Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is voorbereid

Pagina: 1 ... 12 ... 49 Laatste
Acties:
  • 421.851 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackburst
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01 13:58
-Moondust- schreef op zondag 13 januari 2008 @ 11:17:
[...]

Ik gebruik zelf al jaren naar tevredenheid het K-Lite codec pack, werkt voor mij vooralsnog perfect. Let er wel op dat indien je dergelijke codec packs gaat installeren je eerst alle reeds geinstalleerde codecs deinstalleert, anders kan je conflicten krijgen.
Het probleem ligt niet bij de gebruikte codecs, alle weergave is goed.
Het is de medeling mbt de ondertitels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-10 22:31
Nielson schreef op zondag 13 januari 2008 @ 14:44:
[...]
Heb zelf geen dual-core, maar ik dacht dat als in taskmanager elke core 50% belasting aangeeft dat je maar één zware thread hebt die de hele tijd tussen de 2 cores gewisseld wordt.
Nee, ik heb het bet getest. Als ik beide core 100% belast, dan geeft het systeem een het taakbeheer ook aan dat beide cores 100% belast worden en dat de totale processorbelasting ook 100% is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:34

Thandor

SilverStreak

-Moondust- schreef op zondag 13 januari 2008 @ 11:42:
[...]

Dat wil ik best doen maar daar heb ik volgend weekend pas tijd voor. Is dat ok?
Sure, no problem :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05:51
-Moondust- schreef op zondag 13 januari 2008 @ 11:14:
[...]

Hoe bestuur jij je pc dan as je geen muis en toetsenbord hebt? Remote?
Klopt met mijn remote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nog nooit een PC gehad met een remote. die antec fusion kast heeft een remote en ik neem aan ook een irda sensor heb ik dan nog speciale drivers/software en of aansluitingen op mainboard nodig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
Ik heb gewoon eerst de standaard afstandbediening van microsoft gebruikt en daar zit ook een ontvanger bij...nu gebruik ik de Logitech 525..en ja bij een MediaCenter hoort toch een afstandbediening...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
  • Laatst online: 05-10 17:29
Hoe krijgen mensen hier breedbeeld reso's voor elkaar op hun TV? Ik heb nu net m'n nieuwe systeem met een 8600GT erin, maar de drivers lijken vooral aan functies te hebben verloren? Ik heb geen breedbeeld reso's die ik kan instellen. Ze toevoegen via custom lijkt te werken, maar daarna kan ik ze niet selecteren 8)7.
Verder kan ik nergens meer opties vinden om de overscan te finetunen, iets wat prima werkte op m'n 6600GT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:56

Quakie

quakelen

Zo even dit weekend me nieuwe HTPC in elkaar geschroefd....

Budget spul gekocht, duurste aanschaf was Vista, (rate me BE2350 als 4,8 :S , zo traag is ie nou ook weer niet)

Enige wat ik nog niet super werkend krijg is .mkv. Ik kijk naar honderden vogels die heerlijk voorbij fladderen. Het beeld is strak en vloeiend alleen me geluid niet :/. Het begint goed, maar zodra engelsman gaat lullen gaat het happeren (cpu doet 60 a 75% rond 1800 a 2000mhz, rest doet 2600XT).

Foto zegt veel:

Afbeeldingslocatie: http://www.quakie.nl/downloads/pics/pc%20photos/htpc/htpc.jpg

1 fan cools all, stressed wordt me x2 45graden na lang Prime draaien...

edit1:
wel handig als ik ook specs neerzet ;)

AMD x2 BE2350
MSI K9AGM3-F (incl video zonder HDMI)
2024MB DDR2 PC5300 value memory
Samsung S166 160Gig (heerlijk stil! aanrader!) Films worden van servers gestreamed vandaar 'maar' ...
Vista 32bit home premium
Over van vorige pcs:
MSI 2600XT passief
SilentMaxx 400 watt passief
SilentMaxx Silencer2.0
TV kaart

1 12cm Nexus fan, nu nog op 1000rpm, gaat naar 500 rpm toe...

idle rond 55watt, stress geen idee.

temps, alles onder de 30graden (CPU, 2600XT, HDD, MOBO)

[ Voor 29% gewijzigd door Quakie op 13-01-2008 22:52 ]

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenK
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-08 12:33
-Moondust- schreef op zondag 13 januari 2008 @ 11:03:
Ik meen ooit eens gehoord te hebben dat de passief gekoelde MSI-kaarten niet of nauwlijks passen in bepaalde kasten vanwege het feit dat die heatpipes bovenlangs gaan en dus tegen de topplate (deksel) aankomen. (...)
Ik zal hier eens naar op zoek gaan. Kijken of ik de combinatie ergens kan vinden op't web. Als iemand hier ervaring heeft met een passief gekoelde MSI-kaart i.c.m. de Antec Fusion V2 of de Antec NSK2480.

Dan nog een question for the masses... Voor weergave van (Full)HD en heel misschien wat lichtere gaming: een HD2600Pro of een HD2600XT. Prijsverschil is niet niks, de XT is 150% duurder. Maar natuurlijk wil ik wel een beetje vooruitblikken, en op 't totaalprijsje niet struikelen over drie tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Heeft iemand een linkje naar die vogeltjes-file?

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Afbeeldingslocatie: http://i23.photobucket.com/albums/b397/Wateenwereld/file2.jpg

vogel file :?

Sorry, kon het niet laten :P Maar het is van de BBC docu Planet Earth, denk dat dat ivm copyrights hier niet zomaar geplaatst mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenK
l0c4lh0st schreef op zondag 13 januari 2008 @ 23:51:
Heeft iemand een linkje naar die vogeltjes-file?
Misschien in je mailbox?
kazuka schreef op maandag 14 januari 2008 @ 00:40:(...)
vogel file :?
Sorry, kon het niet laten :P Maar het is van de BBC docu Planet Earth, denk dat dat ivm copyrights hier niet zomaar geplaatst mag worden.
Wat mij er even toe doet komen - we hebben het hier allemaal wel telkens over die honderden vogeltjes die over het scherm flapperen, maar welke 'versie' heeft iedereen hier? Ikzelf heb namelijk een aantal (22) files met de .ts extensie en de VC-1 codec. Puur theoretisch gezien zou een HD2600-kaart die dus hardwarematig moeten kunnen ontcijferen, zonder al te veel moeite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-10 10:11
Quakie schreef op zondag 13 januari 2008 @ 22:46:
Enige wat ik nog niet super werkend krijg is .mkv. Ik kijk naar honderden vogels die heerlijk voorbij fladderen. Het beeld is strak en vloeiend alleen me geluid niet :/. Het begint goed, maar zodra engelsman gaat lullen gaat het happeren (cpu doet 60 a 75% rond 1800 a 2000mhz, rest doet 2600XT).
Met een cpuload van 60-75% werkt UVD (hardwareacceleratie) hoogstwaarschijnlijk niet, anders zou deze waarschijnlijk 10-20% zijn. Overigens kan je alleen met een ingewikkelde truuk het voor elkaar krijgen om mkv met hardwareacceleratie af te spelen, tenzij je de H264 decoder van PowerDVD gebruikt. Echter die decoder heeft last van de zogenoemde 20fps bug, hetgeen betekent dat je max 20fps krijgt en dus schokkerig beeld. De beste manier om mkv's af te spelen is met de volgende software.

Media Player Classic, Zoomplayer, VLCplayer, etc. (maakt niet zo gek veel uit)
CoreAVC 1.6.0.0 (voor beeld)
AC3filter (voor geluid)
Haali Media Splitter

Indien dit niet je probleem oplost graag even wat meer vertellen over de gebruikte software, instellingen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
RubenK schreef op maandag 14 januari 2008 @ 00:47:
Wat mij er even toe doet komen - we hebben het hier allemaal wel telkens over die honderden vogeltjes die over het scherm flapperen, maar welke 'versie' heeft iedereen hier? Ikzelf heb namelijk een aantal (22) files met de .ts extensie en de VC-1 codec. Puur theoretisch gezien zou een HD2600-kaart die dus hardwarematig moeten kunnen ontcijferen, zonder al te veel moeite?
Het probleembestand is de 1080p x264 mkv versie. TS bestanden worden inderdaad wel geaccelereerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
RubenK schreef op zondag 13 januari 2008 @ 23:28:
Dan nog een question for the masses... Voor weergave van (Full)HD en heel misschien wat lichtere gaming: een HD2600Pro of een HD2600XT. Prijsverschil is niet niks, de XT is 150% duurder. Maar natuurlijk wil ik wel een beetje vooruitblikken, en op 't totaalprijsje niet struikelen over drie tientjes.
Tsja, je kan de talrijke reviews van beide kaarten doornemen. Daarvan zal je je keuze moeten laten afhangen denk ik. Ik denk niet dat iemand hier een voor jou afgewogen keuze kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Iets zal toch een signaal naar de pc sturen, denk ik. Indien het geen radiografische remote is zou je eens kunne proberen deze in een aangrenzende kamer te leggen en dan film te gaan kijken. Komt het niet meer voor, dan is de kans groot dat de remote de schuldige is. Komt het nog wel voor dan kan je in ieder geval uitsluiten dat de remote de schuldige is. Kan het ook niet zo zijn dat je IR-ontvanger andere signalen ontvangen. Iets moet het toch triggeren zou je zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Bij mij is het een .mkv file (1080P). Een 2600 zou het ind met gemak aan moeten kunnen.

Voor mij onverklaarbare reden, klokt ATI mijn 2600XT terug. Tijdens driver 7.10 heeft ie dit niet gedaan. Ik heb nu sterk het gevoel dat de ATI minder hard meewerkt dan zonder terugclocking.
ATI PowerSaving kan ik niks selecteren onder Vista.

