Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is voorbereid

Pagina: 1 ... 3 ... 49 Laatste
Acties:
  • 421.565 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:07
rsvmark gaat naar verwachting binnenkort testen of de 5200 65Watt processor van AMD passief te koelen is met de Mini Ninja. Zo ja, dan zou ik die zonder meer nemen, tenzij je de zekerheid hebt dat je al het hd-materiaal dat je wil gaan kijken door een videokaart met hardwarematige videoacceleratie kan laten afhandelen. Het lijkt er in dat geval vooralsnog op dat ATi onvoldoende support voor HD playback heeft als we het hebben over van internet gedownload hd-materiaal (vaak MKV-bestanden). Een Nvidia kaart lijkt dan de beste oplossing.

@rsvmark
Kan jij als je die 5200 erin hebt zitten de 1080p versie van Planet Earth eens proberen? De kritieke scenes zitten allemaal in de eerste twee minuten heb ik gisteravond gecheckt. Is via de nieuwsgroepen te vinden.

[ Voor 17% gewijzigd door -Moondust- op 08-11-2007 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
Ik zou iig die asus wifi kaart schrappen en een linksys oid nemen. Ik heb met die asus kaart niet zulke beste ervaringen, linksys daarin tegen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-07 12:32
-Moondust- schreef op donderdag 08 november 2007 @ 16:43:
rsvmark gaat naar verwachting binnenkort testen of de 5200 65Watt processor van AMD passief te koelen is met de Mini Ninja. Zo ja, dan zou ik die zonder meer nemen, tenzij je de zekerheid hebt dat je al het hd-materiaal dat je wil gaan kijken door een videokaart met hardwarematige videoacceleratie kan laten afhandelen. Het lijkt er in dat geval vooralsnog op dat ATi onvoldoende support voor HD playback heeft als we het hebben over van internet gedownload hd-materiaal (vaak MKV-bestanden). Een Nvidia kaart lijkt dan de beste oplossing.

@rsvmark
Kan jij als je die 5200 erin hebt zitten de 1080p versie van Planet Earth eens proberen? De kritieke scenes zitten allemaal in de eerste twee minuten heb ik gisteravond gecheckt. Is via de nieuwsgroepen te vinden.
Shit heb gisteren gekeken naar die scene met die vogels! Liep vloeiend maar ben vervolgens vergeten te kijken wat voor beeldmateriaal het was (in ieder geval 1080P)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
@rsvmark: heb je wel es geprobeerd om je cpu ietsiepietsie over te clocken? Vraag me namelijk af of dan onzuiniger/warmer wordt dan de 5200+ op dezelfde snelheid.. en of ie dan nog steeds passief te koelen is.. schijnt dat de BE-2350 die snelheid van de 5200+ op zn sloffen kan halen.. is dat bij jou ook zo? wellicht trekt ie 1080p dan ook gewoon.. alleen weet ik dus niet hoe t zit met de warmte.. als ie op die snelheid nog steeds passief te koelen is, dan is dat natuurlijk helemaal mooi :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239553

Ik heb de volgende configuratie maar ben niet helemaal, ik bedoel helemaal niet tevreden over mijn beeld kwaliteit via analoge TV en niet helemaal over lichte strepen die bij video over mijn beeld lopen.

Antec Fusion Black
Asus PK5 VM
Intel E6750 Core Duo met standaard koeling
2 x Kingston DDR2 1 GB
Asus 8600 GT Silent 512
Samsung SpinPoint 500 Gb
Samsung DVD
Hauppage PVR 500 MCE
Logitech diNovo edge
Logitech Harmony 555
Logitech Z5500
2x Logitech Chillistream controllers
Vista 32b MCE

Ben tevreden over:
- Snelheid
- Vista MCE is super. Gids, opnemen, gebruikersgemak, etc.
- Fifa 2008 loopt prima. Heel af en toe een schok.
- Films draaien super

Ben niet of minder tevreden over:
- De analoge TV kijk en opname kwaliteit is echt slecht
- Desktop in Vista niet goed leesbaar via breedbeeld TV en S-Video
- Zwarte balken aan beide zijkanten
- Lichte strepen over mijn breedbeeld

Nu zie ik op dit forum dat de Saber kaart veel beter is maar volgens mij zit mijn videokaart al in dit slot? Ik zie dat FloppyDTV via digitale TV nog beter is maar is vrij duur voor 2 tuners. Is dit het verschil waard en volgens mij heb ik geen plek op mijn moederbord.

Ik wacht de test van rvsmark af.

Mijn S-Video loopt nu via mijn videokaart. Is het niet beter om dit via de TV kaart te doen?

Ook wil ik nog een 107 cm plasma kopen. Zal dit de beeldkwaliteit van analoge of digitale TV veel verbeteren?

En als laatste is het nog beter om er een analoge/digitale versterker tussen te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239553

Oh en wie wil mijn hauppage kaart kopen? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Bakove schreef op donderdag 08 november 2007 @ 21:14:
@rsvmark: heb je wel es geprobeerd om je cpu ietsiepietsie over te clocken? Vraag me namelijk af of dan onzuiniger/warmer wordt dan de 5200+ op dezelfde snelheid.. en of ie dan nog steeds passief te koelen is.. schijnt dat de BE-2350 die snelheid van de 5200+ op zn sloffen kan halen.. is dat bij jou ook zo? wellicht trekt ie 1080p dan ook gewoon.. alleen weet ik dus niet hoe t zit met de warmte.. als ie op die snelheid nog steeds passief te koelen is, dan is dat natuurlijk helemaal mooi :-)
Ik heb heel even wat gegoogled naar overclockresultaten met de BE-2350, maar die waren niet heel erg bemoedigend op het eerste gezicht. Ik heb begrepen dat een voerclock van 2,1 tot ongeveer 2,5 GHz mogelijk is maar niet meer. Ik meen dat de 5200 op 2,6 of 2,7 GHz werkt. Ik vraag me dus af of de BE-2350 de 5200 kan evenaren. Maar hoe dan ook, als overclocken werkt zou dat verreweg de goedkoopste manier zijn om zwaar 1080p materiaal vloeiend te kunnen draaien. Kortom, ik ga het dit weekend wel proberen. Ik wil wel per se de passieve koeling houden. Mijn vorderingen zal ik hier wel posten. Ik heb wel enige overclockervaring, maar dat is al weer van een paar jaar geleden. Voor goede guides of artikelen over het overclocken van de BE-cpu's of AMD-cpu's in het algemeen hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyChainsaw
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

HappyChainsaw

It's a trick. Get an axe.

Gisteravond onze HTPC in elkaar gezet, met o.a.:

Fusion Black 430
AMD X2 BE-2400
2 GB ram
Gigabyte GA-MA69GM-S2H
Hauppauge WinTV MCE PVR 150 (tijdelijk tot Onsnet digitale tv aanbiedt)
Vista Home Premium 32bits
Dell 2407WFP A04

De combinatie van moederbord en kast was wel passen en meten. De SATA aansluitingen op het mb staan haaks op het bord en de stekkers van de meegeleverde SATA-kabels zijn net te groot om nog tussen mb en een tussenschot in de kast te passen. Gelukkig had ik nog andere kabels liggen met een korte stekker.

Van alle insteekkaarten moest ik een 3 mm van het lipje van het metalen bracket afknippen, anders konden ze niet diep genoeg zakken (ze stuitten tegen de bodemplaat van de kast).

De pc draait nu in de werkkamer waar ook een workstation, UPS en switch staan te koelen. Met dat omgevingsgeluid is de HTPC onhoorbaar, op de dvd drive na, maar daar is makkelijk wat aan te doen. Benieuwd hoe hij het straks doet in de woonkamer.

Even snel wat kleine testjes gedaan op de maagdelijke Vista installatie. 1080p afspelen vanaf een netwerkshare stottert in WMP. Dvd's waren totaal geen probleem, 720p alleen vloeiend in venster, niet full screen. Maar er is dan ook nog geen enkele extra codec of player geïnstalleerd. CoreAVC 1.6 is net uit, moet er bijvoorbeeld nog op.

Wat me tot nu toe echt tegenvalt is het tv beeld. Vista MCE vind ik leuk werken met de program guide en alles, maar de kwaliteit is niet geweldig. Het binnenkomende signaal is erg goed, aan de sterke kant zelfs. Toch redelijk onscherp (maar ja, PAL opblazen naar HD en er dan op 60 cm vanaf blijven zitten is ook niet slim natuurlijk). Breedbeelduitzendingen zijn in NL in letterbox formaat, dus met zwarte balken boven en onder in het PAL signaal. De meeste breedbeeld tv's herkennen dit en zoomen dan automatisch in. Maar MCE ziet het blijkbaar als vol 4:3 signaal en zet het beeld netjes in het midden van het scherm, met zwarte balken links en rechts, ook al is in MCE ingesteld dat er een breedbeeld HD monitor aan hangt. Uitendelijk kijk je dus tv met een dik, zwart kader om de uitzending heen. Maar dat terzijde, de oplossing staat vast ergens op GoT, vanavond zoek ik verder in de tv-kaartentopics.
Edit: gewoon één keer goed inzoomen in MCE dus, dan moet het goed zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

HappyChainsaw schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 10:15:
Wat me tot nu toe echt tegenvalt is het tv beeld. Vista MCE vind ik leuk werken met de program guide en alles, maar de kwaliteit is niet geweldig.
Ik licht deze opmerking er even uit want de gekregen beeldkwaliteit heeft weinig met Vista MCE te maken en vrijwel alles met je gebruikte TV-kaart.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Niet online
-Moondust- schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 08:24:
[...]

Ik heb heel even wat gegoogled naar overclockresultaten met de BE-2350, maar die waren niet heel erg bemoedigend op het eerste gezicht. Ik heb begrepen dat een voerclock van 2,1 tot ongeveer 2,5 GHz mogelijk is maar niet meer. Ik meen dat de 5200 op 2,6 of 2,7 GHz werkt. Ik vraag me dus af of de BE-2350 de 5200 kan evenaren. Maar hoe dan ook, als overclocken werkt zou dat verreweg de goedkoopste manier zijn om zwaar 1080p materiaal vloeiend te kunnen draaien. Kortom, ik ga het dit weekend wel proberen. Ik wil wel per se de passieve koeling houden. Mijn vorderingen zal ik hier wel posten. Ik heb wel enige overclockervaring, maar dat is al weer van een paar jaar geleden. Voor goede guides of artikelen over het overclocken van de BE-cpu's of AMD-cpu's in het algemeen hou ik me aanbevolen.
Ben benieuwd hoe het uitpakt.. waar heb je dat trouwens gelezen van die 2,5 Ghz?

Op Techreport halen ze 3 Ghz met deze proc, maar ze hebben daarvoor dan wel de Vcore omhoog gegooid... misschien zit t verschil em daarin?
Door de hogere vcore zal de proc uiteraard wel meer verstoken dan normaal... ze zeggen alleen niet hoeveel meer... dus t is een kwestie van uitproberen hoe ver je kan gaan en toch passief blijven koelen.. ik ben benieuwd..

Maar goed... het was niet me bedoeling om hier een overclock topic van te maken.. O-)
k was gewoon benieuwd of dat misschien een oplossing was om 1080p wat beter af te kunnen spelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:40
HappyChainsaw schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 10:15:
Breedbeelduitzendingen zijn in NL in letterbox formaat, dus met zwarte balken boven en onder in het PAL signaal. De meeste breedbeeld tv's herkennen dit en zoomen dan automatisch in. Maar MCE ziet het blijkbaar als vol 4:3 signaal en zet het beeld netjes in het midden van het scherm, met zwarte balken links en rechts, ook al is in MCE ingesteld dat er een breedbeeld HD monitor aan hangt. Uitendelijk kijk je dus tv met een dik, zwart kader om de uitzending heen. Maar dat terzijde, de oplossing staat vast ergens op GoT, vanavond zoek ik verder in de tv-kaartentopics.
Edit: gewoon één keer goed inzoomen in MCE dus, dan moet het goed zijn :+
Hoe heb je dat gedaan?? Ik heb het niet kunnen vinden namelijk! Stom inderdaad trouwens dat letterbox. Met inzoomen verlies je gewoon resolutie en de kwaliteit van PAL is al zo geweldig :(

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyChainsaw
  • Niet online

HappyChainsaw

hardware-lover schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 12:10:
[...]

Ik licht deze opmerking er even uit want de gekregen beeldkwaliteit heeft weinig met Vista MCE te maken en vrijwel alles met je gebruikte TV-kaart.
Het ging om mijn "out of the box experience" van het tv kijken en die was beroerd. Iedereen die hier mijn opmerking leest, snapt dat er meer componenten bij het spel betrokken zijn dan alleen Vista MCE. Voor die paar resterende maanden (hopelijk) dat we nog met analoge tv zitten, heb ik geen zin om dieper in de buidel te tasten voor, laten we zeggen, een Saber Vista View ;). Dat potje gaat tegen die tijd op aan een goede digitale tunerkaart. Met een beetje mazzel eentje die HD ondersteunt. Maar dat is een verhaal voor later. Er zijn inderdaad redelijk wat personen die een Hauppauge PVR 150 MCE nemen als volwaardige tunerkaart, die wil ik waarschuwen dat het wat tegen kan vallen.
Luuk1983 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 14:43:
Hoe heb je dat gedaan?? Ik heb het niet kunnen vinden namelijk! Stom inderdaad trouwens dat letterbox. Met inzoomen verlies je gewoon resolutie en de kwaliteit van PAL is al zo geweldig :(
Start MCE -> Live TV -> Rechts klikken op je tv beeld -> In- en uitzoomen -> probeer de opties.

De remote heb ik er nog niet aanhangen, maar daar zal het vast ook wel mee kunnen. MCE onthoudt dan de laatstgebruikte instelling, de volgende keer staat het dus meteen al goed.Op 2 meter afstand ziet het er nu acceptabel uit, het blijft natuurlijk interlaced PAL.

