hem kan doen vergeten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-08 16:15

Booster

Superuser

Topicstarter
Ik zit ook alweer aan de 3de dag op 1 acculading met wat korte telefoontjes. Heb nu nog 2 streepjes over. Bij mij duurde het laatste streepje de vorige keer echt een dag ofzo, dus ik heb er wel vertrouwen in dat het goed komt.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Maakt het voor zo'n accu nog uit of ie altijd opgeladen wordt als ie in de autolader/carkit zit.

Ik bedoel dus, als ie een weekend niet in de lader zit gaat ie dan sneller leeg als dat je hem maar af en toe oplaad? bij mijn vorige toestel (6310i) maakte dat niet uit.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Daarover is meer te vinden op http://www.batteryuniversity.com/parttwo.htm . Wel goed opletten over welk type accu behandeld wordt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

poeh, dat is lastig om te vinden. ik heb gekeken bij fleet-users maar daar kon ik niet echt iets vinden. Weet jij waar ik moet kjken, of beter nog weet je niet gewoon het antwoord :>

edit:
A lithium-ion battery provides 300-500 discharge/charge cycles. The battery prefers a partial rather than a full discharge. Frequent full discharges should be avoided when possible. Instead, charge the battery more often or use a larger battery. There is no concern of memory when applying unscheduled charges.
Kan ik hieruit concuderen dat het prima is om hem op de lader te "gooien" ook al is ie nauwelijks gebruikt (zeg 10min. bellen en een uurtje stand-by)

[ Voor 57% gewijzigd door Pinin op 16-05-2007 23:06 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-09 12:19

rik

Aaarch ik twijfel tussen de 6300 en de SE M600.. Is er niet toevallig iemand die beide heeft en me van advies kan voorzien? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
rik schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 00:05:
Aaarch ik twijfel tussen de 6300 en de SE M600.. Is er niet toevallig iemand die beide heeft en me van advies kan voorzien? :D
Dat zijn echt 2 totaal verschillende telefoons! Als je voor functies wilt gaan dan neem je de M600 en als je dat allemaal niet nodig hebt dan ga je voor de 6300. Of je combineert het net als ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:42
Hoe kan ik voor mijn contacten zelf een spraaklabel inspreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:59
Kan niet.
Gaat mbv de 'computer stem' met een vergelijking van jou uitspraak.

[ Voor 79% gewijzigd door Kaspers op 17-05-2007 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Booster schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 17:40:
Ik zit ook alweer aan de 3de dag op 1 acculading met wat korte telefoontjes. Heb nu nog 2 streepjes over. Bij mij duurde het laatste streepje de vorige keer echt een dag ofzo, dus ik heb er wel vertrouwen in dat het goed komt.
Ik ben er na een tijdje ook wel tevreden over :)
Nou kan hij tenminste Pinkpop overleven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Intussen zijn we weer bijna 2 dagen verder en zit ik nog altijd op 2 streepjes. Intussen is er weinig meer mee gedaan welliswaar, maar hij houd het toch goed uit. :)

Let trouwens heel goed op: De batterij-indicator heeft dacht ik 4 niveau's en het laatste streepje is echt heel dun. Denk dus niet dat je accu leeg is op het moment dat de indicator nog op 1/3de staat, er komt nog een niveau daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
Ik heb net mijn nieuwe binnengekregen!

Vorige had een probleem met het knopje, deze lijkt goed. Al moet ik zeggen dat het nu weer lijkt alsof het knopje naar boven heel anders ingedrukt moet worden dan de andere drie richtingen.

Gaan weer weer..zucht.

( Deze knop is wel veel beter, ben ik nu zo'n zeikert of ..? )

[ Voor 11% gewijzigd door bear87 op 18-05-2007 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Niet online
Sinds vanmorgen staat hij 4x24 uur aan en het batterij streepje staat nog op een derde. Heb er verder niet echt veel mee gedaan moet ik zeggen. Ik heb een aantal foto's gemaakt en heel even bluetooth aan gehad. Hij haalt de 5 dagen dus wel zeker denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasijzer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-12-2024
bear87 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 15:14:
Ik heb net mijn nieuwe binnengekregen!

Vorige had een probleem met het knopje, deze lijkt goed. Al moet ik zeggen dat het nu weer lijkt alsof het knopje naar boven heel anders ingedrukt moet worden dan de andere drie richtingen.

Gaan weer weer..zucht.

