Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Och 9 hd dvd's is leuk vooral als de prijzen helemaal zakken.
het voordeel ook dat hd dvd's regio vrij zijn vind ik eigenlijk wel een plus punt
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Volgens mij had ik tevens de laatste want toen ik wilde kijken wat voor films ik ook alweer had was ie uitverkocht.
5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP
De Ibood actie was Europabreed, en ze zijn op alle Europese Ibood sites uitverkocht.Huig schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 11:32:
Ik heb ook maar de iBOOD aanbieding gekocht, toch 9 films, en een fantastische dvd upscaler.
Volgens mij had ik tevens de laatste want toen ik wilde kijken wat voor films ik ook alweer had was ie uitverkocht.
Ziet er naar uit dat Toshiba zo binnen 12 uur door hun hele voorraad Europese EP30's heen is.
Ik hoop eigenlijk dat er nog zo'n dergelijke actie komt met de XE1, hoewel ik denk dat ze daarvan aanmerkelijk minder voorraad zullen hebben liggen.
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz
Staat er nog wel maar had je vast al gevonden (plaatjes ontbreken):Huig schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 11:32:
Ik heb ook maar de iBOOD aanbieding gekocht, toch 9 films, en een fantastische dvd upscaler.
Inclusief 9 HD films: 300 / The Holiday / The Bourne Identity / The Bourne Supremacy / Children of men / Chronicles of Riddick / Serenity / The Prestige en WTC

Blijkbaar was de aanbieding ruim 11 uur aanwezig, best wel lang nog...
Toch een leuke upgrade van mijn huidige "niet-HDMI, niet-upscale" DVD speler.
Van de films kijk ik vooral uit naar de HD-DVD extra's van 300, waarbij de hele film ook zonder computeranimatie is te zien:
Bovenstaande extra's zijn niet te vinden op de blu-ray (en natuurlijk al helemaal niet op een "gewone DVD"):http://hddvd.highdefdigest.com/887/300.html
[...]
HD Bonus Content: Any Exclusive Goodies in There?
As if all of the above cross-format goodies were not enough, Warner has served up quite a treat for HD DVD fans with a cutting-edge assortment of high-def exclusives.
Easily the most anticipated bonus is the "Bluescreen Picture-in-Picture Version" of the film. A true first for any home video format, Warner has encoded the entire feature in its bluescreen, pre-post-produced version. Like your typical In-Movie Experience track, just activate the feature and a large picture box will appear in the bottom left of the screen, allowing you to watch the before-and-after versions of the film along with audio commentary by director Zack Snyder.
[...]
Nu met mijn neefjes een avondje 300, Bourne xxx, Serenity etc. kijken op mijn Sony 40X2000http://bluray.highdefdigest.com/886/300.html
[...]
HD Bonus Content: Any Exclusive Goodies in There?
Although the concurrently-released HD DVD edition of '300' includes a suite of high-def extras, unfortunately none are included in this Blu-ray disc, due to current hardware limitations that don't allow for nifty extras such as picture-in-picture commentaries and web-enabled content.
[...]

en we hebben het geld (van die Toshiba dan) er al weer uit!
Ik moet zeggen dat ik één van de figuren was die al maanden op de dood van HD-DVD zat te wachten, opdat één formaat uiteindelijk zou overwinnen. Ik had nooit gedacht dat ik bij de dood van dat formaat vervolgens als een aasgier op een HD-DVD speler zou gaan duiken
[ Voor 96% gewijzigd door The_Sukkel op 23-02-2008 13:57 ]
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450
http://avreviews.avforums.com/index.php?reviewid=17
Verwijderd
Voor de HD-DVD weergave scoort 'ie een miserabele 20 van de mogelijke 100 punten. Ook niet echt bizar goed te noemen dus, integendeel.
Maar goed, dat zal de HD-DVD garde uiteraard wel weer anders zien. Nu krijgen we vast en zeker "ja maar voor 90 Euro incl. 9 films kostte hij eigenlijk niéts en voor niets is het een erg goede speler" replies ;-)
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2008 14:13 ]
Zoals gezegd verwacht ik over een jaar (of twee) wel een blu-ray te kopen voor hetzelfde bedrag, wanneer de BR techniek helemaal is uitontwikkeld en het een massaproduct is geworden. Het moment waarop ik instap is het moment waarop Peter Jackson nieuwe BR-edities van LotR uitbrengt met speciale HD extra's de ik nog niet heb gezien...http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=650186
[...]
DVD upscaling.
I was very sceptical about the merits of upscaling - until I started watching on a 100" screen!! It will never make DVD look even close to HD material at this size, but can eliminate some of the nastier visual artefacts associated with low bitrate DVD material. From past experience, I found that my Sony DVD player was noticeably better than my PJ at upscaling, and that the E1 was another significant step up, and finally and most surprisingly the PS3 once it received a firmware update to enable upscaling, was even better than the E1!! In fact, many believe that the PS3 is actually almost as good as the XE1 at upscaling, which has a dedicated Silicon Optics Reon processor to perform it's scaling duties!! The EP30 has it's own dedicated scaler, an Anchor Bay Technologies 1018VRS. It definitely outperforms the E1 in upscaling. In a head to head with the PS3, I tested using Gladiator as a high quality DVD, and Wolfen for older lower quality. Both machines were set to upscale to 1080p, and I had to switch back and forth several times before finally deciding that the PS3 still edges it slightly. It is very very close though, and I doubt it will be noticeable on smaller displays. The EP30 is a very good DVD upscaler!!
[...]
In de tussentijd vond ik de uitgave van EUR 90 wel overkombaar, aangezien mijn huidige speler helemaal geen upscaling kent (en ook geen hdmi) en ik ook nog eens een paar topfilms in de schoot krijg geworpen . Al was het alleen maar voor de lol om iets tastbaars in huis te hebben van "HD format war".
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450
Maar om de subjectiviteit aan te geven: veel mensen die meekijken bij mij geven daar een volstrekt andere rangorde in (hoewel de Philips upscaling speler - die dan ook maar €89 koste vorig jaar - door iedereen duidelijk als de minste wordt gezien). Veel mensen vinden dat de TV het beeld te "hard" maakt, anderen vinden dat de Toshiba het beeld te "zacht" maakt. Persoonlijk wordt ik er voornamelijk enigszins geschuffeld van dat je niet gewoon wat dan ook op een TV aan kunt sluiten en alles meteen optimaal werkt, ik moet dus nu eigenlijk per film kiezen op welke resolutie ik de output zet, en of ik de processing van de TV aan of uit zet... eindeloos experimenteren
De Philips DVD staat inmiddels standaard op 576p, met upscaling door de TV; de Toshiba staat op wisselende resoluties, aangezien de 1080p van HD-DVDs vaak weer beter downscaled dan 720p schermvullend wordt gemaakt, en dat is dan weer afhankelijk van de beeldverhoudingen, aangezien het inzoomen op breedbeeld - dus zonder letterbox - er beter uitziet met 1080p dan de vergroting die daarvoor bij 720p nodig blijkt te zijn, dus hangt het weer van de film af, want veel films wil je weer niet inzoomen maar in de letterbox zien, dus... etcetera etcetera, gek word je er van.
Maar, als de Toshiba ook gewoon divx en xvid af had gespeeld, was de Philips DVD inmiddels de deur uit gegaan
Same for me, en aangezien er geen enkele HD-DVD speler is die dat kan, moet ik maar wachten tot er een BR speler komt die het wel kanPowerFlower schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 15:22:
Maar, als de Toshiba ook gewoon divx en xvid af had gespeeld, was de Philips DVD inmiddels de deur uit gegaan
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Maakt overigens toch niet veel uit, want ik kijk amper DVD's (meeste films kijk ik via de HDMI-aansluiting van mijn PC), maar ik zal de uitslag toch wel melden.
Ben overigens benieuwd of er nu ook HD-DVD's in de dump gaan...
Die is er al: de PS3.Royz schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 16:20:
[...]
Same for me, en aangezien er geen enkele HD-DVD speler is die dat kan, moet ik maar wachten tot er een BR speler komt die het wel kan
Macbook 2,13 GHz 4GB 120GB SSD
Maar die is wel ruim 10x zo duur als de Blokker-spelers die het ook kunnen
Voor een redelijke prijs is er geen
* SH4D3H hoopt op nog een HD-DVD actie omdat hij te laat was met beslissen
Media Markt Almere had al HD-DVD's voor 10 euro!The_Sukkel schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 16:33:
Ben overigens benieuwd of er nu ook HD-DVD's in de dump gaan...
Ik ben benieuwd hoe het met de andere Media Markt vestigingen zit, aangezien die prijzen nogal eens verschillen. Bij bol.com betaal je voor veel HD-DVD's nog de hoofdprijs, soms tot wel 36 euro
5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP
Wel grappig dat de beweringen van sommigen hier dat de Toshiba spelers de PS3 in upscaling zou overtreffen door deze reviews stevig worden tegengesproken. Om het dan maar helemaal niet meer te hebben over de beeldkwaliteit van geupscalede SD-DVD's t.o.v. echt HD materiaal.The_Sukkel schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 14:15:
Alvorens EUR 90 "voor de lol" uit te geven had ik idd al snel wat gegoogled op de EP30 en zag als eerste die review. Wel was er een gebruiker die dat gedeelte weer wist te nuanceren (upscaling is volgens die gebruiker net iets slechter dan de PS3, maar wel beter dan de E1).
[ Voor 18% gewijzigd door Royz op 23-02-2008 18:22 ]
De Mediamarkt in Middelburg heeft ze nog niet in de aanbieding... toen ik er van de week naar vroeg zeiden ze dat dat voorlopig niet de bedoeling was.Huig schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 17:55:
[...]
Ik ben benieuwd hoe het met de andere Media Markt vestigingen zit, aangezien die prijzen nogal eens verschillen. Bij bol.com betaal je voor veel HD-DVD's nog de hoofdprijs, soms tot wel 36 euro
LOL! Als er 50 films ofzo bij zitten dan is 't wel een goeie deal....Royz schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 18:21:
heb hem gespot in MM A'dam voor 499 dus prijs gaat goed(alhoewel 499...