Update over het afspelen van 1080p x264
Zojuist alle Vista- en driverupdates afgerond. CoreAVC 1.6 Pro (met SMP support) erop gezet, kost je nog geen tientje in euro's. Verder geen enkele andere codec. Speelt nu met WMP 1080p x264 materiaal @ gem. 2,5Mbps vloeiend af op fullscreen. :*)
Later zal ik eens verder zoeken naar test samples met hogere bitrates.

[ Voor 10% gewijzigd door HappyChainsaw op 10-11-2007 10:34 . Reden: typo, CoreAVC update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Bakove schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 14:36:
[...]

Ben benieuwd hoe het uitpakt.. waar heb je dat trouwens gelezen van die 2,5 Ghz?

Op Techreport halen ze 3 Ghz met deze proc, maar ze hebben daarvoor dan wel de Vcore omhoog gegooid... misschien zit t verschil em daarin?
Door de hogere vcore zal de proc uiteraard wel meer verstoken dan normaal... ze zeggen alleen niet hoeveel meer... dus t is een kwestie van uitproberen hoe ver je kan gaan en toch passief blijven koelen.. ik ben benieuwd..

Maar goed... het was niet me bedoeling om hier een overclock topic van te maken.. O-)
k was gewoon benieuwd of dat misschien een oplossing was om 1080p wat beter af te kunnen spelen..
Ik heb vanavond een beetje geexperimenteerd met het overklokken van de BE-2350. En het valt me niet tegen. Ik kom vooralsnog tot iets over de 2,6 GHz, dat is een overklok van 25%.

CPU klokfrequentie: 2,1GHz -> 2,6GHz
Voltage: 1,25 Volt - 1,36 Volt
Bussnelheid: 200MHz -> 250 MHz
HT link: 1000MHz -> 1250MHz
Mem: 350MHz -> 436MHz

Verder ben ik niet gegaan, omdat ik er een beetje aan twijfel of die HT Link en het geheugen het wel aankunnen. Zou ik me in moeten verdiepen. De cpu temp liep trouwens aardig op tijdens het afspelen. Hij gaat zelfs iets boven de 50 graden uit bij 100% cpuload.

Maar goed, waar het allemaal om te doen was....de performance in de eerste 2 minuten van het 1080p 4,5GB MKV videobestand van Planet Earth. Helaas, het gaat wel een stuk beter, maar bij de duizenden vogels die in beeld komen schokt het beeld toch nog iets. Het geluid valt niet meer telkens een fractie van een seconde weg. Kortom, het is aanmerkelijk beter, maar zelfs op 2,6GHz kan mijn cpu dit videobestand nog niet vloeiend afspelen. Ik heb er dan ook een hard hoofd in dat een 5200 daar wel in slaagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distael
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-06 16:59
Ik zie dat vaak de Logitech diNovo Edge wordt gebruikt. Nu heb ik met mijn Htpc een beetje het probleem dat de VFD van mijn Silverstone LC16M na opstarten soms bevriest (hardware disconnected volgens het Imon programma). Ook kan ik de slaapfunctie niet benutten omdat hij dan gewoon weer opnieuw opstart. Lukt de slaapfunctie wel met de diNovo Edge? (dan vervang ik mijn kast door een zonder VFD)

[ Voor 9% gewijzigd door Distael op 10-11-2007 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
-Moondust- schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 22:34:
[...]

Ik heb vanavond een beetje geexperimenteerd met het overklokken van de BE-2350. En het valt me niet tegen. Ik kom vooralsnog tot iets over de 2,6 GHz, dat is een overklok van 25%.

CPU klokfrequentie: 2,1GHz -> 2,6GHz
Voltage: 1,25 Volt - 1,36 Volt
Bussnelheid: 200MHz -> 250 MHz
HT link: 1000MHz -> 1250MHz
Mem: 350MHz -> 436MHz

Verder ben ik niet gegaan, omdat ik er een beetje aan twijfel of die HT Link en het geheugen het wel aankunnen. Zou ik me in moeten verdiepen. De cpu temp liep trouwens aardig op tijdens het afspelen. Hij gaat zelfs iets boven de 50 graden uit bij 100% cpuload.

Maar goed, waar het allemaal om te doen was....de performance in de eerste 2 minuten van het 1080p 4,5GB MKV videobestand van Planet Earth. Helaas, het gaat wel een stuk beter, maar bij de duizenden vogels die in beeld komen schokt het beeld toch nog iets. Het geluid valt niet meer telkens een fractie van een seconde weg. Kortom, het is aanmerkelijk beter, maar zelfs op 2,6GHz kan mijn cpu dit videobestand nog niet vloeiend afspelen. Ik heb er dan ook een hard hoofd in dat een 5200 daar wel in slaagt.
Ik heb planet earth als 1080P wmv files (bitrate 14000 geloof ik) dus dat verklaard waarschijnlijk waarom het bij mij beter loopt.
Vooralsnog wacht ik nog op mijn spullen dus dat zal wel halverwege volgende week worden voordat ik wat kan testen....

Moondust welk mobo had jij ook alweer, volgens mij was mijn asus m2avm hdmi niet echt een overclock bord!
De x1250 schijn je trouwens ook aardig te kunnen overclocken!!
http://forums.legitreviews.com/viewtopic.php?t=8577

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
HappyChainsaw schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 18:39:
[...]
Er zijn inderdaad redelijk wat personen die een Hauppauge PVR 150 MCE nemen als volwaardige tunerkaart, die wil ik waarschuwen dat het wat tegen kan vallen.
Helemaal mee eens. Ik vind de beeldkwaliteit van de 150 behoorlijk slecht. Ik draai hier zelf MCE 2005. Ik weet niet of er betere kaarten zijn, maar de tuner van me TV zelf geeft toch echt extreem veel beter beeld.
HappyChainsaw schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 18:39:
Start MCE -> Live TV -> Rechts klikken op je tv beeld -> In- en uitzoomen -> probeer de opties.

De remote heb ik er nog niet aanhangen, maar daar zal het vast ook wel mee kunnen. MCE onthoudt dan de laatstgebruikte instelling, de volgende keer staat het dus meteen al goed.Op 2 meter afstand ziet het er nu acceptabel uit, het blijft natuurlijk interlaced PAL.
Damn, dat ik dat nog nooit gezien heb!! Dank je wel. Je kan het inderdaad ook met de remote instellen :) Dit is echt heel erg fijn!!

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
rsvmark schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 12:31:
[...]

Ik heb planet earth als 1080P wmv files (bitrate 14000 geloof ik) dus dat verklaard waarschijnlijk waarom het bij mij beter loopt.
Vooralsnog wacht ik nog op mijn spullen dus dat zal wel halverwege volgende week worden voordat ik wat kan testen....

Moondust welk mobo had jij ook alweer, volgens mij was mijn asus m2avm hdmi niet echt een overclock bord!
De x1250 schijn je trouwens ook aardig te kunnen overclocken!!
http://forums.legitreviews.com/viewtopic.php?t=8577
Abit AN-M2

Fijn bordje, maar volgens mij geen echt overklokbord, want ik heb bij andere borden meer overklokfuncties gezien. Maar goed, good enough for me. En vooralsnog lijkt het een heel stabiel bord. Met overklokken kan ik waarschijnlijk nog wel wat verder gaan.

Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/files/35528.jpg

Zie overigens eerste post van dit topic voor een lijst van mijn hardware, alleen het geheugen en de wifi-kaart zijn gewijzigd.

[ Voor 12% gewijzigd door -Moondust- op 10-11-2007 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyChainsaw
  • Niet online

HappyChainsaw

@ -Moondust-:

Voor je gemoedsrust, bij die groep vogels in de Planet Earth documentaire van 1080p MKV hapert het afspelen hier ook flink, helaas. Die hoge bitrates zijn niet weggelegd voor mijn setup.

Edit: ik kon het toch niet laten om te proberen of een overclock een beetje verschil maakte. Heb hem nu bijna vloeiend bij die vogels, nog net niet 100%, maar het is een enorme verbetering.

Multiplier: Auto -> 11,5
FSB: 200 -> 240
IGX: 400 -> 450

[ Voor 39% gewijzigd door HappyChainsaw op 11-11-2007 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
HappyChainsaw schreef op zondag 11 november 2007 @ 12:28:
@ -Moondust-:

Voor je gemoedsrust, bij die groep vogels in de Planet Earth documentaire van 1080p MKV hapert het afspelen hier ook flink, helaas. Die hoge bitrates zijn niet weggelegd voor mijn setup.

Edit: ik kon het toch niet laten om te proberen of een overclock een beetje verschil maakte. Heb hem nu bijna vloeiend bij die vogels, nog net niet 100%, maar het is een enorme verbetering.

En dan zit je aardig rond de 2700 zoals de 5200 waarop ik zit te wachten :P
Als ik die nou nog een beetje kietel moet het toch lukken lijkt me !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Niet online
k vind t nogal onduidelijk wat je nou precies wel en wat niet kan decoderen met UVD.. heb al meerdere malen gelezen dat je x264 mkv's bijv. niet hardwarematig kan decoderen ermee.. en hoe dat bij nvidia zit weet ik ook niet... de BE-2400 klonk zo aantrekkelijk... maar nu zit ik dan ook te twijfelen wat ik ga doen... ik wilde eigenlijk dus wachten op RS780 met UVD.. en dat met een BE-2400.. maar ja.. k vraag me af of het wel de moeite waard is om erop te wachten... want als ik mkv's wil afspelen dan heb ik op dat moment niets (?) aan dat hele UVD gebeuren... lijkt me dan toch wel beter om niet afhankelijk te zijn daarvan... en dan is de BE-2400 toch net een paar maatjes te licht...?

* Bakove is benieuwd naar de bevindingen van rsvmark met zn 5200+
Heeft dit ook invloed op het afspelen van HD content?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Heren ik voel nu toch enige druk op mijn schouders omtrent het testen van de 5200+ .... :P
Ik wil wel maar wacht nog steeds op azerty voor mijn spulletjes!!!
Mijn vingers kriebelen in ieder geval ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-07 12:47
Naast de Asus P5E-VM HDMI (Intel G35 chipset) komt er ook een Asus P5N-EM HDMI aan met de nF630i/GF7100 chipset. Die is wel de helft goedkoper!

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07 09:09

Mystikal

It never hurts to help!

Wellicht een beetje offtopic, maar toch de vraag.
Ik ben mezelf ook aan het orienteren op een HTPC. Deze moet natuurlijk ook aangesloten worden op (een nog te kopen) versterker. Nu zat ik zelf te twijfelen tussen de Panasonics SA-XR59 en de SA-XR700. De 700 heeft blue-ray ondersteuning, maar in combinatie met een HTPC geeft dat toch geen toegevoegde waarde? Kan iemand hier duidelijkheid in brengen?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 23:30

d0s

sssst

:9 Ik ben al een tijdje op zoek naar een geschikt toetsenbord en er is weinig keus aangezien de dinovo edge van Logitech me te duur is. De Speedlink mediaboard is een optie maar nu zag ik zojuist de logitech mediaboard pro, wat een mooi toetsenbord!

Afbeeldingslocatie: http://www.laptoplogic.com/data/news/images/3189/mediaboard-pro-2.jpg

maaaaar... dit toetsenbord is voor de ps3 (wel usb/bluetooth). Zou dit toetsenbord ook op de pc werken? Ik kan het nergens vinden via google aangezien het een nieuw toetsenbord is en er nog geen gebruikerservaringen zijn!

Heb het al gevonden! dit toetsenbord werkt dus ook gewoon op windows en mac (volgens review cnet). De 'oude' non-pro (grijs) kost €50 en de nieuwere (zoals afgebeeld) ongeveer €70!

[ Voor 14% gewijzigd door d0s op 14-11-2007 22:17 ]

• Distael
Mystikal schreef op woensdag 14 november 2007 @ 20:12:
Nu zat ik zelf te twijfelen tussen de Panasonics SA-XR59 en de SA-XR700. De 700 heeft blue-ray ondersteuning, maar in combinatie met een HTPC geeft dat toch geen toegevoegde waarde? Kan iemand hier duidelijkheid in brengen?
Zolang je HTPC een S/pdif uitgang heeft, heb je verder niets nodig, je sluit de htpc dan gewoon aan op de s/pdif ingang van je versterker, een eventuele BR speler hang je toch in de computer.

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Distael schreef op donderdag 15 november 2007 @ 08:51:
[...]

Zolang je HTPC een S/pdif uitgang heeft, heb je verder niets nodig, je sluit de htpc dan gewoon aan op de s/pdif ingang van je versterker, een eventuele BR speler hang je toch in de computer.
Okay, dan kan ik dus gewoon voor de goedkopere variant gaan van Panasonic. Ik dacht het al, maar wist het niet zeker vandaar mijn vraag. Tsja al die aankopen die ik 'moet' doen... je wordt er toch een beetje onzeker van. :)

Basement Bios ---- Exo-S

• Distael
let wel even op bij het kopen van een versterker. Ga eerst een paar merken luisteren en zeker in combinatie met de boxen die je erbij koopt. Sommige combinaties van versterker-boxen klinken heel schel of hebben teveel bas terwijl anderen juist heel goed samen klinken. (ook afhankelijk van je eigen smaak natuurlijk). Als het om films gaat kun je altijd vragen of je de versterker met de betreffende boxen mag horen. Het is dan wel handig dat als je gaat vergelijken je ook dezelfde stukjes muziek of film bij de hand hebt. Bijvoorbeeld zo'n sample dvd met DTS film en geluid.