( Deze knop is wel veel beter, ben ik nu zo'n zeikert of ..? )
bij mij voelen ze allemaal hetzelfde, het kraken van het knopje is vanzelf verdwenen!

nee hoor geen zeikert met gewoon goed zijn !

ik heb nog een paar keer gebeld met Orange... maar nog geen oplossing voor het WAP....

iamdn nog een ander idee om dat operator logo weg te krijgen (dus niet via WAP of world)

[ Voor 13% gewijzigd door Blaasijzer op 18-05-2007 16:00 ]

nieuwe pc samenstellen = leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
Volgens mij is het toch wel goed.

Bij de vorige ging er eentje echt merkbaar stroever, deze doet het eigenlijk wel prima :) Vermoed dat hij naar boven iets anders aanvoelt omdat de knop naar boven overgaat in het scherm als het ware, en de knop naar beneden daar zit wat meer hoogte verschil :)

Vraag:

Mijn vorige had vanaf dat ik hem uit de doos haalde een grote analoge klok als achtergrond. Dit toestel heeft sinds hij uit de doos is geen analoge klok als achtergrond.

Komt hij standaard met of zonder uit de doos? Is die grote analoge klok achtergrond standaard of was mijn 1e toestel al gebruikt?

[ Voor 34% gewijzigd door bear87 op 18-05-2007 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Vraag #121
Ik heb een Parrot 3200 bluetooth carkit en dat gaat best hoor, maar wat ik wil is dat ie zodra hij aangemeld is, een bepaald profiel gebruikt. (daarstaan bepaalde opties ann en andere uit) waar selecteer je dat.
Dus niet defenitief, maar alleen indien aangemeld op de parrot

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Pinin schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 16:03:
Dus niet defenitief, maar alleen indien aangemeld op de parrot
Maak een nieuw profiel met settings, en ga dan naar menu, druk op 4 en dan op 10. Nu zit je in het enhancements menu en daar kun je per enhancements de instellingen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Laatst online: 23-08 23:30

Mad_Demon

de dokter

Ik heb sinds gisteren ook een 6300 en ik heb volgende probleem:

Als het toestel een paar minuten aan heeft gestaan "verdwijnt" de geheugenkaart. Hij is niet meer aan te spreken vanuit het menu, gewoon niet meer zichtbaar. Na een reboot is de kaart weer te zien, maar alleen voor een paar minuten.

De instellingen voor slaapstand en energiebeheer hebben hier geen invloed op.

Een 2e 6300 uit dezelfde zending (werk bij een telco) heeft precies hetzelfde probleem. Hebben meer mensen hier last van? Ik heb al een software update geprobeerd, maar die is nog niet beschikbaar voor dit toestel...

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
Ik heb geen last van dat probleem tot nu toe, ik las wel op een ander forum iemand met hetzelfde verhaal. Dus tenzij jij ook op gsmhelpdesk.nl actief bent zijn er meerdere met dit probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Mad_Demon schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 09:32:
Ik heb sinds gisteren ook een 6300 en ik heb volgende probleem:

Als het toestel een paar minuten aan heeft gestaan "verdwijnt" de geheugenkaart. Hij is niet meer aan te spreken vanuit het menu, gewoon niet meer zichtbaar. Na een reboot is de kaart weer te zien, maar alleen voor een paar minuten.

De instellingen voor slaapstand en energiebeheer hebben hier geen invloed op.

Een 2e 6300 uit dezelfde zending (werk bij een telco) heeft precies hetzelfde probleem. Hebben meer mensen hier last van? Ik heb al een software update geprobeerd, maar die is nog niet beschikbaar voor dit toestel...
Ligt het niet aan je geheugenkaart ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon

Mad_Demon

de dokter

Kaspers schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 11:25:
[...]

Ligt het niet aan je geheugenkaart ?
Nee, heb het net uitgeprobeerd. Andere fora hebben geen andere oplossing dan "omruilen". Jammer dat ons andere toestel hetzelfde euvel heeft.

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb hetzelfde probleem met de geheugenkaart
weet alleen niet precies op welk moment deze "verdwijnt"
(misschien bij een bepaalde actie ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Mad_Demon schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 09:32:
Vreemd probleem. Ik had er nog niet van gehoord. Als je de geheugenkaart inleest in een aparte cardreader dan is er dus geen probleem begrijp ik? Contactpuntjes al even schoongemaakt?

Werd bij jullie overigens de geheugenkaart geleverd IN de telefoon, dus niet los in een zakje bv?

