Toon posts:

[Discussie] BluRay en HD-DVD hardware en software

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 46.149 views sinds 30-01-2008

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Yes, ik heb er één!
Toshiba HD DVD 3-in-1 Phaser Remote

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Wat is dit en in welk forum? Kom er niet in nl :?

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Verwijderd

Cheetah schreef op maandag 17 maart 2008 @ 14:29:
[...]
Same here.

Edit: Hmm heb gezocht met Google en het is een StarTrek design afstandsbediening :/
Ik zie mezelf al zitten: Piew piew! :D
Laat staan m'n familie of vriendin. I think i'll pass, hoewel ik StarTrek wel veel gekeken heb.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2008 14:45 ]

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Ah, sorry, ik plaatste een link naar m'n post in de HK (waar sommigen geen toegang tot hebben).

Daarom de hele post opnieuw:

SCORE! *O*
Gisterennacht op ebay dit zeer gelimiteerd en zeldzaam item 'gewonnen':

Toshiba HD DVD 3-in-1 Phaser Remote
with realistic phaser light and sound effects
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/neobahamuth/images/phaser/a1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/neobahamuth/images/phaser/b1.jpgAfbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/neobahamuth/images/phaser/c1.jpgAfbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/neobahamuth/images/phaser/d1.jpgAfbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/neobahamuth/images/phaser/e1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/neobahamuth/images/phaser/f1.jpgAfbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/neobahamuth/images/phaser/g1.jpgAfbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/neobahamuth/images/phaser/h1.jpgAfbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/neobahamuth/images/phaser/i1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/neobahamuth/images/phaser/j1.jpgAfbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/neobahamuth/images/phaser/k1.jpgAfbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/neobahamuth/images/phaser/m1.jpgAfbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/neobahamuth/images/phaser/l1.jpg

(Nu nog uitzoeken wat ik ermee ga doen. :X )

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
ymmv schreef op maandag 17 maart 2008 @ 10:34:
Lang leve de kortzichtigheid. Ik blijf me erover verbazen dat je ondanks het verdwijnen van HD-DVD van de markt dat je maar blijft doorgaan met je juichverhalen gelardeerd met een overdaad aan ;) . Alsof je niet veel liever had gehad dat HD-DVD overeind was gebleven... Wat heb je nou liever: een jarenlange, constante stroom aan nieuwe filmreleases voor gemiddeld 20 euro of een paar maanden lang een boel koopjes en daarna geen enkele nieuwe film meer?
Het kan toch allebei? Goedkope HD-DVD films om nu te kijken en in de toekomst kan je altijd een Blue-ray speler erbij kopen, er zitten meerdere HDMI ingangen op zo'n tv.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:46
Nu nog uitzoeken wat ik ermee ga doen.
Er zo'n pak bijkopen en de conventies afstruinen :z
Het kan toch allebei? Goedkope HD-DVD films om nu te kijken en in de toekomst kan je altijd een Blue-ray speler erbij kopen, er zitten meerdere HDMI ingangen op zo'n tv.
Tja, ik begrijp het probleem ook niet echt. Wat is er in vredesnaam kortzichtig aan het inhaken op zo'n aanbieding? Er zijn mensen die op een zaterdagmiddag vier films kopen bij de MM voor dezelfde prijs als dat je hier vijf films plus een erg mooi stuk hardware krijgt. Zijn die dan ook kortzichtig?

[ Voor 69% gewijzigd door Dr. Strangelove op 17-03-2008 16:26 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:48

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Cheetah schreef op maandag 17 maart 2008 @ 14:29:
2691 posts en geen HK access? 8)7 /off-topic.

Wat is er zo specifiek HD aan die Phaser eigenlijk?

Verwijderd

Ik heb de aanbieding van een aantal dagen terug bij 1Dayfly besteld (de EP-30), en ben er gewoon hartstikke blij mee. Echt fantastisch beeld en heb nu in totaal 16 films op HDDVD. Als ik een film wil bestellen, dan bestel ik hem op HDDVD voor 10 dollar ongeveer, dus bijna niks. Ik koop dus niks meer op DVD, echt prachtig beeld en geluid op dit ding, je moest eens Planet Earth zien. Ik heb al een Xbox360 en ga er niet voor Bluray een PS3 bijkopen. Ik had toch een upscalende DVD-speler nodig nog (mijn xbox heeft geen HDMI aansluiting en dus geen upscaling), dus deze aanbieding kwam mij goed uit.

Ik kijk met veel plezier goedkoop op HD kwaliteit en het bevalt mij prima. Ik snap natuurlijk wel dat er geen nieuwere films meer komen, maar als het Bluray gebeuren wat goedkoper wordt dan zal ik daar ook wel instappen.

Wat mij wel opvalt: Ik moet iedereen nog uitleggen wat HDDVD en Bluray precies is. Verreweg de meeste mensen weten niet beter dan dat DVD perfect beeld geeft. Dus volgens mij duurt het nog even voor highdefinition echt mainstream is en goedkooop wordt. In de tussentijd heb ik dus profijt van deze goedkope dagen en stap ik samen met de massa wel in Bluray, als er uberhaupt snel een mainstreamoplossing komt en dit inderdaad Bluray wordt en niet nog een derde 'techniek'.

Ook ben ik wel benieuwd naar de verkopen van de HDDVD schijfjes in deze periode, want volgens mij bestellen veel mensen als een dolle met die goedkope spelers.

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

PowerFlower schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:28:
[...]

Wat is er zo specifiek HD aan die Phaser eigenlijk?
offtopic:
Het is zo leuk omdat hij bijna niet te bemachtigen is. Zeker niet in Europa!
(Je kon deze namelijk enkel bestellen als je A ) in de USA woont, B ) een HD DVD-speler gekocht had en C ) de Star Trek: The Original Series - season 1 HD DVD-box gekocht had.
Ik heb er dan ook lang naar gezocht. Het is een leuk en zeldzaam hebbedingetje waarmee je je HD DVD speler en andere apparatuur kan bedienen of gewoon in je vitrinekast kan proppen. ;)

Verwijderd

Neobahamuth schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:43:
[...]

offtopic:
Het is zo leuk omdat hij bijna niet te bemachtigen is. Zeker niet in Europa!
(Je kon deze namelijk enkel bestellen als je A ) in de USA woont, B ) een HD DVD-speler gekocht had en C ) de Star Trek: The Original Series - season 1 HD DVD-box gekocht had.
Ik heb er dan ook lang naar gezocht. Het is een leuk en zeldzaam hebbedingetje waarmee je je HD DVD speler en andere apparatuur kan bedienen of gewoon in je vitrinekast kan proppen. ;)
:P