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Distael schreef op donderdag 15 november 2007 @ 11:11:
let wel even op bij het kopen van een versterker. Ga eerst een paar merken luisteren en zeker in combinatie met de boxen die je erbij koopt. Sommige combinaties van versterker-boxen klinken heel schel of hebben teveel bas terwijl anderen juist heel goed samen klinken. (ook afhankelijk van je eigen smaak natuurlijk). Als het om films gaat kun je altijd vragen of je de versterker met de betreffende boxen mag horen. Het is dan wel handig dat als je gaat vergelijken je ook dezelfde stukjes muziek of film bij de hand hebt. Bijvoorbeeld zo'n sample dvd met DTS film en geluid.
Bedankt voor de tip. Alleen ik wilde het eigenlijk gewoon bij Panasonic houden. Dus icm de panasonic plasma TH-42PY700 (als ik me niet vergis) en panasonic speakerset (SB-TP1000) en de panasonic versterk (SA-XR59). Maar ik zal hem zeker van te voren even gaan luisteren!

Basement Bios ---- Exo-S

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-07 09:40
Weet er iemand of er een AMD BE-2450 en BE-2500 op de planning staan? Ik kan er zo snel even niets over vinden in de AMD roadmap. Als ik de lijn door trek, zou de BE-2500 op 2.7 GHz draaien met een TDP van 45W. Deze zou dan de snelheid van de 5200+ met de TDP van de BE serie combineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240592

-Moondust- schreef op maandag 17 september 2007 @ 17:26:
Ik heb wederom de configuratie omgegooid. Zie mijn startpost. Een volledig passief gekoelde htpc leek me bij nader inzien toch geen goed idee door met name de kleine ruimte (1,5 cm) tussen de bovenkant van de HFX kast en de volgende verdieping in mijn rack. De opstijgende lucht zou hierdoor niet goed weg kunnen. Samen met het feit dat de passief gekoelde htpc ongeveer 500 euro extra kast heb ik besloten ervan af te zien. Met wat aanpassingen is de Antec Fusion Black ook vrij stil te maken.
Moondust, je hebt een geweldige topic gestart en ik heb alles gelezen en bekeken. Net als jou wil ik een htpc zonder concessies aan beeld- en geluidskwaliteit, ook bij HD-content via internet, en niet te vergeten een stille PC.
We zijn nu 2 maanden verder na je laatste config-update en je hebt er een in elkaar gezet. Zou je met de kennis van sindsdien je config op onderdelen wijzigen?
Ik wil namelijk in principe je config kopieren, maar naar de inzichten van vandaag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet niet of dit een beetje off-topic is,maar probeer het toch maar.
In mijn HTPC met Moondust-specs wil ik ook tv kunnen kijken van zowel mijn irdeto-satelliet-kaart (met canaldigitaal-abb en ook BBC-HD) als mijn digitale smartcard van Casema, en uiteraard programma's opnemen, gebruik maken van Timeshift. Ik ga ervan uit dat dit laatste allemaal geregeld is binnen MCE, maar heeft iemand daar (goede of slechte) ervaringen mee?
Ik stel me voor dat ik ipv een analoge TV-kaart hier dus 2x floppydtv (1 met dvb-c en 1 met dvb-s) zal moeten installeren? En dat ik mijn casema-decoder dus niet meer nodig heb?
Heeft er iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
Zo, afgelopen vrijdag de volgende config besteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1Abit F-I90HD€ 86,90€ 86,90
1Adata AD2800001GOU-DK€ 45,90€ 45,90
1Antec NSK2400 (mATX, 380W, Zilver/Zwart)€ 84,50€ 84,50
1Intel Core 2 Duo E2180€ 69,55€ 69,55
1Microsoft Media Center Remote & Receiver 2005 UK€ 20,34€ 20,34
1Microsoft Remote Keyboard ( for Media Center Edition )€ 21,07€ 21,07
1NEC AD-7170S 18x (Dual-layer, SATA, Zilver)€ 22,84€ 22,84
1Samsung SpinPoint T166, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ)€ 86,35€ 86,35
1Scythe Scythe Ninja Mini€ 29,94€ 29,94
ImporterenTotaal€ 467,39

Hierbij komt nog een een FloppyDTV + AlphaCrypt CAM voor Casema DTV.

De Scythe Ninja Mini past perfect in deze case en heeft waarschijnlijk geen eigen fan nodig: http://www.silentpcreview.com/article754-page5.html

De E2180 wil ik op 3Ghz laten lopen zodat ik met CoreAVC 1080p vloeiend kan afspelen. Het verschil nogal per film, maar met mijn huidige C2D op 3,33Ghz zit ik onder de 40% bij een H.264 1080p bluray backup dus dat moet wel lukken. Lukt het niet, dan gaat er de nieuwe 8400GS met VP3 wanneer die uitkomt. De huidige heeft een VP2 en is niet op 65nm.

*edit. De nieuwe 8400GS met G98 (D8M) Core komt waarschijnlijk 3 december uit. Hiernaast ook de 8800GTS 512 en 3-way SLI technology.

Specs nieuwe 8400GS:
65nm
533-ball BGA 23mm x 23mm (GB1-64) package
64-bit memory bus width
8 Stream Processor 
4 Texture Filtering Unit 
4 Texture Addressing Unit 
2 ROP
Core clock : 567MHz
Shader clock: 1.4GHz
Supports VP3
Supports HDMI out,HDMI Audio Mixing, DisplayPort

Specs huidige 8400GS:
80nm
64-bit memory bus width
16 Stream Processor 
Core clock : 450MHz
Shader clock: 900MHz

Helft minder shaders, maar wel sneller geclocked. Maar goed, voor HTPC gaat het toch meer op de VP3 :)

[ Voor 8% gewijzigd door Chilly_Willy op 17-11-2007 21:27 ]

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
Anoniem: 240592 schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 19:15:
Ik weet niet of dit een beetje off-topic is,maar probeer het toch maar.
In mijn HTPC met Moondust-specs wil ik ook tv kunnen kijken van zowel mijn irdeto-satelliet-kaart (met canaldigitaal-abb en ook BBC-HD) als mijn digitale smartcard van Casema, en uiteraard programma's opnemen, gebruik maken van Timeshift. Ik ga ervan uit dat dit laatste allemaal geregeld is binnen MCE, maar heeft iemand daar (goede of slechte) ervaringen mee?
Ik stel me voor dat ik ipv een analoge TV-kaart hier dus 2x floppydtv (1 met dvb-c en 1 met dvb-s) zal moeten installeren? En dat ik mijn casema-decoder dus niet meer nodig heb?
Heeft er iemand advies?
Ik zou precies doen wat je zelf voorsteld. 2x FloppyDTV, 1x DVB-C en 1x DVB-S2. Deze werken met MCE aangezien ze een DVB-T kaart emuleren.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rsvmark schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 22:09:
Heren ik voel nu toch enige druk op mijn schouders omtrent het testen van de 5200+ .... :P
Ik wil wel maar wacht nog steeds op azerty voor mijn spulletjes!!!
Mijn vingers kriebelen in ieder geval ....
Ik wil er nog wel een schepje bovenop doen hoor: ook mijn hoop is gevestigd op jouw test!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
Hier hebben ze 2 FloppyDTV's in een Vista MCE bak gezet.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 01:04
Chilly_Willy schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 20:51:
Zo, afgelopen vrijdag de volgende config besteld:
[knip]
Mooi systeem, ik ben erg benieuwd naar je ervaringen. Ik ben op dit moment bezig om voor mijn vader een mediacenter samen te stellen. Geen geintjes met overclocken, het moet gewoon in één keer werken. Jouw samenstelling ziet er verleidelijk uit, maar ik heb een paar vraagjes na jouw configuratie vergeleken te hebben met die van de TS:

Waarom heb je ervoor gekozen geen losse videokaart te kopen? En waarom heb je gekozen voor een Intel processor? Is deze net zo zuinig als die 45W AMD?

[ Voor 76% gewijzigd door posttoast op 18-11-2007 14:07 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
HappyChainsaw schreef op zondag 11 november 2007 @ 12:28:
@ -Moondust-:

Mooi resultaat. Ik kan de multiplier niet wijzigen, waarschijnlijk door een lock. De 2600MHz haal ik wel, maar de vogels vliegen dan nog steeds niet vloeiend voorbij, alhoewel het een stevige verbetering is t.o.v. de 2100MHz. Maar goed, ik denk dat de gemiddelde 1080p rip van 8,5GB prima zal draaien. Zelfs alles 12GB 1080 DTS MKV-bestanden spelen tot nu toe gewoon vloeiend af. Alleen de 1080p versie van Planet Earth is op enkele schaarse momenten wat teveel van het goede. Kortom, naar schatting ongeveer 95% van alle 1080p MKV-content van internet is zonder problemen af te spelen op een BE-2350, met een beetje overklok loopt dat percentage alleen nog maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Bakove schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 21:56:
k vind t nogal onduidelijk wat je nou precies wel en wat niet kan decoderen met UVD.. heb al meerdere malen gelezen dat je x264 mkv's bijv. niet hardwarematig kan decoderen ermee.. en hoe dat bij nvidia zit weet ik ook niet... de BE-2400 klonk zo aantrekkelijk... maar nu zit ik dan ook te twijfelen wat ik ga doen... ik wilde eigenlijk dus wachten op RS780 met UVD.. en dat met een BE-2400.. maar ja.. k vraag me af of het wel de moeite waard is om erop te wachten... want als ik mkv's wil afspelen dan heb ik op dat moment niets (?) aan dat hele UVD gebeuren... lijkt me dan toch wel beter om niet afhankelijk te zijn daarvan... en dan is de BE-2400 toch net een paar maatjes te licht...?

* Bakove is benieuwd naar de bevindingen van rsvmark met zn 5200+

[...]

Heeft dit ook invloed op het afspelen van HD content?
UVD kan MKV-bestanden niet versnellen, althans MOMENTEEL nog niet. wellicht dat het een softwarekwestie is en de ondersteuning binnenkort beschikbaar wordt. Als je daar niet op wil wachten/gokken dan zal je een snelle proc moeten kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Anoniem: 240592 schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 18:29:
[...]

Moondust, je hebt een geweldige topic gestart en ik heb alles gelezen en bekeken. Net als jou wil ik een htpc zonder concessies aan beeld- en geluidskwaliteit, ook bij HD-content via internet, en niet te vergeten een stille PC.
We zijn nu 2 maanden verder na je laatste config-update en je hebt er een in elkaar gezet. Zou je met de kennis van sindsdien je config op onderdelen wijzigen?
Ik wil namelijk in principe je config kopieren, maar naar de inzichten van vandaag!
Zoals bekend loopt niet alle 1080p content vloeiend, dus ik zou meer inzetten op een proc die alles zelf kan afhandelen. Voor de rest is alles naar wens. Beeld en geluid zijn fenomenaal, zelfs op een projector met 1024x576 output. Overigens heb ik Team Extreme PC6400 cas4 geheugen en niet het OCZ geheugen en een Linksys wifi-kaart ipv die van Asus.

Kortom, alleen het probleem met 1080p content zou ik met andere hardware aanpakken, voor de rest is alles perfect.

Oja, alleen het display van de Antec Fusion Black is niet om over naar huis te schrijven. Ik denk dat ik het contrast nog veel lager ga zetten, of uit. Ik had nog foto's beloofd, die volgen nog, dan kan je zelf een oordeel vellen.

[ Voor 9% gewijzigd door -Moondust- op 18-11-2007 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Luuk1983 schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 15:20:
Helemaal mee eens. Ik vind de beeldkwaliteit van de 150 behoorlijk slecht. Ik draai hier zelf MCE 2005. Ik weet niet of er betere kaarten zijn, maar de tuner van me TV zelf geeft toch echt extreem veel beter beeld.
Ik kan dit ook onderschrijven, de beeld kwaliteit van de Hauppage 150 is echt dramatisch slecht soms, echt een afrader voor HTPC's. Ik ga binnenkort maar eens op opzoek naar een betere kaart, want nu beleef ik er niet zoveel plezier aan.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyphrax
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04-2023
Welke aflevering van Planet Earth testen jullie mee?
Ik ben benieuwd hoe komend weekend mijn nieuwe HTPC er mee omgaat.

Hebben er al mensen ervaring met de HDMI aansluiting vd GA-MA69GM-S2H?
Ik vraag me af of alle vormen van audio er over gestuurd worden. Kijken of ik het verschil hoor tussen TrueHD audio en DTS.

Any sufficiently advanced technology is equivalent to magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Zyphrax schreef op zondag 18 november 2007 @ 14:41:
Welke aflevering van Planet Earth testen jullie mee?
Ik ben benieuwd hoe komend weekend mijn nieuwe HTPC er mee omgaat.

Hebben er al mensen ervaring met de HDMI aansluiting vd GA-MA69GM-S2H?
Ik vraag me af of alle vormen van audio er over gestuurd worden. Kijken of ik het verschil hoor tussen TrueHD audio en DTS.
Ik heb dit weekend mijn asus m2a vm hdmi omgewisseld met dit gigabyte mobo.
Moet zeggen dat de hdmi en standby "out of the box" werkt echt een verademing!!

Ik heb dus voor de geintereseerden :P de 5200 erin zitten en zal binnenkort wat testjes doen. Mijn eerste indruk is wel dat ie wat warmer wordt en ben bang dat dat passief niet gaat lukken maar dat gaan we gewoon proberen. Wellicht moeten de case fans een standje omhoog maar dan ga ik ze horen dus betekend dat er daarvoor weer andere ingezet moeten worden :|

Waar ik wel tegenaanloop is het volgende:
Als ik via de software van realtek dts test, ziet mijn onkyo dat ook.
Als ik echter in vista media center dts afspeel ziet mijn onkyo een pcm signaal binnenkomen?
Iemand die weet waar ik dat kan instellen?

Heb nu vista ultimate 32 bits
haali media splitter
fddshow
ac3 (ook maar geprobeert toen het niet lukte!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-Moondust- schreef op zondag 18 november 2007 @ 14:29:
[...]

Zoals bekend loopt niet alle 1080p content vloeiend, dus ik zou meer inzetten op een proc die alles zelf kan afhandelen. Voor de rest is alles naar wens. Beeld en geluid zijn fenomenaal, zelfs op een projector met 1024x576 output. Overigens heb ik Team Extreme PC6400 cas4 geheugen en niet het OCZ geheugen en een Linksys wifi-kaart ipv die van Asus.

