Bas van der Doorn schreef op donderdag 26 april 2007 @ 14:18:
Blijft het punt dat noch ATI noch ATI AiB's samples beschikbaar zullen stellen zonder dat een NDA getekend wordt. Als iemand een NDA tekent en zijn kaart afstaat aan een ander, dan mag die niet alsnog resultaten publiceren voordat de NDA verloopt.
Hier is zoooooooo eenvoudig omheen te werken. Scenario:
Vigilante tekent een NDA (net zoals VELE anderen), en vervolgens 'leent' hij mij zijn kaartje voor enkele uren. Hoe denk jij dat ATi ooit er achter gaat komen van wie ik de HD2900 heb 'geleend' voor benchmarking, tenzij ik mijn mond open trek (wat ik uyteraard dus niet ga doen omdat ik volgende keer weer zo'n sappige scoop wil)?
Als je goede contacten / vrienden hebt binnen de scene is dit echt wel te regelen.
Zeker als je de 'vrijwilliger' die zijn kaart ter beschikking stelt wat financiele compensatie bied.
CJ schreef op donderdag 26 april 2007 @ 14:16:
De paperlaunch was al terug sinds de G84 en G86 werden gelanceerd. Ook nVidia gaat terug naar paperlaunches, dus eerst aankondigen en dan een paar weken later availability. AMD doet dit zeer waarschijnlijk ook met haar HD serie. Aankondigen in Mei, maar alleen de 2900XT direct beschikbaar. Dat de RV610 en RV630 uitgesteld waren is hier al in het vorige deel gepost. Dat is dus geen nieuws meer.
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2970
In het artikel staat duidelijk dat de
8600GTS per direct beschikbaar was, en de
8600/8500GT binnen 2 weken (launch op 17 april, in het schap voor 1 mei).
Dat is nogal een verschil met een launch op 14 mei, en pas availability eind juni -> 6 weken later... en dat voor de
hele midrange line-up. Als wat nV deed een 'paperlaunch' was, dan moeten we hier toch wel een nieuwe term voor bedenken i.m.o.
De kaart kost zeggen en schrijven
niets, want hij is nog
niet te koop.
Tegen welke prijsklasse hij het moet opnemen gaat blijken wanneer hij:
1. te koop is, en
2. duidelijk is of en wat nV met de prijzen doet
10e keer pas?
oke dan moet hij competitief zijn met een 8800GTS.En daar is die kaart dus beter dan een GTS.Er is nergens vermeld geweest dat de XT het moest opnemen tegen een GTX,dat is wat de reviewers zelf hebben gedaan.En een standaard clocked Xt zetten tegenover een o'c GTX is ook niet erg katholiek.
In de bench is ook een XTX opgenomen hoor... en zelfs als we de
voorgenomen toekomstige XT prijs vergelijken met de
huidige GTS640 en GTX prijzen dan zien we dat die ertussen valt

Ook pas voor de 8ste keer gemeld.
Bekende politiek weer hier:
Don't like the message?? Go ahead and shoot de Messenger
[
Voor 23% gewijzigd door
Cheetah op 26-04-2007 14:43
]
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz