Toon posts:

[Discussie] BluRay en HD-DVD hardware en software

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste
Acties:
  • 46.149 views sinds 30-01-2008

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Dreamer schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 12:02:
Voor als er iemand nog goedkoop een HD-DVD speler op de kop wil tikken. Alleen vandaag geldig
http://www.1dayfly.nl/index.asp
Wat een deal!! Thanks 4 tip. Ik heb er meteen 2 besteld :P
Wilde 4 van die films toch nog hebben, plus nog eentje voor een kennis. Rest verkoop ik wel :D

Review van de EP30.
De reviewers zijn het over nog iets anders met me eens:
As a DVD upscaler, the HD-EP30 is impressive if not perfect. Cranked up to 1080p, Spider-Man 2's detail and colour levels are high, generating a picture that's solid and sharp enough to fool casual onlookers into thinking it's hi-def
Well wadda ya know :P

[ Voor 51% gewijzigd door Cheetah op 20-02-2008 12:20 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Verwijderd

"...but there are some jaggies and areas of pixel noise that slightly compromise the overall clarity."

Over selectief quoten gesproken, mijn god. Dus ook hier zie je dat upscalen niet "alles" is.

• Cheetah

Cheetah

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 12:33:
"...but there are some jaggies and areas of pixel noise that slightly compromise the overall clarity."
Over selectief quoten gesproken, mijn god. Dus ook hier zie je dat upscalen niet "alles" is.
Niemand heeft beweerd dat het "alles" is... wel dat het zeer goed resultaat kan geven en geen werelden van verschil levert met high-def zoals sommige anderen hier beweren ;)
Het ging mij om het eerste deel van de quote "good upscaling [...] can fool casual onlookers into thinking it's high-def". Maarja vooral sommige mensen met 1024x720 schermen zullen het daarmee fel oneens zijn uiteraard ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Cheetah op 20-02-2008 12:56 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

Verwijderd

Cheetah schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 12:54:
[...]
Niemand heeft beweerd dat het "alles" is... alleen dat het zeer goed resultaat kan geven en geen werelden van verschil levert met high-def zoals sommige andere beweren ;)
Het ging mij om het eerste deel van de quote "fool casual onlookers into thinking it's high-def" :)
zeker vanaf 3-4m afstand eh? ;)

• Luke_msx
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-02 21:19
Cheetah schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 11:25:
[...]
Gescaled zal er sowieso altijd moeten worden. Door de TV of door de DVD speler.
Waar het mij om ging is dat de gemiddelde upscaling DVD speler (en zeker de hele goede) een veel betere job aflevert dan de gemiddelde HDTV, waardoor het beeld er met upscaler (+ anti-aliaser + overige filtering en de-artifacting) beter uitziet dan zonder. Een goede DVD laat zich echter ook goed upscalen. Het 'kwaliteitsverlies' waar je het over hebt is wellicht enigzins zichtbaar als je er met je lip bovenop zit om de per-pixel scherpte te bekijken, maar niemand kijkt film op 50cm-1m afstand van zijn HDTV.
Een SD signaal herken je op een HD flatscreen direct als je eenmaal een goed HD signaal hebt gezien. Ook op normale kijkafstand.
[...]
Elke amateur die met foto's werkt kan je vertellen dat elke vorm van scaling (up of down) altijd 'kwaliteitsverlies' oplevert op de manier die jij blijkbaar bedoeld, omdat in beide gevallen pixels herberekend moeten worden. Zoals ik al vaker heb vertelt doet een goede scaler echter meer dan pixelmappen alleen.
Dat klopt; maar zoals ik al zei is het altijd makkelijker om te downscalen dan te upscalen; dat geldt ook voor fotografie. In ieder geval zal downscalen nooit het gevolg hebben dat je minder pixels in je bronsignaal hebt dan je op je scherm nodig hebt. Downscalen brengt dus een signaal maximaal terug naar de native resolutie van je scherm. Bij upscalen heb je al minder informatie ter beschikking en ga je dus die gebrekkige informatie ook nog eens sterk uitvergroten om een beeldvullend plaatje te krijgen.
[...]
YPbPr (in de volksmond component) wordt niet ondersteund binnen de Scart standaard, en ook zo goed als niet ondersteund door apparatuur.
Weinig, maar het kan wel(ik heb hier een sat-receiver en een SDTV CRT staan die het wel ondersteunen, ook een PS2 kan YPbPr over een Scart kabel sturen). Los daarvan is RGB qua mogelijke signaalkwaliteit gelijkwaardig aan YPbPr.
Je kunt ook 220v over een USB kabel jagen "zolang begin en eindpunt elkaar maar begrijpen" als we daarmee gaan beginnen. Scart is een signaalcarrier standaard en YPbPr is out-of-spec. Scart RGB doet max 576i, terwijl er al eerder is uitgelegd waarom progressief signaal zo boeiend is.
Progressive SD blijft SD. Liever interlaced HD dan progressive SD. Grappig trouwens dat je inmiddels onderkent dat Scart enkel een signaalcarrier standaard is (ook al klopt het nog niet helemaal, het is dichter bij de waarheid dan je tot nu toe geloofde) en dus niet per definitie inferieur aan S-Video.
[...]
Geen idee... heeft wellicht iets te maken met dat je de goedkoopste 37" Panasonic kocht die je kon vinden? :P
Liever die dan de duurste FullHD LCD. :P
Anyway, ik betwist nou juist die 'enorme winst in beeldkwaliteit' waarvan jij beweert dat die optreed op reguliere kijkafstand. Als we die 'enorme winst' die je denkt te zien als defacto uitgangspunt gaan nemen dan valt er weinig meer te beargumenteren he ;)
Met alle respect, maar dat is er bij jou ook niet. Je komt regelmatig met argumenten waarvan in de discussie later wordt aangetoond dat ze gewoon niet correct zijn en verandert desondanks niet van mening. Presenteer die mening eens wat minder als een feit?
Ik kan ook zeggen "[...] hoe rijm je het dan met het gebrek aan enorme winst die je waarneemt ik waarneem vanaf reguliere kijkafstand [...]". Schiet niet op om jouw eigen conclusie (die haaks staat op de mijne) in de premisse van je statement op te nemen.
Op alle TV's die ik tot nu toe heb bekeken ziet een HD signaal, zelfs gedownscaled, er veel beter uit dan een geupscaled SD signaal op een HDTV.
[...]
Je hebt SD en je hebt SD. VHS = SD en DVD = SD. Dat maakt de 2 nog niet hetzelfde.
Verschil VHS -> DVD = x4 (resolutiewise). Verschil DVD -> 720p = x2.
Wat wij daarover al eens zijn: hoe hoger de resolutie hoe dichterbij je moet zitten om deze op te merken t.o.v. een lagere resolutie. Gooien we nu weer een goede progressive, upscaled DVD op normale kijkafstand van 3-4m in de vergelijking.
Dan kijk je naar een opgeblazen SD beeld met alle artifacts (ik herhaal: blur) van dien. Ik val in herhaling: in eender welk SD signaal is simpelweg niet genoeg informatie aanwezig om een echt mooie beeldkwaliteit weer te geven op een HD scherm. Een 1080p signaal ziet er op een 720p scherm mooier uit dan een native 720p signaal; is het nu echt zo moeilijk voor te stellen dat de voordelen van HD veel verder gaan dan de fysieke resolutie die er zichtbaar is? Al was het maar dat je geen niet bestaande informatie hoeft te interpoleren.
[...]
Blijkbaar blur die jij gek genoeg meent te zien, maar ik niet.
Aangezien veel LCD's sowieso heel erg last hebben van motionblur zal de verklaring dus wel zijn dat die blur op jouw TV niet opvalt. Op een plasma is upscaling blur overduidelijk.
Het gekke vind ik trouwens dat iemand die zo'n gruwelijke hekel heeft aan scaling een TV koopt waarop constant vertikaal gescaled en zelfs vertikaal gecompressed moet worden (1280x720 -> 1024x720, 1920x1080 -> 1024x720).
HD materiaal wordt bij jou altijd gedownscaled. Je TV moet dat al doen bij native 720p, wat reeds meer beeldinformatie bevat dan het oplossend vermogen van je TV kan handelen.
Misschien moet je toch een beter lezen. Ik heb een hekel aan upscalen, niet per se aan scalen op zich. Zoals ik al diverse malen zei. Daarnaast kocht ik die plasma omdat die ondanks de lagere resolutie maar dankzij de voordelen van plasma een veel mooier beeld geeft dan vrijwel alle LCD tv's. En je kunt me geloven of niet dat moet je helemaal zelf weten, een Panasonic plasma laat feilloos het verschil zien tussen een 720p en een 1080p signaal(al is het een miniem verschil). Ongetwijfeld zal het plaatje op een FullHD plasma nog mooier zijn, maar daar heb ik simpelweg het geld niet voor over; dat besteed ik liever aan apparatuur en software waarmee ik een zo mooi mogelijk HD plaatje op mijn scherm kan toveren, dit met name omdat ik niet geloof dat het verschil op een 37" of 42" erg groot zal zijn; ongetwijfeld veel kleiner dan het verschil tussen een HD en een SD plaatje op zo'n 37"of 42" plasma.

[ Voor 13% gewijzigd door Luke_msx op 20-02-2008 13:30 ]

Macbook 2,13 GHz 4GB 120GB SSD

Verwijderd

jalumsx schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 18:55:
[...]

Deze ervaring deel ik niet, is het dan exemplarisch of zo? Slechts 1 keer heb ik de fans van mijn PS3 gehoord, en dat was toen ik het deurtje van mijn AV-meubel dicht had gelaten (toch wel handig, zo'n bluetooth r/c). Maar dat was niet tijdens het spelen van een film. Ik heb wel flink wat lucht om de PS3, dat kan dus een tip zijn voor diegenen met andere ervaringen.
Hij is nu bijna een maand oud mijn ps3. Hij stond eerst in het open open een tafeltje. Nu heb ik hem ingebouwd met geluidsisolatie en hoor je hem bijna niet meer. Ik heb ook al andere ps3 (40gigs, 60gigs, ...) in mijn handen gehad maar geen was stiller. Al is de 40 een tikkeltje stiller. Ik denk dat alles wat je hoort van de stille of geluidsvrije ps3s een mythe is. Het is ook eigenlijk logisch als je de hardware ziet dat de ps3 bevat. Je moet dit koelen anders zou je niet lang kunnen gamen voor het boeltje te warm wordt.

Natuurlijk speelt het geluid in de kamer een rol. Staat deze in je slaapkamer wat meestal een rustigere kamer is komt deze luider over als dat hij in de woonkamer staat waar meer activiteit is. De xbox lijkt wel wat luider dan de ps3 al is het meer het type geluid dat de xbox genereert dat het probleem is. Want als je db tests bekijkt lijken zowel ps3 en xbox niet ver uit elkaar te liggen.

Misschien zijn er wel enkele beter modellen of ligt het aan iets anders (instelling, firmware, ...). Indien meer weet over het feit laat het gerust weten. Ik vind het wat spijtig dat ik mijne ps3 heb moeten inbouwen in een kastje. Vermindert de cool factor ! :)

Als je echt een stille ps3 heb zou ik wel graag daar een filmpje van zien (met geluid natuurlijk) op you tube. Indien er iemand de tijd heeft hiervoor. ;)

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:20
Bijna op de bestelknop gedrukt, scherpe aanbieding daar bij 1dayfly!! Maar met regiovrij maken voor DVD vind ik enkel links voor de E1, EP10 en EX1 ... iemand wat info over de EP30 op dit onderwerp (of leest die de firmware van de EP10?)

Flickr | Lego collectie

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-02 13:33
Mooie aanbieding bij 1df...Er zit alleen een dure maand aan te komen, dus zit nog erg te twijfelen..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-02 13:05
[TAG]Speedy schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 13:06:
Bijna op de bestelknop gedrukt, scherpe aanbieding daar bij 1dayfly!! Maar met regiovrij maken voor DVD vind ik enkel links voor de E1, EP10 en EX1 ... iemand wat info over de EP30 op dit onderwerp (of leest die de firmware van de EP10?)
Ik heb zelf een EP30 en tot op heden ben ik nog geen mogelijkheid tot DVD-regiovrij maken tegen gekomen. Voor een paar Toshiba-modellen bestaan gehackte firmwares waarmee dat wel kan, maar voor de EP30 helaas nog niet.

• Speedy
Twijfel twijfel ... wel heel goedkoop, maar kan niet al mijn DVD's afspelen :|

Flickr | Lego collectie

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-01 17:06
misschien een domme vraag, maar kan ik zo'n ep-30 via scart aansluiten op mijn crt tv?
Heb nog geen lcd namelijk

...less is more

• Speedy
funk-e schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 13:31:
misschien een domme vraag, maar kan ik zo'n ep-30 via scart aansluiten op mijn crt tv?
http://www.trustedreviews...-HD-EP30-HD-DVD-Player/p2

helaas ...

Heb hem maar besteld (had nog 50 euro op Paypal) en als het niks is schuif ik hem wel door :P

Flickr | Lego collectie

• Luke_msx
Als het apparaat gewoon een Scart RGB aansluiting heeft dan moet dat probleemloos kunnen. Met een HTPC kun je HD echt heel mooi downscalen en via RGB op een CRT weergeven en dat levert een beeldkwaliteit op die duidelijk beter is dan een gewone DVD. Mijn ervaring met standalone HD apparatuur die je via RGB aansluit is echter een heel stuk minder positief, men ziet de downscaler in dergelijke apparaten schijnbaar vaak als een minder belangrijk onderdeel. Dat hoeft niet te gelden voor de EP-30; zou er wel een goede downscaler inzitten dan zou een HD-DVD ook op je gewone CRT TV scherper en gedetailleerder ogen dan een gewone DVD.

<edit>
Er zit dus geen Scart aansluiting op; dan gaat mijn relaas niet op.

[ Voor 4% gewijzigd door Luke_msx op 20-02-2008 13:40 ]

• funk-e
[TAG]Speedy schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 13:35:
[...]

http://www.trustedreviews...-HD-EP30-HD-DVD-Player/p2

helaas ...

Heb hem maar besteld (had nog 50 euro op Paypal) en als het niks is schuif ik hem wel door :P
€ 50,-?
Dit ding kost toch € 109, wat bedoel je eigenlijk? :P

...less is more

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

jalumsx schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 13:37:
[...]

Als het apparaat gewoon een Scart RGB aansluiting heeft dan moet dat probleemloos kunnen. Met een HTPC kun je HD echt heel mooi downscalen en via RGB op een CRT weergeven en dat levert een beeldkwaliteit op die duidelijk beter is dan een gewone DVD. Mijn ervaring met standalone HD apparatuur die je via RGB aansluit is echter een heel stuk minder positief, men ziet de downscaler in dergelijke apparaten schijnbaar vaak als een minder belangrijk onderdeel. Dat hoeft niet te gelden voor de EP-30; zou er wel een goede downscaler inzitten dan zou een HD-DVD ook op je gewone CRT TV scherper en gedetailleerder ogen dan een gewone DVD.

<edit>
Er zit dus geen Scart aansluiting op; dan gaat mijn relaas niet op.
Ik vind bij downscaling de aliasing altijd erg storend. Op een CRT valt dit wat minder op dan op een lcd of plasma. Maar ook de downscale van een 1080p bron naar 1024x768 plasma vind ik er niet heel goed uitzien. Vooral met tekst en diagnole lijnen bij een hoog contrast (bijv. een lijn op een voetbalveld).

Verder zou ik niet zo goed weten waarom je een HD-DVD speler met scart aan zou willen sluiten? Misschien omdat je later een LCD wilt gaan kopen, maar verder...
Bij Blu-ray staat er ook altijd een SD-versie van de film op die afgespeeld wordt op een niet-HD bron. Hoe dat bij HD-DVD zit weet ik niet, maar omdat dat een 480p versie is, is dat zelfs minder dan een PAL DVD.

[ Voor 7% gewijzigd door Shiver23 op 20-02-2008 13:45 ]

PSN: Shiver23

• Speedy
Had wat zooi verkocht via eBay (geld ontvangen op m'n Paypal rekening) maanden terug, dat geld al min of meer vergeten :o
Mezelf goed praten is dat (109 - 50 is 60 euro voor dat ding ;))

HDMI kabel er ook nog bij zag ik .. netjes! Nu nog die films die me niet boeien zien te ruilen en het is echt een megadeal ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Speedy op 20-02-2008 13:44 ]

Flickr | Lego collectie

• Cheetah

Cheetah

Ja, kan. Moet je een omzetter van CVBS + Stereo L/R (geel + wit + rood) naar Scart (a.k.a. 'scartblokje') erbij kopen. Dit werkt altijd, maar geeft 'standaard' SCART kwaliteit, dus niet denderend (maar vermoedelijk gelijk aan wat je al gewend bent).

Mocht je een goede CRT TV hebben dan kan een Component -> Scart kabel ook nog werken. Vermoedelijk kun je de component uitgang op de speler ook op RGB schakelen. Anders de component output op de speler naar 576i zetten, wat een Scart RGB-compatible TV vrm ook zou moeten kunnen handelen. Dit zou op een CRT TV het beste beeld geven.

De EP30 is in ieder geval alvast een leuke investering als top-DVD & HD-DVD speler voor een toekomstige HDTV.

[ Voor 13% gewijzigd door Cheetah op 20-02-2008 13:55 ]

Full Specz

• funk-e
Cheetah schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 13:48:
[...]
Ja, kan. Moet je een omzetter van CVBS + Stereo L/R (geel + wit + rood) naar Scart (a.k.a. 'scartblokje') erbij kopen. Dit werkt altijd, maar geeft 'standaard' SCART kwaliteit, dus niet denderend.

Mocht je een goede CRT TV hebben dan kan een Component -> Scart kabel ook nog werken. Vermoedelijk kun je de component uitgang op de speler ook op RGB schakelen. Anders de component output op de speler naar 576i zetten, wat een Scart RGB-compatible TV vrm ook zou moeten kunnen handelen. Dit zou op een CRT TV het beste beeld geven.
ik heb een topmodel philips van +- 8 jaar oud (heeft zelfs VGA-ingang 8) )
maar scartblokje werkt toch eigenlijk hetzelfde als component-scart?
Heb mijn mediacenter ook met scartblok aangesloten, dus dat gaat wel lukken dan.

...less is more

• Luke_msx
Shiver23 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 13:43:
[...]

Ik vind bij downscaling de aliasing altijd erg storend. Op een CRT valt dit wat minder op dan op een lcd of plasma. Maar ook de downscale van een 1080p bron naar 1024x768 plasma vind ik er niet heel goed uitzien. Vooral met tekst en diagnole lijnen bij een hoog contrast (bijv. een lijn op een voetbalveld).
Wel, om eerlijk te zijn is dat me nog niet opgevallen; terwijl ik er echt wel naar op zoek ben geweest toen ik mijn toestel net had; misschien dat er verschil zit in de kwaliteit van de downscaler in diverse merken TV's? Het enige wanneer ik downscaling zichtbaar en storend vind is in het geval van computergraphics; de letters in de webbrowser van de PS3 zijn bijvoorbeeld niet optimaal scherp.
Bij normale video(HD sat-tv, Bluray films) zie je daar echter niets van; en surfen doe ik toch niet op mijn TV... Dit nadeel van goedkope plasma's is echter wel degelijk het noemen waard voor mensen die nog twijfelen wat ze zullen kiezen.

Voor mij was het irrelevant: ik wilde perse niet groter dan 37" en die zijn er (nog) niet in FullHD; daarnaast is het prijsverschil me veel te groot tussen HD-Ready en FullHD bij de grotere maten plasma's; en de nadelen van LCD zijn voor mij zo groot dat ik daar niet lang over heb hoeven twijfelen.
Verder zou ik niet zo goed weten waarom je een HD-DVD speler met scart aan zou willen sluiten? Misschien omdat je later een LCD wilt gaan kopen, maar verder...
Bij Blu-ray staat er ook altijd een SD-versie van de film op die afgespeeld wordt op een niet-HD bron. Hoe dat bij HD-DVD zit weet ik niet, maar omdat dat een 480p versie is, is dat zelfs minder dan een PAL DVD.
Nou; daarmee hebben ze dus de noodzaak van een downscaler uitgespaard in spelers en zul je daarnaast dus inderdaad nooit voordeel hebben van de hogere resolutie van het bronsignaal. Geen aanrader dus. :)

• Luke_msx
Cheetah schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 13:48:
[...]
RGB en YPbPr/576i zijn niet gelijk aan elkaar en je TV moet dat wel specifiek ondersteunen; anders krijg je het groene beeld wat sommige Tweakers vast nog wel kennen van de PS2 als je een DVD via een RGB kabel probeert weer te geven...

• Cheetah

Cheetah

funk-e schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 13:54:
ik heb een topmodel philips van +- 8 jaar oud (heeft zelfs VGA-ingang 8) )
Dan kun je wellicht ook volstaan met een Component -> VGA kabel.
Mijn Xbox360 gaat met een VGA -> Component kabel naar mijn receiver, om van daaruit component doorgestuurd te worden naar de TV. Werkt perfect (overigens wel met switchbox op 360) :)
maar scartblokje werkt toch eigenlijk hetzelfde als component-scart?
Nope een scartblokje transporteert CVBS (composiet video, 'slecht') of S-video (beter) naar de TV. 'Echt' RGB of liefst YPbPr component is in principe altijd beter, maar lukt niet met een scartblokje.
Heb mijn mediacenter ook met scartblok aangesloten, dus dat gaat wel lukken dan.
Even nieuwsgierig, maar waarom mediacenter niet via VGA dan?

Full Specz

• funk-e
Cheetah schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 14:05:
[...]
Dan kun je wellicht ook volstaan met een Component -> VGA kabel.
Mijn Xbox360 gaat met een VGA -> Component kabel naar mijn receiver, om van daaruit component doorgestuurd te worden naar de TV. Werkt perfect (overigens wel met switchbox op 360) :)

[...]
Nope een scartblokje transporteert CVBS (composiet video, 'slecht') of S-video (beter) naar de TV. 'Echt' RGB of liefst YPbPr component is in principe altijd beter, maar lukt niet met een scartblokje.
Dan ga ik hem toch maar bestellen denk ik, LCD komt er ook aan binnen enkele maanden.
Even nieuwsgierig, maar waarom mediacenter niet via VGA dan?
om eerlijk te zijn:
Omdat ze die vga-ingang aan de voorkant van de tv hebben geplaatst 8)7

Ik heb het ooit een keer geprobeerd, 5 jaar geleden, maar volgens mij was dat niet zo'n succes. Ik zal het gelijk vanavond weer eens proberen :P

...less is more

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Heb net wat gegoogled, maar kan er wel wat over vinden maar niet of er al wat leverbaar is. Dus misschien weten jullie er iets over: Zijn er al Blu-ray speler op de markt met recorder functionaliteit (dvd/hdd/blu-ray)?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Cheetah

Cheetah

Had net 1dayfly aan de lijn ivm mijn vorige order.
Die EP30's + 9 HD-DVD's schijnen echt snoeihard te gaan. Ze weten daar niet wat ze overkomt, die dingen vliegen met de snelheid van hun cheapo SD kaart aanbiedinkjes over de toonbank ;)
Wie nog wil moet er dus vrm snel bij zijn... Toshiba weet in elk geval een goede dump te regelen :P

Full Specz

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:29
Cheetah schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 15:11:
Had net 1dayfly aan de lijn ivm mijn vorige order.
Die EP30's + 9 HD-DVD's schijnen echt snoeihard te gaan. Ze weten daar niet wat ze overkomt, die dingen vliegen met de snelheid van hun cheapo SD kaart aanbiedinkjes over de toonbank ;)
Wie nog wil moet er dus vrm snel bij zijn... Toshiba weet in elk geval een goede dump te regelen :P
Tja, 't is natuurlijk ook gewoon een fantastische deal! Jammer dat ik al een speler en de meeste van die films heb... (hoewel ik blij ben dat ik de EP10 heb en niet die EP30, maargoed dan nog... deze deal is echt bijna ongelooflijk).

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

• Jacub86
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-10-2025
Ik zat te twijfelen aangezien ik eigenlijk nog een dvdspeler moest hebben, maar voor deze prijs kon ik em niet laten staan. Nu mooi 9 films erbij en hdmi kabel, als het dan niet bevalt zal ie vrij makkelijk te verkopen zijn lijkt me.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ben ook benieuwd of ik nog op tijd was (rond 14.30 uur maar ik ben niet gebeld). De ethernet aansluiting is ook grappig. http://www.superfi.co.uk/...Toshiba_EP30_brochure.pdf
Edit: okee wist niet dat dat standaard was - bedankt :P

[ Voor 13% gewijzigd door Gianni Rombios op 20-02-2008 16:18 ]

Verwijderd

Elke HD-DVD speler heeft een ethernet aansluiting.

• Altaphista
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-02 21:38

Altaphista

1. check manual, 2. ask

wat is nu het grootste verschil tussen de Blu Ray BD-P1000 en de BD-P1400 van Samsung? De prijzen zijn ongeveer gelijk in de pricewatch namelijk, en ik kan op de productinfo pagina niet iets echt schokkends achterhalen.

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

• Cheetah

Cheetah

Gianni Rombios schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 16:13:
Ben ook benieuwd of ik nog op tijd was (rond 14.30 uur maar ik ben niet gebeld). De ethernet aansluiting is ook grappig. http://www.superfi.co.uk/...Toshiba_EP30_brochure.pdf
Ik ben niet gebeld, ik heb ze gebeld ivm een andere order. Hele nette klantenservice trouwens :)
Als 't uitverkocht is dan wordt dat erbij gezet en is hij gewoon niet meer te bestellen. No worries ;)

Full Specz

• GGdiArgos
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-02 20:28
Altaphista schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 16:24:
wat is nu het grootste verschil tussen de Blu Ray BD-P1000 en de BD-P1400 van Samsung? De prijzen zijn ongeveer gelijk in de pricewatch namelijk, en ik kan op de productinfo pagina niet iets echt schokkends achterhalen.
de 1400 is stuk nieuwer, sneller en pakt meer schijven en komt meer firmware updates voor uit.
Daarnaast is hij ook beter in beeldverwerking, maar misschien komt dat ook door de firmware updates.

Verwijderd

Zou een blue-ray speler ook upscale functies hebben voor gewone dvd`s?

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-02 00:38
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 16:38:
Zou een blue-ray speler ook upscale functies hebben voor gewone dvd`s?
Ja

Verwijderd

Cheetah schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 16:31:
[...]
Ik ben niet gebeld, ik heb ze gebeld ivm een andere order. Hele nette klantenservice trouwens :)
Als 't uitverkocht is dan wordt dat erbij gezet en is hij gewoon niet meer te bestellen. No worries ;)
Laat mij raden? Jij bent Andy op 1dayfly?

Ja zie het al ja, effe profiel gechecked. Man man man, hoeveel onnodige posts wil je daar gaan neerzetten? WE HEBBEN JE PUNT BEGREPEN! Toshiba HD-DVD FTW!!!!! Hoe irritant kan iemand zijn zeg, pfffff.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2008 17:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben het 100% met je eens, Beter een Toshiba met9 films voor 109 euro inclusief HDMI kabel.
Hetzelfde setje van Sony kost 399 euro + 9 x 30 euro + 30 euro voor de Sony HDMI kabel = 800 euro.

Dus TOSHIBA HD-DVD FTW :)

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-02 18:54
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 18:05:
[...]

Ik ben het 100% met je eens, Beter een Toshiba met9 films voor 109 euro inclusief HDMI kabel.
Hetzelfde setje van Sony kost 399 euro + 9 x 30 euro + 30 euro voor de Sony HDMI kabel = 800 euro.

Lange leve de opheffingsuitverkoop!

Verwijderd

[...]

Dat weet ik. Elke HD-DVD bezitter in denial zal dit roepen. Is niet erg, is zelfs geheel menselijk. Als BluRay was geflopt had ik ook in het begin dit soort dingen geroepen, geef ik gewoon toe.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2008 18:17 ]

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ach Opheffingsuitverkoop FTW :D

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

[...]

Als je dit altijd zo doet heb je vast stapels laserdiscs, DATs, DCCs, CD-i's, Betamax's, Video2000's, en minidiscs liggen, plus natuurlijk een audiovideomeubel tot aan het plafond en een patchkast om alles op je audiosysteem en TV aan te sluiten liggen? :+

Met andere woorden; nee het is niet slim om nu HDDVD te gaan kopen, want je zit met een formaat dat je straks alleen met JOUW speler af kunt spelen, aan de straatstenen niet meer kwijt kunt, en bovendien niet overdraagbaar is naar toekomstige spelers.

[ Voor 17% gewijzigd door FaceDown op 20-02-2008 20:09 ]

Groetjes, FaceDown.

Verwijderd

Zou de kwaliteit van Blue-ray films afspelen op de PS3 ongeveer gelijk zijn aan een stand alone blueray speler?

• ThePupD
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-12-2020

ThePupD

Standing Tall And Talented

Heb net die Toshiba speler besteld op 1df... maar heb nog geen ldc... heb een sony trinitron breedbeeld, kan ik hem daar eigenlijk wel op aansluiten. Want anders is het toch geen goede koop geweest aangezien ik niet weet hoelang het nog duurt voordat ik een lcd heb

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

ThePupD schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 20:59:
Heb net die Toshiba speler besteld op 1df... maar heb nog geen ldc... heb een sony trinitron breedbeeld, kan ik hem daar eigenlijk wel op aansluiten. Want anders is het toch geen goede koop geweest aangezien ik niet weet hoelang het nog duurt voordat ik een lcd heb
Standaard niet, tenzij die een component aansluiting heeft.

• vectrex
  • Laatst online: 24-10-2025
Ik was op zoek naar DVD speler met hdmi en upscalen. Dus ook maar Toshiba koopje genomen van http://www.1dayfly.nl/ . Nu nog planet earth voor weinig vinden en ik ben weer even gelukkig (tips?).

In Utrecht MM lag een aardige stapel EP10 voor 139,95 (+kabel+5 films). Die zal ook nog wel in prijs omlaag gaan willen ze ervan af komen.

Tegen de tijd dat bluray ook voldoende bij de videotheek ligt, en de spelers vriendelijker geprijsd zijn dump ik die tosh wel weer.