Gaaf dningetje ... hij heeft zeker ook een een stun-setting en een maximum-setting zeker (gerelateerd aan het volume van de stereo) :+

• Cheetah

Cheetah

Dr. Strangelove schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:24:
Tja, ik begrijp het probleem ook niet echt. Wat is er in vredesnaam kortzichtig aan het inhaken op zo'n aanbieding? Er zijn mensen die op een zaterdagmiddag vier films kopen bij de MM voor dezelfde prijs als dat je hier vijf films plus een erg mooi stuk hardware krijgt. Zijn die dan ook kortzichtig?
Het zijn over het algemeen de kortzichtige mensen die anderen kortzichtig vinden :)
Inderdaad. Ik ga ook nog ff voor een habbekrats 2e hands een X360 HD-DVD speler halen.
Kan ik ze ook makkelijk boven op mijn PC'tje op vakantie op de laptop kijken :)
PowerFlower schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:28:
Tja, nooit aangevraagd eigenlijk. Ben meer een techie dan een socie ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Cheetah op 17-03-2008 16:50 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2025

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Nou...ja... ik zie eigenlijk maar één nadeel en dat is als je nu te veel HD-DVD's koopt je in de toekomst een mogelijk probleem hebt als je speler kapot gaat.

Het nadeel kan denk ik tegen die tijd wel weer opgelost worden door gewoon op dat moment tegen een habbekrats een vervangende BD te kopen... (per saldo zou je best wel eens goedkoper uit kunnen zijn, dan het nu nieuw kopen van BD's)

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

• Dr. Strangelove
Ik denk zelf dat de technologie over een paar jaar dermate goedkoop te incorporeren is in nieuwe spelers dat je je HD-DVDs met een multispeler kan draaien. Maak me daar absoluut geen zorgen over. Bovendien kan je bij elke grote fabrikant tot in lengte van dagen oude apparatuur ter reparatie aanbieden.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Volgens deze link http://www.cheapassgamer.com/forums/showthread.php?t=172499 zou Toshiba 8 jaar lang support bieden op hd-dvd spelers.

• vectrex
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Wie Planet Earth nog wil kopen:

http://cgi.ebay.nl/Planet...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
De US versie (Discovery) niet de BBC.
Verschil is voiceover, en 4 ipv 5 dvd's (bonus mist).

42 dollar incl. verzending is ongeveer 27 euro.

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:57

-d-

Vectrex Dude schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 22:11:

42 dollar incl. verzending ongeveer 27 euro.
Volgens mij (niet 100% zeker) is de discovery versie ook 720p itt de BBC die 1080p is.

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-02 12:15
Haha je betaald alleen maar verzending :D

• Dr. Strangelove
Vectrex Dude schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 22:11:

42 dollar incl. verzending ongeveer 27 euro.
Lekker sneaky. Buy-it-now van 99 cent en dan 35 dollar shipping (domestic US). Oplichter... ik had bijna de buy-it-now genomen, toch maar even verder gekeken dan mijn neus lang is ;)

• vectrex
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Dr. Strangelove schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 22:19:
[...]

Lekker sneaky. Buy-it-now van 99 cent en dan 35 dollar shipping (domestic US). Oplichter... ik had bijna de buy-it-now genomen, toch maar even verder gekeken dan mijn neus lang is ;)
Dat had ik er toch neergezet 8)7
hij heeft meer varianten maar komt op hetzelfde neer.

Overigens is er ook een officiele discovery shop op ebay, maar die levert niet buiten US.
Prijs daar is 30$.
en discovery.com (ook alleen us shipping):
http://shopping.discovery...d=65764&jzid=40588073-2-0

Sigourney Weaver doet de voice over.

Discussie over BBC vs Discovery versie hier:
http://www.amazon.com/BBC...ding=UTF8&asin=B000MRAAJW

[ Voor 28% gewijzigd door vectrex op 19-03-2008 22:40 ]

• Dr. Strangelove
Dat had ik er toch neergezet
Nee, je noemde de totaalprijs. Vervolgens klik ik op de link, denk dat de advertentie gewijzigd is (oid) omdat ik 99 cent zie staan en even verder kijken leert dat dit gewoon de overtreffende trap is in de steeds erger wordende verzendkostennaaierij op ebay. Daar mag je wel even melding van maken. Dit soort mensen moet verbannen worden van ebay.

• Cheetah

Cheetah

Dr. Strangelove schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 22:19:
Verkoper doet het wss om zijn ebaykosten te drukken.
Voor een koper maakt het niets uit of hij $30 + $12 shipping betaald of $1 + $41 shipping ;)

Full Specz

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Zolang hij die $1 op de pakbon schrijft ipv die $30 kom je er hopelijk bij de douane ook mee weg ;)
Eens even denken over die Planet Earth, lees overal dat dat toch wel een must have is op high-def gebied. Lees op Amazon dat de BBC versie over betere audio beschikt en er geen scenes uit zijn geknipt, is daar nu ook maar $45 (maar wordt wel vrijwel zeker er uit gepikt door de douane vrees ik).

Iemand al spontane vastlopers gehad met zijn EP30 trouwens? Begin sterk het vermoeden te krijgen dat die van mij niet helemaal 100% is :|

[ Voor 21% gewijzigd door Speedy op 20-03-2008 08:13 ]

Flickr | Lego collectie

• Dr. Strangelove
Ik zit op ebay sinds het prill begin en vroegah werden er altijd realistische bedragen gevraagd voor shipping. In de VS betaalde je een dollar voor een DVDtje, naar Europa kostte het 2 dollar. Dat ging vrijwel at cost.

Tegenwoordig moet je moeite doen om een verkoper te vinden die binnen de VS verstuurd voor onder de 4 dollar, en over rechtstreekse verzending naar Nederland hoef je niet eens te denken want dat zit altijd in de dubbele cijfers.

Het wordt hierdoor erg ondoorzichtig; je ziet een goede prijs staan voor een DVD en vervolgens blijkt dat het helemaal niet zo'n goede prijs is. Sorteren op prijs is ook een zinloze view geworden hierdoor. Sellers bieden spullen goedkoop aan en compenseren dit vervolgens door idiote bedragen voor shipping te vragen. Ebay zou hier m.i. tegen moet optreden.

/ OT rant ;)

• m4yall
  • Laatst online: 00:38
Dr. Strangelove schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 08:12:
Ik zit op ebay sinds het prill begin en vroegah werden er altijd realistische bedragen gevraagd voor shipping. In de VS betaalde je een dollar voor een DVDtje, naar Europa kostte het 2 dollar. Dat ging vrijwel at cost.