)
Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA
Bij MM Utrecht Reservoir Dogs 7,99 net als nog een hele reutel titels (ik heb flyboys en amazing planet gekocht voor 7,99). De rest was allemaal tegen 50%, bv Bourne Ultimatum voor 14,99.Huig schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 17:55:
[...]
Media Markt Almere had al HD-DVD's voor 10 euro!Niet de nieuwste, maar Reservoir Dogs is toch wel een must have.
Bij MM Ede ligt een grote collectie HD DVD maar voor de volle mep. Arnhem idem (minder, maar wel volle mep).
Vandaag las ik in een Duits Videomagazine in een Blu-Ray HD-DVD special exact hetzelfde: gutes HD-DVD spieler aber normale DVDs spielt er schlecht abGodDamage schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 14:00:
Ik ben toch blij dat ik me heb kunnen inhouden met betrekking tot die Toshiba. In deze review komt de EP30 er niet zo heel goed vanaf. De dvd upscaler krijgt maar een 6.
http://avreviews.avforums.com/index.php?reviewid=17
Toch vreemd dat ze de EP10 veel beter hebben gemaakt dan de EP30.... niemand snapt toch die versienummers als 't dus eigenlijk omgekeerd is en je de EP30 standaard (voor 't dumpen) duurder verkoopt?Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 20:50:
[...]
Vandaag las ik in een Duits Videomagazine in een Blu-Ray HD-DVD special exact hetzelfde: gutes HD-DVD spieler aber normale DVDs spielt er schlecht ab
http://www.thedvdforums.com/forums/showthread.php?t=499442
http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=653474
nou lekker, allemaal gare hd-dvds van DFW voor 7,99... Vooral Reservoir Dogs schijnt een enorm slechte build te zijn. Van de niet DFW releases waren er maar weinig op voorraad.Vectrex Dude schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 20:32:
[...]
Bij MM Utrecht Reservoir Dogs 7,99 net als nog een hele reutel titels (ik heb flyboys en amazing planet gekocht voor 7,99). De rest was allemaal tegen 50%, bv Bourne Ultimatum voor 14,99.
Bij MM Ede ligt een grote collectie HD DVD maar voor de volle mep. Arnhem idem (minder, maar wel volle mep).
DFW heeft sowieso geflopt @ het maken van hd-dvd's. Net geupscalede dvd's.
Heb planet earth voor zo'n €40 via ebay binnen kunnen halen + transformers, batman begins voor €10 p/s/ en heb een bod lopen op matrix box en bourne box.
Zodra ik die heb ben ik wel zo'n beetje klaar met hd-dvd.
http://www.avforums.com/f...6&highlight=upscaling+ps3
65+ pages lang.
Het lijkt er op dat de kwaliteitscontrole slecht is en je niet de pech moet hebben dat je een slecht exemplaar treft...
[ Voor 31% gewijzigd door Gianni Rombios op 24-02-2008 13:11 ]
/me checkt zijn 1TB HD en ziet : V for Vendetta, Hot Fuzz, The Corps Bride,Shaun of the Dead die ook de moeite waard zijn als HD DVD exclusives. Lost in Translation en 12 Monkeys zijn marginaal mooier dan DVD.Giant87 schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 22:54:
[...]
nou lekker, allemaal gare hd-dvds van DFW voor 7,99... Vooral Reservoir Dogs schijnt een enorm slechte build te zijn. Van de niet DFW releases waren er maar weinig op voorraad.
DFW heeft sowieso geflopt @ het maken van hd-dvd's. Net geupscalede dvd's.
Heb planet earth voor zo'n €40 via ebay binnen kunnen halen + transformers, batman begins voor €10 p/s/ en heb een bod lopen op matrix box en bourne box.
Zodra ik die heb ben ik wel zo'n beetje klaar met hd-dvd.
Daarnaast nog World Trade Center/ Chronicles of Riddick/ Troy/ Hulk/ Poseidon/ Jarhead/ Serenity/ Children of men/ FF Tokyo Drift/ Miami Vice
Bij Trusted Reviews waren ze weer erg over 'm te spreken, ook als upscaler.The_Sukkel schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 14:15:
Alvorens EUR 90 "voor de lol" uit te geven had ik idd al snel wat gegoogled op de EP30 en zag als eerste die review. Wel was er een gebruiker die dat gedeelte weer wist te nuanceren (upscaling is volgens die gebruiker net iets slechter dan de PS3, maar wel beter dan de E1).
Ik kan me niet herinneren gelezen te hebben dat iemand zei dat hij beter upscalede dan de PS3. Alleen dat de Toshiba's goede upscalers zijn. Niemand heeft beweerd dat de PS3 dat niet is.jalumsx schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 17:56:
Wel grappig dat de beweringen van sommigen hier dat de Toshiba spelers de PS3 in upscaling zou overtreffen door deze reviews stevig worden tegengesproken.
Voor 1/5 van het geld dat je kwijt bent voor een PS3 + HDMI kabel + remote zonder films valt er weinig te zeuren lijkt me, ook al zou de PS3 iets beter scalen. M.n. gezien 9 bijgeleverde HD-DVD's
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz
Nou is The Corpse Bride niet echt HD-DVD exclusief, maar dat terzijde...Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 01:05:
[...]
/me checkt zijn 1TB HD en ziet : V for Vendetta, Hot Fuzz, The Corps Bride,Shaun of the Dead die ook de moeite waard zijn als HD DVD exclusives. Lost in Translation en 12 Monkeys zijn marginaal mooier dan DVD.
http://www.amazon.co.uk/C...dvd&qid=1203820214&sr=8-6
2x Marstek Venus E v158 -*- CT003 v118
Klopt inderdaad ja. Maar ik had 'em geloof ik nog nooit in nederland gezien.Seraphus-Y schreef op zondag 24 februari 2008 @ 03:31:
[...]
Nou is The Corpse Bride niet echt HD-DVD exclusief, maar dat terzijde...
http://www.amazon.co.uk/C...dvd&qid=1203820214&sr=8-6
Ik heb al minstens 4 keer tegen je gezegd dat die remote helemaal niet nodig is. Misschien moet je eens leren lezen?Cheetah schreef op zondag 24 februari 2008 @ 03:29:
[...]
Bij Trusted Reviews waren ze weer erg over 'm te spreken, ook als upscaler.
[...]
Ik kan me niet herinneren gelezen te hebben dat iemand zei dat hij beter upscalede dan de PS3. Alleen dat de Toshiba's goede upscalers zijn. Niemand heeft beweerd dat de PS3 dat niet is.
Voor 1/5 van het geld dat je kwijt bent voor een PS3 + HDMI kabel + remote zonder films valt er weinig te zeuren lijkt me, ook al zou de PS3 iets beter scalen. M.n. gezien 9 bijgeleverde HD-DVD's
Groetjes, FaceDown.
Geniet maar tweak met mate
Tis maar net wat je definieert als 'helemaal niet nodig'.FaceDown schreef op zondag 24 februari 2008 @ 15:20:
Ik heb al minstens 4 keer tegen je gezegd dat die remote helemaal niet nodig is. Misschien moet je eens leren lezen?
Een behoorlijke afstandsbediening is in deze verlichte tijd wat mij betreft een basisvereiste voor elk Home Theatre component, en wat onintuitief aan lopen prutten met een controler en een On Screen Menu voor zelfs de meest simpele zaken als ondertiteling is daar i.m.h.o absoluut geen alternatief voor.
Full Specz
Nou heb ik geen PS3, maar voor de xbox360 heb je in principe ook geen remote nodig, maar ik ben toch echt heel blij dat ik er een heb (zat bij de eerste release)... en dan heb ik het nog niet eens over film kijken want dat doe ik uiteraard niet meer op de 360, maar gewoon aan- en uitzetten en de lade open en dicht doen is gewoon al handig om een remote voor te hebben!FaceDown schreef op zondag 24 februari 2008 @ 15:20:
[...]
Ik heb al minstens 4 keer tegen je gezegd dat die remote helemaal niet nodig is.
Maar om films te kijken lijkt me een remote toch echt wel zo handig hoor, maargoed ik heb natuurlijk zoiezo liever een echte speler dan een console voor films.
Misschien moet jij eens leren dat als jij 4 keer schrijft dat jíj een remote niet nodig vindt, dat dat het niet meteen een feit maakt, wellicht denken anderen er nog steeds anders over.
Verwijderd
Alleen pruzorz hebben geen remote bij hun HT apparatuur, simpel. Een PS3 heeft idd geen remoten, maar een controller. Weer een aanwijzing dat een PS3 een spelcomputer is, en geen fatsoenlijke HT geschikte BR-speler.FaceDown schreef op zondag 24 februari 2008 @ 15:20:
[...]
Ik heb al minstens 4 keer tegen je gezegd dat die remote helemaal niet nodig is. Misschien moet je eens leren lezen?
http://www.consoleshop.nl...y-remote-control-ps3.htmlVerwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 21:13:
[...]
Alleen pruzorz hebben geen remote bij hun HT apparatuur, simpel. Een PS3 heeft idd geen remoten, maar een controller. Weer een aanwijzing dat een PS3 een spelcomputer is, en geen fatsoenlijke HT geschikte BR-speler.
Cursor beweegt trager dan een controller, maar het werkt met een Logitech 885 remote. Geen PS3 controller nodig om een Blue ray disc af te spelen.
Persoonlijke keuze, geen feit. De gebruikte AB doet niets af aan de functionaliteit.Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 21:13:
[...]
Alleen pruzorz hebben geen remote bij hun HT apparatuur, simpel.
Waarmee je hem draadloos kunt bedienen.Een PS3 heeft idd geen remoten, maar een controller.
Grote flauwekul. Een PS3 is door zijn grote veelzijdigheid als mediaspeler juist veel beter geschikt voor HT dan een willekeurige stand-alone speler. Onzin dus. Vind je de controller niet voldoen, dan is er een prima afstandsbediening te koop met alle functies(inclusief aan/uit en eject) die je maar op een remote voor een dergelijke speler kunt wensen.Weer een aanwijzing dat een PS3 een spelcomputer is, en geen fatsoenlijke HT geschikte BR-speler.
