r.marijnissen schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 18:10:
Ik heb de sapphire 512mb agp versie.
Loopt goed, Overklokt van 600-700 naar 650-700.
Maar geheugen klokt erg slecht over.
Wat bij 1 mhz meer volgt een crash.
Veel x1950 pro,s hebben dit probleem.
Weet iemand hoe je het geheugen van de x1950 pro
wel over klokt krijgt?
Wat max lijkt me sterk.
Het probleem komt veel voor + 700mhz stabiel en 701 = crash kan ook niet.
Zo me His 512 kaartje is binnen en idd wat een verschil met me 6800le.
Haal nu:
3dmark 05 10k+ - (dit was win clean nu nog 9.3+-)
3dmark 06 rond de 5k.
En dat op een 3500+je die maar 2.4ghz draait
. Al met al tevreden hiermee kan ik tenminste 1/2 jaar tot 1 jaar weer ff vooruit
. Nog een wonder dat me chieftec 360w voeding hem nog trekt hij krijgt mooi 2 eigen 12v lijnen. Ding heeft 18a op die lijn.
En hou der rekening mee HIS kaartje loopt standaard met de mem op770. Core loopt volgens ati standaard ding maar op 587.

Zo windows weer wat beter op orde gebracht en tada zit weer terug in de 9.7-9.8k reeks. Nou ff kijken wat ik nog kan doen voor de 10k weer
.
Haal nu:
3dmark 05 10k+ - (dit was win clean nu nog 9.3+-)
3dmark 06 rond de 5k.
En dat op een 3500+je die maar 2.4ghz draait
Ik haalde 9.8k met clean windows. Nu is der wat troep erbij gekomen en haal 9334 kijk maar op screenie. Dus 8k is makkelijk overheen te pompen. Zal ff kijken hoe en of ik hem nog over de 10k kan krijgen. Zit momenteel met brak geheugen maar 10k moet makkelijk kunnen met wat betere oc of geheugen timings.Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 22:40:
10k+ op een 2.4 ghz athlon? Lijkt me sterk, heb je daar bewijs van? Ik haal namelijk maar 8k met m'n 2ghz 3200+...

Zo windows weer wat beter op orde gebracht en tada zit weer terug in de 9.7-9.8k reeks. Nou ff kijken wat ik nog kan doen voor de 10k weer

[ Voor 60% gewijzigd door William/Ax3 op 31-05-2007 20:57 ]
|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |
Nette score's
..
Asus Z97 Deluxe - Intel Core i7 4790K @ 4.4 Ghz - 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz - MSI GTX970 Gaming 4G
Verwijderd
10k+ op een 2.4 ghz athlon? Lijkt me sterk, heb je daar bewijs van? Ik haal namelijk maar 8k met m'n 2ghz 3200+...
Niemand?AllSeeyinEye schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:29:
Iemand trouwens al een gadget voor de sidebar gevonden die de temp van een ATI kaart uit kan lezen? Anders blijven we bij ATT on screen display
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
ik gebruik zelf att en dan tray monitoring ... dan zie je ut in je system tray ... vind ik prima
Verwijderd
@William: Zéér nette scores, kun je eventueel je full system specs es posten? Zodat ik mss kan afleiden waar bij mij precies de bottleneck zich bevindt?
Overclocken op driver level (overclocken in stapjes zegmaar). Niet dat je er erg veel frames mee wint.
Denk niet dat je veel an me specs heb maar destemeer aan de gebruikelijke tipsVerwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 09:33:
@William: Zéér nette scores, kun je eventueel je full system specs es posten? Zodat ik mss kan afleiden waar bij mij precies de bottleneck zich bevindt?
1. Gooi je fsb gewoon wat hoger.
2. Probeer zo strak mogelijke timings op je mem te vinden.
3. Oc je vid kaart ook een beetje. Ik gebruik Ati tool want op de een of andere manier wil die standaard ati Overdrive de bende niet omhoog brengen.
4. Gooi voor je benchmark gaat draaien zoveel mogelijk services/processes uit.
That's all. In ieder geval heeft me dit ervan overtuigd dat ik nou niet als een gek een x2/opteron hoef te kopen voor die insane bedragen die je er nu voor betaald voor s939 bordjes. Ik zing het hier gewoon wel 1/2 tot 1 jaar mee uit. Speel toch hoofdzakelijk alleen wow dus is genoeg tot dan
Hmm ik heb de 512 en met die clock van jou 2.9zou ik zekers weten wel over de 10k komen mijn proc draait maar 2.4 ><.MartijnAbel schreef op zondag 03 juni 2007 @ 17:33:
misschien niet echt relevant, maar ik haal met de XFX 7950GT AGP 256MB rond de 9300 punten, als de kaart overgeclockt is.
had eerlijk gezegd meer verwacht van de kaart zelf.
de X1950PRO doet deze scores ook emt een goede mobo.
ik heb zelf namelijk de brakke A8V van Asus, samen emt een 3800+
[ Voor 21% gewijzigd door William/Ax3 op 03-06-2007 17:38 ]
|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |
misschien niet echt relevant, maar ik haal met de XFX 7950GT AGP 256MB rond de 9300 punten, als de kaart overgeclockt is.
ik denk lat ik eht toch even posten, dan kun je de X1950PRO 256MB tegenover de 7950GT 256MB zetten.
ik denk lat ik eht toch even posten, dan kun je de X1950PRO 256MB tegenover de 7950GT 256MB zetten.
zijn er toevallig al reviews waarbij de his 1950pro vergeleken wordt met de 1950xt van gecube?
Ben namelijk wel beniewd naar de verschillen in de praktijk want van wat ik heb gelezen heeft de gecube een wat hogere kloksnelheid máár heeft de helft minder geheugen dan de 1950pro van his....
Of zit er niet zo veel verschil tussen die 2? (in de praktijk)
Ben namelijk wel beniewd naar de verschillen in de praktijk want van wat ik heb gelezen heeft de gecube een wat hogere kloksnelheid máár heeft de helft minder geheugen dan de 1950pro van his....
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Verwijderd
Dat hangt ervan af. Als je op hoge resolutie speelt (1680x1050 of hoger) zal de X1950pro 512 waarschijnlijk sneller zijn. Bij alle lagere resoluties is de X1950XT sneller.bartgrefte schreef op maandag 04 juni 2007 @ 00:06:
zijn er toevallig al reviews waarbij de his 1950pro vergeleken wordt met de 1950xt van gecube?
Ook moet je kijken naar je cpu. Heb je bijvoorbeeld een Athlon 3200+ of lager, dan heeft de X1950XT niet echt meerwaarde boven de X1950pro.
Ik ben al een tijdje in het bezit van de 512MB versie van de Sapphire X1950 Pro.
Met volle tevredenheid moet ik zeggen.
Afgelopen weekend ben ik echter bezig geweest met de video-in aan de praat te krijgen maar zonder resultaat. Nou is Avivo een leuke term om overal bij te zetten maar ik begin me dus serieus af te vragen of er wel video-in op mijn videokaart zit en het niet slechts tvout is. Mijn vraag is dus ook of iemand hier uitsluiting over kan geven of het er wel of niet opzit en of iemand het ook daadwerkelijk aan de praat heeft gekregen met deze AGP versie?
Met volle tevredenheid moet ik zeggen.
Afgelopen weekend ben ik echter bezig geweest met de video-in aan de praat te krijgen maar zonder resultaat. Nou is Avivo een leuke term om overal bij te zetten maar ik begin me dus serieus af te vragen of er wel video-in op mijn videokaart zit en het niet slechts tvout is. Mijn vraag is dus ook of iemand hier uitsluiting over kan geven of het er wel of niet opzit en of iemand het ook daadwerkelijk aan de praat heeft gekregen met deze AGP versie?
Ik was aan het kijken naar een volledige upgrade, maar ik denk dat ik deze kaart koop en dan kan ik vast nog wel een tijd vooruit. Zit nu met :
* 9800 non-pro
* P IV 2,8c
* Asus mobo met 865 chipset
* 1 gig geheugen
Alleen mijn voeding is denk ik nog niet voldoende, tis een standaard Chieftec voeding. En ik denk ook niet dat hij nu in mijn kast kan, moet ik mijn onderste HD rack eruit halen. Tis weliswaar een fulltower, maar qua ruimte valt het best tegen.
* 9800 non-pro
* P IV 2,8c
* Asus mobo met 865 chipset
* 1 gig geheugen
Alleen mijn voeding is denk ik nog niet voldoende, tis een standaard Chieftec voeding. En ik denk ook niet dat hij nu in mijn kast kan, moet ik mijn onderste HD rack eruit halen. Tis weliswaar een fulltower, maar qua ruimte valt het best tegen.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Is iedereen op vakantie of zo? Ik ben in ieder geval net terug....
