Het F1Time (Online Formule1 Management) topic

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 6.265 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:36

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Joss schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 13:54:
[...]

In ieder geval het minimum wat hij vraagt bieden, en natuurlijk niet een van de onderste 10 kiezen, tenzij je wil besparen. Als beginner zou ik een oudje aanraden, die je voor 1 seizoen vast legt. En vooral:
OPSCHIETEN! Je hebt nog maar... 1 of 2 zondagen, ik weet het niet precies, om iemand vast te leggen! Let er ook op dat vastleggen 2 zondagen in beslag neemt! Één zondag zodat je verder om de tafel gaat zitten en één zondag om het contract te tekenen. Let er op dat je ná de eerste keer niet een nieuw bod plaatst, maar je bod AANPAST via de edit knop.
Raak je je driver aan het einde van het seizoen kwijt? Ik heb nu een driver voor 6 races, met nog 3 te gaan. Na die 3 races moet ik een nieuwe driver zoeken? Dat zou jammer zijn, want mijn driver is veeeel beter dan de drivers op de market..

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-08 11:53

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

wat is die playof tree bij cup standings eigenlijk voor iets?

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 15:08
Angeloonie schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 23:46:
[...]

Raak je je driver aan het einde van het seizoen kwijt? Ik heb nu een driver voor 6 races, met nog 3 te gaan. Na die 3 races moet ik een nieuwe driver zoeken? Dat zou jammer zijn, want mijn driver is veeeel beter dan de drivers op de market..
Je MOET een nieuwe coureur zoeken ja. Alle beginnelingen krijgen een veel te goede coureur om het spelletje te ontdekken.
Luuk_Luchtloper schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 23:47:
wat is die playof tree bij cup standings eigenlijk voor iets?
Tis eigenlijk gewoon een cup. Na de 3e race wordt de ranglijst gebruikt om een "speelschema" te maken (1vs30, 2vs29 etc). Als je dan (minstens) 2 van de 3 volgende races boven de persoon eindigt waartegen jij geloot bent, dan ben je door naar "de volgende ronde". Uiteindelijk zit er op iedere ronde die je verder komt natuurlijk een pot geld op je te wachten.
Overigens krijg je dat in je eerste seizoen als het goed is niet, omdat die cups niet te regelen zijn voor mensen die 4/5/6 races voor het einde pas beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Joss schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 23:54:
[...]

Je MOET een nieuwe coureur zoeken ja. Alle beginnelingen krijgen een veel te goede coureur om het spelletje te ontdekken.
Ok, thanks, kon dat nergens vinden namelijk, Zag ook nergens een optie om een contract te verlengen :P
Nowhereman78380 schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 17:19:
Mijn teamgenoot is gisteren dan wel eerste geworden, maar om te zeggen dat hij spraakzaam is :s
Heb nog geen reactie gehad van hem sinds hij teamgenoot is geworden.... WIl wel beetje actief kunnen overleggen. Als daar geen verandering in komt ga ik ook op zoek naar een nieuwe die dagelijks online is/f1time speelt.
Ik heb volgend seizoen nog wel een plek in mijn team :*

[ Voor 42% gewijzigd door Angeloonie op 06-05-2007 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan®
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-09 12:49
Ik heb volgend seizoen nog wel een plek in mijn team :*
ik meld me vast aan >:) :)

He who laughs last.. Thinks slowest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 13:13
hey mensen,

ik doe ook mee onder de naam BorghildStef Flierman in C4G37, ik zal hier wel ff de komende tijd meelurken om het spelletje door te krijgen. Kan ik ook in de OP worden vermeld?

[ Voor 5% gewijzigd door Game Error op 06-05-2007 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 10:49
Luuk_Luchtloper schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 02:01:
Zo, heb net m'n opgeblazen motor afgereageerd door ff flink te practisen...
Heb nu een DQP van 89% en ben 4 sec. sneller dan de andere 2 die al tijden hadden gezet.

Nu even afwachten wat de anderen doen, voordat ik mn verpletterende qualify ga neerzetten (hoop ik dan maar)
Die Roemeen heeft gereden dus je ligt nu tweede. :P

Mijn practice gaat tot nu toe vrij matig. :( Qua DQP nog niet hoger gekomen dan 74%, maar wel een vrij goeie setup van m'n wagen gevonden. (twee van de drie optimale settings van de voorvleugel, vrij kleine marges voor suspension/gears/achtervleugel) Lig toch twee sec achter op de leider nu. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Exitium schreef op zondag 06 mei 2007 @ 01:03:
[...]

Die Roemeen heeft gereden dus je ligt nu tweede. :P

Mijn practice gaat tot nu toe vrij matig. :( Qua DQP nog niet hoger gekomen dan 74%, maar wel een vrij goeie setup van m'n wagen gevonden. (twee van de drie optimale settings van de voorvleugel, vrij kleine marges voor suspension/gears/achtervleugel) Lig toch twee sec achter op de leider nu. :/
Ik zie het idd, maar die moet ik wel kunnen hebben in de race, aangezien hij de vorige race 6 keer stopte ;) (als m'm engine dit keer niet binnen 5 ronden ploft :X )
Maar ik zie dat jij nog geen tijd hebt neergezet voor de warmup en qualify, nog even rekenen en tweaken zeker :P

edit: 74% joh, wel beter dan de vorige keer? ik kwam tot 90%

[ Voor 4% gewijzigd door Luuk_Luchtloper op 06-05-2007 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-09 11:53

odan

The dark side is within all!

Game Error schreef op zondag 06 mei 2007 @ 00:12:
hey mensen,

ik doe ook mee onder de naam BorghildStef Flierman in C4G37, ik zal hier wel ff de komende tijd meelurken om het spelletje door te krijgen. Kan ik ook in de OP worden vermeld?
dan zit je bij mij in :)

sta helaas wel 3e met 10 seconden achterstand :X maar goed ff het spelletje leren kennen deze laatste drie races en dan volgend seizoen fatsoenlijk aan de gang O-)

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Is er nog iemand op zoek naar een team-maatje in groep C4-G33? Ik zal eerlijk toegeven dat ik er nog weinig van snap (DQP wilde niet boven 60-65 uitkomen :(), maar 2 weten allicht meer dan 1 :)

Ik sta nog niet in de startpost trouwens :)

Edit: Woei, 86% DQP, dat wordt al beter. Geen idee wat ik nu anders heb gedaan dan voorheen, maar m'n verdeling van punten is een stuk gelijkmatiger van start gegaan, niet al op gevoel verdeeld dus. De afstelling lijkt ook wel aardig goed, dus ik ben heel benieuwd hoe deze race dinsdag gaat verlopen :)

Als ik trouwens warm-up doe, kan ik maar 4 rondjes rijden, daarna beweert het spel dat ik er al 12 heb gehad :? Oh wacht, ik vergeet de in- en outlaps |:(

[ Voor 71% gewijzigd door Grrrrrene op 06-05-2007 02:35 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
Je in- en outlap worden niet getoond qua tijden maar wel meegerekend. Het is daarom handiger om één grote ruk te maken in plaats van losse ronden, wat makkelijker met brandstof uitrekenen.
Luuk_Luchtloper schreef op zondag 06 mei 2007 @ 01:07:
[...]