Ik weet niet of ik screenshot nog heb, maar had er een waar de ATI bijna een 40% load had op default clocks, me cpu (quad toendertijd) load was onder de 15%. Dit was zelfs een test .mkv van bijna 8gig en nog geen 45min beeld en geluid. Nu mag ik blij zijn als ATI 23% haalt op helft van de default clocks bij een kleinere file. Ik heb drivers 7.8 t/m 7.12 geprobeerd. Oke is toch goed zou je denken? Ja dat zal best wel, alleen heb het idee dat het dus nog beter kan. Ik vind bijna 75% load op een 2,1ghz x2 veel nl, wetende dat er nog grotere files zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

-Moondust- schreef op maandag 14 januari 2008 @ 10:16:
[...]

Met een cpuload van 60-75% werkt UVD (hardwareacceleratie) hoogstwaarschijnlijk niet, anders zou deze waarschijnlijk 10-20% zijn. Overigens kan je alleen met een ingewikkelde truuk het voor elkaar krijgen om mkv met hardwareacceleratie af te spelen, tenzij je de H264 decoder van PowerDVD gebruikt. Echter die decoder heeft last van de zogenoemde 20fps bug, hetgeen betekent dat je max 20fps krijgt en dus schokkerig beeld. De beste manier om mkv's af te spelen is met de volgende software.

Media Player Classic, Zoomplayer, VLCplayer, etc. (maakt niet zo gek veel uit)
CoreAVC 1.6.0.0 (voor beeld)
AC3filter (voor geluid)
Haali Media Splitter

Indien dit niet je probleem oplost graag even wat meer vertellen over de gebruikte software, instellingen, etc.
Thanks! Ga hier eens vanavond mee aan de slag!

Draai alles onder WMP met vista codecs. Ik vind dit gewoon heerlijk handig, gewoon een prog of twee als je media center ook mee telt, om alles af te spelen. UVD (hardwareacceleratie) werkt, want heb load op GPU, zet ik file stil knalt GPU load naar 0% net als de CPU load. Ik vermoed reden, zoals boven neergezet, terugclocking van de GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Even voor de duidelijkheid. Bij mijn weten is het onmogelijk zonder truuks x264 mkv files met hardwareacceleratie af te spelen. De load die je ziet is denk ik de gewone load die een videokaart altijd heeft als hij iets moet weergeven. Ik raad je het rijtje software aan in mijn vorige post. Dat is zonder hardwareacceleratie de beste manier om HD content af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
-Moondust- schreef op maandag 14 januari 2008 @ 11:29:
Even voor de duidelijkheid. Bij mijn weten is het onmogelijk zonder truuks x264 mkv files met hardwareacceleratie af te spelen. De load die je ziet is denk ik de gewone load die een videokaart altijd heeft als hij iets moet weergeven. Ik raad je het rijtje software aan in mijn vorige post. Dat is zonder hardwareacceleratie de beste manier om HD content af te spelen.
Is een AMD BE2350 krachtig genoeg om een MKV's af te spelen als hardwareacceleratie niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-10 14:50

bosaap22

Doing things I'm good at.

LuukNouwen schreef op maandag 14 januari 2008 @ 11:39:
[...]

Is een AMD BE2350 krachtig genoeg om een MKV's af te spelen als hardwareacceleratie niet werkt?
Zoals al eerder is vermeld:
Voor 98% van alle MKV's zul je geen problemen (schokkerige beelden, wegvallen van geluid etc...) tegenkomen. Veel marge zul je alleen daarnaast niet (over) hebben. Het draaien van andere applicaties naast het afspelen van HD content is met deze cpu erg krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
bosaap22 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 11:54:
[...]

Voor 98% van alle MKV's zul je geen problemen (schokkerige beelden, wegvallen van geluid etc...) tegenkomen. Veel marge zul je alleen daarnaast niet (over) hebben. Het draaien van andere applicaties naast het afspelen van HD content is met deze cpu erg krap.
Het vreemde is dat ik dus wel problemen heb met (meerdere) MKV's. De framerate is laag, terwijl de CPU-belasting tussen de 40 en 55% is (op beide cores).Is er dan een andere oorzaak?

Ik gebruik CoreAVC pro (dus met ondersteuning voor dualcore cpu's) en FDDshow als codecs. Zowel met Gomplayer als Media Player Classic schokt het beeld. Het OS is Vista Ultimate, maar in XP Pro had ik hetzelfde

De complete specs zijn:
Antec Behuizing Minuet 300 Zwart, Zilver, 300 Watt
Transcend JetRam 1024 MB, PC6400, 800 MHz, 5, Non-ECC
Samsung HD200HJ 200 GB, 7200 Rpm, 8 MB, S-ATA II/300
AMD CPU Athlon 64 X2 BE-2350 2.10 GHz, 1000 MHz, 2x 512kB , Boxed
NEC AD-7191 S-ATA
GigaByte GA-MA69GM-S2H-moederbord

[ Voor 30% gewijzigd door L.N. op 14-01-2008 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
bosaap22 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 11:54:
[...]

Ik heb ook een BE-2350 en vind het reuze meevallen. Ok, ik heb um overklokt van 2,1GHz naar 2,5GHz (passieve koeling nog steeds mogelijk), maar bij de meeste zware 1080 x264 mkv bestanden komt de cpuload niet boven de 60%. Alleen bij de 1080p vogelscene trok de BE-2350 het niet meer, maar het is gebleken dat zelfs een 6000+ deze scene nog maar net aankan (95% cpuload).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
LuukNouwen schreef op maandag 14 januari 2008 @ 12:04:
Het vreemde is dat ik dus wel problemen heb met (meerdere) MKV's. De framerate is laag, terwijl de CPU-belasting tussen de 40 en 55% is (op beide cores).Is er dan een andere oorzaak?

Ik gebruik CoreAVC pro (dus met ondersteuning voor dualcore cpu's) en FDDshow als codecs. Zowel met Gomplayer als Media Player Classic schokt het beeld. Het OS is Vista Ultimate, maar in XP Pro had ik hetzelfde

De complete specs zijn:
NEC AD-7191 S-ATA
Als je in MPC op je rechter muisknop klikt en kiest voor Filters, wat zie je daar allemaal staan? Kan je het hele rijtje afgaan en screenshots van de betreffende schermen (instellingen) maken en hier posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
-Moondust- schreef op maandag 14 januari 2008 @ 12:17:
[...]

Als je in MPC op je rechter muisknop klikt en kiest voor Filters, wat zie je daar allemaal staan? Kan je het hele rijtje afgaan en screenshots van de betreffende schermen (instellingen) maken en hier posten?
Dat doe ik vanavond. Ik ben nu op mijn werk.Vanmorgen las ik ook al dat ik misschien een verkeerde filter had ingesteld, maar dat heb ik dus nog niet kunnen controleren.

Overigens gaan 1080P X264 non-MKV's wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 18:56
LuukNouwen schreef op maandag 14 januari 2008 @ 12:04:
[...]

De complete specs zijn:
NEC AD-7191 S-ATA
Hallo Luuk,

heb je de SATA aansluiting op AHCI staan of Native IDE, ik heb her en der wel eens wat gelezen met problemen met video's afspelen (schokkerig beeld) als de SATA op AHCI staat, weet niet of het zo is maar vandaar.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Rubke schreef op maandag 14 januari 2008 @ 12:32:
[...]

Hallo Luuk,

heb je de SATA aansluiting op AHCI staan of Native IDE, ik heb her en der wel eens wat gelezen met problemen met video's afspelen (schokkerig beeld) als de SATA op AHCI staat, weet niet of het zo is maar vandaar.!
Waarschijnlijk op AHCI, maar dat zal ik thuis moeten controleren. Echter ga ik er vanuit dat je bedoelt dat de harde schijf de hoeveelheid data niet bij kan houden. Maar als dit zo zou zijn, zouden dan ook 1080P AVI's moeten stotteren? Deze werken bij mij wel goed.

Maar ik zal het vanavond testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

-Moondust- schreef op maandag 14 januari 2008 @ 12:05:
[...]

Ik heb ook een BE-2350 en vind het reuze meevallen. Ok, ik heb um overklokt van 2,1GHz naar 2,5GHz (passieve koeling nog steeds mogelijk), maar bij de meeste zware 1080 x264 mkv bestanden komt de cpuload niet boven de 60%. Alleen bij de 1080p vogelscene trok de BE-2350 het niet meer, maar het is gebleken dat zelfs een 6000+ deze scene nog maar net aankan (95% cpuload).
Ben je het met me eens dat bij een standaard geklokte BE-2350 je marge erg klein is. Te klein is naar mijn mening?
Je hebt een flinke overklok gedaan (19%). Dat zal zeker de prestaties t.a.v. 1080P x264 bevorderen. Daarnaast is 60% zeker acceptabel. Boven de 80% CPU load merkt je vaak pas schokken etc. op.

Heb je er verder bij het kijken van 1080P materiaal nog applicaties naast lopen?

Persoonlijk ga ik voor een ruime marge bij het afspelen van 1080P materiaal. Eventueel zelfs nog wat applicaties ernaast draaien. En dat zonder mijn cpu te hoeven overklokken. Het liefst wil ik 'm zelfs nog onderklokken, zodat hij nog zuiniger en dus minder warm wordt, wat het geluid in de kast aanzienlijk zal verlagen.
Ik wacht dus nog even op de C2D E8xxx serie. Voor mij persoonlijk de beste oplossing voor een stille HTPC. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-10 15:43
bosaap22 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 13:07:
[...]

Ben je het met me eens dat bij een standaard geklokte BE-2350 je marge erg klein is. Te klein is naar mijn mening?
Je hebt een flinke overklok gedaan (19%). Dat zal zeker de prestaties t.a.v. 1080P x264 bevorderen. Daarnaast is 60% zeker acceptabel. Boven de 80% CPU load merkt je vaak pas schokken etc. op.

Heb je er verder bij het kijken van 1080P materiaal nog applicaties naast lopen?