Verwijderd
Tja voor mij is dat echt geen probleem hoor. Als ik de PS3 gebruik voor het afspelen van DVD of Blue-Ray's, moet ik er nog steeds naar toe lopen om er een disc in te doen, kan ik hem net zo goed aanzetten (voordat ik de de disc er in doe). In 100% van de gevallen zit er nooit de disc in, die ik net wil bekijken.Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 23:41:
Met die afstandsbediening kun je nog steeds niet je PS3 aanzetten toch? Bedoel daarmee de Logic3.. De orginele Sony PS3 remote kan het waarschijnlijk wel, maar die is dan weer Bluetooth en dat werkt dan weer niet met de universele remotes..
Verwijderd
Overigens is dan ook het omgekeerde waar: Een PC is dan een multi-flexibele hybride speler. Want die kan je zo inrichten dat ie alle bekende video-formaten afspeelt, BR HDDVD en alle andere. Een HDMI kabeltje en klaar issie. Enne ... daarvoor kan je ook een remote kopen en hem mee aan en uit zetten.
Maar de meesten van ons zullen een PC geen BR-speler noemen, toch ? Want het is primair een computer, waarmee de overgrote meerderheid van de mensen meer doet dan films kijken. En ik denk dat de PS3 voor het overgrote deel van de tijd wordt gebruikt om spelletjes mee te spelen, althans dat hoop ik.
Probeer eens een tijdje een PS3 en kom dan met een onderbouwde mening. Het functioneert hetzelfde (zo niet beter/sneller) als een standalone speler. Disc erin en gaan.Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 09:25:
Wat iedereen ook zegt; De PS3 is en blijft primair een spelcomputer. Dat daar ook BR films mee kunnen worden afgespeeld, dat op zich een bijzaak want Sony had niet persé afspeelsoftware mee hoeven leveren. Sony zal ook altijd dit standpunt innemen, en blijven zeggen dat het primair een spelcomputer is, en geen speler.
Overigens is dan ook het omgekeerde waar: Een PC is dan een multi-flexibele hybride speler. Want die kan je zo inrichten dat ie alle bekende video-formaten afspeelt, BR HDDVD en alle andere. Een HDMI kabeltje en klaar issie. Enne ... daarvoor kan je ook een remote kopen en hem mee aan en uit zetten.
Maar de meesten van ons zullen een PC geen BR-speler noemen, toch ? Want het is primair een computer, waarmee de overgrote meerderheid van de mensen meer doet dan films kijken. En ik denk dat de PS3 voor het overgrote deel van de tijd wordt gebruikt om spelletjes mee te spelen, althans dat hoop ik.
Dat het metname een console is wil niet zeggen dat de rest van de opties onderdoet voor dat van andere apparaten.
En de PS3 kwam/komt met een BR-film. Bij drie Sony films krijg je nu de PS3-afstandsbediening. Dus ik denk niet dat je kunt stellen dat Sony de PS3 niet actief vermarkt als BR-speler.
PSN: Shiver23
Verwijderd
Ga nu eens een keertje in op de andere argumenten die hier worden gegeven, er staat in mijn post meer dan alleen maar een alineatje over de PS3.Shiver23 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 11:03:
[...]
Probeer eens een tijdje een PS3 en kom dan met een onderbouwde mening. Het functioneert hetzelfde (zo niet beter/sneller) als een standalone speler. Disc erin en gaan.
Dat het metname een console is wil niet zeggen dat de rest van de opties onderdoet voor dat van andere apparaten.
En de PS3 kwam/komt met een BR-film. Bij drie Sony films krijg je nu de PS3-afstandsbediening. Dus ik denk niet dat je kunt stellen dat Sony de PS3 niet actief vermarkt als BR-speler.
Ik heb zelf geen PS3 hoor, maar wat ik begrijp gaat Sony erg ver qua de BR capaciteiten van de PS3. Het is in de toekomst zelfs BR Live compatibel, wat de meeste standalone spelers nog niet zijn (die komen er wel).
Wat het ook is, het gaat erom welke markt het dient. En op het gebied van BR levert de PS3 een grote bijdrage.
Je hebt gelijk, het is primair een spelcomputer, maar de huidige consoles zijn juist consoles die veel meer bieden. De lijnen vervagen met die van een mediacenter, standalone speler, internet machine etc.
PS: Overigens heb ik zelf een Xbox 360 en een Mediacenter (XBMC en Mediaportal, binnenkort ook OSXBMC).
[ Voor 7% gewijzigd door Nitai op 25-02-2008 11:18 ]
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Uiteraard zijn het primair spelcomputers, maar de multimediafunctionaliteit is toch echt wel een speerpunt en voor veel mensen een reden van aanschaf.
[ Voor 16% gewijzigd door Speedy op 25-02-2008 11:23 ]
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
De Logitech 885 doet alleen IR, en de PS3 heeft geen IR poort (zoals alle normale HT apparatuur).80000 schreef op zondag 24 februari 2008 @ 21:59:
http://www.consoleshop.nl...y-remote-control-ps3.html
Cursor beweegt trager dan een controller, maar het werkt met een Logitech 885 remote. Geen PS3 controller nodig om een Blue ray disc af te spelen.
PS3 werkt alleen met een BluTooth afstandsbediening, en de remote die je hierboven noemt is dan ook een BluTooth een IR-remote met ontvanger. Met een Harmony 885 krijg je dan ook leuk de mededeling "incompatible" als je een PS3 probeert toe te voegen aan de apparatenlijst.
Ik ken geen enkele universele remote die een BluTooth mode heeft (en logisch ook). RF-compatible modellen zijn al zeldzaam en duur (Harmony 995 en 1000) maar BluTooth compatible is non-existent.
<edit>
Als je bovenstaande IR-remote/receiver koopt kun je idd de basisfuncties wel 'leren' aan de harmony.
</edit>
Maar, om wat argumentatie te recyclen: met een HTPC kun je dan ook veel meer dan met een PS3 als multi-function- en media-afspeelapparaat.[TAG]Speedy schreef op maandag 25 februari 2008 @ 11:17:
Het verschil in het voorbeeld met die PC + BR is dat die combi veel duurder is dan een BR speler.
Bovendien, om deze BluRay drive valt tegenwoordig best wel een eenvoudige HTPC heen te bouwen voor ~270 Euro voor een totaal van de 399 die je kwijt zou zijn voor een PS3. Leg er 100 Euro bij en je hebt zelfs een redelijk ATi HD2000 series videokaartje bij dat alle HQV tests passed + nog wat extra's
[ Voor 45% gewijzigd door Cheetah op 25-02-2008 12:24 ]
Full Specz
Dat dingetje hierboven en een IR-afstandsbediening en een IR-ontvanger. Die IR-ontvanger steek je in een USB-port en je kunt ook een harmony gebruiken op de PS3.Cheetah schreef op maandag 25 februari 2008 @ 12:02:
[...]
De Logitech 885 doet alleen IR, en de PS3 heeft geen IR poort (zoals alle normale HT apparatuur).
PS3 werkt alleen met een BluRay afstandsbediening, en de remote die je hierboven noemt is dan ook een BluRay remote. Met een Harmony 885 krijg je dan ook leuk de mededeling "incompatible" als je een PS3 probeert toe te voegen aan de apparatenlijst.
Ik ken geen enkele universele remote die een BluRay mode heeft (en logisch ook). RF-compatible modellen zijn al zeldzaam en duur (Harmony 995 en 1000) maar BluRay compatible is non-existent.
Idd, heb mijn post al ge-edit. Bedoelde BluTooth afstandsbediening, niet BluRay.Shiver23 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 12:14:
Dat dingetje hierboven en een IR-afstandsbediening en een IR-ontvanger. Die IR-ontvanger steek je in een USB-port en je kunt ook een harmony gebruiken op de PS3.
Full Specz
Sony is overigens met de nieuwe tv's ook bluetooth gaan gebruiken in de ab's. Eerder een trend van die kant dan PS3 specifiek dus.
Verwijderd
Het is Bluetooth, by the way.Cheetah schreef op maandag 25 februari 2008 @ 12:22:
[...]
Bedoelde BluTooth afstandsbediening, niet BluRay.
Da's voor mij dan een goede reden om geen Sony TV meer te kopenShiver23 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 12:41:
Sony is overigens met de nieuwe tv's ook bluetooth gaan gebruiken in de ab's. Eerder een trend van die kant dan PS3 specifiek dus.
Full Specz
Verwijderd
Cheetah schreef op maandag 25 februari 2008 @ 13:08:
[...]
Da's voor mij dan een goede reden om geen Sony TV meer te kopen
Vanuit mijn oogpunt gezien is dat een Pleonasme
Een Sony TV ...
Wat ben jij een simpele ziel zegVerwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 21:13:
[...]
Alleen pruzorz hebben geen remote bij hun HT apparatuur, simpel. Een PS3 heeft idd geen remoten, maar een controller. Weer een aanwijzing dat een PS3 een spelcomputer is, en geen fatsoenlijke HT geschikte BR-speler.
Ik gebruik zelf de PS3 bijna alleen als HT component. En als een standalone Bluray speler beter was geweest had ik die echt wel gekocht. Maar nee, de PS3 is een perfecte speler, met nog veel meer mogelijkheden zoals Divx, gedownloade films etc afspelen. Dus het is zeker niet alleen een spelcomputer maar ook een volwaardig mediacenter.
[ Voor 4% gewijzigd door FaceDown op 25-02-2008 13:39 ]
Groetjes, FaceDown.
Wat kan de PS3 dan meer dan BR, DVD, JPEG's en divx afspelen? Een volwaardige mediacenter kan toch wel meer?FaceDown schreef op maandag 25 februari 2008 @ 13:39:
[...]
Maar nee, de PS3 is een perfecte speler, met nog veel meer mogelijkheden zoals Divx, gedownloade films etc afspelen. Dus het is zeker niet alleen een spelcomputer maar ook een volwaardig mediacenter.
