Het Grote X1950 Pro AGP Topic Deel 3

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 8.587 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roloxo
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-04 17:39
Voor een iets vriendelijker prijs (http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc)
zou ik gaan voor de Powercolor. Als je niet geinteresseerd bent in de stillere koeling van de Powercolor, dan is er geen prestatieverschil met de Sapphire en bespaar je 20 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 18:33

n00bs

Het is weer Zomer!

XTREEMRaGE schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 15:30:
Ik zit persoonlijk te twijfelen tussen deze 2:
Sapphire Radeon X1950 PRO = 199
PowerColor Radeon X1950 PRO AC = 219

Welke raden jullie aan? En hoe is het met HD films afspelen of ligt dit alleen maar aan je processor??
http://www.behardware.com...raphic-cards-in-2007.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-05 12:58

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Bedankt voor de nodige info allemaal. Ik ga dat ding aan het einde van de maand halen, ik ben nog een student :P. Maar dan haal ik win vista eraf en zet ik win xp erop. Ik ben niet zo tevreden over vista op dit moment, maar dat zal over een jaartje wel opgelost zijn....hoop ik;)

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220610

Ik heb enige tijd terug mijn overleden Sapphire X1950 PRO AGP teruggebracht naar informatique.. na 10 min. wachten kreeg ik een nieuwe.. _/-\o_

Het volgende viel mij meteen op aan de nieuwe kaart:
- Er zit een heatsink op de problematische VRM's (heatsink als die van een X1950 GT)
- De koeler is als die van een X1950 GT met een X1950 PRO sticker erop (dikkere alu onderplaat en kopere koelribben ipv alu koelribben)
Precies zoals deze dus: http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=JAGS4A

Hoedanook heb ik na wat initiele tests vrijwel meteen mijn VF900Cu led er weer op geschroefd. Omdat de temps ook met de nieuwe koeler nog steeds erg hoog waren.
Clocks zijn identiek aan de kaart die ik eerst had: 580/702
Lijkt wel beter te overclocken: loopt nu prima op 621/796 (ATI Tray Tools v1.3.6.1042)

Als je dus nog van plan bent een X1950 PRO van Sapphire te kopen zou ik geen genoegen nemen met een oude versie. Die ziet er dus zo uit: http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=JBGS4A
En zijn er eigenlijk nog meer mensen hier met dezelfde nieuwe revisie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-05 06:17
Ik wil graag mijn inmiddels zwaar verouderde Sapphire 9800Pro 128mb vervangen door een nieuw beestje, in benchmarks kan inderdaad best mijn processortje een bottleneck vormen maar daar maak ik me niet zo heel veel zorgen over.

Ik heb op dit moment het volgende systeem:
-MSI K8N Neo PE
-AMD Athlon 64 3200+(Newcastle)
-2x 512mb DDR 400 CL2,5
-Sapphire Ati Radeon 9800Pro 128mb
-De rest niet echt belangrijk voor de performance

Dit alles op een Chieftec 360 Watt voeding met 20A op de 12v rail.

Nou heb ik als mogelijke upgrade de Sapphire 512mb versie gezien alleen die is relatief vrij duur t.o.v. de Club 3d 256mb. Welke raden jullie me aan en ligt het in de lijn der verwachting dat mijn voeding het ook niet trekt? Maar misschien wel het belangrijkst, is het het geld waard >:) Al denk ik dat wel :)

[ Voor 5% gewijzigd door Rctworld op 14-06-2007 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156281

Rctworld schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 22:14:
Ik wil graag mijn inmiddels zwaar verouderde Sapphire 9800Pro 128mb vervangen door een nieuw beestje, in benchmarks kan inderdaad best mijn processortje een bottleneck vormen maar daar maak ik me niet zo heel veel zorgen over.

Ik heb op dit moment het volgende systeem:
-MSI K8N Neo PE
-AMD Athlon 64 3200+(Newcastle)
-2x 512mb DDR 400 CL2,5
-Sapphire Ati Radeon 9800Pro 128mb
-De rest niet echt belangrijk voor de performance

Dit alles op een Chieftec 360 Watt voeding met 20A op de 12v rail.

Nou heb ik als mogelijke upgrade de Sapphire 512mb versie gezien alleen die is relatief vrij duur t.o.v. de Club 3d 256mb. Welke raden jullie me aan en ligt het in de lijn der verwachting dat mijn voeding het ook niet trekt? Maar misschien wel het belangrijkst, is het het geld waard >:) Al denk ik dat wel :)
Ik heb net 't zelfde system als jij, en de upgrade maakt een wereld van verschil. Games die vroeger amper gingen (FEAR, Oblivion, etc.) draaien nu bijna op volle settings.

De Sapphire 512MB geeft niet echt meerwaarde boven de 256MB versie, tenzij je op erg hoge resoluties (1600x1200 en hoger) gaat spelen. Bovendien is de Club3D versie bijna onhoorbaar, terwijl de Sapphires naar verluidt toch behoorlijk wat lawaai maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
XTREEMRaGE schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 15:30:
Ik zit persoonlijk te twijfelen tussen deze 2:
Sapphire Radeon X1950 PRO = 199
PowerColor Radeon X1950 PRO AC = 219

Welke raden jullie aan? En hoe is het met HD films afspelen of ligt dit alleen maar aan je processor??
Zie : http://www.hardwarezone.com/articles/view.php?cid=3&id=2170

========================================================================

Zelf heb ik dan ook een vraag.
Welke van de huidige/recente AGP grafische kaarten worden van kwalitatief goede analoge filters in de output electronica voorzien?
Voor aansluiting aan 2 x HP p1230 22" CRT, in span mode 3200x1200 met deze DVI naar VGA kabel. Hoewel ik 5 meter wel heel erg lang vind. 1.8 - 2 meter is in mijn geval al voldoende.

Over wat ik met die analoge filters bedoel, zie : http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1124775
onder "HD15 ("VGA"), S-Video, Composite of DVI-A:".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146043

NxCPU schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 01:13:
[...]

Zie : http://www.hardwarezone.com/articles/view.php?cid=3&id=2170

========================================================================

Zelf heb ik dan ook een vraag.
Welke van de huidige/recente AGP grafische kaarten worden van kwalitatief goede analoge filters in de output electronica voorzien?
Voor aansluiting aan 2 x HP p1230 22" CRT, in span mode 3200x1200 met deze DVI naar VGA kabel. Hoewel ik 5 meter wel heel erg lang vind. 1.8 - 2 meter is in mijn geval al voldoende.

Over wat ik met die analoge filters bedoel, zie : http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1124775
onder "HD15 ("VGA"), S-Video, Composite of DVI-A:".
Kijk even de userrevieuws na van enkele goede kaarten.

Ik meen te weten dat bijvoorbeeld: Asus en XFX kaarten goede RAMDACs hadden.

Als je dergelijke resoluties gaat gebruiken is het dan echt geen optie om digitaal te gaan? Je zult wel heel goed materiaal in huis moeten halen om een storingsvrij beeld te krijgen en ik weet niet wat dan duurder is. RAMDAC's hebben nog moeite met 350 MHz (2048x1536@75Hz) en dat ga je merken omdat de letters waziger worden en/of je schaduwlijnen om randen krijgt.

Als je een VGA kaart hebt met 2 aansluitingen kom je uit op 2x 1600x1200. Een beetje videokaart moet dat aankunnen. Nu las ik het 'spanned', pardon.

Elke zichzelf respecterende kaart mag daar geen moeite mee hebben. Zowel onder Vista als XP mag het geen probleem meer zijn met de nieuwste drivers.

Een VGA kabel van 2 meter ga je al merken en zeker een van 5 meter. Dat is echt knudde, meen ik serieus. ik verbouw liever mijn meubilair dan dat ik een VGA kabel van 2 meter nodig heb zo erg zie ik daar vanaf. Ik heb het ervaren.

Die kabel die jij ziet met 99,96 zuiverheid is voldoende voor een redelijk beeld. Verliezen heb je altijd en al is het alleen maar contact op contact al is de kabel nog zo goed. Nee dus ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 146043 op 15-06-2007 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Anoniem: 156281 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 22:25:
[...]

Ik heb net 't zelfde system als jij, en de upgrade maakt een wereld van verschil. Games die vroeger amper gingen (FEAR, Oblivion, etc.) draaien nu bijna op volle settings.

