Toon posts:

[Discussie] BluRay en HD-DVD hardware en software

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste
Acties:
  • 46.149 views sinds 30-01-2008

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Mektheb schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 13:10:
[...]

Naja heb gistere de Toshiba HD-EP10 Gekocht voor ietsje meer dan 100 eurie dus dat valt wel mee :D
Da's geen geld! Waar heb je die gevonden?
Ik heb namelijk nog een geschenk nodig voor iemand.

(Neobahamuth heeft gisteren € 400+ betaald voor z'n HD-EP35. :X Dat wil ik geen 2 maal uitgeven!)

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Verwijderd

Topicstarter
Neobahamuth schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 14:06:
[...]

(Neobahamuth heeft gisteren € 400+ betaald voor z'n HD-EP35. :X Dat wil ik geen 2 maal uitgeven!)
79 euro Mediamarkt Amsterdam EP1 en 99 euro voor de UP10. Alles uitverkocht. HDDVD verkoopt dus als een tierelier :)

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:42
Neobahamuth schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 14:06:
[...]

MM in Amsterdam had zoals de gene boven mij zegt ze in de aanbieding , EP10 voor 99 euro met 5 Films + HDMI kabel :)

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Bedankt, maar is er geen on-line winkel waar je ze kan kopen?

Neobahamuth zit namelijk in België!
(En in België is het altijd duur!)

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:22
Daarom mogen we blij zijn met zuiver objectieve posters zoals jij. Hulde!

"Better ask questions before you shoot"

• Mektheb
Neobahamuth schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 14:57:
Bedankt, maar is er geen on-line winkel waar je ze kan kopen?

Helaas niet , raar maar waar alleen de actie van 79 eurie en 99 eurie, is voor Mediamarkt Amsterdam

als je naar Mediamarkt Utrecht / Ede / ofzo gaat kost hij gewoon de normale prijs

Verwijderd

Topicstarter
Neobahamuth schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 14:57:
Ach, auto's zijn 10-20% goedkoper in Belgie, woningen 30%. Dus die paar tientjes die wij hier besparen op een HD DVD speler is niks hoor.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2008 16:18 ]

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 16:17:
[...]

Ach, auto's zijn 10-20% goedkoper in Belgie, woningen 30%. Dus die paar tientjes die wij hier besparen op een HD DVD speler is niks hoor.
Ik doelde op elektronica. Zo heb ik een paar jaar geleden onze projector in Nederland besteld omdat die € 800 goedkoper was dan hier in België! (Het ging om IDENTIEK hetzelfde nieuw toestel met idem garantie.)

Zo zie ik net dat mijn HD-EP35 in Nederland slechts € 250 kost volgens kieskeurig! 8)7

• Luke_msx
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-02 21:19
Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 14:27:
[...]

79 euro Mediamarkt Amsterdam EP1 en 99 euro voor de UP10. Alles uitverkocht. HDDVD verkoopt dus als een tierelier :)
Dat gebeurt weleens als er sprake is van dumpen inderdaad. :D

Macbook 2,13 GHz 4GB 120GB SSD

Verwijderd

jalumsx schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 17:04:

Dat gebeurt weleens als er sprake is van dumpen inderdaad. :D
Ach, in dit geval is de consument degene die profiteert. Ik heb zelf de EP10 gekocht. Ik heb niet eens een HD-ready scherm, maar heb hem puur gekocht als goede DVD speler (incl 5 gratis HD DVDs) met de mogelijkheid om hem later direct op een HD ready scherm te hangen. Wie weet zorgt mijn aankoop voor een omslag en dan ben ik helemaal spekkoper. :)

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

Ach ja Bluray spelers koop je in de US ook al voor $ 300.

Groetjes, FaceDown.

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-02 02:31

Royz

Kleurenblind!!

Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 18:11:
[...]

Ach, in dit geval is de consument degene die profiteert. Ik heb zelf de EP10 gekocht. Ik heb niet eens een HD-ready scherm, maar heb hem puur gekocht als goede DVD speler (incl 5 gratis HD DVDs) met de mogelijkheid om hem later direct op een HD ready scherm te hangen. Wie weet zorgt mijn aankoop voor een omslag en dan ben ik helemaal spekkoper. :)
Hoe meer mensen zo denken (wat aannemelijk is), hoe groter de kans van HD-DVD wordt en hoe vaker HD-DVD in de woonkamers te vinden is. meerdere apparaten betekent meer vraag naar HD-DVD's waardoor de winkels wel meer aanbod zullen moeten geven. d:)b

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-02 18:54
Royz schreef op zondag 10 februari 2008 @ 14:21:
[...]

Hoe meer mensen zo denken (wat aannemelijk is), hoe groter de kans van HD-DVD wordt en hoe vaker HD-DVD in de woonkamers te vinden is. meerdere apparaten betekent meer vraag naar HD-DVD's waardoor de winkels wel meer aanbod zullen moeten geven. d:)b
Voordat dat gebeurt is HD-DVD al van de markt verdwenen. De enige reden dat HD-DVD-spelers in minder dan twee jaar tijd voor afbraakprijzen kunnen worden verkocht is puur het gebrek aan succes van dat formaat. Waarom denk je dat er wel Blu-Ray-spelers van meerdere fabrikanten worden verkocht, maar dat Toshiba de weinige steun die ze hadden (Venturer, Samsung, Onkyo) is kwijtgeraakt? In Europa is het al zo erg dat Samsung hun dual-format Blu-Ray/HD-DVD-speler niet eens meer gaat uitbrengen. Toshiba is echt de enige fabrikant die het formaat steunt, maar weet zelfs niet met prijsverlagingen van 50% en de 2 tot 3 maal duurdere concurrentie een deuk in een pakje boter te bewerkstelligen.

Om met private William Hudson uit Aliens te spreken: " That's it man, game over man, game over!"

PS Aliens is van Fox, dus een Blu-Ray-exclusive.

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Ik vraag me werkelijk af waarom je zo extreem veel moeite doet om BR te promoten.
Who cares dat toshiba de enige hardwarefabrikant van HD DVD spelers is zolang het maar goede spelers zijn (en dat zijn het).
De spelers worden i.m.o. momenteel niet voor 'afbraakprijzen' verkocht, maar voor de prijzen die ze al eerder hadden moeten vragen om acceptatie van HD te bevorderen. Ik ben hardstikke blij dat ik geen 500-1000 Euro aan een speler heb uitgegeven... Toshiba vraagt niet te weinig: Sony cs vragen gewoon veels te veel :)

[ Voor 11% gewijzigd door Cheetah op 10-02-2008 15:50 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Verwijderd

Kan iemand mij nog het verschil uitleggen tussen de EP10 en de EP30 uitleggen? Ik kan mijn 10 waarschijnlijk met gesloten beurs ruilen voor een 30. Voor zover mij bekend zou het DVD upscaling moeten zijn, echter hier is reeds eerder gemeld dat de EP10 ook DVD upscaling doet.

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 21:13:
Kan iemand mij nog het verschil uitleggen tussen de EP10 en de EP30 uitleggen? Ik kan mijn 10 waarschijnlijk met gesloten beurs ruilen voor een 30. Voor zover mij bekend zou het DVD upscaling moeten zijn, echter hier is reeds eerder gemeld dat de EP10 ook DVD upscaling doet.
Zet ze toch gewoon naast elkaar en lees zelf:

HD-EP10 vs HD-EP30

(Ik zou trouwens voor de HD-EP35 gaan als je ziet hoeveel awards en positieve beoordelingen die krijgt.)

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb in een of andere test gelezen dat de EP30 veel meer lawaai maakt, komt door lagere behuizing en dus kleinere fan. Verder zouden in de EP30 meer budget onderdelen zijn gebruikt. Helaas kan ik deze test niet meer terugvinden.

• Cheetah

Cheetah

Volgens mij zijn de twee qua features behoorlijk gelijk. De XE1 of EP35 betekent volgens mij wel weer een wat grotere stap in features/kwaliteit.

De EP10 scaled ook DVD's op (tot 1080p), hoewel dit niet duidelijk in de specs op de site staat. Dat upscaling werkt (en goed ook, beter dan mijn gewone speler) kan ik persoonlijk bevestigen :)
De EP10 is trouwens ook regio 0 te maken voor gewone DVD's. De EP30 niet voor zover ik weet.

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:08

-d-

EdGnoj schreef op maandag 11 februari 2008 @ 09:40:
Ik heb in een of andere test gelezen dat de EP30 veel meer lawaai maakt, komt door lagere behuizing en dus kleinere fan. Verder zouden in de EP30 meer budget onderdelen zijn gebruikt. Helaas kan ik deze test niet meer terugvinden.
Heb zelf de EP30, lawaai valt mee. Behalve de audio outputs/decoding is er geen verschil tussen de EP30/35 afaik.

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:38
Ik zou de EP10 houden als ik jou was.
De EP30 heeft geen s-video (niet zo boeiend want je gebruikt hopelijk HDMI of component), de EP30 is minder mooi (subjectief natuurlijk, maar die heeft niet zo'n mooi rood/blauw powerknopje) en de EP30 schijnt met minder goede materialen gebouwd te zijn.
Waarom de EP30 dus duurder is terwijl ie volgens mij alleen maar minder kan is me eigenlijk een raadsel, BEHALVE het volgende:
De EP10 heeft standaard geen support voor 1080p24, daar is een firmware update voor nodig (zelf te doen via de LAN poort en internetverbinding), terwijl de EP30 het al uit de box kan.
Voordat die firmware upgrade er was voor de EP10 was de EP30 dus misschien interessant, nu lijkt me de EP10 gewoon alleen maar beter (tenzij je om wat voor reden dan ook geen firmware upgrade kan of wil uitvoeren en wel 1080p24 wil hebben omdat je tv dat toevallig kan ;)).

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Verwijderd

Dank voor de uitgebreide toelichtingen. In de winkel was mij verteld dat alleen de EP30 upscaling doet, maar dat is dus niet waar. De specs van Toshiba zijn op zijn zachtst gezegd nogal incompleet, geloof me, ik had er al gekeken. In dit geval houd ik de EP10 dus overduidelijk :) Dank.

De Ep35 is geen optie ivm beschikbaarheid en budget.

• Mektheb
Ep-10 Scaled geweldig up met normale dvd's heb uitgebreid zitten testen tussen me eigen DVD speler me EP-10 en me Ps3 , en kwa ps3 en ep-10 is het ong gelijk vind het stiekem met die toshiba mooier :)

• Cheetah

Cheetah

Mektheb schreef op maandag 11 februari 2008 @ 22:05:
Ep-10 Scaled geweldig up met normale dvd's heb uitgebreid zitten testen tussen me eigen DVD speler me EP-10 en me Ps3 , en kwa ps3 en ep-10 is het ong gelijk vind het stiekem met die toshiba mooier :)
Vind hetzelfde wbt EP10 vs PS3: EP10 levert een mooier / strakker / artefactvrijer plaatje :)

PS: Complete verhaal + stuff voor regiovrij maken E1, EP10 en XE1 hierrrrr (wel Duits) ;)
Had dat linkje nog beloofd. Staat trouwens ook nog een remote hack voor RCE titels bij.

[ Voor 21% gewijzigd door Cheetah op 11-02-2008 23:21 ]

Full Specz

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

http://www.nu.nl/news/143...enslagen_voor_HD-DVD.html

Best Buy en Netflix dus ook naar het Blu-Ray kamp. De laatste stuiptrekkingen van HD-DVD?

Groetjes, FaceDown.

• ymmv
FaceDown schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 18:20:
http://www.nu.nl/news/143...enslagen_voor_HD-DVD.html

Best Buy en Netflix dus ook naar het Blu-Ray kamp. De laatste stuiptrekkingen van HD-DVD?
Als je de HD-DVD-zealots in dit topic mag geloven gaat HD-DVD een glorieuze toekomst tegemoet. Het is het consumentenvriendelijkste formaat van de enige fabrikant die nog gelooft in de mooiste produkten voor de laagste prijzen. De heren zitten elkaar nog gloednieuwe HD-DVD-spelers aan te praten terwijl het formaat zijn laatste adem aan het uitblazen is.

Ik denk nu serieus dat HD-DVD nog voor 1 april hersendood is. Universal, de grootste HD-DVD-aanhanger in de VS heeft zeggen en schrijven 2 (twee!) titels aangekondigd. Paramount doet het iets beter met 6 nieuwe titels, terwijl Warner dat gaat stoppen met HD-DVD tot eind mei nog 12 titels uitbrengt. Als zelfs de grootste HD-DVD-supporters zo weinig vertrouwen in de zaak hebben is het eerlijk gezegd allang afgelopen. De stroom met slecht nieuws houdt ook maar niet op. Curry stopt ermee in de UK, allerlei kleine distributeurs stoppen met HD-DVD in Duitsland, Zweden en Spanje, Netflix stopt met het verhuren van HD-DVDs, Best Buy gaat nu officieel Blu-Ray pushen... Er liggen ondertussen meer geretrourneerde dozen met spelers in winkels dan nieuwe apparaten in doos bij winkeliers.

