Ik hoop dat het waar is. Dus een weekje wachten voor de reviews van wat serieuzere sites. Kunnen we gelijk ook de betrouwbaarheid van Dailytech testen. Place your bets gentlemen!roertnl schreef op donderdag 26 april 2007 @ 19:09:
[Radeon HD 2900 Series Launch On May 2nd]
AMD has decided to push forward the launch of the Radeon HD 2900 series to May 2nd instead of the original date on May 14th. Products demonstrations and reviews are allowed to appear on that date so it is considered a soft launch. However, AMD is still keeping Radeon HD 2600 and 2400 under wraps until the big day on May 14th. Radeon HD 2900 XT cards will be available from that day onwards for the price of US$399 to be positioned against the GeForce 8800 GTS. The final clocks for Radeon HD 2900 XT stood at 740MHz core and 825MHz for memories.
Bron: http://www.vr-zone.com/?i=4931
Verwijderd
zou die vervroeging te maken hebben met het feit dat ze de negatieve geruchte de kop willen indrukken?Ik kan me anders niet voorstellen dat ze van vandaag op morgen hun eigen NDA op zijn kop zetten?
Oh ja... klein tipje van de sluier. De zogenaamde HD2900XTX die Dailytech heeft gebenchmarkt ziet er heel anders uit dan de echte retail XTX... Wat Dailytech heeft gebenched is een OEM versie die al maanden rond circuleert en waar ze zelf maar de noemer "XTX" aan hebben gegeven, alleen maar omdat het GDDR4 aan boord heeft.
Misschien dat dat de boel een beetje weer in het juiste perspectief neer zet wanneer het om informatie gaat die gelekt wordt door sites die niet aan een NDA gebonden zijn.
Misschien dat dat de boel een beetje weer in het juiste perspectief neer zet wanneer het om informatie gaat die gelekt wordt door sites die niet aan een NDA gebonden zijn.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Misschien is dit al langsgekomen:
Maar wat nu naar buiten druppelt (al zijn het niet de meest betrouwbare sites, en wacht ik ook nog op een anandtech/tomshardware/firingsquad review) is dus dat de 2900XT(X) meer tegenover de GTS geplaats wordt is, dan tegenover de GTX.
Dus dan hebben we het volgende slagveld:
sub-€250: 8600 en lager en de 2600 en lager
En dan:
8800GTS320Mb
8800GTS640MB vs. 2900XT512Mb
En uiteindelijk de GTX en voor mensen die teveel geld hebben de Ultra
In het segment 8800GTS640Mb vs. 2900XT512Mb, welke ongeveer dezelfde prijs hebben is de 2900XT de beste koop, voor mensen die tussen de €250 en €400 zitten is het wikken en wegen: De goedkopere 8800GTS320 of voor iets meer geld de betere 2900XT512.
Interessante tijden voor prijsstunters, creatieve geheugencombinaties en dergelijke.
Ik denk dat deze veldslag niet op het gebied van de GPU wordt uitgevochten maar door de kaartenbouwers
In ieder geval tot in Q3 de XTX komt.
(Fudzilla, trouwens).ATI has officially confirmed
ATI said in front of 150+ journalists that the R600XT won't be able to compete with the Geforce 8800 GTX. The dream is dead and Radeon HD 2900 XT won't be able to catch up with the six month old Geforce 8800 GTX.
ATI said that R600XT, Radeon HD 2900XT has about the same performance as the 8800 GTS. Radeon HD 2900 XTX won't be launched in mid may and will be delayed to Q3 2007. We already wrote about this here.
The dream that AMD can do something and return as the high end market leader is gone. R600 trails against G80. Congratulations Nvidia.
Maar wat nu naar buiten druppelt (al zijn het niet de meest betrouwbare sites, en wacht ik ook nog op een anandtech/tomshardware/firingsquad review) is dus dat de 2900XT(X) meer tegenover de GTS geplaats wordt is, dan tegenover de GTX.
Dus dan hebben we het volgende slagveld:
sub-€250: 8600 en lager en de 2600 en lager
En dan:
8800GTS320Mb
8800GTS640MB vs. 2900XT512Mb
En uiteindelijk de GTX en voor mensen die teveel geld hebben de Ultra
In het segment 8800GTS640Mb vs. 2900XT512Mb, welke ongeveer dezelfde prijs hebben is de 2900XT de beste koop, voor mensen die tussen de €250 en €400 zitten is het wikken en wegen: De goedkopere 8800GTS320 of voor iets meer geld de betere 2900XT512.
Interessante tijden voor prijsstunters, creatieve geheugencombinaties en dergelijke.
Ik denk dat deze veldslag niet op het gebied van de GPU wordt uitgevochten maar door de kaartenbouwers
In ieder geval tot in Q3 de XTX komt.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ik heb de 2900xt op preorder, kreeg net een emailtje van salland:
"Betreft: Wijziging verwachte levertijd"

Lijkt lang gezien de launch datums, maar-ja het is ook moeilijk te zien wat er speelt op leverancier gebied.

Lijkt lang gezien de launch datums, maar-ja het is ook moeilijk te zien wat er speelt op leverancier gebied.
Pardon my dutch
Wat was eerste de verwachte levertijd dan? Eerder of later?Kip schreef op donderdag 26 april 2007 @ 20:32:
Ik heb de 2900xt op preorder, kreeg net een emailtje van salland:
[afbeelding]
Maar een dikke maand is inderdaad wat lang. Ach, vanwege de vervroeging van de NDA kan je lekker een maand lang van de reviews genieten
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Veel tegenstrijdige berichten zo vlak voor de launch ?/
op xs-systems post ook al iemand die een mailtje heeft gehad over z'n pre-order.... verwachtte datum: 28mei
[edit] bij salland staat ie ook niet meer op de site heb ik begrepen.....nadat er wat gebeld is met ati/amd
het begint er wel steeds meer op te lijken dat de g80 de 9700pro van nú is (zoals ik al paar maanden geleden verwachtte eigenlijk)
op xs-systems post ook al iemand die een mailtje heeft gehad over z'n pre-order.... verwachtte datum: 28mei
[edit] bij salland staat ie ook niet meer op de site heb ik begrepen.....nadat er wat gebeld is met ati/amd
het begint er wel steeds meer op te lijken dat de g80 de 9700pro van nú is (zoals ik al paar maanden geleden verwachtte eigenlijk)