Tegenwoordig moet je moeite doen om een verkoper te vinden die binnen de VS verstuurd voor onder de 4 dollar, en over rechtstreekse verzending naar Nederland hoef je niet eens te denken want dat zit altijd in de dubbele cijfers.

Het wordt hierdoor erg ondoorzichtig; je ziet een goede prijs staan voor een DVD en vervolgens blijkt dat het helemaal niet zo'n goede prijs is. Sorteren op prijs is ook een zinloze view geworden hierdoor. Sellers bieden spullen goedkoop aan en compenseren dit vervolgens door idiote bedragen voor shipping te vragen. Ebay zou hier m.i. tegen moet optreden.

/ OT rant ;)
OffT, Amazon kan er ook wat van. ik wou Shure headphones kopen. Die waren erg cheap, omgerekend 45 euro. Verzendskosten? Een slordige 65 dollar :X !

Blurays verzenden vanaf Amazon kost je ongeveer 17 dollar met standard shipping. Als je meerder BD's koopt is het dus nog wel te overzien...

• -d-

-d-

m4yall schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 10:15:
[...]

OffT, Amazon kan er ook wat van. ik wou Shure headphones kopen. Die waren erg cheap, omgerekend 45 euro. Verzendskosten? Een slordige 65 dollar :X !

Blurays verzenden vanaf Amazon kost je ongeveer 17 dollar met standard shipping. Als je meerder BD's koopt is het dus nog wel te overzien...
Amazon verzend bepaalde artikelen alleen per koerier, en daarbij zit dan ook automatisch de importheffing op - kijk voor de grap eens wat een consolegame versturen kost... ;)
Gebruik Amazon ook alleen voor DVD's/CD's/Boeken - de rest is gewoon te duur ivm verzendkosten en heffingen.

Verwijderd

en de eerste 2.0 speler is op de markt!
Heb destijds erg gelachen om de 1GB ram required, alle technische sites waren ineens de dikste, fanboyachtige noobs de je kon vinden, "local storage" betekende vanaf dat moment namelijk ram. :)
Nu hd dvd dood is zullen ze wel bijdraaien, als ze nog meer fud blijven verspreiden dan gaat het opvallen. Uiteindelijk komt iedereen wel achter de waarheid: BD=beter. Maar voordat het zover is moeten de spelers een stuk goedkoper worden. Nu zijn er nog veel haters die BD niet kunnen betalen, ze zullen zweren dat dvd perfect is, en ga zo maar door. Maar zulke noobs zijn er elke generatie, tegen het moment dat er weer een opvolger komt dan zullen zij het hards schreeuwen dat BD perfect is en dat die k*t nieuwe standaard onze rechten schendt, etc :)
Als ik ergens van hou dan is het van een goede format war :P

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

[TAG]Speedy schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 08:11:
Zolang hij die $1 op de pakbon schrijft ipv die $30 kom je er hopelijk bij de douane ook mee weg ;)
Eens even denken over die Planet Earth, lees overal dat dat toch wel een must have is op high-def gebied. Lees op Amazon dat de BBC versie over betere audio beschikt en er geen scenes uit zijn geknipt, is daar nu ook maar $45 (maar wordt wel vrijwel zeker er uit gepikt door de douane vrees ik).

Iemand al spontane vastlopers gehad met zijn EP30 trouwens? Begin sterk het vermoeden te krijgen dat die van mij niet helemaal 100% is :|
Heb PE via de marketplace van Amazon. Geen toeslag of niets gehad, omdat het pakketje niet van amazon zelf komt. (Alleen jammer dat ik er per ongeluk twee keer besteld heb en het pakketje bij het terugsturen kwijtgeraakt is :X)

En de PS3 krijgt over een paar dagen BD 2.0 ondersteuning.

[ Voor 8% gewijzigd door Shiver23 op 20-03-2008 11:05 ]

PSN: Shiver23

• m4yall
Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 11:02:
Quanta costa? Ben best benieuwd naar de prijs van de eerste 2.0 speler...

Verwijderd

m4yall schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 11:05:
[...]

Quanta costa? Ben best benieuwd naar de prijs van de eerste 2.0 speler...
De eerste 2.0 speler is al een jaar op de Europese markt binnenkort (hint) ;) :z

• m4yall
Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 11:09:
[...]

De eerste 2.0 speler is al een jaar op de markt binnenkort (hint) ;) :z
Lees net het PS3 topic :+. Echter snap ik dat dat ding Bluray Live kan. Heb hem thuis. Maar goed antwoord op de vraag is dus 399 euro incl een game.
Ik dacht echter dat er al een standalone BR 2.0 speler op de markt was geintroduceerd. Nog niet dus..

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Tja, ieder zo zijn ding, er zijn heel wat dingen waar ik meer van hou dan van een goede format war ;)

Maar welke speler is het en wat kost hij?

[ Voor 0% gewijzigd door CrashOne op 20-03-2008 11:13 . Reden: hmmm, oke, de PS3 dus..... ]

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 11:02:
Heb destijds erg gelachen om de 1GB ram required, alle technische sites waren ineens de dikste, fanboyachtige noobs de je kon vinden, "local storage" betekende vanaf dat moment namelijk ram. :)
Nu hd dvd dood is zullen ze wel bijdraaien, als ze nog meer fud blijven verspreiden dan gaat het opvallen. Uiteindelijk komt iedereen wel achter de waarheid: BD=beter. Maar voordat het zover is moeten de spelers een stuk goedkoper worden. Nu zijn er nog veel haters die BD niet kunnen betalen, ze zullen zweren dat dvd perfect is, en ga zo maar door. Maar zulke noobs zijn er elke generatie, tegen het moment dat er weer een opvolger komt dan zullen zij het hards schreeuwen dat BD perfect is en dat die k*t nieuwe standaard onze rechten schendt, etc :)
Als ik ergens van hou dan is het van een goede format war :P
Wat een post zeg..
'Fanboys' 'noobs' 'haters' 'de waarheid'.
Lok je nou gewoon reacties uit of wil je echt iets zeggen of bediscussiëren?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 11:13:
[...]