Misschien moet je eens proberen om direct na opstarten de geheugenkaart te openen via Media oid, en dan daar rond blijven klikken tot je een error krijgt. Ben benieuwd wat die error dan is.

[ Voor 13% gewijzigd door Booster op 19-05-2007 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geheugenkaart zat reeds in toestel.
in adapter en dan in cardreader >> geen probleem
zowel standaard 128 mb kaartje als nieuw kaarte 2 Gb: zelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk dat ik vodafone maar om een nieuw toestel vraag
heb hier geen zin in - kost me teveel tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon

Mad_Demon

de dokter

Hier ook, kaartjes in de toestellen geleverd. Firmware: V04.71 RM-217
Kaartje werkt zonder problemen in een cardreader. Ook als ik de kaart blijf gebruiken dan kan ik van het ene op het andere moment niet meer de geheugenkaart zien. Dus het is niet alleen wanneer ik de telefoon laat liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb net vodafone gebeld
wordt begin volgende week omgeruild

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Heb jij ook een Vodafone toestel Mad_Demon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon

Mad_Demon

de dokter

Ja, heb een beetje het gevoel dat het hoofdkantoor de toestellen een beetje verstierd heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus,
kans is groot dat - na het omruilen - het probleem blijft ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon

Mad_Demon

de dokter

Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 13:25:
dus,
kans is groot dat - na het omruilen - het probleem blijft ??
Waarschijnlijk wel...

Heb zojuist een mailtje naar het hoofdkantoor gestuurd. Kijken wat er gebeurd...

[ Voor 17% gewijzigd door Mad_Demon op 19-05-2007 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hou me svp op de hoogte
ik zal deze topic blijven volgen
goed weekend !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben aan het twijfelen tussen de 6300 en de 6233, heeft iemand van jullie een goede reden die mij de doorslag kan geven om voor de 6300 te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
-Het design. 6300 is platter, roestvrij staal, etc

-Scherm van de 6300 heeft 16 miljoen kleuren, 6233 volgens nokia.nl 260.000

-Heb je de 6233 al gezien en vastgehouden? Ik vind hem zelf vrij dik/lomp/niet mooi. De 6300 is juist de telefoon die die traditie doorbreekt :)

Enige voordeel van de 6233 tov van de 6300 is - als je het gebruikt- dat de 6233 3G is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
En de 6233 is lelijk :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan deze telefoon ook mp4 afspelen? of alleen 3gp zoals de oude nokia's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristian8888
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-03-2024
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 10:07:
ik ben aan het twijfelen tussen de 6300 en de 6233, heeft iemand van jullie een goede reden die mij de doorslag kan geven om voor de 6300 te gaan?
ook al is het al een paar keer gezegd, ik zeg het nog een keer:

de 6233 is lelijk! maar echt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
Nou, de batterij doet het hier prima. Woensdag het toestel binnen gehad ('s middags). Gelijk volledig opgeladen. Vanochtend was de batterij pas leeg. En dat is na er lang mee gespeeld te hebben (telefoonboek volledig handmatig gedaan). En ook wat gesprekken en sms'jes gedaan te hebben. Zelfs nog wat foto's gemaakt. Prima batterij dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasijzer
Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 12:54:
geheugenkaart zat reeds in toestel.
in adapter en dan in cardreader >> geen probleem
kreeg jij er een adater bij dan ? ik niet namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sandisk levert micro sd met adapter om 'm in cardreader te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem, na ongeveer 10 a 15 minuten nadat de nokia 6300 is ingeschakeld
verdwijnt de geheugenkaart uit mijn telefoon.
Als je hem dan weer opnieuw aanzet is hij er weer,
maar dan toch na die 10 a 15 minuten is hij weer weg.
Het toestel is zaterdag 19 mei gekocht.
Iemand al de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog geen oplossing
behalve retour leverancier
ook bij vodafone gekocht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee niet bij vodaphone maar bij T-for Telecom.
Ga vanmiddag maar mee terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

betekent dus dat het niet alleen vodafone-toestellen betreft,
maar een deel van alle 6300-modellen, n'importe van welke leverancier

heeft mad_demon al bericht van het hoodkantoor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vaag probleem met die geheugenkaart, lijkt me niet goed. Ik heb mijn nokia 6300 sinds 27-03 en heb nergens last van. Waarschijnlijk zit er een foute serie (of mss slechts de firmware).