De Sapphire 512MB geeft niet echt meerwaarde boven de 256MB versie, tenzij je op erg hoge resoluties (1600x1200 en hoger) gaat spelen. Bovendien is de Club3D versie bijna onhoorbaar, terwijl de Sapphires naar verluidt toch behoorlijk wat lawaai maken.
Bedankt voor de reactie, ik heb je user review bekeken alleen nu blijft voor mij de vraag hoe groot de kans is dat mijn Chieftec 360w voeding het niet gaat trekken?

BTW, Hoeveel Ampére heeft jou 550w NoName voeding op zijn 12v lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
Anoniem: 146043 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 10:46:
[...]

Kijk even de userrevieuws na van enkele goede kaarten.
Heb ik gedaan. Maar die reppen niet over analoge filters en over de kwaliteit van de besproken grafische kaart op een CRT.
Ik meen te weten dat bijvoorbeeld: Asus en XFX kaarten goede RAMDACs hadden.
Daar gaat het mij nu juist NIET om. Vandaar ook mijn verwijzing naar de FAQ.
Ik ben zelf géén held op elektronica gebied. Maar het gaat om de (high pass) condensatoren. Deze laten hoog-frequente analoge signalen zeer goed en bijna zonder verlies door. Tegelijkertijd blokkeren ze de doorgifte van ongewenste laag-frequente analoge signalen onder een bepaalde drempel. Ze filteren dus. Slechte kwaliteit valt dan ook snel op en een verkeerde keuze van de drempel ook.
Matrox gebruikte tot en met de millennium G450 nog kwalitatief goede condensatoren met windingen ("coiled capacitors"). Vanaf de G550 zijn ze hiermee gestopt.
Als je dergelijke resoluties gaat gebruiken is het dan echt geen optie om digitaal te gaan? Je zult wel heel goed materiaal in huis moeten halen om een storingsvrij beeld te krijgen en ik weet niet wat dan duurder is. RAMDAC's hebben nog moeite met 350 MHz (2048x1536@75Hz) en dat ga je merken omdat de letters waziger worden en/of je schaduwlijnen om randen krijgt.

Als je een VGA kaart hebt met 2 aansluitingen kom je uit op 2x 1600x1200. Een beetje videokaart moet dat aankunnen. Nu las ik het 'spanned', pardon.

Elke zichzelf respecterende kaart mag daar geen moeite mee hebben. Zowel onder Vista als XP mag het geen probleem meer zijn met de nieuwste drivers.
Ik probeer mijn MSI FX5900XT-VTD128 AGP hier ook van te overtuigen. Maar tot nu toe géén resultaat.
Tekst wordt steeds waziger vanaf verversingsfrequenties boven de 72Hz. Hoe hoger hoe waziger.
De monitoren geven aan te kunnen verversen tot 100Hz bij een resolutie van 1600x1200 elk.
De uiterste randen van het beeld overigens ook (heel weinig overigens; valt alleen op als je er naar op zoek gaat).
Een VGA kabel van 2 meter ga je al merken en zeker een van 5 meter. Dat is echt knudde, meen ik serieus. ik verbouw liever mijn meubilair dan dat ik een VGA kabel van 2 meter nodig heb zo erg zie ik daar vanaf. Ik heb het ervaren.
Begrijp ik wel. Maar van mijn grafishe kaart naar de linker monitor is STRAK 175 cm (65cm naar bureaublad + 110cm naar monitor). Cooler Master Stacker, rechts onder mijn bureau. 2 meter is dus goed in mijn situatie.
Die kabel die jij ziet met 99,96 zuiverheid is voldoende voor een redelijk beeld. Verliezen heb je altijd en al is het alleen maar contact op contact al is de kabel nog zo goed. Nee dus ;)
Die kabel van 5 meter heb ik niet, juist omdat ik maar 2 meter nodig heb. Ik probeerde alleen aan te geven dat ik bereid ben ook een kwaliteitskabel aan te schaffen om het beste uit de kaart te halen.

De volgende link geeft wat meer achtergrond en informatie over waarom ik de grafische kaart wil vervangen : http://www.3dgameman.com/forums/showpost.php?p=586274&postcount=23
Volledige topic : Using Dual-DVI Cards with Analog CRT's
(Een vriend heeft mij dat forum aangeraden, "omdat er nog flink wat trotse CRT eigenaren rondhangen". Daar heb ik nog niet veel van gemerkt overigens.)

[ Voor 5% gewijzigd door NxCPU op 15-06-2007 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156281

Rctworld schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 20:07:
[...]

Bedankt voor de reactie, ik heb je user review bekeken alleen nu blijft voor mij de vraag hoe groot de kans is dat mijn Chieftec 360w voeding het niet gaat trekken?

BTW, Hoeveel Ampére heeft jou 550w NoName voeding op zijn 12v lijn?
Je voeding zal wel voldoen. Mijne heeft 20A op de 12V-lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
* heeft een Club3d x1950 pro bestelt, vanwege de koeler en de goedko(o)p(e)(re) prijs.

Alleen ik heb maar een 250W voeding (draait nu een 9800 pro op) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukeh
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

Dukeh

Press CTRL+ALT+DEL

Dat wordt dan ook een nieuwe voeding bestellen..

Asus Z97 Deluxe - Intel Core i7 4790K @ 4.4 Ghz - 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz - MSI GTX970 Gaming 4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 18:33

n00bs

Het is weer Zomer!

Tim2005 schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 01:19:
* heeft een Club3d x1950 pro bestelt, vanwege de koeler en de goedko(o)p(e)(re) prijs.

Of 250Watt genoeg is, hangt af van de rest van de onderdelen en van de kwaliteit van jouw voeding (welk merk en type?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElementriX
  • Niet online
Merkloos maar het is een Dell; hij trekt nu in-game 180W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
OK, laatste poging. Daarna geef ik het op.

Is er hier iemand die een van deze grafische kaarten aan een CRT op 1600x1200 of 3200x1200 (in span mode) heeft aangesloten ?
Hoe is de kwaliteit van het beeld, vooral tekst. Scherp, wazig. Noem alsjeblieft Merk en model van kaart en monitor.
(Ik heb het niet over 3D kwaliteitsverbeteringen, maar 2D, dus gewoon tekst, de desktop, iconen. etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Vanmiddag toch maar de Club 3D 256mb besteld, vond het wel een mooie prijs met een speciale koeler. Vanmiddag helaas wel tot de ontdekking gekomen dat mijn voeding maar 18A levert op de 12v rail maar ik heb goede hoop dat ie het gaat trekken want mijn Chieftecje is volgens mij het enigste wat nog nooit problemen heeft gegeven in die 3 jaar. :P

Hoop hem morgen of overmorgen binnen te krijgenk, enigste wat ik me later pas bedacht is hoeveel langer die eigenlijk is als de 9800pro? gaat dat problemen op leveren met een Chieftec Dragen Midi tower? Zou toch niet mogen met ATX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
NxCPU schreef op maandag 18 juni 2007 @ 21:55:
Is er hier iemand die een van deze grafische kaarten aan een CRT op 1600x1200 of 3200x1200 (in span mode) heeft aangesloten ?
Hoe is de kwaliteit van het beeld, vooral tekst. Scherp, wazig. Noem alsjeblieft Merk en model van kaart en monitor.
Ik heb ff mijn CRT getest op 1600x1200@75Mhz (GeCube X1950Pro) in 2D: De tekst wordt idd iets (subjectief) waziger.
Voor zover ik mij kan herinneren was de 2D kwaliteit mijn Matrox G400 ongeveer hetzelfde als de 2D kwaliteit van de ATi9800Pro en de X1950Pro.
De GeForce Ti4x series en de FX series (zoals je FX5900) van NVidia hadden destijds een iets mindere 2D kwaliteit. Met je 2D kwaliteit ga je er dus altijd op vooruit en is bijna net zo goed als de Matrox G400/450.
Rctworld schreef op maandag 18 juni 2007 @ 22:01:
enigste wat ik me later pas bedacht is hoeveel langer die eigenlijk is als de 9800pro? gaat dat problemen op leveren met een Chieftec Dragen Midi tower? Zou toch niet mogen met ATX?
De afmeting van Connect3D 9800Pro is rond 19cm. De GeCube X1950Pro is rond 30/32cm.