Ik dacht dat HD-DVD het in ieder geval nog tot de zomer zou uithouden, maar in dit tempo is het veel eerder voorbij. Ik hou het voorlopig erop dat voor 1 april zowel Universal als Paramount om zijn. Dat is nl ook de datum van de laatst geplande Paramount-film.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Laten we het hopen, want dan komt ook Bluray pas echt goed van de grond denk ik. Er zijn nu gewoon nog veel consumenten die wachten totdat er 1 winnaar is, omdat men bang is om nu een speler te komen waarmee straks niets meer te doen is.

Groetjes, FaceDown.

Verwijderd

FaceDown schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 19:45:
Laten we het hopen, want dan komt ook Bluray pas echt goed van de grond denk ik. Er zijn nu gewoon nog veel consumenten die wachten totdat er 1 winnaar is, omdat men bang is om nu een speler te komen waarmee straks niets meer te doen is.
Laat je me even verbeteren: er zijn nu nog veel mensen die wachten omdat ze het belachelijk vinden om 400 euro te moeten neertellen, voor een speler die over een paar maanden al weer verouderd is, dankzij die leuke profiles van het BD formaat.

• ymmv
Ik hoop het ook. Als er maar 1 formaat overblijft, is de keuze voor de consument eindelijk duidelijk en kan er een bloeiende markt voor HD-films ontstaan. Het is lullig voor de HD-DVD-fans dat hun formaat waarin ze honderden euro's hebben gestoken ten onder gaat, maar het is uiteindelijk voor iedereen beter dat we van die formatenoorlog met al dat fanboy-geruzie verlost zijn. Als alle films op 1 formaat uitkomen (net als nu op DVD) kunnen we het weer over de films zelf hebben. Hoe sneller dit gebeurt, hoe beter.

• PowerFlower
  • Laatst online: 13:48

PowerFlower

être diable et jouer fleur

ymmv schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 19:41:
Als je de HD-DVD-zealots in dit topic mag geloven gaat HD-DVD een glorieuze toekomst tegemoet.
De enige zeloten in dit topic zijn anders hard aan het verkondigen dat BluRay het MOET worden en wel NU. Ik vermoed dat dat de mensen zijn die een PS3 hebben (en toch al hadden voor de games) die graag zouden zien dat zo snel mogelijk alle films op BluRay gaan verschijnen (op zich logisch, maar geen reden om een concurrerend format dood te wensen). Ik denk dat mensen die niet geïnteresseerd zijn in een PS3 als spelcomputer, maar wel graag al nu high definition zien op dit moment snel even een HD-DVD speler weggrissen (daar hoor ik ook bij). Daarbij denk ik alleen dat de meeste van die mensen prima weten dat HD-DVD niet de grote standaard gaat worden, en dat hoeft ook niet :P

Maar, dat zijn vermoedens dus maar ff een poll:

Ten eerste: wie hier hebben daadwerkelijk een aanschaf gedaan?

Poll: Heb je een high definition speler?
Nee
Ja, een stand-alone BluRay speler
Ja, een PS3
Ja, een stand-alone HD-DVD speler
Ja, een XBOX360 met HD-DVD add-on
Ja, een dual standard BluRay/HD-DVD speler
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=268431&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Ten tweede: wat had je graag gezien in deze format-war?

Poll: Welk format had je het liefst zien winnen?
Maakt niet uit, áls er maar een wint
Maakt niet uit, als er maar schijfjes zijn
HD-DVD
BluRay
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=268435&layout=6&sort=prc

En tot slot, misschien wat overbodig: wat denk je dat er gaat gebeuren?

Poll: Welk format denk je dat gaat winnen uiteindelijk?
Geen, een nieuw format zal winnen
Geen, ze blijven allebei bestaan
HD-DVD
BluRay
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=268436&layout=6&sort=prc

• PowerFlower
  • Laatst online: 13:48

PowerFlower

être diable et jouer fleur

En nog een kleine toevoeging, aangezien de BluRay-voorstanders kennelijk denken dat iedereen met een HD-DVD speler zich nu als een lemming over de klif storten achter een format aan dat toch gaat verliezen:

Poll: Als je een HD-DVD speler hebt, wat is dan de reden dat je voor HD-DVD gekozen hebt?
Ik wist niet dat er een format-war was, of dat HD-DVD zou kunnen verliezen
Ik denk nog steeds dat HD-DVD wint, of ik wil graag dat HD-DVD wint
BluRay spelers (of schijfjes) zijn gewoon (nog) te duur
De spelers zijn nu zo goedkoop, dat het goede DVD spelers zijn; HD-DVD is gewoon een leuke extra feature; wilde toch al een nieuwe (HDMI) DVD speler
Anders
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=268446&layout=6&sort=prc

• Cheetah

Cheetah

ymmv schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 19:41:
De heren zitten elkaar nog gloednieuwe HD-DVD-spelers aan te praten terwijl het formaat zijn laatste adem aan het uitblazen is.
Er is dan ook pas 10x vermeld dat de Toshiba spelers fantastische DVD upscalers zijn die niet of nauwelijks onderdoen voor Denon standalone's van 900 Euro. En het speelt nog (t.o.v. BRD goedkope) HD-DVD's af ook. Iets met een staaldoorvlochten gewapend betonnen muur voor hoofd hebben en dan nog anderen voor zeloten uitmaken ook :Z
Er liggen ondertussen meer geretrourneerde dozen met spelers in winkels dan nieuwe apparaten in doos bij winkeliers.
Ik weet niet in welke droom je leeft... Mediamarkt Amsterdam heeft hun voorraad van 30 EP10's afgelopen week binnen 12 uur uitverkocht. Hun nog veel grotere voorraad EP1's is inmiddels zo goed als weg.
De stapel met Blue Ray spelers is de afgelopen 1,5 week niet of nauwelijks geslonken.

Er zijn toevallig/gelukkig wel mensen op deze wereld die een koopje herkennen en niet zo zelotisch kortzichtig zijn om zich door hun zelotisme dat koopje door de neus te laten boren.

Full Specz

• EdGnoj
  • Niet online
Ik denk dat de felheid van de BR verdedigers gewoon ontstaat door het feit dat ze zich in wezen verschrikkelijk miskocht voelen met hun veel te dure BR-spelers. Zou je voor de grap eens een psycholoog op los moeten laten.

Mensen die de laatste tijd een HD-dvd hebben aangeschaft zijn volgens mij over het algemeen gewoon pragmatische mensen die een leuk koopje hebben gedaan. Het zal mij m'n r**t roesten welk systeem uiteindelijk zal winnen. Ik heb gewoon een fantstische upscaler voor m'n geld en heb zelfs de vijf dvd-tjes die gratis meegeleverd werden ongeopend weer op marktplaats gezet. M.a.w. ik ben dus helemaal niet geïnteresseerd in deze HD-onzin. Ben ik nu een minderwaardig (zeloot) mens? Er wordt nogal wat gezegd hier.

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Neobahamuth is het eens met een paar bovenstaande posts.
Zoals ik reeds meldde in het 'Heb je iets nieuws en moet je het showen'-topic:
Het zal Neobahamuth een vette worst wezen! :O
Ik koop nu het topmodel van HD DVD spelers en wanneer de clowns van het Blu-ray kamp eindelijk klaar zijn met hun profile-nonsens (1.1/2.0/...), dan koop ik er later nog een Blu-ray speler bij die al die (meestal overbodige) snufjes aankan.
(Dit in tegenstelling tot het HD DVD kamp dat bij introductie van hun spelers het formaat wél al vastgelegd had.)
Ik wil namelijk de titels die voorlopig enkel op HD DVD te vinden zijn kunnen afspelen en nadien wil ik uiteraard de titels die enkel op Blu-ray te vinden zijn ook kunnen afspelen.
Dat is inderdaad gewoon nuchter en pragmatisch denken.

(Men hoeft toch helemaal niet zo emotioneel te worden over een eenvoudig electronisch toestel. 8)7 )

• Chocovla
EdGnoj schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 23:28:
Ik denk dat de felheid van de BR verdedigers gewoon ontstaat door het feit dat ze zich in wezen verschrikkelijk miskocht voelen met hun veel te dure BR-spelers. Zou je voor de grap eens een psycholoog op los moeten laten.
Als de psycholoog toch bezig is mag hij direct door naar een groep mensen wat willens en weten geld aan het pompen is in een dood formaat 7(8)7 En wat zealotism betreft mogen sommige hddvd mensen in dit topic wel eens van hun moralistische high horse af komen en hun eigen propaganda gaan lezen wat net zo droevig is als hetgeen sommig blu fan boys mee komen. En ja hiermee geef ik impliciet aan dat sommige bluboys er ook wat van kunnen. Hij die zonder zonde is in deze format war werpe de eerste steen.

Buiten dat, ik heb vorig jaar een PS3 gekocht omdat ik graag een "nextgen" console wilde. De bluray drive was voor mij de icing on the cake waardoor ik in staat was hd materiaal te bekijken. Meer dan jullie inderdaad bij de mediamarkt en co hebben betaald voor de verouderde Toshiba modellen maar het doet zijn werk prima. En heb naast een goede bluray speler nog een mooie stille gameconsole met mediacenter functionaliteit. Wat voor mij de 400 euro dubbel en dwars waard was en nog steeds is.

Ben zelf net als bovenstaande personen een film liefhebber (dvd profiler link staat onder mijn profiel) alleen bewandel ik de andere weg. Ik koop op dit moment mijn films op bluray en wacht tot Universal en Paramount ook op bluray gaan releasen. En ja ik zal hierdoor een tijdje bepaalde films niet kunnen kijken zonder stoute dingen te doen (zucht Stardust) maar ik weiger 100 euro neer te tellen voor 1 film en een speler om die mee af te spelen. EN nee upscalen is geen argument dat doen mijn oude Samsung dvd en de PS3 ook prima en ik weet dat er meer films dan Stardust op hddvd zijn maar dat zijn nou niet direct titels voor mijzelf om over te gaan.

Het belangrijkste komt voor ons hidef liefhebbers (blauw EN rood) nog, het overhalen van de massa zodat we ook in de toekomst nog voorzien blijven van hoge kwaliteit films en de release van oude klassiekers in hidef en niet overmoeten op een download systeem met gecomprimeerde meuk.

Voordeel voor mij de bovenstaande strategie is dat ik over 1 a 2 jaar niet voor 1 of 2 films ineens een andere losse speler onder het stof vandaan moet trekken.

• UltraSub
  • Laatst online: 18-02 12:18
HDDVD lijkt anders zelf toe te geven dat ze in de terminale fase zitten:
nieuws: Grootste retailer VS gaat ook voor blu-ray

Het zal mij mijn reet roesten wie er wint (lichte voorkeur voor blu-ray), als er maar iemand wint, en snel..

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

HD DVD camp responds to Netflix and Best Buy
The HD DVD camp issued a statement according to CNET responding to Netflix and Best Buy's decision to back Blu-ray over HD DVD.

We have long held the belief that HD DVD is the best format for consumers based on quality and value, and with more than 1 million HD DVD players on the market, it's unfortunate to see Netflix make the decision to only stock Blu-ray titles going forward. While the Best Buy announcement says they will recommend Blu-ray, at least they will continue to carry HD DVD and offer consumers a choice at retail.

Groetjes, FaceDown.

• UltraSub
"We have long held the belief...."
Deze zin zegt toch wel wat imo..

Verwijderd

Wat ik nooit begrijp is waarom er bijna geen HD-DVD branders zijn (i.i.t. BD branders).

Als ze ervoor hadden gezordg dat deze nu een beetje betaalbaar waren (250 - 350 euro) dan was er daardoor wellicht alsnog een goede toekomst voor HD-DVD geweest. Nu lijkt het er i.d.d. op dat het niet meer gaat lukken.

