[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussietopic - Deel 55 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.852 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:48
Anoniem: 199989 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 15:14:
lol,hebben jullie allemaal geld te veel?Ja ja,ik weet het,de webstek heet niet voor niets tweakers,maar toch....ik vind zeggen en schrijven 900 euro voor nu een 2900xt en binnen een half jaar een R650 overdreven,maar ja,wie ben ik:)
Denk je dat ik die HD2900 XT dan bewaar ? die verkoop ik gewoon en dan leg ik geld bij. Op jaar basis geef je dan 1500 euro uit en dan koop je elke keer het nieuwste en iets van 6x nieuwe cpu en mobo.

Het is je hobby of niet :) andere hebben een dure auto die voor 200-300 euro in de maand benzine slurpt. En een half miljoen heeft gekost :) tis waar je het aan uit wil geven.
Cartman! schreef op woensdag 25 april 2007 @ 15:26:
[...]

Eerst zien dan geloven zegmaar... Heb moederbord+geheugen al en processor gaat ook niet echt goedkoper worden. Daarom is t enige onderdeel wat ik nodig heb n videokaart, vandaar.
Op die manier. Anders koop je een X1300 XT kaartje of zo of zelfs nog een stapje lager.
evilpin0 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 15:27:
[...]

Ik weet wat je bedoelt, heb echter ook een hd tv aan me pc hanger waar ik alle films op afkijk. Voor mij niet belangrijk dus. Opzich ziet 1024 en niet eens zo heel verkeerd uit mijn scherm (acer 1951) maar er treedt wel wazigheid op. Ik draai echter alles in 1280.

Ik heb 5:4 scherm puur omdat dat beter is voor snelle schiet spellen waar je je alleen op je gezichtveld recht voor je focust en waar alles aan de zijkant non-informatie is (wie dit tegen spreekt, speelt niet op hoog niveau en waarschijnlijk zonder geluid :) ), met een widescreen zie je bv ook vaak niet mensen een "verdieping hoger". Bij rts games heb je ook meer beeld kwa opervlakte.

Ik weet heus wel waar ik het over heb maar volgens mij begin jij over iets anders, ik beweerde nl alleen dat de beeldkwaliteit met 1280 en 6xaa evengoed (heb nooit uber reso gespeelt dus weet niet of het daadwerkelijk zo is) is als 2xxx zonder AA. Agrument: Je ziet meer met hoge reso vindt ik niet relevant voor mij persoonlijk aangezien op een 19inch alles anders mini mini wordt.
Je haald alles door elkaar. 16:10 is beter want dan zie je meer maar koop je dus geen 24" maar een 19 of 20" dan kun je makkelijk alles tegelijk zien en zelfs meer. Dus zou je iemand kunnen zien zitten die je normaal niet zag. Ook in stratagie games een groot voordeel meer in beeld meer overzicht mits de game widescreen support heeft anders is het nadelig maar bij mijn scherm kan ik upscaling uit zetten dus dan krijg ik gewoon weer 5:4. Met twee zwarte randen.

En je 19"kan geen super hoge reso aan dus het wordt ook niet mini mini. Dit kan alleen bij laptops die hebben wel eens super hoge reso's op een klein scherm. Voor internetten en word is dat misschien minder handig maar bij games is alles wel scherp. Alleen de tekst en de UI kunnen te klein worden. Maar bij de betere games kun je die ook groter maken.

[ Voor 67% gewijzigd door Astennu op 25-04-2007 15:33 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-12-2023

vigilante888

The truth is out there.....

De HiS HD2900XT zal voor ong 300-310euro ex btw van eigenaar wisselen.

Specs PS3 PSN ID: Vigilante888 (Azie)- VigilanteUSA (USA) - JusticeFreedom (Euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199989

vigilante888 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 15:35:
De HiS HD2900XT zal voor ong 300-310euro ex btw van eigenaar wisselen.
:o ,en tel daar eens 21% domme belgentaks bij...+/- 380 euro dus...Zitten ze er bij sallandautomatisering er toch nier veraf dan
Niets over de XTX?
Straks loopt die techday in Tunis af,zouden we dan eindelijk meer gaan weten?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 199989 op 25-04-2007 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Astennu schreef op woensdag 25 april 2007 @ 15:28:
[...]

Je haald alles door elkaar. 16:10 is beter want dan zie je meer maar koop je dus geen 24" maar een 19 of 20" dan kun je makkelijk alles tegelijk zien en zelfs meer. Dus zou je iemand kunnen zien zitten die je normaal niet zag. Ook in stratagie games een groot voordeel meer in beeld meer overzicht mits de game widescreen support heeft anders is het nadelig maar bij mijn scherm kan ik upscaling uit zetten dus dan krijg ik gewoon weer 5:4. Met twee zwarte randen.

En je 19"kan geen super hoge reso aan dus het wordt ook niet mini mini. Dit kan alleen bij laptops die hebben wel eens super hoge reso's op een klein scherm. Voor internetten en word is dat misschien minder handig maar bij games is alles wel scherp. Alleen de tekst en de UI kunnen te klein worden. Maar bij de betere games kun je die ook groter maken.
Je ziet idd meer daar het ook niet om, voor gewoon chill gaming zou ik zeker een widescreen aanraden. Ga je snelle fps spellen die je uiterste concentratie vereisen dan, misschien is het op een 19/20inch nog goed te doen, let je niet op de randen omdat je ogen van je focus punt afhalen. Zelfde als je auto rijdt over de A2 met 250 km/pu, ben je ook niet zo snel geneigd in je spiegel te gaan kijken want je verliest je focus even. Misschien is het wennen, maar de pro fps speler die met een widescreen op een lan verschijnt mooet nog gespot worden door mij. Dit gaat over ati anyway, het is mijn mening. En ik ben het er mee eens dat voor gewoon gaming een widescreen leuk is daardat je meer ziet.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
evilpin0 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 15:43:
[...]

Je ziet idd meer daar het ook niet om, voor gewoon chill gaming zou ik zeker een widescreen aanraden. Ga je snelle fps spellen die je uiterste concentratie vereisen dan, misschien is het op een 19/20inch nog goed te doen, let je niet op de randen omdat je ogen van je focus punt afhalen. Zelfde als je auto rijdt over de A2 met 250 km/pu, ben je ook niet zo snel geneigd in je spiegel te gaan kijken want je verliest je focus even. Misschien is het wennen, maar de pro fps speler die met een widescreen op een lan verschijnt mooet nog gespot worden door mij. Dit gaat over ati anyway, het is mijn mening. En ik ben het er mee eens dat voor gewoon gaming een widescreen leuk is daardat je meer ziet.
Tja je hebt wel voor een deel een punt. Maar ik zie vaak van die Pro gamers ook met super oude PC's en CRT's lopen niet eens LCD. Dus of dat nu te maken heeft dat widescreen niet geschikt is weet ik niet. Volgens mij heb je toch een klein voordeel met bv 19" widescreen Die is niet zo groot en overzichtelijk. En je ziet alles wat je met een 5:4 scherm ziet alleen er zit ook nog een stukje bij. Je geweer zit dan ook niet meer aan de rand ( bij echte widescreen shooters ) en kun je nog steeds gefocust naar het midden van het scherm kijken maar als het nodig is kun je gewoon meer zien. Voor relax gamen is widescreen een must en is 24"+ wel het mooiste. Ik denk zelfs dat het normale 5:4 formaat er na genoeg uit gaat. Net als met de TV's.

Naar dit is allemaal erg offtopic.

Maar ja we wachten allemaal op nieuws en er is momenteel niet veel nieuws te melden :)

[ Voor 8% gewijzigd door Astennu op 25-04-2007 15:52 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:42

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

evilpin0 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 15:27:
[...]
mijn scherm (acer 1951)
[...]
Agrument: Je ziet meer met hoge reso vindt ik niet relevant voor mij persoonlijk aangezien op een 19inch alles anders mini mini wordt.
Helemaal met je eens, maar kom nu eens bij mij op een 30" scherm naar 1280x1024 kijken terwijl het scherm zelf 2560x1600 als native resolutie heeft. Dat is echt om te janken gewoon. Zelfs het verschil met 1280x800 zie je heel goed, terwijl dat precies een factor 2 opschalen is, dus zonder artefacts zou moeten kunnen. Dan mis je gewoon wat scherpte. Misschien kan ik met iets minder AA toe omdat de pixels relatief klein zijn, maar het verschil tussen geen AA en 4xAA zie ik wel. Ik speel niet veel games, want ik gebruik het scherm vooral voor het werk, maar in WoW en C&C3 zou ik liever de settings laag zetten en de resolutie op 2560x1600, dan alle settings hoog op 1280x800. Het ziet er zo gewoon beter uit, dat garandeer ik je. En nu maar hopen dat ik spoedig van een 2900XT(X) kan genieten, zodat mijn framerate bij tijd en wijle niet slechts uit 1 cijfer bestaat ;)
Nu ik toch aan het schrijven ben, weet iemand of je aan het benodigde videogeheugen kunt rekenen op basis van je schermresolutie, want ik zit erg te twijfelen of 512MB genoeg zal zijn voor dit scherm... ernstig luxeprobleem, maar toch :(

[ Voor 10% gewijzigd door OruBLMsFrl op 25-04-2007 16:00 ]

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888

vigilante888

Op dit moment staat er bij de AIB's geen XTX op de planning. En alles is nog steeds bij de AIB's onder NDA. De productie is nu op dit moment aan volle gang en AIB's zijn al bezig met het alloceren van de stock. Er zal wel een kleine shortage zijn in het begin.