[ Voor 45% gewijzigd door Mr. Detonator op 26-04-2007 20:45 ]
Zou kunnen natuurlijk.Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 20:25:
zou die vervroeging te maken hebben met het feit dat ze de negatieve geruchte de kop willen indrukken?Ik kan me anders niet voorstellen dat ze van vandaag op morgen hun eigen NDA op zijn kop zetten?
Misschien willen ze voorkomen dat mensen door die negatieve berichtgeving nog even "snel" een GTS kopen.
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Ja maar welke kaart is het dan wel? Wat ik altijd gelezen heb is R600 + 1 Gb GDDR4 = R600 XTX. En bij andere Ati kaarten hebben we ook al gezien dat het verschil tussen een XT en een XTX alleen maar de clockspeeds zijn (en evt. wat extra geheugen) en dat zowel de XT als XTX dezelfde features hebben (geen uitgeschakelde hardware als bij Nvidia). Ik heb er wel vertrouwen in dat er een flinke kern van waarheid in het verhaal van DailyTech zit. HardOCP heeft ook al gezegd dat de R600 Ati's FX5800 zal zijn. Deze benchmarks bevestigen dat beeld alleen maar. Maar over een week weten we het wel zeker.CJ schreef op donderdag 26 april 2007 @ 20:29:
Oh ja... klein tipje van de sluier. De zogenaamde HD2900XTX die Dailytech heeft gebenchmarkt ziet er heel anders uit dan de echte retail XTX... Wat Dailytech heeft gebenched is een OEM versie die al maanden rond circuleert en waar ze zelf maar de noemer "XTX" aan hebben gegeven, alleen maar omdat het GDDR4 aan boord heeft.
Al met al slecht nieuws voor de consument: want de prijzen van de snelste Nvidia kaarten zullen hoog blijven.
1 tot 10 dagen op de site, niks in de order bevestiging.anandus schreef op donderdag 26 april 2007 @ 20:34:
[...]
Wat was eerste de verwachte levertijd dan? Eerder of later?
1-10 dagen leek me toch te kort, dus ik verwachte wel dat het wat langer zou duren.
Pardon my dutch
Great, nog langer wachten.. Denk dat ik toch naar een 1950pro/xt haal en dan over een klein jaartje evt een dx10 kaart. Ik wilde namelijk vandaag of morgen bestellen zodat het ergens aankomende week (wanneer ik vrij heb van de studie) binnen zou komen en ik leuk mijn systeem zou kunnen bouwen en proper OCen 
Overwoog eerst nog een x1300 oid te halen zodat hij in ieder geval draaien kon, en dan eind mei een 'echte' videokaart erin.. Maar dat kan natuurlijk altijd nog door de 1950 te verkopen. Een 8800gts vind ik net wat aan de prijzige kant met zijn 260 in de pricewatch though.
Overwoog eerst nog een x1300 oid te halen zodat hij in ieder geval draaien kon, en dan eind mei een 'echte' videokaart erin.. Maar dat kan natuurlijk altijd nog door de 1950 te verkopen. Een 8800gts vind ik net wat aan de prijzige kant met zijn 260 in de pricewatch though.
[ Voor 6% gewijzigd door geez op 26-04-2007 20:51 ]
Wat is er dan mis mee om vandaag of morgen de NDA of te heffen? Nu kunnen mensen dit weekend alsnog naar de winkel rennen om een NVidia kaart te halen. Het is zelfs een lang weekend! Denk eens aan al die Nederlanders die gaan lannen vanwege koninginnedag! Stampen met die benchmarks, nu, paniek!RappieRappie schreef op donderdag 26 april 2007 @ 20:38:
[...]
Zou kunnen natuurlijk.
Misschien willen ze voorkomen dat mensen door die negatieve berichtgeving nog even "snel" een GTS kopen.
Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3
Ik heb het antwoord eigenlijk al gegeven. De kaart die Dailytech bestempeld heeft als "XTX" is de OEM versie die al sinds het begin van dit jaar rond gaat. Het is dus niet de XTX.biobak schreef op donderdag 26 april 2007 @ 20:44:
[...]
Ja maar welke kaart is het dan wel? Wat ik altijd gelezen heb is R600 + 1 Gb GDDR4 = R600 XTX. En bij andere Ati kaarten hebben we ook al gezien dat het verschil tussen een XT en een XTX alleen maar de clockspeeds zijn (en evt. wat extra geheugen) en dat zowel de XT als XTX dezelfde features hebben (geen uitgeschakelde hardware als bij Nvidia). Ik heb er wel vertrouwen in dat er een flinke kern van waarheid in het verhaal van DailyTech zit. HardOCP heeft ook al gezegd dat de R600 Ati's FX5800 zal zijn. Deze benchmarks bevestigen dat beeld alleen maar. Maar over een week weten we het wel zeker.
Al met al slecht nieuws voor de consument: want de prijzen van de snelste Nvidia kaarten zullen hoog blijven.
OEM != XTX
R600 + GDDR4 hoeft geen XTX te zijn
Er zijn (minstens) 3 verschillende R600s in omloop. Een tijd terug werd er al melding gemaakt over UFO (GDDR3), Dragon's Head (XTX) en Cat's Eye (XT). Als ik het goed heb is hier al flink in geschoven aangezien de GDDR3 versie eigenlijk later uit zou komen, maar helemaal niet onder bleek te doen voor de grotere broertjes na wat tweaks.
AMD heeft meer in de pipeline zitten dan veel mensen denken. Wekiva is bijvoorbeeld ook al een tijd lang in ontwikkeling, maar daar hoor je nog vrijwel niemand over, terwijl ik verwacht dat die volgend jaar rond de zomer uit zou moeten komen.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Late reactie maareh...hoe kom je aan deze informatie? En stond er bij wanneer ie ongeveer uit zou komen?vigilante888 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 15:35:
De HiS HD2900XT zal voor ong 300-310euro ex btw van eigenaar wisselen.
Ik hoop dat AMD met iets goeds komt. Echt waar. Een goeie R600 en een goeie quad core proc.CJ schreef op donderdag 26 april 2007 @ 20:55:
[...]
I
AMD heeft meer in de pipeline zitten dan veel mensen denken. Wekiva is bijvoorbeeld ook al een tijd lang in ontwikkeling, maar daar hoor je nog vrijwel niemand over, terwijl ik verwacht dat die volgend jaar rond de zomer uit zou moeten komen.
Het zou zonde zijn als Intel alleenheerser zou worden. Concurrentie is gewoon goed voor de consument. En zorgt er voor dat hardwarefabrikanten blijven "pushen".
[ Voor 41% gewijzigd door Format-C op 26-04-2007 21:06 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Verwijderd
Ongetwijfeld, het komt er alleen zo moeilijk uit.CJ schreef op donderdag 26 april 2007 @ 20:55:
AMD heeft meer in de pipeline zitten dan veel mensen denken.
Ik begin langzaam bang te worden dat de veel belovende R600 op de FX5800 begint te lijken.
En het gaat er bij mij niet echt in dat een kaart die meer transistors heeft. Een 2e genetatie unified shaders heeft een 512 bit mem bus. En een hoger stroomverbruik langzamer zou zijn dan het beste van nVdia. En daar nog niet eens in de buurt kan komen. Of ze hebben echt een kaart gemaakt die alleen maar goed werkt met DX10 en bij DX9 hele matige performance geeft. In dat geval zijn ze een jaar te vroeg geweest en is het ook een hele domme set geweest om dat te doen.
Ik ben benieuwd. Hopelijk weten we op 2 mei meer. Maar ik vrees dat toch weer een CF kaart ga zoeken.
En het gaat er bij mij niet echt in dat een kaart die meer transistors heeft. Een 2e genetatie unified shaders heeft een 512 bit mem bus. En een hoger stroomverbruik langzamer zou zijn dan het beste van nVdia. En daar nog niet eens in de buurt kan komen. Of ze hebben echt een kaart gemaakt die alleen maar goed werkt met DX10 en bij DX9 hele matige performance geeft. In dat geval zijn ze een jaar te vroeg geweest en is het ook een hele domme set geweest om dat te doen.
Ik ben benieuwd. Hopelijk weten we op 2 mei meer. Maar ik vrees dat toch weer een CF kaart ga zoeken.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Verwijderd
ATI has officially confirmed
ATI said in front of 150+ journalists that the R600XT won't be able to compete with the Geforce 8800 GTX. The dream is dead and Radeon HD 2900 XT won't be able to catch up with the six month old Geforce 8800 GTX.
ATI said that R600XT, Radeon HD 2900XT has about the same performance as the 8800 GTS. Radeon HD 2900 XTX won't be launched in mid may and will be delayed to Q3 2007. We already wrote about this here.
The dream that AMD can do something and return as the high end market leader is gone. R600 trails against G80. Congratulations Nvidia.
Tja dit is nu al 3-4x gepost en we weten wie de bron is..... MR Fuad en dat zegt voor mij voorlopig nog even genoeg. Eerst een betrouwbaardere bron zoals The Source dan pas geloven.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Ze geven zelf ook aan dat ze OEM versie van de XTX in handen hebben, niks nieuws daar.CJ schreef op donderdag 26 april 2007 @ 20:55:
[...]
Ik heb het antwoord eigenlijk al gegeven. De kaart die Dailytech bestempeld heeft als "XTX" is de OEM versie die al sinds het begin van dit jaar rond gaat. Het is dus niet de XTX.
OEM != XTX
R600 + GDDR4 hoeft geen XTX te zijn
Tja, hetzelfde geldt voor nVidia en voor Intel. Ook zij zitten heus niet stil. Zoals Apple ook al zei: "Ongetwijfeld, het komt er alleen zo moeilijk uit.:) "AMD heeft meer in de pipeline zitten dan veel mensen denken. Wekiva is bijvoorbeeld ook al een tijd lang in ontwikkeling, maar daar hoor je nog vrijwel niemand over, terwijl ik verwacht dat die volgend jaar rond de zomer uit zou moeten komen.
Het is op dit moment gewoon nog onmogelijk om te weten hoe het er over een jaar voor staat.
Wat echter wel een groot verschil is in deze situatie, mocht de R(V)6xx ATi's "NV30" blijken te zijn, is de financiële situatie van AMD/ATi. Die is heel anders dan die van nVidia destijds. Ik hoop dus eigenlijk ook dat deze kaarten genoeg gaan verkopen, al was het maar om ervoor te zorgen dat AMD/ATi kan doorgaan met het maken van videokaarten. Zij hebben deze (midrange) serie echt wel nodig om te kunnen blijven draaien.
Nee, merp!
Je leest niet goed wat ik geschreven heb....PauseBreak schreef op donderdag 26 april 2007 @ 21:36:
[...]
Ze geven zelf ook aan dat ze OEM versie van de XTX in handen hebben, niks nieuws daar.
Verwijderd
Wel, zoals ik al in eerdere topic schreef: Ik ben geen zo-veel-mogelijk-fps-freak. Wanneer blijkt dat de nieuwe radeons icm de geluidschip en de UVD een goed apparaat blijkt voor mijn High-Def HTPC (inclusief nieuwe High-Def geluid
hoop ik dan dus) dan komt ie er gewoon hoor.
FPS is niet alles; Er bestaan ook nog andere dingen, denk aan driver-ondersteuning (bij Nv niet altijd even best), beeldqualiteit (misschien beter ?), features (geluid/goede HDMI), noem maar op. Dat zijn dingen die ik meeneem in mijn oordeel/beslissing voor een nieuwe grafische kaart.
En dan nog: Geruchten zijn,- en blijven geruchten. We zien wel wanneer het zover is ... woensdag na koninginnedag.
Overigen vergeet ik wel het belangrijkste: Ati kaarten werken duidelijk al goed met GPGPU-mogelijkheden (denk aan Folding@Home). Als ze dat ook een beetje kunnen voorzetten, liefst ook met physics ... dan is de keus helemaal duidelijk. Dan heb je gewoon veel meer aan deze radeons.
FPS is niet alles; Er bestaan ook nog andere dingen, denk aan driver-ondersteuning (bij Nv niet altijd even best), beeldqualiteit (misschien beter ?), features (geluid/goede HDMI), noem maar op. Dat zijn dingen die ik meeneem in mijn oordeel/beslissing voor een nieuwe grafische kaart.
En dan nog: Geruchten zijn,- en blijven geruchten. We zien wel wanneer het zover is ... woensdag na koninginnedag.
Overigen vergeet ik wel het belangrijkste: Ati kaarten werken duidelijk al goed met GPGPU-mogelijkheden (denk aan Folding@Home). Als ze dat ook een beetje kunnen voorzetten, liefst ook met physics ... dan is de keus helemaal duidelijk. Dan heb je gewoon veel meer aan deze radeons.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2007 21:41 ]
Jawel hoor.
Er staat in het artikeltje dat ze de XTX versie in handen hebben zoals OEMs die krijgen en dus geen XT OEM kaart (of een andere R600 OEM variant). In hoeverre dit ook daadwerkelijk zo is kan noch ik, noch jij beoordelen aangezien wij er geen van beiden bij waren.
We merken vanzelf wel in welke mate het artikeltje klopt zodra de NDA gelift is en de XTX kaart ook ten tonele verschijnt
[ Voor 20% gewijzigd door PauseBreak op 26-04-2007 21:46 ]
Nee, merp!
omdat ik de AIB==> distri prijzen hebt...plus een royale marge voor distri en retailer kwam ik op ong 300-310 ex. BTW uit...Cartman! schreef op donderdag 26 april 2007 @ 21:04:
[...]
Late reactie maareh...hoe kom je aan deze informatie? En stond er bij wanneer ie ongeveer uit zou komen?