• Cheetah

Cheetah

Chocovla schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 08:19:
Als de psycholoog toch bezig is mag hij direct door naar een groep mensen wat willens en weten geld aan het pompen is in een dood formaat
Ik krijg zo langzamerhand het idee dat ik voor Jan doodle sta te kletsen gezien mensen hier acute plaatselijke vormen van extreme leesdyslexie ontwikkelen. Iets met Denon DVD spelers van 900 Euro en Toshiba's van 79-149 Euro die daaraan gelijk presteren en nog iets met in tegen stelling tot BR spelers regiovrij voor HD en regiovrij te maken voor gewone DVD.
Buiten dat, ik heb vorig jaar een PS3 gekocht omdat ik graag een "nextgen" console wilde. De bluray drive was voor mij de icing on the cake waardoor ik in staat was hd materiaal te bekijken.
Haal het alleen niet in je hoofd om 'm in de kast bij andere home theatre apparatuur te stoppen: windturbine ;)
Meer dan jullie inderdaad bij de mediamarkt en co hebben betaald voor de verouderde Toshiba modellen maar het doet zijn werk prima.
"Meer" is niet het juiste woord voor 4-5x zo veel geld. Zonder films.
Plus het mooie van HD DVD is in tegenstelling tot BluRay nou juist dat de spelers nooit verouderen. Elke speler zal altijd alle HD DVD content kunnen afspelen, o.m. gezien de spelers aan veel strengere eisen moeten voldoen dan die dure BR spelers. De huidige generatie BR spelers is al verouderd, spelers van 1000+ Euro incluis. Op de PS3 na zullen ze vrm nooit BR2.0 content kunnen afspelen.
En heb naast een goede bluray speler nog een mooie stille gameconsole met mediacenter functionaliteit. Wat voor mij de 400 euro dubbel en dwars waard was en nog steeds is.
Niet iedereen zit op een gameconsole te wachten en anderen hebben er al een: Wii en/of X360.
Plus met die 400 Euro ben je niet klaar als je de PS3 als volwaardige mediaspeler in wilt zetten (afstandsbediening ontbreekt). Verder nog zeer gevoelig voor plaatsing en geen LCD display.
EN nee upscalen is geen argument dat doen mijn oude Samsung dvd en de PS3 ook prima en ik weet dat er meer films dan Stardust op hddvd zijn maar dat zijn nou niet direct titels voor mijzelf om over te gaan.
Dat geldt dan voor jou. Sommige mensen zijn ook tevreden met hun Logitech 5.1 setje van 100 Euro, maar ik prefereer high-end apparatuur en zal dat zeker kopen als ik het voor een prikkie kan krijgen.
Zoals ik al meldde is de Toshiba EP10 merkbaar beter dan mijn Samsung upscaler :)
Voor mensen die nog geen upscaler hadden is het al helemaal een ideaal koopje. De E1 is/was bij MM gewoon goedkoper dan een reguliere DVD upscaler, en is nog een stuk beter ook.
Voordeel voor mij de bovenstaande strategie is dat ik over 1 a 2 jaar niet voor 1 of 2 films ineens een andere losse speler onder het stof vandaan moet trekken.
Zelfs als HD DVD sterft zie ik hier nog voordeel voor mezelf in: de discs zullen in de aanbieding gaan.
Dat houdt in dat ik voor een fractie van het geld van vergelijkbare BR discs aan content kan komen. Wereldwijd, zonder me druk te hoeven maken om regio. Je ziet de trend nu al dat HD-DVD discs goedkoper weg gaan dan BR. Het wordt des te duidelijker bij discs die op beide formats uit zijn. Voor een pragmatische consument is HD-DVD dus hoe dan ook win-win voor de komende periode dus: goedkope kwaliteitsspelers + goedkope content :)

Maar verder heel veel plezier met jullie bizar dure verouderde BluRay spelers en dure content jongens ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Cheetah op 13-02-2008 11:45 ]

Full Specz

• EdGnoj
  • Niet online
Cheetah, ik had het niet beter kunnen verwoorden, maar ja, ik ben dan ook een zeloot. (Ja, ik heb oprecht moeite met deze zeer beledigende term) Al die arrogante BR freaks die weigeren met open blik te kijken naar de voordelen van zo'n HD-speler moeten vooral lekker blijven genieten van hun investering.

• Luke_msx
Cheetah schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 11:33:
Zelfs als HD DVD sterft zie ik hier nog voordeel voor mezelf in: de discs zullen in de aanbieding gaan.
Dat houdt in dat ik voor een fractie van het geld van vergelijkbare BR discs aan content kan komen. Wereldwijd, zonder me druk te hoeven maken om regio. Je ziet de trend nu al dat HD-DVD discs goedkoper weg gaan dan BR. Het wordt des te duidelijker bij discs die op beide formats uit zijn. Voor een pragmatische consument is HD-DVD dus hoe dan ook win-win voor de komende periode dus: goedkope kwaliteitsspelers + goedkope content :)
Extreme korte-termijn visie: over een jaar is er vrijwel nergens meer HD-DVD te koop en komt er niets nieuwe meer uit op HD-DVD. Dus hoe goedkoop is content als er geen content is?

Beetje vreemd hoe fel HD-DVD aanhangers reageren als ze erop gewezen worden dat ze op een dood paard wedden...

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Cheetah schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 11:33:
[...]Zelfs als HD DVD sterft zie ik hier nog voordeel voor mezelf in: de discs zullen in de aanbieding gaan.

Maar verder heel veel plezier met jullie bizar dure verouderde BluRay spelers en dure content jongens ;)
Sja VHS kun je nu ook overal goedkoop kopen :P Heb je weinig aan als er geen nieuwe films meer op uitkomen, en de collectie nu al zo beperkt is.
Ik zie er weinig win-win in als het al duidelijk is dat er over een half jaar geen enkele film meer uitkomt. Wat heb je aan een HD speler die alleen nog maar je stapeltje oude films afspeelt? Dan is zelfs 100 euro teveel voor zo'n ding imho.

En bizar duur? :D Zo duur was mijn PS3 nou ook weer niet, en ik kan er nog veel meer mee dan alleen maar Blurays kijken. DVD's kijken bijv (de PS3 is ook een prima upscaler), gedownloade HD content kijken (maar ook SD uiteraard), muziek draaien, en games niet te vergeten.
De PS3 is dan wel iets duurder dan zo'n Toshiba maar de mogelijkheden zijn dan ook wel even iets uitgebreider.

Maar je redenering geeft meteen al weer wat ik al eerder aan gaf; jij snijdt jezelf in je vingers. Filmmaatschappijen zitten niet te wachten op consumenten die voor een eurodubbeltje op de eerste rij willen zitten. Mensen die de goedkoopste speler thuis hebben staan zijn doorgaans niet degene die hun hele kast vol originele DVD's / HDDVD's / Blurays hebben staan. Mensen die een dure speler aanschaffen, hebben over het algemeen ook wel geld over voor films. Dus dat die spelers nog aan de dure kant zijn is eigenlijk helemaal geen probleem.

[ Voor 15% gewijzigd door FaceDown op 13-02-2008 12:06 ]

Groetjes, FaceDown.

• Luke_msx
Chocovla schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 08:19:
Het belangrijkste komt voor ons hidef liefhebbers (blauw EN rood) nog, het overhalen van de massa zodat we ook in de toekomst nog voorzien blijven van hoge kwaliteit films en de release van oude klassiekers in hidef en niet overmoeten op een download systeem met gecomprimeerde meuk.
En dat overhalen van de massa lukt stukken beter als er een enkele breed gedragen standaard is; de markt voor opneembare digitale media is door de formaten-strijd tussen DCC en Minidisc nooit goed van de markt gekomen en vervolgens door de tijd ingehaald... Aangezien ik het met velen eens ben dat de verkrijgbaarheid van fysieke schijven een groot voordeel biedt kan ik niet wachten tot er één standaard overblijft; gelukkig lijkt deze formatwar al over te zijn en is er één duidelijke winnaar...

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

EdGnoj schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 12:03:
Cheetah, ik had het niet beter kunnen verwoorden, maar ja, ik ben dan ook een zeloot. (Ja, ik heb oprecht moeite met deze zeer beledigende term) Al die arrogante BR freaks die weigeren met open blik te kijken naar de voordelen van zo'n HD-speler moeten vooral lekker blijven genieten van hun investering.
Zullen we ook een topic openen met de voordelen van laser disc dan? Of DAT? Of CD-i? Aan die formaten zullen stuk voor stuk prachtige voordelen zitten, maar feit is dat ze geflopt zijn en er nu geen reet meer voor te krijgen is. Dus ik kan mijn blik openen zover ik wil, dan nog zie ik dit als een onoverkomelijk probleem voor wat betreft HDDVD.

Groetjes, FaceDown.

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

jalumsx schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 12:03:
[...]
Beetje vreemd hoe fel HD-DVD aanhangers reageren als ze erop gewezen worden dat ze op een dood paard wedden...
Het grootste probleem is imho dat BR fanboys hd-dvd de dood proberen aan te praten. Ik hoor namelijk sinds het begin al dat mensen die HD-DVD kopen, op een dood paard wedden. Ik vind dat nog steeds nergens op gebasseerd, namelijk als iedereen gebruik maakt van die aanbiedingen van HD-DVD (en dat ziet er wel naar uit aangezien alle spelers binnen mum van tijd de winkel uit zijn), zal er altijd een markt blijven voor HD-DVD die gemiddeld (zowel content als spelers) op 1/3e van de prijs van BR ligt. Ben je dan slim als BR koper? ik betwijfel het.

Ergens kan ik me dat natuurlijk ook wel voorstellen want een pagina terug gingen de discussies nog over welke hd-dvd speler je zou moeten kopen. dit kunnen BR fanboys natuurlijk niet hebben ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Royz op 13-02-2008 12:24 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Royz schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 12:17:
[...]

Het grootste probleem is imho dat BR fanboys hd-dvd de dood proberen aan te praten. Ik hoor namelijk sinds het begin al dat mensen die HD-DVD kopen, op een dood paard wedden. Ik vind dat nog steeds nergens op gebasseerd, namelijk als iedereen gebruik maakt van die aanbiedingen van HD-DVD (en dat ziet er wel naar uit aangezien alle spelers binnen mum van tijd de winkel uit zijn), zal er altijd een markt blijven voor HD-DVD.
Dat is natuurlijk onzin, want het voortbestaan van het formaat wordt niet bepaald door de beschikbaarheid van goedkope spelers, maar door de filmmaatschappijen, grote retailers en verhuurders die het formaat aanbieden.
Wie weet zijn die HDDVD spelers wel zo goedkoop omdat Toshiba ze aan het dumpen is, omdat ze al weten dat de stekker er zeer binnenkort uit gaat. Op het moment dat dit wereldkundig gemaakt wordt, verkopen ze natuurlijk helemaal geen spelers meer.

Groetjes, FaceDown.

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

FaceDown schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 12:03:
[...]

Sja VHS kun je nu ook overal goedkoop kopen :P Heb je weinig aan als er geen nieuwe films meer op uitkomen, en de collectie nu al zo beperkt is.
Ik zie er weinig win-win in als het al duidelijk is dat er over een half jaar geen enkele film meer uitkomt. Wat heb je aan een HD speler die alleen nog maar je stapeltje oude films afspeelt? Dan is zelfs 100 euro teveel voor zo'n ding imho.
[...]
Ooit van LaserDisc gehoord?

Er zijn heel veel mensen die nog LaserDiscs hebben en tweedehands zoeken hoewel er al een tijdje geen nieuwe meer worden gemaakt. Kijk maar eens op eBay om te zien hoe LaserDisc nog steeds springlevend is.

(Neobahamuth heeft vorig jaar zijn Pioneer LaserDisc-spelers en films verkocht. Ik had er (helaas) geen plaats meer voor.)

Over de PS3: Ja, dat is ongetwijfeld een leuk toestel maar het is en blijft een spelconsole.
De primaire functie (en dat is waar je dus voor betaalt!) is om spelletjes op te spelen.
Zoals hier al eerder gemeld zijn er veel mensen die geen spelconsole in huis willen halen.
(Neobahamuth is daar ook mee gestopt met spelconsoles te verzamelen want ik heb geen plaats meer om er nog bij te plaatsen.)
En laten we inderdaad eerlijk zijn: Je kan een PS3 toch moeilijk tussen 'echte' home cinema toestellen plaatsen. Het is een spelconsole en geen home cinema component.
(Dat is zeker niet denigrerend bedoeld. Dat is gewoon een feit.)

Over de prijzen van HD DVD spelers lijkt ook wat verwarring te bestaan: Ik heb net €400+ uitgegeven aan een HD-EP35. Ja, voor dat geld had ik ook een PS3 kunnen kopen maar dat spelletjes-gedoe interesseert me niet meer. (Neobahamuth is dat een klein beetje ontgroeid.)
Het is dus niet omdat ik x bedrag heb uitgegeven aan een toestel dat andere goedkopere toestellen (bv PS3) slecht zijn. Ik kraak iets niet af enkel omdat het anders is.

Mensen die een HD DVD speler kopen doen dat bewust. Ze weten heel goed wat het toestel kan, welke voordelen het heeft en wat de eventuele risico's zijn. Maar als ze zich het financieel kunnen permiteren, wat is dan het probleem?

Ik heb hier nog nooit commentaar gegeven op andermans aankopen omdat ieder met z'n geld doet wat ie wilt. En ik zal de eerste zijn om toe te geven dat voor anderen de ene aankoop 'gekker' kan lijken dan de andere.

Can't we all just get along? ;)

• RM-rf
  • Laatst online: 14:03

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

FaceDown schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 12:25:
[...]

Dat is natuurlijk onzin, want het voortbestaan van het formaat wordt niet bepaald door de beschikbaarheid van goedkope spelers, maar door de filmmaatschappijen, grote retailers en verhuurders die het formaat aanbieden.
Ik dacht dat de meeste contracten tot het kerstseizoen gaan en op dat punt zal het zeker zo zijn dat tot komende kerst er volop HD DVD gemaakt zullen worden, ook omdat veel filmmaatschappijen dat contractueel vastgelegd hebben (Warner was hierin eigenlijk een uitzondering)...

