Toon posts:

[Discussie] BluRay en HD-DVD hardware en software

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 46.149 views sinds 30-01-2008

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-02 14:35

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Cheetah schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 08:11:
[...]
Opstarten speler duurt lang ja... zo'n 25-30 seconden. Daarna is ie wel vrij snel.
BluRay spelers zijn vaak zelfs nog trager trouwens. De enige snel bootende HD spelers die ik gezien heb zijn de PS3 en X360 (met Add-on).

[...]
Daarnaast kan een PS3 ook nog eens prima DVD's upscalen. Dat ziet er echt heel prima uit op 1080P, in ieder geval beter dan PowerDVD. Heb nog geen EP30 (bijvoorbeeld) in actie gezien.

Tesla Model Y RWD (2024)

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

--MeAngry-- schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 10:21:
Daarnaast kan een PS3 ook nog eens prima DVD's upscalen. Dat ziet er echt heel prima uit op 1080P, in ieder geval beter dan PowerDVD. Heb nog geen EP30 (bijvoorbeeld) in actie gezien.
Ik eigenlijk ook niet :)
Heb zelf een EP10, en die schijnt net wat beter te scalen dan de EP30, hoewel die het ook prima doet... en m'n EP10 is regiovrij voor standaard DVD... dat kan een PS3 weer niet ;)

Mijn oom heeft trouwens zowel een EP30 als een PS3. Hij geeft aan dat de PS3 iets beter 1080p beeld geeft, maar het verschil schijnt klein te zijn. Als ik weer 'ns bij hem ben zal ik 't zelf bekijken.

[ Voor 18% gewijzigd door Cheetah op 21-03-2008 12:02 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:01
Nitai schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 09:03:
[...]

Dat maakt weinig uit als je pakketjes tegelijk aankomen bij de douane. Ze kijken naar de postcode waar het naar toe moet. Zo had ik meerdere orders geplaatst op de dezelfde dag, en kwamen mijn 3 (x2 dvd's) pakketjes aan waarover ik BTW moest betalen voor allemaal... :>
Tja, je kan natuurlijk ook gewoon de volgende bestelling doen als je de vorige binnen hebt zeg maar...
De verzendtijd van ezdvd viel me enorm mee (ongeveer een week).

Jammer trouwens dat overal alleen Universal schijfjes in de aanbieding zijn... ik zou best nog wel bepaalde titels willen hebben van andere studio's... maarja neem aan dat die ooit ook in de uitverkoop gaan. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Exar op 21-03-2008 18:22 ]

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

• zerokill
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-12-2025
Cheetah schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 08:11:
[...]
Opstarten speler duurt lang ja... zo'n 25-30 seconden. Daarna is ie wel vrij snel.
BluRay spelers zijn vaak zelfs nog trager trouwens. De enige snel bootende HD spelers die ik gezien heb zijn de PS3 en X360 (met Add-on).
Iemand eigenlijk enig idee hoe het komt dat 360 en PS3 zo snel zijn? Als ik op mn PS3 een BD kijk dan laad hij even snel als een normale DVD wat gewoon uitstekend is.

Zou het eraan kunnen liggen dat de lees snelheid van de PS3 hoger is of dat het gewoon puur aan de "krachtigere" hardware ligt? Hoelang duurt het eigenlijk om een standaard DVD te laden op een EP 30?

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Opstarttijd van de EP30 is erg lang (37 sec met laatste firmware). Daarna is alles okee, laadtijden zijn geen probleem. Tray open/dicht gaat ook snel.