Wat een post zeg..
'Fanboys' 'noobs' 'haters' 'de waarheid'.
Lok je nou gewoon reacties uit of wil je echt iets zeggen of bediscussiëren?
Easy :P
het zijn fanboys/haters/noobs omdat ze aanvankelijk met opzet misleidende informatie proberen te verspreiden over een formaat, uiteindelijk wint dat formaat en op het einde zullen ze opnieuw zich als fanboys/haters/noobs gedragen wanneer er weer een nieuwe standaard komt.
De eeuwige cyclus van de fanboys/haters/noobs. Maar zonder hen is een format war saai :( Format wars zijn overigens pas leuk sinds het internet echt is doorgebroken. Een leuke site was hidefdigest, heerlijk hoe de hd dvd boys elk nieuwtje in het voordeel van hd dvd probeerde te draaien.
Voorbeeld:
er waren 10 keer zoveel films op BD verkocht dan op hd dvd, dus wat zeggen ze dan?
"nou, er zijn zoveel BD spelers op de markt dat er naar verhouding maar heel weinig films verkocht zijn. Op hd dvd echter hebben 1 op 10 mensen de film gekocht, dus hd dvd is HET formaat voor de echte liefhebber/kenner". Alweer een paar maanden terug maar heb me altijd vermaakt ermee :)
Ander voorbeeld: Als je deed alsof alle PS3's niet bestonden dan waren er bijna evenveel hd dvd spelers verkocht :z je mocht de PS3 niet meetellen. Heerlijke tijden :) Alleen jammer dat het voorbij is ;( Laat maar snel weer een nieuwe standaard komen :*)

Verwijderd

Allemaal mooi en aardig, maar vervolgens kom je dus zelf met de zin:
Uiteindelijk komt iedereen wel achter de waarheid: BD=beter.
Dan doe je zelf toch ook mee aan die onzin?

Er staat ook nog eens een topicwarning bij het posten in dit topic met:
"Het is geen plek om anderen te overtuigen dat Blu-ray of HD DVD "de beste" is."
Maar goed, laten we er maar over ophouden nu de formatwar ten einde is en laat iedereen van zijn Bluray of HDDVD genieten.

• PowerFlower

PowerFlower

Mjah, het heeft zo weinig zin die "war" nog even te verlengen in dit topic :P Statements als "BluRay is gewoon beter" zijn zooooo 2007 :+ Inmiddels weten we dat we er in de toekomst aan vast zitten of we nu willen of niet, en onbeargumenteerde herhalingen zijn dus niet heel erg nuttig ;)

Verwijderd

Jammer, it's really over ... :' Het zal weer weer een decennia duren voordat ik weer met fud geamuseerd word.
Ontopic maar weer dan: vandaag de EP30 ontvangen :+
Dadelijk maar eens aansluiten :) Foto's in show je hifi topic volgen spoedig.

• noks
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-11-2025
Gisteren even op zoek gegaan naar HDDVD koopjes.
Bij de frs lagen enkele titels vanaf 10 euro, wel netjes op zich. (+- 10 titels)
Toen naar de bijenkorf, daar waren ze waren er ook een aantal redelijk aan de prijs, maar nieuwe titels helemaal niet. (+- 15 titels)
En bij de MM waren ze allemaal nog de originele prijs en kwam er geen 1 onder de 20 euro, wel het grootste aanbod.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:33

MeNTaL_TO

The future is not set

noks schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 12:40:
Gisteren even op zoek gegaan naar HDDVD koopjes.
Bij de frs lagen enkele titels vanaf 10 euro, wel netjes op zich. (+- 10 titels)
Toen naar de bijenkorf, daar waren ze waren er ook een aantal redelijk aan de prijs, maar nieuwe titels helemaal niet. (+- 15 titels)
En bij de MM waren ze allemaal nog de originele prijs en kwam er geen 1 onder de 20 euro, wel het grootste aanbod.
De MM doet volgens mij niet aan afprijzen.

@onderbuurman: Aan dumpen doen ze wel, maar als bijvoorbeeld een dvd bij release 30 euro kost, kost ie bij de MM 30 euro tot ie verkocht is, bij de BR ligt bijvoorbeeld de nieuwe Full Metal Jacket voor een lagere prijs dan de oude.

[ Voor 18% gewijzigd door MeNTaL_TO op 20-03-2008 12:53 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 12:49:
[...]

De MM doet volgens mij niet aan afprijzen.
In utrecht 2 weken terug 'uitverkoop' anders: 8-10 euro per hd dvd. Weet niet of dit eenmalig was, maar elke MM kan zijn eigen prijzen hebben had ik ergens gelezen een keer.

• Cheetah

Cheetah

Heb inmiddels al 23 HD-DVD's liggen en ~45 HD-DVD's + 3 series (Heroes S1, Planet Earth, Battlestar Galactica) onderweg. Allemaal superkoopjes (films 6,50~11,00 en series ~25 incl shipping p.s.). Een stuk of 13 titels heb ik gratis gehad van Toshiba, bijgeleverd bij spelers + de keuzeactie :)

Nog op de 'te bestellen' lijst staat The Ultimate Matrix Collection ergens bovenaan. Daarna maar weer 's ff een beetje rustiger aan gaan doen. Heb alweer zo'n 600 Euri's besteed totaal (films + EP10 speler) :D
Heerlijk om zo inkopen te doen ;)

Full Specz

• -d-

-d-

Netjes. Heb net by EzyDVD weer een stapeltje besteld, zit bijna op de 125 titels nu :)

Verwijderd

-d- schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 15:44:
Netjes. Heb net by EzyDVD weer een stapeltje besteld, zit bijna op de 125 titels nu :)
Serieus? 125 HDDVD titels?
Wow.. Ik zit aan de 16 volgens mij, maar dan tel ik Planet Earth dus ook gewoon als 1 titel, ook al
heeft het 5 schijfjes :+

• Cheetah

Cheetah

Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 16:41:
Serieus? 125 HDDVD titels?
Wow.. Ik zit aan de 16 volgens mij, maar dan tel ik Planet Earth dus ook gewoon als 1 titel, ook al
heeft het 5 schijfjes :+
Als je nog wat wilt zou ik er vlug bij zijn. Australie heeft momenteel de beste aanbiedingen, en alles wat ik tot nu toe van daar heb heeft ook NL subs :)
De aanbiedingen zijn echter wel echte dumpacties, dus ik verwacht dat het over niet al te lang uit met de pret is. Pakken wat je pakken kan is het devies op dit moment... vandaar dat ik mijn halfjaarlijks DVD budget maar wat op de schop heb genomen :P

Full Specz

• -d-

-d-

Cheetah schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 17:15:
[...]
Als je nog wat wilt zou ik er vlug bij zijn. Australie heeft momenteel de beste aanbiedingen, en alles wat ik tot nu toe van daar heb heeft ook NL subs :)
De aanbiedingen zijn echter wel echte dumpacties, dus ik verwacht dat het over niet al te lang uit met de pret is. Pakken wat je pakken kan is het devies op dit moment... vandaar dat ik mijn halfjaarlijks DVD budget maar wat op de schop heb genomen :P
Ja dat heb ik dus ook, ik bestel alles wat ik tegen kom voor een mooie prijs, heb het komende jaar genoeg high def materiaal - kijk volgend jaar wel welke BluRay spelers er allemaal zijn ;)

• Cheetah

Cheetah

-d- schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 17:26:
Ja dat heb ik dus ook, ik bestel alles wat ik tegen kom voor een mooie prijs, heb het komende jaar genoeg high def materiaal - kijk volgend jaar wel welke BluRay spelers er allemaal zijn ;)
Je zou bijna hopen dat BluRay ook flopt als 't er zo aan toegaat... maar dan wel over een jaartje ofzo, dan hebbik weer voldoende buffer en kijklust >:)

* Cheetah rent weg voor horde boze bluray fanboys :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Cheetah op 20-03-2008 17:37 ]

Full Specz

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-02 16:06
Kan me nog goed herinneren dat je zei altijd uit een zinkend medium op tijd uit te stappen. Nu is het geheel omgedraait en hoop je dat élk medium dat je koopt flopt? Geestig.