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Indy91 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 22:46:
[....]
De afmeting van Connect3D 9800Pro is rond 19cm. De GeCube X1950Pro is rond 30/32cm.
Ik heb even gekeken, ik denk denk dat ik dan net met een probleem zit met mijn HDD dus die zal dan waarschijnlijk 1 vakje omhoog moeten wat overigens nog een voordeel heeft want dan zit het begin van de videokaart(waar dus de VRM's zitten) precies in de airflow van de voorste casefan :) Nouja we gaan het zien morgen maar ik denk dat het met een beetje aanpassing wel te doen moet zijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElementriX
  • Niet online
Tim2005 schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 01:19:

Woeha vandaag binnen 8) en hij draait perfect op m'n 250W voeding (ook 18A)!

Ben 'm nu ff aan het 'inbranden'!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98433

tim2005, gaaf te horen dat ie het bij jou ook gewoon doet op een 250w voeding. Heb hetzelfde hier (een his 1950 pro op een minimale voeding) Heb toch het idee dat die kaart gewoon draait op een "goed" (lees kwalitatief) systeem. Niets ten nadele van de andere maar goede spullen, misschien iets duurder, maar wel goed. Ik zou zeggen in dit geval "GAME ON DUDE".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukeh
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

Dukeh

Press CTRL+ALT+DEL

Het kan idd wel werken op een 250W voeding, maar de kans is zeer groot dat je voeding nu op zijn teentjes loopt, en het niet lang meer volhoudt..

Asus Z97 Deluxe - Intel Core i7 4790K @ 4.4 Ghz - 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz - MSI GTX970 Gaming 4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElementriX
  • Niet online
Tsja een Dell voeding he haha
Heb trouwens een Club3D (149,- inkoop) vanwege de prijs en koeler.
Hij draait nu de ATItool 3d view 30min @ 77% fan @ 56C / 53C (GPU / omgeving GPU); 538 FPS

[ Voor 31% gewijzigd door ElementriX op 19-06-2007 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Pff, ik gister met een CC de Club 3d besteld bij Alternate wat alleen kan indien leverbaan binnen 48 uur en op dat moment stond dat er ook en nu kijk ik vandaag duurt het ineens 3-5 werkdagen en ook nog geen bevestiging van verzending of iets anders terwijl het geld wel direct afgeschreven is. Speciaal met de CC besteld zodat ik hem binnen 1/2 dagen in huis zou hebben, nu word dat dus al minimaal weer met 2 dagen verlengd ben ik bang :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98433

Bij mij is het btw een HP voeding. Stressed temp van 53C. No problemo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Denk dat er wel een vrij simpele reden is dat die van Tim gewoon werktop een "250 watt" Dell voeding, ze hoeven hem namelijk niet zelf te verkopen aan de consument die op zoek is naar een voeding dus heeft het ook geen voordeel voor ze om het mooier te laten lijken dan het is zodat meer mensen die voeding kopen. Deze voeding krijgt de normale consument er gewoon bij als ze een dell bestellen en die maakt het toch niet uit wat voor sticker er op zit en hoeveel de 12v rail aan kan zolang het maar werkt. Mensen die toch zo slim zijn om hun computer aan te passen zullen twijfelen of die het wel aan kan maar als die het niet aan kan kan niemand tegen Dell zeggen dat die voeding te slecht is want hij heeft officieel veel meer stroom nodig dan 250 watt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma kip
  • Laatst online: 26-04 16:31

Shoarma kip

IceDFire

Rctworld schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 20:47:
Pff, ik gister met een CC de Club 3d besteld bij Alternate wat alleen kan indien leverbaan binnen 48 uur en op dat moment stond dat er ook en nu kijk ik vandaag duurt het ineens 3-5 werkdagen en ook nog geen bevestiging van verzending of iets anders terwijl het geld wel direct afgeschreven is. Speciaal met de CC besteld zodat ik hem binnen 1/2 dagen in huis zou hebben, nu word dat dus al minimaal weer met 2 dagen verlengd ben ik bang :/
Mjah, precies hetzelfde hier, ik had maandag ook de Club 3d besteld bij Alternate (onder rembours), en ik had gehoopt dat ik hem binnen 2 dagen zou hebben. Maarjah, dan zie je dus ineens op de website staan 3-5 dagen levertijd, 2 dagen na dat je hem besteld hebt....

Ryzen 7 3700x // 32GB Crucial Ballistix Sport LT 3200 // Gigabyte Aorus X570 ULTRA // Gigabyte GTX 1080 Ti Aorus Xtreme 11GB // Corsair Force MP600 1TB // Intel 660p 2TB // Samsung Evo 850 1TB // EVGA SuperNOVA 750 G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-05 23:15

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Mijn Sapphire 512 exemplaar loopt in Vista idle op 65 tot 72 graden.
Stressed (BF2, 1280x1024, alles op hoog, 2xAA) wordt ie 79 graden. Is het Vista (Aero) die de kaart zo bezig houdt?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Ik heb zojuist even contact opgenomen met Alternate, er schijnen problemen te zijn met de leverancier van de Club 3D. Daarvoor kreeg ik als vervanging een X1950GT voor 10 euro minder of een MSI X1950 Pro aangeboden voor 10 euro meer echter zijn van de GT de prestaties een stuk minder en van de MSI is de koeler niet echt super en dat is dan ook precies waarvoor ik de Club 3D besteld heb. Wel heb ik zojuist nog een mailtje ontvangen dat het de bedoeling is dat ze morgen weer binnenkomen en dan alsnog verstuurd worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma kip

Shoarma kip

IceDFire

Nou dan maar hopen dat alles goed gaat, maar dan komt het kaartje waarschijnlijk pas na het weekend :(
Of mischien zaterdag al :p (alles positief bekijken)
Achjah, anders nog maar een paar dagen gedult hebben.

[ Voor 41% gewijzigd door Shoarma kip op 21-06-2007 15:58 ]

Ryzen 7 3700x // 32GB Crucial Ballistix Sport LT 3200 // Gigabyte Aorus X570 ULTRA // Gigabyte GTX 1080 Ti Aorus Xtreme 11GB // Corsair Force MP600 1TB // Intel 660p 2TB // Samsung Evo 850 1TB // EVGA SuperNOVA 750 G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Shoarma kip schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 15:54:
[...]
Of mischien zaterdag al :p (alles positief bekijken)
[...]
Dat is één ding wat zeker is dat niet gaat gebeuren, TPG doet namelijk geen rembours zendingen op zaterdag ;)

Maar ik kan niet wachten tot ik hem binnen krijg, word weer eens tijd dat ik weer eens met wat leuks mag knutselen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma kip

Shoarma kip

IceDFire

Rctworld schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 16:12:
[...]

Dat is één ding wat zeker is dat niet gaat gebeuren, TPG doet namelijk geen rembours zendingen op zaterdag ;)

Maar ik kan niet wachten tot ik hem binnen krijg, word weer eens tijd dat ik weer eens met wat leuks mag knutselen :)
Zoiets had ik al wel verwacht, nou jah dan maar een weekendje wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
O nu krijg ik ineens een bevestiging dat ie is verzonden. Volgens mij waren ze me gewoon vergeten bij Alternate.

Hoop het ook voor jou Shoarma Kip, dan heb je hem als het goed is morgen nog binnen :)

X1950 PRO here we come :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma kip

Shoarma kip

IceDFire

Kan me niet meer herinneren hoe het werkt bij Alternate (lang geleden dat ik er wat besteld heb) maar ik heb al een "bevestigings" mailtje gehad, alleen stond daar op dat de kaart niet op voorraad was.

Weet niet hoe het zit, maar ik blijf hopen op morgen :P

Maarjah jij weet tenminste zeker dat je hem morgen hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
Indy91 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 22:46:
[...]

Ik heb ff mijn CRT getest op 1600x1200@75Mhz (GeCube X1950Pro) in 2D: De tekst wordt idd iets (subjectief) waziger.
Voor zover ik mij kan herinneren was de 2D kwaliteit mijn Matrox G400 ongeveer hetzelfde als de 2D kwaliteit van de ATi9800Pro en de X1950Pro.
De GeForce Ti4x series en de FX series (zoals je FX5900) van NVidia hadden destijds een iets mindere 2D kwaliteit. Met je 2D kwaliteit ga je er dus altijd op vooruit en is bijna net zo goed als de Matrox G400/450.
Hartelijk dank dat je dat even getest hebt. En excuus voor mijn late reactie.
Het moet wel waar zijn wat betreft mijn FX 5900 XT.
Jij bent namelijk de vijfde die mij verteld dat de Geforce FX 5xxx serie gewoon slecht met 2D/tekst is.
Ik probeer gewoon de kans uit te sluiten dat het aan de monitor ligt en ik dus voor niets een nieuwe grafische kaart aanschaf.
(Verder realiseer ik mij dat LCDs over het algemeen veel beter zijn met tekst weergeven.)