Zeker veel europese film-distributiemaatschappijen (Universum Film, Eurovideo, BBC, Tobis) zijn nog steeds ofwel enkel HD DVD, ofwel blijven voorlopig op beide formaten uitgeven.
Enkel verwacht ik dat na kerst 2008 mogelijk een hoop HD DVD releases opgeven als de productiekosten te hoog blijken te zijn.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Neobahamuth schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 12:30:
[...]

Ooit van LaserDisc gehoord?

Er zijn heel veel mensen die nog LaserDiscs hebben en tweedehands zoeken hoewel er al een tijdje geen nieuwe meer worden gemaakt. Kijk maar eens op eBay om te zien hoe LaserDisc nog steeds springlevend is.
Komop zeg :D Laserdics springlevend.. bij een paar freaks misschien ja. Maar een doder formaat kan ik nauwelijks verzinnen. Zo kun je VHS nog veel makkelijker springlevend noemen, want honderdduizenden mensen hebben zo'n apparaat nog in hun woonkamer staan.
Over de PS3: Ja, dat is ongetwijfeld een leuk toestel maar het is en blijft een spelconsole.
De primaire functie (en dat is waar je dus voor betaalt!) is om spelletjes op te spelen.
Zoals hier al eerder gemeld zijn er veel mensen die geen spelconsole in huis willen halen.
(Neobahamuth is daar ook mee gestopt met spelconsoles te verzamelen want ik heb geen plaats meer om er nog bij te plaatsen.)
En laten we inderdaad eerlijk zijn: Je kan een PS3 toch moeilijk tussen 'echte' home cinema toestellen plaatsen. Het is een spelconsole en geen home cinema component.
(Dat is zeker niet denigrerend bedoeld. Dat is gewoon een feit.)
Feit? Puur een kwestie van smaak. Hij staat hier op een tv kast waarin andere componenten zitten en dat kan prima. Ik vind 'm nog een erg mooi design hebben ook.

Dat ik voor de spelletjesfunctie betaald heb is al net zo'n onzin. Ik betaal voor wat het apparaat allemaal kan, en dat is onder andere de spelfunctie maar ook het hele homecinema-gebeuren. Sterker nog, als ie dat niet had gekund had ik 'm niet eens gekocht, want ik doe nauwelijk spellen.
Mensen die een HD DVD speler kopen doen dat bewust. Ze weten heel goed wat het toestel kan, welke voordelen het heeft en wat de eventuele risico's zijn. Maar als ze zich het financieel kunnen permiteren, wat is dan het probleem?
Nou wat ik uit dit topic opmaak is dat men een goedkope speler koopt en vervolgens gaat zitten hopen dat het formaat alsnog doorbreekt. Persoonlijk vind ik dat gewoon niet zo slim.

Groetjes, FaceDown.

• ymmv
Royz schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 12:17:
[...]

Het grootste probleem is imho dat BR fanboys hd-dvd de dood proberen aan te praten. Ik hoor namelijk sinds het begin al dat mensen die HD-DVD kopen, op een dood paard wedden. Ik vind dat nog steeds nergens op gebasseerd, namelijk als iedereen gebruik maakt van die aanbiedingen van HD-DVD (en dat ziet er wel naar uit aangezien alle spelers binnen mum van tijd de winkel uit zijn), zal er altijd een markt blijven voor HD-DVD die gemiddeld (zowel content als spelers) op 1/3e van de prijs van BR ligt. Ben je dan slim als BR koper? ik betwijfel het.

Ergens kan ik me dat natuurlijk ook wel voorstellen want een pagina terug gingen de discussies nog over welke hd-dvd speler je zou moeten kopen. dit kunnen BR fanboys natuurlijk niet hebben ;)
Dat bedoelde ik dus toen ik schreef:
Als je de HD-DVD-zealots in dit topic mag geloven gaat HD-DVD een glorieuze toekomst tegemoet. Het is het consumentenvriendelijkste formaat van de enige fabrikant die nog gelooft in de mooiste produkten voor de laagste prijzen. De heren zitten elkaar nog gloednieuwe HD-DVD-spelers aan te praten terwijl het formaat zijn laatste adem aan het uitblazen is.
Realiteitszin is toch ver te zoeken als je nu nog steeds denkt dat HD-DVD naast Blu-Ray kan blijven bestaan. Dat punt is allang gepasseerd. Dat heeft niks met Blu-Boy-fanatasime te maken. Ik steek mijn kop niet in het zand, ik negeer de realiteit niet.

• Chocovla
Neobahamuth schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 12:30:
[...]
Ik heb hier nog nooit commentaar gegeven op andermans aankopen omdat ieder met z'n geld doet wat ie wilt. En ik zal de eerste zijn om toe te geven dat voor anderen de ene aankoop 'gekker' kan lijken dan de andere.

Can't we all just get along? ;)
Denk dat je daarmee wel de kern van het verhaal aanduid. Een ieder moet voor zichzelf uitmaken wat hij of zij een goede aankoop vind. In mijn geval kan ik me prima vinden in de aankoop van de PS3 (die dienst doet als mediacenter/console) en kun jij je klaarblijkelijk vinden in de aankoop van je EP35. Waar mij de haren van ter berge rijzen zijn de soms volledig ongefundeerde meningen die door, beide kampen, wordt verspreid om hun "gelijk" te halen en krijgen.

Was vorig jaar van plan in december een EP1 te halen (zat toen op 150 euro) maar besloot het nog even uit te stellen. Ik was op dat moment voornemens format neutral te gaan en het gedonder met de extra apparatuur voor lief te nemen. Heb toen besloten dit over de feestdagen heen te tillen waarna ik voor mijzelf het niet kan maken nu nog een hddvd speler te halen toen de Warner aankondiging kwam. Zoals aangegeven ik kijk graag film, geneuzel over schijfcapaciteit, webfeatures doen me weinig. Het gaat mij om de software en ik denk in de toekomst prima films te kunnen kijken op de PS3. Want daar gaat het volgens mij zowel de hddvd eigenaren als de bluray eigenaren om.

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Dan zijn we het eens dat we het oneens zijn over alles.
FaceDown schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 12:38:
[...]
Komop zeg :D Laserdics springlevend.. bij een paar freaks misschien ja. Maar een doder formaat kan ik nauwelijks verzinnen. Zo kun je VHS nog veel makkelijker springlevend noemen, want honderdduizenden mensen hebben zo'n apparaat nog in hun woonkamer staan.
[...]
Je weet duidelijk niets af van LaserDisc (of je bent enkel met de situatie bekend in NL).
In US en JAP is er nog steeds een zeer levende handel in dit formaat. In NL en BE is dit inderdaad zo goed als dood maar NL en BE stellen dan ook absoluut niets voor qua afzetmarkt t.o.v. de rest van de wereld.
Feit? Puur een kwestie van smaak. Hij staat hier op een tv kast waarin andere componenten zitten en dat kan prima. Ik vind 'm nog een erg mooi design hebben ook.
Neen. Een kwestie van smaak gaat over ontwerp/kleuren/....
(Over smaak discussieer ik niet.)
Ik noem de PS3 een spelconsole want dat is het.
Ik denk niet dat iemand met een ernstig gezicht kan zeggen dat een spelconsole een onderdeel is van een home cinema installatie. (Tenzij jouw definitie verschilt van de mijne.)
Dat ik voor de spelletjesfunctie betaald heb is al net zo'n onzin. Ik betaal voor wat het apparaat allemaal kan, en dat is onder andere de spelfunctie maar ook het hele homecinema-gebeuren. Sterker nog, als ie dat niet had gekund had ik 'm niet eens gekocht, want ik doe nauwelijk spellen.
[...]
Beschouw je je wagen ook als onderdeel van je 'home cinema' omdat er een CD-speler inzit?
(Van mij mag je hoor.)

De hoofdfunctie (en hoofdonderdelen) van een PS3 is voor spelletjes gemaakt.
Daar zit dan ook de grootste kost. Dat bepaalt ook grotendeels de prijs.
Dat jij het eerder koopt omwillen van ofwel het spelletjesgedeelte ofwel het Blu-ray-gedeelte maakt geen bal uit. Dat is je persoonlijke keuze. Dat verandert echter niets aan de 'core business' van het toestel.
Nou wat ik uit dit topic opmaak is dat men een goedkope speler koopt en vervolgens gaat zitten hopen dat het formaat alsnog doorbreekt. Persoonlijk vind ik dat gewoon niet zo slim.
Je neemt hiermee een hoop aannames en scheert iedereen over dezelfde kam.
Dat vind ik persoonlijk niet zo slim.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Neobahamuth schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 12:59:
Dan zijn we het eens dat we het oneens zijn over alles.

[...]

Je weet duidelijk niets af van LaserDisc (of je bent enkel met de situatie bekend in NL).
In US en JAP is er nog steeds een zeer levende handel in dit formaat. In NL en BE is dit inderdaad zo goed als dood maar NL en BE stellen dan ook absoluut niets voor qua afzetmarkt t.o.v. de rest van de wereld.
Jij bent duidelijk een LD-freak die niet helemaal weet wat er speelt in de wereld bij 'den gewoone mensch'. Ongeveer zoals een tweaker die denkt dat 95% van de mensen zijn pc overclockt.
[...]

Neen. Een kwestie van smaak gaat over ontwerp/kleuren/....
(Over smaak discussieer ik niet.)
Ik noem de PS3 een spelconsole want dat is het.
Ik denk niet dat iemand met een ernstig gezicht kan zeggen dat een spelconsole een onderdeel is van een home cinema installatie. (Tenzij jouw definitie verschilt van de mijne.)
Jawel hoor, mijn PS3 is als mediacenter een volwaardig en zelfs onmisbaar deel van mijn home cinema installatie (naast mijn Marantz receiver, 5 KEF speakers en Hitachi plasma).
[...]

Beschouw je je wagen ook als onderdeel van je 'home cinema' omdat er een CD-speler inzit?
(Van mij mag je hoor.)
Nee natuurlijk niet.
De hoofdfunctie (en hoofdonderdelen) van een PS3 is voor spelletjes gemaakt.
Daar zit dan ook de grootste kost. Dat bepaalt ook grotendeels de prijs.
Dat jij het eerder koopt omwillen van ofwel het spelletjesgedeelte ofwel het Blu-ray-gedeelte maakt geen bal uit. Dat is je persoonlijke keuze. Dat verandert echter niets aan de 'core business' van het toestel.
[...]
De corebusiness van het toestel? :') De PS3 wordt zelfs onder kostprijs verkost schijnt, dus wat de prijs betreft kan ik eigenlijk alleen maar positief zijn.

Groetjes, FaceDown.

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Ik vrees dat we een beetje aan het afdwalen zijn van het onderwerp.
Het begint nu op HD DVD fanboys vs spelconsole-fanboys te lijken ipv rode laser vs blauwe laser.
Zowel sommige spelconsoles als sommige standalone HD DVD spelers worden trouwens met verlies verkocht.)

Ter informatie (en voor diegenen die het gemist hebben):
Ik ben nog steeds format neutral. Zoals ik reeds eerder postte, koop ik sowieso ook een Blu-ray speler.
Dat zal echter:
A ) nooit een PS3 zijn want een spelconsole wil ik niet meer. (Ben ermee gestopt.)
B ) een poosje duren totdat het geklungel met profiles achter de rug is.
Ik wil een standalone toestel dat op punt staat.

Over het gebruiken van spelconsoles of pc-mediacenters vs standalone home cinema componenten discussiëren brengt ons nog verder off-topic.

Het wederzijds met modder trachten te gooien (van sommige gebruikers) hoort hier ook eigenlijk niet thuis.
Het blijft blijkbaar heel moeilijk voor sommige mensen om keuze's of aankopen die afwijken van de hunne, te kunnen accepteren.
Laten we daarom trachten om on-topic verder te gaan.

(Zo, dat bespaart ons al een eventuele toekomstige mod-interventie.)

• PaulX
  • Laatst online: 16:34

PaulX

Beyond your imagination...

Bij deze even een echt on-topic berichtje:
Er is gisteren aangekondigd dat de Panasonic DMP-BD50 blu-ray speler op de Europese markt beschikbaar gaat komen. (Zal naar verwachting wel ergens begin zomer worden!)
Voor meer info, updates en berichten, kun je naar 't toegewijde engelse avforums topic gaan.

Ok leuk, waarom is dat zo interessant?
Wel, omdat deze speler BD-Live (profile 2.0) ondersteuning heeft
en zelf de nodige HD-audio decoders aan boord heeft (voor mensen zonder HDMI1.3 av-receiver nogal gunstig)
en deze speler kan daarnaast ook o.a. Dolby TrueHD & DTS-HD Master Audio als bitstream uitsturen via HDMI1.3(b).