Persoonlijk ga ik voor een ruime marge bij het afspelen van 1080P materiaal. Eventueel zelfs nog wat applicaties ernaast draaien. En dat zonder mijn cpu te hoeven overklokken. Het liefst wil ik 'm zelfs nog onderklokken, zodat hij nog zuiniger en dus minder warm wordt, wat het geluid in de kast aanzienlijk zal verlagen.
Ik wacht dus nog even op de C2D E8xxx serie. Voor mij persoonlijk de beste oplossing voor een stille HTPC. ;)
Helemaal mee eens, ik doe precies het zelfde. Twijfel dan alleen nog ff tussen de E8200 en de E8400. 2,66 tegenover 3 ghz. En best een prijsverschil.

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

-Moondust- schreef op maandag 14 januari 2008 @ 11:29:
Dat kan best zo wezen. De trucs zijn toegepast door de Vista Codec pack...

Zover ik kan zien aan de GPU load in Rivatuner of CCC heeft een GPU geen load in Vista. De load komt zodra je vensters gaat selecteren en bewegen, Flip gaat gebruiken of een Microsoft prog zoals WMP. Dezelfde .mkv draait onder VLC niet vloeiend en dropt gelijk zoveel frames dat je niet BBC kan lezen (gpu load is ongeveer zero en cpu 100%).

Je zegt het zelf ook eigenlijk in een andere reply, dat de vogelscene niet vloeiend bij je is. Zelfde CPU hier wel vloeiend behalve sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-09 08:27
Nu hebben een aantal hier (net als ik) de GA-MA69GM-S2H (met be2400). Ik hiervoor de nieuwste bios maar heb geen overclock settings. Nu draait hij volgens mij op een fsb van 800mhz. Ik heb Easy Tune5 wel geinstalleerd maar die geeft de OC settings niet actief, omdat ik (meen ik) dynamische koelingsettings aan heb staan (cool en quiet?). Nu hoef ik hem niet te OCen maar wilde gewoon even kijken wat hij allemaal kon. Dus hoe aan te pakkken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
tatata schreef op maandag 14 januari 2008 @ 14:44:
Nu hebben een aantal hier (net als ik) de GA-MA69GM-S2H (met be2400). Ik hiervoor de nieuwste bios maar heb geen overclock settings. Nu draait hij volgens mij op een fsb van 800mhz. Ik heb Easy Tune5 wel geinstalleerd maar die geeft de OC settings niet actief, omdat ik (meen ik) dynamische koelingsettings aan heb staan (cool en quiet?). Nu hoef ik hem niet te OCen maar wilde gewoon even kijken wat hij allemaal kon. Dus hoe aan te pakkken?
Door in de bios op CTRL+F1 te drukken krijg je meer (OC)-opties in de bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crackh34d
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
Operations schreef op maandag 14 januari 2008 @ 13:19:
[...]

Helemaal mee eens, ik doe precies het zelfde. Twijfel dan alleen nog ff tussen de E8200 en de E8400. 2,66 tegenover 3 ghz. En best een prijsverschil.
De C2D E8200 kost dik 150 euro in PW, 2x zoveel als de BE-2400. Verder zijn Intel moederborden vaak duurder dan AMD moederborden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Crackh34d schreef op maandag 14 januari 2008 @ 15:30:
[...]

De C2D E8200 kost dik 150 euro in PW, 2x zoveel als de BE-2400. Verder zijn Intel moederborden vaak duurder dan AMD moederborden.
Ja wat wil je daar mee zeggen? Wil je mee betalen aan mijn systeem ;) Nee serieus dat is waar, maar die E8 serie is net nieuw dus die daalt nog. En ja het is wat duurder maar dan ben je zeker dat alles van dit moment draait. Die 2350 heeft nu al wat moeite met die vogelscene dus veel ruimte heb je niet meer over dan. En wil niet over 6 maanden weer moeten upgraden omdat alles net ff schokt zo nu en dan, daar ga ik me aan irriteren.

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataSlut
  • Laatst online: 06:31
Heb hier nog een Asus M2N-MX liggen met Nforce 430 chipset en Geforce 6100 onboard.
Zal dit goed werken als basis voor een HTPC inclusief een AMD X2 BE-2400?

Of moet er dan echt een Radeon 2600Pro bijkomen voor het afspelen van FullHD content?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Ik ben het zeker met je eens. Op dit moment is een 5200+ een betere keuze en waarschijnlijk zijn de E8400 en E8200 nog betere keuzes als die te koop zijn. Echter, voordat het zover is, blijft het gissen.
Nee, uiteraard niet, "Zoveel mogelijk cpu cycles voor de decoding." is mijn motto. ;-)
Terechte argumenten. Ik wilde zelf alleen niet wachten. En bovendien is mijn hoop op meer ruimte voor de cpu nog steeds gevestigd op hardwareacceleratie van x264 mkv´s door mijn ATi HD2600Pro. Voor 720p content is er reeds een oplossing, 1080p zal ongetwijfeld snel volgen. Een snellere cpu heb ik in dat geval niet meer nodig. Neemt natuurlijk niet weg dat de E8400 en E8200 hele geschikte cpu´s zullen zijn en het overwegen waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
dataSlut schreef op maandag 14 januari 2008 @ 16:28:
Heb hier nog een Asus M2N-MX liggen met Nforce 430 chipset en Geforce 6100 onboard.
Zal dit goed werken als basis voor een HTPC inclusief een AMD X2 BE-2400?

Of moet er dan echt een Radeon 2600Pro bijkomen voor het afspelen van FullHD content?
De min of meer aanvaarde gedachte is dat je met die proc zeker 1080p content kan afspelen, maar dat het niet echt overhoudt. Hierdoor kan je in een zeldzaam geval wat cpupower te kort komen. Een lichte overklok kan je hiervoor nog redelijk behoeden denk ik. Dit werkt bij mij vooralsnog prima. Ga je echte blurays en/of hddvd's afspelen dan wordt een HD2600Pro wel aangeraden, maar daar zitten ook haken en ogen aan. Ik meen dat Powerdvd en een stukje Nero software vooralsnog als enige de mogelijkheid hebben deze schijven af te spelen en die hebben ook zo hun beperkingen. Wie echte blurays en/of hddvd's gaat afspelen doen er wellicht goed aan een echte HD-speler te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
-Moondust- schreef op maandag 14 januari 2008 @ 16:37:
[...]

Wie echte blurays en/of hddvd's gaat afspelen doen er wellicht goed aan een echte HD-speler te kopen.
Ja maar das minder tweaker natuurlijk :) En ik verwacht/hoop ook dat de software/codec allemaal wat beter gaan werken. De hardware lijkt op dit moment al voldoende 2600/BE2400 zou je al een eind moeten komen met beter software/drivers/codec verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
tatata schreef op maandag 14 januari 2008 @ 14:44:
Ik weet niets van OC'en met dat bord, maar volgens mij is het wel zo dat als je OC't je Cool 'n' Quiet niet kan gebruiken. Mijn Abit bord zet Cool 'n' Quiet automatisch uit, wellicht dat jij dat handmatig zelf moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataSlut
  • Laatst online: 06:31
Oke bedankt, dan ga ik maar eens rustig de overige onderdelen bij elkaar sprokkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
dataSlut schreef op maandag 14 januari 2008 @ 16:39:
Oke bedankt, dan ga ik maar eens rustig de overige onderdelen bij elkaar sprokkelen.
Never mind, verkeerd gelezen.

[ Voor 16% gewijzigd door Operations op 14-01-2008 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Operations schreef op maandag 14 januari 2008 @ 16:39:
[...]

Ja maar das minder tweaker natuurlijk :) En ik verwacht/hoop ook dat de software/codec allemaal wat beter gaan werken. De hardware lijkt op dit moment al voldoende 2600/BE2400 zou je al een eind moeten komen met beter software/drivers/codec verwacht ik.
Ja, dat ben ik met je eens. De software, drivers en codecs zijn zeker voor verbetering vatbaar. Ik hoorde laatst dat Powerdvd de nieuwe audioformaten nog niet digitaal kan doorgeven en de boel downmixt naar DTS en DD. Precieze details heb ik niet paraat. Het is iig duidelijk dat het hele HD-gebeuren nog in de kinderschoenen staat. Deste meer reden om goed onderzoek te doen, want er zitten enorm veel haken en ogen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Quakie schreef op maandag 14 januari 2008 @ 13:31:
[...]

Dat kan best zo wezen. De trucs zijn toegepast door de Vista Codec pack...

Zover ik kan zien aan de GPU load in Rivatuner of CCC heeft een GPU geen load in Vista. De load komt zodra je vensters gaat selecteren en bewegen, Flip gaat gebruiken of een Microsoft prog zoals WMP. Dezelfde .mkv draait onder VLC niet vloeiend en dropt gelijk zoveel frames dat je niet BBC kan lezen (gpu load is ongeveer zero en cpu 100%).

Je zegt het zelf ook eigenlijk in een andere reply, dat de vogelscene niet vloeiend bij je is. Zelfde CPU hier wel vloeiend behalve sound.
Das wel heel vreemd ja. Ik kan zo even niet bedenken wat daar nu de oorzaak van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
-Moondust- schreef op maandag 14 januari 2008 @ 12:17:
[...]

Bij mij staat CoreAVC Pro er niet bij. Zowel op mijn desktop als mijn HTPC. Is dat normaal? Zoomplayer herkent CoreAVC Pro ook niet, terwijl deze wel geïnstalleerd is en ook bij Software in het configuratiescherm staat. Opnieuw installeren helpt niet.

Afbeeldingslocatie: http://i250.photobucket.com/albums/gg256/smoel/screenshot.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door L.N. op 14-01-2008 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weird-
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 19:32
Ik ben ook op zoek naar hetgeen dat in de titel is vermeld: een stille HTPC voor de toekomst. Ik heb het hele topic doorgelezen en heb besloten nog even te wachten op het nieuwe RS780 chipset van AMD.