Specs PS3 PSN ID: Vigilante888 (Azie)- VigilanteUSA (USA) - JusticeFreedom (Euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
vigilante888 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 15:55:
Op dit moment staat er bij de AIB's geen XTX op de planning. En alles is nog steeds bij de AIB's onder NDA. De productie is nu op dit moment aan volle gang en AIB's zijn al bezig met het alloceren van de stock. Er zal wel een kleine shortage zijn in het begin.
Jaja dus alleen maar HD2400, HD2600 en HD2900 XT kaartjes. En de XTX kaarten die er zijn sampels. Ik zie het nog steeds mogelijk dat die HD2900 XT er niet meer komt en dat we meteen die R650 krijgen. Dat zou dan HD2950 XTX moeten worden of zo ? Ze hebben niet echt veel ruimte meer over in de 2x00 reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Astennu schreef op woensdag 25 april 2007 @ 16:03:
[...]

Jaja dus alleen maar HD2400, HD2600 en HD2900 XT kaartjes. En de XTX kaarten die er zijn sampels. Ik zie het nog steeds mogelijk dat die HD2900 XT er niet meer komt en dat we meteen die R650 krijgen. Dat zou dan HD2950 XTX moeten worden of zo ? Ze hebben niet echt veel ruimte meer over in de 2x00 reeks.
Zouden ze dat inmiddels al niet hebben gemeld?half mei is namelijk niet meer zo ver af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 199989 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 16:06:
[...]

Zouden ze dat inmiddels al niet hebben gemeld?half mei is namelijk niet meer zo ver af?
Ik heb geen idee. Of er komt wel een XTX maar dan met GDDR3 of zo. Ik denk dat de samples nu wel een R600 chip hebben maar dat de kaarten straks een R650 chip krijgen met 2600-3000 MHz GDDR4 of zo. Aangezien samsung al 4000 MHz GDDR4 werkend heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

trouwens,die meegeleverde"game-bundle" is dat bij alle manufacturers dezelfde?Omdat het bij vorige generaties nogal durfde verschillen van merk tot merk?Niet dat het voor mezelf niet zo heel veel uitmaakt,maar mijn vriendin is een nogal fervente TF2 speelster :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceMarine
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-04 16:22
ben zelf nu zwaar aan het twijfelen tussen de X2900 XT en de 8800GTX.
Het geeft mij een beetje een naar gevoel dat deze2 nog niet naast mekaar zijn gehouden en ATi kan dat natuurlijk bewust doen omdat je als ATi fan dat mischien niet wilt weten.

de prijzen liggen zo'n 100 euro nu uit elkaar en vind dat persoonlijk niet zo heel veel als de prestaties wel een groot verschil aangeven.

nope geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-11-2023
als je veel source games speelt (half-life 2, css etc) ga dan voor ATI, en als je vista gebruikt, ga dan ook voor ATI want de nvidia drivers zuigen nog steeds voor vista

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
tjtristan schreef op woensdag 25 april 2007 @ 17:08:
als je veel source games speelt (half-life 2, css etc) ga dan voor ATI, en als je vista gebruikt, ga dan ook voor ATI want de nvidia drivers zuigen nog steeds voor vista
Dat zijn (volgens mij) niet de enige goede argumenten...

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

offtopic:
Even nog over dat hele native resolutie gebeuren: Het belangrijkste nadeel van die grote monitors is dat je wel op die hoge resolutie moet spelen omdat het er anders idd niet uitziet.

Echter als je bijv. een 24" Dell 2407wfp neemt, dan heb je 1:1 pixelmapping en kun je wel op lagere resoluties spelen zonder vervorming. In dit voorbeeld is je native reso 1900*1200 en kun je een spel op 1600*1200 spelen waarbij alle pixels individueel aangestuurd worden (vandaar 1:1). Uiteraard zorgt dit er wel voor dat rondom het beeld van de game nu zwarte randen komen en je niet je hele scherm gebruikt.
Dit is wel erg handig als je GPU 1900*1200 niet goed trekt. Eigenlijk zouden alle TFT's met 1:1 hardware pixelmapping geleverd moeten worden.

PS: 1:1 pixelmapping kan ook softwarematig via de driver. Bij nvidia werkt dit vrij goed, bij ati weet ik het niet.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-05 19:33

XanderDrake

Build the future!

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-05 13:17
schaamteloze TVP :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-05 06:34

Format-C

Tracing Rays

Wat mij opviel in die OC benchmarks, is dat een overklokte R600 niet eens zo heel veel beter scoort. Ja, hij scoort wel hoger, maar niet in de orde die ik verwachtte. Op een 100MHz core overklok scoort de kaart maar 500 punten meer dan niet OC. Als we "fudzilla" mogen geloven.

Wil ATi ECHT knallen, dan moeten ze de XTX (áls die komt) wel op 1000MHz core klokken willen de de 8800GTX met ruime marge verslaan. Alhoewel er ook nog wel wat uit te persen valt via de drivers ( ;) ) Ik wacht nog even af hoe dit alles zich verder ontwikkeld en kijk daarna wel of ik het de moeite vind om over te stappen.

Momenteel nog niet iig.

[ Voor 5% gewijzigd door Format-C op 25-04-2007 17:29 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Anoniem: 199989 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 15:38:
[...]

:o ,en tel daar eens 21% domme belgentaks bij...+/- 380 euro dus...Zitten ze er bij sallandautomatisering er toch nier veraf dan
Niets over de XTX?
Straks loopt die techday in Tunis af,zouden we dan eindelijk meer gaan weten?
Met 21% kom je aan 375 maar doe er gerust 10% bij, zonder winst ga je niet verkopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-05 10:41
Zou die prijs van 380 euro wel kloppen? Is het niet een verkeerde schatting die ze straks weer ongedaan maken/hoger zetten?

Nu kan je ze nog pre-orderen.. Volgens mij mogen ze de prijs dan niet meer verhogen totdat je de kaart binnenhebt. Maar aan de andere kant zullen ze vast wel weten waar ze over praten als ze een bedrag neerzetten... Goeie stunt van Salland!

Ik wacht sowieso nog op meer benches :)

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162692

RappieRappie schreef op woensdag 25 april 2007 @ 17:28:
Wat mij opviel in die OC benchmarks, is dat een overklokte R600 niet eens zo heel veel beter scoort. Ja, hij scoort wel hoger, maar niet in de orde die ik verwachtte. Op een 100MHz core overklok scoort de kaart maar 500 punten meer dan niet OC. Als we "fudzilla" mogen geloven.

Wil ATi ECHT knallen, dan moeten ze de XTX (áls die komt) wel op 1000MHz core klokken willen de de 8800GTX met ruime marge verslaan. Alhoewel er ook nog wel wat uit te persen valt via de drivers ( ;) ) Ik wacht nog even af hoe dit alles zich verder ontwikkeld en kijk daarna wel of ik het de moeite vind om over te stappen.

Momenteel nog niet iig.
Inderdaad dat was me ook opgevallen dat de score bijna niet omhoog gaat met een overclock van 100Mhz op de core. Terwijl bij de 8800GTX een verhoging van 50Mhz op de core een VEEL groter verschil maakt. Dus zal volgens mij de 8800Ultra 675/2350 nog een snel beestje worden.
En ja dat is DDR3 geheugen met 112GB/s 8)7

En ook niet te vergeten het verschil tussen een 8800GTS & GTX is in redelijk wat games tamelijk groot zoals in FEAR & Oblivion. En dan zal volgens mij inderdaad ATI de XTX nog tamelijk hoger moeten gaan clocken dan 800/1100 GDDR4 want anders zal het volgens mij tussen de 8800GTX(stock) & Ultra(stock) gaan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Sluuut schreef op woensdag 25 april 2007 @ 19:53:
Zou die prijs van 380 euro wel kloppen? Is het niet een verkeerde schatting die ze straks weer ongedaan maken/hoger zetten?

Nu kan je ze nog pre-orderen.. Volgens mij mogen ze de prijs dan niet meer verhogen totdat je de kaart binnenhebt. Maar aan de andere kant zullen ze vast wel weten waar ze over praten als ze een bedrag neerzetten... Goeie stunt van Salland!

