[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 56 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 5.146 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-12-2023

vigilante888

The truth is out there.....

Nou, nog ff een paar dagen w88 en ik kan eindelijk wat betere stuff posten hiero.

Ik ga (nog) niet in op de technische aspect van de R600. Enige wat ik kan zeggen is dat ik een document hebt met meer info over de Tessellation Unit van de R600.

De aanbod zal zeer beperkt zijn in het begin. Ong. 6000stuks per AIB. En dit moeten ze wereldwijd distributeren.

[ Voor 63% gewijzigd door vigilante888 op 04-05-2007 14:34 ]

Specs PS3 PSN ID: Vigilante888 (Azie)- VigilanteUSA (USA) - JusticeFreedom (Euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-05 09:01
PauseBreak schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 14:10:
[...]

Je zegt het precies goed. Dat jij het niet ziet wil niet zeggen dat iemand anders dat wel ziet. De een is nou eenmaal kritischer of gezegend met betere ogen.
Verder is het natuurlijk altijd belangrijk om te kijken hoeveel een kaart aan kan. Als een R600XT op die resolutie meer dan 4xAA aan kan, dan is dat mooi meegenomen.
Wat zijn we weer allemaal licht op de teentjes getrapt zeg.

Zeg ik ergens dat er geen kartels zijn?
Bekritiseer ik andere hun drang naar visuele perfectie?
Zeg ik dat het onzin is dat mensen 4XAA toepassen?
Zeg ik dat het een onzinnige feature van de R600 is?

Nee, ik vraag me gewoon af waar mensen dat zien, zodat ik zelf ook eens kan kijken.
Als jij dat weer als een aanval op de R600 wil opvatten dan mag dat.
Ik heb nauwlijks mening over de R600, want ik heb nog niets anders dan beperkt onderbouwde geruchten gelezen en dat blijft ook zo tot 14 mei. Op het moment dat ik reviews lees op sites die ik vertrouw, dan vormt mijn mening zich pas.

Tot nu toe ziet de kaart er prima uit. Ik zal hem niet kopen want ik heb al een prima video kaart en de extra functie's van de r600 zijn niet voldoende om die in de verkoop te gooien. Nergens heb ik de illusie dat mijn mening ook voor ander zal moeten gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-06 23:36

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Zarkov schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 12:55:
[...]
Ik speel zelf nogal wat galactic civilisations2, supreme commander en hier en daar een potje COH en daar zie ik geen kartels
Die spellen heb ik allemaal niet helaas, heb op het moment alleen WoW en C&C3 op mijn computer staan. Ik zal wel eens kijken of ik nog andere verschillen kan vinden met en zonder AA, maar veel tijd om te spelen heb ik op het moment niet.

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211421

Azerty heeft inmiddels ook een pre-order van de Asus 2900XT staan. Volgens mij was deze link nog niet gepost toch? O-) http://www.azerty.nl/prod...il/?ID=33055&GROEP_ID=165

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199989

380 eurootjes?da's dus tegen de 410;420 euro hier in Belgie?Hmm,daar doe ik het voor lol
Trouwens:is het mogelijk om met een 2900Xt crossfire te draaien met een 2600Xl(of hoe die kaarten allemaal ook heten)?Of is dat een slecht idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Deathscythe__
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:26
Anoniem: 199989 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 16:56:
380 eurootjes?da's dus tegen de 410;420 euro hier in Belgie?Hmm,daar doe ik het voor lol
Trouwens:is het mogelijk om met een 2900Xt crossfire te draaien met een 2600Xl(of hoe die kaarten allemaal ook heten)?Of is dat een slecht idee?
volgens mij moest je hier dezelfde serie hebben, verschillende merken kan wel van ati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-02-2020

Hekking

Can of whoopass

__Deathscythe__ schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 17:06:
[...]

volgens mij moest je hier dezelfde serie hebben, verschillende merken kan wel van ati
Even voor de duidelijkheid: Je moet dus een kaart uit de HD serie hebben :9~
Maar dat is offtopic en je zou het kunnen vinden in de TS O-)

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212321

Anoniem: 211421 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 14:39:
Azerty heeft inmiddels ook een pre-order van de Asus 2900XT staan. Volgens mij was deze link nog niet gepost toch? O-) http://www.azerty.nl/prod...il/?ID=33055&GROEP_ID=165
Staat er inmiddels ook nog 1 in de pricewatch:
pricewatch: Asus Radeon HD2900 XT 512MB DDR3 (2x DVI) EAH2900XT/G/HTVDI/512M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03 09:55
Nog even over het plaatje van fudzilla waarin wederom getracht lijkt te worden om de R600 in een kwaad daglicht te zetten: Men is de temperatuur aan het meten van de voltage regulatoren, NIET van de gpu ! Deze worden zelfs bij een x1900xt al vreselijk heet, heeft in wezen niets met de gpu temperaturen te maken ;)

[ Voor 21% gewijzigd door PassieWassie op 04-05-2007 18:53 ]

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125419

Laat die FLUTzilla gewoon kletsen. Dat soort lui doen alles om aan aandacht te komen en dat is precies wat jullie hem geven. PRUTzilla zit duidelijk de boel te bedotten en de benchmarks die o.a. door Dailytech zijn gemaakt zijn in mijn ogen niet betrouwbaar. Ik wacht gewoon de 14e af dan verschijnen de echte reviews en kunnen we werkelijk zien of de 2900XT sterk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking
  • Laatst online: 02-02-2020

Hekking

Can of whoopass

Wat is er trouwens gebeurt met 1 van ATI's trouwste board partners. Ik zie maar een schamele 8 mobo's in de pw hiero. Ik wou eigenlijk net een Sapphire PI-AM2RS690MHD (ja das een mond vol:D)
gaan bestellen :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Hekking op 04-05-2007 19:16 ]

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-03 12:36
Volledige HIS-Info...
Afbeeldingslocatie: http://img478.imageshack.us/img478/4903/his1as5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img384.imageshack.us/img384/6908/his2zs1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Heb trouwens net nog even getest in Command & Conquer 3 Tiberium Wars met en zonder AA, ik vind het heel duidelijk te zien op 2560x1600. Zonder AA zijn een hoop lijntjes als op stoepjes langs een straat/park, het bouwputje in de NOD construction yard en ook op diverse units stukken minder mooi. Dit is getesten met AA level 0 en AA level 2, de rest gelijk gelaten. Ik kan overigens niet alles op ultra high draaien, maar het meeste staat wel op high. Dat zal het verschil niet maken verwacht ik. Hogere AA levels of settings kan ik nu nog niet testen, dat wordt echt wachten op een nieuwe videokaart. Maar zelfs met 2560x1600 op een 30" TFT heb je dus zeker nog AA nodig voor optimale beeldkwaliteit in dit spel en ik verwacht dus ook andere titels wel.
Ik hoop maar dat de 2900XT(X) net als oudere ATI kaarten relatief goed opschalen naar hoge resoluties met AA/AF en een nieuwe vinding als CFAA lijkt dat wel te beloven, dat zou echt heel mooi beeld moeten gaan geven straks :9~

[ Voor 13% gewijzigd door OruBLMsFrl op 04-05-2007 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-06 18:25

Apoca

Array Technology Industry

Is der al iets van Sapphire en hun HD2900XT kaartjes te vinden? Deze zijn ook altijd erg scherp in prijsstelling, zeker beter dan de ASUS en de HIS zo ver ik weet als bij de release van de X1900XT.