De PS3 is idd een prima BluRay speler, alleen wat luidruchtig en heeft een niet-standaard form factor (vergeleken met andere AV apparatuur). Speelt daarentegen wel spelletjes en DiVX. Prima apparaat kortom en BT remotes hadden er wmb al veel eerder mogen zijn (persoonlijk vind ik het zoooo 1987 dat je nog steeds met een AB moet mikken op je apparatuur). (Kun je overigens niet een BT telefoon, een SE bijvoorbeeld
Daarmee prijzen ze alleen wel de stand-alone BR spelers voorlopig nog de markt uit, wat merkwaardig is
Muziek, gedownloade HD films afspelen? Meer heb ik persoonlijk niet nodig in een mediacenter.Royz schreef op maandag 25 februari 2008 @ 13:44:
[...]
Wat kan de PS3 dan meer dan BR, DVD, JPEG's en divx afspelen? Een volwaardige mediacenter kan toch wel meer?
Groetjes, FaceDown.
Geluid: MP3, WMA, WAV, CD, SACD (60GB versie), ATRAC, AACRoyz schreef op maandag 25 februari 2008 @ 13:44:
[...]
Wat kan de PS3 dan meer dan BR, DVD, JPEG's en divx afspelen? Een volwaardige mediacenter kan toch wel meer?
Video: MPEG1, MPEG2, WMV, DivX, XviD, DVD, MP4, h.264, Blu-Ray
Beeld: JPG, GIF, PNG, TIFF, BMP
Een prima trend. Infrarood is jaren 80-techniek. Het is onzin dat we nog steeds met een afstandsbediening moeten mikken op de TV of versterker om de boel te bedienen.Shiver23 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 12:41:
Ik snap wat je bedoelt, maar met een USB-IR ontvanger kun je prima de PS3 bedienen met een Harmony.
2 vliegen in een klap. Nog maar 1 AB ipv 6, en RF zodat mijn AB door mijn hele huis werkt...
Integendeel: als je je in je hoofd haalt om een LCD te kopen kom je automatisch uit bij Sony, tot nu toe de enige LCD-tv's die ik gezien heb die(alhoewel het nog lang plasma niet evenaart) een heel redelijke beeldkwaliteit bieden.Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 13:29:
Sony maakt ook alleen LCD's dus sowieso kan je dat hele merk vergeten qua televisies
Verwijderd
Jij hebt dan een Mac Mini nodig met OS X XBMC. Is klein, stil, compact, mooi en speelt alle 720p mkv bestanden af en de meeste 1080p bestanden. Op een simpele Core Duo. Voor maar 449 euro (vorig model).FaceDown schreef op maandag 25 februari 2008 @ 16:36:
[...]
Muziek, gedownloade HD films afspelen? Meer heb ik persoonlijk niet nodig in een mediacenter.
Volgens de officiele PS3 website positioneert Sony de PS3 als (high definition) entertainment systeem. Als je verder leest is het vooral veel marketing geblaat, maar ik krijg toch sterk de indruk dat de positionering meer is dan primair als gameconsole.Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 09:25:
Wat iedereen ook zegt; De PS3 is en blijft primair een spelcomputer. Dat daar ook BR films mee kunnen worden afgespeeld, dat op zich een bijzaak want Sony had niet persé afspeelsoftware mee hoeven leveren. Sony zal ook altijd dit standpunt innemen, en blijven zeggen dat het primair een spelcomputer is, en geen speler.
http://nl.playstation.com/ps3/:
enPLAYSTATION®3
Alles kan met PLAYSTATION 3
PS3 levert interactief entertainment van de volgende generatie. Bekijk films op Blu-ray Disc, speel toonaangevende high definition-games, sla zonder problemen muziek-, video- en fotobestanden op, krijg gratis toegang tot PLAYSTATION®Network en nog veel meer.
De PLAYSTATION®3 van 40 GB zit boordevol met de functies die je van een PS3™-systeem mag verwachten en maakt high definition-entertainment voor iedereen toegankelijk.
Ik vraag me wel af of ze uberhaupt nog met HD DVD films komen er waren toch een paar filmuitgevers die enkel op HD DVD (en normale DVD) uitbrengen?
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
[ Voor 13% gewijzigd door ThePupD op 25-02-2008 22:16 ]
Maar gewoon los te bestellen dus www.ezydvd.com.au
Zullen we de ad hominem's erbuiten laten?
Stel je nou eens voor dat je met elk 'HT component' voor de basale functies met een gamepad en een on-screen-menu moest gaan zitten prutsen. Zie je dat al enigzins voor je?de PS3 is een perfect Bluray speler. En inderdaad een remote KAN voor sommige mensen handig zijn, maar ik mis 'm zelf dermate weinig dat ik die paar tientjes er niet aan uit ga geven. Het onscreen menu werkt gewoon perfect.
Voordelen van een standalone t.o.v. een PS3 zijn al vaker genoemd.Ik gebruik zelf de PS3 bijna alleen als HT component. En als een standalone Bluray speler beter was geweest had ik die echt wel gekocht.
Het grootste voordeel van de PS3 als BR-player (firmware upgradable naar BR2.0) vindt ik echter niet zozeer een geweldig voordeel van de PS3 als wel een onacceptabel nadeel van alle andere BluRay spelers... en dat alles ten gevolge van een gerushte, incomplete en dus feitelijk waardeloze BluRay "standaard". Een typisch geval van 'in het land der blinden is 1 oog koning'.
Bijna elke cheapo 30 Euro Blokker DVD speler kan tegenwoordig DiVX, Xvid en MP3 spelen hoor.Maar nee, de PS3 is een perfecte speler, met nog veel meer mogelijkheden zoals Divx, gedownloade films etc afspelen.
Daar heb je toch echt geen 399 Euro kostende PS3 voor nodig.
De PS3 is allesbehalve een volwaardig mediacenter. Een volwaardig mediacenter speelt alle gewenste formaten (waaronder ook X264 en MKV) probleemloos af, heeft veel meer schijfruimte, en is in staat tot branden van DVD's en opnemen van beeldmateriaal.Dus het is zeker niet alleen een spelcomputer maar ook een volwaardig mediacenter.
Als me voor media- (en overige) functionaliteit gevraagd werd te kiezen tussen een echt mediacenter en een PS3 "mediacenter" dan zou m'n response zijn: 'Is dit een retorische vraag?'
Het is nog veel grotere onzin dat mensen een nieuwe - voor zover mij bekend nog niet bestaande - universele afstandsbediening moeten gaan kopen om Sony's gebruik van in HT remote's ongebruikelijke, overbodige en batterijvretende technieken als Bluetooth bij te benen.ymmv schreef op maandag 25 februari 2008 @ 17:39:
Een prima trend. Infrarood is jaren 80-techniek. Het is onzin dat we nog steeds met een afstandsbediening moeten mikken op de TV of versterker om de boel te bedienen.
Het allerminste wat je kunt doen is backwards compatibility garanderen d.m.v. een basale IR poort... maar nee, Blutooth remotes zijn lekker proprietair en leveren extra veel geld op omdat vrijwel niemand anders ze maakt. Consument kan weer's barsten, zelfs met 'n Sony universal remote. Maar gelukkig voor Sony dat er nog willige consumenten zijn die dergelijks om de een of andere reden als 'vooruitstrevend' aanduiden.
Samsung's presteren op precies hetzelfde (en regelmatig hoger) niveau als de Sony's, en zijn prijstechnisch vaak nog een stuk aantrekkelijker ook. En dat de gemiddelde plasma ze zou overtreffen als er goede input geleverd wordt (ergo progressief materiaal over VGA, Component of HDMI)... tsja, laten we het maar een kwestie van smaak noemen.jalumsx schreef op maandag 25 februari 2008 @ 20:04:
Integendeel: als je je in je hoofd haalt om een LCD te kopen kom je automatisch uit bij Sony, tot nu toe de enige LCD-tv's die ik gezien heb die(alhoewel het nog lang plasma niet evenaart) een heel redelijke beeldkwaliteit bieden.
Het gekke is dat verreweg de meeste mensen het toch gewoon 'in hun hoofd halen' om LCD te kopen ipv plasma, ondanks dat LCD schermen vaak een stuk duurder zijn dan even grote Plasma's. Je kunt 37 en 40" Plasma's kopen voor de prijs van een redelijke 32" LCD. Een wereld vol gestoorde idioten natuurlijk?
Thanks 4 tip..! Net ook ff lekker inkopen gedaan en een stuk of 10 titels gehaald. 4 a 5 HD DVD titels incl. verzending voor de prijs van 1 BluRay bij de MM... Heroes S1 (7 HD-DVD) voor nog geen 30 Euro incl. verzendenAnkh schreef op maandag 25 februari 2008 @ 22:28:
Via het internet besteld, ze worden pas midden maart binnen verwacht.
Maar gewoon los te bestellen dus www.ezydvd.com.au
Altijd leuk shoppen op deze manier
Full Specz
Jij lijkt me een typisch voorbeeld van iemand die zo anti-Sony is dat dat bedrijf in jouw ogen helemaal niets goed kan doen, en zelfs zover gaat dat mensen die wél vinden dat ze goede producten hebben niet helemaal goed bij hun hoofd zijn. Of je dat nou echt meent of niet, het is een mening die we wel kunnen missen denk ik.
De PS3 is niet foutloos maar is voor wat je ervoor krijgt een prima apparaat. Hij speelt veel bestanden, kan functioneren als mediacenter, speelt voortreffelijk BRs, is een prima upscaler van DVDs en to top it all kan je er ook nog eens next-gen op gamen.
Je opmerkingen over LCD en plasma vind ik ook wat overtrokken. In dit domein zijn er ook veel fanboys die de ene techniek afzeiken boven de andere, terwijl hier net zo goed geldt dat beide technieken hun voor- en nadelen hebben.
Ik heb ook even naar die aanbieding gekeken, maar ze waren allemaal ongeveer 10 AUD of meer, hebben jullie dat ook betaald?