Verwijderd

Topicstarter
Vectrex Dude schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 21:24:
Ik was op zoek naar DVD speler met hdmi en upscalen. Dus ook maar Toshiba koopje genomen van http://www.1dayfly.nl/ . Nu nog planet earth voor weinig vinden en ik ben weer even gelukkig (tips?).

In Utrecht MM lag een aardige stapel EP10 voor 139,95 (+kabel+5 films). Die zal ook nog wel in prijs omlaag gaan willen ze ervan af komen.

Tegen de tijd dat bluray ook voldoende bij de videotheek ligt, en de spelers vriendelijker geprijsd zijn dump ik die tosh wel weer.
Zijn dat dezelfde 5 films die ook in dit pakket zitten of zijn dat totaal andere films?

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 20:45:
Zou de kwaliteit van Blue-ray films afspelen op de PS3 ongeveer gelijk zijn aan een stand alone blueray speler?
Ja de PS3 staat erg goed bekend.

Dit vond ik bevestigd in een test ervan op www.areadvd.de (met dank aan Cheetah) wat mij een vrij goede site lijkt. Je moet alleen wel enigzins duits kunnen lezen. :P

Wel is de PS3, zeker in de 90nm Cell versie, een behoorlijke stroomslurper en naar het schijnt een tikje luidruchtiger dan een standalone.

Het mooie van de PS3 is dat je dus een erg goede, updatebare (bluray profielen) BR speler krijgt, een erg goed upscalende DVD speler en een spelcomputer ineen krijgt.

Daarom geniet de PS3 behoorlijk wat populariteit.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Verwijderd

Ik kwam op engadget.com de volgende post tegen. Het is een van de beste comments die ik ooit gelezen heb. Om die reden wil ik jullie deze niet onthouden. :
my parents fought in the betamax-vhs wars. I remember seeing her betamax player in her room and i always wondered why vhs tapes wouldnt work with it. i soon later realized that they were two formats completing for market dominance. This war i sought to correct my parents mistake so i went with the anti-sony choice, hd-dvd. I just hope that my son will choose the right side by the time the next war starts.

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:37
Als ik het volgende zeg word ik toch beschuldigd van het niet inzien dat HD-DVD dood is, maar ik doe het lekker toch:
Maar Paramount en WB houden iig hun aan hun aangekondigde releases mbt. HD-DVD.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Speedy
FaceDown schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 20:08:
[...]
Met andere woorden; nee het is niet slim om nu HDDVD te gaan kopen, want je zit met een formaat dat je straks alleen met JOUW speler af kunt spelen, aan de straatstenen niet meer kwijt kunt, en bovendien niet overdraagbaar is naar toekomstige spelers.
Als ik her en der lees dat die spelers kwa upscaling van gewone DVD's vergelijkbaar zijn met dure Denon's voor de prijs van een random Samsung/Philips dan is het met het oog op de HDDVD toekomst inderdaad niet "slim" (al koop je straks HDDVD's voor een appel en een ei), maar als vervanging van je el cheapo DVD speler is het best verstandig om zo'n Toshiba aan te schaffen is mijn redernatie. Kan ik nu genieten van goeie upscaling kwaliteiten en tzt wel een BR speler ter vervanging halen als die apparaten voor redelijke prijzen te krijgen zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Speedy op 20-02-2008 22:07 ]

Flickr | Lego collectie

• ymmv
  • Laatst online: 17-02 18:54
M1lamb3r schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 22:01:
Als ik het volgende zeg word ik toch beschuldigd van het niet inzien dat HD-DVD dood is, maar ik doe het lekker toch:

Jeetje, nu ik dat weet heb ik wel spijt van mijn PS3 en mijn Blu-Ray-films. Als ik een HD-DVD-speler had gekocht, had ik net als jij met plezier kunnen uitzien naar een stuk of tien topfilms. Maar nee, ik moest zo nodig Blu-Ray steunen en nu zit ik vast aan een formaat waar de komende jaren honderden zo niet duizenden titels voor gaan uitkomen. ;( |:(

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:37
ymmv schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 22:06:
[...]

Jeetje, nu ik dat weet heb ik wel spijt van mijn PS3 en mijn Blu-Ray-films. Als ik een HD-DVD-speler had gekocht, had ik net als jij met plezier kunnen uitzien naar een stuk of tien topfilms. Maar nee, ik moest zo nodig Blu-Ray steunen en nu zit ik vast aan een formaat waar de komende jaren honderden zo niet duizenden titels voor gaan uitkomen. ;( |:(
zie, had ik dus toch gelijk.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

M1lamb3r schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 22:01:

[...]

Ja, dat is dus nog 2-3 maanden dat er nieuwe HD-DVD's uitkomen. Wel slim omdat de releases al klaar staan en de HD-DVD's nog best geperst kunnen worden. Plus dat ik denk dat mensen met een HD-DVD speler misschien zelfs eerder geneigd zijn om films te kopen omdat het toch de laatsten zullen zijn.

Verwijderd

Mm dus de PS3 heeft ook de mogelijkheid om gewone dvds te upscalen, zou dit van dezelfde kwaliteit zijn als de HD dvdspeler van 1df! Dat zou helemaal interessant zijn Zit namelijk te twijfelen om de 1df hd dvd speler te kopen. Misschien kan ik deze 110 euro beter investeren in een PS3.

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 22:09:
Mm dus de PS3 heeft ook de mogelijkheid om gewone dvds te upscalen, zou dit van dezelfde kwaliteit zijn als de HD dvdspeler van 1df! Dat zou helemaal interessant zijn Zit namelijk te twijfelen om de 1df hd dvd speler te kopen. Misschien kan ik deze 110 euro beter investeren in een PS3.
Ik ben een fanboy, dus luister niet naar mij. Maar ik zou dat geld liever in een PS3 investeren. Zeker omdat je hier meer mee kunt behalve BR's en DVD's afspelen.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 22:09:
Ja, die is zeker vergelijkbaar. Zie mijn post hier vlak boven.

Het zou wel zo kunnen zijn dat er meer gestunt zal worden met de HD-DVD schijfjes.

[ Voor 8% gewijzigd door Help!!!! op 20-02-2008 22:13 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• vectrex
  • Laatst online: 24-10-2025
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 21:46:
[...]

Zijn dat dezelfde 5 films die ook in dit pakket zitten of zijn dat totaal andere films?
Dat was niet helemaal duidelijk, er staat een sticker op de doos maar niet precies wat erin zit.
Als ik kijk naar sets elders op internet zijn het wel dezelfde films, en op marktplaats zie je ook de ep10 met deze films.

300, dream girls, black rain, prestige, (world trade center hier niet bij).

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-02 20:18
Edit: oh beetje laat O+

[ Voor 88% gewijzigd door yohan op 20-02-2008 22:45 ]

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Verwijderd

Ik lees nu op forum 1df:

De HD-dvd speler:

Let wel op:
DVD Video, DVD-R/-R Dual Layer DVD-RW/+R/+RW
Dus geen: DVD+R/+R Dual Layer

Als dit waar is zou dit wel echt een probleem zijn voor vele lijkt me?

• Jacub86
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-10-2025
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 23:39:
Ik lees nu op forum 1df:

De HD-dvd speler:

Let wel op:
DVD Video, DVD-R/-R Dual Layer DVD-RW/+R/+RW
Dus geen: DVD+R/+R Dual Layer

Als dit waar is zou dit wel echt een probleem zijn voor vele lijkt me?
Gianni Rombios schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 16:13:

• Gianni Rombios
  • Niet online
staat inderdaad in die pdf:
niet: dvd+r(w) schrijven
wel dvr+r(w) lezen
ofwel geen paniek

• Cheetah

Cheetah

FaceDown schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 20:08:
I.m.h.o. in ieder geval een heel eind slimmer dan nu het achtvoudige aan een BluRay speler met dezelfde hoeveelheid discs uitgeven, met als argument weinig meer dan dat je het misschien over 10 jaar wellicht ook nog in je welk-formaat-dan-ook-ruled speler kunt afspelen ;)

We leven vandaag en kopen vandaag. Hoe de wereld er over 10 jaar uit ziet zie ik dan wel weer. En als het aan LG en/of marktplaats ligt kan ik de komende vele jaren mijn HD-DVD discs nog wel afspelen, zelfs als mijn huidige speler defect mocht gaan. Met dik 1 miljoen van die dingen in omloop en more to follow zijn er over enkele jaren vast nog wel mensen die me er een voor een habbekrats willen verkopen om mijn opgebouwde collectie mee af te spelen. Liefst zo'n dual format LG dan, maar wel een BluRay profile 2.0 4.0 compatible versie anders zit je weer met verouderde meuk :D
Of misschien hou ik alvast een reserve Toshiba aan. Ze zijn toch bijna gratis tegenwoordig, en ik moet sowieso iets regiovrij's en upscalends hebben om mijn horde R1 DVD's af te kunnen spelen :)

Maaruh, jullie klinken wel een btje bitter jongens. Waarom nou toch? Jullie hebben toch 'gewonnen'? Jullie zijn toch zo gelukkig dat je de 'juiste' keus hebt gemaakt in de format war en voor een bak geld kunt gaan beginnen aan die never-ending-blue-ray-collection? Waarom kunnen jullie dan niet ook gewoon blij voor ons zijn dat wij blij zijn met onze 'achterhaalde' semi-gratis Toshiba HD-DVD spelers? :w

[ Voor 6% gewijzigd door Cheetah op 21-02-2008 01:18 ]

Full Specz

Verwijderd

Cheetah schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 00:48:
[...]
We leven vandaag en kopen vandaag. Hoe de wereld er over 10 jaar uit ziet zie ik dan wel weer.
Wat een onzin weer. Hoe kun je jezelf tegenspreken. Eerst was jij toch het orakel dat floppende media mijlenver kon zien aankomen? En die zo snel als je maar kon weer loosde als je die had aangeschaft? De mensen met een DCC speler leefden toch ook toén. En genoten van dat apparaat? Same with Betamax. VHS. Etc. En nú opeens is het wél prima om een geflopt, want jawel, het IS geflopt!, medium aan te schaffen en niet als een malloot te verkopen?

Zelden zo'n narrow-minded gedrag als dit gezien. Natuurlijk, die Toshiba is spotgoedkoop en een prima upscalende DVD-speler. Maar kap nou eens met dat goedpraatgedoe man. HD-DVD is over, klaar. Misschien dat Blu-Ray het ook helemaal niet redt maar dat zien we dan wel weer. Lekker boeiend ook. Ik heb nú genoten van mijn PS3. Die het ACHTVOUDIGE kostte, volgens jouw extreem creatieve rekenwijze.