Ohh man kan niet wachten tot die der is, maar ik ga no way een pre-order uitzetten. Als ik hem bestel wil zeker weten dat die binnen 2 werkdagen in mijn pc zit :P

Ik ga het toch nog maar eens proberen of ik een antwoord op deze vraag krijg :) Het niet dual screen kunnen draaien met een ingeschakelde CF setup, ligt het in de verwachting dat dat opgelost gaat worden. Of is dat gewoon een no go?

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-06 13:17

Format-C

Tracing Rays

[b][message=27970628,noline]

Ohh man kan niet wachten tot die der is, maar ik ga no way een pre-order uitzetten. Als ik hem bestel ik wil zeker weten dat die binnen 2 werkdagen in mijn pc zit :P
Als je heb snel wilt hebben moet je bij Alternate, of I-Computers wezen.

Tenminste bij 1 van deze 2 winkels heb ik altijd succes met het "snel verkrijgen" van nieuw spul.
_/-\o_

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat eigenlijk al langer geweten was is nu ook officieel gemaakt door Valve:Black Box is coming!

http://www.steampowered.com/activateATI/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Astennu schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 11:52:
Fudzilla meld weer iets over de temp van de HD2900 XT:

[...]

[afbeelding]

Dit is dus niet in de kast. Maar ik neem aan dat hij dan ook iets harder gaat draaien. Maar als je uit een kast 82 haalt kom je wel in de buurt van die 100. Maar volgens mij wou de X1900 daar ook wel in de buurt komen. Maar ik neem aan dat AMD deze kaarten ook in zo'n warmte kamer heeft getest of ze dan ook nog werken. Dus bij temps van 60-70c.

En die temp van 82 graden was bij het PWM gedeelte... Dus er gaat wel veel stroom door heen. Maar deze blokjes worden bij mijn X1900 XTX ook super heet.
Dat ding haalt helemaal geen 100 graden, de temps vallen best mee. Ook de koeler is lekker stil, zoals ik al eerder zei ;)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-01 12:23
wat doe jij spannend ? ;)

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm,vraag me eigenlijk nog steeds af wat ze bedoelen met:People are going to be pleasantly surprised...of is dat ondertussen al voorbij gekomen in een of andere preview/review?Begin hoe langer hoe nieuwsgieriger te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:09
Hacku schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 21:17:
[...]

Dat ding haalt helemaal geen 100 graden, de temps vallen best mee. Ook de koeler is lekker stil, zoals ik al eerder zei ;)
Jij werkt toch bij Hardwareinfo.net ? Dus als het goed is heb jij kaartjes :P Mag je misschien wel zeggen wat jij zou kiezen als je moet kiezen tussen de 8800 GTX, 8800 Ultra of de HD2900 XT ?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:24
Astennu schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 22:34:
[...]

Jij werkt toch bij Hardwareinfo.net ? Dus als het goed is heb jij kaartjes :P Mag je misschien wel zeggen wat jij zou kiezen als je moet kiezen tussen de 8800 GTX, 8800 Ultra of de HD2900 XT ?
en jij denkt dat hij in een ATI topic gaat zeggen dat ie een 8800 zou nemen?? Wordt ie gelynched hierzo ;)

grapje Hacku O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kip
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Kip

Anoniem: 199989 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 22:33:
Hmm,vraag me eigenlijk nog steeds af wat ze bedoelen met:People are going to be pleasantly surprised...of is dat ondertussen al voorbij gekomen in een of andere preview/review?Begin hoe langer hoe nieuwsgieriger te worden...
Ha, ik helemaal want ik heb hem al gekocht.

Ik moet zeggen dat de rumours deze laatste dagen opeens veel positiever zijn in tegenstelling tot de dagen ervoor.

En de valve voucher is zeker een grote plus punt :)

Ben wel benieuwd hoe snel ik de kaartje krijg van salland nadat de NDA is afgelopen.

Pardon my dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Astennu schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 22:34:
[...]

Hardware.Info, die .net gebruiken we al jaren niet meer. Performance cijfers heb ik al lang op tafel gelegd: Hacku in "[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussietopic - De..."
Kiezen tussen die drie hangt af van wat je wil. Heb je geld teveel neem je die ultra (not dus :+), wil je pure snelheid met een goede IQ ga je voor de GTX. Indien je budget rond de 400 euro ligt dan neem je de 2900XT (zeker niet de GTS aangezien de 2900XT zowat overal sneller is voor ongeveer dezelfde prijs). Dus daar zit AMD zeker goed, al zullen er problemen met de beschikbaarheid zijn in het begin (slechts een goede 5000 heb ik gehoord, maar er zijn nog minder 8800 Ultra's, misschien is dat een troost).

Van de XTX weet ik weinig, ik gok dat AMD zelf niet weet wat ze ermee willen. Vast wachten tot ze een 65nm high end gpu kunnen klaarzetten, aangezien het stroomverbruik van de R600 @ 80nm > 800MHz veel te hoog wordt. Vandaar ook het uitstel naar Q3 gok ik.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Mr. Detonator schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 02:21:
Volgens mij is het gewoon om te laten zien dat je met dat programma een r600 kán overklokken

506/513 draait de kaart namelijk op aan het screenshot te zien

het geheugen is dus teruggeklokt in 2d ?

laat maar eens wat game-benchmarks zien op die clock-speeds (met stock koeler) :)
Om hier nog maar even op terug te komen.... Die 1000 Mhz core en 1000 Mhz mem kloppen echt en zijn op stock cooling behaald. En volgens Sampsa is dit nog een "bescheiden" overclock en zit er nog veel meer in....
I will stick with NDA unlike some other people who attended Tunis event and already posted pretty much all the details of the card. There are also quite alot false information floating around the internet regarding Radeon HD 2900 XT.. main source is one particular site which is not so hard to guess.