Ik heb me nu een Club3D met 256Mb aangeschaft. Hiervoor had ik een HIS 512Mb kaart die ik 2 maal moest retourneren vanwege een kapotte ventilator.
Ik heb m'n geld teruggekregen en dus de Club3D gekocht, mede door de zeer goede prijs en de Accelero X2 koeling.
Stilheid van een graka vind ik belangrijk, en ik moet zeggen: deze kaart is zeer stil.Ik vond de HIS al netjes, maar dit is 200% beter, wat een rust.
Zelfs als ik via Tray Tools de ventilator op 100% zet is 'ie bijna net zo stil als de HIS bij standaard snelheden.
Idle temps met de HIS: 39 graad. De Club3D: 47. Bij volle belasting, de HIS: 60 graad, de Club3D: 55. Interessante cijfers. Boven alle verwachting, petje af voor de Accelero.
De kaart presteert ook netjes, ik merk geen wezenlijk verschil met de HIS nog. Waarschijnlijk dat ik met de hogere resoluties wel iets prestatie zal verliezen, maar is op dit moment nog geen issue.
Ik heb me nu een Club3D met 256Mb aangeschaft. Hiervoor had ik een HIS 512Mb kaart die ik 2 maal moest retourneren vanwege een kapotte ventilator.
Ik heb m'n geld teruggekregen en dus de Club3D gekocht, mede door de zeer goede prijs en de Accelero X2 koeling.
Stilheid van een graka vind ik belangrijk, en ik moet zeggen: deze kaart is zeer stil.Ik vond de HIS al netjes, maar dit is 200% beter, wat een rust.
Zelfs als ik via Tray Tools de ventilator op 100% zet is 'ie bijna net zo stil als de HIS bij standaard snelheden.
Idle temps met de HIS: 39 graad. De Club3D: 47. Bij volle belasting, de HIS: 60 graad, de Club3D: 55. Interessante cijfers. Boven alle verwachting, petje af voor de Accelero.
De kaart presteert ook netjes, ik merk geen wezenlijk verschil met de HIS nog. Waarschijnlijk dat ik met de hogere resoluties wel iets prestatie zal verliezen, maar is op dit moment nog geen issue.
Sinds dit weekend ben ik ook in het bezit van de X1950 Pro 512mb van Sapphire. Bevalt goed, toch een aardige performance verbetering tov mijn vorige kaart x800 Pro 256mb Asus.
Wat voor voeding hebben jullie achter deze kaart hangen? Ik heb een 450 watt Coolermaster erin, maar vraag me af of deze wel genoeg power geeft.
Hier staat meer info over de voeding
Wat voor voeding hebben jullie achter deze kaart hangen? Ik heb een 450 watt Coolermaster erin, maar vraag me af of deze wel genoeg power geeft.
Hier staat meer info over de voeding
Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black
Die voeding trekt het wel hoor, moet gewoon lukken.
Ik heb mijn Sapphire X1950 Pro 512MB aan een CoolerMaster RealPower 550W hangen..
Ik heb mijn Sapphire X1950 Pro 512MB aan een CoolerMaster RealPower 550W hangen..
Asus Z97 Deluxe - Intel Core i7 4790K @ 4.4 Ghz - 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz - MSI GTX970 Gaming 4G
ik heb mijn Sapphire x1950 pro aan een coolermaster 500w igreen hangen ...
Verwijderd
Hier 'n brakke noname 550W voeding. Dan is die coolermaster 450 veel beter, dus totaal geen probleem.
wat si de top score van die kaart btw??
AGP dan he
kijken of ik met een goede voltmod van me 7950GT AGP deze scores dik voorbij kan gaan
AGP dan he
kijken of ik met een goede voltmod van me 7950GT AGP deze scores dik voorbij kan gaan
Helaas, de kaart heeft geen video-in. De term Avivo is natuurlijk bewust door ATI gebruikt maar het is gewoon een merknaam, net als PureVideo van NVidia. (vandaar ook het trademark symbool in de TS)Dracul schreef op maandag 04 juni 2007 @ 07:44:
Afgelopen weekend ben ik echter bezig geweest met de video-in aan de praat te krijgen maar zonder resultaat. Nou is Avivo een leuke term om overal bij te zetten maar ik begin me dus serieus af te vragen of er wel video-in op mijn videokaart zit en het niet slechts tvout is.
Als de kaart goed werkt, en bijv. met AtiTrayTools 3D Renderer geen crashes of andere errors geeft, dan is je huidige voeding prima in staat de kaart van sap te voorzien. Een zwaardere voeding is natuurlijk altijd prettig om te hebben maar het zal geen bal schelen wat fps betreft.DenniZ schreef op maandag 04 juni 2007 @ 15:04:
Ok, goed om te lezen.
Idd geen crashes oid bij ATT. Heb ik dus toch een goede aankoop gedaan
Idd geen crashes oid bij ATT. Heb ik dus toch een goede aankoop gedaan
Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black
iemand hier met deze kaart, dual monitor en WoW die es iets wil testen?
ik heb dus een his x1950pro en dual 20" widescreen met de 7.4 drivers. Deze drivers hebben al enige problemen gefixt (overlay op 2e scherm etc)
Maar nu viel het mij op, als ik op men primary WoW speel en op men secondary een divx ofzo afspeel dan krijg ik flikkeringen in WoW en als ik WoW focus dan gaat de divx op men secondary screen redelijk haperend vooruit. zelfde met dvd's en dit in bsplayer, mediaplayer 11, mediaplayer classic, powerdvd, mce2005
iemand die is een game en een film tegelijk wil spelen?
op men x800xtpe meen ik mij te herinneren dat ik dit niet had
ik heb dus een his x1950pro en dual 20" widescreen met de 7.4 drivers. Deze drivers hebben al enige problemen gefixt (overlay op 2e scherm etc)
Maar nu viel het mij op, als ik op men primary WoW speel en op men secondary een divx ofzo afspeel dan krijg ik flikkeringen in WoW en als ik WoW focus dan gaat de divx op men secondary screen redelijk haperend vooruit. zelfde met dvd's en dit in bsplayer, mediaplayer 11, mediaplayer classic, powerdvd, mce2005
iemand die is een game en een film tegelijk wil spelen?
op men x800xtpe meen ik mij te herinneren dat ik dit niet had
Ok, de druppel: eerder in dit topic meldde ik al dat m'n DVI poort kapot was gegaan.. RMA nieuwe gehad, nieuwere revisie ook nog..
Na 2 weken hetzelfde probleem.. ik ga over op Nvidia
X1950 pro AGP is de grootste blunder die ATI ooit heeft gemaakt
Na 2 weken hetzelfde probleem.. ik ga over op Nvidia

X1950 pro AGP is de grootste blunder die ATI ooit heeft gemaakt
Ik bouw rare dingen.
Beetje simpel om vanwege het feit dat jij twee keer een kapotte DVI poort hebt gehad ATi af te zeiken en de X1950 Pro af te schilderen als grootste blunder ooit. Ten eerste zij er duizenden en duizenden mensen wereldwijd die nog nooit problemen hebben gehad en ten tweede is het juist een van de beste keuzes die ATi gemaakt heeft de laatste jaren. Maar goed, veel geluk bij nVidia. Ik hoop niet voor je dat er iets kapot gaat want anders blijft er weinig keus over op de markt.
Het feit dat het crash topic vele malen groter is dan het topic over de kaart zelf, of misschien wel de superhete VRM's kan te maken hebben met mijn mening..
Tevens is mijn ervaring dat een kaart waar je meer voor betaalt ook vele malen beter is, qua betrouwbaarheid en performance.. Wie geluk heeft en een goede kaart aangeschaft heeft voor een lage prijs zal ik niet afzeiken, maar ik zal voortaan niet meer voor budget gaan, en dat ik overstap op Nvidia is pure noodzaak omdat ik de X1950 niet meer vertrouw, en er op dit moment geen andere kaarten voorhanden is, mijn vertrouwen ligt nogsteeds bij ATI
Misschien liep ik te hard van stapel, maar zou jij niet immens pissig zijn als je kaart na 2 weken weer dood is?
Tevens is mijn ervaring dat een kaart waar je meer voor betaalt ook vele malen beter is, qua betrouwbaarheid en performance.. Wie geluk heeft en een goede kaart aangeschaft heeft voor een lage prijs zal ik niet afzeiken, maar ik zal voortaan niet meer voor budget gaan, en dat ik overstap op Nvidia is pure noodzaak omdat ik de X1950 niet meer vertrouw, en er op dit moment geen andere kaarten voorhanden is, mijn vertrouwen ligt nogsteeds bij ATI
Misschien liep ik te hard van stapel, maar zou jij niet immens pissig zijn als je kaart na 2 weken weer dood is?