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Jammer dat die Heroes box geen NL ondertiteling heeft ... toch wel erg gaaf die serie, twijfel twijfel
Dat hoeft helemaal niet, er zijn voor helemaal niet te veel geld diverse oplossingen mogelijk voor jouw "probleem".Cheetah schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 04:59:
[...]
Stel je nou eens voor dat je met elk 'HT component' voor de basale functies met een gamepad en een on-screen-menu moest gaan zitten prutsen. Zie je dat al enigzins voor je?
Geef ze maar eens dan die voordelen, want veel verder dan wat cosmetische zaken kom je niet.[...]
Voordelen van een standalone t.o.v. een PS3 zijn al vaker genoemd.
Het grootste voordeel van de PS3 als BR-player (firmware upgradable naar BR2.0) vindt ik echter niet zozeer een geweldig voordeel van de PS3 als wel een onacceptabel nadeel van alle andere BluRay spelers... en dat alles ten gevolge van een gerushte, incomplete en dus feitelijk waardeloze BluRay "standaard". Een typisch geval van 'in het land der blinden is 1 oog koning'.
Een mediacenter heeft helemaal geen schijfruimte meer nodig; ik zou er niet aan moeten denken films altijd eerst op de harde schijf van eender welk media-apparaat te moeten zetten voor ik er iets mee kon. Waarom moet een mediacenter DVD's kunnen branden, daar is een gewone PC toch veel handiger voor? Overigens, x264 speelt probleemloos op een PS3; slechts de container MKV werkt niet, en zal vermoedelijk ook wel niet gaan werken. Is ook geen issue meer, er zijn inmiddels legio tooltjes om MKV te converteren naar een serieus media-formaat.[...]
Bijna elke cheapo 30 Euro Blokker DVD speler kan tegenwoordig DiVX, Xvid en MP3 spelen hoor.
Daar heb je toch echt geen 399 Euro kostende PS3 voor nodig.
[...]
De PS3 is allesbehalve een volwaardig mediacenter. Een volwaardig mediacenter speelt alle gewenste formaten (waaronder ook X264 en MKV) probleemloos af, heeft veel meer schijfruimte, en is in staat tot branden van DVD's en opnemen van beeldmateriaal.
Als me voor media- (en overige) functionaliteit gevraagd werd te kiezen tussen een echt mediacenter en een PS3 "mediacenter" dan zou m'n response zijn: 'Is dit een retorische vraag?'
Bluetooth is een ideale techniek voor afstandsbedieningen; dus die universele apparaten zullen er vast wel komen ook. Dat Sony-gebash zonder fatsoenlijke argumenten begint behoorlijk vermoeiend te worden.[...]
Het is nog veel grotere onzin dat mensen een nieuwe - voor zover mij bekend nog niet bestaande - universele afstandsbediening moeten gaan kopen om Sony's gebruik van in HT remote's ongebruikelijke, overbodige en batterijvretende technieken als Bluetooth bij te benen.
Het allerminste wat je kunt doen is backwards compatibility garanderen d.m.v. een basale IR poort... maar nee, Blutooth remotes zijn lekker proprietair en leveren extra veel geld op omdat vrijwel niemand anders ze maakt. Consument kan weer's barsten, zelfs met 'n Sony universal remote. Maar gelukkig voor Sony dat er nog willige consumenten zijn die dergelijks om de een of andere reden als 'vooruitstrevend' aanduiden.
Over de prijs heb je gelijk, over de kwaliteit absoluut niet. Samsung LCD's zijn hopeloos; ik heb pas een nieuwe TV gekocht (geen LCD) en de Samsungs waren de eersten die bij rechtstreekse vergelijkingen afvielen, volledig conform verwachting overigens.[...]
Samsung's presteren op precies hetzelfde (en regelmatig hoger) niveau als de Sony's, en zijn prijstechnisch vaak nog een stuk aantrekkelijker ook.
Geen smaak; aantoonbaar feit. Kleurweergave, kijkhoek, contrast, zwartweergave, allemaal zaken die minstens zo belangrijk zijn als resolutie zijn bij plasma's aantoonbaar beter dan bij LCD's.En dat de gemiddelde plasma ze zou overtreffen als er goede input geleverd wordt (ergo progressief materiaal over VGA, Component of HDMI)... tsja, laten we het maar een kwestie van smaak noemen.
LCD schermen duurder? Wil je wel even appels met peren vergelijken(dus niet FullHD LCD's met HD-Ready plasma's)? Nog even los van het feit dat die dure FullHD LCD's mensen een toekomstzeker gevoel geeft maar intussen zijn ze ongemerkt in beeldkwaliteit achteruit gegaan als ze daarvoor een goede CRT TV hadden...Het gekke is dat verreweg de meeste mensen het toch gewoon 'in hun hoofd halen' om LCD te kopen ipv plasma, ondanks dat LCD schermen vaak een stuk duurder zijn dan even grote Plasma's. Je kunt 37 en 40" Plasma's kopen voor de prijs van een redelijke 32" LCD. Een wereld vol gestoorde idioten natuurlijk?
Als je het wel had over HD-Ready LCD's; je wilt me toch niet serieus beweren dat je denkt dat je voor de prijs van een 37" plasma (om en nabij de 900 euro) ook maar een beetje een fatsoenlijke LCD-TV kunt kopen?
Hier is maar één verklaring voor: marketing; veel mensen geloven heilig dat ze FullHD nodig hebben om ook in de toekomst een mooi beeld op hun TV te kunnen zien; iets wat de commercie graag uitbuit.
De Heroes HD DVD box is verdwenen zag ik net, en op DVDcrave nog de volle prijs jammer
[ Voor 7% gewijzigd door Speedy op 26-02-2008 08:47 ]
Hmmmm erg balen van Heroes ;\ Dan had ik zeker een bestelling geplaatst, zit nu nog te twijfelen.[TAG]Speedy schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 08:38:
Weet iemand hoe dat werkt op ezydvd als je meerdere orders aanmaakt? Wil graag onder die 25 euro tax free blijven, maar toch als totaal wat meer aan DVD's, pikken ze dat als je dit verdeelt?
De Heroes HD DVD box is verdwenen zag ik net, en op DVDcrave nog de volle prijs jammer
Misschien tot 25euro in je mandje, afrekenen, en weer opnieuw?
Zijn er trouwens nog meer HDDVD's daar? Ik zie namelijk alleen die aanbieding 'beat the bomb' en dat is allemaal pre-order. *edit* nevermind, gevonden
Als mediacenter had je beter de Popcornhour A-100 (Networked Media Tank) kunnen kopen voor 175 dollar. Die kan:FaceDown schreef op maandag 25 februari 2008 @ 16:36:
[...]
Muziek, gedownloade HD films afspelen? Meer heb ik persoonlijk niet nodig in een mediacenter.
* Video containers:
o MPEG1/2/4 Elementary (M1V, M2V, M4V)
o MPEG1/2 PS (M2P, MPG)
o MPEG2 Transport Stream (TS, TP, TRP, M2T, M2TS, MTS)
o VOB
o AVI, ASF, WMV
o Matroska (MKV)
o MOV (H.264), MP4, RMP4
* Video codecs:
o XVID SD/HD
o MPEG-1
o MPEG-2
+ MP@HL
o MPEG-4.2
+ ASP@L5, 720p, 1-point GMC
o WMV9
+ MP@HL
o H.264
+ BP@L3
+ MP@L4.0
+ HP@L4.0
+ HP@L4.1
o VC-1
+ MP@HL
+ AP@L3
* Audio containers:
o AAC, M4A
o MPEG audio (MP1, MP2, MP3, MPA)
o WAV
o WMA
* Audio codecs:
o WMA, WMA Pro
o AAC
o MP1, MP2, MP3
o LPCM
* Audio pass through : DTS, AC3
* Photo formats : JPEG, BMP, PNG, GIF
* Other formats: ISO, IFO
* Subtitle formats : SRT, SMI, SUB, SSA
zo zie je maar dat de PS3 toch best beperkt is wat dat betreft (bijv niet eens subtitles)...
Ja idd, zag het ook net. Ik zie er trouwens toch maar vanaf gezien de aktie nog maar een paar uur duurt en ik mn CC niet bij de hand heb. Dacht dat ie dat nog wel zou weten als ik inlogde maar helaas. Komen vast nog wel wat meer van die akties, bovendien duurt 28maart toch nog wel ff :][TAG]Speedy schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 08:55:
Let op de verzendkosten, volgens mij kan je beter "x" aantal orders van 2 doen als ik het zo bekijk (3 stuks is wel prijzig). ff rekenen of het met die verzendkosten nog wel interessant genoeg is.
En dat werkt zelfs op tweakers nog perfect, want meestal kunnen tweakers het niet nalaten om de term 'Full HD' in 1 zin te noemen met hun LCD.jalumsx schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 08:37:
[...]
LCD schermen duurder? Wil je wel even appels met peren vergelijken(dus niet FullHD LCD's met HD-Ready plasma's)? Nog even los van het feit dat die dure FullHD LCD's mensen een toekomstzeker gevoel geeft maar intussen zijn ze ongemerkt in beeldkwaliteit achteruit gegaan als ze daarvoor een goede CRT TV hadden...
Als je het wel had over HD-Ready LCD's; je wilt me toch niet serieus beweren dat je denkt dat je voor de prijs van een 37" plasma (om en nabij de 900 euro) ook maar een beetje een fatsoenlijke LCD-TV kunt kopen?
Hier is maar één verklaring voor: marketing; veel mensen geloven heilig dat ze FullHD nodig hebben om ook in de toekomst een mooi beeld op hun TV te kunnen zien; iets wat de commercie graag uitbuit.
Zou wat zijn als ik steeds als ik het over mijn 30D heb erbij moet vermelden dat het ding 8,2 megapixels heeft.
Groetjes, FaceDown.