Anyway, there is actually quite alot overclocking headroom in R600 GPU and AMD GPU Clock Tool seems to be working just fine. I had a problem with Powerstrip beta-version which was limited to driver's limits. Now we just need to wait for new version of ATITool which brings voltage adjustments for R600 and I'll run tests under dry ice cooling. Hopefully that'll be next week.

PS. 1000/1000 MHz clock speeds at techPowerUp!'s screenshot are pretty modest :fact:
Een jaar geleden hoorden we al over R600s die de 1Ghz zouden halen en nu blijkt dat dit dus blijkbaar gemakkelijk gehaald moet kunnen worden, maar ik denk dat AMD dit inderdaad bewaard tot het 65nm proces aangezien dit behoorlijk wat stroom zal vreten. Wat toen al rond die tijd uit lekte was dat de R600 gebouwd was voor hoge kloksnelheden en dat de GPU goed zou meeschalen wat betreft performance per Mhz.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Astennu schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 11:52:
Fudzilla meld weer iets over de temp van de HD2900 XT:

Afbeeldingslocatie: http://www.fudzilla.com/images/stories/2007/May/graphics/r600_temp.jpg
Het ligt misschien aan mij maar waarom meet hij de temperatuur op de achterkant van de kaart waar de VREG's zitten ? Die worden gewoon pokkeheet, dat mag ook. Ze zijn niet actief gekoeld dus ik snap zijn punt niet. Hij houdt zijn thermometertje toch recht tegen dat zwarte plaatje.

Nu vind ik 60 graden C met overklok ook vrij onmogelijk. De 1900XT werd al makkelijk 70-80 graden stock in een zeer goed geventileerde kast. Nu heb ik er waterkoeling op steken en wat overgeclockt: idle 37 graden, load 42 graden. Met luchtkoeling zitten ze op hun maximum aan te koelen warmte. Ik verwacht dan toch dat de 2900XT TEN MINSTE vergelijkbare cijfers zal neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
CJ schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 23:45:
[...]

Om hier nog maar even op terug te komen.... Die 1000 Mhz core en 1000 Mhz mem kloppen echt en zijn op stock cooling behaald. En volgens Sampsa is dit nog een "bescheiden" overclock en zit er nog veel meer in....

[...]

Een jaar geleden hoorden we al over R600s die de 1Ghz zouden halen en nu blijkt dat dit dus blijkbaar gemakkelijk gehaald moet kunnen worden, maar ik denk dat AMD dit inderdaad bewaard tot het 65nm proces aangezien dit behoorlijk wat stroom zal vreten. Wat toen al rond die tijd uit lekte was dat de R600 gebouwd was voor hoge kloksnelheden en dat de GPU goed zou meeschalen wat betreft performance per Mhz.
Blijkbaar haal je die 1000 MHz alleen maar met veel extra volts. Anders was het stroomverbruik denk ik niet zo hoog geweest. Want dan hadden ze gewoon 750 MHz kunnen doen op een laag voltage en dat de max oc 800 wordt. Maar we zullen het binnenkort wel zien.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-06 10:48
Phuncz schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 23:59:
[...]

Het ligt misschien aan mij maar waarom meet hij de temperatuur op de achterkant van de kaart waar de VREG's zitten ? Die worden gewoon pokkeheet, dat mag ook. Ze zijn niet actief gekoeld dus ik snap zijn punt niet. Hij houdt zijn thermometertje toch recht tegen dat zwarte plaatje.

Nu vind ik 60 graden C met overklok ook vrij onmogelijk. De 1900XT werd al makkelijk 70-80 graden stock in een zeer goed geventileerde kast. Nu heb ik er waterkoeling op steken en wat overgeclockt: idle 37 graden, load 42 graden. Met luchtkoeling zitten ze op hun maximum aan te koelen warmte. Ik verwacht dan toch dat de 2900XT TEN MINSTE vergelijkbare cijfers zal neerzetten.
Zolang de kaart stabiel is en de warme lucht netjes naar buiten wordt geblazen is er niks aan de hand imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Astennu schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 00:25:
[...]

Blijkbaar haal je die 1000 MHz alleen maar met veel extra volts. Anders was het stroomverbruik denk ik niet zo hoog geweest. Want dan hadden ze gewoon 750 MHz kunnen doen op een laag voltage en dat de max oc 800 wordt. Maar we zullen het binnenkort wel zien.
Met die AMD tool kan je schijnbaar geen voltages regelen las ik net..... dus wat zegt dat dan precies...?

Hier twee screens van B3D geplukt:

http://img405.imageshack....2900xt102401319944ik7.png

http://img405.imageshack....2900xt10240231a133qw8.png

Uit de bovenste screen kan je opmaken dat het een HD2900XT is. En uit de onderste screen zie je dat de GPU op 750Mhz loopt, maar ook dat deze 1024MB GDDR4 aan boord heeft op 1Ghz. Dus een HD2900XT 1024...

Originele screens komen trouwens hier vandaan: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=143104 waar de poster zegt dat de OGL prestaties beter zijn dan die van een QuadroFX van $2000.

Overclocker Kinc reageert op iemand die zegt dat de R600 waarschijnlijk niet veel verder over de 1Ghz wil gaan door het 80nm proces met: "Think again ;)"

[ Voor 16% gewijzigd door CJ op 05-05-2007 00:58 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulpener
  • Laatst online: 22-08-2024

Gulpener

zelluf!

CJ schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 00:31:
[...]

Uit de bovenste screen kan je opmaken dat het een HD2900XT is. En uit de onderste screen zie je dat de GPU op 750Mhz loopt, maar ook dat deze 1024MB GDDR4 aan boord heeft op 1Ghz. Dus een HD2900XT 1024..
Op zich best verrassend... ik had verwacht dat er 512 gddr3 mem op zou zitten ipv 1024 gddr4.
"Think again ;)"
slaat dat dan op die 80nm of op de overclockbaarheid bij 80nm?? - het zou grappig zijn als toch ati ineens op 65nm kaarten kan bakken :9

[ Voor 7% gewijzigd door Gulpener op 05-05-2007 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Het schijnt dat degene die de twee screens had gemaakt een OEM XT heeft, dus de 12" met 1GB aan GDDR4 geheugen. Dat is dus de kaart die Dailytech zo maar tot "XTX" had gebombardeerd alleen maar omdat er 1GB aan GDDR4 op zat, terwijl het gewoon een XT was met 1GB aan GDDR4. De overclockers hebben allemaal de retail versie van 9.5" met 512MB aan GDDR3.