• Cheetah

Cheetah

Het wordt steeds leuker. Heb net van mijn oom (die met de PS3) begrepen dat hij er ook 1 heeft besteld. Hij wilde toch een goede standalone DVD speler hebben die in zijn A/V meubel kan staan zonder in een stofzuiger te veranderen, en die bedienbaar is met zijn Harmony 885 universal remote.
PS3 is verdoemd tot BluRay only en mijn tante kennende verdwijnt die voorlopig onaangesloten de kast in waar die nu helaas naast moet staan om koel genoeg te blijven zodat geen turbulentie-effect ontstaat.

Gros van de bijgeleverde HD-DVD's gaat op marktplaats. Extra geld wordt bespaard op toch maar geen aanschaf van een bluetooth remote voor de PS3. En huppakee: 1 Toshiba EP30 terugverdiend :D

@GeenGelul: doe toch niet zo aangebrand man... je bent toch blij met je PS3? Gun mij ook 's wat ;)
Als het je je beter laat voelen heb ik mijn EP10 voornamelijk gekocht om mijn ~700 'zeer sterk verouderde' DVD's (waaronder ~500 R1's die geen enkele Europese BluRay player kan afspelen) er zo gelikt mogelijk uit te laten zien op LCD. Goedkope HD content is gewoon mooi meegenomen :Y)

[ Voor 22% gewijzigd door Cheetah op 21-02-2008 01:45 ]

Full Specz

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

[...]
I.m.h.o. in ieder geval een heel eind slimmer dan nu het achtvoudige aan een BluRay speler met dezelfde hoeveelheid discs uitgeven, met als argument weinig meer dan dat je het misschien over 10 jaar wellicht ook nog in je welk-formaat-dan-ook-ruled speler kunt afspelen ;)
Ja jij rekent jezelf mooi rijk. Heb jij een keuze gehad in discs? Nee je kreeg erbij wat erbij zat. Diezelfde films zou je natuurlijk nooit kopen als je een Bluray speler kocht. Bovendien kun je de prijs niet zomaar vergelijken, want de PS3 kan natuurlijk ook bijv downloadbare content afspelen die helemaal gratis is. Dus als ik dan net als jou reken, dan is de HDDVD speler met die 10 films in feite wel 100 keer zo duur als de PS3 met alle downloadbare films (net zo'n onzin dus welteverstaan). Het punt is dat de PS3 gewoon veel meer is dan een Bluray speler en een DVD speler die netjes upscaled.
We leven vandaag en kopen vandaag. Hoe de wereld er over 10 jaar uit ziet zie ik dan wel weer. En als het aan LG en/of marktplaats ligt kan ik de komende vele jaren mijn HD-DVD discs nog wel afspelen, zelfs als mijn huidige speler defect mocht gaan. Met dik 1 miljoen van die dingen in omloop en more to follow zijn er over enkele jaren vast nog wel mensen die me er een voor een habbekrats willen verkopen om mijn opgebouwde collectie mee af te spelen. Liefst zo'n dual format LG dan, maar wel een BluRay profile 2.0 4.0 compatible versie anders zit je weer met verouderde meuk :D
Of misschien hou ik alvast een reserve Toshiba aan. Ze zijn toch bijna gratis tegenwoordig, en ik moet sowieso iets regiovrij's en upscalends hebben om mijn horde R1 DVD's af te kunnen spelen :)
Het punt is dat je een aparte speler nodig hebt voor dat lullige stapeltje HDDVD's, die je straks boven of onder je Bluray speler moet gaan zetten. Lijkt mij nou niet echt handig. Maar inderdaad als je voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten dan kun je moeilijk anders.
Maaruh, jullie klinken wel een btje bitter jongens. Waarom nou toch? Jullie hebben toch 'gewonnen'? Jullie zijn toch zo gelukkig dat je de 'juiste' keus hebt gemaakt in de format war en voor een bak geld kunt gaan beginnen aan die never-ending-blue-ray-collection? Waarom kunnen jullie dan niet ook gewoon blij voor ons zijn dat wij blij zijn met onze 'achterhaalde' semi-gratis Toshiba HD-DVD spelers? :w
Met bitterheid heeft het niets te maken. Natuurlijk ben ik blij dat het eindelijk Bluray gaat worden. Wat jij proeft is denk ik eerder irritatie door iemand die eerst een topic lang verkondigt waarom HDDVD toch wel zo suprieur is, en de strijd met Bluray wel zal winnen. En vervolgens blijkt HDDVD ten dode opgeschreven en dan krijgen we daar vervolgens pagina's lang de voordelen weer van te horen, en waarom het toch wel niet zo slim is om HDDVD te kopen omdat dit zo goed zou zijn voor je portemonnee.
Nou dan nog een keer voor de allerlaatste keer: Die paar honderd euro extra voor Bluray interesseren me helemaal niks. Ik heb liever over een paar jaar 1 speler met een flinke collectie die ik waarschijnlijk ook weer in de opvolger van Bluray kan draaien (net zoals nu DVD in mijn PS3). Ik wil over die paar jaar niet een extra speler hebben staan om mijn oude (en zeer beperkte, want veel nieuws komt er natuurlijk niet meer uit op HDDVD) af te kunnen spelen. Ik heb nu toch ook geen VHS recorder in mijn kast staan?
Wil je wel die paar honderd euro besparen, en vind je het niet erg om marktplaats af te moeten struinen voor verouderde films, en vind je het niet erg dat je over een paar jaar waarschijnlijk niks meer met 't ding en je filmcollectie kan doen, dan moet je vooral zo'n HDDVD speler kopen.

Groetjes, FaceDown.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Cheetah schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 01:35:
Het wordt steeds leuker. Heb net van mijn oom (die met de PS3) begrepen dat hij er ook 1 heeft besteld. Hij wilde toch een goede standalone DVD speler hebben die in zijn A/V meubel kan staan zonder in een stofzuiger te veranderen, en die bedienbaar is met zijn Harmony 885 universal remote.
PS3 is verdoemd tot BluRay only en mijn tante kennende verdwijnt die voorlopig onaangesloten de kast in waar die nu helaas naast moet staan om koel genoeg te blijven zodat geen turbulentie-effect ontstaat.
[..]
De vraag is natuurlijk, wat is nu echt belangrijk in de HDDVD-Bluray strijd; dat HDDVD in 1 klap door Toshiba van de wereldkaart geveegd is, of dat je oom zo onder de plak zit bij je tante dat hij z'n PS3 in de kast moet verstoppen. :')

Groetjes, FaceDown.

Verwijderd

...er zo gelikt mogelijk uit te laten zien op LCD.
Dat is een relatief begrip natuurlijk. Maar ik vind het leuk voor je dat zo enorm blij bent met je televisie en afspeler hoor. Alleen het continu herhalen (wat zeg ik, prediken) van de oude feiten en het PS3 afkraken (zó veel geluid maakt 'ie ook weer niet en er zijn óók Toshiba HD-DVD spelers die hun fannetje *continu* laten draaien hè...) en gebruik van zeer volwassen emoticons doen een normale discussie voeren geen goed hè. Zelfde als op 1dayfly, da's toch allemaal nergens voor nodig man.

Nogmaals, ik snap terdége waarom men deze aanbieding niet laat lopen. Voor dat geld IS het een superspeler. En de films die je erbij krijgt vind ik ook wonderbaarlijk goed, niet eens negen maal meuk. Maar de tóón waarin dat allemaal moet worden aangeprezen, dat doet het hem voornamelijk. Bij mij dan hoor.

Verwijderd

[...]
Als het je je beter laat voelen heb ik mijn EP10 voornamelijk gekocht om mijn ~700 'zeer sterk verouderde' DVD's (waaronder ~500 R1's die geen enkele Europese BluRay player kan afspelen) er zo gelikt mogelijk uit te laten zien op LCD [...]
Da's ook een reden om een HDDVD-speler aan te schaffen. Ik heb om exact die reden ervoor gekozen om een receiver te kopen met een goed beelprocessor erin (de Reon). Voordeel daaraan is dat je die beeldprocessor ook voor andere video-bronnen kan gebruiken, zo kan ik bv. de Nederlandse crappy, low-res, macro-block filled PAL digitale TV laten upscalen en filteren.

Het is idd een duurdere oplossing, maar aan de andere kant heb je dan ook meerdere voordelen (Reon, maar ook de nieuwe HD-audio-formaten en xvYCC etc. etc.). Niet dat ik je keuze niet begrijp, maar dat zou bij mij niet de reden geweest zijn om voor HDDVD te kiezen.

Wat wel een reden zou zijn is dat de Toshiba speler inderdaad heel erg veel waarde voor weinig geld bood, en al een stuk mooier is dan een PS3. Dat zou wel een reden voor mij zijn geweest om voor de speler te kiezen, maar dan laat je de keuze voor HDDVD of BR erbuiten.

En wat ik eerder al schreef: Ik zou gekozen hebben voor HDDVD omdat het gewoon de beste standaard is voor mij, als consument. Met minder beperkende voorwaarde, en minder onzekerheden over standaarden en profilen. en het bied veel meer garantie voor interoperabiliteit, en meer kans op goedkoperen en meer media, door de vaker genoemde lagere productie,- en overschakelkosten.

En bovendien heeft HDDVD tenminste niets met malwareproducent Sony te maken (dat laatste een duidelijk persoonlijke overweging; Mijn opinie: FY Sony !).

Verwijderd

Als hier over downloadbare content gesproken wordt.. het is toch niet mogelijk om HD-films te downloaden of als back-up als bestand af te spelen van de harde schijf van de PS3???

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-02 00:38
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 10:32:
Als hier over downloadbare content gesproken wordt.. het is toch niet mogelijk om HD-films te downloaden of als back-up als bestand af te spelen van de harde schijf van de PS3???
Dat kan wel, doe het zelf met TV series die ik 'meekijk' vanuit de states.

Meer een vraag voor in het PS3 topic, maargoed ;)

[ Voor 8% gewijzigd door m4yall op 21-02-2008 10:35 ]

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 10:17:
[...]

