Het Nokia 6300 topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 143.253 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee Het lijkt ineens een andere Mobiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even inhouden het rode knopje :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:24
Ik heb 'm dan eindelijk ook na 7 keer besteld te hebben bij HI!! (het lag aan m'n achternaam ofzo, stelletje stumpers bij HI :'(

Ik heb alleen een klein vraagje: Ik heb een vrij zwarte achtergrond aan de onderkant en daarom is de tekst 'favorieten', 'menu' enzo niet echt goed meer zichtbaar. Dus ik gekeken bij de instellingen en daar kan je de letterkleur aanpassen van het stand-by scherm. Maar als ik deze op wit zet blijft hij gewoon zwart. Ook elke andere kleur die ik selecteer komt er niet en de tekst blijft gewoon helemaal zwart. :+

Meer mensen hier last van?

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 20:06
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 20:05:
Hey.....

Ik heb een probleem : Ik heb de Nokia 6300 en ik wil er graag liedjes op zetten .
Ik heb hiervoor een bluetooth Adapter gekocht Van Trust (toshiba) en ik probeer liedjes over te zetten via Het progamaatje dat meegeleverd is "Draadloze bestandoverdracht"
Maar als ik er een liedje op probeer te zetten maar dan geeft de pc Verzending bestand mislukt.
Ik Heb Windows Vista maar ik weet niet of het daar aanlicht

Alvast bedankt
Kan meerdere oorzaken hebben:
  1. Je gebruikt toch wel het programma dat is meegeleverd met de telefoon, niet die van de bluetooth usb stick.
  2. Je hebt maar weinig intern geheugen, daarn kunnen ook maar 1 á 2 MP3's op, maar daar is gelukkig het MicroSD slot voor.
  3. Je kunt voor grote eenheden beter geen Bluetooth gebruiken tenzij je over een zee van tijd beschikt. Ik geef de voorkeur aan het direct inpluggen van MicroSD kaart of de USB kabel. Beiden gaan stukken sneller en stabieler.

[ Voor 35% gewijzigd door Mr.S op 23-09-2007 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 12:55
Komt er een nieuw Nokia 6301 topic? Of vallen alle berichten omtrent de 6301 onder de 6300 topic?

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cruzer schreef op zondag 23 september 2007 @ 23:17:
Komt er een nieuw Nokia 6301 topic? Of vallen alle berichten omtrent de 6301 onder de 6300 topic?
Ik zou er een nieuw topic voor openen.
Als de operators nou eens wat meer met UMA gingen doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Volgens mij heeft alleen Orange toch zoiets? Dmv Unique?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-08 16:15

Booster

Superuser

Topicstarter
Cruzer schreef op zondag 23 september 2007 @ 23:17:
Ik zal binnenkort de startpost updaten en een nieuw topic openen, maar kleine kans dat ik de 6301 daarin meeneem. Wat mij betreft zou een apart topic fijner zijn.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kan je zien welke vesie firmware je hebt?
en hoe kan je het updaten als je een oude vesie hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:04
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 23:36:
Ik zou er een nieuw topic voor openen.
Tuurlijk niet man, dat apparaat is bijna hetzelfde, rename dan dit topic naar "Het Nokia 630* topic" ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaspers schreef op maandag 24 september 2007 @ 10:24:
[...]

Tuurlijk niet man, dat apparaat is bijna hetzelfde, rename dan dit topic naar "Het Nokia 630* topic" ofzo..
4 mm dunner, 35 MB intern geheugen, UMTS ondersteuning, UMA, WLAN, bijgeleverde deskstand.
Tis nou niet bepaald hetzelfde apparaat.
Alleen al de discussie over UMA, WLAN etc gaat een hele zooi verwarring opleveren in het 6300 topic.

Okee, er klopt dus geen kont van de specs op de Nokia site, zie:
http://www.forum.nokia.com/devices/6301
voor fatsoenlijke specs.
Niet eens EDGE is wel heel gaar trouwens.
Hier is de 6300:
http://www.forum.nokia.com/devices/6300

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2007 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een vervanger voor Samsung. Altijd al een Nokia willen hebben. Zijn de gebruikers er tevreden mee? Ik vind de telefoon er in ieder geval goed uitzien (zilvere versie) en 2GB MP3-speler is ook wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 16:48:
Ik zoek een vervanger voor Samsung. Altijd al een Nokia willen hebben. Zijn de gebruikers er tevreden mee? Ik vind de telefoon er in ieder geval goed uitzien (zilvere versie) en 2GB MP3-speler is ook wel leuk.
Er zijn altijd gebruikers die er wel en niet tevreden mee zijn.

Als je op zoek bent naar een low-range klasieke candybar met een strak vormgegeven metalen behuizing, geen waarde hecht aan dingen als UMTS/HSDPA, WLAN en infrarood, en geen smartphone nodig hebt, dan is de 6300 perfect voor je.