Ik bouw rare dingen.
Ik zou meer dan pissig zijn. Ben niet echt een makkelijk mannetje daarin. Begrijp je dan ook heel goed en er is niks mis met je reactie.StackMySwitchUp schreef op zondag 10 juni 2007 @ 09:37:
Ik vind alleen en ik blijf dat vinden dat er veel meer tevreden gebruikers zijn van in dit geval de X1950 Pro dan dat er ontevreden gebruikers zijn. Je leest alleen op internet vaak meer de reacties van mensen die problemen hebben. Daarnaast vind ik ondanks het feit dat de X1950 Pro in mijn ogen meer kinderziekten heeft dan de gemiddelde videokaart dat jouw probleem niet echt een probleem is waar ATi of de X1950 Pro in het algemeen om bekend staat. Ik vind dan ook dat jij ongeluk hebt gehad en niet dat de mensen die een goedwerkende X1950 Pro hebben geluk hebben.
Daarnaast moet je jezelf afvragen of switchen naar nVidia hetgene is wat je wel wilt. Maar dat is iets voor ieder opzich om te bepalen. Ik ben ondanks dat ik in het bezit was van een Geforce 7800GS+
met 24 pipelines geswitched naar ATi omdat ik de drivers van nVidia brak vond. Wat jammer is aangezien ze vroeger echt supergoede drivers hadden.
Wat je ook beslist suc6.
Nou na veel gelezen te hebben, heb ik nog steeds m'n twijfels.
Mijn systeempje:
K7S8X - asrock moederbordje
2 gig DDR 266
AMD Athlon 2800+
ATi 9700 pro 128mb
Audigy 2 ZS platinum pro
2 x 320 gig hdd
voeding: CHIEFTEC HPC-340-201 340W
Mijn vraag is, zal ie op dit systeem draaien?
Edit--
als ik hieronder lees moet het wel lukken met 340W
Mijn systeempje:
2 gig DDR 266
AMD Athlon 2800+
ATi 9700 pro 128mb
Audigy 2 ZS platinum pro
2 x 320 gig hdd
Edit--
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 17:19:
Gewoon om iets te zeggen. Ik heb sinds kort een HIS 1950pro. Deze draait op een 3GHZ proc met 1.5 G geheugen en een 280W voeding (HP workstation). Zonder problemen een max. temp van 51C stressed. In 3Dmark05 een score van ruiim 6200. Misschien niet veel voor de mensen met een dualcore maar genoeg voor mij. Mijn AGP-sysje kan weer ff door.
[ Voor 42% gewijzigd door XTREEMRaGE op 11-06-2007 20:23 ]
GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm
Verwijderd
+12V 15.0A +5% ~ -5% 120 mVXTREEMRaGE schreef op maandag 11 juni 2007 @ 20:23:
Nou na veel gelezen te hebben, heb ik nog steeds m'n twijfels.
Mijn systeempje:
2 gig DDR 266
AMD Athlon 2800+
ATi 9700 pro 128mb
Audigy 2 ZS platinum pro
2 x 320 gig hdd
Edit--
[...]
Moet genoeg zijn, zoniet een andere voeding er in doen.
Bedankt!
Ik wil heel graag mijn ATi9700 vervangen, het heeft z'n beste tijd gehad. En de ATi1950 pro zal wel een lekkere performance boost geven
!!
Ik wil heel graag mijn ATi9700 vervangen, het heeft z'n beste tijd gehad. En de ATi1950 pro zal wel een lekkere performance boost geven
Ja, ik zat ook erg te twijfelen om wel of niet deze kaart te halen. Maar ik vind 175 Euro (inc verzending) toch nog wat aan de dure kant. Ik denk dat ik gewoon in September mijn mobo+mem+video+cpu vervang. Dan (schatting gezien de prijsverlagingen) ben ik voor een Asus P5B, Core2Duo E6600 2*1GB Corsair PC6400C4 en een X1950pro ~450 Euro kwijt. Dan heb ik een stuk meer performance
Ik heb zelf onlangs mijn 9800pro vervangen voor een GeCube X1950Pro 256MB.XTREEMRaGE schreef op maandag 11 juni 2007 @ 22:11:
Bedankt!
Ik wil heel graag mijn ATi9700 vervangen, het heeft z'n beste tijd gehad. En de ATi1950 pro zal wel een lekkere performance boost geven!!
De perfomance is idd enorm gestegen. Ik heb min of meer een vergelijkbaar systeempje:
P4 3Ghz (800FSB), 2 Gig DDR400, Coolermaster 430Watt. (aangesloten op 2 x 14A Molex --> PCI-E)
BF2 perfomance boost:
X1950Pro 256MB: 1280x960, settings@high, 4xAA (+ 2xTAA), 8 x HQAF: rond 55fps
9800Pro 128MB: 1024x768, settings@medium, geen AA + AF: rond 45fps
De 3DMarks05 geeft wel een wat magere score: 6100 punten. (binnenkort maar eens een clean XP install doen)
Mijn overige bevindingen GeCube X1950Pro:
Voordelen:
- Verbeterde lay-out: dus geen last van de hete VRM’s.
- Het aluminium cooling gedeelte wordt niet overdreven heet tijdens het gamen (ik kan gewoon mijn vingers erop houden)
Nadelen (eventueel):
- De geluidsproductie van de fan is duidelijk hoorbaar. Ikzelf ervaar echter het geluid niet als storend, daar het geluidsniveau ongeveer hetzelfde is als mijn 9800pro.
- Er zitten geen temp. sensors op de kaart en je kunt de 3D/2D snelheid van de fan niet regelen.
In de Duitse versie van de GeCube is géén WinDVD of PowerDVD bijgevoegd. Er zijn wel een 2 x molex naar 1 x PCI- E connector, DVI naar D-Sub connector en S-video kabel naar AV kabels bijgevoegd.
Ik ben tot nog toe zeer content over deze aanschaf van deze kaart.
AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65
Is het vervangen van een Asus 6600GT 128 Mb door een Sapphire X1950 Pro 512 Mb een verstandige keuze ? Let wel, het moet een AGP-versie zijn, aangezien ik nog een AGP-systeem heb.
Zeer verstandig ! Ik kom ook van een (overclockte) 6600 GT en het verschil is zeer groot.
Zeker doen dus.
Zeker doen dus.
Hoe is de geluidsproductie van die Sapphire X1950 Pro ? Ik heb nu op die 6600GT een koeler van Zalman zitten en ben daar best tevreden over.Roloxo schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 13:35:
Zeer verstandig ! Ik kom ook van een (overclockte) 6600 GT en het verschil is zeer groot.
Zeker doen dus.
Ik heb zelf de Club3D X1950 Pro, mijn fout. Die heeft 256MB. Een Sapphire met 512MB is dus nog een stukje beter, i.i.g. op de hogere resoluties.
Ik had ook een 6600 GT met Zalman VF-700 Al/Cu (of zoiets). De Club 3D is nog stiller door z'n Accelero X2 koeling. De Sapphire heeft dit niet, maar is wat ik gelezen heb hier niet luid of zo. De Accelero kost ong. 20 Euro en kun je ook achteraf op de Sapphire kwijt indien nodig.
Ik had ook een 6600 GT met Zalman VF-700 Al/Cu (of zoiets). De Club 3D is nog stiller door z'n Accelero X2 koeling. De Sapphire heeft dit niet, maar is wat ik gelezen heb hier niet luid of zo. De Accelero kost ong. 20 Euro en kun je ook achteraf op de Sapphire kwijt indien nodig.
Ik zit persoonlijk te twijfelen tussen deze 2:
Sapphire Radeon X1950 PRO = 199
PowerColor Radeon X1950 PRO AC = 219
Welke raden jullie aan? En hoe is het met HD films afspelen of ligt dit alleen maar aan je processor??
Welke raden jullie aan? En hoe is het met HD films afspelen of ligt dit alleen maar aan je processor??