Oh ja.... De Sapphire HD2900XT ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.free4up.com/view.axd?fn=255139044010069.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door CJ op 05-05-2007 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Als ik eerlijk ben is de Sapphire niet zo heel mooi vorm gegeven qua koeler... :P

Maar ja, kast dicht en genieten maar van de GFX op je beeldscherm.

Zie ik daar nu nog een extra losse power aansluiting...?

[ Voor 18% gewijzigd door Apoca op 05-05-2007 10:39 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Ja, ik geloof dat dat voor de fan is... maar dat weet ik niet zeker. Er gaat nl geen kabel naar een van de twee witte fanconnectoren rechts onder.

[ Voor 36% gewijzigd door CJ op 05-05-2007 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

Apoca schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 10:38:
Als ik eerlijk ben is de Sapphire niet zo heel mooi vorm gegeven qua koeler... :P

Maar ja, kast dicht en genieten maar van de GFX op je beeldscherm.

Zie ik daar nu nog een extra losse power aansluiting...?
Gruwelijk die koeler op die Sapphire. Heb ik die echt ge-pre-ordered?! :'( Ik dacht dat ik zo'n mooi strak rood kaartje kreeg met die vlammetjes... :/

En dat draadje met die zwarte sleeve eromheen komt bij de fan vandaan. Aan de connector linksonder te zien is dat gewoon een 3pins stekkertje dat standaard is voor systeemfans. Het lijkt er dus op dat je die koeler op je moederbord of fancontroller kunt aansluiten. Leuk bedacht..

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126513

CJ schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 00:31:
Uit de bovenste screen kan je opmaken dat het een HD2900XT is. En uit de onderste screen zie je dat de GPU op 750Mhz loopt, maar ook dat deze 1024MB GDDR4 aan boord heeft op 1Ghz. Dus een HD2900XT 1024..
Of een teruggeclockte XTX. Of een fout in de software Er zijn meerdere mogelijkeheden. Het zal idd wel een XT met GDDR4 met een capaciteit can 1024MB zijn.

Over de clocks en haalbaarheid van hoge clocks. De prestaties zijn goed van de XT, maar als die goed clocked waarom dan niet een leuke killer kaart die de ultra een schopje geeft? Hoeft echt geen max clock te zijn van de 80nm core. Waarom wachten ze? Geloof niet dat het stroomverbruik de tegenhoudende factor is. Het is immers top of de tops :)

Grote kans dat 65nm al te dichtbij is, ze gaan niet meer een hele hi-end reeks op 80nm releasen. Na de HD2900XT is de kans groot de de volgende hi end kaart van AMD 65nm is. Ook een cpus zijn er klaar voor. :)
Anoniem: 125419 schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 10:49:
De 2900XT is momenteel bij Salland Automatisering voor het luttele bedrag van €93,- te koop. Natuurlijk is dit een fout maar wel een leuke. :+
Valt me wel op dat er altijd wel één zaak is met een vage goedkope prijs wanneer nieuwe populaire produkten aankomen.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 126513 op 05-05-2007 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-06 22:54
Astennu schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 09:44:
Ik ken het woord Performantie Maar mijn Nederlandse spellings controle kent het wel. Als je het op google intikt krijg je ook veel hits. Maar wij zeggen performance maar Performantie mag blijkbaar ook. Maar er staat dan wel vaak .be achter de url van de website.

Maar ik denk dat die RV610 zeker mooie HTPC kaartjes worden. Daar heeft een C2D niets mee te maken.

Maar binnenkort zullen we het allemaal wel zien. Ik ben ook benieuwd naar de nieuwe RD780 en RD790 chipsets. The Source heeft daar giste wat over gepost in het AMD Opteron / Athlon / Sempron topic:

Astennu in "[Discussie] AMD Sempron, Athlon 64 & Opt..."

En ook info over de nieuwe 740x IGP.
Offtopic
Maar volgens mij hebben wij een prima Nederlands woord voor het woord performance/performantie: prestaties ;)

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De 2900XT is momenteel bij Salland Automatisering voor het luttele bedrag van €93,- te koop. Natuurlijk is dit een fout maar wel een leuke. :+

naar de 2900XT voor €93,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
CJ schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 10:29:
Het schijnt dat degene die de twee screens had gemaakt een OEM XT heeft, dus de 12" met 1GB aan GDDR4 geheugen. Dat is dus de kaart die Dailytech zo maar tot "XTX" had gebombardeerd alleen maar omdat er 1GB aan GDDR4 op zat, terwijl het gewoon een XT was met 1GB aan GDDR4. De overclockers hebben allemaal de retail versie van 9.5" met 512MB aan GDDR3.

Oh ja.... De Sapphire HD2900XT ziet er zo uit:

[afbeelding]
Hij mag misschien niet zo mooi zijn maar het lijkt alof die fan een stuk stiller zou kunnen zijn. En heeft de orginele ATi cooler ook 3 heatpipes ?

Mja we moeten nog steeds 9 dagen wachten tot release :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Lol iedereen moet pre-orderen en als ze dan zeggen er is een fout gemaakt; ja dan moet er toch wel wat van de prijs af anders ben je klanten kwijt :9

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 199989 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 22:33:
De prijs.... de performance die je voor die prijs krijgt... de features die je voor die prijs krijgt.... en de DX10 performance voor die prijs....

Veel mensen hadden niet verwacht dat de R600 een prijs zou krijgen van €399 en zaten te denken aan €599-649 zoals bv de X1900XTX kostte bij launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu

Er staat ook nog eens bij dat hij pas eind mei komt :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 126513 schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 10:46:
[...]