• PowerFlower
  • Laatst online: 13:48

PowerFlower

être diable et jouer fleur

De Toshiba's draaien gewoon een Linux-variant (oddly enough door MS ontwikkelde software). Ik vermoed dat je dus gewoon op het booten zit te wachten... En in opeenvolgende generaties zitten steeds minder krachtige CPU's, omdat de software beter was (dus de hardware goedkoper kon). Een 360 of PS3 zijn vergeleken met een Toshiba HD-DVD speler natuurlijk super-computers ;)

• Gianni Rombios
  • Niet online
Wat die EP30 hardware betreft
http://www.decrypthd.org/wiki/Toshiba_EP30_hardware
300MHz cpu-tje is inderdaad niet veel...

Verwijderd

Topicstarter
Zo, nu BD+ "getweakt" is kan ik eindelijk backups maken van mijn kostbare BD+ schijfjes:

28 Days Later
28 Weeks Later
Cast Away
Die Hard 1-4
Fantastic 4 ROSS
From Hell (Region A)
Hitman
I Robot
Ice Age
Independence Day
Man on Fire
Master and Commander
Mr & Mrs Smith
Mr Brooks
Rescue Dawn
Robocop
Ronin
Sunshine
The Day After Tomorrow
The Simpsons Movie

:)

Verwijderd

[TAG]Speedy schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 08:11:

Iemand al spontane vastlopers gehad met zijn EP30 trouwens? Begin sterk het vermoeden te krijgen dat die van mij niet helemaal 100% is :|
Ik heb ook last van dit geneuzel. Daarbij heb ik vaak als ik DVD+RW's afspeel halverwege de film blokken in het beeld. Soms wordt de schijf helemaal niet herkend.
Wat to do?

• Exar
  • Laatst online: 01:01
Ik heb met m'n EP10 nog geen enkele vastloper gehad en soms wel uren achter elkaar gebruikt.
Hoop voor jullie dat dit op te lossen is... maar als 't echt vervelend wordt heb je natuurlijk nog wel je garantie.

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

• Gianni Rombios
  • Niet online
Kijk eens of het aan matige kwaliteit gebrande dvd's ligt? Ik heb wel een paar vastlopers gehad, maar echt helemaal vast zat hij dan niet, Stop - Start trok hem er wel weer doorheen.

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-02 00:31
Weet iemand of die ene actie van Sony waarbij je Spiderman Trology en POTC Trilogy gratis kreeg bij aanschaf van speler nog steeds geldt ?

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Gianni Rombios schreef op zondag 23 maart 2008 @ 01:18:
Kijk eens of het aan matige kwaliteit gebrande dvd's ligt? Ik heb wel een paar vastlopers gehad, maar echt helemaal vast zat hij dan niet, Stop - Start trok hem er wel weer doorheen.
Dat kan het bij mij (denk ik) niet zijn of de Toshiba moet wel ERG gevoelig zijn. Brand al jaren die blauwe Arita's en nog nooit problemen mee gehad op diverse spelers. Meeste films op die schijven gaan ook prima in de Toshiba, maar bij sommige spelen dus problemen op, heel vaag.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Ja, ik herken het helemaal. Brand al jaren op EMTEC en draaien prima in Sony DVD speler en een ander no-name speler. Big bummer, een firmware update zal niet te verwachten zijn...

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:57

-d-

Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 15:22:
[...]

Ik heb ook last van dit geneuzel. Daarbij heb ik vaak als ik DVD+RW's afspeel halverwege de film blokken in het beeld. Soms wordt de schijf helemaal niet herkend.
Wat to do?
Volgens mij ondersteunen de Toshiba HD DVD spelers officieel alleen DVD-R en geen +R.

• Gianni Rombios
  • Niet online
Nee hoor dat is niet zo zie http://www.superfi.co.uk/...Toshiba_EP30_brochure.pdf
gewoon dvdr(w) plus en min
Ook is hij niet al te kieskeurig en leest zelfs dvd+rw 8x (Memorex/Ritek)

Toch zijn Aritas niet echt de beste schijven, probeer het eens met verbatim 16x, gebrand op 8x of 12x. Ook spotgoedkope Samsung 8x (Optodisc) doen het goed bij mij.