[ Voor 8% gewijzigd door XTREEMRaGE op 12-06-2007 15:41 ]
Voor een iets vriendelijker prijs (http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc)
zou ik gaan voor de Powercolor. Als je niet geinteresseerd bent in de stillere koeling van de Powercolor, dan is er geen prestatieverschil met de Sapphire en bespaar je 20 Euro.
zou ik gaan voor de Powercolor. Als je niet geinteresseerd bent in de stillere koeling van de Powercolor, dan is er geen prestatieverschil met de Sapphire en bespaar je 20 Euro.
http://www.behardware.com...raphic-cards-in-2007.htmlXTREEMRaGE schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 15:30:
Bedankt voor de nodige info allemaal. Ik ga dat ding aan het einde van de maand halen, ik ben nog een student
. Maar dan haal ik win vista eraf en zet ik win xp erop. Ik ben niet zo tevreden over vista op dit moment, maar dat zal over een jaartje wel opgelost zijn....hoop ik;)
Verwijderd
Ik heb enige tijd terug mijn overleden Sapphire X1950 PRO AGP teruggebracht naar informatique.. na 10 min. wachten kreeg ik een nieuwe..
Het volgende viel mij meteen op aan de nieuwe kaart:
- Er zit een heatsink op de problematische VRM's (heatsink als die van een X1950 GT)
- De koeler is als die van een X1950 GT met een X1950 PRO sticker erop (dikkere alu onderplaat en kopere koelribben ipv alu koelribben)
Precies zoals deze dus: http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=JAGS4A
Hoedanook heb ik na wat initiele tests vrijwel meteen mijn VF900Cu led er weer op geschroefd. Omdat de temps ook met de nieuwe koeler nog steeds erg hoog waren.
Clocks zijn identiek aan de kaart die ik eerst had: 580/702
Lijkt wel beter te overclocken: loopt nu prima op 621/796 (ATI Tray Tools v1.3.6.1042)
Als je dus nog van plan bent een X1950 PRO van Sapphire te kopen zou ik geen genoegen nemen met een oude versie. Die ziet er dus zo uit: http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=JBGS4A
En zijn er eigenlijk nog meer mensen hier met dezelfde nieuwe revisie?
Het volgende viel mij meteen op aan de nieuwe kaart:
- Er zit een heatsink op de problematische VRM's (heatsink als die van een X1950 GT)
- De koeler is als die van een X1950 GT met een X1950 PRO sticker erop (dikkere alu onderplaat en kopere koelribben ipv alu koelribben)
Precies zoals deze dus: http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=JAGS4A
Hoedanook heb ik na wat initiele tests vrijwel meteen mijn VF900Cu led er weer op geschroefd. Omdat de temps ook met de nieuwe koeler nog steeds erg hoog waren.
Clocks zijn identiek aan de kaart die ik eerst had: 580/702
Lijkt wel beter te overclocken: loopt nu prima op 621/796 (ATI Tray Tools v1.3.6.1042)
Als je dus nog van plan bent een X1950 PRO van Sapphire te kopen zou ik geen genoegen nemen met een oude versie. Die ziet er dus zo uit: http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=JBGS4A
En zijn er eigenlijk nog meer mensen hier met dezelfde nieuwe revisie?
Ik wil graag mijn inmiddels zwaar verouderde Sapphire 9800Pro 128mb vervangen door een nieuw beestje, in benchmarks kan inderdaad best mijn processortje een bottleneck vormen maar daar maak ik me niet zo heel veel zorgen over.
Ik heb op dit moment het volgende systeem:
-MSI K8N Neo PE
-AMD Athlon 64 3200+(Newcastle)
-2x 512mb DDR 400 CL2,5
-Sapphire Ati Radeon 9800Pro 128mb
-De rest niet echt belangrijk voor de performance
Dit alles op een Chieftec 360 Watt voeding met 20A op de 12v rail.
Nou heb ik als mogelijke upgrade de Sapphire 512mb versie gezien alleen die is relatief vrij duur t.o.v. de Club 3d 256mb. Welke raden jullie me aan en ligt het in de lijn der verwachting dat mijn voeding het ook niet trekt? Maar misschien wel het belangrijkst, is het het geld waard
Al denk ik dat wel
-MSI K8N Neo PE
-2x 512mb DDR 400 CL2,5
Nou heb ik als mogelijke upgrade de Sapphire 512mb versie gezien alleen die is relatief vrij duur t.o.v. de Club 3d 256mb. Welke raden jullie me aan en ligt het in de lijn der verwachting dat mijn voeding het ook niet trekt? Maar misschien wel het belangrijkst, is het het geld waard
[ Voor 5% gewijzigd door Rctworld op 14-06-2007 22:21 ]
Verwijderd
Ik heb net 't zelfde system als jij, en de upgrade maakt een wereld van verschil. Games die vroeger amper gingen (FEAR, Oblivion, etc.) draaien nu bijna op volle settings.Rctworld schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 22:14:
Ik wil graag mijn inmiddels zwaar verouderde Sapphire 9800Pro 128mb vervangen door een nieuw beestje, in benchmarks kan inderdaad best mijn processortje een bottleneck vormen maar daar maak ik me niet zo heel veel zorgen over.
-MSI K8N Neo PE
-2x 512mb DDR 400 CL2,5
Nou heb ik als mogelijke upgrade de Sapphire 512mb versie gezien alleen die is relatief vrij duur t.o.v. de Club 3d 256mb. Welke raden jullie me aan en ligt het in de lijn der verwachting dat mijn voeding het ook niet trekt? Maar misschien wel het belangrijkst, is het het geld waardAl denk ik dat wel
De Sapphire 512MB geeft niet echt meerwaarde boven de 256MB versie, tenzij je op erg hoge resoluties (1600x1200 en hoger) gaat spelen. Bovendien is de Club3D versie bijna onhoorbaar, terwijl de Sapphires naar verluidt toch behoorlijk wat lawaai maken.
Zie : http://www.hardwarezone.com/articles/view.php?cid=3&id=2170XTREEMRaGE schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 15:30:
========================================================================
Zelf heb ik dan ook een vraag.
Welke van de huidige/recente AGP grafische kaarten worden van kwalitatief goede analoge filters in de output electronica voorzien?
Voor aansluiting aan 2 x HP p1230 22" CRT, in span mode 3200x1200 met deze DVI naar VGA kabel. Hoewel ik 5 meter wel heel erg lang vind. 1.8 - 2 meter is in mijn geval al voldoende.
Over wat ik met die analoge filters bedoel, zie : http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1124775
onder "HD15 ("VGA"), S-Video, Composite of DVI-A:".
Verwijderd
Kijk even de userrevieuws na van enkele goede kaarten.NxCPU schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 01:13:
[...]
Zie : http://www.hardwarezone.com/articles/view.php?cid=3&id=2170
========================================================================
Zelf heb ik dan ook een vraag.
Welke van de huidige/recente AGP grafische kaarten worden van kwalitatief goede analoge filters in de output electronica voorzien?
Voor aansluiting aan 2 x HP p1230 22" CRT, in span mode 3200x1200 met deze DVI naar VGA kabel. Hoewel ik 5 meter wel heel erg lang vind. 1.8 - 2 meter is in mijn geval al voldoende.
Over wat ik met die analoge filters bedoel, zie : http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1124775
onder "HD15 ("VGA"), S-Video, Composite of DVI-A:".
Ik meen te weten dat bijvoorbeeld: Asus en XFX kaarten goede RAMDACs hadden.
Als je dergelijke resoluties gaat gebruiken is het dan echt geen optie om digitaal te gaan? Je zult wel heel goed materiaal in huis moeten halen om een storingsvrij beeld te krijgen en ik weet niet wat dan duurder is. RAMDAC's hebben nog moeite met 350 MHz (2048x1536@75Hz) en dat ga je merken omdat de letters waziger worden en/of je schaduwlijnen om randen krijgt.
Als je een VGA kaart hebt met 2 aansluitingen kom je uit op 2x 1600x1200. Een beetje videokaart moet dat aankunnen. Nu las ik het 'spanned', pardon.
Elke zichzelf respecterende kaart mag daar geen moeite mee hebben. Zowel onder Vista als XP mag het geen probleem meer zijn met de nieuwste drivers.
Een VGA kabel van 2 meter ga je al merken en zeker een van 5 meter. Dat is echt knudde, meen ik serieus. ik verbouw liever mijn meubilair dan dat ik een VGA kabel van 2 meter nodig heb zo erg zie ik daar vanaf. Ik heb het ervaren.
Die kabel die jij ziet met 99,96 zuiverheid is voldoende voor een redelijk beeld. Verliezen heb je altijd en al is het alleen maar contact op contact al is de kabel nog zo goed. Nee dus
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2007 10:53 ]
Bedankt voor de reactie, ik heb je user review bekeken alleen nu blijft voor mij de vraag hoe groot de kans is dat mijn Chieftec 360w voeding het niet gaat trekken?Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 22:25:
[...]