Ik wacht sowieso nog op meer benches :)
Ik denk eerder dat ze nog goedkoper zijn/ worden. Meestal is de eerste prijsindicatie die sites geven aardig aan de hoge kant. Zodra er meer aanbieders zijn worden ze misschien nog wel goedkoper. :)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het is maar wreed stil aan de kanten van TheSource,CJ en vigilante888...en 400euro is een mooie prijs!Ik rekende 500 euro voor kaartbudget voor mijn nieuwe pc,dus dat valt goed mee :9 ..of er moet plotsklaps toch een bevestiging(en please NIET van fudzilla...)komen voor de XTX,dan wil ik dat budget wel omhoogtrekken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:27

SgtStrider

Fractal Switchover!

Ik wacht met smart op een benchmark met 12xAA op de HD2900XT en de 8800GTX :) Denk dat daar errug leuke resultaten uitkomen....

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceMarine
SgtStrider schreef op woensdag 25 april 2007 @ 20:54:
Ik wacht met smart op een benchmark met 12xAA op de HD2900XT en de 8800GTX :) Denk dat daar errug leuke resultaten uitkomen....
negatief of positief voor ATi?

nope geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Laatst online: 05-03 19:55
SgtStrider schreef op woensdag 25 april 2007 @ 20:54:
de 8800 kan geen 12xAA.... wel 8x of 16x

[ Voor 3% gewijzigd door Mr. Detonator op 25-04-2007 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:27

SgtStrider

Fractal Switchover!

Mr. Detonator schreef op woensdag 25 april 2007 @ 21:05:
[...]

de 8800 kan geen 12xAA.... wel 8x of 16x
16 dan... en uiteraard verwacht ik niets anders dan positief voor ATi :)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

En ik wacht met smart op een benchmark @ 2560x1600 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
  • Laatst online: 15-07-2022
Is het jullie opgevallen dat Salland een indicatie geeft van levertijd van 1 tot 10 werkdagen?
Lijkt me toch dat ze dat naar Langer dan 10 werkdagen zouden moeten zetten???

Ik wacht nog wel even :).

EDIT:

En ook hier kan men deze kaart in Pre Order zetten met een levertijd van 2 tot 10 werkdagen:

http://www.pims-pc-shop.n...ath=653&products_id=10196
Voor maar € 384,94

[ Voor 35% gewijzigd door W.Wezz op 25-04-2007 22:25 ]

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
W.Wezz schreef op woensdag 25 april 2007 @ 22:22:
Is het jullie opgevallen dat Salland een indicatie geeft van levertijd van 1 tot 10 werkdagen?
Lijkt me toch dat ze dat naar Langer dan 10 werkdagen zouden moeten zetten???

Ik wacht nog wel even :).

EDIT:

En ook hier kan men deze kaart in Pre Order zetten met een levertijd van 2 tot 10 werkdagen:

http://www.pims-pc-shop.n...ath=653&products_id=10196
Voor maar € 384,94
Het antwoord staat er bij:
(...)
Houdt u er dus svp rekening mee dat de uiteindelijke levertijd kan afwijken van de levertijdindicatie op onze website, aangezien deze afhankelijk is van de op dat moment geldende beschikbaarheid vanuit de fabrikant of distributeur.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Anoniem: 162692 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 20:06:
Inderdaad dat was me ook opgevallen dat de score bijna niet omhoog gaat met een overclock van 100Mhz op de core. Terwijl bij de 8800GTX een verhoging van 50Mhz op de core een VEEL groter verschil maakt. Dus zal volgens mij de 8800Ultra 675/2350 nog een snel beestje worden.
En ja dat is DDR3 geheugen met 112GB/s 8)7

En ook niet te vergeten het verschil tussen een 8800GTS & GTX is in redelijk wat games tamelijk groot zoals in FEAR & Oblivion. En dan zal volgens mij inderdaad ATI de XTX nog tamelijk hoger moeten gaan clocken dan 800/1100 GDDR4 want anders zal het volgens mij tussen de 8800GTX(stock) & Ultra(stock) gaan vallen.
Mag je er dan niet van uitgaan dat die bench, zowel met als zonder OC, gedraaid is op oude drivers? Kom op, ik geloof er niéts van dat je 3% in performance pakt als je de core 15 en het mem 20% opvoert, dat kan gewoon niet. De bus is de beperking niet, het mem ook niet en zéker niet als je het oprekt naar 20% extra speed :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is het jullie al opgevallen dat het tot nu toe enkel sapphire kaarten zijn?Willen ze ze nog vlug kwijt vooraleer de miserie bij sapphire weer begint? :9 ,of zijn de ATI-only companies die deze kaarten het eerste op de markt mogen brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik hoop dat HIS snel met hun variant komt. Had laatst bijna een X1950 gekocht van ze (AGP) maar toch gekozen een complete mobo/geheugen/processor upgrade te doen zodat ik een PCI-E videokaart kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23009

Sja ach mijn post was eerder :+
Anoniem: 23009 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 11:50:
oh mijn god sommige winkels kunnen ook erg vaag zijn

€ 380,00
[afbeelding]
http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=34021

Salland bevoorbeeld, die hebben de HD 2900 XT al in hun assortiment zitten terwijl ze het niet eens weten wanneer die op de markt komt de ene beweerd eind April de ander mid Mei!
Het enige wat meevalt is de prijs heh :X

Zo lust ik ook nog een paar heh! Ten zei dit echt klopt, ik hoop dan niet dat ze allemaal van die geruchten uit gaan...
Never underestimate the power of the Force ;)

maargoed idd leuk maar een pre-ordermaken op een een artiekel heeft eerlijk gezegd niet veel nut aangezien je meestal duurder uit bent en ja als men het gewoon slimmer aan wilt pakken wacht men gewoon een maandje en het scheelt je netjes 40 a 60 euro ;)

En dan ben je vroeg zat voor de nieuwe zooi van applications als games 8).

[ Voor 91% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 26-04-2007 03:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:32

Krizzie

Progressive Music \o/

Als de preorder 700 Euro zou kosten scheelt het een hoop ja. (Wat meestal is/was bij preorders van highend kaarten) Maar als je ziet dat de kaart in de preorder al voor 380euro staat dan denk ik niet dat er nog veel van de prijs af zal gaan.

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceMarine
Hoorde net iets van dat de XTX over 2 weken wordt gelanceerd .

nope geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 18:30

Pubbert

random gestoord

Ik denk eerder de XT.

Ik heb zelf nu ook een pre-order lopen voor de XT. 380 euro is niet veel geld :) De kaart is bij Salland nu truowens 2 euro duurder geworden, en de levertijd is naar 10+ dagen gegaan.

[ Voor 98% gewijzigd door Pubbert op 26-04-2007 10:06 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:30
Heeft die XT eigenlijk veel nut als je max resolutie toch maar 1280x1024 is?
Ik ben wel van plan om binnenkort een LCD tv aan te schaffen, dan zal die XT volgens mij meer nut hebben.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
AMD's flagship ATI Radeon HD 2900 XTX fails to usurp the GeForce 8800 GTX's performance crown

Dat ziet er niet goed uit zeg :/ Ze hebben wel een overgeklokte 8800GTX gebruikt, maar dan nog.

The test system specifications are as follows:

* AMD ATI Radeon HD 2900 XT (745 MHz core, 800 MHz GDDR3)
* AMD ATI Radeon HD 2900 XTX (750 MHz core, 1010 MHz GDDR4)
* AMD ATI Catalyst v8.361 (drivers slated for retail)
* NVIDIA GeForce 8800 GTX (650 MHz core, 1000 MHz GDDR3)
* ASUS P5N32-E SLI (nForce 680i)
* Intel Core 2 Extreme QX6800
* Corsair XMS2 PC2-8500 (800 MHz, 5-5-5-18, 1T)
* Acer X241W

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ritchie schreef op donderdag 26 april 2007 @ 10:14:
Heeft die XT eigenlijk veel nut als je max resolutie toch maar 1280x1024 is?
Ik ben wel van plan om binnenkort een LCD tv aan te schaffen, dan zal die XT volgens mij meer nut hebben.
Veel mensen vinden van niet, maar ik vind van wel. Ik speel namelijk veel met IQ opties (Anisotrophic Filtering, Supersampling AA, 8x AA) en dan heeft de videokaart het zelfs zwaar op lage resoluties (1280x1024). Als je hierbij ook nog de reso hoger zou gooien zou het denk ik onspeelbaar worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceMarine
Thund3r schreef op donderdag 26 april 2007 @ 10:04:
Ik denk eerder de XT.

Ik heb zelf nu ook een pre-order lopen voor de XT. 380 euro is niet veel geld :) De kaart is bij Salland nu truowens 2 euro duurder geworden, en de levertijd is naar 10+ dagen gegaan.
heb het nog eens gevraagd en het ging echt over de XTX.

nope geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107626

Hacku schreef op donderdag 26 april 2007 @ 10:21:
AMD's flagship ATI Radeon HD 2900 XTX fails to usurp the GeForce 8800 GTX's performance crown

Dat ziet er niet goed uit zeg :/ Ze hebben wel een overgeklokte 8800GTX gebruikt, maar dan nog.
Het is iets te vroeg om de R600 af te schrijven. Maar goed sensatienieuws, he... Dailytech moet aardig wat bezoekers getrokken hebben de laatste dagen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54475

* Acer X241W
Waarom heb ik een donkerbruin idee dat 't niet echt klopt? Vergelijk voor de gein eens de scores van de HD2900XT en XTX... Ach ja, het is en blijft koffiedik kijken met geruchten... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Buiten die 200MHz geheugen is er amper verschil tussen de XT en de XTX. De tests zijn zonder HDR/AA/AF, dus waarschijnlijk zal de XTX pas sneller zijn wanneer deze instellingen gebruikt worden.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:39

PauseBreak

derp!

Matig nieuws voor diegenen die een midrange Radeon HD willen kopen, als het waar is (komt wel van Fudzilla).
Radeon HD 2600 and 2400 delayed till June

RV630 and RV610 production troubles

ATI has again delayed two of its products. Now we are talking about entry level and mainstream products, the Radeon HD 2600 and 2400 cards. ATI blames a huge demand from HP, Dell and FSC (Fujitsu Siemens) but it actually cannot ramp up enough 65 nanometre chips on time.

The RV630 and R610 won't get into production till late May. The samples are out, but the samples are not based on the final A14 silicon. ATI is no approximately four weeks behind its original agenda.

The original plan was to launch and have RV 630 and RV610 available in volumes in the end of May. There might be some cards but the real volume production and availability is expected in late June now.
Bron

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-05 15:40
Anoniem: 54475 schreef op donderdag 26 april 2007 @ 10:37:
[...]

Waarom heb ik een donkerbruin idee dat 't niet echt klopt? Vergelijk voor de gein eens de scores van de HD2900XT en XTX... Ach ja, het is en blijft koffiedik kijken met geruchten... 8)7
De testsystemen en IQ settings zijn helemaal anders, dus kan best wel kloppen. Ik had toch op z'n minst verwacht dat de XTX een beetje in de buurt van de G80 kon blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

Ik heb een mailtje gestuurd naar Salland met de vraag wanneer ze de HD2900XT kunnen uitleveren. Ik kreeg het volgende bericht terug.

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/r600sample/mailsalland.PNG

18 mei dus. Nog eventjes wachten :P

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-05 10:16
Hacku schreef op donderdag 26 april 2007 @ 10:40:
Buiten die 200MHz geheugen is er amper verschil tussen de XT en de XTX. De tests zijn zonder HDR/AA/AF, dus waarschijnlijk zal de XTX pas sneller zijn wanneer deze instellingen gebruikt worden.
Die tests zijn wel degelijk met HDR/AA/AF.
Niet de hoogste AA waardes trouwens maar toch wel degelijk aanwezig.
Ik wacht nog steeds op een fatsoenlijke test ergens mid mei maar ik vindt dit toch wel een beetje teleurstellend.

Bron vanuit het artikel:

Before anyone asks, the quality settings for the games were as follows:

Company of Heroes - High shader quality, High model quality, Anti-aliasing enabled (in game), Ultra texture quality, high quality shadows, high quality reflections, Post processing On, High building detail, High physics, high tree quality, High terrain detail, Ultra effects fidelity, Ultra effects density, Object scarring enabled and the model detail slider all the way to the right.

F.E.A.R. - 4x FSAA (in game), maximum light details, shadows enabled, maximum shadow details, soft shadows enabled, 16x anisotropic filtering, maximum texture resolution, maximum videos, maximum shader quality.

Half Life 2: Episode 1 - High model detail, high texture detail, high shader detail, reflect all water details, high shadow detail, 4x multi-sample AA (in-game), 16x anisotropic filtering, v-sync disabled, full high-dynamic range.

Elder Scrolls IV Oblivion – Preset ultra quality settings. The scene used was where you’re at the end of the tunnel and run outside for a little bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

* Acer X241W
Die cijfers zijn wel even schrikken moet ik zeggen :o .

Echt conclusies trekken is echter nog niet mogelijk omdat er niks vermeld staat over IQ opties. Als dit zonder AA en AF is, is het imo niet echt interessant omdat ik zo'n kaart koop om juist met die opties aan te spelen. (zie hierboven: AA en AF staan wel aan)

Erg jammer om te merken dat de zaken bij AMDATI zo slecht gaan met al die gemiste releasedates en verliezen. :'(

Ze moeten daar nu echt vol aan de bak om de volgende ronde wel te kunnen winnen.

Baal er best wel van om overgeleverd te zijn aan nvidia en intel, kan uiteindelijk nooit goed zijn voor ons consumenten.

ps: het is wel zo dat er met een overklokte versie van de G80 wordt vergeleken.

[ Voor 11% gewijzigd door Help!!!! op 26-04-2007 10:55 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Achjah mischien is het hoax.

Maar even om terug te komen op de officiele reden voor het uitstellen van de r600. Ze zeiden dat ze dit hadden gedaan uit tactische overwegingen, om alles tegelijk te releasen. Nu blijkt dus dat dat niet zo is, want het enige wat ze releasen is de HD2900XT.

Anyway, ik hoop dat het snel beter gaat met ATi / AMD, want ik heb een hekel aan dat naab intel, en nVidia bakt er op drivergebied ook niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Klopt maar een overgeclockte G80GTX loopt nog lang niet op de snelheden van de G80 Ultra die tegenover de XTX komt te staan wanneer die uit is.
Ik mag hopen dat de prestaties nog wel wat beter kunnen met nieuwere drivers anders is het echt een zwaar tegenvallende kaart.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888

vigilante888

nou, eindelijk krijg ik de eerste HD2900XT samples binnen van een van de ATi AIB partners. Ze gaan volgende week maandag mee met het vliegtuig. Hopelijk ontvang ik ze woensdag. Foto's zullen dan ook volgende week geplaatst worden en benchies eind volgende week met een DFI RD600 mobo in CF mode. En ik ga proberen de physics aan de praat te krijgen.

Maar Intel will me geen CPU lenen!!....Stelletje gierige Apen..... :(

Iemand hier met een Quad, die het mij ff wilt lenen voor deze bench?

[ Voor 10% gewijzigd door vigilante888 op 26-04-2007 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Nog lang niet? Ik denk juist wel, G80Ultra is een doodsimpele opgevoerde G80, op die core zit echt niet zoveel rek als dat jij denkt hoor, zelfs met waterkoeling willen ze niet echt superhard (dus 650+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Zo, het gaat rap vandaag.
De HD2600 komt ook als AGP kaart op de markt volgens Fudzilla, een uitstekende zet mijns inziens (y)
AMD didn't give away the AGP market. Nvidia still haven't announced and DirectX 10 AGP parts but ATI will be ready with its new AGP parts. The good thing is that these cards will support Avivo and all these fancy Video and 3D features and they will work in old motherboards.

There is a future for AGP upgrade market and some people simply love their Nforce 2 motherboard and socket 7 CPUs to give away that easy.

RV610, Radeon HD 2400 will also have an AGP version but we are sure that these version won't be coming before June time if not even later. We will keep our eyes open.
Bron

En voor diegenen die geschrokken zijn van die benchmarks, volgens Fudzilla komt er nog een nieuwe driver voor de release. Daar zal dan tevens het audio gedeelte geactiveerd worden.
8.37 is the codename
Radeon HD 2000 generation will get a new driver. Despite that everyone believes that the 8.361 will be the final one there will be one more scheduled for May.

The new driver is in release candidate phase today and should be ready with its WHQL signature in May.

ATI calls this piece of software 8.37 and this driver will be the first one to bring the audio capabilities in life. This driver is planed for both Vista and Windows XP.

We are not sure when will ATI get a Linux driver for this card.
Bron

Dan maar hopen dat de prestaties ook flink verbetert worden door die driver zodat de XTX tenminste nog op G80GTX niveau presteert. Concurrentie is goed, geen concurrentie niet.

[edit]
Jejking schreef op donderdag 26 april 2007 @ 11:07:
Nog lang niet? Ik denk juist wel, G80Ultra is een doodsimpele opgevoerde G80, op die core zit echt niet zoveel rek als dat jij denkt hoor, zelfs met waterkoeling willen ze niet echt superhard (dus 650+)
Mwa, het lijkt me dat nVidia dat zelf beter kan bekijken dan dat wij kunnen. Daarbij stond ook op Fudzilla (en zo blijf je bezig) dat de Ultra een andere koeler krijgt en ook koeler draait. Daarnaast zijn de snelheden nog niet bevestigd maar die van de Dell website waren idd redelijk tegenvallend. Alleen het geheugen was echt achterlijk hoog geklokt.

[ Voor 15% gewijzigd door PauseBreak op 26-04-2007 11:11 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
leonpwner1 schreef op donderdag 26 april 2007 @ 10:57:
Anyway, ik hoop dat het snel beter gaat met ATi / AMD, want ik heb een hekel aan dat naab intel, en nVidia bakt er op drivergebied ook niets van.
Ook al is de R600 trager van de 8800, hij is meer dan snel genoeg voor alle games. Lekker boeiend of je Half Life 2 nu tegen 150 of 110 fps speelt. Als de drivers op orde zijn dan hebben ze wel dit voordeel tov nVidia.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

* Acer X241W
Lees dit dan, volgens mij klopt dailytechs verhaal ook niet helemaal.
the previous test of the 2900XT gave an OC score of 14000, the score of an OC 8800GTX. the 2900xt and the 8800gtx seemed very close, as long as we can trust 3d mark (which has been the case for the previous years). How come those scores have nothing in common with the hierarchy of this article ?

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Over de Dailytech benchmarks... Opvallend dat een R600XTX soms niet eens 5% sneller is dan een X1950XTX. Vergelijk maar eens met benchmarks op Xbit Labs die op alle games ook op de gebruikte resoluties hebben getest en ook de hoogst haalbare IQ settings gebruiken. Dat zet je toch aan het denken over de resultaten of niet soms?

Company of Heroes - 1600x1200 - X1950XTX: 69.2fps - R600: 73,7
Company of Heroes - 1920x1200 - X1950XTX: 53.2fps - R600: 53,2

F.E.A.R. - 1280x1024 - X1950XTX: 70fps - R600: 84
F.E.A.R. - 1600x1200 - X1950XTX: 53fps - R600: 58
F.E.A.R. - 1920x1200 - X1950XTX: 47fps - R600: 53,7

Half-Life 2: Episode One - 1280x1024 - X1950XTX: 107fps - R600: 117,9
Half-Life 2: Episode One - 1600x1200 - X1950XTX: 82fps - R600: 91,5
Half-Life 2: Episode One - 1920x1200 - X1950XTX: 69fps - R600: 68,2

Zou AMD/ATi echt een videokaart uit brengen die marginaal sneller is dan de vorige generatie? En de performance van de R600 kakt nog verder in dan de X1950XTX bij het omhoog gaan van de resolutie terwijl de R600 bijna 2x zo veel bandbreedte heeft.... Smells funny.

[ Voor 23% gewijzigd door CJ op 26-04-2007 11:46 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceMarine
Hacku schreef op donderdag 26 april 2007 @ 11:08:
[...]

Ook al is de R600 trager van de 8800, hij is meer dan snel genoeg voor alle games. Lekker boeiend of je Half Life 2 nu tegen 150 of 110 fps speelt. Als de drivers op orde zijn dan hebben ze wel dit voordeel tov nVidia.
Tuurlijk is het boeiend.
Je koopt toch geen dure kaart alleen om de games van nu te spelen maar om voor de toekomst voorbereid te zijn. Je legt namelijk geen 400/500 euro neer voor een half jaar plezier en daarna weer te moeten upgraden.

(althans zo zie ik het :P)

nope geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Hier heb ik een artikel waar de 2900 XT in crysis de 8800 gtx verslaat. En zo bestaan er nog meer twijfelachtige artikelen.

[ Voor 18% gewijzigd door Cyberamp op 26-04-2007 11:24 ]

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:19
SpaceMarine schreef op donderdag 26 april 2007 @ 11:16:
[...]

Tuurlijk is het boeiend.
Je koopt toch geen dure kaart alleen om de games van nu te spelen maar om voor de toekomst voorbereid te zijn. Je legt namelijk geen 400/500 euro neer voor een half jaar plezier en daarna weer te moeten upgraden.

(althans zo zie ik het :P)
Veel van de mensen die hier zitten wel hoor..... Een half jaar is dan al lang, laat staan een jaar

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:19
CyberAmp schreef op donderdag 26 april 2007 @ 11:22:
Hier heb ik een artikel waar de 2900 XT in crysis de 8800 gtx verslaat. En zo bestaan er nog meer twijfelachtige artikelen.
In die benchmark valt ook wat anders op... De R600 lijkt geen voordeel te hebben van zijn grotere bandbreedte. Hij valt met AA AF ongeveer even ver terug als de GTX...

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Laatst online: 16-05 10:41
Als ik dit zo lees:

code:
1
2
3
4
5
6
Frames per second 1920x1200
Game                        HD2900 XTX      HD2900 XT       8800 GTX
Company of Heroes           53.2            N/A             80
F.E.A.R.                    53.7            52              81.7
Half Life 2: Episode 1      68.2            67.8            100.2
Elder Scrolls IV: Oblivion  75.1            73.4            98.4

Dan scheelt dat toch wel een hoooop.. Ik heb een 24" Dell dus speel alles op 1920x1200, als eht nou 5% zou schelen zou ik nog wel voor ATi willen gaan maar dit is een te groot gat.

Ik ben bang dat het nog niet eens een hoax is ook.... Raar van ATi dat ze met zo'n relatief slechte kaart op de markt komen, qua prestaties had ik toch wel wat meer verwacht.

Zo had Matrox met z'n G400 nog een goeie kaart staan tegenover de TNT2, maar daarna was Matrox ook niet opgewassen tegen nVidia.. Hopelijk gaat het niet dezelfde kant op met ATi, want concurentie is altijd goed voor de prijzen :)

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-03 12:36
Iets klopt hier toch niet...
Zou het soms te moejlijk zijn - zo niet onmogelijk - een interimcard te maken voor DX9 en DX10/D3D10 :?
Alleen al het feit dat er geen enkele software is om DX eens uit te proberen zegt toch al genoeg!
Misschien moest ati concessies doen, om in DX10 te schitteren?
Een wonder-driver? zou ook best kunnen, vrij logisch zelfs...

Maar er klopt iets niet met Dx10 ... hoe zien jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125419

Kan iemand mij uitleggen hoe de test van DailyTech zo van elkaar kunnen verschillen?
Ik snap het namelijk niet.
http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=7052
http://www.dailytech.com/...enchmarks/article7043.htm
Hoe kan in de ene test de 2900XT oblivion op 101.4fps draaien terwijl het in de andere test op maar 47,9fps draait.

Als de 2900XTX zo ver achter ligt op de 8800GTX in de benchmarks hoe kan een bedrijf dan zoiets uitbrengen. Als dit verschil werkelijk correct is dan heeft ATI het grootste prutsproduct aller tijden afgeleverd. Het lijkt me de bedoeling dat je sneller wordt dan je concurrent en niet veel langzamer.

Ik vind het allemaal maar een vreemde gang van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

ATi = Pwned als de benches kloppen.

Maar goed, die XT kost ook maar 380 euro natuurlijk. >:)

[ Voor 48% gewijzigd door Format-C op 26-04-2007 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Fudzilla is op dreef: http://www.fudzilla.com/i...task=view&id=703&Itemid=1 :P

En zoals ik in mijn vorige post al zei... er klopt iets niet als een R600XTX nog niet eens 5% sneller is dan een X1950XTX en veel meer inkakt wanneer de resoluties verhoogd worden ondanks dat de R600XTX bijna 2x zo veel bandbreedte heeft.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Dit bericht lijkt toch eigenlijk wel die verschillende reviews te ondersteunen dat de HD2900XT niet zal kunnen opboksen tegen de G80GTX:
Het is alleen wel weer een Fudzilla bericht, dus in hoeverre het waar is... Het lijkt mij vrij sterk dat AMD/ATi voor een volle zaal met journalisten het volgende bevestigd maar goed.
Als het waar is, is dat toch echt wel zonde en is het maar hopen dat de R650 wél op tijd is en wél met nV's topkaart kan concurreren.

[ Voor 46% gewijzigd door PauseBreak op 26-04-2007 12:06 . Reden: CJ was me voor :9 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat dit wel eens een 2e X1800XT zou kunnen zijn of worden... En dat er binnen afzienbare tijd weer een refresh is.

Als de benches kloppen that is.

[ Voor 40% gewijzigd door Format-C op 26-04-2007 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lijkt mij ook sterk dat ATI dat doet maar als dit waar is dan heeft ATI een gigantische blunder gemaakt die hun veel kan gaan kosten. Geen enkele weldenkende performance freak zelf als ze ATI-fanboy zijn gaat €500,- betalen voor een kaart die veel slechter presteerd dan een NVidia van dezelfde prijs.
PauseBreak schreef op donderdag 26 april 2007 @ 12:05:
Als het waar is, is dat toch echt wel zonde en is het maar hopen dat de R650 wél op tijd is en wél met nV's topkaart kan concurreren.
Ja, maar NVidia zit ook niet stil. Zij zullen ook met een nieuwere nog snellere kaart komen. Ze hebben mits de benchmarks correct zijn al een flinke voorsprong. ATI zal in dat geval dus een grote inhaalslag moeten maken.

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 125419 op 26-04-2007 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-05 16:12
Laten we hopen dat het aan slecht geoptimaliseerde drivers ligt of dat het een hoax is. Wie weet dat we pas de ware kracht zien bij DX10 games, want deze gpu is natuurlijk met dx10 in het achterhoofd ontworpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126513

Kan gewoon niet. Een half jaar later dan G80, maar ietsjes sneller dan een 1950XT lol, dat kan dus niet! AMD gaat niet haar eigen graf graven.
Als ik het daar voor het zeggen had. Dan moet de XT met GTX meekomen minstens, eerder beter. De XTX veeel beter dan de GTX, klaar. Niet minder.

CJ heeft gelijk AMD gaat echt geen 200W stoker releasen die mar iets beter is dan de vorige generatie.
Of het zijn slechte benchmarks, of er is een serieus issues met bijv intel chipset, etc. Of er moet een veel betere DX9 driver komen. Als we kijken naar de 3DM06 benchies dan lijkt me die uitkomst al een stuk aannemelijker.
Of, maar dat geloof ik niet, de R600 laat haar kracht pas in DX10 zien. Nee ik denk dat de kaart al beter zal zijn in dx9 tov GTX.

BTW, de OC GTX loopt op 650Mhz. Waren de geruchten betreft clockspeeds van Ultra ook niet 650Mhz maar dan met sneller GDDR3 geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888

vigilante888

Anoniem: 125419 schreef op donderdag 26 april 2007 @ 12:09:
Lijkt mij ook sterk dat ATI dat doet maar als dit waar is dan heeft ATI een gigantische blunder gemaakt die hun veel kan gaan kosten. Geen enkele weldenkende performance freak zelf als ze ATI-fanboy zijn gaat €500,- betalen voor een kaart die veel slechter presteerd dan een NVidia van dezelfde prijs.
De HD2900XT gaat ook helemaal geen 500euro kosten. Hij gaat ong. voor 300-310euro ex. BTW over de toonbank. En volgende week zal ik hem ff tegenover de 8800GTS 320MB plaatsen en kijken van hoe hij presteerd. Heb vandaag net de NDA getekend voor de HD2900XT samples. Ik zal hem ook ff in crossfire testen en kijken hoe hij presteerd. Nu nog ff een CPU proberen te regelen.

Will keep you guys posted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Nu online

Bever!

3

Anoniem: 125419 schreef op donderdag 26 april 2007 @ 12:09:

[...]

Ja, maar NVidia zit ook niet stil. Zij zullen ook met een nieuwere nog snellere kaart komen. Ze hebben mits de benchmarks correct zijn al een flinke voorsprong. ATI zal in dat geval dus een grote inhaalslag moeten maken.
hij wordt ook geen 500e, :P

[ Voor 0% gewijzigd door Bever! op 26-04-2007 12:14 . Reden: te laat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126513 schreef op donderdag 26 april 2007 @ 12:12:
Kan gewoon niet. Een half jaar later dan G80, maar ietsjes sneller dan een 1950XT lol, dat kan dus niet! AMD gaat niet haar eigen graf graven.
Als ik het daar voor het zeggen had. Dan moet de XT met GTX meekomen minstens, eerder beter. De XTX veeel beter dan de GTX, klaar. Niet minder.

CJ heeft gelijk AMD gaat echt geen 200W stoker releasen die mar iets beter is dan de vorige generatie.
Of het zijn slechte benchmarks, of er is een serieus issues met bijv intel chipset, etc. Of er moet een veel betere DX9 driver komen. Als we kijken naar de 3DM06 benchies dan lijkt me die uitkomst al een stuk aannemelijker.
Of, maar dat geloof ik niet, de R600 laat haar kracht pas in DX10 zien. Nee ik denk dat de kaart al beter zal zijn in dx9 tov GTX.

BTW, de OC GTX loopt op 650Mhz. Waren de geruchten betreft clockspeeds van Ultra ook niet 650Mhz maar dan met sneller GDDR3 geheugen?
Je hebt gelijk. ik zie ook niet in waarom ATI zijn eigen graf zou graven om zo'n slecht presterende kaart (als je de benchmarks moet geloven) op de high-performance markt uit te brengen. Gewoon afwachten totdat betrouwbare sites als anandtech en tomshardware met hun benchmarks komen.
vigilante888 schreef op donderdag 26 april 2007 @ 12:13:
[...]

De HD2900XT gaat ook helemaal geen 500euro kosten. Hij gaat ong. voor 300-310euro ex. BTW over de toonbank. En volgende week zal ik hem ff tegenover de 8800GTS 320MB plaatsen en kijken van hoe hij presteerd. Heb vandaag net de NDA getekend voor de HD2900XT samples. Ik zal hem ook ff in crossfire testen en kijken hoe hij presteerd. Nu nog ff een CPU proberen te regelen.

Will keep you guys posted.
Ik had het over de 2900XTX.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 125419 op 26-04-2007 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Achja voor mij heeft ati nog 1 a 2 jaar, dan is het pas tijd voor een nieuwe vid voor mij.
Het feit dat ik oblivion met AA aan kan spelen heeft me echt verliefd gemaakt op dit bedrijf :+

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888

vigilante888

Anoniem: 125419 schreef op donderdag 26 april 2007 @ 12:15:
[...]

Je hebt gelijk. ik zie ook niet in waarom ATI zijn eigen graf zou graven om zo'n slecht presterende kaart (als je de benchmarks moet geloven) op de high-performance markt uit te brengen. Gewoon afwachten totdat betrouwbare sites als anandtech en tomshardware met hun benchmarks komen.

[...]

Ik had het over de 2900XTX.
Er zijn nog geen samples van de 2900XTX. En er is ook nog helemaal niks bekend van de 2900XTX. ook alle AIB's wachten nog op de technical specs van de X2900XTX. De post op dailytech is een hoax. lijkt mij sterk dat zij al een XTX hebben kunnen bemachtigen. En nog sterker is dat alle info mbt de R6xx series allemaal onder NDA staan. Dus Dailytech ook. Daar is AMD/ATi vrij streng in.

[ Voor 8% gewijzigd door vigilante888 op 26-04-2007 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

CJ schreef op donderdag 26 april 2007 @ 12:04:
Fudzilla is op dreef: http://www.fudzilla.com/i...task=view&id=703&Itemid=1 :P

En zoals ik in mijn vorige post al zei... er klopt iets niet als een R600XTX nog niet eens 5% sneller is dan een X1950XTX en veel meer inkakt wanneer de resoluties verhoogd worden ondanks dat de R600XTX bijna 2x zo veel bandbreedte heeft.
Misschien draait de kaart beter in Dx10 dan in 9 :?

En wat about het feit dat Fudzilla zegt dat ATi heeft gezegd tegen 150+ journalisten!! dat de XT met de 8800GTS moet concurreren?

Is dat ook niet waar?

En die foto van de kaart in een PC @ Dailytech? Ook nep?

Maw; alles is nep? Ik zou niet weten waarom Dailytech alleen maar neppe dingen zou posten. Gooien ze alleen maar hun naam/reputatie mee te grabbel.

[ Voor 25% gewijzigd door Format-C op 26-04-2007 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888

vigilante888

RappieRappie schreef op donderdag 26 april 2007 @ 12:22:
[...]

En wat about het feit dat Fudzilla zegt dat ATi heeft gezegd tegen 150+ journalisten!! dat de XT met de 8800GTS moet concurreren?

Is dat ook niet waar?

En die foto van de kaart in een PC @ Dailytech? Ook nep?

Maw; alles is nep?
De foto die op Dailytech staat is een OEM versie van de HD2900XT.
Tja, op dit moment is info van de R6xx=pageclicks

[ Voor 4% gewijzigd door vigilante888 op 26-04-2007 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Reactie op berichten hierboven waarin mensen niet geloven dat ATI een kaart zou introduceren die teleurstellend scoort omdat ze daarmee haar graf zou graven.:

Als het waar is dat de 2900XT(X) niet mee kan komen met de G80, en daar lijkt het inmiddels wel op, dan heeft ATI desalniettemin toch weinig keus: ze moeten hem wel op de markt brengen zelfs al maken ze er verlies op.
Je kunt immers beter een deel van de gemaakte kosten terugverdienen dan helemaal niets.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Fudzilla schrijft het volgende:
ATI officially confirmed

ATI said in front of 150+ journalists that R600XT won't be able to compete with Geforce 8800 GTX. The dream is dead and Radeon HD 2900 XT won't be able to catch up with a six month old Geforce 8800 GTX.
ATI said that R600XT, Radeon HD 2900XT is about the performance of 8800 GTS. Radeon HD 2900 XTX won't be launched at mid may and will be delayed to Q3 2007. We already wrote about this here.
The dream that AMD can do something and return as the high end market leader s gone. R600 rails against G80. Congratulations on Nvidia.
Wat Fudzilla hier schrijft is consistent met de benchmarks van Dailytech... en het lijkt me niet dat ze een persbericht van ATi waar vermeend 150 journalisten bij aanwezig uit hun dikke duim sabbelen.
Xbit Labs beschikte over een ander testsysteem als Dailytech, en het is onduidelijk of dezelfde grafische opties en dezelfde hoeveelheid AA/AF werden aangezet. Verder is het vrij waarschijnlijk dat XBL en DT niet dezelfde in-game scenes hebben gebruikt voor hun benchmarks, dus je kunt zo niet vergelijken.

Verder is dit scenario (R600 verslaat GTX niet) - hate to burst some bubbles - ook behoorlijk consistent met eerdere geruchten en een logische rationalisering van het voortdurende uitstel van de R600, en het afzeggen van het pressevent, en later ook de prijsstelling... zoals verschillenden in dit topic ook al eerder hadden aangegeven.

Ik denk dat ATi gewoon heeft gewacht met de release op basis van image en kostenbesparing, en daarom ook alleen maar de XT met 512mb - relatief goedkoop - 1650mhz GDDR3 released.
Het lijkt jammer te worden voor degenen die hier 7 maanden op hebben zitten wachten...

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
RappieRappie schreef op donderdag 26 april 2007 @ 12:22:
[...]
Nee. Want ATi heeft destijds gezegd dat de R600 hun snelste DX9 kaart ooit zou worden. Dat wil dus zeggen dat-ie sneller is dan een X1950XTX.

Daarnaast heeft ATi ook een vergelijking getrokken met de Xenos. Deze zou zo'n 20-25% inkakken in shader-limited games wanneer deze als een fixed function 32 PS, 16 VS zou worden geconfigureerd. Dit moet dus opgevangen worden door andere dingen toe te voegen aan de R600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Laatst online: 11-04 20:45
Anoniem: 126513 schreef op donderdag 26 april 2007 @ 12:12:
Wel de XT kan mee met de GTX volgens de benchmarks op die site . (zie vorige benchmark van XT alleen tegen GTS)

Dailytech is ook niet de eerste de beste toch ene bekende website. Ik hoop echt dat er iets wat met die kaart en dat dit niet de realiteit is.
Tja de kaart is voor directx10 misschien waren de keuzes daar nefast voor directx9, wie weet.
Ik denk idd ook dat de kaart sneller is dan dit.

Alhoewel hun conclusie van de XTX misschien wel juist is, de core is niet sneller voor zover ik weet en het geheugen maakt misschien niet zoveel uit, dan word een zo dure kaart moeilijk te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vigilante888 schreef op donderdag 26 april 2007 @ 12:27:
[...]

De foto die op Dailytech staat is een OEM versie van de HD2900XT.
Tja, op dit moment is info van de R6xx=pageclicks
Kom op vigilante888. Er zijn behoorlijk wat hoaxes maar zo veel moeite doen om een hoax te creeëren vind ik wel vergezocht.
Straks ga je ons nog vertellen dat DailyTech door een NVidia-fanboy wordt afgeperst om slechte berichten over de r600 te publiceren of beschuldig je NVidia ervan dat ze meergeld betalen in ruil voor slechte berichtgeving over producten van hun concurrent.
Kortom ik zie geen reden waarom ze een hoax online zouden zetten. het enige waar ik vraagtekens bij zet is of ze niet per ongeluk de benchmarkinstellingen verkeerd hebben gehad ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Cheetah schreef op donderdag 26 april 2007 @ 12:29:
[...]
Fudzilla schrijft het volgende:
[...]
Wat Fudzilla hier schrijft is consistent met de benchmarks van Dailytech... en het lijkt me niet dat ze een persbericht van ATi waar vermeend 150 journalisten bij aanwezig uit hun dikke duim sabbelen.
Volgens mij had AMD gezegd dat de HD2900XT concurreert met de GF8800GTS en dat je dat aan de prijs kan zien. Fuad verdraait het alleen een beetje leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Voor alle duidelijkheid. De gebruikte 8800 is een Ultra. Ze gebruiken de benaming overgeklockte 8800GTX omdat ze nog geen informatie mogen vrijgeven over het exemplaar dat ze in handen hebben. Het is dan ook niet zo vreemd dat de betreffende kaart een stuk sneller is. Ik vermoedt dat de beide kaarten aan elkaar gewaagd zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Laatst online: 11-04 20:45
CJ schreef op donderdag 26 april 2007 @ 12:30:
[...]

Nee. Want ATi heeft destijds gezegd dat de R600 hun snelste DX9 kaart ooit zou worden. Dat wil dus zeggen dat-ie sneller is dan een X1950XTX.
Tja 5% sneller is ook sneller he? EN sinds wanneer houden deze bedrijven zich aan hun beloftes? Meestal PR praat die dan door de technici maar moet gehaald worden.
Daarnaast heeft ATi ook een vergelijking getrokken met de Xenos. Deze zou zo'n 20-25% inkakken in shader-limited games wanneer deze als een fixed function 32 PS, 16 VS zou worden geconfigureerd. Dit moet dus opgevangen worden door andere dingen toe te voegen aan de R600.
En misschien is dit slechter uitgedraaid dan gehoopt?

Spijtig dat er nog niks directx10 is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888

vigilante888

Anoniem: 125419 schreef op donderdag 26 april 2007 @ 12:31:
[...]

Kom op vigilante888. Er zijn behoorlijk wat hoaxes maar zo veel moeite doen om een hoax te creeëren vind ik wel vergezocht.
Straks ga je ons nog vertellen dat DailyTech door een NVidia-fanboy wordt afgeperst om slechte berichten over de r600 te publiceren of beschuldig je NVidia ervan dat ze meergeld betalen in ruil voor slechte berichtgeving over producten van hun concurrent.
Kortom ik zie geen reden waarom ze een hoax online zouden zetten. het enige waar ik vraagtekens bij zet is of ze niet per ongeluk de benchmarkinstellingen verkeerd hebben gehad ofzo.
Denk niet dat dailytech zo dom is om iets te publiceren over de R6xx aangezien ALLE samples en info onder NDA staan. Ongeacht of je de samples van ATI zelf of van AIB's krijgt. Als Dailytech onder NDA staat, dan zullen ze een lawsuit krijgen van AMD. En echte concrete benchmarks hebben we nog niet. En de info van de pressconference in tunesie staan ook nog onder NDA till further notice.

En smeergeld geven onder de tafel is niet onbekend in the journalisten wereldje.

[ Voor 3% gewijzigd door vigilante888 op 26-04-2007 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

CJ schreef op donderdag 26 april 2007 @ 12:32:
[...]

Volgens mij had AMD gezegd dat de HD2900XT concurreert met de GF8800GTS en dat je dat aan de prijs kan zien. Fuad verdraait het alleen een beetje leuk.
Alleen is de GTS veel goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

CJ schreef op donderdag 26 april 2007 @ 12:32:
1 regel verder: ATI said that R600XT, Radeon HD 2900XT is about the performance of 8800 GTS
Valt weinig aan te misinterpreteren, tenzij Fudo glashard staat te liegen.

De tekenen rond deze deceptie waren niet van de lucht. 7 maanden uitstel, afgezegd pressevent waar alles voor geregeld was, diverse malen berichten dat R600 de GTX niet voorbijkomt, prijsstelling rond GTS, geruchten dat XTX nauwelijks sneller was dan XT, onduidelijkheid over releasedate XTX (die wel met duur geheugen uitgerust is)...
Bovenstaand wordt nu gekwantificeerd door Dailytech en blijkbaar zelfs bevestigd door ATi zelf... en dan toch min of meer volhouden dat het allemaal 1 groot complot is om ATi in diskrediet te brengen?
Tja... :z
vigilante888 schreef op donderdag 26 april 2007 @ 12:38:
Denk niet dat dailytech zo dom is om iets te publiceren over de R6xx aangezien ALLE samples en info onder NDA staan. Ongeacht of je de samples van ATI zelf of van AIB's krijgt. Als Dailytech onder NDA staat, dan zullen ze een lawsuit krijgen van AMD. En echte concrete benchmarks hebben we nog niet. En de info van de pressconference in tunesie staan ook nog onder NDA till further notice.
Volgens mij is publiceren over R600 exact wat ze doen. Waar hebben we het anders al die tijd over :?
Dailytech staat niet onder NDA. Wat ik begrepen heb uit hun berichtgeving is dat ze hun kaarten bij een AIB vandaan hebben, en geen NDA met ATi getekend hebben omdat hun kaarten niet daar vandaan komen. En al was het een NDA-kaart die ze van iemand die wel een NDA getekend heeft vandaan hebben... hoe gaat ATi erachter komen welke het betreft (en wie dus de NDA overtreden heeft)?
Pressinfo uit Tunesie was trouwens bound to be leaked... zoals altijd.