;)

[ Voor 6% gewijzigd door PaulX op 13-02-2008 14:47 . Reden: kleine correctie ]

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

• Cheetah

Cheetah

FaceDown schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 12:03:
Verreweg het grootste deel van de HD releases tot nu toe zijn re-releases. Was met VHS -> DVD precies zo, en vaak kopen mensen hun VHS/tape content weer op DVD/CD.
Maargoed, volgens jou is er geen markt voor re-releases. Nieuwe content is het enige dat verkoopt ;)
*...zeer diepe zucht...*
Allerlaatste poging:
1. HD DVD spelers doen veel meer dan alleen HD DVD's afspelen.
2. Er is meer in de contentwereld dan alleen de allernieuwste releases.
De PS3 is dan wel iets duurder dan zo'n Toshiba maar de mogelijkheden zijn dan ook wel even iets uitgebreider.
79-99 (incl films) vs 425 (+AB). Factor dik 4-5x duurder. "Iets" duurder ja.
Als die 325-345 Euro die je meer betaald (excl. content) je echt zo bar weinig uitmaken heb ik wel een rekeningnummer voor je waar je ze kwijt kunt hoor. Ik weet er wel goed raad mee... vertegenwoordigd een prachtstapel HD-DVD's in deze mooie tijden ;)
Maar je redenering geeft meteen al weer wat ik al eerder aan gaf; jij snijdt jezelf in je vingers. Filmmaatschappijen zitten niet te wachten op consumenten die voor een eurodubbeltje op de eerste rij willen zitten.
En de massa zit niet te wachten op filmmaatschappijen die dure HD spelers en dure HD content willen pushen, terwijl diezelfde massa met goedkope DVD spelers en goedkope DVD content voor een fractie van het geld dezelfde film in huis haalt.
Mensen die de goedkoopste speler thuis hebben staan zijn doorgaans niet degene die hun hele kast vol originele DVD's / HDDVD's / Blurays hebben staan. Mensen die een dure speler aanschaffen, hebben over het algemeen ook wel geld over voor films. Dus dat die spelers nog aan de dure kant zijn is eigenlijk helemaal geen probleem.
De massa bepaald de markt... en de massa gaat geen 400-1000 Euro uitgeven aan een speler.
Ik ben zelf geen massa, ik ben een audio/video freak met genoeg geld te spenderen en zelfs ik verdom het om dat soort bedragen in spelers te investeren. Jan Middeninkomen en Katrien Laaginkomen - die het grootste deel van de markt vertegenwoordigen en zo voordelig mogelijk hun filmpje willen kijken - doen het dan zeker niet.
Zoals inmiddels reeds heel vaak is gebleken, en ook nu weer blijkt: ze worden nauwelijks verkocht.
Als die BR spelers (en content) niet heel snel een flink eind goedkoper worden zie ik zo het hele formaat floppen. Net als de tig proprietaire, elitair studiogepushte formaten daarvoor. Lijst kun je eerder in topic terugvinden.

Daarnaast kijk ik er toch even anders tegenaan: als ik moet kiezen tussen een dure speler of een goedkopere speler + veel content voor hetzelfde geld dan weet ik wel wat ik koop. Voor hetzelfde geld als de goedkoopste BR spelers (400,- excl films) kun je ook een HD-E1 met dik 20 HD-DVD's hebben. Nou ik weet het dan wel hoor... ;)
ymmv schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 12:39:
Realiteitszin is toch ver te zoeken als je nu nog steeds denkt dat HD-DVD naast Blu-Ray kan blijven bestaan. Dat punt is allang gepasseerd. Dat heeft niks met Blu-Boy-fanatasime te maken. Ik steek mijn kop niet in het zand, ik negeer de realiteit niet.
HD-DVD zal voorlopig nog naast BluRay blijven bestaan.
Over realiteitszin gesproken: Ook al zou er na eind van het jaar geen nieuwe content meer uitkomen, dan nog is er reeds een extensieve catalogus van vele honderden titels opgebouwd. Bovendien kunnen distributeurs er altijd nog voor kiezen om HD-DVD's uit te geven voor de reeds opgebouwde mark van dik een miljoen gebruikers. Deze HD DVD's kunnen zonder problemen vanuit de hele wereld besteld worden omdat HD-DVD content per definitie geen regiolock heeft... dus zelfs al er nog maar 1 enkele uitgever in China zou zijn die dit doet, dan nog kan ik daar mijn spul vandaan halen. 90% van mijn schijven komt toch van internet, en 95% daarvan van overzee.

Full Specz

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:37
Cheetah schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 14:44:

Over realiteitszin gesproken: Ook al zou er na eind van het jaar geen nieuwe content meer uitkomen, dan nog is er reeds een extensieve catalogus van vele honderden titels opgebouwd. Bovendien kunnen distributeurs er altijd nog voor kiezen om HD-DVD's uit te geven voor de reeds opgebouwde mark van dik een miljoen gebruikers.
Sterker nog, in de laatste verkoopcijfers (die ene die een week na de WB bekendmaking kwam, en in die wee HD-DVD een gigantische terugval in de verkopen had) stond ook nog steeds dat het totale aantal verkochte HD-DVD spelers +-30% van de markt was. Call me stupid, maar 30% is toch echt wel een groot marktaandeel en zeker de moeite waard om er voor te blijven uitgeven.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Cheetah

Cheetah

Zow net terug van de MM en voor mijn pa (ook een audio/videofiel) een HD-E1 + 300 + Borne Sup + 16 Blocks + Amazing Planet voor totaal 99,- afgehaald. Een dergelijke stunt zou met BluRay toch minstens het 5 voudige hebben gekost, en dan zit je met een budget brooddoosdesign BluRay speler van LG... plus het aanbod van een semi Denon topserie kwaliteit DVD speler voor minder dan 1/10 van het geld daarvan wilde hij ook niet laten schieten (pragmatische genen heb ik van mijn pa idd ;))

Actie sloot direct na mij en de slechts 3 overgebleven E1's staan nu weer voor 199,- (vergeten prijs aan te passen... mss dat als iemand heel lief vraagt zoals ik deed ie 'm ook nog voor de actieprijs krijgt ;))
Diverse goede HD-DVD discs zijn trouwens nog voor een tientje in de aanbieding daar.
* Cheetah 's portemonnee voelt zich om de een of andere reden nu heel erg behaaglijk O-)

[ Voor 11% gewijzigd door Cheetah op 13-02-2008 18:17 ]

Full Specz

• ymmv
M1lamb3r schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 17:53:
[...]

Sterker nog, in de laatste verkoopcijfers (die ene die een week na de WB bekendmaking kwam, en in die wee HD-DVD een gigantische terugval in de verkopen had) stond ook nog steeds dat het totale aantal verkochte HD-DVD spelers +-30% van de markt was. Call me stupid, maar 30% is toch echt wel een groot marktaandeel en zeker de moeite waard om er voor te blijven uitgeven.
In die getallen wordt de PS3 nooit meegenomen. Het daadwerkelijke marktaandeel is een heel stuk kleiner.

• Puc van S.
ymmv schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 18:17:
[...]

In die getallen wordt de PS3 nooit meegenomen. Het daadwerkelijke marktaandeel is een heel stuk kleiner.
De HD drive van de xbox 360 ook niet en waar mensen die speciaal voor HD-DVD's kopen, is dat bij de PS3 niet het geval.

• Luke_msx
M1lamb3r schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 18:45:
[...]

De HD drive van de xbox 360 ook niet en waar mensen die speciaal voor HD-DVD's kopen, is dat bij de PS3 niet het geval.
Daar vergis je je gegarandeerd in: ik weet zeker dat er veel mensen een PS3 kopen enkel als Bluray speler. En terecht, het is op dit moment de meest toekomstzekere HD speler die je kunt kopen...

• Puc van S.
jalumsx schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 18:53:
[...]

Daar vergis je je gegarandeerd in: ik weet zeker dat er veel mensen een PS3 kopen enkel als Bluray speler. En terecht, het is op dit moment de meest toekomstzekere HD speler die je kunt kopen...
Daar vergis ik mij niet in, er zullen idd mensen zijn die de PS3 enkel als Blu-Ray speler kopen, maar ook die hem enkel als Console kopen. Mensen die de HD-DVD drive voor de XBox 360 kopen gebruiken hem 100% voor HD-DVD films, iets anders kan die namelijk niet afspelen (op DVD na dan)

Verwijderd

Topicstarter
PaulX schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 14:37:
Bij deze even een echt on-topic berichtje:
Er is gisteren aangekondigd dat de Panasonic DMP-BD50 blu-ray speler op de Europese markt beschikbaar gaat komen. (Zal naar verwachting wel ergens begin zomer worden!)
Voor meer info, updates en berichten, kun je naar 't toegewijde engelse avforums topic gaan.

Ok leuk, waarom is dat zo interessant?
Wel, omdat deze speler BD-Live (profile 2.0) ondersteuning heeft
en zelf de nodige HD-audio decoders aan boord heeft (voor mensen zonder HDMI1.3 av-receiver nogal gunstig)
en deze speler kan daarnaast ook o.a. Dolby TrueHD & DTS-HD Master Audio als bitstream uitsturen via HDMI1.3(b).

;)
Zodra die voor 79 euro bij de MM ligt met 5 films ben ik de eerste die 'em koopt!

• PaulX
  • Laatst online: 16:34

PaulX

Beyond your imagination...

Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 19:43:
[...]

Zodra die voor 79 euro bij de MM ligt met 5 films ben ik de eerste die 'em koopt!
Sorry, maar dat vind ik een lullige en domme opmerking, daar kan niemand wat mee.
Je kan dan nu misschien wel doodleuk een HD-DVD speler kopen voor zeer weinig maar na een bepaalde tijd is er geen schijfje meer te verkrijgen (en al helemaal geen nieuwe films) omdat Blu-ray nu eenmaal de overhand heeft.

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Hun argument is dat je daarmee tegelijkertijd een hele goede DVD speler koopt o.a. omdat de upscaler van hoge kwaliteit zou zijn.

Als ik nu een nieuwe DVD speler nodig zou hebben dan is zo'n aanbieding die Cheetah beschreef zeker erg aantrekkelijk.

De massa heeft echter al een DVD speler, weet niet wat upscalen is en koopt (PS3 daargelaten) pas een HD speler als één formaat definitief is doorgebroken en een redelijke prijs heeft (EUR 100 a 200) en vervangt daarmee zijn bestaande speler met het idee er een behoorlijke tijd mee toe te kunnen.

Verder is het idee dat, omdat het op zich een sterke aanbieding is, deze deal wellicht dusdanig veel mensen over de streep trekt dat HD-DVD alsnog overleeft of tot een hernieuwde strijd leidt.

Dit zou kunnen maar zelf geloof ik daar helemaal niet in. Iedereen die ertoe doet in de distributieketen is al naar BR geswitched of is van plan dit op korte termijn te doen. Gezien hun berichtgeving gelooft het HD-DVD consortium er ook al niet meer in en, erger nog, de consument begint dit ook flink op te pikken. Consumenten houden er niet van om in aangeschoten wild te investeren.

HD-DVD en BR hebben allebei hun voor en nadelen. De race is om wat voor reden dan ook nu dus vrijwel zeker gelopen met BR als winnaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 13-02-2008 20:57 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• Mektheb
PaulX schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 20:09:
[...]

Sorry, maar dat vind ik een lullige en domme opmerking, daar kan niemand wat mee.
Je kan dan nu misschien wel doodleuk een HD-DVD speler kopen voor zeer weinig maar na een bepaalde tijd is er geen schijfje meer te verkrijgen (en al helemaal geen nieuwe films) omdat Blu-ray nu eenmaal de overhand heeft.
dan heeft diegene met die "domme opmerking " wel een el cheapo HD-DVD speler die mooi ze oude DVD's nog upscaled ;)

Flamen niet gewenst :)

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

[...]

Praten jullie elkaar nou aan dat er geen nieuwe films meer komen op HD-DVD of wat? Of hebben jullie een Blu-Globe bij je PS3 gekregen ofzo? steeds hetzelfde argument wat berust op speculeren. 8)7

• ymmv
Royz schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 21:10:
[...]

Praten jullie elkaar nou aan dat er geen nieuwe films meer komen op HD-DVD of wat? Of hebben jullie een Blu-Globe bij je PS3 gekregen ofzo? steeds hetzelfde argument wat berust op speculeren. 8)7
Heb jij wel 'ns de HD-DVD-releaselijst in de VS gezien?

De komende vijf maanden zijn er

- 2 films van Universal
- 5 films van Paramount
- 13 films van Warner (dat nota bene gaat stoppen met HD-DVD)

Warner brengt in zijn eentje bijna 2 keer zoveel films uit op HD-DVD als de twee studio's die als enige HD-DVD trouw blijven. Universal heeft net American Gangster uitgebracht op HD-DVD met minder features als de DVD, daarna komt in maart alleen nog de 20 jaar oude comedy Fletch uit. Paramount brengt de laatste film uit op 1 april, voor daarna is niks aangekondigd. Curieus want Warner en Disney hebben bijvoorbeeld al titels aangekondigd die pas in oktober of december zullen verschijnen op Blu-Ray.

