Het Grote X1950 Pro AGP Topic Deel 3

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 8.595 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-05 09:22

DMDude

Enjoy the silence....

Nou, ik had 'em aangeschaft, de Sapphire X1950 Pro (512 Mb).

Na enkele dagen begonnen de problemen:
- spontane reboots
- monitor blijft op stand-by tijdens opstarten
- vastlopers tijdens gamen

Pas na het verwijderen uit het AGP-slot en weer terugzetten, had ik ineens weer beeld. Om vervolgens na het opstarten van games (bijv. CoD2) weer zwart beeld te krijgen.

Ben teruggegaan naar de winkel en heb 'em tegen beter weten in omgeruild voor een Sapphire X1950 GT. Afgelopen woensdag-avond geinstalleerd. Deed het aanvankelijk goed. Donderdag-ochtend begonnen de problemen. Weer monitor op stand-by met opstarten, tijdens opstarten van windows plotseling zwart beeld terwijl de monitor niet in stand-by modus stond.

Het viel me ook op dat er bij beide kaarten beeldflikkeringen waren tijdens opstarten vd pc.

Van ellende maar weer mijn Asus 6600GT kaartje erin gezet. Die deed het tenminste gelijk weer goed.

Systeemspecs:
Mobo: Asus P4P800 E-Deluxe
Proc: P4 3.0 Ghz Prescott
Monitor: Samsung 710T
Memory: 2 Gb Corsair (4x512) Dual channel
Voeding: Coolermaster RealPower 450 W

Vraagje: zal ik op zoek gaan naar een betere NVIDIA kaart (heb nu een 6600GT), of een (uiteraard duurdere) upgrade van het systeem doen, zodat ik meer keuze heb ivm PCIe ? Op zich voldoet het systeem verder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-05 17:44

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Als het systeem nog voldoet...waarom dan heel het systeem upgraden tenzij je het zelf wilt natuurlijk ;)
Heb je wel een cleaninstall gedaan? dat wil meestal beter werken :).

Ik heb zelf een Powercolor X1950 pro 512mb en deze werkt tot nu toe goed ;).
Heb hem al 2 dagen draaien :P.
Specs:
Moederbord: Asrock K7S8X
Geheugen: 2gig DDR 266
CPU: AMD Athlon 2800+
HDD: 2x 320 gig Seagate 7200rpm
Geluidskaart: Audigy 2 zs platinum pro
Monitor: Philips 190S

Op mijn oud systeempje werkt het perfect, maar ik merk wel dat m'n CPU gewoon de bottleneck is. Ik heb wel een clean install gedaan en gelukkig heb ik geen last van cpu peaks(van 100% 8)7 ) meer en de kaart werkt geweldig. Ben nog steeds games aan het uit testen :) .

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMDude

DMDude

Enjoy the silence....

Ik ga het eerst wel proberen met een schone installatie.
Wie weet doet ie het dan wel goed.

Blijft natuurlijk vreemd dat de winkel waar ik geweest ben, het probleem met die X1950 Pro kent, maar nog steeds dat ding verkoopt. Ze hadden er al een aantal terug gehad, de afgelopen dagen...

:? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
Je systeem is prima en zou idd met gemak de X1950Pro moeten aankunnen.
Ik heb zelf een Gecube X1950 256MB
Moederbord: Asrock P4i45G
Geheugen: 2Gig DDR 400
CPU: Pentium4 3,0Ghz
PSU: Coolermaster ExtremePower 430Watt
HDD: 80Gig Maxtor 7200rpm
Monitor: IIyama LS902UT

Je komt van een Nvidia: heb je eerst DriverCleaner laten lopen?
Heb je de kaart gevoed met 1 of 2 molexen?

Je probleem ligt iig niet aan te hete VRM’s, want de X1950GT heeft dit probleem niet.

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMDude

DMDude

Enjoy the silence....

Die X1950 GT gaat dus ook terug.
Na een hele nieuwe installatie van mijn PC geeft deze ook problemen:

- geen beeld tijdens opstarten (via reset-knop weer wel)
- veel beeldflikkeringen tijdens op starten
- bij laden windows zwart beeld

Het zal wel een compatibiliteitsprobleem zijn.

Ik zit nog in mijn 30 dagen omruilgarantie. Maar ik hoef geen nieuwe, dus ik zal wel tegoedbonnen krijgen ipv geld.