Ik zie het idd, maar die moet ik wel kunnen hebben in de race, aangezien hij de vorige race 6 keer stopte ;) (als m'm engine dit keer niet binnen 5 ronden ploft :X )
Maar ik zie dat jij nog geen tijd hebt neergezet voor de warmup en qualify, nog even rekenen en tweaken zeker :P

edit: 74% joh, wel beter dan de vorige keer? ik kwam tot 90%
Vorige keer was 'ie rond de 85%. Morgen nog maar 'ns wat rekenen, hopen dat ik er minstens nog een procentje of vijf bij kan krijgen.

[ Voor 13% gewijzigd door Exitium op 06-05-2007 02:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ja, ik bedacht me dat ook net :D Hoe dan ook: ziet er goed uit, ik sta 1e gekwalificeerd, maar er zijn er pas een paar die dat al hebben gedaan. Wel al 0.7 seconde voorsprong \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Exitium schreef op zondag 06 mei 2007 @ 02:29:
Je in- en outlap worden niet getoond qua tijden maar wel meegerekend. Het is daarom handiger om één grote ruk te maken in plaats van losse ronden, wat makkelijker met brandstof uitrekenen.

[...]

Vorige keer was 'ie rond de 85%. Morgen nog maar 'ns wat rekenen, hopen dat ik er minstens nog een procentje of vijf bij kan krijgen.
Ik zou als je al >15 ronden practice hebt gedaan nooit verder testen, zeker niet als je DQP al 85% is. Ok, je zult vanaf 30 graden (grofweg) een hardere band moeten gebruiken in de race, maar zelfs ik settle nog wel eens voor 85-88% :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrene schreef op zondag 06 mei 2007 @ 02:37:
Ja, ik bedacht me dat ook net :D Hoe dan ook: ziet er goed uit, ik sta 1e gekwalificeerd, maar er zijn er pas een paar die dat al hebben gedaan. Wel al 0.7 seconde voorsprong \o/
Damn wat een lekkere tijd, 0.7 sneller dan de rest oO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Joss schreef op zondag 06 mei 2007 @ 10:29:
[...]

Ik zou als je al >15 ronden practice hebt gedaan nooit verder testen, zeker niet als je DQP al 85% is. Ok, je zult vanaf 30 graden (grofweg) een hardere band moeten gebruiken in de race, maar zelfs ik settle nog wel eens voor 85-88% :9
Hmm, dan heb ik het niet slecht gedaan blijkbaar, met m'n DQP van 86% na 20 ronden. Maar die banden... Ik heb al wat prognoses gezien, maar ik heb nooit meer dan 12 ronden gereden, dus ik heb geen idee hoe erg ze slijten. Ik heb wel banden met "high" voor bandenslijtage. Kun je daarmee met medium een 2-stopper doen in zo'n race als er nu aankomt waarbij de temperaturen een eindje boven de 30 graden liggen? Anders moet ik overstappen op medium banden, gelukkig rijd ik als eerste stint niet zo'n enorm eind.

Of is deze vraag te direct en moet ik gewoon op zoek naar een team-maatje? :+

[ Voor 5% gewijzigd door Grrrrrene op 06-05-2007 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mediums gaan toch in perfecte condities 170km mee.. Als je 2 keer stopt heb je 3 periodes van 100km. Dat moet toch lukken lijkt me.

Vraag van mij dan... Hoevaak kan je testen? Is dat 1x per race?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2007 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 11:40:
Mediums gaan toch in perfecte condities 170km mee.. Als je 2 keer stopt het je 3 periodes van 100km. Dat moet toch lukken lijkt me
Perfecte condities is 15C (het is 30C dus verhoging van 100%), perfecte condities is 100% DRP (DQP=86, DRP misschien nog wel lager, = 14% verhoging), perfecte condities is very_low slijtage (slijtage is high, is XX% verhoging slijtage), perfecte condities is perfecte setup (setup is misschien 90-95%, is 5-10% verschil). You do the math :9 Ik zou het niet wagen.

1 test per race, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Oh well, ik kan het toch niet meer aanpassen aangezien ik mijn kwalificatie al heb gehad :X Duim voor me :+

jwisgerhof: heb jij al een teammaatje? Zo te zien speel jij ook in C4G33 en ben je er serieus mee bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik hoop echt dat ik geen enorme fout maak met m'n pitstrategie :+ Als het goed is heb ik bij de finish iets van 15-20 liter over... Nu maar hopen dat dat ook klopt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
Ik snap nog geen hol van dat DQP, kan iemand mij dat uitleggen, uit de guide word ik ook niet veel wijzer (Voor ik al mn practices ga opmaken :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
Game Error schreef op zondag 06 mei 2007 @ 12:11:
Ik snap nog geen hol van dat DQP, kan iemand mij dat uitleggen, uit de guide word ik ook niet veel wijzer (Voor ik al mn practices ga opmaken :P )
DQP 20-20-20-20-20 is 48% of optimal distribution
ik heb nu dit, maar wat bedoelen ze hier dan mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrene schreef op zondag 06 mei 2007 @ 11:59:
Oh well, ik kan het toch niet meer aanpassen aangezien ik mijn kwalificatie al heb gehad :X Duim voor me :+

jwisgerhof: heb jij al een teammaatje? Zo te zien speel jij ook in C4G33 en ben je er serieus mee bezig :)
Ik zit al in een team met Hans van der Net. Collega van me (en we gaan samen studeren in australie nxt jaar) dus sorry :>. En ja ben er inderdaad serieus mee bezig, vind het een zeer coole "manager" :).
DQP 20-20-20-20-20 is 48% of optimal distribution
ik heb nu dit, maar wat bedoelen ze hier dan mee?
Dat wil zeggen dat jouw instelling 48% van optimaal zijn. Probeer dit elke lap te verhogen door 1 van de 5 dingen omhoog te gooien. Kijk dan wat er veranderd (word je % hoger?). Als je dit met elke "stat" doet dan krijg je dus je optimale DQP (of in ieder geval een hoger DQP).

edit: Joss heeft dit trouwens een aantal paginas terug beter uitgelegd, blader even terug

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2007 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Als je DQP op zeg maar 80% zit, en je Racing Line is erg hoog, hoe zit het dan met de race? Want daar kan je geen Racing Line instellen. Gaat je DQP dan ook omlaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 12:16:
[...]

Ik zit al in een team met Hans van der Net. Collega van me (en we gaan samen studeren in australie nxt jaar) dus sorry :(. En ja ben er inderdaad serieus mee bezig, vind het een zeer coole "manager" :).

[...]