Ik heb net 't zelfde system als jij, en de upgrade maakt een wereld van verschil. Games die vroeger amper gingen (FEAR, Oblivion, etc.) draaien nu bijna op volle settings.
De Sapphire 512MB geeft niet echt meerwaarde boven de 256MB versie, tenzij je op erg hoge resoluties (1600x1200 en hoger) gaat spelen. Bovendien is de Club3D versie bijna onhoorbaar, terwijl de Sapphires naar verluidt toch behoorlijk wat lawaai maken.
BTW, Hoeveel Ampére heeft jou 550w NoName voeding op zijn 12v lijn?
Heb ik gedaan. Maar die reppen niet over analoge filters en over de kwaliteit van de besproken grafische kaart op een CRT.Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 10:46:
[...]
Kijk even de userrevieuws na van enkele goede kaarten.
Daar gaat het mij nu juist NIET om. Vandaar ook mijn verwijzing naar de FAQ.Ik meen te weten dat bijvoorbeeld: Asus en XFX kaarten goede RAMDACs hadden.
Ik ben zelf géén held op elektronica gebied. Maar het gaat om de (high pass) condensatoren. Deze laten hoog-frequente analoge signalen zeer goed en bijna zonder verlies door. Tegelijkertijd blokkeren ze de doorgifte van ongewenste laag-frequente analoge signalen onder een bepaalde drempel. Ze filteren dus. Slechte kwaliteit valt dan ook snel op en een verkeerde keuze van de drempel ook.
Matrox gebruikte tot en met de millennium G450 nog kwalitatief goede condensatoren met windingen ("coiled capacitors"). Vanaf de G550 zijn ze hiermee gestopt.
Ik probeer mijn MSI FX5900XT-VTD128 AGP hier ook van te overtuigen. Maar tot nu toe géén resultaat.Als je dergelijke resoluties gaat gebruiken is het dan echt geen optie om digitaal te gaan? Je zult wel heel goed materiaal in huis moeten halen om een storingsvrij beeld te krijgen en ik weet niet wat dan duurder is. RAMDAC's hebben nog moeite met 350 MHz (2048x1536@75Hz) en dat ga je merken omdat de letters waziger worden en/of je schaduwlijnen om randen krijgt.
Als je een VGA kaart hebt met 2 aansluitingen kom je uit op 2x 1600x1200. Een beetje videokaart moet dat aankunnen. Nu las ik het 'spanned', pardon.
Elke zichzelf respecterende kaart mag daar geen moeite mee hebben. Zowel onder Vista als XP mag het geen probleem meer zijn met de nieuwste drivers.
Tekst wordt steeds waziger vanaf verversingsfrequenties boven de 72Hz. Hoe hoger hoe waziger.
De monitoren geven aan te kunnen verversen tot 100Hz bij een resolutie van 1600x1200 elk.
De uiterste randen van het beeld overigens ook (heel weinig overigens; valt alleen op als je er naar op zoek gaat).
Begrijp ik wel. Maar van mijn grafishe kaart naar de linker monitor is STRAK 175 cm (65cm naar bureaublad + 110cm naar monitor). Cooler Master Stacker, rechts onder mijn bureau. 2 meter is dus goed in mijn situatie.Een VGA kabel van 2 meter ga je al merken en zeker een van 5 meter. Dat is echt knudde, meen ik serieus. ik verbouw liever mijn meubilair dan dat ik een VGA kabel van 2 meter nodig heb zo erg zie ik daar vanaf. Ik heb het ervaren.
Die kabel van 5 meter heb ik niet, juist omdat ik maar 2 meter nodig heb. Ik probeerde alleen aan te geven dat ik bereid ben ook een kwaliteitskabel aan te schaffen om het beste uit de kaart te halen.Die kabel die jij ziet met 99,96 zuiverheid is voldoende voor een redelijk beeld. Verliezen heb je altijd en al is het alleen maar contact op contact al is de kabel nog zo goed. Nee dus
De volgende link geeft wat meer achtergrond en informatie over waarom ik de grafische kaart wil vervangen : http://www.3dgameman.com/forums/showpost.php?p=586274&postcount=23
Volledige topic : Using Dual-DVI Cards with Analog CRT's
(Een vriend heeft mij dat forum aangeraden, "omdat er nog flink wat trotse CRT eigenaren rondhangen". Daar heb ik nog niet veel van gemerkt overigens.)
[ Voor 5% gewijzigd door NxCPU op 15-06-2007 22:59 ]
Verwijderd
Je voeding zal wel voldoen. Mijne heeft 20A op de 12V-lijn.Rctworld schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 20:07:
[...]
Bedankt voor de reactie, ik heb je user review bekeken alleen nu blijft voor mij de vraag hoe groot de kans is dat mijn Chieftec 360w voeding het niet gaat trekken?
BTW, Hoeveel Ampére heeft jou 550w NoName voeding op zijn 12v lijn?
* heeft een Club3d x1950 pro bestelt, vanwege de koeler en de goedko(o)p(e)(re) prijs.
Alleen ik heb maar een 250W voeding (draait nu een 9800 pro op)

Dat wordt dan ook een nieuwe voeding bestellen..
Of 250Watt genoeg is, hangt af van de rest van de onderdelen en van de kwaliteit van jouw voeding (welk merk en type?)Tim2005 schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 01:19:
* heeft een Club3d x1950 pro bestelt, vanwege de koeler en de goedko(o)p(e)(re) prijs.
OK, laatste poging. Daarna geef ik het op.
Is er hier iemand die een van deze grafische kaarten aan een CRT op 1600x1200 of 3200x1200 (in span mode) heeft aangesloten ?
Hoe is de kwaliteit van het beeld, vooral tekst. Scherp, wazig. Noem alsjeblieft Merk en model van kaart en monitor.
(Ik heb het niet over 3D kwaliteitsverbeteringen, maar 2D, dus gewoon tekst, de desktop, iconen. etc.)
Is er hier iemand die een van deze grafische kaarten aan een CRT op 1600x1200 of 3200x1200 (in span mode) heeft aangesloten ?
Hoe is de kwaliteit van het beeld, vooral tekst. Scherp, wazig. Noem alsjeblieft Merk en model van kaart en monitor.
(Ik heb het niet over 3D kwaliteitsverbeteringen, maar 2D, dus gewoon tekst, de desktop, iconen. etc.)
Vanmiddag toch maar de Club 3D 256mb besteld, vond het wel een mooie prijs met een speciale koeler. Vanmiddag helaas wel tot de ontdekking gekomen dat mijn voeding maar 18A levert op de 12v rail maar ik heb goede hoop dat ie het gaat trekken want mijn Chieftecje is volgens mij het enigste wat nog nooit problemen heeft gegeven in die 3 jaar.
Hoop hem morgen of overmorgen binnen te krijgenk, enigste wat ik me later pas bedacht is hoeveel langer die eigenlijk is als de 9800pro? gaat dat problemen op leveren met een Chieftec Dragen Midi tower? Zou toch niet mogen met ATX?
Hoop hem morgen of overmorgen binnen te krijgenk, enigste wat ik me later pas bedacht is hoeveel langer die eigenlijk is als de 9800pro? gaat dat problemen op leveren met een Chieftec Dragen Midi tower? Zou toch niet mogen met ATX?
Ik heb ff mijn CRT getest op 1600x1200@75Mhz (GeCube X1950Pro) in 2D: De tekst wordt idd iets (subjectief) waziger.NxCPU schreef op maandag 18 juni 2007 @ 21:55:
Voor zover ik mij kan herinneren was de 2D kwaliteit mijn Matrox G400 ongeveer hetzelfde als de 2D kwaliteit van de ATi9800Pro en de X1950Pro.
De GeForce Ti4x series en de FX series (zoals je FX5900) van NVidia hadden destijds een iets mindere 2D kwaliteit. Met je 2D kwaliteit ga je er dus altijd op vooruit en is bijna net zo goed als de Matrox G400/450.
De afmeting van Connect3D 9800Pro is rond 19cm. De GeCube X1950Pro is rond 30/32cm.Rctworld schreef op maandag 18 juni 2007 @ 22:01:
enigste wat ik me later pas bedacht is hoeveel langer die eigenlijk is als de 9800pro? gaat dat problemen op leveren met een Chieftec Dragen Midi tower? Zou toch niet mogen met ATX?
AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65
Ik heb even gekeken, ik denk denk dat ik dan net met een probleem zit met mijn HDD dus die zal dan waarschijnlijk 1 vakje omhoog moeten wat overigens nog een voordeel heeft want dan zit het begin van de videokaart(waar dus de VRM's zitten) precies in de airflow van de voorste casefanIndy91 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 22:46:
[....]