Die 2 gig moet je er trouwens wel zelf bijkopen.
En de 6300 heeft geen standaard stereo plug, je kan er alleen de Nokia headset bij gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 17:10:
[...]

Er zijn altijd gebruikers die er wel en niet tevreden mee zijn.

Als je op zoek bent naar een low-range klasieke candybar met een strak vormgegeven metalen behuizing, geen waarde hecht aan dingen als UMTS/HSDPA, WLAN en infrarood, en geen smartphone nodig hebt, dan is de 6300 perfect voor je.

Die 2 gig moet je er trouwens wel zelf bijkopen.
En de 6300 heeft geen standaard stereo plug, je kan er alleen de Nokia headset bij gebruiken.
of je koopt een Jack 2.5 naar 3.5 verloopje als je daar geen bezwaar tegen hebt.

@ menu's download nokia theme creator S40 series eens (is 30 dagen trail) en pas daar je theme eens aan, dan lukt 't vast wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 13:34:
4 mm dunner, 35 MB intern geheugen, UMTS ondersteuning, UMA, WLAN, bijgeleverde deskstand.
Tis nou niet bepaald hetzelfde apparaat.
Alleen al de discussie over UMA, WLAN etc gaat een hele zooi verwarring opleveren in het 6300 topic.
Nou bijna hetzelfde dan..
van jou informatie klopt trouwens ook niet veel, want de 6301 is niet dunner, maar dikker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaspers schreef op maandag 24 september 2007 @ 18:36:
[...]

Nou bijna hetzelfde dan..
van jou informatie klopt trouwens ook niet veel, want de 6301 is niet dunner, maar dikker.
Sorry, nokia.com/phones heeft hele andere specs dan Forum Nokia. ;)

6300: 107 x 44 x 13 mm
6301: 106.8 x 43.8 x 13.1 mm

Lijkt erop dat ze het aangepast hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 21:43
Ik gebruik de slaapstand en de energiespaarstand. Maar als ik een applicatie als Opera open heb, gaat ie niet in die stand. Het scherm wordt wel donker, maar ik kan nog steeds de applicatie zien. De screensaver staat trouwens uit.

Is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Bij de specs van de 6301 zag ik het volgende staan:

WLAN Support:

WLAN for UMA only

Houdt dit in dat je dus niet kan WIFI-en (internetten via WLAN) als je geen gebuik maakt van UMA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr.S schreef op zondag 23 september 2007 @ 22:49:
[...]

Kan meerdere oorzaken hebben:
  1. Je gebruikt toch wel het programma dat is meegeleverd met de telefoon, niet die van de bluetooth usb stick.
  2. Je hebt maar weinig intern geheugen, daarn kunnen ook maar 1 á 2 MP3's op, maar daar is gelukkig het MicroSD slot voor.
  3. Je kunt voor grote eenheden beter geen Bluetooth gebruiken tenzij je over een zee van tijd beschikt. Ik geef de voorkeur aan het direct inpluggen van MicroSD kaart of de USB kabel. Beiden gaan stukken sneller en stabieler.
Oke

Maar
1 ik gebruik het progamma wat meegeleverd is bij de bluetooth adapter

2 Hoe zit dat dan met het micro slot moet je dat er afhallen of er op zetten ?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 16:42:
[...]

Oke

Maar

Alvast bedankt
het micro slot is je geheugenkaart. Wat er bedoeld wordt is dat je het juiste geheugen moet selecteren. Indien je het interne geheugen selecteert kunnen er maar 1 a2 mp3's op. Je moet dus je mp3's op je geheugenkaart zetten (als je die dus hebt!) De gleuf voor het geheugenkaartje zit onder je batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cruzer schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 13:04:
Bij de specs van de 6301 zag ik het volgende staan:

WLAN Support:

WLAN for UMA only

Houdt dit in dat je dus niet kan WIFI-en (internetten via WLAN) als je geen gebuik maakt van UMA?
UMA heeft niks met internetten te maken.
Het is een techniek om een standaard GSM gesprek, authenticatie etc, over een WLAN connectie te tunnelen.
UMA is in Nederland compleet waardeloos, tenzij je wanadoo, orange en een livebox hebt, dan kan je een abo op Unique nemen, dat werkt met UMA.

Je kan dus NIET internetten via de WLAN functies in de 6301, noch kan je VoIP calls maken via SIP zoals met de Nokia's die wel volledige WLAN ondersteuning hebben. (N95, E65, E51, E60 etc)

Eigenlijk kan je de 6301 beschouwen als een toestel zonder WLAN.
Dit is ook wel interessant:
http://en.wikipedia.org/wiki/Generic_Access_Network

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2007 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 16:42:
[...]