Dat wil zeggen dat jouw instelling 48% van optimaal zijn. Probeer dit elke lap te verhogen door 1 van de 5 dingen omhoog te gooien. Kijk dan wat er veranderd (word je % hoger?). Als je dit met elke "stat" doet dan krijg je dus je optimale DQP (of in ieder geval een hoger DQP).

edit: Joss heeft dit trouwens een aantal paginas terug beter uitgelegd, blader even terug
bedankt man, samen met zijn uitleg kom ik er wel uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Angeloonie schreef op zondag 06 mei 2007 @ 12:19:
Als je DQP op zeg maar 80% zit, en je Racing Line is erg hoog, hoe zit het dan met de race? Want daar kan je geen Racing Line instellen. Gaat je DQP dan ook omlaag?
Wat ik heb gedaan (Joss correct me if I'm wrong):

Stel je DQP is 230. Daarvan heb je er 40 in Racing Line zitten. Je berekent dan hoeveel % er in elke andere stat zit. Bijvoorbeeld acc = 30:

30 / (230-40) * 100 = 15,78.... %

Dan pak je je DRP, pak je daarvan 15,78% voor acceleratie en voila :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Joss schreef op zondag 06 mei 2007 @ 11:46:
[...]

Perfecte condities is 15C (het is 30C dus verhoging van 100%), perfecte condities is 100% DRP (DQP=86, DRP misschien nog wel lager, = 14% verhoging), perfecte condities is very_low slijtage (slijtage is high, is XX% verhoging slijtage), perfecte condities is perfecte setup (setup is misschien 90-95%, is 5-10% verschil). You do the math :9 Ik zou het niet wagen.

1 test per race, ja.
15C perfecte conditie voor je banden? Hangt toch ook van het merk, met ieder een eigen perfecte temperatuur af?

edit: 15C en slijtage high, Dunlop bandjes onder je bakkie?

[ Voor 4% gewijzigd door Luuk_Luchtloper op 06-05-2007 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Grrrrrene schreef op zondag 06 mei 2007 @ 11:59:

Je kan toch een 3stopper doen, heb je wel flink wat liters teveel bij je 1e stop, maar das beter dan 3x je banden laten ploffen.
Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 12:22:
[...]

Stel je DQP is 230. Daarvan heb je er 40 in Racing Line zitten. Je berekent dan hoeveel % er in elke andere stat zit. Bijvoorbeeld acc = 30:

Vind ik iets te specifiek om op te antwoorden :9 Maar je merkt het wel na de race, als je DRP meer dan 4% lager is dan je DQP, dan doe je iets fout ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
nog een vraagje, als ik met mn afstellign zit te kutten he, en in
sector 1 moet mn RW tussen 30 en 50
in sector 2 tussen 20 en 0 en i
n sector 3 tussen 55 en 60
Waar kan ik hem dan het beste neerzetten zodat de RW goed staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 12:22:
[...]

Ok, zo had ik het dus nu gedaan. Dan snap ik het dus wel :P

Hopelijk dat het ook achteraf goed blijkt te zijn :Y)
Game Error schreef op zondag 06 mei 2007 @ 12:26:
Ik zou hem op 50 zetten, dan zit je qua sectoren wel goed met 1 en 3, alleen 2 zal langzamer zijn. 2 sectoren = meer dan 1, dus kan je beter voor 2 snellere dan 3 langzame gaan.

[ Voor 32% gewijzigd door Angeloonie op 06-05-2007 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Game Error schreef op zondag 06 mei 2007 @ 12:26:
Dat is geheel afhankelijk van het circuit. Zoals ik al zei; op sommige circuits is een combinatie van 3 sectoren het best, op sommige een combinatie van 2 sectoren en op sommige circuits kan je je beter richten op 1 sector. Trial and error ;)
* Kleine tip, let op de sectoren waar je het meest kan winnen en let op welke sector het langst duurt

[ Voor 9% gewijzigd door Joss op 06-05-2007 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
Joss schreef op zondag 06 mei 2007 @ 12:28:
[...]

Dat is geheel afhankelijk van het circuit. Zoals ik al zei; op sommige circuits is een combinatie van 3 sectoren het best, op sommige een combinatie van 2 sectoren en op sommige circuits kan je je beter richten op 1 sector. Trial and error ;)
* Kleine tip, let op de sectoren waar je het meest kan winnen en let op welke sector het langst duurt
jullie zijn best handig :P
nog een vraagje, dus als bijvoorbeeld 2 sectoren heel lang zijn en een derde heel kort, kan je je het beste richten op die 2 lange sectoren?

laat maar, je hebt het er al onder gezet :P

[ Voor 3% gewijzigd door Game Error op 06-05-2007 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Game Error schreef op zondag 06 mei 2007 @ 12:30:
[...]

jullie zijn best handig :P
nog een vraagje, dus als bijvoorbeeld 2 sectoren heel lang zijn en een derde heel kort, kan je je het beste richten op die 2 lange sectoren?
Dat zegt hij toch? Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
sorry overheen gelezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat mysterieuze van jou altijd Joss ;). Ik zat iig daarmee wel goed vorige race (al was mn DRP nog steeds ver onder de maat). DQP en DRP exact hetzelfde ^^. Weet alleen niet meer of ik hetzelfde had gedaan als nu :P.

Joss, hoeveel kan je testen? Is dat per week, per race, per seizoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Luuk_Luchtloper schreef op zondag 06 mei 2007 @ 12:25:
[...]

15C perfecte conditie voor je banden? Hangt toch ook van het merk, met ieder een eigen perfecte temperatuur af?

edit: 15C en slijtage high, Dunlop bandjes onder je bakkie?
Nog even hier op terug komen. 15C is de optimale temperatuur waarbij alle typen banden het minst snel slijten. De optimale temperatuur die per band gegeven is, is de temperatuur waarbij jouw band het best presteert (lees: het hardst gaat). Zoals je echter weet geldt: hoe harder je gaat, hoe meer je banden slijten ;)
Overigens hebben er nog meer dingen invloed op je bandenslijtage, zoals het aantal punten dat je toedeelt aan remmen. Hoe harder je coureur moet remmen, hoe sneller je banden slijten.

Ik denk dat de gemiddelde topic-volger hier nu inmiddels toch wel zoiets heeft (wat een zin) van; Damn.... dit spel is uitgebreid :9
Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 12:39:
Joss, hoeveel kan je testen? Is dat per week, per race, per seizoen?
Nog geen pagina geleden beantwoord; 1 maal per race.

Overigens, een test boeken kost 1.5M en de 50 rondjes kosten je 1.25M, dus een totaal van 2.75M! Let daar op ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Joss op 06-05-2007 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
Zo jongens, dankzij jullie heb ik mn DQP nu op 92% :D
en mn afstelling is ook redelijk ok, ik denk dat ik zeker in de top 3 mee moet kunnen doen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/weather/4_ssmall.png

Wat houdt die in, dat het ook nog kan gaan regenen? Of gewoon droog?

Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/weather/2_ssmall.png

Deze lijkt me duidelijk, 100% droog.

Intermediates, wanneer gebruik je die? Bij regen/droog als tussenkeuze zeg maar, maar bij welk wolkje?

[ Voor 43% gewijzigd door Angeloonie op 06-05-2007 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Angeloonie schreef op zondag 06 mei 2007 @ 12:42:
[afbeelding]

Wat houdt die in, dat het ook nog kan gaan regenen? Of gewoon droog?
Bewolkt :) Zegt wel iets over de baantemperatuur, maar het zal niet gaan regenen (tenzij dat in de prognose staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Joss schreef op zondag 06 mei 2007 @ 12:43:
[...]