Nickname does not reflect reality

• Giant87
  • Laatst online: 09-02 12:15

Nee, is dan wel een box, maar is maar net iets dikker dan 1 hd-dvd doosje door het karton.... (Tenminste mijn 4disc BBC version)

Heb hem ook via ebay (met een gelukje voor 40dollar incl shipping kunnen kopen met Transformers + nog een film erbij) en is geen douane aan te pas gekomen.

[ Voor 11% gewijzigd door Giant87 op 20-03-2008 17:57 ]

• -d-

-d-

Cheetah schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 17:36:
[...]
Je zou bijna hopen dat BluRay ook flopt als 't er zo aan toegaat... maar dan wel over een jaartje ofzo, dan hebbik weer voldoende buffer en kijklust >:)

* Cheetah rent weg voor horde boze bluray fanboys :*)
;)

Ben al tevreden als de adviesprijzen van 29.95 -> 19.95 gaan voor nieuwe releases, en catalog titels voor iets van 14.95 o.i.d. Dat vind ik prima prijzen, maar de huidige prijzen van BR discs vind ik gewoon te hoog.

• Cheetah

Cheetah

Brad Pitt schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 17:41:
Kan me nog goed herinneren dat je zei altijd uit een zinkend medium op tijd uit te stappen. Nu is het geheel omgedraait en hoop je dat élk medium dat je koopt flopt? Geestig.
Nope, ik zei dat ik nog nooit formaten heb aangeschaft die geflopt zijn. Maar momenteel komt dit me ff heel goed uit... kwestie van een bewuste keuze maken. HD goedkoper dan DVD is altijd leuk ;)

Full Specz

Verwijderd

Naja, vandaag was er wel weer goed nieuws in mijn ogen: BD+ is gekraakt, wat er waarschijnlijk toe gaat bijdragen dat er meer prijsdruk ontstaat, met als gevolg betere prijzen natuurlijk. Dit terwijl de prijzen voor BR-spelers (zoals verwacht) inderdaad aan het stijgen waren.

Daarnaasr helpt het kraken van BD+ er (ook weer in mijn ogen) aan toe bij dat er betere waarborgen zijn voor zaken als rechten voor de consumenten (zelf bepalen wat je met je schijfje doet, zolang je hem maar niet op het i-net beschikbaar stelt).

Nu nog de laatste stap: De BD licentie-commissie moet nog toestemming geven aan no-name fabrikanten (lees: China) om spelers en chipsets te maken. Pas dan zullen we massa-verkopen aan spelers gaan zien, doordat de prijzen gaan dalen en de features toenemen (meer formaten, zoals bv. de huidige alles-etende-DVD-spelers).

• Cheetah

Cheetah

Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 18:22:
Nu nog de laatste stap: De BD licentie-commissie moet nog toestemming geven aan no-name fabrikanten (lees: China) om spelers en chipsets te maken. Pas dan zullen we massa-verkopen aan spelers gaan zien, doordat de prijzen gaan dalen [...]
Ik geef dat voorlopig weinig kans. Het consortium zal na de overwinning op HD-DVD hun investeringen terug willen zien. Daarbij zitten ze er vrm niet op te wachten om met hun eigen standaard uit de markt geconcurreerd te worden door el cheapo Chinees spul ;)

Btw: die cheapo chineze DVD spelers waren destijds ook niet de keuze van het DVD consortium. Zeker in het begin werden veel van die spelers 'licentievrij' (lees: er werden gewoon geen licentiegelden afgedragen) in China geproduceerd en hier gemarket. Er is toen - na een flinke tijd gehaal en getrek - zelfs een tijd een importstop geweest van Chineze spelers die het officiele DVD logo droegen zonder onder licence te staan.
Ik denk dat het BluRay consortium - waarvan de meerderheid toen ook in de DVD markt opereerde - daar prima van geleerd heeft en ook dergelijke initiatieven direct in de kiem smoort... helaas.

[ Voor 34% gewijzigd door Cheetah op 21-03-2008 00:03 ]

Full Specz

Verwijderd

Toshiba ep 30... traag like a motherf-...
Het beeld is goed, heb alleen 720P kunnen testen even. Dvd upscale leek matig, kan ook zijn dat ik nog wat dingen in moet stellen maar het is een leuk apperaat. Echter lichter dan verwacht. Als ik me morgen verveel dan ga ik hem openmaken :)
Echter verschrikkelijk traag, alsof je moet wachten tot windows vista geladen is ofzow.

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03:35
Cheetah schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 17:15:
[...]
Welke winkel bestel je ze in Australie? Geef s n link als je wilt ;)

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:34
Bij de nieuwe mediamarkt in Roermond gister bijna alle hddvd € 9.99. Dit was geen openings stunt dus die zullen nog wel even deze prijs blijven.
Even de Bourne Ultimatum meegenomen daar voor die prijs. Helaas hadden ze transformers niet meer anders had ik die ook nog even aan mn collectie kunnen toevoegen.

• Cheetah

Cheetah

Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 00:00:
Toshiba ep 30... traag like a motherf-...
Het beeld is goed, heb alleen 720P kunnen testen even. Dvd upscale leek matig, kan ook zijn dat ik nog wat dingen in moet stellen maar het is een leuk apperaat. Echter lichter dan verwacht. Als ik me morgen verveel dan ga ik hem openmaken :)
Echter verschrikkelijk traag, alsof je moet wachten tot windows vista geladen is ofzow.
Opstarten speler duurt lang ja... zo'n 25-30 seconden. Daarna is ie wel vrij snel.
BluRay spelers zijn vaak zelfs nog trager trouwens. De enige snel bootende HD spelers die ik gezien heb zijn de PS3 en X360 (met Add-on).
Ferry34 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 07:54:
Welke winkel bestel je ze in Australie? Geef s n link als je wilt ;)
www.ezydvd.com.au (search op "HD DVD"). Verzending AU$4,50 ps
www.dvdcrave.com (klik op 'clearance'). Verzending AU$4,00 ps

Prijzen - 10% tax voor internationale klanten (wordt automatisch berekend). Koers: 1 EU = 1.66 AU$
Maximaal 2 stuks per order bestellen i.v.m. douane.