Oke

Maar

Alvast bedankt
Sorry als ik het mis heb, maar uit je reactie lijkt het er op dat je er niet bijzonder veel verstand van hebt (wat uiteraard niet erg is). Daarom zal ik het makkelijk proberen te houden.
  1. Gebruik het programma van Nokia wat op de CD-rom staat. Deze kan je juist extra informatie geven over onder andere de plek waar je muziek neer kan zetten.
  2. Schaf een Micro SD kaart aan, dit is de logische uitbreiding voor mensen die digitale content (foto's, muziek, etc.) op de telefoon willen zetten. Ik zelf heb een 2 GB kaartje en het werkt prima. Een winkel waar ik goede ervaring mee heb en de kaart die ik je zou aanraden vind je hier. Zoals eerder genoemd doe je de SD kaart daarna in het Micro SD kaart slot onder het ijzeren achterkantje/naast de batterij.
Succes

[ Voor 5% gewijzigd door Mr.S op 25-09-2007 18:37 ]

• Cruzer
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 18:19:
[...]

UMA heeft niks met internetten te maken.
Het is een techniek om een standaard GSM gesprek, authenticatie etc, over een WLAN connectie te tunnelen.
UMA is in Nederland compleet waardeloos, tenzij je wanadoo, orange en een livebox hebt, dan kan je een abo op Unique nemen, dat werkt met UMA.

Je kan dus NIET internetten via de WLAN functies in de 6301, noch kan je VoIP calls maken via SIP zoals met de Nokia's die wel volledige WLAN ondersteuning hebben. (N95, E65, E51, E60 etc)

Eigenlijk kan je de 6301 beschouwen als een toestel zonder WLAN.
Dit is ook wel interessant:
http://en.wikipedia.org/wiki/Generic_Access_Network
Ok bedankt voor je duidelijke antwoord. Helaas ik dacht echt dat je via WLAN kon internetten via hotspots :'( jammer. Ik zag wel dat de 6301 wel een nieuwere S40-versie heeft en hij ondersteund 4GB kaarten. Dat is dus eigenlijk de enige reden om een 6301 te nemen dan de 6300?

Verwijderd

Ik heb net ook deze gsm aangeschaft, is het normaal dat je een soort van sissend/piepend geluid hoort als je deze tegen je oor aanhoudt? Dus als het stil is dan hoor je dat geluid.

• Mr.S
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 12:24:
Ik heb net ook deze gsm aangeschaft, is het normaal dat je een soort van sissend/piepend geluid hoort als je deze tegen je oor aanhoudt? Dus als het stil is dan hoor je dat geluid.
Hoort niet, maar heeft het niets te maken met je ondertitel?

Verwijderd

Mr.S schreef op donderdag 27 september 2007 @ 12:41:
[...]

Hoort niet, maar heeft het niets te maken met je ondertitel?
Wat bedoel je precies?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 12:24:
Dat is normaal, afhankelijk van je bereik iets harder of zachter, en afhankelijk van je operator.
Komt gewoon door de GSM straling en de speaker van je telefoon. Het geluid komt dan ook uit de speaker. Vooral op het KPN/Vodafone netwerk, en zeker als je slecht bereik hebt. (meer zendvermogen nodig).
Als het goed is hoor je dit alleen als je echt je oor tegen de telefoon houdt in een doodstille ruimte..

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2007 14:12 ]

Verwijderd

Mijn bereik is 3 a 4 streepjes en het abo wat ik heb is "Hi" zoiets irriteerd me eigenlijk meteen al met een gsm... Met mijn oude 8310 heb ik dat niet. Ik wist 99% zeker dat een nieuwe gsm met van die troep allemaal erop problemen zou geven. De adapter wat erbij zit maakt ook een raar geluid als deze is in gestoken.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2007 14:25 ]

• Kaspers
Misschien hoor je spoken maar mijn adapter + 6300 maken echt geen geluiden tijdens het opladen..
Dat je operator naam "Hi" wordt en niet meer KPN NL is, ligt gewoon aan je operator, die vind het blijkbaar leuk dat er Hi staat. Oudere telefoons willen vaak nog wel gewoon het echte netwerk KPN NL weergeven.

• Batsu
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 14:22:
Mijn bereik is 3 a 4 streepjes en het abo wat ik heb is "Hi" zoiets irriteerd me eigenlijk meteen al met een gsm... Met mijn oude 8310 heb ik dat niet. Ik wist 99% zeker dat een nieuwe gsm met van die troep allemaal erop problemen zou geven. De adapter wat erbij zit maakt ook een raar geluid als deze is in gestoken.
wedden dat het door je scherm komt?! Let maar op: scherm aan, piepend geluid, scherm gaat uit, geluid ook!
Heb ik ook maar stoor me er niet aan!