Specs PS3 PSN ID: Vigilante888 (Azie)- VigilanteUSA (USA) - JusticeFreedom (Euro)
Eigenlijk is het ook een kwestie van wachten tot de erkende reviewsites met reviews komen... op deze manier loopt iedereen heen en weer te gooien met conclusies terwijl de kaart nog eigenlijk niet uit is. Ik kan me niet voorstellen dat ATi een XTX uitbrengt die slechter presteert dan een XT...
Ik mis trouwens nog steeds 2560x1600 benchmarks met de R600 vs G80
En het liefst dus 16xAA... laat ze dat ff testen bij Dailytech..
Ik mis trouwens nog steeds 2560x1600 benchmarks met de R600 vs G80
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
Zucht. Ik zeg het nog een keer. Het is geen XTX. Het is een OEM versie.PauseBreak schreef op donderdag 26 april 2007 @ 21:43:
[...]
Jawel hoor.
Er staat in het artikeltje dat ze de XTX versie in handen hebben zoals OEMs die krijgen en dus geen XT OEM kaart (of een andere R600 OEM variant). In hoeverre dit ook daadwerkelijk zo is kan noch ik, noch jij beoordelen aangezien wij er geen van beiden bij waren.
We merken vanzelf wel in welke mate het artikeltje klopt zodra de NDA gelift is en de XTX kaart ook ten tonele verschijnt
Dailytech heeft de OEM versie gedoopt tot XTX (waarschijnlijk omdat er GDDR4 op zit), maar het is geen XTX. Hoe duidelijk kan ik nog worden zonder al te veel te lekken?
Ik weet wel wat je zegt hoor, ben niet blind. Daar gaat het ook niet om, het is geweldig dat jij dat zegt (en gezien je eerdere posts zal je vast gelijk hebben) maar totdat er bewijs is dat dat niet zo is, afgezien van jouw posts, heb ik weinig reden DT niet te geloven.CJ schreef op donderdag 26 april 2007 @ 21:55:
[...]
Zucht. Ik zeg het nog een keer. Het is geen XTX. Het is een OEM versie.
Dailytech heeft de OEM versie gedoopt tot XTX (waarschijnlijk omdat er GDDR4 op zit), maar het is geen XTX. Hoe duidelijk kan ik nog worden zonder al te veel te lekken?
Zoals ik al eerder zei; We merken het wel wanneer de NDA opgeheven is en de XTX ten tonele verschenen is. Tot die tijd blijven het gewoon geruchten
Nee, merp!
Prima. Dan blijft het maar een gerucht. Ik zeg er verder niets meer over.
Verklaard ook dat die core amper sneller geklokt is.CJ schreef op donderdag 26 april 2007 @ 21:55:
[...]
Zucht. Ik zeg het nog een keer. Het is geen XTX. Het is een OEM versie.
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
Als jij een NDA hebt ondertekend voor de R600 dan heb je die bij deze al gebroken.vigilante888 schreef op donderdag 26 april 2007 @ 12:54:
De NDA expiry van de NDA's staat trouwens op 14mei. tot die tijd is het alleen maar speculaties.
Anandtech had vroeger een eigen nieuwsdienst, maar kon nooit iets over producten onder NDA publiceren vanwege deze NDA. Dit is de reden dat ze de nieuwswebsite hebben opgesplitst en Dailytech zijn gestart. Er is wel een workaround voor zo heb ik voor verschillenden mensen afgelopen maand de NDA aangepast dat ze wel nieuws kunnen publiceren uit andere bronnen (overigens niet voor R600... ).
Het verkrijgen van informatie in dit wereldje is echt erg makkelijk. Voor journalisten die al langere tijd meelopen die hebben verschillende contacten, officiele contacten zoals PR en marketing mensen en onofficiele contacten of lijnen (zoals distributeurs, system integrators, technische mensen bij vendors, etc) en met social engineering kom je al ver. Nvidia verbied zelfs dat hun sales mensen met de pers praten zodat er per ongeluk geen NDA info kan uitlekken. Ik zelf praat ook zo weinig mogelijk met de pers omdat ik graag praat
Theo ontwijk ik altijd op beurzen of parties maar helaas moet je soms met hem praten, iig niet mijn meest favoriete persoon. Blaat veel maar tekent ook gewoon NDA's itt wat hij beweert. Just FYIJoepi schreef op donderdag 26 april 2007 @ 17:21:
INQ moet wel NDA hebben getekend, anders zaten ze niet in Tunis.
Maar er was al de nodige stress over het stukje van Theo Valich, de opvolger van Fudo
Ach het is gewoon een grote marketing stunt geweest van Salland. Sapphire heeft geen prijs gereleased, geen een Sapphire distributeur (in de benelux) heeft het product gelist, Salland zit niet in het partner programma van ATI. De stock is bij launch ZEER beperkt, dus een harde launch wil ik het niet noemen, deze stock wordt gealloceerd naar de focus partners en dat zullen de wat grotere bekende namen zijn (ik ga ze niet noemen). Gewoon (goede en sneaky) marketing op basis van geruchten.Bas van der Doorn schreef op donderdag 26 april 2007 @ 13:55:
Dus dan heb je een backorder van een kaart die niet meer op de website staat omdat de fabrikant het er niet mee eens was, maar wel weer gaat komen. Ze zullen vast als eerste winkel de dozen op de deurmat hebben staan bij Salland na zo'n actie. Je zult maar vooruit betaald hebben
De benchmarks van Dailytech zijn 100% correct. Dus dat wil zeggen die zijn op een GDDR4 R600 kaart gedraaid. Is dit de XTX? De specs komen er volgens de geruchten wel mee overeen. Maar is het ook de performance die de retial XTX zal hebben? Kan het niet zo zijn dat de hardware een oude revisie is? Kan het niet zijn dat ATI alles heeft gefocuses op de XT, en de XTX met de vertraagde release datum nog moet optimaliseren? Zijn de clockspeeds final in de BIOS? Zijn dit wel de final drivers voor de XTX of enkel voor de XT (zonder HDMI audio)? Dus ik twijfel er niet aan dat Dailytech benchmarks heeft gedraaid op hardware die technische gezien overeen komt met een XTX, maar logische gezien lijkt het niet te kloppen.
En of de G80 Ultra de R600XTX gaan kloppen? Yup 100% zeker, want anders heeft het geen nut om een Ultra versie te lanceren en heeft nVidia haar job niet goed gedaan. Dus ik denk dat de Ultra een kaart is die de XTX wel moet gaan kloppen. Hard gaat kloppen, dat valt nog te bezien. Vergis je niet, nVidia werkt al bijna een jaar aan de opvolger van de G80 GTX, en sinds een half jaar is daar heel het R&D team op gezet. Natuurlijk niet op de G80, maar op de G80. Alles midrange en lowend producten daar hoeft geen R&D voor gedaan te worden, dit is een kwestie van die-schrink / minder render pipelines / kloksnelheid bepalen / marketing. De G80 GTX is ook al erg lang in productie, dus de yieldrate (en daarmee het overklokpotentieel) is dan ook gemaximaliseerd tov de R600 die nog niet eens in mass productie is, daar zijn enkel wat test runs mee gedaan van een paar 1000 stuks max.
[ Voor 19% gewijzigd door The Source op 27-04-2007 10:53 ]
Hier heb ik eigenlijk nooit zo bij stil gestaan, maar je hebt volgens mij wel gelijk. Ben benieuwd hoeveel hits dit topic eigenlijk genereert.... vooral de laatste paar dagen.The Source schreef op donderdag 26 april 2007 @ 23:15:
[...]
Je wilt niet weten hoeveel bannerviews dit topic oplevert of voor hoeveel tweakers verkocht is aan VNU.
Verwijderd
heh sja die benches kloppen niet echt ik heb ook andere scores voorbij zien gaan en mischien dat de games de ATi kaarten niet goed ondersteuenen dat zagen we met de X1900 XTX onthou wel dat die R600 XTX OEM een beta kaart is
De # AMD ATI Radeon HD 2900 XT (745 MHz core, 800 MHz GDDR3) en dat klopt ook terwijl de de # AMD ATI Radeon HD 2900 XTX (750 MHz core, 1010 MHz GDDR4) en het productie model sneller zou lopen aka 950 a 1000 Mhz core / 1080 a 1100 ram of zo iets anyways dit was iig makkelijk haalbaar.
en dat een GeOCde GD2900XT 512MB een 8800 GTX gemakkelijk bij kon houden dus ik heb me twijfels hier ook zwaar over de drivers kon het ook wel zij ze hebben aangezien Beta driver # AMD ATI Catalyst v8.361 (drivers slated for retail)
dus ik heb hier me twijfels over.
De # AMD ATI Radeon HD 2900 XT (745 MHz core, 800 MHz GDDR3) en dat klopt ook terwijl de de # AMD ATI Radeon HD 2900 XTX (750 MHz core, 1010 MHz GDDR4) en het productie model sneller zou lopen aka 950 a 1000 Mhz core / 1080 a 1100 ram of zo iets anyways dit was iig makkelijk haalbaar.
en dat een GeOCde GD2900XT 512MB een 8800 GTX gemakkelijk bij kon houden dus ik heb me twijfels hier ook zwaar over de drivers kon het ook wel zij ze hebben aangezien Beta driver # AMD ATI Catalyst v8.361 (drivers slated for retail)
dus ik heb hier me twijfels over.
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2007 23:53 ]
Bannerviews ? Ik zie geen banners