Full Specz

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:53

Nitai

Live the life you love.

Cheetah schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 08:11:
[...]

Maximaal 2 stuks per order bestellen i.v.m. douane.
Dat maakt weinig uit als je pakketjes tegelijk aankomen bij de douane. Ze kijken naar de postcode waar het naar toe moet. Zo had ik meerdere orders geplaatst op de dezelfde dag, en kwamen mijn 3 (x2 dvd's) pakketjes aan waarover ik BTW moest betalen voor allemaal... :>

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Cheetah

Cheetah

Nitai schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 09:03:
Dat maakt weinig uit als je pakketjes tegelijk aankomen bij de douane. Ze kijken naar de postcode waar het naar toe moet. Zo had ik meerdere orders geplaatst op de dezelfde dag, en kwamen mijn 3 (x2 dvd's) pakketjes aan waarover ik BTW moest betalen voor allemaal... :>
Inderdaad wel eens eerder gelezen, maar zelf nog nooit last van gehad.
Heb laatst nog 3x 2discs van DVDCrave binnengehad. Moet nog afwachten wat gebeurd met mijn EzyDVD discs... daarvan zijn er iets van 12 pakjes tegelijk verstuurd... dus gaat wel meer opvallen :/

Full Specz

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-02 14:35

--MeAngry--

aka Qonstrukt

[...]
Opstarten speler duurt lang ja... zo'n 25-30 seconden. Daarna is ie wel vrij snel.
BluRay spelers zijn vaak zelfs nog trager trouwens. De enige snel bootende HD spelers die ik gezien heb zijn de PS3 en X360 (met Add-on).

[...]
Daarnaast kan een PS3 ook nog eens prima DVD's upscalen. Dat ziet er echt heel prima uit op 1080P, in ieder geval beter dan PowerDVD. Heb nog geen EP30 (bijvoorbeeld) in actie gezien.

Tesla Model Y RWD (2024)

• Cheetah

Cheetah

--MeAngry-- schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 10:21:
Daarnaast kan een PS3 ook nog eens prima DVD's upscalen. Dat ziet er echt heel prima uit op 1080P, in ieder geval beter dan PowerDVD. Heb nog geen EP30 (bijvoorbeeld) in actie gezien.
Ik eigenlijk ook niet :)
Heb zelf een EP10, en die schijnt net wat beter te scalen dan de EP30, hoewel die het ook prima doet... en m'n EP10 is regiovrij voor standaard DVD... dat kan een PS3 weer niet ;)

Mijn oom heeft trouwens zowel een EP30 als een PS3. Hij geeft aan dat de PS3 iets beter 1080p beeld geeft, maar het verschil schijnt klein te zijn. Als ik weer 'ns bij hem ben zal ik 't zelf bekijken.

[ Voor 18% gewijzigd door Cheetah op 21-03-2008 12:02 ]

Full Specz

• Exar
  • Laatst online: 01:01
Nitai schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 09:03:
[...]

Tja, je kan natuurlijk ook gewoon de volgende bestelling doen als je de vorige binnen hebt zeg maar...
De verzendtijd van ezdvd viel me enorm mee (ongeveer een week).

Jammer trouwens dat overal alleen Universal schijfjes in de aanbieding zijn... ik zou best nog wel bepaalde titels willen hebben van andere studio's... maarja neem aan dat die ooit ook in de uitverkoop gaan. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Exar op 21-03-2008 18:22 ]

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

• zerokill
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-12-2025
[...]
Iemand eigenlijk enig idee hoe het komt dat 360 en PS3 zo snel zijn? Als ik op mn PS3 een BD kijk dan laad hij even snel als een normale DVD wat gewoon uitstekend is.

Zou het eraan kunnen liggen dat de lees snelheid van de PS3 hoger is of dat het gewoon puur aan de "krachtigere" hardware ligt? Hoelang duurt het eigenlijk om een standaard DVD te laden op een EP 30?

• Gianni Rombios
  • Niet online
Opstarttijd van de EP30 is erg lang (37 sec met laatste firmware). Daarna is alles okee, laadtijden zijn geen probleem. Tray open/dicht gaat ook snel.

• PowerFlower

PowerFlower

De Toshiba's draaien gewoon een Linux-variant (oddly enough door MS ontwikkelde software). Ik vermoed dat je dus gewoon op het booten zit te wachten... En in opeenvolgende generaties zitten steeds minder krachtige CPU's, omdat de software beter was (dus de hardware goedkoper kon). Een 360 of PS3 zijn vergeleken met een Toshiba HD-DVD speler natuurlijk super-computers ;)

• Gianni Rombios
  • Niet online
Wat die EP30 hardware betreft
http://www.decrypthd.org/wiki/Toshiba_EP30_hardware
300MHz cpu-tje is inderdaad niet veel...

Verwijderd

Topicstarter
Zo, nu BD+ "getweakt" is kan ik eindelijk backups maken van mijn kostbare BD+ schijfjes:

28 Days Later
28 Weeks Later
Cast Away
Die Hard 1-4
Fantastic 4 ROSS
From Hell (Region A)
Hitman
I Robot
Ice Age
Independence Day
Man on Fire
Master and Commander
Mr & Mrs Smith
Mr Brooks
Rescue Dawn
Robocop
Ronin
Sunshine
The Day After Tomorrow
The Simpsons Movie

:)

Verwijderd

Ik heb ook last van dit geneuzel. Daarbij heb ik vaak als ik DVD+RW's afspeel halverwege de film blokken in het beeld. Soms wordt de schijf helemaal niet herkend.
Wat to do?

• Exar
  • Laatst online: 01:01
Ik heb met m'n EP10 nog geen enkele vastloper gehad en soms wel uren achter elkaar gebruikt.
Hoop voor jullie dat dit op te lossen is... maar als 't echt vervelend wordt heb je natuurlijk nog wel je garantie.

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

• Gianni Rombios
  • Niet online
Kijk eens of het aan matige kwaliteit gebrande dvd's ligt? Ik heb wel een paar vastlopers gehad, maar echt helemaal vast zat hij dan niet, Stop - Start trok hem er wel weer doorheen.

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-02 00:31
Weet iemand of die ene actie van Sony waarbij je Spiderman Trology en POTC Trilogy gratis kreeg bij aanschaf van speler nog steeds geldt ?