Heeft iemand trouwens al ervaring met zo'n batterij met meer capaciteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Mijn 6300 heeft een paar kuren af en toe :{
- Gister liet ik wat foto's aan iemand zien op mijn gegeugenkaart. Op eens kon ik niet verder. De geheugenkaart was weg. Na een herstart stond die er wel.
- Ik ben soms niet te horen al ik bel. De andere kant hoor ik ook erg krakend. Dit gebeurt heel af en toe.
- Net boven mijn scherm is een stukje van die zilverkleurige verf oid af, daar zit nu een witte stip. Zal daar eens een foto van maken.

Moet ik dan contact opnemen met Nokia of GSMweb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
super-muffin schreef op maandag 21 mei 2007 @ 16:14:
Mijn 6300 heeft een paar kuren af en toe :{
- Gister liet ik wat foto's aan iemand zien op mijn gegeugenkaart. Op eens kon ik niet verder. De geheugenkaart was weg. Na een herstart stond die er wel.
- Ik ben soms niet te horen al ik bel. De andere kant hoor ik ook erg krakend. Dit gebeurt heel af en toe.
* eerste punt is meer voorkomend (zie reacties hierboven) maar nog geen oplossing voor
* 2de punt is oplossing voor (moet je een of andere optie voor uitschakelen), werd eerder in topic ook al meermaals aangehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:10

FongWan

The Stormrider ...

hmmm heb ik eindelijk besloten om voor de 6300 te gaan als opvolger van mijn 3 jaar oude 6320 lees ik dat er problemen zijn met de geheugenkaart. :(

Kunnen mensen met dit probleem misschien hun firmwareversie posten en het merk en grootte van hun geheugenkaartje. Misschien ook handig om zoals eerder aangegeven ook het vermelden van wanneer dit probleem optreedt.

Ik wacht het maar even af, anders wordt het toch de 6290 ...

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
FongWan schreef op maandag 21 mei 2007 @ 16:44:
Ik wacht het maar even af, anders wordt het toch de 6290 ...
6290 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 20:19

duderuud

Sliden is koel

Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:56:
Heeft iemand trouwens al ervaring met zo'n batterij met meer capaciteit?
Ik heb er een week of 2 geleden een gemodde (nieuwe) BL-5C ingezet. Kwestie van de randjes eraf vijlen/snijden.

Batterij gaat ongeveer 1-1,5 dag langer mee.

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Ik heb zo'n geimporteerde van GSM-track en geen enkel probleem met wat dan ook. versie 4.70 Mijn toestel is dus geen "NL" toestel onderhanden genomen door de provider. Maar de eerste levering van GSM-track moest terug ivm softwatre fouten, welke fouten dit waren is niet bekend.

Oh en dat wegvallen van je geluid komt door iets in de trant van "spraakhelderheid" die moet uit!!

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duderuud schreef op maandag 21 mei 2007 @ 17:00:
[...]

Ik heb er een week of 2 geleden een gemodde (nieuwe) BL-5C ingezet. Kwestie van de randjes eraf vijlen/snijden.

Zou de BL-6C ook passen? Aangezien ik me toch wel erger aan de BL-4C ga ik proberen een BL-5C passend te maken. En indien passend de BL-6C (mocht dit passen, en invloed hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-03 10:23

guz

duderuud schreef op maandag 21 mei 2007 @ 17:00:
[...]
en daarna aankicken? ;)

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Heb niet echt een smartphone nodig maar hij is wel erg slick, dus als de 6300 problemen blijft houden ga ik denk ik toch maar voor de 6290.

Het Nokia 6290 topic

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Blacksnak schreef op maandag 21 mei 2007 @ 16:42:
[...]

* eerste punt is meer voorkomend (zie reacties hierboven) maar nog geen oplossing voor
* 2de punt is oplossing voor (moet je een of andere optie voor uitschakelen), werd eerder in topic ook al meermaals aangehaald.
* Aha, had ik overheen gelezen.
* Die staat uit. En soms is het wel, en soms niet. Erg raar, weet niet waar het aan ligt.

Ik heb trouwens een Duitste (GSMtrack) v4.70 met een 1gb SanDisk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackdaw
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-09 20:37
Heb de BL-5C erin gekregen na wat gevijl, maar was nog een oude batterij van mn vorige telefoon, 6230i. Maar het past dus wel redelijk. Geen idee wat de formaten zijn van de BL-6C in vergelijking met de BL-5C dus weet niet of dit ook gaat passen. Vraag het me af, aangezien de BL-5C er met wat moeite in te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
FongWan schreef op maandag 21 mei 2007 @ 22:55:
[...]
Heb niet echt een smartphone nodig maar hij is wel erg slick, dus als de 6300 problemen blijft houden ga ik denk ik toch maar voor de 6290.