Dat klopt ook wel, er is ook niemand die zegt dat je perse een PS3 moet kopen als je een mediacenter wil. Wat er gezegd wordt is dat de PS3 relatief niet duur is; de meeste standalone Bluray spelers zijn duurder en nog veel beperkter qua functionaliteit. Voor een standalone Bluray speler is een PS3 gewoon een uitstekend alternatief. Zeker in combinatie met de originele Bluetooth afstandsbediening voelt het absoluut niet aan als een surrogaat voor een HT component, integendeel. Bluray's afspelen gaat perfect, net als het upscalen van DVD's waar de PS3 gewoon erg goed in is. Daarnaast kun je het gros van het minder legale aanbod van het Internet er ook gewoon zonder veel problemen mee afspelen. In ieder geval dusdanig dat het voor mij reden was om mijn lawaaïge en grote HTPC uit mijn kast met HT apparatuur te verwijderen.Royz schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 08:59:
[...]
Als mediacenter had je beter de Popcornhour A-100 (Networked Media Tank) kunnen kopen voor 175 dollar. Die kan:
[...]
zo zie je maar dat de PS3 toch best beperkt is wat dat betreft (bijv niet eens subtitles)...
Los daarvan valt te verwachten dat een aantal van de huidige tekortkomingen nog wel door toekomstige firmware updates opgelost kunnen en zullen worden. (ondersteuning van subtitles lijkt mij echt een feature die nog wel toegevoegd zal worden, over MKV support heb ik enige twijfels)
Heb 3 orders van 2 films geplaatst, alles onder de 25 euro ... zie wel wat er aan komt begin aprilnoks schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 09:05:
[...]
Ja idd, zag het ook net. Ik zie er trouwens toch maar vanaf gezien de aktie nog maar een paar uur duurt en ik mn CC niet bij de hand heb. Dacht dat ie dat nog wel zou weten als ik inlogde maar helaas. Komen vast nog wel wat meer van die akties, bovendien duurt 28maart toch nog wel ff :]
Wordt er zo hebberig van, maar moet ook nog op vakantie
Ik heb niet per-se iets tegen Sony, maar de mensen in dit topic die Sony producten en keuzes kritiekloos proberen te voeren als the best thing since sliced bread (ergo: zover gaan te ventileren dat iedereen die er niet voor kiest niet helemaal goed bij z'n hoofd is) beginnen op mijn zenuwen te werken.Dr. Strangelove schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 07:17:
Jij lijkt me een typisch voorbeeld van iemand die zo anti-Sony is dat dat bedrijf in jouw ogen helemaal niets goed kan doen, en zelfs zover gaat dat mensen die wél vinden dat ze goede producten hebben niet helemaal goed bij hun hoofd zijn. Of je dat nou echt meent of niet, het is een mening die we wel kunnen missen denk ik.
PS3 is voornamelijk primair een gameconsole met secundair andere functies.De PS3 is niet foutloos maar is voor wat je ervoor krijgt een prima apparaat. Hij speelt veel bestanden, kan functioneren als mediacenter, speelt voortreffelijk BRs, is een prima upscaler van DVDs en to top it all kan je er ook nog eens next-gen op gamen.
Een aantal van die functies brengt hij er aardig af, met beperkingen. Is dat voldoende voor je, dan is dit uitstekend. Voor mij is het niet voldoende. Punt van mij en anderen hier is dat als je de PS3 exclusief wilt inzetten als BluRay spelend mediacenter, je beter af bent met een HTPC + BluRay drive: Veel meer mogelijkheden en vrijheden, veel minder beperkingen.
Helemaal eens... maar wellicht moet je de postgeschiedenis eens doornemen om na te kijken wie er nou wat aan het afzeiken is. Ik zeik Plasma helemaal niet af, maar er zijn hier figuren die wederom beweren dat hun allergoedkoopste 1024x720 Plasma scherm dat ze konden vinden elk LCD scherm met de grond gelijk maakt en the best thing since sliced bread zijn, tezamen met hun Sony PS3's, en dat iedereen die daar niet voor kiest wel een idioot moet zijn... staat er bijna letterlijkJe opmerkingen over LCD en plasma vind ik ook wat overtrokken. In dit domein zijn er ook veel fanboys die de ene techniek afzeiken boven de andere, terwijl hier net zo goed geldt dat beide technieken hun voor- en nadelen hebben.
Van alle prijzen gaat nog 10% GST afIk heb ook even naar die aanbieding gekeken, maar ze waren allemaal ongeveer 10 AUD of meer, hebben jullie dat ook betaald?
Ik zie dat een aantal titels al weg zijn. Er waren er een aardig aantal van 4.50, 7 en 9 AUD.
Er zijn hier anders mensen die beweren dat die diverse oplossingen onnodig zijn. Lees ff terugjalumsx schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 08:37:
Dat hoeft helemaal niet, er zijn voor helemaal niet te veel geld diverse oplossingen mogelijk voor jouw "probleem".
Pas tig keer genoemd, maar:Geef ze maar eens dan die voordelen, want veel verder dan wat cosmetische zaken kom je niet.
* Form factor
* Geluidsproductie, m.n. in een AV meubel met andere apparatuur
* Plaatsing
* LCD display
* IR bediening: compatible met systeemremotes (versus PS3 Bluetooth: incompatible)
* Remote meegeleverd (versus proprietaire los te kopen PS3 remote voor volledige bediening)
etc
Ik ga absoluut niet beweren dat de PS3 slecht is. Maar hij is i.m.h.o. ook allesbehalve ideaal. Het enige voordeel dat ik zie t.o.v. een standalone is de firmware upgradebility... maar zoals ik al schreef zie ik dat niet bepaald als voordeel van de PS3, maar als nadeel van de overige BluRay meuk, ten gevolge van een incomplete gerushte BluRay standaard.
Dan ben je veel goedkoper af met een eenvoudige mediacenter-extender.Een mediacenter heeft helemaal geen schijfruimte meer nodig; ik zou er niet aan moeten denken films altijd eerst op de harde schijf van eender welk media-apparaat te moeten zetten voor ik er iets mee kon. Waarom moet een mediacenter DVD's kunnen branden, daar is een gewone PC toch veel handiger voor? Overigens, x264 speelt probleemloos op een PS3; slechts de container MKV werkt niet, en zal vermoedelijk ook wel niet gaan werken. Is ook geen issue meer, er zijn inmiddels legio tooltjes om MKV te converteren naar een serieus media-formaat.
1. Ik heb geen zin om mijn uitstekende en prijzige Harmony universele remote te vervangen omdat Sony proprietair spul wenst te introduceren zonder voor backwards compatibility te zorgen... en vrm zullen de eerste periode alleen universal Bluetooth remotes van - juist - Sony verschijnen.Bluetooth is een ideale techniek voor afstandsbedieningen; dus die universele apparaten zullen er vast wel komen ook.
2. Naast IR is RF een wireless control standaard, welke ook wordt ondersteund door wat duurdere universele remotes. Als Sony er een fundamenteel probleem mee heeft dat hun klanten met hun remote moeten wijzen richting de TV of PS3 waar ze toch al voor zitten dan had dit uitstekend voldaan. Uyteraard kiest Sony daar echter niet voor, maar voor Bluetooth. Proprietair is namelijk winstgevender.
3. Bluetooth vreet veel meer stroom, en dus batterijen, dan IR en RF.
Dat Sony opgehemel zonder fatsoenlijke argumenten in nog sterkere mate, m.n. als de fatsoenlijke tegenargumenten keer op keer straal genegeerd worden en de pro argumentatie als een kapotte plaat herhaald blijft wordenDat Sony-gebash zonder fatsoenlijke argumenten begint behoorlijk vermoeiend te worden.
Ik heb trouwens geen zin om onze discussie betr. LCD / Plasma over te gaan doen, noch om in te gaan op waarom jij Sony LCD's de allerubergeweldigste LCD's vindt of Samsungs waardeloos vindt terwijl ze in de hele rest van de wereld uitstekende reviews ontvangen en in hun klasse vaak als referentie worden gehanteerd.
Jij jouw mening en ik de mijne.
Full Specz
Dude, noem eens een alternatief dan? Of iets met gelijkwaardige mogelijkheden wat wel beter aan je eisen voldoet? Volgens mij bestaat dan niet. De PS3 heeft een hele mooie balans tussen Gameconsole en multi-media apparaat, met HD-afspeelmogelijkheden (en in de toekomst PVR-functionaliteit via PlayTV). En natuurlijk moet je daarvoor op sommige dingen concessies doen.Cheetah schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 10:27:
[...]
Pas tig keer genoemd, maar:
* Form factor
* Geluidsproductie, m.n. in een AV meubel met andere apparatuur
* Plaatsing
* LCD display
* IR bediening: compatible met systeemremotes (versus PS3 Bluetooth: incompatible)
* Remote meegeleverd (versus proprietaire los te kopen PS3 remote voor volledige bediening)
etc
Een HTPC voldoet standaard niet aan punt 1, 2, 3, 4, 5 en 6. Waarbij evt een LCD-display en IR-bediening ook te regelen is. Een loss DVD-recoder of PVR doet geen HD-materiaal en wil ook nog wel eens geluid maken.
Wat is je punt nu precies? Behalve dat je over kritisch bent tegenover de PS3, terwijl het voor het geld een compleet apparaat is dat op een paar kleine kritiekpunten prima functioneert en in de toekomst alleen maar beter gaat worden met nieuwe firmwares.
(BTW kun je geen HD-divx afspelen op je blokker speler)
Meteen de laatste reactie van mijn kant mbt dit onderwerp. Laten we het topic liever gebruiken voor interessante aanbiedingen voor de HD-DVD-ers zolang het nog bestaat. En ander blu-ray gerelateerde discussies.
P.S. Koop een USB-IR ontvanger en je kunt je harmony gebruiken op de PS3.
P.P.S. Dus je vindt het formaat van de PS3 te groot? Maar je plaatst zelf dan 3 losse apparaten om dezelfde functionaliteit te krijgen?
[ Voor 6% gewijzigd door Shiver23 op 26-02-2008 11:40 ]
Dat is toch geen alternatief? Een HTPC die BR capable is kost een veelvoud van die PS3. Voor veel mensen is de PS3 meer dan zat, voor de veeleisende crowd heb je HTPCs van dat kaliber. Die twee concurreren ook helemaal niet met elkaar m.i.Punt van mij en anderen hier is dat als je de PS3 exclusief wilt inzetten als BluRay spelend mediacenter, je beter af bent met een HTPC + BluRay drive: Veel meer mogelijkheden en vrijheden, veel minder beperkingen.