De HTPC zal gebruikt gaan worden voor gedownloade HD content, Blu-Ray maar ook digitale TV dmv. 2 FloppyDTV's. Mijn vraag is nu, welk OS/software is hier het meest geschikt voor. Binnenkort ga ik namelijk ook het huis uit en m'n ouders, die niet heel technisch onderlegd zijn, moeten er ook goed mee kunnen werken.
Ik heb nog een XP Home Edition licentie liggen, kan ik dat gebruiken in combinatie met MediaPortal, of is XP MCE/Vista MCE toch een betere keuze?

Wat raden jullie aan?

Alvast bedankt!

Edit:het is de bedoeling dat het systeem ook goed overweg kan met 1080p en 24p

[ Voor 5% gewijzigd door Weird- op 14-01-2008 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
Weird- schreef op maandag 14 januari 2008 @ 18:42:
Ik ben ook op zoek naar hetgeen dat in de titel is vermeld: een stille HTPC voor de toekomst. Ik heb het hele topic doorgelezen en heb besloten nog even te wachten op het nieuwe RS780 chipset van AMD.

De HTPC zal gebruikt gaan worden voor gedownloade HD content, Blu-Ray maar ook digitale TV dmv. 2 FloppyDTV's. Mijn vraag is nu, welk OS/software is hier het meest geschikt voor. Binnenkort ga ik namelijk ook het huis uit en m'n ouders, die niet heel technisch onderlegd zijn, moeten er ook goed mee kunnen werken.
Ik heb nog een XP Home Edition licentie liggen, kan ik dat gebruiken in combinatie met MediaPortal, of is XP MCE/Vista MCE toch een betere keuze?

Wat raden jullie aan?

Alvast bedankt!

Edit:het is de bedoeling dat het systeem ook goed overweg kan met 1080p en 24p
Ik zou zeggen lees dit topic eens goed door en stel zelf eens wat samen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weird-
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 19:32
Michel242186 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 19:31:
[...]

Ik zou zeggen lees dit topic eens goed door en stel zelf eens wat samen...
Ga ik ook doen, ik ben alleen op zoek naar ervaringen met verschillende OS ivm met gebruiksvriendelijkheid en dergelijke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasy-Bart
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-10 14:08
een Intel E2140 2x1.6GHz, 1MB, 800MHz FSB

is deze snel genoeg voor VC1/h264 en HDDVD/Blueray materiaal af te spelen als je dan ook een ati 2600 serie koopt met 1 gig geheugen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

@ Weird-

vele willen het niet lezen of horen, maar mijn ervaringen zijn positief met Vista. Ik heb minder moeite om HD content af te spelen op Vista dan op Xp. Dit is dan wel kaal bedoeld qua software en/of spelers.

@Fanatasy-Bart
Persoonlijk zou ik niks onder de grens van 2ghz x2 kopen ongeacht Intel of AMD... (ook al zeggen mhz niks. Uiteraard zal meeste vloeiend draaien op een E2140, maar je wilt niet meeste, je wilt alles ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Misschien voor sommige interesant.
Helaas net verkeerd print screen gedrukt, clocks zijn dynamisch!!! van de 2600XT. Core en memory liepen naar 400mhz toe.

Dit is dus een x264 file!

Begin!

Afbeeldingslocatie: http://www.quakie.nl/downloads/pics/beginofsomethingheavy.jpg

Famous Bird Scene!

Afbeeldingslocatie: http://www.quakie.nl/downloads/pics/lotsofbirds.jpg

Onder WMP

Dit is gelijk aangeknald na opstarten van Vista. Dit zal waarschijnlijk reden zijn dat Begin hogere load geeft dan de bird scene zelf.

Zelfde file onder VLC default settings!

Afbeeldingslocatie: http://www.quakie.nl/downloads/pics/vlcbeginofsomethingheavy.jpg

Begin 5 sec loopt goed, GPU load richting 40% mhz van XT schieten omhoog naar 400 (het is langer dan een sec dus vermoed geen Vista load) en pats alles naar beneden, CPU load schiet iets omhoog, maar kan knal niet opvangen.

Geluid uiteraard nog steeds crap! Groene pijl rechts staat op AC3 Filter, ik vermoed dat het daar ergens fout gaat.

[ Voor 32% gewijzigd door Quakie op 14-01-2008 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 22:06:
deze heeft zoals hier te zien is, HDCP, pasieve koeling en VC1 en H.264 acceleratie. hij is nog goedkoper ook. geheugen is wat trager maar dat lijkt me niet een enorm drama. wel krijg je een stiller systeem en kan je alle HD opties gebruiken iets dat de VGA kaart in het systeem van de OP niet kan.

dit is mijn volledige setup (geen TV kaart omdat ik dat niet zo boeiend vind, het gaat mij om muziek, films en series)

#ProductPrijsSubtotaal
1Abit F-I90HD€ 82,-€ 82,-
1Antec Fusion (mATX, 430W, Zilver/Zwart)€ 149,14€ 149,14
1Apacer Embedded Card Reader 15 in 1 (USB 2.0, Zwart)€ 7,63€ 7,63
1Club3D HD 2600PRO Passive€ 67,41€ 67,41
1Kingston KVR800D2N5K2/2G€ 36,53€ 36,53
1NEC AD-7173S€ 24,90€ 24,90
2Noctua NF-S12-1200 (120mm, 17dB, 3/4p, Wit/Rood)€ 14,77€ 29,54
1Samsung SpinPoint T166, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ)€ 86,85€ 86,85
ImporterenTotaal€ 484,-

enige dat ik nog mis is een mATX mainboard (CPU heb ik al een Core2Duo E6600) en later koop ik een 40" full HD LCD scherm. ben ook al in het bezit van een receiver die dolby 5.1, dolby digital en DTS aan kan

dit systeem zou toch ruim voldoende moeten zijn om 1080i en 1080p materiaal vloeiend af te spelen
uit het HTPC januarie topic... kan iemand mij hier wat antwoorden over geven daar dat andere topic weinig tot geen reacytie oplevert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 23:35:
[...]
dit systeem zou toch ruim voldoende moeten zijn om 1080i en 1080p materiaal vloeiend af te spelen
.............

uit het HTPC januarie topic... kan iemand mij hier wat antwoorden over geven daar dat andere topic weinig tot geen reacytie oplevert :)
AntwoordEN? 1 Vraag, 1 Antwoord: ja,

zou moeten gaan. Maar er is niet zoiets als 1080i en 1080p materiaal. Dat komt (helaas) in vele varianten: gebruikte codec, bitrate, audio formaten, noem maar op. Dus garanties zul je nooit krijgen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Zit nog wel een beetje met de software nu, de gene die al een htpc hebben staan nu. Werkt HD content nu gewoon vanuit de media center schil met alleen vista codec pack? Wil namelijk wel gewoon vanaf mijn bankie alles kunnen doen, en niet 6 players hoeven te openen :) PowerDVD openen zou dan nog kunnen maar doe ik liever ook al niet.

Moet je echt nog tweaks doen? Misschien handig om dit even samen te vatten in wellicht de TS. Staat nu zoveel verschillende info over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Operations schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 11:13:
Zit nog wel een beetje met de software nu, de gene die al een htpc hebben staan nu. Werkt HD content nu gewoon vanuit de media center schil met alleen vista codec pack? Wil namelijk wel gewoon vanaf mijn bankie alles kunnen doen, en niet 6 players hoeven te openen :) PowerDVD openen zou dan nog kunnen maar doe ik liever ook al niet.

Moet je echt nog tweaks doen? Misschien handig om dit even samen te vatten in wellicht de TS. Staat nu zoveel verschillende info over.
Kort maar krachtig: Media Portal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 11:47:
[...]

Kort maar krachtig: Media Portal ;)
Nee dat is denk ik geen optie, alhoewel ik dat nergens op baseer hoor. Gebruik nu vista media center met mce500 en analoge tv en ben best tevreden enige punten zijn:

- direct opnemen naar server lukt niet
- Programma's starten en stoppen niet op tijd (volgens EPG)

En neem niet aan dat media portal dit beter kan, en de pluspunten zijn er best veel.
Verder schijnt digitale tv en media center nogal moeilijk te zijn, maar wel te doen. Media portal kan dit beter?

Dat er trouwens nog nooit iemand als tweakers of hardware.info een vergelijking heeft gedaan tussen media portal (beetje recente versie, google komt met media portal v1 in vergelijkingen) en media center. Of heb ik dat gewoon ff gemist?

[ Voor 16% gewijzigd door Operations op 15-01-2008 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Operations schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 11:49:
[...]

Dat komt door de zender maar je kan in MCE instellen dat je eerder begint en later stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 12:01:
[...]

Dat komt door de zender maar je kan in MCE instellen dat je eerder begint en later stopt.
Ja dat klopt, maar zou prettiger zijn als mce/portal gewoon zelf door zou hebben dat het iets eerder begint en/of eindigt. Anders krijg je als je 2 dingen achter elkaar opneemt dat je het einde/begin van het eerste / tweede bij de andere opname moet verder kijken. En dus kan je niet zomaar iets weggooien want dan gooi je misschien nog wel het einde/begin van iets anders weg. Snappie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Operations schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 12:08:
[...]

Ja dat klopt, maar zou prettiger zijn als mce/portal gewoon zelf door zou hebben dat het iets eerder begint en/of eindigt. Anders krijg je als je 2 dingen achter elkaar opneemt dat je het einde/begin van het eerste / tweede bij de andere opname moet verder kijken. En dus kan je niet zomaar iets weggooien want dan gooi je misschien nog wel het einde/begin van iets anders weg. Snappie?
Je bedoelt een soort van PDC voor je opnames?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02-2023

ThaClown

Design is more then pretty...

@Pegasus:
Ik ben zeer benieuwd naar jou ervaring met de TF8...
Ik heb momenteel een LC11 van Silverstone, maar denk er aan om deze misschien te wisselen voor een TF8...

Zou dit een grote verbetering zijn? en hoe bevalt die mooie OLED display?