Het Nokia 6290 topic
Hmmm.. m'n reactie had niet echt te maken met je keuze hoor. Had eigenlijk nog nooit van 6290 gehoord. Was daarom eens gaan kijken op site van Nokia maar kon deze daar ook nergens terugvinden. Dacht aan typo vanwege jou maar blijkbaar bestaat het beestje toch echt wel :)

We blijven slimmer worden... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem net binnen.
Mooi ding en geheugen kaart (standaard meegeleverd) is nog steeds zichtbaar na 1.5 uur.

Hangt nu aan de lader, plugje is weer een maatje kleiner als bij de 6100.
Plugje gaat er alleen niet helemaal in (mm of 1.5 a 2 blijft over). Hebben jullie dat ook?
Hij valt er nu, als je de telefoon oppakt gewoon uit bij een lichte aanraking van het snoer... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:42
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 12:06:
Heb hem net binnen.
Mooi ding en geheugen kaart (standaard meegeleverd) is nog steeds zichtbaar na 1.5 uur.

Hangt nu aan de lader, plugje is weer een maatje kleiner als bij de 6100.
Plugje gaat er alleen niet helemaal in (mm of 1.5 a 2 blijft over). Hebben jullie dat ook?
Hij valt er nu, als je de telefoon oppakt gewoon uit bij een lichte aanraking van het snoer... :?
Verder erin duwen totdat hij vastklikt. Had ik eerst ook last van, tot ik erachter kwam dat hij gewoon niet diep genoeg zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricardo87 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 12:39:
[...]

Verder erin duwen totdat hij vastklikt. Had ik eerst ook last van, tot ik erachter kwam dat hij gewoon niet diep genoeg zat.
Er moet dus niets meer zichtbaar zijn van het metalen pennetje tussen de telefoon en het zwarte kunststof deel van de laadplug dat je vaspakt?

.....................FF wachten............

Gelukt!?! Nu duidelijke klik en nog slechts 0.75 mm van het pennetje zichtbaar. Hier kan ik wel mee leven.

Bedankt.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2007 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 16:23

janklp

FortyTwo Capital

Na me een paar uurtjes verdiept te hebben in de mobiele telefoon markt heden ten dage is mijn oog toch gevallen op de Nokia 6300. Strak, zakelijk en gewoon erg degelijk. Daar hou ik wel van.

Opzich zie ik geen minpunten aan deze telefoon. Wel schrok ik van de vele negatieve berichten over de batterij. Zowel in reviews als in dit topic wordt toch niet best gesproken over de batterij. Hier maak ik me wel zorgen over want ik bel behoorlijk veel en verder gebruik ik mn telefoon ook als agenda en dergelijke. Eigenlijk wil ik zowieso een telefoon 2 dagen intensief kunnen gebruiken zonder bang te hoeven zijn voor een lege batterij. Is dat haalbaar met deze telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Blacksnak schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 08:24:
[...]
Hmmm.. m'n reactie had niet echt te maken met je keuze hoor. Had eigenlijk nog nooit van 6290 gehoord. Was daarom eens gaan kijken op site van Nokia maar kon deze daar ook nergens terugvinden. Dacht aan typo vanwege jou maar blijkbaar bestaat het beestje toch echt wel :)

We blijven slimmer worden... :P
No problem hoor. Ik had al een vermoeden dat je nog niet van het model had gehoord. Vandaar dat ik ook ff het linkje naar het topic vermeld heb. Ik kan me ook heel goed voorstellen dat je dacht dat ik een typo had gemaakt. Vaak genoeg gezien, gelezen en gehoord ....

x: "Ken je die nieuwe nokia?"
y: "Welke?"
x: "Die ene die met een 6 begint, iets met 6924 of zo"
y: "Euhhh ... bedoel je de 6280???"
x: "Kan wel kloppen"

En dan navragen hoe dat ding eruit ziet en een soortgelijk dialoog krijgen...

Dat soort gesprekken ... :X |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
Janusz schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 14:48:
Na me een paar uurtjes verdiept te hebben in de mobiele telefoon markt heden ten dage is mijn oog toch gevallen op de Nokia 6300. Strak, zakelijk en gewoon erg degelijk. Daar hou ik wel van.