[ Voor 30% gewijzigd door Gianni Rombios op 23-03-2008 17:52 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

zerokill schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 19:42:
[...]

Iemand eigenlijk enig idee hoe het komt dat 360 en PS3 zo snel zijn? Als ik op mn PS3 een BD kijk dan laad hij even snel als een normale DVD wat gewoon uitstekend is.

Zou het eraan kunnen liggen dat de lees snelheid van de PS3 hoger is of dat het gewoon puur aan de "krachtigere" hardware ligt? Hoelang duurt het eigenlijk om een standaard DVD te laden op een EP 30?
256Mbyte geheugen, Cell SPE's en natuurlijk de Nvidia die een beetje helpt (bij het afspelen).
Yup dat is het! Sterkere Hardware! En BDROM lees snelheid bij de PS3 is maximaal 36Mbyte

There is no place like ::1

• zerokill
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-12-2025
Voor mensen die ook goedkope BD's willen kopen:
http://www.jr.com/JRSecti...hemail.weekendSale.032108

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:57

-d-

JR shipped niet naar Nederland ;)

• Speedy
  • Nu online
Gianni Rombios schreef op zondag 23 maart 2008 @ 17:50:
Nee hoor dat is niet zo zie http://www.superfi.co.uk/...Toshiba_EP30_brochure.pdf
gewoon dvdr(w) plus en min
Ook is hij niet al te kieskeurig en leest zelfs dvd+rw 8x (Memorex/Ritek)

Toch zijn Aritas niet echt de beste schijven, probeer het eens met verbatim 16x, gebrand op 8x of 12x. Ook spotgoedkope Samsung 8x (Optodisc) doen het goed bij mij.
Vind het eigenlijk van de zotte dat een nieuwe (en oorspronkelijk) dure speler niet met die Arita's overweg zou kunnen terwijl oude apparatuur en spelcomputers hier geen last van hebben. Ga maar eens proberen om ze op 8x te branden, maar ben het ding eigenlijk wel zat (crashte me van het weekend weer midden in een aflevering). Wacht nog even tot ik de Ezydvd leveringen heb ontvangen, maar als dit aanhoud schuif ik hem dan hoogstwaarschijnlijk Marktplaats op :(

Flickr | Lego collectie

• Cheetah

Cheetah

[TAG]Speedy schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 09:56:
Vind het eigenlijk van de zotte dat een nieuwe (en oorspronkelijk) dure speler niet met die Arita's overweg zou kunnen terwijl oude apparatuur en spelcomputers hier geen last van hebben. Ga maar eens proberen om ze op 8x te branden, maar ben het ding eigenlijk wel zat (crashte me van het weekend weer midden in een aflevering). Wacht nog even tot ik de Ezydvd leveringen heb ontvangen, maar als dit aanhoud schuif ik hem dan hoogstwaarschijnlijk Marktplaats op :(
Je hebt 'm al geupdate naar v2.0?
Je kunt anders proberen een EP10 te pakken te krijgen. Is nu de default speler hier thuis (ipv mijn Samsung HD-850 upscaler) en heb er nog geen probs mee gehad :)

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

• Speedy
  • Nu online
De update staat er op inderdaad, dacht dat het daarmee was verholpen, maar helaas. Geen idee waar die EP10 (nog) goedkoop te krijgen is, maar wil binnenkort toch een PS3 aanschaffen waardoor de 'noodzaak' van een upscalende DVD speler redelijk komt te vervallen.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Ik ben bang dat ik met een EP10 ook dit probleem zal hebben, kan me niet voorstellen dat ze zoveel verschilt van de EP30.

• Cheetah

Cheetah

Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 22:09:
Ik ben bang dat ik met een EP10 ook dit probleem zal hebben, kan me niet voorstellen dat ze zoveel verschilt van de EP30.
Er schijnen in de EP10 wat betere componenten te zijn gebruikt.
De EP10 is de voorloper van de EP35 (midrange). De EP30 is de opvolger van de E1 (entry-level).