Of een teruggeclockte XTX. Of een fout in de software Er zijn meerdere mogelijkeheden. Het zal idd wel een XT met GDDR4 met een capaciteit can 1024MB zijn.
Er gaan geen XTX kaarten rond voor zover ik weet, dus kan het geen teruggeklokte XTX zijn. De enige 12" kaarten die rond gaan zijn de OEM kaarten en dat zijn allemaal XTs met 1GB aan GDDR4.
Over de clocks en haalbaarheid van hoge clocks. De prestaties zijn goed van de XT, maar als die goed clocked waarom dan niet een leuke killer kaart die de ultra een schopje geeft? Hoeft echt geen max clock te zijn van de 80nm core. Waarom wachten ze? Geloof niet dat het stroomverbruik de tegenhoudende factor is. Het is immers top of de tops :)
Denk dat ze ook denken aan bruikbaarheid. Niet iedereen heeft een voeding met een 2x4 pin connector voor maximale performance of een mobo met PCIe 2.0 ondersteuning.
Grote kans dat 65nm al te dichtbij is, ze gaan niet meer een hele hi-end reeks op 80nm releasen. Na de HD2900XT is de kans groot de de volgende hi end kaart van AMD 65nm is. Ook een cpus zijn er klaar voor. :)
Ja klopt. Maar je kan een CPU op 65nm niet vergelijken met een GPU op 65nm. De processen van AMD en TSMC zijn wat dat betreft heel anders. CPUs maken bv gebruik van SOI (onbekend bij ATi GPUs), terwijl GPUs bij TSMC afhankelijk zijn van Low-K. Vergt wel een totale aanpassing in het ontwerp als je rekening houdt met dat soort dingen. En denk niet dat R650 ontworpen is met het oog op productie in AMD fabrieken. Weet het eigenlijk wel zeker.

Overigens heb ik opgevangen dat de vraag naar de R600 enorm is en het aanbod flink overschaduwd. Dus houdt in het begin rekening met iets langere levertijden en/of iets hogere prijzen zeker als je niet op tijd gepre-ordered hebt. Het schijnt dat de massaproductie in volle gang is en dat na de aanvankelijke tekorten binnen een maand iedereen met gemak aan een HD2900XT zou moeten kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

CJ schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 10:53:
Veel mensen hadden niet verwacht dat de R600 een prijs zou krijgen van €399 en zaten te denken aan €599-649 zoals bv de X1900XTX kostte bij launch.
Heb toen voor de X1900XT ook iets van 5 nog wat betaald in de eerste release week, maar ja veel lol van gehad hoor :) Maar de huidige prijsstelling is erg goed, verwacht dat de prijs wel zo rond de 370 ofzo zal komen te hangen na een weekje of 2 na de release.

[ Voor 16% gewijzigd door Apoca op 05-05-2007 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Vraag me trouwens af of CrossFire wel gemakkelijk gaat met die Sapphire HD2900XT. Lijkt me dat een van die heatpipes in de weg zit als je twee Sapphires gebruikt. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-06 19:59
Afbeeldingslocatie: http://www.iamxtreme.net/video/r600/2900XT1024_03.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126513

CJ schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 11:02:
Er gaan geen XTX kaarten rond voor zover ik weet, dus kan het geen teruggeklokte XTX zijn. De enige 12" kaarten die rond gaan zijn de OEM kaarten en dat zijn allemaal XTs met 1GB aan GDDR4.
Dus er is nog geen glimp van een soort XTX opgevangen? Alleen dus de OEM versie met 1024MB DRR4.
Denk dat ze ook denken aan bruikbaarheid. Niet iedereen heeft een voeding met een 2x4 pin connector voor maximale performance of een mobo met PCIe 2.0 ondersteuning.
Ja het lijkt er wel op, ook als je kijkt naar de koelingsontwerpen, namelijk groot en veel heatpipes dat er veel stroom gebruikt zal worden.
Ja klopt. Maar je kan een CPU op 65nm niet vergelijken met een GPU op 65nm. De processen van AMD en TSMC zijn wat dat betreft heel anders. CPUs maken bv gebruik van SOI (onbekend bij ATi GPUs), terwijl GPUs bij TSMC afhankelijk zijn van Low-K. Vergt wel een totale aanpassing in het ontwerp als je rekening houdt met dat soort dingen. En denk niet dat R650 ontworpen is met het oog op productie in AMD fabrieken. Weet het eigenlijk wel zeker.
Gaat AMD er uiteindelijk wel naar streven om haar eigen gpu's te produceren? Het is idd geen vergelijking. Toch blijft het voor een enthusiast interessant om een dikkere voeding te halen en die core maar met 250W+ over te klokken, niet? Zeker als de prestatie mooi schalbaar mee omhoog gaat. :) En kijk de kaart kost dan 400 euro, zeg maar 450 voor een 1024MB variant. Koop je een dikke voeding erbij en je bent een stuk goedkoper uit dan een Ultra. Wel meer energie verbruik met gamen. Gelukkig klokt zowel core als geheugen terug in 2d mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Even als extra aanvulling voor de volledigheid de opmerking van Kinc die flink aan het testen is:
Something is wrong with the perf in 3DMark 05 Denny. You are missing alot of fps in game test 3. 3DMark 06 looks off too.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162692

Niet slecht die score voor een kaart van 450 euro.(X2900XT 1024MB)
Maar een 8800GTX haalt toch wel een tamelijk betere score.

De temperatuur is wel relax , een beetje al een GTX. Aangezien de screenshot na de test genomen is , en we niet weten hoe hard de fan draait. Kunnen we er infeite niet 'zo' heel veel uit opmaken.
En wat me opvalt is dat de SM2.0 toch een heel deel lager is :/. Voor de toekomst is dit mss geen nadeel , maar wel voor mensen die toch nog oudere games spelen. Maar 14/05 zullen we alles weten.Al weten we nu al tamelijk goed waar de kaart staat volgens mij.

offtopic:
8800GTS : 337 euro
X2900XT 512 : 400 euro
Verschil 15-20% voor 60 euro opleggen.

X2900XT 1024 : 450 euro
8800GTX 786 : 515 euro
Verschil 10-30% voor 65 euro opleggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Blijft toch jammer dat er geen 1024MB versie voor consumenten aan lijkt te komen. Zou er best wel 50 of 100 euro extra voor over hebben, dan weet je ten minste zeker dat dat geen beperkende factor is. Bovendien zouden ze dan tenminste ergens NVidia achter zich laten. En het verkoopt waarschijnlijk ook wel goed, zo'n 1GB kaart, al is het alleen maar om de pats factor en mensen die hem kopen omdat hij het meeste geheugen heeft dus ook wel het beste en snelste zal zijn, zonder verder te kijken dan de neus lang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:28

Pubbert

random gestoord

Anoniem: 162692 schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 12:03:
[...]
offtopic:
8800GTS : 337 euro
X2900XT 512 : 400 euro
Verschil 15-20% voor 60 euro opleggen.

X2900XT 1024 : 450 euro
8800GTX 786 : 515 euro
Verschil 10-30% voor 65 euro opleggen
Lastig te zeggen bij nog geen definitieve prijzen, maar als je de laagste GTS prijs pakt, moet je ook de laagste XT prijs pakken: http://www.azerty.nl/producten/product_detail/?ID=33055 (380 euro dus) en in Duitsland werd hij al voor 365 euro aangeboden. Ondanks niet definitieve prijzen wel ff met 2 maten meten he?