Ik wou dat ik een van de twee Gecube kaarten toe kon voegen aan mijn lijst.
Maar zowel Gecube X1950 XT en Pro zijn er alleen in een 256MB VRAM versie.
(En de XT AGP, zou trager DDR3 geheugen hebben dan de XT PCI-e.)
Maar ik heb die 512MB VRAM echt nodig. Met de trial van Silo raak ik met mijn FX 5900 XT 128 MB zwaar in de moeilijkheden. Het werken met een model van ruim 2 miljoen polys, gaat lanzgzaam en schokkerig. Er werd mij aangeraden een grafische kaart met MINIMAAL 256MB VRAM te gebruiken voor een eerlijke evaluatie. Tsja, niet echt nieuws wat ik daar hoorde. Ik liep met Poser 7 al tegen de limieten van het arme kaartje aan.
(Bij modelleren is mainboard RAM belangrijk om modellen van miljoenen polys te kunnen bevatten.
En VRAM is dan belangrijk om deze polys ook soepel en snel te kunnen tonen en manipuleren. Dan zijn textures ook nog eens buiten beschouwing gelaten. Het gaat alleen om soft shaded polys.)

Het wordt er niet makkelijker op. Ik heb nu :
Radeon X1950 Pro 512MB AGP : HIS, PowerColor
Geforce 7950 GT 512MB AGP : XFX

Het belangerijkste voor mij zijn:
1e. scherpe 2D beeldkwaliteit
2e. OpenGL versnelling voor 3D modelling (geen eyecandy zoals AA, FSA, etc. dus)
(DirectX 10 op dit moment onbelangerijk. Behalve dan dat de introductie van de HD2600 XT AGP, de prijs van de huidige kaarten misschien nog iets meer laat zakken.)

Weet iemand waar ik trouwens een met deze Profigold DVI naar VGA kabel vergelijkbare of betere kabel kan bestellen ? (Helaas is de kabel 5 meter lang.)
Of zoals deze DataPro DVI naar VGA kabel ?
Deze DVI naar VGA kabel is weer net te kort en het merk ken ik niet en weet ook niets van de echte kwaiteit.

[ Voor 10% gewijzigd door NxCPU op 21-06-2007 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Zojuist mijn Club 3D x1950Pro binnen gekregen en geinstalleerd, eerste wat me opvalt is dat het RAM vol loopt door die CCC want ik ben van +/- 300mb idle bij mijn 9800Pro naar 550mb met CCC. Ik denk dat ik ze zo maar eens even ga uninstallen en even opnieuw installeren. Kijken of dat wat oplost.

Eerst maar even 3D Mark 05 gerunt, overlockt haalde ik met mijn 9800Pro max 2996 punten nu bij de eerste run 7549 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma kip

Shoarma kip

IceDFire

Das toch een "redelijke" verbetering, ben ook wel nieuwsgierig hoeveel het verschilt met mijn 9600XT.

Ik heb hem nog niet binnen, maar er is nog hoop voor vandaag :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
Rctworld schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 16:24:...eerste wat me opvalt is dat het RAM vol loopt door die CCC want ik ben van +/- 300mb idle bij mijn 9800Pro naar 550mb met CCC
Anders gebruik je de Omegadrivers (versie gebaseerd op Cat.7.4) toch. Deze gebruikt immers nog steeds ATi CP i.c.m. ATT. Dan heb je geen "last" van een vollopende RAM geheugen.

[ Voor 4% gewijzigd door Indy91 op 22-06-2007 16:30 ]

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Nog een vraagje? Wat word er aangeraden wat betreft Aperature size, die heb ik nu op 256mb staan maar ik weet niet wat het beste is ivm de performance met de X1950Pro :)

Edit: Even de Omega Drivers getest in 3D Mark 05: Direct naar 8243 puntjes O+

Edit 2: Hij speelt nu ook vloeiend 1080i en 1080p af :9~

[ Voor 30% gewijzigd door Rctworld op 22-06-2007 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Modbreak:Niet interessant, zie huidige Topic Waarschuwing :)

[ Voor 89% gewijzigd door Ultraman op 23-06-2007 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-04 21:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Rctworld schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 16:31:
Nog een vraagje? Wat word er aangeraden wat betreft Aperature size, die heb ik nu op 256mb staan maar ik weet niet wat het beste is ivm de performance met de X1950Pro :)
Dat zou niets uit moeten maken, de drivers regelen Aperture size namelijk zelf.
Of de BIOS optie wat uitmaakt voor de performence kun je natuurlijk prima zelf even testen ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-04 16:47

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Ik heb niet heel het topic doorgelezen, maar hoe zit het met de stock overclocked x1950 pro kaarten? (De HIS Turbo AGP bijvoorbeeld).
Hebben veel mensen hier klachten mee gehad?

Mijn neef heeft namelijk af en toe last van spontane artifacts tijdens het spelen van Counterstrike Source. Na een reboot zijn ze weer weg.
Ik heb nu Fastwrites uit staan en het probleem lijkt opgelost te zijn.
(Tenzij het een hitteprobleem van de spanningsregelaars is).

Als het probleem zich voor blijft doen zal ik een uitgebreide post maken.

Maar heeft iemand anders hier soortgelijke ervaring mee?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176116

Ben van plan om ook een X1950 AGP te kopen.. maar wat ik nu zie zijn 2 verschillende (Nja, alleen de fan dan)

-Sapphire 512MB X1950Pro AGP
-Powercolor 512MB X1950Pro AGP

De Powercolor is alleen maar 8 eurotjes duurder en de koeler ziet er een stuk groter uit... koelt ie dan ook beter en maakt ook minder geluid? Of zit er gewoon geen tussen die 2?

~SJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Anoniem: 176116 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 20:59:
Ben van plan om ook een X1950 AGP te kopen.. maar wat ik nu zie zijn 2 verschillende (Nja, alleen de fan dan)

-Sapphire 512MB X1950Pro AGP
-Powercolor 512MB X1950Pro AGP

De Powercolor is alleen maar 8 eurotjes duurder en de koeler ziet er een stuk groter uit... koelt ie dan ook beter en maakt ook minder geluid? Of zit er gewoon geen tussen die 2?

~SJ
Mij werd de powercoler geadviseert vanwege de geluidsproductie. Maar ik had ook ergens gelezen dat de powercoler beter koelde dan de Sapphire, maar volgens mij was dat probleem ook al opgelost.....dat weet ik niet zeker.

Ik heb uiteindelijk de powercolor genomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176116

XTREEMRaGE schreef op maandag 25 juni 2007 @ 21:28:
[...]

Mij werd de powercoler geadviseert vanwege de geluidsproductie. Maar ik had ook ergens gelezen dat de powercoler beter koelde dan de Sapphire, maar volgens mij was dat probleem ook al opgelost.....dat weet ik niet zeker.

Ik heb uiteindelijk de powercolor genomen ;)
Ok thnx, oh btw.. qua stroom zitten geen verschil tussen die 2 neem ik aan? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224268

Beste mensen,

Ik heb pas een nieuwe Sapphire X1950 AGP 512MB videokaart gekocht.

Op Sapphire site zag ik dat er een bios-update is: http://www.sapphiretech.com/en/driverfiles/337.zip.

Deze heb ik gedownload en samen met ATIflash 3.35 op opstartdiskette geplaatst.

Nadat ik de bios had bijgewerkt doet mijn videokaart niets meer. Blijkt dat deze bios voor een ander p/n is. En ik heb geen backup van mijn vorige bios 8)7

Heeft iemand voor mij de orginele bios p/n 11X-2E2503SA-00 zodat ik deze terug kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Anoniem: 176116 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 21:34:
[...]

Ok thnx, oh btw.. qua stroom zitten geen verschil tussen die 2 neem ik aan? 8)7
Nee niet erg, check de winkel sites maar.

Edit--
PowerColor Radeon X1950 PRO
Sapphire Radeon X1950 PRO

[ Voor 35% gewijzigd door XTREEMRaGE op 25-06-2007 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Anoniem: 224268 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 22:21:
Beste mensen,

Ik heb pas een nieuwe Sapphire X1950 AGP 512MB videokaart gekocht.

Op Sapphire site zag ik dat er een bios-update is: http://www.sapphiretech.com/en/driverfiles/337.zip.

Deze heb ik gedownload en samen met ATIflash 3.35 op opstartdiskette geplaatst.