• Speedy
  • Nu online
Gianni Rombios schreef op zondag 23 maart 2008 @ 01:18:
Kijk eens of het aan matige kwaliteit gebrande dvd's ligt? Ik heb wel een paar vastlopers gehad, maar echt helemaal vast zat hij dan niet, Stop - Start trok hem er wel weer doorheen.
Dat kan het bij mij (denk ik) niet zijn of de Toshiba moet wel ERG gevoelig zijn. Brand al jaren die blauwe Arita's en nog nooit problemen mee gehad op diverse spelers. Meeste films op die schijven gaan ook prima in de Toshiba, maar bij sommige spelen dus problemen op, heel vaag.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Ja, ik herken het helemaal. Brand al jaren op EMTEC en draaien prima in Sony DVD speler en een ander no-name speler. Big bummer, een firmware update zal niet te verwachten zijn...

• -d-

-d-

Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 15:22:
[...]

Ik heb ook last van dit geneuzel. Daarbij heb ik vaak als ik DVD+RW's afspeel halverwege de film blokken in het beeld. Soms wordt de schijf helemaal niet herkend.
Wat to do?
Volgens mij ondersteunen de Toshiba HD DVD spelers officieel alleen DVD-R en geen +R.

• Gianni Rombios
  • Niet online
Nee hoor dat is niet zo zie http://www.superfi.co.uk/...Toshiba_EP30_brochure.pdf
gewoon dvdr(w) plus en min
Ook is hij niet al te kieskeurig en leest zelfs dvd+rw 8x (Memorex/Ritek)

Toch zijn Aritas niet echt de beste schijven, probeer het eens met verbatim 16x, gebrand op 8x of 12x. Ook spotgoedkope Samsung 8x (Optodisc) doen het goed bij mij.

[ Voor 30% gewijzigd door Gianni Rombios op 23-03-2008 17:52 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

zerokill schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 19:42:
[...]

Iemand eigenlijk enig idee hoe het komt dat 360 en PS3 zo snel zijn? Als ik op mn PS3 een BD kijk dan laad hij even snel als een normale DVD wat gewoon uitstekend is.

Zou het eraan kunnen liggen dat de lees snelheid van de PS3 hoger is of dat het gewoon puur aan de "krachtigere" hardware ligt? Hoelang duurt het eigenlijk om een standaard DVD te laden op een EP 30?
256Mbyte geheugen, Cell SPE's en natuurlijk de Nvidia die een beetje helpt (bij het afspelen).
Yup dat is het! Sterkere Hardware! En BDROM lees snelheid bij de PS3 is maximaal 36Mbyte

There is no place like ::1

• zerokill
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-12-2025
Voor mensen die ook goedkope BD's willen kopen:
http://www.jr.com/JRSecti...hemail.weekendSale.032108

• -d-

-d-

JR shipped niet naar Nederland ;)

• Speedy
  • Nu online
Gianni Rombios schreef op zondag 23 maart 2008 @ 17:50:
Nee hoor dat is niet zo zie http://www.superfi.co.uk/...Toshiba_EP30_brochure.pdf
gewoon dvdr(w) plus en min
Ook is hij niet al te kieskeurig en leest zelfs dvd+rw 8x (Memorex/Ritek)

Toch zijn Aritas niet echt de beste schijven, probeer het eens met verbatim 16x, gebrand op 8x of 12x. Ook spotgoedkope Samsung 8x (Optodisc) doen het goed bij mij.
Vind het eigenlijk van de zotte dat een nieuwe (en oorspronkelijk) dure speler niet met die Arita's overweg zou kunnen terwijl oude apparatuur en spelcomputers hier geen last van hebben. Ga maar eens proberen om ze op 8x te branden, maar ben het ding eigenlijk wel zat (crashte me van het weekend weer midden in een aflevering). Wacht nog even tot ik de Ezydvd leveringen heb ontvangen, maar als dit aanhoud schuif ik hem dan hoogstwaarschijnlijk Marktplaats op :(

Flickr | Lego collectie

• Cheetah

Cheetah

[TAG]Speedy schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 09:56:
Vind het eigenlijk van de zotte dat een nieuwe (en oorspronkelijk) dure speler niet met die Arita's overweg zou kunnen terwijl oude apparatuur en spelcomputers hier geen last van hebben. Ga maar eens proberen om ze op 8x te branden, maar ben het ding eigenlijk wel zat (crashte me van het weekend weer midden in een aflevering). Wacht nog even tot ik de Ezydvd leveringen heb ontvangen, maar als dit aanhoud schuif ik hem dan hoogstwaarschijnlijk Marktplaats op :(
Je hebt 'm al geupdate naar v2.0?
Je kunt anders proberen een EP10 te pakken te krijgen. Is nu de default speler hier thuis (ipv mijn Samsung HD-850 upscaler) en heb er nog geen probs mee gehad :)

Full Specz

• Speedy
  • Nu online
De update staat er op inderdaad, dacht dat het daarmee was verholpen, maar helaas. Geen idee waar die EP10 (nog) goedkoop te krijgen is, maar wil binnenkort toch een PS3 aanschaffen waardoor de 'noodzaak' van een upscalende DVD speler redelijk komt te vervallen.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Ik ben bang dat ik met een EP10 ook dit probleem zal hebben, kan me niet voorstellen dat ze zoveel verschilt van de EP30.

• Cheetah

Cheetah

Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 22:09:
Ik ben bang dat ik met een EP10 ook dit probleem zal hebben, kan me niet voorstellen dat ze zoveel verschilt van de EP30.
Er schijnen in de EP10 wat betere componenten te zijn gebruikt.
De EP10 is de voorloper van de EP35 (midrange). De EP30 is de opvolger van de E1 (entry-level).

Full Specz

• blu-fox
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-02 18:34
Weet iemand nog een leuke webshop met hd-dvd-koopjes (met nl subs het liefst)?
Ik heb ezydvd.com.au nu al uitgemolken.

#FFTB #CRO validator Kingstaker

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:42
Cheetah schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 11:34:
[...]
Er schijnen in de EP10 wat betere componenten te zijn gebruikt.
De EP10 is de voorloper van de EP35 (midrange). De EP30 is de opvolger van de E1 (entry-level).
Enigste probleem ik met de EP10 heb gehad hij na 4uur draaien wel is even 3sec stopt en dan weer verder gaat verder doet hij alles naar wens :)

Verwijderd

De opmars van BluRay kan nog wel eens langzamer gaan verlopen dan verwacht; Er blijkt nl. een patent te rusten op de gebruikte lasers (zie: http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=11216).