Verwijderd

Kaspers schreef op donderdag 27 september 2007 @ 15:07:
Misschien hoor je spoken maar mijn adapter + 6300 maken echt geen geluiden tijdens het opladen..
[...]
Ben net terug van primafoon, ik heb een nieuwe set gekregen mijn andere 6300 wat ik begin van de middag had gehaald had ook 1 dode pixel. Mijn nieuwe adapter maakt geen geluid(het geluid leek op een condensator die leegt wordt getrokken). De telefoon zelf(beeldscherm probleem?) is nu ook minder.

Verwijderd

Batsu schreef op donderdag 27 september 2007 @ 16:09:
[...]

wedden dat het door je scherm komt?! Let maar op: scherm aan, piepend geluid, scherm gaat uit, geluid ook!
Heb ik ook maar stoor me er niet aan!
Klopt :)

• Mr.S
Een grap is niet leuk om uit te leggen.

spoiler:
Je zegt eerst dat je iets vreemds hoort terwijl in je ondertitel staat "NOS tekst pagina 888" die doven en/of slechthorenden gebruiken. Dus vroeg ik of het door jou gehoor geconstateerde probleem iets te maken had met je ondertitel. Maarja, nu is het al helemaal niet grappig meer.

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
Mr.S schreef op donderdag 27 september 2007 @ 18:24:
[...]

spoiler:
Je zegt eerst dat je iets vreemds hoort terwijl in je ondertitel staat "NOS tekst pagina 888" die doven en/of slechthorenden gebruiken. Dus vroeg ik of het door jou gehoor geconstateerde probleem iets te maken had met je ondertitel. Maarja, nu is het al helemaal niet grappig meer.
Ik vind 'em toch nog wel grappig :P

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Mr.S
Heftig, toch nog iemand ;)

Ik ben nog steeds onder de indruk van de bureaulader die met de 6301 wordt meegeleverd. Ik ben er nog niet 100% achter of deze compatible is met de 6300 maar daar ga ik wel van uit. Als deze ook los te koop is wil ik deze zeker aanschaffen.
Kunnen we elkaar op de hoogte houden als ie ergens verschijnt? Het gaat qua type dus om deze:

De Nokia Desk Stand DT-23
Afbeeldingslocatie: http://www.sawf.org/Newsphotos/Tech/Nokia_6301.jpg

• yohan
De 6301 is dikker, dus dat gaat nooit passen toch :?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Mr.S
Die 0,2mm breedte minder en 0,1mm dikte meer zal toch niet echt zo'n verschil uitmaken. Tenminste, ik ben te lui geweest het op te zoeken en ging uit van onderstaand:
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 19:27:
[...]

Sorry, nokia.com/phones heeft hele andere specs dan Forum Nokia. ;)

6300: 107 x 44 x 13 mm
6301: 106.8 x 43.8 x 13.1 mm

Lijkt erop dat ze het aangepast hebben.

[ Voor 69% gewijzigd door Mr.S op 27-09-2007 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr.S schreef op donderdag 27 september 2007 @ 18:24:
[...]

spoiler:
Die grap is even flauw als de echte reden waarom ik "NOS tekst pagina 888" in mijn ondertiteling heb staan, bij de instellingen van het forum staat dat die plaats "ondertiteling" heet, vandaar dat ik er dus "NOS tekst pagina 888" heb gezet(dat is dus de teletekst pagina voor ondertiteling op Nederland 1 :+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Vind de batterij veel te snel op gaan. Begin me er een beetje aan te ergeren. Twee dagen, maar vaak al halverwege de tweede dag gaat ie janken :) Overigens bizar hoelang die nog meegaat vanaf het eerste biepje. Maar laat hem dan ook 's nachts aan en maak intensief gebruik van de mp3 speler. Dus nu overweeg ik toch maar die andere batterij te kopen en te gaan vijlen. Hoor hier echt weinig mensen meer over spreken. Dit kan natuurlijk zijn omdat iedereeen al de andere batterij heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
FokkeH schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 08:27:
Vind de batterij veel te snel op gaan. Begin me er een beetje aan te ergeren. Twee dagen, maar vaak al halverwege de tweede dag gaat ie janken :) Overigens bizar hoelang die nog meegaat vanaf het eerste biepje. Maar laat hem dan ook 's nachts aan en maak intensief gebruik van de mp3 speler. Dus nu overweeg ik toch maar die andere batterij te kopen en te gaan vijlen. Hoor hier echt weinig mensen meer over spreken. Dit kan natuurlijk zijn omdat iedereeen al de andere batterij heeft :)
die van mij gaat veel langer mee, maar goed ik gebruik de mp3 functie dan ook niet zo zwaar! 5 a 6 dagen haalbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Nou sinds ik mn phone thuis gebruik als afstandsbediening voor computer (met itunes/gomplayer) is het een drama aan het worden :9 En helemaal omdat ik dan pas wel opladen als hij haast uitvalt (wat natuurlijk slecht uitkomt) omdat de accu nog redelijk nieuw is en ik bijgelovig ben in de levensduur ervan. Toch binnenkort maar eens kijken naar die andere. Zou dan toch wel 30% moeten toenemen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Yohan schreef op donderdag 27 september 2007 @ 20:53:
De 6301 is dikker, dus dat gaat nooit passen toch :?
de 6301 is dikker
daaruit concludeer je dat de 6300 dunner is
daaruit kun je afleiden dat de 6300 dus wel gaat passen, aangezien hij makkelijk in dat gat valt..