Nadat ik de bios had bijgewerkt doet mijn videokaart niets meer. Blijkt dat deze bios voor een ander p/n is. En ik heb geen backup van mijn vorige bios 8)7

Heeft iemand voor mij de orginele bios p/n 11X-2E2503SA-00 zodat ik deze terug kan zetten?
Het gaat over de 1950 pro bios drivers toch? http://www.sapphiretech.com/us/support/drivers_viewlist.php <-- deze link? of waren juist dat de drivers? Of anders nog een keer proberen :S?....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224268

XTREEMRaGE schreef op maandag 25 juni 2007 @ 22:35:
[...]
Het gaat over de Sapphire X1950 PRO AGP 512MB bios die je kunt backupen en plaatsen met het Dos-programma ATIflash Op http://www.sapphiretech.com/us/support/drivers_viewlist.php kun je de bios voor p/n 11X-2E2503SA-00 NIET vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208095

hallo

Wil een ati x1950 kopen maar ik zoek een stille cooler.
na veel zoeken kom ik er niet uit.
Is de HIS x1950 cooler IceQ3 stiller en beter dan de Artic Accelero X2 cooler van club 3D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:32

Vrijdag

De Zwarte

Anoniem: 208095 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 11:04:
hallo

Is de HIS x1950 cooler IceQ3 stiller en beter dan de Artic Accelero X2 cooler van club 3D?
Volgens mij maakt dat niet zoveel uit (geen ervaring met beiden) Ik heb zelf een Artic op mijn 9800 non-pro en die van His is dacht ik hetzelfde model. De Artic van Club3d is wel een ander model, maar dat merk is vaak bijzonder stil.

Als ik zo naar de modellen kijk lijkt het me dat de Club3d ook de geheugenbanken actief koelt. Maar misschien heeft de His daar inmiddels ook wel een oplossing voor? Heatsinks oid?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben er al uit. Ik ga de HIS x1950 512 bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roloxo
Anoniem: 208095 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 11:04:
hallo

De Accelero is stiller, temps zijn ook beter. Ik heb de HIS gehad en heb nu de Club3D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Accelero is stiller, temps zijn ook beter. Ik heb de HIS gehad en heb nu de Club3D.
[/quote]

Waarom ben je geswitch?
De HIS heeft betere prestaties dan club 3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roloxo
Zie m'n posts hier in dit topic.Ik had tot 2 x toe problemen met een kapotte ventilator. Na een uurtje of zo begon 'ie lawaaierig te worden. Ik had net pech, niemand anders hier heeft deze problemen. Nadat dit dus de 2e keer gebeurde was de maat vol voor mij. Ik kreeg m'n geld terug en kocht de Club3D, ik wilde een stille kaart, net als jij. De HIS was echt goed stil, maar de Accelero is echt nog stukken stiller. Je hoort 'm nauwelijks, zelfs op 100%.Temperatuur van de kaart is ook nog eens beter dan de HIS. Als je een stille kaart zoekt met 512MB zou ik je de Powercolor adviseren. Zelfde cooler. De Club3D is eigenlijk ook een Powercolor(zag ik vermeld in AtiTrayTools geloof ik), dus zal ook wel goed zitten.
De HIS is wel 200% mooier, dus als je ook voor de looks gaat......
Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Laatst online: 28-02 10:47
Roloxo schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 13:35:
Zie m'n posts hier in dit topic.Ik had tot 2 x toe problemen met een kapotte ventilator. Na een uurtje of zo begon 'ie lawaaierig te worden. Ik had net pech, niemand anders hier heeft deze problemen. Nadat dit dus de 2e keer gebeurde was de maat vol voor mij. Ik kreeg m'n geld terug en kocht de Club3D, ik wilde een stille kaart, net als jij. De HIS was echt goed stil, maar de Accelero is echt nog stukken stiller. Je hoort 'm nauwelijks, zelfs op 100%.Temperatuur van de kaart is ook nog eens beter dan de HIS. Als je een stille kaart zoekt met 512MB zou ik je de Powercolor adviseren. Zelfde cooler. De Club3D is eigenlijk ook een Powercolor(zag ik vermeld in AtiTrayTools geloof ik), dus zal ook wel goed zitten.
Ik had dat probleem ook, heb zelf een accellero cooler gekocht om derop te zetten maar het geluid is vanzelf weggegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Ik hoor ook nauwelijks verschil tussen 45% en 100% van die Accelero, ik had verwacht dat ik er kwa geluid flink op achteruit zou gaan t.o.v. mijn 9800Pro maar alles behalve. Ik hoor eigenlijk geen verschil, merken doe ik het gelukkig wel :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146043

NxCPU schreef op maandag 18 juni 2007 @ 21:55:
OK, laatste poging. Daarna geef ik het op.

(Ik heb het niet over 3D kwaliteitsverbeteringen, maar 2D, dus gewoon tekst, de desktop, iconen. etc.)
Ik heb er ervaring mee met een analoog signaal op 1600x1200 of hoger. Het beeld wordt wazig en dat is normaal, maar je kunt er namelijk wel 2 dingen tegen doen:

1. In de opties van je videokaart het signaal op ++ of -- instellen en NIET op +- of -+
Deze optie deed bij mij meer dan wonderen, echt!
2. Een goede afgeschermde VGA kabel en die heb je niet voor 10 euro. Ik heb een dubbel shielded VGA kabel voor mijn 22 inch TFT scherm omdat die analoog is op 1680x1050 en de letters hier zijn messcherp! Ik moest optie 1 zeker toepassen omdat het beeld anders wat wazig overkwam en aangezien een TFT niet wazig kan zijn ligt het aan 1 ding en dat is het signaal en niet je monitor.

Ik heb de PCI-E versie van de X1950pro en die hebben allemaal dezelfde RAMDAC, dus

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 146043 op 27-06-2007 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:01

greatgonzo

schit-te-rend!

aangezien mijn oude kaart in een terminale fase aan het belanden is, en ik mijn agp systeem nog niet de deur uit wil donderen, wil ik voor de X1950 gaan. Maar twijfel nog over twee dingen:
- speed is the key, geluid maakt me niet zoveel uit. Is er dan nog een merk wat de voorkeur geniet?
- is er nog een nadeel van 256 mb tov 512 mb? Meestal is 512 toch wat langzamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
greatgonzo schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 19:04:
aangezien mijn oude kaart in een terminale fase aan het belanden is, en ik mijn agp systeem nog niet de deur uit wil donderen, wil ik voor de X1950 gaan. Maar twijfel nog over twee dingen:
- speed is the key, geluid maakt me niet zoveel uit. Is er dan nog een merk wat de voorkeur geniet?
- is er nog een nadeel van 256 mb tov 512 mb? Meestal is 512 toch wat langzamer?
Dat 256mb vs 512mb vs langzamer-verhaal geldt volgens mij alleen voor de low-end/budget-modellen. Iets met lager geklokte snelheden ofzo als het om een 512mb-model ging.

Dit geldt echt niet voor mid/high-end modellen.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

greatgonzo schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 19:04:
Volgens mij was HIS het snelste...moet je ff de topic doorlezen of ff vergelijken op een webshop :).
Volgens mij doet 512mb er pas toe als je een hoge resolutie gebruikt, 1600 x 1050 ofzo..ik weet niet meer precies welke resolutie voordat moet je ook ff de topic doorspitten :). Maar als je van plan bent binnenkort een beeldsherm te kopen die deze resolutie of hoger aan kan, dan zou ik voor de 512 gaan :)

edit
HIS is inderdaad het snelst.

[ Voor 15% gewijzigd door XTREEMRaGE op 27-06-2007 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Roloxo schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 13:35:
Zie de problemen van mijn neef met zijn HIS kaart in deze post van me:

DJ_The_SP in "Het Grote X1950 Pro AGP Topic Deel 3"

Ik vroeg me af of iemand ook soortgelijke klachten heeft gehad?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-Freak
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:52
DJ_The_SP schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 00:38:
[...]

Zie de problemen van mijn neef met zijn HIS kaart in deze post van me:

DJ_The_SP in "Het Grote X1950 Pro AGP Topic Deel 3"

Ik vroeg me af of iemand ook soortgelijke klachten heeft gehad?
Ik heb het met het warme weer gehad, toen van de standaard 40% fanspeed naar 100% gegaan, wanneer er 3d actief is.

Verder vind ik het wel een top kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-05 16:00

DMDude

Enjoy the silence....