Daarnaast komt de X2900T 1024 wsl niet eens uit, alleen als OEM, dus naar die prijs is het ook gissen.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-06 14:15

edward2

Schieten op de beesten

Jammer dat er maar steeds in 3dmark getest wordt. Natuurlijk is dit één van de weinige echte te vergelijken tests, maar als ik zo'n kaart had, zou ik vooral onder zware shaderomgevingen willen weten hoe die z'n mannetje staat. Dus indooromgevingen van bv. Stalker met highres. AA en het IQ op zich. Namelijk nog steeds niets gehoord van evt. verbeteringen op het gebied van AF en AA en dan vwb het visuele aspect.

En test bv als je persé 3dmark wil testen ook op hoge res+AA.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Laatst online: 00:10
@ Mr. Detonator: Weet je toevallig ook of dat op Windows XP of Vista 32-bit of 64-bit is gedraaid?

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:57
Bull schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 12:41:
@ Mr. Detonator: Weet je toevallig ook of dat op Windows XP of Vista 32-bit of 64-bit is gedraaid?
Aan het thema te zien zal het wel geen vista zijn, ik denk eerder XP classic theme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
[...]
Overigens heb ik opgevangen dat de vraag naar de R600 enorm is en het aanbod flink overschaduwd. Dus houdt in het begin rekening met iets langere levertijden en/of iets hogere prijzen zeker als je niet op tijd gepre-ordered hebt. Het schijnt dat de massaproductie in volle gang is en dat na de aanvankelijke tekorten binnen een maand iedereen met gemak aan een HD2900XT zou moeten kunnen komen.
Dit geeft toch wel aan dat het verhaal van een grote launch op 14 mei niet geheel klopte (afgezien van het feit dat er überhaupt geen grote algehele launch komt op 14mei).

Als men al klaar was om die R600 te shippen ten tijde van dat statement, dan zou je toch ook verwachten dat men er wel wat had gemaakt en opgeslagen, of werkt het niet zo in GPU-land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162692

Thund3r schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 12:07:
[...]

Lastig te zeggen bij nog geen definitieve prijzen, maar als je de laagste GTS prijs pakt, moet je ook de laagste XT prijs pakken: http://www.azerty.nl/producten/product_detail/?ID=33055 (380 euro dus) en in Duitsland werd hij al voor 365 euro aangeboden. Ondanks niet definitieve prijzen wel ff met 2 maten meten he?

Daarnaast komt de X2900T 1024 wsl niet eens uit, alleen als OEM, dus naar die prijs is het ook gissen.
Er is wel nog een verschil tussen een 'pre-order prijs' en een 'order' prijs hé ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Die 1Ghz core OC was dus niet met stock cooler. Jammer. :P Maar wat betreft OC was dit nog maar een bescheiden OC aldus Kinc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:44
Anoniem: 162692 schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 13:20:
[...]

Er is wel nog een verschil tussen een 'pre-order prijs' en een 'order' prijs hé ;)
Pre order is duurder/goedkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Uhmm die Sapphire HD2900 XT cooler is ook niet helemaal van koper gemaakt ik weet ook niet of de stock cooler van ATi dat wel is maar die van de XTX oem was wel helemaal ven Koper gemaakt.

En die heatpipes zitten inderdaad in de weg als je CF wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Laatst online: 00:10
leonpwner1 schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 13:04:
[...]

Aan het thema te zien zal het wel geen vista zijn, ik denk eerder XP classic theme.
Nu je het zegt, zal inderdaad wel XP zijn.

Jammer trouwens dat bijna iedereen nog steeds test met XP i.p.v. met Vista, ben wel benieuwd hoeveel verschil in resultaten hier nou tussen zit en of de nieuwste drivers nu beter werken op Vista 64-bit.

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107626

Maar je kan een CPU op 65nm niet vergelijken met een GPU op 65nm. De processen van AMD en TSMC zijn wat dat betreft heel anders. CPUs maken bv gebruik van SOI (onbekend bij ATi GPUs), terwijl GPUs bij TSMC afhankelijk zijn van Low-K. Vergt wel een totale aanpassing in het ontwerp als je rekening houdt met dat soort dingen. En denk niet dat R650 ontworpen is met het oog op productie in AMD fabrieken. Weet het eigenlijk wel zeker.
Alhoewel ze beide ervoor zorgen dat het dynamische vermogen omlaag gaat, sluiten Low-k en SOI elkaar niet uit hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
http://it-review.net/inde...ask=view&id=1310&Itemid=1

Dit artikel al genoemd? (kon 'm zo snel niet vinden in dit topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-06 19:59
CJ schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 13:45:
Die 1Ghz core OC was dus niet met stock cooler. Jammer. :P Maar wat betreft OC was dit nog maar een bescheiden OC aldus Kinc.
''bescheiden oc volgens kinc'' zegt natuurlijk niks he.....lees maar eens wat topics van hem door...een amd@ 4 gig vind ie zelfs nog ''een bescheiden oc'' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m277755
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-01-2022

m277755

leest meer dan hij typt

Mr. Detonator schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 14:25:
[...]

''bescheiden oc volgens kinc'' zegt natuurlijk niks he.....lees maar eens wat topics van hem door...een amd@ 4 gig vind ie zelfs nog ''een bescheiden oc'' :)
Als hij denkt er nog aanzienlijk wat meer uit te kunnen halen, dan maakt het toch niet uit hoe hoog de clocksnelheid al was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

En hoppa :P

Erg mooie prijs... en de prijs kan alleen nog maar omlaag als de kaart beter verkrijgbaar is. Ohh man dit gaat echt "bang for your buck" worden met de ATi HD2900XT serie.

[ Voor 128% gewijzigd door Apoca op 05-05-2007 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Fantastisch natuurlijk, maar 361 euro betalen voor iets waarvan je totaal niet weet (officieel) hoe het gaat presteren is wel erg vreemd. Ik ben het wat dat betreft helemaal met NVidia eens, hard launches zijn niet alleen maar positief. De webshops hebben de 2900XT gekte ook al goed te pakken, dat is wel duidelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik heb em gepreorderd maar vraag me nu wel af of die cooler die CJ poste op alle kaarten komt te zitten. Lijkt me niet. Want ik zie het al gebeuren dat mensen gaan vergeten die Fan connector aan te sluiten en de boel laten doorbranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Apoca schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 17:18:
En hoppa :P

Erg mooie prijs... en de prijs kan alleen nog maar omlaag als de kaart beter verkrijgbaar is. Ohh man dit gaat echt "bang for your buck" worden met de ATi HD2900XT serie.
Salland heeft een echte "bang for your buck". Zij verkopen de 2900XT voor maar €93,-
Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Anoniem: 125419 schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 17:34:
Salland heeft een echte "bang for your buck". Zij verkopen de 2900XT voor maar €93,-
Je snapt toch wel dat een pre-order daar geen zin heeft, je zult hem nooit voor dat geld krijgen.