The Source, bedankt voor de vele inzichtelijke informatie. Zowiezo ook leuk om een deel van CJ's pleidooi bevestigd te krijgen zodat men het eens gaat absorberen in hun "FPS FTW !1!"-mind.
The Source, bedankt voor de vele inzichtelijke informatie. Zowiezo ook leuk om een deel van CJ's pleidooi bevestigd te krijgen zodat men het eens gaat absorberen in hun "FPS FTW !1!"-mind.
Verwijderd
En is die R600 zo erg heh het zal me niet zorgen maken DX10 tests komen nog en daar zal ie wel in gaan schijnen
Ik heb daar wel een possitieve gevoel over aangezien dat new gen ATi kaarten altijd beter als sneller waren in de latere API's
Verwijderd
De hi-end kaarten zijn niet zo belangrijk
Ik wil weten hoe de midde moot draait met games
En vooral wat doen ze met direct10
Kan best zijn dat nvidia nergens meer is.
Zelfde was met directx8.1 en directx 9
De nvidia 5800ultra was erg snel onder directx8 (sneller dan ati 9700)
Maar toen directx9 games uitkwam was de ati kaart heer en meester .
Ik neem aan wanneer dat het geval is, dat ati dat flink zal uitbuiten ipv de staart tussen de benen te steken..Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 23:54:
De hi-end kaarten zijn niet zo belangrijk
Nieuwe theoretische benchmarks
R600 van dailytech: http://images.dailytech.com/files/gpudip_results.html
G80-GTX: http://www.notforidiots.com/gpudip%20results.html
De R600 presteert erg inconsistent tov de G80, soms is hij 2x sneller soms is hij zoon 20-30% trager
De R600 presteert erg inconsistent tov de G80, soms is hij 2x sneller soms is hij zoon 20-30% trager
BTW... interessante analyse.
http://www.tweaktown.com/...hat_to_do_next/index.htmlATI purchase
There did not seem to be a really outstanding reason to buy ATI. For instance, if you have US$100,000 in your bank account because you’ve been doing well lately, you do not turn around and buy a $100k car. That leaves you with no money, simple stuff. You wait till you have $150,000 or you buy something cheaper.
...
Well, is it really? You have to think back. Nvidia was in such a hole when it released the GeForce FX series that you would have thought that ATI would reign supreme for years to come. Nvidia bounced back though and look at them now, they are going fantastic. So surely AMD can do the same? Well normally you would say yes, like Nvidia it had a fantastic run, built up a huge profit, had loads in the bank as reserves and could survive their bad run. However, unlike Nvidia, AMD turned around and decided to spend a lot of its profit buying ATI, meaning that it must come up with a fantastic new and high selling product. But the upcoming R600 series of graphics cards has gone through a series of delays, and AM2 sales are doing nothing now for the company. Plus as we already mentioned, AMD is now at the point where it is sacking staff in the R&D department to reduce expenses and to keep their heads above water. Maybe it is the bigwigs who are causing the problems; not enough staff, not enough money, particular guidelines that are forcing them to not compete with Intel as well as they could. If all that money was not spent on ATI and instead thrown into R&D for the new generation of AMD processors, we would not be in this situation, one might think.
De beste stuurlui...Joepi schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 00:39:
BTW... interessante analyse.
[...]
http://www.tweaktown.com/...hat_to_do_next/index.html
Het drama-gehalte van dit topic bereikt een nieuw hoogtepunt... Gaan we nu weer gewoon gaan discussiëren en wat minder "amd is doomed" roepen.
''theoretische'' benchmarks bewijzen dus ook niks met zulke inconsistente scores.oeLangOetan schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 00:24:
Nieuwe theoretische benchmarks
Inconsistente scores duiden meestal op brakke drivers met weinig optimalisaties. Of een hele vreemde architectuur.
Verwijderd
Goh,dat het maar rap 2 mei is,dat we tenminste meerdere benches kunnen gaan vergelijken,maar ik vrees dat het kalf dan al verdronken gaat zijn.Zoals ik eerder al vermeldde heb ik het vermoeden dat de meeste mensen enkel de eerste,negatievere,benches zullen onthouden,jammer genoeg zijn er nog steeds mensen die niet verder dan hun neus lang is,kijken
Mwa, ik vond het een erg goed artikel. Bevestigt ook maar weer eens wat tweakers, mijzelf incluis, hier vaker hebben verkondigd: ze hadden nooit moeten stoppen met socket 939.oeLangOetan schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 00:59:
[...]
De beste stuurlui...
Het drama-gehalte van dit topic bereikt een nieuw hoogtepunt... Gaan we nu weer gewoon gaan discussiëren en wat minder "amd is doomed" roepen.
Om dan maar even on-topic te blijven: tis toch wel wrang voor AMD, dat het, na het zoveelste uitstel van de Barcelona, ook met de R600 niet zo wil vlotten.
i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW
Dat zal nog wel meevallen, denk ik. nVdia heeft echt een behoorlijke knauw gehad met de drivers voor de 8800GTX. Dat dat duurde langer dan de neus van mensen lang was (en is, feitelijk, nog steeds niet echt opgelost). De hoop was dat ATI het beter zou gaan doen met hun drivers. 1 slechte benchmark voor ATI is niet genoeg om al dat negatieve karma van nViia naar de troon te stoten.Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 01:30:
Goh,dat het maar rap 2 mei is,dat we tenminste meerdere benches kunnen gaan vergelijken,maar ik vrees dat het kalf dan al verdronken gaat zijn.Zoals ik eerder al vermeldde heb ik het vermoeden dat de meeste mensen enkel de eerste, negatievere,benches zullen onthouden, jammer genoeg zijn er nog steeds mensen die niet verder dan hun neus lang is,kijken
i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW
Dailytech komt weeer met een bericht vandaag. Het lijkt erop dat ze willen herhalen wat ze gisteren zeiden en in principe zeggen ze erbij: als je onze resultaten niet vertrouwd, wacht dan maar op de andere resultaten van bijv anandtech, wat zelfverzekerd overkomt.
Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244
Inderdaad ze hebben wel een punt in dat artikel. Zou wel dom van ze zijn als ze dat gedaan hebben want het ging zo goed en ineens valt alles uit elkaar en komt alles te laat. Hopelijk wordt het volgens jaar wat stabieler.albatross schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 01:59:
[...]
Mwa, ik vond het een erg goed artikel. Bevestigt ook maar weer eens wat tweakers, mijzelf incluis, hier vaker hebben verkondigd: ze hadden nooit moeten stoppen met socket 939.
Om dan maar even on-topic te blijven: tis toch wel wrang voor AMD, dat het, na het zoveelste uitstel van de Barcelona, ook met de R600 niet zo wil vlotten.
En die laatste test die gepost werd was volgens mij met OpenGL gedraaid en we weten dat AMD daar net nieuwe drivers voor heeft dus dat het nog niet optimaal zal werken. Maar ik hoop echt dat we snel goede tests hebben.
Ik ben ook een beetje ongerust door de woorden van The Source. Hopelijk heeft hij dit keer geen gelijk maar gezien het verleden..... Maar ik hoef niet de snelste kaart te hebben. Maar wel een kaart met goede prijs/prestatie/watt. Dat laatste is vooral iets waar ik me nu zorgen om maak.
Grapjas...Astennu schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 08:45:
Maar ik hoef niet de snelste kaart te hebben.