Voor mij geen ATI meer.

[ Voor 3% gewijzigd door DMDude op 01-07-2007 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Anoniem: 146043 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 14:02:
[...]

Ik heb er ervaring mee met een analoog signaal op 1600x1200 of hoger. Het beeld wordt wazig en dat is normaal, maar je kunt er namelijk wel 2 dingen tegen doen:

1. In de opties van je videokaart het signaal op ++ of -- instellen en NIET op +- of -+
Deze optie deed bij mij meer dan wonderen, echt!
2. Een goede afgeschermde VGA kabel en die heb je niet voor 10 euro. Ik heb een dubbel shielded VGA kabel voor mijn 22 inch TFT scherm omdat die analoog is op 1680x1050 en de letters hier zijn messcherp! Ik moest optie 1 zeker toepassen omdat het beeld anders wat wazig overkwam en aangezien een TFT niet wazig kan zijn ligt het aan 1 ding en dat is het signaal en niet je monitor.

Ik heb de PCI-E versie van de X1950pro en die hebben allemaal dezelfde RAMDAC, dus
1. Omdat jij een ATI hebt en ik een NVidia, vermoed ik dat je het ergens over hebt wat niet bij de NVidia is of anders heet. Maar indien je de "Sync polarity" in "Advanced Timing" bedoeld. Dat heb ik reeds geprobeerd. Helpt geen .... bij die NVidia van mij.
Wat wel altijd een klein beetje helpt is linearity, convergence en moire canceler.
Maar volgens mij kun je slechte hardware niet met instellingen aanpassen.
2. Ik mag volgens de waarschuwing niet zeggen dat ik gisteren besteld heb : 2 x Bandridge CL14402X (2 meter).
Productomschrijving van fabrikant http://blue.bandridge.nl/products/
No.: CL14402X
Description: BANDRIDGE DVI - VGA Cable
Description 2: DVI-A Male - 15P (HD) Male 2m

24k Gold Plated contacts avoid corrosion resulting in error free data transfer clearest and sharpest picture quality Double ferrite coil on cables eliminates EMI-RFI distortion OFC Copper conductors Metal braided shielding Durable flexible cable jacket
Als "resulting in error free data transfer clearest and sharpest picture quality" straks waarheid is, dan ben ik tevreden.

Vanavond neem ik een beslissing : XFX Geforce 7950 GT 512MB AGP of HIS Radeon X1950 PRO 512MB AGP.

Iedereen die de Gecube X1950 XT 256MB AGP overweegt, lees eerst dit (als je onze oosterburen goed kunt volgen) : http://www.computerbase.de/forum/showthread.php?t=283245
Wat een natuurramp! Dat stroomverbruik van die Peltier om de GPU max 10 graden koeler te houden.
Belachelijk gewoon. Gelukkig kun je gewoon de stroom van alleen de Peltier afhalen.

[ Voor 12% gewijzigd door NxCPU op 01-07-2007 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

VRaagje tot betrekking de voeding verhalen hier.
Heb een Atx 210watt Enermax voeding met 20amp 12v lijn. (zat standaard in de enermax mini atx kast.)
Nu heb ik een:
Amd 3200+
1gb geheugen
9800pro
en seagate 60gb harddisk.
Geen cdrom/dvd, geen usb gebeuren aangesloten enzo.
Het is puur om wat rpgtjes en cs source te spelen naast mijn Mac wat ik als dagelijkse en werk gebruik. Zal het lukken of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roloxo
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-04 17:39
En dan een X1950 Pro ? Ik zou het gewoon proberen. Ik heb een HIS X1950 op een 350W 15a kunnen draaien. 20a is niet slecht, en voor de rest heb je niet veel aangesloten. Ik denk dat het geen probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-05 18:05
Goedendag,

Ik vraag me af, club3d 1950pro geklooi.

Heb nieuwe ati drivers erop gezet, met 7.5 geen geklooi, nu heb ik 7.6 geinstalleerd maar ook een win xp update. Nu weet ik niet als het door die laatste windows update komt of die 7.6 drivers komt.

Maar heb het volgende:

Swat 4
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/b.bosch5/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/b.bosch5/3.jpg

Pro cycling manager
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/b.bosch5/4.jpg

Wat ik heb gedaan is al opnieuw de drivers geinstalleerd, hielp niet.
Drivers eraf gegooid 7.5 erop gegooid maar geeft een fout aan bij installatie waardoor hij niet meer volledig werkt.