De afmeting van Connect3D 9800Pro is rond 19cm. De GeCube X1950Pro is rond 30/32cm.
Woeha vandaag binnenTim2005 schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 01:19:
Ben 'm nu ff aan het 'inbranden'!
Verwijderd
tim2005, gaaf te horen dat ie het bij jou ook gewoon doet op een 250w voeding. Heb hetzelfde hier (een his 1950 pro op een minimale voeding) Heb toch het idee dat die kaart gewoon draait op een "goed" (lees kwalitatief) systeem. Niets ten nadele van de andere maar goede spullen, misschien iets duurder, maar wel goed. Ik zou zeggen in dit geval "GAME ON DUDE".
Het kan idd wel werken op een 250W voeding, maar de kans is zeer groot dat je voeding nu op zijn teentjes loopt, en het niet lang meer volhoudt..
Tsja een Dell voeding he haha
Heb trouwens een Club3D (149,- inkoop) vanwege de prijs en koeler.
Hij draait nu de ATItool 3d view 30min @ 77% fan @ 56C / 53C (GPU / omgeving GPU); 538 FPS
Heb trouwens een Club3D (149,- inkoop) vanwege de prijs en koeler.
Hij draait nu de ATItool 3d view 30min @ 77% fan @ 56C / 53C (GPU / omgeving GPU); 538 FPS
[ Voor 31% gewijzigd door ElementriX op 19-06-2007 20:28 ]
Pff, ik gister met een CC de Club 3d besteld bij Alternate wat alleen kan indien leverbaan binnen 48 uur en op dat moment stond dat er ook en nu kijk ik vandaag duurt het ineens 3-5 werkdagen en ook nog geen bevestiging van verzending of iets anders terwijl het geld wel direct afgeschreven is. Speciaal met de CC besteld zodat ik hem binnen 1/2 dagen in huis zou hebben, nu word dat dus al minimaal weer met 2 dagen verlengd ben ik bang

Denk dat er wel een vrij simpele reden is dat die van Tim gewoon werktop een "250 watt" Dell voeding, ze hoeven hem namelijk niet zelf te verkopen aan de consument die op zoek is naar een voeding dus heeft het ook geen voordeel voor ze om het mooier te laten lijken dan het is zodat meer mensen die voeding kopen. Deze voeding krijgt de normale consument er gewoon bij als ze een dell bestellen en die maakt het toch niet uit wat voor sticker er op zit en hoeveel de 12v rail aan kan zolang het maar werkt. Mensen die toch zo slim zijn om hun computer aan te passen zullen twijfelen of die het wel aan kan maar als die het niet aan kan kan niemand tegen Dell zeggen dat die voeding te slecht is want hij heeft officieel veel meer stroom nodig dan 250 watt
Mjah, precies hetzelfde hier, ik had maandag ook de Club 3d besteld bij Alternate (onder rembours), en ik had gehoopt dat ik hem binnen 2 dagen zou hebben. Maarjah, dan zie je dus ineens op de website staan 3-5 dagen levertijd, 2 dagen na dat je hem besteld hebt....Rctworld schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 20:47:
Pff, ik gister met een CC de Club 3d besteld bij Alternate wat alleen kan indien leverbaan binnen 48 uur en op dat moment stond dat er ook en nu kijk ik vandaag duurt het ineens 3-5 werkdagen en ook nog geen bevestiging van verzending of iets anders terwijl het geld wel direct afgeschreven is. Speciaal met de CC besteld zodat ik hem binnen 1/2 dagen in huis zou hebben, nu word dat dus al minimaal weer met 2 dagen verlengd ben ik bang
Ryzen 7 3700x // 32GB Crucial Ballistix Sport LT 3200 // Gigabyte Aorus X570 ULTRA // Gigabyte GTX 1080 Ti Aorus Xtreme 11GB // Corsair Force MP600 1TB // Intel 660p 2TB // Samsung Evo 850 1TB // EVGA SuperNOVA 750 G2
Mijn Sapphire 512 exemplaar loopt in Vista idle op 65 tot 72 graden.
Stressed (BF2, 1280x1024, alles op hoog, 2xAA) wordt ie 79 graden. Is het Vista (Aero) die de kaart zo bezig houdt?
Stressed (BF2, 1280x1024, alles op hoog, 2xAA) wordt ie 79 graden. Is het Vista (Aero) die de kaart zo bezig houdt?
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Ik heb zojuist even contact opgenomen met Alternate, er schijnen problemen te zijn met de leverancier van de Club 3D. Daarvoor kreeg ik als vervanging een X1950GT voor 10 euro minder of een MSI X1950 Pro aangeboden voor 10 euro meer echter zijn van de GT de prestaties een stuk minder en van de MSI is de koeler niet echt super en dat is dan ook precies waarvoor ik de Club 3D besteld heb. Wel heb ik zojuist nog een mailtje ontvangen dat het de bedoeling is dat ze morgen weer binnenkomen en dan alsnog verstuurd worden
Nou dan maar hopen dat alles goed gaat, maar dan komt het kaartje waarschijnlijk pas na het weekend 
Of mischien zaterdag al
(alles positief bekijken)
Achjah, anders nog maar een paar dagen gedult hebben.
Of mischien zaterdag al
Achjah, anders nog maar een paar dagen gedult hebben.
[ Voor 41% gewijzigd door Shoarma kip op 21-06-2007 15:58 ]
Ryzen 7 3700x // 32GB Crucial Ballistix Sport LT 3200 // Gigabyte Aorus X570 ULTRA // Gigabyte GTX 1080 Ti Aorus Xtreme 11GB // Corsair Force MP600 1TB // Intel 660p 2TB // Samsung Evo 850 1TB // EVGA SuperNOVA 750 G2
Dat is één ding wat zeker is dat niet gaat gebeuren, TPG doet namelijk geen rembours zendingen op zaterdagShoarma kip schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 15:54:
[...]
Of mischien zaterdag al(alles positief bekijken)
[...]
Maar ik kan niet wachten tot ik hem binnen krijg, word weer eens tijd dat ik weer eens met wat leuks mag knutselen
Zoiets had ik al wel verwacht, nou jah dan maar een weekendje wachtenRctworld schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 16:12:
[...]
Dat is één ding wat zeker is dat niet gaat gebeuren, TPG doet namelijk geen rembours zendingen op zaterdag
Maar ik kan niet wachten tot ik hem binnen krijg, word weer eens tijd dat ik weer eens met wat leuks mag knutselen
O nu krijg ik ineens een bevestiging dat ie is verzonden. Volgens mij waren ze me gewoon vergeten bij Alternate.
Hoop het ook voor jou Shoarma Kip, dan heb je hem als het goed is morgen nog binnen
X1950 PRO here we come
Hoop het ook voor jou Shoarma Kip, dan heb je hem als het goed is morgen nog binnen
X1950 PRO here we come
Kan me niet meer herinneren hoe het werkt bij Alternate (lang geleden dat ik er wat besteld heb) maar ik heb al een "bevestigings" mailtje gehad, alleen stond daar op dat de kaart niet op voorraad was.
Weet niet hoe het zit, maar ik blijf hopen op morgen
Maarjah jij weet tenminste zeker dat je hem morgen hebt!
Weet niet hoe het zit, maar ik blijf hopen op morgen
Maarjah jij weet tenminste zeker dat je hem morgen hebt!
Hartelijk dank dat je dat even getest hebt. En excuus voor mijn late reactie.Indy91 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 22:46:
[...]
Ik heb ff mijn CRT getest op 1600x1200@75Mhz (GeCube X1950Pro) in 2D: De tekst wordt idd iets (subjectief) waziger.
Voor zover ik mij kan herinneren was de 2D kwaliteit mijn Matrox G400 ongeveer hetzelfde als de 2D kwaliteit van de ATi9800Pro en de X1950Pro.
De GeForce Ti4x series en de FX series (zoals je FX5900) van NVidia hadden destijds een iets mindere 2D kwaliteit. Met je 2D kwaliteit ga je er dus altijd op vooruit en is bijna net zo goed als de Matrox G400/450.
Het moet wel waar zijn wat betreft mijn FX 5900 XT.
Jij bent namelijk de vijfde die mij verteld dat de Geforce FX 5xxx serie gewoon slecht met 2D/tekst is.
Ik probeer gewoon de kans uit te sluiten dat het aan de monitor ligt en ik dus voor niets een nieuwe grafische kaart aanschaf.
(Verder realiseer ik mij dat LCDs over het algemeen veel beter zijn met tekst weergeven.)
Ik wou dat ik een van de twee Gecube kaarten toe kon voegen aan mijn lijst.