even logisch nadenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Kaspers schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 20:53:
[...]

de 6301 is dikker
daaruit concludeer je dat de 6300 dunner is
daaruit kun je afleiden dat de 6300 dus wel gaat passen, aangezien hij makkelijk in dat gat omvalt..

even logisch nadenken :)
Right :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr.S schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 18:34:
[...]

Sorry als ik het mis heb, maar uit je reactie lijkt het er op dat je er niet bijzonder veel verstand van hebt (wat uiteraard niet erg is). Daarom zal ik het makkelijk proberen te houden.
  1. Gebruik het programma van Nokia wat op de CD-rom staat. Deze kan je juist extra informatie geven over onder andere de plek waar je muziek neer kan zetten.
  2. Schaf een Micro SD kaart aan, dit is de logische uitbreiding voor mensen die digitale content (foto's, muziek, etc.) op de telefoon willen zetten. Ik zelf heb een 2 GB kaartje en het werkt prima. Een winkel waar ik goede ervaring mee heb en de kaart die ik je zou aanraden vind je hier. Zoals eerder genoemd doe je de SD kaart daarna in het Micro SD kaart slot onder het ijzeren achterkantje/naast de batterij.
Succes
OKe Het lukt nu bedankt ik heb nu de 2 gig kaart gekocht bj de phonehouse voor 30 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinin schreef op woensdag 05 september 2007 @ 19:48:
[...]

[...]

1. duidelijk
2. waarom is deze beter dan de Brando? Deze lijkt mij vrijwel 100% gelijk
3. o.k. als iemand anders hier zoekt vind hij dan wel atijd andere telefoons zonder problemen?
3. Dat is NIET de juiste manier om andere apparaten te zoeken. Je zoekt dan alleen naar headset's ed.

Je moet gaan naar:

BT Menu > Gekop. apparaten > Opties > Nw app. koppelen

en dan zoekt ie ook echt telefoons.

------

Iemand trouwens deze al gezien, de nokia 6300 white edtion: vind hem best wel gaaf:

http://img.2dehands.nl/f/...-gratis-bezorgd-actie.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 23:21:
[...]

------

Iemand trouwens deze al gezien, de nokia 6300 white edtion: vind hem best wel gaaf:

http://img.2dehands.nl/f/...-gratis-bezorgd-actie.jpg
Ja, die witte vind ik persoonlijk wel mooi.
megatronics schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 11:51:
zag bij 2Call dat er nu ook witte en rode uitvoeringen zijn.

Verwijderd

Hebben hier nog meer gebruikers problemen mee? Ik wil ook deze combinatie gaan gebruiken!

[...]

Mijn vrouw heeft exact dezelfde combinatie en als ik haar bel, lijk ik wel in een echo put te zitten. Ook al zet ze haar carkit zo zacht mogelijk, de echo blijft aanwezig. Als ze met haar vinger de microfoon van het toestel afdekt wordt de echo een stuk minder, dus het lijkt erop dat die de interne microfoon niet uitschakeld.

Vanmiddag even met Nokia gebeld en zij melden dat het een bekend probleem is en dat men er in Finland mee bezig is om het op te lossen. Zij konden alleen nog niet zeggen wanneer de nieuwe firmware uit komt. Het probleem blijkt zowel in 4.70 als ook in 5.00 aanwezig te zijn.

Met mijn 6230i heb ik geen enkele last van echo's op mijn eigen CK-7W. Dus voorlopig houd ik deze 6230i maar aan totdat er een geschikt toestel voorbij komt die niet last heeft van een echo.
[/quote]

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Welke is beter? (in specs heeft de 6300 alles beter dan de 6233, alleen geen 3G). Eigenlijk gaat het mij meer om de gebruikerservaringen. Ik heb slechts de keuze uit deze 2 toestellen nadat mijn N73 is gestolen (*&%^&^%$^%$^%&). :@

• Kaspers
Niet als hij gewoon stevig staat in die oplaad 'pen'... :P.

• yohan
Kaspers schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 13:21:
[...]

Niet als hij gewoon stevig staat in die oplaad 'pen'... :P.
Als je de proef op de som neemt, meld dan hier je ervaringen even. Ik vind de oplader nl. ook erg mooi.