Kortom, alleen het probleem met 1080p content zou ik met andere hardware aanpakken, voor de rest is alles perfect.

Oja, alleen het display van de Antec Fusion Black is niet om over naar huis te schrijven. Ik denk dat ik het contrast nog veel lager ga zetten, of uit. Ik had nog foto's beloofd, die volgen nog, dan kan je zelf een oordeel vellen.
Je antwoord is duidelijk, bedankt. Je suggereert dus een processor oplossing, met als nadeel natuurlijk (we achten de test van rsvmark af!) de noodzakelijke actievere koeling met bijbehorend geluid. Zou een andere videokaart (met betere / eigen decoding van HD-content) nog een alternatief zijn? Of is degeen die jij hebt gewoon de beste? (Je hebt er kennelijk veel onderzoek naar gedaan?)
In elk geval bedankt voor het meedenken. Ben benieuwd of je hier nog iets over kan zeggen. Voor de rest ga ik gewoon op jouw research af en jouw installatie kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Trouwens heb bij dit bord ook een floppydtv gestoken.
Werkt opzich goed maar heb er niet bij stilgestaan dat mce niet met hd overweg kan, tenminste dat lees ik nu her en der.
Weet iemand hier een oplossing voor??
Oja en voor het op volgorde zetten van de 170 kanalen want ik heb geen duim meer over en de entertoetst van mijn harmony 885 is ook gelijk door zijn levensduur heen.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rsvmark schreef op zondag 18 november 2007 @ 16:18:
Trouwens heb bij dit bord ook een floppydtv gestoken.
Werkt op zich goed maar heb er niet bij stilgestaan dat mce niet met hd overweg kan, tenminste dat lees ik nu her en der.
Weet iemand hier een oplossing voor??
MCE kan inderdaad niet overweg met de HD-kanalen, maar ik heb gelezen via de verwijzing van Chilly-Willy (zie diens post 18 november, betreft een verwijzing naar 2 flopyydtv's in een mce-bak), dat DigitalEverywhere (de fabrikant van floppydtv) een software-viewer meelevert, waardoor je die kanalen wel kunt zien (naar ik aanneem in HD-resolutie, maar dat laatste weet ik eigenlijk niet...) Je zou dus zeggen dat die oplossing er voorlopig is (totdat MCE een uodate krijgt waarin dit probleem wordt geregeld). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rsvmark schreef op zondag 18 november 2007 @ 15:58:
[...]

Ik heb dit weekend mijn asus m2a vm hdmi omgewisseld met dit gigabyte mobo.
Moet zeggen dat de hdmi en standby "out of the box" werkt echt een verademing!!
Hoe zo een verademing? Wat was dan het verschil? Snelheid? (en wat bedoel je met standby "out of the box"?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Wat me met de be2350 opviel was de traagheid binnen vista mce.
Deze valt me nu met de 5200 erg mee (wel een kaal systeem nog trouwens!!)

Als mensen specifieke testen gedaan willen hebben mogen ze het zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Anoniem: 240592 schreef op zondag 18 november 2007 @ 16:38:
[...]

Hoe zo een verademing? Wat was dan het verschil? Snelheid? (en wat bedoel je met standby "out of the box"?)
Nou bij de asus werd het niet gelijk goed herkend en was ik verplicht om er een monitor aan te hangen om de hdmi uitgang weer als primair te zetten en dus op 1080P.
Nu heb ik wel alles geinstalleerd met een monitor maar toen ik hem op mijn sony lcd aansloot via hdmi was het gelijk goed.
Ook de standby was met de asus een gepuzzel. Jumpers op het mobo (zodat ze spanning krijgen in standby) en dan ook onder vista (standby tool). Nu met de gigabyte geef je in de bios aan dat de usb poorten de pc uit standby mogen halen en het werkte gelijk!

En over die hd kanalen klopt ook wel, de viewer van digital everywhere kan idd de hd kanalen tonen maar zie dit toch het liefst zo snel mogelijk in mce. Oh en onderschat dat op volgorde zetten niet!!!! Kom er net achter dat per ongeluk alles verwijderd heb dus moet er weer aan geloven 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyphrax
rsvmark schreef op zondag 18 november 2007 @ 16:47:
[...]

Nou bij de asus werd het niet gelijk goed herkend en was ik verplicht om er een monitor aan te hangen om de hdmi uitgang weer als primair te zetten en dus op 1080P.
Nu heb ik wel alles geinstalleerd met een monitor maar toen ik hem op mijn sony lcd aansloot via hdmi was het gelijk goed.
Ook de standby was met de asus een gepuzzel. Jumpers op het mobo (zodat ze spanning krijgen in standby) en dan ook onder vista (standby tool). Nu met de gigabyte geef je in de bios aan dat de usb poorten de pc uit standby mogen halen en het werkte gelijk!

En over die hd kanalen klopt ook wel, de viewer van digital everywhere kan idd de hd kanalen tonen maar zie dit toch het liefst zo snel mogelijk in mce. Oh en onderschat dat op volgorde zetten niet!!!! Kom er net achter dat per ongeluk alles verwijderd heb dus moet er weer aan geloven 8)7
Op volgorde zetten is een ellende ja. Wat ik zelf een keer gedaan heb is alle kanalen laten scannen (ik heb zelf 2x FireDTV DVB-S), daarna alle kanalen die ik niet interessant vind aan de exclusion list toegevoegd. Dat is deze registry key:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\MediaCenter\Service\GLID\ExclusionList

Als je daar de naam van een kanaal in zet, dan wordt hij bij een scanronde overgeslagen. Kortom 1x alles scannen, veel onzin kanalen excluden, delete all channels, opnieuw scannen.

===

Zelf installeer ik ook altijd MediaControl, dat zorgt ervoor dat je alle video's die door FFDshow gedecodeerd worden kan door/terugspoelen.

===

Waarschijnlijk domme vraag, maar heb je de HDMI audio device wel als primair device gezet. Zou een verklaring kunnen zijn dat de Realtek testtool het wel doet en Vista MCE niet. Andere players al geprobeert?

===

Ik ben benieuwd naar tests met HD materiaal. Trekt de 5200+ 1080P op hoge bitrate fatsoenlijk?
Volgend weekend ga ik lekker zelf klussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
posttoast schreef op zondag 18 november 2007 @ 14:06:
[...]

*knip*

Waarom heb je ervoor gekozen geen losse videokaart te kopen? En waarom heb je gekozen voor een Intel processor? Is deze net zo zuinig als die 45W AMD?
Een losse videokaart kan best goed werken met het versnellen van het decoderen van HD content, maar er is geen garantie dat het in elke software werkt en dat het ook met alles overweg kan. Vandaar ook dat ik voor een intel cpu gekozen heb, is gewoon veel sneller en veel beter overclockbaar. Het is leuk hoor, besparen op je stroomverbruik, maar niet wanneer hij je content niet vloeiend afspeelt.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
Anoniem: 240592 schreef op zondag 18 november 2007 @ 16:35:
[...]

MCE kan inderdaad niet overweg met de HD-kanalen, maar ik heb gelezen via de verwijzing van Chilly-Willy (zie diens post 18 november, betreft een verwijzing naar 2 flopyydtv's in een mce-bak), dat DigitalEverywhere (de fabrikant van floppydtv) een software-viewer meelevert, waardoor je die kanalen wel kunt zien (naar ik aanneem in HD-resolutie, maar dat laatste weet ik eigenlijk niet...) Je zou dus zeggen dat die oplossing er voorlopig is (totdat MCE een uodate krijgt waarin dit probleem wordt geregeld). :)
Klopt, Wat betreft HD ondersteund MCE alleen ATSC tuner kaarten. Dit is de standaard voor DTV content via de ether in de VS en Korea. In de VS is het zelfs verplicht om een ATSC tuner in elke tv in te bouwen!

[ Voor 4% gewijzigd door Chilly_Willy op 18-11-2007 21:54 ]

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chilly_Willy schreef op zondag 18 november 2007 @ 21:48:
[...]

Een losse videokaart kan best goed werken met het versnellen van het decoderen van HD content, maar er is geen garantie dat het in elke software werkt en dat het ook met alles overweg kan. Vandaar ook dat ik voor een intel cpu gekozen heb, is gewoon veel sneller en veel beter overclockbaar. Het is leuk hoor, besparen op je stroomverbruik, maar niet wanneer hij je content niet vloeiend afspeelt.
Tja, nou breng me je me toch aan het twijfelen! Ik wil eigenlijk de specs van TS, maar ook die raadt mij een betere processor aan als ik geen problemen wil met de HD-content. Nou vind ik van de voordelen van die config de grotendeels passieve koeling; is met de Intel dat ook nog mogelijk, of is in jouw config er (dus) meer geluidsproductie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyphrax
Met de professional edition van CoreAVC (multithreaded) is het sowieso toch geen probleem? Met een beetje krachtige dual core AMD (5000+ / 5200+) moet het dan prima lukken, toch?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Zyphrax schreef op maandag 19 november 2007 @ 00:53:
Met de professional edition van CoreAVC (multithreaded) is het sowieso toch geen probleem? Met een beetje krachtige dual core AMD (5000+ / 5200+) moet het dan prima lukken, toch?.
Heb hem net gedownload dus weet het straks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyChainsaw
  • Niet online

HappyChainsaw

Met CoreAVC Pro, de Gigabyte Gigabyte GA-MA69GM-S2H en een X2 BE-2400 is bijna alles in 1080p goed af te spelen. Ik ben nu ruim 30 films en documentaires in HD verder (de schijven moesten nodig opgeruimd ;)). Alleen de x264 mkv van Planet Earth, met name aflevering 1, ging niet direct lekker. Na wat getweakt te hebben is het zeker goed te kijken zonder merkbaar gestotter. Dat laatste trad overigens alleen op bij de paar heel intensieve scènes met honderden vogels en vleermuizen in beeld. 1080p rips van films (de grootste bestanden gingen tot ongeveer 9 GB) en HD-DVD en Blu-Ray iso's zijn geen enkel probleem. Ik moet wel zeggen dat ik ze van een snelle netwerkshare afspeel.

Diegenen die denken dat een snelle CPU alles oplost: ik denk dat je dan wel richting de 3 GHz en hoger moet gaan voor een AMD X2. De BE-2400 geOC't naar 2,7 GHz had Planet Earth nog net niet perfect op het scherm (rond de 20 fps in de zware stukken). Persoonlijk zet ik mijn zinnen op de komst van betere hardware- en softwareacceleratie.

De komende tijd zullen er langzamerhand meer films opduiken met de hoge bitrates als van Planet Earth, maar voorlopig red ik me wel. Ik ga ervan uit dat er volgend jaar betere, universelere kaarten zijn met volledige hardwareacceleratie voor full HD dan alleen de huidige HD2600 en de paar nVidia kaarten. En dikke kans dat er nieuwe chipsets en moederborden verschijnen die on board al zo goed in HD zijn dat een nieuwe plank ook zal volstaan. Dat zou nog wel eens een goedkopere en veel zuiniger upgrade kunnen zijn ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Kun je eens aangeven wat je nu precies aan software geinstalleerd hebt om alles af te kunnen spelen?
Heb het idee dat ik nog al eens teveel installeer en dat dat het ook allemaal wat trager maakt.

voorbeeld: Haali media splitter, cccp codec pack, coreavc, media player classic, ac3, powerdvd, enz enz

Ben nu bezig met een clean install van vista en heb net coreavc gekocht ( O-) )

[ Voor 16% gewijzigd door rsvmark op 19-11-2007 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xs4me
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-06 17:35
Ik ben ook aan het orienteren voor een HTPC en heb veel gehad aan dit topic, waavoor dank :)

Ik zat te kijken naar die MSI Media Live en dat is toch een zeer aantrekkelijke optie m.b.t. de prijs. Voor 320,- ben je klaar. Wat zijn de nadelen hiervan dan als ik zie dat iedereen zo'n 700 - 1000 euro uitgeeft aan een zelf samengesteld HTPC systeem?

Ik snap wel dat je dan meer vrijheid hebt wat een zeer goede reden is, maar even los daarvan, wat kan de MSI Media Live bijvoorbeeld niet? Kan hij gewoon 1080p afspelen zonder problemen en wordt de audio ook goed doorgegeven ?

Ik moet zeggen dat de looks van de MSI me helemaal niet aanspreekt hoor. Dan heb ik liever de D-Vine of Fusion bijvoorbeeld, maar ik ben wel in 1x klaar voor een mooie prijs.

Ik zoek gewoon een HTPC voor zo min mogelijk geld die HD afspeelt, met als enige secundair overwegingen de looks (kast) en evt. offie stil is, maar zoals gezegd, secundair.
Meer eisen heb ik niet eigenlijk, iemand suggesties / tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:18

JvS

Ik heb hem zelf ook

HappyChainsaw schreef op maandag 19 november 2007 @ 12:11:
De komende tijd zullen er langzamerhand meer films opduiken met de hoge bitrates als van Planet Earth, maar voorlopig red ik me wel.
Hoe kom je daar nu bij? Codecs worden alleen maar effcicienter hoor. Ik zie juist een tegenovergestelde trend. Waar je vroeger tot wel 20mbit nodig had (Mpeg2), zie ik nu al hele mooie HD films die maar 5Mbit/sec nodig hebben om tot een goed resultaat te komen (H.264). Dit gaat echt niet omhoog (dat ze op HD-DVD's 25mbit gebruiken is puur omdat het kan, niet omdat het moet en dat ze ook gepost worden is IMO hetzelfde als een 640kbps mp3 gebruiken. zogenaamde "puristen" die menen enorme verschillen te zien met normale kwaliteit).
Ik ga ervan uit dat er volgend jaar betere, universelere kaarten zijn met volledige hardwareacceleratie voor full HD dan alleen de huidige HD2600 en de paar nVidia kaarten.
Die acceleratie is er allang. Alleen de uitvoering dmv goede drivers en codecs die goed op elkaar ingespeeld zijn nog niet.

Daar is het wachten dus op!