Bewolkt :) Zegt wel iets over de baantemperatuur, maar het zal niet gaan regenen (tenzij dat in de prognose staat).
Prognose = wat er bij Weather race staat? rain = 0mm = prognose? :P en dat is 100% betrouwbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intermediates zo tussen 5-10mm geloof ik.

Eroverheen gelezen Joss }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
wwoooooow jongens ik zet een fokking 1:26 neer in mn warmup, hiermee moet ik zeker voorlopige pole kunnen pakken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Game Error schreef op zondag 06 mei 2007 @ 12:46:
wwoooooow jongens ik zet een fokking 1:26 neer in mn warmup, hiermee moet ik zeker voorlopige pole kunnen pakken :D
_O- In warmup de pole al pakken d:)b :9
Nee, knap hoor! Eerste race, binnen 14 ronden een DQP van 93%, erg netjes *O*
Angeloonie schreef op zondag 06 mei 2007 @ 12:44:
[...]
Prognose = wat er bij Weather race staat? rain = 0mm = prognose? :P en dat is 100% betrouwbaar?
:Y

[ Voor 24% gewijzigd door Joss op 06-05-2007 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
Joss schreef op zondag 06 mei 2007 @ 12:47:
[...]

_O- In warmup de pole al pakken d:)b :9
Nee, knap hoor! Eerste race, binnen 14 ronden een DQP van 93%, erg netjes *O*
je snapt mn punt ik ga zo kwalificeren :D
ai iemand anders zet net een pole van 1:27 neer, kijken of ik daar onder kan komen... en verder moet ik bij mijn fuel nog rekening houden met in en outlaps? want ik heb 1 keer 12 rondjes gereden en heb geen flauw idee hoeveel hij in de in en outlaps gebruikt

[ Voor 31% gewijzigd door Game Error op 06-05-2007 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Game Error schreef op zondag 06 mei 2007 @ 12:46:
Welk circuit 8)7
Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 12:45:
Intermediates zo tussen 5-10mm geloof ik.

Eroverheen gelezen Joss }:O
Weet je dat zeker? Want 5-10 mm is dit wolkje: Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/weather/7_ssmall.png

En dat lijkt me toch behoorlijk regen :P

oh lol, zie dat ik de Warmup met 1mm regen gewoon met Dry Soft de snelste tijd pakte :P

[ Voor 7% gewijzigd door Angeloonie op 06-05-2007 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Game Error schreef op zondag 06 mei 2007 @ 12:47:
[...]

je snapt mn punt ik ga zo kwalificeren :D
ai iemand anders zet net een pole van 1:27 neer, kijken of ik daar onder kan komen... en verder moet ik bij mijn fuel nog rekening houden met in en outlaps? want ik heb 1 keer 12 rondjes gereden en heb geen flauw idee hoeveel hij in de in en outlaps gebruikt
Je hebt wel een idee hoeveel hij in die laps gebruikt, druk maar op het plusje. Voor de zekerheid kan je die twee laps echter beter uit je berekening laten en je dus concentreren op de 10 snelle rondjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
waarom kan ik bij mn race orders alleen kiezen tussen intermediates en wets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Game Error schreef op zondag 06 mei 2007 @ 12:56:
waarom kan ik bij mn race orderd alleen kiezen tussen intermediates en wets?
Waarschijnlijk heb je nog geen kwalificatie gereden, je moet je droogweerbanden in de kwalificatie kenbaar maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
Joss schreef op zondag 06 mei 2007 @ 12:56:
[...]

Waarschijnlijk heb je nog geen kwalificatie gereden, je moet je droogweerbanden in de kwalificatie kenbaar maken.
okiej, dan gaan we dat even doen :P
eerst ff doorrekenen hoeveel liter ik er in ga doen
ik denk dat ik op bahrain een 2 stops strategie met harde banden gaan doen, het is daar zon 41 graden. is dit een goed plan?

[ Voor 16% gewijzigd door Game Error op 06-05-2007 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Game Error schreef op zondag 06 mei 2007 @ 12:57:
[...]

okiej, dan gaan we dat even doen :P
eerst ff doorrekenen hoeveel liter ik er in ga doen
ik denk dat ik op bahrain een 2 stops strategie met harde banden gaan doen, het is daar zon 41 graden. is dit een goed plan?
Jup, ik zou diezelfde 2 stopper nooit op mediums doen, met dat weer :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
Joss schreef op zondag 06 mei 2007 @ 13:09:
[...]

Jup, ik zou diezelfde 2 stopper nooit op mediums doen, met dat weer :9
of kan ik beter gewoon een 3 stopper op mediums doen?
ik heb trouwens pole gepakt in een 1:26 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Game Error schreef op zondag 06 mei 2007 @ 13:11:
[...]

of kan ik beter gewoon een 3 stopper op mediums doen?
ik heb trouwens pole gepakt in een 1:26 :D
Kan nu niet meer hé, je hebt je fuel en banden al bepaald ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Joss schreef op zondag 06 mei 2007 @ 12:26:
[...]

Je kan toch een 3stopper doen, heb je wel flink wat liters teveel bij je 1e stop, maar das beter dan 3x je banden laten ploffen.
Valt mee, maar ik zal er idd maar een 3-stopper van maken. Wel jammer, want dat ga ik nooit trekken t.o.v. de rest. Een pitstop duurt iets van 25s ofzo, dus dan moet ik wel flink wat goed maken per rondje. Oh well, laat ik maar 's finishen, is ook goed voor m'n coureur: doet hij wat ervaring op :)

Oehoeh, ik sta nog steeds op pole position met een 1:15:402 \o/ De rest ligt 0.7 tot 4 seconden achter. Er zijn er nu 8 die hebben gekwalificeerd, als ik dan nog wat afhakers meetel zal ik hopelijk op pole blijven staan en dan snel uitlopen :)

[ Voor 18% gewijzigd door Grrrrrene op 06-05-2007 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

15 laps op Cancun met Dry Softs in 34 graden is toch wel te doen?

34C is toevallig ook mijn optimale temperatuur qua Michelins.

Dry Softs gaan ongeveer 90KM mee, dus 15 * 4,949 = 74,24Km. Dan zou ik dat dus makkelijke redden neem ik aan? :)

En met 17 laps (84,13Km) rijd je dan op het randje, of er overheen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Grrrrrene schreef op zondag 06 mei 2007 @ 13:13:
[...]

Valt mee, maar ik zal er idd maar een 3-stopper van maken. Wel jammer, want dat ga ik nooit trekken t.o.v. de rest. Een pitstop duurt iets van 25s ofzo, dus dan moet ik wel flink wat goed maken per rondje. Oh well, laat ik maar 's finishen, is ook goed voor m'n coureur: doet hij wat ervaring op :)
Een pitstop zelf duurt maar maximaal 10sec (als je 20 man pitcrew hebt (zie OP en factory>staff). Je rijdt op Mexico City, dus de in/uit tijd is 11 seconde. Die 11 seconde rij je 100km/h, dus feitelijk verlies je daar maar 6/7 seconde + 10 = 17 seconde.
Overigens is een 3 stopper best normaal in F1Time hoor ;)
Angeloonie schreef op zondag 06 mei 2007 @ 13:17:
15 laps op Cancun met Dry Softs in 34 graden is toch wel te doen?