Tom's Hardware mengt zich nu ook in de discussie over de Daily Tech benchmarks. Zij staan onder NDA en zijn er duidelijk over.

En dus bevestiging dat The Inq ook onder NDA staat.... so far for the "we don't sign NDA's!" part en bevestiging van wat ik hier schreef.
http://forumz.tomshardwar...34-days0-orderasc-75.htmlWhile I am required to follow the NDA, the stuff up on Daily Tech today is almost worthless. Yes Anandtech was present in Tunisia (signing Non-disclosure agreements like the Inquirer), why they are posting this stuff is beyond me because their numbers are off. They must be only using the XP drivers and OS because the numbers in CF vs the GTX are very much different. So until I can officially comment on the architecture and the performance.. hold all of this as useless until the rest of the world writes about it.
....
I really would love to comment on this stuff...
I understand that DT and Anand are seperate but that is so childish. Derek was there and his cards got to his place of business before he returned home from Tunisia. That long board they have ... Not what Derek should have gotten in his delivery. That is all I will say before I go too far.
En dus bevestiging dat The Inq ook onder NDA staat.... so far for the "we don't sign NDA's!" part en bevestiging van wat ik hier schreef.
[ Voor 8% gewijzigd door CJ op 27-04-2007 10:22 ]
De single card performance klopt dus wel?They must be only using the XP drivers and OS because the numbers in CF vs the GTX are very much different.

Edit; en om nu maar iedereen te geloven die iets post op een forumn gaat me ook wat ver...
[ Voor 21% gewijzigd door Format-C op 27-04-2007 10:26 ]
Of ze hebben alleen nog maar CF vergeleken met SLIRappieRappie schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 10:24:
[...]
De single card performance klopt dus wel?
Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !
Previews zijn leuk, maar voor echte conclusies wacht je tot daadwerkelijk reviews van het echte goed.
Misschien komt Tom achteraf tot dezelfde conclusie als DailyTech, maar misschien ook wel niet, kwestie van afwachten.
Wat ik verder wel mooi vind is dat het getest wordt met DX9 games. Dat is natuurlijk op dit moment realistisch maar wie weet huist daar de kracht niet van de R600 en gaat het in DX10 games ineens een stuk vlotter. Dat is natuurlijk weer een speculatie van het 'mogelijke'
Misschien komt Tom achteraf tot dezelfde conclusie als DailyTech, maar misschien ook wel niet, kwestie van afwachten.
Wat ik verder wel mooi vind is dat het getest wordt met DX9 games. Dat is natuurlijk op dit moment realistisch maar wie weet huist daar de kracht niet van de R600 en gaat het in DX10 games ineens een stuk vlotter. Dat is natuurlijk weer een speculatie van het 'mogelijke'
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
ik zie nergens CF benches staan trouwens... of mis ik iets?PassieWassie schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 10:25:
[...]
Of ze hebben alleen nog maar CF vergeleken met SLI
Daar heb je gelijk in. Maar het wordt niet alleen door iemand op een forum gepost. Ik heb dit ook al van andere bronnen gehoord die balen dat ze niets mogen zeggen vanwege de NDA.RappieRappie schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 10:24:
[...]
De single card performance klopt dus wel?
Edit; en om nu maar iedereen te geloven die iets post op een forumn gaat me ook wat ver...
Nieuwe pics trouwens:

Bron: http://www.chiphell.com/v...p?tid=3336&extra=page%3D1
[ Voor 15% gewijzigd door CJ op 27-04-2007 10:36 ]
Hij is wel mooi!
De koeler lijkt verdomd veel op die van de 8800 trouwens.
[ Voor 58% gewijzigd door Format-C op 27-04-2007 10:52 ]
http://www.hardware.info/..._Notebooks__Power_Tester/
De mannen van HWI noemen de R600 een soap
Koen was ook in Afrika en staat onder NDA, hij heeft het over Dailytech en het houden aan DNA's waar de discussie hier gisteren over ging. Hij zegt ook het is nog een kwestie van een paar dagen...
De mannen van HWI noemen de R600 een soap
Koen was ook in Afrika en staat onder NDA, hij heeft het over Dailytech en het houden aan DNA's waar de discussie hier gisteren over ging. Hij zegt ook het is nog een kwestie van een paar dagen...
[ Voor 8% gewijzigd door The Source op 27-04-2007 11:01 ]
In mijn profiel staat een mailadres.
Ben benieuwd of ik mail krijg...

[ Voor 19% gewijzigd door Format-C op 27-04-2007 11:04 ]
Hmm, er stond vanmorgen bij 1 van onze groothandels ff een HIS HD2900 (weet niet welke) tussen de lijst, met als datum 03-05-07. De kaart was ook vrij snel weer weg. Zou die 2 mei dan nog gaan kloppen? Ik kan het me haast niet voorstellen, maar het zou wel hip zijn.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
En daarbij ben ik ook benieuwd naar de DX9 performance onder Vista, aangezien dat een compleet nieuwe driver is. Naar wat ik hoor doet de 8800 Vista driver het nog niet lekkercybersteef schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 10:26:
Previews zijn leuk, maar voor echte conclusies wacht je tot daadwerkelijk reviews van het echte goed.
Duidelijk verhaal, dit was inderdaad ook mijn verwachting, en niet meer dan logisch.The Source schreef op donderdag 26 april 2007 @ 23:15:
Het verkrijgen van informatie in dit wereldje is echt erg makkelijk. Voor journalisten die al langere tijd meelopen die hebben verschillende contacten, officiele contacten zoals PR en marketing mensen en onofficiele contacten of lijnen (zoals distributeurs, system integrators, technische mensen bij vendors, etc) en met social engineering kom je al ver. Nvidia verbied zelfs dat hun sales mensen met de pers praten zodat er per ongeluk geen NDA info kan uitlekken. [..]
Er wordt hier ook erg afgegeven op de roddel journalistiek van The Inq, Fudzilla en Dailytech maar vergis je niet dat zijn enorm goede contacten hebben. Er kan wel gezegd worden van hoe meer onzin je publiceert des te meer waarheid zit erbij, maar deze sites hebben toch een waarheids gehalte van 70 tot 80%, daarbij zijn ze ook ENORM snel met het nieuws.
Helaas maakt het bij interpretatie van nieuw van die sources hier vaak nogal uit of ze nieuws brengen dat als positief of negatief ervaren wordt. Als het 'positief' is dan 'zit er zeker wel tenminste een kern van waarheid in' en als het 'negatief' is dan zijn dit 'roddelsites die je absoluut niet moet vertrouwen'