Mijn setup:
Kan alle FullHD bestanden aan.

Case: Silverstone LC11 black
Afbeeldingslocatie: http://my1.photodump.com/Anonymous/SilverstoneLC11black-T.jpg
Software: MediaPortal (MediaPortal 0.2.3.0 RC3 + MediaPortal SVN-Snapshot: 12-29-2007 01-04h - Revision:16764 + TVEngine3 Snapshot: 12-29-2007 01-08h Revision 16764)
MediaPortal Skin: Monochrome V1.1
CPU: AMD Athlon 64 X2 3600+
Mainboard: MSI Motherbord K9AGM2-FIH
RAM: 1GB: 2x 512Mb DDR2 667MHz
HDD: 2,78 TB (2x 320GB in HTPC, 2x 320GB in werk PC en 3x 500GB in Server)
Videokaart: Club3D HD2400 Pro lowprofile
Geluidskaart: 7.1 with SDIF optical-out
TV-kaart: Floppy FireDTV-C (Casema Digitale TV)
Voeding: Silverstone 300W-SST-LC11
Chip cooler: AC CPU Freezer 64LP cooler
Kast koeler: CM Ultra silent Casefan
Afstands bediening: Logitech Harmony 525

[ Voor 64% gewijzigd door ThaClown op 15-01-2008 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
hardware-lover schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 12:21:
[...]

Je bedoelt een soort van PDC voor je opnames?
Als jij mij begrijpt bedoel ik dat vast, maarre wat bedoel jij? ;) Nee is zou het gewoon beter vinden als het opneem apparaat wat het dan ook mag zijn. Zelf begrijp wanneer een programma begint en wanneer de aftiteling afgelopen is. Nog perfecter zou zijn als de reclames ook geskipped werden maar goed die kan ik eventueel zelf door spoelen dat vind ik niet zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Operations schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 12:28:
[...]

Als jij mij begrijpt bedoel ik dat vast, maarre wat bedoel jij? ;) Nee is zou het gewoon beter vinden als het opneem apparaat wat het dan ook mag zijn. Zelf begrijp wanneer een programma begint en wanneer de aftiteling afgelopen is. Nog perfecter zou zijn als de reclames ook geskipped werden maar goed die kan ik eventueel zelf door spoelen dat vind ik niet zo erg.
Dat is het idee achter PDC, de opname start- en stoppuls wordt vanaf de studio gegeven en hierdoor zou je theoretisch niets meer hoeven missen van je geplande opname. Of dit systeem nu nog gebruikt wordt weet ik niet. Ik selecteer na een geplande opname ook het programma wat daar direct achteraan komt en verwijder dit later wel weer. Via een register-Tweak zouden de start- en stoptijden ook eerder en later gezet kunnen worden (als ik me niet vergis) buiten de tijden om die je nu binnen bijvoorbeeld MCE kunt selecteren.

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 15-01-2008 12:44 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
hardware-lover schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 12:39:
[...]

Dat is het idee achter PDC, de opname start- en stoppuls wordt vanaf de studio gegeven en hierdoor zou je theoretisch niets meer hoeven missen van je geplande opname. Of dit systeem nu nog gebruikt wordt weet ik niet. Ik selecteer na een geplande opname ook het programma wat daar direct achteraan komt en verwijder dit later wel weer. Via een register-Tweak zouden de start- en stoptijden ook eerder en later gezet kunnen worden (als ik me niet vergis) buiten de tijden om die je nu binnen bijvoorbeeld MCE kunt selecteren.
Ja kan je ook via reg aanpassen ja buiten de tijden van mce om, maar dit ging meer over of portal voor mij een goed alternatief zou kunnen zijn. Maar ondanks die 2 punten die ik eerder noemde ben ik best tevreden met vista media center. Heb alleen nog geen ervaring met HD content kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenK
Knoop is doorgehakt - onderdelen besteld. De uiteindelijke samenstelling is nu de volgende geworden:
  • Antec Fusion V2
  • MSI K9AGM2-FIH
  • AMD Athlon 64 X2 5000+ AM2 (65w)
  • Scythe Mini Ninja (gaat passief)
  • 2x 1024MB DDR2 800 - GeIL
  • Samsung Spinpoint T166 SATA-II 500GB
  • Sapphire Radeon HD2600XT Ultimate (passief)
Moet toch wel een HD-filmpje mee af te spelen zijn? :P

Ik ben alleen nog niet uit over de optische drive. Ik wil een fijne stille drive. Als de prijs van de BR-Rom capable drives daalt is dat altijd nog een optie natuurlijk (nu nog 149).

Wat het uiteindelijke 'scherm' gaat worden moet ik nog even zien. Duurt nog een paar maandjes voor ik tot aanschaf van de LCDTV over ga. Bedoeling is om een MCE Remote + Keyboard erbij te halen, maar die zijn eventjes moeilijk leverbaar lijkt't wel ... Plaats wel een paar pics als ik aan de bouw ben :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RubenK schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 14:29:
Knoop is doorgehakt - onderdelen besteld. De uiteindelijke samenstelling is nu de volgende geworden:
  • Antec Fusion V2
  • MSI K9AGM2-FIH
  • AMD Athlon 64 X2 5000+ AM2 (65w)
  • Scythe Mini Ninja (gaat passief)
  • 2x 1024MB DDR2 800 - GeIL
  • Samsung Spinpoint T166 SATA-II 500GB
  • Sapphire Radeon HD2600XT Ultimate (passief)
Moet toch wel een HD-filmpje mee af te spelen zijn? :P

Ik ben alleen nog niet uit over de optische drive. Ik wil een fijne stille drive. Als de prijs van de BR-Rom capable drives daalt is dat altijd nog een optie natuurlijk (nu nog 149).

Wat het uiteindelijke 'scherm' gaat worden moet ik nog even zien. Duurt nog een paar maandjes voor ik tot aanschaf van de LCDTV over ga. Bedoeling is om een MCE Remote + Keyboard erbij te halen, maar die zijn eventjes moeilijk leverbaar lijkt't wel ... Plaats wel een paar pics als ik aan de bouw ben :-)
ziet er leuk uit en lijkt wel redelijk op mijn systeem (zie boven) als je het plaatst zoals ik hem geplaatst heb kan iedereen met 1 klik kijken wel onderdeel het is en wat die kost en tevens de totaal prijs zien (ook als deze gewijzigd wordt) mijn systeem is alleen gebasseerd op intel.

over je remote die zit toch bij die fusion kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 14:46:
nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-10 16:24
RubenK voor het reduceren van het geluid van de optische drive kan je prima een tool als AnyDVD of Nero Drivespeed gebruiken. Die reduceren het geluid tot vrijwel 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenK
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 14:46:
ziet er leuk uit en lijkt wel redelijk op mijn systeem (zie boven) als je het plaatst zoals ik hem geplaatst heb kan iedereen met 1 klik kijken wel onderdeel het is en wat die kost en tevens de totaal prijs zien (ook als deze gewijzigd wordt) mijn systeem is alleen gebasseerd op intel.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon 64 X2 5000+ (AM2, 2x2.6GHz, 1MB, 400MHz Bus, 65W, Boxed)€ 86,20€ 86,20
1Antec Fusion V2€ 152,50€ 152,50
1GeIL GX22GB6400UDC€ 46,03€ 46,03
1MSI K9AGM2-FIH, 690G (mATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, VGA, 1394)€ 55,92€ 55,92
1Samsung SpinPoint T166, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ)€ 86,85€ 86,85
1Sapphire HD 2600XT€ 84,54€ 84,54
1Scythe Scythe Ninja Mini€ 29,94€ 29,94
ImporterenTotaal€ 541,98

Bij deze de pricewatch-variant van m'n systeem. De videokaart die ik heb besteld staat helaas niet op de Pricewatch, dus dit is de dichtsbijzijnde variant. Als ik de details van m'n bestelling moet geloven is de CPU trouwens een Black Edition.

Wat betreft die remote, daar heeft Bakove reeds antwoord op gegeven.
et36s schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 16:06:
RubenK voor het reduceren van het geluid van de optische drive kan je prima een tool als AnyDVD of Nero Drivespeed gebruiken. Die reduceren het geluid tot vrijwel 0.
Dank je - dit had ik ook al ontdekt, maar een drive die van zichzelf ook al aardig rustig is is natuurlijk een pré. Daarnaast is er nog het overwegen om te wachten op een BD-Rom drive, dan plaats ik tot die tijd een oude NEC-drive die ik nog heb er in (erg stil, is niet zo'n snelle).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
  • Laatst online: 11-07-2024
bosaap22 schreef op zondag 13 januari 2008 @ 12:28:
[...]

100 mbit is meer dan voldoende om hd content af te spelen hoor
Ben je daar zeker van ? Bij mij lukt het niet ... namelijk files met een bitrate van 13.000kb krijg ik niet door mijn 100Mbit netwerk gestuurd zonder haperingen. Ik haal een max .snelheid van 10-11MB/s op mijn 100Mbit netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
jverdeyen schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 16:25:
[...]

Ben je daar zeker van ? Bij mij lukt het niet ... namelijk files met een bitrate van 13.000kb krijg ik niet door mijn 100Mbit netwerk gestuurd zonder haperingen. Ik haal een max .snelheid van 10-11MB/s op mijn 100Mbit netwerk.
13.000 kbit/sec voor video en 1500 kbit/sec voor DTS (doorgaans de max bij x264 mkv's) is bij elkaar afgerond 15Mbit/sec. Dat moet toch lukken op een fullduplex 100Mbit-lijn zou je zeggen. Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar daar komt over een aantal weken verandering in als het gat door het plafond is geboord. Ik had eigenlijk gehoopt dat streamen van 1080p via 100Mbit goed zou werken. Dat scheelt namelijk weer vele GB's kopieeren van mijn gewone pc naar mijn htpc.