Full Specz

• blu-fox
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-02 18:34
Weet iemand nog een leuke webshop met hd-dvd-koopjes (met nl subs het liefst)?
Ik heb ezydvd.com.au nu al uitgemolken.

#FFTB #CRO validator Kingstaker

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:42
Cheetah schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 11:34:
[...]
Er schijnen in de EP10 wat betere componenten te zijn gebruikt.
De EP10 is de voorloper van de EP35 (midrange). De EP30 is de opvolger van de E1 (entry-level).
Enigste probleem ik met de EP10 heb gehad hij na 4uur draaien wel is even 3sec stopt en dan weer verder gaat verder doet hij alles naar wens :)

Verwijderd

De opmars van BluRay kan nog wel eens langzamer gaan verlopen dan verwacht; Er blijkt nl. een patent te rusten op de gebruikte lasers (zie: http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=11216).

Overigens zijn er ook andere producten die last gaan hebben van dit (zoveelste) pantenten-gedoe in de VS (gedonder over patenten staat vooruitgang sowieso vaak in de weg lijkt het).

Verwijderd

Dacht ik dus even een EP10 te kopen omdat ik dus zoveel problemen heb met mijn EP30, zijn die dingen opeens weer een stuk duurder. Zelfs 2e hands bijna niet te vinden...

Verwijderd

voor alle noobs coole gasten die alleen een machine kopen als deze samenwerkt met een ouderwetse goedkope all-in one programmeerbare infrarood a/b oplossing ...
http://www.engadget.com/2...ow-on-sale-ps3-owners-re/
50 dollar blijkbaar maar dan heb je ook wat :)

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:33
Vandaag de bestelling uit australie ontvangen. Geen importkosten of andere onzin hoeven te betalen..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Gianni Rombios
  • Niet online
Iemand een idee hoe de EP30 te resetten naar defaults? Ik had de video setting op 1080p/24 gezet terwijl de tv dat niet aankan. Ik kon hem alleen met een andere tv weer terug zetten.
Lang de powerbutton ingedrukt houden helpt niet. Stroom er een tijd af ook niet.

• Speedy
  • Nu online
M@cer schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 20:49:
Vandaag de bestelling uit australie ontvangen. Geen importkosten of andere onzin hoeven te betalen..
Same here,3 pakjes van 2 hddvd's lagen gisteren voor mijn voordeur. Anonieme envelopen met geknipt en geplakt adres. Weet niet of ze dat gedaan hebben omdat ik er om vroeg, maar mooie service :)
Jammergenoeg 1 DVD die los in zn hoesje lag wegens een afgebroken pinnetje, dat was weer jammer aangezien ik dit soort hoesjes niet in grote getale heb liggen ;)

Flickr | Lego collectie

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-02 18:26

Huig

Merino Fanatic

Ik heb van de week ook m'n bestelling van ezydvd mogen ontvangen, ik had 6 films, totaalwaarde 55 euro, in 1 zending. De Douane vind mij lief O+.

Ik heb nu ook bij Amazon.com 11 films besteld, gemiddeld 15 dollar per film.
Over dat lijstje winkels wat eerder gepost is:
-d- schreef op zondag 16 maart 2008 @ 23:48:
www.dvdcrave.com (australie) - had veel koopjes, helaas zijn de meeste weg - nog steeds wel wat te vinden (<10 euro)
www.ezydvd.com (australie) - idem dito
www.deepdiscount.com (vs) - nog veel koopjes, in USD - dus voordeel van de lage dollar koers. Verzendkosten ook relatief laag (je betaald nl. niet per stuk maar per specifiek orderbedrag - zie website)
www.amazon.com (vs) - groot aanbod, prijzen kunnen verschillen per dag, dus hou 't goed in de gaten
www.amazon.de (dui) - veel <10 euro dvd's, slechts eenmalig verzendkosten - dus bij grote bestellingen erg voordelig. Wel Duitse covers, itt de Amerikaanse/Austr. sites
www.tower.com (vs) - Ook nog veel titels voor mooie prijzen, verzendkosten iets lager dan Amazon ($4.99 per disc, ze versturen per losse (HD) DVD).
www.bol.com (nl) - Veel Universals voor lage prijzen
www.frs.nl (nl) - Idem dito
www.play.com (uk/jersey) - Heeft nu een mooie 3 voor +/- 30 euro actie (incl vezenden). Zitten ook nieuwe releases zoals Atonement in
www.amazon.co.uk (uk) - Sinds dit weekend prijsverlaging, HD DVD's vanaf 6 pond.