[ Voor 7% gewijzigd door JvS op 19-11-2007 15:57 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyphrax
rsvmark schreef op maandag 19 november 2007 @ 12:36:
Kun je eens aangeven wat je nu precies aan software geinstalleerd hebt om alles af te kunnen spelen?
Heb het idee dat ik nog al eens teveel installeer en dat dat het ook allemaal wat trager maakt.

voorbeeld: Haali media splitter, cccp codec pack, coreavc, media player classic, ac3, powerdvd, enz enz

Ik gebruik zelf K-Lite Mega Codec Pack. Maar selecteer dan effectief alleen FFDShow, Haali (zit ook bij CoreAVC in de install overigens) en nog een paar codecs (minimal without player is een goed begin).

Codec Packs hebben een beetje een slechte naam gekregen omdat veel mensen er maar een mix van codecs van maken. Voordeel van K-Lite Mega Codec Pack is dat ze up to date blijven en een stabiele versie van FFDshow bevatten en een paar tweaks.

Downloads vind je op http://www.codecguide.com

==

Ik zat nog te denken over je vorige probleem met geluid. Had je toevallig de DTS connect opties aanstaan? Daarbij neemt de chip ook al de decodering van de audio voor zn rekening.

[ Voor 8% gewijzigd door Zyphrax op 19-11-2007 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Ik heb nu coreavc (idd inclusief Halli media splitter) en ffdshow en speel nu alles af in mce!!

MOet zeggen dat die coreavc erg goed werkt. Hiervoor had ik moeite met de band of brothers film (1080P MKV file) en die speelt nu goed af!!

Draai nu de stability test van everest.
Met fan op de mini ninja 51 graden en zonder 54 !!

Voor dat geluid probleem ben ik overgestapt op optisch en dat werkt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Anoniem: 240592 schreef op zondag 18 november 2007 @ 16:17:
[...]

Je antwoord is duidelijk, bedankt. Je suggereert dus een processor oplossing, met als nadeel natuurlijk (we achten de test van rsvmark af!) de noodzakelijke actievere koeling met bijbehorend geluid. Zou een andere videokaart (met betere / eigen decoding van HD-content) nog een alternatief zijn? Of is degeen die jij hebt gewoon de beste? (Je hebt er kennelijk veel onderzoek naar gedaan?)
In elk geval bedankt voor het meedenken. Ben benieuwd of je hier nog iets over kan zeggen. Voor de rest ga ik gewoon op jouw research af en jouw installatie kopieren.
Ik meen dat er momenteel geen kaarten zijn die x264 MKV-bestanden zonder concessies kunnen versnellen. Als je de tijd hebt zou je de ontwikkelingen nog even kunnen afwachten. Andere optie is een snelle proc kiezen. De test van rsvmark met de 5200 lijkt geslaagd. Immers, 54 graden stressed is nog prima. Met die 5200 kan je 99% van alle 1080p content vloeiend afspelen met CoreAVC. Als ik jou was zou ik niet wakker liggen van die resterende 1%. Zelf wacht ik op een betere support op de hardwareversnelling van de ATi 2600pro. Ik heb er alle vertrouwen in dat die support er komt in de loop van 2008.

Het blijft lastig, het kiezen van hardware. Ik had zelf ook nog maanden kunnen wachten, maar ja, dan kan je aan de gang blijven. Als ik het nu over mocht doen zou ik dezelfde config nemen alleen dan met de 5200 proc en 1200 rpm Noctua fans ipv de 800rpm versie. Met Intel procs heb ik geen ervaring. Wellicht is dat ook nog een optie als ze een beetje koel blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
HappyChainsaw schreef op maandag 19 november 2007 @ 12:11:
Met CoreAVC Pro, de Gigabyte Gigabyte GA-MA69GM-S2H en een X2 BE-2400 is bijna alles in 1080p goed af te spelen. Ik ben nu ruim 30 films en documentaires in HD verder (de schijven moesten nodig opgeruimd ;)). Alleen de x264 mkv van Planet Earth, met name aflevering 1, ging niet direct lekker. Na wat getweakt te hebben is het zeker goed te kijken zonder merkbaar gestotter. Dat laatste trad overigens alleen op bij de paar heel intensieve scènes met honderden vogels en vleermuizen in beeld. 1080p rips van films (de grootste bestanden gingen tot ongeveer 9 GB) en HD-DVD en Blu-Ray iso's zijn geen enkel probleem. Ik moet wel zeggen dat ik ze van een snelle netwerkshare afspeel.

Diegenen die denken dat een snelle CPU alles oplost: ik denk dat je dan wel richting de 3 GHz en hoger moet gaan voor een AMD X2. De BE-2400 geOC't naar 2,7 GHz had Planet Earth nog net niet perfect op het scherm (rond de 20 fps in de zware stukken). Persoonlijk zet ik mijn zinnen op de komst van betere hardware- en softwareacceleratie.

De komende tijd zullen er langzamerhand meer films opduiken met de hoge bitrates als van Planet Earth, maar voorlopig red ik me wel. Ik ga ervan uit dat er volgend jaar betere, universelere kaarten zijn met volledige hardwareacceleratie voor full HD dan alleen de huidige HD2600 en de paar nVidia kaarten. En dikke kans dat er nieuwe chipsets en moederborden verschijnen die on board al zo goed in HD zijn dat een nieuwe plank ook zal volstaan. Dat zou nog wel eens een goedkopere en veel zuiniger upgrade kunnen zijn ook.
Ik sluit me aan bij jouw verhaal, alleen dat over de te verwachten hogere bitrates zie ik niet gebeuren. De kwaliteit van de x264 HD-rips vind ik erg goed, een hogere bitrate lijkt dan ook niet nodig. De 1080p 12GB zijn momenteel meer uitzondering dan regel, en die zijn al prima af te spelen met een BE-2400. Problemen zoals bij de 1080p versie van Planet Earth zijn echt een uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyphrax
Moet je eigenlijk alle Gigabyte drivers gebruiken of puur de HDMI drivers + de laatste ATI driver?
Wat hebben jullie gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Ik heb de laatste drivers van de gigabyte site gehaald en twijfel nu nog om de laatste catalyst te installeren, heb eigenlijk geen problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straffe hendrik
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-06 13:21
Moodust...bedankt voor het starten van dit topic. Ik heb er een hoop aan gehad.
Na een aantal avonden puzzelen heb ik een systeem bij elkaar gezocht o.b.v. de antec kast.
Voor de volledigheid
1 Antec Desktop Case Fusion Black mATX 430W (zwart)
1 Arctic S5 Thermal Compound
1 Club3D Videokaart PCI-e Radeon HD2600Pro Pass. 512MB 2xDVI/HDCP
1 Corsair 2x1GB DDR2 SDRAM PC6400 CL4.0 TwinX
1 ICIDU SATA Kabel 0,6m
1 Intel Core 2 Duo E6850 3.00GHz FSB1333 4MB Box
1 Logitech Desktopset diNovo Edge
1 MSI G33M-FI iG33, SATA2 RAID, GLAN
1 Samsung DVD-/+/RAM SH-S203D 20x/20x/16x Bulk (zwart)
1 Western Digital 750GB SATA300 16MB, WD7500AACS
1 Zalman Clip ZM-CS1 S775 Support voor CNPS7000
1 Zalman Processor Koeler CNPS7000B-Cu AMD & Intel
(TV-Kaart en afstandbediening komt later, ik volg het topic met interesse)

Vista ultimate erop geknald en alles werkt redelijk goed.
Een paar vragen

het is me gelukt om het systeem in slaapstand te krijgen (S3 modus ACPI); de fans gaan keurig af, maar helaas, helaas, met het DiNovo toestenbord krijg ik het systeem niet meer wakker.
Met een losse muis die ik zolang ernaast heb lukt dat wel.
Ligt dit aan het feit dat het een bluetooth toetsenbord is .... of staat er in de bios een instelling verkeerd?

Het DiNovo toetstenbord gaat terug, ik mis een numeriek toetsenbord toch wel heel erg (ik gebruik het systeem niet alleen als HTPC); kon het omruilen voor een DiNovo Media Desktop. Dan is dus alles bluetooth denk ik.....verergert dit mijn 'wakker worden' probleem dan?
Iemand ervaring met de Media Desktop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
-Moondust- schreef op maandag 19 november 2007 @ 19:51:
[...]

Als ik het nu over mocht doen zou ik dezelfde config nemen alleen dan met de 5200 proc en 1200 rpm Noctua fans ipv de 800rpm versie. Met Intel procs heb ik geen ervaring. Wellicht is dat ook nog een optie als ze een beetje koel blijven.
Moondust, je hebt toch de Noctua NF-S12-1200 gekozen. Dit is toch een 1200 rpm fan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
rsvmark schreef op zondag 18 november 2007 @ 15:58:
[...]
Waar ik wel tegenaanloop is het volgende:
Als ik via de software van realtek dts test, ziet mijn onkyo dat ook.
Als ik echter in vista media center dts afspeel ziet mijn onkyo een pcm signaal binnenkomen?
Iemand die weet waar ik dat kan instellen?

Heb nu vista ultimate 32 bits
haali media splitter
fddshow
ac3 (ook maar geprobeert toen het niet lukte!)
Wat voor content speel je af? DVD?
Als je gewoon een video bestand hebt dan moet je ook even in AC3Filter instellen dat het via SPDIF passthrough moet worden verzonden.
Bij Output format, eerste tab:
zet de select op de eerste optie: "As Is (No Change)"
en zet de vink "Use SPDIF" aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
offtopic:
Ik weet dat het hier om het BOUWEN van een HTPC gaat, maar omdat hier veel mensen komen die met een HTPC bezig zijn wil ik deze graag bereiken.

Ik ben namelijk tegen een probleem aangelopen dat nogal raar en onverwacht is en heb deze opgelost. Ik wil iedereen hier voor behoeden.

Ik heb Vista op mijn HTPC geinstalleerd, omdat het toch net wat handiger is dan MCE 2005 is een aantal gevallen. Alleen Media Player 11 in Vista gaf een foutmelding die te maken heeft met DRM. "Windows Media Player cannot play this DVD because there is a problem with digital copy protection between your DVD drive, decoder, and video card. Try installing an updated driver for your video card". Uiteraard helpen nieuwe drivers geen zak.

Waar het aan lag, is dat de DVD speler (een NEC brander) een gehackte firmware had voor het verwijderen van de RIP lock en volgens mij werd ie daarom ook regio vrij. Dat vind Vista dus niet zo leuk... Heerlijk dat DRM. Al mijn legale DVD's deden het niet en de gekopieerde DVD's (die ik veel minder heb dan de legale) deden het allemaal zonder problemen.

Maar goed, niemand zou verwachten dat het aan de firmware van een DVD speler zou kunnen liggen, daarom plaats ik dit hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 18:28
Luuk1983 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 16:21:
offtopic:
Ik weet dat het hier om het BOUWEN van een HTPC gaat, maar omdat hier veel mensen komen die met een HTPC bezig zijn wil ik deze graag bereiken.

Ik ben namelijk tegen een probleem aangelopen dat nogal raar en onverwacht is en heb deze opgelost. Ik wil iedereen hier voor behoeden.

Ik heb Vista op mijn HTPC geinstalleerd, omdat het toch net wat handiger is dan MCE 2005 is een aantal gevallen. Alleen Media Player 11 in Vista gaf een foutmelding die te maken heeft met DRM. "Windows Media Player cannot play this DVD because there is a problem with digital copy protection between your DVD drive, decoder, and video card. Try installing an updated driver for your video card". Uiteraard helpen nieuwe drivers geen zak.

Waar het aan lag, is dat de DVD speler (een NEC brander) een gehackte firmware had voor het verwijderen van de RIP lock en volgens mij werd ie daarom ook regio vrij. Dat vind Vista dus niet zo leuk... Heerlijk dat DRM. Al mijn legale DVD's deden het niet en de gekopieerde DVD's (die ik veel minder heb dan de legale) deden het allemaal zonder problemen.

Maar goed, niemand zou verwachten dat het aan de firmware van een DVD speler zou kunnen liggen, daarom plaats ik dit hier :)
Heb ik ook last van gehad, maar dat systeem heeft een plextor 810SA. Met originele firmware. Is nog niet echt opgelost...