Maar zowel Gecube X1950 XT en Pro zijn er alleen in een 256MB VRAM versie.
(En de XT AGP, zou trager DDR3 geheugen hebben dan de XT PCI-e.)
Maar ik heb die 512MB VRAM echt nodig. Met de trial van Silo raak ik met mijn FX 5900 XT 128 MB zwaar in de moeilijkheden. Het werken met een model van ruim 2 miljoen polys, gaat lanzgzaam en schokkerig. Er werd mij aangeraden een grafische kaart met MINIMAAL 256MB VRAM te gebruiken voor een eerlijke evaluatie. Tsja, niet echt nieuws wat ik daar hoorde. Ik liep met Poser 7 al tegen de limieten van het arme kaartje aan.
(Bij modelleren is mainboard RAM belangrijk om modellen van miljoenen polys te kunnen bevatten.
En VRAM is dan belangrijk om deze polys ook soepel en snel te kunnen tonen en manipuleren. Dan zijn textures ook nog eens buiten beschouwing gelaten. Het gaat alleen om soft shaded polys.)
Het wordt er niet makkelijker op. Ik heb nu :
Radeon X1950 Pro 512MB AGP : HIS, PowerColor
Geforce 7950 GT 512MB AGP : XFX
Het belangerijkste voor mij zijn:
1e. scherpe 2D beeldkwaliteit
2e. OpenGL versnelling voor 3D modelling (geen eyecandy zoals AA, FSA, etc. dus)
(DirectX 10 op dit moment onbelangerijk. Behalve dan dat de introductie van de HD2600 XT AGP, de prijs van de huidige kaarten misschien nog iets meer laat zakken.)
Weet iemand waar ik trouwens een met deze Profigold DVI naar VGA kabel vergelijkbare of betere kabel kan bestellen ? (Helaas is de kabel 5 meter lang.)
Of zoals deze DataPro DVI naar VGA kabel ?
Deze DVI naar VGA kabel is weer net te kort en het merk ken ik niet en weet ook niets van de echte kwaiteit.
[ Voor 10% gewijzigd door NxCPU op 21-06-2007 23:42 ]
Zojuist mijn Club 3D x1950Pro binnen gekregen en geinstalleerd, eerste wat me opvalt is dat het RAM vol loopt door die CCC want ik ben van +/- 300mb idle bij mijn 9800Pro naar 550mb met CCC. Ik denk dat ik ze zo maar eens even ga uninstallen en even opnieuw installeren. Kijken of dat wat oplost.
Eerst maar even 3D Mark 05 gerunt, overlockt haalde ik met mijn 9800Pro max 2996 punten nu bij de eerste run 7549
Eerst maar even 3D Mark 05 gerunt, overlockt haalde ik met mijn 9800Pro max 2996 punten nu bij de eerste run 7549
Das toch een "redelijke" verbetering, ben ook wel nieuwsgierig hoeveel het verschilt met mijn 9600XT.
Ik heb hem nog niet binnen, maar er is nog hoop voor vandaag
Ik heb hem nog niet binnen, maar er is nog hoop voor vandaag
Anders gebruik je de Omegadrivers (versie gebaseerd op Cat.7.4) toch. Deze gebruikt immers nog steeds ATi CP i.c.m. ATT. Dan heb je geen "last" van een vollopende RAM geheugen.Rctworld schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 16:24:...eerste wat me opvalt is dat het RAM vol loopt door die CCC want ik ben van +/- 300mb idle bij mijn 9800Pro naar 550mb met CCC
[ Voor 4% gewijzigd door Indy91 op 22-06-2007 16:30 ]
Nog een vraagje? Wat word er aangeraden wat betreft Aperature size, die heb ik nu op 256mb staan maar ik weet niet wat het beste is ivm de performance met de X1950Pro 
Edit: Even de Omega Drivers getest in 3D Mark 05: Direct naar 8243 puntjes
Edit 2: Hij speelt nu ook vloeiend 1080i en 1080p af
Edit: Even de Omega Drivers getest in 3D Mark 05: Direct naar 8243 puntjes
Edit 2: Hij speelt nu ook vloeiend 1080i en 1080p af
[ Voor 30% gewijzigd door Rctworld op 22-06-2007 19:53 ]
[ Voor 89% gewijzigd door Ultraman op 23-06-2007 01:33 ]
Dat zou niets uit moeten maken, de drivers regelen Aperture size namelijk zelf.Rctworld schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 16:31:
Nog een vraagje? Wat word er aangeraden wat betreft Aperature size, die heb ik nu op 256mb staan maar ik weet niet wat het beste is ivm de performance met de X1950Pro
Of de BIOS optie wat uitmaakt voor de performence kun je natuurlijk prima zelf even testen
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Ik heb niet heel het topic doorgelezen, maar hoe zit het met de stock overclocked x1950 pro kaarten? (De HIS Turbo AGP bijvoorbeeld).
Hebben veel mensen hier klachten mee gehad?
Mijn neef heeft namelijk af en toe last van spontane artifacts tijdens het spelen van Counterstrike Source. Na een reboot zijn ze weer weg.
Ik heb nu Fastwrites uit staan en het probleem lijkt opgelost te zijn.
(Tenzij het een hitteprobleem van de spanningsregelaars is).
Als het probleem zich voor blijft doen zal ik een uitgebreide post maken.
Maar heeft iemand anders hier soortgelijke ervaring mee?
Hebben veel mensen hier klachten mee gehad?
Mijn neef heeft namelijk af en toe last van spontane artifacts tijdens het spelen van Counterstrike Source. Na een reboot zijn ze weer weg.
Ik heb nu Fastwrites uit staan en het probleem lijkt opgelost te zijn.
(Tenzij het een hitteprobleem van de spanningsregelaars is).
Als het probleem zich voor blijft doen zal ik een uitgebreide post maken.
Maar heeft iemand anders hier soortgelijke ervaring mee?
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Verwijderd
Ben van plan om ook een X1950 AGP te kopen.. maar wat ik nu zie zijn 2 verschillende (Nja, alleen de fan dan)
-Sapphire 512MB X1950Pro AGP
-Powercolor 512MB X1950Pro AGP
De Powercolor is alleen maar 8 eurotjes duurder en de koeler ziet er een stuk groter uit... koelt ie dan ook beter en maakt ook minder geluid? Of zit er gewoon geen tussen die 2?
~SJ
De Powercolor is alleen maar 8 eurotjes duurder en de koeler ziet er een stuk groter uit... koelt ie dan ook beter en maakt ook minder geluid? Of zit er gewoon geen tussen die 2?
~SJ
Mij werd de powercoler geadviseert vanwege de geluidsproductie. Maar ik had ook ergens gelezen dat de powercoler beter koelde dan de Sapphire, maar volgens mij was dat probleem ook al opgelost.....dat weet ik niet zeker.Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 20:59:
Ben van plan om ook een X1950 AGP te kopen.. maar wat ik nu zie zijn 2 verschillende (Nja, alleen de fan dan)
~SJ
Ik heb uiteindelijk de powercolor genomen
Verwijderd
Ok thnx, oh btw.. qua stroom zitten geen verschil tussen die 2 neem ik aan?XTREEMRaGE schreef op maandag 25 juni 2007 @ 21:28:
[...]
Mij werd de powercoler geadviseert vanwege de geluidsproductie. Maar ik had ook ergens gelezen dat de powercoler beter koelde dan de Sapphire, maar volgens mij was dat probleem ook al opgelost.....dat weet ik niet zeker.
Ik heb uiteindelijk de powercolor genomen

Verwijderd
Beste mensen,
Ik heb pas een nieuwe Sapphire X1950 AGP 512MB videokaart gekocht.
Op Sapphire site zag ik dat er een bios-update is: http://www.sapphiretech.com/en/driverfiles/337.zip.
Deze heb ik gedownload en samen met ATIflash 3.35 op opstartdiskette geplaatst.
Nadat ik de bios had bijgewerkt doet mijn videokaart niets meer. Blijkt dat deze bios voor een ander p/n is. En ik heb geen backup van mijn vorige bios
Heeft iemand voor mij de orginele bios p/n 11X-2E2503SA-00 zodat ik deze terug kan zetten?
Op Sapphire site zag ik dat er een bios-update is: http://www.sapphiretech.com/en/driverfiles/337.zip.
Nadat ik de bios had bijgewerkt doet mijn videokaart niets meer. Blijkt dat deze bios voor een ander p/n is. En ik heb geen backup van mijn vorige bios

Heeft iemand voor mij de orginele bios p/n 11X-2E2503SA-00 zodat ik deze terug kan zetten?