Lees de algemene voorwaarden op de site maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Laatst online: 11-06 07:15
Het is gewoon een fout van hun leverancier (die bepaalt de prijs)..

En dit is al een paar keer met andere producten geweest en ze zetten het wel recht binnenkort.

Verder vind ik die koeler van de Sapphire HD 2900 XT echt kl%te lelijk zeg! Alleen de koeler al is bijna een reden voor me om voor een ander merk te gaan. Da's wel jammer, want ik heb Sapphire altijd als het beste merk voor ATI kaarten ervaren..

[ Voor 3% gewijzigd door Evano op 05-05-2007 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Volgens mij is de Sapphire ook als "normaal reference design" verkrijgbaar, de foto die een page eerder stond heet overal op het i-net de Sapphire Heatpipe HD2900XT heatpipe edition.

Maar of dit echt klopt :? Ik hoop het in ieder geval wel, hij ziet der gewoon niet uit...

Ik wil gewoon de rode koeler met zilveren vlammetjes :P

[ Voor 10% gewijzigd door Apoca op 05-05-2007 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper83
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-03 10:27
En nu ook de Asus (klik)
Die is alleen € 420,- met de volgende specs :

- Graphics Engine RADEON EAH2900XT
- Video Memory 512MB DDR3
- Engine Clock 757MHz
- Memory Clock 1.66GHz (828MHz DDR3)
- Memory Interface 256-bit

€ 60,- verschil....betere clocks?? andere cooler??
Ik heb nog geen plaatje kunnen ontdekken van de asus variant.
Welke adviseren jullie om te pre-orderen? Of helemaal niet pre-orderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-06 10:48
viper83 schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 18:03:
[...]

En nu ook de Asus (klik)
Die is alleen € 420,- met de volgende specs :

- Graphics Engine RADEON EAH2900XT
- Video Memory 512MB DDR3
- Engine Clock 757MHz
- Memory Clock 1.66GHz (828MHz DDR3)

€ 60,- verschil....betere clocks?? andere cooler??
Ik heb nog geen plaatje kunnen ontdekken van de asus variant.
Welke adviseren jullie om te pre-orderen? Of helemaal niet pre-orderen?
Als ik jou was zou ik gewoon niet pre-orderen, je hebt em misch paar dagen eerder maar je betaalt meestal ook meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
viper83 schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 18:03:
[...]

....?? Typo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper83
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-03 10:27
Nou word -ie helemaal mooi....

Sapphire € 357,- en de Asus is opeens € 371,-
Nog steeds Memory Interface 256-bit. Neem ook aan dat dit een typo is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 14:21

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nu mijn 7900GTX tijdje RMA weg zal zijn, mischien mooi moment om meteen te kijken voor een DX10 opvolger :) Mijn vroegere Ati's deden het toch altijd behoorlijk, nu nog even de benchmarks definitief afwachten.
Klein nadeel, ik heb een SLI bord, neem aan dat de 2*00 serie doorgaat op crossfire.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125419 schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 17:34:
[...]

Link
Is jammer genoeg al weer aangepast maar ze zullen ook nooit voor 93 euro gaan leveren (of ze moeten echt bakken met geld op die kaarten verdienen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sontax
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Zolang hij onder de 400 euro blijft. Koop ik deze zonder twijfel voor mijn nieuwe pc:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101878

Ben ook erg geïnteresseerd in deze kaart maar wacht toch nog maar even af op de "echt" benchmarks. Weet iemand trouwens of je bij de kaart van Asus alleen Stalker krijgt of ook de HL2 bundel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Leuk dat het er allemaal bij zit aan games en vouchers, maar ik hoef alleen de kaart. Dus alles wat de prijs kan drukken mogen ze der uit halen voor me.

1 maal een Sapphire HD2900XT retail *bulk* voor mij please :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202399

9 days and counting... 360,370 of 380 ...

who cares, it's the best bang of my buck.

Vind het geweldig dat het nog acceptabele prijzen zijn, ik had al vorig jaar 600 euro apart gezet just in case maar ik kan bijna 2 kopen.

Is het misschien verstandig om 2600 2x te kopen? Ik weet niet of 2x 2600 sneller zullen zijn dan 1x 2900 XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 202399 schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 19:58:
9 days and counting... 360,370 of 380 ...

who cares, it's the best bang of my buck.

Vind het geweldig dat het nog acceptabele prijzen zijn, ik had al vorig jaar 600 euro apart gezet just in case maar ik kan bijna 2 kopen.

Is het misschien verstandig om 2600 2x te kopen? Ik weet niet of 2x 2600 sneller zullen zijn dan 1x 2900 XT
Als het goed is komen twee HD2600 XT kaarten tot 60%-70% van de performance van een HD2900 XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:17
-----------------------------
Geachte heer/mevrouw,

U heeft bij de Asus 2900 XT besteld.

Zoals u ongetwijfeld weet heeft deze voor een nogal prijs op onze website gestaan.
Logischerwijs kunnen wij de kaart nooit voor uw bestelprijs leveren en is dit ook geen aannemelijke prijs.

Wij hebben daarom dit product uit uw bestelling gehaald en mocht dit het enige product zijn dan hebben wij uw order geannuleerd.

De prijs op onze website is inmiddels weer aangepast.
Mocht u de kaart alsnog willen bestellen dan kunt u dit alsnog doen.

Indien u de kaart al betaald heeft zullen wij proberen zo spoedig mogelijk uw geld terug te storten.

Mijn excuses voor het ongemak.