Misschien ligt het aan de instellingen ergens?
Had het eerst niet. Iemand ideeen?

EDIT

Na nog weer geklooi ben ik erachter dat het vooral in de games zit, wanneer ik in een spel zit ziet het er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/b.bosch5/4.jpg

Als ik dan via ctrl+alt+delete naar windows vista gaat doet hij het daar ook. Als ik het spel normaal afsluit niet.. Het moet dus vooral in de games zitten. Erg vaag vind ik het, loop me toch te klooien met kwaliteit en prestaties en toestanden maar het wil me niet lukken. Het blijft hetzelfde.. Toch wil ik denk ik die 7.5 er weer op hebben maar dat kan niet omdat een .inf bestand ontbreekt zegt hij.. Erg vreemd (en kl*ten) allemaal.

[ Voor 29% gewijzigd door NLoldebroek op 07-07-2007 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiDNN
  • Laatst online: 09-04 23:10
Heeft misschien ook iemand een idee of wanneer ik deze videokaart in mijn systeem [staat in sign] prop. ik hd content soepel af kan spelen op 720p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208095

Tja heb ik nu ook pech met mijn nieuwe HIS x1950 pro 512 mb AGP.
De kaart maakt een ratelend geluid na een tijdje en dat is wel irritant.
dafz0r schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 09:43:
[...]
Ik had dat probleem ook, heb zelf een accellero cooler gekocht om derop te zetten maar het geluid is vanzelf weggegaan
Hoelang heeft dat wel geduurd?
Ik weet niet wat ik moet doen als de geluid niet weggaat.
Een artic cooler kopen of omruilen voor de powercolor x1950 pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-04 16:47

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Anoniem: 208095 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 19:24:

[...]

Die HIS heeft een heerlijke koeler, je bent gek als je er een accelero op zet terwijl het onder garantie valt.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
kaat17 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 22:12:
Goedendag,

Heb nieuwe ati drivers erop gezet, met 7.5 geen geklooi, nu heb ik 7.6 geinstalleerd maar ook een win xp update. Nu weet ik niet als het door die laatste windows update komt of die 7.6 drivers komt.

Maar heb het volgende:

Windows Vista:
[afbeelding]

Swat 4
[afbeelding]
[afbeelding]

Pro cycling manager
[afbeelding]

Drivers eraf gegooid 7.5 erop gegooid maar geeft een fout aan bij installatie waardoor hij niet meer volledig werkt.

EDIT

Na nog weer geklooi ben ik erachter dat het vooral in de games zit, wanneer ik in een spel zit ziet het er zo uit:
[afbeelding]

Als ik dan via ctrl+alt+delete naar windows vista gaat doet hij het daar ook. Als ik het spel normaal afsluit niet.. Het moet dus vooral in de games zitten. Erg vaag vind ik het, loop me toch te klooien met kwaliteit en prestaties en toestanden maar het wil me niet lukken. Het blijft hetzelfde.. Toch wil ik denk ik die 7.5 er weer op hebben maar dat kan niet omdat een .inf bestand ontbreekt zegt hij.. Erg vreemd (en kl*ten) allemaal.
Klein schopje voordat ik een topic ga openen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-02 09:56
kaat17 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 23:38:
[...]

Klein schopje voordat ik een topic ga openen :)
Lijkt wel of je geheugen akelig warm wordt. Heb je al gekeken of het helpt als je de schroeven op de backplate van de kaart strakker zet? Misschien maakt het dan net even wat beter contact.
Het zou inderdaad ook kunnen liggen aan een niet lekker werkende driver, hoewel ik het wel erg op geheugen vind lijken.

Waar heb je trouwens die coole neon klok vandaan in je sidebar ? :9

Edit: Laat die klok maar, ik kom er net achter dat je een andere wijzerplaat kan selecteren.
Eerst maar eens beter leren kijken :)

[ Voor 10% gewijzigd door Banshee op 05-07-2007 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
kaat17 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 22:12:
Goedendag,

Maar heb het volgende:

Windows Vista:
[afbeelding]

Swat 4
[afbeelding]
[afbeelding]

Pro cycling manager
[afbeelding]

EDIT

[afbeelding]

Nog een schopje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobnofski
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Nogal zinloos, al dat schoppen. Je probleem heeft volgens mij niks te maken met de kaart maar alles met de driver. En verder zou het ook wel netjes zijn om je screenshots te resizen, nog even afgezien van het feit dat je binnen 2 dagen in een stil topic 2x je hele bericht herhaalt :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
@Kaat17

Ik heb min of meer hetzelfde "probleem" als jij. Zelf gebruik ik de Omegadrivers 3.8.360 (Catalyst 7.4).