Het lijkt er op dat maar weinig posters in dit topic die deze zin gelezen hebben, gezien de comments direct eronder. Of men is gewoon erg goed in het wegblokken van onprettige infoDe benchmarks van Dailytech zijn 100% correct.
Gezien de zinsbouw hierboven kunnen we er van uit gaan dat het correct zijn van de benches ook geld voor de XT? Misschien dat je hier geen rechtstreeks antwoord op kan geven vanwege NDA o.i.d. maar volgens mij is dat de correcte interpretatie van 'de benchmarks van Dailytech'.Dus dat wil zeggen die zijn op een GDDR4 R600 kaart gedraaid.
Wat Anandtech THG schrijft bevestigd m'n vermoedens alleen maar:
Dus de nummertjes zijn 'off', er van uit gaande dat ze een Dual GPU setup en Vista-drivers gebruikt hebben. Met andere woorden: de nummers kloppen wel indien het single card metingen zijn (guess what...) in Windows XP. Testen in XP is niet zo vreemd, verreweg de meeste gamers draaien nog XP.They must be only using the XP drivers and OS because the numbers in CF vs the GTX are very much different
Ze lijken bij THG gewoon zuur dat Dailytech ze te snel af is, wat ook af te lezen is uit de rest van de post ('childish' etc).
Ik had zelf ook liever een XT gezien die serieuze competitie voor de GTX zou vormen om en rond het 400 Euro pricepoint. Het zou een mooie gelegenheid zijn geweest om mijn (erg goed klokkende) GTS om te ruilen voor een XT. Het begint er echter steeds meer op te lijken dat dit niet echt de moeite waard is.
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz
Voor de duidelijkheid. Ik zeg / ontken / bevestig niets qua benchmarkresultaten! Ik zeg enkel dat de resultaten die Dailytech gepost heeft, voortkomen uit een test die ze zelf in hun eigen lab hebben uitgevoerd op ATI hardware met 1GB DDR4 geheugen. Dus het kan een slechte setup zijn, of het kan nog niet de final versie zijn. Dus imho weinig waarde.Cheetah schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 11:15:
[...]
Het lijkt er op dat maar weinig posters in dit topic die deze zin gelezen hebben, gezien de comments direct eronder. Of men is gewoon erg goed in het wegblokken van onprettige info
Verwijderd
Zal ik (weer) eens wat zeggen ??
Deze hele NDA/Dailytech/jacht voor informatie is DE BESTE marketing die AMD/Ati zich maar kunnen wensen. Alleen al de hoeveelheid hits die ons topic krijgt is ongelooflijk, kan je nagaan hoe dit allemaal "rond het internet gonst. En bedenk: Er bestaat niets als "slechte pers" in dit stadium van deze business.
Deze hele NDA/Dailytech/jacht voor informatie is DE BESTE marketing die AMD/Ati zich maar kunnen wensen. Alleen al de hoeveelheid hits die ons topic krijgt is ongelooflijk, kan je nagaan hoe dit allemaal "rond het internet gonst. En bedenk: Er bestaat niets als "slechte pers" in dit stadium van deze business.
Haha. Je moet echt oppassen met wat je hier post The Source! Elk zinnetje kan anders geinterpreteerd worden en vaak gebeurt het ook dat mensen er iets in zien dat ze zelf gewoon graag willen zien.The Source schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 11:25:
[...]
Voor de duidelijkheid. Ik zeg / ontken / bevestig niets qua benchmarkresultaten! Ik zeg enkel dat de resultaten die Dailytech gepost heeft, voortkomen uit een test die ze zelf in hun eigen lab hebben uitgevoerd op ATI hardware met 1GB DDR4 geheugen. Dus het kan een slechte setup zijn, of het kan nog niet de final versie zijn. Dus imho weinig waarde.
Overigens werd in de HWI video gezegd dat Dailytech en The Inquirer geen NDA ondertekenen. Maar volgens mij heeft Charly van The Inq dit keer wel een NDA ondertekend (ook min of meer bevestigd door Toms Hardware). Dit zou ook verklaren waarom het daar zo stil is omtrend R600 nieuws.
Ja om het onder de aandacht te brengen, maar voor het koopeffect lijkt me het niet onbelangrijk dat de resultaten ook goed zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 11:27:
Ik ben erg benieuwd of er dit weekend nog wat meer lekt.
[ Voor 4% gewijzigd door edward2 op 27-04-2007 11:33 ]
Niet op voorraad.
@TheSource: ok, duidelijk 
Zou kunnen dat dit ook een reden is voor de vervroeging van ATi's NDA-vervaldag: nV released volgens de geruchten pas later in Mei een nieuwe Vista driver
Maar goed, dan nog blijft het een momentopname, gezien ik de performance in XP op dit moment (voor mezelf) als leading zie. Ik ga pas over op Vista nadat de 1ste DX10 games verschenen zijn, en zal tot dan onder XP gamen, naar ik verwacht net als vele anderen.
Ik zou als bedrijf die een serieus aantal dozen R600 wil schuiven deze benchmarks bepaald niet als 'marketing' willen zien na 7 maanden uitstel. Maargoed, wie weet dat ze veel goed kunnen maken in Vista, mochten de nV Vista drivers nog steeds niet in orde zijn...Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 11:27:
Zou kunnen dat dit ook een reden is voor de vervroeging van ATi's NDA-vervaldag: nV released volgens de geruchten pas later in Mei een nieuwe Vista driver
Maar goed, dan nog blijft het een momentopname, gezien ik de performance in XP op dit moment (voor mezelf) als leading zie. Ik ga pas over op Vista nadat de 1ste DX10 games verschenen zijn, en zal tot dan onder XP gamen, naar ik verwacht net als vele anderen.
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz
Verwijderd
Totdat, na het verstrijken van de NDA, blijkt dat de R600 een erg goede chip is; Die meer in zijn marst heeft dan wij met zijn allen nu kunnen bedenken. Dan is de marketing-hype compleet.Cheetah schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 11:39:
@TheSource: ok, duidelijk
[...]
Ik zou als bedrijf die een serieus aantal dozen R600 wil schuiven deze benchmarks bepaald niet als 'marketing' willen zien na 7 maanden uitstel. Maargoed, wie weet dat ze veel goed kunnen maken in Vista, mochten de nV Vista drivers nog steeds niet in orde zijn...
En tja, ach; Zolang 80% van de n00b's afgaat op "1024Mb grafische kaart" (want dat is sneller dan 512 Mb) is NAAMSBEKENDHEID de grote factor. En deze hype, die we hier ook in stand houden, draagt zeer wel degelijk bij aan de naamsbekendheid.
Je ziet wel hoe bepalend ieder medium weer is, of het nou een 'roddelsite' of een 'betrouwbare bron' is, iedereen vormt zijn mening zoals hij dat het liefste doet. Ik vind het op tweakers niveau hier nog niet echt heel goed gaan moet ik zeggen
. Dat zie je vooral aan de extremen 'ATi heeft enorm gefaald, en zo is het!' of 'ATi levert echt een super prijs/prestatie kaart af!'. En weet je wat het is, het komt vanuit een perspectief. Maar de bovenste twee punten kunnen met een zelfde situatie voor andere mensen gewoon kloppen.
Stel (nadruk op stel); ATi levert een HD2900XT model af met 512MB GDDR3 wat qua prestatie tussen de GTS en de GTX ligt, maar waarvan de prijs overeenkomt met de GTS. De één schreeuwt 'FAALHAZEN' ( *zucht* ) omdat ze een oudere topkaart van nVidia niet bij kunnen houden, de ander zegt 'Met alle features op die kaart is het een goed ding voor die prijs!' --> zelfde situatie, andere perspectieven en meningen.
Mijn eigen story: ik vind het enorm vreemd dat ik nu al twee testen heb gezien waarin de XTX zich niet goed kan onderscheiden van de XT, ik vraag me echt af wat daar mis gaat
. Er zit iets niet lekker in die architectuur met die 1GB GDDR4 ... maar geen idee wat; het potentieel wordt echt niet gehaald. Drivers lijkt me sterk in dit specifieke geval, het lijkt me eerder een structureel probleem wat met een respin of klein stukje re-design moet worden aangepast. Daarom denk ik dat die kaart later nog komt (aangepast naar 65nm en met de prestatiefix) ... maar wat later is durf ik niet te zeggen.
Nogmaals gooi ik een ander balletje op; weet iemand al iets van de R700 (of hoe de logische echte opvolger van de R600 dan ook zou heten)? Want die GPU zou opgebouwd zijn uit veel kleine cores en volledig onder controle staan van het 'nieuwe' AMD development team, correct? Zou die dan niet al enigzins richting eind-spec moeten gaan
?

Stel (nadruk op stel); ATi levert een HD2900XT model af met 512MB GDDR3 wat qua prestatie tussen de GTS en de GTX ligt, maar waarvan de prijs overeenkomt met de GTS. De één schreeuwt 'FAALHAZEN' ( *zucht* ) omdat ze een oudere topkaart van nVidia niet bij kunnen houden, de ander zegt 'Met alle features op die kaart is het een goed ding voor die prijs!' --> zelfde situatie, andere perspectieven en meningen.
Mijn eigen story: ik vind het enorm vreemd dat ik nu al twee testen heb gezien waarin de XTX zich niet goed kan onderscheiden van de XT, ik vraag me echt af wat daar mis gaat
Nogmaals gooi ik een ander balletje op; weet iemand al iets van de R700 (of hoe de logische echte opvolger van de R600 dan ook zou heten)? Want die GPU zou opgebouwd zijn uit veel kleine cores en volledig onder controle staan van het 'nieuwe' AMD development team, correct? Zou die dan niet al enigzins richting eind-spec moeten gaan

De meeste mensen deugen!
Dat heeft niks met het architectuur te maken, bij de test van DailyTech liep de XTX op 750MHz, da's 10MHz meer dan de XT. Best logisch dat hij amper sneller is. Als de final XTX op 800MHz loopt zal die wel een stukje harder gaan.Mijn eigen story: ik vind het enorm vreemd dat ik nu al twee testen heb gezien waarin de XTX zich niet goed kan onderscheiden van de XT,
En nog wat leuks:
Een versie voor de 8800 GTS 320MB ?ATI will have one more R600 based card, again with 512 MB of GDDR3 memory. It also has dual DVI and TV out option. It is a nine inch card with a dual slot cooler.
This one will need only one PCIe 2x3 pin power connector and its maximum power should not exceed 180W.
By R600 standards that is a cold card, but for rest of the world this is still way too much. We don't know the clocks for this card, but we know it will be cheaper and clocked less than Radeon HD 2900 XT, and it will come later.
[ Voor 45% gewijzigd door XWB op 27-04-2007 12:01 ]
Even wat aangepast.Cassius schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 11:47:
Mijn eigen story: ik vind het enorm vreemd dat ik nu al twee testen heb gezien waarin de XTX OEM R600 zich niet goed kan onderscheiden van de XT, ik vraag me echt af wat daar mis gaat.