Opzich zie ik geen minpunten aan deze telefoon. Wel schrok ik van de vele negatieve berichten over de batterij. Zowel in reviews als in dit topic wordt toch niet best gesproken over de batterij. Hier maak ik me wel zorgen over want ik bel behoorlijk veel en verder gebruik ik mn telefoon ook als agenda en dergelijke. Eigenlijk wil ik zowieso een telefoon 2 dagen intensief kunnen gebruiken zonder bang te hoeven zijn voor een lege batterij. Is dat haalbaar met deze telefoon?
Ik heb mijn batterij zaterdag voor het eerst opgeladen en er is nu pas 1 streepje af, na 10 ontvangen smsjes en 10 verstuurde smsjes en een halfuur bellen in totaal. Verder speel ik dan ook dagelijks snake 3d in de trein en speel ik met de camera.

Ik denk dat veel negatieve verhalen over die batterij ook komen omdat reviewers de review schrijven van achter hun bureau en niet na bijvoorbeeld 2 maanden gebruik, terwijl de batterij in praktijk toch na een paar keer laden een stuk langer blijkt mee te gaan. Wetenschappelijk bewijs is er niet, maar iedereen merkt toch dat zijn batterij na een paar weken veel langer mee gaat dan eerst. Mij hoor je iig niet klagen over de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon

Mad_Demon

de dokter

Zal me maar even melden :p
Nog geen reactie van het hoofdkantoor, ga morgen nog maar eens een reminder sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Janusz schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 14:48: Eigenlijk wil ik zowieso een telefoon 2 dagen intensief kunnen gebruiken zonder bang te hoeven zijn voor een lege batterij. Is dat haalbaar met deze telefoon?
Vooral bluetooth vreet nogal voeding. Gebruik je dit niet dan denk ik dat het geen probleem is. Als je dit wel dag en nacht aan hebt staan zoals ik en je belt een uur of 1,5 á 2 per dag, dan is ie op na 2 dagen.

Ik denk dat je 4 uur kan bellen zonder BT, en stand-by zonder BT is denk 4dagen/nachten met weinig bellen.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterazzo
  • Laatst online: 10:41

Exterazzo

Qeasy

Ik heb vandaag mijn Nokia 6300 gekocht en ik heb dus ook precies hetzelfde probleem met de geheugenkaart. Ik heb het met een los gekocht kaartje alsmede het bijgeleverde kaartje.

Audentia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Vervelend dat nu ineens een aardige hoeveelheid van de laatst geleverde 6300's hier last van blijkt te hebben. Ik kan iedereen natuurlijk aanraden direct zijn toestel terug te brengen/sturen en hun winkel in te lichten over welk probleem ze hebben.

Zover ik weet gaat het alleen om toestellen die NU nieuw verkocht worden, want er lopen hier al genoeg 6300 gebruikers rond die vorige maand een "import" toestel hebben aangeschaft. (komen uit een ander land maar zijn technisch precies hetzelfde als de Nederlandse toestellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Erg vreemd idd. Zijn volgens mij allemaal officiële nl toestellen die de problemen geven, dus van vodafone enz. Hebben ze dan toch iets aan de firmware veranderd? Ze zijn toch niet branded, of toch wel en daarmee vern3#kt

edit: in het buitenland zijn er toch ook problemen mee.

[ Voor 11% gewijzigd door Pinin op 22-05-2007 23:43 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Volgensmij is het inderdaad branded én unbranded, binnenland én buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gisteren contact gehad met nokia service
daar werd gezegd dat het een hardwareprobleem is
(cardreader in de mobile)

eerder reeds krabbelde
vodafone (internet) terug vwb inruilen
en wilde dat ik het toestel terugstuurde ter reparatie
(met vervangend toestel)
mooi niet dus
na heel veel telefoontjes wordt het toestel uiteindelijk
toch omgeruild.
zal mij benieuwen of het nieuwe toestel geen kuren vertoont.

opm: op mijn verpakking staat: "made in hungary"
is dat bij anderen ook het geval ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterazzo
  • Laatst online: 10:41

Exterazzo

Qeasy

Ik ben vanochtend bij de winkel geweest, daar kenden ze het probleem nog niet. Ze wilde me een nieuw toestel meegeven, maar heb gevraagd of ze het eerst wilde testen. Precies hetzelfde probleem.
Ze bellen me nu als ze een nieuwe batch toestellen krijgen, hopelijk hebben die dat probleem niet.

Als die toestellen het ook hebben, lijkt het me toch een lastig probleem te worden voor Nokia.