Medewerker
Salland Automatisering
----------------------------------

Nogal wat taalfoutjes. 8)7

NAW gegevens verwijderd

[ Voor 9% gewijzigd door Longbeard op 06-05-2007 13:15 . Reden: NAW gegevens verwijderd ]

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
SinergyX schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 19:01:
Nu mijn 7900GTX tijdje RMA weg zal zijn, mischien mooi moment om meteen te kijken voor een DX10 opvolger :) Mijn vroegere Ati's deden het toch altijd behoorlijk, nu nog even de benchmarks definitief afwachten.
Klein nadeel, ik heb een SLI bord, neem aan dat de 2*00 serie doorgaat op crossfire.
Zolang je 1 kaart koopt werkt het gewoon, je kunt praktisch alleen geen crossfire draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

tjtristan schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 20:23:
Geachte heer/mevrouw,

U heeft bij de Asus 2900 XT besteld.
.....
Sorry hoor, maar hoezo zou je uberhaupt een order plaatsen waarvan je weet dat je hem nooit zult krijgen voor dat bedrag?
leonpwner1 schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 21:05:
Zolang je 1 kaart koopt werkt het gewoon, je kunt praktisch alleen geen crossfire draaien.
Klopt hier werkt die ook gewoon 100% en nog nooit problemen gehad, alleen geen CF :)

[ Voor 34% gewijzigd door Apoca op 05-05-2007 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb ook een SLI mobo besteld voor mn Core2Duo. Ben denk ik toch niet van plan er zoveel geld in te stoppen om 2 videokaarten te kopen dus dat maakt niet echt uit. Dat er geen CF mogelijk is maakt dan niet echt uit denk ik :)

Wacht nog even af tot de aangepaste HIS versie te koop is, heb via mn werk een ruk ATi PCI-E kaartje geregeld dus dan heb ik iig vast beeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Ik heb mijn X1900XT net verkocht, en hij gaat weg zo snel de HD2900XT binnen is. Altijd fijn dergelijke deals, en de nieuwe hardware is weer betaalbaar :)

Ik wilde hem eerst houden voor het ATi psychics gedeelte maar ja.... shit happens he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:17
Apoca schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 21:32:
[...]

Sorry hoor, maar hoezo zou je uberhaupt een order plaatsen waarvan je weet dat je hem nooit zult krijgen voor dat bedrag?

[...]

Klopt hier werkt die ook gewoon 100% en nog nooit problemen gehad, alleen geen CF :)
Ik weet nog wel een keer met een 7950gx2 die bij een webshop voor een absurt lage prijs te koop stond, en 1 iemand had deze gewoon binnen gekregen.
Je weet maar nooit, toch?

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brasher
  • Laatst online: 10-06 17:29
Komt de HD2600 dan gelijk uit met de HD2900? Over de HD2600 heb ik bijna niks gehoord namelijk. Maar dat kan natuurlijk ook gewoon aan mij liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Eerst de HD2900XT, de mid-range zou enkele weken later volgen als ik het goed heb begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brasher
Hmm, ik heb eigenlijk geen zin om nog zo lang te wachten op een andere kaart. Mijn Radeon 8500 moet misschien toch een keertje vervangen worden. Dat wordt al bijna een collectors item :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Man als je al sinds al die tijd met de Radeon 8500 bent uitgekomen, kunnen die paar dagen der ook wel bij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brasher
Ik begon met het kijken naar een nieuwe videokaart toen de x800 ofzo uitkwam. Sindsdien kwam er steeds wat anders tussen of dacht ik elke keer "Ik wacht wel tot er weer nieuwe videokaarten zijn. Die zijn wat beter en de oude kaarten zullen goedkoper worden". Sja, en als je dat elke keer denkt 8)7

Ik verbaas me trouwens wel over die kaart, nog geen enkel spel wat ik er niet mee heb kunnen spelen. Nou heb ik geen spellen als F.E.A.R enzo gespeeld, maar wat minder zware spellen trekt 'ie wel (met baggergraphics uiteraard...).

[ Voor 28% gewijzigd door Brasher op 05-05-2007 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Laatst online: 23-09-2024
We zijn alweer over de 500 posts. Ziet er naar uit dat CJ wéér een nieuw topic moet aanmaken voordat de 2900XT is aangekomen, arme CJ.... :D.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Ben er al mee bezig. Misschien dat-ie vannacht nog online komt. Anders morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-05 13:56

Madrox

Oh, Pharaoh!

blacktarantulaX schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 17:51:
Het is gewoon een fout van hun leverancier (die bepaalt de prijs)..

En dit is al een paar keer met andere producten geweest en ze zetten het wel recht binnenkort.

Verder vind ik die koeler van de Sapphire HD 2900 XT echt kl%te lelijk zeg! Alleen de koeler al is bijna een reden voor me om voor een ander merk te gaan. Da's wel jammer, want ik heb Sapphire altijd als het beste merk voor ATI kaarten ervaren..
Hoe een koeler eruit ziet zal mij een worst wezen, als die zijn werk goed doet en ook lekker stil is.
Sapphire was voor mij ook een van de betere merken, maar dat is wel wat minder geworden. Zoals de fans op die X1950 Pro's, die vele merken gebruikten, die ultra-platte, strak uitziende, prachtig ogende koeling. Deed helaas zijn werk niet zo goed, maar net voldoende en erg stil was het ook al niet. Heb er vele posts over gelezen. Mede daarom heb ik gekozen voor een Club-3D met Aero-koeling. Heb er nog geen moment spijt van. Gewoon een saaie zwarte box, maar koelt stukken better en is muisstil; Heerlijk!

[ Voor 9% gewijzigd door Madrox op 06-05-2007 01:09 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Nieuw topic komt er zo aan....

En daar is-ie weer: [Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 57

Heb zo het gevoel dat we wel op deeltje 58-60 zullen zitten voordat de HD2900XT gelanceerd wordt.

Deze mag nu dicht. :)

[ Voor 77% gewijzigd door CJ op 06-05-2007 02:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tjtristan schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 23:31:
[...]

Ik weet nog wel een keer met een 7950gx2 die bij een webshop voor een absurt lage prijs te koop stond, en 1 iemand had deze gewoon binnen gekregen.
Je weet maar nooit, toch?
Wellicht als je de enige zou zijn die hem besteld voor die prijs maar gok dat half tweakers de kaart heeft besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Klinkt kinderachtig, maar blijkt iedere keer weer nodig:
- geen Ati vs nVidia geflame (of onnodige vergelijkingen)
- niet op de man spelen - een ander voor fanboy uitmaken = OW wegens flamen
- geen slowchat
- het 1001 keer herhalen van zelfde 'nieuws' (R600 vertraagd...) is geen nieuws, dus offtopic.
- als je iets beweert, onderbouw het. Als het van een roddelsite (Inquirer) komt, geef dat aan en verkondig het niet als heilige waarheid

Wat dan wel? Goed onderbouwde nieuwtjes over ATi videoproducten en hun drivers. Daar gaat het om in een nieuwsdiscussie :)