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyChainsaw
  • Niet online

HappyChainsaw

JvS schreef op maandag 19 november 2007 @ 15:56:
[...]
Hoe kom je daar nu bij? Codecs worden alleen maar effcicienter hoor. Ik zie juist een tegenovergestelde trend. Waar je vroeger tot wel 20mbit nodig had (Mpeg2), zie ik nu al hele mooie HD films die maar 5Mbit/sec nodig hebben om tot een goed resultaat te komen (H.264). Dit gaat echt niet omhoog (dat ze op HD-DVD's 25mbit gebruiken is puur omdat het kan, niet omdat het moet en dat ze ook gepost worden is IMO hetzelfde als een 640kbps mp3 gebruiken. zogenaamde "puristen" die menen enorme verschillen te zien met normale kwaliteit).
-Moondust- schreef op maandag 19 november 2007 @ 19:57:
[...]
Ik sluit me aan bij jouw verhaal, alleen dat over de te verwachten hogere bitrates zie ik niet gebeuren. De kwaliteit van de x264 HD-rips vind ik erg goed, een hogere bitrate lijkt dan ook niet nodig. De 1080p 12GB zijn momenteel meer uitzondering dan regel, en die zijn al prima af te spelen met een BE-2400. Problemen zoals bij de 1080p versie van Planet Earth zijn echt een uitzondering.
Jullie hebben gelijk dat er steeds minder nodig is. Maar kijk naar een paar jaar terug: toen deed men nog zijn best om films om te zetten naar bijvoorbeeld een mooie xvid of divx met ac3 van rond de 700 MB, wat in kwaliteit soms niet voor een DVD onderdeed. Tegenwoordig worden de meeste films als complete DVD-iso's het web opgeslingerd. Zodra de beschikbare bandbreedte en de verkrijgbaarheid van HD/Bly-Ray schijfjes verder toeneemt, zullen er ook steeds meer van die "lompe" postings komen in plaats van mooi geëncodeerde rips. Maar we raken een beetje off topic ;).
Zyphrax schreef op maandag 19 november 2007 @ 20:11:
Moet je eigenlijk alle Gigabyte drivers gebruiken of puur de HDMI drivers + de laatste ATI driver?
Wat hebben jullie gedaan?
Ik heb de laatste drivers van de site gedownload. Bios naar F3, laatste Ati drivers, aardig aantal updates voor Vista... Ik draai Home Premium 32-bits, btw.
De codecs en filters (uit mijn hoofd):
  • AC3 filter (ingesteld dat alles via de optische uitgang eruit gaat naar mijn receiver)
  • CCCP, maar let op: alleen CoreWAVpack, Media Player Classic, vsfilter, MPEG2 decoder (juist geen ffdshow dacht ik)
  • CoreAVC Pro 1.6 met Haali Media Splitter
  • Met RadLight Filter Manager 1.5 (run as administrator!) onder DirectShow Filters CoreAVC instellen op MERIT_PREFERRED+1
Met het schermpje van de Antec Fusion ben ik nog steeds aan het knoeien. Ik heb vrij snel een betere MCE IR-ontvanger aangesloten en in de VFD-driver ingesteld dat die het IR-signaal met rust moet laten. In de bios iets van "USB Legacy mode" ingesteld. Met de witte Philips MCE remote werkt standby prima. Het VFD schermpje is een paar keer vastgelopen en je moet dan echt de stekker uit het stopcontact trekken om het te resetten. Verder herkent de VFD-driver mijn geluidskaart niet (misschien omdat ik alleen de SP-DIF gebruik?) De grote volumeknop is daardoor een mooie decoratie geworden. Het backlight van het VFD heb ik op minimaal ingesteld, maar nog vind ik het te opvallend. De software en drivers ervoor zijn nog niet uitontwikkeld. De laatste bèta met iMON software bracht niet veel verbetering. Maar hij is behoorlijk stil. Ik hoor hem alleen 's avonds laat zachtjes draaien als ik er dichtbij kom om het laatste licht uit te doen. Er loopt een apart topic over.

Edit:
In Media Player Classic kan je mooi zien wat er gebruikt wordt voor het decoderen van x264: kies Play > Filters > als het goed is, staat CoreAVC ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xs4me
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-06 17:35
@ Moondust: Doet de M-Audio revolution wat je graag wilde? Automatische herkenning en puur doorgestuurd naar je receiver? Waar heb je hem overigens gekocht, ik vind hem nergens, ook niet in de tweakers pricewatch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-07 23:32
Jullie hebben hier allemaal best exotische HTPC's. Valt er niks leuks te maken tot 300-350 euro inclusief een TV-kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
hello_moto schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 20:00:
Jullie hebben hier allemaal best exotische HTPC's. Valt er niks leuks te maken tot 300-350 euro inclusief een TV-kaart?
zeker weten.

Ik gebruik een

s939 3200+
2x512 DDR400
GF 7300GS
en een hele hoop harde schijfruimte :)

Als je dat nu tweedehandskoopt ben je voor 150E klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-07 08:57

bosaap22

Doing things I'm good at.

Kurios schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 23:39:
[...]

zeker weten.

Ik gebruik een

s939 3200+
2x512 DDR400
GF 7300GS
en een hele hoop harde schijfruimte :)

Als je dat nu tweedehandskoopt ben je voor 150E klaar.
Het probleem is dat je dan niet op de toekomst bent voorbereid, zoals de topictitel aangeeft.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Ja hoor als je je eisen niet te hoog stelt is dat goed te doen.

Ben intussen met mijn vierde media center bezig en de vorige waren helemaal niet zo exotisch :P (als deze dat al is...)

Maar als het je eenmaal bevalt is mijn ervaring dat je steeds meer mogelijkheden qua afspeelformaten wilt hebben. Zeker als je overstapt op een full hd scherm en eventueel digitale tv wordt het een exotisch beestje als je dat volledig wil benutten!

Eertse htpc:
Oude standaard kast
XP2200+
Windows xp media center
Brandertje
klein hd-je
1 analoog tv kaart
aangesloten op een crt
afspelen van vnl divx

Tweede htpc
Zelfde kast
XP3000+
Windows xp media center
Brandertje
Grotere hd
2e analoge tv kaart erbij
aangesloten op een lcd pc monitor
Afspelen van divx en dvd's

Derde htpc
Fusion kast
be-2350
Vista en xp media center afgewisseld vanwege prestaties
Nieuw brandertje
Nog grote hd
1 analoge kaart (wist dat er digitaal aan zat te komen)
Aangesloten op een full hd sony 46'
Afspelen van vnl dvd's en 720P en 1080P

Vierde en huidige htpc
Fusion kast
amd 5200+ 65w
Vista ultimate 32 bits
Zelde brandertje
zelfde hd
1 floppydtv digitale tv kaart
Zelfde lcd
Afspelen van 1080P _/-\o_

Toekomstige plannen:
Tweede floppydtv want bevalt erg goed
waarschijnlijk apparte videokaart zodat games gespeelt kunnen worden op de 46' :9

[ Voor 3% gewijzigd door rsvmark op 21-11-2007 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239462

rsvmark schreef op maandag 19 november 2007 @ 12:36:

Ik heb al 3 jaar een media pc' tje in gebruik, je vroeg naar alleen de software maar sta me toe ook m'n hardware te posten :*)

Athlon xp 2500
ASUS mobo
ASUS FX5200 (waarvan net de tv out 3 dagen geleden overleden is, vandaar dat ik hier aan het neuzen ben...).
3 HD's, in totaal 800Gb.
Enermax noisetaker 300 Watt
Thermaltake Tsunami PC Case

Om het geheel zo stil mogelijk te maken en toch goed gekoeld (vooral voor de levensduur van de schijven);

De tsunami case werd geleverd met 2 12 cm casefans, ik heb er een fancontroller op gezet en ze draaien nu met 1000 RPM.
Op de CPU heb ik een dikke zalman koeler geplaatst. Zwaar overkill voor een XP 2500, de fanmate staat op z'n laagst en de cpu komt niet boven de 40 graden uit...
De GPU is passief gekoeld.

Het resultaat mag er wezen, zo goed als geruisloos. Noodzakelijk voor iemand die slecht tegen geluid kan 8)7

Aan software gebruik ik:
win xp (overbodige services weg getweakt, http://www.blackviper.com/WinXP/servicecfg.htm)
ffdshow codecs
BS player 1.007?
Power DVD 6
Winamp 2.8
Deamon tools 4
Firefox
ABC (is tevens downloadslaaf)

Het is een eenvoudig ding maar hij doet het goed. HD kan ie niet aan, dus tegen de tijd dat ik een HD scherm koop zal ik moeten upgraden.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 239462 op 21-11-2007 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Niet online
lol.. vind je dat? Denk dat t best meevalt..

Hmm.. for the fun of it maar effe wat geklooid met de pricewatch..

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock 4CORE1333-FULLHD€ 70,25€ 70,25
1Avermedia AverTV Hybrid + FM (PCI)€ 40,83€ 40,83
1Intel Core 2 Duo E2160 (S775, 2x1.80 GHz, 1MB, 800 MHz FSB)€ 64,35€ 64,35
1Kingston KVR667D2N5K2/2G€ 34,89€ 34,89
1Samsung SH-S183A 18x (Dual-layer, SATA, Wit)€ 22,22€ 22,22
1Samsung SpinPoint T166, 250GB (7200rpm, SATAII, 16MB, NCQ)€ 55,-€ 55,-
ImporterenTotaal€ 287,54

Volgens mij heb je dan alleen nog een kast en voeding nodig.. moet wel lukken om dan onder de 350 te blijven toch? Persoonlijk vind ik de Antec NSK-2400 wel leuk voor een budget pc, maar dan kom ik net een paar tientjes boven de 350 uit.. maar goed.. er bestaan goedkopere behuizingen.. als je echt per se onder de 350 wilt blijven..
Ik *denk* dat als je die CPU een schop onder zn kont geeft dat ie dan best wel een heleboel HD materiaal aan kan.. (maar ik heb t zelf niet geprobeerd..)

Variaties:
- Je zou ongeveer 15 eurie kunnen besparen nog door 1 Gb ipv 2Gb geheugen te nemen.. Daar kan je nog wel mee uit de voeten. En het bord heeft genoeg sloten om later uit te breiden.. maar gezien het kleine prijsverschil zou ik meteen voor 2 GB gaan. Misschien dat DDRII 800 ipv 667 nog wat uitmaakt als je wilt oc-en.. dan wordt t wel weer ietsie duurder.. (2 tientjes ofzo)
- Je zou wat euries kunnen besparen door een nog kleinere HDD te nemen.. (maar goed dat lijkt me niet echt handig aangezien films best wat ruimte in beslag kunnen nemen en 250GB krijg je tegenwoordig al best makkelijk vol.. en je levert relatief best veel GB's in voor dat kleine beetje geldbesparing.. ik zou eerder een iets grotere HDD nemen (500GB waarschijnlijk), maar goed.. k moet rekening houden met het budget)
- Ik ben niet zo goed op de hoogte van de kwaliteit van TV-kaarten.. Ik heb een goedkope hybrid kaart neergezet (analog, DVB-T en FM).. maar er bestaan natuurlijk nog een heleboel andere tv-kaarten.. rekening houdend met het budget heb ik deze maar gekozen.. wellicht weet iemand anders een beter alternatief dat binnen je budget past..
- Er bestaan uiteraard een hoop andere mobo's. Gezien het budget leek me dit wel een leuke als ik zo gauw effe naar de prijs/specs kijk... (maar k heb geen ervaring met dit bord)... Maar je kan natuurlijk altijd goedkoper/duurder afhankelijk van je eisen.
- Je zou voor ongeveer 5 eurie meer een E2180 ipv een E2160 kunnen nemen.. dit verschil is zo klein dat ik dat eigenlijk wel zou doen.. Als je nog een paar tientjes extra ervoor over hebt kan je een E4300 nemen.. maar goed zo kan je wel doorgaan met de prijs omhoog gooien voor iets beters.. i.v.m. budget dus een E2160 boxed.. Je zou ook voor ongeveer een tientje minder een E2140 kunnen nemen, maar dan tray (ik kan em niet boxed vinden in de pricewatch). Dan moet je wel een koeler erbij kopen..
- Alternatieve koeling om het systeem stiller te maken.. Dan zou je dus wel die E2140 kunnen nemen.. Ligt eraan hoeveel geld je ervoor over hebt en hoeveel last je hebt van het geluid van een boxed koeler..

Het zijn maar effe wat snelle bedenksels, misschien vinden anderen het een heel gaar systeem.. maar het lijkt erop dat t goed te doen is voor 300-350 eurie hoor..

• Zyphrax
Er is net een nieuwe ATI driver uit: 7.11
Hebben jullie de driver van ATI al eens geprobeert met de onboard X1250?
Of "if it ain't broke don't fix it"-aanpak gebruik gewoon de Gigabyte driver set?

Edit: nog een kleine vraag, wel of niet standaard microsoft codec vervangen door powerdvd codec voor MCE? ik zie gemixte antwoorden. Sommige zeggen dat het onstabiel is, andere mensen zeggen betere HW acceleratie etc.

[ Voor 35% gewijzigd door Zyphrax op 22-11-2007 01:13 ]

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:46
Zyphrax schreef op donderdag 22 november 2007 @ 00:20:
Er is net een nieuwe ATI driver uit: 7.11
Hebben jullie de driver van ATI al eens geprobeert met de onboard X1250?
Of "if it ain't broke don't fix it"-aanpak gebruik gewoon de Gigabyte driver set?

Edit: nog een kleine vraag, wel of niet standaard microsoft codec vervangen door powerdvd codec voor MCE? ik zie gemixte antwoorden. Sommige zeggen dat het onstabiel is, andere mensen zeggen betere HW acceleratie etc.
ik heb de powerdvd codec ook enige tijd gebruikt, maar had toen plots alleen maar last van crashes en artifacts ,dus ik ben weer terug bij de standaard codec van microsoft en die is rete stabiel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Ik denk dat ik van het weekend onderstaand systeem maar eens ga bestellen. Heb topic goed bijgehouden de afgelopen weken/maanden. Als ik me niet vergis heb ik nu toch een stil en energiezuinig systeem? De extra videokaart zit erin zodat ik af en toe ook nog een spel kan spelen op mijn plasma. Verder twijfelde ik nog aan het geheugen. Dit moet toch passen op deze manier?

Systeem wordt aangesloten op een TH-42PY700.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon X2 BE-2400€ 80,95€ 80,95
1Antec Fusion Black€ 150,06€ 150,06
1Asus M2A-VM HDMI, 690G (microATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, VGA, 1394)€ 56,-€ 56,-
1Creative X-Fi Xtreme Audio€ 34,25€ 34,25
2Kingston KVR667D2E5/1G€ 19,84€ 39,68
1Lite-ON LH-20A1S 20x (Dual-layer, Zwart)€ 22,48€ 22,48
1Logitech diNovo Media Desktop Laser€ 145,-€ 145,-
1MSI RX2600XT-T2D512EZ/D3€ 109,95€ 109,95
1Samsung SpinPoint T166, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ)€ 84,90€ 84,90
1Scythe Ninja Plus Rev.B SCNJ-1100P (Socket 478/775/754/939/AM2)€ 34,50€ 34,50
ImporterenTotaal€ 757,77

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
Mystikal schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 12:13:
Ik denk dat ik van het weekend onderstaand systeem maar eens ga bestellen. Heb topic goed bijgehouden de afgelopen weken/maanden. Als ik me niet vergis heb ik nu toch een stil en energiezuinig systeem? De extra videokaart zit erin zodat ik af en toe ook nog een spel kan spelen op mijn plasma. Verder twijfelde ik nog aan het geheugen. Dit moet toch passen op deze manier?