Het komt bij mij sporadisch voor dat als ik in ProjectReality (BF2 Mod) ingezoomd wil schieten, dat ik een dikke verticale zwarte balk zie. (2/3 van het beeldscherm is dan zwart) Als ik dan weer uitzoom verdwijnt de balk. Als ik een ander wapen oppak, kan ik wél weer ingezoomd schieten (zonder zwarte balk).

Heb je trouwens dit al uitgeprobeerd?:
[...] Banshee schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 00:37:Heb je al gekeken of het helpt als je de schroeven op de backplate van de kaart strakker zet? Misschien maakt het dan net even wat beter contact.
Of probeer anders eens:
- Verwijderen ATi drivers via ControlPanel/Software
- Opstarten in safe mode
- DriverCleaner laten lopen
- Opstarten in safe mode
- Nieuwe drivers installeren (ingeval bij Omega: eerst CCC deinstalleren, daar Omega met eigen CP icm ATT werkt)

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
Indy91 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 13:22:
@Kaat17

Ik heb min of meer hetzelfde "probleem" als jij. Zelf gebruik ik de Omegadrivers 3.8.360 (Catalyst 7.4).

Het komt bij mij sporadisch voor dat als ik in ProjectReality (BF2 Mod) ingezoomd wil schieten, dat ik een dikke verticale zwarte balk zie. (2/3 van het beeldscherm is dan zwart) Als ik dan weer uitzoom verdwijnt de balk. Als ik een ander wapen oppak, kan ik wél weer ingezoomd schieten (zonder zwarte balk).

Heb je trouwens dit al uitgeprobeerd?:

[...]

Of probeer anders eens:
- Verwijderen ATi drivers via ControlPanel/Software
- Opstarten in safe mode
- DriverCleaner laten lopen
- Opstarten in safe mode
- Nieuwe drivers installeren (ingeval bij Omega: eerst CCC deinstalleren, daar Omega met eigen CP icm ATT werkt)
Ben weer bezig geweest,
* computerkast er ff afgehaald en de videokaart goed aangedrukt maar die zat perfect erin.

- Verwijderen ATi drivers via ControlPanel/Software *done*
- Opstarten in safe mode *done*
- DriverCleaner laten lopen *done*
- Opstarten in safe mode *done*
die 2de keer in safe mode kon hij stuurprogramma niet vinden vaag gedoe.. dus moest via normale mode windows in om hem te installeren.

Weer swat 4 opgestart en nog steeds dezelfde problemen. Zit eraan te denken om windows vista 64-bit opnieuw te installeren, of op update van ati drivers te wachten en hopen dat het wordt verholpen door nieuwe drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138054

Hallo Lui'tjes,

Ik ben dus van plan om deze kaart aan te schaffen, maar ik heb enkele twijfels betreft mijn systeem, mijn specs:

Ik heb een dell dimension 4550
een voeding van 250w
1 gig ram

als ik deze kaart ga aanschaffen moet ik iig een nieuwe voeding van 400wat er in zetten, ik had voorheen met mijn 6800 LE kaart ook al af en toe voeding problemen. Moet ik dan nog letten op een ATA of ATX voeding? en verder qua koeling heb ik niets extra's een standaard dell 'afzuigsysteem' met 1 fan aan de achterkant. Als mijn 6800 LE kaart op volle toeren bezig was was het in mijn pc ongeveer 39/40c

En verder vraag ik mij af waarom de AGP 256MB DRR3 versie van Sapphire duurder is dan de 512 versie?

