hmm, na mijn keuze vastgelegd te hebben op de K750i (niet al te duur) kom ik toch nog op deze thread uit
(heb nog geen tijd gehad om m'n telefoon op te halen, en dan blijf je nog wat rondkijken)
Misschien ga ik toch nog wat doorsparen en iets meer uitgeven voor deze.
Waar ik onder de indruk van ben is de metalen behuizing. Het geeft alvast de indruk solide te zijn. Hoe het in werkelijkheid is heb ik geen idee van (of na een aantal maanden). Metaal zal zeker en vast ook sneller krassen. Maar goed, metaal als cover lijkt alvast heel duurzaam te zijn.
Verder is het niet al te zwaar, niet te groot, maar heeft wel een scherm met grote resolutie (voor dat soort gsm dan toch).
En wat dan nog eens het beste is: ze laten je gebruik maken van standaard earphones en een gewone usb-mini usb kabel. Dit vind ik echt lovenswaardig. Toch één bedrijf die gewoon de soort kabels gebruikt die al gewoon op de markt zijn (en niet duur zijn, en waar iedereen er wel al één van heeft liggen, ergens). Ipv de consument telkens opnieuw een poot uit te draaien met die proprietary connectors. (die helemaal niet duur hoeven te zijn, maar wel duur verkocht worden, enkel en alleen omdat je geen keuze hebt). 30 euro voor SE headphones bvb, enz... Dit zijn echte pluspunten.
Ik heb helaas geen ervaring met het nokia OS dat erop staat. (alleen dummy's in de winkel). Is er iemand die van beide merken een gsm heeft gehad (SE en Nokia) en een voorkeur voor één van beide kan geven? Welke het aangenaamst werkt (of sneller aanvoelt, of wat dan ook) Ik weet dat dit subjectief is, maar het geeft een idee.
Ik doe meestal vrij lang met een gsm, en ben vrij zorgzaam, dus misschien kan ik best iets meer uitgeven. De nokia wordt ook geleverd met headphones en ik wil het ding ook vooral gaan gebruiken als mp3 speler. Ik heb het gevoel dat als ik ooit nieuwe headphones wil, of extra geheugen (goedkoper sd geheugen voor de nokia) het prijsverschil op termijn kleiner zal worden.
De moeilijkheid is dat er nu toch een 90 tal euro tussen zit, voor een gsm die in principe dezelfde specs heeft (grotendeels) en betere foto's maakt. (k750i). Maar ik heb de indruk dat deze nokia echt een topper is, en dat iedereen een heel tevreden over is. Dus ik zal mijn keuze nog eens overwegen.
edit: de reden dat ik nokia nooit meer heb overwogen na die 3210 die ik ooit had is omdat ze toen begonnen zijn met die belachelijke 'arty' design, en een compleet wanordelijk aanbod hadden. Er was geen touw aan vast te knopen welke series waarvoor bedoeld waren, of in welke prijsklasse of wat dan ook.
[
Voor 6% gewijzigd door
Verwijderd op 12-05-2007 16:29
]