Systeem wordt aangesloten op een TH-42PY700.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon X2 BE-2400€ 80,95€ 80,95
1Asus M2A-VM HDMI, 690G (microATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, VGA, 1394)€ 56,-€ 56,-
1Scythe Ninja Plus Rev.B SCNJ-1100P (Socket 478/775/754/939/AM2)€ 34,50€ 34,50
ImporterenTotaal€ 757,77
Hi Mystikal,

Ik twijfel over de processor koeler. Volgens mijn past de Scythe Ninja Mini net aan in de Antec Fusion. Ik denk dus niet dat deze gaat passen.

Verder zou ik niet voor de Asus M2A-VM HDMI gaan. Deze heeft HDMI en digitaal audio out op een extra insteek kaartje. Dit insteek kaartje moet in de PCI express 16x slot, maar deze is al bezet door je videokaart. Kijk bv eens naar de Gigabyte GA-MA69GM-S2H, en ook naar de posts van rsvmark. Hij heeft het asus moederbord omgeruild voor het gigabyte bord. Tevens heeft iemand bij de product review van het Gigabyte bord dezelfde switch gemaakt.

Voor de processor zou ik toch voor de 5200+ 65W gaan ivm grotere hoveelheid 1080p materiaal wat vloeiend af te spelen is. Deze is tevens passief te koelen middels de Scythe Ninja Mini (54 graden Celcius stressed volgens rsvmark).

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

1975Mark30 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 14:26:
[...]

Hi Mystikal,

Ik twijfel over de processor koeler. Volgens mijn past de Scythe Ninja Mini net aan in de Antec Fusion. Ik denk dus niet dat deze gaat passen.

Verder zou ik niet voor de Asus M2A-VM HDMI gaan. Deze heeft HDMI en digitaal audio out op een extra insteek kaartje. Dit insteek kaartje moet in de PCI express 16x slot, maar deze is al bezet door je videokaart. Kijk bv eens naar de Gigabyte GA-MA69GM-S2H, en ook naar de posts van rsvmark. Hij heeft het asus moederbord omgeruild voor het gigabyte bord. Tevens heeft iemand bij de product review van het Gigabyte bord dezelfde switch gemaakt.

Voor de processor zou ik toch voor de 5200+ 65W gaan ivm grotere hoveelheid 1080p materiaal wat vloeiend af te spelen is. Deze is tevens passief te koelen middels de Scythe Ninja Mini (54 graden Celcius stressed volgens rsvmark).

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Ik ga meteen je suggesties eens even bekijken hoe een en ander zit. En dan dacht ik nog wel dat ik het zo goed gedaan had, maar het kan altijd beter merk ik wel... 8).

Ik zie dat de GA-MA69GM-S2H goede onboard audio heeft. Is het dan nog wel aan te raden om de aparte geluidskaart te gebruiken? Of is dat overbodig. Het komt aan een harman kardon 145 te hangen? Ik heb zelf eigenlijk geen enkele ervaring met geluidskaarten omdat ik tot nu toe altijd voor de onboard ben gegaan.

Inmiddels ziet de setup er nu zo uit.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD AMD Athlon 64 X2 5200+ (AM2, 2x2.7GHz, 2MB, 400MHz Bus, 65W, Boxed) ADO5200DOBOX€ 98,56€ 98,56
1Gigabyte GA-MA69GM-S2H€ 58,96€ 58,96
ImporterenTotaal€ 773,78

[ Voor 62% gewijzigd door Mystikal op 23-11-2007 14:51 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
Mystikal schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 14:35:
[...]

Ik ga meteen je suggesties eens even bekijken hoe een en ander zit. En dan dacht ik nog wel dat ik het zo goed gedaan had, maar het kan altijd beter merk ik wel... 8).

Ik zie dat de GA-MA69GM-S2H goede onboard audio heeft. Is het dan nog wel aan te raden om de aparte geluidskaart te gebruiken? Of is dat overbodig. Het komt aan een harman kardon 145 te hangen? Ik heb zelf eigenlijk geen enkele ervaring met geluidskaarten omdat ik tot nu toe altijd voor de onboard ben gegaan.

Inmiddels ziet de setup er nu zo uit.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD AMD Athlon 64 X2 5200+ (AM2, 2x2.7GHz, 2MB, 400MHz Bus, 65W, Boxed) ADO5200DOBOX€ 98,56€ 98,56
ImporterenTotaal€ 773,78
Ik zou niet voor een aparte geluidskaart gaan. Mocht je niet tevreden zijn dan kan je later altijd nog een geluidskaart aanschaffen. Ik zou zeggen probeer het eerst eens zonder. Dat doe ik ook. Ik ga voor de volgende hardware:

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Fusion V2€ 152,-€ 152,-
1Corsair TWIN2X2048-6400C4€ 70,31€ 70,31
1Logitech diNovo Edge€ 135,42€ 135,42
1NEC AD-7173S 18x (Dual-layer, LabelFlash, SATA, Zwart)€ 24,45€ 24,45
2Noctua NF-S12-1200 (120mm, 17dB, 3/4p, Wit/Rood)€ 15,96€ 31,92
2Samsung SpinPoint T166, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ)€ 84,90€ 169,80
ImporterenTotaal€ 771,36

Dit geheel vul ik aan met 2x floppydtv van digitaleverywhere met 2x een Cam voor dvb-c van Casema.

Is die lite-on wel SATA? Waarom ga je voor de media desktop laser ipv de edge?

[ Voor 28% gewijzigd door 1975Mark30 op 23-11-2007 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

1975Mark30 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 15:02:
[...]

Ik zou niet voor een aparte geluidskaart gaan. Mocht je niet tevreden zijn dan kan je later altijd nog een geluidskaart aanschaffen. Ik zou zeggen probeer het eerst eens zonder. Dat doe ik ook. Ik ga voor de volgende hardware:

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Fusion V2€ 152,-€ 152,-
1Corsair TWIN2X2048-6400C4€ 70,31€ 70,31
1Logitech diNovo Edge€ 135,42€ 135,42
1NEC AD-7173S 18x (Dual-layer, LabelFlash, SATA, Zwart)€ 24,45€ 24,45
2Noctua NF-S12-1200 (120mm, 17dB, 3/4p, Wit/Rood)€ 15,96€ 31,92
2Samsung SpinPoint T166, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ)€ 84,90€ 169,80
ImporterenTotaal€ 771,36

Dit geheel vul ik aan met 2x floppydtv van digitaleverywhere met 2x een Cam voor dvb-c van Casema.

Is die lite-on wel SATA? Waarom ga je voor de media desktop laser ipv de edge?
|:( Omdat ik de verkeerde in de lijst heb gezet... Ik dat dat deze met het 'touchpad' was.. Dammit.

Ik snap helaas nog steeds weinig van het hele floppydtv en cam gebeuren... Heb het topic al wel wat doorgelezen, maar weet er niet het fijne van. Heb je dan geen aparte digitale decorder nodig? Stomme vraag wellicht? Als je tv kijkt moet je dan altijd je pc aan hebben staan? Hoe kun je van zender wisselen, met het toetsenbord? Zoals ik al zei, ik begrijp het nog steeds niet helemaal... :(

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
Mystikal schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 15:50:
[...]

|:( Omdat ik de verkeerde in de lijst heb gezet... Ik dat dat deze met het 'touchpad' was.. Dammit.

Ik snap helaas nog steeds weinig van het hele floppydtv en cam gebeuren... Heb het topic al wel wat doorgelezen, maar weet er niet het fijne van. Heb je dan geen aparte digitale decorder nodig? Stomme vraag wellicht? Als je tv kijkt moet je dan altijd je pc aan hebben staan? Hoe kun je van zender wisselen, met het toetsenbord? Zoals ik al zei, ik begrijp het nog steeds niet helemaal... :(
Dan heb je inderdaad geen aparte digitale decoder meer nodig. Als je er twee hebt, kan je kijken en opnemen tegelijkertijd. Als je tv kijkt moet je inderdaad de pc aan hebben staan. Je kan van zender wisselen met een afstandsbediening en bv met een toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Passen er nog 2 in de fusion kast dan? Zo groot zijn die kasten niet en als ik het goed begreep heb je 2 pci sloten nodig?

Hmmm verder klinkt het wel een beetje interessant, maar om nu altijd je pc weer aan te hebben als je tv kijkt is ook zo wat..

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwoe
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-07 10:32
gebruiken de mede HTPC eigenaren die op vista (media center optie) draaien een engelse of een NL versie.
Ben er nog niet helemaal over uit en 2 licencies aanschaffen om dat te testen lijkt me ook nogal duur.

Of kan je met gemak je OS engels draaien en de media center op NL zetten?

[ Voor 15% gewijzigd door mwoe op 24-11-2007 09:42 ]

Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
mwoe schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 09:41:
Of kan je met gemak je OS engels draaien en de media center op NL zetten?
Windows Vista Ultimate kan in principe languagepacks downloaden waardoor je snel Windows op een andere taal kan zetten. Ik neem aan dat dat ook voor het Media Center geld, maar dat weet ik niet zeker.

Ik gebruik overigens gewoon de Nederlandse versie.

Edit: Ja, als je Vista Ultimate op Engels zet, dan is Media Center ook Engels. Ik heb het even geprobeerd ;) Maar denk eraan: alleen Ultimate heeft languagepacks!

[ Voor 15% gewijzigd door Luuk1983 op 24-11-2007 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-07 20:01
rsvmark schreef op zondag 04 november 2007 @ 21:32:
[...]

Hey ik heb ook het gigabyte bordje in bestelling staan ipv mijn huidige asus m2a vm hdmi.
Dit doe ik omdat ik dan spdif en hdmi onboard heb en de betere onboard sound!
Ik zie hier veel mensen die kiezen voor het gigabyte bord ipv de Asus M2A-VM HDMI. Ik ga zelf waarschijnlijk wel voor de ASUS. Volgens Digitlife is namelijk alleen bij de Asus mogelijk om de DVI poort en de HDMI poort onafhankelijk van elkaar te gebruiken.

Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?
It is worth noting, that M2A-VM HDMI is the only one of all boards based on AMD 690G (and of all boards with integrated graphics in general) that allows organizing independent output of two digital video streams (via DVI and HDMI). All other boards, even those that have ports of both types on their rear panels, only allow using one at a time (of course in addition to an analog-out stream, which is available in any case).
http://www.digit-life.com...ard/asus-m2a-vm-690g.html

[ Voor 4% gewijzigd door _starbuck_ op 24-11-2007 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
Mystikal schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 07:57:
Passen er nog 2 in de fusion kast dan? Zo groot zijn die kasten niet en als ik het goed begreep heb je 2 pci sloten nodig?

Hmmm verder klinkt het wel een beetje interessant, maar om nu altijd je pc weer aan te hebben als je tv kijkt is ook zo wat..
Op het moederbord zitten vier sloten. In de fusion kast zitten vier brackets die ruimte geven voor vier insteek kaarten. De floppydtv kaarten worden via firewire op het moederbord verbonden. Deze zijn niet elektrisch verbonden met de PCI sloten, maar ze nemen wel per stuk een slot/bracket in beslag. In mijn configuratie heb ik nog geen insteek kaarten. De floppydtv kaarten kunnen er dus makkelijk in. In jouw configuratie met zowel videokaart als geluidskaart kunnen er ook nog twee floppydtv kaarten in, maar dan zijn het moederbord en de kast wel vol.

Je pc staat inderdaad aan als je tv kijkt, maar daar is het in mijn ogen ook een htpc voor.... Het is dan natuurlijk wel meteen een harddisk recorder met timeshift functionaliteit. Opnemen en live tv pauzeren bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_eek
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-07 13:00
_starbuck_ schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 12:28:
[...]

Ik zie hier veel mensen die kiezen voor het gigabyte bord ipv de Asus M2A-VM HDMI. Ik ga zelf waarschijnlijk wel voor de ASUS. Volgens Digitlife is namelijk alleen bij de Asus mogelijk om de DVI poort en de HDMI poort onafhankelijk van elkaar te gebruiken.

Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?

[...]

http://www.digit-life.com...ard/asus-m2a-vm-690g.html
Begrijp ik het goed dat als je op je htpc hebt aangesloten:
-een tv toestel met hdmi (plasma/lcd whatever)
-een monitor met dvi
Je niet in staat bent om je monitor op een gelijke resolutie te houden als je films gaat afspelen met bv 720 en 1080?

Ik vraag me trouwens toch af waarom je bijvoorbeeld hdmi wilt gebruiken. Het geluid wil je toch op je hifi set afspelen. DVI en een normale VGA is toch voldoende als deze apart aangestuurd kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoals eenieder hier ook de config waarvoor ik uiteindelijk heb gekozen.

- Antec fusion black (fraaie kast!! maar inderdaad dat display, hè!)
- Gigabyte mobo MA69GM-SH2
- AMD X2 5600+ (89 W): puur ongeduld want 5200+ uitverkocht!
- Scythe Ninja Mini proc koeler
- (system: kon helaas de Noctua koelers niet vinden en kocht per abuis lichtgevend spul....; terug naar Alternate dus!)
- 2GB DDR2-800 dual channel Kingston (twin set)
- Samsung Spinpoint 500 GB
- Samsung DVD-rewriter
- Club3D radeon HD 2600 pro silent: helaas doa kaart, dus daar kan ik weer mee terug......

Ik heb toch de nodige moeite om alles aan de praat te krijgen, maar dat zal me de komende weken wel gaan lukken. Ik vind de koeler van de Ninja toch wel lawaaig: gebruikt iemand alleen de heatsink en vertrouwt die dan op de systeemkoeling van de kast?

Andere vraag: de nieuwe drivers van de fusion maken de VFD onbruikbaar, maar ik geloof dat via die nieuwe drivers de afstandsbediening van de Fusion in beeld komt (infrarood). Wie heeft hier meer verstand van / al ervaring mee?