Idem dito met de hw-spelers. Er komen nieuwe BR-spelers aan van Samsung, Sony, Philips en noem maar op. Toshiba heeft geen enkele nieuwe speler aangekondigd. Wat ze wel hebben gedaan is hun bestaande spelers met prijsverlagingen van meer dan 50% te dumpen.

Koppel dit met het recente nieuws over Netflix en Best Buy, of de uitspraken van van NDP dat "HD-DVD is a format that's not going to be supported much longer" of van filmstudio Lions Gate dat "We expect the industry to unite behind Blu-ray by the summer" en het wordt duidelijk dat de laatste dagen van HD-DVD zijn geteld. Dat heeft zo langzamerhand niks meer met speculatie te maken.

In de pers is HD-DVD al lang dood verklaard. Zelfs de HD-DVD-promotiegroep gelooft er niet meer in: "We hebben lang geloofd dat hd-dvd het beste formaat voor consumenten is" (let op de verleden tijd). De enigen die over HD-DVD nog in de tegenwoordige tijd praten zijn de HD-DVD-fanboys die wel willen profiteren van de supervoordelige aanbiedingen maar niet willen nadenken over de reden waarom HD-DVD voor bodemprijzen verramsjt wordt.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1202842370.gif

• Cheetah

Cheetah

@ymmv:
Welk onderdeel van we don't care betreffende je al tig keer herhaalde argumentatie snap je niet? Wie probeer je nou te overtuigen? Ons of jezelf? Begint steeds meer te lijken op het laatste.
Als het formaat niet in moeilijkheden was dan hadden we vermoedelijk nooit zulke mooie spelers voor dergelijke lage prijzen kunnen krijgen, nog afgezien van de zeer goede aanbiedingen op content :)

Aan de andere kant... als ik net 400~1500 Euro had geinvesteerd in een speler alleen zou ik wellicht ook het tegenformaat doodpreken en weigeren in te zien dat het momenteel / voorlopig een koopje is O+
Ohnee wacht, ik zou uberhaupt nooit 400~1500 Euro investeren in een veredelde DVD speler... of 30 Euro lappen voor een schijfje... Disregard above :z

[ Voor 17% gewijzigd door Cheetah op 13-02-2008 22:11 ]

Full Specz

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

ymmv schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 21:33:
[...]

Heb jij wel 'ns de HD-DVD-releaselijst in de VS gezien?

De komende vijf maanden zijn er

- 2 films van Universal
- 5 films van Paramount
- 13 films van Warner (dat nota bene gaat stoppen met HD-DVD)
je kan het brengen hoe je wil natuurlijk. ik heb even snel gekeken wat beide formaten uitbrengen tot eind mei n dat is volgens mij voor HD-DVD 50 stuks en voor Blu-Ray 70 stuks. vind jij dat zo een denderend verschil dan? concludeer jij dat HD-DVD dood gaat doordat er 20 releases minder zijn?

[ Voor 12% gewijzigd door Royz op 13-02-2008 22:13 ]

• Cheetah

Cheetah

Royz schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 22:10:
waar heb jij leren tellen dan? ik heb even snel gekeken wat beide formaten uitbrengen tot eind mei n dat is volgens mij voor HD-DVD 50 stuks en voor Blu-Ray 70 stuks. Hoe kom jij in godsnaam aan die 20?
Gewoon, alleen lezen wat ie wil lezen en de rest negeren. Net als in dit topic. Ben je verrast? ;)

Full Specz

Verwijderd

Topicstarter
[...]

Wat ik wil zeggen is dat ik en miljarden mensen met mij niet bereid zijn om 399 euro uit te geven voor een HD speler. Pas onder de 100 euro bereik je de massa en nu ze Toshiba gekilled hebben gaan ze eerst samen de markt verdelen met ' Don ' Sony die een paar euro per schijf pakt en er zo voor zorgt dat we heel lang moeten wachten voordat we voor 10-12 euro BluRay schijfjes kunnen kopen.

Deze speler van Panasonic gaat hoeveel kosten? 500, 600 euro?

• Puc van S.
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 22:17:
[...]

Wat ik wil zeggen is dat ik en miljarden mensen met mij niet bereid zijn om 399 euro uit te geven voor een HD speler. Pas onder de 100 euro bereik je de massa en nu ze Toshiba gekilled hebben gaan ze eerst samen de markt verdelen met ' Don ' Sony die een paar euro per schijf pakt en er zo voor zorgt dat we heel lang moeten wachten voordat we voor 10-12 euro BluRay schijfjes kunnen kopen.

Deze speler van Panasonic gaat hoeveel kosten? 500, 600 euro?
UK adviesprijs was schijnbaar 1000pond..

Verwijderd

Topicstarter
M1lamb3r schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 22:20:
[...]

UK adviesprijs was schijnbaar 1000pond..
Ik zeg niks meer.

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

De massa bepaald de markt... en de massa gaat geen 400-1000 Euro uitgeven aan een speler.
Ik ben zelf geen massa, ik ben een audio/video freak met genoeg geld te spenderen en zelfs ik verdom het om dat soort bedragen in spelers te investeren. Jan Middeninkomen en Katrien Laaginkomen - die het grootste deel van de markt vertegenwoordigen en zo voordelig mogelijk hun filmpje willen kijken - doen het dan zeker niet.
Zoals inmiddels reeds heel vaak is gebleken, en ook nu weer blijkt: ze worden nauwelijks verkocht.
Als die BR spelers (en content) niet heel snel een flink eind goedkoper worden zie ik zo het hele formaat floppen. Net als de tig proprietaire, elitair studiogepushte formaten daarvoor. Lijst kun je eerder in topic terugvinden.
Net als bij DVD zeker? Er is altijd een hoge prijs voor early adopters. Dat heeft ook wat jaartjes geduurd voordat het ingeburgerd was en werden films ook voor 100 gulden verkocht. Of de hele massa komt blijft de vraag natuurlijk, maar met meer dan 10 miljoen verkochte PS3's heb je iig al een behoorlijke basis.

Voor deze massa is overigens al gekozen door de media en de retailmarkt.

PSN: Shiver23

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

[...]Daarnaast kijk ik er toch even anders tegenaan: als ik moet kiezen tussen een dure speler of een goedkopere speler + veel content voor hetzelfde geld dan weet ik wel wat ik koop. Voor hetzelfde geld als de goedkoopste BR spelers (400,- excl films) kun je ook een HD-E1 met dik 20 HD-DVD's hebben. Nou ik weet het dan wel hoor... ;)
Ik ook dan koop ik een PS3! Content is lekker te downloaden, kost niks en kwaliteit is top! Af en toe een leuke bluray kopen, al dan niet 2e hands. Perfect en je bent op de toekomst voorbereid, en zit over een half jaar niet met een speler waar geen nieuwe content meer voor uitkomt, en die je aan de straatstenen niet kwijt kunt (en je alsnog een bluray speler ernaast moet zetten da's nog het mooiste :D ).

Groetjes, FaceDown.

• Cheetah

Cheetah

Shiver23 schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 22:23:
Net als bij DVD zeker? Er is altijd een hoge prijs voor early adopters.
Niet voor deze early adopter en de andere die op de Toshiba actie ingegaan zijn :)
Ga ook eens kijken hoeveel van die early adopters in de afgelopen jaren kapitale desinvesteringen gedaan hebben. Daarom weiger ik ook 1) veel geld uit te geven aan een formaat waarvan niet zeker is of het 't uberhaupt gaat redden (en dit geld net zo hard voor BR), of feitelijk 2) uberhaupt veel geld uit te geven aan welk format dan ook.
Dat heeft ook wat jaartjes geduurd voordat het ingeburgerd was en werden films ook voor 100 gulden verkocht.
En wanneer was de doorbraak? Toen de spelers voor 100 Euro te koop stonden en de schijfjes voor 10-15 Euro in het schap lagen. De doorbraak kwam feitelijk pas echt toen de gemiddelde DVD speler goedkoper was dan de gemiddelde videorecorder.
Wanneer gaan we dat met BluRay zien..? Spelers van ~100 Euro misschien eind 2009 begin 2010 ergens... BR spelers goedkoper dan gewone DVD spelers: zeer waarschijnlijk nooit.

DVD had naast bovenstaand trouwens nog enkele belangrijke pluspunten t.o.v. tape mee die de acceptatie sterk bevorderd hebben:
* Geen slijtage (van zowel tapes als koppen)
* Geen risico op 'opvreten' door de speler
* Nam veel minder opslagruimte in
* Veel beter beeld
* Veel beter geluid
* Extra's op de discs
* Digitaal vs analoog
* etc.

Van al deze pluspunten heeft BluRay / HD-DVD voor de gemiddelde consument slechts eentje mee ten opzichte van DVD: beter beeld. Ik heb sterke twijfels of dat voldoende zal zijn om de consument over de lijn te trekken. I.i.g. niet zolang er een belachelijk premium op spelers en content betaald moet worden.
Of de hele massa komt blijft de vraag natuurlijk, maar met meer dan 10 miljoen verkochte PS3's heb je iig al een behoorlijke basis.
Ik zou wel een statistieken willen zien van mensen die hun PS3 serieus als BR speler gebruiken.
Voor deze massa is overigens al gekozen door de media en de retailmarkt.
Denk je nou echt dat de massa voor zich laat kiezen?
Je zou denken dat de tig geflopte formaten achter ons daar wat over vertellen. De CD is na 30 jaar nog steeds het audioformaat. Ik verwacht dat DVD het ook nog wel vele jaren zal uitzingen... tot het volgende serieuze medium (zoals streamed of downloadable HD content).
FaceDown schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 22:24:
Ik ook dan koop ik een PS3! Content is lekker te downloaden, kost niks en kwaliteit is top! Af en toe een leuke bluray kopen, al dan niet 2e hands. Perfect en je bent op de toekomst voorbereid, en zit over een half jaar niet met een speler waar geen nieuwe content meer voor uitkomt, en die je aan de straatstenen niet kwijt kunt (en je alsnog een bluray speler ernaast moet zetten da's nog het mooiste :D ).
Ja joh, we gaan nu illegale downloads erbij halen om toch ons gelijk te krijgen.
Je bent niet de enige die illegaal kan downloaden hoor. En als we beide illegaal downloaden ben ik nog steeds 350 Euro goedkoper af dan jou ;)

Full Specz

• UltraSub
Cheetah schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 22:05:
@ymmv:
Welk onderdeel van we don't care betreffende je al tig keer herhaalde argumentatie snap je niet?
Eej gozert, dit werkt wel twee kanten op he..
Er zijn ook mensen (zoals ik), die er geen biet om geven dat je goedkoop een upscalend spelertje kunt kopen (heb ik al, een philips dvp5980), maar die gewoon willen dat er één standaard komt. Geen twee, want daar durf ik mijn collectie niet omheen te bouwen. Ja, ik kan straks vast en zeker nog wel spelers krijgen op ebay, voor mijn ouwe hd-dvd's, waar ik er dan nog een paar van heb. Maar waarschijnlijk komt het er op neer, dat je die paar films dan wel opnieuw gaat kopen in het dan geldende format.
Dus, "we don't care" dat je een goedkoop upscalende speler hebt gekocht, met goedkope films. ;)

En nee, ik ben geen Blu-ray fan-boy. Ik ben gewoon iemand die dvd's verzamelde, en nu naar een nieuw format wil, één nieuw format, geen twee. Het wordt tijd dat ik eens wat full hd ga kijken op mijn 47", ipv alleen maar 1080p op mijn xbox 360 (nee, geen PS3) ;)

• ymmv
Cheetah schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 23:06:
[...]
Niet voor deze early adopter en de andere die op de Toshiba actie ingegaan zijn :)
Ga ook eens kijken hoeveel van die early adopters in de afgelopen jaren kapitale desinvesteringen gedaan hebben. Daarom weiger ik ook 1) veel geld uit te geven aan een formaat waarvan niet zeker is of het 't uberhaupt gaat redden (en dit geld net zo hard voor BR), of feitelijk 2) uberhaupt veel geld uit te geven aan welk format dan ook.

Ja joh, we gaan nu illegale downloads erbij halen om toch ons gelijk te krijgen.
Je bent niet de enige die illegaal kan downloaden hoor. En als we beide illegaal downloaden ben ik nog steeds 350 Euro goedkoper af dan jou ;)
Joh, we weten allemaal dat HD-DVD heel goedkoop te krijgen is. Maar ik geef liever meer geld uit aan een een Blu-Ray-speler waar ik nog jaren plezier van heb dan 80-100 euro voor een formaat wat de zomer nog niet eens zal halen. Die paar centen voor een HD-DVD-speler maakt me echt niet uit, maar het is in dit geval gewoon zonde van mijn geld, pure geldverspilling, zeker als je al een goede upscalende DVD-speler hebt. En dan hebben we het nog niet eens over het allerbelangrijjkste punt gehad waar HD-DVD-fans altijd omheen draaien: de filmselectie. Vanaf mei komt de overgrote meerderheid van alle bioscoopfilms alleen op Blu-Ray uit. Wat heb je aan een HD-DVD-speler als je maar 1 op de 5 films zult kunnen kopen. Zul je toch nog een Blu-Ray-speler moeten kopen.