Overigens kan ik 720p wireless (54Mbps = 6,5MB/sec, maar feitelijk haal ik max 2,3MB/sec) zonder nadelen streamen. Vandaar mijn gedachte dat 1080p op 100Mbit makkelijk zou moeten gaan, zeker als je het rekensommetje maakt.

[ Voor 12% gewijzigd door -Moondust- op 15-01-2008 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
-Moondust- schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 17:01:
[...]

13.000 kbit/sec voor video en 1500 kbit/sec voor DTS (doorgaans de max bij x264 mkv's) is bij elkaar afgerond 15Mbit/sec. Dat moet toch lukken op een fullduplex 100Mbit-lijn zou je zeggen. Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar daar komt over een aantal weken verandering in als het gat door het plafond is geboord. Ik had eigenlijk gehoopt dat streamen van 1080p via 100Mbit goed zou werken. Dat scheelt namelijk weer vele GB's kopieeren van mijn gewone pc naar mijn htpc.

Overigens kan ik 720p wireless (54Mbps = 6,5MB/sec, maar feitelijk haal ik max 2,3MB/sec) zonder nadelen streamen. Vandaar mijn gedachte dat 1080p op 100Mbit makkelijk zou moeten gaan, zeker als je het rekensommetje maakt.
Staat 100mbit niet in vergelijking met 12,5Mbyte ? Of zie ik dat verkeerd ? Want ik ben net hetzelfde van plan om 1080p via 100Mbit te streamen. Echter is dat nog niet echt succesvol geweest. ( 720p gaat wel perfect).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenK
jverdeyen schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 16:25:
Apart - misschien ligt het aan je router/switch ofzo, want ik kan zonder problemen Planet Earth op 1080p streamen over m'n netwerkje dat ik nu heb (100MBit). Maar omdat op m'n nieuwe HTPC als ook op m'n desktop een onboard Gigabit LAN-adapter zitten stap ik over op 1000MBit over een tijdje. Zit alleen nog te bedenken of ik dat doe mbv. een nieuwe router of gewoon m'n huidige wireless router aansluiten op een 1000Mbit switch - maar dat hoort hier niet, dus zal ik jullie daar niet mee lastig vallen ;-).

Overigens een vraagje nog - zit er in de Antec Fusion V2 die ik heb staan nou wel of niet een IR-ontvanger? :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Moondust (of iemand anders):

Zou je willen kijken naar mijn screenshot waar je om had gevraagd? Hij staat op pagina 77 van dit topic. Volgens mij is er iets mis met de installatie van CoreAVC Pro die mijn problemen veroorzaakt.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackiE1982
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-09 20:14
1080p afspelen van een server met 100mbit moet makkelijk lukken.
Ik had een oude server (1,3Ghz amd met 640mb ram :P ), waarvan ik 1080p makkelijk kon afspelen via mijn pc.
Ik heb een Giga router, dus 1000mbit netwerk, maar je snelheid is afhankelijk van je harde schijven.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Operations schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 11:49:
[...]

Nee dat is denk ik geen optie, alhoewel ik dat nergens op baseer hoor. Gebruik nu vista media center met mce500 en analoge tv en ben best tevreden enige punten zijn:

- direct opnemen naar server lukt niet

En neem niet aan dat media portal dit beter kan, en de pluspunten zijn er best veel.
Verder schijnt digitale tv en media center nogal moeilijk te zijn, maar wel te doen. Media portal kan dit beter?

Dat er trouwens nog nooit iemand als tweakers of hardware.info een vergelijking heeft gedaan tussen media portal (beetje recente versie, google komt met media portal v1 in vergelijkingen) en media center. Of heb ik dat gewoon ff gemist?
jip! alles doet ie :) zie 1 page terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
BlackiE1982 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 20:42:
1080p afspelen van een server met 100mbit moet makkelijk lukken.
Ik had een oude server (1,3Ghz amd met 640mb ram :P ), waarvan ik 1080p makkelijk kon afspelen via mijn pc.
Ik heb een Giga router, dus 1000mbit netwerk, maar je snelheid is afhankelijk van je harde schijven.
Inderdaad, bottleneck gevonden:

Timing cached reads: 430 MB in 2.00 seconds = 215.02 MB/sec
Timing buffered disk reads: 38 MB in 3.04 seconds = 12.49 MB/sec

Usb 2.0 schijven ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
  • Laatst online: 21:53
ThaClown schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 12:28:
@Pegasus:
Ik ben zeer benieuwd naar jou ervaring met de TF8...
Ik heb momenteel een LC11 van Silverstone, maar denk er aan om deze misschien te wisselen voor een TF8...

Zou dit een grote verbetering zijn? en hoe bevalt die mooie OLED display?

Mijn setup:
Kan alle FullHD bestanden aan.

Case: Silverstone LC11 black
[afbeelding]
Software: MediaPortal (MediaPortal 0.2.3.0 RC3 + MediaPortal SVN-Snapshot: 12-29-2007 01-04h - Revision:16764 + TVEngine3 Snapshot: 12-29-2007 01-08h Revision 16764)
MediaPortal Skin: Monochrome V1.1
CPU: AMD Athlon 64 X2 3600+
Mainboard: MSI Motherbord K9AGM2-FIH
RAM: 1GB: 2x 512Mb DDR2 667MHz
HDD: 2,78 TB (2x 320GB in HTPC, 2x 320GB in werk PC en 3x 500GB in Server)
Videokaart: Club3D HD2400 Pro lowprofile
Geluidskaart: 7.1 with SDIF optical-out
TV-kaart: Floppy FireDTV-C (Casema Digitale TV)
Voeding: Silverstone 300W-SST-LC11
Chip cooler: AC CPU Freezer 64LP cooler
Kast koeler: CM Ultra silent Casefan
Afstands bediening: Logitech Harmony 525
Hi ThaClown,

Ik heb geen ervaring met de LC11, maar nu wel met de TF8 ;)

De Omaura TF8 case bevalt goed. Helaas moet ik nog even wachten op de OLED en remote :(

Ik heb van de 2x 80 mm en 2x 60 mm fans alleen 1x 80 mm aangesloten middels Fanmate2, zodat die ongeveer 1200 rpm draait. Die hoor je nu niet meer.

De Antec NeoHE 430W voeding is echt super stil, hoor je niet. Ook de Zalman CNPS 7500LED CPU koeler is niet te horen, draait onder vollast 2000 rpm en toch zo stil. Enige dat ik hoor is de HDD, maar dat kan ik verbeteren door de bevestigingsschroeven niet te strak vast te draaien. Toch zitten er rubbertjes tussen de case en de HDD. Moet ik nog eens naar kijken.

Prestaties, met Phantom Of The Opera H.264 720p, met TF8 in een meubel:

Case temp: 46 gr. C
CPU temp: 42 gr. C
CPU belasting 20-36%

Draai met Gigabyte GA-MA69GM-S2H bord en AMD X2 5200+, met AC3filter, maar vraag me af of CoreAVC pro 1.6.0.0 wel actief is. Ik kan dat nergens zien.

De kast is slechts 118 mm hoog, zwart aluminium, ziet er strak uit.

Voordeel is er past een ATX voeding in, mATX mobo, full size DVD/BD player, low profile PCI slots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Pegasus schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 00:04:
[...]

Draai met Gigabyte GA-MA69GM-S2H bord en AMD X2 5200+, met AC3filter, maar vraag me af of CoreAVC pro 1.6.0.0 wel actief is. Ik kan dat nergens zien.
Bij de meeste players kan je, indien je een videobestand heb geopend, met de rechter muisknop klikken wanneer je op het beeld bestaat me de muisaanwijzer. In het menu dat dan wordt geopend staat "Filters". Daar moet Core AVC tussen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
jverdeyen schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 17:42:
[...]

Staat 100mbit niet in vergelijking met 12,5Mbyte ? Of zie ik dat verkeerd ? Want ik ben net hetzelfde van plan om 1080p via 100Mbit te streamen. Echter is dat nog niet echt succesvol geweest. ( 720p gaat wel perfect).
Nee, je ziet het goed, 100Mbit / 8bits = 12,5MByte (immers 1 byte = 8 bits). Voor zwaar x264 1080p mkv materiaal is slechts 15% van de totale capaciteit van 100Mbit nodig. Dat moet makkelijk lukken, zelfs met een USB-schijf. Staat de netwerkkaart wel ingesteld op full duplex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
LuukNouwen schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 19:37:

Zou je willen kijken naar mijn screenshot waar je om had gevraagd? Hij staat op pagina 77 van dit topic. Volgens mij is er iets mis met de installatie van CoreAVC Pro die mijn problemen veroorzaakt.

Alvast bedankt!
Ik weet alleen hoe je in Media Player Classic CoreAVC kan instellen. Ik verwacht echter dat het in andere players min of meer vergelijkbaar is. In de Options kan je zogenoemde externe filters instellen. Voeg daar CoreAVC toe en zet deze op "Prefer". Sluit de player af en start hem opnieuw. Nu zou CoreAVC moeten werken. Doet ie dat niet, dan speel je wellicht een formaat af dat CoreAVC niet ondersteunt, zoals Xvid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
LuukNouwen schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 19:37:

Alvast bedankt!
Uhm.. start de video decoder configuration van ffdshow es effe en kijk bij H.264/AVC

Wat staat daar? Zet em eens op disabled.. en probeer dan opnieuw het bestand af te spelen.. wellicht dat dan wel CoreAVC ipv ffdshow verschijnt bij de filters.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
-Moondust- schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 07:56:
[...]