Laatste vraag: wie werkt met een HTPC in combinatie met een Pioneer plasma TV?? IK kan op dit moment alleen op de settop-box van de Pioneer aansluiten en niet op het scherm zelf!
Wie weet hier iets van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-07 20:01
tw_eek schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 22:45:
[...]

-een monitor met dvi
Je niet in staat bent om je monitor op een gelijke resolutie te houden als je films gaat afspelen met bv 720 en 1080?
Naar wat ik begrepen heb niet. Maar ik heb geen enkel 690G bord hier, en kan dus alleen op de reviews afgaan. Uit de review van digitlife begrijp ik zelfs dat, op alle 690G borden waarop de HDMI niet op een aparte insteekkaart zit, het onmogelijk is om de DVI en de HDMI aansluiting tegelijkertijd te gebruiken. Kan iemand dit bevestigen voor het Gigabyte bordje?
Ik vraag me trouwens toch af waarom je bijvoorbeeld hdmi wilt gebruiken. Het geluid wil je toch op je hifi set afspelen. DVI en een normale VGA is toch voldoende als deze apart aangestuurd kunnen worden?
Als je een TFT hebt met DVI, en een TV met HDMI, dan is het natuurlijk niet echt fijn om je TV of monitor op VGA aan te sluiten. Het liefst gebruik je dan natuurlijk DVI voor de monitor en HDMI voor de TV.

[ Voor 17% gewijzigd door _starbuck_ op 25-11-2007 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
tw_eek schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 22:45:
[...]

-een monitor met dvi

Mijn sony kdl 46w2000 kan alleen over de hdmi aansluiting de 1080P resolutie aan dus vandaar dat ik hdmi MOET gebruiken!! Hou hier dus rekening mee !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Anoniem: 240592 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 22:46:
Zoals eenieder hier ook de config waarvoor ik uiteindelijk heb gekozen.

- Antec fusion black (fraaie kast!! maar inderdaad dat display, hè!)
- Gigabyte mobo MA69GM-SH2
- AMD X2 5600+ (89 W): puur ongeduld want 5200+ uitverkocht!
- Scythe Ninja Mini proc koeler
- (system: kon helaas de Noctua koelers niet vinden en kocht per abuis lichtgevend spul....; terug naar Alternate dus!)
- 2GB DDR2-800 dual channel Kingston (twin set)
- Samsung Spinpoint 500 GB
- Samsung DVD-rewriter
- Club3D radeon HD 2600 pro silent: helaas doa kaart, dus daar kan ik weer mee terug......

Ik heb toch de nodige moeite om alles aan de praat te krijgen, maar dat zal me de komende weken wel gaan lukken. Ik vind de koeler van de Ninja toch wel lawaaig: gebruikt iemand alleen de heatsink en vertrouwt die dan op de systeemkoeling van de kast?

Andere vraag: de nieuwe drivers van de fusion maken de VFD onbruikbaar, maar ik geloof dat via die nieuwe drivers de afstandsbediening van de Fusion in beeld komt (infrarood). Wie heeft hier meer verstand van / al ervaring mee?

Laatste vraag: wie werkt met een HTPC in combinatie met een Pioneer plasma TV?? IK kan op dit moment alleen op de settop-box van de Pioneer aansluiten en niet op het scherm zelf!
Wie weet hier iets van?
Ik gebruik de mini ninja passief! Bij de be2350 (45w) was dat geen probleem, nu bij mijn 5200 (65w) nog niet maar hij is wel warmer. Ik vraag me dus af of dat bij een 5600 (89w) nog gaat lukken, maar probeer en je weet het!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
Zo, mijn spullen afgelopen vrijdag gekregen en meteen in elkaar gezet. CPU heb ik op 2,66Ghz draaien zonder een voltage aan te raken. De CPU word verder passief gekoeld, al draaien er wel 2 12cm fans naast op 5v, waardoor hij lekker stil is. Verder overclocken is op dit moment niet nodig want ik heb nog geen 1080p materiaal gevonden dat hij niet met minimaal rond de 40% cpu (20% per core) overheeft met afspelen. Toen ik hem op 3Ghz zette poste hij wel, maar boote niet verder, maar dat is met wat voltage verhogingen wel op te lossen, maar zoals gezegd laat ik hem voorlopig lekker @ 2,66Ghz draaien.

Verder draaid er Vista Ultimate op en Windows Media Center werkt als een trein kan ik je vertellen. Ik kan ook iedereen die in een Irdeto2 gebied woont (Casema, @home, Essent...) om voor DTV te gaan, zeker wanneer je een LCD of Plasma hebt. De Timeshift en Record functies zijn echt geweldig. Ik gebruik nu mijn Xbox 360 als Extender aangezien ik mijn Plasma nog niet heb en een 360 RGB Scart heeft. Dit werkt trouwens ook voortreffelijk, net alsof je achter je pc zit.

Voor het afspelen van HD content gebruik ik KMPlayer icm CoreAVC, AC3Filter en als renderer de Haali Rendere (zit in de MatroskaSplitter).

#ProductPrijsSubtotaal
1Abit F-I90HD€ 86,90€ 86,90
1Adata AD2800001GOU-DK€ 45,90€ 45,90
1Antec NSK2400 (mATX, 380W, Zilver/Zwart)€ 84,50€ 84,50
1Intel Core 2 Duo E2180€ 69,55€ 69,55
1Microsoft Media Center Remote & Receiver 2005 UK€ 20,34€ 20,34
1Microsoft Remote Keyboard ( for Media Center Edition )€ 21,07€ 21,07
1NEC AD-7170S 18x (Dual-layer, SATA, Zilver)€ 22,84€ 22,84
1Samsung SpinPoint T166, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ)€ 86,35€ 86,35
ImporterenTotaal€ 467,39

Hiernaast nog een FloppyDTV + AlphaCrypt CAM voor Casema DTV.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Niet online
Chilly_Willy schreef op maandag 26 november 2007 @ 08:12:
De CPU word verder passief gekoeld, al draaien er wel 2 12cm fans naast op 5v, waardoor hij lekker stil is.
En hoe warm wordt ie zo?
Verder overclocken is op dit moment niet nodig want ik heb nog geen 1080p materiaal gevonden dat hij niet met minimaal rond de 40% cpu (20% per core) overheeft met afspelen.
heb je die 1080p mkv van planet earth ook geprobeerd (het beruchte 1000-vogels-stuk :P)? Gaat dat vloeiend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
bosaap22 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 10:25:
[...]

Het probleem is dat je dan niet op de toekomst bent voorbereid, zoals de topictitel aangeeft.... ;)
Ik ben benieuwd wat er dan nog extra komt in de toekomst, waarvoor je echt heel veel meer power voor nodig hebt :)
(HD lijkt me toch het zwaarst)

maar sneller is natuurlijk altijd beter en werkt misschien wat prettiger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyphrax
Afgelopen weekend ben ik ook het avontuur aangegaan. Was even een uitdaging maar het is gelukt.

Oude MediaCenter
Opnames, exclusionlist en transponder list gebackupt en alle oude onderdelen loskoppelen. Kast (D-Vine 5) leeggemaakt. Eerste probleem: de kast heeft een speciale maat voeding en daar ging die mooie nieuwe voeding niet inpassen. Tweede probleem: de kast is net 1,5cm minder hoog dan de Antec Fusion, dus de Scythe Ninja mini ging ook niet passen. Derde probleem: de voeding die bij de kast zit is 20pins, terwijl het moederbord graag 24pins wil. Een paar gloeiende gloeiende gvd's verder, beslissing: nieuwe kast.

Nieuwe kast: Antec Fusion Black
Aangezien er in dit topic de Antec Fusion Black genoemd werd en dat deze past met het moederbord en koeler, dacht ik laat ik die ook maar nemen. Waar haal je alleen direct op zaterdag een kast vandaan. Na wat rondbellen werd het uiteindelijk Alternate.

Nieuw MediaCenter bouwen
Ondertussen was het zaterdagmiddag geworden. Tijd om de nieuwe kast te openen. Het eerst dat mij opviel was de hoeveelheid losse kabels, die stuk voor stuk op het moederbord gepriegelt moeten worden. Goed opletten met de polariteit (pijltje is + en op het moederbord draaien wisselt de plaatsing van + en - een beetje). Kortom moederbord erin, processor erin, koeltoren erin. Dat laatste viel nog niet mee want de verbinding is wel heel erg strak. De losse fan heb ik er ook opgezet. Je kunt dit nog prima doen, nadat je de hele koeltoren bevestigd hebt (je haakt hem er aan). Beetje Artic Silver koelpasta gebruikt (driekwart rijstkorrel, niet uitsmeren).

In dit topic had ik al gelezen dat de sata-kabels een uitdaging kunnen zijn bij het Gigabyte moederbord, dus ben ik nog even langs de lokale computerboer gereden, die gelukkig nog een sata-kabel had met een wat kortere connector.

De drivebay zou handig moeten zijn voor het plaatsen van de DVD-drive. Ik zie niet hoe dit heel handig is. Je moet de kabels van de voeding goed wegleiden van je drivebay, want anders krijg je het geval er niet eens in. Het extra klepje werkt wel mooi, ik dacht dat hij nooit het knopje goed zou raken, maar dat gaat perfect. Bij deze kast hoef je niet langer de voorkant van je drive te strippen, zodat het goed aansluit.

Nieuw systeem
Als eerste de bios naar Optimized settings gezet en daarna nog wat instellingen aangepast. Opvallend was dat het VFD continu bleef branden. Het nieuwe systeem teruggezet in het meubel en met de TV verbonden via (puur en alleen) HDMI.

Windows Vista Ultimate geinstalleerd, ging allemaal prima. Alles werd herkend behalve de videokaart, 2x Firedtv en de HDMI audio device. Mijn systeem kreeg dan ook score 1 :). Van de website van Gigabyte de laatste drivers geinstalleerd en vanaf de ATI website de laatste X1250 driver gepakt (daar zit het Control center wel bij itt de Gigabyte driver). De resolutie onder MCE op 1920x1080 gezet en het type op TV gezet (bij type LCD/monitor gaat hij niet goed om met overscan).

HDMI audio deed het prima na installatie. Je moet de primary audio device in Vista op de HDMI uitgang zetten. En in dingen als FFDshow output op SPDIF zetten. Mijn versterker zag signalen als DTS en DD 5.1. TrueHD audio gaat helaas niet, omdat het moederbord HDMI 1.2 is ipv HDMI 1.3. De LPCM uitsturing via HDMI is maximaal 2 kanaals :(. Ik hoop op een bios update, tenzij dit een hardwarematige beperking is. De ATI chipset schijnt HDMI 1.3 compatible te zijn.

Vanaf de CD de VFD driver geinstalleerd. Ook die deed het daarna helemaal goed. De ingebouwde infrarood ontvanger is wel handig.

Temperatuur/stil
De Scythe en koelpasta doen prima hun werk. Mijn systeem was na belasting met HD materiaal 34C en mijn processor 32C. Ik heb ook alle kabels zoveel mogelijk buiten de moederbord ruimte in de kast gehouden en strak afgebonden met de tiewraps. De casefans staan op medium. Helaas heeft mijn meubel niet veel ruimte voor de 120mm casefans, maar blijkbaar kan hij de lucht die van achteren binnengezogen wordt goed kwijt via de zijkant.

Het systeem is erg stil. Zelfs de DVD drive maakte in deze kast al minder herrie dan in de D-Vine. Na de snelheidsverlaging met AnyDVD naar medium hoor ik vrijwel niks meer.

HD materiaal
Voor HD materiaal heb ik CoreAVC professional geinstalleerd icm Haali. Dit werkt prima, zelfs over het netwerk. Fantastisch die beelden van Planet Earth. Even via de registry filetypes als .m2t(s) en .mkv geregistreerd. Ook alles speelt vanuit MediaCenter. Let op dat je in FFDShow, uncompressed audio/video disabled. Anders zit de FFDShow decoder nog eens achter de CoreAVC decoder (beetje nutteloos).

De applicatie MediaControl werkt met de ingebouwde IR niet helemaal goed. Daarnaast kan ik hem niet gebruiken bij HD beelden, omdat die via CoreAVC lopen ipv FFDShow.

Ik ben voor K-Lite Mega Codec Pack gegaan. CCC-Project is ondertussen al behoorlijk oud (laatste update uit juli). Bij K-Lite Mega Codec Pack kan je het beste Playback only selecteren en dan puur selecteren wat je nodig hebt. Het voordeel is dat er meteen tools als GraphEdit en G-Spot bijzitten. Het is altijd goed om met GraphEdit even te controleren of er geen rare filters gebruikt worden.

Uitdagingen
Kleine dingen om uit te zoeken/aan te passen:
= TrueHD audio wil ik nog wel eens proberen, dit zal dan moeten via de directe uitgang op het moederbord (6 port out) naar mijn receiver (6 port in).

= Groene scherm zien te voorkomen bij resolutiewisseling (alhoewel ik denk dat dit iets is van de Pioneer waar ik weinig aan doe). Misschien dat ik de Desktop naar 1920x1080 zet om dit te voorkomen/beperken.

= Heel soms hoor je bij het wisselen van de audiobron dat het geluid een/twee seconden stottert. Heel minimaal en het stoort me niet echt.

= De Sony HD camera beelden willen soms een beetje slepen. Misschien dat dit gefixt wordt in de volgende versie van CoreAVC

= Niet kunnen FFWDen van films is wat lastig. Skip van 30sec werkt wel.

= Volume laat zich niet regelen via de MCE afstandsbediening. Mute werkt wel. Ik denk dat ik hiervoor de volumeregeling van de receiver ga inprogrammeren.

Kortom geen hele grote issues.
Het lijkt al met al een heel stabiel systeem en een goede vervanging van de vorige. Nu al met al voor €475.

Bedankt voor jullie advies/hulp.

Pagina: 1 ... 3 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet gemaakt voor zogenaamde 'welke moet ik nemen?' vragen (zie CSL Beleid). Ga dus niet een lijstje specs posten met de vraag of het goed is!