Nee niet erg, check de winkel sites maar.Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 21:34:
[...]
Ok thnx, oh btw.. qua stroom zitten geen verschil tussen die 2 neem ik aan?
Edit--
PowerColor Radeon X1950 PRO
Sapphire Radeon X1950 PRO
[ Voor 35% gewijzigd door XTREEMRaGE op 25-06-2007 22:31 ]
Het gaat over de 1950 pro bios drivers toch? http://www.sapphiretech.com/us/support/drivers_viewlist.php <-- deze link? of waren juist dat de drivers? Of anders nog een keer proberenVerwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 22:21:
Beste mensen,
Verwijderd
XTREEMRaGE schreef op maandag 25 juni 2007 @ 22:35:
[...]
Het gaat over de Sapphire X1950 PRO AGP 512MB bios die je kunt backupen en plaatsen met het Dos-programma ATIflash Op http://www.sapphiretech.com/us/support/drivers_viewlist.php kun je de bios voor p/n 11X-2E2503SA-00 NIET vinden
Verwijderd
hallo
Wil een ati x1950 kopen maar ik zoek een stille cooler.
na veel zoeken kom ik er niet uit.
Is de HIS x1950 cooler IceQ3 stiller en beter dan de Artic Accelero X2 cooler van club 3D?
Is de HIS x1950 cooler IceQ3 stiller en beter dan de Artic Accelero X2 cooler van club 3D?
Volgens mij maakt dat niet zoveel uit (geen ervaring met beiden) Ik heb zelf een Artic op mijn 9800 non-pro en die van His is dacht ik hetzelfde model. De Artic van Club3d is wel een ander model, maar dat merk is vaak bijzonder stil.Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 11:04:
hallo
Als ik zo naar de modellen kijk lijkt het me dat de Club3d ook de geheugenbanken actief koelt. Maar misschien heeft de His daar inmiddels ook wel een oplossing voor? Heatsinks oid?
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
De Accelero is stiller, temps zijn ook beter. Ik heb de HIS gehad en heb nu de Club3D.Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 11:04:
hallo
Verwijderd
De Accelero is stiller, temps zijn ook beter. Ik heb de HIS gehad en heb nu de Club3D.
[/quote]
Waarom ben je geswitch?
De HIS heeft betere prestaties dan club 3d
[/quote]
Waarom ben je geswitch?
De HIS heeft betere prestaties dan club 3d
Zie m'n posts hier in dit topic.Ik had tot 2 x toe problemen met een kapotte ventilator. Na een uurtje of zo begon 'ie lawaaierig te worden. Ik had net pech, niemand anders hier heeft deze problemen. Nadat dit dus de 2e keer gebeurde was de maat vol voor mij. Ik kreeg m'n geld terug en kocht de Club3D, ik wilde een stille kaart, net als jij. De HIS was echt goed stil, maar de Accelero is echt nog stukken stiller. Je hoort 'm nauwelijks, zelfs op 100%.Temperatuur van de kaart is ook nog eens beter dan de HIS. Als je een stille kaart zoekt met 512MB zou ik je de Powercolor adviseren. Zelfde cooler. De Club3D is eigenlijk ook een Powercolor(zag ik vermeld in AtiTrayTools geloof ik), dus zal ook wel goed zitten.
De HIS is wel 200% mooier, dus als je ook voor de looks gaat......
Succes
Succes
Ik had dat probleem ook, heb zelf een accellero cooler gekocht om derop te zetten maar het geluid is vanzelf weggegaanRoloxo schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 13:35:
Zie m'n posts hier in dit topic.Ik had tot 2 x toe problemen met een kapotte ventilator. Na een uurtje of zo begon 'ie lawaaierig te worden. Ik had net pech, niemand anders hier heeft deze problemen. Nadat dit dus de 2e keer gebeurde was de maat vol voor mij. Ik kreeg m'n geld terug en kocht de Club3D, ik wilde een stille kaart, net als jij. De HIS was echt goed stil, maar de Accelero is echt nog stukken stiller. Je hoort 'm nauwelijks, zelfs op 100%.Temperatuur van de kaart is ook nog eens beter dan de HIS. Als je een stille kaart zoekt met 512MB zou ik je de Powercolor adviseren. Zelfde cooler. De Club3D is eigenlijk ook een Powercolor(zag ik vermeld in AtiTrayTools geloof ik), dus zal ook wel goed zitten.
Succes
Ik hoor ook nauwelijks verschil tussen 45% en 100% van die Accelero, ik had verwacht dat ik er kwa geluid flink op achteruit zou gaan t.o.v. mijn 9800Pro maar alles behalve. Ik hoor eigenlijk geen verschil, merken doe ik het gelukkig wel

Verwijderd
Ik heb er ervaring mee met een analoog signaal op 1600x1200 of hoger. Het beeld wordt wazig en dat is normaal, maar je kunt er namelijk wel 2 dingen tegen doen:NxCPU schreef op maandag 18 juni 2007 @ 21:55:
OK, laatste poging. Daarna geef ik het op.
1. In de opties van je videokaart het signaal op ++ of -- instellen en NIET op +- of -+
Deze optie deed bij mij meer dan wonderen, echt!
2. Een goede afgeschermde VGA kabel en die heb je niet voor 10 euro. Ik heb een dubbel shielded VGA kabel voor mijn 22 inch TFT scherm omdat die analoog is op 1680x1050 en de letters hier zijn messcherp! Ik moest optie 1 zeker toepassen omdat het beeld anders wat wazig overkwam en aangezien een TFT niet wazig kan zijn ligt het aan 1 ding en dat is het signaal en niet je monitor.
Ik heb de PCI-E versie van de X1950pro en die hebben allemaal dezelfde RAMDAC, dus
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2007 14:03 ]
aangezien mijn oude kaart in een terminale fase aan het belanden is, en ik mijn agp systeem nog niet de deur uit wil donderen, wil ik voor de X1950 gaan. Maar twijfel nog over twee dingen:
- speed is the key, geluid maakt me niet zoveel uit. Is er dan nog een merk wat de voorkeur geniet?
- is er nog een nadeel van 256 mb tov 512 mb? Meestal is 512 toch wat langzamer?
- speed is the key, geluid maakt me niet zoveel uit. Is er dan nog een merk wat de voorkeur geniet?
- is er nog een nadeel van 256 mb tov 512 mb? Meestal is 512 toch wat langzamer?
Dat 256mb vs 512mb vs langzamer-verhaal geldt volgens mij alleen voor de low-end/budget-modellen. Iets met lager geklokte snelheden ofzo als het om een 512mb-model ging.greatgonzo schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 19:04:
aangezien mijn oude kaart in een terminale fase aan het belanden is, en ik mijn agp systeem nog niet de deur uit wil donderen, wil ik voor de X1950 gaan. Maar twijfel nog over twee dingen:
Dit geldt echt niet voor mid/high-end modellen.
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
Volgens mij was HIS het snelste...moet je ff de topic doorlezen of ff vergelijken op een webshopgreatgonzo schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 19:04:
Volgens mij doet 512mb er pas toe als je een hoge resolutie gebruikt, 1600 x 1050 ofzo..ik weet niet meer precies welke resolutie voordat moet je ook ff de topic doorspitten
edit
HIS is inderdaad het snelst.
[ Voor 15% gewijzigd door XTREEMRaGE op 27-06-2007 23:58 ]
Zie de problemen van mijn neef met zijn HIS kaart in deze post van me:Roloxo schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 13:35:
Succes
DJ_The_SP in "Het Grote X1950 Pro AGP Topic Deel 3"
Ik vroeg me af of iemand ook soortgelijke klachten heeft gehad?
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Ik heb het met het warme weer gehad, toen van de standaard 40% fanspeed naar 100% gegaan, wanneer er 3d actief is.DJ_The_SP schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 00:38:
[...]
Zie de problemen van mijn neef met zijn HIS kaart in deze post van me:
DJ_The_SP in "Het Grote X1950 Pro AGP Topic Deel 3"
Ik vroeg me af of iemand ook soortgelijke klachten heeft gehad?
Verder vind ik het wel een top kaart.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Niet doen:
- Ik heb hem besteld (bij shop X)
- Hij kost "prijs" bij shop Y
- Check mij! Ik hem hem binnen! Hij is vet :)
- Leverbaarheidsgezever
- Persoonlijke 3DMark records, daar is Futuremark voor !
Niet doen:
- Ik heb hem besteld (bij shop X)
- Hij kost "prijs" bij shop Y
- Check mij! Ik hem hem binnen! Hij is vet :)
- Leverbaarheidsgezever
- Persoonlijke 3DMark records, daar is Futuremark voor !