Het zijn een paar puntjes waar ik nog niet zeker over ben om daadwerkelijk over te gaan naar deze videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een alternatief is de Club3D 7600 GT 256MB DDR3

Ik zag op het plaatje en in de spec nergens een voedingaansluitng, klopt dit? dit scheelt mij namelijk een hoop extra ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
Vanavond dacht ik laat ik het eens bij battlefield 2 proberen. Ook dit rot probleem:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/b.bosch5/6.jpg

Heeft dit te maken met artifacts ofzo? Of anti-aliasing ofzo? Die rare strepen.. en toestanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Laatst online: 28-02 10:47
Anoniem: 208095 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 19:24:

[...]

sorry voor de late reply
heeft gewoon enkele weken op 90% gedraaid en dan toevallig eens terug gezet en geen probs meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:48

greatgonzo

schit-te-rend!

damn, heb denk ik verkeerd geklikt ben ik bang, heb vandaag de 1950 GT binnengekregen ipv de Pro versie.

Ach ja, eigen fout zullen we maar zeggen. Waarom lijkt alles ook zo op elkaar :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_beuner
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-05 15:29
Zoals ik zie is dit een zeer snelle kaart voor een mooie prijs...
Maar ik heb een vraag aan jullie...
Ik heb op dit moment een Ati radeon 9600 pro 256mb.
I.c.m Pentium 4 2ghz @ 3ghz en 1 gb ram. en 300 watt voeding (als ik deze kaart koop pas ik de voeding aan)
Ik kan met mijn 9600 weinig spellen spelen het is hem eigenlijk allemaal te zwaar.
Als ik de 1950 erin zet, is dat niet een overkill op mijn pentium4?
Ik bedoel word mijn pentium 4 dan geen bottleneck?
En als ik de 1950 erin zet zullen mijn spellen zoals bf2142 dan wel goed en soepel kunnen draaien, icm deze cpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkcarlaza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 12:40
@kaat17: duidelijk geval van te hoge oc, slecht gemonteerd coolblock, stilstaande fan. Zoek het maar ff uit. Misschien andere coolpasta ofzo.

[ Voor 21% gewijzigd door darkcarlaza op 12-07-2007 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullit1991
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-04 17:22
kaat17 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 23:12:
Vanavond dacht ik laat ik het eens bij battlefield 2 proberen. Ook dit rot probleem:

[afbeelding]

Heeft dit te maken met artifacts ofzo? Of anti-aliasing ofzo? Die rare strepen.. en toestanden
Wel de laatste drivers geinstalleerd voor je videokaart? Zo ja, kijk eens bij speedfan wat je temperatuur is tijdens het gamen van je videokaart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
darkcarlaza schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 23:56:
@kaat17: duidelijk geval van te hoge oc, slecht gemonteerd coolblock, stilstaande fan. Zoek het maar ff uit. Misschien andere coolpasta ofzo.
Ja maar ik heb de videokaart helemaal niet overgeclockt, in windows heb ik nergens last van alleen in de games, ik ga nu onmiddelijk kijken met speedfan wat voor temperaturen er bij komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
Bullit1991 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 00:00:
[...]

Wel de laatste drivers geinstalleerd voor je videokaart? Zo ja, kijk eens bij speedfan wat je temperatuur is tijdens het gamen van je videokaart!
Ja ik heb de nieuwste drivers erop staan, ik ga nu eens kijken naar bijzondere temperaturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 22:19
Kast open maken en een flinke huis tuin en keuken ventilator op je videokaart laten blazen en kijken of ie het dan wel goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja hoor, heb de knoop doorgehakt, heb inmiddels de x1950 Pro 512MB versie besteld, Moet alleen nog ff een nieuwe voeding aanschaffen voor mijn oude delletje :)

Ben erg benieuwd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkcarlaza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 12:40
Ik vindt het ook allemaal erg lastig qua keuze. Heb me net een Samsung 226BW 22"TFT aangeschaft bij Norrod in Groningen 349 Euro (wat een ongeloofelijk slechte klantenservice trouwens, had van tevoren gebeld of het een S-type was, ja zeiden ze. Kom ik in de winkel vragen naar mij S-type Samsung, weten ze ineens van niets. Ik zei nog: je collega aan de telefoon was nogal stellig dat het wel een S-type was, zei die gast achter de balie, ow dat weet ik niet. Wat een ongelooflijke oet***, ik wil toch verdomme 349 euro uitgeven, dan mag ik toch wel een beetje antwoord op mijn vragen krijgen. Laatste keer dat ik iets koop bij Norrod Groningen, helaas.

Back on Topic.
Ik heb nu een nVidia 7600GS 256MB wat een zeer prima kaart is voor de meeste games, echter de resolutie 1680*1050 is toch voor 3d iets te hoog gegrepen. Titan Quest hapert redelijk, maar ja, alle settings zijn ook nog eens maxed natuurlijk.