34C is toevallig ook mijn optimale temperatuur qua Michelins.

Dry Softs gaan ongeveer 90KM mee, dus 15 * 4,949 = 74,24Km. Dan zou ik dat dus makkelijke redden neem ik aan? :)

En met 17 laps (84,13Km) rijd je dan op het randje, of er overheen? :+
Joss in "Het F1Time (Online Formule1 Management) ..."

[ Voor 25% gewijzigd door Joss op 06-05-2007 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Joss schreef op zondag 06 mei 2007 @ 13:17:
[...]

Een pitstop zelf duurt maar maximaal 10sec (als je 20 man pitcrew hebt (zie OP en factory>staff). Je rijdt op Mexico City, dus de in/uit tijd is 11 seconde. Die 11 seconde rij je 100km/h, dus feitelijk verlies je daar maar 6/7 seconde + 10 = 17 seconde.
Overigens is een 3 stopper best normaal in F1Time hoor ;)
Dan zal ik m'n pitcrew 's uitbreiden. Ik vond 4 man al zo weinig. 20 is normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Hmmz, dan is 17 laps dus eigenlijk wel op het randje rijden? 84Km + mindere driver kwaliteiten = meer. Maar ik neem aan dat die optimale temperatuur dus die 90Km op Dry Softs is? Is een verschil van 6Km dan te weinig ivm met remmen etc.? Of is dat maar iets van 1-2Km hooguit wat je verliest?

Hoe groot is het slijtageverschil dan bij optimaal 15C en ideaal 34C=hardst? De helft?

[ Voor 7% gewijzigd door Angeloonie op 06-05-2007 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Grrrrrene schreef op zondag 06 mei 2007 @ 13:21:
[...]

Dan zal ik m'n pitcrew 's uitbreiden. Ik vond 4 man al zo weinig. 20 is normaal?
Elke man extra zal je zo'n 0.6 seconde schelen bij de pitstop. Let wel op of het in je budget past.

Denk maar eens na wat er allemaal moet gebeuren:
1 lollipop man
1 krik aan de voorkant
1 krik aan de achterkant
4 met een wheelgun
4 die de banden aangeven/opruimen
3 voor de tankinstallatie
2 om de sidepods schoon te maken
1 om het vizier schoon te maken

Dus sowieso 17 zijn er nodig om het snel in goede banen te leiden in het echte leven, maar het maximale (20) is natuurlijk altijd beter.
Angeloonie schreef op zondag 06 mei 2007 @ 13:22:
[...]

Hmmz, dan is 17 laps dus eigenlijk wel op het randje rijden? 84Km + mindere driver kwaliteiten = meer. Maar ik neem aan dat die optimale temperatuur dus die 90Km op Dry Softs is? Is een verschil van 6Km dan te weinig ivm met remmen etc.? Of is dat maar iets van 1-2Km hooguit wat je verliest?

Hoe groot is het slijtageverschil dan bij optimaal 15C en ideaal 34C=hardst? De helft?
Slecht nieuws: ik heb geen enkel idee :o Ik heb het er nooit op gewaagd, omdat ik zelf heb ondervonden dat bij 32C+ de normale bandenstrategie niet op lijken te gaan voor DRP<95%

[ Voor 35% gewijzigd door Joss op 06-05-2007 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Joss schreef op zondag 06 mei 2007 @ 13:25:
Slecht nieuws: ik heb geen enkel idee :o Ik heb het er nooit op gewaagd, omdat ik zelf heb ondervonden dat bij 32C+ de normale bandenstrategie niet op lijken te gaan voor DRP<95%
Hmm, dat wordt dan dus een 4 ipv 3 stopper doen :/ Dat kost wel weer extra tijd, maar het scheelt wel dat de hele pitstrategie naar de klote gaat vanwege klapbanden..

start 15 laps Intermediate
stop 15 laps Dry Soft
stop 15 laps Dry Soft
stop 17 laps Dry Soft

Dat lukt dus niet qua bandenslijtage.. En Dry Mediums kan ik niet kiezen :'(

Dan maar:

start 15 laps Intermediate
stop 12 laps Dry Soft
stop 12 laps Dry Soft
stop 12 laps Dry Soft
stop 11 laps Dry Soft

Of is dat niet slim? :P

Het lijkt me niet eens zo slecht, want 34C is mijn optimale temperatuur, dus ben ik toch heel snel. En met pitstops van 11 seconde ofzo win ik dat misschien wel per rondje :P

[ Voor 23% gewijzigd door Angeloonie op 06-05-2007 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Met 4 stops komt het wel goed ;) Je leert hier alleen maar van, alleen voortaan is het natuurlijk zaak om zoiets te bedenken voor de warmup/kwalificatie. Altijd eerst even het weer bekijken en alvast een strategie uitstippelen na de P.

[ Voor 49% gewijzigd door Joss op 06-05-2007 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En om nog een (bestaan niet) stomme opmerking te plaatsen.

In guide wordt banden volgedne vermeld qua levensduur:
Soft 90, medium 150, hard 250.

Race is pak hem beet 300Km lang, vanwaar dan toch 3 stoppers.
Theoretisch gezien moet 1 stopper mogelijk zij, qua banden, of is de 250 schromelijk overdreven en in laberatorium gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 13:57:
En om nog een (bestaan niet) stomme opmerking te plaatsen.

In guide wordt banden volgedne vermeld qua levensduur:
Soft 90, medium 150, hard 250.

Race is pak hem beet 300Km lang, vanwaar dan toch 3 stoppers.
Theoretisch gezien moet 1 stopper mogelijk zij, qua banden, of is de 250 schromelijk overdreven en in laberatorium gehaald?
In dit geval bestaan stomme opmerkingen en vragen wel :9
Ik zeg dan ook bij deze: lees de OP en lees de afgelope 2 pagina's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Joss schreef op zondag 06 mei 2007 @ 13:37:
[...]

Met 4 stops komt het wel goed ;) Je leert hier alleen maar van, alleen voortaan is het natuurlijk zaak om zoiets te bedenken voor de warmup/kwalificatie. Altijd eerst even het weer bekijken en alvast een strategie uitstippelen na de P.
Hoe lang gaan Intermediates overigens mee? Dat vind ik nergens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Angeloonie schreef op zondag 06 mei 2007 @ 14:23:
[...]

Hoe lang gaan Intermediates overigens mee? Dat vind ik nergens..
Dat is heel moeilijk, zoniet onmogelijk te zeggen, aangezien dat ook nog eens van het aantal mm water op de baan afhangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Joss schreef op zondag 06 mei 2007 @ 14:25:
[...]

Dat is heel moeilijk, zoniet onmogelijk te zeggen, aangezien dat ook nog eens van het aantal mm water op de baan afhangt.
15 laps moet toch wel kunnen? (4,949 Km per lap)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Angeloonie schreef op zondag 06 mei 2007 @ 14:32:
[...]