Audentia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Beetje jammer dat je je registreerd om te spammen. Dat is hier namelijk niet toegestaan!

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2007 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
Wilde deze week een 6300 op de kop te gaan tikken maar met de opduikende problemen met het geheugenkaartje begin ik toch te twijfelen. Geen zin om hem meteen terug te moeten sturen. Zijn er mensen die hem pas gekocht hebben en een wel goed werkend toestel hebben? (België)

offtopic:
klc, waarom doe jij heel je bericht in vetgedrukt? opgelost :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 09:08:
gisteren contact gehad met nokia service
daar werd gezegd dat het een hardwareprobleem is
(cardreader in de mobile)

eerder reeds krabbelde
vodafone (internet) terug vwb inruilen
en wilde dat ik het toestel terugstuurde ter reparatie
(met vervangend toestel)
mooi niet dus
na heel veel telefoontjes wordt het toestel uiteindelijk
toch omgeruild.
zal mij benieuwen of het nieuwe toestel geen kuren vertoont.

opm: op mijn verpakking staat: "made in hungary"
is dat bij anderen ook het geval ?
Mijn verpakking zegt ook 'made in Hungary', maar ik heb nergens last van.... Ik heb destijds wel een importtoestel uit Duitsland bij 2call gekocht. Het is wel frappant dat het probleem zich voornamelijk voordoet sinds de 6300 officieel in NL verkocht wordt.

Het kan nooit lang duren voordat het probleem erkend wordt door Nokia, kan niet anders! Tot die tijd zou ik gewoon de boel goed testen voordat iemand het toestel daadwerkelijk koopt, scheelt je een hoop ellende achteraf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Een nep batterij is niet aan te raden overigens. Paar jaar geleden waren nog die telefoons onploft en als zo iets gebeurt, dan heb je geen garantie op je toestel meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*spam*

Kun je trouwens zeggen dat een batterij van 1200 mAh per definitie langer meegaat dan een originele Nokia batterij die minder mAh heeft? Of heeft de kwaliteit er ook wat mee te maken, of andere factoren? Trouwens, mijn meegeleverde batterij heeft 860 mAh, dus dan is het verschil nog maar 340 mAh...

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
DaannO schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 12:08:
[...]

Een nep batterij is niet aan te raden overigens. Paar jaar geleden waren nog die telefoons onploft en als zo iets gebeurt, dan heb je geen garantie op je toestel meer. :)
Ik neem het risico ook niet. Als de hogere capacitieit makkelijk en veilig te implementeren was dan had Nokia zelf wel krachtigere accu's op de markt gebracht.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:51
Yohan schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 12:25:
[...]

Ik neem het risico ook niet. Als de hogere capacitieit makkelijk en veilig te implementeren was dan had Nokia zelf wel krachtigere accu's op de markt gebracht.
Een kennis van mij kocht op een gegeven moment ook een volgens specs veel betere batterij van een andere aanbieder voor in zijn toestel. In de praktijk kwam vervolgens van die lange batterijduur niets terecht.

Mijn ervaring met de originele accu van de 6300 is overigens lang niet slecht. Als ik em niet zo veel gebruik (kort bellen, paar sms-jes en wat gebruik van de agenda) is die na drie dagen pas op de helft. (Dan zet ik em wel 's nachts uit.)

[ Voor 20% gewijzigd door Jesse op 23-05-2007 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
Blacksnak schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 11:12:
Wilde deze week een 6300 op de kop te gaan tikken maar met de opduikende problemen met het geheugenkaartje begin ik toch te twijfelen. Geen zin om hem meteen terug te moeten sturen. Zijn er mensen die hem pas gekocht hebben en een wel goed werkend toestel hebben? (België)

offtopic:
klc, waarom doe jij heel je bericht in vetgedrukt?
De mijne komt uit Frankrijk, en heeft nergens last van. Voorlopig lijkt vooral de lading bedoeld voor Nederland het probleem te hebben. Zal een lading voor een bepaald land dan echt precies gescheiden gemaakt worden? Want Nl toestellen etc bestaan niet, het scheelt alleen het boekje wat bijgeleverd is..Toch lijkt op dit forum het patroon duidelijk, "import" probleemloos, Nl probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
bear87 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 15:27:
De mijne komt uit Frankrijk, en heeft nergens last van. Voorlopig lijkt vooral de lading bedoeld voor Nederland het probleem te hebben.
Ik ben achteraf blij dat ik een import-model heb. Dan maar een Duitse handleiding :P