Er zijn op dit moment gewoon pagina's vol geschreven over dit onderwerp, lijkt me wel genoeg zo, toch?
Potten...Cheetah schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 10:27:
Helemaal eens... maar wellicht moet je de postgeschiedenis eens doornemen om na te kijken wie er nou wat aan het afzeiken is. Ik zeik Plasma helemaal niet af, maar er zijn hier figuren die wederom beweren dat hun allergoedkoopste 1024x720 Plasma scherm dat ze konden vinden elk LCD scherm met de grond gelijk maakt en the best thing since sliced bread zijn, tezamen met hun Sony PS3's, en dat iedereen die daar niet voor kiest wel een idioot moet zijn... staat er bijna letterlijk
en ketels...Cheetah schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 10:27:
Dat Sony opgehemel zonder fatsoenlijke argumenten in nog sterkere mate, m.n. als de fatsoenlijke tegenargumenten keer op keer straal genegeerd worden en de pro argumentatie als een kapotte plaat herhaald blijft worden
Correctie: elke plasma (en elke CRT ook, trouwens) maakt de grond gelijk met elke LCD als het gaat om zwartweergave, contrast, kleurweergave en kijkhoek, en voor een goede beeldkwaliteit zijn al die factoren net zo belangrijk zo niet belangrijker als de fysieke weergegeven resolutie, mits goed HD bronmateriaal. Lees de postgeschiedenis nog maar eens goed door.
[ Voor 16% gewijzigd door Luke_msx op 26-02-2008 12:07 ]
Bepaald niet inderdaad: het is nou niet alsof je nooit moeite hoeft doen om een obscuur filmpje afgespeeld te krijgen op een HTPC, integendeel zelfs.Dr. Strangelove schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 11:58:
[...]
Dat is toch geen alternatief? Een HTPC die BR capable is kost een veelvoud van die PS3. Voor veel mensen is de PS3 meer dan zat, voor de veeleisende crowd heb je HTPCs van dat kaliber. Die twee concurreren ook helemaal niet met elkaar m.i.
Dat komt nogal ongeloofwaardig van iemand die constant alles waar sony op staat af aan het zeiken is, omdat er 'sony' op staat.Cheetah schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 10:27:
[...]
Ik heb niet per-se iets tegen Sony, maar de mensen in dit topic die Sony producten en keuzes kritiekloos proberen te voeren als the best thing since sliced bread (ergo: zover gaan te ventileren dat iedereen die er niet voor kiest niet helemaal goed bij z'n hoofd is) beginnen op mijn zenuwen te werken.
Je kan het maar niet laten om te benadrukken dat de PS3 VOORAL een gameconsole is, en DAARNAAST (op de 2e plaats op zeer zeer zeer grote afstand) een Bluray speler. Nee kerel, dat slaat gewoon nergens op, want het is een perfecte cd speler en Bluray speler zonder beperkingen. Jij kan dan doen alsof jij superhoge eisen stelt, maar je hebt zelf een inferieur LCD scherm (geen enkele HT fanaat koop LCD) en je koop een speler van een dood formaat, omdat het zo lekker goedkoop is. Wie hou je nou eigenlijk voor de gek? Volgens mij alleen jezelf.[...]
PS3 is voornamelijk primair een gameconsole met secundair andere functies.
Een aantal van die functies brengt hij er aardig af, met beperkingen. Is dat voldoende voor je, dan is dit uitstekend. Voor mij is het niet voldoende. Punt van mij en anderen hier is dat als je de PS3 exclusief wilt inzetten als BluRay spelend mediacenter, je beter af bent met een HTPC + BluRay drive: Veel meer mogelijkheden en vrijheden, veel minder beperkingen.
Ik heb zelf een 1024x1080 plasma. Mijn vader heeft een 1024x720 van Panasonic, inderdaad een van de goedekopere en die maakt qua beeldwaliteit ELKE LCD met de grond gelijk inderdaad. Ook al is de resolutie 'maar' 1024x768. Er zijn andere belangrijkere factoren die beeldkwaliteit mede bepalen en die zijn bij plasma allemaal beter.[...]
Helemaal eens... maar wellicht moet je de postgeschiedenis eens doornemen om na te kijken wie er nou wat aan het afzeiken is. Ik zeik Plasma helemaal niet af, maar er zijn hier figuren die wederom beweren dat hun allergoedkoopste 1024x720 Plasma scherm dat ze konden vinden elk LCD scherm met de grond gelijk maakt en the best thing since sliced bread zijn, tezamen met hun Sony PS3's, en dat iedereen die daar niet voor kiest wel een idioot moet zijn... staat er bijna letterlijk
Groetjes, FaceDown.
Ik heb een aardige HT met een (LCD) beamer, maar voor de huiskamer komt daar zeker een LCD bij i.p.v. een plasma, omdat IK LCDs doorgaans mooier vind dan plasma's.je hebt zelf een inferieur LCD scherm (geen enkele HT fanaat koop LCD)
Je beschuldigt Cheetah van generaliseren wat betreft de PS3 en zelf maak je dezelfde fout met LCD vs plasma. Pot en ketel, kerel
Prima reden toch als je het geld hebt? Ik heb dat ook gedaan, mijn collectie HD-DVDs is inmiddels groter dan mijn BR collectie. Dat is tijdelijk, maar je kan niet ontkennen dat 90 euro voor tien films plus een gratis speler een goede deal is, of je het nou over HD-DVD, BR, DVD, VHS of Betamax hebtje koop een speler van een dood formaat, omdat het zo lekker goedkoop is.
Maar ik heb jou nog niet zien beweren dat het verschil tussen geupscalede DVD's en echt HD zo klein is dat het de moeite niet waard is. Dat doet Cheetah wel; en mijns inziens kan dat alleen het gevolg zijn van een inferieure televisie; op een goede TV(LCD of plasma) zie je een groot verschil. Hij concludeert dat HD niet de moeite waard is maar baseert die conclusie enkel op het verschil wat hij kan zien op diverse Samsung LCD televisies. En dat verbaast me dan weer niet, mijn ervaringen met Samsung LCD's doen het mij niet onmogelijk achten dat op die schermen het verschil tussen SD en HD niet overtuigend is. Waar Cheetah dan de fout in gaat is dat hij daarop de conclusie baseert dat HD de moeite niet waard is, verklaart mensen die wel geld willen uitgeven aan HD zelfs zo ongeveer voor gek. Terwijl de werkelijke conclusie dan zou moeten zijn dat Samsung LCD tv's blijkbaar niet zulke beste HDTV's zijn.Dr. Strangelove schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 12:54:
[...]
Ik heb een aardige HT met een (LCD) beamer, maar voor de huiskamer komt daar zeker een LCD bij i.p.v. een plasma, omdat IK LCDs doorgaans mooier vind dan plasma's.
Overigens schijnt Philips zeer op de goede weg te zijn met hun LCD tv's om de kwaliteit van plasma's te evenaren, hoor ik van diverse kanten. Ik ben benieuwd; vooralsnog heeft geen enkele LCD tv mij dusdanig kunnen overtuigen dat ik hem zou prefereren boven een plasma.
Ben eens aan het rekenen geslagen en kan voor ~500 Euro een heel aardige BluRay capable HTPC in elkaar zetten. Een PC BluRay drive kost 129 Euro, en voor 370 kun je daar echt wel wat leuks omheen bouwen dat een PS3 qua mediacenter functionaliteit, compatibiliteit en uitbreidbaarheid behoorlijk in de hoek zetDr. Strangelove schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 11:58:
Dat is toch geen alternatief? Een HTPC die BR capable is kost een veelvoud van die PS3. Voor veel mensen is de PS3 meer dan zat, voor de veeleisende crowd heb je HTPCs van dat kaliber. Die twee concurreren ook helemaal niet met elkaar m.i.
Wat een onzin. Een PS3, BluRay, Sony LCD's en Bluetooth afstandsbedieningen niet zo ubermegafantastisch vinden als hier wordt afgespiegeld is wel ff wat anders dan Sony afzeiken.FaceDown schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 12:37:
Dat komt nogal ongeloofwaardig van iemand die constant alles waar sony op staat af aan het zeiken is, omdat er 'sony' op staat.
Voor jou wel ja, dat hadden we al begrepen. Voor jou ook een perfect mediacenter, dat niet te vergeten, en voor jou zijn afstandsbedieningen ook een volslagen overbodig iets. Gamecontrollers in combinatie met osd's voldoen voor jou uitstekend voor de aansturing van HT apparatuur... zolang er maar Sony PlayStation3 op staat toch?[...] PS3 [...] is een perfecte cd speler en Bluray speler
Sjuust. De grote reset-knop. Waar hadden we 't nou net over?zonder beperkingen
Daarom houdt ik niet van gesprekken met f*nb*ys... argumentatie -> tegenargumentatie -> reset terug naar default argumentatie zonder op tegenargumentatie in te gaan. Voorspelbaar patroon.
Samsung topmodel. Eisa TV van het jaar 2006. Raving reviews op het web en in tijdschriften.je hebt zelf een inferieur LCD scherm
Volslagen inferieur... iedereen die 'm goed vind is blind of gek, jij ziet immers het ei van columbus.
Prima joh. Ik vind plasma's inderdaad ook best mooi beeld geven hoor
Tuurlijk niet joh. In jouw visie van een HT fanaat niet nee(geen enkele HT fanaat koop LCD)
Ik zal niet beginnen over wat ik hier aan HT apparatuur heb staan. Is zou flauw. Ben blij dat je happy bent met je PS3 en je plasma, en dat je die combi ziet als de summum basis-eis aan iedere 'HT fanaat'.