En wat ik eerder al schreef: Ik zou gekozen hebben voor HDDVD omdat het gewoon de beste standaard is voor mij, als consument. Met minder beperkende voorwaarde, en minder onzekerheden over standaarden en profilen. en het bied veel meer garantie voor interoperabiliteit, en meer kans op goedkoperen en meer media, door de vaker genoemde lagere productie,- en overschakelkosten.
Er is inderdaad erg weinig onzekerheid meer over HD-DVD. >:)
Garantie voor interoperabiliteit? Het is Blu-ray die je de mogelijkheid geeft om een kopietje te maken en op Blu-ray komen films binnenkort met een PSP-versie of iig een versie die je makkelijk op een usbstick kan zetten om op een portable apparaat te zetten.

Tien tips wat je kan doen met je HD-DVD speler:
1. Mail it to the office of Howard Stringer in protest of Blu-ray's victory.
2. Plug it into your clothes dryer's 240-volt outlet. Woops, honey! My bad, guess we have to buy a Blu-ray player now.
3. Finally, replace your Betamax player.
4. Buy the Blu-ray player of your choice, put it in the box, attempt to return it as "defective."
5. Channel it through Whoopi Goldberg and make some pottery with it.
6. Put a Blu-ray disc in the tray and then call up Toshiba when it doesn't work. Repeatedly.
7. Put it in a time capsule, just to confuse future generations.
8. Buy a few dozen of 'em and build a little hut for your Blu-ray player.
9. Lock it alone in a room with a few lethal weapons... let it die honorably.
10. Use it to upscale DVDs, which is all you ever used it for anyways.
Hier nog een mooi verslag van de afgelopen twee jaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Shiver23 op 21-02-2008 11:14 ]

Verwijderd

Shiver23 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 11:09:
[...]
Garantie voor interoperabiliteit? Het is Blu-ray die je de mogelijkheid geeft om een kopietje te maken en op Blu-ray komen films binnenkort met een PSP-versie of iig een versie die je makkelijk op een usbstick kan zetten om op een portable apparaat te zetten.
[...]
Dat geloof je toch zelf niet hè. Sony met zijn DRM, idem Fox etc vertegewoordigd in de RIAA. BR met zijn regiocodering en zijn BD+/AACS ... en jij denk dat er een copieermogelijkheid komt, en dan ook nog op USB-stick ?

Laat me niet lachen :w

Een BR voor de PSP-versie op ultra-low res _O- , nutteloos.

• PowerFlower
  • Laatst online: 13:48

PowerFlower

être diable et jouer fleur

HD-DVD spelers met Betamax vergelijken is wel grappig, maar niet geheel kloppend. De vergelijking met DCC gaat veel beter op: veel van die decks zijn in de uitverkoop weggegaan naar mensen die ze gewoon als goede tapedecks gebruikten (aangezien ze ook gewoon analoge bandjes af konden spelen) :)

En om de relativiteit aan te geven van de hele format war: wie gebruikt er nog VHS? (Ik iig al niet meer sinds ik mijn videorecorder vijf jaar terug weggaf aan mijn zus). De enige reden dat de high definition gepusht wordt, is dat fabrikanten mooie HD schermen willen verkopen (goede vervangingsmarkt) en dat de filmstudio's materiaal willen verkopen dat voor de meeste mensen nog niet illegaal te downloaden is ("je kunt wel een crappy SD DiVX downloaden, maar dat is geen high definition!"), vergeet daarbij niet dat Nederland één van de meest connected landen ter wereld is (vrijwel niemand heeft zo goedkoop zulke hoge bandbreedte in zoveel woningen).

Het voornaamste wat op dit moment tegen houdt dat we volledig van de fysieke media af gaan zie je bij muziek: het uitwisselen is nog vrij lastig (leen jij even die MKV van The Italian Job uit aan je collega? Nee, die moet je eerst branden o.i.d.!). En bij high definition dus de bandbreedte. Het is een kwestie van jaren voordat fysieke dragers verdwenen zijn. Ja, dat wordt ook al tien jaar geroepen, maar bij muziek zijn we er in feite al ;)

In de tussentijd zal ik iig niet zwaar in een HD-DVD collectie gaan investeren, want dat dat een achterhaald medium is lijkt me iig wel duidelijk :P

[ Voor 5% gewijzigd door PowerFlower op 21-02-2008 12:48 ]

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 12:16:
[...]

Dat geloof je toch zelf niet hè. Sony met zijn DRM, idem Fox etc vertegewoordigd in de RIAA. BR met zijn regiocodering en zijn BD+/AACS ... en jij denk dat er een copieermogelijkheid komt, en dan ook nog op USB-stick ?

Laat me niet lachen :w

Een BR voor de PSP-versie op ultra-low res _O- , nutteloos.
Blijkbaar heb je allerlei negatieve gevoelens tegenover Blu-ray maar echt geen idee waar het over gaat. AACS/BD+ bevat de mogelijkheid van een 'managed copy'. En er komt een low-res versie bij de film om over te zetten op je PSP zoals te zien in onderstaand filmpje vanaf 1:36.
[YouTube: http://www.youtube.com/v/Nvt6ZWUYM3g&rel=1]

[ Voor 8% gewijzigd door Shiver23 op 21-02-2008 13:11 ]

Verwijderd

Shiver23 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 12:52:
[...]

Blijkbaar heb je allerlei negatieve gevoelens tegenover Blu-ray maar echt geen idee waar het over gaat. AACS/BD+ bevat de mogelijkheid van een 'managed copy'. [...]
Die mogelijkheid zat ook bij HDDVD, waarbij zelfs de hele AACS beveiligingslaag niet eens verplicht was (bij BR wel). En denk je werkelijk dat die managed-copy mogelijkheden zullen worden toegepast ? Volgens mij is er tot op heden geen enkele schijf verschenen, en ik denk dat dat ook niet zal gebeuren.

En dat sentiment heeft niets te maken met BR an sich, maar met de hele tendentie om elke vorm van copieeren in het criminele te trekken (via rechtbanken, beinvloeding van politici, BREIN en RIAA etc.). Het zou sieren om die realiteit ook eens te onderkennen. Want zeker Sony, vertegenwoordigd in de film-poot van Sony en Sony-BMG, zijn fanatiek in deze tendentie.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2008 13:42 ]

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-02 13:05
PowerFlower schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 12:46:
In de tussentijd zal ik iig niet zwaar in een HD-DVD collectie gaan investeren, want dat dat een achterhaald medium is lijkt me iig wel duidelijk :P
Wat nou juist zo wrang is aan de format-oorlog tussen BR en HD DVD is dat dat laatste formaat technisch helemaal niet achterhaald is. Een overstap van HD DVD naar Blu-ray voelt (mede door het ontbreken van allerlei features en de aanwezigheid van regiocodering) zelfs haast als een soort "downgrade". Het is een van de redenen waarom ik nog geen haast heb met het aanschaffen van een BR-speler.

• PowerFlower

PowerFlower

beantherio schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 13:11:
Wat nou juist zo wrang is aan de format-oorlog tussen BR en HD DVD is dat dat laatste formaat technisch helemaal niet achterhaald is. Een overstap van HD DVD naar Blu-ray voelt (mede door het ontbreken van allerlei features en de aanwezigheid van regiocodering) zelfs haast als een soort "downgrade". Het is een van de redenen waarom ik nog geen haast heb met het aanschaffen van een BR-speler.
HD-DVD spelers zijn, met hun ethernet aansluiting en 128mb flash geheugen, ook hardstikke mooie apparaten, technisch gezien. Mijn video2000-recorder (die ik nog steeds in de kelder heb staan :P) neemt ook veel beter video op dan mijn VHS recorder (die ik weggeven heb). Het voordeel van die video2000 recorder was alleen dat ik er veel blanco tapes bij had, en hem gewoon kon gebruiken om zelf op te nemen - dat kan met HD-DVD niet, het enige wat hij over een paar maanden nog kan is DVD's afspelen en die paar HD-DVD's die ik er bij kreeg/gekocht heb. De HD-DVD speler zal bij mij dan ook vermoedelijk sneller naar de berging verdwijnen dan de video2000, tis niet anders :)

Verwijderd

PowerFlower schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 13:49:
[...]

HD-DVD spelers zijn, met hun ethernet aansluiting en 128mb flash geheugen, ook hardstikke mooie apparaten, technisch gezien. Mijn video2000-recorder (die ik nog steeds in de kelder heb staan :P) neemt ook veel beter video op dan mijn VHS recorder (die ik weggeven heb). Het voordeel van die video2000 recorder was alleen dat ik er veel blanco tapes bij had, en hem gewoon kon gebruiken om zelf op te nemen - dat kan met HD-DVD niet, het enige wat hij over een paar maanden nog kan is DVD's afspelen en die paar HD-DVD's die ik er bij kreeg/gekocht heb. De HD-DVD speler zal bij mij dan ook vermoedelijk sneller naar de berging verdwijnen dan de video2000, tis niet anders :)
wellicht dat ik hiervoor op m'n donder krijg door een mod, maar het is van belang voor het betoog

Dat hoeft niet persé, want ik weet zeker dat er torrentsites zijn die complete HDDVD's ter download aanbieden, en die als reactie op het "afschaffen" van HDDVD alle HDDVD's ratio-vrij aanbieden. En die site heeft ze allemaal, dus als je een brander zou hebben dan ....

Het feit dat deze films er zijn, is rechtstreeks te wijten aan de minder sterke copieerbeveiliging op HDDVD's. En als je dit goed beschouwd, is het logisch en goed begrijpbaar, dat de realiteit van het bestaan dan deze downloads en deze sites duidelijk heeft meegespeeld aan het afschaffen van HDDVD-formaat. BR+ is (nog !) niet gekraakt, dus voor de industrie is BR gewoon een interessanter formaat.

Overigen, voor jouw overweging: Er bestaan HDDVD authoring programma's, zelfs in de Open Source is er al veel beschikbaar, waardoor je dus je eigen HD DVD's kan maken. Voor BR bestaan deze proggies alleen in hele dure varianten (Scenarist), ook een van de voordelen die HDDVD had boven BR.

• PowerFlower

PowerFlower

En heb jij een HD-DVD brander dan?