• Mr.S
SChief schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 13:00:
Welke is beter? (in specs heeft de 6300 alles beter dan de 6233, alleen geen 3G). Eigenlijk gaat het mij meer om de gebruikerservaringen. Ik heb slechts de keuze uit deze 2 toestellen nadat mijn N73 is gestolen (*&%^&^%$^%$^%&). :@
Nou ben ik geen expert op het gebied van gebruikerservaring met de 6233 (al zijn daar genoeg topics over te vinden op GoT), maar ik heb inmiddels de 6300 wel compleet binnenstebuiten gekeerd. Als referentie voor de 6233 heb ik deze en deze site gebruikt.
De grootste verschillen zijn denk ik:
  • De 6233 heeft meer intern geheugen, al wordt er een kleinere mSD kaart meegeleverd dus komt het geheugen op hetzelfde uit;
  • Geen UMTS voor de 6300;
  • De 6300 heeft een iets kleiner scherm, 2.2" vs 2" maar wel dezelfde resolutie;
  • Geen Hi-Fi bluetooth profiel bij de 6300;
  • Geen infrarood bij de 6300;
  • BP-6M batterij, die ondanks meer capaciteit een kortere standby tijd heeft, heeft iets meer spreektijd;
  • Het formaat, de 6300 is zowel in lengte, in breedte al in dikte kleiner en bij de dikte zelfs meer dan een halve centimeter;
  • Bluetooth 2.0 vs BT 1.2 van de 6233
Ik denk dat de laatst genoemde review de spijker op z'n kop slaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.phonegg.com/compare/1/Nokia-6300-vs-Nokia-6233.gif

Dus het komt er veelal op neer dat als je voor de connectivity kiest je beter bij de 6233 kan zijn, en als je voor de bruikbaarheid en ergonomie kiest je bij de 6300 kan zijn.

Dan heb je ook nog het uiterlijk, en smaken verschillen. Ik hoef je als 6300-fan dan ook vast niet uit te leggen welke ik mooier vind ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.phonegg.com/Nokia/6300/Nokia-6300.gifAfbeeldingslocatie: http://www.phonegg.com/Nokia/6233/Nokia-6233.gif

Succes met je keuze

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:00
Mr.S schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 14:10:
[...]

Nou ben ik geen expert op het gebied van gebruikerservaring met de 6233 (al zijn daar genoeg topics over te vinden op GoT), maar ik heb inmiddels de 6300 wel compleet binnenstebuiten gekeerd. Als referentie voor de 6233 heb ik deze en deze site gebruikt.
  • De 6233 heeft meer intern geheugen, al wordt er een kleinere mSD kaart meegeleverd dus komt het geheugen op hetzelfde uit;
  • Geen UMTS voor de 6300;
  • De 6300 heeft een iets kleiner scherm, 2.2" vs 2" maar wel dezelfde resolutie;
  • Geen Hi-Fi bluetooth profiel bij de 6300;
  • Geen infrarood bij de 6300;
  • BP-6M batterij, die ondanks meer capaciteit een kortere standby tijd heeft, heeft iets meer spreektijd;
  • Het formaat, de 6300 is zowel in lengte, in breedte al in dikte kleiner en bij de dikte zelfs meer dan een halve centimeter;
  • Bluetooth 2.0 vs BT 1.2 van de 6233
Ik denk dat de laatst genoemde review de spijker op z'n kop slaat:
[afbeelding]

Dus het komt er veelal op neer dat als je voor de connectivity kiest je beter bij de 6233 kan zijn, en als je voor de bruikbaarheid en ergonomie kiest je bij de 6300 kan zijn.

Dan heb je ook nog het uiterlijk, en smaken verschillen. Ik hoef je als 6300-fan dan ook vast niet uit te leggen welke ik mooier vind ;)
[afbeelding][afbeelding]

Succes met je keuze
Mijn complimenten voor deze uitstekende post _/-\o_

• Kaspers
Yohan schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 14:01:
Als je de proef op de som neemt, meld dan hier je ervaringen even. Ik vind de oplader nl. ook erg mooi.
Ik denk dat het antwoord binnenkort hier wel tussen staat :).

Verwijderd

Mr.S schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 14:10:
[list]
Nog een verschil mbt het scherm: 16M kleuren voor de 6300 tegenover 256K voor de 6233... Ik moet bekennen dat ik nog niet de kans heb gehad om de twee schermpjes naast elkaar te zien, maar ik vind het scherm van de 6300 echt prachtig, de kleuren zijn echt heel diep en waarheidsgetrouw...!

• Mr.S
Klopt, ik zag het bij 1 site staan maar ging daar niet van uit, maar je hebt absoluut gelijk. Een ander detail wat ik vergeten was, was het gewicht. De 6300 weegt 91 gram en de 6233 weegt 110 gram, toch een verschilletje.