Overigens zijn er ook andere producten die last gaan hebben van dit (zoveelste) pantenten-gedoe in de VS (gedonder over patenten staat vooruitgang sowieso vaak in de weg lijkt het).

Verwijderd

Dacht ik dus even een EP10 te kopen omdat ik dus zoveel problemen heb met mijn EP30, zijn die dingen opeens weer een stuk duurder. Zelfs 2e hands bijna niet te vinden...

Verwijderd

voor alle noobs coole gasten die alleen een machine kopen als deze samenwerkt met een ouderwetse goedkope all-in one programmeerbare infrarood a/b oplossing ...
http://www.engadget.com/2...ow-on-sale-ps3-owners-re/
50 dollar blijkbaar maar dan heb je ook wat :)

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:33
Vandaag de bestelling uit australie ontvangen. Geen importkosten of andere onzin hoeven te betalen..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Gianni Rombios
  • Niet online
Iemand een idee hoe de EP30 te resetten naar defaults? Ik had de video setting op 1080p/24 gezet terwijl de tv dat niet aankan. Ik kon hem alleen met een andere tv weer terug zetten.
Lang de powerbutton ingedrukt houden helpt niet. Stroom er een tijd af ook niet.

• Speedy
  • Nu online
M@cer schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 20:49:
Vandaag de bestelling uit australie ontvangen. Geen importkosten of andere onzin hoeven te betalen..
Same here,3 pakjes van 2 hddvd's lagen gisteren voor mijn voordeur. Anonieme envelopen met geknipt en geplakt adres. Weet niet of ze dat gedaan hebben omdat ik er om vroeg, maar mooie service :)
Jammergenoeg 1 DVD die los in zn hoesje lag wegens een afgebroken pinnetje, dat was weer jammer aangezien ik dit soort hoesjes niet in grote getale heb liggen ;)

Flickr | Lego collectie

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-02 18:26

Huig

Merino Fanatic

Ik heb van de week ook m'n bestelling van ezydvd mogen ontvangen, ik had 6 films, totaalwaarde 55 euro, in 1 zending. De Douane vind mij lief O+.

Ik heb nu ook bij Amazon.com 11 films besteld, gemiddeld 15 dollar per film.
Over dat lijstje winkels wat eerder gepost is:
-d- schreef op zondag 16 maart 2008 @ 23:48:
www.dvdcrave.com (australie) - had veel koopjes, helaas zijn de meeste weg - nog steeds wel wat te vinden (<10 euro)
www.ezydvd.com (australie) - idem dito
www.deepdiscount.com (vs) - nog veel koopjes, in USD - dus voordeel van de lage dollar koers. Verzendkosten ook relatief laag (je betaald nl. niet per stuk maar per specifiek orderbedrag - zie website)
www.amazon.com (vs) - groot aanbod, prijzen kunnen verschillen per dag, dus hou 't goed in de gaten
www.amazon.de (dui) - veel <10 euro dvd's, slechts eenmalig verzendkosten - dus bij grote bestellingen erg voordelig. Wel Duitse covers, itt de Amerikaanse/Austr. sites
www.tower.com (vs) - Ook nog veel titels voor mooie prijzen, verzendkosten iets lager dan Amazon ($4.99 per disc, ze versturen per losse (HD) DVD).
www.bol.com (nl) - Veel Universals voor lage prijzen
www.frs.nl (nl) - Idem dito
www.play.com (uk/jersey) - Heeft nu een mooie 3 voor +/- 30 euro actie (incl vezenden). Zitten ook nieuwe releases zoals Atonement in
www.amazon.co.uk (uk) - Sinds dit weekend prijsverlaging, HD DVD's vanaf 6 pond.

Zo, dat zijn de shops waar ik de afgelopen weken heb gekocht ;)
Heb je daar allemaal een creditcard voor nodig, of kan het ook met paypal? Ik heb geen cc helaas.
Amazon US vereist creditcard, geld dit ook voor Amazon Duitsland? Die hadden ook nog 2 leuke persoonlijke must-haves, maar ik kon het niet vinden

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

• ThePupD
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-12-2020

ThePupD

Standing Tall And Talented

Als ik de site goed lees bij bol.com

betaal je 1,95 verzendkosten voor (hd) dvd's ongeacht hoeveel je er besteld.
Kan iemand dit bevestigen

• Ericr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09-2025
ThePupD schreef op zondag 30 maart 2008 @ 15:19:
Als ik de site goed lees bij bol.com

betaal je 1,95 verzendkosten voor (hd) dvd's ongeacht hoeveel je er besteld.
Kan iemand dit bevestigen
Dat kan ik bevestigen, ook al splitsen ze vaak de bestellingen op. De verzendkosten betaal je echter maar 1 keer per order.

• ThePupD

ThePupD

Ok thanks, misschien dat ik dan wat bestel, ze hebben wel veel aanbod maar zie er weinig wauw films tussen zitten die ik nog niet heb.

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Voor de geïnteresseerden:

TOSHIBA EP35 HD DVD + 5 HD DVD's voor € 125

Afbeeldingslocatie: http://www.speurders.nl/www/spotter/20080404_300.jpg
(Op hun site noemen ze het een HD DVD Recorder wat uiteraard niet klopt.) Ah, ze hebben het eindelijk verbeterd!

[ Voor 7% gewijzigd door Neobahamuth op 04-04-2008 09:52 ]

• ThePupD

ThePupD

*nevermind...

[ Voor 89% gewijzigd door ThePupD op 04-04-2008 11:10 ]

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:12
Worden ook steeds duurder:S Het begon met 80 euro incl 7 films?

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Lightning89 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 12:15:
Worden ook steeds duurder:S Het begon met 80 euro incl 7 films?
Dat waren steeds EP-10 of -30 modellen. Dit is de EP-35 (= nieuwste model van Toshiba).

Verwijderd

Topicstarter
Neobahamuth schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 12:33:
[...]

Dat waren steeds EP-10 of -30 modellen. Dit is de EP-35 (= nieuwste model van Toshiba).
is deze wel regiovrij te maken?

• Ericr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 21:29:
[...]

is deze wel regiovrij te maken?
Nee, die laatste generatie kan je niet regiovrij maken.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:03
Gezien het aantal posts en de recente ontwikkelingen op het vlak BD vs HD-DVD denk ik dat deze topic onderhand gesloten kan worden.

Ik vind het prima als er een nieuw topic wordt geopend over de nieuwe soft- en hardware ontwikkelingen op BD vlak, volgens mij is daar wel behoefte aan :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor de discussie m.b.t. hardware en software voor Blu-ray dan wel HD DVD. Het is geen plek om anderen te overtuigen dat Blu-ray of HD DVD "de beste" is.