15 laps moet toch wel kunnen? (4,949 Km per lap)
Vast wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

ok :)

Dan ben ik nu wel klaar gok ik zo. stints van 12 rondjes met 52L per stint = 4,333L per lap, waar ik in de warmup 3 of 4L per rondje verbruikte. Dus eigenljik 4L te veel als ik uitga van 4L per rondje, maar ja, dan maar 4L over houden :Y) Iig beter dan de 60L over aan het einde van de vorige race :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan®
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-09 12:49
Angeloonie schreef op zondag 06 mei 2007 @ 14:35:
[...]

Dan ben ik nu wel klaar gok ik zo. stints van 12 rondjes met 52L per stint = 4,333L per lap, waar ik in de warmup 3 of 4L per rondje verbruikte. Dus eigenljik 4L te veel als ik uitga van 4L per rondje, maar ja, dan maar 4L over houden :Y) Iig beter dan de 60L over aan het einde van de vorige race :+
Ik had slechts 93L over.. >:) :P Ik dacht dat je ook nog naar huis moest rijden ;) O-) :z

He who laughs last.. Thinks slowest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Angeloonie schreef op zondag 06 mei 2007 @ 14:35:
[...]

Je geeft je geheimen wel lekker prijs aan je groepsgenoten zo hè :P
Waren ze in mijn groep maar zo aardig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
Joss schreef op zondag 06 mei 2007 @ 10:29:
[...]

Alleen is m'n DQP 74% en geen 85%, voor 85% settle ik persoonlijk ook tijdens m'n tweede race. :P Jammere is ook dat de temperatuur tijdens de race tussen de 28 en 36 graden zit. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Oh, ik zal ook wel flink wat brandstof overhouden aan het eind van komende race, maar liever dat dan wat me vorige keer overkwam: 3 ronden voor de pitstop was de brandstof op :(

Ik heb net de functie om 12 rondjes te rijden bij de warmup gevonden, argh! Daar heb ik altijd overheen gekeken aangezien ik dacht dat er alleen instellingen stonden. Goed, dat doen we volgende keer beter natuurlijk. Ik heb nu geen idee van m'n brandstofverbruik, wat waarschijnlijk zo'n 4 liter per ronde zal zijn, aangezien ik dat vorige race ook deed en afgelopen kwalificatie weer. M'n revlimiter zal dat iets lager maken, maar goed: better safe than sorry :)
Joss schreef op zondag 06 mei 2007 @ 13:25:
[...]

Elke man extra zal je zo'n 0.6 seconde schelen bij de pitstop. Let wel op of het in je budget past.

Denk maar eens na wat er allemaal moet gebeuren:
1 lollipop man
1 krik aan de voorkant
1 krik aan de achterkant
4 met een wheelgun
4 die de banden aangeven/opruimen
3 voor de tankinstallatie
2 om de sidepods schoon te maken
1 om het vizier schoon te maken

Dus sowieso 17 zijn er nodig om het snel in goede banen te leiden in het echte leven, maar het maximale (20) is natuurlijk altijd beter.
Hoe kan zoiets niet in je budget passen? Ik heb vorige race nog winst gemaakt, ondanks m'n "foutje" met 34 practise laps :X Nu heb ik 20 rondjes getest en krijg ik waarschijnlijk zo'n 8-10 miljoen voor 1 race. Dat moet makkelijk uitkomen met m'n huidige staff. Volgend seizoen ga ik maar 's een betere designer, C-director en coureur aannemen :Y) Dat betaalt zich vanzelf terug volgens mij.

[ Voor 43% gewijzigd door Grrrrrene op 06-05-2007 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Heb er zelf voorlopig eerst maar eens 10 voor de komende race, eerst maar eens zien hoe dat gaat tov de rest.
Eerst maar eens coureur ed aannemen en kijken hoe hard dat erin hakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zal wel moeten aangezien je Driver, C.Director en Designer allebei weg zijn na dit seizoen ^^. Vergeet trouwens niet dat je nu 5 sponsors hebt, en een ULTRA goedkope staff (designer/director/driver).

Een beetje designer is al 3x zo duur als wat je nu betaald :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Luuk_Luchtloper schreef op zondag 06 mei 2007 @ 15:03:
[...]

Je geeft je geheimen wel lekker prijs aan je groepsgenoten zo hè :P
Waren ze in mijn groep maar zo aardig ;)
Ach, als je op 3/4 van het seizoen binnekomt maakt het niet uit ;) Gebruik deze laatste 3 races gewoon om te leren. Volgend seizoen ga ik echt niet zo met gegevens om :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 15:23:
Je zal wel moeten aangezien je Driver, C.Director en Designer allebei weg zijn na dit seizoen ^^. Vergeet trouwens niet dat je nu 5 sponsors hebt, en een ULTRA goedkope staff (designer/director/driver).

Een beetje designer is al 3x zo duur als wat je nu betaald :).
True, maar ik heb ook al een sponsoraanbieding die _veel_ meer betaalt dan mijn huidige sponsors. Helaas moet ik met die sponsors nog twee races doen :( Ben al aan het renegotiaten :P

Mijn huidige driver heeft 241 DQP en 274 DRP, maar bij de driversmarket zie ik geen driver die dit evenaart :? Dan kan ik beter m'n driver een nieuw contract aanbieden, denk ik zo?

Edit: Laat maar, ik lees net dat je met een hele goede driver begint en die dus niet kunt hercontracteren... Ik hoop dat ik komend seizoen financieel een beetje rondkom, dat wordt nog een duur geintje zo :o

[ Voor 28% gewijzigd door Grrrrrene op 06-05-2007 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Add me :P Edwin Jansen, Class 4 - Group 37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joss schreef op zondag 06 mei 2007 @ 14:04:
[...]

In dit geval bestaan stomme opmerkingen en vragen wel :9
Ik zeg dan ook bij deze: lees de OP en lees de afgelope 2 pagina's ;)
Precies mijn point. Vanwaar dan vermelding 90/150/250 in guide?!
Laat die dan gewoon achtrerwege :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Mwah, je hebt zo in ieder geval een richtlijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Woei, sta een seconde achter in de Q inmiddels :9 Nouja, ik weet dus nu zeker dat het aan mijn auto ligt. Setup was nogal straight forward, dqp was 95%, coureurs ongeveer hetzelfde. Dus ik loop gewoon achter qua ontwikkeling, omdat ik in de eerste 8 races niet zo bezig was met ontwikkeling :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Maar heel hard kun je ook niet echt ontwikkelen met max 10 engineers. Richt jij je op alle onderdelen tegelijk of stop je heel veel tijd in 1 onderdeel?