Zit nu te denken aan de Powercolor x1950 Pro 512MB versie. Zit standaard zeer goede cooler op, geluid zal erg laag zijn. Zal een leuke test worden t.o.v. mijn huidige Zalman VF900-Cu VGA cooler die nu op de 7600GS zit. Hiermee wordt het spelen op een 22" te doen, en ben ik weer verzekerd van 1 tot 1.5 jaar gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimm9mm
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-04-2019
Ik heb sinds een weekje nu ook een Club3D 1950Pro, en heb helaas gelijk een probleem... Mijn 3d applicaties liepen allemaal vast na een tijdje, maakte niet uit welk OS of driver. Ik was eerst bang dat het aan mijn gelimiteerde voeding lag (sweex 350W), maar ik heb zojuist mijn AGP op 4x gezet, en nu draait alles perfect! En ik las overal dat de K8T800 Pro problemen heeft met deze kaart... nu heb ik zelf de K8T800 (single geheugen channel) versie, en deze heeft blijkbaar ook issues.

Heeft iemand al een oplossing voor die brakke AGP chipsets van VIA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Laatst online: 06-05 17:44

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

darkcarlaza schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 15:16:
Ik vindt het ook allemaal erg lastig qua keuze.

Zit nu te denken aan de Powercolor x1950 Pro 512MB versie. Zit standaard zeer goede cooler op, geluid zal erg laag zijn. Zal een leuke test worden t.o.v. mijn huidige Zalman VF900-Cu VGA cooler die nu op de 7600GS zit. Hiermee wordt het spelen op een 22" te doen, en ben ik weer verzekerd van 1 tot 1.5 jaar gamen.
Wat vind je dan zo lastig, je hebt toch al je keuze gemaakt? En als je o een 22" wil gamen heb je wel een kaart van 512 nodig of hoger :D, dus daarin heb je geen verkeerde keuze gemaakt ;)

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
kaat17 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 00:09:
[...]

Ja ik heb de nieuwste drivers erop staan, ik ga nu eens kijken naar bijzondere temperaturen
Ik kijk nu via catalyst control center en temperatuur van me videokaart is in windows 46 / 47 graden, te warm ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225188

Ik heb m'n nieuwe PC vorige week binnengekregen, maar de voeding bleek stuk te zijn dus weer terug opgestuurd. Oblivion staat in de startblokken om gespeeld te worden door m'n nieuwe BEEST:P

kheb de Sapphire x1950 xt 256mb versie(stiekem XT in t pro topic ^^),
en nu begin ik, in al m'n DEPRESSIE DAT M'N PC HET NOG NIET DOET te twijfelen aan m'n videokaart:P

dus mensen met oblivion, hoe speelt ie? :P de 1950.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205192

Anoniem: 225188 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 22:18:
Ik heb m'n nieuwe PC vorige week binnengekregen, maar de voeding bleek stuk te zijn dus weer terug opgestuurd. Oblivion staat in de startblokken om gespeeld te worden door m'n nieuwe BEEST:P

kheb de Sapphire x1950 xt 256mb versie(stiekem XT in t pro topic ^^),
en nu begin ik, in al m'n DEPRESSIE DAT M'N PC HET NOG NIET DOET te twijfelen aan m'n videokaart:P

dus mensen met oblivion, hoe speelt ie? :P de 1950.
Prima. Zolang je maar boven de AMD 3500+ draait, 1GB geheugen en neit ene hogere resolutie als 19" screen heeft. Hogere res. gaat prima maar niet op maximale settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Invulling en behandeling Grote Topics aangepast

Niet alleen strookt de topic an sich niet zo met dit beleid, de helft van de posts erin zijn basic vraagjes of slowchat. Als ze geen eigen topic waard zijn, ook geen "grote" topic ermee vervuilen. En als een grote topic niet veel meer dan dat heeft (en een paar layoutverneukende pics), dan heeft het weinig bestaansrecht meer.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Niet doen:
- Ik heb hem besteld (bij shop X)
- Hij kost "prijs" bij shop Y
- Check mij! Ik hem hem binnen! Hij is vet :)
- Leverbaarheidsgezever
- Persoonlijke 3DMark records, daar is Futuremark voor !