Voor die lader, mocht er nog geen informatie op Internet beschikbaar zijn en is de desk stand / cradle wel te koop zal ik de proef zeker op de som nemen en vervolgens het hier even laten weten.

Verwijderd

Nu kwam ik in het logboek menu het volgende tegen:
Positie-bepaling. Als ik dit aanklik zie ik: positie-logboek

Weet iemand wat je ermee kan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 21:07:
Nu kwam ik in het logboek menu het volgende tegen:
Positie-bepaling. Als ik dit aanklik zie ik: positie-logboek

Weet iemand wat je ermee kan?
Ja, als je een GPS muis hebt kan je daarmee je positie loggen.
Zie ook de opties Positiebepaling, navigator en plaatsen in je menu.

Verwijderd

Ik heb vanmiddag deze telefoon besteld bij een verlenging(tmobile).
Op de vraag of er een data/usb kabel bijzat kreeg ik de bevestiging dat deze in de doos zit.
Hier lees ik net van niet.
Kan ik er vanuitgaan dat er dus géén kabel standaard in de verpakking zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Correct, er wordt geen kabel mee geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebassie
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:45
Heb zowel een 6233 als 6300 in mijn bezit. Keypad van de 6233 is verreweg superieur aan dat van de 6300; toetsen zijn gemakkelijker te bedienen en de telefoon ligt daarbij stabieler in de hand. Qua scherm doet de 6233 iets onder in helderheid, maar dit kan ook liggen aan het veelvuldige gebruik - ik heb de 6233 een jaar langer in gebruik. De afmetingen, design, etc. zijn factoren die zo persoonlijk zijn dat ik er weinig over kwijt wil - ik ben er zelf ook nog niet uit welke mijn favoriet is.

Maar als je veelvuldig belt en dus ook veel gebruik moet maken van het keypad, dan neigt mijn voorkeur naar de 6233.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik heb sinds gister ook een 6300, ik koos deze onder andere omdat deze IMAP ondersteuning heeft.
Wat alleen nogal treurig is dat je het mail programma niet op de achtergrond kan laten draaien, je moet hem dus elke keer starte om te checken of je nieuwe mail hebt.

Dit is dus geen blijvertje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu heb ik sinds kort ook een 6300 maar er zit geen datakabel bij.

Hoe kan ik mijn contacten (ruim 300stuks) die in mijn 6300 zitten veiligstellen op mijn pc?
Zodat ik bij een nieuw toestel of een crash het er zo weer op kan zetten?
Nogmaals ik heb geen datakabel, maar wel bleutooth.

Kan je ook de contacten veilig stellen op de sdkaart die in het toestel zit?

Voorheen had ik een 6233 met een datakabel toen kon ik veiligstellen. Maar nu zonder lukt het me niet vandaar deze vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 21:13:
[...]

Oke bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebassie
Verwijderd schreef op zondag 30 september 2007 @ 13:33:
Nu heb ik sinds kort ook een 6300 maar er zit geen datakabel bij.

Hoe kan ik mijn contacten (ruim 300stuks) die in mijn 6300 zitten veiligstellen op mijn pc?
Zodat ik bij een nieuw toestel of een crash het er zo weer op kan zetten?
Nogmaals ik heb geen datakabel, maar wel bleutooth.

Kan je ook de contacten veilig stellen op de sdkaart die in het toestel zit?

Voorheen had ik een 6233 met een datakabel toen kon ik veiligstellen. Maar nu zonder lukt het me niet vandaar deze vraag.
't Is een omweg, maar je kunt je contacten via bluetooth exporteren naar je 6233 - mits je die nog bezit natuurlijk - en dan met de datakabel exporteren naar je PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beelzebassie schreef op zondag 30 september 2007 @ 14:04:
[...]

't Is een omweg, maar je kunt je contacten via bluetooth exporteren naar je 6233 - mits je die nog bezit natuurlijk - en dan met de datakabel exporteren naar je PC.
Helaas....de 6233 heb ik niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 september 2007 @ 14:33:

[...]

Helaas....de 6233 heb ik niet meer en alle contacten uit de 6233 via bleutooth overzetten naar de 6300 werkt niet. Alleen stuk voor stuk niet alles tegelijk ;-)
Ga niet ruim 300stuks per stuk doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebassie
Stuk voor stuk? Je kunt beide telefoons via BT synchroniseren/kopiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn laatste vraag;

Mijn contacten kan ik qua lettergrote instellen.
Nu kan het alleen in normaal en groot, de optie kleine lettertype is niet mogelijk. Deze optie is ook lichtgrijs van kleur, de rest normaal grijs.