[ Voor 7% gewijzigd door Grrrrrene op 06-05-2007 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Grrrrrene schreef op zondag 06 mei 2007 @ 21:04:
Maar heel hard kun je ook niet echt ontwikkelen met max 10 engineers. Richt jij je op alle onderdelen tegelijk of stop je heel veel tijd in 1 onderdeel?
Je kan ook nog twee keer per week testen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Grrrrrene schreef op zondag 06 mei 2007 @ 21:04:
Die engineers leveren maar een kleine bijdrage (10 uur), maar je designer des te meer (mijn designer heeft 74 skill, is dus 74 uur). In totaal dus 84 uur. Ik richt me meestal op 2/3 onderdelen, waarbij ik dan een optimale verhouding heb uitgevogeld voor eff/weight/cost (space deel ik geen punten toe, omdat ik in het begin mijn fabriek heb uitgebreid, tegen flink wat geld, waardoor ik redelijk wat kan opslaan).

En zoals Marzman zegt, kun je je aerodynamica, front wing en rear wing verbeteren door aerodynamica te testen (op een geschikt circuit).

[ Voor 9% gewijzigd door Joss op 06-05-2007 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
Joss schreef op zondag 06 mei 2007 @ 21:09:
[...]

Die engineers leveren maar een kleine bijdrage (10 uur), maar je designer des te meer (mijn designer heeft 74 skill, is dus 74 uur). In totaal dus 84 uur. Ik richt me meestal op 2/3 onderdelen, waarbij ik dan een optimale verhouding heb uitgevogeld voor eff/weight/cost (space deel ik geen punten toe, omdat ik in het begin mijn fabriek heb uitgebreid, tegen flink wat geld, waardoor ik redelijk wat kan opslaan).

En zoals Marzman zegt, kun je je aerodynamica, front wing en rear wing verbeteren door aerodynamica te testen (op een geschikt circuit).
mag ik die optimale verhouding weten? ik doe nu veel in eff en een klein beetje in weight, de rest bijna niks :)

mn pole is trouwens afgepakt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-09 14:54

r0b

Ook ingeschreven bij deze. :)
f1time.profile

Morgen op het werk even mee verder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

r0b schreef op maandag 07 mei 2007 @ 00:49:
Ook ingeschreven bij deze. :)
f1time.profile

Morgen op het werk even mee verder. :)
Iers joh :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Game Error schreef op zondag 06 mei 2007 @ 23:28:
[...]

mag ik die optimale verhouding weten? ik doe nu veel in eff en een klein beetje in weight, de rest bijna niks :)

mn pole is trouwens afgepakt :'(
Nee, sorry. Die verhouding, net als setups en DQP zijn dingen die je zelf moet bepalen. Het enige wat ik kan zeggen is dat je gewoon na moet denken :P Stel je wil een onderdeel sneller maken, maar óók lichter... Wat zou er dan wel niet met de kosten gebeuren?
Uit dat kan je die verhouding al bijna bepalen :P

Edit: Ik maak me een beetje zorgen om de live races van C4G33 en nieuwer. De maker van het spel is sinds vrijdag vlak voor de races niet meer online geweest, en heeft de nieuwe groepen dus nog niet toegevoegd aan de race viewer (ja, wel aan de simpele tekst variant). Ik probeer via het forum en mail contact met hem te krijgen, maar tot dusver zonder resultaat :/

[ Voor 24% gewijzigd door Joss op 07-05-2007 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ja, dat viel me ook al op :( Ik vond het erg toevallig dat het bij C4G32 ophield, aangezien ik dus in die bewuste G33 zit. Naja, hij heeft nog ruim een dag de tijd... :X

Wat gebeurt er trouwens als je failliet gaat? Ik zie het me niet zo direct gebeuren, maar stel dat je niet genoeg sponsorcontracten binnenhaalt of ze verdienen gewoon niet genoeg en als gevolg daarvan kun je je staff niet meer betalen... Wat dan?

[ Voor 42% gewijzigd door Grrrrrene op 07-05-2007 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Grrrrrene schreef op maandag 07 mei 2007 @ 09:02:
Ja, dat viel me ook al op :( Ik vond het erg toevallig dat het bij C4G32 ophield, aangezien ik dus in die bewuste G33 zit. Naja, hij heeft nog ruim een dag de tijd... :X

Wat gebeurt er trouwens als je failliet gaat? Ik zie het me niet zo direct gebeuren, maar stel dat je niet genoeg sponsorcontracten binnenhaalt of ze verdienen gewoon niet genoeg en als gevolg daarvan kun je je staff niet meer betalen... Wat dan?
Je gaat dan de min in en je zult niet alles meer kunnen doen (max 10 practicelaps, geen tests...) totdat je in de plus staat (wat lang kan duren, omdat je niets kunt verkopen ofzo om snel winst te maken. Je zult dan dus denk ik ruim een seizoen bezig zijn om weer winst te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet eigenlijk zeggen dat ik de simple race viewer net zo fijn vind. Vind de grafische er wel gelikt uitzien maar niet bijzonder nuttig :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Wat voor aanbiedingen hebben jullie gedaan op de coureurs markt zo'n beetje ? Ik zit hem nu een beetje te knijpen dat ik een veelste hoog salaris heb aangeboden 8)7. Als ik dit aanbod zo houd, krijg ik wel de best mogelijke coureur in mijn klasse denk ik, maar betaal ik dus wel 1,7 milj per race, 1,2 per overwinning en 185,000 per punt. Ben ik dan een beetje te enthousiast, of is dat wel normaal om zo'n zak geld weg te geven aan je coureur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Requiem19 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 09:14:
Wat voor aanbiedingen hebben jullie gedaan op de coureurs markt zo'n beetje ? Ik zit hem nu een beetje te knijpen dat ik een veelste hoog salaris heb aangeboden 8)7. Als ik dit aanbod zo houd, krijg ik wel de best mogelijke coureur in mijn klasse denk ik, maar betaal ik dus wel 1,7 milj per race, 1,2 per overwinning en 185,000 per punt. Ben ik dan een beetje te enthousiast, of is dat wel normaal om zo'n zak geld weg te geven aan je coureur?
J*** Chr*** :9 Betaal je hem het dubbele ofzo? :9
Aan de kolom onder # kan je zien hoeveel managers er op die coureur bieden. Even ter vergelijking, mijn coureur voor de komende 3 seizoenen (niet erg goed, maar hij is jong en leergierig, vandaar):
Lembitu Magee [3066], 19 years old
DQP: 163
DRP: 214
Salary per race 1,100,001
Win bonus 678,021
Point bonus 67,803

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Hmm, maar vind je niet dat je veel te weinig DQP en DRP hebt dan? Of hoop je dat hij in de komende 3 seizoenen veel beter gaat worden?

Ik heb op een paar coureurs geboden, waarbij ik vooral bied op coureurs die 0 biedingen hebben, want volgens mij heeft het totaal geen zin om met 5 man tegen elkaar op te bieden voor de beste (en door dat opbieden ook nog 's veruit de duurste) coureur. En wat als niemand hapt? :o

[ Voor 13% gewijzigd door Grrrrrene op 07-05-2007 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Hoe zit het nou met die drivers market?