Nou, ik had 'em aangeschaft, de Sapphire X1950 Pro (512 Mb).

Na enkele dagen begonnen de problemen:
- spontane reboots
- monitor blijft op stand-by tijdens opstarten
- vastlopers tijdens gamen

Pas na het verwijderen uit het AGP-slot en weer terugzetten, had ik ineens weer beeld. Om vervolgens na het opstarten van games (bijv. CoD2) weer zwart beeld te krijgen.

Ben teruggegaan naar de winkel en heb 'em tegen beter weten in omgeruild voor een Sapphire X1950 GT. Afgelopen woensdag-avond geinstalleerd. Deed het aanvankelijk goed. Donderdag-ochtend begonnen de problemen. Weer monitor op stand-by met opstarten, tijdens opstarten van windows plotseling zwart beeld terwijl de monitor niet in stand-by modus stond.

Het viel me ook op dat er bij beide kaarten beeldflikkeringen waren tijdens opstarten vd pc.

Van ellende maar weer mijn Asus 6600GT kaartje erin gezet. Die deed het tenminste gelijk weer goed.

Systeemspecs:
Mobo: Asus P4P800 E-Deluxe
Proc: P4 3.0 Ghz Prescott
Monitor: Samsung 710T
Memory: 2 Gb Corsair (4x512) Dual channel
Voeding: Coolermaster RealPower 450 W

Vraagje: zal ik op zoek gaan naar een betere NVIDIA kaart (heb nu een 6600GT), of een (uiteraard duurdere) upgrade van het systeem doen, zodat ik meer keuze heb ivm PCIe ? Op zich voldoet het systeem verder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Als het systeem nog voldoet...waarom dan heel het systeem upgraden tenzij je het zelf wilt natuurlijk ;)
Heb je wel een cleaninstall gedaan? dat wil meestal beter werken :).

Ik heb zelf een Powercolor X1950 pro 512mb en deze werkt tot nu toe goed ;).
Heb hem al 2 dagen draaien :P.
Specs:
Moederbord: Asrock K7S8X
Geheugen: 2gig DDR 266
CPU: AMD Athlon 2800+
HDD: 2x 320 gig Seagate 7200rpm
Geluidskaart: Audigy 2 zs platinum pro
Monitor: Philips 190S

Op mijn oud systeempje werkt het perfect, maar ik merk wel dat m'n CPU gewoon de bottleneck is. Ik heb wel een clean install gedaan en gelukkig heb ik geen last van cpu peaks(van 100% 8)7 ) meer en de kaart werkt geweldig. Ben nog steeds games aan het uit testen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMDude

DMDude

Enjoy the silence....

Ik ga het eerst wel proberen met een schone installatie.
Wie weet doet ie het dan wel goed.

Blijft natuurlijk vreemd dat de winkel waar ik geweest ben, het probleem met die X1950 Pro kent, maar nog steeds dat ding verkoopt. Ze hadden er al een aantal terug gehad, de afgelopen dagen...

:? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
Je systeem is prima en zou idd met gemak de X1950Pro moeten aankunnen.
Ik heb zelf een Gecube X1950 256MB
Moederbord: Asrock P4i45G
Geheugen: 2Gig DDR 400
CPU: Pentium4 3,0Ghz
PSU: Coolermaster ExtremePower 430Watt
HDD: 80Gig Maxtor 7200rpm
Monitor: IIyama LS902UT

Je komt van een Nvidia: heb je eerst DriverCleaner laten lopen?
Heb je de kaart gevoed met 1 of 2 molexen?

Je probleem ligt iig niet aan te hete VRM’s, want de X1950GT heeft dit probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMDude

DMDude

Enjoy the silence....

Die X1950 GT gaat dus ook terug.
Na een hele nieuwe installatie van mijn PC geeft deze ook problemen:

- geen beeld tijdens opstarten (via reset-knop weer wel)
- veel beeldflikkeringen tijdens op starten
- bij laden windows zwart beeld

Het zal wel een compatibiliteitsprobleem zijn.

Ik zit nog in mijn 30 dagen omruilgarantie. Maar ik hoef geen nieuwe, dus ik zal wel tegoedbonnen krijgen ipv geld.

Voor mij geen ATI meer.

[ Voor 3% gewijzigd door DMDude op 01-07-2007 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
Anoniem: 146043 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 14:02:
[...]

Ik heb er ervaring mee met een analoog signaal op 1600x1200 of hoger. Het beeld wordt wazig en dat is normaal, maar je kunt er namelijk wel 2 dingen tegen doen:

1. In de opties van je videokaart het signaal op ++ of -- instellen en NIET op +- of -+
Deze optie deed bij mij meer dan wonderen, echt!
2. Een goede afgeschermde VGA kabel en die heb je niet voor 10 euro. Ik heb een dubbel shielded VGA kabel voor mijn 22 inch TFT scherm omdat die analoog is op 1680x1050 en de letters hier zijn messcherp! Ik moest optie 1 zeker toepassen omdat het beeld anders wat wazig overkwam en aangezien een TFT niet wazig kan zijn ligt het aan 1 ding en dat is het signaal en niet je monitor.

Ik heb de PCI-E versie van de X1950pro en die hebben allemaal dezelfde RAMDAC, dus
1. Omdat jij een ATI hebt en ik een NVidia, vermoed ik dat je het ergens over hebt wat niet bij de NVidia is of anders heet. Maar indien je de "Sync polarity" in "Advanced Timing" bedoeld. Dat heb ik reeds geprobeerd. Helpt geen .... bij die NVidia van mij.
Wat wel altijd een klein beetje helpt is linearity, convergence en moire canceler.
Maar volgens mij kun je slechte hardware niet met instellingen aanpassen.
2. Ik mag volgens de waarschuwing niet zeggen dat ik gisteren besteld heb : 2 x Bandridge CL14402X (2 meter).
Productomschrijving van fabrikant http://blue.bandridge.nl/products/
No.: CL14402X
Description: BANDRIDGE DVI - VGA Cable
Description 2: DVI-A Male - 15P (HD) Male 2m

24k Gold Plated contacts avoid corrosion resulting in error free data transfer clearest and sharpest picture quality Double ferrite coil on cables eliminates EMI-RFI distortion OFC Copper conductors Metal braided shielding Durable flexible cable jacket
Als "resulting in error free data transfer clearest and sharpest picture quality" straks waarheid is, dan ben ik tevreden.

Vanavond neem ik een beslissing : XFX Geforce 7950 GT 512MB AGP of HIS Radeon X1950 PRO 512MB AGP.

Iedereen die de Gecube X1950 XT 256MB AGP overweegt, lees eerst dit (als je onze oosterburen goed kunt volgen) : http://www.computerbase.de/forum/showthread.php?t=283245
Wat een natuurramp! Dat stroomverbruik van die Peltier om de GPU max 10 graden koeler te houden.
Belachelijk gewoon. Gelukkig kun je gewoon de stroom van alleen de Peltier afhalen.

[ Voor 12% gewijzigd door NxCPU op 01-07-2007 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

VRaagje tot betrekking de voeding verhalen hier.
Heb een Atx 210watt Enermax voeding met 20amp 12v lijn. (zat standaard in de enermax mini atx kast.)
Nu heb ik een:
Amd 3200+
1gb geheugen
9800pro
en seagate 60gb harddisk.
Geen cdrom/dvd, geen usb gebeuren aangesloten enzo.
Het is puur om wat rpgtjes en cs source te spelen naast mijn Mac wat ik als dagelijkse en werk gebruik. Zal het lukken of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roloxo
En dan een X1950 Pro ? Ik zou het gewoon proberen. Ik heb een HIS X1950 op een 350W 15a kunnen draaien. 20a is niet slecht, en voor de rest heb je niet veel aangesloten. Ik denk dat het geen probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-04 07:46
Goedendag,

Ik vraag me af, club3d 1950pro geklooi.

Heb nieuwe ati drivers erop gezet, met 7.5 geen geklooi, nu heb ik 7.6 geinstalleerd maar ook een win xp update. Nu weet ik niet als het door die laatste windows update komt of die 7.6 drivers komt.

Maar heb het volgende:

Swat 4
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/b.bosch5/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/b.bosch5/3.jpg

Pro cycling manager
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/b.bosch5/4.jpg

Wat ik heb gedaan is al opnieuw de drivers geinstalleerd, hielp niet.
Drivers eraf gegooid 7.5 erop gegooid maar geeft een fout aan bij installatie waardoor hij niet meer volledig werkt.