• Cheetah

Cheetah

Shiver23 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 12:52:
Blijkbaar heb je allerlei negatieve gevoelens tegenover Blu-ray maar echt geen idee waar het over gaat. AACS/BD+ bevat de mogelijkheid van een 'managed copy'.
Zoals GMC al terecht opmerkt: HD-DVD kon dat ook. MMC zit gewoon in de AACS spec.
Je kan het echter glad op je buik schrijven dat 't bij een enigzins noemenswaardig aantal BR discs geactiveerd gaat worden Vooral met onze 1st class DRM en anti-copy fanboys bij Sony aan't roer.
En er komt een low-res versie bij de film om over te zetten op je PSP zoals te zien in onderstaand filmpje vanaf 1:36.
[video]
Doe dan maar die dual format DVD / HD-DVD discs. Daar kun je tenminste wel wat mee ;)
Ohnee, wacht, lukt niet met BluRay, I completely forgot :D
PowerFlower schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 13:49:
[...]het enige wat hij over een paar maanden nog kan is DVD's afspelen en die paar HD-DVD's die ik er bij kreeg/gekocht heb.
...en die je in de komende periode nog goedkoop op de kop kunt tikken :)
Maar hoe dan ook hou ik er hier toch altijd 2 DVD spelers op na, die bij voorkeur beide regiovrij zijn. Mijn Philips DV720P-SA kan er nu uit (en op Marktplaats krijg ik er zo te zien nog best wat voor terug, gezien hij regiovrij is en ook SACD doet ;)). Heb ik nu mijn Samsung en Toshiba upscalers over.
Wanneer / als BluRay ooit 's betaalbaar wordt en de standaard 's uitgekristaliseerd is zal ik mijn Samsung speler wel vervangen door een standalone BluRay player. De Toshiba blijft sowieso staan, ook al zou ik geen enkele HDDVD hebben, gezien BluRay spelers niet regiovrij te maken zijn voor DVD's :)

[ Voor 33% gewijzigd door Cheetah op 21-02-2008 14:39 ]

Full Specz

• Cheetah

Cheetah

FaceDown schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 09:27:
Ja jij rekent jezelf mooi rijk. Heb jij een keuze gehad in discs? Nee je kreeg erbij wat erbij zat. Diezelfde films zou je natuurlijk nooit kopen als je een Bluray speler kocht.
Het gros van die films zijn goede titels, naar mijn smaak, die ik wel wilde hebben hoor :)
Bovendien kun je de prijs niet zomaar vergelijken, want de PS3 kan natuurlijk ook bijv downloadbare content afspelen die helemaal gratis is.
Legaal versus illegaal. Detailtje maar hoor ;)
Dus als ik dan net als jou reken, dan is de HDDVD speler met die 10 films in feite wel 100 keer zo duur als de PS3 met alle downloadbare films (net zo'n onzin dus welteverstaan).
Even denken, PS3 = 399 + 35 (remote) = 434 Euri's. 434 / 109 = 3,98. Ofwel, met die PS3 - kaal, zonder legale films (!) - ben je ~4x duurder af dan met die 1df aanbieding.
Basisschool groep 7 rekenen. Had niet gedacht dat dit sommetje hier een probleem zou opleveren ;)
Het punt is dat je een aparte speler nodig hebt voor dat lullige stapeltje HDDVD's, die je straks boven of onder je Bluray speler moet gaan zetten. Lijkt mij nou niet echt handig.
Ongeacht of ik een PS3 koop of niet moet ik mijn Regio 1 DVD's kunnen afspelen. Lukt dat met een Europese PS3? Nein. Moet ik dus 2 PS3's aanschaffen om 't allemaal voor elkaar te krijgen: een Europese en een Amerikaanse import. Ben ik dik 8x zo duur af als met die Toshiba. Terug naar basisschool groep 7 rekenklas maar weer :)
Maar inderdaad als je voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten dan kun je moeilijk anders.
Ik ben gek op dubbeltjes in combinatie met eerste rijen. Geeft me altijd een extra lekker gevoel, vooral ten opzichte van mensen die de volle mep hebben neergeteld voor zo ongeveer dezelfde zitplaats :P
Wat jij proeft is denk ik eerder irritatie door iemand die eerst een topic lang verkondigt waarom HDDVD toch wel zo suprieur is, en de strijd met Bluray wel zal winnen.
Mijn postgeschiedenis hier start zo'n 2 weken geleden.
Dit topic startte zo'n jaar geleden. Check y'r facts ;)
En vervolgens blijkt HDDVD ten dode opgeschreven en dan krijgen we daar vervolgens pagina's lang de voordelen weer van te horen, en waarom het toch wel niet zo slim is om HDDVD te kopen omdat dit zo goed zou zijn voor je portemonnee.
Je bedoeld net zoals wij pagina's lang gespamd worden met de zogenaamde nadelen? :)
Dat er - naar verwachting - over een aantal maanden niets nieuws meer voor uitkomt?

Laat me het zo zeggen: Ik koop mijn HD-DVD speler + HD-DVD collectie + over ~1-2 jaar een uitgestandaardiseerde BluRay speler van wat ik vandaag uitspaar op aanschaf van 1 losse versie 1.x BluRay speler alleen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Cheetah op 21-02-2008 15:16 ]

Full Specz

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Cheetah schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 14:57:
[...]
Het gros van die films zijn goede titels, naar mijn smaak, die ik wel wilde hebben hoor :)
Nou geweldig voor je.
[...]
Legaal versus illegaal. Detailtje maar hoor ;)
Helaas, downloaden van muziek / films is nog altijd legaal in Nederland.
[...]
Even denken, PS3 = 399 + 35 (remote) = 434 Euri's. 434 / 109 = 3,98. Ofwel, met die PS3 - kaal, zonder legale films (!) - ben je ~4x duurder af dan met die 1df aanbieding.
Basisschool groep 7 rekenen. Had niet gedacht dat dit sommetje hier een probleem zou opleveren ;)
De remote heb je helemaal niet nodig zoals ik al vaak gezegd heb in dit topic. En ja hij is duurder, en nee dat maakt me niet uit, zoals je hebt gelezen in mijn vorige post die je erg selectief hebt gequote.
[...]
Ongeacht of ik een PS3 koop of niet moet ik mijn Regio 1 DVD's kunnen afspelen. Lukt dat met een Europese PS3? Nein. Moet ik dus 2 PS3's aanschaffen om 't allemaal voor elkaar te krijgen: een Europese en een Amerikaanse import. Ben ik dik 8x zo duur af als met die Toshiba. Terug naar basisschool groep 7 rekenklas maar weer :)
Nou daar zal die Toshiba prima voor geschikt zijn. En mooi dat je er blij mee bent. Maar ga dan niet verkondigen dat het op wat voor manier dan ook een vervanger voor een Bluray speler is, want dat is ie dus niet.
[...]
Ik ben gek op dubbeltjes in combinatie met eerste rijen. Geeft me altijd een extra lekker gevoel, vooral ten opzichte van mensen die de volle mep hebben neergeteld voor zo ongeveer dezelfde zitplaats :P
Of je denkt dat je dezelfde zitplaats hebt, maar ondertussen zit er poep op de zitting en flikkert je stoel halverwege de voorstelling in elkaar.
[...]
Mijn postgeschiedenis hier start zo'n 2 weken geleden.
Dit topic startte zo'n jaar geleden. Check y'r facts ;)

[...]
Je bedoeld net zoals wij pagina's lang gespamd worden met de zogenaamde nadelen? :)
Dat er - naar verwachting - over een aantal maanden niets nieuws meer voor uitkomt?

Laat me het zo zeggen: Ik koop mijn HD-DVD speler + HD-DVD collectie + over ~1-2 jaar een uitgestandaardiseerde BluRay speler van wat ik vandaag uitspaar op aanschaf van 1 losse versie 1.x BluRay speler alleen ;)
Dat moet je vooral doen. Dan heb ik inmiddels een prachtcollectie Blurays, terwijl jij met een stapeltje van die rooie rommel zit waarvoor je een afstandse Toshiba voor nodig hebt om ze nog af te kunnen spelen (daar gaat weer een HDMI aansluiting). En dat allemaal om een paar tientjes uit te sparen, uitgesmeerd over jaren. Nou nee, daar bedank ik toch voor. Maar misschien is mijn economische situatie wat verschillend van die van jou.

Groetjes, FaceDown.

Verwijderd

mensen, ik ben heel erg blij dat hd dvd dood is, maar toch:

het is een feit dat de toshiba speler in de uitverkoop een goede dvd upscaler is.
En het is een leuke aankoop voor mensen met een hdtv, er zitten best leuke films tussen.
De toshiba is stiller dan een ps3, en er zit een afstandbediening bij. Als je dvd's wil upscalen lijkt me dat een interessantere oplossing hoor.

Ik zou als sony fan zo kunnen denken:
Of ik koop mij een ps3 remote van 45 euro...
of! Ik leg 50 euro bij, en ik heb in plaats van een afstandbediening een goede upscaler erbij met 10 films waarvan ik er 4 zeker met plezier ga kijken.
Klinkt niet zo heel slecht toch? Plus ik spaar het loopwerk van de ps3 ;)

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:53
Ik heb ook de 1dayfly-aanbieding besteld, maar voor zover ik kan zien op internet is de EP30 niet regiovrij te maken hoor... Daarvoor zul je toch een E1, XE1 of EP10 moeten aanschaffen ben ik bang.

Verwijderd

Ach joh, laat die mensen die een HD-DVD speler kopen nou gewoon.
110 euro voor de speler met 9 films is gewoon weinig geld voor wat je er voor terugkrijgt. Waarschijnlijk zou je maar 2 films kopen van die 9, maar goed, blijft leuke deal.

Deze mensen kopen waarschijnlijk over een jaartje ook wel een blu-ray speler omdat ze dan toch wel weten dat ze er niet onderuit komen (als ze HD films willen blijven kijken). Bijkomend voordeel is dat de spelers die nu 500 euro kosten, dan waarschijnlijk 400 euro zijn. Zijn ze uiteindelijk even duur uit, maar hebben ze nu een hd-dvd speler met wat films.

Ikzelf had het niet gedaan, had liever dat geld in een blu-ray speler gestopt (waar je overigens ook meestal wel wat gratis blu-rays bij krijgt, zoals spiderman trilogie).