BTW de laatste statistieken van axelmusic. Vroeger gebruikten HD-DVD-fans die graag om aan te tonen hoe populair HD-DVD wel was in Europa. Tegenwoordig doen ze dat niet zo vaak meer...

Afbeeldingslocatie: http://img230.imageshack.us/img230/9415/97150571du9.png

[ Voor 19% gewijzigd door ymmv op 14-02-2008 01:06 ]

• Puc van S.
ymmv schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 00:42:
[...]

BTW de laatste statistieken van axelmusic. Vroeger gebruikten HD-DVD-fans die graag om aan te tonen hoe populair HD-DVD wel was in Europa. Tegenwoordig doen ze dat niet zo vaak meer...

[afbeelding]
als je hem pakt, pak wel de goede?

BLU-RAY HD-DVD
Weekly 65.0% 35.0%
Monthly 63.9% 36.1%
Yearly 53.5% 46.5%

Releases 603 488
* Based on AxelMusic sales

http://www.axelmusic.com/...b.php?fid=38&cid=&pid=fmt

zie net dat er verschil zit tussen de .com versie en de .dk versie.

[ Voor 5% gewijzigd door Puc van S. op 14-02-2008 07:42 ]

• Cheetah

Cheetah

ymmv schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 00:42:
Joh, we weten allemaal dat HD-DVD heel goedkoop te krijgen is. Maar ik geef liever meer geld uit aan een een Blu-Ray-speler waar ik nog jaren plezier van heb dan 80-100 euro voor een formaat wat de zomer nog niet eens zal halen.
Speler + 4 kwaliteitsfilms + HDMI kabel: 99 Euro.
Vertaal dit naar BluRay termen en je krijgt de speler gratis bij je films + nog een HDMI kabel bonus.
Die paar centen voor een HD-DVD-speler maakt me echt niet uit, maar het is in dit geval gewoon zonde van mijn geld, pure geldverspilling, zeker als je al een goede upscalende DVD-speler hebt.
Een speler van 400-1500 Euro kopen is imo pas echt geldverspilling. Voor een beetje redelijke BluRay standalone ben je minimaal 500~600 Euro kwijt.
Reken je ratio prijs per film eens uit als je die aanschafprijs meeneemt. Als je 20 BluRay discs in de kast hebt, dan betaal je zo een premium van 20-30 Euro per film (bovenop de aanschafprijs daarvan) om deze af te kunnen spelen. Veel plezier daarmee, maar niet deze jongen ;)
En dan hebben we het nog niet eens over het allerbelangrijjkste punt gehad waar HD-DVD-fans altijd omheen draaien: de filmselectie. Vanaf mei komt de overgrote meerderheid van alle bioscoopfilms alleen op Blu-Ray uit. Wat heb je aan een HD-DVD-speler als je maar 1 op de 5 films zult kunnen kopen.
Zucht... ik ga hier niet meer op in. Ga eens lezen en lees eens niet alleen wat je wilt lezen.
Zul je toch nog een Blu-Ray-speler moeten kopen.
Zoals iemand hierboven al zei: Wanneer ze 79-99 Euro zijn ja, incl. films. En de content 10-15 Euro.
Dat nog afgezien van dat de standalones van nu niet BD2.0 compliant zijn. Als je nu een standalone koopt moet je niet verbaast opkijken als je dat over een jaar of 2 opnieuw mag doen.

Anyway, tot dan ga ik me uitstekend vermaken met goedkope HD-DVD's en goedkope DVD's.
[afbeelding]
Cherrypicking is toch wel echt 1 van je kwaliteiten niet? Zie post boven je.
Axelmusic, links in scherm, kopje "Format War"
Ik vraag me af of je dat ronduit scheve beeld nou opzettelijk neerzet?

[ Voor 4% gewijzigd door Cheetah op 14-02-2008 08:56 ]

Full Specz

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat een korte termijn visie zeg. De uitgevers zetten in op br. De verhuurders zetten in op br. De winkels zetten in op br. De media zet in op br. Gevolg is dat hddvd nooit van de grond komt en br veel goedkoper wordt. Leuk dat je nu voor een kunstmatig lage prijs een hddvd speler hebt, maar over een jaar komt er niets meer voor. Zal mij benieuwen of je dan allebij gaat gebruiken of dat de hddvd in de kast gaat.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:33

mvds

Totally awesome!

Shiver23 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 08:58:
Wat een korte termijn visie zeg. De uitgevers zetten in op br. De verhuurders zetten in op br. De winkels zetten in op br. De media zet in op br. Gevolg is dat hddvd nooit van de grond komt en br veel goedkoper wordt. Leuk dat je nu voor een kunstmatig lage prijs een hddvd speler hebt, maar over een jaar komt er niets meer voor. Zal mij benieuwen of je dan allebij gaat gebruiken of dat de hddvd in de kast gaat.
Ken je de "Laser Disc" nog? :)

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

obsidian schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 09:00:
[...]

Ken je de "Laser Disc" nog? :)
Je punt is? Als je bang bent dat het beiden niets wordt dan is het helemaal onlogisch om een hddvdspeler te halen.
En ik kan me niet herinneren dat er binnen 1,5 jaar meer dan 10 miljoen laserdiscspelers zijn verkocht.

[ Voor 16% gewijzigd door Shiver23 op 14-02-2008 09:15 ]

• Cheetah

Cheetah

Om mezelf nog maar eens te herhalen: de BluRay fans in deze thread ontwikkelen acuut zeer plaatselijke extreme vormen van leesdyslexie :X
Dit moet gewoon een bewuste keuze zijn voor die granieten plaat voor het hoofd. Het heeft is gewoon tijdverspilling om daarop in te blijven gaan. Alles wat te zeggen viel is inmiddels al 5x gezegd.
Veel geluk en plezier met jullie reeds verouderde 500+ Euro BluRay spelers en 30 Euro discs.
Leuk dat je nu voor een kunstmatig lage prijs een hddvd speler hebt, maar over een jaar komt er niets meer voor. Zal mij benieuwen of je dan allebij gaat gebruiken of dat de hddvd in de kast gaat.
Ik heb zat ruimte onder mijn TV. Mocht BluRay wel doorbreken dan vervangt dit tegen de tijd dat het betaalbaar is gewoon de Samsung DVD upscaler in mijn A/V meubel die ik nu nog ff als back-up aanhou. De regiovrije Toshiba blijft sowieso staan i.v.m. de goedkope HD-DVD collectie die ik tegen die tijd heb opgebouwd en mijn grote collectie R1 en R4 DVD's i.c.m. zijn uitmuntende upscale capaciteiten. Appeltje, eitje.

En waarom de statement dat er niets meer voor uit gaat komen weinig meer dan speculatie is hebben we in de afgelopen dagen al 5x besproken. De studio's zijn niet de enigen die over persfaciliteiten beschikken.
Als je bang bent dat het beiden niets wordt dan is het helemaal onlogisch om een hddvdspeler te halen.
Als die spelers 400 Euro zouden kosten excl. content (zoals BluRay's allergoedkoopsten) dan zou ik je gelijk geven. Dat doen ze echter niet. Je krijgt ze omgerekend gratis bij een stapel films.

[ Voor 70% gewijzigd door Cheetah op 14-02-2008 09:44 ]

Full Specz

Verwijderd

Handig zo'n draad.

Ik ben het wel gedeeltelijk eens met was Cheetah zegt. De voordelen van BR worden schromelijk overdreven, waarbij tegelijkertijd de voordelen van HDDVD worden gebagetaliseerd.

Neem bijvoorbeeld dat hete profile-gedoe. HDDVD is tenminste een standaard die af is, met een BR speler van nu kan je in de toekomst mss helemaal niets meer. HDDVD kent geen regiocodering, en geen verplichte DRM (AACS+/BR+); Beide zaken wèl verplicht bij BR. En dat maakt het bijna zo dat de BR-studio's meer te zeggen hebben over jouw kopie van de film, dan dat je het zelf hebt.

Daarnaast is het tijd dat we een stoppen met het noemen van de PS3 als BR-speler; Da's een spelcomputer die ook BR kan weergeven, zonder daarwerkelijk echt alle opties te bieden. En de BR-drive van de PS3 is niet echt stil genoeg voor een Home Theatre systeem imho, buiten het onbreken van een HDMI 1.3 / xvYCC / streamen van HD-audio-formaten of het uitsturen van geluid tot 7.1.

Daarnaast lopen we allemaal de kans dat de BR-schijfjes snel in prijs zullen toenemen (naar Fox-niveau) wanneer HDDVD weg is, en de BR-associatie (lees: Sony) dus kan stoppen met de subsidiering en gratis mastering-hulp.

Dus als ik het had kunnen bepalen, dan had ik HDDVD de markt gegeven en BR eruit gehaald.

Voor sommigen is de site van doom9.org ook eens nuttig om bij te houden/lezen. Kan je bijlezen over DRM, en de houding van de BR-studio's in relatie tot consumentenrechten (lees: DRM en/of andere schijf-corruptie beveiliging), en hoe ze hun consumenten agressief benaderen via de rechtbanken.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2008 09:55 ]

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Cheetah schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 09:27:
Om mezelf nog maar eens te herhalen: de BluRay fans in deze thread ontwikkelen acuut zeer plaatselijke extreme vormen van leesdyslexie :X
Dit moet gewoon een bewuste keuze zijn voor die granieten plaat voor het hoofd. Het heeft is gewoon tijdverspilling om daarop in te blijven gaan. Alles wat te zeggen viel is inmiddels al 5x gezegd.
Veel geluk en plezier met jullie reeds verouderde 500+ Euro BluRay spelers en 30 Euro discs.
Br is tenminste compatible met alle spelers. Jij plezier met je triple layers die helemaal niet af te spelen zijn. En met het gebrek aan recordables en content. En net of hddvd's veel goedkoper zijn.

Verwijderd

Shiver23 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 09:43:
[...]

Br is tenminste compatible met alle spelers. Jij plezier met je triple layers die helemaal niet af te spelen zijn. En met het gebrek aan recordables en content. En net of hddvd's veel goedkoper zijn.
Da's niet waar: Profile 1.1 draait gedeeltelijk in prof. 1.0 spelers (zonder interactieve content), en soms ook helemaal niet. En straks met prof. 2.0 kan je het met je profile 1.x generatie mogelijkerwijs helemaal schudden; Moet je weer een nieuwe speler kopen.

En de 3-laags schijven zullen wss nooit nodig zijn (buiten het feit dat er meerdere spelers zijn die met een FW update geschikt gemaakt kunnen worden). Ruimte genoeg op 1 schijfje op dit moment en HDDVD-media is dermate goedkoop te produceren, dat het qua prijs net zo duur is om er gewoon een 2e schijfje bij te doen (dat in tegenstelling tot de erg duur te produceren BR-media, de media zelf zijn duur en de mastering is duur).

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 09:37:
Handig zo'n draad.

Ik ben het wel gedeeltelijk eens met was Cheetah zegt. De voordelen van BR worden schromelijk overdreven, waarbij tegelijkertijd de voordelen van HDDVD worden gebagetaliseerd.

Neem bijvoornmeeld dat hete prifile-gedoe. HDDVD is tenminste een standaard die af is, met een BR speler van nu kan je in de toekomst mss helemaal niets meer. HDDVD kent geen regiocodering, en geen verplichte DRM (AACS+/BR+); Beide zaken wèl verplicht bij BR. En dat maakt het bijna zo dat de BR-studio's meer te zeggen hebben over jouw kopie van de film, dan dat je het zelf hebt.

Daarnaast is het tijd dat we een stoppen met het noemen van de PS3 als BR-speler; Da's een spelcomputer die ook BR kan weergeven, zonder daarwerkelijk echt alle opties te bieden. En de BR-drive van de PS3 is niet echt stil genoeg voor een Home Theatre systeem imho, buiten het onbreken van een HDMI 1.3 / xvYCC / streamen van HD-audio-formaten of het uitsturen van geluid tot 7.1.

Daarnaast lopen we allemaal de kans dat de BR-schijfjes snel in prijs zullen toenemen (naar Fox-niveau) wanneer HDDVD weg is, en de BR-associatie (lees: Sony) dus kan stoppen met de subsidiering en gratis mastering-hulp.

Dus als ik het had kunnen bepalen, dan had ik HDDVD de markt gegeven en BR eruit gehaald.

Voor sommigen is de site van doom9.org ook eens nuttig om bij te houden/lezen. Kan je bijlezen over DRM, en de houding van de BR-studio's in relatie tot consumentenrechten (lees: DRM en/of andere schijf-corruptie beveiliging), en hoe ze hun consumenten agressief benaderen via de rechtbanken.
Hulde d:)b

erg netjes

• ymmv
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 09:47:
[...]