Weet iemand hoe dit kan? Of ligt het aan min theme (noir clock)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 16:15:
Mijn laatste vraag;

Mijn contacten kan ik qua lettergrote instellen.
Nu kan het alleen in normaal en groot, de optie kleine lettertype is niet mogelijk. Deze optie is ook lichtgrijs van kleur, de rest normaal grijs.

Weet iemand hoe dit kan? Of ligt het aan min theme (noir clock)
Nee kan gewoon niet, is geblokkeerd (ik heb een ander thema)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 17:07:
Even los van de nieuwe telefoon, zou ik het fijn vinden als iemand iets weet hoe ik mijn wens in praktijk kan brengen.

Momenteel heb ik de namenlijst waarin bijv. 20 mensen staan... Deze mensen wil ik in groepen plaatsen en zodoende heb ik dus de groepen school en werk aangemaakt.

Nu heb ik de mensen in hun groep gezet en als ik nu naar de namenlijst ga staan er 20 namen + de 2 groepsnamen...

Wat ik wil is dus dat ik in de namenlijst de 2 groepen zie staan (en de niet-ingedeelde mensen) waar ik in moet gaan en vervolgens door naar een groep te gaan de mensen van mijn werk zie staan.

Ik heb al gekeken of ik mensen gewoon kan verwijderen, maar dan worden ook de geevens uit de map verwijderd. Ook heb ik gekeken of ik keuze kan maken tussen weergeven SIM-telefoon via de instellingen maar ook dan zijn de mensen helemaal verdwenen....
Kan iemand mij vertellen of dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vd zaak webmail. Dit adres begint met https://

Weet iemand of dit in te stellen is in de 6300? heb al van alles geprobeerd maar lukt niet.

Nu ik het toch vraag kan je dit ook in gewoon outlook (pc) instellen?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

HTTPS gaat over poort 443.
Het kan zijn dat je provider die dicht heeft staan maar waarschijnlijk is de WAP browser het probleem, er zit geen xHTML brower op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Ik heb een probleem als iemand iets aan mij wil verzenden via bluetooth wordt het bij de 5% bij liedjes afgbroken en bij een foto op 87 % iemand enig idee hoe het komt ?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 19:55:
Ik heb vd zaak webmail. Dit adres begint met https://

Weet iemand of dit in te stellen is in de 6300? heb al van alles geprobeerd maar lukt niet.

Nu ik het toch vraag kan je dit ook in gewoon outlook (pc) instellen?

Thanks
Volgens mij bedoel je dat je probeert het https:// adres in te stellen als POP3 danwel IMAP server, iets wat niet kan. Je kan https:// ook niet gebruiken in Outlook.

Daarom heet het ook WEBmail. Slechts te benaderen via een WEBbrowser. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 17:29:
Hallo

Ik heb een probleem als iemand iets aan mij wil verzenden via bluetooth wordt het bij de 5% bij liedjes afgbroken en bij een foto op 87 % iemand enig idee hoe het komt ?

alvast bedankt
slaat hij het toevallig op op je telefoongeheugenkaart dat vol is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:16

Japie.G

Colour Classic

Hallo!

Ik heb net een 6300 gehaald, maar zie dat het metalen bovenfrontje een beetje bol staat. Hierdoor kan ik aan de zijkant tussen het frontje en het toestel kijken. Is dit normaal? Anders ga ik er nu mee terug!

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Nee dit lijkt me niet normaal, ik zou er mee terug gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:16

Japie.G

Colour Classic

inmiddels omgeruild voor een nieuwe! Die heeft het inderdaad niet.

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 21:13:
Dat is helaas niet waar :)

Deze optie kan in sommige landen gebruikt worden om de positie te bepalen aan de hand van de zendmasten waar je in de buurt bent. Helaas is deze optie in Nederland onbruikbaar. Als je gebruikt wilt maken van een GPS-muis en je bewegingen wilt loggen zul je hiervoor een aparte Java midlet moeten installeren. Er zijn verschillende pakketjes die dat kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Japie.G schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 20:47:
inmiddels omgeruild voor een nieuwe! Die heeft het inderdaad niet.
Snel geregeld :).

[ Voor 84% gewijzigd door Kaspers op 02-10-2007 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
De startpost is voorzien van een update met een hele reeks nieuwe FAQ-items en wat extra troubleshooting :)

Op dit moment zijn de mods even in overleg of er een nieuw deel mag komen. Zie hiervoor ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Booster schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 22:18:
De startpost is voorzien van een update met een hele reeks nieuwe FAQ-items en wat extra troubleshooting :)
@Booster, mijn complimenten voor de nieuwe update in het FAQ gedeelte! Ziet er strak uit!
De meest voorkomende zaken staan er nu wel in vermeld.
Toppie d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Waarvoor dank :)

Zoals te zien is heb ik info uit verschillende posts gehaald, iedereen dank voor het posten van die info :)

Dames, heren, na overleg kunnen wij over naar deel 3 van het 6300-topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.