(heb zelf overigens een PS3 en een HD-DVD speler in mijn htpc)

• Speedy
Die Blu-Ray speler komt er wel!! (Gran Turismo 5 :9~), even wachten tot die 2e hands fatsoenlijk worden aangeboden :Y)

Flickr | Lego collectie

• PowerFlower

PowerFlower

offtopic:
GT5 is voor mij ook de overweging om nog eens een PS3 te gaan halen :)

Overigens vraag ik mij af of het nu ook afgelopen zal zijn met gratis BluRay films bij de BR spelers... vermoedelijk zaten die er voornamelijk bij als lokkertje in de grote format-war ;)

• M@cer
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 16:53:
Ach joh, laat die mensen die een HD-DVD speler kopen nou gewoon.
110 euro voor de speler met 9 films is gewoon weinig geld voor wat je er voor terugkrijgt. Waarschijnlijk zou je maar 2 films kopen van die 9, maar goed, blijft leuke deal.

Deze mensen kopen waarschijnlijk over een jaartje ook wel een blu-ray speler omdat ze dan toch wel weten dat ze er niet onderuit komen (als ze HD films willen blijven kijken). Bijkomend voordeel is dat de spelers die nu 500 euro kosten, dan waarschijnlijk 400 euro zijn. Zijn ze uiteindelijk even duur uit, maar hebben ze nu een hd-dvd speler met wat films.

Ikzelf had het niet gedaan, had liever dat geld in een blu-ray speler gestopt (waar je overigens ook meestal wel wat gratis blu-rays bij krijgt, zoals spiderman trilogie).

(heb zelf overigens een PS3 en een HD-DVD speler in mijn htpc)
Voor 400 euro ga ik in nog geen 400 jaar een BR speler kopen (en ik ben een behoorlijke gadget freak). Pas wanneer de spelers onder de 200 euro komen wil ik erover nadenken. Tot die tijd kan je nog best plezier beleven van je Toshiba.
Er zijn trouwens nog best wat films verschenen op HD-DVD, dus voorlopig kan je nog wel ff voort.

Verder zullen veel mensen hem hoofdzakelijk kopen als goede upscale DVD speler en niet perse voor de HD-DVD's. Al ik het wel lekker als die straks allemaal gedumpt gaan worden voor een klein prijsje in de winkels.

[ Voor 7% gewijzigd door M@cer op 21-02-2008 19:46 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:00
Ik heb het ondenkbare gedaan: Een HD-DVD speler gekocht ;)

De eendagsdeal van gisteren was leuker, maar ik was te laat en ik had wat spijt. Dus heb ik iemand naar de Mediamarkt gestuurd om de EP10 daar te halen.

Ik ben altijd Blu-ray-minded geweest omdat ik dacht dat dat format het meeste gewicht achter zich had en daarom zou winnen, en ik heb al een tijd een PS3 staan met een groeiend stapeltje BRs. Dus waarom toch een HD-DVD speler nadat het format doodverklaard is?

- De HD-DVD spelers van Toshiba presteren uitermate goed met gewone DVDs, waarvan ik er zo'n 500 heb. Die speel ik nu met een goedkope Samsung af in mijn HT, dus daar is ruimte voor verbetering.
- De EP10 is regiovrij voor gewone DVDs, en ik heb zo'n 200 R1 DVDs.
- De prijzen van HD-DVD schijven dalen hard; ik ga zodirect eens lekker inkopen op Amazon.com waar veel films voor 15 dollar te krijgen zijn. Ik verwacht dat deze situatie alleen maar beter wordt. Een goedkope manier om de HD collectie uit te breiden.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Gianni Rombios
  • Niet online
Wat ik me afvraag: kunnen die Toshiba's goed gebrande dvd's lezen? (met name dvd+r(w))

Verwijderd

Wat ik me afvraag, zijn er geen goede Blu-ray standalone spelers die goed kunnen upscalen en regiovrij te maken zijn en divx ondersteunen?
Ben zelf opzoek naar zo'n speler, maar hoor niemand hierover praten, alleen over HD-DVD spelers.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Gianni Rombios schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 22:29:
Wat ik me afvraag: kunnen die Toshiba's goed gebrande dvd's lezen? (met name dvd+r(w))
De mijne kan iig prima overweg met zelfgebrande DVD+R's

Testing, one, two ...

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:00
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 22:34:
Wat ik me afvraag, zijn er geen goede Blu-ray standalone spelers die goed kunnen upscalen en regiovrij te maken zijn en divx ondersteunen?
Ben zelf opzoek naar zo'n speler, maar hoor niemand hierover praten, alleen over HD-DVD spelers.
Ik ken geen BR-players op dit moment die regiovrij te maken zijn. Van mijn PS3 verwacht ik ook niet dat hij dat ooit gaat worden, gezien de moeite die het al kostte om de PS2 regiovrij te maken.

De PS3 is overigens wel een erg goede upscaling DVD-speler sinds de 1.80 firmware, hij doet niet onder voor de betere Toshiba HD-DVD spelers, en zit net als hen vlak onder het niveau van de Denon 2930. De PS3 ondersteunt inmiddels ook DivX.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Wouterheadam5
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09-2025
Ik heb laatst wat divx'jes afgespeeld op mijn PS3, maar dit was echt blokkerig vergeleken met divx'jes vanaf mijn HTPC. Viel me erg tegen. (was via een externe schijf)

Als er een regiovrije Blu-Ray speler uitkomt (voor zowel DVD als Blu-Ray regiovrij), dan koop ik die wel. Tot dan gebruik ik wel mijn PS3 voor films.

Verwijderd

Voor de die-hard HD-DVD fans, er is een NOG vettere aanbieding nu op ibood. Toegrijpen! De laatste voorraad spelers is bijna op! De EP30 met 9 films voor maar 90 Euro. Dat is dus eigenlijk de speler voor 90 Euro TOE krijgen!

Verwijderd

Topicstarter
Wouterheadam5 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 23:46:
Ik heb laatst wat divx'jes afgespeeld op mijn PS3, maar dit was echt blokkerig vergeleken met divx'jes vanaf mijn HTPC. Viel me erg tegen. (was via een externe schijf)

Als er een regiovrije Blu-Ray speler uitkomt (voor zowel DVD als Blu-Ray regiovrij), dan koop ik die wel. Tot dan gebruik ik wel mijn PS3 voor films.
Regiovrij voor Blu-Ray gaat niet gebeuren. Via software updates en BD+ etc. gaat Sony-clan de markt verdelen en kunnen wij gewoon 30 euro blijven betalen terwijl de amerikanen 10 euro-14 euro betalen.

Verwijderd

Je kan een regio 1 DVD toch gewoon backuppen en daarbij meteen de regiolock verwijderen?

• Ericr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 00:21:
Voor de die-hard HD-DVD fans, er is een NOG vettere aanbieding nu op ibood. Toegrijpen! De laatste voorraad spelers is bijna op! De EP30 met 9 films voor maar 90 Euro. Dat is dus eigenlijk de speler voor 90 Euro TOE krijgen!
Mooie aanbieding inderdaad, ook al wordt op Ibood die aanbieding lauw ontvangen. Zelf maar een speler aangeschaft, was toch toe aan een nieuwe DVD-speler.

Of ze hebben een grote voorraad bij Ibood of niemand wil die speler meer want ze zijn nog steeds niet uitverkocht. Meestal is bij goede deals alles weg binnen een kwartier.

De 9 films zijn : 300 / The Holiday / The Bourne Identity / The Bourne Supremacy / Children of men / Chronicles of Riddick / WTC/SerenityThe Prestige

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2025

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Lachen... heb zojuist voor de lol ook op iBood die EP30 gekocht voor 90 euro... vintage!
Museumstuk in huis halen... en tegelijkertijd mijn oude DVD-speler upgraden (die doet geen upscale naar 1080p).

Die 9 films (vooral 300!) en hdmi kabel zijn mooi meegenomen. Over 2 jaar koop ik wel een blu-ray speler voor 90 euro (als LotR en Star Wars uit zijn op blu-ray) en schenk ik dit ding wel aan mijn neefje die me erop attent maakte 8)

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

• Cheetah

Cheetah

Ericr schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 01:14:
Of ze hebben een grote voorraad bij Ibood of niemand wil die speler meer want ze zijn nog steeds niet uitverkocht. Meestal is bij goede deals alles weg binnen een kwartier.
Bij de veel van die snel uitverkochte goede deals is volgens mij ook sprake van kleine voorraden.

Het ziet er naar uit dat Toshiba gewoon hun hele Europese voorraad z.s.m. kwijt wil. Verrassend is wel dat ze hiermee de markt voor hun eigen standaard DVD spelers ook ondermijnen. Dit apparaat is in z'n bundel zelfs goedkoper dan eenvoudige progressive scan non-upscale spelers. Sterker nog, als je een tientje per HD-DVD rekent - wat al heel goedkoop is gezien dit gemiddeld al onder de standaard DVD prijzen ligt - is hij gewoon gratis.
Ik vraag me echt af hoeveel verlies Toshiba per set op deze grap maakt. Ibood pakt nl. ook z'n winst.

Full Specz

• M@cer
Die van 1df heb ik nog kunnen weerstaan, maar nu wordt het toch wel erg lastig... Ga er toch maar 1 bestellen.. Al is het een formaat waar je straks niks meer aan hebt, 90 euro is een koopje.

edit.. Ik heb er inmiddels 1 besteld.. Toch wel leuk om die reacties weer te lezen op het forum..

!! Niet doen HD-DVD is dood er zullen geen films meer voor gemaakt worden!!
Goh, waarom zouden ze hem anders zo goedkoop kunnen aanbieden :)
Cheetah schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 03:49:
[...]
Ik vraag me echt af hoeveel verlies Toshiba per set op deze grap maakt. Ibood pakt nl. ook z'n winst.
Toshiba heeft z'n verlies toegegeven dus in principe schrijven ze het product af en nemen ze het verlies. Alles wat ze nu nog vangen is meegenomen. Nu kan je nog wel mensen verleiding, over 3 of 4 maanden wordt het alleen nog maar moeilijker.

[ Voor 73% gewijzigd door M@cer op 23-02-2008 09:00 ]

Verwijderd

En laat die EP30 nu net niet regiovrij te maken zijn voor regular DVD's. Da's nu jammer.
Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor de discussie m.b.t. hardware en software voor Blu-ray dan wel HD DVD. Het is geen plek om anderen te overtuigen dat Blu-ray of HD DVD "de beste" is.