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasijzer
mijne komt gewoon bij de BC vandaan, accu is prima gaat toch wel een dag of 3 mee maar ervaring leert ook bij andere nokia modellen na een paar keer gaat hij pas goed worden.
Geheugen kaartje is ok prima niets te klagen was een goede keus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon

Mad_Demon

de dokter

Het lijkt inderdaad een batch probleem te zijn. Ik had net Nokia aan de telefoon en ik was de derde vandaag die de telefonist aan de lijn heeft gehad met dit probleem. Hij heeft een excalatiemelding naar Finland gestuurd en een case voor me aangemaakt. Ik wacht het bericht af of dit een hardwarematig of softwarematig probleem is.

Verder heb ik van het hoofdkantoor nog geen nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja afgelopen zaterdag de 6300 gekocht. Maandag erachter gekomen van het geheugen probleem. Net naar de vodafoneshop en een nieuwe meegekregen. Heb 15min gewacht in de winkel of de telefoon de geheugenkaart blijft herkennen en dat was zo. Eenmaal thuis blijkt ie hetzelfde probleem te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

http://www.expansys.nl/f.aspx?i=143523

ook in het buitenland hoor, niet alleen nl

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon

Mad_Demon

de dokter

Hoop echt dat het een softwareissue is. Heb geen zin om m'n telefoon om te moeten ruilen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 10:20:
[modbreak]Beetje jammer dat je je registreerd om te spammen. Dat is hier namelijk niet toegestaan![/]
hoezo is dat spammen? hoe belachelijk is dat? ik probeer jullie alleen maar te helpen.

die accu heeft een keurmerk, ze geven niet voor niks een keurmerk uit, en voor de grap doen ze het ook niet.

ik heb er zelf ervaring mee, dus doe wat je zelf wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
Yohan schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 15:45:
[...]

Ik ben achteraf blij dat ik een import-model heb. Dan maar een Duitse handleiding :P
Ik ben net als jij ook blij inderdaad. Je herinnerd je misschien nog wel dat ik wat zat te zeuren over Nl versies, maar ik ben erg tevreden met mijn franse jongen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

bear87 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 23:24:
[...]tevreden met mijn franse jongen :9
:X

[ Voor 3% gewijzigd door Pinin op 23-05-2007 23:49 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:51
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 23:11:
[...]
hoezo is dat spammen? hoe belachelijk is dat?
*knip*
Doe dan in elk geval niet je hele reactie in bold :X , want op deze manier kwam het wel als spam over.
die accu heeft een keurmerk, ze geven niet voor niks een keurmerk uit, en voor de grap doen ze het ook niet.
Een CE-markering zegt echt helemaal niets. Zie bijvoorbeeld http://nl.wikipedia.org/wiki/CE-markering

[ Voor 32% gewijzigd door Jesse op 24-05-2007 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Ik heb een Duitser en toch heeft die kuren, de speaker kraakt als de neten. De ander kan mijn prima horen, maar ik hoor de andere kant amper :{

Moet ik met Nokia bellen of met GSMtrack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Ik zou eerst gewoon een beroep doen op de winkelgarantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uurtje geleden iemand langs geweest
toestel is omgeruild
nu geen problemen meer
(neem aan dat het goed blijft)
standaardkaartje van 128 Mb zowel als
kaartje van 2Gb blijven herkenbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Niet online
Hm zo to horen ligt dit probleem dus alleen bij de gebrande versies? Ik heb zelf een kale, geimporteerde versie en helemaal geen problemen verder.

[ Voor 7% gewijzigd door Snoop op 24-05-2007 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb deze nokia 6300 afgelopen maandag gekocht bij de BC (simlockvrij)
En tot nu toe geen problemen.. :-)
Echt een supermobieltje.. voelt solide aan en het beeldscherm is echt heel mooi..
Geen last van de geheugenkaartproblemen (standaardkaart)
En het wisselen van bestanden met mn imac gaat ook perfect.. (bleutooth)
De batterij is maandagmiddag helemaal opgeladen en vanochtend was tie leeg..
Dit terwijl ik er toch veel mee "gespeeld" heb de eerste dagen,en hem ook 24 uur per dag aan heb staan

Dit wilde ik even melden na alle negatieve berichten. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
Even een kleine update over de batterij, ik ben zeer te spreken daarover.

Zaterdag voor het eerst opgeladen, en heb nu nog steeds meer dan 1 streepje over!
Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.