Ik heb "geboden" op een driver, en nu kan ik "edit" doen, maar dan geeft hij dit aan:
Advised by his agent, driver is asking for the following minimum terms for his next contract:
Salary per race:
450,000
Win bonus:
255,000
Point bonus:
20,000
Terwijl het 1e "bod" dit was:
1,285,200 979,640 107,964
Dat nieuwe bod is toch veels te laag dan? Of moet dat nog bovenop het 1e bod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Angeloonie schreef op maandag 07 mei 2007 @ 09:56:
Hoe zit het nou met die drivers market?

Ik heb "geboden" op een driver, en nu kan ik "edit" doen, maar dan geeft hij dit aan:

[...]

Terwijl het 1e "bod" dit was:

[...]

Dat nieuwe bod is toch veels te laag dan? Of moet dat nog bovenop het 1e bod?
Dus... even of ik het begrijp... De coureur vraagt 450.000 per race, en jij biedt hem bijna het 3 dubbele?
Grrrrrene schreef op maandag 07 mei 2007 @ 09:51:
Hmm, maar vind je niet dat je veel te weinig DQP en DRP hebt dan? Of hoop je dat hij in de komende 3 seizoenen veel beter gaat worden?
Tegenover mijn huidige coureur is het een stapje terug, ja. Ik weet niet wat er bij jullie op de markt te verkrijgen is natuurlijk.... Iemand die nu bij mij zit had vorig seizoen heel veel geluk in zijn markt met een coureur van 300 DRP en 250 DQP. Bij mij had de hoogste toendertijd 210 DRP.

[ Voor 35% gewijzigd door Joss op 07-05-2007 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Joss schreef op maandag 07 mei 2007 @ 10:01:
[...]

Dus... even of ik het begrijp... De coureur vraagt 450.000 per race, en jij biedt hem bijna het 3 dubbele?
Nee, dat stond standaard in de lijst. Ik klik op zijn naam in de lijst, maak een bod (1,2 miljoen), en nu kan ik edit doen waar de halve prijs in staat. Dat bedoel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Het zou zomaar eens bovenop dat eerste bod kunnen moeten ja :o Het valt me nml op dat als je je designteam aan een onderdeel laat werken, vervolgens neem je 3 nieuwe engineers aan en je wil die toevoegen, dat dat niet gaat. Als ik dan op dat groene knopje bij een onderdeel klik kan ik maar 3 uren verdelen en zeurt hij dat hij minstens 1 uur per aspect moet werken :/ Je voegt dan dus uren toe aan wat je al verdeeld hebt...

@Joss:

code:
1
2
3
4
Coureur             Bids   Age     DRP      DQP
S.de Silva Ramos      0     21      274     207
P.Lederle           1    22      257     205
V.Follmer           0    21      243    189

Dat is wat er bij ons te krijgen is :) Kosten allemaal een klein half miljoen per race :o Maar goed, ik weet dus niet of ik voor zo'n kerel moet settlen, aangezien het aan het eind van het seizoen loopt en ik echt wel een goede coureur wil, bied ik ze allemaal een goed contract aan, maarja, dat moet ik wel kunnen betalen :X

[ Voor 38% gewijzigd door Grrrrrene op 07-05-2007 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Angeloonie schreef op maandag 07 mei 2007 @ 10:02:
[...]

Nee, dat stond standaard in de lijst. Ik klik op zijn naam in de lijst, maak een bod (1,2 miljoen), en nu kan ik edit doen waar de halve prijs in staat. Dat bedoel ik.
Sorry, maar het wordt er voor mij niet echt duidelijker op? :?

Waarom bied je 1.2 miljoen op een coureur die 450k vraagt? Maar je kan nu dus je bod wijzigen, alleen staat er nu 600k dan ofzo?

Edit: Het is geen bod dat er bovenop komt nee, je gaat gewoon opnieuw om de tafel om het totaal bedrag te bepalen wat de coureur gaat verdienen.

[ Voor 28% gewijzigd door Joss op 07-05-2007 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Joss schreef op maandag 07 mei 2007 @ 09:23:
[...]

J*** Chr*** :9 Betaal je hem het dubbele ofzo? :9
Aan de kolom onder # kan je zien hoeveel managers er op die coureur bieden. Even ter vergelijking, mijn coureur voor de komende 3 seizoenen (niet erg goed, maar hij is jong en leergierig, vandaar):
Lembitu Magee [3066], 19 years old
DQP: 163
DRP: 214
Salary per race 1,100,001
Win bonus 678,021
Point bonus 67,803
Nee, ik heb gewoon voor de beste coureur geboden met een DQP van 219 en een DRP van 270. Als ik promoveer naar C3, kan ik dat goed gebruiken. Stel dat ik onverhoeds niet promoveer, heb ik er weinig aan, omdat je met een mindere coureur in C4 best goed kan presteren.

Jouw coureur heeft inderdaad wel vrij lage stats, maar aan de andere kant betaal je hem daar ook naar... Salaris verschil valt wel mee, maar voor die puntenbonus zou me op kunnen breken.

Als je beter presteert trouwens, krijg je dan ook betere sponsoraanbiedingen? Lijkt me van wel toch?
En is het ook nodig om je aanbod te verhogen bij de onderhandelingen.. of hapt de coureur ook als je bij je aanbod blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Joss schreef op maandag 07 mei 2007 @ 10:03:
[...]

Sorry, maar het wordt er voor mij niet echt duidelijker op? :?
Ik ga naar Drivers Market

Ik klik op de naam van een coureur.

Rechts verschijnt bijv:
DRIVER Make an Offer

Advised by his agent, driver is asking for the following minimum terms for his next contract:
Salary per race:
702,800
Win bonus:
491,960
Point bonus:
50,000
Dat bied ik dus.

Vervolgens kan ik nu "Edit" doen omdat de status Negotiating is.

En nu krijg ik dan bij "Edit" bedragen die nog niet de helft zijn van het oorspronkelijke..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Requiem19 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 10:05:
[...]
Als je beter presteert trouwens, krijg je dan ook betere sponsoraanbiedingen? Lijkt me van wel toch?
En is het ook nodig om je aanbod te verhogen bij de onderhandelingen.. of hapt de coureur ook als je bij je aanbod blijft?
Betere prestatie = betere sponsoraanbiedingen, jep.

De coureur zal wel happen als jij de enige bent (én hij zijn vraagprijs niet heeft verhoogd!).

Vorig seizoen kwam ik eigenlijk te laat erachter dat ik een coureur moest aannemen, dus toen kon ik alleen mn huidige coureur nog aannemen eigenlijk. Die is echter alweer 36 jaar ofzo, dus hij leert amper, maar neemt wel steeds sneller af. Voordeel van zo'n oudje is natuurlijk wel dat je hem practisch niks betaald (600k per race, 50k per punt)

@Angeloonie: Ik zou wel gewoon minimaal het minimum bieden... Denk dat het een bugje is dat het gehalveerd is ofzo.

[ Voor 6% gewijzigd door Joss op 07-05-2007 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ja, dat viel mij bij een paar rijders ook op ja, dat ze ineens minder vroegen dan voorheen :? Alleen die waarop ik nog een bod heb staan, had blijven hoog, maar sommigen hebben ineens geen biedingen meer terwijl ik er wel op geboden heb. En hun vraagprijs is veel lager dan wat ik destijds had geboden.

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.