[ Voor 37% gewijzigd door Cheetah op 26-04-2007 12:51 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
Misschien is het heel simple: dat kreng van core wordt zo heet, dat het niet vol getakt kan worden en er broodnodig een 65nm moet komen!
Daarom ook geen XTX, want die komt dan: als r650 in 65nm :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888

vigilante888

Cheetah schreef op donderdag 26 april 2007 @ 12:44:
[...]
1 regel verder: ATI said that R600XT, Radeon HD 2900XT is about the performance of 8800 GTS
Valt weinig aan te misinterpreteren, tenzij Fudo glashard staat te liegen.

De tekenen rond deze deceptie waren niet van de lucht. 7 maanden uitstel, afgezegd pressevent waar alles voor geregeld was, diverse malen berichten dat R600 de GTX niet voorbijkomt, prijsstelling rond GTS, onduidelijkheid over de XTX (die wel met duur geheugen uitgerust is)...
Bovenstaand wordt nu gekwantificeerd door Dailytech en blijkbaar zelfs bevestigd door ATi zelf... en dan toch min of meer volhouden dat het allemaal 1 groot complot is om ATi in diskrediet te brengen?
Tja... :z

[...]
Volgens mij is publiceren over R600 exact wat ze doen. Waar hebben we het anders al die tijd over :?
Dailytech staat niet onder NDA. Wat ik begrepen heb uit hun berichtgeving is dat ze hun kaarten bij een AIB vandaan hebben, en geen NDA met ATi getekend hebben omdat hun kaarten niet daar vandaan komen. Pressinfo uit Tunesie was trouwens bound to be leaked... zoals altijd.
Ik zei ook dat ALLE samples onder NDA staan. Ongeacht of je de samples van ATI of van AIB partner krijgt. Als je samples van een AIB krijgt, dan sta je 100% onder NDA. Dit omdat de AIB's ook onder beperkte NDA staan bij ATI. Denk niet dat een AIB partner de relatie met ATi op het spel zet met een sample.

De NDA expiry van de NDA's staat trouwens op 14mei. tot die tijd is het alleen maar speculaties.

Just my 2cents

[ Voor 6% gewijzigd door vigilante888 op 26-04-2007 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik kan me niet voorstellen dat die test van dailytech kloppen. Mijn X1900 XTX is dan bijna even snel als een HD2900 XT in HL2 Episode 1. En die gebruikt 120 watt en geen 220. Kan me ook niet voorstellen dat die chip zo sloom is aangezien ze al de nodige ervaring hebben met die shaders door de Xbox 360 deal.

Als dit waar is sla ik de R600 over koop ik een X1950 CF kaart er bij. Maar ik gok dat er iets niet klopt. En waarom zou hij dan wel snel zijn in 3dmark en in de rest echt totaal niet. Okeey eerste zijn in 3dmark zegt niet dat de de rest ook wint maar nu hebben we het wel over een heel groot verschil. In 3Dmark kan de R600 de 8800 Ultra bijhouden en in games is hij ineens 40% langzamer ? dat gaat er bij mij niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Astennu schreef op donderdag 26 april 2007 @ 13:04:
Ik kan me niet voorstellen dat die test van dailytech kloppen.
Wat zou dit dan wel kunnen zijn? Een grote hoax met nep-pics? Dat zou dailytech wel compleet belachelijk maken, die site zou dan nooit meer serieus genomen worden met een primeur, lijkt me niet dat ze dat zouden riskeren. Ook zou ATI dan wel roepen dat deze getallen niet kloppen, toch? Dus ofwel iemand houdt ze voor de gek met een soort nep R600 die wel in 3Dmark top scoort maar verder niet, misschien een gehackte 1950 of zo, ofwel die cijfers zijn echt en het kan hooguit nog verbeterd worden met een firmware/driver update waarbij alle applicaties behalve 3Dmark vooruitgaan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
Als je ervan uitgaat, dat tal van cards al rondzwerven, vind ik het echt raar, dat er niet al lang meer uitlekt - is iedereen zo geschrokken van de benchmarks of weten ze meer en wachten bv. op de driver, die de card "ontketend" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
  • Laatst online: 14-05 15:40
vigilante888 schreef op donderdag 26 april 2007 @ 12:54:
[...]

Ik zei ook dat ALLE samples onder NDA staan. Ongeacht of je de samples van ATI of van AIB partner krijgt. Als je samples van een AIB krijgt, dan sta je 100% onder NDA. Dit omdat de AIB's ook onder beperkte NDA staan bij ATI. Denk niet dat een AIB partner de relatie met ATi op het spel zet met een sample.

De NDA expiry van de NDA's staat trouwens op 14mei. tot die tijd is het alleen maar speculaties.

Just my 2cents
DT staat niet onder NDA. Je zoekt naar dingen die er niet zijn om toch maar de R600 te verdedigen. Ik denk dat het minste wat je wel kan zeggen is dat de R600 gewoon beneden alle verachtingen presteert, zowel de XT als de XTX.

Wil AMD het fiasco vermijden?
Given the additional memory cost and bulky card footprint, it seems unlikely the XTX will ever see the light of day given its current performance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888

vigilante888

aval0ne schreef op donderdag 26 april 2007 @ 13:23:
[...]

DT staat niet onder NDA. Je zoekt naar dingen die er niet zijn om toch maar de R600 te verdedigen. Ik denk dat het minste wat je wel kan zeggen is dat de R600 gewoon beneden alle verachtingen presteert, zowel de XT als de XTX.

Wil AMD het fiasco vermijden?

[...]
Wat staat niet onder NDA? heb je uberhaupt weleens een NDA gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ik geloof het toch niet echt na er een half uur over te hebben nagedacht; de scores zijn gewoon TE slecht.

Ik KAN het niet geloven. Omdat er volgens mij toch niks van waar is wat Dailytech post.

[ Voor 30% gewijzigd door Format-C op 26-04-2007 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 18:30

Pubbert

random gestoord

RappieRappie schreef op donderdag 26 april 2007 @ 12:40:
[...]
Alleen is de GTS veel goedkoper.
Makkelijk zeggen als we de definitieve prijs van de 2900XT nog niet weten? Hij is nu bij 1 shop te pre-orderen voor 380 euro, en volgens mij zit een GTS640 daar niet veel onder. En de 1ste benches laten zien dat de HD2900 iets sneller is als een GTS640. Tel daar nog de extra features bij op, en meer dan genoeg mensen die dan 10-20 euro extra willen neertellen voor een 2900XT.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zie de toekomst al voor me:mega geflame van nVidia fan-boys(daarmee wil ik niet zeggen dat dat hier op tweakers ook zo gaat zijn...)
Ik zou het inderdaad jammer vinden dat AMD/ATI niet kan geven wat er ons VAAGJES is beloofd,maar ik denk dat ze nog iets achter de hand houden,zoals hier al ergens is geopperd(bijvoorbeeld inderdaad een driver die de echte power van deze kaarten pas echt vrijgeeft).
Langs de andere kant,ondanks het feit dat de 8800GTX beter LIJKT te zijn,ben ik toch blij dat ik heb gewacht met de aanschaf van een nieuwe kaart.Ben ik verkeerd trouw te zijn aan een fabrikant die me nog nooit problemen heeft gegeveven?Er zijn mensen die zeggen van wel,maar ik vind van niet.

Ik snap dat hele gedoe ook niet volledig;Waarom willen de mensen altijd de snelste kaart?Snelste is in VEEL gevaalen niet altijd gelijk aan Beter...

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 199989 op 26-04-2007 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:17
De R600 is alweer oud nieuws geworden.
Dus in september - oktober R650?

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Klinkt kinderachtig, maar blijkt iedere keer weer nodig:
- geen Ati vs nVidia geflame (of onnodige vergelijkingen)
- niet op de man spelen - een ander voor fanboy uitmaken = OW wegens flamen
- geen slowchat
- het 1001 keer herhalen van zelfde 'nieuws' (R600 vertraagd...) is geen nieuws, dus offtopic.
- als je iets beweert, onderbouw het. Als het van een roddelsite (Inquirer) komt, geef dat aan en verkondig het niet als heilige waarheid

Wat dan wel? Goed onderbouwde nieuwtjes over ATi videoproducten en hun drivers. Daar gaat het om in een nieuwsdiscussie :)