R700 heeft als codenaam Wekiva en is al een tijd lang in ontwikkeling, zelfs al voordat AMD zich er mee begon te bemoeien. In de first post kan je hier een klein beetje info vinden over R600, R700 en R800 en de teams die er aan werken.Nogmaals gooi ik een ander balletje op; weet iemand al iets van de R700 (of hoe de logische echte opvolger van de R600 dan ook zou heten)? Want die GPU zou opgebouwd zijn uit veel kleine cores en volledig onder controle staan van het 'nieuwe' AMD development team, correct? Zou die dan niet al enigzins richting eind-spec moeten gaan?
800 vs 745 scheelt 7,5%.Hacku schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 11:59:
Dat heeft niks met het architectuur te maken, bij de test van DailyTech liep de XTX op 750MHz, da's 10MHz meer dan de XT. Best logisch dat hij amper sneller is. Als de final XTX op 800MHz loopt zal die wel een stukje harder gaan.
Dat zal geen wereld van verschil maken op een core die verder exact hetzelfde is...
Volgens mij zegt de 2900XL daar 'hallo'En nog wat leuks:
Een versie voor de 8800 GTS 320MB ?
Ik denk zelf dat de performance-issue met de GDDR4 kaarten te maken heeft met de veel hogere latency van GDDR4 tov 3. Is in het vorig topic, en eerder in dit topic al het een en ander over gezegdCassius schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 11:47:
Er zit iets niet lekker in die architectuur met die 1GB GDDR4 ... maar geen idee wat; het potentieel wordt echt niet gehaald. Drivers lijkt me sterk in dit specifieke geval, het lijkt me eerder een structureel probleem wat met een respin of klein stukje re-design moet worden aangepast.
Dat nV blijkbaar ook niet voor GDDR4 gaat op de Ultra, maar voor snel GDDR3 zegt mss ook wat.
[ Voor 5% gewijzigd door Cheetah op 27-04-2007 12:33 ]
Full Specz
AMD/ATI moet gewoon uit de nood een deugd maken:
Gamers (en dat is de doelgroep!) moeten zich realiseeren: waarom nu overmatig veel investeren als je toch een kat in de zak koopt!?
DX10/D3D10 zijn miles ahead: geen bitje demo of content
Gewoon te gek voor woorden!
Als ze nou stellen, we mikken op de GTS (_250-380eu) en dus NIET op de GTX (500-700+ eu) hebben ze helemaal gelijk, om deze interim periode te overbruggen
.. tot ze alles 65nm hebben: met natuurlijk de R650
Gamers (en dat is de doelgroep!) moeten zich realiseeren: waarom nu overmatig veel investeren als je toch een kat in de zak koopt!?
Als ze nou stellen, we mikken op de GTS (_250-380eu) en dus NIET op de GTX (500-700+ eu) hebben ze helemaal gelijk, om deze interim periode te overbruggen
.. tot ze alles 65nm hebben: met natuurlijk de R650

Via http://uk.theinquirer.net/?article=39224 / Play with DirectX 10, finallyJoepi schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 12:29:
Variance Shadow Maps Demo (D3D10)
Hier te downloaden en screenshots; http://forum.beyond3d.com/showthread.php?t=40805
Het begint wel een giga Soap te worden.
En een X2900 XL lijkt me wel nice maar 180 watt is dan wel veel voor een kaart die lager geclockt is als de XT. Ik had gehoopt dat die XT 180 watt zou hebben
Mja wie weet .... nog 5 daagjes
En een X2900 XL lijkt me wel nice maar 180 watt is dan wel veel voor een kaart die lager geclockt is als de XT. Ik had gehoopt dat die XT 180 watt zou hebben
OK - 's kijken wat het voorstelt!The Source schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 12:37:
[...]
Via http://uk.theinquirer.net/?article=39224 / Play with DirectX 10, finally
Variance Shadow Maps Demo (D3D10)
Hier te downloaden en screenshots; http://forum.beyond3d.com/showthread.php?t=40805
BTW...
Nvidia had toch ook een DX10 techdemo - geeft die fps? loopt die ook op de R600...?
http://www.nvidia.com/object/IO_39921.html
dit zijn de makers:
http://www.thegamecreators.com/
[ Voor 7% gewijzigd door Joepi op 27-04-2007 13:54 ]
Al eens de DX10 SDK bekeken? Daar zitten genoeg DX10 demos inJoepi schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 12:29:
AMD/ATI moet gewoon uit de nood een deugd maken:
DX10/D3D10 zijn miles ahead: geen bitje demo of content![]()
Waarom?
Wie heeft Vista?
En ach...ik riep het ook alleen maar om even te melden dat ik Vista slecht vind...
[ Voor 21% gewijzigd door Saturnus op 27-04-2007 14:31 ]

Ik kots ook op Vista. Maar dat is offtopic.Saturnus schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 14:31:
En ach...ik riep het ook alleen maar om even te melden dat ik Vista slecht vind...
Sorry.
[ Voor 47% gewijzigd door Format-C op 27-04-2007 14:45 ]
Als je het stukje hebt bekeken is het duidelijk dat de keuze voor Vista is omdat ze DX10 willen benchen. En DX10 bestaat nou eenmaal niet (officieel) buiten Vista.
Dus zeggen 3dmark is dood als ze naar Vista gaan is hetzelfde als zeggen dat je geen dx10 kaart hoeft te kopen omdat de echte voordelen hiervoor zijn beperkt tot dx10, wat Vista only is.
R600 = DX10 = Vista = 3dmark07.
Ben heel benieuwd naar resultaten in 3dmark07
Dus zeggen 3dmark is dood als ze naar Vista gaan is hetzelfde als zeggen dat je geen dx10 kaart hoeft te kopen omdat de echte voordelen hiervoor zijn beperkt tot dx10, wat Vista only is.
R600 = DX10 = Vista = 3dmark07.
Ben heel benieuwd naar resultaten in 3dmark07
Verwijderd
Dat is het al máánden, alleen heb je het niet in de gaten omdat je er zelf deel van uit bent gaan maken.Astennu schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 12:51:
Het begint wel een giga Soap te worden.
Verwijderd
Van de frontpage, een paar dagen geleden:
nieuws: Hacker claimt DirectX 10 ook buiten Vista te kunnen draaien
Eventjes afwachten of dat idd zo is, en of we dat natuurlijk kunnen bemachtigen ....
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2007 15:07 ]
Hij doet het met een DX naar OGL wrapper, verwacht dus spectaculair performance verlies (de meeste dx10 features zijn trouwens nog niet gestandaardiseerd in ogl). Er zijn vele redenen waarom dx10 niet voor xp uitkomt en die zijn allemaal van technische aard.Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 15:07:
[...]
Eventjes afwachten of dat idd zo is, en of we dat natuurlijk kunnen bemachtigen ....
[ Voor 5% gewijzigd door oeLangOetan op 27-04-2007 15:13 ]
Gepost door Kombatant die altijd enorm betrouwbaar is gebleken:
Ok, so before this goes totally out of hand, let me say this, and this will be my final say on the matter, until the NDA is lifted: AMD made certain decisions concerning this card. I took a hard look out there, to see what's being leaked, and it seems there are still some stuff that are totally made up - tbh, it smells like a FUD campaign to me, if I take into consideration certain emails that are flying around lately. Certainly there are some stuff out there that are true, and you will know which is which when the NDA lifts soonish. The journalists that were in Tunis certainly know, and are probably laughing at some of those at this minute.
Hé CJ. De footnote onderin linkt naar oud nieuws hoor
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Het zal aan mij liggen maar ik begin dat NDA gedoe inmiddels bijzonder kinderachtig te vinden.
Dat je nog niet alles wilt verklappen een paar maanden voor Hardlaunch ok, maar die paar dagen /weken maakt echt geen bal uit.

Dat je nog niet alles wilt verklappen een paar maanden voor Hardlaunch ok, maar die paar dagen /weken maakt echt geen bal uit.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Het lijkt me sterk dat ATI en Nvidia ooit support voor DX10 zullen opnemen in hun drivers voor XP, mocht het bovenstaande in de toekomst lukkenVerwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 15:07:
[...]

Schreef die dat in zijn bloq?CJ schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 15:26:
Gepost door Kombatant die altijd enorm betrouwbaar is gebleken:
http://www.kombatant.com
Inderdaad, dat dacht ik ook al. Dan heb je er nog niet veel aan (als je het om de performance doet).Herr Stuhl schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 15:51:
[...]
Het lijkt me sterk dat ATI en Nvidia ooit support voor DX10 zullen opnemen in hun drivers voor XP, mocht het bovenstaande in de toekomst lukken
- DirectX 10 moet ge-emuleerd worden wat zorgt voor een dikke performance-loss
- XP drivers zijn niet geoptimaliseerd voor het spel
Maar dan kan je in principe gewoon net zo goed een paperlaunch doen en dat is wat mensen niet willen.. en mss nog last minute perf. boosts etc.. genoeg redenen voor NDAHelp!!!! schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 15:48:
Het zal aan mij liggen maar ik begin dat NDA gedoe inmiddels bijzonder kinderachtig te vinden.![]()
Dat je nog niet alles wilt verklappen een paar maanden voor Hardlaunch ok, maar die paar dagen /weken maakt echt geen bal uit.![]()
[ Voor 6% gewijzigd door jimbojansen op 27-04-2007 16:57 ]
Verwijderd
Daarnaast, het is ook totáál niet in Ati's belang momenteel, alsof zíj het zijn die de lakens uitdelen. Ze lopen notabene een dik half jaar achter. Iedere dag dat er niets bekend is, of sterker nog geen kaart te koop is, betekent weer een paar duizend kaarten winst voor het Nvidia kamp. (tenminste, ik neem aan dat er iedere dag ettele honderden zoniet een paar duizend GTS/GTX'jes worden verkocht wereldwijd.)Help!!!! schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 15:48:
Het zal aan mij liggen maar ik begin dat NDA gedoe inmiddels bijzonder kinderachtig te vinden.![]()
Dat je nog niet alles wilt verklappen een paar maanden voor Hardlaunch ok, maar die paar dagen /weken maakt echt geen bal uit.![]()
Een NDA momenteel is volstrekte flauwekul.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2007 17:02 ]
Tweaktown meldt dat de berichten niet kloppen over de launch op 2 Mei:
http://www.tweaktown.com/...14_not_the_2nd/index.html
Overigens heb ik persoonlijk absoluut niets tegen paperlaunches met beschikbaarheid later. Ik vond het vroeger eigenlijk wel fijn, want het gaf je de tijd om rustig even alle reviews door te spitten en zo tot een weloverwogen beslissing te komen of iets de aankoop waard was. Dit was zeker het geval toen de kaarten van beide IHVs elkaar kort na elkaar opvolgden. Nu voelt alles zo gehaast aan omdat blijkbaar toch belangrijk is geworden dat men zo graag de eerste wil zijn met de snelste kaart.
Dus doe mij maar weer lekker paper launches met tijd genoeg voor iedereen om alles te vergelijken alvorens een flink bedrag uit te geven aan een videokaart.
http://www.tweaktown.com/...14_not_the_2nd/index.html
Overigens heb ik persoonlijk absoluut niets tegen paperlaunches met beschikbaarheid later. Ik vond het vroeger eigenlijk wel fijn, want het gaf je de tijd om rustig even alle reviews door te spitten en zo tot een weloverwogen beslissing te komen of iets de aankoop waard was. Dit was zeker het geval toen de kaarten van beide IHVs elkaar kort na elkaar opvolgden. Nu voelt alles zo gehaast aan omdat blijkbaar toch belangrijk is geworden dat men zo graag de eerste wil zijn met de snelste kaart.
Dus doe mij maar weer lekker paper launches met tijd genoeg voor iedereen om alles te vergelijken alvorens een flink bedrag uit te geven aan een videokaart.
Newsflash - Midrange gerucht: HD2600XT sneller dan 8600GTS
http://my.ocworkbench.com/bbs/showthread.php?t=62529According to early numbers shown, the Radeon HD 2600XT has great potential to take over the mid range crown. Early results have shown that the performance is by far better than a 8600GTS.
Although the results seemed to be better, a factory overclocked card can still beat the HD Radeon 2600 flat. In fact in games like DOOM3, this pro Green camp game tends to score much better than a Radeon HD 2600XT.
Which card will have more supporters ? Will CrossFire be able to take on SLI (which scales up to almost 2x the speed - we tested it was 90% better in some games). Stay tuned to OCWorkbench
De launch is ook op 14 mei. Ik heb nog een van de AIB's gevraagt erover en ze zeggen dat de launch nog steeds vast staat op 14 mei. Blijbaar is 2 mei ook weer uit de duim gezogen
Specs PS3 PSN ID: Vigilante888 (Azie)- VigilanteUSA (USA) - JusticeFreedom (Euro)
Verwijderd
Dat zou betekenen dat de HD2600 serie de redding van AMD.ATi zal worden aangezien dat de meest verkochte lijn is aka de Midrange?CJ schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 17:06:
Newsflash - Midrange gerucht: HD2600XT sneller dan 8600GTS
[...]
http://my.ocworkbench.com/bbs/showthread.php?t=62529
Natuurlijk heb je er niets tegen, anders kan je je topic wel sluiten. Enkel 99% van de consumenten hebben er wel iets tegen. Getuige de vele reviewsites die er zich tegen afzetten. En net alsof je niet op een uurtje alle reviews gelezen kunt hebben, heb jij er echt 2-3 weken voor nodig om te beslissen om een kaart te kopen? Het is niet dat je ermee gaat trouwen ofzo ...CJ schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 17:02:
Overigens heb ik persoonlijk absoluut niets tegen paperlaunches met beschikbaarheid later. Ik vond het vroeger eigenlijk wel fijn, want het gaf je de tijd om rustig even alle reviews door te spitten en zo tot een weloverwogen beslissing te komen of iets de aankoop waard was.
Interessante tendens toch ...
Paper launch? Geen probleem, geeft me tijd genoeg om te beslissen
R600 vertraagd? Geen probleem, er zijn toch geen dx10 spellen
R600 prestaties zwak? Geen probleem, mid en low end zijn toch veel belangrijker.
enz ...
Verwijderd
Zelfde als de G80 vista driver debakel. Tja dan gebruiken we ook t argument dat er geen dx10 spellen zijn. Of anders haten we dan maar Vista.aval0ne schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 17:37:
[...]
Natuurlijk heb je er niets tegen, anders kan je je topic wel sluiten. Enkel 99% van de consumenten hebben er wel iets tegen. Getuige de vele reviewsites die er zich tegen afzetten. En net alsof je niet op een uurtje alle reviews gelezen kunt hebben, heb jij er echt 2-3 weken voor nodig om te beslissen om een kaart te kopen? Het is niet dat je ermee gaat trouwen ofzo ...![]()
Interessante tendens toch ...
Paper launch? Geen probleem, geeft me tijd genoeg om te beslissen
R600 vertraagd? Geen probleem, er zijn toch geen dx10 spellen
R600 prestaties zwak? Geen probleem, mid en low end zijn toch veel belangrijker.
enz ...

Dit topic is gesloten.
Let op:
Klinkt kinderachtig, maar blijkt iedere keer weer nodig:
- geen Ati vs nVidia geflame (of onnodige vergelijkingen)
- niet op de man spelen - een ander voor fanboy uitmaken = OW wegens flamen
- geen slowchat
- het 1001 keer herhalen van zelfde 'nieuws' (R600 vertraagd...) is geen nieuws, dus offtopic.
- als je iets beweert, onderbouw het. Als het van een roddelsite (Inquirer) komt, geef dat aan en verkondig het niet als heilige waarheid
Wat dan wel? Goed onderbouwde nieuwtjes over ATi videoproducten en hun drivers. Daar gaat het om in een nieuwsdiscussie :)
Klinkt kinderachtig, maar blijkt iedere keer weer nodig:
- geen Ati vs nVidia geflame (of onnodige vergelijkingen)
- niet op de man spelen - een ander voor fanboy uitmaken = OW wegens flamen
- geen slowchat
- het 1001 keer herhalen van zelfde 'nieuws' (R600 vertraagd...) is geen nieuws, dus offtopic.
- als je iets beweert, onderbouw het. Als het van een roddelsite (Inquirer) komt, geef dat aan en verkondig het niet als heilige waarheid
Wat dan wel? Goed onderbouwde nieuwtjes over ATi videoproducten en hun drivers. Daar gaat het om in een nieuwsdiscussie :)