Misschien ligt het aan de instellingen ergens?
Had het eerst niet. Iemand ideeen?

EDIT

Na nog weer geklooi ben ik erachter dat het vooral in de games zit, wanneer ik in een spel zit ziet het er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/b.bosch5/4.jpg

Als ik dan via ctrl+alt+delete naar windows vista gaat doet hij het daar ook. Als ik het spel normaal afsluit niet.. Het moet dus vooral in de games zitten. Erg vaag vind ik het, loop me toch te klooien met kwaliteit en prestaties en toestanden maar het wil me niet lukken. Het blijft hetzelfde.. Toch wil ik denk ik die 7.5 er weer op hebben maar dat kan niet omdat een .inf bestand ontbreekt zegt hij.. Erg vreemd (en kl*ten) allemaal.

[ Voor 29% gewijzigd door NLoldebroek op 07-07-2007 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiDNN
  • Laatst online: 09-04 23:10
Heeft misschien ook iemand een idee of wanneer ik deze videokaart in mijn systeem [staat in sign] prop. ik hd content soepel af kan spelen op 720p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja heb ik nu ook pech met mijn nieuwe HIS x1950 pro 512 mb AGP.
De kaart maakt een ratelend geluid na een tijdje en dat is wel irritant.
dafz0r schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 09:43:
[...]
Ik had dat probleem ook, heb zelf een accellero cooler gekocht om derop te zetten maar het geluid is vanzelf weggegaan
Hoelang heeft dat wel geduurd?
Ik weet niet wat ik moet doen als de geluid niet weggaat.
Een artic cooler kopen of omruilen voor de powercolor x1950 pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Anoniem: 208095 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 19:24:

[...]

Die HIS heeft een heerlijke koeler, je bent gek als je er een accelero op zet terwijl het onder garantie valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
kaat17 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 22:12:
Goedendag,

Heb nieuwe ati drivers erop gezet, met 7.5 geen geklooi, nu heb ik 7.6 geinstalleerd maar ook een win xp update. Nu weet ik niet als het door die laatste windows update komt of die 7.6 drivers komt.

Maar heb het volgende:

Windows Vista:
[afbeelding]

Swat 4
[afbeelding]
[afbeelding]

Pro cycling manager
[afbeelding]

Drivers eraf gegooid 7.5 erop gegooid maar geeft een fout aan bij installatie waardoor hij niet meer volledig werkt.

EDIT

Na nog weer geklooi ben ik erachter dat het vooral in de games zit, wanneer ik in een spel zit ziet het er zo uit:
[afbeelding]

Als ik dan via ctrl+alt+delete naar windows vista gaat doet hij het daar ook. Als ik het spel normaal afsluit niet.. Het moet dus vooral in de games zitten. Erg vaag vind ik het, loop me toch te klooien met kwaliteit en prestaties en toestanden maar het wil me niet lukken. Het blijft hetzelfde.. Toch wil ik denk ik die 7.5 er weer op hebben maar dat kan niet omdat een .inf bestand ontbreekt zegt hij.. Erg vreemd (en kl*ten) allemaal.
Klein schopje voordat ik een topic ga openen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-02 09:56
kaat17 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 23:38:
[...]

Klein schopje voordat ik een topic ga openen :)
Lijkt wel of je geheugen akelig warm wordt. Heb je al gekeken of het helpt als je de schroeven op de backplate van de kaart strakker zet? Misschien maakt het dan net even wat beter contact.
Het zou inderdaad ook kunnen liggen aan een niet lekker werkende driver, hoewel ik het wel erg op geheugen vind lijken.

Waar heb je trouwens die coole neon klok vandaan in je sidebar ? :9

Edit: Laat die klok maar, ik kom er net achter dat je een andere wijzerplaat kan selecteren.
Eerst maar eens beter leren kijken :)

[ Voor 10% gewijzigd door Banshee op 05-07-2007 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
kaat17 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 22:12:
Goedendag,

Maar heb het volgende:

Windows Vista:
[afbeelding]

Swat 4
[afbeelding]
[afbeelding]

Pro cycling manager
[afbeelding]

EDIT

[afbeelding]

Nog een schopje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobnofski
  • Niet online
Nogal zinloos, al dat schoppen. Je probleem heeft volgens mij niks te maken met de kaart maar alles met de driver. En verder zou het ook wel netjes zijn om je screenshots te resizen, nog even afgezien van het feit dat je binnen 2 dagen in een stil topic 2x je hele bericht herhaalt :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
@Kaat17

Ik heb min of meer hetzelfde "probleem" als jij. Zelf gebruik ik de Omegadrivers 3.8.360 (Catalyst 7.4).

Het komt bij mij sporadisch voor dat als ik in ProjectReality (BF2 Mod) ingezoomd wil schieten, dat ik een dikke verticale zwarte balk zie. (2/3 van het beeldscherm is dan zwart) Als ik dan weer uitzoom verdwijnt de balk. Als ik een ander wapen oppak, kan ik wél weer ingezoomd schieten (zonder zwarte balk).

Heb je trouwens dit al uitgeprobeerd?:
[...] Banshee schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 00:37:Heb je al gekeken of het helpt als je de schroeven op de backplate van de kaart strakker zet? Misschien maakt het dan net even wat beter contact.
Of probeer anders eens:
- Verwijderen ATi drivers via ControlPanel/Software
- Opstarten in safe mode
- DriverCleaner laten lopen
- Opstarten in safe mode
- Nieuwe drivers installeren (ingeval bij Omega: eerst CCC deinstalleren, daar Omega met eigen CP icm ATT werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
Indy91 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 13:22:
@Kaat17

Ik heb min of meer hetzelfde "probleem" als jij. Zelf gebruik ik de Omegadrivers 3.8.360 (Catalyst 7.4).

Het komt bij mij sporadisch voor dat als ik in ProjectReality (BF2 Mod) ingezoomd wil schieten, dat ik een dikke verticale zwarte balk zie. (2/3 van het beeldscherm is dan zwart) Als ik dan weer uitzoom verdwijnt de balk. Als ik een ander wapen oppak, kan ik wél weer ingezoomd schieten (zonder zwarte balk).

Heb je trouwens dit al uitgeprobeerd?:

[...]

Of probeer anders eens:
- Verwijderen ATi drivers via ControlPanel/Software
- Opstarten in safe mode
- DriverCleaner laten lopen
- Opstarten in safe mode
- Nieuwe drivers installeren (ingeval bij Omega: eerst CCC deinstalleren, daar Omega met eigen CP icm ATT werkt)
Ben weer bezig geweest,
* computerkast er ff afgehaald en de videokaart goed aangedrukt maar die zat perfect erin.

- Verwijderen ATi drivers via ControlPanel/Software *done*
- Opstarten in safe mode *done*
- DriverCleaner laten lopen *done*
- Opstarten in safe mode *done*
die 2de keer in safe mode kon hij stuurprogramma niet vinden vaag gedoe.. dus moest via normale mode windows in om hem te installeren.

Weer swat 4 opgestart en nog steeds dezelfde problemen. Zit eraan te denken om windows vista 64-bit opnieuw te installeren, of op update van ati drivers te wachten en hopen dat het wordt verholpen door nieuwe drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138054

Hallo Lui'tjes,

Ik ben dus van plan om deze kaart aan te schaffen, maar ik heb enkele twijfels betreft mijn systeem, mijn specs:

Ik heb een dell dimension 4550
een voeding van 250w
1 gig ram

als ik deze kaart ga aanschaffen moet ik iig een nieuwe voeding van 400wat er in zetten, ik had voorheen met mijn 6800 LE kaart ook al af en toe voeding problemen. Moet ik dan nog letten op een ATA of ATX voeding? en verder qua koeling heb ik niets extra's een standaard dell 'afzuigsysteem' met 1 fan aan de achterkant. Als mijn 6800 LE kaart op volle toeren bezig was was het in mijn pc ongeveer 39/40c

En verder vraag ik mij af waarom de AGP 256MB DRR3 versie van Sapphire duurder is dan de 512 versie?