Da's niet waar: Profile 1.1 draait gedeeltelijk in prof. 1.0 spelers (zonder interactieve content), en soms ook helemaal niet. En straks met prof. 2.0 kan je het met je profile 1.x generatie mogelijkerwijs helemaal schudden; Moet je weer een nieuwe speler kopen.

En de 3-laags schijven zullen wss nooit nodig zijn (buiten het feit dat er meerdere spelers zijn die met een FW update geschikt gemaakt kunnen worden). Ruimte genoeg op 1 schijfje op dit moment en HDDVD-media is dermate goedkoop te produceren, dat het qua prijs net zo duur is om er gewoon een 2e schijfje bij te doen (dat in tegenstelling tot de erg duur te produceren BR-media, de media zelf zijn duur en de mastering is duur).
Wat het lokale HD-DVD-consortium maar niet door krijgt is dat het volstrekt oninteressant is welke voordelen HD-DVD allemaal heeft omdat het formaat al commercieel mislukt is. Het wordt niet ondersteund door andere hw-fabrikanten, heeft maar support van een minderheid in Hollywood, wordt gemeden door het publiek waardoor winkelketens het formaat laten vallen en is ten dode opgeschreven in de pers.

Het is veel te laat om het formaat te redden, hoe slim en goedkoop het volgens de fans ook is tov Blu-Ray.

Verwijderd

Dat denk ik ook idd. Blueray lijkt nu een gigantische voorsprong te hebben omdat er meer blueray films werden verkocht dan hddvd. Dit omdat relatief veel mensen de PS3 hiervoor gebruiken. Het wordt pas echt interessant als de grote massa gaat overstappen op HD (als ze dit al doen aangezien het nou ook weer niet zoveel voordelen biedt).
Als deze mensen dan de keuze moeten maken tussen een goedkope HDDVD player met meer mogelijkheden of een veel duurdere blue ray player dan lijkt de keuze mij wel duidelijk.
Als HDDVD nu daadwerkelijk wegvalt (met name het filmaanbod) dan kunnen we concluderen dat Sony een erg slimme zet heeft gedaan door de blueray speler in te bouwen in zijn PS3 :)
Maarja, aan de andere kant als de strijd nog lange tijd gelijk op zou gaan dan zouden de prijzen neem ik aan ongeveer gelijk blijven van HD-DVD players en blueray players maar zou er meer gekeken worden naar de daadwerkelijke techniek achter beide formaten en daaruit een goede keuze tevoorschijn komen. Dat zou altijd nog beter zijn dan wat er nu gebeurt.

Verwijderd

PS3 =/= BR-speler, maar een spelcomputer.

Stand-alone BR-markt zal voorlopig niet van de grond komen, sim pelweg omdat de BR-specificatie niet af is. En de stand-allone markt is gewoon veel groter dan de PS3 markt (niet iedereen is gamer of heeft zin in zo'n herriemaker in de woonkamer). En ook op die manier zijn we als consument bendeeld in de gang richting BR; Want hoe langer het duurt totdat de markt voor High-Def aantrekt, hoer langer het duurt totdat de schijfjes betaalbaar worden.

Plus dat het alleen maar langer zal duren tot de rest van de systemen op HD zijn overgeschakeld, en zal de marktpenetratie van HD-schermen ook niet snel verlopen (en ook is er geen consumentendruk om de kabelaars/TV-stations ertoe te bewegen om over te gaan naar HD).

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2008 10:19 ]

Verwijderd

Zo denk ik er ook over. Ik verdom het om een PS3 te halen alleen voor films afspelen en een blueray speler haal ik niet omdat het nog niet 'af' is.
Lijkt er op dat op zo'n manier blueray ook op een dood eind zou lopen :P

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 09:47:
[...]

2.0 is volledig backwards compatible met 1.1, maar je mist bepaalde opties op de disc. De film kun je net zo goed afspelen. Er is één film geweest die niet goed op 1.0 spelers werkte. En dat bleek om een bug te gaan in de disc.

En waarom zijn triple-layers onrealistisch? Beetje naief om hier vanuit te gaan.

Verder zijn BR's inderdaad duurder om te maken dan HD-DVD's. Single layer BR is duuder dan SL HD-DVD. Dual layer BR is duurder dan DL HD-DVD. Maar een SL BR is goedkoper dan een DL HD-DVD. En laat de meeste films nog op SL BR uitkomen. Blijft de vraag in hoeverre productiekosten invloed hebben op de retailprijs.

De HD-DVD group wordt hier wel geromantiseerd trouwens en BR als boze grote club. Waarom zal er geen concurrentie zijn tussen BR-leveranciers onderling op het moment dat HD-DVD wegvalt? Wat een rare gedachte. Net of dat één grote vriendenclub is.

En waarom is een PS3 geen Blu-Ray speler? Het is de beste en meeste flexibele momenteel verkrijgbaar. Maar dat zal wel weer niet mee mogen tellen want dan komt HD-DVD er helemaal zo slecht vanaf.

[ Voor 5% gewijzigd door Shiver23 op 14-02-2008 10:15 ]

Verwijderd

Shiver23 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 10:14:
[...]
De HD-DVD group wordt hier wel geromantiseerd trouwens en BR als boze grote club
[...]
BR == Sony == Evil rootkit producent.
Shiver23 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 10:14:
[...]
En waarom is een PS3 geen Blu-Ray speler? Het is de beste en meeste flexibele momenteel verkrijgbaar. Maar dat zal wel weer niet mee mogen tellen want dan komt HD-DVD er helemaal zo slecht vanaf.
Nee hoor, ik reken de Xbox360 + HDDVD-drive ook niet als HD-speler. Da's namelijk ook een spelcomputer.

En wat dit triple-layer betreft: Je geeft zelf al geen argument voor het gebruik ervan, en je geeft toe dat HDDVD goedkoper is te produceren dan HDDVD. Als je die beide doortrekt, dan krijg je de algemenen consensus die zegt dat 3-layer niet perse nodig zal zijn, omdat 2 x 2-layer goedkoper is dan 1x3-layer.

Overigens kan in de toekomst best gebruik worden gemaakt van 3-layer, maar ik meen me te herinneren dat ook de BR-associatie de mogelijkheden voor meerdere layer open heeft staan (technisch gezien best mogelijk).

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2008 10:28 ]

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 10:21:
[...]
Simpel:
BR = PS3 = CELL = Toshiba 8)7

En je blijft technisch kijken, terwijl dat totaal niet interessant is. De mogelijkheden die er zijn is dat HD-DVD en BR samen blijven bestaan, alleen BR of geen van beiden. Kan HD-DVD wel 'technisch beter' zijn. Ik heb liever één standaard.

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 10:21:
[...]

[...]

Nee hoor, ik reken de Xbox360 + HDDVD-drive ook niet als HD-speler. Da's namelijk ook een spelcomputer.

En wat dit triple-layer betreft: Je geeft zelf al geen argument voor het gebruik ervan, en je geeft toe dat HDDVD goedkoper is te produceren dan HDDVD. Als je die beide doortrekt, dan krijg je de algemenen consensus die zegt dat 3-layer niet perse nodig zal zijn, omdat 2 x 2-layer goedkoper is dan 1x3-layer.
Nou, mensen die een HD-DVDdrive halen bij de 360 doen dit alleen voor films. Dus dat is nog krommer.

Blijft mijn vraag, in hoeverre productiekosten überhaupt interessant zijn en deel uitmaken van de verkoopprijs.

Verwijderd

Shiver23 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 10:29:
[...]

En je blijft technisch kijken, terwijl dat totaal niet interessant is. De mogelijkheden die er zijn is dat HD-DVD en BR samen blijven bestaan, alleen BR of geen van beiden. Kan HD-DVD wel 'technisch beter' zijn. Ik heb liever één standaard.
Nee;

BR =/= PS3 !
Shiver23 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 10:29:
[...]
Nou, mensen die een HD-DVDdrive halen bij de 360 doen dit alleen voor films. Dus dat is nog krommer.
Kan je nagaan, en dan nog tel ik hem niet mee :p
Shiver23 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 10:31:
[...]
Blijft mijn vraag, in hoeverre productiekosten überhaupt interessant zijn en deel uitmaken van de verkoopprijs.
Productiekosten zijn zelfs een erg grote factor in dezen;
Het authoren van een schijf is denk ik de grootste kostenpost; En als je kijkt naar de ingewikkeldgheid van de BR+-laag, en het feit dat je je schijven moet produceren met zowel backwards,- en forwards-compabilliteit, zal je zien dat het authoren van BR-schijven veel duurder is; Zeker vergeleken met het authoren van HDDVD met HDi.

Daarnaast komen er ook nog de kosten bij hvan het masteren, wat bij BR duurder is. Tel daar het duurdere pers-proces en de duurdere schijfjes bij op, dan zie je al snel waar het hem uiteindelijk in zit.

Om dit probleem een beetje te verdoezelen heeft het BR-consortium een systeem van subsidiering in het leven geroepen. De "subsidie" die het BR-consortium bied is het "gratis"-authoren en masteren. Als BR het zou "winnen" hebben ze geen reden om dit nog te doen, en dan komen die kostenposten (de hoogste kostenposten van het productieproces) dus weer voor rekening van de studio's, en uiteindelijk de consumenten.

Overigens moet je ook bedenken dat met name Sony een eigen doel dient; Zij hebben er namelijk een heel groot belang in dat BR slaagt, juist vanwege de PS3. Dit kan je zien aan de hand van de verkoopcijfers van de PS3, die pas opkliepen toen er een beetjke BR-schijven op de markt kwamen. Het blijkt ook uit onderzoek dat de PS3 waarschijnlijk geflopt had, als er geen BR-dinges in zou zitten.

Overigens bied Sony de PS3 ook bijna verliesgevend aan om de Br-markt te stimuleren, dus de pompen heel veel geld in die markt (en daarmee kunnen ze stoppen als BR "gewonnen" heeft, met alle gevolgen voor ons alsconsumenten). Eea is een mooi onderwerp voor mevrouw Kroes van de EU, waar geloof ik inmiddels dus een onderzoek loopt.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2008 11:21 ]

• Cheetah

Cheetah

Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 09:57:
PS3 =/= BR-speler, maar een spelcomputer.

Stand-alone BR-markt zal voorlopig niet van de grond komen, sim pelweg omdat de BR-specificatie niet af is. En de stand-allone markt is gewoon veel groter dan de PS3 markt (niet iedereen is gamer of heeft zin in zo'n herriemaker in de woonkamer). En ook op die manier zijn we als consument bendeeld in de gang richting BR; Want hoe langer het duurt totdat de markt voor High-Def aantrekt, hoer langer het duurt totdat de schijfjes betaalbaar worden.

Plus dat het alleen maar langer zal duren tot de rest van de systemen op HD zijn overgeschakeld
My toughts exactly, ook wat betreft je stuk hierboven.
Dat HD-DVD de slag om contentformat zou hebben 'verloren' wil absoluut niet zeggen dat BluRay de HD oorlog (om de consument om te krijgen) heeft gewonnen. Integendeel. Zelfs met extensieve Sony sponsoring zijn de BR prijzen absurd hoog. Reden voor een feestje is het zeker niet, laat staan uit oogpunt van de consument.

Wat betreft compatibility staat BluRay er zelfs slechter voor dan eerdere geflopte formaten. Nu 500~1500 aan uitgeven aan een standalone speler die over 2 jaar wellicht geen nieuwe content meer kan afspelen... dus over 2 jaar wellicht opnieuw een dergelijke uitgave om compatible te blijven. Voor de consument interessantere formaten dan BluRay zijn geflopt op veel minder significante zaken.

Full Specz

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-02 14:44
Aan alle HD-DVD fanaten:

De consument beslist en dit kunnen jullie niet tegenhouden.

Sony heeft een gewaagde, maar geslaagde, zet gedaan door Blu Ray in hun console te verwerken.
Microsoft implimenteerde niet standaard HD-DVD in hun console omdat ze uitdrukkelijk als allereerste met een next-gen console wilden komen om PS3 gamers af te snoepen!

Je ziet de gevolgen: HD-DVD raakt moeilijk ingeburgerd, ondanks de lagere prijs, etc én de Xbox360 heeft een grotere failure-rate!

Een meevaller is ook dat de PS3 dmv van z'n updates toegemoet kan komen aan Profile 2.0, etc

En over die standaarden die veranderen bij de Blu Ray zijde: jah, dat is nu eenmaal het risico die early adopters willen nemen.
Ik persoonlijk wacht nog af met High Definition movies, maar een ding is zeker: Mijn Blu Ray-speler wordt een PS3. :)
Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor de discussie m.b.t. hardware en software voor Blu-ray dan wel HD DVD. Het is geen plek om anderen te overtuigen dat Blu-ray of HD DVD "de beste" is.