Zo, dat zijn de shops waar ik de afgelopen weken heb gekocht ;)
Heb je daar allemaal een creditcard voor nodig, of kan het ook met paypal? Ik heb geen cc helaas.
Amazon US vereist creditcard, geld dit ook voor Amazon Duitsland? Die hadden ook nog 2 leuke persoonlijke must-haves, maar ik kon het niet vinden

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

• ThePupD
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-12-2020

ThePupD

Standing Tall And Talented

Als ik de site goed lees bij bol.com

betaal je 1,95 verzendkosten voor (hd) dvd's ongeacht hoeveel je er besteld.
Kan iemand dit bevestigen

• Ericr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09-2025
ThePupD schreef op zondag 30 maart 2008 @ 15:19:
Als ik de site goed lees bij bol.com

betaal je 1,95 verzendkosten voor (hd) dvd's ongeacht hoeveel je er besteld.
Kan iemand dit bevestigen
Dat kan ik bevestigen, ook al splitsen ze vaak de bestellingen op. De verzendkosten betaal je echter maar 1 keer per order.

• ThePupD

ThePupD

Ok thanks, misschien dat ik dan wat bestel, ze hebben wel veel aanbod maar zie er weinig wauw films tussen zitten die ik nog niet heb.

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Voor de geïnteresseerden:

TOSHIBA EP35 HD DVD + 5 HD DVD's voor € 125

Afbeeldingslocatie: http://www.speurders.nl/www/spotter/20080404_300.jpg
(Op hun site noemen ze het een HD DVD Recorder wat uiteraard niet klopt.) Ah, ze hebben het eindelijk verbeterd!

[ Voor 7% gewijzigd door Neobahamuth op 04-04-2008 09:52 ]

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• ThePupD

ThePupD

*nevermind...

[ Voor 89% gewijzigd door ThePupD op 04-04-2008 11:10 ]

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:12
Worden ook steeds duurder:S Het begon met 80 euro incl 7 films?

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Lightning89 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 12:15:
Worden ook steeds duurder:S Het begon met 80 euro incl 7 films?
Dat waren steeds EP-10 of -30 modellen. Dit is de EP-35 (= nieuwste model van Toshiba).

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Verwijderd

Topicstarter
Neobahamuth schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 12:33:
[...]

Dat waren steeds EP-10 of -30 modellen. Dit is de EP-35 (= nieuwste model van Toshiba).
is deze wel regiovrij te maken?

• Ericr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 21:29:
[...]

is deze wel regiovrij te maken?
Nee, die laatste generatie kan je niet regiovrij maken.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:03
Gezien het aantal posts en de recente ontwikkelingen op het vlak BD vs HD-DVD denk ik dat deze topic onderhand gesloten kan worden.

Ik vind het prima als er een nieuw topic wordt geopend over de nieuwe soft- en hardware ontwikkelingen op BD vlak, volgens mij is daar wel behoefte aan :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor de discussie m.b.t. hardware en software voor Blu-ray dan wel HD DVD. Het is geen plek om anderen te overtuigen dat Blu-ray of HD DVD "de beste" is.