Het zijn een paar puntjes waar ik nog niet zeker over ben om daadwerkelijk over te gaan naar deze videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een alternatief is de Club3D 7600 GT 256MB DDR3

Ik zag op het plaatje en in de spec nergens een voedingaansluitng, klopt dit? dit scheelt mij namelijk een hoop extra ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
Vanavond dacht ik laat ik het eens bij battlefield 2 proberen. Ook dit rot probleem:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/b.bosch5/6.jpg

Heeft dit te maken met artifacts ofzo? Of anti-aliasing ofzo? Die rare strepen.. en toestanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Laatst online: 28-02 10:47
Anoniem: 208095 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 19:24:

[...]

sorry voor de late reply
heeft gewoon enkele weken op 90% gedraaid en dan toevallig eens terug gezet en geen probs meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 10:01

greatgonzo

schit-te-rend!

damn, heb denk ik verkeerd geklikt ben ik bang, heb vandaag de 1950 GT binnengekregen ipv de Pro versie.

Ach ja, eigen fout zullen we maar zeggen. Waarom lijkt alles ook zo op elkaar :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_beuner
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-05 19:02
Zoals ik zie is dit een zeer snelle kaart voor een mooie prijs...
Maar ik heb een vraag aan jullie...
Ik heb op dit moment een Ati radeon 9600 pro 256mb.
I.c.m Pentium 4 2ghz @ 3ghz en 1 gb ram. en 300 watt voeding (als ik deze kaart koop pas ik de voeding aan)
Ik kan met mijn 9600 weinig spellen spelen het is hem eigenlijk allemaal te zwaar.
Als ik de 1950 erin zet, is dat niet een overkill op mijn pentium4?
Ik bedoel word mijn pentium 4 dan geen bottleneck?
En als ik de 1950 erin zet zullen mijn spellen zoals bf2142 dan wel goed en soepel kunnen draaien, icm deze cpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkcarlaza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 12:40
@kaat17: duidelijk geval van te hoge oc, slecht gemonteerd coolblock, stilstaande fan. Zoek het maar ff uit. Misschien andere coolpasta ofzo.

[ Voor 21% gewijzigd door darkcarlaza op 12-07-2007 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullit1991
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-04 17:22
kaat17 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 23:12:
Vanavond dacht ik laat ik het eens bij battlefield 2 proberen. Ook dit rot probleem:

[afbeelding]

Heeft dit te maken met artifacts ofzo? Of anti-aliasing ofzo? Die rare strepen.. en toestanden
Wel de laatste drivers geinstalleerd voor je videokaart? Zo ja, kijk eens bij speedfan wat je temperatuur is tijdens het gamen van je videokaart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
darkcarlaza schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 23:56:
@kaat17: duidelijk geval van te hoge oc, slecht gemonteerd coolblock, stilstaande fan. Zoek het maar ff uit. Misschien andere coolpasta ofzo.
Ja maar ik heb de videokaart helemaal niet overgeclockt, in windows heb ik nergens last van alleen in de games, ik ga nu onmiddelijk kijken met speedfan wat voor temperaturen er bij komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
Bullit1991 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 00:00:
[...]

Wel de laatste drivers geinstalleerd voor je videokaart? Zo ja, kijk eens bij speedfan wat je temperatuur is tijdens het gamen van je videokaart!
Ja ik heb de nieuwste drivers erop staan, ik ga nu eens kijken naar bijzondere temperaturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-05 10:11
Kast open maken en een flinke huis tuin en keuken ventilator op je videokaart laten blazen en kijken of ie het dan wel goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja hoor, heb de knoop doorgehakt, heb inmiddels de x1950 Pro 512MB versie besteld, Moet alleen nog ff een nieuwe voeding aanschaffen voor mijn oude delletje :)

Ben erg benieuwd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkcarlaza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 12:40
Ik vindt het ook allemaal erg lastig qua keuze. Heb me net een Samsung 226BW 22"TFT aangeschaft bij Norrod in Groningen 349 Euro (wat een ongeloofelijk slechte klantenservice trouwens, had van tevoren gebeld of het een S-type was, ja zeiden ze. Kom ik in de winkel vragen naar mij S-type Samsung, weten ze ineens van niets. Ik zei nog: je collega aan de telefoon was nogal stellig dat het wel een S-type was, zei die gast achter de balie, ow dat weet ik niet. Wat een ongelooflijke oet***, ik wil toch verdomme 349 euro uitgeven, dan mag ik toch wel een beetje antwoord op mijn vragen krijgen. Laatste keer dat ik iets koop bij Norrod Groningen, helaas.

Back on Topic.
Ik heb nu een nVidia 7600GS 256MB wat een zeer prima kaart is voor de meeste games, echter de resolutie 1680*1050 is toch voor 3d iets te hoog gegrepen. Titan Quest hapert redelijk, maar ja, alle settings zijn ook nog eens maxed natuurlijk.

Zit nu te denken aan de Powercolor x1950 Pro 512MB versie. Zit standaard zeer goede cooler op, geluid zal erg laag zijn. Zal een leuke test worden t.o.v. mijn huidige Zalman VF900-Cu VGA cooler die nu op de 7600GS zit. Hiermee wordt het spelen op een 22" te doen, en ben ik weer verzekerd van 1 tot 1.5 jaar gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimm9mm
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-04-2019
Ik heb sinds een weekje nu ook een Club3D 1950Pro, en heb helaas gelijk een probleem... Mijn 3d applicaties liepen allemaal vast na een tijdje, maakte niet uit welk OS of driver. Ik was eerst bang dat het aan mijn gelimiteerde voeding lag (sweex 350W), maar ik heb zojuist mijn AGP op 4x gezet, en nu draait alles perfect! En ik las overal dat de K8T800 Pro problemen heeft met deze kaart... nu heb ik zelf de K8T800 (single geheugen channel) versie, en deze heeft blijkbaar ook issues.

Heeft iemand al een oplossing voor die brakke AGP chipsets van VIA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

darkcarlaza schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 15:16:
Ik vindt het ook allemaal erg lastig qua keuze.

Zit nu te denken aan de Powercolor x1950 Pro 512MB versie. Zit standaard zeer goede cooler op, geluid zal erg laag zijn. Zal een leuke test worden t.o.v. mijn huidige Zalman VF900-Cu VGA cooler die nu op de 7600GS zit. Hiermee wordt het spelen op een 22" te doen, en ben ik weer verzekerd van 1 tot 1.5 jaar gamen.
Wat vind je dan zo lastig, je hebt toch al je keuze gemaakt? En als je o een 22" wil gamen heb je wel een kaart van 512 nodig of hoger :D, dus daarin heb je geen verkeerde keuze gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
kaat17 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 00:09:
[...]

Ja ik heb de nieuwste drivers erop staan, ik ga nu eens kijken naar bijzondere temperaturen
Ik kijk nu via catalyst control center en temperatuur van me videokaart is in windows 46 / 47 graden, te warm ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225188

Ik heb m'n nieuwe PC vorige week binnengekregen, maar de voeding bleek stuk te zijn dus weer terug opgestuurd. Oblivion staat in de startblokken om gespeeld te worden door m'n nieuwe BEEST:P

kheb de Sapphire x1950 xt 256mb versie(stiekem XT in t pro topic ^^),
en nu begin ik, in al m'n DEPRESSIE DAT M'N PC HET NOG NIET DOET te twijfelen aan m'n videokaart:P

dus mensen met oblivion, hoe speelt ie? :P de 1950.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205192

Anoniem: 225188 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 22:18:
Ik heb m'n nieuwe PC vorige week binnengekregen, maar de voeding bleek stuk te zijn dus weer terug opgestuurd. Oblivion staat in de startblokken om gespeeld te worden door m'n nieuwe BEEST:P

kheb de Sapphire x1950 xt 256mb versie(stiekem XT in t pro topic ^^),
en nu begin ik, in al m'n DEPRESSIE DAT M'N PC HET NOG NIET DOET te twijfelen aan m'n videokaart:P

dus mensen met oblivion, hoe speelt ie? :P de 1950.
Prima. Zolang je maar boven de AMD 3500+ draait, 1GB geheugen en neit ene hogere resolutie als 19" screen heeft. Hogere res. gaat prima maar niet op maximale settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Invulling en behandeling Grote Topics aangepast

Niet alleen strookt de topic an sich niet zo met dit beleid, de helft van de posts erin zijn basic vraagjes of slowchat. Als ze geen eigen topic waard zijn, ook geen "grote" topic ermee vervuilen. En als een grote topic niet veel meer dan dat heeft (en een paar layoutverneukende pics), dan heeft het weinig bestaansrecht meer.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Niet doen:
- Ik heb hem besteld (bij shop X)
- Hij kost "prijs" bij shop Y
- Check mij! Ik hem hem binnen! Hij is vet :)
- Leverbaarheidsgezever
- Persoonlijke 3DMark records, daar is Futuremark voor !