Bij de meeste players kan je, indien je een videobestand heb geopend, met de rechter muisknop klikken wanneer je op het beeld bestaat me de muisaanwijzer. In het menu dat dan wordt geopend staat "Filters". Daar moet Core AVC tussen staan.
-Moondust- : Super bedankt! Ik heb nu de filter juist kunnen instellen en nu draaien MKV's wel goed (24 frames per seconde). Enkel de beruchte vogelscene hapert, maar dat was te verwachten. De CPU-load is wel hoog, tussen de 65 en 80%, maar dat is geen probleem. Enkel bij de vogelscene vliegt het CPU-gebruik naar 100% en hapert het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Ook ib dit topic is de aanstaande nieuwe chipset van ATi, RS780 al voorbijgekomen. Een oboard graphics die wél UVD (hardware acceleratie voor H.264 en VC-1 videoformaten) heeft. Namelijk obv een ATi HD2400.
Hier een eerste blik op zo'n board:
Afbeeldingslocatie: http://bp3.blogger.com/_4qvKWy79Suw/R3BrJSDk_lI/AAAAAAAAADs/JnsRSt56jyQ/s320/09vt6xif2357rd9.jpg

En hier wat meer info......

Ziet er voor een HTPC toch wel weer erg gunstig en compleet uit......
HDMI & S/PDIF connectors onboard, etc.
Ik kan nog niet vinden of er ook firewire onboard zit ivm met de evt. floppy-dtv's.......

23 januari schijnt de chipset (en dit board) genintroduceerd te worden, te beginnen in China of all places.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
LuukNouwen schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 10:05:
[...]

-Moondust- : Super bedankt! Ik heb nu de filter juist kunnen instellen en nu draaien MKV's wel goed (24 frames per seconde). Enkel de beruchte vogelscene hapert, maar dat was te verwachten. De CPU-load is wel hoog, tussen de 65 en 80%, maar dat is geen probleem. Enkel bij de vogelscene vliegt het CPU-gebruik naar 100% en hapert het beeld.
Mooi dat het werkt. Als je enkel naar de 1080p versie van Planet Earth hebt gekeken, heb je wellicht een vertekend beeld van de cpuload bij 1080p. Planet Earth is namelijk zwaar materiaal. De gemiddelde x264 1080p mkv heeft een lagere cpuload. Er zijn overigens nog meer scenes waar de cpuload richting de 100% gaat, maar die kom je vanzelf tegen. Ik heb dit opgelost door de uitstekende 720p versies te downloaden. Ik kan (voorlopig) toch niet weergeven in 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02-2023

ThaClown

Design is more then pretty...

Pegasus schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 00:04:
[...]
Ik heb van de 2x 80 mm en 2x 60 mm fans alleen 1x 80 mm aangesloten middels Fanmate2, zodat die ongeveer 1200 rpm draait. Die hoor je nu niet meer.

Prestaties, met Phantom Of The Opera H.264 720p, met TF8 in een meubel:

Case temp: 46 gr. C
CPU temp: 42 gr. C
CPU belasting 20-36%

Voordeel is er past een ATX voeding in, mATX mobo, full size DVD/BD player, low profile PCI slots.
Thx for the info _/-\o_

Klinkt erg goed, ga er even over nadenken...
Het grote nadeel van mijn LC11 is de net te kleine ruimte en het rare formaat voeding (die ook nog eens niet echt stil is!) van maar 300w... :(

Vaagje: hoe meet jij de Case- en CPU temp?
En wat is eigenlijk de maximale temp wat toelaatbaar is in een HTPC? Heb geen idee wat de temp is in mijn kassie

[ Voor 17% gewijzigd door ThaClown op 16-01-2008 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
-Moondust- schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 11:59:
[...]

Mooi dat het werkt. Als je enkel naar de 1080p versie van Planet Earth hebt gekeken, heb je wellicht een vertekend beeld van de cpuload bij 1080p. Planet Earth is namelijk zwaar materiaal. De gemiddelde x264 1080p mkv heeft een lagere cpuload. Er zijn overigens nog meer scenes waar de cpuload richting de 100% gaat, maar die kom je vanzelf tegen. Ik heb dit opgelost door de uitstekende 720p versies te downloaden. Ik kan (voorlopig) toch niet weergeven in 1080p.
Ik heb inderdaad geen andere 1080P MKV's geprobeerd. Het niet helemaal kunnen afspelen van 1080P MKV's is eigenlijk geen echt probleem, aangezien ik mijn gewonnen 42" plasma TV toch ga verkopen (en deze een resolutie van 852 * 480 heeft). Een "gewone" 70 cm CRT-TV is nu toch voldoende voor mij en kan het geld beter gebruiken voor het huis dat ik wil gaan kopen. Het ging er meer om dat er duidelijk iets mis zat in de installatie/instelling en dat wilde ik graag recht hebben. En dat is nu gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik het zo een beetje lees moet je wel een belachelijk zwaar systeem hebben wil je zeker zijn dat alle 1080p bestanden vloeiend afgespeeld worden. ik weet dat het een zwarte codec is op een hoge resolutie. best wel bizar je hebt meer power nodig dan ik verwacht had...

even over die MKV bestanden, ik dacht (maar weet er niet bijster veel vanaf daar ik nu pas bezig ben met HD systeem) dat die MKV bestanden gewoon een container is voor b.v. 1080p data. dat alle HD data auto. hardware matig versneld wordt mits de juiste VGA kaart erin zit. als ik het hier een beetje volg is dat niet zo :?

-moondust- enig idee waneer deel 2 komt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 13:55:
als ik het zo een beetje lees moet je wel een belachelijk zwaar systeem hebben wil je zeker zijn dat alle 1080p bestanden vloeiend afgespeeld worden. ik weet dat het een zwarte codec is op een hoge resolutie. best wel bizar je hebt meer power nodig dan ik verwacht had...
Valt best mee, Planet Earth is vooralsnog de enig bekende uitzondering. Al het andere materiaal is prima af te spelen met een 5200+ en zelfs met een BE-2400.
even over die MKV bestanden, ik dacht (maar weet er niet bijster veel vanaf daar ik nu pas bezig ben met HD systeem) dat die MKV bestanden gewoon een container is voor b.v. 1080p data. dat alle HD data auto. hardware matig versneld wordt mits de juiste VGA kaart erin zit. als ik het hier een beetje volg is dat niet zo :?
Jouw schets van mkv is juist, echter x264 video wordt vooralsnog niet hardwarematig versneld, alhoewel er nu een workaround is voor 720p.
-moondust- enig idee waneer deel 2 komt ?
Aanstaand weekend is de planning, maar pin me er niet op vast. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
ThaClown schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 12:39:
[...]

Thx for the info _/-\o_

Klinkt erg goed, ga er even over nadenken...
Het grote nadeel van mijn LC11 is de net te kleine ruimte en het rare formaat voeding van maar 300w... :(

Vaagje: hoe meet jij de Case- en CPU temp?
En wat is eigenlijk de maximale temp wat toelaatbaar is in een HTPC? Heb geen idee wat de temp is in mijn kassie
Ik gebruik EasyTune 5 Pro van Gigabyte, hoort bij het mobo. Die tool geeft netjes de temps aan.

Wat is toelaatbaar? Tot dat het defect raakt ? Ik ga altijd uit van de maximum temp. die de fabrikant heeft vastgesteld en probeer daar onder te blijven. Uiteraard zijn die specificaties verschillend voor elk merk/type hardware component.

Zojuist nog even CoreAVC goed ingesteld (Prefered decoder) en nu werkt het prima. De CPU load verschilt niet veel tussen PowerDVD H.264 codec en CoreAVC bij het afspelen van 720p H.264 (Phantom Of The Opera, 2004)

BTW: een voeding van 300W is voor een normale HTPC ruim voldoende hoor. Het nadeel van die speciale kleine voedingen is dat ze meestal niet erg stil zijn. Met zo'n case heb je ook geen keuze wat je voeding betreft. Modulaire kabels, zodat je de kabels die je niet nodig hebt gewoon weg kan laten, is vaak niet mogelijk. Het gevolg is dat je case vol zit met voedingskabels die je niet gebruikt. Ook minder voor de airflow, dus de temperaturen.

[ Voor 17% gewijzigd door Pegasus op 16-01-2008 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:42
Het topic heet HTPC die op de toekomst is voorbereid.

Ligt het nou aan mij of is de AMD BE-2350/2400 die men vaak hier kiest niet echt op de toekomst voorbereid.

Als je echt alles wil afspelen moet je volgens mij minstens een AMD X2 5000+/5200+ of een Core2duo hebben?

Of zie ik iets over het hoofd? Aangezien ik zelf ook mijn pc toekomst gereed wil hebben vind ik het een lastig onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackiE1982
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-09 20:14
Ik heb de AMD BE-2400 gekozen voor de energiezuinigheid en warmte.
Mijn htpc wordt meer een server en staat 24u aan.
Een htpc op intel basis is ook duurder.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

kaajee schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 11:57:
Ook ib dit topic is de aanstaande nieuwe chipset van ATi, RS780 al voorbijgekomen. Een oboard graphics die wél UVD (hardware acceleratie voor H.264 en VC-1 videoformaten) heeft. Namelijk obv een ATi HD2400.
Hier een eerste blik op zo'n board:
[afbeelding]

En hier wat meer info......

Ziet er voor een HTPC toch wel weer erg gunstig en compleet uit......
HDMI & S/PDIF connectors onboard, etc.
Ik kan nog niet vinden of er ook firewire onboard zit ivm met de evt. floppy-dtv's.......

23 januari schijnt de chipset (en dit board) genintroduceerd te worden, te beginnen in China of all places.......
Dus het zal nog wel tot in feb/maart duren voordat we ze hier kunnen kopen. Lijkt me het wachten wel waard :)

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Dracula schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 14:50:

Ligt het nou aan mij of is de AMD BE-2350/2400 die men vaak hier kiest niet echt op de toekomst voorbereid.

Als je echt alles wil afspelen moet je volgens mij minstens een AMD X2 5000+/5200+ of een Core2duo hebben?