Maar thanks voor het bevestigen van mijn eerdere post
Full Specz
Beetje offtopic maargoed. Ik heb gehoord dat er bij Philips een 32" full HD LCD aan zit te komen met een contrastratio van 15.000:1. Dat zou dus een beter contrast moeten zijn dan de gemiddelde Plasma die 10.000: 1 heeft. Lijkt mij onmogelijk, maar we zullen zien. Verder weet ik niet of 32" full HD nou een echte must is als je er ook nog eens 3 meter vanaf zit. Ik prefereer ook Plasma vanwege de kleuren en eigenlijk gewoon het algehele plaatje.jalumsx schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 13:19:
[...]
Overigens schijnt Philips zeer op de goede weg te zijn met hun LCD tv's om de kwaliteit van plasma's te evenaren, hoor ik van diverse kanten. Ik ben benieuwd; vooralsnog heeft geen enkele LCD tv mij dusdanig kunnen overtuigen dat ik hem zou prefereren boven een plasma.
Ik hoop dat binnenkort de eerste aankondigingen komen van Uni en Para mbt releases op Blu. Heb wel zin om mijn blauwe collectie wat uit te breiden. Hoewel er nog genoeg films zijn die ik wil hebben, hebben Uni en Para een paar musthaves die dus even voorrang krijgen...
Zit daar een IR-afstandsbediening bij? Is die stil? En hoe zit het met de form-factor? enz. enz.Cheetah schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 13:41:
[...]
Ben eens aan het rekenen geslagen en kan voor ~500 Euro een heel aardige BluRay capable HTPC in elkaar zetten. Een PC BluRay drive kost 129 Euro, en voor 370 kun je daar echt wel wat leuks omheen bouwen dat een PS3 qua mediacenter functionaliteit, compatibiliteit en uitbreidbaarheid behoorlijk in de hoek zet
Sony heeft nieuwe BR-spelers aangekondigd: de BDP-S350 en BDP-S550.
Both feature BD-Live (and thus Ethernet) and USB (for external) storage, while the S550 has PiP (BonusView) and 1GB of onboard storage. As for the rest of the specs, well, expect TrueHD, Dolby Digital Plus, dts-HD (and dts-HD Master in the S550), AVCHD and xvYCC color support, and, of course 1080 60/24p. The S350 will hit for $400 this summer, while the S550 will run you $500 this fall.

[ Voor 9% gewijzigd door Shiver23 op 26-02-2008 13:49 ]
Reken dat eens voor dan, want je hebt volgens mij al een aardige proc nodig om BR af te kunnen spelen.Ben eens aan het rekenen geslagen en kan voor ~500 Euro een heel aardige BluRay capable HTPC in elkaar zetten. Een PC BluRay drive kost 129 Euro, en voor 370 kun je daar echt wel wat leuks omheen bouwen dat een PS3 qua mediacenter functionaliteit, compatibiliteit en uitbreidbaarheid behoorlijk in de hoek zet
Doe nog maar een misquote erbij om het allemaal compleet te maken.jalumsx schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 13:19:
Maar ik heb jou nog niet zien beweren dat het verschil tussen geupscalede DVD's en echt HD zo klein is dat het de moeite niet waard is. Dat doet Cheetah wel
[...] verklaart mensen die wel geld willen uitgeven aan HD zelfs zo ongeveer voor gek [...]
Als ik HD niet de moeite waard vond, zou ik dan nu een HD-DVD speler hebben gekocht en in korte tijd een stuk of 20 HD-DVD's hebben besteld?
Ik heb gesteld dat HD de 450+ Euro voor een BluRay speler en de 30 Euro per disc niet waard is, omdat geupscalde DVD's er ook uitstekend uit zien voor een fractie van het geld, en goede DVD's in een goede upscaler vanaf standaard kijkafstand (3-4m) niet dramatisch veel onderdoen voor de gemiddelde HD film. HD wordt pas de moeite waard als het prijsverschil met standaard DVD klein is.
Maar dat mocht Cheetah niet zeggen, want het verschil was volgens jalumsx echt uber dramatisch verschrikkelijk groot en zelfs keihard gedownscaled naar 576i op een low res SD CRT televisie via Scart al zo overduidelijk te detecteren dat het wel aan de LCD TV of anders volslagen blindheid moest liggen als je dat niet met jalumsx eens was
Oh wee je gebeente als je die stelling van jalumsx nogal belachelijk vind he...
Details joh
Ik denk toch eerder aan wishfull thinking aan de overkant.mijns inziens kan dat alleen het gevolg zijn van een inferieure televisie
Als je net een kleine 500 Euro hebt uitgegeven aan een HD speler + film dan WIL je ook op 10km afstand al dramatische verschillen kunnen waarnemen op je 37". Zou niet de eerste keer zijn als je hersens dat dan ook laten lukken... verketter vervolgens iedereen die dat niet zo met je eens is tot onnozel, onbekwaam, blind of dom, verketter zijn apparatuur tot inferieur en waardeloos en klaaaarrr... je hebt je eigen wereldje weer bevestigd
[ Voor 5% gewijzigd door Cheetah op 26-02-2008 14:06 ]
Full Specz
Oh, ik sta nog voor de volle 100% achter wat ik toen zei: met een HTPC naar 576i gedownscaled HD materiaal ziet er op een goede CRT TV beter uit dan geupscalede DVD op een flatscreen TV. De verdere voorwaarden aan die stelling heb ik al eerder uitgebreid uit de doeken gedaan, lees maar terug.Cheetah schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 13:55:
[...]
Doe nog maar een volslagen misquote erbij om het allemaal compleet te maken.
Als ik HD niet de moeite waard vond, zou ik dan nu een HD-DVD speler hebben gekocht en in korte tijd een stuk of 20 HD-DVD's hebben besteld?
Ik heb gesteld dat HD de 450+ Euro voor een BluRay speler en de 30 Euro per disc niet waard is, omdat geupscalde DVD's er ook uitstekend uit zien voor een fractie van het geld, en goede DVD's in een goede upscaler vanaf standaard kijkafstand (3-4m) niet dramatisch veel onderdoen voor de gemiddelde HD film. HD wordt pas de moeite waard als het prijsverschil met standaard DVD klein is.
Maar dat mocht Cheetah niet zeggen, want het verschil was volgens jalumsx echt uber dramatisch verschrikkelijk groot en zelfs keihard gedownscaled naar 576i op een low res SD CRT televisie via Scart al zo overduidelijk te detecteren dat het wel aan de LCD TV of anders volslagen blindheid moest liggen als je dat niet met jalumsx eens was
Oh wee je gebeente als je die stelling van jalumsx nogal belachelijk vind he...![]()
Details joh
Dit is de laatste keer dat ik energie in deze discussie steek. Je klaagt over aanvallen op de man van anderen en blijft zelf steeds op de man spelen, dat is een slechte vorm van discussieren. Daarnaast verdraai je ook nog eens keer op keer de waarheid, en dat maakt een zinvolle discussie helemaal onmogelijk.[...]
Ik denk toch eerder aan wishfull thinking aan de overkant.
Als je net een kleine 500 Euro hebt uitgegeven aan een HD speler + film dan WIL je ook op 10km afstand al dramatische verschillen kunnen waarnemen op je 37". Zou niet de eerste keer zijn als je hersens dat dan ook laten lukken...
Nee hoor, het is objectief vast te stellen dat plasma qua beeldkwaliteit superieur is aan LCD. Alleen qua resolutie had LCD een streepje voor, en dat is inmiddels ook al niet meer het geval. Maar goed dat is offtopic hier.Dr. Strangelove schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 12:54:
[...]
Ik heb een aardige HT met een (LCD) beamer, maar voor de huiskamer komt daar zeker een LCD bij i.p.v. een plasma, omdat IK LCDs doorgaans mooier vind dan plasma's.
Je beschuldigt Cheetah van generaliseren wat betreft de PS3 en zelf maak je dezelfde fout met LCD vs plasma. Pot en ketel, kerel
Nou bij die 10 films zit er niet een bij die ik zou kopen dus wat dat betreft vind ik het die 90 euro niet waard. Bovendien wil ik niet een extra speler hebben voor slechts 10 films, en ga ik ook niet rommelmarkten afstruinen voor goedkope HDDVD's.[...]
Prima reden toch als je het geld hebt? Ik heb dat ook gedaan, mijn collectie HD-DVDs is inmiddels groter dan mijn BR collectie. Dat is tijdelijk, maar je kan niet ontkennen dat 90 euro voor tien films plus een gratis speler een goede deal is, of je het nou over HD-DVD, BR, DVD, VHS of Betamax hebt
Groetjes, FaceDown.
kleine aantekening hierop: de nieuwere ati/nvidia kaarten (verkijgbaar vanaf 40€) bevatten al hardwarematige BR en HD-DVD decoding waardoor je het met een langzame proc al kan afspelen.Dr. Strangelove schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 13:51:
[...]
Reken dat eens voor dan, want je hebt volgens mij al een aardige proc nodig om BR af te kunnen spelen.
En over de formfactor, er is een scala aan standaard HTPC behuizingen voor ieder formaat wat je wilt.
Nou vertel maar eens wat je hebt staan dan?Cheetah schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 13:41:
[...]
Tuurlijk niet joh. In jouw visie van een HT fanaat niet nee
Ik zal niet beginnen over wat ik hier aan HT apparatuur heb staan. Is zou flauw. Ben blij dat je happy bent met je PS3 en je plasma, en dat je die combi ziet als de summum basis-eis aan iedere 'HT fanaat'.
Maar thanks voor het bevestigen van mijn eerdere post
Overigens had ik hiervoor een gechipte xbox classic staan, dat was helemaal het ultieme mediacenter destijds. Het enige nadeel was/is dat deze geen HD af kan spelen. Dat ik dus een PS3 fanboy (triest woord trouwens) zou zijn is dan ook volslagen onzin. De PS3 is gewoon op dit moment het beste Bluray ondersteunende betaalbare mediacenter wat aan mijn eisen voldoet.
Groetjes, FaceDown.
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is bedoeld voor de discussie m.b.t. hardware en software voor Blu-ray dan wel HD DVD. Het is geen plek om anderen te overtuigen dat Blu-ray of HD DVD "de beste" is.