Of zie ik iets over het hoofd? Aangezien ik zelf ook mijn pc toekomst gereed wil hebben vind ik het een lastig onderwerp.
Met op de toekomst voorbereid zijn betekent in dit verband dat de htpc 1080p materiaal probleemloos kan afspelen. Dat is de insteek van de keuze voor bepaalde hardwareonderdelen. Hoger dan HD is er niet en speculeren over de opvolger van HD is zinloos. De BE-2350/BE-2400 heeft zeker potentie als het gaat om het afspelen van 1080p, zeker indien deze iets is overklokt. Indien men echter meer zekerheid wil hebben is de 5200+ 65Watt inderdaad een betere keuze indien hardwarematige versnelling geen optie is, zeker gezien het feit dat deze processor passief te koelen is met in ieder geval een Scythe Mini Ninja. Over de Intel procs kan ik weinig zeggen, omdat ik daar geen ervaring mee heb, maar het ziet er op basis van de specs en eerste ervaringen van anderen naar uit dat de nieuwe procs uit de stal van Intel (E8400 en E8200) hoogstwaarschijnlijk veel power hebben en toch passief gekoeld kunnen worden. Daarover is echter nog geen zekerheid en is het afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

Dracula schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 14:50:

Die AMD BE serie zit inderdaad aan de onderkant van wat je minimaal nodig hebt. Het afspelen van alle 1080P materiaal lukt hier net mee. Wil je echter nog enkele andere applicaties hiernaast draaien, dan wordt het al een ander verhaal. De nieuwe Intel 45nm C2D's worden dan ook gezien als potentieel zeer aantrekkelijke alternatieven, omdat ze erg krachtig (snel) zijn en daarnaast ook betrekkelijk zuinig. Het is nog even afwachten wat ze in de praktijk doen. (Officiele release zal nog deze maand zijn hoop ik.)

Aan de andere kant is het wel zo dat er de komende tijd geen HD content zal worden gemaakt dat op resoluties draait die hoger liggen dan 1080P. In ieder geval niet voor de consument. Daarom kun je er van uit gaan dat als je nu 1080P vloeiend kunt draaien, je de komende tijd prima vooruit kunt en, om even bij het topic te blijven, "je op de toekomst bent voorbereid".

Daarnaast zal op het gebied van hardwarematige ondersteuning van HD materiaal door GPU's ook niet stilgezeten worden. Ik verwacht dan ook dat dit jaar, óf het aangeboden x264 formaat anders wordt "gecodeerd" zodat het wel hardwarematig wordt ondersteund, óf dat videokaarten het x264 formaat gaan ondersteunen d.m.v. nieuwe drivers. Even afwachten dus......... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Nieuw in de Chieftec HiFi-series, de HT-01. Deze nog maar pas geintroduceerd, naast de HE-01/02.

To fit perfectly into the Hi-Fi Rack, HT-01 models are only 41cm deep with Aluminum front panel design. To control your digital world easily, the pre-installed iMON module as well as an IR remote controller are standard in the delivery.
Site: klik
Afbeeldingslocatie: http://www.chieftec.eu/images/highlights/ht/big/ht6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.chieftec.eu/images/highlights/ht/big/ht10.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.chieftec.eu/images/highlights/ht/big/ht1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.chieftec.eu/images/highlights/ht/big/ht5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.chieftec.eu/images/highlights/ht/big/ht9.jpg
Wel jammer van dat lelijke Chieftec logo...

Form-Factor:mATX
Dimmension (DxWxH):410mm x 350mm x 136mm
Weight:6 kg
External Drive Bays:1x 5.25"
Internal Drive Bays:2x 3.5"
Power Supply:300W
Front-Interfaces:1x USB 2.0, 1x IEEE 1394 Firewire, Mic-in, Audio-out (HD-Ready) and 56-in-1 card reader
Special Features:aluminum front panel design, attractive mediaCenter/HTPC (Home Theater Personal Computer), chassis in black and silver models.
Scope of delivery:CD/DVD tray aluminum cover, adhesive strip, standard screws, mainboard spacers, iMON module
Optional fan(s):2x 60mm

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:16

_Arthur

blub

jverdeyen schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 21:29:
Inderdaad, bottleneck gevonden:

Timing cached reads: 430 MB in 2.00 seconds = 215.02 MB/sec
Timing buffered disk reads: 38 MB in 3.04 seconds = 12.49 MB/sec

Usb 2.0 schijven ...
Een BluRay disc heeft een maximale data+video bitrate van 54megabit/sec. Dat is 6.75megabyte/sec.

Je disks kunnen dus niet de bottleneck zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:06
Devster schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:35:
Nieuw in de Chieftec HiFi-series, de HT-01. Deze nog maar pas geintroduceerd, naast de HE-01/02.
etc...
Mooie kast, maar het grootste nadeel vind ik dat alle IO ports aan de zijkant zitten. Die heb ik veel liever aan de voorkant achter een klepje. nu ben je genoodzaakt om veel ruimte naar de kast vrij te houden omdat je er anders niet fatsoenlijk een USBstick of Flashkaart of joystick in kan steken. Plus je ziet ook moeilijk (zeker als het wat donkerder is) waar de gaten zitten.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
Devster schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:35:

......
Opzich een mooie kast. Ik vind hem alleen te hoog (17 cm ?). De fans boven de backpanel zijn aan de kleine kant en zullen dus niet erg stil zijn. Het model is wel strak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08-2023
Hoe denken jullie over het kopen van een 'standaard' micro ATX PC voor HTPC gebruik?

Bijvoorbeeld de HP Pavilion S serie spreekt mij wel aan qua uiterlijk en specs:
Afbeeldingslocatie: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf-JAVA/Doc/images/c00627042.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.itechnews.net/wp-content/uploads/2007/04/HP-Pavilion-Slimline-s3000.jpg
Deze zijn ook voor ~450 euro op diverse veilingsites te vinden en lijken in principe alles aan boord te hebben wat je nodig hebt, zeker als je zoals mij aan een 720p signaal genoeg hebt.

Grootste nadeel lijkt het gebrek aan PCI slots zodat je niet een M Audio kaartje erin kan zetten. Kan een USB geluidskaart hiervoor compenseren?

Great minds think in parallel gutters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
@Count: Persoonlijk vind ik cases zoals de Antec Fusion (V2) veel mooier en gebruikelijker voor een htpc. Het algemene doel (persoonlijk) van zo'n htpc is hem te integreren in je huidige audio/video componenten zodoende dat het voor leeken niet eens zou opvallen dat het een computer is. Zo gewoon een bak naast je componenten plaatsen is ook niet altijd mogelijk, als je al een kast gekocht hebt. (Kast in de zin van "meubel"). Als je natuurlijk de mogelijkheid hebt om die htpc dan voldoende weg te steken achter een deurtje is het wel een optie.

Ik ben ook al veel kant-en-klare pc's tegengekomen die zouden voldoen aan de normen om HD content af te spelen, maar dan net mist ie wat je graag zou hebben, en zelf iets samenstellen is altijd leuker.

Maar zoals ik al zei, persoonlijke mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Count schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:04:
Hoe denken jullie over het kopen van een 'standaard' micro ATX PC voor HTPC gebruik?

Bijvoorbeeld de HP Pavilion S serie spreekt mij wel aan qua uiterlijk en specs:
[afbeelding][afbeelding]
Deze zijn ook voor ~450 euro op diverse veilingsites te vinden en lijken in principe alles aan boord te hebben wat je nodig hebt, zeker als je zoals mij aan een 720p signaal genoeg hebt.

Grootste nadeel lijkt het gebrek aan PCI slots zodat je niet een M Audio kaartje erin kan zetten. Kan een USB geluidskaart hiervoor compenseren?
Het kan wel, maar ik denk dat je voor dat geld betere systemen kunt samenstellen. Er zijn namelijk een paar grote nadelen:

- De meeste hebben geen mogelijkheid om er een andere videokaart in te zetten en de gebruikte onboard videokaart ondersteunen geen UVD. Dit geldt voor de oude modellen.
- Zit er wel een losse videokaar tin, dan kun je deze alleen vervangen door een Low Profile model.
- Weinig tot geen PCI-sloten (oude modellen) en als ze er al zijn, dna zijn ze meestal Low Profile
- De versies met VGA+ TV-put ondersteunen geen VGA en TV-out tegelijk, wat knap lastig is als je er ook een tweede scherm aan wilt hangen. De versies met DVI en TV-out hebben dat niet.
- Geen HDMI
- Geen standaardmaten moederbord, behuizing en voeding en dus duur bij een defect
- Lastig drivers te vinden voor andere OSsen bij de nieuwere modellen (vaak geen XP-drivers beschikbaar)

Voordelen:
- Klein en stil
- Mooi design
- Ingebouwd Wlan (nieuwere modelen)
- Kaartlezer
- Afstandbediening (niet alle modellen)
- Legaal OS
- Lightscribe DVD-brander (nieuwe modellen)

Maar het grootste nadeel is vooral de prijs. Voor 450 euro kun je een veel betere HTPC in elkaar zetten, zeker met tweedehands onderdelen (450 euro is de prijs voor een tweedehands HP S-serie).

Mocht je toch een HP kopen, dan zou ik voor een nieuwer model gaan, dus 1 met DVI of met een zwarte behuizing.

Tip: HP berekent de garantie ook aan de hand van het serienummer. Mocht je geen aankoopbon hebben, maar de pc is minder dan 12 maanden geleden geproduceert, dan heb je meestal toch garantie. Je kan redelijk gemakelijk zien hoe oud de PC is. Het eerste getal van het serienummer is het jaar van productie, gevolgt door het weeknummer. Dus CNS731XXXX is een pc uit week 31 van 2007 en zou dus nog garantie hebben. Dit geldt alleen voor consumenten-PC's en laptops. Met een aankoopbon heb je natuurlijk 12 maanden garantie vanaf de datum op de aankoopbon.
Pagina: 1 ... 12 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet gemaakt voor zogenaamde 'welke moet ik nemen?' vragen (zie CSL Beleid). Ga dus niet een lijstje specs posten met de vraag of het goed is!